Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 51 Laatste
Acties:
  • 84.944 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
nieuws: Apple verkoopt recordaantal iPads

Dit gehele ding gaat alleen nog maar over Foxconn en whatever. Kan daar niet wat aan gedaan worden? Het wordt nu even erg als het timkuik.org linkje als het over torrents gaat.

En hoe je het ook draait. Foxcon heeft totaal niks met verkoop van apple producten te maken

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:50

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Dat valt toch wel mee? :)

Ik zie één draadje over Foxcon, en dat is ook weer niet zo verschrikkelijk off topic dat daarvoor ingegrepen moet worden. Een mogelijke schaduwzijde van onze luxe moet m.i. gewoon bespreekbaar zijn :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:53

botoo

💀 too old to die young

-1 wmb, meer dan trollen zie ik er niet in. Lekker populair iPad bashen door het speelgoed te noemen terwijl z'n bekrompen en negatieve geest niet in kan zien (ws niet in 'wilt' zien) dat een iPad voor meer ingezet kan worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

tweaker2010 in 'nieuws: Apple verkoopt recordaantal iPads'
Ik krijg hier -1 voor, dat lijkt me niet terecht

[ Voor 28% gewijzigd door tweaker2010 op 25-07-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Herman schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:09:
Dat valt toch wel mee? :)

Ik zie één draadje over Foxcon, en dat is ook weer niet zo verschrikkelijk off topic dat daarvoor ingegrepen moet worden. Een mogelijke schaduwzijde van onze luxe moet m.i. gewoon bespreekbaar zijn :)
Waarom? het is offtopic en totaal nutteloos. Het zijn alleen maar "Ik hoor van X dat" en "Ja maar Y zegt" Zolang niemand met bewijs komt is het gewoon een compleet onzinnige discussie. Als je dit gaat toestaan, dan moet je dus elke discussie die vaag verbonden kan worden met het topic ook toestaan. (Ik bedoel **timkuik.org is ook on topic, en wordt ook constant gedelete, exploits in Diablo 3 worden dan weer op +1 gezet (terecht)) Ik snap het niet meer, er wordt heel erg met 2 maten gemeten.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Als je een discussie irrelevant vind, dan kun je dat toch ook aldus modereren? Daarvoor hebben we een moderatiesysteem :)

Dat die linkjes over Brein in het verleden regelmatig weggehaald werden, is niet omdat ze onzinnig zijn maar omdat ze niet conform de policy zijn. Het is een grijs gebied qua wetgeving en ze komen flamerig over. Dat staat dus los van deze discussie. Ik zie dus in ieder geval geen aanleiding voor ingrijpen :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04 15:33
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=5683845
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=5683849 (..minder apple kopen, gelimiteerde zooi)
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=5683879
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=5684017 (zijn Apple Fanboys dan Fapples? Fappen doen ze zeker op dat Apple spul dus het zou niet eens een slechte naam zijn...)
enz.
enz.
enz.
enz.
Niet dat de scores van deze posts nu zo verkeerd zijn, maar daar zetten weer een groot aantal gebruikers hun modrechten op het spel door dit soort posts +2 of +3's te geven |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Inderdaad, ik heb je nu een zetje gegeven.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
Dit lijken mij meningmoderaties, lijkt mij immers gewoon een +1.
Eksit in 'nieuws: Apple brengt OS X Mountain Lion woensdag uit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:39
Ik vind het lastig om over mezelf te oordelen maar een +1 score(ontopic) is toch niet teveel gevraagd, 6x -1 ongewenst slaat in mijn belevenis nergens op.

Miki in 'nieuws: Samsung haalt universele zoekfunctie uit Europese Galaxy S III's'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind de reactie zelfs wel informatief, dus een +2 wat mij betreft. De -1 was een enkele moderator (met boost) en ga ik even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Miki schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:25:
Ik vind het lastig om over mezelf te oordelen maar een +1 score(ontopic) is toch niet teveel gevraagd, 6x -1 ongewenst slaat in mijn belevenis nergens op.

Miki in 'nieuws: Samsung haalt universele zoekfunctie uit Europese Galaxy S III's'
Zie dat ik had mis geklikt, had hem op nul staan en het is zeker een dikke 1 al dan niet een +2!
gecorrigeerd bij deze!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Alles boven de -1 is mismodding als je het mij vraagt, 16x+2 en 6x+3 8)7
Hoe zeer ik me kwa gevoel ook kan vinden wellicht kan dit op een andere manier verwoord worden..

[ Voor 45% gewijzigd door pino85 op 25-07-2012 22:05 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
pino85 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:04:
Alles boven de -1 is mismodding als je het mij vraagt, 16x+2 en 6x+3 8)7
Hoe zeer ik me kwa gevoel ook kan vinden wellicht kan dit op een andere manier verwoord worden..
Het is misschien een beetje aangezet, maar volgens mij staat er weinig onzinnigs in.
Sterker nog: het klopt gewoon dat organisaties als de IOC meer en meer eisen van de landen die de spelen willen organiseren. Tegelijk hebben de bezoekers steeds minder rechten en moeten ze aan allerlei voorschriften voldoen. Als hij het anders zou verwoorden en misschien iets meer zou verduidelijken zou ik er zelfs een +2 voor willen geven. Nu lijkt een 0 helemaal niet raar.
Een organisatie als de IOC crimineel noemen is helemaal zo gek nog niet. Bij verkiezingen wordt gefraudeerd bij het leven en men wil vaak de wet volledig buitenspel zetten. Dit laatste weet ik niet zeker wat IOC betreft, maar de Fifa doet dat bijv 100%. Dus ook daarom zie ik geen reden voor een 'ongewenst'.

Ik vind het raar dat er op tweakers alleen politiek correct gereaguurd mag worden. Alsof overdrijving geen onderdeel van onze taal uitmaakt.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik vind het jammer dat je dit laatste zo voelt want dat is niet het geval.
Ik vind het raar dat er op tweakers alleen politiek correct gereaguurd mag worden. Alsof overdrijving geen onderdeel van onze taal uitmaakt.
De toonzetting in die post vind ik nogal flamerig, en daar ga ik geen nul voor geven.
Kom dan met voorbeelden, harde voorbeelden of feiten nog beter als je meent dat het IOC een maatpakken criminele bende zou zijn zodat de post nog ergens op lijkt en zelfs een nette score zou kunnen krijgen als deze wat anders verwoord en goed onderbouwd was.

Nu komt de post enkel over als flamebait en meer niet en daar trek ik ook een punt voor af, ik vind een -1 dan ook gewoon niet verkeerd, wellicht dat ik wel wat overdreef door te stellen dat een nul bv mismodding is, laat ik dat aanpassen naar een nul is zeer goed beloond, geen cijfer wat ik het op dit moment waard vind.

[ Voor 59% gewijzigd door pino85 op 25-07-2012 23:28 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:50

iLikeNoobies

With Big Boobies

Ik vraag niet vaak (nooit) om een plusje maar ik vind mijn offtopic hier niet heel erg terecht vergeleken met de andere posts in dit topic die op +1 worden gezet. Een inhoudelijke post met info over de voorwaarden van Britse Telecomproviders..

iLikeNoobies in 'nieuws: Bezoekers Olympische Spelen mogen geen wifi-hotspot opzetten'

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Inderdaad, +1 it is :)

Deze reactie is behalve off topic ook zonder gronden beschuldigend:
Verwijderd in 'nieuws: Bezoekers Olympische Spelen mogen geen wifi-hotspot opzetten'

Zoiets mag w.m.b. wel op -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Herman schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 08:11:
Deze reactie is behalve off topic ook zonder gronden beschuldigend:
Verwijderd in 'nieuws: Bezoekers Olympische Spelen mogen geen wifi-hotspot opzetten'

Zoiets mag w.m.b. wel op -1 :)
Mee eens. Wat vinden jullie van onderstaande reactie?
SuBBaSS in 'nieuws: Bezoekers Olympische Spelen mogen geen wifi-hotspot opzetten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
-1 het is gewoon een wall of text flame. Sorry maar ik vind de hele reactie gewoon kansloos:

"Ga jij dan eens braaf de krant lezen en het 8 uur journaal kijken ipv. mensen belachelijk te maken in de comments op een tech-site."

"over dat afzichtelijke duivelswerk van die kunstenaar dat zo centraal een nieuwe toren van babel staat uit te hangen."

corset in 'nieuws: Valve-directeur: Windows 8 is een ramp'

Beetje kritiek op Valve/steam en gelijk 8x off topic? Gaat goed zo!

[ Voor 23% gewijzigd door corset op 26-07-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zag heel wat 2x -1 staan voor voor reacties in nieuws: KPN verdubbelt snelheid voor Premium-abonnees vanaf september

Dit suggereert alsof 1 persoon alles aan het -1 is. Zoals Titan_Fox in 'nieuws: KPN verdubbelt snelheid voor Premium-abonnees vanaf september' reactie is gewoon ontopic. Deze reactie staat overigens nu gewoon op +1. Misschien dat een PowerMod er even naar kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:09
Daar ben ik het niet mee eens.
De formulering in de post is wat knullig, en de term "criminelen" had absoluut niet gehoeven, maar de Olympische Spelen gaat toch echt niet meer over sport, maar eerder over geld verdienen en gewone mensen/Londenaars (taxi's, café-uitbaters, ...) worden op alle mogelijke manieren gehinderd.

Ik geef toe dat mijn +2 ook wat overdreven is (eerder een meningmod, dan in een inhoudelijke mod), maar -1 vind ik ook overdreven.
Op de stijl na, is de inhoud van de post wel verdedigbaar, als mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft ontwerpt nieuw printermodel voor Windows 8' krijgt -1 maar ik zie niet meer dan een fipo achtige troll eigenlijk. Gewoon onzin die post.

Informatief voor deze is ook te hoog: Verwijderd in 'nieuws: Microsoft ontwerpt nieuw printermodel voor Windows 8'

Deze generalisatie staat ook te hoog (op +3 terwijl een +1 of 0 beter is imho): bantoo in 'nieuws: Microsoft ontwerpt nieuw printermodel voor Windows 8'

[ Voor 49% gewijzigd door Bor op 26-07-2012 12:32 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Heb hem een zetje naar 0 gegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

simplicidad in 'nieuws: Valve-directeur: Windows 8 is een ramp' is een goeie post, dus die 3x -1 is onverdiend, aangezien dat puur gedaan is om de score omlaag te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mee eens, maar ik merkt dat de mods compleet onlogisch zijn daar. Dood irritant, mijn post heeft dus 8x 0 Terwijl het makkelijk het een +1 is >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Cafe Del Mar schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:20:
[...]

De formulering in de post is wat knullig, en de term "criminelen" had absoluut niet gehoeven, maar de Olympische Spelen gaat toch echt niet meer over sport, maar eerder over geld verdienen en gewone mensen/Londenaars (taxi's, café-uitbaters, ...) worden op alle mogelijke manieren gehinderd.

Ik geef toe dat mijn +2 ook wat overdreven is (eerder een meningmod, dan in een inhoudelijke mod), maar -1 vind ik ook overdreven.
Bedoel je dat je een +2 hebt gegeven op de post waar je het over hebt? en dus aan menig modding doet.
Ik raad je aan toch niet op deze manier te moddereren omdat dit echt niet de bedoeling is, we modden niet op meningen maar volgens de richtlijnen.
Een +2 is een ernstige vorm van mismodderatie als je het mij vraagt.
De -1 is gewoon terecht, daar is niets vreemds aan en de score staat daar dan ook op gefixeerd zie ik.

[ Voor 10% gewijzigd door pino85 op 26-07-2012 13:43 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
Ik geef toe dat ik een foute inschatting gemaakt heb, dat klopt.
De +2 was overdreven, een +1 vind ik niet overdreven.
Maar een -1 vind ik niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
[...]

De term criminelen gebruiken zonder enige onderbouwing/bewijzen inclusief een veroordeling is laster/smaad. Je mag het wel denken maar niet uitspreken in het openbaar. dan ben je namelijk zelf strafbaar en daarom is dit ongewenst gedrag op de FP en daarover zegt de FAQ dat dit met een -1 moet worden beloond.

Daarom heb ik de term criminelen vervangen door *** en heb de reactie gefixeerd en gelocked. De mensen die +2 en +3 hebben gegeven hebben allemaal een mail gekregen en hun modstatus staat nu op uit!

Klachten daarover kan via de geijkte kanalen zoals o.a. Modstatus klachtenloket

[ Voor 4% gewijzigd door TheCapK op 26-07-2012 14:38 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
In de post staat nog steeds "criminelen", in de onderste paragraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Die heb ik dan gemist! zal er nog eens naar kijken!
Is ook aangepast!

[ Voor 15% gewijzigd door TheCapK op 26-07-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

HgnX in 'nieuws: Bezoekers Olympische Spelen mogen geen wifi-hotspot opzetten'
Deze reactie lijkt me ook geen +2 waard. Heb hem een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Finraziel in 'nieuws: Valve-directeur: Windows 8 is een ramp'

Ik ben mischien wat vroeg (nog maar 2 moderaties op de post).
Hij staat nu op -1, maar lijkt mij gewoon een 0 (of zelfs 1 als reactie op een reactie)

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd in 'nieuws: 'Apple schrapt Safari voor Windows''

Een reactie met incorrecte gegevens, ik snap niet hoe sommige mensen hiervoor +2 of een enkele zelfs +3 hiervoor geeft. Mening modders zijn wel flink bezig.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Vinand schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:25:

Een reactie met incorrecte gegevens, ik snap niet hoe sommige mensen hiervoor +2 of een enkele zelfs +3 hiervoor geeft. Mening modders zijn wel flink bezig.
De +2 en +3 zijn niet juist, de reactie heeft eigenlijk niet eens iets met het artikel te maken. +1 vind ik hier wel gepast. Wat is volgens jou trouwens onjuist aan deze reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
corset in 'nieuws: 'Apple schrapt Safari voor Windows''

-1? 0? Sorry, ik vind het netjes een +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
k1n8fisher schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:45:
[...]

De term criminelen gebruiken zonder enige onderbouwing/bewijzen inclusief een veroordeling is laster/smaad. Je mag het wel denken maar niet uitspreken in het openbaar. dan ben je namelijk zelf strafbaar en daarom is dit ongewenst gedrag op de FP en daarover zegt de FAQ dat dit met een -1 moet worden beloond.
Ondanks dat ik hierboven al heb aangegeven dat ik een nul ook redelijk had gevonden, kan ik een -1 ook voorstellen.
Daarom heb ik de term criminelen vervangen door ***
Dat begrijp ik werkelijk niet. Is het nu echt zo ernstig om een organisatie crimineel te noemen? Is wegmodden niet al genoeg?
Vroeguh werden er alleen nazi-vergelijkingen en dergelijke weggehaald. Nu dus al het woord 'crimineel'
Het gaat zo wel een beetje erop lijken dat Tweakers pro-censuur is.

Wat is volgens de tweakers censuurregels de grens? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijns inziens volledig overtrokken om "criminelen" weg te modden. maFIFA mag wel blijkbaar. Downloaders dief noemen mag. Tim Kuik en de mediabedrijven betichten van vanalles en nog wat mag ook. Maar "maatpak-criminelen" gaat ineens te ver?

Stukje overijverig modden als je 't mij vraagt. En indien het wel beleid is: succes met het opschonen van alle oude brein/download/copyright topics, alsmede vele comments op GoT...

[ Voor 18% gewijzigd door Bundin op 26-07-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind deze post wel interessant, het geeft wat inzicht in de achtergrond van de persoon. Is dit voldoende voor de +2? Webdoc in 'nieuws: Valve-directeur: Windows 8 is een ramp'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:05:
Ik vind deze post wel interessant, het geeft wat inzicht in de achtergrond van de persoon. Is dit voldoende voor de +2? Webdoc in 'nieuws: Valve-directeur: Windows 8 is een ramp'
Als ie dan ook wat links er bij geeft dan is een +2 zeker te verdedigen misschien zelfs een +3 maar zoals het er nu staat hou ik het op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:13
Ik krijg 6x 0 voor mijn post, lijkt me boost modmisbruik.
SidewalkSuper in 'nieuws: Samsung: wij bedachten 'iPhone-design' voor aankondiging iPhone'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Waarschijnlijk iemand die +3 te hoog vond en zo wilde compensatiemodden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Denk het ook inderdaad, zeer interessante post btw.
-1 erbij!
Bor de Wollef schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:05:
Voor nu houd ik het ook op een +1

[ Voor 111% gewijzigd door pino85 op 26-07-2012 19:18 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Gamebuster in 'nieuws: 'Apple schrapt Safari voor Windows''
Netzo als wat hij zegt is zijn reactie ook lomp. Twijfel tussen 0 en -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset

Helaas nogmaals, maar dit begint echt gestoord te worden, lijkt wel alsof mensen daar stelselmatig alles -1 modden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
lanerios schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 07:50:

Helaas nogmaals, maar dit begint echt gestoord te worden, lijkt wel alsof mensen daar stelselmatig alles -1 modden
Staat weer op +1
Bor de Wollef schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:28:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft ontwerpt nieuw printermodel voor Windows 8' krijgt -1 maar ik zie niet meer dan een fipo achtige troll eigenlijk. Gewoon onzin die post.

Informatief voor deze is ook te hoog: Verwijderd in 'nieuws: Microsoft ontwerpt nieuw printermodel voor Windows 8'

Deze generalisatie staat ook te hoog (op +3 terwijl een +1 of 0 beter is imho): bantoo in 'nieuws: Microsoft ontwerpt nieuw printermodel voor Windows 8'
Die eerste 2 zijn zo en zo een -1, waarvan de allereerste reactie alles wat boven de -1 staat na gekeken mag worden
3e is 0

dit is geen -1 maar 0

ook geen +1 maar een 0 vanwege de ranten die er in zitten

g4wx3 in 'nieuws: 'Apple schrapt Safari voor Windows''
ro8in in 'nieuws: 'Apple schrapt Safari voor Windows''
De mod die ze allebei op +2 heeft gezet mag wel aan een onderzoekje worden onderworpen.

stoepie2002 in 'nieuws: 'Apple schrapt Safari voor Windows''
Dit is dan wel een zuivere -1
idem

huntedjohan in 'nieuws: 'Apple schrapt Safari voor Windows''
Dit is echt geen informatief hoog uit een +1 maar vanwege zijn laatste zin -1

Complottheorieen een zuiver -1. Alles wat boven 0 staat mag aan een onderzoekje worden onderworpen

Carino in 'nieuws: 'Apple schrapt Safari voor Windows''
Dit is een normale reactie geen +2 of meer waard

A Noniem in 'nieuws: 'Apple schrapt Safari voor Windows''
-1 geen +1

J.J.J. Bokma in 'nieuws: 'Apple schrapt Safari voor Windows''
ook -1 op de man spelen

Schway in 'nieuws: 'Apple schrapt Safari voor Windows''
-1

shredder in 'nieuws: 'Apple schrapt Safari voor Windows''
Kan iemand mij vertellen waarom deze reactie een +2 of +3 waard zou zijn ? En zo nee, dan nodig ik de powermods voor de +2 en +3 gevers uit :(

Mirved in 'nieuws: 'Apple schrapt Safari voor Windows''
gewoon een zuiver -1

mokkol in 'nieuws: 'Apple schrapt Safari voor Windows''
-1

[ Voor 106% gewijzigd door SRich op 27-07-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:12

watercoolertje

Untertitel

RobbieB in 'nieuws: Samsung: Europese Galaxy S III krijgt weer universal search na 'foutje''

Hoe kan iets wat helemaal niet klopt +2 krijgen? Er is geen eens een update via de provider binnen gekomen dus het slaat werkelijk nergens op wat ie zegt...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

watercoolertje schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:56:
RobbieB in 'nieuws: Samsung: Europese Galaxy S III krijgt weer universal search na 'foutje''

Hoe kan iets wat helemaal niet klopt +2 krijgen? Er is geen eens een update via de provider binnen gekomen dus het slaat werkelijk nergens op wat ie zegt...
Het is idd geen +2, maar dan nog heeft het geen zin om te reageren zoals jij nu in dat draadje doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
SRich: over een deel valt echt wel te twisten. De meeste heb ik wel wat naar beneden gemod, maar waar jij vaak -1 zegt, daar zeg ik soms gewoon 0 of +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd in 'nieuws: Samsung: Europese Galaxy S III krijgt weer universal search na 'foutje''
Deze lijkt me ongewenst ipv +3

Edit: Verwijderd in 'video: Nintendo 3DS XL' wat is hier informatief aan?

[ Voor 27% gewijzigd door tweaker2010 op 27-07-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 17-09 17:29

StrongArmLance

Endless flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Het punt is dat ofwel een +3 te hoog is voor het eerste bericht vanwege het feit dat internet gebruik wel aan je account gekoppeld wordt (of kan worden), ofwel dat mijn bericht eveneens op +3 hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Alfredo schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:03:
Het punt is dat ofwel een +3 te hoog is voor het eerste bericht vanwege het feit dat internet gebruik wel aan je account gekoppeld wordt (of kan worden), ofwel dat mijn bericht eveneens op +3 hoort.
Jouw reactie is grotendeels gecopy-paste dus dat lijkt me geen +3 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Net zoals de zijne dat is. Het formaat verschilt in wezen niet, we kopiëren beide complete stukken uit de FAQ (ik zet de relevante delen vetgedrukt) en geven nadien een zin of twee uitleg in het Nederlands.

Het grote verschil is dat zijn informatie de indruk wekt dat Google je internetgebruik compleet niet koppelt aan je account, terwijl ze dat deels wel doen. Als je namelijk ook TV afneemt, zie je advertenties op het internet naargelang de programma's die je bekijkt en raadt Google programma's aan naargelang je zoekgedrag. Hoe je het ook draait of keert, de huidige score's zijn niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

kiang in 'nieuws: Bezoekers Olympische Spelen mogen geen wifi-hotspot opzetten'
k1n8fisher schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:45:

Daarom heb ik de term criminelen vervangen door *** en heb de reactie gefixeerd en gelocked. De mensen die +2 en +3 hebben gegeven hebben allemaal een mail gekregen en hun modstatus staat nu op uit!
Wat een bullshit. Of mag ik dat woord na 5 jaar niet meer gebruiken omdat we zijn overgenomen door belgen en de nieuwe policy bestaat uit "U" en "mogelijk onethische of voor de gewone mens door wettelijke bepalingen strafbaar gesteld gedrag" i.p.v. "jij" en "crimineel"?

Toen eisen betreft financiën en belastingen van de FIFA bekend werden wanneer dat clubje mogelijk in Nederland terecht zou komen, was "crimineel" het woord wat veelvoudig op TV in praatprogramma's gebruikt werd. Dat is immers hoe witteboordenasocialiteit overkomt. De maatschappij bepaalt nog altijd wat als crimineel beschouwd wordt, en daar is niet altijd iedereen het mee eens. de RIAA en de meeste tweakers staan bijvoorbeeld niet op een zelfde lijn. Ook de praktijken van Brein worden regelmatig crimineel genoemd en met de maffia vergeleken. Werd er toen gesensureerd? Ben ik toen mijn modstatus kwijtgeraakt? Dat het nog geen wetten zijn en/of dat commerciële partijen het er niet mee eens zijn, wil niet zeggen dat we het niet mogen benoemen!

Als er een etisch oneerlijk verschil is van belachelijke proporties (Zoals de belastingen van FIFA: wij, €duizenden, belasting - zij, €miljoenen, geen belasting) wordt dat in de volksmond crimineel genoemd.

We weten allemaal van het spel der financiën en belastingen, en dat er steeds meer commerciële eisen van "weet je wat pas streng is" proporties bij komen voor het feestje in London. Dat is geen laster, want we weten allemaal dat deze eisen en regels waar zijn. Het is ook geen smaad, want de feiten zijn al naar buiten gebracht. Wat zijn het wel? Gevoelens van ongenoegen verwoord door het volk, en dat krijg je als je crimineel gedrag vertoond. De reactie was dus op zijn minst on-topic.

Als hij de reacie vervolgens melding doet van een tweetal bizarre eisen die ik nog niet heb gehoord (reclame- en tv-verbod) is dat voor mij informatief, en volgens de faq moet ik stemmen wat de score van de reactie volgens mij zou moeten zijn.

Ik vind het belachelijk dat deze reactie op -1 is gezet, en de sensuur vind ik nog veel belachelijker. Volgens mij ben ik door de jaren legio smakelijkere reacties tegengekomen, en kan ik niet anders dan zwaar vermoeden dat er een paar druppels urine lekken bij Tweakers.net vanwege de maffia-achtige intimidatie van het IOC. Net als de maffia heeft deze club immers al voorbeelden gesteld zoals het verbannen van een lekkere blonde athlete bij een fout twitterberichtje.

Een 0 of +1 kan ik me voorstellen, en een +2 vind ik oprecht een van mij uit objectieve en prima moderatie.

Mijn mod-status is inderdaad ook afgenomen omdat ik deze post als informatief/+2 modereerde, en dat vind ik het alles belachelachelachelijkste.

Doe niet zo bull, en zeg gewoon dat de Olympische Spelen een gevoelig onderwerp zijn waar met een met zijde ombonden gouden maatstaafje gemeten wordt.
Bundin schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:02:
Mijns inziens volledig overtrokken om "criminelen" weg te modden. maFIFA mag wel blijkbaar. Downloaders dief noemen mag. Tim Kuik en de mediabedrijven betichten van vanalles en nog wat mag ook. Maar "maatpak-criminelen" gaat ineens te ver?
Niet alleen dat, als je het een goede reactie vond worden je modhanden ook op je rug gebonden. Je had immers telepatisch moeten weten dat je over sommige onderwerpen niet objectief mag modden.

Dit is een wat nuchterdere kijk dan die van Tweakers.net:
[...]

en inderdaad de reactie bevat wat emotionele woorden zoals "stomme event", maar het gebruiken van duidelijke woorden als "crimineel" is iets wat ik ook zou doen, waar niets mis mee is, wat hier al jaren gebeurt, wat bij sommige mensen wellicht een tikje gevoelig ligt maar wat zeker geen smaad of laster is.
Alleen los van de emotie klopt het wat er gezegd wordt, en is het niet alleen on-topic, maar ook - zij het in bescheiden mate - informatief.

[ Voor 21% gewijzigd door Sando op 28-07-2012 02:16 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
First off all: deze aanpak op het gebruik van deze termen is niet nieuw. Zolang als ik hier zit hebben we altijd de richtlijn gehad dat reacties met (niet onderbouwde) bashes als 'maffia' en 'crimineel' naar beneden gemod worden. (Vb. 1 2 3). Op het moment dat je een organisatie 'crimineel' noemt, dan doe je een beschuldiging van misdaad. Voor het gebruik van dergelijke termenologie zul je dus wel met argumenten moeten komen dat die organisatie daadwerkelijk de wet overtreedt. Uiteindelijk is het niet de maatschappij die bepaalt wat crimineel is maar een rechter. Dat zit ook een beetje binnen die definitie, 'iemand die misdaden pleegt c.q. de wet overtreedt'. En als een user in een reactie meldt dat een onderneming crimineel is, zonder enige onderbouwing van het overtreden van de wet dan ook, dan is dat een bash.
Maar die reactie is om meer redenen geen +2 of +1 waard. De reactie bevat ook diverse andere flames wat het geheel tot een rant maakt. Het is niet het standpunt of de mening die de reactie ongewenst maakt, maar de wijze waarop het gebracht wordt. En volgens mij is de moderatieFAQ dan ondubbelzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Sando schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 01:18:

Mijn mod-status is inderdaad ook afgenomen omdat ik deze post als informatief/+2 modereerde, en dat vind ik het alles belachelachelachelijkste
Bij klachten omtrent het uitschakelen van je mod rechten waar je gezien je post het niet mee eens bent dien je in onderstaand topic te reageren, dit topic is daar niet voor bedoeld.

Modstatus klachtenloket

Edit:

Ah ik zie dat je ook daar al hebt gepost :)
Die 4x+3 is idd onzinnig, -1 lijkt me wat meer op zijn plaats.
+3 is modmisbruik, -1 is de juiste score maar daar staat hij zie ik al stevig op.

[ Voor 85% gewijzigd door pino85 op 28-07-2012 11:14 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Herman schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:14:
[...]

First off all: deze aanpak op het gebruik van deze termen is niet nieuw. Zolang als ik hier zit hebben we altijd de richtlijn gehad dat reacties met (niet onderbouwde) bashes als 'maffia' en 'crimineel' naar beneden gemod worden. (Vb. 1 2 3). Op het moment dat je een organisatie 'crimineel' noemt, dan doe je een beschuldiging van misdaad. Voor het gebruik van dergelijke termenologie zul je dus wel met argumenten moeten komen dat die organisatie daadwerkelijk de wet overtreedt. Uiteindelijk is het niet de maatschappij die bepaalt wat crimineel is maar een rechter. Dat zit ook een beetje binnen die definitie, 'iemand die misdaden pleegt c.q. de wet overtreedt'. En als een user in een reactie meldt dat een onderneming crimineel is, zonder enige onderbouwing van het overtreden van de wet dan ook, dan is dat een bash.
Maar die reactie is om meer redenen geen +2 of +1 waard. De reactie bevat ook diverse andere flames wat het geheel tot een rant maakt. Het is niet het standpunt of de mening die de reactie ongewenst maakt, maar de wijze waarop het gebracht wordt. En volgens mij is de moderatieFAQ dan ondubbelzinnig.
Allereerst vind ik een +2 voor de betreffende post ook idioot. Of je daar iemands modrechten voor af moet pakken? Mwaw, zoals ik het nu lees heeft hij een paar weken geleden al een waarschuwing gehad.
Anderzijds vind ik het raar dat een organisatie, die vaak genoeg in het nieuws is geweest voor criminele zaken, niet crimineel genoemd mag worden. Waarom zou dit geen 0 of +1 mogen zijn?
Wat ik pas echt erg vind is dat tweakers willens en wetens aan censuur doet, door de geplaatste berichten gewoonweg weg te halen. De reden begrijp ik echt niet en zoals uit jouw eigen linkjes blijkt, was dit vroeger ook niet gebruikelijk. Waarom is dit veranderd? Komt dit door de nieuwe eigenaar van Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tweaker2010 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:47:
[...]

Geen idee wat er stond want hij is nu weg. ;)
Stond gebruikelijk getroll over dat patentnieuws niet op t.net zou thuis horen. -2 is idd prima wat mij betreft, rexactie voegde echt niks toe :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Quacka schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:09:
[...]

Allereerst vind ik een +2 voor de betreffende post ook idioot. Of je daar iemands modrechten voor af moet pakken? Mwaw, zoals ik het nu lees heeft hij een paar weken geleden al een waarschuwing gehad.
Anderzijds vind ik het raar dat een organisatie, die vaak genoeg in het nieuws is geweest voor criminele zaken, niet crimineel genoemd mag worden. Waarom zou dit geen 0 of +1 mogen zijn?
Wat ik pas echt erg vind is dat tweakers willens en wetens aan censuur doet, door de geplaatste berichten gewoonweg weg te halen. De reden begrijp ik echt niet en zoals uit jouw eigen linkjes blijkt, was dit vroeger ook niet gebruikelijk. Waarom is dit veranderd? Komt dit door de nieuwe eigenaar van Tweakers?
Als we steeds meer "klachten" krijgen dat het modden verkeerd gaat en mensen zelfs bewust mismodden op bepaalde reacties dan is het onze taak daar iets aan te doen. De ene keer volstaat misschien een mailtje sturen maar de als mensen daar niets mee doen dan schakelen we modrechten uit. Als we berichten tegenkomen die echt een duidelijke score hoort te krijgen volgens de ModFAQ en juist veel scores krijgt aan de andere kant van het spectrum omdat het een gevoelige snaar raakt (en er dus niet meer met het verstand maar met het gevoel wordt gemod) dan zullen we daar actie op moeten ondernemen.

Dat heeft niets te maken met de eigenaar van Tweakers.net (die betaald mij hier niet voor, ik ben gewoon vrijwilliger) maar met de richtlijnen die er al jaren staan. Misschien ben ik iets te fanatiek geweest door het woord criminelen weg te halen maar verder bestaat er weinig verschil van mening omtrent de rest van deze actie tussen de PowerMods onderling.

Hier zijn een aantal mensen bij geweest die af en toe een afwijking hebben en mensen die wat meer moeten leren hierin. Hopelijk helpt dit hen op weg om niet te veel het gevoel te laten meespelen bij het modden maar meer de hersenen te laten beslissen.

Als ik zelf een reactie tegenkom waaraan ik qua gevoel een +3 zou willen geven wacht ik met modden en lees eerst die reactie nogmaals. Dan probeer ik de reactie objectief te bekijken en geef de score die hij volgens de ModFAQ hoort te krijgen. En dat kan dan best wel een -1 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Duidelijk. Het modden volgens beleid lukt niet altijd op de FP en daarom was ik misschien een beetje snel in het concluderen dat het willekeurig overkwam (IOC en beter controleren).

Crimineel betekent voor velen van ons gewoon gedrag wat wij niet vinden kunnen. Niet gedrag wat volgens de wet strafbaar is, want we weten allemaal dat de wet en de maatschappelijke normen en waarden niet altijd overeen komen.

Interpretatie, associatie en connotatie zijn belangrijke sleutelwoorden bij mijn beoordeling van het sensuurwoordje 'crimineel'.

Als we dan toch alles een beetje letterlijk moeten nemen; met maatpakcrimineel wordt duidelijk witteboordencrimineel bedoeld, en dit woord heeft geen juridische betekenis.

Als je iemand "Hey homo, hou eens op!" hoort zeggen is het aannemelijk dat de persoon tegen wie dit gezegd wordt niet homosexueel geaard is. De meesten van ons kunnen stijlfiguren en semantiek van elkaar onderschijden.

Daarom vind ik het ongepast dat mensen die met een reden +2 stemden, ookal kunnen jullie uitleggen waarom dit niet de bedoeling is, hun modtools zijn kwijtgeraakt.

[/mening]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Deze reactie staat wat hoog, namelijk op +3 terwijl de post inhoudelijk niet meer dan een normale +1 is: MadEgg in 'nieuws: HTC: Desire HD krijgt geen Android 4.0 wegens partitiesysteem'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bor de Wollef schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:30:
Deze reactie staat wat hoog, namelijk op +3 terwijl de post inhoudelijk niet meer dan een normale +1 is: MadEgg in 'nieuws: HTC: Desire HD krijgt geen Android 4.0 wegens partitiesysteem'
Idd. Hij heeft nog een zetje naar +1 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Staat nu op +1

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Quacka schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:09:
[...]

Ik schuw het woordje 'crimineel' omdat het vaak te snel genoemd wordt en omdat de werkelijkheid vaak ook genuanceerder ligt. Toch hoeft m.i. niet elke keer als het woord 'crimineel' of 'maffia' gebruikt wordt, dit weggehaald te worden noch per definitie een -1 gegeven te worden. Dat hangt dus geheel van de context af. Van censuur zou ik hier dan ook niet van willen spreken. Deze reactie in casu bevatte daarentegen dermate veel flames dat we hebben ingegrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Beide geen spotlight imho:

Fly-guy in 'nieuws: Nvidia gaat wifi-standaard Miracast ondersteunen'
[Remmes] in 'nieuws: Nvidia gaat wifi-standaard Miracast ondersteunen'
Done :)

Deze fipo krijgt de hele range: van spotlight, langs informatief en ontopic met een bochtje langs offtopic terwijl het imho niet meer dan -1 is.

Verwijderd in 'nieuws: 'Backdoor in hardware is relatief eenvoudig aan te brengen''

[ Voor 52% gewijzigd door Bor op 29-07-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bor de Wollef schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:54:
Deze fipo krijgt de hele range: van spotlight, langs informatief en ontopic met een bochtje langs offtopic terwijl het imho niet meer dan -1 is.
Verwijderd in 'nieuws: 'Backdoor in hardware is relatief eenvoudig aan te brengen''
Ook al is het de eerste reactie dat maakt het nog onmiddellijk niet een -1 fipo, naruurlijk is het een weinig zinvolle opmerking maar per saldo stelt hij slechts dat het 'stating the obvious' is en daarmee zie ik een 0 score meer op z'n plaats dan een -1.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

botoo schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:30:
[...]

Ook al is het de eerste reactie dat maakt het nog onmiddellijk niet een -1 fipo
Agree maar dit is wel zo'n verschrikkelijke open deur dat ik het niet eens meer offtopic vind. Een enkele totaal oninteressante en nutteloze oneliner maakt voor mij de -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Agree, dit is wel een totaal nutteloze onzinnige stating the obvious open deur fipo :+ dus wmb duidelijke -1.

[ Voor 34% gewijzigd door pino85 op 29-07-2012 19:10 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:27

mrc4nl

Procrastinatie expert

NitroX infinity in 'video: Gathering of the Tweakers - 3dfx-videokaarten'
+3 lijkt me wat te veel, deze user word bij meerdere reacties in het fp arikel hoger gemod, ok het gaat over hem, maar das geen reden voor te hoog modden :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hij kan wel op +2. Onderstaande reactie vind ik in ieder geval geen +3 waard:
Palomar in 'video: Gathering of the Tweakers - 3dfx-videokaarten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

mrc4nl schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:15:
NitroX infinity in 'video: Gathering of the Tweakers - 3dfx-videokaarten'
+3 lijkt me wat te veel, deze user word bij meerdere reacties in het fp arikel hoger gemod, ok het gaat over hem, maar das geen reden voor te hoog modden :)
Toch wel een hoop relevante info achter het linkje,lijkt me dus niet zo veel mis met het geven van een +3.
tweaker2010 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:00:
Hij kan wel op +2. Onderstaande reactie vind ik in ieder geval geen +3 waard:
Palomar in 'video: Gathering of the Tweakers - 3dfx-videokaarten'
Is veel minder relevant,heeft op zich weinig met de kaartjes van doen. Is wmb eerder een 0 dan een +2 waard. Wil ook niet al te moeilijk doen, dus rond ik hem af op +1 :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:27

mrc4nl

Procrastinatie expert

pcgek schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:19:
[...]

Toch wel een hoop relevante info achter het linkje,lijkt me dus niet zo veel mis met het geven van een +3.
IMO is het te makkelijk verdiend, als ie nou die text zou gebruiken in zijn post, met linkje om de bron aan te geven, maar nee dat gebeurd er helaas niet. +2 is prima

maargoed, deze +3 gever dan?Fietsbel in 'video: Gathering of the Tweakers - 3dfx-videokaarten'
gewoon +1, geen +2 of +3 waard

ik vind in het hele topic opvallen veel hoge beoordelingen, statistish gezien dan

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 13:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

hardcoresmurf in 'nieuws: Afrikanen gebruiken vooral Nokia-telefoons om online te gaan'
Deze stond op -1 en hoort daar ook, maar iemand vond het nodig om hem boost +2 te geven. Wie helpt?

[ Voor 62% gewijzigd door tweaker2010 op 30-07-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tweaker2010 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:57:
hardcoresmurf in 'nieuws: Afrikanen gebruiken vooral Nokia-telefoons om online te gaan'
Deze stond op -1 en hoort daar ook, maar iemand vond het nodig om hem boost +2 te geven. Wie helpt?
Die is aardig bij getrokken hoor :

+2 Informatief 6
+1 On-topic 3
0 Off-topic / Irrelevant 5
-1 Ongewenst 62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Die mag nog wel flink wat tikken krijgen om op 1 uit te komen.

Heeft nu:13x +3 en 37x +2 en 18x +1

[ Voor 4% gewijzigd door _Peter2_ op 30-07-2012 13:05 ]

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Dirk schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:16:
Ik zit nog even te aarzelen of ik de WOII-verwijzing er ook uit zal slopen...
Kan je gewoon laten staan hoor Dirk, Het is immers volledig gepast om een minister voor Nazi propaganda te vergelijken met Tim Kuik. Glijdende schaal met wat acceptabel is op de FP iemand? :/

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Deze krijgt -1 echter vind ik dat te streng. Je kunt de post op meerdere manieren uitleggen (waarvan ik in mijn reactie een mogelijke interpretatie weergeef). De post zette mij in ieder geval aan het denken over mogelijkheden die er zijn om toch mee te doen zonder praktisch gezien de eigen verbinding open te zetten.

LOTG in 'nieuws: Ziggo: internetten via modems van andere klanten wordt gratis dienst'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bor de Wollef schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:26:
Deze krijgt -1 echter vind ik dat te streng. Je kunt de post op meerdere manieren uitleggen (waarvan ik in mijn reactie een mogelijke interpretatie weergeef). De post zette mij in ieder geval aan het denken over mogelijkheden die er zijn om toch mee te doen zonder praktisch gezien de eigen verbinding open te zetten.

LOTG in 'nieuws: Ziggo: internetten via modems van andere klanten wordt gratis dienst'
Heb hem een nulletje gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
Ik dacht dat er ook ergens een topic was voor vervelende gebruikers?

V-rg in 'nieuws: 'Apple stopt met verkoop iPhone 3GS in België''
"Lees jij wel? Of ben je gewoon dom om het te begrijpen?"

Goed, gewoonste zaak op de frontpage in Apple-gerelateerde berichten :), maar lijkt me niet echt gewenst... Als bezoekers mij hier op de frontpage voor dom zouden gaan uitmaken zou ik toch snel afhaken, voor dat soort reacties ga ik wel naar Geenstijl....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Die reactie staat prima op -1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

boto in 'nieuws: 'Apple stopt met verkoop iPhone 3GS in België''
"Hoe oud ben je precies?" vind ik ook best een denigrerende opmerking en zeker geen +1 waard.
Wmb kan heel dat draadje wel weg, want het voegt niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Sowieso is boto een halfbakken impersonate van de enige echte botoo natuurlijk :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

botoo schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:07:
Sowieso is boto een halfbakken impersonate van de enige echte botoo natuurlijk :+
Idd. Ik vermoedde al zoiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
Woei, weer een Apple topic op de vroege morgen :)

Verwijderd in 'nieuws: Samsung werkt aan 11,8"-tablet met resolutie van 2560x1600'
fipo en flaimbait -> -1

DJ TerraByte in 'nieuws: Samsung werkt aan 11,8"-tablet met resolutie van 2560x1600'
45x +2, 18x +3? Wat volgt, +3's voor opmerkingen als 'water is nat'? Natuurlijk bestaat een retina display niet, het is maar een naam. +1 lijkt me meer dan genoeg?

JAHRASTAFARI in 'nieuws: Samsung werkt aan 11,8"-tablet met resolutie van 2560x1600'
+2's, +3's voor "Meestal worden de niet-appeltjes juist zuur over de appeltjes en andersom niet."?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
met de laatste 2 ben ik het met je eens, maar de FIPO moet gewoon op 0 kunnen. Als we zulk soort humor van andere merken wel met een 0 raten ( zit doping ook in tour de france game e.d.) dan moet dit ook gewoon kunnen :)

Pagina: 1 ... 4 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht