Ik ben in een goede bui, dus laat ik er even vanuit gaan dat je het werkelijk niet in de gaten hebt op welke toon jij bezig bent.
Ik geef één voorbeeld:
Ik denk dat het ook aanspreekt bij een publiek die graag doordenkt, misschien niet de mensen met een korte concentratieboog die liever twitteren en er een soort Ajax-Feijenoord van willen maken. Als ik kijk welke mensen steeds met harde kritiek komen, blijken het steevast Microsoft fans te zijn
Dit is een reactie van jou op mij, terwijl ik je net heb verteld dat ik voor twee reacties van een een boosted +2 gegeven hebt.
Maar vervolgens meld jij hier dus dat ik niet doordenk en dat ik een korte concentratieboog heb.
Dat is gewoon beledigend.
Als ik een fout maak mag je dat gewoon corrigeren.
Dat word dan ook gedaan en daar reageer je niet meer op.
Maar op een gegeven moment worden mensen daar moe van en gaan ze gewoon punten aftrekken.
(Wat overigens ook mag volgens de moderatie regels. Informatie die aantoonbaar onjuist is mag gewoon op 0 gemod worden)
Ik las op meer plaatsen dat MS de resoluties niet vrij wilde geven. Daar heb ik ook een bron van gegeven.
In die bron van jouw staat helemaal nergens dat MS de resoluties niet wil vrijgeven.
Er staat alleen dat zij de resolutie niet kennen.
En de reden dat ze die niet kennen is dat ze simpelweg vergeten zijn die te vragen. Want op diezelfde pagina staat een link (van dezelfde dag) waarbij ze zo'n tablet in handen hebben gehad en uitgebreid hebben kunnen uitproberen. Als je iets geheim wilt houden, dan geef je zo'n ding niet in handen van een journalist.
Op diezelfde dag heeft microsoft een uitgebreide presentatie naar gedaan waar alle specs uitgebreid in beschreven staan. T.net heeft daar ook een artikel over gemaakt op de FP.
Diezelfde bron is overigens sowieso niet erg betrouwbaar wat betreft specs want bij de iPad3 hadden ze in eerste instantie de verkeerde resolutie staan.
Ik kan me ook vergissen, maar dat heeft toch niets te maken met speculeren? Ik zuig niet zo maar dingen uit een duim ik zoek ook infornatie.
Dat Microsoft de specs geheim houd is iets dat niet in je bron stond. Het is iets dat je zelf er bij hebt verzonnen op basis van halve informatie.
Als je echt geinteresseerd was in de resolutie, dan had je die dag even 5 seconden extra gezocht en had je de resolutie geweten.
Ik dacht moderators zich bezig hielden met sec de forumregels handhaven, maar begrijp nu dat ze ook hun moderator rechten gebruiken om hun persoonlijk beoordeling te reflecteren. Vandaar dat jullie zoveel praten over wat jullie vinden van inhoud en stijl van de posts. Jullie zijn meer critici dan regelhandhavers, dat had ik niet verwacht. Zelf mod ik nauwelijks, en dan alleen omhoog.
Dat heb ik niet gezegd en is ook niet waar.
De mensen hier die ProMod zijn, hebben in het verleden bewezen dat ze hun persoonlijk mening over een reactie niet de score laten beinvloeden die ze geven.
En inhoud en stijl zijn wel degelijk punten die een score beinvloeden.
Als iemand zit te schelden of te trollen dan is dat reden voor een -1. (stijl)
En of je een +2 of +3 krijgt hangt er van af of iemand argumenten die je in een reactie naar voren brengt. (inhoud)
En soms zijn er dingen die je niet perfect in modrichtlijnen kunt vangen. Uiteraard word er daarover dan gediscussieerd.
Maar de meeste moderaties op de FP worden gewoon gedaan door lezers en niet door het kleine groepjes crew en promods. Daar hebben ze simpelweg de tijd niet voor.
Daarom dat je gevraagd word mismods hier te melden, zodat zij daar gericht aandacht aan kunnen besteden.
Hoezo weerleggen, we zijn toch niet met wetenschappelijk onderzoek bezig en dit is toch ook geen debatforum? Waarom zouden dingen weerlegd moeten worden? Hier geven mensen toch gewoon hun mening?
Dat mag. Maar een mening zonder onderbouwing zal niet meer dan een +1 krijgen.
Als de mening off-topic is, komt ie dan op 0.
En als het echt een gigantische kletsverhaal is dat alleen maar voor vervuiling van de FP zorgt dan heb je kans dat je een -1 krijgt.
Als je echter goede onderbouwing voor je mening geeft, dan krijg je hogere scores.
Om eerlijk te zijn heb ik de reacties niet gelezen, omdat het direct naar beneden werd gemod en mensen die beledigen lees ik standaard niet meer. Ik ga negatief gedrag niet met aandacht belonen.
Tja, ik ben nog zo dom om jouw negatieve gedrag dit keer nog wel met aandacht te belonen....
Ik schrijf een stuk vanuit mijn visie en daar komen dan reacties op. Goed toch? Mij gaat het er alleen om dat het spel gespeeld wordt volgens de regels. Het is niet leuk als mensen stelselmatig hun moderatorrechten misbruiken.
Dat is ook niet leuk. En dan moet je het gewoon hier melden en dan zorgen de promods er samen voor dat het de juiste score krijgt.
Dat is ook precies wat me mateloos irriteert aan MS, niet dat hun producten slecht zijn, niet dat ze slim weten de markt te bewerken (dat kan ik bewonderen), maar dat ze stelselmatig vals spelen. Ik heb een hekel aan valsspelers. Als je intelligent bent kan je ook best binnen de regels scoren. Vals spelen is een brevet van onvermogen. Valsspelers moet je diskwalificeren, het zijn spelbedervers.
De tijd dat Micorosft stelselmatig vals speelde is 20 jaar geleden!
Doe die anti-MS bril eens af!
Ze liggen nu continu zo onder een vergrootglas dat ze dat niet meer kunnen doen.
Als je zo'n hekel hebt aan valsspelers, besteed je energie dan aan de bedrijven die tegenwoordig de boel belazeren. (google of zo)
[
Voor 5% gewijzigd door
mjtdevries op 04-08-2012 10:33
]