Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.395 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 22:30
op de pagina Antwoordformulier:

De looptijd van uw contract veranderd niet. uw aangepaste contract loopt net zo lang door als uw oude dat had gedaan. onderstaande betreft een wijziging van uw contract.

Let wel op.. dit gaat over je brief, niet de online site. (denk ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:37
Opzeggen is helemaal geen problem :
"Het tv-product wordt nu nog ingekocht bij KPN of bij Glashart Media, maar beide overeenkomsten eindigen per 1 juli. Die wijziging betekent ook dat klanten vrij zijn om op te zeggen, ook als ze nog in het eerste jaar van een contract zitten. "

http://www.telecompaper.c...ndig-tv-platform--1008947

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 20:05
Methew schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:20:
Even de AV erop nageslagen en dit gevonden:

"6. Tweak heeft het recht de Algemene Voorwaarden, Aanvullende Voorwaarden, tarieven en/of de
specificaties van de Dienst te wijzigen. Deze wijzigingen gelden, tenzij anders vermeldt, ook voor de
bestaande Overeenkomsten. Tweak zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen.
Deze wijzigingen treden in werking 30 dagen na schriftelijke of elektronische bekendmaking daarvan
door Tweak, of op een andere datum zoals genoemd in de bekendmaking. In geval van
elektronische bekendmaking, worden de berichten verzonden aan het E-mailadres van de Klant.
Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om regelmatig kennis te nemen van de berichten in zijn
of haar E-mailbox.
7. Indien de Klant een wijziging, zoals bedoeld in het voorgaande lid, niet wenst te accepteren, heeft
hij het recht de Overeenkomst kosteloos binnen 30 (dertig) dagen na bekendmaking op te zeggen
tegen de datum waarop de gewijzigde voorwaarden van kracht worden. Opzegging is echter alleen
toegestaan indien de betreffende wijziging(en) betrekking heeft op de Dienst zoals afgenomen door
de Klant én deze voor hem of haar nadelige gevolgen hebben. "

De toegestuurde brief is niet duidelijk of dit nou een wijziging betreft; het schrijven geeft aan 'nieuw aanbod'
met de keuze om hier niet op in te gaan waarbij dan automatisch het signaal met de genoemde datum wegvalt. Gezien de leverovereenkomst lijkt me dan dat Tweak ingebreke is op dat punt.

Zie ik het als een wijziging en teruggrijp op het artikel:"redelijke belangen van de Klant in acht nemen", lijkt me het nieuwe aanbod die of enkel de basis bedient, beperkter TV aanbod in SD kwaliteit, en de overige huidige inbegrepen diensten laat vervallen voor hetzelfde geld, of een veel duurder pakket die hetzelfde biedt niet echt 'redelijk'.

Ik hoop tenzeerste dat ze hun aanbod gaan finetunen op de input die ze krijgen, minimaal een redelijk aanbod voor de huidige klanten. Doen ze dat niet ga ik eens even verder kijken wat er meer op de markt is

Edit: uiteraard neem ik eerst contact met ze op hierover.
In de brief staat wel:

Wij zijn enthousiast over dit nieuw aanbod en we hopen dat u met ons mee wilt doen.
Daarvoor hebben we nog wel uw handtekening nodig, want u moet akkoord gaan met deze nieuwe wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:06
Aan de reacties te lezen laat Tweak zijn trouwe klanten in de kou staan met de introductie van hun nieuwe producten. Jammer, want je zou toch verwachten dat bestaande klanten in ieder geval een abonnement met een interessante prijs aangeboden krijgen.

Nieuwe klanten vinden ook niets bijzonders in het nieuwe pakket behalve misschien de inwoners van Almere/Enschede.
Ik zie het dan ook somber in voor Tweak, voor mij is het ook geen alternatief dan blijf ik wel bij Vodafone en wacht daar op de overstap naar het nieuwe Vodafone pakket.
Voor Vodafone geldt hetzelfde, als ze bestaande klanten geen goed aanbod doen ben ik daar ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 21:08
Hier een brief gehad voor m'n Groene 50Mbit abbo.
Zelfde verhaal als hierboven.

Ik heb nog geen brief gehad op m'n Blauwe abbo.
misschien laten ze die wel doorlopen ;)
Als ik vanaf blauw overstap naar de nieuwe abbo's kom ik er nog slechter uit :F

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 19:06
Ik was heel erg tevreden met Tweak Groen, heb extra KPN ontvangers gekocht om op meerdere tv's te kunnen ontvangen en krijg nu een brief dat de oude diensten komen te vervallen.
Heel sparql ken ik niet, weer niet hoe de kwaliteit is voor ik over zou stappen en vind het heel jammer dat mijn oude abonnementje komt te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 16:02
Iemand enig idee welke hardware we krijgen van Tweak?
Ik heb nu (glasvezel groen) de Experia box vervangen door mijn eigen hardware (lees managed switch + eigen router). Ik wil deze setup eigenlijk wel gewoon houden.

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 11:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Die staat al een aantal keer genoemd in dit topic ;)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:19
WhySoSerious? schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:24:
[...]

In de brief staat wel:

Wij zijn enthousiast over dit nieuwe aanbod en we hopen dat u met ons mee wilt doen.
Daarvoor hebben we nog wel uw handtekening nodig, want u moet akkoord gaan met deze nieuwe wijziging.
Ja, dat is nou net het verwarrende, het is een wijziging in hun aanbod, maar met de 'keuze' hier niet op in te gaan waarbij je dus automatisch het TVsignaal verliest per 1 juli.

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 12:56
proditaki schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:34:
Iemand enig idee welke hardware we krijgen van Tweak?
Ik heb nu (glasvezel groen) de Experia box vervangen door mijn eigen hardware (lees managed switch + eigen router). Ik wil deze setup eigenlijk wel gewoon houden.
Er word gesproken over een "ZyXEL 8324 modem" welk verbinding maakt met de 3VLAN (internet, Voip, ITV) van Tweak.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
daanski82 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:38:
[...]

Er word gesproken over een "ZyXEL 8324 modem" welk verbinding maakt met de 3VLAN (internet, Voip, ITV) van Tweak.
Ah.. dus ik kan mijn oude setup houden.. mooi :)

Waar had ik die experiabox ook alweer neer gezet.. die moeten ze vast terug hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
op de website zie ik het volgende voor Almere:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h54SUh9.png
* getoonde prijzen zijn inclusief € 5 permanente actiekorting én Sparql Basic voor de prijs van Light.

dan kom ik op 45 euro + 15 euro - 5 euro korting op 55 euro. (nieuw abbo)

Waarom komt mijn brief dan op 63.95 euro uit voor 100 mbit + sparql basic? (contract vernieuwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
orange.x schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:57:

Bedenk me net dat ik natuurlijk ook 50 euro borg betaald heb. Die houden ze natuurlijk zolang ik de spullen niet retouneer. Maar wat nou als ik dat gewoon nooit doe? Dan heb ik alvast een extra decoder van de KPN waar ik dan geen extra 4 euro voor in de maand hoef te betalen voor als we een 2e tv aan willen sluiten. Dat extra modem dat ik dan heb slijt ik dan wel via Marktplaats voor leuk bedragje ofzo. >:)
Check de AV voor je dat doet ;)

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
Als we dan toch op Tweakers zitten....... ;-)
Kan die ZyXEL 8324 vervangen worden door een eigen modem/router van b.v. TP-link? en zo ja welke ?
Zeker omdat we dan voeldoen aan slogen #3 van Tweak
Vrij en open internet

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
daanski82 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:43:
Als we dan toch op Tweakers zitten....... ;-)
Kan die ZyXEL 8324 vervangen worden door een eigen modem/router van b.v. TP-link? en zo ja welke ?
Zeker omdat we dan voeldoen aan slogen #3 van Tweak
[...]
Als de VLAN indeling hetzelfde blijft kun je VLAN 6 afsplitsen en die naar je eigen Router sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Paradox schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:13:
ik lees op andere plekken het volgende.

code:
1
2
3
4
5
Deshmir schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:21:
Vervelende mededeling:
Per 1/7/2014 stopt KPN met TV verkoop als wholesale dienst.

Voor die tijd moeten alle non-KPN aanbieders over naar een andere TV leverancier (Sparql, Multivisie (VF) of Compenz).

dus als je nu naar telfort gaat komt dit over een paar maanden erachteraan.
Fijn. :(

Heb vandaag de brief gekregen van Tweak over Sparql voor het ondertekenen. Zat net als mijn ouders(hun zitten dankzij mij ook bij Tweak) te kijken naar Telfort.

Zoals iedereen aangeeft, Sparql bied te weinig voor te veel geld.
Geen HD, minder zenders en HBO wat mij niet zo interesseert.

Ik heb nu:
Glas Groen Alles-in-1 30 Mbit 2 jaar voor 39,95 euro (aanbieding, normaal is 45 euro per jaar)
KPN iTV Plus-Pakket voor 10,00 euro
Totaal 49.95 euro

Om een klein beetje vergelijkbaars terug te krijgen zou ik dit moeten nemen.
internet + bellen 50mbit en Sparql Basic voor 58,95 euro
Erger zelfs, ik zou voor Sparql Premium moeten gaan. Dus wordt het 68,95 euro. :/

Met wat ik nu heb, is dit niet echt wat. Ik kijk alleen naar de publieke zenders, misschien een enkele commerciële en verder Discovery kanalen, History Channel en Geographic Channel. Dat kan wat ik nu heb, maar met Sparql alleen met premium.

En als KPN helemaal afstapt van het televisie gebeuren, dan valt hier ook moeilijk op in te spelen als klant zijnde. Tenzij alles ruim voor 1 juli bekend wordt bij Telfort.
Voor nu is het wachten op de andere aanbieders of anders maar minder bovenstaande favoriete kanalen.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
proditaki schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:45:
[...]

Als de VLAN indeling hetzelfde blijft kun je VLAN 6 afsplitsen en die naar je eigen Router sturen.
dat durf ik niet te zeggen want 6 is volgens mij van KPN volgens mij gaat Tweak een eigen VLAN pad krijgen gezien hun slogen #1 ;-). Maar ik kan nu ook de plank volledig mis slaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
daanski82 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:49:
[...]

dat durf ik niet te zeggen want 6 is volgens mij van KPN volgens mij gaat Tweak een eigen VLAN pad krijgen gezien hun slogen #1 ;-). Maar ik kan nu ook de plank volledig mis slaan :?
Mja goed mogelijk, we gaan het zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanski82 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:38:
[...]

Klopt dit wel? Dit is een n router. Redelijk nutteloos boven de 100mbit. Of krijg je bij een >100mbit abonnement een ac router?

Ik heb nu groen 60/60 voor 50eur en zit te denken aan een upgrade naar 250/250. 4 x de snelheid voor 20% meer abo kosten.
Iemand een idee of je als tweak abonnee ook dan 250mbit Usenet toegang krijgt?

Voor iedereen die graag naar andere providers wil overstappen. Vergeet niet dat je bij tweak een eigen server mag draaien en dat er geen fair use policy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oef, komt hier ook hard binnen. Ik heb nu glas 30/30 - dus ja, ik ga er qua snelheid op vooruit, maar qua maandbedrag navenant.

Alles plus een extra TV ontvanger ben ik nu 50 euro kwijt. Dat zou in de nieuwe setup om er niet op achteruit te gaan 62,95 worden. Tijd om rond te kijken dus, net als zovelen... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 20:23
Ik betaal nu 45,- plus 5 voor IPTV (HTPC) voor 50/50 en maak gebruik van DVB-C. Blauw in Almere.

Met Sparql kan in dan wel naar 250 voor 59,95 maar dan heb ik geen DVB-C meer op 2 TV's terwijl dat nou net zo handig is om te zappen met de AB van de TV zelf. Geen coax analog meer voor mijn oude plasma , jammer hoor.

En kan ik staks dan nog wel met eigen hardware op het IPTV lan mijn HTPC gebruiken?

Ik wil eigenlijk helemaal niet van mijn Blauw af !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Even een overzichtje van mijn situatie (in Almere Buiten) met eerst de huidige situatie, en dan de nieuwe:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/wrPCSNTAjNxqHDbKgkRrB2LRlg2RlXnhDJmgKLJquOQh4ZnoBGKIU8Jo1Ss2HwYEhA=w1353-h727

In de huidige situatie heb ik bij Tweak R+ (Blauw) analoge TV waar twee (CRT) TV's op de eerste verdieping gebruik van maken. Daar wordt door vrouw en kinderen nog regelmatig gebruik van gemaakt. Maar ja, analoge TV gaat er hoe dan ook uiteindelijk toch uit bij alle aanbieders. Wisselen naar een aanbieder die nu nog analoge TV aanbiedt is gewoon uitstel van executie.

Verder ben ik erg tevreden over Tweak News en dat is zeker een pluspunt om bij Tweak te blijven.

Ik ga dus wel 9 euro per maand meer betalen, maar daarvoor krijg ik wel een verdubbeling van mijn Internet snelheid en HBO. Ik zal alleen voor de slaapkamer een nieuwe platte TV moeten kopen voor de tweede decoder die alleen HDMI uitvoer heeft. (Kan overigens ook een monitor met een losse speaker-set zijn want het hoeft geen TV-functie te hebben.)

[ Voor 5% gewijzigd door Haay op 29-04-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:52:
[...]

Klopt dit wel? Dit is een n router. Redelijk nutteloos boven de 100mbit. Of krijg je bij een >100mbit abonnement een ac router?

Ik heb nu groen 60/60 voor 50eur en zit te denken aan een upgrade naar 250/250. 4 x de snelheid voor 20% meer abo kosten.

Voor iedereen die graag naar andere providers wil overstappen. Vergeet niet dat je bij tweak een eigen server mag draaien en dat er geen fair use policy is.
Hier pricewatch: Zyxel VMG8324-B10A staat:
Internet
Aantal WAN Poorten 1
Wide Area Network Snelheid 1Gbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:13
Omdat ik een Telfort mobile abonnement heb kan ik daar ook €5 korting krijgen, Oplevering 5 weken in de toekomst.Wel tv op mobiel etc. en de bevestiging dat het televisie pakket vooralsnog ongewijzigd blijft. Nu wordt het lijntje met Tweak wel heel erg dun. Maar gooi er nog een laatste voorstel tegenaan. Sparql Basis voor de prijs van Light. Niet dan heb ik het bovengenoemde alternatief
Mis ik allen nieuwsgroepen maar ook daar valt wel een mouw aan te passen

[ Voor 16% gewijzigd door PaulAM op 29-04-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Ik zeg: als je je eigen hardware gebruikt, ipv zo'n Zyxel router, nog een keer 5 euro per maand korting.. dat lijkt me nou eens een mooie actie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanski82 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:55:
[...]

Hier pricewatch: Zyxel VMG8324-B10A staat:
Internet
Aantal WAN Poorten 1
Wide Area Network Snelheid 1Gbps
Klopt. Maar ik doelde op het wifi gedeelte. Dat is twee streams n met 40 MHz kanaal bandbreedte. Dan red je theoretisch 300mbps en in de praktijk nog geen 100.

Ook download voornamelijk met mijn laptop. Anders moet ik iedere keer naar zolder waar nog wel een desktop staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
Wellicht heb ik een verkeerde brief gekregen als almere inwoner. postcode check zegt ook 55 euro ipv brief 64. dat is dan toch goedkoper dan wat ik nu krijg...
ticket is geopend, ik wacht af. wellicht morgen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
Ook ik heb geen zin in een nieuwe situatie. Ik heb vanaf het eerste uur de VLAN's zelf opgesplitst van het Glas groen 100 abonnement. Gebruik dus niet de Zyxel en ook niet de Experiabox. Dit werkt al jaren prima.
Op zich zie ik technisch niet teveel problemen om de overstap te doen. Financieel komt het bij mij echter ook niet gunstig uit. Ik mis vooral History channel in het zenderoverzicht waardoor ik naar Premium gedrukt wordt. Hierdoor is het abonnement voor mij dan bij elkaar € 88 ipv. € 79 nu.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:59:
[...]

Klopt. Maar ik doelde op het wifi gedeelte. Dat is twee streams n met 40 MHz kanaal bandbreedte. Dan red je theoretisch 300mbps en in de praktijk nog geen 100.

Ook download voornamelijk met mijn laptop. Anders moet ik iedere keer naar zolder waar nog wel een desktop staat
waarom laat je jou netwerk niet lopen voor je >:) ;) http://windows.microsoft....nection-faq#1TC=windows-8

[ Voor 5% gewijzigd door daanski82 op 29-04-2014 21:20 . Reden: sorry Vista is al een poos "RIP" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat trouwens ook opvallend is, voorheen kreeg je die Devolo-setjes er standaard bij kreeg, nu moet je die aanschaffen ineens overal? Krijg je die bij Tweak Sparql nog steeds in bruikleen of moet je daar ook ineens de portomonee voor trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 10:12
TSS_Droopy schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:03:
Ook ik heb geen zin in een nieuwe situatie. Ik heb vanaf het eerste uur de VLAN's zelf opgesplitst van het Glas groen 100 abonnement. Gebruik dus niet de Zyxel en ook niet de Experiabox. Dit werkt al jaren prima.
Op zich zie ik technisch niet teveel problemen om de overstap te doen. Financieel komt het bij mij echter ook niet gunstig uit. Ik mis vooral History channel in het zenderoverzicht waardoor ik naar Premium gedrukt wordt. Hierdoor is het abonnement voor mij dan bij elkaar € 88 ipv. € 79 nu.
Welke switch heb je hier voor gebruikt? Mij lukte het splitsen van de VLAN's alleen met een (dure) Cisco namelijk.
En de Zyxel is al een verbetering als je zelf de instellingen kunt bepalen. Dan is Vlan splitsing niet perse noodzakelijk.

Het is niet dat ik dom ben. Jij bent gewoon zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07-2021
Heb hier dus ook de brief mogen ontvangen, weet nog niet wat ik er van moet vinden. Zit nu al 3 jaar bij Tweak, internet is prima tv via KPN ook prima. Totale kosten leuk, onder de 50 euro per maand.

Ga met ongeveer het zelfde wel wat meer betalen want ik mis dan de extra zenders, en dus ga ik betalen voor een dienst als HBO. Waar ik niet op zit te wachten..

Maar het belangerijkste waar ik geen antwoord op kan vinden, ik kan nergens vinden of een oude TV met scart ook op de box aangesloten kan worden.(slaapkamer tv dus) :P
Volgens de site Sparql heeft de Box alleen een HDMI, Optical out/SPDIF en een netwerkaansluiting!!

Of zit ik er nu naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-10 13:26
Weet iemand of je weer setupkosten moet gaan betalen als je kiest voor het nieuwe abonnement?

Ik vind het aanbod belachelijk en de manier hoe ze het brengen. Je kan wel overstappen naar een andere provider, maar ik denk niet dat je de setupkosten terug krijgt die ze aan het begin hebben gerekend?

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 04:12
Eigenlijk zouden ze gewoon alle bestaande klanten die nu ook TV afnemen, een Basic sparql abbo moeten geven. Omdat alleen daarmee de functionaliteit van het oude product gedekt wordt. Zonder meerprijs. Is zoiets niet standaard bij andere aanbieders van vergelijkbare diensten?

Dan vind ik persoonlijk die teruggang van 60mbit naar 50mbit niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 15:50
Heb nog telefonisch contact gehad met Telfort. Daar werd gezegd dat zij niet de dienst, TV, van KPN afnemen maar ze wel hun diensten via het netwerk van KPN leveren. Ze maken gebruik van een Amino 140 of Amino 540. Verder hebben ze vergelijkbare diensten, maar het opnemen pakket bijvoorbeeld gebeurd dmv een andere decoder met een drive erin dus niet zoals bij KPN in de cloud zoals Tweak het ook leverde.

Nu vrees ik alleen weer dat dus ook Telfort niet de gewenste ervaring geeft die ik nu heb met Tweak. Ja, noem me maar moeilijk doen maar als je echt tevreden bent dan is het gewoon zuur als je dacht dat je de komende 2 jaar gebakken zat. Hell, als ik dit vooraf had geweten dan had ik wel een iets duurder abo genomen met een hogere snelheid en gratis cadeau omdat ik dan 4 maanden later TOCH moest overstappen op een qua prijs vergelijkbaar abonnement! Doen ze goed!

Ik ga morgen eens op mijn gemak tweak mailen. Ik vraag me echt af hoeveel reactie ze hier op krijgen, ik vermoed een boel omdat ze telefonisch echt onbereikbaar waren vanavond. Vermoed dat ze het ook wel klanten gaat kosten.

Heb ook niet ZO gek veel vertrouwen in Telfort op dit moment in de vergelijking qua televisie. Dus als het dan toch anders moet dan liever anders met meer specs voor een relatief zelfde prijs. Als ik bijvoorbeeld de Almere aanbieding kan krijgen voor 55 euro, dan zou alleen opnemen erbij moeten is 60 euro. Nouja, dat is dan misschien nog wel de moeite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
Net even bij Telfort gekeken (lees ik wel heel veel verschillende goede en slechte reviews over).
Als ik m'n 60/60 lijn upgrade naar 100/100 en m'n dubbele tv ontvanger houd dan ga ik € 56,50 betalen. (Nu € 55,49). Voor 1 euro meer stukken sneller internet en nog steeds de tv zenders die ik had.
Als extraatje krijg je ook de mogelijkheid om andere tv's analoog aan te sluiten.

Het wordt steeds interessanter om de overstap te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07-2021
Je doet helemaal niet moeilijk orange.x, wij zitten allen in het zelfde schuitje. en zien zo langzamerhand wel in dat Tweak ons naait. Telfort ga ik ook eens na kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Telfort ziet er inderdaad heel interesant uit.
Alleen als daar ook de kpn streams weg gaat (zoals hier eerder aangegeven is) dan zitten we weer in het zelfde schuitje.
Aan de andere kant zijn het ook maar weer aannames.
En helaas is er ook geen gratis newsserver.

Ik heb de mazzel dat ik in Almere woon waardoor het voor mij iets interesanter is om bij Tweak te blijven.
Toch nog maar nog even een nachtje over slapen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:06
Hans_18T schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:16:
[...]

Wikipedia: Fiber termination unit
In mijn geval zet de "Doos" optisch om in elektrisch en termineerd verder niets (Geen VLAN splitsing ed)
Het mag dan wel een NTU zijn maar gedraagd zich als FTU.
http://www.genexis.eu/products/ocg-111m-mediaconverter
Maar op papier heb je gelijk (volgens genexis)
http://www.genexis.eu/sol...niverse-fiber-termination
Ik geef het op,... Zelfs in dat Wikipedia artikel staat hetzelfde als wat ik zeg. En nog haal je de termen door elkaar.

Een FTU kan zich niet gedragen. Het is namelijk een afwerking van een glasvezel. Geen stroom, geen chips, helemaal niks.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

Tweak Groen 60/60 all-in-one was € 50. Ik ga dus ook op zoek naar iets anders. Ik zie veel mensen naar Telfort kijken, maar dat wordt hier niet aangeboden.

Mijn alternatieven zijn:
Vodafone 50/50 all-in-one voor € 47,50 per maand (eerste jaar: € 37,50).
Tele2 all-in-one 40/40 voor € 42,50 per maand.
Tele2 all-in-one 50/50 voor € 42,50 per maand.

Heeft iemand ervaring met het overstappen van internetprovider (van glasvezel naar glasvezel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 00:32

Mappy

Piramide van Austerlitz

Momenteel:
50Mbit, glashart DVB-C, zenders incl BBC en lokale omroep, voor 45 euro

Aanbod:
50Mbit, geen DVB-C, geen BBC, geen lokale omroep, voor 49.95 euro of
50Mbit, geen DVB-C, wel BBC, geen lokale omroep, voor 58.95 euro

"Exclusieve aanbieding, zonder gedoe":
4.95 zonder BBC of 13.95 met BBC extra betalen per maand
minstens 1 extra set-top box huren @4 euro per maand
geen lokale tv meer
set-top box met extra afstandsbediening ipv handig op tv via DVB-C
nieuwe tv met hdmi kopen voor slaapkamer
UTP naar tv's trekken

Misschien maar weer een 10BASE2-netwerk opzetten om de coaxkabels te hergebruiken...

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
orange.x schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:57:
Nou even het een en ander naast elkaar gelegd en denk dat ik met Telfort de beste vervanger heb gevonden so far. 50/50 + opnemen voor 50 eu in de maand. Dat bellen dat moet maar meer via mobiel gaan dan. Anders 15 euro extra lappen, maar dan wel weer onbeperkt vast EN mobiel. Dat is dan weer meegenomen. Maargoed dan zit je ook alweer op 65 euro. Vind die 50 euro in de maand voor basis gewoon een lekker bedrag.

Bedenk me net dat ik natuurlijk ook 50 euro borg betaald heb. Die houden ze natuurlijk zolang ik de spullen niet retouneer. Maar wat nou als ik dat gewoon nooit doe? Dan heb ik alvast een extra decoder van de KPN waar ik dan geen extra 4 euro voor in de maand hoef te betalen voor als we een 2e tv aan willen sluiten. Dat extra modem dat ik dan heb slijt ik dan wel via Marktplaats voor leuk bedragje ofzo. >:)

@marcdek: ben benieuwd naar wat ze gaan zeggen. Heb je om iets gevraagd? Extra korting ofzo voordat je overgaat of hoe of wat?
Misschien al beantwoord (ik lees nu chronologisch) maar de KPN decoder werkt niet bij Telfort Glas. Andere optie is een gebruikte Amino M540 op MP kopen. Daar kan je bij Telfort namelijk prima mee opnemen. De Amino die je bij Telfort erbij krijgt kun je dan als tweede inzetten. Scheelt je 5 euro per maand (maar kost je eenmalig de aanschaf van een Amino M540)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
PaulAM schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:05:
[...]

Kan je zomaar van de ene glasvezel provider overstappen naar de andere?
Na informeren bij tele -2 blijkt dat er als ik naar hen over ga minstens een maand adsl tussen te zitten. Omdat reggefiber de lijn eerst moet vrijgeven en dat kan 1 tot 3 maanden duren.
Bij steeds meer providers kan dat inderdaad. Je noemt er nu net eentje die daar rampzalig in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:52:
[...]

Al beantwoord dus...

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 29-04-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
Barre73 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:41:
[...]

Misschien al beantwoord (ik lees nu chronologisch) maar de KPN decoder werkt niet bij Telfort Glas. Andere optie is een gebruikte Amino M540 op MP kopen. Daar kan je bij Telfort namelijk prima mee opnemen. De Amino die je bij Telfort erbij krijgt kun je dan als tweede inzetten. Scheelt je 5 euro per maand (maar kost je eenmalig de aanschaf van een Amino M540)
De Amino M540 is nagenoeg nieuw te krijgen via MP van 60 tot 90 euro. Worst case heb je hem er in 18 maanden uit. Dat maakt Telfort nog interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
goldvinger schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:32:
Telfort ziet er inderdaad heel interesant uit.
Alleen als daar ook de kpn streams weg gaat (zoals hier eerder aangegeven is) dan zitten we weer in het zelfde schuitje.
Aan de andere kant zijn het ook maar weer aannames.
En helaas is er ook geen gratis newsserver.

Ik heb de mazzel dat ik in Almere woon waardoor het voor mij iets interesanter is om bij Tweak te blijven.
Toch nog maar nog even een nachtje over slapen. :)
Ik weet niet wat hier eerder aangegeven is maar zeker niet dat de KPN streams bij Telfort weggaan.
Voor Orange.x:
Telfort maakt gebruikt van de KPN HD+ streams. 99% vergelijkbaar met Tweak Blauw en duidelijk beter dan Tweak Groen (wat gewoon een kopie is van KPN zelf) dat de "slechtere" KPN streams gebruikt.

Oftewel: hetzelfde product als voorheen Concepts, Lijbrandt etc.. Ik ben zelf net over van Telfort naar Vodafone maar ik was qua diensten zeer tevreden over Telfort. Alleen de prijs bij Vodafone was beter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:55
Barre73 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:35:
[...]

Ik geef het op,... Zelfs in dat Wikipedia artikel staat hetzelfde als wat ik zeg. En nog haal je de termen door elkaar.

Een FTU kan zich niet gedragen. Het is namelijk een afwerking van een glasvezel. Geen stroom, geen chips, helemaal niks.
Niet opgeven, ben nog van de oude stempel. Een terminator termineert (bij coax bijvoorbeeld een 75 Ohm weerstand), in dit verhaal termineert de NTU de fiber. Maar de NTU is een Network Termination Unit. Deze edoch in mijn geval termineert deze geen netwerk (IP) maar geeft de optische data slechts elektrisch door (Agnositc) De echte terminator van het netwerk is volgens mij de router.
Maar goed ik zal het ooit nog wel eens leren. Ik zelf zit meer in deze hoek Wikipedia: Optical line termination oeps en daar heet het opeens OLT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Barre73 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:52:
[...]

Ik weet niet wat hier eerder aangegeven is maar zeker niet dat de KPN streams bij Telfort weggaan.
Voor Orange.x:
Telfort maakt gebruikt van de KPN HD+ streams. 99% vergelijkbaar met Tweak Blauw en duidelijk beter dan Tweak Groen (wat gewoon een kopie is van KPN zelf) dat de "slechtere" KPN streams gebruikt.

Oftewel: hetzelfde product als voorheen Concepts, Lijbrandt etc.. Ik ben zelf net over van Telfort naar Vodafone maar ik was qua diensten zeer tevreden over Telfort. Alleen de prijs bij Vodafone was beter :-)
Maar is Telfort op dit moment qua menu interface dan wel vergelijkbaar met KPN? Want misschien dat Tweak Groen de mindere streams qua kwaliteit gebruikt maar dat vind ik nog tot daar aan toe. Wat ik zoek is een gebruiksvriendelijke interface die mij het makkelijk maakt in plaats van moeilijk. Hoe bevalt Vodafone trouwens? Van wat ik van een buurtbewoner kon oppikken vond ik het er een beetje "goedkoop" uitzien qua menu. Heb verder niet verdiept in de mogelijkheden en hoe makkelijk het is maar mijn 1e indruk was niet superpositief.

Prijs is voor mij niet het allerbelangrijkste maar ik vind nu vooral de manier waarop niet goed en ik vind het aanbod ook gewoon niet direct beter aangezien er nog 0,0 bekend is over de looks en feels van hoe het werkt met Sparql.

Ik ben een dikke mail aan het tikken naar ze, met daarin een aanbod op voorwaarde dat ze binnen de gestelde termijn die er eventueel is om aan te geven wat je moet doen beelden qua screenshots of video's komen waarop meer te zien is van hoe het werkt. Ben benieuwd hoe, wat en vooral wanneer ze daar op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ja... zo ken ik er nog wel een paar. Iedereen noemt de NT een modem. Maar er wordt niks gemoduleerd dus dat mag je eigenlijk niet zo noemen.
Maar serieus, zoals ik het heb geleerd: de term Termination betekent hier "beëindiging" . De FTU vormt het eindpunt van de glasvezel. De NTU vormt het eindpunt van het netwerk (van de klant wel te verstaan).

Misschien heb je strikt genomen in eht geval van KPN (of nu bij Tweak) wel gelijk ook. De Zyxel/Experiabox vormt het eindpunt van het klantnetwerk. Niet de mediaconverter die er nog tussen wordt gezet.

Vodafone doet dat dan eigenlijk beter. Vanaf de FTU wordt er op de connector nog een glaspatchkabel geklikt en die gaat rechtstreeks in een Draytek NT/Router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Barre73 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:58:
Vodafone doet dat dan eigenlijk beter. Vanaf de FTU wordt er op de connector nog een glaspatchkabel geklikt en die gaat rechtstreeks in een Draytek NT/Router.
Dat is de mooiste oplossing, kan je doen en laten wat je wilt. Zelf gebruik ik nu een router achter een router, puur vanwege VPN (IPSec) en ik ben gek op adres filtering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
orange.x schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:58:
[...]

Maar is Telfort op dit moment qua menu interface dan wel vergelijkbaar met KPN? Want misschien dat Tweak Groen de mindere streams qua kwaliteit gebruikt maar dat vind ik nog tot daar aan toe. Wat ik zoek is een gebruiksvriendelijke interface die mij het makkelijk maakt in plaats van moeilijk. Hoe bevalt Vodafone trouwens? Van wat ik van een buurtbewoner kon oppikken vond ik het er een beetje "goedkoop" uitzien qua menu. Heb verder niet verdiept in de mogelijkheden en hoe makkelijk het is maar mijn 1e indruk was niet superpositief.

Prijs is voor mij niet het allerbelangrijkste maar ik vind nu vooral de manier waarop niet goed en ik vind het aanbod ook gewoon niet direct beter aangezien er nog 0,0 bekend is over de looks en feels van hoe het werkt met Sparql.

Ik ben een dikke mail aan het tikken naar ze, met daarin een aanbod op voorwaarde dat ze binnen de gestelde termijn die er eventueel is om aan te geven wat je moet doen beelden qua screenshots of video's komen waarop meer te zien is van hoe het werkt. Ben benieuwd hoe, wat en vooral wanneer ze daar op reageren.
Mijn ouders hebben KPN sinds anderhalf jaar en ik heb altijd gevonden (maar dat is een mening) dat de interface van de Amino bij Telfort (of voorheen bij Concepts dan) veel beter, sneller en gebruiksvriendelijker was dan die van de Motorola bij KPN Glasvezel (of Tweak).

Ervaringen Vodafone: Gemengd. Menu en interface voldoet maar is voor verbetering vatbaar. Prijs is voor mij ook niet het allerbelangrijkste. Ook de zeer reëele kans om via Vodafone weg te komen bij KPN-aanbieders deed mij dat besluiten. Nu nog even niet maar ik weet zeker dat ze wel een keer zelf apparatuur in PoP's gaan plaatsen en dan wordt het nog beter.
En ik weet zeker dat er binnenkort vast wel updates komen van de firmware van de Entone decoder bij Vodafone die de aangedragen verbeteringen kunnen realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Barre73 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:02:
[...]

Mijn ouders hebben KPN sinds anderhalf jaar en ik heb altijd gevonden (maar dat is een mening) dat de interface van de Amino bij Telfort (of voorheen bij Concepts dan) veel beter, sneller en gebruiksvriendelijker was dan die van de Motorola bij KPN Glasvezel (of Tweak).

Ervaringen Vodafone: Gemengd. Menu en interface voldoet maar is voor verbetering vatbaar. Prijs is voor mij ook niet het allerbelangrijkste. Ook de zeer reëele kans om via Vodafone weg te komen bij KPN-aanbieders deed mij dat besluiten. Nu nog even niet maar ik weet zeker dat ze wel een keer zelf apparatuur in PoP's gaan plaatsen en dan wordt het nog beter.
En ik weet zeker dat er binnenkort vast wel updates komen van de firmware van de Entone decoder bij Vodafone die de aangedragen verbeteringen kunnen realiseren.
Mmmmmkay! Klinkt dan mogelijk toch wel als een optie. Zal in mijn vriendenkring eens rondvragen wie Telfort heeft met televisie. Misschien morgen eens zoeken naar wat beelden van de interface enzo. Ik begreep overigens dat ze bij Telfort de opnames voor televisie ook via de cloud willen gaan doen. In dat opzicht is het dan "beter" om niet al gelijk via MP decoders te gaan opkopen haha, omdat ze dat mogelijk straks ook bij de Amino 140 ondersteunen via een software update bijvoorbeeld.

Laat ik maar eens afwachten hoe Tweak reageert op mijn mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 10-10 20:05
Maar als je wilt overstappen, dan kan dat pas vanaf
1 juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
WhySoSerious? schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:10:
Maar als je wilt overstappen, dan kan dat pas vanaf
1 juli?
In principe niet. Tweak kondigt een wijziging aan in het abonnement die een verslechtering met zich meebrengt. In dat geval heb je de mogelijkheid je contract per direct te beëindigen. Vergeet niet eerst een nieuw abonnement af te sluiten :)
Overigens is er geen reden om eerder over te stappen dan 1 juli (behalve als je zeker wil weten dat je niet zonder internet kom te zitten). Tweak levert goed internet op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

Overigens heeft sparql.nl dezelfde registar als tweak.nl, namelijk Cambrium B.V..

Aangezien Tweak onderdeel, of misschien zelfs hetzelfde is als Cambrium B.V. (zie KvK en de hostname van je Tweak ip-adres), is Sparql dat waarschijnlijk dus ook. Tevens is Sparql alleen beschikbaar bij Tweak.

Een mooie marketingtruc dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:37
FireMotion schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:29:
Overigens heeft sparql.nl dezelfde registar als tweak.nl, namelijk Cambrium B.V..

Aangezien Tweak onderdeel, of misschien zelfs hetzelfde is als Cambrium B.V. (zie KvK en de hostname van je Tweak ip-adres), is Sparql dat waarschijnlijk dus ook. Tevens is Sparql alleen beschikbaar bij Tweak.

Een mooie marketingtruc dus.
Weet niet. Meeste mensen doen zaken met de provider en hebben geen idee dat hun signaal uiteindelijk toch van bijvoorbeeld KPN komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:28

Freakie1NL

Grote Baas

marcdek schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:19:
[...]

Overigens is er geen reden om eerder over te stappen dan 1 juli (behalve als je zeker wil weten dat je niet zonder internet kom te zitten). Tweak levert goed internet op dit moment.
Reden om over te stappen is omdat je als trouwe klant kei maar dan ook keihard genaaid word.
Ik ga 50% meer moeten betalen om dezelfde service/diensten te behouden die ik nu heb. Tevens is Tweak te lui om een persoonlijk aanbod te doen waardoor ik nu zelf als klant moet gaan informeren hoe mijn toekomst er daar uit ziet omdat dit voor mij onzeker is (heb het abbo vooruit betaald voor een korting). Geen probleem stap ik over plus punt was altijd de zeer technische kunde van de helpdesk evenals de persoonlijke aanpak en goede nieuwserver. Nu blijft er tegenwoordig van de technische kunde van de helpdesk weinig over en van de persoonlijke aanpak nog minder. Tja alleen een goede nieuwsserver is dan een pre, maar ja die zijn los te verkrijgen.

Voor die persoonlijke service heb ik altijd wel meer willen betalen (als viel dat wel mee), maar ik zou gek zijn om 50% meer te betalen en behandeld te worden als Telfort klant, dan stap ik wel over.... Naar Telfort.

Leuke is, is dat ik voor mijn ouders ook Tweak had aangeraden. Prima gaan die ook overstappen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Het is trouwens toch van de zotte dat je je af moet vragen of BBC wel of niet in je pakket zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
orange.x schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:06:
[...]

Mmmmmkay! Klinkt dan mogelijk toch wel als een optie. Zal in mijn vriendenkring eens rondvragen wie Telfort heeft met televisie. Misschien morgen eens zoeken naar wat beelden van de interface enzo. Ik begreep overigens dat ze bij Telfort de opnames voor televisie ook via de cloud willen gaan doen. In dat opzicht is het dan "beter" om niet al gelijk via MP decoders te gaan opkopen haha, omdat ze dat mogelijk straks ook bij de Amino 140 ondersteunen via een software update bijvoorbeeld.

Laat ik maar eens afwachten hoe Tweak reageert op mijn mailtje.
Dat laatste klopt wel. Dat gaat ook via de Amino 140 in de cloud komen (nu in testfase). Maar daar betaal je dus wel die 5 euro per maand voor. En opnemen via een PVR zoals de Amino M540 blijft dan ook nog kunnen. Wat ik voorstelde scheelt je die 5 euro per maand tegenover een eenmalige uitgave waarbij het device van jezelf blijft. Wat jij nu zegt kost je dan wel die 5 euro weer.

En alstjeblieft (scheelt je zoeken):

http://www.telfort.nl/web...08cb0da413&contentid=4155

[ Voor 21% gewijzigd door Barre73 op 29-04-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Best geinig om te zien dat men blijkbaar over het algemeen tevreden was met KPN iTV. Je las vaak veel berichten over de mindere kwaliteit enzo, maar ik zie eigenlijk niemand die nu blij is dat Tweak met KPN iTV stopt (of KPN met het verkopen van iTV aan derden). Dit moeten we toch alleen maar toe juichen?
Tarabass schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:43:
Het is trouwens toch van de zotte dat je je af moet vragen of BBC wel of niet in je pakket zit?
Bij KPN zit BBC ook nog niet zo heel lang in het zenderpakket ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Dj-sannieboy op 29-04-2014 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:28

Freakie1NL

Grote Baas

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:46:
Best geinig om te zien dat men blijkbaar over het algemeen tevreden was met KPN iTV. Je las vaak veel berichten over de mindere kwaliteit enzo, maar ik zie eigenlijk niemand die nu blij is dat Tweak met KPN iTV stopt (of KPN met het verkopen van iTV aan derden). Dit moeten we toch alleen maar toe juichen?
Op de snelheid van de decoder na heb ik iTV nooit slecht gevonden, beeld op HD is superscherp en sinds ze eindelijk ook 5.1 toelaten viel er eigenlijk niets te klagen. Menus zijn sober en langzaam maar erg overzichtelijk. Heb meerdere complimenten van Horizon gebruikers gehad over het gemak en de beeld kwaliteit.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Ach ja als de benzine prijs stijgt dan is de wereld ook te klein. Sommigen mopperden over de beeldkwaliteit anderen mopperen nu over de prijs. (het is pas de eerste dag).
Andere providers hebben een ander verdien model, door bijvoorbeeld de telefoonkosten "hoog" te houden.
Kijk eens naar (Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 ook daar een en al gemopper.

[ Voor 7% gewijzigd door Hans_18T op 30-04-2014 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Barre73 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:46:
[...]

Dat laatste klopt wel. Dat gaat ook via de Amino 140 in de cloud komen (nu in testfase). Maar daar betaal je dus wel die 5 euro per maand voor. En opnemen via een PVR zoals de Amino M540 blijft dan ook nog kunnen. Wat ik voorstelde scheelt je die 5 euro per maand tegenover een eenmalige uitgave waarbij het device van jezelf blijft. Wat jij nu zegt kost je dan wel die 5 euro weer.

En alstjeblieft (scheelt je zoeken):

http://www.telfort.nl/web...08cb0da413&contentid=4155
Bedankt voor de link maar dat lijkt aardig 'verouderd' te zijn met wat je altijd in de reclames ziet. Vond ook wat screenshots op het telfort forum via google die toch meer een 'KPN look en feel' hadden dan de beelden in het gegeven PDF bestand. Zal eens vragen in het Telfort topic of iemand wat foto's of filmpje kan maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orange.x schreef op woensdag 30 april 2014 @ 00:14:
[...]

Bedankt voor de link maar dat lijkt aardig 'verouderd' te zijn met wat je altijd in de reclames ziet. [...]
Het komt (op de kleurstelling na, die per provider verschilt) heul erg overeen met wat ik een half uur geleden op m'n Amino zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 16:14
Ook hier de brief met verbazing gelezen. Had al wel de prijzen op de site gezien, maar ging er vanuit dat Tweak wel met een passend aanbod voor bestaande klanten zou komen. Niet dus...

Ik ga van:
39,95 voor 2 jaar 30Mb/iTV/bellen

naar:
58,95 met gelijkblijvende contract looptijd (nog zo'n 1,5 jaar)

Dat is een stijging van 19 euro p/m! Daar krijg ik dan 20Mb snelheid en HBO voor terug waar ik niet om heb gevraagd of op zit te wachten. Sparql Light is een no-go door het ontbreken van HD, NPO gemist, VOD en mogelijkheid tot opnemen/pauzeren pakket. Ook niks over opnemen/pauzeren pakket en extra ontvanger in de brief, maar een check op de site geeft dat die kosten gelijk blijven (+4,95 opnemen +4,00 extra ontvanger).

Maar 'exclusieve aanbieding' voor mij als klant? Hoe ongeloofwaardig kun je overkomen? |:(

Één van de belangrijkste redenen om (weer) voor Tweak te kiezen was de mogelijkheid om op te nemen in de cloud en programma's op elke ontvanger te kunnen afspelen. Net ook meerdere familieleden laten overstappen, de laatste heeft het contract begin april nog getekend. Die kreeg wel een flinke doos Merci voor het uitstel en veranderen van de dienstverlening, maar ook daar uiteraard gewoon het gewijzigde aanbod en de keiharde prijsverhoging. Voor dat geld kun je heel wat chocolaatjes kopen :|

Tweak had natuurlijk een sterke deal met die 30Mb/iTV/bellen via KPN voor 39,95 en later 45,00, maar dit is wel een hele slechte zet voor bestaande klanten!

Weet iemand of het opnemen met Sparql ook in de cloud gebeurt of iig via alle ontvangers is terug te kijken? Zo niet, dan blijven volgens mij alleen KPN en XS4all over die dit leveren? En UPC met Horizon, maar dat is geen glasvezel en Horizon staat nou ook niet bekend als een stabiel platform...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crippah
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-08 13:40
Ik zou nu heel graag willen overstappen naar een andere provider. Ben 3 jaar trouwe klant geweest en altijd tevreden. Echter het nieuwe "aanbod" wat mij ruim 19 euro in de maand extra moet gaan kosten vind ik overdreven. Verder vind ik het zenderaanbod van Sparql echt crimineel weinig. Sparql light heeft niet eens comedy central en mtv in het pakket :( .

Is het mogelijk om de overstap naar een andere provider te maken voor 1 juli op gronde van dit waardeloze aanbod? Kan ik mijn contract nu per direct laten stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk kun je nu kostenloos opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Tweak Glas alles in 1 voor €50 in de maand. Zou ik alleen het televisie gedeelte kunnen laten "verlopen"? Zou dat inhouden dat ik dan op het pakket van €35,- in de maand kom (internet+bellen, zelfde snelheid). Of krijg ik dan ook nog de €25 administratie kosten.

Want voor €17,75 in de maand kan ik prima Ziggo standaard afsluiten wat een stuk meer biedt en nog steeds goedkoper is dan dat sparq basic. Waarbij de kleine meerprijs weer kan worden gecompenseerd door Ziggo mobiel af te sluiten als mobiel abonnement.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritwillie
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-07 21:27
Als klant zijnde gisteren gelijk maar even gebeld naar Tweak. of ze nog iets konden doen voor al bestaande klanten. maar helaas, nee, konden ze niets extra voor betekenen.....:( Vind ik niet reeel. Heb nu een abo van alles in 1 Glas groen 60mbit, + opnemen pakket voor €55. Waneer ik dit ongeveer wilt behouden ga ik terug naar 50mbit, en ben ik dus minstens €63,95 kwijt per maand (Sparql basic + opnemen). Dus achteruitgang in snelheid, en 9 euro meer betalen!!!!
Erg slecht van Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een opmerking als jullie willen overstappen naar een andere provider dan moet je niet eerst je huidige glasvezel provider opzeggen maar een overstapdatum van je nieuwe provider hebben voordat je gaat opzeggen. Anders is er een kans dat een veel downtime krijgt.Tot een jaar gelden was een overstap niet mogelijk zonder veel downtime. Maar nu zou overstap binnen dezelfde dag mogelijk zijn. Maar ze ziet wel dat bij alle providers dat even goed gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Als ik dit zo zie zijn de klagers vooral de mensen mer de trage abbo's. Tweak is van oorsprong een provider die zicht richt op de meer technische mensen, m.a.w. de mensen die het onderste uit de kan willen. Welke zak hooi gaat er nu naar een provider als Tweak voor een goedkoop abbootje, ga dan naar telfort of tele2 of een andere budget ISP. Je gaat toch ook niet in een sterren restaurant een broodje kroket bestellen ?

Ik ben juist dik tevreden, ik ga van 200/200 naar 1000/1000 en de kosten dalen van ong. €125/maand naar ong €95. Als je gewoon een zo snel mogelijk abbo afneemt met alle TV opties e.d. erbij dan is het gewoon een goeie aanbieding. Als het flink duurder was geworden had ik het nog steeds afgenomen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:20:
Je gaat toch ook niet in een sterren restaurant een broodje kroket bestellen ?
Omdat dat sterrenrestaurant een kwalitatief goed broodje kroket aanbood voor een leuke prijs? En nu bepaald dat dat niet meer goed genoeg voor je is en je een maaltijd moet bestellen welke enkel bestaat uit slappe frieten van teleurstellende kwaliteit. Tenzij je flink extra in de buidel tast, want dan willen ze je wel weer dat broodje kroket aanbieden met zelfs "gratis" mosterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit zo zie zijn de klagers vooral de mensen mer de trage abbo's. Tweak is van oorsprong een provider die zicht richt op de meer technische mensen, m.a.w. de mensen die het onderste uit de kan willen. Welke zak hooi gaat er nu naar een provider als Tweak voor een goedkoop abbootje, ga dan naar telfort of tele2 of een andere budget ISP. Je gaat toch ook niet in een sterren restaurant een broodje kroket bestellen ?

Ik ben juist dik tevreden, ik ga van 200/200 naar 1000/1000 en de kosten dalen van ong. €125/maand naar ong €95. Als je gewoon een zo snel mogelijk abbo afneemt met alle TV opties e.d. erbij dan is het gewoon een goeie aanbieding. Als het flink duurder was geworden had ik het nog steeds afgenomen.
Wacht maar eens af wat er met de prijs van jouw abonnement gaat gebeuren, als "die klagers met de trage abbo's" nu massaal gaan vertrekken. Ze kunnen jou die 1Gb alleen maar zo goedkoop aanbieden, omdat er een grote massa "klagers met trage abbo's" is, die relatief veel meer betaalt.

Als jij die 1Gb verbinding echt flink gaat gebruiken, wordt er aan jou niet verdient. En de schoorsteen zal toch ook bij Tweak moeten blijven roken....

Ik zou een aanbod met een prijsverhoging van 10 euro per maand (of meer zoals je hierboven kunt lezen) resoluut van de hand wijzen, als ik nu 40 of 50 euro per maand kwijt zou zijn. Da's gewoon een verhoging van 20 of 25 procent (!).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dit slaat echt nergens op, ik heb bij Tweak een abonnement afgesloten voor 60/60 mbit TV en opnemen voor 55 euro.
Ik ga nu voor 50/50 TV en opnemen meer betalen terwijl ik minder krijg, daarnaast behoud ik ook nog eens de streams van KPN en heb ik dus niet de "betere" kwaliteit van Sparql.
Als ze mij dan een "Persoonlijk" aanbod doen wat nergens op slaat mag ik best pissig hierover zijn.

Dat het voor een groep wel positief is, is natuurlijk alleen maar mooi. Ik mag als klant verwachten dat als ik een persoonlijk aanbod krijg ik er niet op achteruit ga qua snelheid e.d en vervolgens wel meer ga betalen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:31:
[...]

Wacht maar eens af wat er met de prijs van jouw abonnement gaat gebeuren, als "die klagers met de trage abbo's" nu massaal gaan vertrekken. Ze kunnen jou die 1Gb alleen maar zo goedkoop aanbieden, omdat er een grote massa "klagers met trage abbo's" is, die relatief veel meer betaalt.
Lekker boeiend. Als ze hier €200/maand voor hadden gevraagd had ik 't er ook voor neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:37

Ik ben ook zo'n trage Abbo-afnemer (50/50) maar ga van 94 naar 88 euro per maand, dus niet alle trage abbo-afnemers klagen hoor.

Groeten

Jan 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 11-10 22:02

greatgonzo

schit-te-rend!

Aaargh! schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:46:
[...]

Lekker boeiend. Als ze hier €200/maand voor hadden gevraagd had ik 't er ook voor neergelegd.
En zo ieder zijn ding... Dat jij een duur pakket wil hebben en dit ook bereid bent te betalen, is prima, en mooi dat je daardoor goedkoper uit bent.
Tweak is van oorsprong een provider die zicht richt op de meer technische mensen, m.a.w. de mensen die het onderste uit de kan willen.
En waar lees je dit? Tweak staat los van GoT... dat GoT een technisch forum is, wil niet zeggen dat tweak alleen een aanbieder voor technische mensen is??
Welke zak hooi gaat er nu naar een provider als Tweak voor een goedkoop abbootje, ga dan naar telfort of tele2 of een andere budget ISP. Je gaat toch ook niet in een sterren restaurant een broodje kroket bestellen ?
Prima dat jij Tweak een "state of the art" provider vind, die het plebs maar links moet laten liggen, maar bied hier dan ook geen paketten voor aan! Dit hebben ze nu wel gedaan, en dan vind ik dat je deze groep serieus moet nemen. En dan heb ik het dus niet over een prijsstijging van 50% in mijn geval, en een persoonlijk overstap aanbod die gelijk is aan elke andere klant. Dan neem je deze klantgroep totaal niet serieus, en dwing je ze wel richting Telfort e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theobe
  • Laatst online: 08-10 15:38
Hier als trouwe klant van tweak ben ik ook niet blij met het aanbod. Ik vind de iTV van KPN een goede dienst. Hier zou ik eigenlijk niet vanaf willen. Voor 55 euro was ik klaar voor 60Mbit internet + opnemen pakket. Nu zou dat 63,95 euro worden voor de sparql basic + opnemen.
Daarnaast is voorlopig nog geen ondersteuning voor het kijken van TV op tablet of smartphone. Dit zou "binnenkort" komen. "Binnenkort" zeiden ze bij UPC ook... Dit heeft erg lang geduurd.

Daarnaast heeft een nieuwe dienst altijd kinderziektes en onhandigheden. Laatste wat ik wil is een klagende vrouw naast mij op de bank :-)

Ik denk dat ik het komende jaar maar naar KPN ga. Daarna kijk ik wel weer verder.
100 Mbit + opnemen pakket: eerste 6 maanden 45 euro, daarna 68 euro. Gemiddeld eerste jaar 56,50.
Dit is dan ietsjes duurder dan ik nu betaal voor tweak, maar met sneller internet en als bonus spotify erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:50

[...]

Bij KPN zit BBC ook nog niet zo heel lang in het zenderpakket ;)
Wat ik heb gelezen hier op dit forum is dat dat alleen het geval is in Almere en Enschede en dat de rest van nederland nog steeds de KPN streams voorgeschoteld krijgt middels sparql totdat tweak zijn eigen apparatuur in de PoP heeft geplaatst...

Op deze manier wordt je er als klant nog steeds bij genaaid...

Overigens over Telfort:
Bij ADSL heb je KPN iTV (net als tweak groen, dit weet ik omdat mijn ouders ADSL hebben van telfort)
Bij Glasvezel krijg je tv van dezelfde provider als Tweak Blauw. (mijn schoonouders hebben telfort glasvezel)

Waarom dat precies het geval is weet ik niet aangezien telfort een dochteronderneming is van KPN (voor zover ik weet) Dus waarom ze bij telforft glasvezel ook niet KPN iTV leveren weet ik niet, maar doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Het enige nadeel wat ik altijd heb gevonden van TV via glashardmedia (was dat toch? Tweak blauw dus) is dat je praktisch geen live tv kan kijken op tablet of smartphone. De app wordt namelijk maar ondersteund door een zéér summier aantal devices. Dit terwijl bij KPN iTV het op ieder device werkt en is bij telfort ADSL de app gewoon de KPN app met een andere skin...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

greatgonzo schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:57:
[...]
En waar lees je dit? Tweak staat los van GoT... dat GoT een technisch forum is, wil niet zeggen dat tweak alleen een aanbieder voor technische mensen is??
Dat is al sinds de oprichting van Tweak zo. Zie hier de allereerste vooraankondiging) van het oprichten van Tweak.

Specifieke quote: "Over de exacte prijzen en abonnementsvormen kunnen we nog weinig zeggen, maar ze zullen zeker op de Tweaker toegespitst zijn."

Dit is al sinds dag 1 de insteek van Tweak, in de jaren waren ze wat afgedwaalt en een meer doorsnee consumenten ISP geworden. Ik ben juist blij dat ze terug zijn bij hun roots, zelf de touwtjes in handen nemen en voorop lopen qua snelheden en techniek.

13-in-een-dozijn consumenten ISP's zijn er genoeg, als dat is wat je zoekt.
Prima dat jij Tweak een "state of the art" provider vind, die het plebs maar links moet laten liggen, maar bied hier dan ook geen paketten voor aan!
Doen ze toch ook niet meer >:)

De goedkope abbo's zijn idd niet interessant meer, die kunnen ze beter weglaten en alleen nog maar gbit aanbieden. Het verbaast me echt dat hier zoveel tweakers zijn die langzame internet verbindingen hebben, ik had verwacht dat 99% wel het voor snelst mogelijke abbo zou hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Aaargh! op 30-04-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spekkie88 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:09:
[...]

Overigens over Telfort:
Bij ADSL heb je KPN iTV (net als tweak groen, dit weet ik omdat mijn ouders ADSL hebben van telfort)
Bij Glasvezel krijg je tv van dezelfde provider als Tweak Blauw. (mijn schoonouders hebben telfort glasvezel)

Waarom dat precies het geval is weet ik niet aangezien telfort een dochteronderneming is van KPN (voor zover ik weet) Dus waarom ze bij telforft glasvezel ook niet KPN iTV leveren weet ik niet, maar doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Het enige nadeel wat ik altijd heb gevonden van TV via glashardmedia (was dat toch? Tweak blauw dus) is dat je praktisch geen live tv kan kijken op tablet of smartphone. De app wordt namelijk maar ondersteund door een zéér summier aantal devices. Dit terwijl bij KPN iTV het op ieder device werkt en is bij telfort ADSL de app gewoon de KPN app met een andere skin...
Telfort Glas komt voort uit de providers Lijbrandt, XMS, Concepts en nog een provider. Deze providers hebben altijd Tv aangeboden via Glashart media. Tweak blauw gebruikte ook Glashart media voor tv. Alle providers en glashart Media zijn vorig jaar overgenomen door KPN. KPN heeft dus op dit moment 2 TV platforms

Er zit ook een verschil in de HD streams die van Telfort zijn 12-13 Mbit i.p.v 7 Mbit Ook de HD zenders staat er gewoon op 1 tm 10

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:49

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Rubman schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:35:
[...]

Dit slaat echt nergens op, ik heb bij Tweak een abonnement afgesloten voor 60/60 mbit TV en opnemen voor 55 euro.
Ik ga nu voor 50/50 TV en opnemen meer betalen terwijl ik minder krijg, daarnaast behoud ik ook nog eens de streams van KPN en heb ik dus niet de "betere" kwaliteit van Sparql.
Als ze mij dan een "Persoonlijk" aanbod doen wat nergens op slaat mag ik best pissig hierover zijn.

Dat het voor een groep wel positief is, is natuurlijk alleen maar mooi. Ik mag als klant verwachten dat als ik een persoonlijk aanbod krijg ik er niet op achteruit ga qua snelheid e.d en vervolgens wel meer ga betalen.
Negeer die gast. Slaat compleet nergens op wat die zegt. Alleen gedeelten van Almere en Enschede gaan erop vooruit: meer voor minder. Woon je in die gebieden, dan boeit feitelijk je mening op dit moment niet, want de rest van NL gaat er namelijk op achteruit en de minder snelle abo's het meeste.

Op dit moment is het mij duidelijk dat Tweak niet bereid is om iets te doen voor de bestaande klanten en ik hoop dan ook dat de meeste van ons keihard opzegt. Met mijn 100-mbit alles in 1 ga ik er sowieso al € 9 op achteruit (van € 55 naar € 63,95). Opnemen en extra STB kost nog een keer € 9 p.m. (heb een extra motorola op MP gekocht). Ofwel, +€ 18 per maand.

En wat krijg ik ervoor terug? Onbewezen TV-diensten en geen TV op iPad of iPhone. Gratis HBO is niet zo gratis, lijkt het zo.

Ik ga ook overstappen naar Telfort. Ik laat m'n abo doorlopen tot 1 juli en ik ben weg. Wel jammer, want ik ben erg tevreden over Tweak, maar plus € 18 per maand gaat mij te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Jobbie schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:18:
[...]

Negeer die gast. Slaat compleet nergens op wat die zegt. Alleen gedeelten van Almere en Enschede gaan erop vooruit: meer voor minder. Woon je in die gebieden, dan boeit feitelijk je mening op dit moment niet, want de rest van NL gaat er namelijk op achteruit en de minder snelle abo's het meeste.
Maar de rest van NL gaat ook omgebouwd worden, alleen nog niet direct. Je klaag in feite over iets wat een tijdelijke tussenoplossing is. Een kleine partij als Tweak kan nu eenmaal niet in 1 keer hun hele netwerk uitrollen. Geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat de overstap vandaag de dag van glas naar glas wel soepel of zit je dan nog met dagen downtime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Aaargh! schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:15:
[...]

Dat is al sinds de oprichting van Tweak zo. Zie hier de allereerste vooraankondiging) van het oprichten van Tweak.

Specifieke quote: "Over de exacte prijzen en abonnementsvormen kunnen we nog weinig zeggen, maar ze zullen zeker op de Tweaker toegespitst zijn."

Dit is al sinds dag 1 de insteek van Tweak, in de jaren waren ze wat afgedwaalt en een meer doorsnee consumenten ISP geworden. Ik ben juist blij dat ze terug zijn bij hun roots, zelf de touwtjes in handen nemen en voorop lopen qua snelheden en techniek.

Bied Tweak nu dan wel weer een vast IPV4 adres, IPV6 en rDNS/PTR records?
Alleen meer snelheid maakt een dienst nou niet echt tweakers waardig, tweakers willen als particulier graag diensten die vaak alleen voor zakelijke abbo's zijn.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 11-10 22:02

greatgonzo

schit-te-rend!

Aaargh! schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:20:
[...]

Je klaag in feite over iets wat een tijdelijke tussenoplossing is. Een kleine partij als Tweak kan nu eenmaal niet in 1 keer hun hele netwerk uitrollen. Geduld.
Ik help je hopen dat die tijd Tweak gegund zal worden. Als ik naar mijn poll van gisteren kijk, zie ik gewoon dat 73% overweegt te vertrekken. Misschien is die poll niet representatief, maar feit zal zijn dat met name de mensen buiten Almere/Enschede met een goedkoper abbo zullen vertrekken.

En als er zoveel mensen gaan kunnen er denk ik één van deze drie dingen gebeuren:
1) Tweak valt om
2) Door de vele opzeggingen zullen de achterblijvers nog meer moeten betalen
3) Door de verminderde inkomsten zullen ze minder snel investeringen kunnen doen, waardoor die uitrol nog langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

greatgonzo schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:25:
[...]

Ik help je hopen dat die tijd Tweak gegund zal worden. Als ik naar mijn poll van gisteren kijk, zie ik gewoon dat 73% overweegt te vertrekken. Misschien is die poll niet representatief, maar feit zal zijn dat met name de mensen buiten Almere/Enschede met een goedkoper abbo zullen vertrekken.
Als KPN inderdaad per 1 juli de stekker uit IPTV voor 3e partijen trekt, wat doet je dan vermoeden dat dit bij andere ISP niet ook duurder gaat worden ?

Je houdt een poll die vnl. gezien wordt door mensen die naar dit forum komen om te klagen, uiteraard is die niet representatief.

[ Voor 10% gewijzigd door Aaargh! op 30-04-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb nu ook de sparle "aanbieding" gekregen. Is het een idee om over te stappen naar alleen internet en bellen, zonder sparkle en het internet via KPN laat lopen. Is dat dat eigenlijk uberhaupt mogelijk omdat ik niet meer op het KPN netwerk zit.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
Heb de OP aangepast met de Poll van greatgonzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Aaargh! schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:15:
[...]

Doen ze toch ook niet meer >:)

De goedkope abbo's zijn idd niet interessant meer, die kunnen ze beter weglaten en alleen nog maar gbit aanbieden. Het verbaast me echt dat hier zoveel tweakers zijn die langzame internet verbindingen hebben, ik had verwacht dat 99% wel het voor snelst mogelijke abbo zou hebben.
De "Tweakers" bestaan tegenwoordig uit steeds meer mensen uit verschillende beroepstakken en niet alleen ICT'ers maar mensen geïnteresseerd in techniek. Ik zit toevallig wel in de ICT, maar jij behoort waarschijnlijk tot de categorie mensen die het liefst zo snel mogelijk internet willen hebben voor dingen die ik niet kan bedenken. Ja ik download ook wel eens een film of serie maar het browsen gaat snel, het gamen heeft amper lag, en de portemonnee is niet oneindig rekbaar.

Het gaat er om wat je betaald tov wat je er voor krijgt. Dit is voor veel bestaande klanten die een goedkoper abonnement hadden nu dus niet meer in verhouding met het nieuwe aanbod waardoor je NET zo goed naar KPN zelf kan gaan of een andere provider die duurder is.

Dat jij al liever meer dan 100 per maand kwijt bent aan alleen je internet, bellen en televisie, daar ben je dan niet uniek in maar het overgrote deel zal ongeveer tot de 60 misschien max 70 willen gaan en ik, en blijkbaar veel meer met mij, hebben al meer dan voldoende aan een abonnement dat voor 50 aangeboden kan worden.

KPN voor 1 jaar klinkt ook wel als een goede tussenoplossing om dan vanuit daar te kijken. Anders zou het Telfort kunnen worden. De amino 140 lijkt trouwens sterk op het kastje, ook de afstandsbediening, op wat we in het vorige huis van Tele2 hadden. Dat werkte ook altijd wel prima alleen kon daarbij niet opgenomen worden. Als ze nu al door laten schemeren dat ze van de zomer in de cloud willen gaan doen ga ik nu ook niet als ik naar Telfort zou gaan dat er bij nemen. Dan nemen we dat maar even voor lief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 16:47
Hier een Tweak Blauw Klant uit Almere Buiten. Ik heb toch maar eens een lijstje gemaakt met een vergelijking wat ik nou meer(??) kwijt zou zijn met de nieuwe abo's

Oude situatie :
Glashart Blauw alles in 1 €55,-
Glashart Media Plus Pakket €10,12
Glashart Media HD-Extra €5,-
Glashart Media Digitaal Basispakket €5,-
Glashart Media TelevisieRecoder upgrade €4,-
Totaal €79,12

Nieuwe situatie
Glas 250/250 €59,95
Premium Pakket TV €10,-
Opnemen €4,95
Extra decoder €4,-
Totaal €78,90

Al met al dus een kostenbesparing van wel €0,25 !!... nah ja..... In ieder geval ga ik nu wel van een 100/100 lijn naar een 250/250 lijn.

Persoonlijk baal ik wel een beetje van dat de DVB-C optie nu helemaal komt te vervallen. Zijn toch twee tv's die ik nu niet meer voeden met een tv signaal (Computerkamer en kinderkamer). Voor de slaapkamer had ik net anderhalve maand geleden een losse DVB-C decoder gekocht aangezien ik een Samsung daar had hangen zonder tuner. Daarvoor in de plaats dus een extra decoder huren van Sparql. Zonde van het geld, ga maar eens kijken of ik dat ding nog kan verpatsen voor wat centen.

Waar ik verder wel een beetje van baal is dat ik sinds afgelopen vrijdag continue freezes heb bij mijn huidige TV aanvoer. Ik merk dus nu al dat er iets aan het veranderen is op het netwerk van Tweak. Wat nu te doen dan? Bellen heeft geen zin, je komt er nu toch niet door. En ik neem aan dat ze ook niet echt tijd gaan besteden om iets op te lossen wat over een dikke maand toch niet meer werkt.Als de distributie van de nieuwe Sparql dozen niet lekker gaat zit ik met freezes in het beeld totdat ik het nieuwe doosje heb gehad.

Vroegah.... waren de medewerkers van Tweak hier nog wel eens te vinden op het forum, helaas lijkt dat voltooid verleden tijd te zijn. De communicatie mbt tot Sparql laat echt te wensen over. Paar weken geleden een leuke kaart gekregen dat Tweak met Sparql komt, geen flauw idee wat dat allemaal zou gaan inhouden, maar nu met de brief van gisteren wordt het je gewoon door je strot gedrukt. Slikken of een andere provider....Nu wordt ik wel iets beter van de nieuwe situatie, maar dat neemt niet weg dat ik als klant anders en beter geinformeerd zou willen worden. Nu heb je amper tijd om het uit te zoeken en te vergelijken en waar ik bang voor ben is dat wanneer je laat reageert op de aanbieding je ook weken kan wachten totdat je je nieuwe Sparql doos aangeleverd hebt gekregen. Mijn ervaring met Tweak voor wat betreft hardware die geleverd wordt is echt dramatisch. Ik heb twee jaar geleden eerst 3 maanden moeten wachten op een single amino en na een upgrade met opname met een nieuwe Amino heb ik daar vervolgens ook weer 5 maanden op moeten wachten. (Volgens Tweak waren er toen niet genoeg recorder tuners, maar wel vrolijk de kosten voor een opname decoder in rekening brengen)

Tja.. Heb dus vanmorgen maar de brief ondertekent voor een 250/250 abo met Basic, dit zal ik dan wel weer telefonisch moeten upgraden met het premium pakket, extra decoder en met opname voor 1 decoder. Ik houd me hart vast over de tijdspanne die dit weer in beslag gaat nemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Nu:
Glas Groen Alles-in-1 100Mbit : 55,00
Extra zenderpakket : 10,00
Opnemen : 4,95
Extra ontvanger : 4,00

Straks:
Glas 100 : 54,95
Extra zenderpakket : 10,00
Opnemen : 4,95
Extra ontvanger : 4,00
+ HBO gratis

Ik ga er €15,05 op vooruit!

[ Voor 3% gewijzigd door OriginalDon op 30-04-2014 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:26
Ook hier een -niet meer zo tevreden- Tweak klant.. :(
Heb het voor mezelf even op een rijtje gezet:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8684739/tweak.jpg

Op dit moment ben ik voor mijn 30/30 Inet verbinding, plus HD pakket en extra ontvanger 58,50 euro kwijt. Bij het nieuwe aanbod is Sparql light geen optie daar ik dan geen HD en/of opnemen pakket meer heb. Kortom basic is de enige optie. Als ik dezelfde configuratie wil als ik nu heb ben ik 67,90 euro kwijt per maand...

Wat is nu die exclusieve aanbieding precies? Mag dan wel meer snelheid krijgen, maar qua kosten ga ik alleen maar achteruit. Kortom Tweak stelt mij zeer teleur..

Ga denk ik maar overstappen naar KPN aangezien ik dan voor 68 euro per maand dezelfde dienstverlening heb, maar wel een 100 mbit verbinding en spotify premium. Het verschil tussen de 50 mbit verbinding is 5 euro per maand en dan heb je geen spotify.

Wel 1 nadeel: de usenet server van KPN is niet te vergelijken met die van Tweak volgens mij.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
bvsteyn schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:17:
Ook hier een -niet meer zo tevreden- Tweak klant.. :(
Heb het voor mezelf even op een rijtje gezet:

Op dit moment ben ik voor mijn 30/30 Inet verbinding, plus HD pakket en extra ontvanger 58,50 euro kwijt. Bij het nieuwe aanbod is Sparql light geen optie daar ik dan geen HD en/of opnemen pakket meer heb. Kortom basic is de enige optie. Als ik dezelfde configuratie wil als ik nu heb ben ik 67,90 euro kwijt per maand...

Wat is nu die exclusieve aanbieding precies? Mag dan wel meer snelheid krijgen, maar qua kosten ga ik alleen maar achteruit. Kortom Tweak stelt mij zeer teleur..

Ga denk ik maar overstappen naar KPN aangezien ik dan voor 68 euro per maand dezelfde dienstverlening heb, maar wel een 100 mbit verbinding en spotify premium. Het verschil tussen de 50 mbit verbinding is 5 euro per maand en dan heb je geen spotify.

Wel 1 nadeel: de usenet server van KPN is niet te vergelijken met die van Tweak volgens mij.. :|
Zoals theobe aangaf ben je gemiddeld het 1e jaar 56,50 kwijt per maand en dan zou je na een jaar weer eens verder kunnen kijken hoe en wat. Vooralsnog gaat mijn voorkeur op dit moment ook wel naar KPN uit toch. Puur vanwege de mogelijkheid van het TV pakket dat bij Telfort Glasvezel niet de iTV van KPN is maar een andere dienst. De iTV wordt wel weer bij Telfort ADSL geleverd, maar ADSL... als je glasvezel kan krijgen?

Newsserver is idd jammer, maargoed, dat is OF maar mee dealen of samen met iemand een eweka accountje nemen ergens anders. Voordeel is kunnen sharen en ook "buiten de deur" gebruik kunnen maken. Dat kan bij Tweak nu niet, geldt alleen op de eigen verbinding.

@jhead22: gisteren al gedaan :)

[ Voor 8% gewijzigd door orange.x op 30-04-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zojuist een boze mail gestuurd naar tweak met een link naar dit topic.
Dit zouden we allemaal moeten doen om te laten zien dat we het er niet mee eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze zijn voor mij nog onbeantwoord.
1. Krijgen >250/500/1000mbit gebruikers een andere zyxel met 802.11ac? Anders vergt dit een eigen investering.
2. Is de toegang voor Tweak abonnoees tot de tweak nieuwgroepen de maximale abonnee snelheid of is het begrenst tot 100mbit zoals voor tweak news klanten van andere providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook naar Vodafone te kijken. Ik heb nu alles-in-een 50/50 blauw (glas) voor €50 in de maand. Voor 50/50 alles-in-een (glas) bij Vodafone ben je €47 per maand kwijt. Je mist dan alleen de nieuwsgroepen. Maar zoals eerder aangeven ben ik huiverig voor de downtime tijdens de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobbie schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:18:
[...]

Op dit moment is het mij duidelijk dat Tweak niet bereid is om iets te doen voor de bestaande klanten en ik hoop dan ook dat de meeste van ons keihard opzegt. Met mijn 100-mbit alles in 1 ga ik er sowieso al € 9 op achteruit (van € 55 naar € 63,95). Opnemen en extra STB kost nog een keer € 9 p.m. (heb een extra motorola op MP gekocht). Ofwel, +€ 18 per maand.

En wat krijg ik ervoor terug? Onbewezen TV-diensten en geen TV op iPad of iPhone. Gratis HBO is niet zo gratis, lijkt het zo.

Ik ga ook overstappen naar Telfort. Ik laat m'n abo doorlopen tot 1 juli en ik ben weg. Wel jammer, want ik ben erg tevreden over Tweak, maar plus € 18 per maand gaat mij te ver.
Dat is niet helemaal waar want ik heb als 60/60 All-in-1 Groen voor 50 euro nu twee keuzes.
- Hetzelfde bedrag in de maand voor 50/50 en sparkle light (geen HD) -> Achteruitgang
- Voor 5 euro meer in de maand 100/100 en sparkle basic -> Vooruitgang maar kost extra

Uiteindelijk heb ik voor 250/250 gekozen. Omdat ik dan 4x mijn huidige internet snelheid krijg met een stuk meer TV kanalen + HBO (Ik kijk graag Game of Thrones :) ) voor "slechts" 10 euro per maand meer.
Lijkt mij een goed deal ondanks dat ik 120 euro meer kwijt ben per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:26
orange.x schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:21:
[...]

Zoals theobe aangaf ben je gemiddeld het 1e jaar 56,50 kwijt per maand en dan zou je na een jaar weer eens verder kunnen kijken hoe en wat. Vooralsnog gaat mijn voorkeur op dit moment ook wel naar KPN uit toch. Puur vanwege de mogelijkheid van het TV pakket dat bij Telfort Glasvezel niet de iTV van KPN is maar een andere dienst. De iTV wordt wel weer bij Telfort ADSL geleverd, maar ADSL... als je glasvezel kan krijgen?

Newsserver is idd jammer, maargoed, dat is OF maar mee dealen of samen met iemand een eweka accountje nemen ergens anders. Voordeel is kunnen sharen en ook "buiten de deur" gebruik kunnen maken. Dat kan bij Tweak nu niet, geldt alleen op de eigen verbinding.

@jhead22: gisteren al gedaan :)
Mijn keuze voor KPN zou mede zijn omdat ik op dit moment een enkele UTP naar boven heb liggen en via twee managed switches het I'net verkeer plus tv signaal kan scheiden. Bij een overstap naar KPN kan ik die situatie in stand houden en de vraag is of dat ook kan als ik overstap naar KPN bijvoorbeeld.

Het aanbod van Vodafone is bij een deze pakketkeuze (100 mbit plus extra setop box) voor mij zelfs duurder (euro 72,50)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:(
Niet internet is duurder geworden, het tv platform is vele malen duurder.
Goedkoopste abbo:
internet 30/30 + bellen was €35,--
Met KPN tv €45, ik had een actie "altijd €40,--"
Prijs voor Internet + bellen is gelijk gebleven, maar nu met de snelheid 50/50
Met Sparql betaal je nu €50,-- dan heb je wel het uitgekleed pakket en geen hd
Anders nu bijna €60,-- voor een meer vergelijkbaar pakket MAAR voor mij 50% duurder.
Ik stap over bij geen betere aanbieding.
Telfort lijkt dan voor mij het beste alternatief, ik had ook al een tweede ontvanger aangeschaft, die kan ik dan weer gebruiken.
Niet ideaal, maar ga niet meer betalen omdat dat tweak beter uitkomt.
Ik vind de houding van "wilt u alleen even tekenen voor de wijziging" wel een beetje kort door de bocht.
Ze zijn met mij een contract aangegaan van 2 jaar, maar na 7 maanden zien hun meer brood in iets anders.
Ik kan ook niet zomaar weg als de concurrent een beter aanbod heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 10:48 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.