Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.395 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:37
@rob2011
Persoonlijk denk ik dat DVBC een aflopende zaak is. Je kunt nu nog overstappen maar het is denk ik een kwestie van tijd wanneer je een investering moet doen in andere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 11:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:40:
geheel andere vraag: ik woon in Enschede, wilde mijn abonnement omzetten (ik ga 10 euro meer betalen, omdat ik wel graag wil opnemen - wat destijds gratis bij mijn abonnement zat - maar dan ook meer snelheid en hbo - wat ik wel leuk vind ;-) ), maar wat me nog veel meer verbaasde: ik schijn ineens 75 euro extra te moeten betalen bij het omzetten van het abonnement (bestaande tweak-abonnee) voor borg en administratiekosten. Dat lijkt mij raar, aangezien ik niet om allerlei veranderingen heb gevraagd.... hebben meer mensen dat gezien?
De 50 euro borg lijkt me logisch, die krijg je trouwens terug op je oude apparatuur lijkt me.

Maar opnieuw administratiekosten? Zo jagen ze de bestaande klanten wel weg :/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:45:
[...]

De 50 euro borg lijkt me logisch, die krijg je trouwens terug op je oude apparatuur lijkt me.

Maar opnieuw administratiekosten? Zo jagen ze de bestaande klanten wel weg :/
Lijkt me dan niet heel vreemd om teruggave van oude borg duidelijk te communiceren, en voor bestaande abonnees de administratiekosten te schrappen, of is dat te veel gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:37
@jp1980 je hebt gelijk alleen nu wordt ik gedwongen en dat is niet leuk. Immers alles werkt nog indien ik geen DVB-C gebruikte ging ik gewoon over. voor een paar euro meer 250Mbit ;-) met de enschede korting.

Voor velen komt het net te vroeg denk ik of een scart versie van de setupbox. En daarbij krijgen wij de korting omdat we in de proeftuin zitten. ik ben vanaf dag 1 lid van tweak en heb alle telefoon ellende meegemaakt en dit gaat mogelijk zo door naar de TV. Firmware van de kastjes etc etc

NS syndroom net als jij wilt kijken ligt de Tv er uit. of doen je opnames het niet.
De kids vonden een nieuwe TV geen problem ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:01:
[...]

Lijkt me dan niet heel vreemd om teruggave van oude borg duidelijk te communiceren, en voor bestaande abonnees de administratiekosten te schrappen, of is dat te veel gevraagd?
Borg krijg je pas terug wanneer je je spullen ook daadwerkelijk - in goed staat - terugstuurt. Als ik een bedrijf was die dit zou aanbieden dan zou geloof ik ook gematigd omgaan met dat soort beloftes voor je het weet zit een jurist de mazen en gaten te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 00:46
JP1980 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:08:
[...]

Borg krijg je pas terug wanneer je je spullen ook daadwerkelijk - in goed staat - terugstuurt. Als ik een bedrijf was die dit zou aanbieden dan zou geloof ik ook gematigd omgaan met dat soort beloftes voor je het weet zit een jurist de mazen en gaten te zoeken.
Ik denk dat mensen die overstappen verwachten dat er een omruilactie komt, en dat ze niet enerzijds borg terugkrijgen en anderzijds borg moeten betalen voor het nieuwe spul. Hoe dan ook, die borg zou niemand echt wakker van liggen lijkt me.

Administratiekosten lijkt me wel vreemd. Niet ons probleem dat Tweak iets anders gaat aanbieden, zou mij verbazen als ze dat in rekening brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
rob2011 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:03:
@jp1980 je hebt gelijk alleen nu wordt ik gedwongen en dat is niet leuk. Immers alles werkt nog indien ik geen DVB-C gebruikte ging ik gewoon over. voor een paar euro meer 250Mbit ;-) met de enschede korting.

Voor velen komt het net te vroeg denk ik of een scart versie van de setupbox. En daarbij krijgen wij de korting omdat we in de proeftuin zitten. ik ben vanaf dag 1 lid van tweak en heb alle telefoon ellende meegemaakt en dit gaat mogelijk zo door naar de TV. Firmware van de kastjes etc etc

NS syndroom net als jij wilt kijken ligt de Tv er uit. of doen je opnames het niet.
De kids vonden een nieuwe TV geen problem ;-)
Probeer voor de grap eens iets aan te sluiten op de UPC / ZIGGO kabel. Heb vaak gehoord dat ze het analoge signaal niet afsluiten bij abonnees die gestopt / verhuisd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Trouwens, voor wat betreft de extra ontvanger...

Bij glas groen kon je via tweak een tweede decoder huren, maar je kon ook gewoon een losse decoder aansluiten met dezelfde code, als je die nog had. Weet niet of dat de bedoeling was, maar het werkte wel.

Vraag me af of je dat ook zou kunnen doen met het nieuwe aanbod, als je tenminste zelf los zo'n decoder kan regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 12:34
JP1980 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:11:
[...]

Probeer voor de grap eens iets aan te sluiten op de UPC / ZIGGO kabel. Heb vaak gehoord dat ze het analoge signaal niet afsluiten bij abonnees die gestopt / verhuisd zijn.
Bij volgende maintenance wordt je gewoon uitgeplugd hoor, dat ze niet vaak maintenance lijken te doen zal wel oorzaak zijn van het langer werken van aansluiting.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
ja klopt zou goed kunnen dat dit nog gewoon werkt. ga het zo even testen ;-)

overigens dat sparql is best goed geen Orange TV en Schlager TV meer in de basis #woot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 12:56
Ik begreep van Tweak dat zij afstappen van KPN en "RF" maar hoe gaat de Glasvezel topologie er nu uit zien.

Zo als ik het nu zie/begrijp "mijn huis -- pop -- vezel naar een kaart van Tweak zelf die direct op de backbone van tweak zelf zit aan gesloten" klopt dit of loopt de topologie toch anders?

[ Voor 1% gewijzigd door daanski82 op 29-04-2014 15:18 . Reden: ondanks mijn Dyslectie even een foutje er uit gehaald ]

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:25
Ik heb net de brief ontvangen, ik vind het allemaal wel meevallen qua kosten. Voor hetzelfde geld heb ik nu 250mbit en sparql basic of 5 euro per maand minder voor 100mbit.

Het exacte zenderaanbod boeit me niet, zoveel tv kijk ik toch niet en ik weet ook nog niet wat ik nu met 250mbit moet.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Ik denk dat er niks aangepast wordt echter alleen de TV maar het kan ook zo maar zijn dat nu ook de telefoon weer via de glasmodem gaat en niet meer via de packetrouter ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Loekie schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:14:
[...]

Bij volgende maintenance wordt je gewoon uitgeplugd hoor, dat ze niet vaak maintenance lijken te doen zal wel oorzaak zijn van het langer werken van aansluiting.
Weet niet hoe vaak ze maintenance doen dan want ik ken iemand die doet dat volgens mij al ongeveer 5 jaar. Heb meer het gevoel dat de kabelaars het niet meer interesseert wat er met het analoge signaal gebeurd.

[ Voor 11% gewijzigd door JP1980 op 29-04-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 22:02

greatgonzo

schit-te-rend!

Ben wel benieuwd wat iedereen doet:

Poll: Tweak inc Sparql is:
duurder geworden, zonder toegevoegde waarde
duurder,maar sluit beter op mijn wensen aa
In mijn geval goedkoper uitgevallen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=390451&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat ga je doen, nu Tweak veranderd?
Ik vertrek!
Ik blijf, bij vergelijkbare configuratie
Ik blijf, en ga upgraden
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=390450&layout=2&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Ook Enschede hier.

Ik betaal nu €45,- voor 50/50Mb R+ en €11,95 voor Eredivisie Live = €62,90

Nu ga ik €54,95 (100 Mb) en €17,50 voor Eredivisie Live betalen = €72,45

Dat is €10,- meer voor dubbele snelheid en HBO. Op zich heel redelijk. Het jammere is dat je geen keuze hebt bij Tweak en je dus vastzit aan de meerprijs. Ik ga proberen om Eredivisie Live voor de oude prijs te krijgen, dan blijf ik gewoon klant bij ze....

[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 29-04-2014 15:41 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:50
greatgonzo schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:38:
Ik mis de optie: "ik blijf maar met gelijke kosten en ga er dus op achteruit"

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
De brief is hier zojuist ook (na)bezorgd, apart.

Wordt met geen woord gesproken over aansluitkosten, borg etc etc - enkel dat je akkoord gaat met de switch en de algemene voorwaarden van sparql - niet die van tweak.
Ik denk dat de "Extra korting" er misschien in zit dat er geen administratiekosten worden gerekend - ik kan deze nergens terugvinden, niet in de brief en ook niet in de algemene voorwaarden.

Zit ook geen optie bij om direct een tweede ontvanger of extra pakketten aan te vragen. Ze zetten dus duidelijk echt in op de switch en niet op eventuele uitgebreide mogelijkheden.

Ik denk dat ik toch meega in de upgrade en niet overstap - maar ik wil wel zeker zijn dat wat ik nu in HD heb ook straks in HD binnenkomt. Sommige zal ik via premium pakket moeten oppikken, daar kan ik mee leven als die ook zoveel mogelijk HD zijn, en als die STB's tenminste snel werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Rude-Dog op 29-04-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:55
Ook hier in Almere de brief ontvangen. Het is een beetje "take it or leave it". Op zich heb ik daar niet zo'n moeite mee. Ook de kosten blijven nagenoeg hetzelfde (100/100).
Wat ik wel ga missen is de opname mogelijkheid zonder extra kosten en mijn radio aansluiting boven op mijn werkkamer.
Wat wel opvallend is is dat het niet gaat om een nieuw contract, je kan nog steeds opzeggen na je originele contract termijn (in mijn geval ergens maart 2013).
Ik heb tweak gebeld, zij gaven aan dat als je nu 2 extra ontvangers heb ook twee nieuwe extra ontvangers krijgt, deze staan los van de brief van vandaag, dus deze kosten moeten nog worden opgeteld bij de "aanbieding".
Ik heb inmiddels de brief getekend en teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 09:38
daanski82 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:15:
Ik begreep van Tweak dat zij afstappen van KPN en "RF" maar hoe gaat de Glasvezel topologie er nu uit zien.

Zo als ik het nu zie/begrijp "mijn huis -- pop -- vezel naar een kaart van Tweak zelf die direct op de backbone van tweak zelf zit aan gesloten" klopt dit of loopt de topologie toch anders?
Ze stappen af van KPN maar niet van RF natuurlijk (tenzij je daarmee WGDO bedoelt, ofwel Tweak Blauw). Topologie blijft exact hetzelfde van jouw huis tot in de PoP. Maar in de PoP komt naast de actieve apparatuur van KPN en /of van WGDO (waar jouw 1 of 2 vezels nu naar doorgepatcht zijn), actieve apparatuur van Cambrium. 1 van jouw 2 vezels wordt dan daar op doorgepatcht (die tweede is niet meer nodig want geen analoge TV meer)
Vanaf daar gaat het signaal gemultiplexed de Reggefiber ring op naar de CityPoP en die CityPoP heeft een backbone van Cambrium (Dark Fiber van Eurofiber).
Exact hetzelfde als in de huidige situatie alleen naar andere actieve apparatuur van een andere operator.

En mocht Glasoperator ook nog eens namens Vodafone actieve apparatuur in de PoP komen plaatsen en jij gaat naar Vodafone dan gaat jouw ene vezel op die apparatuur.
Simpel ompatchen dus.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
rob2011 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:17:
Ik denk dat er niks aangepast wordt echter alleen de TV maar het kan ook zo maar zijn dat nu ook de telefoon weer via de glasmodem gaat en niet meer via de packetrouter ;-)
Wordt heel anders. Er komt nu een simpele NT op de glasvezelaansluiting. Die kent alleen maar 1 UTP kabel naar een Zyxel (type ben ik even kwijt maar staat hier in het topic) en daar sluit je alles op aan. Telfoon, TV en internet. Is ook een wifirouter dus eigen router hoeft niet. Tenzij je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Het aanbod van Glas 50 met Sparql Light voor 49,95 euro p/mnd is echt een no go en valt mij erg tegen.
Ik snap niet dat ze zo'n summier tv/radio aanbod (38 SD tv zenders, 35 radiozenders) zonder HD aanbieden voor dat bedrag in een totaal pakket.

Ik blijf lekker bij UPC voor 40 euro p/mnd (nieuwe klanten betalen nu al 44 euro) met 50Mbps down/ 2,5Mbps up internet, 70SD zenders + 15HD zenders + 90 radiozenders én 30+ SD en 3HD zenders via DVB-C, vast bellen, UPC WifiSpots en Horizon tv app op iOS/Android (die overigens alles behalve stabiel werkt op iOS7.1.1). Dan maar een lage upload via de kabel.

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 29-04-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Barre73 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:13:
[...]

Wordt heel anders. Er komt nu een simpele NT op de glasvezelaansluiting. Die kent alleen maar 1 UTP kabel naar een Zyxel (type ben ik even kwijt maar staat hier in het topic) en daar sluit je alles op aan. Telfoon, TV en internet. Is ook een wifirouter dus eigen router hoeft niet. Tenzij je dat wil.
Relevante post even opgezocht, Zyxel 8324:

http://www.telecompaper.c...ndig-tv-platform--1008947

Tenminste, ik neem aan dat ze die overal inzetten, niet alleen Enschede/Almere.

Settopbox is een ABOX42 M12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Barre73 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:22:
[...]

Dus klopt mijn redenering nog steeds. Buiten Almere en Enschede om betaalt Tweak/Sparql aan KPN voor BCS streams. En dat kost zeer waarschijnlijk meer dan in Almere en Enschede waar ze zelf de streams inkopen (hopelijk bij Technicolor e.d.). Zit gewoon een partij extra tussen met marge e.d.
Ja maar dat snap ik dan nog steeds niet... Waar komen die streams voor Almere en Enschede dan vandaan? En waarom kunnen die niet over het internet aan de rest van nederland geleverd worden? Of moet er dan weer speciale apparatuur in de wijkcentrale staan oid?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rude-Dog schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:52:
De brief is hier zojuist ook (na)bezorgd, apart.

Wordt met geen woord gesproken over aansluitkosten, borg etc etc - enkel dat je akkoord gaat met de switch en de algemene voorwaarden van sparql - niet die van tweak.
Ik denk dat de "Extra korting" er misschien in zit dat er geen administratiekosten worden gerekend - ik kan deze nergens terugvinden, niet in de brief en ook niet in de algemene voorwaarden.

Zit ook geen optie bij om direct een tweede ontvanger of extra pakketten aan te vragen. Ze zetten dus duidelijk echt in op de switch en niet op eventuele uitgebreide mogelijkheden.

Ik denk dat ik toch meega in de upgrade en niet overstap - maar ik wil wel zeker zijn dat wat ik nu in HD heb ook straks in HD binnenkomt. Sommige zal ik via premium pakket moeten oppikken, daar kan ik mee leven als die ook zoveel mogelijk HD zijn, en als die STB's tenminste snel werken.
Vordat ik achter de borg en administratiekosten kwam (daar ondertussen een mail over gestuurd) heb ik ze gebeld over het opnemen-pakket. Dit en andere extra's kun je later, als je bent overgestapt toevoegen via je abonnement. De kosten van alle extra's die mogelijk zijn, staan op de sparql-site onder features. Maar zonder prijzen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 22:02

greatgonzo

schit-te-rend!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:22:
[...]

Vordat ik achter de borg en administratiekosten kwam (daar ondertussen een mail over gestuurd) heb ik ze gebeld over het opnemen-pakket. Dit en andere extra's kun je later, als je bent overgestapt toevoegen via je abonnement. De kosten van alle extra's die mogelijk zijn, staan op de sparql-site onder features. Maar zonder prijzen....
van de site van tweak:

Sparql Opnemen € 4,95 p/m

Sparql Ontvanger € 4,00 p/m

Ik ga zelf iig over: voor 4 euro in de maand minder naar Telfort. Daarvoor mis ik dan HBO, maar krijg ik wel onbeperkt bellen vast en mobiel (dat is een vereiste bij ons thuis, met schoonouders die aan de andere kant van het land wonen ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door greatgonzo op 29-04-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 20:09
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:22:
[...]

De kosten van alle extra's die mogelijk zijn, staan op de sparql-site onder features. Maar zonder prijzen....
De prijzen van de extra pakketten staan een beetje verstopt onder pakketten zenderoverzicht--> extra zenderpakketten

[ Voor 3% gewijzigd door suizer op 29-04-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Spekkie88 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:21:
[...]

Ja maar dat snap ik dan nog steeds niet... Waar komen die streams voor Almere en Enschede dan vandaan? En waarom kunnen die niet over het internet aan de rest van nederland geleverd worden? Of moet er dan weer speciale apparatuur in de wijkcentrale staan oid?
Als je TV streams wil leveren aan een klant moet je dat via apparatuur in de PoP doen. In Enschede en deel van Almere plaatst Tweak dus inderdaad zelf apparatuur in alle PoPs. Inclusief een eigen glasvezelaanvoer van al die signalen..
In de rest van Nederland plaatsten ze geen apparatuur in de PoPs maar maken ze gebruik van die van KPN. KPN ondersteunt het niet dat je dan je eigen signalen ergens aankoppelt of zoiets. Dus je kunt alleen de TV signalen van KPN afnemen en pas bij de klant thuis op een eigen platform zetten (in de decoder dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
@barre73 ik denk niet dat er maar 1 utp aansluiting op zit. 1 voor TV en 1 voor Internet. Anders zou de 100Mbit ook nog het TV signal vasthouden. en zou effectief mijn bandbreedte hoger moeten zijn dan 100.
QoS is dan echt wel nodig.

zie ook de zyxel info.
http://www.zyxel.com/nl/n...ervices/nbg6716.shtml?t=p
maar geen IPsec meer zoals bij de huidige packet.

Is dus een ander router geworden ;-) ik ga opnieuw ff lezen
Thanks

[ Voor 8% gewijzigd door rob2011 op 29-04-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Hier een linkje naar de STB trouwens:

http://box.abox42.com/m12/

Zal aangepast worden met eigen user interface en eigen middleware door Sparql.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rude-Dog schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:28:
Hier een linkje naar de STB trouwens:

http://box.abox42.com/m12/

Zal aangepast worden met eigen user interface en eigen middleware door Sparql.
Zo, mooie stb, ik zie in ieder geval dat hij meer kan dan de amino stb's

http://box.abox42.com/wp-...OX42-Branding-Process.pdf
Verimatrix (in progress)
Nou hopen dat (Als ze Verimatrix gebruiken) dit nog even gaat duren, het zou wel grappig zijn als dat ding in de beginfase NOG geen DRM ondersteund en dat de zenders tijdelijk uncrypted zijn >:) , maar dat zal waarschijnlijk niet zo zijn :/ .

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:07

Quad

Doof

Het ziet er naar uit dat alleen de Tweakklanten in Almere/Enschede de brief hebben ontvangen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
rob2011 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:27:
@barre73 ik denk niet dat er maar 1 utp aansluiting op zit. 1 voor TV en 1 voor Internet. Anders zou de 100Mbit ook nog het TV signal vasthouden. en zou effectief mijn bandbreedte hoger moeten zijn dan 100.
QoS is dan echt wel nodig.
De glasvezel aansluiting wordt ook vervangen (FTU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Quad schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:34:
Het ziet er naar uit dat alleen de Tweakklanten in Almere/Enschede de brief hebben ontvangen?
Nee, Zeewolde hier, ook vanmiddag ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 20:09
Quad schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:34:
Ik heb hem ook vandaag ontvangen (drechtsteden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
@hans_18T klopt als je niet direct bij Tweak zat dan heb je een 100/100 modem. Ik heb reeds een GB modem was toen een pilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hans_18T schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:35:
[...]

De glasvezel aansluiting wordt ook vervangen (FTU)
Waarom zou die vervangen moeten worden dan?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Maar diegene die hem ontvangen hebben nemen nu ook al een alles in een abonnement af neem ik aan?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Firesphere schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:36:
[...]

Waarom zou die vervangen moeten worden dan?
De huidige FTU kan slechts 100mbit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Barre73 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:26:
[...]

Als je TV streams wil leveren aan een klant moet je dat via apparatuur in de PoP doen. In Enschede en deel van Almere plaatst Tweak dus inderdaad zelf apparatuur in alle PoPs. Inclusief een eigen glasvezelaanvoer van al die signalen..
In de rest van Nederland plaatsten ze geen apparatuur in de PoPs maar maken ze gebruik van die van KPN. KPN ondersteunt het niet dat je dan je eigen signalen ergens aankoppelt of zoiets. Dus je kunt alleen de TV signalen van KPN afnemen en pas bij de klant thuis op een eigen platform zetten (in de decoder dus).
Ok dan snap ik het wel. Maar ik blijf het gek vinden dat de apparatuur in de PoP deze streams dan moet kunnen ondersteunen... Waarom kan zo'n stream niet via het "reguliere" internet verstuurd worden en in je modem/router/glasvezelmodem/whatever uit elkaar getrokken worden? Want zoals het nu bij KPN zit komt het ook over 1 kabel binnen en je experiabox zoekt het maar uit...
Het lijkt mij dat het toch mogelijk moet zijn om binnen het reguliere tcp/ip protocol ed. onderscheid te kunnen maken tussen een "TV stream" en iets anders, zonder dat daar speciaal ondersteunde apparatuur voor in de PoP moet staan, of snap ik er dan echt helemaal niets van?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
Het ligt inderdaad iets ingewikkelder ;)

IPTV en 'gewoon' internetverkeer worden al op een lager niveau (laag 2) van elkaar gescheiden door middel van VLAN's.

En ze worden dus ook apart van elkaar naar de PoP's vervoerd omdat ze ook veelal uit andere bronnen komen (internet komt via het access netwerk van de ISP of eventueel een wholesale internetaanbieder zoals ISPFabriek/KPN ITNS).

IPTV werkt (zoals Hans_18T al linkt) met multicast om verstandig om te gaan met de bandbreedte (geen 100 keer bandbreedteverbruik als 100 users bv. naar RTL 4 zitten te kijken). Die multicast streams gaan dus over een ander netwerk dan het gewone internetverkeer van de ISP en komen bij KPN vandaan of bv. direct van de mediagateway in Hilversum (in het geval van Almere en Enschede bij Tweak).

Multicast "over the top" (lees: via het 'gewone' internetverkeer) is volgens mij niet te doen, en vaak door contentleveranciers ook niet toegestaan.

Dus gewoon internet en TV komen dmv. VLAN's jouw huis binnen en worden óf in de NT (het actieve deel dat aan de vezels hangt) gescheiden en aangebode nop aparte ethernetpoorten, óf door de router die mee geleverd wordt.

Dit basisprincipe zal ook in de "eigen apparatuur" situatie van Tweak niet veel verschillen van de gebieden waarin de access nog via KPN WBA verloopt.

[ Voor 68% gewijzigd door eymey op 29-04-2014 16:55 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hans_18T schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:40:
[...]

De huidige FTU kan slechts 100mbit aan.
De mijne kan al 1GBit aan volgens mij, maargoed, als ze'm willen vervangen, moeten ze't vooral doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
De NT zal vervangen moeten worden door een model dat compatible is met de manier van provisioning (op afstand configureren) door Tweak/Cambrium en met de apparatuur in de PoP.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 29-04-2014 16:55 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
eymey schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:47:
Het ligt inderdaad iets ingewikkelder ;)

IPTV en 'gewoon' internetverkeer worden al op een lager niveau (laag 2) van elkaar gescheiden door middel van VLAN's.

En ze worden dus ook apart van elkaar naar de PoP's vervoerd omdat ze ook veelal uit andere bronnen komen (internet komt via het access netwerk van de ISP of eventueel een wholesale internetaanbieder zoals ISPFabriek/KPN ITNS).

IPTV werkt (zoals Hans_18T al linkt) met multicast om verstandig om te gaan met de bandbreedte (geen 100 keer bandbreedteverbruik als 100 users bv. naar RTL 4 zitten te kijken). Die multicast streams gaan dus over een ander netwerk dan het gewone internetverkeer van de ISP en komen bij KPN vandaan of bv. direct van de mediagateway in Hilversum (in het geval van Almere en Enschede bij Tweak).

Multicast "over the top" (lees: via het 'gewone' internetverkeer) is volgens mij niet te doen, en vaak door contentleveranciers ook niet toegestaan.

Dus gewoon internet en TV komen dmv. VLAN's jouw huis binnen en worden óf in de NT (het actieve deel dat aan de vezels hangt) gescheiden en aangebode nop aparte ethernetpoorten, óf door de router die mee geleverd wordt.

Dit basisprincipe zal ook in de "eigen apparatuur" situatie van Tweak niet veel verschillen van de gebieden waarin de access nog via KPN WBA verloopt.
Dank voor deze uitleg! Ben ik toch weer wat wijzer geworden vandaag...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 16:03
Ik heb vandaag ook de brief met het nieuwe aanbod binnen gekregen (Hilversum), en is voor mij duurder voor deels meer en deels minder.

Momenteel heb ik een Tweak Groen 30/30 verbinding, wat voor mij snel genoeg. En het standaard KPN iTV pakket. Voor een wat hogere prijs van €47,- per maand dan de meesten, maar dat was toen meteen vanaf het begin per maand opzegbaar. Niet dat ik daar nu nog wat aan heb, maar ach :P

Goedkoopste pakket wat ik nu bij Tweak kan krijgen is 50/50 met Sparql Light, voor €49,95 per maand. Niet echt de hoofdprijs qua meerkosten. Maar vanwege financiele shit, wil ik eigenlijk niet meer gaan betalen, en liever zelfs minder.

Dus ik ga de komende weken eens goed nadenken over wat ik ga doen. Ook in overleg met de mensen die mij helpen financieel alles op orde te krijgen.

De opties zoals ik ze zie:
- bij Tweak blijven, 50/50 met Sparql Light (Basic is sowieso nutteloos)
- bij Tweak blijven, 50/50 zonder tv (chromecast, netflix, en NL1, 2 en 3 zijn via andere wegen ook te kijken)
- Overstappen naar andere glas provider. Telfort lijkt netjes, ook met DVB-C signaal, dus geen of minder gekut met STB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Je kan wel overstappen naar Telfort misschien stopt Telfort ook wel binnen kort met het aanbieden van DVB-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Wolfenstijn als financien je enige kriteria is waarom niet naar tele2 of online op ADSL? Heb je al voor rond de 20 euro alles in 1. DVBC weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Android hdmi stick en je kan Nederland 1-3 via de app kijken, en een volwaardige smarttv erbij.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 16:03
Financiën is niet enige criteria, maar speelt wel een belangrijke rol. De reden dat ik glasvezel wil blijven houden is vanwege de upstream. Mijn websites host ik thuis, en voor het uploaden van foto's en video's is het belangrijk dat ik niet minder upstream heb.

DVB-C heb ik net bij de Telfort helpdesk nagevraagd, en zij weten niet beter dan dat in de voorzienbare toekomst aangeboden zal blijven worden.

Mijn Samsung niet smart-tv doet dvb-t via antenne, dus Digitenne is al optie 1. Android stick heb ik niet, maar een Chromecast en een Plex Mediaserver werkt vergelijkbaar. Dus inderdaad, geen itv is ook een goede optie. Maar het is zo makkelijk om even te zappen wanneer je wel een tv pakket hebt. Dat zal ik dan moeten missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 20:05
Hier in Leeuwarden ook de brief gekregen. Ik ga denk ik overstappen naar UPC en dan het 2 in 1 power pakket voor € 52,50 per maand. Ik betaal nu € 60 per maand en als ik bij Tweak blijf wordt het € 68,95 per maand.

*exclusieve aanbieding* |:(

Hoe zit het met annuleren? kan dat nu al gelijk of pas 1 juli?

[ Voor 18% gewijzigd door WhySoSerious? op 29-04-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Zit er op de nieuwe tv ontvangers ook een audio uitgang op (Tulp) zodat ik de ontvanger rechtstreeks op mijn surroundsetje kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 14:06
weinig DSL klanten bij Tweak lees ik...

wat een K.. aanbieding, ga van 45,00 euro naar 62,90.Dat is een prijsverhoging van meer dan 33%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 17:47:
Zit er op de nieuwe tv ontvangers ook een audio uitgang op (Tulp) zodat ik de ontvanger rechtstreeks op mijn surroundsetje kan zetten?
Nee jammer genoeg alleen een S/PDIF aansluiting :| :
Hardware features of M12 STB are:

Fast Broadcom BCM7231 multi media processor
High-speed 2D and 3D GUI and browser
512MB Ram, 1 GB Flash, add on Flash of up to 32GB
HDMI 1.4 up to 1080p
S/P DIF digital audio, 2 x USB ports
100 Mbits ethernet, Wi-Fi (optional)
Bron: http://box.abox42.com/m12/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Vandaag ook de brief ontvangen en ik ga er ruim 12 euro op achteruit mits ik Sparql Basic neem. Ik behoud dan de hd-zenders, uitzendinggemist en dezelfde snelheid. Als ik hetzelfde geld wil blijven betalen heb ik ineens geen uitzendinggemist meer, geen hd-zenders meer, maar wel dezelfde snelheid.

Ik zit nu erg te twijfelen. Ik heb na een jaar ellende met tweak nu alles een jaar goed draaien en wil eigenlijk nergens aankomen. Ik vind het wel prima zo zeg maar. En dan zou ik nu dus weer moeten switchen en meer betalen. Daarnaast is het leuk dat HBO erbij, maar eigenlijk wil ik niet meewerken aan dit soort abonnementen omdat ik vind dat dit allemaal niet in een abonnementsvorm thuis hoort.

En hoe zit het met opnemen? Het lijkt een feature te zijn volgens de Sparql website, maar staat niet grootst aangegeven. En second screen, valt HBO onder de 40 geselecteerde zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:13
Leuke jongens en meisjes daar bij Tweak, of ik ff een handtekening wil zetten voor een abonnements wijziging. Ze vergeten er bij te zeggen dat ze voor mij een prijsverhoging doorvoeren van ruim 25% voor minder. En toch wel vasthouden aan een tweejarig contract?
Ik hoop dat ze met een beter aanbod komen, anders toch maar verder oriënteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:55
greatgonzo schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:38:

Poll: Tweak inc Sparql is:
duurder geworden, zonder toegevoegde waarde
duurder,maar sluit beter op mijn wensen aa
In mijn geval goedkoper uitgevallen
[afbeelding]

Poll: Wat ga je doen, nu Tweak veranderd?
Ik vertrek!
Ik blijf, bij vergelijkbare configuratie
Ik blijf, en ga upgraden
[afbeelding]
Ik mis "anoloog/DVB-C" in deze poll. M.a.w. "duurder geworden voor minder".

Aangezien ik 4 tv's heb, en twee animo boxen (1 was een cadeautje van Lijbrandt) en niet meer stb's wil, en al helemaal niet wil betalen voor HBO omdat ik HD wil hebben, zijn ze mij kwijt als ik moet overstappen! Desnoods neem ik UPC voor TV samen met internet en bellen van Tweak, maar KPN belonen voor het stoppen met de GHM diensten, pas ik voor.
Fiber nemen zal ook wel geen optie zijn, aangezien ik verwacht dat zij ook (gedwongen) stoppen met Anaoloog/DVB-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:04

rob_erwt

What does this button do?

Hier ook de brief binnen. Als ik hetzelfde wil blijven betalen, krijg ik 10MB minder en geen HD zenders meer. In elk ander geval betaal ik minstens 5 (nog steeds geen HD) of maximaal 15 euro meer (100 MB en HD zenders).

HBO is nice, maar heb ik eerlijk gezegd geen cent voor over. En dan worden je schijnbaar ook nog nieuwe administratiekosten door de strot geduwd die ze voor het gemak maar even niet vermelden in de brief? En dit alles terwijl ik net twee maanden bij Tweak zit... 8)7

Vanavond of morgen maar eens even bellen, maar ik zit zo sterk te denken om gelijk weer over te stappen.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Laatst online: 10:32
Hier in Enschede pakt het voor mij wel neutraal uit, Tweak Glas 100/100 Mbit + Sparql Basic kost mij €54,95 waar ik nu eenzelfde bedrag betaal voor mijn Tweak Glas Groen Alles in Een 100 Mbit.

Was echter net overgestapt naar Telfort vanwege DVB-C, ondanks het acceptabele wijzigings-aanbod zijn ze me dus toch kwijt ;) Ik zie trouwens (behalve het onafhankelijke) ook weinig meerwaarde in Sparql. Ik heb/wil niets met HBO..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:49
Hier Almere en ooit zeer tevreden klant van Telfort totdat bleek dat zij geen Glas leverden. Ik zie in het aanbod van Tweak totaal geen meerwaarde en zit niet te wachten op 100 en HBO. En stel met een abbo op hun newsserver (stel dat je dat wilt) ben je nu dus, zelfs met goedkopere aanbieding Almere, goedkoper uit bij mijn oude vrienden van Telfort. Gedoe met monteurs is idem, kortom denk er hard over de overstap naar Telfort te maken. Tip aan Tweak: waarom geen lokaanbod in het lage segment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-10 18:01

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb vorig jaar 30/30 + televisie voor twee jaar voor €40 in de maand afgesloten, wat voor mij prima is. Geen behoefte aan meer snelheid voor meer geld. Het zo wat mij betreft fair zijn geweest als ze me gewoon het nieuwe pakket (50/50) voor hetzelfde geld zouden geven. Daar maar eens over bellen. Overstappen naar alleen internet - telefonie heb ik toch niet nodig - is wellicht ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Net even de helpdesk gebeld, en een 'kwaad' mailtje naar Tweak zelf.

Ik had voor 45,-
40mbit internet
hd - tv
hd -recording (2x)
uitzending gemist
video on demand
pauze zetten van beeld.
aantal zenders enzo laat ik dan nog ff in het minden

Ik krijg nu voor 45 euro (goedkoopste vervanger)
50 mbit internet
tv (geeneens hd)

Wil ik dat zij mij de diensten waarvoor ik een contract heb moet ik nu 20% meer gaan betalen.
Wel heb ik dan 10mbit extra EN HBO... dingen waar ik niet om gevraagd heb.
Die 20% is al nadat ik hun 'speciale aanbieding' heb gehad van 5 euro. anders moest ik bijna 60,- gaan betalen.

Van de zotte dat een goede, en voor mij altijd vriendelijke ISP me dit nu zo door de strot duwt.

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Helaas dus alleen maar een S/PDIF uitgang op de tv ontvanger
Helaas heb ik alleen maar een analoge ingang op mijn surround setje
Ik moet dus omvormen van digitaal naar analoog?
Wie weet hier een goede oplossing voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 15:42

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

@Inter: je kan je abo opzeggen door deze puike actie van Tweak. Zij wijzigen het contract, geeft jou de mogelijkheid het contract op te zeggen, onafhankelijk van de resterende contractduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 15:42

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Maar wat een klote aanbieding, zeg! En ze durven het nog een exclusieve aanbieding te noemen ook!

Met m'n 100-abo zou ik er bij gelijkblijvende mogelijkheden € 17 p.m. op achteruitgaan! "Met gratis HBO!" Laat me niet lachen, ik betaal er uiteindelijk gewoon voor.

Vraag me nu meteen af wat M'n gratis abo Tweaknews nou precies kost per maand. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 22:30
Tweaknews kost voor een 50 mbit 8.50 euro p/m.
https://www.tweaknews.eu/?page=subscriptions
maar je kunt ook kijken naar eweka ;)
en 50 mbit daar kost 7.50 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Paradox schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:46:
Tweaknews kost voor een 50 mbit 8.50 euro p/m.
https://www.tweaknews.eu/?page=subscriptions
maar je kunt ook kijken naar eweka ;)
en 50 mbit daar kost 7.50 p/m.
http://www.tweak.nl/consument/usenet/productoverzicht.html

daar krijg ik toch hele andere prijzen te zien...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
tweaknews 71.40 /12 = 5,95 , lijken wel 2 verschillende te zijn.
tov 5.83 van tweak.
maargoed dit onderwerp heeft z'n eigen topic.

#
ik weet nog niet wat ik ga doen. eens beide naast elkaar leggen. want ik zit nog niet om HBO te springen.
Chnub schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:56:
Ik ben ook al overzicht in Excel aan het maken om te kijken of ik wil overstappen naar een andere provider.
Ik heb 3 TV's waarvan er op 2 erg weinig gekeken wordt.
NU heb ik nog 2 extra decoders (analoog), maar dat gaat bij Tweak niet meer lukken via Sparql (alleen hdmi).
Opnemen is wel een handige optie, al gebruik ik het ook weer niet elke week (en na een jaar betaal je dus eigenlijk best veel).

[afbeelding]

Wat een waardeloze "exclusieve" aanbieding trouwens, valt me echt tegen.
ik zie alleen een 6 maanden korting op de site zelf...

[ Voor 91% gewijzigd door Paradox op 29-04-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
eymey schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:53:
De NT zal vervangen moeten worden door een model dat compatible is met de manier van provisioning (op afstand configureren) door Tweak/Cambrium en met de apparatuur in de PoP.
Het bekende misverstand tussen de term FTU en NT komt weer om de hoek kijken. Niet voor jou Eymey, maar voor degene waar jij op reageerde.

FTU: Passieve grondplaat waarop de vezels met een connector worden afgemonteerd met daaroverheen een beschermkap. Die omschrijving geldt voor zowel de oudere Genexis modellen als de nieuwe UFTU's.
NT: Extra onderdeel dat daarop kan worden geklikt of middels een glasvezel-patchkabel er op wordt aangesloten. De NT is dat wat je diensten kan doorgeven. Het is dus een actief onderdeel dat stroom nodig heeft.
Het gaat dus niet om wat de FTU aankan maar wat de NT kan.
Toegegeven: vooral bij de oudere Genexis modellen is het onderscheid tussen FTU en NT soms moelijk te zien in de meterkast.

Tweak gaat gebruik maken van een Zyxel modem/router die geen glasvezelaansluiting heeft dus mijn conclusie is heel simpel: De te gebruiken NT zal niets meer zijn dan nu al bij KPN (of Tweak groen) word gebruikt. Een simpele mediaconverter met 1 (ja, echt waar één) UTP uitgang. Die zet het glassignaal om in kopersignaal dat wordt verwerkt door de Zyxel die er achter zit. Precies zoals KPN nu doet met een Experia Box.

Dus de NT die mensen nu hebben hangen (geschikt voor bijv max 100 mbit) wordt sowieso vervangen want die werkte alleen op KPN/ITNS netwerken.

Het zou natuurlijk kunnen dat Tweak dezelfde gaat gebruiken als ze deden bij Tweak Groen en dat vervanging dan niet nodig is maar dat is gokwerk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik nog het analoge tv over coax (slaapkamers) Is dat straks over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 16:05
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:12:
Nu heb ik nog het analoge tv over coax (slaapkamers) Is dat straks over ?
Ja, Sparql levert geen analoge TV.

Zelfde situatie heb ik ook. Twee analoge (CRT-TVs) op de slaapkamers op de eerste verdieping. Die gaan binnenkort dus naar het Recyclingperron. Analoge TV is zo 20ste eeuws... :P

Overigens, een alternatieve oplossing zou zijn om voor die analoge TVs een aparte Digitenne-achtige oplossing neer te zetten. Maar dat kost je ook 10 euro per maand, en dan heb je iets van 14 zenders in lage kwaliteit SD-resolutie...

[ Voor 22% gewijzigd door Haay op 29-04-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 15:50
Wat een prutsers zeg… Vorig jaar voor 2 jaar groen 30/30 gekozen met KPN dus en bellen int weekend en avonden na 19:00 ofzo. Ben nu 49,95 kwijt ongeveer. 39,95 per maand + 5 euro bellen + 5 euro voor opnemen.

Ga ik nu naar goedkoopste met vergelijkbare TV dan ben ik dus ipv 50 gewoon 58,95 kwijt + 5 euro voor bellen + 5 euro voor opnemen is 69 euro! Dat is gewoon 19 euro in de maand achteruit!

Die abox heb ik bekeken en het is wel de "minste" van wat ze kunnen leveren. Ik weet alleen niet zo goed wat de KPN nu voor specificaties geeft qua decoder. Al zijn specificaties nog niet eens het allerbelangrijkste….

Is er _NIEMAND_ geïnteresseerd in HOE die decoder werkt? Wat voor interface? Hoe zit het met snelheid bij zappen, opnemen goed geïntegreerd etc etc etc? Ik ga toch niet nu mijn abonnement wijzigen met de zekerheid dat ik nog 1,5 jaar vast zit voor iets waarvan ik GEEN idee heb hoe dat gaat werken! Kan ook nergens lezen voor welke datum gereageerd moet worden? Iemand?

En los van dit alles is het dan ook nog een "exclusieve aanbieding"… Ik had altijd hoge pet op van ze, goede prijs, goede service, redelijk goed bereikbaar en nou duwen ze dit door de strot.

Ga je vergelijken dan wordt het overigens niet heel veel beter. Want voor die 50 zaten wij gewoon heel goed. Telfort vind ik ook nog best duur, en hoe zit dat met KPN TV dan? De andere is KPN zelf, maar daar ben je ook minstens 68 kwijt en dan nog 8,50 per maand voor bellen. Al met al wordt bijna iedereen dus wel genaaid op wat voor manier ook. Tenzij je al een, in mijn ogen, belachelijk duur abonnement had natuurlijk.

Als ze nou alle klanten Basic aanboden voor de prijs van Lite dan valt de verhoging nog iets mee… Maar hoe dan ook blijft het klote.

Ohja, en dan krijg je dus HBO bij basic wat je al bijna aan jezelf verplicht bent om te nemen als je beetje kwaliteit beeld wilt kijken. Waarom zou ik dat willen? Ik heb toch tweaknews? Kan zo alles downloaden als ik wil en terugkijken wanneer ik wil. Tuurlijk wordt het wel iets makkelijker maar als ik die 10 euro die je normaal bij Ziggo bijvoorbeeld betaal dan zou ik nog 59 betalen, dan is het nog 9 euro duurder wat alleen maar neerkomt op iets sneller internet wat ik niet nodig heb. 30/30 is meer dan prima.

[ Voor 12% gewijzigd door orange.x op 29-04-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Barre73 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:01:
[...]
Het gaat dus niet om wat de FTU aankan maar wat de NT kan.
Toegegeven: vooral bij de oudere Genexis modellen is het onderscheid tussen FTU en NT soms moelijk te zien in de meterkast.
Wikipedia: Fiber termination unit
In mijn geval zet de "Doos" optisch om in elektrisch en termineerd verder niets (Geen VLAN splitsing ed)
Het mag dan wel een NTU zijn maar gedraagd zich als FTU.
http://www.genexis.eu/products/ocg-111m-mediaconverter
Maar op papier heb je gelijk (volgens genexis)
http://www.genexis.eu/sol...niverse-fiber-termination

[ Voor 13% gewijzigd door Hans_18T op 29-04-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:19
Heb net anderhalve maand een nieuw abbo afgesloten, net alles draaiend en vervolgens dit deze (absurde) wijziging in de diensten!
Hoe het in de begeleidende brief wordt gebracht, bij het misleidende af: 'Basic' aanbieden wat blijkt een premium dienst te zijn, terwijl je op het wijzigings formulier een 'Light" vorm tegenkomt, die op basis ban de prijs een alternatief moet bieden voor het huidge aanbod maar wel volledig uitgekleed is!
Tweak, schaam je, kom met een ECHT alternatief die hetzelfde biedt voor de huidige prijs.

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rullzer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 09:18
Hier geen tv via Tweak maar dus kennelijk dan ook geen brief. Kennelijk vind tweak het prima om mij op mijn abonement te laten zitten (60/60 voor 40,-).

Nu is echter het verschil met het abonement van 35,- wel weer erg klein. Zal wel even met tweak mailen maar ze zullen waarschijnlijk wel vinden dat het een "downgrade" is en dus 25,- administratiekosten in rekening willen brengen. Vind toch dat ze dit bij de kabelproviders iets netter oplossen door iedereen een snelheidsupgrade te geven in plaats van de abonementen raar om te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:11
Hier ook niet bepaald enthousiast over deze "Exclusieve aanbieding". Ronkende teksten, maar minder features voor meer geld.
betaal nu 45 euro voor tweak-blauw, 50/50. Daarvoor moet ik bij Sparql dus 50 euro betalen maar krijg daarvoor geen DBV-C (voldoende kwaliteit voor mij, TV kan opnemen) en een kleiner zenderpakket, zonder BBC1 en BBC2. :(
Toch maar eens kijken naar Telfort of Lijbrandt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:28
Al ruim 2 jaar tweak-blauw 50/50 (Deventer) met analoog/DVB-C erbij voor 37,50+1,50 euro per maand, en dan nu IPTV in SD door de strot geschoven krijgen...
Ik baal hiervan, want ik wil geen IPTV en overstappen is ook weer een gedoe. Heb al 12+ jaar diensten van Tweak(DSL) en ik vind het bijna treurig dat ze nu zo'n slechte zet maken met hun aangeboden diensten. Ik kijk nog even de kat uit te boom, maar het is me al wel duidelijk dat ik er op alle vlakken op achteruit zal gaan als het huidige aanbod stopgezet wordt.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 10:12
Vandaag ontving ook ik een brief van Tweak met daarin de tekst "Daarom verbeteren wij ons aanbod de komende tijd grondig".
Deze grondige verbetering houdt in dat ze afscheid nemen van de interactieve televisie van KPN en hier komt Sparq! in de plaats.
Hierbij zit een antwoordformulier wat ik even moet ondertekenen en terug sturen zodat ik aan kan geven naar welk abonnement ik wil overstappen.
Wat niet vermeld wordt is dat deze 'verbetering' een overduidelijke verslechtering van de dienstverlening betekend.

Een voorbeeld in mijn situatie:

Op dit moment betaal ik voor glas 60 + bellen + 2 x TV ontvanger een bedrag van € 54,49 per maand
De aanbieding per post spreekt van 50 Mbit + tv voor € 58,95 per maand.
Dit betekend dat ik € 4,50 per maand meer ga betalen. In de aanbieding wordt nergens gesproken over de tweede ontvanger die ik bezit. Ik moet op uw website teruglezen dat ik hier ook nog € 4,00 per maand extra voor moet betalen.

Dit houdt in dat ik 10Mbit/s minder ga ontvangen en € 8,50 meer moet betalen.
Kortom, ik krijg minder en betaal meer.

Het alternatief zou zijn Sparq! Light. Hiermee komt het maandbedrag op € 49,95 + € 4,00 voor de extra ontvanger. Totaal € 53,95
Hiervoor krijg ik 10 Mb/s minder en ik verlies 22 zenders waaronder de HD zenders. Ook hier zie ik met geen mogelijkheid een verbetering in.

Kortom, hoewel het nieuwe abonnement niet overdreven duur is, wordt je als klant wel gedwongen meer te betalen voor minder internet of fors meer voor meer internet (€ 63,95 voor 100Mbit/s + € 4,00 voor de extra ontvanger).
Wat wel van belang is om te vermelden is dat bij het Sparq! basic pakket HBO is inbegrepen.
Hier heb ik echter niet om gevraagd dus dit laat ik buiten de berekening.

Evenals de schrijvers hierboven: Tweak kom met een aanbod waarbij je laat zien dat je je klanten waardeert en niet op een verkapte manier een duurder abonnement door de strot duwen.
De klant betaald je salaris

[ Voor 5% gewijzigd door marcdek op 29-04-2014 19:48 ]

Het is niet dat ik dom ben. Jij bent gewoon zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
marcdek schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:38:
Vandaag ontving ik een brief van Tweakers met daarin de tekst "Daarom verbeteren wij ons aanbod de komende tijd grondig".
Het blijft Tweak he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
Oepsssssss...aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 12:04
Hmm heb nu een 100/100 abbo blauw €55,-- met Digitaal interactieve TV R+ voor €8,-- extra . Totaal €63,-- p/maand.
"Geweldige" aanbieding voor hetzelfde is nu €63,95
Denk dat ik wel ga proberen.
Voor mij gelden de voorwaarden http://www.tweak.nl/manua...ent_tot_29_april_2013.pdf
Waarin het volgende staat.

Ieder der Partijen is gerechtigd de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen met een
opzegtermijn van een maand. De dag van ontvangst van de schriftelijke opzegging door
Tweak bepaalt het begin van de opzegtermijn

Oftewel bevalt het geheel niet dan zeg ik de boel asap op en ga ik voor iets anders.

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chnub
  • Laatst online: 11-10 13:46
A3_h schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:51:
Hmm heb nu een 100/100 abbo blauw €55,-- met Digitaal interactieve TV R+ voor €8,-- extra . Totaal €63,-- p/maand.
Voor mij gelden de voorwaarden http://www.tweak.nl/manua...ent_tot_29_april_2013.pdf

Ieder der Partijen is gerechtigd de Overeenkomst schriftelijk op te zeggen met een
opzegtermijn van een maand. De dag van ontvangst van de schriftelijke opzegging door

Oftewel bevalt het geheel niet dan zeg ik de boel asap op en ga ik voor iets anders.

Vergeet je niet het extra opnemen pakket van €5,- p/m ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
A3_h schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:51:

Als je al over je contractperiode van een jaar of langer zit en je opzegtermijn van 1 maand dus nu geldt dan zie ik geen problemen zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
Vandaag ontving ook ik een brief van Tweak met daarin de tekst "Daarom verbeteren wij ons aanbod de komende tijd grondig".
Deze grondige verbetering houdt in dat ze afscheid nemen van de interactieve televisie van KPN en hier komt Sparq! in de plaats.
Hierbij zit een antwoordformulier wat ik even moet ondertekenen en terug sturen zodat ik aan kan geven naar welk abonnement ik wil overstappen.
Wat niet vermeld wordt is dat deze 'verbetering' een overduidelijke verslechtering van de dienstverlening betekend.

Op dit moment betaal ik voor glas 60 + bellen + 2 x TV ontvanger een bedrag van € 54,49 per maand
Dit betekend dat ik € 4,50 per maand meer ga betalen. In de aanbieding wordt nergens gesproken over de tweede ontvanger die ik bezit. Ik moet op uw website teruglezen dat ik hier ook nog € 4,00 per maand extra voor moet betalen.

Het alternatief zou zijn Sparq! Light. Hiermee komt het maandbedrag op € 49,95 + € 4,00 voor de extra ontvanger. Totaal € 53,95
Hiervoor krijg ik 10 Mb/s minder en ik verlies 22 zenders waaronder de HD zenders. Ook hier zie ik met geen mogelijkheid een verbetering in.

Kortom, hoewel het nieuwe abonnement niet overdreven duur is, wordt je als klant wel gedwongen meer te betalen voor minder internet of fors meer voor meer internet (€ 63,95 voor 100Mbit/s + € 4,00 voor de extra ontvanger).
Wat wel van belang is om te vermelden is dat bij het Sparq! basic pakket HBO is inbegrepen.

Evenals de schrijvers hierboven: Tweak kom met een aanbod waarbij je laat zien dat je je klanten waardeert en niet op een verkapte manier een duurder abonnement door de strot duwen.
Heb je dit briefje ook aan info@tweak.nl gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM

Heb je dit briefje ook naar info@tweak.nl gestuurd? Tweak kan met een beter voorstel komen.

[ Voor 0% gewijzigd door PaulAM op 29-04-2014 19:58 . Reden: laatste zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Nou even het een en ander naast elkaar gelegd en denk dat ik met Telfort de beste vervanger heb gevonden so far. 50/50 + opnemen voor 50 eu in de maand. Dat bellen dat moet maar meer via mobiel gaan dan. Anders 15 euro extra lappen, maar dan wel weer onbeperkt vast EN mobiel. Dat is dan weer meegenomen. Maargoed dan zit je ook alweer op 65 euro. Vind die 50 euro in de maand voor basis gewoon een lekker bedrag.

Bedenk me net dat ik natuurlijk ook 50 euro borg betaald heb. Die houden ze natuurlijk zolang ik de spullen niet retouneer. Maar wat nou als ik dat gewoon nooit doe? Dan heb ik alvast een extra decoder van de KPN waar ik dan geen extra 4 euro voor in de maand hoef te betalen voor als we een 2e tv aan willen sluiten. Dat extra modem dat ik dan heb slijt ik dan wel via Marktplaats voor leuk bedragje ofzo. >:)

@marcdek: ben benieuwd naar wat ze gaan zeggen. Heb je om iets gevraagd? Extra korting ofzo voordat je overgaat of hoe of wat?

[ Voor 7% gewijzigd door orange.x op 29-04-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
PaulAM schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:57:
[...]

Heb je dit briefje ook naar info@tweak.nl gestuurd?
Jazeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik heb de brief ook gehad.. in de brief kan je echter alleen kiezen voor Sparql Basic, er staat niets over extra zender pakketten. opname mogelijkheid, etc.

Helldesk is uiteraard niet bereikbaar.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
orange.x schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:57:
Nou even het een en ander naast elkaar gelegd en denk dat ik met Telfort de beste vervanger heb gevonden so far. 50/50 + opnemen voor 50 eu in de maand. Dat bellen dat moet maar meer via mobiel gaan dan. Anders 15 euro extra lappen, maar dan wel weer onbeperkt vast EN mobiel. Dat is dan weer meegenomen. Maargoed dan zit je ook alweer op 65 euro. Vind die 50 euro in de maand voor basis gewoon een lekker bedrag.

Bedenk me net dat ik natuurlijk ook 50 euro borg betaald heb. Die houden ze natuurlijk zolang ik de spullen niet retouneer. Maar wat nou als ik dat gewoon nooit doe? Dan heb ik alvast een extra decoder van de KPN waar ik dan geen extra 4 euro voor in de maand hoef te betalen voor als we een 2e tv aan willen sluiten. Dat extra modem dat ik dan heb slijt ik dan wel via Marktplaats voor leuk bedragje ofzo. >:)

@marcdek: ben benieuwd naar wat ze gaan zeggen. Heb je om iets gevraagd? Extra korting ofzo voordat je overgaat of hoe of wat?
Kan je zomaar van de ene glasvezel provider overstappen naar de andere?
Na informeren bij tele -2 blijkt dat er als ik naar hen over ga minstens een maand adsl tussen te zitten. Omdat reggefiber de lijn eerst moet vrijgeven en dat kan 1 tot 3 maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 20:37

nightshadow999

nightshadow

Mooi moment om vroegtijdig over te stappen, zo haal ik er nog meer voordeel uit (gratis tablet).. Eens rondkijken waar ze nog meer van dat soort acties hebben. KPN had altijd eerste zoveel maanden een fikse korting.

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
PaulAM schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:05:
[...]

Kan je zomaar van de ene glasvezel provider overstappen naar de andere?
Na informeren bij tele -2 blijkt dat er als ik naar hen over ga minstens een maand adsl tussen te zitten. Omdat reggefiber de lijn eerst moet vrijgeven en dat kan 1 tot 3 maanden duren.
Dat is even informeren bij Telfort in mijn geval dan. Maar zit hier in Amersfoort dus weet niet of dat dezelfde netwerkleverancier is en of dat daar ook het geval is. Maar anders dan zorg ik wel dat het opgeleverd wordt per 1 juli in plaats van dan overgenomen. Tijdelijk een ander telefoonnummer is zo'n ramp niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 23:49
Ik ben niet zo blij met de spectaculaire aanbieding, ben nu bij Telfort aan het kijken, maar daar hebben ze ook tv van KPN. De kans lijkt me reëel dat ze daar ook mee moeten stoppen binnenkort. Anders zijn ze wel wat goedkoper dan Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:37
Ik heb nu glas groen alles in een (50/50) en betaal 94 per maand. Na de overstap betaal ik 88 per maand en gaat de snelheid van 50/50 naar 250/250. Zenderpakket wijzigt hier en daar maar dat boeit mij niet zo. Ik ben zo te lezen een van de weinige die qua prijs omlaag gaat en qua internet omhoog ga. Ben benieuwd hoe het omruilen van de kastjes in de praktijk zal gaan, wie betaald de verzendkosten bijvoorbeeld?

Groeten

Jan 😄 Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hier ook de bekende brief gekregen.
Wat een misleidende reclame.

Ik betaalde E 45,- per maand voor 50/50 en maakte gebruik van DVB-C.
Ik ga nu denk ik maar naar Telfort.

Tweak was een fijne profider. Ik vind deze actie echt heel erg fout.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen tweak opzeggen...

[ Voor 9% gewijzigd door jhead22 op 29-04-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
ik lees op andere plekken het volgende.
Deshmir schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:21:
Vervelende mededeling:
Per 1/7/2014 stopt KPN met TV verkoop als wholesale dienst.

Voor die tijd moeten alle non-KPN aanbieders over naar een andere TV leverancier (Sparql, Multivisie (VF) of Compenz).
dus als je nu naar telfort gaat komt dit over een paar maanden erachteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Paradox schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:13:
ik lees op andere plekken het volgende.
quote:
Deshmir schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:21:
Vervelende mededeling:
Per 1/7/2014 stopt KPN met TV verkoop als wholesale dienst.

Voor die tijd moeten alle non-KPN aanbieders over naar een andere TV leverancier (Sparql, Multivisie (VF) of Compenz).
dus als je nu naar telfort gaat komt dit over een paar maanden erachteraan.
Geld dit ook voor de tv dienst van glashart met DVB-C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 04:12
Vergelijkbare situatie hier als bij marcdek. Ga achteruit terwijl ik meer ga betalen.
Veel zit hem er in dat Sparql Light gewoon veel te karig is. Geen HD en het ontbreken van zenders als BBC1+2, Eurosport etc. is gewoon asociaal. Wil je het wel hebben dan moet je HBO erbij nemen (en dus voor betalen). Denk dat veel mensen hier tegenaan lopen.

Hoe groot is de kans dan Tweak dit ook doorkrijgt en nog een aanpassing doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:19
Even de AV erop nageslagen en dit gevonden:

"6. Tweak heeft het recht de Algemene Voorwaarden, Aanvullende Voorwaarden, tarieven en/of de
specificaties van de Dienst te wijzigen. Deze wijzigingen gelden, tenzij anders vermeldt, ook voor de
bestaande Overeenkomsten. Tweak zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen.
Deze wijzigingen treden in werking 30 dagen na schriftelijke of elektronische bekendmaking daarvan
door Tweak, of op een andere datum zoals genoemd in de bekendmaking. In geval van
elektronische bekendmaking, worden de berichten verzonden aan het E-mailadres van de Klant.
Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om regelmatig kennis te nemen van de berichten in zijn
of haar E-mailbox.
7. Indien de Klant een wijziging, zoals bedoeld in het voorgaande lid, niet wenst te accepteren, heeft
hij het recht de Overeenkomst kosteloos binnen 30 (dertig) dagen na bekendmaking op te zeggen
tegen de datum waarop de gewijzigde voorwaarden van kracht worden. Opzegging is echter alleen
toegestaan indien de betreffende wijziging(en) betrekking heeft op de Dienst zoals afgenomen door
de Klant én deze voor hem of haar nadelige gevolgen hebben. "

De toegestuurde brief is niet duidelijk of dit nou een wijziging betreft; het schrijven geeft aan 'nieuw aanbod'
met de keuze om hier niet op in te gaan waarbij dan automatisch het signaal met de genoemde datum wegvalt. Gezien de leverovereenkomst lijkt me dan dat Tweak ingebreke is op dat punt.

Zie ik het als een wijziging en teruggrijp op het artikel:"redelijke belangen van de Klant in acht nemen", lijkt me het nieuwe aanbod die of enkel de basis bedient, beperkter TV aanbod in SD kwaliteit, en de overige huidige inbegrepen diensten laat vervallen voor hetzelfde geld, of een veel duurder pakket die hetzelfde biedt niet echt 'redelijk'.

Ik hoop tenzeerste dat ze hun aanbod gaan finetunen op de input die ze krijgen, minimaal een redelijk aanbod voor de huidige klanten. Doen ze dat niet ga ik eens even verder kijken wat er meer op de markt is

Edit: uiteraard neem ik eerst contact met ze op hierover.

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Ga 2 euro meer betalen voor HBO, 20/20 extra en wat extra prûn kanalen.

Het lijkt er op dat de goedkopere abonnementen er op achteruit gaan maar de wat meer aangeklede abonnementen voordeel halen. Tenzij je ook nog eurosport kijkt. En tenzij je in Almere / Enschede woont. Tja ik blijf denk ik maar wacht wel even zo lang mogelijk de ontwikkelingen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
Het lijkt me wel dat iedereen die hier tegenaan loopt een mail stuurt naar de klantenservice van Tweak. info@tweak.nl

Misschien dat we ze ook kunnen attenderen op deze reviews/reacties.
Ik hoef niet weg bij Tweak, ik ben blij met de newsgroepen, maar ik word niet graag iets door m'n strot geduwd waar ik niet om gevraagd heb (HBO) maar wel verplicht voor moet betalen.

Pagina: 1 ... 30 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.