Vandaag ontving ook ik een brief van Tweak met daarin de tekst "Daarom verbeteren wij ons aanbod de komende tijd grondig".
Deze grondige verbetering houdt in dat ze afscheid nemen van de interactieve televisie van KPN en hier komt Sparq! in de plaats.
Hierbij zit een antwoordformulier wat ik even moet ondertekenen en terug sturen zodat ik aan kan geven naar welk abonnement ik wil overstappen.
Wat niet vermeld wordt is dat deze 'verbetering' een overduidelijke verslechtering van de dienstverlening betekend.
Een voorbeeld in mijn situatie:
Op dit moment betaal ik voor glas 60 + bellen + 2 x TV ontvanger een bedrag van € 54,49 per maand
De aanbieding per post spreekt van 50 Mbit + tv voor € 58,95 per maand.
Dit betekend dat ik € 4,50 per maand meer ga betalen. In de aanbieding wordt nergens gesproken over de tweede ontvanger die ik bezit. Ik moet op uw website teruglezen dat ik hier ook nog € 4,00 per maand extra voor moet betalen.
Dit houdt in dat ik 10Mbit/s
minder ga ontvangen en € 8,50
meer moet betalen.
Kortom, ik krijg minder en betaal meer.
Het alternatief zou zijn Sparq! Light. Hiermee komt het maandbedrag op € 49,95 + € 4,00 voor de extra ontvanger. Totaal € 53,95
Hiervoor krijg ik 10 Mb/s minder en ik verlies 22 zenders waaronder de HD zenders. Ook hier zie ik met geen mogelijkheid een verbetering in.
Kortom, hoewel het nieuwe abonnement niet overdreven duur is, wordt je als klant wel gedwongen meer te betalen voor minder internet of fors meer voor meer internet (€ 63,95 voor 100Mbit/s + € 4,00 voor de extra ontvanger).
Wat wel van belang is om te vermelden is dat bij het Sparq! basic pakket HBO is inbegrepen.
Hier heb ik echter niet om gevraagd dus dit laat ik buiten de berekening.
Evenals de schrijvers hierboven: Tweak kom met een aanbod waarbij je laat zien dat je je klanten waardeert en niet op een verkapte manier een duurder abonnement door de strot duwen.
De klant betaald je salaris
[
Voor 5% gewijzigd door
marcdek op 29-04-2014 19:48
]
Het is niet dat ik dom ben. Jij bent gewoon zo slim.