Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.395 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:37
Ok bovenop die 5 euro komt nog een extra korting begrijp ik dus? Of is dat alleen als je in Almere/Enschede woont? Krijg hem niet doorberekend als ik mijn postcode invul. Maar als het waar is, dan is het wel zeer de moeite waard. Ik wacht lekker die brief af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Klopt . Je krijgt de Basic tv voor de prijs van light
Dit wordt gelijk doorberekend bij de postcode check
Scheelt €9,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Helaas krijg geen 9 euro korting doorberekend. Ben blauw klant in Dordrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ook geen brief in Enschede. Ik zou naar 100/100 over kunnen gaan zonder al teveel te betalen dan dus (50/50 is duurder, dus dat schiet niet op), maar als nieuwe klant, en al helemaal als die korting er niet meer is, dan is het niet erg interessant meer. Behalve als je geen TV hoeft, die 24 euro die dat scheelt zet wel weer zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
Dit is mooi. Bij de postbode check, is er op mijn adres geen glas beschikbaar.
Raar, ik heb het pas ruim 4 jaar...... :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 00:46
Apart, heb zelf 100/100 in Zeewolde, wilde zien of ik 250 kon krijgen maar hij geeft aan dat op mijn adres max 100 is :(

Vraag me wel af hoe de snelheid van de nieuwe settopboxen zou zijn, zappen bij die motorola's gaat tergend traag, en ze moeten om de zoveel tijd gereboot worden omdat ze steeds langzamer worden.
Ook de vaste kanaalnummers vind ik enorm irritant.

Heb nou alle vlans ook zelf gesplitst via managed switch, benieuwd wat ik daar allemaal weer voor overhoop moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
Nu klapt mijn internet en tv eruit, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Neen hier gewoon internet! TV heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 20:55:
[...]

Het lijkt erop dat Tweak ook problemen kent met de PoP's in Stripheldenbuurt, Diamantenbuurt en Tussen de Vaarten Zuid (het Trinet gebied dat als laatste van Almere Buiten is verglaasd)
Wellicht duurt levering daar ook langer. Wel vreemd dat ze dat niet in het nieuws vermeldden terwijl ze wel eerlijk waren over Poort.
Ik neem aan dat het een probleem is voor de backboneleverancier (lees: duur)
Tussen de Vaarten Zuid is Almere Stad. Lag daar overigens niet eerst glas van Unet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Weet iemand wat eigenlijk de technische limitatie is waarom je maar 100/100 kan afnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:34
Wellicht lees ik er over heen, maar ik kan nergens iets terug vinden of je via sparql ook meerdere opnames tegelijk kunt inplannen. Dit kan ik nu wel via mijn upc horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 09:38
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 09:18:
[...]

Tussen de Vaarten Zuid is Almere Stad. Lag daar overigens niet eerst glas van Unet?
Ik weet ook wel dat TdV bij Stad hoort. Maar de buurten die ik opnoemde zijn tijdens hun bouw voorzien van Trinet van KPN. Dubbele structuur waarbij 1 deel gevuld was met koper en het andere deel leeg was tot later om met glasvezel te vullen. Dat laatste is door Reggefiber gedaan in 2011/2012 en die buurten waren 1 project bij elkaar.
Het hoorde niet bij het oorspronkelijke gebied dat door Fiber4All/Schuuring is verglaasd tussen 2009 en 2012.

Glas van Unet was de Almere Fiber Pilot,Ander deel van Stad (en Noorderplassen Oost).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 10:19
Wat een ***-bedrijf dat Tweak.

Ik heb eind februari tweak groen bij ze aangevraagd. Mijn contract naar ze opgestuurd, en na enkele weken niks gehoord te hebben bleek mijn aanvraag "vastgelopen" te zijn. Dat gingen ze oppakken. Week later weer gebeld en toen was er een storing, ik moest de week erop maar weer terugbellen. Weer teruggebeld nog steeds een KPN-storing. Ondertussen heb ik ze meerdere malen verzocht mijn contract te ontbinden. Immers, ze konden me helemaal niet vertellen wanneer het geleverd zou worden, en ze leken daar ook geen enkele inspanning toe te verrichten. Maar nee dat kon niet, want contractueel hadden ze 60 dagen om te leveren.

Zo ging het enkele weken verder, tot afgelopen vrijdag, en toen bleek in een keer dat mijn Tweak Groen niet meer geleverd kon worden en dat dat geannuleerd werd (ivm dat sparql-tv gedoe). Of ik zelf even een nieuwe aanvraag wilde doen om een abonnement want ze gingen me een hele interessante aanbieding doen. Komt erop neer dat ik voor meer geld (+17%) minder internet (-17%) krijg. Geweldige aanbieding, not.

Ik zit nu dus al een maand zonder internet omdat Tweak mij keihard heeft voorgelogen en vervolgens duiken ze doodleuk onder hun verplichtingen uit. Hun excuus was dat er een KPN-storing was, maar dat is natuurlijk gewoon dat sparql-gedoe, en ondertussen kon ik mijn contract niet annuleren terwijl ze dondersgoed wisten dat zij het uberhaupt niet konden leveren. Een stelletje oplichters dus. Voor mij nooit meer Tweak. Met onbetrouwbare leugenaars doe ik geen zaken. En dankzij hun gepruts zit ik ook nog eens twee maanden zonder internet.

[ Voor 3% gewijzigd door filipy23 op 26-04-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Rude-Dog schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 00:09:
Apart, heb zelf 100/100 in Zeewolde, wilde zien of ik 250 kon krijgen maar hij geeft aan dat op mijn adres max 100 is :(

Vraag me wel af hoe de snelheid van de nieuwe settopboxen zou zijn, zappen bij die motorola's gaat tergend traag, en ze moeten om de zoveel tijd gereboot worden omdat ze steeds langzamer worden.
Ook de vaste kanaalnummers vind ik enorm irritant.

Heb nou alle vlans ook zelf gesplitst via managed switch, benieuwd wat ik daar allemaal weer voor overhoop moet halen.
Waarom is het apart dat je geen 250 kan krijgen? Tweak heeft toch duidelijk gezegd dat alleen Almere en Enschede door henzelf van apparatuur worden voorzien waarmee ze tot 1Gbit kunnen leveren. Dan zal je misschien moeten wachten tot KPN haar eigen apparatuur in de PoPs van Zeewolde heeft opgewaardeerd naar Gbit.
Ik denk niet dat de apparatuur van WGDO nog lang gebruikt gaat worden daar namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Barre73 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 10:32:
[...]

Waarom is het apart dat je geen 250 kan krijgen? Tweak heeft toch duidelijk gezegd dat alleen Almere en Enschede door henzelf van apparatuur worden voorzien waarmee ze tot 1Gbit kunnen leveren.
Ik dacht dat 1 Gbit alleen daar beschikbaar was, maar dat bvb 250/250 wel haalbaar was omdat ze in het verleden ook 200/200 over glas blauw aanboden. My bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 10:32:
[...]

Waarom is het apart dat je geen 250 kan krijgen? Tweak heeft toch duidelijk gezegd dat alleen Almere en Enschede door henzelf van apparatuur worden voorzien waarmee ze tot 1Gbit kunnen leveren. Dan zal je misschien moeten wachten tot KPN haar eigen apparatuur in de PoPs van Zeewolde heeft opgewaardeerd naar Gbit.
Ik denk niet dat de apparatuur van WGDO nog lang gebruikt gaat worden daar namelijk.
Nou heel Almere is dus niet waar :P Almere buiten striphelden dus ook niet helaas Max 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
Rude-Dog schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 10:45:
[...]

Ik dacht dat 1 Gbit alleen daar beschikbaar was, maar dat bvb 250/250 wel haalbaar was omdat ze in het verleden ook 200/200 over glas blauw aanboden. My bad :)
Nee, het 200/200 profiel is niet meer te activeren op WDGO, helaas... Ik zit hier in Zeewolde op een Gbit poort, maar na de overstap naar een andere provider (500/500) werd ik terug gezet op 100/100, zelfs het oude 200/200 profiel kon niet meer geactiveerd worden. Het zou "instabiel" zijn. Flauwekul natuurlijk, heb ruim 2 jaar 200/200 gehad, retestabiel en altijd de maximale snelheden. Ik hoop dat Tweak hier ook snel de boel plaatst...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 22:35
The Wizard schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 11:24:
[...]

Nee, het 200/200 profiel is niet meer te activeren op WDGO, helaas... Ik zit hier in Zeewolde op een Gbit poort, maar na de overstap naar een andere provider (500/500) werd ik terug gezet op 100/100, zelfs het oude 200/200 profiel kon niet meer geactiveerd worden. Het zou "instabiel" zijn. Flauwekul natuurlijk, heb ruim 2 jaar 200/200 gehad, retestabiel en altijd de maximale snelheden. Ik hoop dat Tweak hier ook snel de boel plaatst...
Tsja, de klungeligheid bij veel providers straalt er vanaf.
Het lijkt er soms wel op dat glas hoge snelheden "opeens" niet meer aan kan terwijl dat natuurlijk helemaal niet waar is. Alleen bij glasvezel projecten van jaren geleden heeft men gebruik gemaakt van apparatuur die max. 100/100 aan kon, niet het glas zelf maar de achterliggende apparatuur in de PoPs en in de meterkast.

Nieuwere projecten hebben daar geen last van en zouden dus makkelijk hoge snelheden kunnen leveren. Uit concurrentie overwegingen biedt men vaak relatief lage snelheden aan ook om het prijstechnisch interessant te laten lijken.
Lang niet iedereen heeft ook 100/100 nodig het kan ook prima met 30/30 zeker als dat 20 euro ofzo per maand scheelt.
Ik zie ook veel liever een volwaardig TV pakket dat een internet snelheid die 50 of 100 Mbits hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
The Wizard schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 11:24:
[...]

Tsja, het is ook vrij simpel. WGDO is sinds de overname van Reggefiber Wholesale door KPN (begin 2012?) onderdeel van KPN ITNS. Ongeveer sinds die tijd staat ook op de WMP+ pagina van KPN Wholesale dat je, als je als ISP nog op WGDO wil aanbieden, contact op moet nemen met KPN.

In WGDO zit gewoon geen ontwikkeling meer en ook geen uitbreiding. En ik denk dat KPN geen zin had (maar dat is puur speculatie mijnerzijds) om per PoP met WGDO ook nog eens bij te gaan houden hoe veel gigabit poorten er zijn en in gebruik zijn. Want ik heb van een oud-collega uit Zeewolde begrepen dat de beschikbaarheid van gigabit poorten op WGDO ook beperkt is. MAW, ook op WGDO zullen gewoon geen profielen hoger dan 100 mbit meer aangezet worden, ookal zijn er poorten voor. Heeft niets met techniek ofzo te maken, amar puur een beleidskeuze. Als op een bepaalde PoP in Zeewolde op een gegeven moment het aantal aansluitingen van 1 gbit op is, dan geeft dat ook weer gedoe.

Geklungel kan ik heb overgens niet noemen: Gewoon bedrijfsvoering. In de tijd van de oudere anleg was het nog onbetaalbaar om gigabit apparatuur uit te rollen. KPN heeft er voor gekozen om het helemaal niet te doen. Reggefiber Wholesale heeft er (voor de overname) in sommige gebieden voor gekozen om het beperkt beschikbaar te maken. Nu is Reggefiber Wholesale in andere handen en verandert dat beleid weer.

Wat natuurlijk niet betekent dat het dan ineens wel leuk is :{

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 26-04-2014 11:57 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 22:02

greatgonzo

schit-te-rend!

We gaan van €50 naar €73, das een prijsstijging van 46%
Dat vind ik niet echt normaal!

En wat krijg ik ervoor in de plaats: HBO en 20 mbit extra snelheid :F

Ben benieuwd of ik nog een persoonlijke aanbieding krijg.. anders wordt het denk ik een andere aanbieder voor mij...

De meerkosten zitten voornamelijk in de extra ontvanger en het opnemen pakket, dat konden we tot nu toe gewoon met onze oude KPN ontvangers doen.

[ Voor 50% gewijzigd door greatgonzo op 26-04-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
eymey schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 11:52:
[...]

Tsja, het is ook vrij simpel. WGDO is sinds de overname van Reggefiber Wholesale door KPN (begin 2012?) onderdeel van KPN ITNS. Ongeveer sinds die tijd staat ook op de WMP+ pagina van KPN Wholesale dat je, als je als ISP nog op WGDO wil aanbieden, contact op moet nemen met KPN.

In WGDO zit gewoon geen ontwikkeling meer en ook geen uitbreiding. En ik denk dat KPN geen zin had (maar dat is puur speculatie mijnerzijds) om per PoP met WGDO ook nog eens bij te gaan houden hoe veel gigabit poorten er zijn en in gebruik zijn. Want ik heb van een oud-collega uit Zeewolde begrepen dat de beschikbaarheid van gigabit poorten op WGDO ook beperkt is. MAW, ook op WGDO zullen gewoon geen profielen hoger dan 100 mbit meer aangezet worden, ookal zijn er poorten voor. Heeft niets met techniek ofzo te maken, amar puur een beleidskeuze. Als op een bepaalde PoP in Zeewolde op een gegeven moment het aantal aansluitingen van 1 gbit op is, dan geeft dat ook weer gedoe.

Geklungel kan ik heb overgens niet noemen: Gewoon bedrijfsvoering. In de tijd van de oudere anleg was het nog onbetaalbaar om gigabit apparatuur uit te rollen. KPN heeft er voor gekozen om het helemaal niet te doen. Reggefiber Wholesale heeft er (voor de overname) in sommige gebieden voor gekozen om het beperkt beschikbaar te maken. Nu is Reggefiber Wholesale in andere handen en verandert dat beleid weer.

Wat natuurlijk niet betekent dat het dan ineens wel leuk is :{
Klopt, het aantal Gbit poorten is beperkt, ik dacht dat de verhouding 1 op 10 was. Het is ook gewoon technisch mogelijk om het te leveren, maar KPN weigert mijn poort op een andere snelheid hoger dan 100 Mbit te zetten. Ze kunnen uiteraard gewoon uitlezen dat het een Gbit verbinding is. Door deze "beleidvoornemens" zorg je er wel voor dat de mensen weglopen, als de kabel meer kan bieden (en ook soms tegen een lagere prijs), dan prijs jezelf uit de markt.

En zoveel mensen hebben/nemen geen > 100 Mbit verbinding, wat ik had begrepen waren de 200 Mbit aansluitingen in Zeewolde op 1 hand te tellen...
HoppyF schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 11:39:
[...]

Tsja, de klungeligheid bij veel providers straalt er vanaf.
Het lijkt er soms wel op dat glas hoge snelheden "opeens" niet meer aan kan terwijl dat natuurlijk helemaal niet waar is. Alleen bij glasvezel projecten van jaren geleden heeft men gebruik gemaakt van apparatuur die max. 100/100 aan kon, niet het glas zelf maar de achterliggende apparatuur in de PoPs en in de meterkast.

Nieuwere projecten hebben daar geen last van en zouden dus makkelijk hoge snelheden kunnen leveren. Uit concurrentie overwegingen biedt men vaak relatief lage snelheden aan ook om het prijstechnisch interessant te laten lijken.
Lang niet iedereen heeft ook 100/100 nodig het kan ook prima met 30/30 zeker als dat 20 euro ofzo per maand scheelt.
Ik zie ook veel liever een volwaardig TV pakket dat een internet snelheid die 50 of 100 Mbits hoger ligt.
Ik zie juist liever een hoge snelheid, de basis DVB-C met een smart-TV voldoet uitstekend in mijn situatie, ik kijk bijna nooit tv, en voor de rest kijkt wordt hier thuis alleen naar Ned 1/2/3 en RTL4 (GTST) gekeken.

Iedereen heeft zijn eigen wensen, ik zie liever DVB-C niet verdwijnen.

[ Voor 22% gewijzigd door The Wizard op 26-04-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 10:47:
[...]

Nou heel Almere is dus niet waar :P Almere buiten striphelden dus ook niet helaas Max 100
Een wijk verder (Bloemenbuurt) dan weer wel :P
Ik zou voor hetzelfde geld van 100Mb incl. iptv (en coax) van Xms naar 250Mb incl. iptv kunnen gaan.
De newsserver zou dan het verlies van coax enigszins compenseren alsook de goedkopere telefonie..
Wel jammer dat het iptv gebeuren nieuw is, ik zou niet weten of het beter/slechter is dan met een Amino.
Ik zou wel van de geknepen Kpn streams af zijn.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunshyme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-05-2024
Lijkt hier ook niet echt leuker te worden. Momenteel Alles in 1 Groen 100/100. 55 euro per maand. Straks kan ik 100/100 voor 45 euro kiezen plus een Sparql optie. De light versie is dan al duurder dan wat ik nu heb, plus minder zenders/mogelijkheden. Basic is meteen fors duurder. En helaas dus nog geen 250/250 in zicht hier...

Kort maar krachtig, einde van Tweak hier in zicht met deze klungelige acties. Dan kan ik nog beter naar Tele 2 glasvezel gaan om op vrijwel hetzelfde bedrag en gelijke features uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Sunshyme schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 14:09:
Lijkt hier ook niet echt leuker te worden. Momenteel Alles in 1 Groen 100/100. 55 euro per maand. Straks kan ik 100/100 voor 45 euro kiezen plus een Sparql optie. De light versie is dan al duurder dan wat ik nu heb, plus minder zenders/mogelijkheden. Basic is meteen fors duurder. En helaas dus nog geen 250/250 in zicht hier...

Kort maar krachtig, einde van Tweak hier in zicht met deze klungelige acties. Dan kan ik nog beter naar Tele 2 glasvezel gaan om op vrijwel hetzelfde bedrag en gelijke features uit te komen.
Ik betaal nu 55 voor glas groen 100/100 all in plus 7,50 voor de HD zenders.
Ik weet niet precies of Sparql alle zenders die ik daarmee in HD heb ook HD gaat doorgeven in de basic optie. Zo ja, dan wordt het de huidige 62,50 per maand met 2 gratis ontvangers, versus 45 internet + 23,95 tv + 4 extra ontvanger = 72,95. Daar gaat dan 5 euro korting af = 67,95.
5,45 per mnd duurder dus, tenzij ze nog wat meer korting bieden.

Daarmee verlies ik opnemen, wat ik niet gebruik - als ik nog maar wel live TV kan pauzeren.
Beetje meer betalen zou ik ook wel mee kunnen leven als ik daarmee fatsoenlijke, snelle settopboxen krijg.
Heb alleen niet zo'n zin om m'n Asus router aan de kant te doen, ik hoop dat ik die zonder teveel gedoe kan blijven gebruiken. Ik heb de Experiabox volledig afgekoppeld momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 14:33
Rude-Dog schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 15:17:
[...]

...
Heb alleen niet zo'n zin om m'n Asus router aan de kant te doen, ik hoop dat ik die zonder teveel gedoe kan blijven gebruiken. Ik heb de Experiabox volledig afgekoppeld momenteel.
De Experia box is een KPN feestje, ergens anders in dit topic staat dat ze een zyxel leveren die open is dus je kunt de instellingen over nemen in een andere router. Ik gok dat het hetzelfde is als in het verleden:
Heb je een issue en bestaat dat issue ook met hun apparatuur dan heb je ondersteuning, bestaat het alleen met je eigen apparatuur dan is het jouw probleem.

Aanbieding ziet er goed uit als je een compleet pakket neemt, ik heb zelf nog minstens 10 maanden Telfort voor de boeg maar het netwerk van Tweak heb ik altijd als beter ervaren. De kans is dus reel dat ik volgend jaar terug kom (ik zie eigenlijk Vodafone en Tweak als meest reele opties). Als Telfort domme dingen doet dan kan het natuurlijk eerder zijn.

Ik denk dat ze het pakket met HBO alleen maar voor deze scherpe prijs aan kunnen bieden als voldoende klanten HBO nemen. Issue is alleen dat als je HBO echt niet bekijkt de prijs vrij hoog is.

[ Voor 5% gewijzigd door joop99 op 26-04-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 10:47:
[...]

Dat is dan ook, zoals eerder hier uitgelegd, 1 van de voormalige Trinet wijken waar dus blijkbaar problemen zijn voor de apparatuur van Tweak/Cambrium.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Problemen zou ik het niet willen noemen. Meer huidig beleid. Tweak kiest er nu voor om bij 1 cityPoP een backhaul te laten aanleggen en alle AreaPoPs daarachter te vullen met apparatuur. Waarom ze de andere CityPoPs nog niet aan laten sluiten weet ik niet. Wellicht heeft dat met de kosten van de DarkFiber leverancier te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, ok. Maar als ze in Almere maar 1 cityPoP bedienen, dan is mijn indruk dat er wel meer gebieden buiten de boot vallen dan alleen Poort, Trinet (en evt. voormalig Unet) gebieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké snap ik maar roep dan niet heel hard heel Almere op poort na. Zeg dan bijna heel Almere rggggg wil sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hier alles beschikbaar :), zie alleen geen Eurosport bij Sparql ... :/ (ja er zijn meer sporten dan voetbal)

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 27-04-2014 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Zo te zien zit NatGeo Wild ook alleen in premium, die zit wel in glas groen HD pakket :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 07:14
apis29 schreef op zondag 27 april 2014 @ 00:22:
Hier alles beschikbaar :), zie alleen geen Eurosport bij Sparql ... :/ (ja er zijn meer sporten dan voetbal)
Dat is voor mij toch wel een grote min! Fijn dat ik het weet voordat ik beslist heb.
Kijk toch vaker naar Eurosport dan naar Kitchen 24, TLC, Xcite of drie kwart van de overige zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
eymey schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 23:47:
Hmm, ok. Maar als ze in Almere maar 1 cityPoP bedienen, dan is mijn indruk dat er wel meer gebieden buiten de boot vallen dan alleen Poort, Trinet (en evt. voormalig Unet) gebieden?
Valt op zich mee. Almere heeft een andere opbouw dan de huidige gebieden. Met die ene cityPoP bedien je toch zo ruim 60.000 aansluitingen. De rest is Trinet/nieuwbouw (meestal is dat hetzelfde gebied) of dat ene gebied van de Fiber Pilot (voorheen Unet dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Maar 1 citypop? Dan is het idd gemakkelijker voor Tweak om Almere te ontsluiten, je hebt immers maar 1 dark fiber nodig.

Wat voor aansluiting is tegenwoordig de standaard per citypop? In Zeewolde was dat 10 Gbit, geen idee of dat de afgelopen jaren veranderd is. Heeft de ring tussen de areapops/citypop(s) een grotere capaciteit? Als meer providers hetzelfde als Tweak gaan doen moet deze ring wel voldoende capaciteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Maak je maar geen zorgen over de ring tussen de citypops en areapops... die kan nog wel 50 jaar mee qua capaciteit. Als de operators er de goede lasers achter hangen.

Want daar gaat het natuurlijk om. 5 jaar geleden was 1 vezel waarschijnlijk niet genoeg voor 10Gbit qua apparatuur die er aan beide kanten aan hing. Nu is dat een makkie. Dus zolang er genoeg vezels in de ring zitten is capaciteit geen probleem. En die zitten er wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:55
Ach ja en dan kan je nog meerdere kleurtjes gaan gebruiken op 1 vezel. Afgezien van de prijs, 88x 100Gb is ook geen probleem meer (8.8Tb/s). 400Gb interfaces zijn inmiddels al in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 22:51
heb nu blauw 100 in enschede voor 55 euro en kan bijna gelijk over maar... geen DVB-C meer en dus geen dvd recorder geen "oude "tv aansluiting meer geen radio. neem ik extra onvangers en het opneem pakket dan heb je zo 10-15 pm extra.

48 euro per jaar per tv extra omdat je sparql hebt ipv DVB-C eh dan maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

rob2011 schreef op zondag 27 april 2014 @ 14:05:
heb nu blauw 100 in enschede (...)
48 euro per jaar per tv extra omdat je sparql hebt ipv DVB-C eh dan maar niet.
Je kan gigabit krijgen in E'de |:(

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Aaargh! schreef op zondag 27 april 2014 @ 15:53:
[...]

Je kan gigabit krijgen in E'de |:(
Mooi voor de bragging rights en leuk dat we de luxe hebben over dit soort dingen te zeiken, maar wat moet je er ECHT mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Tja GB is even leuk tot je de newsgroups hebt leeg gezogen. Dus 80% van de tijd heb je het niet nodig omdat de andere kant te traag is :)

Maar Cloud back up is natuurlijk helemaal toppie. Kan de tijd nog wel wachten. Ik vindt het nu net wat te veel kosten. Maar minder dan 100mbit zou ik nooit meer willen.

Mooie luxe problemen. Maar dvb-c is voorlopig voor mij nog te belangrijk. Ik wil tv kijken wanneer ik wil en opnemen wat ik wil. Vandaar mijn dvd recorder. De rest komt wel van de media player.

Niks te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rude-Dog schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:41:
[...]

Mooi voor de bragging rights en leuk dat we de luxe hebben over dit soort dingen te zeiken, maar wat moet je er ECHT mee?
Dat zeiden we ook over 100Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op maandag 28 april 2014 @ 07:24:
[...]

De mensen die in een gebied wonen zonder glasvezel leven ook allemaal nog..... :) (En de mensen die alweer vertrokken zijn bij de glasvezelproviders ook nog steeds!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Je kunt niet zeggen dat 10 / 100 / 1000 Mbit/s genoeg is, iedereen stelt andere eisen aan zijn verbinding. Als je regelmatig meerdere GB's moet uploaden dan kan het niet snel genoeg. Je leest het ook in de diverse netwerk topics, veel gebruikers zitten met hun interne netwerk op de grenzen aangezien de HD's sneller weg kunnen schrijven dan 1 Gbit. Het gaat niet om die enkele seconden wachten, maar meer om dat het technisch gewoon mogelijk is om sneller te kunnen. Snelheidsdiscussies zijn zinloos. Toen ik mijn eerste kabelmodem kreeg kon die wel 128 kbit/s aan! Moest je nog verbinden met een seriële kabel, en had een datalimiet van 1 GB per maand, en dat was het duurste pakket.

Ik zou persoonlijk wel veel aan 1 Gbit hebben, puur door het versturen van veel data en de server die draait, met 200 Mbit zat die vaak vol. Je kunt wel verkondigen dat het onzin is, maar de techniek en de mogelijkheden zijn er gewoon, en dan wil je er gewoon gebruik van kunnen maken.

Voor je standaard zaken zoals Netflix, Youtube, etc heb je meer dan genoeg aan 20/30 Mbit. Maar wil je meer dan is het fijn dat Tweak dat (zeer beperkt) biedt, of KPN met hun 500 Mbit pakket (iets minder beperkt verkrijgbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
The Wizard schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:13:

Voor je standaard zaken zoals Netflix, Youtube, etc heb je meer dan genoeg aan 20/30 Mbit. Maar wil je meer dan is het fijn dat Tweak dat (zeer beperkt) biedt, of KPN met hun 500 Mbit pakket (iets minder beperkt verkrijgbaar).
Op zich verkeerde topic maar misschien ook niet:
KPN heeft het aantal gebieden waar 500 Mb glasvezel beschikbaar is verder uitgebreid.

In Bunschoten, Elburg, Haaksbergen, Hilversum, Bleiswijk, Bergschenhoek, Nijkerk, Nijkerkerveen, Hoevelaken en Berkel en Rodenrijs is het sinds 4 april mogelijk om glasvezel internet tot 500 Mb af te nemen via KPN.

In theorie zou dat betekenen dat Tweak in die plaatsen via KPNW WBA ook meer dan 100 Mbit kan gaan aanbieden (dus buiten Almere en Enschede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 16:28
Ik zie dat ik vandaag een nieuwe update heb gekregen voor mijn experiabox... Jammer genoeg volledig gereset, maar ik heb nu wel de optie om KPN FON aan te zetten... Zou dat nut hebben in mijn geval aangezien ik officieel lid ben van tweak en niet van KPN?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:33:
[...]

Op zich verkeerde topic maar misschien ook niet:
KPN heeft het aantal gebieden waar 500 Mb glasvezel beschikbaar is verder uitgebreid.

In Bunschoten, Elburg, Haaksbergen, Hilversum, Bleiswijk, Bergschenhoek, Nijkerk, Nijkerkerveen, Hoevelaken en Berkel en Rodenrijs is het sinds 4 april mogelijk om glasvezel internet tot 500 Mb af te nemen via KPN.

In theorie zou dat betekenen dat Tweak in die plaatsen via KPNW WBA ook meer dan 100 Mbit kan gaan aanbieden (dus buiten Almere en Enschede)
Niet alleen theorie maar ook al in de praktijk is het bestellen van 500 Mbit bij mij mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Dj-sannieboy schreef op maandag 28 april 2014 @ 07:24:
[...]

Precies, 1Mbit had ook bijna niemand nodig toen er nog geen dingen als Netflix en Youtube waren, maar wie gaat een dienst als Netflix ontwikkelen als er geen potentiële klanten zijn ?

Nee, er zijn geen toepassingen voor gbit, maar wie gaat die op de markt zetten als niemand gbit heeft ? Hoeveel goeie ideeën zijn er de ijskast ingegaan omdat de bandbreedte bij consumenten er nog niet is.

Enige manier om dit kip/ei probleem op te lossen in snelheden upgraden en zien wat er gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik verwacht niet dat er heel erg veel behoefte is aan nog hogere resoluties dan 4K HD. Zien doe je het toch niet meer lijkt me. Ultra-HD heeft volgens Netflix maar 16Mbps nodig met de laatste codecs. 4 streams tegelijk in een huishouden kom je nog maar op 64Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-10 12:46
De website van tweak is wel onder de schop gegaan, eens even kijken of ik alles nog kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Aaargh! schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:42:
[...]

Precies, 1Mbit had ook bijna niemand nodig toen er nog geen dingen als Netflix en Youtube waren, maar wie gaat een dienst als Netflix ontwikkelen als er geen potentiële klanten zijn ?

Nee, er zijn geen toepassingen voor gbit, maar wie gaat die op de markt zetten als niemand gbit heeft ? Hoeveel goeie ideeën zijn er de ijskast ingegaan omdat de bandbreedte bij consumenten er nog niet is.

Enige manier om dit kip/ei probleem op te lossen in snelheden upgraden en zien wat er gaat komen...
Klopt, mee eens. mijn uitspraak was ook meer in reactie op de post ervoor die min of meer stelde dat iemand in Enschede niet moest zeuren over het nieuwe aanbod/wegvallen van DVB-C omdat er daar 1 Gbit verkrijgbaar is.

Upgraden en een grotere capaciteit dan de meeste mensen op dit moment nodig hebben aanbieden is een goede zaak. Maar ik verklaar beslist niemand voor gek als ze kijken naar wat voor hun gezinssituatie de beste oplossing is - wat dat betreft zijn alle opmerkingen over 1 Gbit is geweldig, DVB-C is achterhaald etc niet relevant. Het is een afweging tussen wat heb ik nu, en wat ga ik in dezelfde prijsklasse krijgen. Dat er betere/snellere opties zijn voor meer geld is leuk maar dat zal niet voor iedereen per definitie beter zijn.
Als je de posts op dit draadje sinds de aankondiging van Tweak bekijkt zie je ook voornamelijk mensen de afweging maken qua kosten en aanbod, en niet mensen roepen dat ze onmiddellijk het snelste abonnement met alle TV-opties gaan nemen.

Ik denk dat Tweak daarom ook die kortingen biedt, om dat gat tussen oude situatie en nieuwe situatie te verkleinen omdat anders mensen feitelijk minder krijgen dan wat ze hadden - afgezien van HBO waar je omgerekend verplicht een abonnement op neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, maar bij dat laatste wringt 'm natuurlijk de schoen:

Alleen in Almere en Enschede zijn de nieuwe abonnementen nog enigszins interessant (ten opzichte van Tweak Groen, Tweak Blauw klanten gaan nog steeds hun DVB-C missen).

Maar in alle andere plaatsen is het nieuwe aanbod zelfs tov. Tweak Groen een achteruitgang tenzij je HBO graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Heeft er iemand buiten Almere of Enschede al een aanbieding ontvangen als bestaande klant?

Ik zit zelf in Amsterdam en vraag me nog steeds af wat de aanbieding is die Tweak mij gaat doen.
Geen zin om straks meer te betalen voor alleen HBO erbij. In principe het ik niet meer nodig dan 50Mbit maar dan mis ik ook meteen alle HD zenders wat ik persoonlijk een slechte zaak vind.

[ Voor 0% gewijzigd door Rubman op 28-04-2014 16:33 . Reden: tikfoutje ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 11:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb binnen Enschede nog niks ontvangen :/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Neen geen post in Enschede, Postbodes zijn vrij op 's maandags :)

[ Voor 10% gewijzigd door kmichael op 28-04-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat, sinds wanneer is die belachelijke regel bedacht? :F

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ja die had ik ook nog niet gehoord, er werd altijd op maandag de post bezorgd toen ik er werkte, Maar dat is ook alweer wat jaartjes geleden. ben weggegaan ten tijde van de intrede van bezorgers ipv postbodes (die dus ook nog al het voorbereidend werk deden in plaats van alleen het lopen)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:58:
Tsja, maar bij dat laatste wringt 'm natuurlijk de schoen:

Alleen in Almere en Enschede zijn de nieuwe abonnementen nog enigszins interessant (ten opzichte van Tweak Groen, Tweak Blauw klanten gaan nog steeds hun DVB-C missen).
Tweak Blauw klant uit Enschede hier, dat DVB-C kan me echt gestolen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar email gestuurd maar is dus gewoon niet heel Almere op poort na maar gewoon veel plekken nog niet. En kunnen niet zeggen hoelang het nog duurt. Beetje misleiding vind ik het met heel Almere. Maar goed blijven we lekker bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 10-10 20:05
Raar dat nog niemand een brief heeft gekregen, krijgen we hem dan allemaal morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Er wordt sinds begin dit jaar geen post meer bezorgd op maandag, behalve rouwpost. Pakjes worden wel gewoon op maandag bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBakky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 10:54
Ik woon in Almere Tussen de Vaarten Zuid en kan helaas ook niet de 1 Gbit krijgen.
Was er al bang voor!

Jaren geleden was hier die pilot, het was eerst van KPN (Fiber to the home) toen xs4all en toen Unet.

Ik heb jaren 60 Euro per maand betaald aan Unet voor een 10/10 verbinding.

Toen heel Almere glasvezel kreeg, was ik volgens mij de laatste die uiteindelijk 100/100 kon krijgen, en nu weer datzelfde gedoe.

Is nu alleen maar een nadeel dat ik het toen als eerste had hier!

Heb ze ook gebeld, en als ik het moet geloven duurt het maximaal tot aan het eind van het jaar voordat ze hier de boel ook hebben omgezet.
Ik kan niet wachten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat laatste wil ik wel geloven. Ze zijn afhankelijk van Eurofiber die de glasverbinding naar de PoP moet leveren en dat gaat wss wel even duren.

Trouwens: Zaten er dan ook Unet adressen in Tussen De Vaarten? Bij mijn weten was dat alleen in de Eilandenbuurt. Jouw wijk is bij nieuwbouw voorzien van lege KPN buizen die bij mijn weten later pas zijn gevuld door Reggefiber. Kan me niet herinneren dat in TdV nog iets anders heeft plaats gevonden. En het grote Unet gebied in Almere (de Almere Fiber Pilot) ligt niet in Tussen de Vaarten maar in de Staatsliedenbuurt, Randstad, Markekant en Noorderplassen Oost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Als ik de website van tweak bekijk dan zie ik het volgende m.b.t glasvezel :

groep 1 : Voor Enschede en Almere : all in one sparql basic 100/100 kost 55 euro, voor bestaande abbonees 46 euro.
groep 2 : In overige gebiederen kost all-in one sparql basic 100/100 64 euro. Bestaande abbonees lijken hier geen korting te krijgen.

Vanwaar dat grote verschil van 18 euro voor hetzelfde abonnement? En krijgen de abbonees in de 2e groep wanneer de pop's zijn aangepast voor ook de abonnementsprijs die groep 1 nu heeft?

Of begrijp ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBakky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 10:54
Barre73 schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:49:
Dat laatste wil ik wel geloven. Ze zijn afhankelijk van Eurofiber die de glasverbinding naar de PoP moet leveren en dat gaat wss wel even duren.

Trouwens: Zaten er dan ook Unet adressen in Tussen De Vaarten? Bij mijn weten was dat alleen in de Eilandenbuurt. Jouw wijk is bij nieuwbouw voorzien van lege KPN buizen die bij mijn weten later pas zijn gevuld door Reggefiber. Kan me niet herinneren dat in TdV nog iets anders heeft plaats gevonden. En het grote Unet gebied in Almere (de Almere Fiber Pilot) ligt niet in Tussen de Vaarten maar in de Staatsliedenbuurt, Randstad, Markekant en Noorderplassen Oost.
Volgens mij was het eerst van KPN, die stopte er mee, toen werd het xs4all, die stopte er ook mee, en toen kreeg ik het van Unet.

Weet eigenlijk wel zeker dat ik hier die Fiber Pilot had, Eilandenbuurt had het inderdaad ook.

Glasvezelmodem van Thomson is hier toen nog door KPN geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 10-10 20:05
JP1980 schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:55:

groep 1 : Voor Enschede en Almere : all in one sparql basic 100/100 kost 55 euro, voor bestaande abbonees 46 euro.
groep 2 : In overige gebiederen kost all-in one sparql basic 100/100 64 euro. Bestaande abbonees lijken hier geen korting te krijgen.

Vanwaar dat grote verschil van 18 euro voor hetzelfde abonnement? En krijgen de abbonees in de 2e groep wanneer de pop's zijn aangepast voor ook de abonnementsprijs die groep 1 nu heeft?

Of begrijp ik iets verkeerd?
Ja ik vind het ook stom dat groep 1 meer korting krijgt, blijkbaar kunnen ze daar meer korting geven. Wat ik ook al eerder zei het zelfde is met glas Glas 500 + Sparql Basic voor € 83.95 en Glas 1000 + Sparql Basic voor € 84,95 voor € 1 meer het dubbele. Voor groep 2 is het gewoon niet meer aantrekkelijk en vooral als je net als mij geen interesse hebt in HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Je kunt het stom vinden maar de reden lijkt me heel simpel. Bij groep 2 levert Tweak via KPN Wholesale. Dus moeten ze minimaal de prijs rekenen die ze daar aan betalen + hun eigen kosten en wat marge.

Bij groep 1 hebben ze veel meer invloed op de prijzen omdat ze zelf alles inkopen. Dus kun je lagere prijzen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Dat was ook wel mijn vermoeden maar de vraag is wat er met de prijs gebeurd wanneer ze hier lokaal hun eigen signaal kunnen leveren. Als dat net zo gunstig is als in Almere en Enschede dan is dat prima dan wil ik uit goodwill de overbruggingsperiode wel uitzitten maar anders zou ik toch om me heen willen kijken naar alternatieven ...

[ Voor 43% gewijzigd door JP1980 op 28-04-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MacBakky schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:05:
[...]

Volgens mij was het eerst van KPN, die stopte er mee, toen werd het xs4all, die stopte er ook mee, en toen kreeg ik het van Unet.

Weet eigenlijk wel zeker dat ik hier die Fiber Pilot had, Eilandenbuurt had het inderdaad ook.

Glasvezelmodem van Thomson is hier toen nog door KPN geinstalleerd.
Het zal vast een pilot zijn geweest maar niet de echte Almere Fiber Pilot (AFP). Dat netwerk is namelijk door Schuuring in opdracht van de gemeente aangelegd met Unet als enige operator en provider. 10 jaar lang. Pas sinds een paar maanden is dat omgebouwd naar Reggefiber en daar kan je nu elke gebruikelijke provider bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
JP1980 schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:55:

Ik snap niet hoe je aan 46 euro komt voor bestaande klanten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Hans_18T schreef op maandag 28 april 2014 @ 22:50:
[...]

Ik snap niet hoe je aan 46 euro komt voor bestaande klanten :?
Bij nader inzien klopt het ook niet die 9 euro is er al af. Het is 55 euro. Dat is idd precies de 9 euro verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
JP1980 schreef op maandag 28 april 2014 @ 22:54:
[...]

Bij nader inzien klopt het ook niet die 9 euro is er al af. Het is 55 euro. Dat is idd precies de 9 euro verschil.
Morgen komt de postbode, misschien weet ik dan meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Barre73 schreef op maandag 28 april 2014 @ 22:31:
Je kunt het stom vinden maar de reden lijkt me heel simpel. Bij groep 2 levert Tweak via KPN Wholesale. Dus moeten ze minimaal de prijs rekenen die ze daar aan betalen + hun eigen kosten en wat marge.

Bij groep 1 hebben ze veel meer invloed op de prijzen omdat ze zelf alles inkopen. Dus kun je lagere prijzen bieden.
Dat dacht in eerste instantie ook, maar de prijzen voor het INTERNET zijn voor beide groepen gelijk... De enige reden dat groep 1 goedkoper uit is, is vanwege het feit dat deze Sparql basic krijgen voor de prijs van lite. Dit is dus puur en alleen een korting op de TV die wordt afgenomen bij sparql en waar ALLE abonnees van tweak naartoe MOETEN overstappen willen ze bij tweak blijven. Daarom snap ik ook niet zo goed waarom dat dan goedkoper zou kunnen over hun eigen netwerk... Tenzij ze kpn per dataverbruik moeten betalen ipv de verbinding.
Maar zelfs als dat het geval is snap ik niet waarom ze dan niet gewoon korting geven op de internet verbinding ipv op het TV pakket... Op deze manier voel ik me bijvoorbeeld behoorlijk genaaid aangezien ik niet tot groep 1 behoor, maar wel over moet stappen naar sparql en dus of duurder uit ben of ineens veel minder zenders tot mijn beschikking heb. (overstappen niet meegerekend)

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Buiten Almere en Enschede om kan tweak alleen maar kpn streams leveren
Dus je kan (verlopig) niet overstappen naar sparql tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

goldvinger schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:05:
Buiten Almere en Enschede om kan tweak alleen maar kpn streams leveren
Dus je kan (verlopig) niet overstappen naar sparql tv
Jawel, alleen zijn de streams gewoon afkomstig van KPN. (Net als bij GHM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Zojuist de post ontvangen (Zeewolde) - nog niks van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:09:
[...]

Jawel, alleen zijn de streams gewoon afkomstig van KPN. (Net als bij GHM)
Maar stopt KPN niet vanaf 1 juli met wholesale TV? Of kunnen andere bedrijven dan nog wel de streams aanbieden ofzo?

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 21:24
De post is binnen:

Tweak glas + sparql light

50 mbit voor 49,95
100 mbit van 59,95 voor 54,95

Tweak glas + sparql basic

50 mbit voor 58,95
100 mbit van 68,95 voor 63,95

Zelfde prijzen als voor nieuwe abbo's dus....thanks Tweak voor het uitstekende aanbod voor bestaande abbo's! Not...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Unity2 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:05:
De post is binnen:

Tweak glas + sparql light

50 mbit voor 49,95
100 mbit van 59,95 voor 54,95

Tweak glas + sparql basic

50 mbit voor 58,95
100 mbit van 68,95 voor 63,95

Zelfde prijzen als voor nieuwe abbo's dus....thanks Tweak voor het uitstekende aanbod voor bestaande abbo's! Not...
Als dit het geval is, verwacht ik dat er weleens veel opzeggingen bij Tweak kunnen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 21:24
En ze durven het in de brief nog "een exclusieve aanbieding voor u als klant" te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Spekkie88 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:10:
[...]

Maar stopt KPN niet vanaf 1 juli met wholesale TV? Of kunnen andere bedrijven dan nog wel de streams aanbieden ofzo?
Nee hoor. Dat verhaal klopte niet helemaal. Zou ook lastig worden voor Vodafone die ook overal gebruik maakt van KPN BCS streams.

Wat ik vermoed, maar dat is ook nog niet bevestigd is dat ze stoppen met het aanbieden van Wholesale TV diensten via het GHM platform naar niet-eigen aanbieders. Dus je kan de streams wel gebruiken tegen betaling maar die dien je dan op je eigen platform te zetten. Zoals Vodafone doet met de Entone en Tweak met Sparql.

Maar dat heb ik nog niet bevestigd. Zou ook lastig worden voor Solcon en Scarlet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Spekkie88 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:13:
[...]

Dat dacht in eerste instantie ook, maar de prijzen voor het INTERNET zijn voor beide groepen gelijk... De enige reden dat groep 1 goedkoper uit is, is vanwege het feit dat deze Sparql basic krijgen voor de prijs van lite. Dit is dus puur en alleen een korting op de TV die wordt afgenomen bij sparql en waar ALLE abonnees van tweak naartoe MOETEN overstappen willen ze bij tweak blijven. Daarom snap ik ook niet zo goed waarom dat dan goedkoper zou kunnen over hun eigen netwerk... Tenzij ze kpn per dataverbruik moeten betalen ipv de verbinding.
Maar zelfs als dat het geval is snap ik niet waarom ze dan niet gewoon korting geven op de internet verbinding ipv op het TV pakket... Op deze manier voel ik me bijvoorbeeld behoorlijk genaaid aangezien ik niet tot groep 1 behoor, maar wel over moet stappen naar sparql en dus of duurder uit ben of ineens veel minder zenders tot mijn beschikking heb. (overstappen niet meegerekend)
Dus klopt mijn redenering nog steeds. Buiten Almere en Enschede om betaalt Tweak/Sparql aan KPN voor BCS streams. En dat kost zeer waarschijnlijk meer dan in Almere en Enschede waar ze zelf de streams inkopen (hopelijk bij Technicolor e.d.). Zit gewoon een partij extra tussen met marge e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Die aanbieding is van buiten Almere / Enschede. Tja dat is wel een beetje zuur. Als tweak mij kan vertellen dat ik dit jaar nog op het nieuwe Sparql signaal kom net als Almere / Enschede en daarmee een abonnementsprijs verlaging krijg van 9 euro zoals nu in die regio dan ben ik best bereid om tot die tijd even het KPN signaal met bijbehorende prijs te gebruiken. Ook principieel wil ik best nieuwe initiatieven even omarmen zodat de keuzevrijheid en concurentie op de markt wat groter wordt. Daarbij snap ik dat niet iedereen tegelijk over kan. Maar ik betwijfel of tweak dat soort toezeggingen gaat doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Oud:

100/100 55,-
HD pakket 7,50
Tweede ontvanger 0,-
Opnemen
Natgeo Wild HD
Eurosport 1 & 2 HD
Geen HBO

Totaal 62,50

Nieuw:

100/100 45,-
TV basic 23,95
Tweede ontvanger 4,-
Korting 5,-
Geen opnemen
Geen Natgeo wild
Geen eurosport (?)
HBO

Totaal 67,95

5,45 duurder dus inderdaad, met minder functionaliteit, afgezien van HBO wat me niet boeit.
Om NatGeo Wild te krijgen moet ik dan apart 10 euro voor het premium pakket lappen, en dan is het nog maar afwachten of dat HD is of niet. Laat ik die zender en Eurosport nou net 't meeste kijken :(

Lijkt me stug overigens dat ze Eurosport helemaal niet hebben (hoewel ik het niet in de zenderlijst zie).

Not impressed. Leuk dat je met gratis HBO adverteert, maar de kosten zijn gewoon verschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Hoe lang mag/kan je je huidige abbo door laten lopen eigenlijk? Want officieel zit ik t/m mei nog "vast" aan mijn oude abonnement van tweak, en wil opzich wel graag blijven, maar stel de overgang naar sparql het liefst zo lang mogelijk uit dan...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het abbonenement wordt duurder en ik krijg minder zenders dan dat ik nu heb. Die upgrade naar 100 mbit zal me een rotzorg zijn 60/60 is meer dan voldoende. Ik ben benieuwd hoe lang ik mijn huidige abbonenement mag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Heb ze gemaild om te vragen of Eurosport beschikbaar is, en welke zenders in HD worden doorgegeven want dat is me ook nog steeds niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

sparql.nl lijkt trouwens gewoon een onderdeel van tweak te zijn. Volgens de whois tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
Nog even snel zitten kijken, maar het is moeilijk om vergelijkbaar aanbod bij andere providers te krijgen.
Ik heb even mijn situatie (100/100 zonder verdere opties, dus nu 55€ /maand, zou 63.95 worden)

KPN is in totaal wat duurder (68€), alleen heb je dan Spotify en geen HBO (voor wat het waard is....). Wel eerste jaar 13 euro korting per maand. Van mijn buurman, die al jaren bij KPN zit, heb ik begrepen dat je daar gewoon ieder jaar even moet bellen en dan standaard de vaste korting die dan bij de aanbiedingen geldt, ook weer krijg
Solcon is wat goedkoper (59,75). Ik weet niet hoe het daar zit met newsgroepen
Bij Tele2 krijg ik de opmerking dat glas niet mogelijk is als ik al bij een andere provider zit
Bij Vodafone kom ik op 47,50 voor het eerste jaar, daarna 57,50
XS4ALL is veruit duurste met 66 euro voor 1e 6 maanden en daarna 76 euro

Over het algemeen is telefonie (gesprekskosten 0.10/minuut ipv 0.03 voor vaste lijn) bij de meeste providers duurder.
Daarnaast mis je de newsgroepen van Tweak en je eigen domein, dat iig bij mij gratis is.

De enige die volgens mij prijstechnisch aantrekkelijk is: Vodafone icm newsgroep abo bij een ander, maar dan schiet je er nog niet echt veel mee op....

Ik heb nu net de "aanbieding" binnen, wat ik eigenlijk nog veel zwakker vind in het hele aanbod, is het feit dat de mensen die geen 100/100 hebben (b.v. mijn zus, die heeft nu een 30/30 met TV) er helemaal op achteruit gaan, die krijgen geen korting en moeten fors meer gaan betalen.

[ Voor 20% gewijzigd door vincitori op 29-04-2014 13:04 . Reden: Post geweest, "aanbieding" binnen.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Mijn TV heeft geen Hdmi en hoe zit het met mijn radio. Dit alles is toch wel erg jammer.
Tijd voor een overstap. Telfort is bijna even duur.

of zijn er andere opties voor dvb-c / provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
rob2011 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:51:

www.fiber.nl heeft volgens mij ook nog analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chnub
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 13:46
Ik ben ook al overzicht in Excel aan het maken om te kijken of ik wil overstappen naar een andere provider.
Ik heb 3 TV's waarvan er op 2 erg weinig gekeken wordt.
NU heb ik nog 2 extra decoders (analoog), maar dat gaat bij Tweak niet meer lukken via Sparql (alleen hdmi).
Opnemen is wel een handige optie, al gebruik ik het ook weer niet elke week (en na een jaar betaal je dus eigenlijk best veel).

Wat een waardeloze "exclusieve" aanbieding trouwens, valt me echt tegen.

[ Voor 18% gewijzigd door Chnub op 01-05-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
vincitori schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:49:
Nog even snel zitten kijken, maar het is moeilijk om vergelijkbaar aanbod bij andere providers te krijgen.
Ik heb even mijn situatie (100/100 zonder verdere opties, dus nu 55€ /maand, zou 63.95 worden)

KPN is in totaal wat duurder (68€), alleen heb je dan Spotify en geen HBO (voor wat het waard is....)
Solcon is wat goedkoper (59,75). Ik weet niet hoe het daar zit met newsgroepen
Bij Tele2 krijg ik de opmerking dat glas niet mogelijk is als ik al bij een andere provider zit
Bij Vodafone kom ik op 47,50 voor het eerste jaar, daarna 57,50
XS4ALL is veruit duurste met 66 euro voor 1e 6 maanden en daarna 76 euro

Over het algemeen is telefonie (gesprekskosten 0.10/minuut ipv 0.03 voor vaste lijn) bij de meeste providers duurder.
Daarnaast mis je de newsgroepen van Tweak en je eigen domein, dat iig bij mij gratis is.

De enige die volgens mij prijstechnisch aantrekkelijk is: Vodafone icm newsgroep abo bij een ander, maar dan schiet je er nog niet echt veel mee op....
De 100/100 all in blijft 55 incl de 5 euro korting. idem pakket bij telfort 52,50 + extra newsgroups elders bv tweak 7,5 pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
rob2011 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:02:
[...]

De 100/100 all in blijft 55 incl de 5 euro korting. idem pakket bij telfort 52,50 + extra newsgroups elders bv tweak 7,5 pm.
Klopt, maar dan lever je wel de HD tv zenders in, een aantal gewone zenders (BBC), flink wat radio zenders en kan je geen extra tv pakketten (als sport 1 of iets dergelijks) nemen. Als je gelijk wilt blijven, moet je dus over op sprakkel basic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

vincitori schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:10:
[...]

Klopt, maar dan lever je wel de HD tv zenders in, een aantal gewone zenders (BBC), flink wat radio zenders en kan je geen extra tv pakketten (als sport 1 of iets dergelijks) nemen. Als je gelijk wilt blijven, moet je dus over op sprakkel basic
Dat is Sparql basic. Vanaf 100mbit krijg je namelijk Basic voor de prijs van Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
Firesphere schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:11:
[...]

Dat is Sparql basic. Vanaf 100mbit krijg je namelijk Basic voor de prijs van Light
Dat is alleen in Enschede en Almere, de rest van Nederland niet. In mijn "aanbieding" staat Tweak glas + Sparql basic 100Mbit 63.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
TrailBlazer schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:48:
sparql.nl lijkt trouwens gewoon een onderdeel van tweak te zijn. Volgens de whois tenminste.
Dat is dan ook al lang een publiek gegeven, dat Sparql onderdeel is van Cambrium (waar Tweak ook een onderdeel van is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 16:02

thof

FP ProMod
rob2011 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:51:
Mijn TV heeft geen Hdmi en hoe zit het met mijn radio. Dit alles is toch wel erg jammer.
Tijd voor een overstap. Telfort is bijna even duur.

Er zijn niet zo veel providers meer die nog analoog/dvb-c leveren. In Apeldoorn is dat alleen Telfort, Fiber, Solcon en Scarlet. Hoe lang dat nog het geval blijft weet ik niet te vertellen.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Ik zag het Telfort is de beste optie en wellicht met tweak news, of verplicht een nieuwe TV en DVD recorder exit en geen radio via de coax.

Met de korting in enschede kost het me 55pm +9 euro voor extra ontvanger en opneem pakket.
en bij aliexpress de hdmi<>scart http://www.aliexpress.com...-Shipping/1479732163.html

Of overstappen naar telfort 52,5pm en 7,5 pm of 5,83pm news server bij tweak.

Duidelijke keuze voor mij, ik heb te veel oude devices.

Tweak bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geheel andere vraag: ik woon in Enschede, wilde mijn abonnement omzetten (ik ga 10 euro meer betalen, omdat ik wel graag wil opnemen - wat destijds gratis bij mijn abonnement zat - maar dan ook meer snelheid en hbo - wat ik wel leuk vind ;-) ), maar wat me nog veel meer verbaasde: ik schijn ineens 75 euro extra te moeten betalen bij het omzetten van het abonnement (bestaande tweak-abonnee) voor borg en administratiekosten. Dat lijkt mij raar, aangezien ik niet om allerlei veranderingen heb gevraagd.... hebben meer mensen dat gezien?
Pagina: 1 ... 29 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.