Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.395 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
Aaargh! schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:12:
Vraag me overigens af of als ze nu hun eigen netwerk gaan draaien of het dan ook direct IPv6 gaat ondersteunen.
Geen idee of Cambrium het netwerk al helemaal IPv6-ready heeft.

Misschien komt er, mocht het aanbod van Tweak financieel toch aantrekkelijk worden, voor mij toch een mogelijkheid om misschien nog eens te gaan shoppen, ondanks dat ik pas net 2 maanden bij Vodafone zit:

Deshmir in "IPTV op je HTPC"
Deshmir schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:21:
Vervelende mededeling:
Per 1/7/2014 stopt KPN met TV verkoop als wholesale dienst.

Voor die tijd moeten alle non-KPN aanbieders over naar een andere TV leverancier (Sparql, Multivisie (VF) of Compenz).
Mocht dit voor bestaande contracten, en dus voor Vodafone, ook gelden, dan wordt dat voor mij een reden om (als ik toch CATV al moet gaan missen) verder te kijken.

Dit zou trouwens ook een verklaring kunnen zijn voor het feit dat Tweak zo 'duidelijk' is in de stellingname dat iedereen van bestaande abonnementen 'over' moet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 15:45
Weet iemand (4pp3l misschien?) toevallig of de settopbox van Sparql gebruik gaat maken van gescheiden VLAN's? Lijkt me an sich niet omdat ze als losse tv-provider willen gaan opereren maar je weet natuurlijk nooit.

Functionele vraag erachter: ik houd nu IPTV af omdat er al een UTP-kabel vanaf de meterkast naar m'n TV-meubel loopt. Ik heb geen ruimte om er eentje bij te trekken. Op de UTP zit nu m'n mediaspelertje. Ik kan in het tv-meubel wel een switchje kwijt, maar dat gaat dus "stuk" als de settopbox z'n eigen VLAN wil hebben. Tenzij ik twee slimme switchjes koop om de VLAN's eerst bij elkaar op 1 kabel te proppen en ze bij m'n TV weer uit elkaar te halen. Maar dat gaat me eigenlijk te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:55
Payton schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:20:
Weet iemand (4pp3l misschien?) toevallig of de settopbox van Sparql gebruik gaat maken van gescheiden VLAN's? Lijkt me an sich niet omdat ze als losse tv-provider willen gaan opereren maar je weet natuurlijk nooit.

Functionele vraag erachter: ik houd nu IPTV af omdat er al een UTP-kabel vanaf de meterkast naar m'n TV-meubel loopt. Ik heb geen ruimte om er eentje bij te trekken. Op de UTP zit nu m'n mediaspelertje. Ik kan in het tv-meubel wel een switchje kwijt, maar dat gaat dus "stuk" als de settopbox z'n eigen VLAN wil hebben. Tenzij ik twee slimme switchjes koop om de VLAN's eerst bij elkaar op 1 kabel te proppen en ze bij m'n TV weer uit elkaar te halen. Maar dat gaat me eigenlijk te ver.
Kijk eens hier Lijbrandt IPTV via router? spaart je nog stroom ook:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 15:45
Thanks, trucje ken ik, heb de homemade splitters nog liggen :) Daar krijg je alleen geen Gbit overheen geprakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:55
Payton schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:33:
Thanks, trucje ken ik, heb de homemade splitters nog liggen :) Daar krijg je alleen geen Gbit overheen geprakt..
Voor IPTV maakt dat denk ik niets uit voor je Media speler "misschien" wel. Ik zelf heb een Mede8er die komt zelfs met GB interface niet veel hoger dan 100Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 09:38
ANdrode schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:43:
[...]

Bij Vodafone lijkt het verkeer direct vanaf een NDIX locatie gerouteerd te worden. Een deel van het verkeer gaat zelfs direct het netwerk van Equinix in.

Er zijn dus provider's die op regionaal niveau al routeren.

Indien een stad volledig vol ligt met glasvezel (bloemkool wijken met een gemeente die daarin veel geïnvesteerd heeft) kan ik mij voorstellen dat het netwerk een stervorn heeft in plaats van een ring.

Misschien zelfs een ring per wijk. ~2500 aanslutingen per "city pop" toch?
Reggefiber netwerken zijn altijd stervormig, maar dan op AreaPoP niveau. Het gehele netwerk achter de CityPoP is ringvormig. Die 2500 is niet per cityPoP maar per AreaPoP. Er zijn een paar soorten cityPoPs dus ik kan je niet altijd zeggen hoeveel areapops er achter een cityPoP kunnen hangen. Maar het zijn er meer dan een paar zeg maar.
Een cityPoP zelf bedient geen klanten maar kent alleen glaslades waar de ring op aangesloten zit. 1 lade per achterliggende PoP. Daar zou je niet zo'n groot huisje voor nodig hebben maar een deel van die cityPoP is ook meteen areaPoP met aansluitingen van woningen. Uiteraard geen 2500 want er is ook maar een deel van de gebruikelijke ruimte beschikbaar voor ODF lades.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 20:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28

Chakotay

Lick here to continue

Heeft iemand toevallig al ervaring met het laten porteren van een glasaansluiting van XMS naar Tweak-Groen? Ik heb nu de Genexis hangen zoals die bij Tweak-Blauw gebruikt word (2x RJ11, 4xRJ45 en een Coaxaansluiting met zijn eigen fiber), maar Blauw is helaas niet leverbaar in mijn postcodegebied (Amersfoort).

Heb je daarnaast bij Tweak Groen de vrijheid om je eigen hardware achter de Genexis te hangen zolang het maar PPPoE praat? Het gaat me hier puur om internet, TV & telefoon gebruik ik niet.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Chakotay schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:25:
Heb je daarnaast bij Tweak Groen de vrijheid om je eigen hardware achter de Genexis te hangen zolang het maar PPPoE praat? Het gaat me hier puur om internet, TV & telefoon gebruik ik niet.
Ja, je kan je eigen hardware gebruiken, maar je zal wel eerst even de VLAN's uit elkaar moeten trekken.

Je krijgt een trunk binnen, met daarop vlan's voor data, voice en TV.

Ik heb een simpele 8 poort managed cisco switch achter de genexis, die de vlan's opbreekt naar aparte poorten.
1 poort naar mijn experiabox voor telefoon, 1 poort naar mijn cisco router voor internet, en 2 poorten naar de tv ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:29
Payton schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:20:

Als je geen veeleisende zaken van de media speler vraagt kun je van de 8 aderige netwerk kabel er 2x 4 maken. Je hebt dan wel maximaal 100Mbit per stekkertje. Voor IPTV meer dan voldoende alleen de vraag is of je 50GB bluray's streamt of altijd data heen en weer kopieert van je storage device naar je media speler. Dan kan 100Mbit krap zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-10 13:51
Weet iemand toevallig of Tweak voor de 1 GBit aansluitingen gebruik gaat maken van de groene of van de blauwe vezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

mfkne schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:48:
Weet iemand toevallig of Tweak voor de 1 GBit aansluitingen gebruik gaat maken van de groene of van de blauwe vezel?
Hoezo maakt dat uit :?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Axelfoley007 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:42:
[...]

Als je geen veeleisende zaken van de media speler vraagt kun je van de 8 aderige netwerk kabel er 2x 4 maken. Je hebt dan wel maximaal 100Mbit per stekkertje. Voor IPTV meer dan voldoende alleen de vraag is of je 50GB bluray's streamt of altijd data heen en weer kopieert van je storage device naar je media speler. Dan kan 100Mbit krap zijn.
Voor bluray maakt het niet uit, de maximale datarate van een bluray disc is 54Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Dat maakt bij mij uit omdat de monteur die toen de FTU heeft geplaatst niet erg slim was en per ongeluk een van de twee vezels beschadigt heeft. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

mfkne schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:29:
[...]

Dat maakt bij mij uit omdat de monteur die toen de FTU heeft geplaatst niet erg slim was en per ongeluk een van de twee vezels beschadigt heeft. 7(8)7
Op het moment worden volgens mij beide vezels gebruikt, eentje voor IPTV en eentje voor Internet, weet niet of dit straks ook zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is zeker niet zo.

Op alle KPN (en ook WGDO) proposities wordt alle IP-verkeer over 1 vezel gedaan (m.b.v. VLAN's).

In het geval van WMP+ of WGDO wordt de tweede vezel voor de CATV feed gebruikt.

@mfkne: Ik zou dat nooit hebben geaccepteerd om mee te beginnen, maar direct Reggefiber hebben ingelicht.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Reggefiber is op de hoogte van het probleem, maar volgens de monteur van Reggefiber die daarna nog eens ter inspectie langskwam was het probleem heel moeilijk om te verhelpen (als het überhaupt kan). En omdat XS4ALL (waar ik toen op zat) geen gebruik van de stukke vezel maakt had ik er verder geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:35
mfkne schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:52:
Reggefiber is op de hoogte van het probleem, maar volgens de monteur van Reggefiber die daarna nog eens ter inspectie langskwam was het probleem heel moeilijk om te verhelpen (als het überhaupt kan). En omdat XS4ALL (waar ik toen op zat) geen gebruik van de stukke vezel maakt had ik er verder geen last van.
Zit de beschadiging aan het uiteinde van de binnenkomende glasvezelkabel?
Als dat zo is hoeft het geen probleem te zijn en kan de kabel opnieuw aangesloten worden omdat er altijd wat overlengte in de kabel zit. De glasvezel wordt niet op de centimeter uitgemeten.
Als de beschadiging bij de doorvoer zit (muur) kan het lastiger zijn.
Ik weet niet hoe Reggefiber dat oplost.
Ik zou het wel laten oplossen want je hebt dan misschien nu die tweede vezel niet nodig maar in de toekomst mogelijk wel. Jij of de volgende bewoner komt dan niet in de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33

vr6-only

Blub Blub

Gewoon Reggefiber een mailtje doen met het verhaal dat jij abonnee bent, of wilt worden, en dat je een niet werkende FTU hebt. Technische zaken kun je in principe achterwege laten (vezeltje dit, breukje zo etc).

Hoe het opgelost wordt is verder niet aan jou. Ze dienen gewoon twee werkende vezels te leveren! Of ISP X, Y, Z.....groen of blauw gebruikt moet verder aan je @#@# roesten.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bel Reggefiber maar gewoon en leg het probleem uit. Het moet toch worden opgelost en daar zal jij als klant niet met de kosten voor worden belast. Sterker nog: Als het echt de monteur was die de hele aansluiting naar binnen heeft gebracht en de FTU heeft gemonteerd, dan was ie flink in overtreding. Als hij klaar is hoort namelijk alles gemeten en akkoord te zijn. Met bewijs indien dat gevraagd wordt vanuit Reggefiber (zgn OTDR meting meestal).
Gevalletje garantie voor de originele aannemer zeg ik dan.

En het antwoord op je eerste vraag: Dat is nog niet bekend. Iedereen zegt hier meteen de IP vezel maar de waarheid is dat tussen PoP en jouw FTU de vezels exact gelijk zijn, evenals de connectoren. Dus zowel de linker als de rechter zouden gebruikt kunnen worden.
Maar ik vermoed wel dat het inderdaad gewoon de linker, oftewel de blauwe, zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik had dit artikel even gemist vrijdag:

http://www.telecompaper.c...ndig-tv-platform--1008947

99% kende ik wel maar niet die ene regel over de in te zetten hardware achter de FTU en NT, namelijk een Zyxel 8324.
Die heeft geen rechtstreekse verbinding met de FTU zoals bij de Draytek van Vodafone. Dus kans is 99,9% dat Tweak zal gaan werken met een zelfde soort oplossing als nu met Tweak Groen (en dus ook KPN). Namelijk een mediaconvertor als NT. Die het glassignaal omzet naar een kopersignaal. Dan met een UTP naar deze Zyxel en daar alles op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Barre73 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:23:
Klanten zitten niet op cityPoPs maar op area Pops. En dat kan je niet zelf zien nee. Dat kan alleen Reggefiber zien. Waarom zou je dat willen?
Omdat ik dat zelf wel leuk vind om te weten zulke dingen.

Nog 1 nachtje slapen dan is het zover :+ ik ben benieuwd wat Tweak ons gaat brengen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Misschien straks na 00:00 al? :+ Wel jammer dat we nog geen aanbieding heb gekregen als vaste klant.
Hopelijk staat er iets op de nieuwe site.

[ Voor 29% gewijzigd door WhySoSerious? op 24-04-2014 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Nou op de site is in ieder geval nog niks veranderd, ze bieden nog gewoon groen en blauw aan volgens de "oude" abonnementen

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook nog steeds geen aanbieding per mail ontvangen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:34:
En ook nog steeds geen aanbieding per mail ontvangen :X
Kwam die per mail dan ? Niet per snailmail ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Dat wordt F5en vandaag! Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Rubman schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:31:
Nou op de site is in ieder geval nog niks veranderd, ze bieden nog gewoon groen en blauw aan volgens de "oude" abonnementen
Ja het begint al goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Ach, het is vast wachten op een developer die even na 9 binnen komt strompelen, dan aan een koffie-infuus gelegd moet worden en zodra ie weer leeft de nieuwe website live moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Haha ja, we wachten het af :)

[ Voor 7% gewijzigd door WhySoSerious? op 25-04-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:08
Ruim na het koffie infuus...maar nog altijd niks.. ;)

Ik verwacht dat ik er alleen maar op achteruit ga..ben nu E47,50,- voor 30/30 Internet/tv/telefonie (Groen) kwijt, E7,50 voor HD zenders en E4,- per maand voor een extra HD ontvanger. Daarnaast ook nog gesprekskosten, maar dat valt te verwaarlozen. Lijkt me sterk dat het nu goedkoper voor mij gaat worden. Maar goed, maar eens afwachten waar ze mee gaan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:10

Quad

Doof

Ik weet niet zeker maar veranderd voor bestaande klanten die enkel internet + telefonie hebben afgesloten niets of krijgen wij ook nieuwe abonnementsvormen?

Anders ben ik bang dat wij dan maar overstappen als het én veranderd én hogere maandprijs betalen, ondanks dat wij sinds februari bij Tweak zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 25-04-2014 10:55 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

bvsteyn schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:51:
Ruim na het koffie infuus...maar nog altijd niks.. ;)

Ik verwacht dat ik er alleen maar op achteruit ga..ben nu E47,50,- voor 30/30 Internet/tv/telefonie (Groen) kwijt, E7,50 voor HD zenders en E4,- per maand voor een extra HD ontvanger. Daarnaast ook nog gesprekskosten, maar dat valt te verwaarlozen. Lijkt me sterk dat het nu goedkoper voor mij gaat worden. Maar goed, maar eens afwachten waar ze mee gaan komen!
Ik ga er alleen maar op vooruit volgens mij, ik betaal nu €125,22/maand, voor 200/200 (€90), digitaal (€5), HD (€4,95), pluspakket (€9,95), HBO (€15,25)

De 200/200 wordt 1000/1000, HBO is straks inclusief, geen idee of je extra moet betalen voor de ontvanger e.d.

Kosten interesseren me een stuk minder dan snelheid, kwaliteit en features.

[ Voor 4% gewijzigd door Aaargh! op 25-04-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, niet iedereen heeft de luxe om dat laatste te zeggen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft de verkoper van de desbetreffende developer belooft dat die site wel in een uurtje in elkaar zou zitten. Dus hij is na zijn koffie infuus eens begonnen met het door lezen van de specs en is nu druk bezig om alles in te kloppen. Wat teksten te bedenken e.d. (want die lagen uiteraard nog niet klaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Op 25 april lanceren wij onze volledig vernieuwde site, inclusief ons vernieuwde dienstenaanbod. Vanaf dat moment zijn de nieuwe snelheidsprofielen bestelbaar en is het mogelijk om Tweak Alles-in-1 pakketten te bestellen met televisie van Sparql.
....
Bent u nog geen klant van Tweak maar naar aanleiding van dit bericht geïnteresseerd? Kom dan op 25 april naar de website, doe de postcodecheck, en kijk welke aanbiedingen er voor u mogelijk zijn!
25 april 23:59 is natuurlijk ook 25 april maar naar mijn idee had er nu toch wel iets moeten staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-10 11:20
Een van onze netwerkleveranciers is niet beschikbaar.

Voor een compleet overzicht van beschikbare producten, verzoeken wij u de postcode check op een later tijdstip nog een keer te proberen.

Mocht deze situatie zich blijven voordoen, neem dan contact op met onze servicedesk.
Ziet ernaar uit dat er wel iets is, maar even nog geactiveerd moet worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poortvliet
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 14:41
De nieuwe website is online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 11:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar wat er precies voor aanbieding voor bestaande klanten komt, Van wat ik nu zie wordt ik niet blij.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Firesphere schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:44:
Ik ben nog steeds erg benieuwd naar wat er precies voor aanbieding voor bestaande klanten komt, Van wat ik nu zie wordt ik niet blij.
Ik zie €5/maand korting op internet en het Sparql Basis abbo voor de prijs van het light abbo (€9)

Ik ga van 200/200 voor 125,22 maand naar 94,40/maand voor 1000/1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik word ook nog niet blij want, als nieuwe klant betaal ik veel meer.
voor een 100 Glas + Sparql basic, € 63,95
Een 250 Glas + Sparql basic, € 59,95 maar die kan ik niet afsluiten!
Waarom is 250 goedkoper dan 100?

Edit:
Op mijn adres kan overigens 500/500 geleverd worden (Scarlet)

[ Voor 14% gewijzigd door HoppyF op 25-04-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

HoppyF schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:52:

Edit:
omdat die 100/100 ingekocht is bij KPN en die 250/250 op hun eigen netwerk draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
HoppyF schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:52:

Edit:
Zelfde met glas Glas 500 + Sparql Basic € 83.95 en Glas 1000 + Sparql Basic voor € 84,95.

Mensen in Almere, Enschede en Boekelo krijgen een dikkere korting :-(

Stom, als je wilt opnemen moet je Sparql Basic kiezen, als je Sparql Light kiest krijg je de melding:
U heeft 'Sparql Opnemen' besteld, maar dient hiervoor ook 'Sparql Basic' te bestellen.
Ik vind het nog wat prijzig, vandaag ook nog geen aanbieding bij de post.

[ Voor 58% gewijzigd door WhySoSerious? op 25-04-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Net gebeld Glanerbrug (Enschede) heeft ook 100 Mbit+ tot een Gigabit,
Helaas kon ik nog niet bestellen ik moet eerst de postbode afwachten op de brief.
Jammer anders had ik meteen kunnen bestellen.

Het omprikken gaat als volgt, 1x in de zoveel tijd gaan ze naar de POP's en prikken dan de klanten die besteld hebben om naar de apparatuur van Tweak.

Downtime zou minimaal moeten zijn 30 Minuten met maximaal een halve dag!

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-c5f-s4yShf4/TgYiyVJiKtI/AAAAAAAAAjU/I8NX9ckXeRI/s320/008.JPG

Dit ben ik niet BTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaWoot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 23:21

ZaWoot

Red Is The Color

Iemand een idee of het huidige (gratis) Usenet Account komt te vervallen? (en hiervoor in de plaats dus HBO komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 16:28
ZaWoot schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:23:
Iemand een idee of het huidige (gratis) Usenet Account komt te vervallen? (en hiervoor in de plaats dus HBO komt)
Als je op de site in het menu onder glas op internet klikt staat daar nog steeds in de beschrijving dat je een 100Mbit newsserver abbo er gratis bijkrijgt

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De nieuwe abonnemneten zijn inderdaad niet echt super goedkoop te noemen.

Aan de andere kant zijn ze ook weer niet echt slecht. 59,95 per maand voor Sparql Basic + 250/250 is in ieder geval qua snelheid die je krijgt gewoon mooi.

Wel jammer dat opnemen weer een melkkoe wordt.....

En wat ook jammer is, is dat ze bij lagere internetsnelheden alleen Sparql Light in een pakket hebben.

edit: Oh ja, die 250/250 is alleen voor Almere en Enschede. Tsja.... op de 'reguliere' snelheden is het dus inderdaad helemaal niet zo aantrekkelijk tov. de andere providers.

Maar goed, het is een begin. Eerst maar eens kijken hoe veel belangstelling er komt bij deze prijsstelling. Wellicht dat het wel de mensen trekt die HBO belangrijk vinden.

[ Voor 46% gewijzigd door eymey op 25-04-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:38:
De nieuwe abonnemneten zijn inderdaad niet echt super goedkoop te noemen.
Voor mij is het nieuwe abbo €30/maand goedkoper, en dan ga ik ook nog eens van 200/200 naar 1000/1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Ja als je in Almere, Enschede en Boekelo woont is het wel een goeie deal, in andere steden niet.
Ik wacht de aanbieding nog wel af als die nog komt :P

[ Voor 36% gewijzigd door WhySoSerious? op 25-04-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
@Aaargh, welke plaats woon je en wanneer ga je bestellen?
Ik bestel meteen als ik de brief binnen heb dan ga ik ook van 200 naar 1000. Goedkoper en Sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

kmichael schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:53:
@Aaargh, welke plaats woon je en wanneer ga je bestellen?
Ik bestel meteen als ik de brief binnen heb dan ga ik ook van 200 naar 1000. Goedkoper en Sneller :)
Enschede.

Zodra de brief binnen is, op de website bestellen is niet voor bestaande glasvezel klanten (lijkt wel zo, maar het is apparently alleen voor bestaande ADSL/TweakNews klanten) anders had ik dat wel besteld.

Ga naar 1000/1000 (duh!) met Sparql Basic + opnemen + premium, HBO had ik al maar kost nu niks extra. Zit nog ff te twijfelen over Film1 maar dat kan altijd nog. Wat ik me er van kan herinneren toen ik bij Ziggo zat was Film1 niet zo boeiend, te veel 'culturele' films en te weinig blockbusters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vindt de nieuwe abbo's zeker een stuk goedkoper, heb nu 100/100 en 4 ontvangers (inclusief opnemen) bij Tweak Blauw voor 84 euro.

Als ik nu 250/250 neem, inclusief 3 extra ontvangers en opnemen (+12 euro) zit ik op 81 euro, dus 3 euro goedkoper, HBO erbij en 150Mbit/s sneller..

Nu nog wachten op de persoonlijke aanbieding...als die er al komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Vorkie schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:04:
Nu nog wachten op de persoonlijke aanbieding...als die er al komt
Volgens de helldesk waren de brieven gisteren verstuurd, zou dus vandaag of morgen binnen moeten komen.

Gaat hier direct weer ingevuld retour. Sluit maar aan 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
In Almere en Enschede zijn het inderdaad leuke pakketten.

Maar goed, ik zit in principe nog aan Vodafone vast (en zou dan ook nog wel even moeten nadenken of ik de CATV vezel wil opofferen voor sneller internet en betere streams :P )

Ik blijf het Sparql Lite pakket toch eigenlijk wel een "van alles te weinig" pakket vinden. Als men voor die prijs op z'n minst Ned. 1, 2 en 3 in HD door zou geven + alle regionalen, en opnemen+timeshiften inbegrepen, dan had men op andere punten nog steeds genoeg kunnen differentieren.

@Aaaargh: Ik verwacht als je bent aangesloten wel een uitgebreide review van de sparql box ;)

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 25-04-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:10

Quad

Doof

Zijn de brieven naar alle klanten verstuurd?
Zo te zien zet Tweak all-in op alles in een pakketten, moet je als bestaande klant ook overstappen of niet? Dat is nog niet duidelijk.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:06:

Maar goed, ik zit in principe nog aan Vodafone vast (en zou dan ook nog wel even moeten nadenken of ik de CATV vezel wil opofferen voor sneller internet en betere streams :P )

Ik blijf het Sparql Lite pakket toch eigenlijk wel een "van alles te weinig" pakket vinden. Als men voor die prijs op z'n minst Ned. 1, 2 en 3 in HD door zou geven + alle regionalen, en opnemen+timeshiften inbegrepen, dan had men op andere punten nog steeds genoeg kunnen differentieren.
Ik maak de keuze gewoon om CATV te laten vervallen, er zit 1 TV op (DVB-C), namelijk die van mijn zoontje. Nou als je hem beneden bezig ziet snapt ie snel genoeg hoe die met de extra afstandsbediening moet werken.

De IPTV server heb ik toch laten vervallen, want een hoop gedoe en met het nieuwe abbo heb je ook any device TV kijken, dus heb ik de IPTV server niet meer nodig (maar een VPN verbinding)

Ben alleen benieuwd, van Tweak Blauw (Glashart Media TV) zijn het strakke TV streams, blijft dat in Almere dezelfde source houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
eymey schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:06:

@Aaaargh: Ik verwacht als je bent aangesloten wel een uitgebreide review van de sparql box ;)
De doelgroep Almere/Enschede is zeer beperkt, niet omdat het aantal aansluitingen heel weinig is maar vooral omdat je als kleine (Tweak) provider maar een klein deel van de bestaande klanten zult kunnen winnen. Naar mij idee een kansloze missie.
De rest van Nederland heeft bij Tweak blijkbaar gewoon pech omdat de prijsstelling ook niet zo geweldig is dat dit een reden moet zijn om over te stappen.

Er is nog iets wat ik niet begrijp.
Tweak zegt: #1 Onafhankelijk van de internetreuzen
http://www.tweak.nl/5xbeter.html

Vervolgens kopen ze rustig producten en diensten in bij KPN.
Ben ik nu gek? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:29
Als je bij de handleidingen kijk zie je motorola spul en experia dozen.

Dus of ze hebben de nieuwe handleidingen nog niet online of ze schuiven gewoon 1 op 1 het KPN product ook op hun eigen netwerk in die paar gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik gok dat de nieuwe handleidingen nog niet online staan, want Sparql gebruikt zeker geen Motorola, en voor zover ik begreep is het nieuwe modem een Zyxel.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Axelfoley007 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:20:
Als je bij de handleidingen kijk zie je motorola spul en experia dozen.

Dus of ze hebben de nieuwe handleidingen nog niet online of ze schuiven gewoon 1 op 1 het KPN product ook op hun eigen netwerk in die paar gebieden.
De gehele website heeft alleen maar een andere stylesheet gekregen. Alle oude zaken staan er gewoon nog op.

Snap dat je kritisch erop kijkt, maar Sparql handleidingen komen ter zijner tijd wel. En vergeet niet, er zijn nog steeds klanten met KPN en al deze apparatuur, zal beetje apart zijn dat er allemaal af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGG
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

RGG

Net even gekeken naar het TV aanbod van Sparql, wat mij opviel is dat je bij de lite variant, geen beschikking hebt over BBC1 en 2 en een aantal publieke Duitse zenders.
Nu moet je dus haast wel de basic Sparql nemen van een tientje meer in de maand wil je deze in mijn ogen standaard zenders blijven ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Roelf558 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:32:
Nu moet je dus haast wel de basic Sparql nemen van een tientje meer in de maand wil je deze in mijn ogen standaard zenders blijven ontvangen.
Op het moment kost Basic hetzelfde als Light, dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

HoppyF schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:13:

Ze beginnen in Enschede en Almere, maar ze zijn wel van plan het naar meer plekken uit te rollen. In 1 keer overal zelf apparatuur plaatsen zal waarschijnlijk te gevaarlijk en te veel werk zijn voor een kleine partij als Tweak, dus doen ze het in stappen. Het doel zal zijn uiteindelijk alleen via het eigen netwerk te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
HoppyF schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:13:
[...]

De doelgroep Almere/Enschede is zeer beperkt, niet omdat het aantal aansluitingen heel weinig is maar vooral omdat je als kleine (Tweak) provider maar een klein deel van de bestaande klanten zult kunnen winnen. Naar mij idee een kansloze missie.
De rest van Nederland heeft bij Tweak blijkbaar gewoon pech omdat de prijsstelling ook niet zo geweldig is dat dit een reden moet zijn om over te stappen.

Ga er nou maar gewoon van uit dat ze nog niet de hele site hebben weten aan te passen.

Er is toch duidelijk overal geschreven dat Tweak van de producten en diensten van KPN weg gaat?

Behalve (in niet-Almere en niet-Enschede) dan nog de WBA access en de WBA Broadcast Streams.

En wat betreft de rest van je post: Dat heb je nou al vaker geschreven. En er is ook al meerdere keren uitgelegd waarom je als kleine ISP -onmogelijk- zo'n mega investering kan doen in heel glasvezelland. Er is ook al meerdere keren uitgelegd waarom het voor Tweak/Cambrium het eenvoudigst zou kunnen zijn om in Almere en Enschede hiermee te beginnen.

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 25-04-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Roelf558 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:32:
Net even gekeken naar het TV aanbod van Sparql, wat mij opviel is dat je bij de lite variant, geen beschikking hebt over BBC1 en 2 en een aantal publieke Duitse zenders.
Ik denk/hoop dat Sparql binnen afzienbare termijn ook wel zal inzien dat men toch nog echt wel flink de pakket- en prijsstelling zal moeten heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik woon ook in Almere en heb momenteel het Alles-in-een Groen 60 pakket bij Tweak met twee settop boxen, voor € 54,95 per maand. Een van de twee gebruiken we eigenlijk nooit (of eigenlijk beiden niet, we kijken altijd via iPad en iPhone, áls we al televisie kijken).

Maargoed, toch getriggerd door de vernieuwing en het aanbod heb ik ook overwogen over te stappen. Ook hier helaas nog geen bericht mogen ontvangen met het "interessante aanbod" dus ik heb even gebeld met de helpdesk.

Daar werd mij verteld dat het aanbod exact hetzelfde is als het aanbod op de website: blijvend € 5,- korting op internet (mits een pakket van 100 Mbit of sneller) en blijvend het Sparql Basic pakket voor de prijs van Sparql Light. Ik kon dus ook gewoon via de website bestellen, waar in het bestelproces overigens ook een optie is te vinden om aan te geven dat je reeds een Tweak-klant bent en wat dan je klantnummer is.

Dus heb ik pak 'm beet een uur geleden een pakket besteld met 250 Mbit internet, Sparql Basic en telefonie, voor € 59,95 per maand. Dat is € 5,- meer dan wat ik nu betaal, maar ga dan wel van 60 Mbit naar 250 Mbit.

Dus tenzij er een snellere bestelprocedure is voor bestaande klanten die staat uitgelegd in het aanbod wat nog bezorgd moet worden (via de website duurt het ongeveer vier weken), is er dus geen enkele reden om te wachten op het aanbod en kun je prima nu bestellen.

Over Sparql
Ook heb ik even navraag gedaan naar Sparql. Op dit moment bieden zij nog geen app aan maar de medewerker die mij te woord heeft gestaan wist mij te melden dat het doel is om een minimaal gelijke service te bieden als het huidige ("oude") aanbod en dat er op dit moment wordt gewerkt aan een app. Wanneer deze openbaar wordt gemaakt kon hij nog niet zeggen.

Dat de app er sowieso komt is wat mij betreft in ieder geval goed nieuws.

[ Voor 13% gewijzigd door JaFFoG op 25-04-2014 15:05 . Reden: Over Sparql ]

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:01:
[...]

Ik denk/hoop dat Sparql binnen afzienbare termijn ook wel zal inzien dat men toch nog echt wel flink de pakket- en prijsstelling zal moeten heroverwegen.
Ik kan mij de begintijd van UPC nog herinneren, met de start van digitale TV, daar zat ook bij het standaard pakket geen BBC etc.. dit vanwege de hoge kosten die BBC rekent, zelfs teletekst was een probleem toen. Ik denk dat dit wel meespeelt.

En zeg nou zelf, ze kondigen dit nu groots aan en betaal je maar 14,95 voor de basis, waar het wel allemaal bijzit en zelfs HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Uhm, het pakket waar HBO bij in zit kost toch 23,95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

JaFFoG schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:01:
Dus tenzij er een snellere bestelprocedure is voor bestaande klanten die staat uitgelegd in het aanbod wat nog bezorgd moet worden (via de website duurt het ongeveer vier weken), is er dus geen enkele reden om te wachten op het aanbod en kun je prima nu bestellen.
Nee, dat kan niet . Je moet een domeinnaam opgeven en als je die weglaat krijg je de melding dat dat veld verplicht is, als je je bestaande domeinnaam invult krijg je de melding dat ie al bestaat.

Heb hier met de helpdesk over gebeld en volgens hun is dat alleen bedoelt voor bestaande klanten met ADSL/TweakNews, niet fiber klanten (je krijg dan ook een nieuw klantnummer). Nu via de website bestellen duurt langer, want ze hebben sowieso je handtekening nodig. Als het goed is zit bij het aanbod dat je krijg direct het juiste formulier om terug te sturen, jij zal nu nog moeten wachten op een nieuw contract wat je moet invullen en opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:16:
Uhm, het pakket waar HBO bij in zit kost toch 23,95?
Als introductieaanbod krijg je die als je nu afsluit permanent voor de prijs van het goedkopere abbo. Volgens mij moet je dan wel een 100Mbit of sneller abbo nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
JaFFoG schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:01:

Daar werd mij verteld dat het aanbod exact hetzelfde is als het aanbod op de website: blijvend € 5,- korting op internet (mits een pakket van 100 Mbit of sneller) en blijvend het Sparql Basic pakket voor de prijs van Sparql Light. Ik kon dus ook gewoon via de website bestellen, waar in het bestelproces overigens ook een optie is te vinden om aan te geven dat je reeds een Tweak-klant bent en wat dan je klantnummer is.
Ik vraag me af of dit aanbod alleen voor de happy few in Almere / Enschede geldt of ook voor de rest van Nederland. Ik heb nu 100 Mbit (de maximaal aangeboden snelheid op mijn locatie) en betaal 55 € met glas-groen. Omschakelen is dan alleen interessant als deze aanbieding ook voor mij geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Aaargh! schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:23:
[...]

Nee, dat kan niet . Je moet een domeinnaam opgeven en als je die weglaat krijg je de melding dat dat veld verplicht is, als je je bestaande domeinnaam invult krijg je de melding dat ie al bestaat.
Ja, die (sub)domeinnaam interesseert mij ook totaal niet dus heb ik maar wat in gevuld.
Heb hier met de helpdesk over gebeld en volgens hun is dat alleen bedoelt voor bestaande klanten met ADSL/TweakNews, niet fiber klanten (je krijg dan ook een nieuw klantnummer).
Ik vind het wel merkwaardig dat de helpdeskmedewerker mij dit niet heeft verteld dan. Hij heeft mijn gegevens erbij gezocht dus weet wat voor abonnement ik nu heb. Typisch om te zien dat nu alweer twee verhalen ontstaan binnen dezelfde helpdesk.
Nu via de website bestellen duurt langer, want ze hebben sowieso je handtekening nodig. Als het goed is zit bij het aanbod dat je krijg direct het juiste formulier om terug te sturen, jij zal nu nog moeten wachten op een nieuw contract wat je moet invullen en opsturen.
Hebben ze bij een overstap naar een nieuw contract niet sowieso je handtekening nodig? Dus ook als je het via het "aanbod voor bestaande klanten" doet? Het gaat hier immers om een compleet nieuwe dienst.

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 16:28
vincitori schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:27:
[...]

Ik vraag me af of dit aanbod alleen voor de happy few in Almere / Enschede geldt of ook voor de rest van Nederland. Ik heb nu 100 Mbit (de maximaal aangeboden snelheid op mijn locatie) en betaal 55 € met glas-groen. Omschakelen is dan alleen interessant als deze aanbieding ook voor mij geldt.
Het probleem is alleen dat KPN iTV van glas groen nog maar aangeboden wordt tot 1 juli, dan trek tweak de stekker uit KPN iTV en zal je dus wel over moeten stappen...

Voor mij erg jammer, want ik kijk zelden TV en zal dus hoe dan ook duurder uit zijn... Want ik maak gretig gebruik van de newsservers van tweak die ingebakken in het abbo zitten, dus als ik over zou stappen naar een andere provider ben ik voor het complete pakket misschien wel minder kwijt maar heb ik ook geen 100mbit newsserver meer, dus als ik die er weer loas naast af moet sluiten ben ik ook weer duurder uit...

Al met al ben ik er dus niet echt blij mee allemaal...

De enige mogelijkheid zou dan nog zijn dat tweak zich voor 1 juli heeft uitgebreid naar mijn regio (Dordrecht) zodat ik ook gebruik kan maken van de "Enschede/Almere" abonnementen, maar die kans acht ik nihil...

Edit:
Ik zie nu net pas staan dat het enige verschil in prijs tussen Enschede/Almere en de rest van nederland komt omdat je daar sparql basic krijgt voor de prijs van lite... Als dat ook aangeboden wordt voor alle bestaande klanten zou ik dat wel mooi vinden, want dan ga je dus als bestaande klant niet meer betalen...
Opzich zou mij dat ook nog wel aannemelijk lijken gezien dit alleen betrekking heeft op het televisie gedeelte wat tweak toch aan gaat bieden in heel nederland, dus vraag me eigenlijk af waarom je alleen in de omgeving Enschede/Almere die extra korting krijgt op je TV abbo... Was dit korting op je internet aansluiting zou ik dat nog begrijpen, maar nu zou ik me nog meer genaaid voelen als ik dan alsnog 64 euro moet gaan betalen...

[ Voor 31% gewijzigd door Spekkie88 op 25-04-2014 15:44 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Spekkie88 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:33:
[...]

De enige mogelijkheid zou dan nog zijn dat tweak zich voor 1 juli heeft uitgebreid naar mijn regio (Dordrecht) zodat ik ook gebruik kan maken van de "Enschede/Almere" abonnementen, maar die kans acht ik nihil...
Grappig, zelfde regio (Dordrecht) en zelfde "probleem" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Spekkie88 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:33:
[...]

Het probleem is alleen dat KPN iTV van glas groen nog maar aangeboden wordt tot 1 juli, dan trek tweak de stekker uit KPN iTV en zal je dus wel over moeten stappen...

Voor mij erg jammer, want ik kijk zelden TV en zal dus hoe dan ook duurder uit zijn... Want ik maak gretig gebruik van de newsservers van tweak die ingebakken in het abbo zitten, dus als ik over zou stappen naar een andere provider ben ik voor het complete pakket misschien wel minder kwijt maar heb ik ook geen 100mbit newsserver meer, dus als ik die er weer loas naast af moet sluiten ben ik ook weer duurder uit...

Al met al ben ik er dus niet echt blij mee allemaal...

Edit:
Ik zie nu net pas staan dat het enige verschil in prijs tussen Enschede/Almere en de rest van nederland komt omdat je daar sparql basic krijgt voor de prijs van lite... Als dat ook aangeboden wordt voor alle bestaande klanten zou ik dat wel mooi vinden, want dan ga je dus als bestaande klant niet meer betalen...
Opzich zou mij dat ook nog wel aannemelijk lijken gezien dit alleen betrekking heeft op het televisie gedeelte wat tweak toch aan gaat bieden in heel nederland, dus vraag me eigenlijk af waarom je alleen in de omgeving Enschede/Almere die extra korting krijgt op je TV abbo... Was dit korting op je internet aansluiting zou ik dat nog begrijpen, maar nu zou ik me nog meer genaaid voelen als ik dan alsnog 64 euro moet gaan betalen...
Als Tweak nu meteen bij introductie duidelijkheid zou verschaffen over de uitrol van de rest van Nederland buiten Almere/Enschede om, zou je er iets aan hebben.
Nu blijft het maar afwachten wat men in de toekomst gaat doen.
Almere/Enschede kan dan gezien worden als een soort pilot, maar daar houdt het dan wel mee op.

De streven naar onafhankelijkheid van KPN juich ik wel toe maar je ziet dat dit toch vooral een lange en moeizame weg is.

Ik heb verder niets tegen Tweak want ik ben er jaren een tevreden klant geweest (ADSL) en nu nog (News) maar ik vind het aanbood wat ze nu bieden toch te mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:36
Hier ook Dordrecht. Even gerekend. Heb nu blauw alles in 1 met uitgebreid zenderpakket 35/35 voor een krappe 66,50 euro. Vervangende abbo zou kosten:
- 50mb is zat: 35 euro
- basic + premium 33,95 euro
Totaal afgerond 69 euro.

Korting krijg je pas bij 100mb maar dan ben je nog 5 euro duurder uit en dat verschil in snelheid maakt mij eigenlijk niet uit.

Mijn abbo wordt dan 4 euro duurden en dan heb je het volgende extra:
- 15/15 meer internetsnelheid.
- HBO maar denk niet dat ik daar veel naar kijk.

Belangrijkste zijn de discovery + natgeo zenders en ook politiek 24 dwingt mij tot het premium.

Jammer die 4 euro maar geen dealbreker. Ik neem aan als je de functionaliteit wilt van 'start gemist' het 'opnemen pakket' er bij moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat neem ik ook aan ja.

Het jammere van de huidige prijsstelling is gewoon dat je eigenlijk relatief veel betaalt tov. de concurrenten, omdat er standaard HBO in zit. Als je daar niet in geinteresseerd bent, dan is Sparql eigenlijk al snel onaantrekkelijk.

Dan hadden ze toch echt beter wat meer keuze kunnen bieden door bv. in plaats van HBO voor een andere "inbegrepen" extra te kiezen, of een wat lager maandbedrag .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
eymey schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:53:
Dat neem ik ook aan ja.

Het jammere van de huidige prijsstelling is gewoon dat je eigenlijk relatief veel betaalt tov. de concurrenten, omdat er standaard HBO in zit. Als je daar niet in geinteresseerd bent, dan is Sparql eigenlijk al snel onaantrekkelijk.

Dan hadden ze toch echt beter wat meer keuze kunnen bieden door bv. in plaats van HBO voor een andere "inbegrepen" extra te kiezen, of een wat lager maandbedrag .
Precies.
Laat HBO weg en lever gewoon kwalitatief goede HD streams (mèt goed geluid) voor een redelijke prijs, dan komen de klanten vanzelf wel.
Internetsnelheid is vaak het probleem niet, volgens mij zit daar tussen de aanbieders erg weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Iemand wel een brief gekregen? Ik NIET!
Nu kan ik mijn abonnement niet wijzigen!

PostNL bezorging:

za 26 april* Koningsdag*

*Aanbieden van post is niet mogelijk en/of er is een aangepaste postbezorging.
**Er is een aangepaste postbezorging en/of er geldt een 72-uurs tarief.

http://www.postnl.nl/zakelijk/klantenservice/servicekaders/

Ze hadden beter afgelopen Woensdag de nieuwe site online kunnen zetten...
Uiteraard wordt hier in Enschede geen POST bezorgt op Maandag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:36
kmichael schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 18:27:

PostNL bezorging:

za 26 april* Koningsdag*

Je kunt gewoon hetformulier invullen op de website van tweak. Je kunt daar ook je bestaande klantnummer invullen. Volgens mij berekent de webapp automatisch de korting op je adres die je waarschijnlijk per post gaat ontvangen. Ik kreeg een introductiekorting van 5 euro. Kan natuurlijk een andere korting zijn maar ik vermoed van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Die man aan de telefoon zei van dat dit niet kon
ik bel zo nog wel een keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kmichael schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 18:27:

PostNL bezorging:

za 26 april* Koningsdag*

Ik ook niets, ook Enschede. (waar Enschede trouwens? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Glanerbrug 1e stoplicht links als je vanuit Enschede komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Almere stripheldenbuurt Almere buiten als ik op site kijk en postcode check doe kom ik niet verder dan 100 mbit was toch overal in Almere 1000 alleen Almere poort niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Nou net dus weer gebeld, ik kon gewoon bestellen!
Gigabit besteld, goedkoper en sneller ben benieuwd.
Als het mee zit worden klanten binnen 1,5 week overgeprikt !! (maar goed er zitten feestdagen tussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Dus er is helemaal geen aanbieding? gewoon de € 5 korting en Sparql Basic wat eigenlijk iedereen nu krijg die besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik kreeg aan de telefoon te horen dat het verstandig is om te wachten op de brief.
Als klant van tweak krijg je namelijk een extra korting.

Of dat al verrekend is op de site zelf weet ik nu ook niet meer :-(
Ik wacht voor de zekerheid maar op de brief.
Die paar extra dagen kunnen er ook nog wel bij.

Wel vervelend dat alles zo onduidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
goldvinger schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:09:
Ik kreeg aan de telefoon te horen dat het verstandig is om te wachten op de brief.
Als klant van tweak krijg je namelijk een extra korting.

Of dat al verrekend is op de site zelf weet ik nu ook niet meer :-(
Ik wacht voor de zekerheid maar op de brief.
Die paar extra dagen kunnen er ook nog wel bij.

Wel vervelend dat alles zo onduidelijk is.
Vreemd dat nog niemand die brief ontvangen heeft.
Dit zou meer duidelijkheid geven.
Ik vraag me af of de post morgen wel bezorgd wordt omdat het immers een feestdag is.

Edit: pech dus!

Op Paasmaandag (21 april), Koningsdag (26 april), Hemelvaartsdag (29 mei) en Pinkstermaandag (9 juni) wordt er geen post bezorgd

[ Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 25-04-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw bericht.

De brieven zijn gisteren aan al onze klanten verstuurd, normaal gesproken levert PostNL brieven binnen 1 werkdag af, helaas is dat bij u niet het geval. Naar alle waarschijnlijkheid zal u dinsdag de brief ontvangen met meer informatie, helaas kunnen wij u deze niet via e-mail doen toekomen.

Graag wil ik u adviseren dinsdag af te wachten.

Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Hopende hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Tweak Servicedesk
Geachte heer / mevrouw,

Bestaande klanten kunnen in sommmige gevallen 5 + 9 euro korting krijgen.
U dient een product selectie te maken, vervolgens op 'bestel direct' te klikken waarna om postcode + huisnr word gevraagd.
Vervolgens kunt u de kortingen inzien.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Tweak Servicedesk
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Toch maar weer even gebeld.

Door de postcodecheck wordt gelijk de korting gegeven. (€9,- televisiekorting is de korting die aan huidige klanten extra wordt gegeven)

Men kan dus de bestelling doen via de site.

Echter, wilt men het subdomijn behouden dan moet men op de brief wachten.
Doormiddel van die brief kan je aangeven dat je het subdomijn wilt behouden.

aangezien ik dat wil, moet ik dus nog even geduld hebben.
De medewerker zei dat ik de brief dinsdag zou moeten ontvangen.

[ Voor 9% gewijzigd door goldvinger op 25-04-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 07:14
Hier (Enschede) ook nog geen brief ontvangen. Is er uberhaupt iemand die de brief al wel heeft ontvangen? Zal wel dinsdag worden.

Als ik het goed begrijp moet je een nieuwe overeenkomst tekenen. Zit je dan als bestaande klant weer een jaar vast aan die overeenkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Nee, heb te horen gekregen dat je tijd van je huidige contract gewoon doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Ja als ik postcodecheck doe dan staat er bij mij alsnog € 5 korting die iedereen gewoon krijgt vanaf 100Mbit

Met Glas Groen alles in 1 100Mbit+ opnemen was ik € 60 kwijt, nu voor bijna het zelfde pakket € 68,90 met die zogenaamde € 5 aanbieding er al af en HBO boeit mij niet. Ik ga dus ergens anders kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door WhySoSerious? op 25-04-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik vind het ook best wel duur.
Ik betaal nu 45,- voor 30/30
Ik heb nog een ontvanger met harde schijf.

Nieuwe situatie:
100/100 voor 54,95.
Komt nog 4,95 bij voor het opnemen pakket.
Hbo en snelheid intereseren mij eigenlijk niet zo.
Ik kom dan op 59,90.
Dat is 14,90 per maand duurder ondanks de korting.

Voordeel is dat ik in Almere woon, dat betekend supper scherpe televisie.
Maar ja, is dat die €14,90 extra waard.

Dilema's dilema's.
Toch ook maar eens verder kijken wat de markt bied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@goldvinger je kunt toch 50/50 kiezen

http://www.tweak.nl/consu...productoverzicht_odf.html

Nadeel geen HD meer. Bij HD is jouw prijsverschil is wel groot maar misschien krijg je wel een mooie aanbieding. Persoonlijk heb ook niks mee HBO maar iemaand met een HBO abon is al heel snel goedkoper uit bij Tweak

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Precies spaceone.
Ik wil toch minimaal de basic hebben.
En dan kom je op:

50/50 -> €35
Basic -> €23,95
opname pakket -> €4,95
Totaal : €63,90

Dan kan ik dus beter 100/100 nemen omdat ik dan de extra korting krijg en daardoor lagere kosten tov 50/50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 18:48:
Ik woon in Almere stripheldenbuurt Almere buiten als ik op site kijk en postcode check doe kom ik niet verder dan 100 mbit was toch overal in Almere 1000 alleen Almere poort niet.
Het lijkt erop dat Tweak ook problemen kent met de PoP's in Stripheldenbuurt, Diamantenbuurt en Tussen de Vaarten Zuid (het Trinet gebied dat als laatste van Almere Buiten is verglaasd)
Wellicht duurt levering daar ook langer. Wel vreemd dat ze dat niet in het nieuws vermeldden terwijl ze wel eerlijk waren over Poort.
Ik neem aan dat het een probleem is voor de backboneleverancier (lees: duur)

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 25-04-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja raar wel over poort verder niet vreemd. Nou wacht wel want 100/100 heb ik al. Wil 1000/1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:35

Freakie1NL

Grote Baas

Ik heb ook geen brief gehad.

Wel heel benieuwd waarmee ze zullen komen gezien ik ruim op dit moment ruim 400 euro vooruit heb betaald voor 1 jaar (2 jarig contract). Veel meer gaan betalen voor Tweak zie ik niet zitten, de enige echte uitzonderlijke waarde vond ik altijd TweakNews. Gezien ik dat nu stukken minder gebruik en ik juist wel dingen als uitzending gemist via IPTV gebruik (waar je dus bij Sparql extra voor moet gaan betalen)........

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Ik wil nog ff vermelden dat de helpdesk super goed heeft geholpen en mega vriendelijk!
Pagina: 1 ... 28 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.