Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.395 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Nou ben ik inmiddels wel toe aan een nieuwe router, maar als dat ding van Tweak een dichtgetimmerd brok ellende is zonder IPv6-support (als Tweak nou eens überhaupt echt IPv6 gaat leveren...) dan zie ik, naast het verliezen van DVB-C met als vervanging verDRMde crap, toch nóg een reden om me eens te heroriënteren.

Hoe vrij gaat die router zijn? Portmapping, IPv6 address mapping, en kunnen instellen van eigen SIP VoIP account zijn toch wel de minimale eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 20:05
Hier een Glas Groen Alles-in-1 100 Mbit pakket en alles werkt goed. Het mooie vind ik dat usenet hier bij in zit wat ik veel gebruik, maar ik wil niet meer betalen en HBO boeit mij niet. Ook heb ik niet echt zin om weer een nieuw tv kastje uit te proberen, wil geen horizon dejavuu 8)7 Ik wacht volgende week nog af en kijk dan wat de mooie aanbieding is voor vaste klanten. Als ik nu bijvoorbeeld na Vodafone ga met ongeveer het zelfde abonnement ben ik € 47,50 kwijt, maar goed dan heb je ook weer een nieuwe tv kastje :+
Bent u al klant bij Tweak? Dan kunt ook u een mooie aanbieding tegemoet zien. Deze gaan in de week van 21 april de deur uit. We hopen dat wij u een aanbieding doen die volledig bij u past en dat u straks met volle teugen van onze verbeterde diensten gaat genieten.

[ Voor 17% gewijzigd door WhySoSerious? op 18-04-2014 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Barre73 schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:54:
[...]

Ik herhaal nog maar eens: Er zit een fout in en Tweak kan jou niet leveren wat zij beloofden. Er ligt geen meter glasvezel in jouw hele wijk/deel van jouw woonplaats. En dat kan ik vanuit mijn functie gewoon 100% garanderen.

Maar het antwoord in het algemeen zou ik wel kunnen geven: Als er glasvezel in je woonplaats/wijk is aangelegd en jij hebt het destijds niet naar binnen laten brengen waardoor er voor jou een rolletje in de stoep is klaargelegd, dan is de doorlooptijd tussen ondertekening contract en daadwerkelijke aanleg in huis circa 4 weken.
Inmiddels inderdaad een e-mail ontvangen van Tweak dat het helaas niet doorgaat, tenminste niet zolang er geen glasvezel ligt hier. :( Bestaan er flyers van Tweak met aanmeldformulieren? Desgewenst wil ik ze zelf wel bezorgen. Bij de laatste "rondvraag" van een paar jaar geleden was er maar 20%, misschien is dat percentage inmiddels opgelopen. Hoe groot moet het gebied trouwens zijn?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Ja volgens mij kan dat wel, alleen je moet niet bij Tweak zijn maar bij het bedrijf die de vezels in de grond leggen of waar het netwerk van is, als dat niet het zelfde bedrijf is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 09:38
Dat is dus Reggefiber. Die legt het netwerk aan en is eigenaar. Je kan ze bellen om te vragen hoe je aanleg in jouw deel van de plaats kunt bewerkstelligen?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Fuzzillogic schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:30:
Nou ben ik inmiddels wel toe aan een nieuwe router, maar als dat ding van Tweak een dichtgetimmerd brok ellende is zonder IPv6-support (als Tweak nou eens überhaupt echt IPv6 gaat leveren...) dan zie ik, naast het verliezen van DVB-C met als vervanging verDRMde crap, toch nóg een reden om me eens te heroriënteren.

Hoe vrij gaat die router zijn? Portmapping, IPv6 address mapping, en kunnen instellen van eigen SIP VoIP account zijn toch wel de minimale eisen.
De 8324 gebruiken ze momenteel toch ook al en volgens mij heeft die verder geen beperkingen vanwege een dichtgetimmerde firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Fuzzillogic schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:30:
Waarom gebruik je überhaupt de door je ISP geleverde router ? Ik heb de mijne niet eens laten bezorgen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 11-10 12:14

Wallie

Herr

Helaas, ook sparql gaat van gecodeerde streams gebruik maken..., hiermee ontgaat mij de meerwaarde van Sparql mij volkomen.
---------
Geachte heer,

Bedankt voor uw interesse in Sparql.

Alle streams van de zenders die wij kunnen/mogen aanbieden bevatten DRM encryptie. Dit is helaas een eis van bijna iedere content partij. Daar dienen wij ons aan te houden.

Wellicht dat daar in de toekomst nog verandering in komt. Hopende dat u als nog geinteresseerd blijft in ons product.

Met vriendelijke groet,

Sparql

[ Voor 5% gewijzigd door Wallie op 18-04-2014 09:44 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Op het moment heb ik Tweak Blauw 50Mbit, met (enkel "analoge") TV en telefonie voor €45/maand. Dit is prima voor mij -- ik hoef geen HD TV en het enige kastje naast mijn TV is nu een streamer box. Verder ben ik tevreden over Tweak tot nu toe; een stabiele verbinding en geen problemen gehad in de 3-4? jaar dat ik er nu bij zit.

Begrijp ik het goed dat met deze veranderingen:
- ik nu "verplicht" HD TV moet afnemen en een decoder-kastje naast de TV moet gaan zetten?
- en daarnaast net iets meer ga betalen, maar daar dan wel HD TV voor terug krijg..?

Beide punten vind ik geen probleem (weinig kans dat ik hierdoor wegga bij Tweak), maar het had voor mij niet gehoeven..

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik zie toch wel een hele grote meerwaarde, maar dan helaas alleen in Almere en Enschede. Daar regelen ze namelijk geheel zelf hun TV aanvoer met eigen apparatuur in de PoP's. Dus wellicht wel met DRM maar dat heeft niets met de kwaliteit te maken. En deze zullen dus wel rechtstreeks vande SAT/Ericsson komen. Kwalitatief een stuk beter dan de KPN (of GHM) streams.

Zie ook de reactie van een Tweak medewerker met kennis:

4pp3l in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Tja, voor mij persoonlijk maakt me die kwaliteit niet heel veel uit. De kids kijken wat tv, ik kijk de formule 1 en soms het nieuws en dat is het wel. Ja, daar moet DRM op, per tv een ontvanger voor gehuurd worden... en per maand extra betalen omdat je wilt opnemen... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 16:05
The Dutch Dude schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:59:
Op het moment heb ik Tweak Blauw 50Mbit, met (enkel "analoge") TV en telefonie voor €45/maand. Dit is prima voor mij -- ik hoef geen HD TV en het enige kastje naast mijn TV is nu een streamer box. Verder ben ik tevreden over Tweak tot nu toe; een stabiele verbinding en geen problemen gehad in de 3-4? jaar dat ik er nu bij zit.

Begrijp ik het goed dat met deze veranderingen:
- ik nu "verplicht" HD TV moet afnemen en een decoder-kastje naast de TV moet gaan zetten?
- en daarnaast net iets meer ga betalen, maar daar dan wel HD TV voor terug krijg..?
Nee, je begrijpt het niet 100% goed.
Feitelijk krijg je van Tweak de Internet + telefonie, en komt de TV vanaf een externe partij (Sparql). Bij Sparql kun je kiezen uit een Light (€15) en een Basic pakket (€24). Het Light pakket heeft geen HBO en is niet in HD.
Wel komt er dan een decoder kastje naast je TV te staan en heeft dat decoder kastje alleen HDMI uit. Dus als je nog een oude analoge beeldbuis-TV hebt met alleen coax+SCART ingangen, dan heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:35
Barre73 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:59:
Ik zie toch wel een hele grote meerwaarde, maar dan helaas alleen in Almere en Enschede. Daar regelen ze namelijk geheel zelf hun TV aanvoer met eigen apparatuur in de PoP's. Dus wellicht wel met DRM maar dat heeft niets met de kwaliteit te maken. En deze zullen dus wel rechtstreeks vande SAT/Ericsson komen. Kwalitatief een stuk beter dan de KPN (of GHM) streams.

Zie ook de reactie van een Tweak medewerker met kennis:

4pp3l in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"
Ja, inderdaad een hele grote meerwaarde op een heel klein gebied!
Leuk als een pilot misschien maar onzinnig als je als nieuwe TV aanbieder de markt op wil.
Zo ga je dus als Sparql geen klanten binnenhalen.
Het kan natuurlijk zijn dat Sparql eerst start met twee plaatsen Almere/Enschede en daarna snel landelijk gaat uitrollen (via Tweak, misschien later ook via ander providers).
Dit blijft echter gissen.

Beetje jammer dat men daar niet direct een duidelijk statement over afgeeft.
Zo maak je als nieuwe TV aanbieder, naar mijn mening, een valse start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Aaargh! schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:43:
[...]

Waarom gebruik je überhaupt de door je ISP geleverde router ? Ik heb de mijne niet eens laten bezorgen.
Gebruik ik nu ook niet, maar m'n oude FB7270 trekt de 50Mbps down maar nét (up niet eens) en het 100Mbps LAN mag ook wel eens een upgrade krijgen. Als ik een nieuwe router kan "krijgen" die aan de eisen voldoet, dan is dat mooi meegenomen.

Ik vreesde dat die Zyxel verplicht zou worden, ivm hardcoded "geheime" instellingen waardoor een eigen router niet meer mogelijk was. Maar dat blijkt dus wel mee te vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Haay schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:12:
Feitelijk krijg je van Tweak de Internet + telefonie, en komt de TV vanaf een externe partij (Sparql). Bij Sparql kun je kiezen uit een Light (€15) en een Basic pakket (€24). Het Light pakket heeft geen HBO en is niet in HD.
Wel komt er dan een decoder kastje naast je TV te staan en heeft dat decoder kastje alleen HDMI uit. Dus als je nog een oude analoge beeldbuis-TV hebt met alleen coax+SCART ingangen, dan heb je een probleem.
Mijn TV heeft al wel HDMI, dus dat is geen punt :P . Ik dacht dat Sparql een soort van apart initiatief was, gestart door Tweak; ik begrijp dus dat de twee geheel los staan, maar dat Tweak gewoon de eerste is die de diensten van Sparql aanbiedt?

Helaas mist het Light pakket net die paar zenders die in Huize The Dutch Dude wel gekeken worden, zoals BBC 1 & 2.. Ik vind het ook jammer dat een aantal van de Duitse zenders die ik volgens mij nu standaard heb, voortaan alleen onder Premium vallen.. maar Schlager TV (nu ook standaard :'( :'( ) zal ik zeker niet missen.. :P .
Als ze die twee pr0n kanalen nu eens onder Premium schuiven en daar wat nuttigers voor in de plek zetten.. :+

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Fuzzillogic schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:24:
[...]

Gebruik ik nu ook niet, maar m'n oude FB7270 trekt de 50Mbps down maar nét (up niet eens) en het 100Mbps LAN mag ook wel eens een upgrade krijgen. Als ik een nieuwe router kan "krijgen" die aan de eisen voldoet, dan is dat mooi meegenomen.

Ik vreesde dat die Zyxel verplicht zou worden, ivm hardcoded "geheime" instellingen waardoor een eigen router niet meer mogelijk was. Maar dat blijkt dus wel mee te vallen?
Bij Tweak Blauw is het iig geen issue, ik heb er gewoon een Asus RT-N66U achter hangen, de moet toch een aardig eind richting die gbit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20
HoppyF schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:16:
[...]

Ja, inderdaad een hele grote meerwaarde op een heel klein gebied!
Leuk als een pilot misschien maar onzinnig als je als nieuwe TV aanbieder de markt op wil.
Zo ga je dus als Sparql geen klanten binnenhalen.
Het kan natuurlijk zijn dat Sparql eerst start met twee plaatsen Almere/Enschede en daarna snel landelijk gaat uitrollen (via Tweak, misschien later ook via ander providers).
Dit blijft echter gissen.

Beetje jammer dat men daar niet direct een duidelijk statement over afgeeft.
Zo maak je als nieuwe TV aanbieder, naar mijn mening, een valse start.
Volgens mij heb ik ergens gelezen, ik dacht zelfs in het FP artikel over deze zet van Tweak, dat men wel voornemens is (als dit pakket een succes wordt lijkt me) om de aanpak met eigen apparatuur verder uit te gaan rollen. Ze beginnen in Almere en Enschede en de cirkels waarin dit beschikbaar is groeien dus naar elkaar toe.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 07:14
Vanaf dinsdag avond geen internet, TV (niet eens analog). Genexis heeft alleen wat flitsende ledjes. Maar goet vanmiddag komt de Reggefiber monteur langs.
Op http://www.telecompaper.com/nederlands start trouwens dat de Sparql STB een M12 is van ABOX42.
Her aanbod maar afwachten an dan kijken wat in ga doen.

Update: Mijn internet probleem bleek een niet goed werkende adaptor te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door KlaasKlaas op 18-04-2014 14:50 . Reden: verbeteren auto correctie fouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
The Dutch Dude schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:24:
[...]

Mijn TV heeft al wel HDMI, dus dat is geen punt :P . Ik dacht dat Sparql een soort van apart initiatief was, gestart door Tweak; ik begrijp dus dat de twee geheel los staan, maar dat Tweak gewoon de eerste is die de diensten van Sparql aanbiedt?

Helaas mist het Light pakket net die paar zenders die in Huize The Dutch Dude wel gekeken worden, zoals BBC 1 & 2.. Ik vind het ook jammer dat een aantal van de Duitse zenders die ik volgens mij nu standaard heb, voortaan alleen onder Premium vallen.. maar Schlager TV (nu ook standaard :'( :'( ) zal ik zeker niet missen.. :P .
Als ze die twee pr0n kanalen nu eens onder Premium schuiven en daar wat nuttigers voor in de plek zetten.. :+
Volgens mij zijn sparql.nl en Tweak (of beter gezegd: Cambrium ) wel degelijk aan elkaar verbonden. Zie maar de whois info van sparql.nl . Alleen wil men dus ook andere providers gaan verleiden om ook Sparql te gaan gebruiken.

Wellicht zullen die betreffende (toekomstige) ISP's in Almere en Enschede dan zelfs ook op de apparatuur van Cambrium gaan werken, ipv. bijvoorbeeld KPN WBA :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
Overbodig

[ Voor 92% gewijzigd door KlaasKlaas op 18-04-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

eymey schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:15:
[...]

Volgens mij zijn sparql.nl en Tweak (of beter gezegd: Cambrium ) wel degelijk aan elkaar verbonden. Zie maar de whois info van sparql.nl . Alleen wil men dus ook andere providers gaan verleiden om ook Sparql te gaan gebruiken.

Wellicht zullen die betreffende (toekomstige) ISP's in Almere en Enschede dan zelfs ook op de apparatuur van Cambrium gaan werken, ipv. bijvoorbeeld KPN WBA :)
Ik weet nu wel zeker dat sparql van Tweak is. Stuurde ze (sparql) nog een mail, kreeg dit terug:

Geachte heer / mevrouw,

Wij begrijpen dat het voor veel gebruikers die net wat meer eisen dan de gemiddelde consument een achteruitgang kan zijn.
En inderdaad stellen bepaalde content providers stricte regels op mbt opname, bewaartijd etc.
Helaas zijn dit beperkingen waar wij (momenteel) nog niet omheen kunnen.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Tweak Servicedesk

w: www.tweak.nl
e: info@tweak.nl
t: 0900-8932543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
eymey schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:13:
[...]

Volgens mij heb ik ergens gelezen, ik dacht zelfs in het FP artikel over deze zet van Tweak, dat men wel voornemens is (als dit pakket een succes wordt lijkt me) om de aanpak met eigen apparatuur verder uit te gaan rollen. Ze beginnen in Almere en Enschede en de cirkels waarin dit beschikbaar is groeien dus naar elkaar toe.
Sparql zegt:
In Enschede en Almere heeft Cambrium een eigen glasvezelnetwerk. Op die netwerken wordt 1000 Mbps aangeboden, met een ZyXEL 8324 modem achter de standaard Genexis grondplaat van Reggefiber.

Alleen op die twee netwerken komen de tv-zenders als onbewerkte streams, direct uit de Media Gateway in Hilversum. In alle andere postcodes worden de gecodeerde wholesale streams van KPN geleverd.
Sparql gaat dus gewoon KPN streams leveren buiten Almere/Enschede om.
Erg jammer, en volgens mij een gemiste kans want zo is de start wel erg karig.
De website van Sparql is niet duidelijk over de TV diensten zoals ze in het land geleverd gaan worden er staat niet duidelijk bij dat er een verschil is waar je woont.
Ik heb hierover een email gestuurd naar Sparql.
Sparql heeft mij al wel laten weten inderdaad alleen maar in Almere/Enschede eigen apparatuur te hebben staan maar dat ze wel van plan zijn landelijk te gaan uitrollen.

Het lijkt erop dat provider als Tweak maar ook Vodafone erg veel moeite hebben zich los te maken van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

HoppyF schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:48:
[...]

Sparql zegt:

[...]

Sparql gaat dus gewoon KPN streams leveren buiten Almere/Enschede om.
Erg jammer, en volgens mij een gemiste kans want zo is de start wel erg karig.
De website van Sparql is niet duidelijk over de TV diensten zoals ze in het land geleverd gaan worden er staat niet duidelijk bij dat er een verschil is waar je woont.
Ik heb hierover een email gestuurd naar Sparql.
Sparql heeft mij al wel laten weten inderdaad alleen maar in Almere/Enschede eigen apparatuur te hebben staan maar dat ze wel van plan zijn landelijk te gaan uitrollen.

Het lijkt erop dat provider als Tweak maar ook Vodafone erg veel moeite hebben zich los te maken van KPN.
Dat zal wel moeten, als je via KPN apparatuur levert (WBA) zul je de KPN streams moeten gebruiken. In Almere en Enschede gaan ze dus eigen apparatuur gebruiken en kunnen ze ook andere streams gebruiken. Je kunt niet verwachten dat ze direct overal eigen apparatuur plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:54:
[...]

Dat zal wel moeten, als je via KPN apparatuur levert (WBA) zul je de KPN streams moeten gebruiken. In Almere en Enschede gaan ze dus eigen apparatuur gebruiken en kunnen ze ook andere streams gebruiken. Je kunt niet verwachten dat ze direct overal eigen apparatuur plaatsen.
Daar heb ik ook wel begrip voor dat Sparql niet in het hele land waar glasvezel ligt in één keer eigen apparatuur kan gaan plaatsen, dit zal wellicht stap-voor-stap moeten gaan gebeuren.
Je moet hierover wel duidelijk zijn vind ik.

Op de website staat dit:
Perfecte beeldkwaliteit
Sparql maakt optimaal gebruik van de beschikbare bandbreedte om jou TV in de allerbeste kwaliteit te bieden. TV heeft er nog nooit zo goed uitgezien als met Sparql.

Dit klopt dus niet en moet zijn: In de plaatsen Almere/Enschede maakt Sparql enz...
In de overige plaatsen worden de "perfecte beeldkwaliteit" diensten gefaseerd geintroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Misschien weet Sparql wet iets van de toekomst van de KPN BCS streams dat wij hier allemaal nog niet weten..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Barre73 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:17:
[...]

Succes met zoeken naar een andere glasprovider met analoog en DVB-C dan. Ik voorspel je dat het langzaam uitgefaseerd gaat worden. Ondanks de voordelen die er aan zitten voor sommige mensen is het altijd alleen bedoeld geweest als opstap voor mensen naar volledige IPTV en om de overstap te verzachten. Dat houdt natuurlijk een keer op, zeker gezien dekosten die er aan zitten om het steeds weer overal uit te rollen en actief te houden. Vergeet niet dat er ook steeds een hele glasvezelroute gehuurd moet worden vanaf een bestaand headend naar een CityPoP met een paar aparte vezels voor dat coaxsignaal. + de apparatuur in alle Pops. Haal je dat weg, dan kan de maandprijs ineens lager. Zie daarbij ook Vodafone die hetzelfde aan het doen is, ook waar ze niet met eigen apparatuur in de PoP zitten.
Prima, ik zal gewoon blijven zoeken en providerhoppen zodat ik de diensten krijg die ik wil en wat ik wil is stabiel en snel internet en tv kijken zonder (vaak dure) verotte kastjes voor elke tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 22:02

greatgonzo

schit-te-rend!

begrijp ik het goed dat ik straks mijn KPN settopbox kan weggooien na 1 juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 14:33
greatgonzo schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:12:
begrijp ik het goed dat ik straks mijn KPN settopbox kan weggooien na 1 juli?
Ik gok terugsturen naar Tweak, ze zullen inderdaad na die datum waarschijnlijk niet meer bruikbaar zijn (als ze de planning halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 15:42

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Schijnbaar is de Sparql STB de ABOX42 M12.
Als ik de specs bekijk, zit er geen HDD in maar slechts 1GB flash. Opnemen? € 4,95 per maand... :-(

Sparql wordt helaas wel een grote stap terug. Nieuwe, onbewezen STB zonder TV app of opnemen en alles voor meer geld.

Ik ben blij met de KPN streams en ben bang dat ik nu naar hun over moet stappen. Of de aanbieding moet zo goed zijn, dat het het overwegen waard wordt.

We hebben nu 100 Mbit en zijn kwijt:

Internet + TV: € 55
Telefonie: € 5

Dus € 60 bij elkaar.

Overstappen op Sparql?

Internet: € 45
TV: € 25
Opnemen: € 5

Is € 85 bij elkaar.

Wij hebben nu ook een extra settopbox (gekocht) welke ik dan weer kan huren voor € 4 p.m.
Ofwel we zijn bijna € 85 per maand kwijt, € 25 meer dan nu. Korting is max € 10.

Ze geven ons weinig keus...

[ Voor 5% gewijzigd door SqueakyClean op 18-04-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:47

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Second Screen

Sparql bevrijdt TV kijken van de huiskamer. Met de Sparql App kijk je gewoon TV waar en wanneer jij wilt. Op de bank, in de tuin, op de studeerkamer of in de badkamer: met Sparql kijk je eindeloos TV op elk apparaat.

Hoezo geen app :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Voorlopig is Sparql nog helemaal geen goede deal zolang men op Almere/Enschede na, KPN streams gaat leveren. Op termijn wordt alles wel van Sparql maar zolang ik geen planning heb gezien blijft dit een onzekere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jobbie schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 18:34:
Schijnbaar is de Sparql STB de ABOX42 M12.
Als ik de specs bekijk, zit er geen HDD in maar slechts 1GB flash. Opnemen? € 4,95 per maand... :-(

Sparql wordt helaas wel een grote stap terug. Nieuwe, onbewezen STB zonder TV app of opnemen en alles voor meer geld.

Ik ben blij met de KPN streams en ben bang dat ik nu naar hun over moet stappen. Of de aanbieding moet zo goed zijn, dat het het overwegen waard wordt.

We hebben nu 100 Mbit en zijn kwijt:

Internet + TV: € 55

Dus € 60 bij elkaar.

Overstappen op Sparql?

Internet: € 45
TV: € 25
Opnemen: € 5

Is € 85 bij elkaar.

Wij hebben nu ook een extra settopbox (gekocht) welke ik dan weer kan huren voor € 4 p.m.
Ofwel we zijn bijna € 85 per maand kwijt, € 25 meer dan nu. Korting is max € 10.

Ze geven ons weinig keus...
Laat iedereen nou eens even rustig tot 25 april wachten. Ten eerste geeft Tweak zelf al aan dta ze bestaande klanten een aanbod willen doen. En ten tweede gaat iedereen nu af op de prijzen die bij Tweak in een nieuwsbericht op de site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Speedy-Andre schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 19:04:
Second Screen

Sparql bevrijdt TV kijken van de huiskamer. Met de Sparql App kijk je gewoon TV waar en wanneer jij wilt. Op de bank, in de tuin, op de studeerkamer of in de badkamer: met Sparql kijk je eindeloos TV op elk apparaat.

Hoezo geen app :?
Op de pagina van Sparql staat "Binnenkort" bij de tablet en smartphone.

Dat kan natuurlijk morgen zijn, of begin 2016... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:47

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tja, hun diensten gaan ze ook 'binnenkort' leveren :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Barre73 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 19:06:
[...]

Laat iedereen nou eens even rustig tot 25 april wachten. Ten eerste geeft Tweak zelf al aan dta ze bestaande klanten een aanbod willen doen. En ten tweede gaat iedereen nu af op de prijzen die bij Tweak in een nieuwsbericht op de site staan.
Ik heb Tweak mede omdat ze DVB-C hebben, zodat ik met mijn tv zonder gedoe pvr kan laten spelen en kan timeshiften, wat, wanneer en zo vaak ik wil. Geen "kastje" voor nodig, geen abo, geen privacy-schending (iptv = zij weten wat je kijkt), geen achterlijke opgelegde beperkingen door content providers. Telefonie gebruik ik een ander VoIP-aanbieder omdat Tweak daar bij mij verzaakt heeft. Snel internet.. Ik heb nu het 50Mb-abo. Doe een gok.

Ik denk niet dat ik tot 25 april hoef te wachten om te weten dat het een achteruitgang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Fuzzillogic schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 00:16:
[...]

Ik heb Tweak mede omdat ze DVB-C hebben, zodat ik met mijn tv zonder gedoe pvr kan laten spelen en kan timeshiften, wat, wanneer en zo vaak ik wil. Geen "kastje" voor nodig, geen abo, geen privacy-schending (iptv = zij weten wat je kijkt), geen achterlijke opgelegde beperkingen door content providers. Telefonie gebruik ik een ander VoIP-aanbieder omdat Tweak daar bij mij verzaakt heeft. Snel internet.. Ik heb nu het 50Mb-abo. Doe een gok.

Ik denk niet dat ik tot 25 april hoef te wachten om te weten dat het een achteruitgang is.
Ik heb ook liever DVB-C met alle mogelijke kanalen in HD.
Helaas het bestaat dus gewoon niet, de kans dat er één provider is die het DVB-C pakket op die manier gaat uitbreiden is nihil. De meeste providers willen van DVB-C af en alleen nog maar IPTV leveren.
Dat zou nog niet zo erg zijn als IPTV een compleet pakket zou zijn met alles in HD en inclusief DD geluid (indien beschikbaar bij de bron).
Helaas is ook dat niet het geval en zijn dus alle oplossingen halfbakken werk.
Het is dus wachten op een provider die de behoefte begrijpt en hierop reageert.

Wat dat betreft doet de kabel het beter ook al laten die op andere plekken weer steken vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Wat ik dus vooral erg slecht vindt maar eigenlijk behoorlijk ala Tweak is het promoten van een product wat vervolgens slechts beperkt verkrijgbaar is.
Ik heb nu Tweak groen en dus KPN iptv.
Ze beloven mij een goede stream over iptv dan verwacht ik goede bitrate of codering met 5.1 surround en echt HD en mogelijk meerdere geluidskanalen. Dus alles wat nu bij KPN wordt geknepen om redenen die onduidelijk blijven.

Echter woon ik niet in Almere en ga ik dus enkel meer betalen voor minder snel internet en dezelfde inferieure KPN tv terwijl ze aangeven dat het beter moet worden. In mijn ogen is dit dus niet zo.

Weer een reden om zo snel mogelijk weer weg te gaan bij Tweak het werkt nu allemaal eindelijk een beetje na een half jaar ellende en vele onnodige kosten. Krijg ik straks dit weer op mijn dak. Had gehoopt dat ze met Sparql mijn behoud veilig hadden kunnen stellen maar het is wederom een loze belofte.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Wacht nou eerst eens 25 april af
Niemand weet nog hoe duur het tripple pakket wordt
En de huidige tweak gebruikers krijgen een speciale aanbieding
Misschien zit daar een stukje compensatie in
Nu is het alleen maar gissen en speculeren

Als we de aanbieding van tweak in de bus hebben gekregen dan kan iedereen voor zich beoordelen wat men van de aanbieding vind
En mocht dr aanbieding niet bevallen dan kan je altijd weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
Haay schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:12:
[...]

Nee, je begrijpt het niet 100% goed.
Is dat zeker: geen scart?
Want mijn tv boven is zonder HDMI en ik ga echt geen nieuwe tv kopen. Dan wordt het zeker overstappen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Arjantje72 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:08:
[...]

Want mijn tv boven is zonder HDMI en ik ga echt geen nieuwe tv kopen. Dan wordt het zeker overstappen voor mij.
NIet helemaal zeker. Uit de specs op deze pagina: http://www.abox42.com/smart-stbs/
kan ik het niet helemaal halen (gaat om de M12). Geen analoge output, maar schart (of miniscart) is niet perse analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Barre73 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:21:
[...]

NIet helemaal zeker. Uit de specs op deze pagina: http://www.abox42.com/smart-stbs/
kan ik het niet helemaal halen (gaat om de M12). Geen analoge output, maar schart (of miniscart) is niet perse analoog.
Pardon ? Volgens mij bestaat er niet zoiets als digitale SCART (behalve e.v.t. een datakanaal op een satelliet te bedienen of NICAM audio) en als het al bestaat is er geen TV die het ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
I stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Rubman schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 11:24:
Wat ik dus vooral erg slecht vindt maar eigenlijk behoorlijk ala Tweak is het promoten van een product wat vervolgens slechts beperkt verkrijgbaar is.
Ik heb nu Tweak groen en dus KPN iptv.
Ze beloven mij een goede stream over iptv dan verwacht ik goede bitrate of codering met 5.1 surround en echt HD en mogelijk meerdere geluidskanalen. Dus alles wat nu bij KPN wordt geknepen om redenen die onduidelijk blijven.

Echter woon ik niet in Almere en ga ik dus enkel meer betalen voor minder snel internet en dezelfde inferieure KPN tv terwijl ze aangeven dat het beter moet worden. In mijn ogen is dit dus niet zo.

Weer een reden om zo snel mogelijk weer weg te gaan bij Tweak het werkt nu allemaal eindelijk een beetje na een half jaar ellende en vele onnodige kosten. Krijg ik straks dit weer op mijn dak. Had gehoopt dat ze met Sparql mijn behoud veilig hadden kunnen stellen maar het is wederom een loze belofte.
Mee eens.
Er wordt een nieuw product geïntroduceerd zonder dat het af is.
Het zou andersom moeten zijn, bijna het hele land (glas) voorzien van nieuwe TV diensten op een uitzondering na.
Zelfs al krijg je als bestaande klant een leuke prijs lost dit nog niets op.
Je kunt inderdaad weg bij Tweak maar waar moet je dan heen?
Vodafone (heb ik) is ook bezig DVB-C uit te faseren, bestaande klanten kunnen het nog gebruiken maar hoe lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Het is een nieuw product voor tweak.
Ik denk dat Almere en Enschede een soort van test gebied is.
Er zullen best nog wel kinderziektes naar boven komen die opgelost moeten worden..
Ik neem aan dat als alles naar wens verloopt in Almere en Enschede, dat alles dan snel uitgeserveert wordt over de overige gebieden.
Tweak wil tenslotte niet voor niets van Kpn af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
bij nader inzien domme opmerking ...

[ Voor 102% gewijzigd door OriginalDon op 19-04-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
Zit je als je meegaat naar Sparql daar weer voor een bepaalde periode aan vast? Of blijft de opzeg termijn gewoon een maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 21:08
eymey schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:27:
[...]

Veel WGDO streams zijn inmiddels ook al vervangen door KPN varianten (al dan niet in HD+ waar van toepassing).

Als het je puur om de kwaliteit van de streams gaat, zit je in Enschede juist goed.
wel ben ik dan mijn iptv op de htpc kwijt en natuurlijk m'n DVB-C. (o.a. voor het opnemen) :F

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 11:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

KlaasKlaas schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:57:
Zit je als je meegaat naar Sparql daar weer voor een bepaalde periode aan vast? Of blijft de opzeg termijn gewoon een maand?
Goeie vraag, dat is nog een leuke, want in principe ga je akkoord met een nieuw abonnement.

Ik wacht af met wat voor aanbieding ze volgende week komen, maar ondertussen ben ik al wel aan het kijken naar andere providers, omdat ik me niet helemaal op m'n gemak voel hierbij.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Firesphere schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 23:58:
[...]

Goeie vraag, dat is nog een leuke, want in principe ga je akkoord met een nieuw abonnement.

Ik wacht af met wat voor aanbieding ze volgende week komen, maar ondertussen ben ik al wel aan het kijken naar andere providers, omdat ik me niet helemaal op m'n gemak voel hierbij.
Ik vraag mij dat ook af en ben ook al voor de zekerheid aan het rond kijken mocht de aanbieding tegen vallen.
Maar je kan dus wel het contract breken als je weg wilt, omdat zij iets veranderen? En hoe zit het met het welkomstcadeau? in het contract staat: ''Indien mijn contract, om welke reden dan ook, binnen 1 jaar wordt ontbonden, komt het welkomstcadeau te vervallen'' moet je die dan weer terug sturen? die tablet heb ik al lang verkocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
HoppyF schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:49:
[...]

Mee eens.
Er wordt een nieuw product geïntroduceerd zonder dat het af is.
Het zou andersom moeten zijn, bijna het hele land (glas) voorzien van nieuwe TV diensten op een uitzondering na.
Zelfs al krijg je als bestaande klant een leuke prijs lost dit nog niets op.
Je kunt inderdaad weg bij Tweak maar waar moet je dan heen?
Vodafone (heb ik) is ook bezig DVB-C uit te faseren, bestaande klanten kunnen het nog gebruiken maar hoe lang?
Tsja, laten we wel wezen: Een CATV feed maken en onderhouden, met alle benodigde extra apparatuur die daar voor nodig is, op een netwerk dat dat helemaal niet nodig heeft (immers, native geschikt voor IP-verkeer en andere vormen van digitaal verkeer), is ook een beetje als "met een kanon schieten op een mug".

DVB-C en analoog zijn nou eenmaal bij uitstek geschikt voor verspreiding over de (van oorsprong analoge, radiofrequentie-gebaseerde) coax netwerken. DVB-C, en de andere vormen van DVB, zijn in het leven geroepen als antwoord op de vraag "hoe digitale TV aan te kunnen bieden over radiofrequentie-gebaseerde netwerken". En aangezien een groot deel van de 'beschaafde' wereld, in ieder geval in Europa, al een hoge dichtheid met dit soort netwerken heeft, is het logisch dat dit uiteindelijk ook in TV's en dergelijke is geimplementeerd. Maar eigenlijk is het nog helemaal niet zo lang geleden dat je voor DVB-C ook een los kastje nodig had.

Dat nieuwe distributienetwerken nu in toenemende mate niet meer voorzien gaan worden van dit soort "backward compatible" technologieën, dat zal echt niet alleen voor Vodafone/Glasoperator, Tweak (Cambrium), etc. gelden. Er zijn nog genoeg delen van wereld waar men nog moet beginnen met het uitrollen van netwerken. Dikke kans dat dat glas zal zijn en dat men ook daar meteen voor IPTV zal kiezen.

Aangezien eigenlijk iedere, vandaag de dag geproduceerde, smart TV al beschikt over alle mogelijke hardware en codecs om met IPTV om te kunnen gaan, zie ik het echt nog wel gebeuren dat er ook voor IPTV gewoon een soort de facto standaard zal komen voor discovery van streams, EPG, etc. Alleen netals met DVB zal dat tijd vergen.

Tot die tijd zou het mooi zijn als de "backward compatible" infrastructuur er ook bij zou blijven, maar ik kan me goed voorstellen dat partijen nu de keus maken om dat niet te bieden. Dat zal een substantiele groep klanten uitsluiten. Aan de andere kant, als je ziet hoe veel mensen nu al vrijwillig leven met die beperking door IPTV over ADSL af te nemen, dan is het blijkbaar ook voor lang niet iedereen een dealbreaker en komt de provider er dus mee weg.

Oh ja en @HoppyF: Wat je zegt "bijna het hele land voorzien van de nieuwe diensten, mét alle voordelen zoals ook meteen de verbeterde streams": Dat is natuurlijkj totaal onrealistisch. Dan had Tweak/Cambrium dus éérst meteen in het hele land het eigen netwerk moeten uitrollen naar de PoP's van Reggefiber, en dán pas de dienst introduceren.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 20-04-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
WhySoSerious? schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:16:
[...]

Ik vraag mij dat ook af en ben ook al voor de zekerheid aan het rond kijken mocht de aanbieding tegen vallen.
Maar je kan dus wel het contract breken als je weg wilt, omdat zij iets veranderen? En hoe zit het met het welkomstcadeau? in het contract staat: ''Indien mijn contract, om welke reden dan ook, binnen 1 jaar wordt ontbonden, komt het welkomstcadeau te vervallen'' moet je die dan weer terug sturen? die tablet heb ik al lang verkocht :+
Natuurlijk kan jij binnen het jaar weg. Je hebt getekend voor de dienst die op het moment van tekenen werd geboden. Als dit vanuit de provider veranderd wordt, pleegt de provider inherent al contractbreuk.

En pin me er niet op vast (ik ben geen jurist), maar ik gok dat hetzelfde ook zal gelden voor het welkomstcadeau. Jij neemt niet het initiatief om op te zeggen. Dat doet de provider door jou andere diensten aan te willen bieden en door niet jou je jaarcontract uit te laten zitten onder de diensten waar je voor hebt getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@eymey, prima allemaal dat providers zoals Tweak en Vodafone van DVB-C afwillen omdat het onderhoud e.d. te duur voor ze is.
Dit was echter lang van te voren al bekend, providers hebben dus ZELF de keus gemaakt om naast IPTV ook DVB-C aan te gaan bieden.
Een aardig grote groep klanten heeft dus ook bewust gekozen voor een pakket inclusief DVB-C. Als ze dan niet hadden gedaan waren ze namelijk wel naar een andere provider gegaan die geen DVB-C in het pakket heeft zitten.

Je ziet nu een ontwikkeling dat DVB-C op een dood spoor komt te liggen omdat er verder geen HD kanalen aan toegevoegd worden. Providers kiezen om DVB-C te laten vallen en klanten te laten overstappen naar een IPTV-only product inclusief een lagere prijs want hoor dat er dan wel bij.
De prijs moet automatisch omlaag omdat er iets uit het pakket gaat. DVB-C was immers nooit "gratis".

Ik kan de beweegredenen nog wel begrijpen waarom providers DVB-C eruit willen hebben, ze moeten er echter wel voor zorgen dat er een volwaardig IPTV pakket tegenover staat en niet een product wat nog niet gereed is of wat in ontwikkeling is en de pilotfase nog niet achter de rug heeft.

Uiteindelijk zal het wel goed gaan komen met IPTV maar de weg er naar toe en lang en loopt lang niet altijd zoals zo mooi voorgespiegeld wordt. Ondertussen lachen de kabelaars glasvezelaanbieders uit want zij profiteren van een product wat nog niet helemaal voldoet.
Als glas een pakket zou aanbieden waar technisch alles goed geregeld zou zijn hadden de kabelaars het nakijken. Jammer dat glasvezelaanbieders gezamelijk niet in staat zijn om een vuist (dan wel dikke vinger) tegen de kabelaars te maken. Ze hebben de mogelijkheid daartoe maar laten (veel) kansen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Een groot deel van de Tweak klanten heeft al nooit DVB-C gehad (dit was namelijk alleen bij Tweak Blauw beschikbaar) . En bij de andere providers was het altijd ' toevallig' beschikbaar omdat Glashart Media / KPN ITNS het nou eenmaal aanbood. Overigens hebben ze ook altijd aangegeven dat dit als 'extra' was.

Verder vind ik het IPTV product helemaal niet zo on-af. Granted, er miste o.a. Dolby Digital geluid en zo. Maar je ziet dat dat nu ook gecorrigeerd wordt.

Als IPTV nog zo in pilotfase was, dan waren er niet al honderdduizenden IPTV gebruikers in Nederland.

Maar ik ben het wel met je eens dat het nog heel veel beter moet om echt te concurreren tegen de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

WhySoSerious? schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:16:
[...]

Het contractbreuk-gedeelte waar het over gaat is contractbreuk vanuit de afnemer, niet de leverancier.

Als de leverancier je dwingt tot een nieuw contract, of de voorwaarden wijzigt, kun je altijd kostenloos het contract opzeggen. Dat betekend in het laatste geval dus ook dat het welkomstcadeau van jou blijft.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Net ff gekeken naar de ABOX42 stb's .... best een leuk ding.
Ik denk dat tweak een meerwaarde zou kunnen bieden, door een gedeeltelijk open stb te bieden :

- Eigen zenderlijsten kunnen maken (mis dit erg toz van m'n linux satelliet stb)
- Mediaplayer om lokale en netwerkbestanden te kunnen afspelen
- Nieuwsportaal, buienrader plugin etc.

Zo als ik het zie een stap verder dan de huidige motorola bakjes van kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
frissie schreef op zondag 20 april 2014 @ 16:45:
Net ff gekeken naar de ABOX42 stb's .... best een leuk ding.
Ik denk dat tweak een meerwaarde zou kunnen bieden, door een gedeeltelijk open stb te bieden :

- Eigen zenderlijsten kunnen maken (mis dit erg toz van m'n linux satelliet stb)
- Mediaplayer om lokale en netwerkbestanden te kunnen afspelen
- Nieuwsportaal, buienrader plugin etc.

Zo als ik het zie een stap verder dan de huidige motorola bakjes van kpn.
Leuke functies, als ze niet met een apart IPTV netwerk/vlan gaan werken (dan kan de set-top box je nas immers niet zien). Ik vraag me eigenlijk af wat daar de impact van een dergelijke keuze zou zijn, lijkt mij voor de eindgebruiker een stuk simpeler als ik gewoon pc's en set top boxen op hetzelfde netwerk in huis aan kan sluiten. Hoeveel eindgebruikers zouden dan issues krijgen omdat ze hun eigen netwerk te vol proppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
eymey schreef op zondag 20 april 2014 @ 15:01:
[...]
<knip>
Oh ja en @HoppyF: Wat je zegt "bijna het hele land voorzien van de nieuwe diensten, mét alle voordelen zoals ook meteen de verbeterde streams": Dat is natuurlijkj totaal onrealistisch. Dan had Tweak/Cambrium dus éérst meteen in het hele land het eigen netwerk moeten uitrollen naar de PoP's van Reggefiber, en dán pas de dienst introduceren.
Zo gek is dat niet, het is een flinke operatie om alle PoP's van eigen apparatuur te voorzien en het is ook een grote investering, echter de voordelen zijn ook groot.
Als (KPN) onafhankelijke provider kun je immers zelf bepalen wat voor diensten je levert en is de winst ook voor jezelf ipv een kleine marge te verdienen als KPN dozenschuiver.

Vergeet niet dat KPN ook alle PoP's heeft kunnen voorzien van apparatuur, Tweak (Cambrium) en ook Vodafone moeten die mogelijkheden ook hebben.

De beperkingen van IPTV over glas zijn volgens mij hoofdzakelijk historisch bepaald toe er nog ADSL was met een beperkte bandbreedte. Met de komst van glas is de bandbreedte beperking verdwenen maar is de IPTV ontwikkeling niet direct gelijk op mee gegaan met als gevolg een achterstand. Deze achterstand in bij te werken maar kost uiteraard ook weer geld. KPN zal ook geen onbeperkte middelen hebben maar zal aan de andere kant de druk van de concurrentie nu gaan voelen als aanbieders geen KPN diensten meer gaan doorverkopen.
Uiteindelijk zie ik wel dat het gaat goed komen maar het duurt wel lang.
De uitrol van glas gaat ook vrij langzaam wat wel weer te verklaren is door de aanleg van de infrastructuur die je niet zomaar hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
HoppyF schreef op zondag 20 april 2014 @ 21:16:
[...]

Zo gek is dat niet, het is een flinke operatie om alle PoP's van eigen apparatuur te voorzien en het is ook een grote investering, echter de voordelen zijn ook groot.
Als (KPN) onafhankelijke provider kun je immers zelf bepalen wat voor diensten je levert en is de winst ook voor jezelf ipv een kleine marge te verdienen als KPN dozenschuiver.

Vergeet niet dat KPN ook alle PoP's heeft kunnen voorzien van apparatuur, Tweak (Cambrium) en ook Vodafone moeten die mogelijkheden ook hebben.
Even een hele belangrijk onderscheid: Apparatuur in de PoPs plaatsen is al best duur, dat staat vast. Maar de backhaul naar elke CityPoP laten leggen en daarmee een glasvezelroute naar een eigen knooppunt laten maken en daar ook de huur voor betalen... dat is pas duur. KPN heeft zelf een zeer uitgebreid glasnetwerk (zij het her en der nogal onderbemeten). Vodafone heeft die mogelijkheid financieel gezien vast ook wel. In ieder geval als internationaal bedrijf gezien.
Maar Cambrium? Deze operatie in Almere en Enschede is voor een bedrijf van hun formaat al gigantisch en ongekend. Laat staan als ze dat met alle PoP's zouden willen doen. En in principe hebben ze maar twee providers om het geld ermee terug te verdienen. Tweak en Trined. Niet twee van de grootste in telecomland. Alleen al met die info verbaast het me enigszins dat er investeerders zijn gevonden voor dit plan. Met alleen Almere en Enschede kan ik daar nog wel iets inkomen. Almere is hun thuismarkt en in Enschede zie ik wel kansen nu WGDO daar steeds minder voordelen biedt. Maar om dit voor heel Nederland te doen? Geen schijn van kans om daar genoeg geld voor op te halen in de markt denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik denk dat ze hun portfolio gaan aanbieden via andere (nieuwe) providers, ik denk dat sommige providers daar wel interesse in hebben, zoals Fiber. Die maakt gebruik van WDGO en WBA+.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:00:
[...]

Even een hele belangrijk onderscheid: Apparatuur in de PoPs plaatsen is al best duur, dat staat vast. Maar de backhaul naar elke CityPoP laten leggen en daarmee een glasvezelroute naar een eigen knooppunt laten maken en daar ook de huur voor betalen... dat is pas duur. KPN heeft zelf een zeer uitgebreid glasnetwerk (zij het her en der nogal onderbemeten). Vodafone heeft die mogelijkheid financieel gezien vast ook wel. In ieder geval als internationaal bedrijf gezien.
Maar Cambrium? Deze operatie in Almere en Enschede is voor een bedrijf van hun formaat al gigantisch en ongekend. Laat staan als ze dat met alle PoP's zouden willen doen. En in principe hebben ze maar twee providers om het geld ermee terug te verdienen. Tweak en Trined. Niet twee van de grootste in telecomland. Alleen al met die info verbaast het me enigszins dat er investeerders zijn gevonden voor dit plan. Met alleen Almere en Enschede kan ik daar nog wel iets inkomen. Almere is hun thuismarkt en in Enschede zie ik wel kansen nu WGDO daar steeds minder voordelen biedt. Maar om dit voor heel Nederland te doen? Geen schijn van kans om daar genoeg geld voor op te halen in de markt denk ik dan.
Ik denk dat het juist andersom is.
De plaatsen Almere en Enschede zijn zeker niet klein maar als je als provider het daar moet hebben van nieuwe klanten zie ik het somber in.
Bestaande klanten op glas zullen niet heel snel overstappen als ze tevreden zijn met wat ze hebben. Nieuwe klanten die veelal van de kabel afkomen zijn ook geen grote aantallen.

Je zult dus juist landelijk veel nieuwe abonnees moeten zien te krijgen, helaas zijn er dan wel investeringen nodig dus de eerste tijd is er inderdaad nog geen winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:20:
Ik denk dat ze hun portfolio gaan aanbieden via andere (nieuwe) providers, ik denk dat sommige providers daar wel interesse in hebben, zoals Fiber. Die maakt gebruik van WDGO en WBA+.
Als andere groter providers hun eigen iptv of andere goede streams kunnen gebruiken bij via Tweak POP's hoeven zij niet te investeren in die plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2014 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
HoppyF schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:26:
[...]

Ik denk dat het juist andersom is.
De plaatsen Almere en Enschede zijn zeker niet klein maar als je als provider het daar moet hebben van nieuwe klanten zie ik het somber in.
Bestaande klanten op glas zullen niet heel snel overstappen als ze tevreden zijn met wat ze hebben. Nieuwe klanten die veelal van de kabel afkomen zijn ook geen grote aantallen.

Je zult dus juist landelijk veel nieuwe abonnees moeten zien te krijgen, helaas zijn er dan wel investeringen nodig dus de eerste tijd is er inderdaad nog geen winst.
Ik denk dat de reden voor reden voor gefaseerde uitrol net als bij Vodafone simpel is:
Niemand gaat landelijk investeren voordat je weet of het commercieel succesvol is en daarnaast voorkom je hiermee onnodig renteverlies.

Voor alle bestaande klanten in de Tweak groen gebieden geldt dat alleen de Tweak blauw klanten echt iets kwijtraken.

Ik hoop dat e.a. succesvol wordt voor Vodafone en Tweak, anders wordt de markt wel erg dun (KPN of de lokale kabelaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Iedereen had toch wel een beetje kunnen verwachten dat analoog (en DVB-C) via glas niet het eeuwige leven zou hebben? Zeker nadat KPN GHM heeft overgenomen. Ja, er zijn toevallig nog een paar providers die dit wel leveren omdat ze via het ITNS netwerk leveren maar ik verwacht dat KPN ITNS hier ook binnenkort mee zal gaan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:50
Dj-sannieboy schreef op maandag 21 april 2014 @ 10:51:
Iedereen had toch wel een beetje kunnen verwachten dat analoog (en DVB-C) via glas niet het eeuwige leven zou hebben? Zeker nadat KPN GHM heeft overgenomen. Ja, er zijn toevallig nog een paar providers die dit wel leveren omdat ze via het ITNS netwerk leveren maar ik verwacht dat KPN ITNS hier ook binnenkort mee zal gaan stoppen.
Met andere woorden: Weer genaaid door het groene monster (en de opta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Nivado schreef op maandag 21 april 2014 @ 10:52:
[...]

Met andere woorden: Weer genaaid door het groene monster (en de opta).
Dat zal nog wel meevallen, op glas is er nog steeds veel meer keuzevrijheid dan op de kabel.
Vreemd genoeg heeft de OPTA (nu ACM), de kabelaanbieders nooit iets in de weg gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Van mij mogen ze DVB-C wel uit het pakket gooien, een goede reden om het contract te ontbinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
@The Wizard, Jij was toch naar Fiber overgestapt? Je wou toch 500/500 hebben wat mislukt was.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Idd, kan ik mooi weer terug naar Tweak en wachten totdat hier de POP's omgebouwd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
The Wizard schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:51:
Van mij mogen ze DVB-C wel uit het pakket gooien, een goede reden om het contract te ontbinden :).
Ja, en dan?

Ik ben benieuwd wat Tweak deze week gaat doen.

Bestaande klanten

Bent u al klant bij Tweak? Dan kunt ook u een mooie aanbieding tegemoet zien. Deze gaan in de week van 21 april de deur uit. We hopen dat wij u een aanbieding doen die volledig bij u past en dat u straks met volle teugen van onze verbeterde diensten gaat genieten.

Bent u nog geen klant van Tweak maar naar aanleiding van dit bericht geïnteresseerd? Kom dan op 25 april naar de website, doe de postcodecheck, en kijk welke aanbiedingen er voor u mogelijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:55
Het lijkt dat iedereen slechts wakker ligt van het TV gedeelte van het abonnement (en terecht). Ik vraag me af hoe ik mijn radio ga aansluiten, immers de abox42 m12 heeft geen analoge output. Terwijl mijn versterker geen S/P DIF digital audio ingang heeft. Komt weer een omvormer + adapter dus stroomvreter bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik ben geen klant (meer) van Tweak. Was naar Fiber gegaan ivm 500/500, maar dat was niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

goldvinger schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:07:
Wacht nou eerst eens 25 april af
Niemand weet nog hoe duur het tripple pakket wordt

[...]
Als je met tripple pakket Premium bedoelen, dan kost deze €35 per maand: €25 voor basic en €10 voor Premium...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Jobbie schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:24:
[...]

Als je met tripple pakket Premium bedoelen, dan kost deze €35 per maand: €25 voor basic en €10 voor Premium...
Triple is Internet +telefoon +tv.
Wacht nu maar een paar dagen voor de aanbieding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Premium is naar mijn weten 33,95
Bron : http://www.totaaltv.nl/ni...t-hbo-in-basispakket.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 16:05
Arjantje72 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:08:
Ik heb op de slaapkamer en op de logeerkamer allebei nog een oude beeldbuis TV staan waar via het analoge signaal op gekeken wordt door voornamelijk vrouw en kinderen.

Maar ja, overstappen naar een andere provider alleen maar voor analoog signaal is toch zoeken naar uitstel van executie. Analoge TV gaat er hoe dan ook toch uit. Dan maar een nieuwe TV kopen voor op de slaapkamer en een extra decoder huren bij Sparql.

(Bedenk me net dat een eventueel alternatief nog zou kunnen zijn: een apart DVB-T abonnement nemen. Maar dat kost ook weer minimaal 10 euro per maand en dan heb je veel minder kanalen en in veel lagere kwaliteit, dan bij een extra decoder huren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dj-sannieboy schreef op maandag 21 april 2014 @ 10:51:
Is dat laatste een verwachting op basis van informatie van betrouwbare (anonieme) bronnen binnen ITNS, of gewoon een onderbuikgevoel?

Ik blijf het herhalen: KPN mag dan wel GHM hebben over genomen en ondergebracht in ITNS, maar dat houdt niet automatisch in dat alles ook afgebroken gaat worden. Sterker nog: Er is op dit moment in ITNS qua TV meer ontwikkeling dan bij de andere glasvezelaars (bv. cloud opnemen). Granted, op DVB-C is er helemaal geen ontwikkeling. Maar men gaat echt wel gedegen onderzoek naar de behoefte aan DVB-C bij hun klanten, voordat ze dit afsluiten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Maar men gaat echt wel gedegen onderzoek naar de behoefte aan DVB-C bij hun klanten, voordat ze dit afsluiten hoor.
Ze zijn al jaren met succes bezig om mensen te overtuigen dat zonder "kastje" je tv-ervaring ruk is. Ze noemen features als timeshift, pvr, "interactieve televisie" (die interactie ontgaat me compleet) en on-demand video. Dat laatste brengt natuurlijk ook weer geld in het laatje. Ze doen het ook nog voorkomen alsof zo'n STB een soort van technische noodzaak is om HD te kunnen kijken. Tevens kunnen ze mensen weer extra huur laten betalen om met een tweede of meer tv binnen een huishouden te kunnen kijken.

Ik vrees dat velen niet zullen beseffen hoe ze genaaid worden met het wegvallen van DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:55
Fuzzillogic schreef op maandag 21 april 2014 @ 23:58:
[...]

Ze zijn al jaren met succes bezig om mensen te overtuigen dat zonder "kastje" je tv-ervaring ruk is. Ze noemen features als timeshift, pvr, "interactieve televisie" (die interactie ontgaat me compleet) en on-demand video. Dat laatste brengt natuurlijk ook weer geld in het laatje. Ze doen het ook nog voorkomen alsof zo'n STB een soort van technische noodzaak is om HD te kunnen kijken. Tevens kunnen ze mensen weer extra huur laten betalen om met een tweede of meer tv binnen een huishouden te kunnen kijken.

Ik vrees dat velen niet zullen beseffen hoe ze genaaid worden met het wegvallen van DVB-C.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Als ze DVB-C beëindigen dan heb ik een reden om bij Telfort op te zeggen (het is gewoon onderdeel van de dienst en tot dit jaar verkochten ze zelfs e.a. zonder IPTV). Iets zegt mij dat ze hier voorzichtig in zullen zijn, kabel kon dan wel eens aantrekkelijk zijn en het is heel belangrijk zoveel mogelijk aansluitingen actief te krijgen op glasvezel.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze voor die 4 euro per maand echt verdienen op settop boxen (behalve als ze jaren bij een klant staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op maandag 21 april 2014 @ 23:22:
[...]

Is dat laatste een verwachting op basis van informatie van betrouwbare (anonieme) bronnen binnen ITNS, of gewoon een onderbuikgevoel?

Ik blijf het herhalen: KPN mag dan wel GHM hebben over genomen en ondergebracht in ITNS, maar dat houdt niet automatisch in dat alles ook afgebroken gaat worden. Sterker nog: Er is op dit moment in ITNS qua TV meer ontwikkeling dan bij de andere glasvezelaars (bv. cloud opnemen). Granted, op DVB-C is er helemaal geen ontwikkeling. Maar men gaat echt wel gedegen onderzoek naar de behoefte aan DVB-C bij hun klanten, voordat ze dit afsluiten hoor.
Dit is puur wat ik denk en dus zeker geen verwachting op basis van informatie uit betrouwbare bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Fuzzillogic schreef op maandag 21 april 2014 @ 23:58:
[...]

Tsja, het maakt niet uit wat voor woorden en termen jij gebruikt (zoals tv-ervaring ruk zonder kastje, etc.) om aan te geven dat je het er niet mee eens bent dat men graag IPTV wil verkopen. Blijkbaar heb jij die dingen niet nodig, maar dat betekent niet meteen dat zo'n kastje dan ook meteen helemaal niets toevoegt. En dat jij niet snapt dat men met "interactieve televisie" de on demand diensten bedoelt, dat maakt niet meteen dat die term dan meteen ongeldig is in deze situatie. Kunnen timeshiften en 'terug spoelen' kan je trouwens ook interactieve televisie noemen.

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik zelf ook gewoon voor 95% IPTV gebruik. Juist vanwege timeshifting, gemist (wat kwalitatief gewoon beter is dan via internet), etc. Aan de CATV feed hecht ik op dit moment voornamelijk vanwege de good old FM (ik wil gewoon snel en simpel radio kunnen luisteren) en het DVB-C pakket zonder DRM, zodat ik dingen ook op kan nemen om te bewaren.

Ik zou het om die reden flink k* vinden als de CATV feed zou weg vallen, net name ook omdat er geen zicht is op IPTV zonder DRM (anders had je mij niet horen klagen). Maar om nou stellig te kunnen zeggen dat er ontzettend veel mensen genaaid zullen worden met wegvallen van DVB-C.....

Providers die nooit DVB-C hebben gehad, hebben ook honderdduizenden klanten. En zelfs bij de kabelaars kiezen mensen nog steeds voor diensten met een kastje waarvoor betaald moet worden.

Ik snap het dus wel als het gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Barre73 schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:00:
[...]

Ik gok trouwens dat Cambrium met name in Almere ook nog behoorlijk heeft kunnen profiteren van het uitgebreide netwerk dat de gemeente naar bedrijventerreinen en enadere voorzieningen heeft gelegd (wat geëxploiteerd werd door Unet, dat een tijdje terug is over genomen door Eurofiber ).

Ik kan me dus ook nog voorstellen dat ze (o.a.) in Almere begonnen zijn omdat men hier wellicht veel minder graafwerk heeft hoeven laten uitvoeren. Maar goed, dat is een speculatie mijnerzijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat klopt ten dele. Dat netwerk waar jij het over hebt is volgens mij niet door de gemeente gelegd maar gewoon door Unet zelf. Unet was huisleverancier van de gemeentelijke locaties qua glasvezel.
En inderdaad, daarmee ligt Eurofiber vast vrij dicht bij de citypops in Haven en Buiten. Noorderplassen dan weer niet, en voor Poort geeft Tweak zelf al aan dat ze daar nog wat probleempjes hebben. Ik zal eens vragen wie hun glasleverancier is. Eurofiber of wellicht toch een andere partij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Hier in Enschede heb je ook nog het NDIX knooppunt liggen, maakt het e.a. mogelijk ook wat eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Gaat al het verkeer niet eerst naar het Tweak datacentrum? (Bijvoorbeeld in Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik gok van wel (hoewel ik niet de primaire lokaties van Tweak / Cambrium ken, behalve dat het kantoor in Almere gevestigd is).

Maar vanaf jouw huisaansluiting en de City-PoP zal het verkeer eerst nog daar uit moeten komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Kan ik ook ergens zien op welke City-PoP ik aangesloten zit?
En hoeveel PoPs er bijvoorbeeld in Enschede staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Klanten zitten niet op cityPoPs maar op area Pops. En dat kan je niet zelf zien nee. Dat kan alleen Reggefiber zien. Waarom zou je dat willen?

En aantal PoPs in Enschede (of Almere voor mijn part) is wel her en der geroepen. Ik weet het wel natuurlijk maar laten we het op meerdere tientallen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33

vr6-only

Blub Blub

Deze PoP vind ik persoonlijk wel leuk versierd. Staat ergens in het noorden. 8)

Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/k16dKi7i.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door vr6-only op 22-04-2014 19:09 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Leeuwarden Emmer-compascuum als ik me niet sterk vergis..

Inderdaad heel mooi gedaan. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 23-04-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33

vr6-only

Blub Blub

Emmer-Compascuum.

[ Voor 76% gewijzigd door vr6-only op 22-04-2014 20:31 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Iemand al een aanbieding gekregen die al tweak hebben? Hier nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het is toch ook nog geen 25 april? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

eymey schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:52:
Het is toch ook nog geen 25 april? ;)
Ze komen met een aanbieding "in de week van 21 april" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

WhySoSerious? schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:04:
Iemand al een aanbieding gekregen die al tweak hebben? Hier nog niks.
Maandag was een vrije dag, dus op z'n vroegst kan die brief dinsdag (gister) op de post gegaan zijn en dus vandaag binnen. Als ie inderdaad deze week op de post gaat dan is ie er dus uiterlijk zaterdag.

Ben zelf ook wel benieuwd welke aanbieding ze gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
kmichael schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:10:
Gaat al het verkeer niet eerst naar het Tweak datacentrum? (Bijvoorbeeld in Almere)
Bij Vodafone lijkt het verkeer direct vanaf een NDIX locatie gerouteerd te worden. Een deel van het verkeer gaat zelfs direct het netwerk van Equinix in.

Er zijn dus provider's die op regionaal niveau al routeren.

Indien een stad volledig vol ligt met glasvezel (bloemkool wijken met een gemeente die daarin veel geïnvesteerd heeft) kan ik mij voorstellen dat het netwerk een stervorn heeft in plaats van een ring.

Misschien zelfs een ring per wijk. ~2500 aanslutingen per "city pop" toch?

[ Voor 0% gewijzigd door ANdrode op 24-04-2014 11:22 . Reden: duidelijker zijn - dit is mijn aanname ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Zijn er meer mensen met het probleem dat het tv beeld af en toe overslaat?
Wij hebben er sinds gisteren avond last van, zowel de tv beneden en de boven.
Is wel heel toevallig nu ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Arjantje72 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:35:
Zijn er meer mensen met het probleem dat het tv beeld af en toe overslaat?
Wij hebben er sinds gisteren avond last van, zowel de tv beneden en de boven.
Is wel heel toevallig nu ;-)
Ik neem dan even aan dat je geen gebruik maakt van homeplugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Vraag me overigens af of als ze nu hun eigen netwerk gaan draaien of het dan ook direct IPv6 gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Dj-sannieboy schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:01:
[...]

Ik neem dan even aan dat je geen gebruik maakt van homeplugs?
Nope ook nooit problemen eerder gehad, dan een bekende storing maanden geleden, modem al gereset zonder resultaat.
Pagina: 1 ... 27 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.