Met firmware 6 kreeg ik een spontane reboot van de zyxel en resetten van het wifi wachtwoord naar een gegenereerd wachtwoord. Erg irritant. Door helpdesk 1.00(AAKL.6)b3 erop laten zetten, zou stabieler zijn. Echter na firmware update waren alle instellingen weg (dus geen wan verbinding meer en telefoon meer). Maak dus vooraf een backup van je configuratie of download het default conf bestand.Kan ik beter de firmware 6 proberen via Zyxel zelf of terug gaan naar 5 of 4. Of is er een manier om dit op te lossen? Ik heb wel met firmware 6 een snellere verbinding t.o.v firmware 4.
Firmware 6 is al uit beta. Ik heb de versie van de tweak website gedownload. Heeft bij mij alleen het probleem dat het wifi wachtwoord na een reset weer "random" is. Verder nog geen problemen gezien (de router is iig nog niet gereboot
)
CB68 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:03:
[...]
Met firmware 6 kreeg ik een spontane reboot van de zyxel en resetten van het wifi wachtwoord naar een gegenereerd wachtwoord. Erg irritant. Door helpdesk 1.00(AAKL.6)b3 erop laten zetten, zou stabieler zijn. Echter na firmware update waren alle instellingen weg (dus geen wan verbinding meer en telefoon meer). Maak dus vooraf een backup van je configuratie of download het default conf bestand.
The easiest way to solve a problem is just to solve it.
Offtopic: Ja, soort van waarderingssysteem: +1 KudoGreen.car6808 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:23:
[...]
Ja hardstikke leuk natuurlijk.. maar wat is het ? Een soort "like" ofzo?
Source: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kudos_%28computerterm%29
Kan er ook niet teveel over zeggen, straks begint pd5lwd weer te roepen dat het OT moet zijn
Dat klopt. FW6 had ik 29 november geinstalleerd , download van tweak site.
Reaktie helpdesk:
"Helaas is ons onder de aandacht gekomen dat dit inderdaad een probleem is van de nieuwe firmware.
Helaas is daarnaast ook niet inzichtelijk wie firmware 6C0 geïnstalleerd heeft en daarom kunnen wij pas hulp bieden op moment dat hierom gevraagd wordt."
Reaktie helpdesk:
"Helaas is ons onder de aandacht gekomen dat dit inderdaad een probleem is van de nieuwe firmware.
Helaas is daarnaast ook niet inzichtelijk wie firmware 6C0 geïnstalleerd heeft en daarom kunnen wij pas hulp bieden op moment dat hierom gevraagd wordt."
trinite_t schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:04:
Firmware 6 is al uit beta. Ik heb de versie van de tweak website gedownload. Heeft bij mij alleen het probleem dat het wifi wachtwoord na een reset weer "random" is. Verder nog geen problemen gezien (de router is iig nog niet gereboot)
[...]
Verwijderd
alsof firmware 6B3 een oplossing is. Die heeft weer zijn eigen problemen. En ze zijn nog niet op het idee gekomen om iedereen te mailen firmware 6C0 te verwijderen en 6B3 te installeren? Of onee dan moeten ze publiekelijk toegeven hoe kut de Zyxell Router is.CB68 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:06:
Dat klopt. FW6 had ik 29 november geinstalleerd , download van tweak site.
Reaktie helpdesk:
[...]
Het is het gebaar.
http://www.aliexpress.com...mp4-with/32233350332.html
Maar moet wel zeggen met FW 1.00(AAKL.6)b5 loopt hier alles goed ook geen 10 min IP renewal.
Wel in de opnames hikken, maar goed je kan niet alles hebben.
Heb hem hier in Enschede ook ontvangen vandaag, zeker een leuk gebaar.
Budget artikel... Ik ben benieuwd hoe vaak ik mijn smartphone hiermee kan opladen.rob2011 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:19:
![]()
De Tweak Gift is hier ook binnen 2200 mAh De verzend kosten hakken er flink in.
![]()
![]()
Het is het gebaar.
http://www.aliexpress.com...mp4-with/32233350332.html
Ben ook benieuwd,heb ook opgezegd,5 Januari de migratie,ben happy dat ik hier wegga,wat een creepyrsvmark schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:57:
Afgelopen week opgezegd, ben benieuwd of ik hem nog krijg.....
product is dat sparql toch
Afhankelijk van de capaciteit van je accuGreen.car6808 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:14:
[...]
Budget artikel... Ik ben benieuwd hoe vaak ik mijn smartphone hiermee kan opladen.
Heb al langere tijd zo'n zelfde soort accu in m'n tas zitten en het is grappig voor noodgevallen. Volledig opladen (SGS4, á 2600mAh) gaat niet lukken...
Verwijderd
Tuurlijk krijg je hem niet als je opgezegd hebt, wat denk je wel, lummelhullemah schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:45:
[...]
Ben ook benieuwd,heb ook opgezegd,5 Januari de migratie,ben happy dat ik hier wegga,wat een creepy
Dat we wel 2 maanden voor nop hebben lopen testen waarin het volle bedrag werd afgeschreven doet er even niet toe.
Maar die powerbank mogen ze daar steken waar de zon niet schijnt.
Zodat ze het daar kunnen verlichten bedoel je?Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:04:
Maar die powerbank mogen ze daar steken waar de zon niet schijnt.
Verwijderd
Als ze de opzegging goed hebben afgehandeld hadden ze een ander bedrijf moeten beginnen! Blijkbaar hebben ze meer verstand van administratie dan Ict.hullemah schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:45:
[...]
Ben ook benieuwd,heb ook opgezegd,5 Januari de migratie,ben happy dat ik hier wegga,wat een creepy
Vind het jammer hoor. Ben jaren een tevreden klant geweest en ook dat Sparql heeft potentie volgens mij!!hullemah schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:45:
[...]
Ach wie weet stappen we nog eens terug....
Ik zie net op de tweak site dat de nieuwste firmware is verwijderd van de zyxel.
Alleen versie L4 en L5 staat er nog op.
Versie L6 is dus verwijderd.
Wie weet hier de reden van?
Die powerbank net getest. Eerst opgeladen en daarna op m'n note 3 aangesloten. Was op 44% rond 18:20 en nu 20:00 op 78%. Slechts 1x heel kort (3min) tussendoor gebruikt. Zou net het verschil kunnen maken om die enkele keer toch het einde van de dag te halen.
Even wat anders, ik probeer nu een week of 2 af en aan de sparql app, maar krijg mooi geen beeld thuis.
Logt in, haalt programma gegevens op etc.. Maar als ik en zender selecteer om de kijken dan blijft het beeld zwart en is er geen geluid.
Het heeft wel gewerkt, iemand anders last van in Almere? Kan de sd wel bellen, maar support technisch lijkt me dat een verloren zaak voor de consument..
Even wat anders, ik probeer nu een week of 2 af en aan de sparql app, maar krijg mooi geen beeld thuis.
Logt in, haalt programma gegevens op etc.. Maar als ik en zender selecteer om de kijken dan blijft het beeld zwart en is er geen geluid.
Het heeft wel gewerkt, iemand anders last van in Almere? Kan de sd wel bellen, maar support technisch lijkt me dat een verloren zaak voor de consument..
[ Voor 25% gewijzigd door Alphalorne op 11-12-2014 20:18 ]
Ik gebruik de app met enige regelmaat op mijn tablet. Het beeld begint soms wat korrelig maar na een paar seconden heb ik goed beeld en kan ik prima TV kijken met de Sparql app.Alphalorne schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:13:
[ Voor 0% gewijzigd door Green.car6808 op 12-12-2014 13:53 . Reden: zpelvout ]
Geen idee, bij mij is het de eerste die stabiel is.goldvinger schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:41:
Ik zie net op de tweak site dat de nieuwste firmware is verwijderd van de zyxel.
Update: Zat overigens met Wi-Fi op de zyxel om mijn eigen router uit te sluiten. Internet was vlot, TV geen hapert, telefoon werk.. Alles werkte verder prima. Net toch maar even de ntu en zyxel uit/aan gezet. En plots werkt de sparql app weer!Green.car6808 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:20:
[...]
Ik gebruik de app met enige regelmaat op mijn tablet. Het beeld begint soms wat korrelig maar na een paar seconde heb ik goed beeld en kan ik prima TV kijken met de Sparql app.
Vaag.. Firmware b5 van tweak. Het zal wel.. Thanks for checking though.
Is 5 wel gewoon stabiel op de website van Tweak? Mijn acces point deelt geen ip adressen uit met firmware 6 na 2-3 dagen. Dit probleem nooit eerder gehad met 4, maar met 4 heb ik problemen met telefonie wanneer ik poorten open of de firewall uitschakel. Na reboot ook steeds random wifi sleutel.
Of welke versie is de meest stabiele van allemaal met een snellere verbindg zoals bij 6?
Of welke versie is de meest stabiele van allemaal met een snellere verbindg zoals bij 6?
Ik gebruik al enkele maanden firmware 5 en heb geen problemen thuis. Wifi werkt, inclusief D-Link repeater. Internet is snel en stabiel. En sinds ik de telefonie uit de ZyXEL gehaald heb en via het Gigaset N300A VOIP basisstation telefoneer heb ik daar dus ook geen probleem mee.Supreme_One schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:33:
Is 5 wel gewoon stabiel op de website van Tweak? Mijn acces point deelt geen ip adressen uit met firmware 6 na 2-3 dagen. Dit probleem nooit eerder gehad met 4, maar met 4 heb ik problemen met telefonie wanneer ik poorten open of de firewall uitschakel. Na reboot ook steeds random wifi sleutel.
Verwijderd
Ik ben sinds vorige week overgestapt op de 6 versie van de zyxel firmware. Heb geen problemen met Wifi. Maar misschien heeft het te maken met mijn settings. Ik had al voor de upgrade elk draadloos apparaat een vast IP gegeven.
Mijn enige problemen op dit moment zijn nog:
1) zo nu en dan een hikje in het beeld
2) eens per week 'hangt' de verbinding (geen internet, geen TV) Zyxel power cycle geven en alles werkt weer.
2) eens per week 'hangt' de verbinding (geen internet, geen TV) Zyxel power cycle geven en alles werkt weer.
Ook ik heb nu en dan een hikje.
Volgens de hd ligt dit aan mijn eigen netwerk waar ik nog nooit problemen heb gehad.
Ik heb de hoop maar opgegeven.
Ik heb er al zo vaak over gebeld.
Volgens de hd ligt dit aan mijn eigen netwerk waar ik nog nooit problemen heb gehad.
Ik heb de hoop maar opgegeven.
Ik heb er al zo vaak over gebeld.
Dat moet dan eigenlijk niet gebeuren bij mij hangt dus de verbinding 1 a 2 keer per week met 6.Dan geef je de Zyxel een reboot en krijg je een random wifi key. Dus 6 is nog niet stabiel genoeg ga 5 proberen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:42:
Ik ben sinds vorige week overgestapt op de 6 versie van de zyxel firmware. Heb geen problemen met Wifi. Maar misschien heeft het te maken met mijn settings. Ik had al voor de upgrade elk draadloos apparaat een vast IP gegeven.
Verwijderd
Eens dat het eigenlijk niet zou moeten gebeuren, maar ik heb geen last van een random wifi key.Supreme_One schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:11:
[...]
Dat moet dan eigenlijk niet gebeuren bij mij hangt dus de verbinding 1 a 2 keer per week met 6.Dan geef je de Zyxel een reboot en krijg je een random wifi key. Dus 6 is nog niet stabiel genoeg ga 5 proberen.
Al mijn apparaten pakken gewoon het accesspoint normaal op met de settings die ze kennen.
Maar de Tweak FW 6 was anders in size dan de zyxel. hier kan ook wel het verschil in zitten.
ik heb met FW 1.00(AAKL.6)b5 geen issues. ook geen dhcp issues meer.
ik heb met FW 1.00(AAKL.6)b5 geen issues. ook geen dhcp issues meer.
Ik baseer mijn antwoord op de werking van http://185.6.48.3:8808/client-portal op Windows (willekeurige browser). Daar werkt het 20 keer sneller dan op de ABOX.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:15:
[...]
OriginalDon, dat lijkt wel een tweak antwoord. Tweak is niet verantwoordelijk voor de interfacing van de remote en Abox? Wie heeft de Abox geselecteerd als platform voor zijn product? Tweak is ook niet verantwoordelijk voor de firmware van de Zyxell maar wie heeft de Zyxell geselecteerd? Dat zijn zaken waar ik zo schijtziek van wordt bij Tweak, altijd maar weer ergens achter verstoppen.
Almere Buiten is zeker later aan de beurt?Green.car6808 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:08:
Dit is het cadeautje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben vandaag nog niet thuis geweest, maar t/m gisteren in Almere Buiten ook nog niks gehad.OriginalDon schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:54:
Almere Buiten is zeker later aan de beurt?
<edit>En vandaag (vrijdag) ook nog geen post van Tweak gekregen.
[ Voor 11% gewijzigd door Haay op 12-12-2014 21:31 ]
Ik heb gisteren in Enschede een oranje charger ontvangen.
Kan'm wel gebruiken. Geen super goed spul, maar goed genoeg om m'n telefoon net wat makkelijker de dag te laten overleven.
Kan'm wel gebruiken. Geen super goed spul, maar goed genoeg om m'n telefoon net wat makkelijker de dag te laten overleven.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
nou hier Almere-buiten vandaag een pakketje van Tweak gehad
en deze werkt zowaar out of the box hoefde hem niet eens op te laden
en deze werkt zowaar out of the box hoefde hem niet eens op te laden
Ja, Almere Buiten.. kom op man.. natuurlijk zijn die later aan de beurtOriginalDon schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:54:
[...]
Almere Buiten is zeker later aan de beurt?
Ik krijg op de sparql app een time-out bij het inloggen.
Moet je perse op de zyxel zitten?
En is het wachtwoord nog steeds de 4 cijfers van de postcode?
1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki
Nog meer mensen die geen beeld hebben met DVB-C in Dordrecht? Stekker uit het glasvezelmodem gehaald, maar dat heeft helaas niet geholpen.
Officieel niet. Echter heeft Tweak verzuimd om mij in te lichten/om te zetten. Nog nooit 1 brief gehad. Dus hopelijk hebben ze nu niet de stekker er plotseling uitgetrokken.Loekie schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:41:
Doet Tweak nog DVB-C dan? Dat was de reden dat ik overgestapt ben naar andere ISP.
Ik was ook wel benieuwd. Hieronder de reden.goldvinger schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:41:
Tweak Servicedesk schreef op 13-12-2014 om 14:47:
Geachte heer Apokalips,
Hartelijk dank voor uw bericht.
De reden hiervoor is dat een x aantal klanten aangaf problemen te hebben met firmware versie 6, daaropvolgend hebben wij deze firmware versie van onze website gehaald. Mocht de firmware versie bij u naar behoren werken, dan is er verder geen probleem en kunt u hiervan gebruik blijven maken.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.
Hopende hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Tweak Servicedesk
w: www.tweak.nl
e: info@tweak.nl
t: 0900-8932543
Oke, duidelijk.Green.car6808 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:50:
[...]
Ik was ook wel benieuwd. Hieronder de reden.
[...]
Jammer dat niet op de site vermeld wordt wat voor problemen er zijn met versie 6
Is HBO Go ook via de Sparql Box te bekijken? Of werkt dit anders?
Ik vraag mij af of HBO überhaupt van toegevoegde waarde is. Kan mij niet voorstellen, dat we op een vaste tijd voor de buis gaan zitten voor HBO 1, 2 of 3.
Als Game of Thrones bijv. wordt uitgezonden, kun je dan via de Sparql Box, deze de volgende dag wanneer je wilt aanzetten (en pauzeren)?
We hebben geen tablet, en mijn telefoon hiervoor gebruiken lijkt mij niet praktisch.
Ik vraag mij af of HBO überhaupt van toegevoegde waarde is. Kan mij niet voorstellen, dat we op een vaste tijd voor de buis gaan zitten voor HBO 1, 2 of 3.
Als Game of Thrones bijv. wordt uitgezonden, kun je dan via de Sparql Box, deze de volgende dag wanneer je wilt aanzetten (en pauzeren)?
We hebben geen tablet, en mijn telefoon hiervoor gebruiken lijkt mij niet praktisch.
Yep, HBO OD is via de sparql box te bekijken, werkt net zo als uitzending gemist.
I am the great Cornholio!
Verwijderd
Als ze dat doen kan de Hd niet meer zeggen: dat is de eerste keer dat ik dat hoor. Heeft de Hd geen bestaansrecht meer. Want van sorry en twee weken kunnen ze ook een bandje maken!goldvinger schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:01:
[...]
Oke, duidelijk.
Jammer dat niet op de site vermeld wordt wat voor problemen er zijn met versie 6
Verwijderd
Ik zou als ik jou was kiezen voor een provider met betere helpdesk!M-ThijZ schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 23:33:
Is HBO Go ook via de Sparql Box te bekijken? Of werkt dit anders?
Bij welke provider zit je zelf op het moment dan?Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 10:50:
[...]
Ik zou als ik jou was kiezen voor een provider met betere helpdesk!
Verwijderd
Ik bij tweak, heb nog steeds spijt van me keuze. Opzich is alles wel redelijk zelf draaiend te houden. Maar dat zou niet hoeven als tweak een goede router leverde. Wat echt mega frustrerend is zijn die gasten van de Hd. Waarom ze het de Hd noemen is mij een raadsel. Ze kunnen echt niets en zeker niet communiceren.Green.car6808 schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:04:
[...]
Bij welke provider zit je zelf op het moment dan?
OK, en waarom zeg je het contract niet op ?Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:46:
[...]
Ik bij tweak, heb nog steeds spijt van me keuze. Opzich is alles wel redelijk zelf draaiend te houden. Maar dat zou niet hoeven als tweak een goede router leverde. Wat echt mega frustrerend is zijn die gasten van de Hd. Waarom ze het de Hd noemen is mij een raadsel. Ze kunnen echt niets en zeker niet communiceren.
Het lijkt erop dat het alleen nog werkt via een tweak verbinding waar ook een sparql abbo aan vast hangt. Ik kon al een tijdje via mijn eigen router niet meer via de app tv kijken (melding: u bent niet verbonden met het sparql netwerk). Via de Zyxel, die naast mijn eigen router een ander publiek ip heeft voor telefoon en tv, werkt het wel.NovapaX schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 20:02:
Ik krijg op de sparql app een time-out bij het inloggen.
Hoe kijk jij dan nog dvb-c ?Jimster schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:03:
Nog meer mensen die geen beeld hebben met DVB-C in Dordrecht? Stekker uit het glasvezelmodem gehaald, maar dat heeft helaas niet geholpen.
Welke zou je aanraden?Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 10:50:
[...]
Ik zou als ik jou was kiezen voor een provider met betere helpdesk!
Van wat ik heb meegekregen heeft Tweak/Sparql het in Enschede technisch goed voor elkaar. Zelfs TV streams hebben een hogere bitrate dan van de kabel (Ziggo).
Alleen als die Sparql Box niet stabiel blijkt, dan ga ik liever over naar Ziggo. Dan heb ik voor €49,95 p/m een 90/9 Mbit verbinding, en kijk ik TV via CI+ module. Mijn TV kan zelf wel pauzeren en opnemen.
Bij Tweak heb ik voor €49,95 p/m 50/50 Mbit, maar met HBO en nieuwsgroepen.
Nieuwsgroepen download ik een keer 500GB per jaar. Dan kan ik voor €25,- ook een 500 GB block account bij Cheapnews kopen, of €40,- voor een 1000GB block bij Astraweb.
De waarde van HBO kan ik moeilijk inschatten, ik denk niet dat het voor mij meerwaarde biedt. Ik mis het immers nu ook niet. Aan de andere kant, bij de meeste providers, waaronder ook Ziggo, kost het wel even €15 p/m extra.
Vaste lasten probeer ik zo laag mogelijk te houden. Vanuit dat perspectief kan ik beter bij Tweak blijven.
Van de mensen die ik hierover spreek geeft de helft aan nog steeds haperend beeld te hebben. Dan voelt het gewoon enorm dom om mijn handtekening onder het antwoordformulier te zetten.

Verwijderd
Daar ben ik mee bezig maar het communiceert zo lastig met een betonen muur zoals die van de Hd.Green.car6808 schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:03:
[...]
OK, en waarom zeg je het contract niet op ?
In Enschede nog DVB-C zonder problemen.Jimster schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:03:
Ik heb die muur ook wel ervaren,hardnekkig helpdesk,ik ben er per 5 januari vanaf,heb nog nooit zo'n knullige provider meegemaakt,ben echt wel iets gewend,maar deze is de topper!!Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:18:
[...]
Daar ben ik mee bezig maar het communiceert zo lastig met een betonen muur zoals die van de Hd.
Verwijderd
Ik ben zover dat het of 8 januari wordt of dat ze me voor de rechter gaan dagen voor hun eigen incompetentie.hullemah schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:36:
[...]
Ik heb die muur ook wel ervaren,hardnekkig helpdesk,ik ben er per 5 januari vanaf,heb nog nooit zo'n knullige provider meegemaakt,ben echt wel iets gewend,maar deze is de topper!!
Goh.. Ik wilde net zeggen dat ik eigenlijk best tevreden ben over Tweak (en dan dus niet alleen Sparql, maar Tweak als ISP). en dat ik zo blij ben dat ik geen UPC klant meer ben !
Weet je,... eigenlijk is het gewoon bij elke provider wat en ze zijn ook allemaal (relatief) even duur met wat ze aanbieden...
Weet je,... eigenlijk is het gewoon bij elke provider wat en ze zijn ook allemaal (relatief) even duur met wat ze aanbieden...
Heftig,sta er eigenlijk niet van te kijken,hopelijk gaat het bij de volgende provider beter,slechter kan haast niet.Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:47:
[...]
Ik ben zover dat het of 8 januari wordt of dat ze me voor de rechter gaan dagen voor hun eigen incompetentie.
Ja, kan ik mee instemmen. Heb ooit ook op echt schofterige wijzen (door UPC) mijn contract daar beëindigd. Was zelfs zo erg met UPC dat in de UPC winkel in Almere Stad er permanent een security-persoon (type gorilla) in de winkel stond om woedende klanten die geschoffeerd werden het pand uit te zetten. Blij dat ik van die bende af was!Green.car6808 schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:11:
Goh.. Ik wilde net zeggen dat ik eigenlijk best tevreden ben over Tweak (en dan dus niet alleen Sparql, maar Tweak als ISP). en dat ik zo blij ben dat ik geen UPC klant meer ben !![]()
Ondanks de Sparql opstart problemen waar Tweak het afgelopen half jaar mee te maken heeft gehad ben ik nog steeds erg tevreden over Tweak als ISP. Telefonie is, mits je de ZyXEL niet voor het Tweak-VOIP abonnement laat lopen ook prima. En Sparql-TV werkt al weer een aardige tijd stabiel en fijn.
Mijn grootste probleem met Sparql is nog steeds dat de Stand-by knop op de afstandbediening de Sparql-box alleen maar in een soort lichte slaap brengt waarbij het beeld gewoon nog aan is (alleen zwart). Dat zie ik niet als 'stand-by' maar als valsspelen. Kun je hem net zo goed gewoon aan laten staan!
Nou, dan moet je eens de oude fora langs gaan over KPN.....dan lees je pas een hoop bagger. Zo ook over zonnet, Versatel, tele2 (die spande echt de kroon met een slechte administratie, slechte communicatie slechte diensten, slechte leveringen en een bar slechte HD -alhoewel dat gewoon de telefoniste was-)
De enige die ik opvallend weinig tegen kwam, is XS4all. Die deed de start en werd op handen gedragen. Daar mocht wat mis aan, dat vond niemand erg.
En zo sta ik ook bij Tweak. Ik vind het vet. Ik heb niet alles wat ik hebben wil, maar wel genoeg. Ik wil voor een dubbeltje op de eerste rang. Dat ze die nog aan het bouwen zijn...so what. Ik persoonlijk vind dat geflame in een topic over ervaringen niet op zijn plaats. En ja, het is geflame als je enkel maar zegt dat ze slecht zijn en iedere keer weer dezelfde "argumenten" geeft waarom je over zou stappen/gestapt bent. Zeker in dat laatste geval voeg je echt niks meer toe. Lees dan, maar reageer niet, behalve als het helpend is voor degene die hier een vraag stelt. Maar probeer dit zonder lading te doen.
Het is echt niet moeilijk om je ook op internet als sociaal mens te gedragen. Misschien zelfs makkelijker dan in het dagelijks leven, aangezien we de hoofden niet zien en de geuren niet waarnemen.
Wdeb
De enige die ik opvallend weinig tegen kwam, is XS4all. Die deed de start en werd op handen gedragen. Daar mocht wat mis aan, dat vond niemand erg.
En zo sta ik ook bij Tweak. Ik vind het vet. Ik heb niet alles wat ik hebben wil, maar wel genoeg. Ik wil voor een dubbeltje op de eerste rang. Dat ze die nog aan het bouwen zijn...so what. Ik persoonlijk vind dat geflame in een topic over ervaringen niet op zijn plaats. En ja, het is geflame als je enkel maar zegt dat ze slecht zijn en iedere keer weer dezelfde "argumenten" geeft waarom je over zou stappen/gestapt bent. Zeker in dat laatste geval voeg je echt niks meer toe. Lees dan, maar reageer niet, behalve als het helpend is voor degene die hier een vraag stelt. Maar probeer dit zonder lading te doen.
Het is echt niet moeilijk om je ook op internet als sociaal mens te gedragen. Misschien zelfs makkelijker dan in het dagelijks leven, aangezien we de hoofden niet zien en de geuren niet waarnemen.
Wdeb
Wdeb schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:06:
Wdeb

En ja, de Tweak helpdesk geeft soms teleurstellende en zelfs frustrerende antwoorden op supportvragen. Dat stoort mij ook. Echter...Mijn eerste internetaccount had ik in 1995. Geloof me... ik heb wat &*%$# helpdesks meegemaakt... poeh.. daar is dit forum te klein voor. Ze zijn bij, lange na, niet de slechtste wat dat betreft.
Om Tweak incompetent te noemen slaat echt nergens op. Ze zijn alles behalve dat. Maar, nogmaals helaas, een helpdesk is de eerste ingang. Daardoor spelen ze een enorme rol in de beeldvorming. Combineer dat met een (soms wat) knullige communicatie op de website, ondanks dat dit met de allerbeste bedoelingen wordt gedaan...
[ Voor 24% gewijzigd door Green.car6808 op 14-12-2014 16:25 ]
Wat ik nog wel handig zou vinden, is als ik mijn Synology op afstand aan zou kunnen zetten.
Om een WOL-pakket vanaf internet te sturen heb je in ieder geval static ARP entries nodig.
Is dat een mogelijkheid bij de nieuwe Zyxel router die nu wordt geleverd?
Om een WOL-pakket vanaf internet te sturen heb je in ieder geval static ARP entries nodig.
Betekend dit ook dat de Sparql Box een hoog standby gebruik heeft? Kun je het hele stekkerblok uitschakelen?Haay schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:03:
Mijn grootste probleem met Sparql is nog steeds dat de Stand-by knop op de afstandbediening de Sparql-box alleen maar in een soort lichte slaap brengt waarbij het beeld gewoon nog aan is (alleen zwart). Dat zie ik niet als 'stand-by' maar als valsspelen. Kun je hem net zo goed gewoon aan laten staan!
Voor welk pakket heb je in dit geval gekozen?Wdeb schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:06:
En zo sta ik ook bij Tweak. Ik vind het vet. Ik heb niet alles wat ik hebben wil, maar wel genoeg. Ik wil voor een dubbeltje op de eerste rang. Dat ze die nog aan het bouwen zijn...so what.
[ Voor 25% gewijzigd door M-ThijZ op 14-12-2014 16:38 ]
Verwijderd
Nou dit is de eerste helpdesk waar alle communicatie stukloopt bij de helpdesk. Je kan nergens hoger op bij tweak om de zaak op te lossen. Zelfs bij ziggo is dat beter. Daar was het verwonderlijk hoeveel er opeens kon als je de afdeling opzeggingen belde. Werd de Hd tot de orde geroepen en was het zo opgelost. Tweak heeft alleen de betonnen muur en dan ook nog een arrogante versie ook! Hoevaak ik heb gehoord: sorry we hadden het Idd fout. Maar voor je zover bent en daarna gebeurt er weer niets. DramaWdeb schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:06:
Nou, dan moet je eens de oude fora langs gaan over KPN.....dan lees je pas een hoop bagger. Zo ook over zonnet, Versatel, tele2 (die spande echt de kroon met een slechte administratie, slechte communicatie slechte diensten, slechte leveringen en een bar slechte HD -alhoewel dat gewoon de telefoniste was-)
Wdeb
waarom laat je de synology niet gewoon aan staan, met hibernation na x uur van inactiviteit?M-ThijZ schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:29:
Wat ik nog wel handig zou vinden, is als ik mijn Synology op afstand aan zou kunnen zetten.
Dat is vele malen makkelijker
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Cambrium BVVerwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:50:
[...]
Nou dit is de eerste helpdesk waar alle communicatie stukloopt bij de helpdesk. Je kan nergens hoger op bij tweak om de zaak op te lossen.
T.a.v. de directie
Postbus 60270
1320 AH Almere
Verwijderd
Ja en dan krijg je betonnenmuur antwoord: daar gaan we niet over je moet bij de tweak Hd gaan. De helden hebben zich ook alleen maar aangemeld bij de geschillen commissie voor telefonie! Waar ziggo ed zich voor alles hebben aangesloten bij de geschillencommissieGreen.car6808 schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:53:
[...]
Cambrium BV
T.a.v. de directie
Postbus 60270
1320 AH Almere
Overdag heeft de synology toch niets te doen. Dus ik doe hem vaak handmatig (via een app) aan om 's avonds een serie te streamen. Ondertussen worden downloads en backups bijgewerkt en na middernacht gaat hij vanzelf uit.Killerbert schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:52:
[...]
waarom laat je de synology niet gewoon aan staan, met hibernation na x uur van inactiviteit?
Dat is vele malen makkelijker
In hibernation is hij zuinig, maar als hij uit kan staan is dat helemaal mooi. En het verbaast mij, dat soms als ik het druk heb met werk, doordeweeks hij gewoon uit blijft.
Ik vind het dan handig om incidenteel in te schakelen vanaf kantoor.
Ja, als je er zo in zit zou ik lekker weggaan inderdaad.Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:58:
[...]
Ja en dan krijg je betonnenmuur antwoord: daar gaan we niet over je moet bij de tweak Hd gaan. De helden hebben zich ook alleen maar aangemeld bij de geschillen commissie voor telefonie! Waar ziggo ed zich voor alles hebben aangesloten bij de geschillencommissie
[ Voor 4% gewijzigd door Green.car6808 op 14-12-2014 17:09 ]
Hoe? Gewoon de kabel er in?
Ze factureren mij nog gewoon voor Alles in 1 Blauw 35Mbit.
Verwijderd
De champagne ligt al koud voor dat momentGreen.car6808 schreef op zondag 14 december 2014 @ 17:01:
[...]
Ja, als je er zo in zit zou ik lekker weggaan inderdaad.
100/100 MBit. TV basic, volgens mij. Met die korting van in Almere.M-ThijZ schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:37:
[...]
Voor welk pakket heb je in dit geval gekozen?
En juist het gegeven dat je gewoon langs kan gaan in Almere en daar de mensen tegen komt die ook verder met je communiceren, vind ik fijn. Ik vermoed dat we daar gewoon eens met meerderen op een soort van "ervaringen met koffie" vergadering moeten gaan en zij dan lekker kunnen vragen en wij dan lekker kunnen zeiken.
Eindigt er toch mee dat zij sorry zeggen en beloven het in orde te maken als het mogelijk is. En wij begrijpen dan iets meer waarom zij welke keuzes hebben gemaakt/maken.
Ik heb nog nooit iets gemerkt van een muur. Wel (bewuste) onkunde/doofheid. Dus maar 1 van al je vragen beantwoorden bijvoorbeeld. Of een antwoord verzinnen waarvan 2 zinnen eerder al door mij is uitgelegd dat die methode in elk geval niet werkt. Etc. etc.
En tsja, ik heb dan ook geen problemen met de telefonie en gebruik de zyxel voor niets anders. Heb geen servers staan oid. Zelfs mijn schijf heb ik uit luiheid niet meer aan mijn netwerk hangen. Dus ik heb ook echt niets bijzonders. En draai nog FW4, volgens mij.
Ja, veel kan beter. Maar over het algemeen is het al goed.
Wdeb
Ah ja, die is er in Enschede ook. Sta nu voor de keuze:Wdeb schreef op zondag 14 december 2014 @ 17:43:
[...]
100/100 MBit. TV basic, volgens mij. Met die korting van in Almere.
100/100 Mbit + HBO + Nieuwsgroepen voor €54,95 p/m
90/9 Mbit voor €49,95 p/m
50/50 Mbit + HBO + Nieuwsgroepen voor €49,95 p/m
Lastige keuze

Verwijderd
Nadeel ziggo is a-synchrone bandbreedte! Ik had bij ziggo problemen dat als je je upload vol gebruikt de download heel snel minder wordt. Dan heb je feitelijk maar 9/9 Mbit of helemaal niets meer.M-ThijZ schreef op zondag 14 december 2014 @ 18:09:
[...]
Ah ja, die is er in Enschede ook. Sta nu voor de keuze:
100/100 Mbit + HBO + Nieuwsgroepen voor €54,95 p/m
90/9 Mbit voor €49,95 p/m
50/50 Mbit + HBO + Nieuwsgroepen voor €49,95 p/m
Lastige keuze
Vanaf 19 januari heb ik hier ook Tweak en SparqlTV. We hebben gekozen, ondanks alle verhalen hier, om het toch te proberen. 250/250 + 2x Sparql + Nieuwsgroepen voor ik dacht 63,95 (Korting TV en Internet).
Nu zag ik o.a. op het blog van Tweak dat betreft Sparql wordt aangeraden om alle boxen achter 1 switch te doen. Nu is de vraag, wat nou een goeie switch? Ik zat zelf te kijken naar deze: http://www.routercenter.n...oorts-gigabit-switch.html
Iemand die me hier verder mee kan adviseren?
Nu zag ik o.a. op het blog van Tweak dat betreft Sparql wordt aangeraden om alle boxen achter 1 switch te doen. Nu is de vraag, wat nou een goeie switch? Ik zat zelf te kijken naar deze: http://www.routercenter.n...oorts-gigabit-switch.html
Verwijderd
Als je maar 2 aboxen hebt kan je ze rechtstreeks aan de router hangen. Met een eigen router kan je dan alle apparatuur via de zyxell aan het internet verbinden. De zyxell met dhcp vermoeien is vragen om problemen. Dus aboxen en eigen router vast ip adres gevenDennischo schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:25:
Vanaf 19 januari heb ik hier ook Tweak en SparqlTV. We hebben gekozen, ondanks alle verhalen hier, om het toch te proberen. 250/250 + 2x Sparql + Nieuwsgroepen voor ik dacht 63,95 (Korting TV en Internet).
Voor degenen die zich afvragen waarom de HD soms zo brak is; Dit staat in de functieomschrijving voor HD-medewerker bij tweak:
"Waar je tegen moet kunnen:
Grote eigen verantwoordelijkheid voor je functioneren.
Een boel stress op die extra drukke dagen.
Dat wij een groot beroep doen op je zelfredzaamheid als er even niemand is om te helpen.
Zonder training of belscript toch in het diepe gegooid worden.
Werken zonder standaard protocol, maar als 'jezelf' de telefoon opnemen."
Ik heb in het verleden HD's geleid voor o.a. @home, Sony e.d. en kan je vertellen: het valt echt niet mee. Dit in de functieomschgrijving zetten wil zeggen dat het vechten is om als HD het hoofd boven water te houden. Geen smoes of Tweak defense, maar feit.
Dat wij een groot beroep doen op je zelfredzaamheid als er even niemand is om te helpen.
Ik heb in het verleden HD's geleid voor o.a. @home, Sony e.d. en kan je vertellen: het valt echt niet mee. Dit in de functieomschgrijving zetten wil zeggen dat het vechten is om als HD het hoofd boven water te houden. Geen smoes of Tweak defense, maar feit.
Zou tv pauzeren nu enkel werken met opnemen pakket of altijd. Opnemen heb ik niet maar pauzeren werkt enkel op nl1
Verwijderd
Misschien moet Tweak dan eens evalueren of ze het huidige beeld van de Hd zo willen laten of het aanpassen. Hoe de Hd van tweak zich manifesteert is volledig de keuze van tweak. Niet van iemand anders.Alphalorne schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:47:
Voor degenen die zich afvragen waarom de HD soms zo brak is; Dit staat in de functieomschrijving voor HD-medewerker bij tweak:
zoals je ziet staat het los van het opneempakket
bron:sparqlsite
TrailBlazer schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:08:
Zou tv pauzeren nu enkel werken met opnemen pakket of altijd. Opnemen heb ik niet maar pauzeren werkt enkel op nl1
Ik ben bezig met Apokalips om een nieuwe TS te maken.
- Heeft er iemand een mooie afbeelding van de huidige genexis?
- Wat is het type van de huidige genexis
- Welke tv box wordt er meegeleverd?
- Wat was de link van de GitHub pagina voor Tweak problemen?
[ Voor 18% gewijzigd door Killerbert op 14-12-2014 21:44 ]
Het probleem speelt alleen als je via de afstandbediening de Sparql box op stand-by (feitelijk: lichte slaap) zet. Het lichtje op de decoder blijft groen. Wanneer je het power-knopje op de Sparql box zelf even kort indrukt gaat de decoder in echte stand-by. Het lichtje op de decoder wordt rood en hij verbruikt nagenoeg geen power. Daarna kun je de decoder gewoon met de afstandbediening weer inschakelen, maar doet hij wel een volle boot-up van 10-20 (? ongeveer) seconden.M-ThijZ schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:37:
Betekend dit ook dat de Sparql Box een hoog standby gebruik heeft? Kun je het hele stekkerblok uitschakelen?
Ik had dit ook gelezen en ook al een verband gelegd tussen e.e.a. Ze worden gewoon het bos ingestuurd dus. Wat me ook altijd opvalt is dat er volgens mij heel erg weinig contact is tussen back- en frontoffice.Alphalorne schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:47:
Voor degenen die zich afvragen waarom de HD soms zo brak is; Dit staat in de functieomschrijving. [..........] Geen smoes of Tweak defense, maar feit.
Helpdeskmedewerkers zeggen bijvoorbeeld ook wel eens "Oh, dan hebben 'ze' dat zeker aangepast"... De helpdesk wordt volgens mij slecht geïnformeerd over alles wat er gaande is. Verder kun je van persoon A een heel ander antwoord krijgen dan van Persoon B, alsof er nergens beleid gemaakt wordt in de zin van "dit is wat we over onderwerp X of Y aan onze klanten communiceren.
Maar als je de jobdescription leest dan snap je dus waarom.
Plaatje van de Genexis in PB gestuurd.Killerbert schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:41:
Ik ben bezig met Apokalips om een nieuwe TS te maken.
Verwijderd
Ik heb altijd geleerd met klanten contact: nooit zelf een antwoord verzinnen.volgens mij hebben ze die les gemist.Green.car6808 schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:17:
[...]
Ik had dit ook gelezen en ook al een verband gelegd tussen e.e.a. Ze worden gewoon het bos ingestuurd dus. Wat me ook altijd opvalt is dat er volgens mij heel erg weinig contact is tussen back- en frontoffice.
Helpdeskmedewerkers zeggen bijvoorbeeld ook wel eens "Oh, dan hebben 'ze' dat zeker aangepast"... De helpdesk wordt volgens mij slecht geïnformeerd over alles wat er gaande is. Verder kun je van persoon A een heel ander antwoord krijgen dan van Persoon B, alsof er nergens beleid gemaakt wordt in de zin van "dit is wat we over onderwerp X of Y aan onze klanten communiceren.
Maar als je de jobdescription leest dan snap je dus waarom.
Verwijderd
Trouwens gevraag aan tweak waar mijn powerbank blijft. Kreeg ik het volgende antwoord:
De Powerbank is niet voor u van toepassing helaas. Hij is verstuurd naar een beperkt aantal klanten in
een ander leveringsgebied.
Met vriendelijke groet,
Of te wel: ""Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen"
De Powerbank is niet voor u van toepassing helaas. Hij is verstuurd naar een beperkt aantal klanten in
Met vriendelijke groet,
Aww,,,, ze moeten jou ook wel altijd hebben daar hé?Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:05:
Trouwens gevraag aan tweak waar mijn powerbank blijft. Kreeg ik het volgende antwoord:
Met vriendelijke groet,
Verwijderd
Als ze nou eens de Servicedesk uitschakelen en een goede router leveren ben ik tevreden. Of mijn opzegging accepteren. Het is niet zo moeilijkGreen.car6808 schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:25:
[...]
Aww,,,, ze moeten jou ook wel altijd hebben daar hé?
over live pauzeren wat niet werkt
dacht dat alle features nu wel zouden werken.Geachte heer TrailBlazer
Dat is correct. Deze feature moet nog online komen voor de overige zenders.
Er is op dit moment nog geen informatie beschikbaar wanneer dit mogelijk wordt.
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
De prutsers van Tweak
[ Voor 8% gewijzigd door TrailBlazer op 15-12-2014 12:33 ]
Dit is echt de druppel. Zojuist mijn opzegging de deur uitgedaan. Betaal nu al maanden 15 euro meer voor een half product, en dan zoiets.... Echt ongelofelijk.Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:05:
Met vriendelijke groet,
"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"
Verwijderd
Volgens mij zijn ze bij Tweak gewoon vooral blij met klanten uit Almere en Enschede. Die betslen minder en krijgen nog een promo-prul ook.renedepe schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:49:
[...]
Dit is echt de druppel. Zojuist mijn opzegging de deur uitgedaan. Betaal nu al maanden 15 euro meer voor een half product, en dan zoiets.... Echt ongelofelijk.
Krijgt iemand een forward ingesteld via Tweak?
Ben opgestapt maar er loopt nog een flink conflict waarbij er wat mails over een weer gaan, daarom voeg ik graag een forward toe zodat ik echt niets meer met Tweak hoef.
Echter als ik dit via het portaal doe dan krijg ik de melding dat de alias al bestaad. Leuk maar ik wil helemaal geen alias aanmaken, ik wil forwarden.
Oh en wat ben ik blij dat ik ben overgestapt als ik dat hele verhaal van die Powerbank lees. Dikke middelvinger naar alle klanten buiten Almere en Enschede. Hoop dat jullie allemaal er van kunnen genieten (van de producten), maar stiekem hoop ik toch echt wel dat Tweak zeer binnenkort hard op hun bek gaat met dit gedrag.
Ben opgestapt maar er loopt nog een flink conflict waarbij er wat mails over een weer gaan, daarom voeg ik graag een forward toe zodat ik echt niets meer met Tweak hoef.
Echter als ik dit via het portaal doe dan krijg ik de melding dat de alias al bestaad. Leuk maar ik wil helemaal geen alias aanmaken, ik wil forwarden.
Oh en wat ben ik blij dat ik ben overgestapt als ik dat hele verhaal van die Powerbank lees. Dikke middelvinger naar alle klanten buiten Almere en Enschede. Hoop dat jullie allemaal er van kunnen genieten (van de producten), maar stiekem hoop ik toch echt wel dat Tweak zeer binnenkort hard op hun bek gaat met dit gedrag.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Wat nou middelvinger?Freakie1NL schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:51:
Almere en Enschede zijn de 2 plekken waar Tweak ALLES volledig zelf in beheer heeft. En ook de plekken waar ALLES vanaf het begin 'getest' is.
Daarnaast is er ook alleen in een lokaal blaadje in Almere bekendheid gegeven aan het feit dat er een presentje verstuurd zou worden.
Dus het feit dat jij daar niet bij hoort is geen middelvinger naar jou, maar alleen jammer voor je. En wie zegt dat de overige postcodes niet ook nog een keer iets krijgen? Jullie streams komen alleen niet bij Tweak vandaan, maar ergens anders, en op die manier zijn jullie ook 'andere' gebruikers van Sparql. Ik heb namelijk het idee dat dit presentje is vanwege de problemen met Sparql.
Verwijderd
Dat vindt ik echt zo'n tweak opmerking. JA jullie streams komen ergens anders vandaan das dus niet onze schuld. Wie kiest ervoor om die streams op deze manier aan te bieden? TWEAK. dus of je doet iets niet of je doet het goed. Niet zoals TWEAK het doet iedere keer de schuld bij derden leggen.TagForce schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:36:
[...]
Wat nou middelvinger?
Almere en Enschede zijn de 2 plekken waar Tweak ALLES volledig zelf in beheer heeft. En ook de plekken waar ALLES vanaf het begin 'getest' is.
Daarnaast is er ook alleen in een lokaal blaadje in Almere bekendheid gegeven aan het feit dat er een presentje verstuurd zou worden.
Dus het feit dat jij daar niet bij hoort is geen middelvinger naar jou, maar alleen jammer voor je. En wie zegt dat de overige postcodes niet ook nog een keer iets krijgen? Jullie streams komen alleen niet bij Tweak vandaan, maar ergens anders, en op die manier zijn jullie ook 'andere' gebruikers van Sparql. Ik heb namelijk het idee dat dit presentje is vanwege de problemen met Sparql.
Ze hadden de keuze ook niet te leveren maar daar hebben ze bewust niet voor gekozen.
Je eerste punt ben ik het absoluut niet mee eens, de test fase is nog niet voorbij en alle niet Almere / Enschede gebruikers zitten ook nog steeds met dezelfde Sparql ellende en updates.TagForce schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:36:
[...]
Wat nou middelvinger?
Het grote punt is dat Tweak een duidelijk verschil maakt tussen klanten die zij volledig zelf servicen en klanten die niet volledig via Tweak geserviced worden. Dat begint al door een verschillende prijsstelling te hanteren en dat werkt nu ook door in kleine dingen als een presentje (waar ik absoluut niet op zit te wachten trouwens, ik wilde gewoon een goed produkt), waar dus duidelijk uit blijkt dat Tweak zich richt op de locaties die ze zelf beheren.
Ik denk ook dat het voor Tweak van levensbelang is dat juist de mensen in de Almere / Enschede regio blijven, want als die verdwijnen, dan zitten ze met een niet gebruikte infrastructuur. Voor de andere regios is het weliswaar niet fijn dat mensen opstappen, maar is denk ik het leed te overzien, omdat er geen infrastructuur leeg komt te staan.
Wat dan wel weer een beetje jammer is dat ze dan niet gewoon zeggen we leveren alleen in Almere /Enschede en de rest van het land komt wel als we daar ook alles kunnen servicen
Ik ben zelf ondertussen afgehaakt en tot nu toe nog naar volle tevredenheid overgestapt, maar het is wel even wennen, een omgeving die gewoon werkt zonder allerlei trucs
Kom op .. het gaat om een DX gadget van een paar dollar... Waar maak je je druk om..
http://www.dx.com/p/gt001...olden-288283#.VI8IjiuG-yk
Verwijderd
Het gaat ook niet om de gift! Maar dat snap je vast wel!Green.car6808 schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:14:
Kom op .. het gaat om een DX gadget van een paar dollar... Waar maak je je druk om..
Waar maak je je druk om?? Ik snap eerder niet hoe sommige mensen hier alles maar blijven wegwuiven terwijl tweak zich elke maand helemaal kapotlacht om hun als ze weer lekker geïncasseerd hebben.
"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"
Graag verder in Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3
TR had ik al aangemaakt. Helaas is dit topic nog niet gesloten
TR had ik al aangemaakt. Helaas is dit topic nog niet gesloten
Is er soms weer een update geweest voor de stb.?
Als ik voorheen op handmatig update drukte kwam er normaal gesproken een pop-up zoekvenster tevoorschijn echter sinds vandaag gebeurt er niets meer als ik op 'OK' druk.
Volgens mij was er ook altijd een update-widget deze kan ik ook niet meer vinden.
Firmware versie eindigd op ...15391.1
Als ik voorheen op handmatig update drukte kwam er normaal gesproken een pop-up zoekvenster tevoorschijn echter sinds vandaag gebeurt er niets meer als ik op 'OK' druk.
Volgens mij was er ook altijd een update-widget deze kan ik ook niet meer vinden.
Ik heb geen update voorbij zien komen voor de Abox.moeropzomertoer schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:28:
Is er soms weer een update geweest voor de stb.?
Kun je hier verder je berichten plaatsen? (zie link hieronder) Dit topic gaat sluiten.
Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3
Wat een duur ding. Bij aliexpress staan ze voor 2dollar. Maar goed ik zat er ook niet op te wachten.Green.car6808 schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:14:
Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 daar gaan we blijkbaar verder
Dit topic is gesloten.