Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 112 113 Laatste
Acties:
  • 606.228 views

Onderwerpen

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-08-2021
Hey dat is leuk, behalve dan dat er geen beeld is. Is dat eenvoudig te doen? Wil er ook best even mee pielen.
Of is dit een Tweak test setup voor TV kijken op PC/Laptop?

[Voor 6% gewijzigd door OriginalDon op 09-12-2014 18:04]

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:32
Lachen dit :) Hoe kwam je aan dit adres?

• tissuemakert
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 13:51
ik wil graag overstappen naar tweak glas, maar ik neem geen tv af, wil wel graag bellen afnemen. Is Tweak dan een aanrader? ik lees namelijk alleen maar klachten over TV en lees weinig over het internet en bellen.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

Hier werkt internet + telefonie prima.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-03 09:56
tissuemakert schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:26:
ik wil graag overstappen naar tweak glas, maar ik neem geen tv af, wil wel graag bellen afnemen. Is Tweak dan een aanrader? ik lees namelijk alleen maar klachten over TV en lees weinig over het internet en bellen.
Hier ook hoor, over internet en bellen geen klachten. Zijn volgens mij ook nog eens de goedkoopste.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:44

Quad

Doof

Bellen en internet hebben wij geen klachten, wel is de modem een crime maar is opgelost door een AP in huis te halen.

Ook komend jaar blijf ik toch bij Tweak, bij Fiber golden de voorwaarden niet dus heb ik een downgrade bij Tweak ingezet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 11:55

renedepe

wheeeeelp!!!

Sinds firmware 6 is telefonie een stuk beter. Heb echter nog steeds regelmatig, zeg gemiddeld 2x per maand, dat we niet meer bereikbaar zijn. Na een reboot van de zyxel werkt het dan weer voor een tijdje.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-06 20:58
Thanks...
Ik gewoon zonder na te denken jou instellingen gekopieerd, kwam ik mooi niet meer in mn router.
Eerst maar eens wat verder inlezen.
Heb de router wel weer werkend, nu langzaam aan met jou info opbouwen en kijken of ik het aan elkaar geknoopt krijg.

Ik heb geen telefonie nodig, dus sparql en internet op openwrt zou voldoende moeten zijn.

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:44

Quad

Doof

renedepe schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:39:
Sinds firmware 6 is telefonie een stuk beter. Heb echter nog steeds regelmatig, zeg gemiddeld 2x per maand, dat we niet meer bereikbaar zijn. Na een reboot van de zyxel werkt het dan weer voor een tijdje.
Hier draait de PacketForce.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-05 13:08
Green.car6808 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:12:
[...]

Lachen dit :) Hoe kwam je aan dit adres?
Ik was mbv wireshark op zoek naar meer IGMP info om mijn eigen router te kunnen gebruiken.
Bij het aanzetten van de abox doet hij wat ntp en dan het eea van dit adres.

In een browser kan je met de pijl toetsen zappen,... maar nog steeds geen beeld.
Zou wel mooi zijn als tweak dit gaat aanbieden.

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:12

Mr-D.

interpunctie? no hero here

je kan zelf je pincode invoeren in de 18+sectie maar dan ook geen beeld
Dukejohn schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:40:
[...]

Ik was mbv wireshark op zoek naar meer IGMP info om mijn eigen router te kunnen gebruiken.

In een browser kan je met de pijl toetsen zappen,... maar nog steeds geen beeld.

sneller usenet? tips en tricks

• OriginalDon
Dukejohn schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:40:
[...]

dit is gewoon het STB menu van je Sparqlbox ...

Anoniem: 612673

OriginalDon schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 21:45:
[...]

dit is gewoon het STB menu van je Sparqlbox ...
Maar als het menu webbased is waarom werkt het dan nog steeds zo crappy? Of os dat gewoon zoals tweak is? Hoog van de toren blazen en als ze ter verantwoording worden geroepen snel als mietjes verschuilen achter een muur van bureaucratie?

• OriginalDon
Anoniem: 612673 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:21:
[...]

Maar als het menu webbased is waarom werkt het dan nog steeds zo crappy? Of os dat gewoon zoals tweak is? Hoog van de toren blazen en als ze ter verantwoording worden geroepen snel als mietjes verschuilen achter een muur van bureaucratie?
Ik denk dat het hier om de prestaties van de ABOX gaat of de interfacing tussen de remote en ABOX, niet (geheel) om Tweak zelf

OriginalDon schreef op woensdag 10 december 2014 @ 00:02:
[...]

Ik denk dat het hier om de prestaties van de ABOX gaat of de interfacing tussen de remote en ABOX, niet (geheel) om Tweak zelf
OriginalDon, dat lijkt wel een tweak antwoord. Tweak is niet verantwoordelijk voor de interfacing van de remote en Abox? Wie heeft de Abox geselecteerd als platform voor zijn product? Tweak is ook niet verantwoordelijk voor de firmware van de Zyxell maar wie heeft de Zyxell geselecteerd? Dat zijn zaken waar ik zo schijtziek van wordt bij Tweak, altijd maar weer ergens achter verstoppen.

• Green.car6808
Kadootje is binnen. Een Powerbank om een USB device mee op te laden. Ik heb hier effe geen foto upload mogelijkheid. Toch leuk...

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 14:20
Green.car6808 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:27:
Kadootje is binnen. Een Powerbank om een USB device mee op te laden. Ik heb hier effe geen foto upload mogelijkheid. Toch leuk...
Heb je een product nummer? Ff zoeken welke het is nmlk :P

• Green.car6808
Dwazer schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:34:
[...]

Nee, ik zit op mijn werk. Mijn vrouw heeft alleen gezegd dat ie er is.. Houd de brievenbus in de gaten ..

• Dwazer
Green.car6808 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:42:
[...]

Nee, ik zit op mijn werk. Mijn vrouw heeft alleen gezegd dat ie er is.. Houd de brievenbus in de gaten ..
Okay, thanks :)

• pd5lwd
  • Laatst online: 18-05 18:33
Dwazer schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:34:
[...]

Typisch hollands alles wat gratis is.
Naar onderwerp alstublieft.

• Admiral05
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-11-2019
tissuemakert schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 18:26:
Internet met de packetforce van tweak is een regelrechte ramp geweest sinds de aflevering. Op een gegeven moment hebben we maar de packetforce er tussen uitgehaald en een switch aan het modem gelegd. Sindsdien werkte het erg goed. Nu moesten we over naar een nieuw abbonment omdat glas blauw niet meer ondersteund werd. Hopelijk werkt alles wel met de Zyxel router. Mocht je een packetforce router krijgen zou ik het je afraden.
Quad schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:15:
[...]

Hier draait de PacketForce.
Dan heb je meer geluk gehad dan mij :)

• Dwazer
pd5lwd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:08:
[...]

Typisch hollands alles wat gratis is.
Naar onderwerp alstublieft.
Normaliter zou ik dit voorbij laten gaan, maar iets triggert er hier :)

Wat is er verkeerd aan om het type te weten van het product wat je "gratis" krijgt van Tweak? Wat helemaal niet "gratis" is, maar je gegeven wordt als zoethouder voor alle (netwerk/TV/telefonie)ellende die de laatste maanden na de overgang naar Sparql spelen. Dus voor mijn gevoel: "Is het een cadeautje waar we daadwerkelijk iets aan hebben/kunnen gebruiken of ist een dingetje van 1500mAh waarbij je mazzel hebt als ie überhaupt lading heeft?".

Daarbij zie ik dat je wel vaker iets hebt gepost wat NIETS met Tweak te maken heeft en wat een reactie kan uitlokken. Geen probleem, ieder heeft recht op zijn mening. Maar dan zou ik je wel graag willen verzoeken een tag erbij te zetten dat je aan het "trollen" bent of naar FOK! willen verwijzen waar je dat naar hartenlust kan doen.

Einde van deze rand en back OT *;

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05 08:50
+1

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 11:55

renedepe

wheeeeelp!!!

Hier niks gehad....

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Ik heb sinds update naar firmware 6 via de site van Tweak. VMG8324-B10A problemen met de acces point in het netwerk. De AP deelt geen adressen meer uit heb ik het idee. Ik heb in ieder geval geen toegang tot internet terwijl de router VMG8324-B10A gewoon werkt. Ik kan namelijk wel op internet als ik in de buurt ben van de router met mijn telefoon. Met firmware 4 heb ik nooit eerder hier problemen mee gehad.

Kan ik beter de firmware 6 proberen via Zyxel zelf of terug gaan naar 5 of 4. Of is er een manier om dit op te lossen? Ik heb wel met firmware 6 een snellere verbinding t.o.v firmware 4.

• Mr-D.

Mr-D.

Hier in Almere nog niets gehad maar wij zijn geduldig :)

• Green.car6808
Mr-D. schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:46:

[...]
Ik woon ook in Almere

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 12:27
Mr-D. schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:46:

[...]
+1

• Green.car6808
Wat is dat "+1" dan?

• Green.car6808
Dit is het cadeautje:

• Hans_18T

• Green.car6808
Ja hardstikke leuk natuurlijk.. maar wat is het ? Een soort "like" ofzo?

• Hans_18T
Green.car6808 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:23:
[...]

Mee eens:) ja dus een soort like

[Voor 4% gewijzigd door Hans_18T op 10-12-2014 20:27]

• Green.car6808
Hans_18T schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:26:
[...]

Mee eens:) ja dus een soort like
+1

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-04 18:12
Hier lag hij ook op de mat (Almere waterwijk). Ach.. al met al waren we redelijk tevreden (TV dan, internet en bellen zelden of nooit wat te mopperen) en zo'n powerbank zou ik zelf nooit kopen. Toch, leuke attentie wat mij betreft. Gaan 'm zeker proberen.

edit: M.a.w. +1 :+

[Voor 4% gewijzigd door Alphalorne op 10-12-2014 21:04]

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:12
Zal toch niet zo zijn dat alleen Almere een "gift" krijgt voor zijn bèta testen. Zit er niet op te wachten, het geld kon beter in een beter sparql gepompt worden.

• CB68
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06-2021
Kan ik beter de firmware 6 proberen via Zyxel zelf of terug gaan naar 5 of 4. Of is er een manier om dit op te lossen? Ik heb wel met firmware 6 een snellere verbinding t.o.v firmware 4.
Met firmware 6 kreeg ik een spontane reboot van de zyxel en resetten van het wifi wachtwoord naar een gegenereerd wachtwoord. Erg irritant. Door helpdesk 1.00(AAKL.6)b3 erop laten zetten, zou stabieler zijn. Echter na firmware update waren alle instellingen weg (dus geen wan verbinding meer en telefoon meer). Maak dus vooraf een backup van je configuratie of download het default conf bestand.

• trinite_t
  • Laatst online: 22:54
Firmware 6 is al uit beta. Ik heb de versie van de tweak website gedownload. Heeft bij mij alleen het probleem dat het wifi wachtwoord na een reset weer "random" is. Verder nog geen problemen gezien (de router is iig nog niet gereboot ;) )
CB68 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:03:
[...]

Met firmware 6 kreeg ik een spontane reboot van de zyxel en resetten van het wifi wachtwoord naar een gegenereerd wachtwoord. Erg irritant. Door helpdesk 1.00(AAKL.6)b3 erop laten zetten, zou stabieler zijn. Echter na firmware update waren alle instellingen weg (dus geen wan verbinding meer en telefoon meer). Maak dus vooraf een backup van je configuratie of download het default conf bestand.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• Dwazer
Green.car6808 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:23:
[...]

Offtopic: Ja, soort van waarderingssysteem: +1 Kudo

Source: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kudos_%28computerterm%29
Kan er ook niet teveel over zeggen, straks begint pd5lwd weer te roepen dat het OT moet zijn ;)

• CB68
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06-2021
Dat klopt. FW6 had ik 29 november geinstalleerd , download van tweak site.
Reaktie helpdesk:
"Helaas is ons onder de aandacht gekomen dat dit inderdaad een probleem is van de nieuwe firmware.
Helaas is daarnaast ook niet inzichtelijk wie firmware 6C0 geïnstalleerd heeft en daarom kunnen wij pas hulp bieden op moment dat hierom gevraagd wordt."
trinite_t schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:04:
Firmware 6 is al uit beta. Ik heb de versie van de tweak website gedownload. Heeft bij mij alleen het probleem dat het wifi wachtwoord na een reset weer "random" is. Verder nog geen problemen gezien (de router is iig nog niet gereboot ;) )

[...]

CB68 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:06:
Dat klopt. FW6 had ik 29 november geinstalleerd , download van tweak site.
Reaktie helpdesk:
"Helaas is ons onder de aandacht gekomen dat dit inderdaad een probleem is van de nieuwe firmware.
Helaas is daarnaast ook niet inzichtelijk wie firmware 6C0 geïnstalleerd heeft en daarom kunnen wij pas hulp bieden op moment dat hierom gevraagd wordt."

[...]
alsof firmware 6B3 een oplossing is. Die heeft weer zijn eigen problemen. En ze zijn nog niet op het idee gekomen om iedereen te mailen firmware 6C0 te verwijderen en 6B3 te installeren? Of onee dan moeten ze publiekelijk toegeven hoe kut de Zyxell Router is.

• rob2011
:) :) De Tweak Gift is hier ook binnen 2200 mAh De verzend kosten hakken er flink in. :) :)

Het is het gebaar.

http://www.aliexpress.com...mp4-with/32233350332.html

Maar moet wel zeggen met FW 1.00(AAKL.6)b5 loopt hier alles goed ook geen 10 min IP renewal.
Wel in de opnames hikken, maar goed je kan niet alles hebben.

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 22:39
Heb hem hier in Enschede ook ontvangen vandaag, zeker een leuk gebaar.

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 13:30
Afgelopen week opgezegd, ben benieuwd of ik hem nog krijg..... :P

• Green.car6808
rob2011 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:19:
:) :) De Tweak Gift is hier ook binnen 2200 mAh De verzend kosten hakken er flink in. :) :)

Het is het gebaar.

http://www.aliexpress.com...mp4-with/32233350332.html
Budget artikel... Ik ben benieuwd hoe vaak ik mijn smartphone hiermee kan opladen.

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:15

hullemah

hullie

rsvmark schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:57:
Afgelopen week opgezegd, ben benieuwd of ik hem nog krijg..... :P
Ben ook benieuwd,heb ook opgezegd,5 Januari de migratie,ben happy dat ik hier wegga,wat een creepy
product is dat sparql toch

• Dwazer
Green.car6808 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:14:
[...]

Budget artikel... Ik ben benieuwd hoe vaak ik mijn smartphone hiermee kan opladen.
Afhankelijk van de capaciteit van je accu :)

Heb al langere tijd zo'n zelfde soort accu in m'n tas zitten en het is grappig voor noodgevallen. Volledig opladen (SGS4, á 2600mAh) gaat niet lukken...

Anoniem: 560316

hullemah schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:45:
[...]

Ben ook benieuwd,heb ook opgezegd,5 Januari de migratie,ben happy dat ik hier wegga,wat een creepy
Tuurlijk krijg je hem niet als je opgezegd hebt, wat denk je wel, lummel :)
Dat we wel 2 maanden voor nop hebben lopen testen waarin het volle bedrag werd afgeschreven doet er even niet toe.
Maar die powerbank mogen ze daar steken waar de zon niet schijnt.

• Green.car6808
Anoniem: 560316 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:04:
Maar die powerbank mogen ze daar steken waar de zon niet schijnt.
Zodat ze het daar kunnen verlichten bedoel je?

[...]

Als ze de opzegging goed hebben afgehandeld hadden ze een ander bedrijf moeten beginnen! Blijkbaar hebben ze meer verstand van administratie dan Ict.

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 13:30
[...]

Vind het jammer hoor. Ben jaren een tevreden klant geweest en ook dat Sparql heeft potentie volgens mij!!
Ach wie weet stappen we nog eens terug....

• goldvinger
Ik zie net op de tweak site dat de nieuwste firmware is verwijderd van de zyxel.
Alleen versie L4 en L5 staat er nog op.
Versie L6 is dus verwijderd.

Wie weet hier de reden van?

• Alphalorne
Die powerbank net getest. Eerst opgeladen en daarna op m'n note 3 aangesloten. Was op 44% rond 18:20 en nu 20:00 op 78%. Slechts 1x heel kort (3min) tussendoor gebruikt. Zou net het verschil kunnen maken om die enkele keer toch het einde van de dag te halen.

Even wat anders, ik probeer nu een week of 2 af en aan de sparql app, maar krijg mooi geen beeld thuis.

Logt in, haalt programma gegevens op etc.. Maar als ik en zender selecteer om de kijken dan blijft het beeld zwart en is er geen geluid.

Het heeft wel gewerkt, iemand anders last van in Almere? Kan de sd wel bellen, maar support technisch lijkt me dat een verloren zaak voor de consument..

[Voor 25% gewijzigd door Alphalorne op 11-12-2014 20:18]

• Green.car6808
Alphalorne schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:13:
Even wat anders, ik probeer nu een week of 2 af en aan de sparql app, maar krijg mooi geen beeld thuis.

Logt in, haalt programma gegevens op etc.. Maar als ik en zender selecteer om de kijken dan blijft het beeld zwart en is er geen geluid.

Het heeft wel gewerkt, iemand anders last van in Almere? Kan de sd wel bellen, maar support technisch lijkt me dat een verloren zaak voor de consument..
Ik gebruik de app met enige regelmaat op mijn tablet. Het beeld begint soms wat korrelig maar na een paar seconden heb ik goed beeld en kan ik prima TV kijken met de Sparql app.

[Voor 0% gewijzigd door Green.car6808 op 12-12-2014 13:53. Reden: zpelvout]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

goldvinger schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:41:
Ik zie net op de tweak site dat de nieuwste firmware is verwijderd van de zyxel.

Geen idee, bij mij is het de eerste die stabiel is.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Alphalorne
Green.car6808 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:20:
[...]

Ik gebruik de app met enige regelmaat op mijn tablet. Het beeld begint soms wat korrelig maar na een paar seconde heb ik goed beeld en kan ik prima TV kijken met de Sparql app.
Update: Zat overigens met Wi-Fi op de zyxel om mijn eigen router uit te sluiten. Internet was vlot, TV geen hapert, telefoon werk.. Alles werkte verder prima. Net toch maar even de ntu en zyxel uit/aan gezet. En plots werkt de sparql app weer! :?
Vaag.. Firmware b5 van tweak. Het zal wel.. Thanks for checking though.

• Supreme_One
  • Nu online
Is 5 wel gewoon stabiel op de website van Tweak? Mijn acces point deelt geen ip adressen uit met firmware 6 na 2-3 dagen. Dit probleem nooit eerder gehad met 4, maar met 4 heb ik problemen met telefonie wanneer ik poorten open of de firewall uitschakel. Na reboot ook steeds random wifi sleutel.

Of welke versie is de meest stabiele van allemaal met een snellere verbindg zoals bij 6?

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:53
Supreme_One schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:33:
Is 5 wel gewoon stabiel op de website van Tweak? Mijn acces point deelt geen ip adressen uit met firmware 6 na 2-3 dagen. Dit probleem nooit eerder gehad met 4, maar met 4 heb ik problemen met telefonie wanneer ik poorten open of de firewall uitschakel. Na reboot ook steeds random wifi sleutel.

Of welke versie is de meest stabiele van allemaal met een snellere verbindg zoals bij 6?
Ik gebruik al enkele maanden firmware 5 en heb geen problemen thuis. Wifi werkt, inclusief D-Link repeater. Internet is snel en stabiel. En sinds ik de telefonie uit de ZyXEL gehaald heb en via het Gigaset N300A VOIP basisstation telefoneer heb ik daar dus ook geen probleem mee.

Anoniem: 85459

Ik ben sinds vorige week overgestapt op de 6 versie van de zyxel firmware. Heb geen problemen met Wifi. Maar misschien heeft het te maken met mijn settings. Ik had al voor de upgrade elk draadloos apparaat een vast IP gegeven.

Mijn enige problemen op dit moment zijn nog:
1) zo nu en dan een hikje in het beeld
2) eens per week 'hangt' de verbinding (geen internet, geen TV) Zyxel power cycle geven en alles werkt weer.

• goldvinger
Ook ik heb nu en dan een hikje.
Volgens de hd ligt dit aan mijn eigen netwerk waar ik nog nooit problemen heb gehad.
Ik heb de hoop maar opgegeven.
Ik heb er al zo vaak over gebeld.

• Supreme_One
  • Nu online
Anoniem: 85459 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:42:
Ik ben sinds vorige week overgestapt op de 6 versie van de zyxel firmware. Heb geen problemen met Wifi. Maar misschien heeft het te maken met mijn settings. Ik had al voor de upgrade elk draadloos apparaat een vast IP gegeven.

Mijn enige problemen op dit moment zijn nog:
1) zo nu en dan een hikje in het beeld
2) eens per week 'hangt' de verbinding (geen internet, geen TV) Zyxel power cycle geven en alles werkt weer.
Dat moet dan eigenlijk niet gebeuren bij mij hangt dus de verbinding 1 a 2 keer per week met 6.Dan geef je de Zyxel een reboot en krijg je een random wifi key. Dus 6 is nog niet stabiel genoeg ga 5 proberen.

Anoniem: 85459

Supreme_One schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:11:
[...]

Dat moet dan eigenlijk niet gebeuren bij mij hangt dus de verbinding 1 a 2 keer per week met 6.Dan geef je de Zyxel een reboot en krijg je een random wifi key. Dus 6 is nog niet stabiel genoeg ga 5 proberen.
Eens dat het eigenlijk niet zou moeten gebeuren, maar ik heb geen last van een random wifi key.
Al mijn apparaten pakken gewoon het accesspoint normaal op met de settings die ze kennen.

• rob2011
Maar de Tweak FW 6 was anders in size dan de zyxel. hier kan ook wel het verschil in zitten.

ik heb met FW 1.00(AAKL.6)b5 geen issues. ook geen dhcp issues meer.

• OriginalDon
Anoniem: 612673 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:15:
[...]

OriginalDon, dat lijkt wel een tweak antwoord. Tweak is niet verantwoordelijk voor de interfacing van de remote en Abox? Wie heeft de Abox geselecteerd als platform voor zijn product? Tweak is ook niet verantwoordelijk voor de firmware van de Zyxell maar wie heeft de Zyxell geselecteerd? Dat zijn zaken waar ik zo schijtziek van wordt bij Tweak, altijd maar weer ergens achter verstoppen.
Ik baseer mijn antwoord op de werking van http://185.6.48.3:8808/client-portal op Windows (willekeurige browser). Daar werkt het 20 keer sneller dan op de ABOX.

• OriginalDon
Almere Buiten is zeker later aan de beurt?

• Haay
OriginalDon schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:54:
Ben vandaag nog niet thuis geweest, maar t/m gisteren in Almere Buiten ook nog niks gehad.

<edit>En vandaag (vrijdag) ook nog geen post van Tweak gekregen.

[Voor 11% gewijzigd door Haay op 12-12-2014 21:31]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb gisteren in Enschede een oranje charger ontvangen.

Kan'm wel gebruiken. Geen super goed spul, maar goed genoeg om m'n telefoon net wat makkelijker de dag te laten overleven.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Mr-D.

Mr-D.

nou hier Almere-buiten vandaag een pakketje van Tweak gehad

en deze werkt zowaar out of the box hoefde hem niet eens op te laden :)

• Green.car6808
OriginalDon schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:54:
[...]

Ja, Almere Buiten.. kom op man.. natuurlijk zijn die later aan de beurt >:)

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 20:59
Ik krijg op de sparql app een time-out bij het inloggen.
Moet je perse op de zyxel zitten?
En is het wachtwoord nog steeds de 4 cijfers van de postcode?

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:06
Nog meer mensen die geen beeld hebben met DVB-C in Dordrecht? Stekker uit het glasvezelmodem gehaald, maar dat heeft helaas niet geholpen.

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
Doet Tweak nog DVB-C dan? Dat was de reden dat ik overgestapt ben naar andere ISP.

specs

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:06
Loekie schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:41:
Doet Tweak nog DVB-C dan? Dat was de reden dat ik overgestapt ben naar andere ISP.
Officieel niet. Echter heeft Tweak verzuimd om mij in te lichten/om te zetten. Nog nooit 1 brief gehad. Dus hopelijk hebben ze nu niet de stekker er plotseling uitgetrokken.

• Green.car6808
goldvinger schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:41:

Ik was ook wel benieuwd. Hieronder de reden.
Tweak Servicedesk schreef op 13-12-2014 om 14:47:
Geachte heer Apokalips,

Hartelijk dank voor uw bericht.

De reden hiervoor is dat een x aantal klanten aangaf problemen te hebben met firmware versie 6, daaropvolgend hebben wij deze firmware versie van onze website gehaald. Mocht de firmware versie bij u naar behoren werken, dan is er verder geen probleem en kunt u hiervan gebruik blijven maken.

Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Hopende hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Tweak Servicedesk

w: www.tweak.nl
e: info@tweak.nl
t: 0900-8932543

• goldvinger
Green.car6808 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:50:
[...]

Ik was ook wel benieuwd. Hieronder de reden.

[...]
Oke, duidelijk.
Jammer dat niet op de site vermeld wordt wat voor problemen er zijn met versie 6

• M-ThijZ
  • Laatst online: 09:16

M-ThijZ

Riding on Rails

Is HBO Go ook via de Sparql Box te bekijken? Of werkt dit anders?

Ik vraag mij af of HBO überhaupt van toegevoegde waarde is. Kan mij niet voorstellen, dat we op een vaste tijd voor de buis gaan zitten voor HBO 1, 2 of 3.
Als Game of Thrones bijv. wordt uitgezonden, kun je dan via de Sparql Box, deze de volgende dag wanneer je wilt aanzetten (en pauzeren)?

We hebben geen tablet, en mijn telefoon hiervoor gebruiken lijkt mij niet praktisch.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:35

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep, HBO OD is via de sparql box te bekijken, werkt net zo als uitzending gemist.

I am the great Cornholio!

goldvinger schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:01:
[...]

Oke, duidelijk.
Jammer dat niet op de site vermeld wordt wat voor problemen er zijn met versie 6
Als ze dat doen kan de Hd niet meer zeggen: dat is de eerste keer dat ik dat hoor. Heeft de Hd geen bestaansrecht meer. Want van sorry en twee weken kunnen ze ook een bandje maken!

M-ThijZ schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 23:33:
Is HBO Go ook via de Sparql Box te bekijken? Of werkt dit anders?

Ik vraag mij af of HBO überhaupt van toegevoegde waarde is. Kan mij niet voorstellen, dat we op een vaste tijd voor de buis gaan zitten voor HBO 1, 2 of 3.
Als Game of Thrones bijv. wordt uitgezonden, kun je dan via de Sparql Box, deze de volgende dag wanneer je wilt aanzetten (en pauzeren)?

We hebben geen tablet, en mijn telefoon hiervoor gebruiken lijkt mij niet praktisch.
Ik zou als ik jou was kiezen voor een provider met betere helpdesk!

• Green.car6808
Anoniem: 612673 schreef op zondag 14 december 2014 @ 10:50:
[...]

Bij welke provider zit je zelf op het moment dan?

Green.car6808 schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:04:
[...]

Bij welke provider zit je zelf op het moment dan?
Ik bij tweak, heb nog steeds spijt van me keuze. Opzich is alles wel redelijk zelf draaiend te houden. Maar dat zou niet hoeven als tweak een goede router leverde. Wat echt mega frustrerend is zijn die gasten van de Hd. Waarom ze het de Hd noemen is mij een raadsel. Ze kunnen echt niets en zeker niet communiceren.

• Green.car6808
Anoniem: 612673 schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:46:
[...]

Ik bij tweak, heb nog steeds spijt van me keuze. Opzich is alles wel redelijk zelf draaiend te houden. Maar dat zou niet hoeven als tweak een goede router leverde. Wat echt mega frustrerend is zijn die gasten van de Hd. Waarom ze het de Hd noemen is mij een raadsel. Ze kunnen echt niets en zeker niet communiceren.
OK, en waarom zeg je het contract niet op ?

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-05 11:45
NovapaX schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 20:02:
Ik krijg op de sparql app een time-out bij het inloggen.
Moet je perse op de zyxel zitten?
En is het wachtwoord nog steeds de 4 cijfers van de postcode?
Het lijkt erop dat het alleen nog werkt via een tweak verbinding waar ook een sparql abbo aan vast hangt. Ik kon al een tijdje via mijn eigen router niet meer via de app tv kijken (melding: u bent niet verbonden met het sparql netwerk). Via de Zyxel, die naast mijn eigen router een ander publiek ip heeft voor telefoon en tv, werkt het wel.

• rob2011
Jimster schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:03:
Nog meer mensen die geen beeld hebben met DVB-C in Dordrecht? Stekker uit het glasvezelmodem gehaald, maar dat heeft helaas niet geholpen.
Hoe kijk jij dan nog dvb-c ?

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Anoniem: 612673 schreef op zondag 14 december 2014 @ 10:50:
[...]

Welke zou je aanraden?

Van wat ik heb meegekregen heeft Tweak/Sparql het in Enschede technisch goed voor elkaar. Zelfs TV streams hebben een hogere bitrate dan van de kabel (Ziggo).

Alleen als die Sparql Box niet stabiel blijkt, dan ga ik liever over naar Ziggo. Dan heb ik voor €49,95 p/m een 90/9 Mbit verbinding, en kijk ik TV via CI+ module. Mijn TV kan zelf wel pauzeren en opnemen.

Bij Tweak heb ik voor €49,95 p/m 50/50 Mbit, maar met HBO en nieuwsgroepen.

Nieuwsgroepen download ik een keer 500GB per jaar. Dan kan ik voor €25,- ook een 500 GB block account bij Cheapnews kopen, of €40,- voor een 1000GB block bij Astraweb.

De waarde van HBO kan ik moeilijk inschatten, ik denk niet dat het voor mij meerwaarde biedt. Ik mis het immers nu ook niet. Aan de andere kant, bij de meeste providers, waaronder ook Ziggo, kost het wel even €15 p/m extra.

Vaste lasten probeer ik zo laag mogelijk te houden. Vanuit dat perspectief kan ik beter bij Tweak blijven.

Van de mensen die ik hierover spreek geeft de helft aan nog steeds haperend beeld te hebben. Dan voelt het gewoon enorm dom om mijn handtekening onder het antwoordformulier te zetten. :/

Green.car6808 schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:03:
[...]

OK, en waarom zeg je het contract niet op ?
Daar ben ik mee bezig maar het communiceert zo lastig met een betonen muur zoals die van de Hd.

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Jimster schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:03:
In Enschede nog DVB-C zonder problemen.

• hullemah

hullemah

hullie

Anoniem: 612673 schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:18:
[...]

Daar ben ik mee bezig maar het communiceert zo lastig met een betonen muur zoals die van de Hd.
Ik heb die muur ook wel ervaren,hardnekkig helpdesk,ik ben er per 5 januari vanaf,heb nog nooit zo'n knullige provider meegemaakt,ben echt wel iets gewend,maar deze is de topper!!

hullemah schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:36:
[...]

Ik heb die muur ook wel ervaren,hardnekkig helpdesk,ik ben er per 5 januari vanaf,heb nog nooit zo'n knullige provider meegemaakt,ben echt wel iets gewend,maar deze is de topper!!
Ik ben zover dat het of 8 januari wordt of dat ze me voor de rechter gaan dagen voor hun eigen incompetentie.

• Green.car6808
Goh.. Ik wilde net zeggen dat ik eigenlijk best tevreden ben over Tweak (en dan dus niet alleen Sparql, maar Tweak als ISP). en dat ik zo blij ben dat ik geen UPC klant meer ben ! :)

Weet je,... eigenlijk is het gewoon bij elke provider wat en ze zijn ook allemaal (relatief) even duur met wat ze aanbieden...

• hullemah

hullemah

hullie

Anoniem: 612673 schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:47:
[...]

Ik ben zover dat het of 8 januari wordt of dat ze me voor de rechter gaan dagen voor hun eigen incompetentie.
Heftig,sta er eigenlijk niet van te kijken,hopelijk gaat het bij de volgende provider beter,slechter kan haast niet.

• Haay
Green.car6808 schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:11:
Goh.. Ik wilde net zeggen dat ik eigenlijk best tevreden ben over Tweak (en dan dus niet alleen Sparql, maar Tweak als ISP). en dat ik zo blij ben dat ik geen UPC klant meer ben ! :)

Weet je,... eigenlijk is het gewoon bij elke provider wat en ze zijn ook allemaal (relatief) even duur met wat ze aanbieden...
Ja, kan ik mee instemmen. Heb ooit ook op echt schofterige wijzen (door UPC) mijn contract daar beëindigd. Was zelfs zo erg met UPC dat in de UPC winkel in Almere Stad er permanent een security-persoon (type gorilla) in de winkel stond om woedende klanten die geschoffeerd werden het pand uit te zetten. Blij dat ik van die bende af was!

Ondanks de Sparql opstart problemen waar Tweak het afgelopen half jaar mee te maken heeft gehad ben ik nog steeds erg tevreden over Tweak als ISP. Telefonie is, mits je de ZyXEL niet voor het Tweak-VOIP abonnement laat lopen ook prima. En Sparql-TV werkt al weer een aardige tijd stabiel en fijn.

Mijn grootste probleem met Sparql is nog steeds dat de Stand-by knop op de afstandbediening de Sparql-box alleen maar in een soort lichte slaap brengt waarbij het beeld gewoon nog aan is (alleen zwart). Dat zie ik niet als 'stand-by' maar als valsspelen. Kun je hem net zo goed gewoon aan laten staan!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-05 14:40
Nou, dan moet je eens de oude fora langs gaan over KPN.....dan lees je pas een hoop bagger. Zo ook over zonnet, Versatel, tele2 (die spande echt de kroon met een slechte administratie, slechte communicatie slechte diensten, slechte leveringen en een bar slechte HD -alhoewel dat gewoon de telefoniste was-)
De enige die ik opvallend weinig tegen kwam, is XS4all. Die deed de start en werd op handen gedragen. Daar mocht wat mis aan, dat vond niemand erg.

En zo sta ik ook bij Tweak. Ik vind het vet. Ik heb niet alles wat ik hebben wil, maar wel genoeg. Ik wil voor een dubbeltje op de eerste rang. Dat ze die nog aan het bouwen zijn...so what. Ik persoonlijk vind dat geflame in een topic over ervaringen niet op zijn plaats. En ja, het is geflame als je enkel maar zegt dat ze slecht zijn en iedere keer weer dezelfde "argumenten" geeft waarom je over zou stappen/gestapt bent. Zeker in dat laatste geval voeg je echt niks meer toe. Lees dan, maar reageer niet, behalve als het helpend is voor degene die hier een vraag stelt. Maar probeer dit zonder lading te doen.

Het is echt niet moeilijk om je ook op internet als sociaal mens te gedragen. Misschien zelfs makkelijker dan in het dagelijks leven, aangezien we de hoofden niet zien en de geuren niet waarnemen.

Wdeb

• Green.car6808
Wdeb schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:06:
Het is echt niet moeilijk om je ook op internet als sociaal mens te gedragen. Misschien zelfs makkelijker dan in het dagelijks leven, aangezien we de hoofden niet zien en de geuren niet waarnemen.

Wdeb
:Y

En ja, de Tweak helpdesk geeft soms teleurstellende en zelfs frustrerende antwoorden op supportvragen. Dat stoort mij ook. Echter...Mijn eerste internetaccount had ik in 1995. Geloof me... ik heb wat &*%$# helpdesks meegemaakt... poeh.. daar is dit forum te klein voor. Ze zijn bij, lange na, niet de slechtste wat dat betreft.

Om Tweak incompetent te noemen slaat echt nergens op. Ze zijn alles behalve dat. Maar, nogmaals helaas, een helpdesk is de eerste ingang. Daardoor spelen ze een enorme rol in de beeldvorming. Combineer dat met een (soms wat) knullige communicatie op de website, ondanks dat dit met de allerbeste bedoelingen wordt gedaan...

[Voor 24% gewijzigd door Green.car6808 op 14-12-2014 16:25]

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Wat ik nog wel handig zou vinden, is als ik mijn Synology op afstand aan zou kunnen zetten.

Om een WOL-pakket vanaf internet te sturen heb je in ieder geval static ARP entries nodig.

Is dat een mogelijkheid bij de nieuwe Zyxel router die nu wordt geleverd?

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Haay schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:03:
Mijn grootste probleem met Sparql is nog steeds dat de Stand-by knop op de afstandbediening de Sparql-box alleen maar in een soort lichte slaap brengt waarbij het beeld gewoon nog aan is (alleen zwart). Dat zie ik niet als 'stand-by' maar als valsspelen. Kun je hem net zo goed gewoon aan laten staan!
Betekend dit ook dat de Sparql Box een hoog standby gebruik heeft? Kun je het hele stekkerblok uitschakelen?
En zo sta ik ook bij Tweak. Ik vind het vet. Ik heb niet alles wat ik hebben wil, maar wel genoeg. Ik wil voor een dubbeltje op de eerste rang. Dat ze die nog aan het bouwen zijn...so what.
Voor welk pakket heb je in dit geval gekozen?

[Voor 25% gewijzigd door M-ThijZ op 14-12-2014 16:38]

Nou, dan moet je eens de oude fora langs gaan over KPN.....dan lees je pas een hoop bagger. Zo ook over zonnet, Versatel, tele2 (die spande echt de kroon met een slechte administratie, slechte communicatie slechte diensten, slechte leveringen en een bar slechte HD -alhoewel dat gewoon de telefoniste was-)
De enige die ik opvallend weinig tegen kwam, is XS4all. Die deed de start en werd op handen gedragen. Daar mocht wat mis aan, dat vond niemand erg.

En zo sta ik ook bij Tweak. Ik vind het vet. Ik heb niet alles wat ik hebben wil, maar wel genoeg. Ik wil voor een dubbeltje op de eerste rang. Dat ze die nog aan het bouwen zijn...so what. Ik persoonlijk vind dat geflame in een topic over ervaringen niet op zijn plaats. En ja, het is geflame als je enkel maar zegt dat ze slecht zijn en iedere keer weer dezelfde "argumenten" geeft waarom je over zou stappen/gestapt bent. Zeker in dat laatste geval voeg je echt niks meer toe. Lees dan, maar reageer niet, behalve als het helpend is voor degene die hier een vraag stelt. Maar probeer dit zonder lading te doen.

Wdeb
Nou dit is de eerste helpdesk waar alle communicatie stukloopt bij de helpdesk. Je kan nergens hoger op bij tweak om de zaak op te lossen. Zelfs bij ziggo is dat beter. Daar was het verwonderlijk hoeveel er opeens kon als je de afdeling opzeggingen belde. Werd de Hd tot de orde geroepen en was het zo opgelost. Tweak heeft alleen de betonnen muur en dan ook nog een arrogante versie ook! Hoevaak ik heb gehoord: sorry we hadden het Idd fout. Maar voor je zover bent en daarna gebeurt er weer niets. Drama

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-02 02:33
M-ThijZ schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:29:
Wat ik nog wel handig zou vinden, is als ik mijn Synology op afstand aan zou kunnen zetten.

Om een WOL-pakket vanaf internet te sturen heb je in ieder geval static ARP entries nodig.

Is dat een mogelijkheid bij de nieuwe Zyxel router die nu wordt geleverd?
waarom laat je de synology niet gewoon aan staan, met hibernation na x uur van inactiviteit?
Dat is vele malen makkelijker

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• Green.car6808
Anoniem: 612673 schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:50:
[...]

Nou dit is de eerste helpdesk waar alle communicatie stukloopt bij de helpdesk. Je kan nergens hoger op bij tweak om de zaak op te lossen.
Cambrium BV
T.a.v. de directie
Postbus 60270
1320 AH Almere

Green.car6808 schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:53:
[...]

Cambrium BV
T.a.v. de directie
Postbus 60270
1320 AH Almere
Ja en dan krijg je betonnenmuur antwoord: daar gaan we niet over je moet bij de tweak Hd gaan. De helden hebben zich ook alleen maar aangemeld bij de geschillen commissie voor telefonie! Waar ziggo ed zich voor alles hebben aangesloten bij de geschillencommissie
Pagina: 1 ... 111 112 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee