Welke zou je aanraden?
Van wat ik heb meegekregen heeft Tweak/Sparql het in Enschede technisch goed voor elkaar. Zelfs TV streams hebben een hogere bitrate dan van de kabel (Ziggo).
Alleen als die Sparql Box niet stabiel blijkt, dan ga ik liever over naar Ziggo. Dan heb ik voor €49,95 p/m een 90/9 Mbit verbinding, en kijk ik TV via CI+ module. Mijn TV kan zelf wel pauzeren en opnemen.
Bij Tweak heb ik voor €49,95 p/m 50/50 Mbit, maar met HBO en nieuwsgroepen.
Nieuwsgroepen download ik een keer 500GB per jaar. Dan kan ik voor €25,- ook een 500 GB block account bij Cheapnews kopen, of €40,- voor een 1000GB block bij Astraweb.
De waarde van HBO kan ik moeilijk inschatten, ik denk niet dat het voor mij meerwaarde biedt. Ik mis het immers nu ook niet. Aan de andere kant, bij de meeste providers, waaronder ook Ziggo, kost het wel even €15 p/m extra.
Vaste lasten probeer ik zo laag mogelijk te houden. Vanuit dat perspectief kan ik beter bij Tweak blijven.
Van de mensen die ik hierover spreek geeft de helft aan nog steeds haperend beeld te hebben. Dan voelt het gewoon enorm dom om mijn handtekening onder het antwoordformulier te zetten.