Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 112 113 Laatste
Acties:
  • 606.229 views

Onderwerpen

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 12:27
Hier bij mij net in Almere klapte er alles uit.
Rode bol op de zyxel.
Opnieuw opstarten hielp niet.
Gelukkig duurde het maar 15 minuten.
Nog meer gebruikers hier last van gehad?

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:12

Mr-D.

interpunctie? no hero here

nope
zit misschien in een andere ip-range dan jouw (84.245.4)
goldvinger schreef op woensdag 03 december 2014 @ 18:10:
Hier bij mij net in Almere klapte er alles uit.
Rode bol op de zyxel.
Opnieuw opstarten hielp niet.
Gelukkig duurde het maar 15 minuten.
Nog meer gebruikers hier last van gehad?

[Voor 8% gewijzigd door Mr-D. op 03-12-2014 18:15. Reden: extra info]

sneller usenet? tips en tricks

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:16

M-ThijZ

Riding on Rails

Wat is nu over het algemeen de ervaringen met TV kijken via de Sparql Box?

Ik twijfel tussen overstap naar Ziggo en bijtekenen voor een jaar bij Tweak en dus een Sparql Box in huis halen. TV + Internet, geen telefonie.

ZiggoTweak
Snelheid90 / 9 Mbit 50 / 50 Mbit
TVCI+ module :> Settopbox :(
UsenetNee (extra €5,83/mnd) Inclusief _/-\o_
Prijs eerste jaar€479,70€599,40
Korting1e 6 maanden €30/mndSparql Basic voor prijs Light
Eenmalige kostenCI+ module, smartcard (€65 2e-hands)Geen
OpmerkingenKabel is wel saai.Voor het geld, veel extra's. Spielerij. Glas is hip.

Voor de mensen die Sparql nu (in Enschede) hebben, wat zou jullie advies zijn?

HBO is leuk om mee te patsen :9, maar mis ik nu ook niet. Heb maar 1 TV en geen tablet, apps en 2nd screen doe ik niet aan.

Voor degene die van Ziggo komen: is de beeldkwaliteit bij Sparql beter dan bij Ziggo? Welk zenderaanbod is beter?

Zit er verschil in zapsnelheid tussen Sparql Box en een CI+ module? Werkt de standby inmiddels? Zijn de meeste problemen nu opgelost? En wat speelt er nog?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mr-D. schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:27:
tja dan zal je toch even je lokale krant moeten lezen de rest (link in mijn bericht) is wel interessant om te lezen

maar daarom meld ik hem hier ff zodat de rest ook op de hoogte is,als ik het binnen heb zal ik het ff posten hier

[...]
Tja, daar staat dus dat't voor de tv-abonnees geldt. Maar omdat't het lokale suffertje is, is't een beetje vaag.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

M-ThijZ schreef op woensdag 03 december 2014 @ 18:16:
Wat is nu over het algemeen de ervaringen met TV kijken via de Sparql Box?

Ik twijfel tussen overstap naar Ziggo en bijtekenen voor een jaar bij Tweak en dus een Sparql Box in huis halen. TV + Internet, geen telefonie.

ZiggoTweak
Snelheid90 / 9 Mbit 50 / 50 Mbit
TVCI+ module :> Settopbox :(
UsenetNee (extra €5,83/mnd) Inclusief _/-\o_
Prijs eerste jaar€479,70€599,40
Korting1e 6 maanden €30/mndSparql Basic voor prijs Light
Eenmalige kostenCI+ module, smartcard (€65 2e-hands)Geen
OpmerkingenKabel is wel saai.Voor het geld, veel extra's. Spielerij. Glas is hip.

Voor de mensen die Sparql nu (in Enschede) hebben, wat zou jullie advies zijn?

HBO is leuk om mee te patsen :9, maar mis ik nu ook niet. Heb maar 1 TV en geen tablet, apps en 2nd screen doe ik niet aan.

Voor degene die van Ziggo komen: is de beeldkwaliteit bij Sparql beter dan bij Ziggo? Welk zenderaanbod is beter?

Zit er verschil in zapsnelheid tussen Sparql Box en een CI+ module? Werkt de standby inmiddels? Zijn de meeste problemen nu opgelost? En wat speelt er nog?
Ik heb eigenlijk geen klachten over Tweak, ben best tevreden. En kabel heeft me eigenlijk nooit zo getrokken.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Bas Rietveld
  • Laatst online: 23-11-2022
Bespaar je de ellende met Sparql. Sprankelende ellende. Sinds een maand weer fiber van kpn....wat een verademing!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 10:43
Is er weer een update geweest? Als ik de box op radio zet verschijnt nu het logo van de zender als screensaver op je tv scherm. (Almere)

Jan :*)

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 12:27
Inderdaad.
Het lijkt er op.
Verder zie ik nog geen noemenswaardige veranderingen
Jammer dat tweak de veranderingen niet op de site zet.
Nu moeten wij er bij toeval achter komen.

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-06 08:04
Ik ben sinds vandaag ook aangesloten bij tweak, op glasvezel, met een VMG8324-B10A modem/router. Ik krijg echter mijn portforwarding maar niet aan de praat. Dit waren mn oude rules van mn vorige router:

en de nieuwe rules:

Ik gebruik glasvezel, dus ik ga dr van uit dat "ETHWAN" de juiste WAN interface zou moeten zijn. Ik heb tevens de firewall al op een laag pitje gezet, maar dit bood ook geen soelaas.

Iemand nog ideeën?

• Philos31
  • Laatst online: 01-06 20:58
Kaspers schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:17:
Ik ben sinds vandaag ook aangesloten bij tweak, op glasvezel, met een VMG8324-B10A modem/router. Ik krijg echter mijn portforwarding maar niet aan de praat. Dit waren mn oude rules van mn vorige router:

[afbeelding]

en de nieuwe rules:

[afbeelding]

Ik gebruik glasvezel, dus ik ga dr van uit dat "ETHWAN" de juiste WAN interface zou moeten zijn. Ik heb tevens de firewall al op een laag pitje gezet, maar dit bood ook geen soelaas.

Iemand nog ideeën?
Welke firmware zit er in je zyxel?
Als dat 5 is, dan zou ik even naar 6 gaan. 5 heeft nogal wat problemen met port forwarding, die doen het na een reboot niet meer.
Je kunt die in 5 weer aankrijgen door op het lampje te klikken uit en dan nog eens aan....

Even een backup maken van je config, dan upgraden en config terug zetten voor alle zekerheid.

[Voor 16% gewijzigd door Philos31 op 03-12-2014 19:21]

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:32
Mr-D. schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:21:
hee in Almere krijgen wij een attentie lees ik zo nu ff in het lokale leugenaartje
Jippie !!! oOo *O* :)F

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:32
hullemah schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:16:
[...]

Heb de vierkante met 2 afdekkapjes,welke ntu krijg ik dan waarschijnlijk?
Genexis Core Advanced (in gebieden waar geen gigabit apparatuur in de PoPs zit) of Genexis Hybrid Live (in de Gigabit gebieden). Als je wil weten waar jij woont moet je even een pc-check doen bij KPN.com. Als je 500 mbit upgrade kan krijgen op een abonnement dan zit je in een gigabit gebied. Zo niet dan dus dat andere gebied. Maar beide modems doen precies hetzelfde. Namelijk wat ik al eerder aangaf. Geen WiFi of andere zaken. Dat mag je met je eigen router doen (of je moet er eentje bij Fiber krijgen, dat weet ik niet zo)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Petervano
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-03 16:46

[afbeelding]

en de nieuwe rules:

[afbeelding]

Iemand nog ideeën?
Misschien een domme opmerking, maar hebben je devices wel fixed IP adressen via de Zyxel?

• Mr-D.

Mr-D.

Zyxel maakt er zelf fixed ip adressen van althans op de eerste originele firmware van tweak
Petervano schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:45:
[...]

Misschien een domme opmerking, maar hebben je devices wel fixed IP adressen via de Zyxel?

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05 08:50

[afbeelding]

en de nieuwe rules:

[afbeelding]

Iemand nog ideeën?
Kijk ff vanaf hier Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2=
Mocht het nog niet werken geef even precies aan dmv van een exact voorbeeld wat je waar invult.
Zelf gebruik ik indien mogelijk bestaande "Applicaties" voor niet bestaande applicaties gebruik ik port forwardings. Hierbij een voorbeeld,

V Active
Service Name : Test
WAN Interface : ETHWAN
WAN IP :
Trigger Start Port : 6881
End Port : 6881
Translation Start Port : 6881
Translation End Port : 6881
Server IP Address : 192.168.1.2
Protocol : TCP/UDP

Resulteerd op de Port forwarding page in:

"Lampje geel" Test ETHWAN ... 192.168.1.2 6881 6881 6881 6881 TCP/UDP

• Mr-D.

Mr-D.

Je gebruikt wel het juiste ipadres om bij je binnen te komen of als je een domein hebt dns al aangepast naar je nieuwe ipadres want bij mij werkt het perfect in een keer en in loop der tijd steeds een paar poorten erbij opgezet zonder enig probleem (zit nog op de eerste firmware AAKL.4)

[afbeelding]

en de nieuwe rules:

[afbeelding]

Iemand nog ideeën?

Anoniem: 612673

Volgens mij is de zyell gewoon dement als ik 8 apparaten verbind waarvan 6 via dhcp begint ie opeens Who is ipadres te roepen naar alle dhcp adressen. En dat om de 5 minuten.

• Green.car6808
Anoniem: 612673 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:26:
Volgens mij is de zyell gewoon dement als ik 8 apparaten verbind waarvan 6 via dhcp begint ie opeens Who is ipadres te roepen naar alle dhcp adressen. En dat om de 5 minuten.
Staan die IP adressen niet in de ARP tabel?

Green.car6808 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:22:
[...]

Staan die IP adressen niet in de ARP tabel?
je zou het denken he

• Green.car6808
Nou als ie ARP requests gaat sturen en ze staan wel gewoon in die tabel dan lijkt het wel alsof we met een slechte router (switch) te maken hebben..

Green.car6808 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:54:
[...]

Nou als ie ARP requests gaat sturen en ze staan wel gewoon in die tabel dan lijkt het wel alsof we met een slechte router (switch) te maken hebben..
Is meer een bevestiging van wat we al wisten dat de router niet top is!

• Green.car6808
Anoniem: 612673 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 18:49:
[...]

Is meer een bevestiging van wat we al wisten dat de router niet top is!
Wel vaag... bij mij staan alle hosts in de ARP tabel. Zowel de fixed, DHCP reservations en dynamische adressen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er ARP broadcasts waren. Welke firware staat er op?

• Mr-D.

Mr-D.

zat even te neuzen op dns servers van tweak om die te benchmarken en ik deed een verkeerde test maar kwam er toen wel achter dat ze ook sinds kort een blog hebben maar ik kan de link op hun site niet zo snel vinden
heb hem wel maar op de verkeerde manier https://blog.tweak.nl

weten we dit ook weer

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:12
Ook weer doorzichtige schermen. Petje af voor de ontwikkelaar die de laatste leden wil weg pesten.

Green.car6808 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:03:
[...]

Wel vaag... bij mij staan alle hosts in de ARP tabel. Zowel de fixed, DHCP reservations en dynamische adressen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er ARP broadcasts waren. Welke firware staat er op?
Nu 6c0, vreemde is dat het alleen fout gaat met meerdere apparaten! Alsof hij dan niet goed in zijn tabellengte kan komen of het allemaal te snel gaat voor de router.

Nu me eigen router er achter en dus maar 3 ip's op zyxell en gaat alles al 3 dagen goed

• Mr-D.

Mr-D.

geef je dan een dmz mee naar jouw router toe? in de zyxel
want wordt idd ook er moe van dit apparaat maar om nou een pc in te zetten als router vind de vrouw net ff te ver gaan dus deze optie is beter router hangt er toch al voor het draadloze deel
Anoniem: 612673 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:51:
[...]

Nu 6c0, vreemde is dat het alleen fout gaat met meerdere apparaten! Alsof hij dan niet goed in zijn tabellengte kan komen of het allemaal te snel gaat voor de router.

Nu me eigen router er achter en dus maar 3 ip's op zyxell en gaat alles al 3 dagen goed

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:51

CurlyMo

www.pilight.org

Je kan ook DHCP Relay aanzetten. Dan laat je zowel DHCP en NAT door een andere router regelen.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Mr-D.

Mr-D.

ok gaat ik mij zaterdag ff in verdiepen thankxz CurlyMo

• Hans_18T
Anoniem: 612673 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:26:
En hoe heb je je netwerk ingericht? kijkende naar https://blog.tweak.nl/thuisnetwerk/sparql-box-aansluiten/

1- Goed aangesloten: elke Sparql Box op één switch
2- Fout aangesloten: Sparql Box en PC samen op een switch

Hans_18T schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:40:
[...]

En hoe heb je je netwerk ingericht? kijkende naar https://blog.tweak.nl/thuisnetwerk/sparql-box-aansluiten/

1- Goed aangesloten: elke Sparql Box op één switch
2- Fout aangesloten: Sparql Box en PC samen op een switch
Ik zie het al ik was zo stom geweest alles op de router aan te sluiten logisch dat het niet werkte!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-05 14:40
Ik ben blij dat wij laatst een Mac gekocht hebben, anders had ik nooit aan de eisen voor "Goed aangesloten" kunnen voldoen....

Wdeb schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:48:
Ik ben blij dat wij laatst een Mac gekocht hebben, anders had ik nooit aan de eisen voor "Goed aangesloten" kunnen voldoen....
Hebben ze ook zulke schema's voor goed en fout geconfigureerd? Voor zichzelf dan!

• Hans_18T
Wdeb schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:48:
Ik mis een smily 8)7
Ik heb geen Mac en heb ook geen problemen 8)

• Wdeb
Ach ja, ik realiseer mij nu pas dat ik alles behalve de Sparql en mijn printer/scanner alles draadloos doe. Ook dat is niet een "goed aangesloten"-optie. Maar het werkt wel.

Ik ben wel benieuwd naar de attentie die ik mogelijk ga ontvangen, aangezien ik in Almere woon.
Maar ja, ik heb wel meer beloften gezien mbt goedmaken.

Moet wel toegeven dat ik het nog steeds fijn vind bij Tweak. Ondanks alles.

Wdeb

• Wdeb
Hans_18T schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:56:
[...]

Ik mis een smily 8)7 <------------- is dat hem? Dan was hij weg gerend naar mijn scherm, want ik vond hem in jouw berichtje. Bij deze krijg je hem weer terug. Wees lief voor hem, want hij lijkt nogal destructief jegens zichzelf. Je weet nooit wanneer hij zichzelf ineens echt wat aan doet.
:>

• Hans_18T
Wdeb schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:57:
Ach ja, ik realiseer mij nu pas dat ik alles behalve de Sparql en mijn printer/scanner alles draadloos doe. Ook dat is niet een "goed aangesloten"-optie. Maar het werkt wel.
Als de Sparql en de printer/scanner niet op dezelfde poort van de Zyxel zijn aangesloten (al dan niet via een switch) dan is "goed aangesloten". Belangrijkste is dat je multicast verkeer niet op je PC/Wifi//Printer/Scanner (MAC) komt.

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:23
Ik zie net in het xs4all glasvezel forum dat het de hele iptv constructie daar wel lijkt te werken. Het is dat in de Fritzbox niet alle features via de gui benaderbaar zijn maar anders zou ik eigenlijk met afvragen of het met een Fritzbox wel goed zou werken.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Mijn vermoeden is dat het met de Fritz!box prima zal gaan werken. WIFI mag misschien niet in alle situaties even goed zijn maar ik heb nog nooit echt klagen gehad over de stabiliteit of performance van mijn Fritz!box.

De vraag is alleen inderdaad wel of je het ook zelf in kan stellen. Maar je kan als je telnet aan zet ook het e.e.a. handmatig in config files doen. Zo heb ik ook een keer een topic op een ander forum gezien waarin iemand met wat handmatige aanpassingen zijn IPTV provider ook via Fritz!box liet werken. Weet alleen niet meer precies welke dat ook alweer was :S

Anoniem: 85459

Ik heb net de zyxel naar firmware 6 zitten upgraden. (so far so good)

toch even een kleine vraag: ergens tussen de 100 en 150 pagina's terug was er een statement of het gebruik van de optie "enable IGMP snooping". Deze staat bij mij standaard aan, maar vlgs mij was de stelling dat ie uit moest.

Kan iemand dat nog bevestigen?

• Green.car6808
Anoniem: 85459 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:27:
Ik heb net de zyxel naar firmware 6 zitten upgraden. (so far so good)

toch even een kleine vraag: ergens tussen de 100 en 150 pagina's terug was er een statement of het gebruik van de optie "enable IGMP snooping". Deze staat bij mij standaard aan, maar vlgs mij was de stelling dat ie uit moest.

Kan iemand dat nog bevestigen?
Nou, ik zou het altijd aan laten staan in elk geval. Het zorgt er voor dat het het IGMP protocol beter zijn werk kan doen. Met IGMP snooping gaat multicast verkeer binnen jouw netwerk (VLAN / Broadcast domain) alleen naar hosts die de multicaststream hebben aangevraagd (dus jouw Sparql boxen) en wordt multicast verkeer naar andere hosts (jouw PC's, NAS etc.) "gesnoeid" (pruned).

• eymey
  • Nu online
Idd.

Hoewel IGMP snooping dan wel goed geimplementeerd moet zijn. Thuis heb ik twee Linksys SLM2008 switches en die gaan op een gegeven moment de mist in waardoor streams vast lopen of opnames mislukken.

En als je poorten gebruikt met switches erachter waar zowel STB's als LAN devices aan hangen, dan moeten die switches ook IGMP Snooping ondersteunen. Anders heeft het nog geen zin :)

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-03 09:56
CurlyMo schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:08:
Je kan ook DHCP Relay aanzetten. Dan laat je zowel DHCP en NAT door een andere router regelen.
Hoi, ik ben daar ook mee bezig, maar krijg hem niet ingesteld, krijg dan een melding dat ik de NAT moet uitschakelen. Volgens mij doe je dat onder het tabje ALG. Maar blijf de melding krijgen.

Heb jij wel een manier gevonden om dit in te stellen, wil graag mijn NAS als DHCP server inzetten.

• EanskeNL
  • Laatst online: 01-06 22:40
Ik heb IGMP snooping uitgezet in mijn netwerk, en de Sparql boxjes in een eigen VLAN gedrukt. Hierdoor blijven de broadcasts/multicast streams ook beperkt tot de poorten die member zijn van dat VLAN. Dat werkt ook goed genoeg.

• Green.car6808
EanskeNL schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:51:
Ik heb IGMP snooping uitgezet in mijn netwerk, en de Sparql boxjes in een eigen VLAN gedrukt. Hierdoor blijven de broadcasts/multicast streams ook beperkt tot de poorten die member zijn van dat VLAN. Dat werkt ook goed genoeg.
Hoe heb je PIM op de interface VLAN's geconfigureerd ?

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

@Lelyuser,
In Network Setting > Broadcast moet overal NAT uitgezet worden.

• EanskeNL
  • Laatst online: 01-06 22:40
Green.car6808 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:05:
[...]

Hoe heb je PIM op de interface VLAN's geconfigureerd ?
Niet, er zit wel een IGMP proxy op de router tussen de IPTV VLAN en de lokale 'sparql' VLAN.

Ik bedoel meer dat er verder in het thuisnetwerk geen IGMP snooping gedaan wordt.

• Lelyuser
CurlyMo schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:10:
@Lelyuser,
In Network Setting > Broadcast moet overal NAT uitgezet worden.
je bedoelt in de ETHWAN settings, die heb ik uitgeschakeld maar blijf de melding houden dat ik eerst NAT moet uitschakelen.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Ik bedoel ook echt overal in die lijst.

• Lelyuser
CurlyMo schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:41:
Ik bedoel ook echt overal in die lijst.
Dus al die scripts ook vdsl en adsl?

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Ja, overal.

• Lelyuser
ga aan de slag, je hoort van als het werkt. Bedankt zover.

Update: Ik ben er te simpel voor denk ik, modem moeten resetten want geen internet meer, telefoon instellingen eruit, dus gewoon aan het prutsen geweest.
Kijken of ik alle instellingen als portforwarden weer terug kan zetten. Toch bedankt.

[Voor 40% gewijzigd door Lelyuser op 05-12-2014 12:55]

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Als DHCP relaying aanzet, dan moet natuurlijk wel een andere DHCP server hebben draaien want anders krijgen je computers geen IP adres meer. Niet direct een ramp, maar dan moet je tijdelijk even een statisch IP instellen op je computer zodat je je router weer kan bereiken.

• Lelyuser
CurlyMo schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:25:
Als DHCP relaying aanzet, dan moet natuurlijk wel een andere DHCP server hebben draaien want anders krijgen je computers geen IP adres meer. Niet direct een ramp, maar dan moet je tijdelijk even een statisch IP instellen op je computer zodat je je router weer kan bereiken.
Dat heb ik ook gedaan, voordat ik dhcp relay heb aangezet, draaide de dhcp server op mijn NAS al. Mijn laptop had ik een statisch ip adres gegeven.

Het is niet persé noodzakelijk om een andere dhcp server te laten draaien, maar ik dacht dan ontlast ik het Zyxel modem en heb ik minder last dat ik regelmatig moet powercyclen. Want het gebeurd nog weleens dat dat ding vast loopt.
Maar zoals ik al zei ik ben een amateur die probeert het te begrijpen, maar kom er achter dat ik een hoop kennis tekort kom. Laat het voorlopig maar ff zitten. Het draait weer, behalve telefoon.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Experimenteren is natuurlijk alleen maar goed. Zolang je maar vooraf backups maakt. Dan kan er eigenlijk nooit wat fout gaan.

• Green.car6808
Mr-D. schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:21:
hee in Almere krijgen wij een attentie lees ik zo nu ff in het lokale leugenaartje

link naar de krant http://hchdc.blob.core.wi...le128/20141203/index.html en dan blz 9
En? Heeft iemand al cadeautje van Tweak ontvangen?

• Mr-D.

Mr-D.

ehh nee nog niet duurt het dan toch twee weken??? 8)7 8)7
Green.car6808 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 10:38:
[...]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:09
Green.car6808 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 10:38:
Er stond in het artikel "deze week" dus dan zou het vandaag moeten komen. Maar ik zou m'n adem er niet voor inhouden... :P

• Green.car6808
Haay schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:10:
[...]

Er stond in het artikel "deze week" dus dan zou het vandaag moeten komen. Maar ik zou m'n adem er niet voor inhouden... :P
Man... ik ben de hele dag al benauwd ! :/

;)

• Mr-D.

Mr-D.

Zoals een heel klein beetje verwacht is de brievenbus nog leeg
Misschien moeten ze het e.e.a. koppelen aan hun facturatiesysteem want incasseren gaat nl wel elke maand goed maar enfin zit er niet op te wachten heb liever een pauzeknop ofzo iets als verassing. Of een goede heldere communicatie dan ben ik al tevreden jaja zo langzamerhand is mijn hand al snel gevuld
Haay schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:10:
[...]

Anoniem: 602690

Mr-D. schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 17:42:
Zoals een heel klein beetje verwacht is de brievenbus nog leeg
Misschien moeten ze het e.e.a. koppelen aan hun facturatiesysteem want incasseren gaat nl wel elke maand goed maar enfin zit er niet op te wachten heb liever een pauzeknop ofzo iets als verassing. Of een goede heldere communicatie dan ben ik al tevreden jaja zo langzamerhand is mijn hand al snel gevuld
[...]
Jaaa, die pauzeknop zou een waanzinnig cadeau zijn :-). Maar ik vrees dat we het presentje vorige maand al hebben gehad: die extra zenders voor 1 maand. Want bij Tweak is 2 weken hetzelfde als 5 maanden, dus "deze week" is waarschijnlijk 5 weken geleden ofzo..

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:12
Opnemen met datum tijd er herhaal optie. Zou ook leuk zijn

• Green.car6808
Een normale interface voor Uitzending gemist zou ook leuk zijn. Ik zat me vandaag een ongeluk te zoeken naar de laatste uitzending van het Journaal. Dan kan ik dat wel weer in de NPO app op Chromecast gaan kijken, maar dat zou toch gewoon normaal op Sparql moeten kunnen...

rob2011 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 21:12:
Opnemen met datum tijd er herhaal optie. Zou ook leuk zijn
Zoiets wat video2000 ookal kon? Of vhs?

• Mr-D.

Mr-D.

met betamax lukte dit ook hoor en ipv 5 minuten ervoor of na veel langer althans lag aan het op te nemen programma en grote van de band
Anoniem: 612673 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 22:33:
[...]

Zoiets wat video2000 ookal kon? Of vhs?

• Green.car6808
De laatste update voor de Sparqlbox is al weer even geleden (augustus ofzo). Misschien komt er een update aan die in één keer alles goed maakt...

• Wdeb
Ik heb al een pauzeknop. Jullie niet? En verwachten jullie dan echt dat bij een update van firmware er een knopje op je AB bij komt??? Of verwachten jullie via de post een los knopje met plakband erbij? Of een losse AB met enkel een pauzeknop?
Pauzeknop werkt trouwens niet bij normaal TV-kijken, dat dan weer wel. Maar.....ik heb hem wel.

En dat Uitzending gemist is idd een ramp. Hebben jullie ook dat als je gaat "Zoeken" dat dit dan zonodig moet met de nummertjes ipv het grote keyboard achterop? En dat als je dan per ongeluk een foutje maakt, dat je dit wel kan verwijderen, maar als je verder typt of op OK klikt, het foutje weer net zo hard terug komt????

En gezien dat er nu een andere weergave is van de radiozenders, vermoed ik toch dat er een update is gedaan aan de Sparqle-box afgelopen week.

En ja, ik vind het heel fijn bij Tweak. Maar jeetje, dit is toch wel erg gesloten voor een bedrijf dat alles open in het vaandel heeft staan. Als je alles zelf mag regelen, is het toch erg fijn als je dan van al de wijzigingen op gebruikersniveau op de hoogte wordt gehouden. Want ik verwacht toch dat er in de komende tijd mensen gaan klooien aan bijvoorbeeld de interface van die Sparqlebox, aangezien die Widgets vast zelf te compileren zijn. En als dan onvermeld gewijzigd wordt en zonder Changelog ook nog, dan worden dergelijke mensen helemaal WHHAAAAHHHHHOOAAAARRRRGGGGHHHHH.

Toch?

Wdeb

Mr-D. schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 22:36:
met betamax lukte dit ook hoor en ipv 5 minuten ervoor of na veel langer althans lag aan het op te nemen programma en grote van de band

[...]
Tweak suggereert dat ze top kwaliteit leveren en top technologie! Vandaar v2000 referentie! ;)

Hopelijk volgt tweak niet de v2000 weg

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 612673 op 06-12-2014 23:12]

• Wdeb
Anoniem: 612673 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 23:12:
[...]

Tweak suggereert dat ze top kwaliteit leveren en top technologie! Vandaar v2000 referentie! ;)

Hopelijk volgt tweak niet de v2000 weg
Maar met zowel V2000 als betamax kan je in combinatie met Tweak nog steeds de functie opnemen op tijd gebruiken. Dus waarom dan van Tweak verwachten dat zij die functie inbouwen???? 8) 8)
Oké, je moet het signaal omzetten vanaf HDMI, maar daarvoor zijn vrij simpele converters te koop. En Tweak is er volgens velen toch voor de prutser en de doet-het-zelver, toch?

Wdeb schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 23:22:
[...]

Maar met zowel V2000 als betamax kan je in combinatie met Tweak nog steeds de functie opnemen op tijd gebruiken. Dus waarom dan van Tweak verwachten dat zij die functie inbouwen???? 8) 8)
Oké, je moet het signaal omzetten vanaf HDMI, maar daarvoor zijn vrij simpele converters te koop. En Tweak is er volgens velen toch voor de prutser en de doet-het-zelver, toch?
Maar wie zijn de prutsers en wie de doe het dan maar zelver?

• Mr-D.

Mr-D.

op dit moment ben ik beide

• proditaki
  • Laatst online: 31-05 19:38
de standaard login voor de zyxel is toch admin/1234 als die niet is veranderd?
Ik zit hier nu bij kenissen en daar vind de Zyxel dat wachtwoord niet goed.

PSN: proditaki specs

• Green.car6808
proditaki schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:06:
de standaard login voor de zyxel is toch admin/1234 als die niet is veranderd?
Ik zit hier nu bij kenissen en daar vind de Zyxel dat wachtwoord niet goed.
Yep that's the one. Misschien dikke vingers? AZERTY of andere gekke toetsenbord instellingen?

[Voor 10% gewijzigd door Green.car6808 op 07-12-2014 21:13]

• proditaki
Nee hoor goed ingetoetst
Kennelijk door tweak veranderd

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

proditaki schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:29:
Nee hoor goed ingetoetst
Kennelijk door tweak veranderd
Heb je een restore gedaan o.i.d.? Of over een bestaande installatie de firmware geupgrade?

Ik kan me niet voorstellen dat tweak jouw wachtwoord (remote) zou willen resetten naar iets wat ze zelf beter bevalt.

• proditaki
Firesphere schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:37:
[...]

Heb je een restore gedaan o.i.d.? Of over een bestaande installatie de firmware geupgrade?

Ik kan me niet voorstellen dat tweak jouw wachtwoord (remote) zou willen resetten naar iets wat ze zelf beter bevalt.
Ik kan je garanderen dat hier nooit iemand in die router is ingelogd of het wachtwoord heeft veranderd sinds dat die Zyxel is aangesloten..
Daarom vind ik het ook zo vreemd.

• Green.car6808
proditaki schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:39:
[...]

Ik kan je garanderen dat hier nooit iemand in die router is ingelogd of het wachtwoord heeft veranderd sinds dat die Zyxel is aangesloten..
Daarom vind ik het ook zo vreemd.
Je kunt hem altijd nog terug zetten naar de factory default met de reset button als je dat wilt.
Als er nog nooit iemand ingelogd is geweest kan er ook niks aan de configuratie gewijzigd zijn.
Met een Factory default reset gaat de Zyxel altijd terug naar admin/1234

[Voor 17% gewijzigd door Green.car6808 op 07-12-2014 21:49]

• Wdeb
Ja, en misschien is het wel een ingeleverde geweest die niet terug is gezet naar de oorspronkelijke instellingen. Zou er tussendoor geglipt kunnen zijn bij Tweak. Zeker als diegene claimt hem noooooit aangesloten te hebben en hij netjes in het plastic terug komt...

Wdeb

• proditaki
Wdeb schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:35:
Ja, en misschien is het wel een ingeleverde geweest die niet terug is gezet naar de oorspronkelijke instellingen. Zou er tussendoor geglipt kunnen zijn bij Tweak. Zeker als diegene claimt hem noooooit aangesloten te hebben en hij netjes in het plastic terug komt...

Wdeb
Slecht dat de routers gewoon niet altijd gereset worden. God weet wat andere mensen erop gezet hebben :) Na de reset was kon ik er inderdaad met de standaard login in.

Ik ging direct weer waarderen dat ik zelf mijn eigen hardware gebruik :P

• Green.car6808
proditaki schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:23:
[...]

Slecht dat de routers gewoon niet altijd gereset worden. God weet wat andere mensen erop gezet hebben :) Na de reset was kon ik er inderdaad met de standaard login in.

Ik ging direct weer waarderen dat ik zelf mijn eigen hardware gebruik :P
Dat dit gegaan is zoals Wdeb verteld is een aanname. Is helemaal niet gezegd dat Tweak die router niet heeft gereset. Zoals we weten gaat er wel meer fout met die dingen.

Anoniem: 496282

Misschien een dom ideetje, maar kunnen we ipv een "dure" managed switch niet gewoon een goedkope gigabit router gebruiken en zijn wan deel negeren? (dus alleen de LAN poorten gebruiken zodat je een 4 poort switch hebt)

Zoals de TP-link Archer C2. Deze ondersteund IGMP V3 wat er voor zou moeten zorgen dat multicast verkeer alleen bij de sparql box terecht komt en niet bij de overige devices. Is "slechts twee tientjes duurder dan een 5 poort unmanaged switch.

Of zie ik iets over het hoofd?

• Hans_18T
Anoniem: 496282 schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:00:
Misschien een dom ideetje, maar kunnen we ipv een "dure" managed switch niet gewoon een goedkope gigabit router gebruiken en zijn wan deel negeren? (dus alleen de LAN poorten gebruiken zodat je een 4 poort switch hebt)

Zoals de TP-link Archer C2. Deze ondersteund IGMP V3 wat er voor zou moeten zorgen dat multicast verkeer alleen bij de sparql box terecht komt en niet bij de overige devices. Is "slechts twee tientjes duurder dan een 5 poort unmanaged switch.

Of zie ik iets over het hoofd?
Een GS108Ev2 (ondersteund ook IGMP V3) is goedkoper dan een TP-link Archer C2 dus waarom een router kopen als je een switch zoekt?

Anoniem: 496282

Hans_18T schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:12:
[...]

Een GS108Ev2 (ondersteund ook IGMP V3) is goedkoper dan een TP-link Archer C2 dus waarom een router kopen als je een switch zoekt?
Ik had begrepen dat die dingen geen V3 maar lager ondersteunen. Ook lees ik tegenstrijdige ervaringen, maar dat zal dan wel een kwestie van instellen zijn.

Kun je zelf wel bevestigen dat dit werkt samen met sparql?

• Hans_18T
Anoniem: 496282 schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:29:
[...]

Ik had begrepen dat die dingen geen V3 maar lager ondersteunen. Ook lees ik tegenstrijdige ervaringen, maar dat zal dan wel een kwestie van instellen zijn.

Kun je zelf wel bevestigen dat dit werkt samen met sparql?
Ik gebruik ze al vanaf het begin (ergens jn 2012) met de laatste FW heb ik nooit problemen gehad. Ja ik gebruik ze met Sparql (IMGP V2, IGMP V3 heb ik zelf nooit geprobeerd).

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-05 11:45
Het viel me op dat sbs6 sinds vorige week wordt doorgegeven met een hogere bitrate. 7.25 vs. 12.9 Mbit nu. Het beeld van sbs is ook scherper dan eerder. Alle andere zenders zijn helaas nog 7.25 Mbit. Ik hoop dat dit betekent dat de verbetering van de KPN streams ook voor Sparql worden doorgevoerd.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Ik gebruik hier zonder enige problemen een TP-Link 1043ND v1 met OpenWRT als managed switch.

Iemand al het kadootje gehad van tweak?

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 10:43
Heeft iemand al gemerkt dat er onderhoud is gepleegd:

Vanmiddag zal tussen 15:15 en 16:15 onderhoud worden gevoerd aan een aantal Sparql-zenders. Als alles goed gaat ondervindt niemand hier hinder van. Wij zullen de volgende wijzigingen doorvoeren:

Fox Sports kanaal 6 wordt toegevoegd.
Sport 1 wordt verplaatst om ruimte te maken voor Fox Sports 6.
Radio Continu wordt toegevoegd als nieuwe radiozender.
Separate kanalen voor CBBC / Cbeebies (225 & 226 en alleen in Almere en Enschede).
De volgorde van radiozenders wordt gewijzigd.

Groeten

Jan ;)

• Mr-D.

Mr-D.

We waren aan het werk dus niks gemist gisteren stond er nog niks hier over op hun site je moet dus echt elke dag kijken of er wat gaat gebeuren..?
Maakt mij eigenlijk ook niet uit stb staan meestal uit bij mij kijk smorgens ff journaal en voor het slapen gaan rest kijk ik mijn films en series via de mediaspelert
Jan Driebeen schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:51:

Vanmiddag zal tussen 15:15 en 16:15 onderhoud worden gevoerd aan een aantal Sparql-zenders. Als alles goed gaat ondervindt niemand hier hinder van. Wij zullen de volgende wijzigingen doorvoeren:

Separate kanalen voor CBBC / Cbeebies (225 & 226 en alleen in Almere en Enschede).

Groeten

Jan ;)

• Mr-D.

Mr-D.

Op maandag komt de postbode niet he alleen voor rouwkaarten dus kan het nog niet langs gekomen zijn
Maar we hebbben nog een week en 2 dagen dan zijn de 2 weken voorbij
Anoniem: 612673 schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:31:
Iemand al het kadootje gehad van tweak?

• eymey
  • Nu online
dumphlum schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:14:
Het viel me op dat sbs6 sinds vorige week wordt doorgegeven met een hogere bitrate. 7.25 vs. 12.9 Mbit nu. Het beeld van sbs is ook scherper dan eerder. Alle andere zenders zijn helaas nog 7.25 Mbit. Ik hoop dat dit betekent dat de verbetering van de KPN streams ook voor Sparql worden doorgevoerd.

[afbeelding]
Eigenlijk valt het me tegen dat ze niet meteen vanaf het begin al de hogere bitrates hebben gepakt.

Die hogere bitrate streams zijn namelijk al sinds 2011 aanwezig en als het goed is ook Wholesale beschikbaar. Als het goed is maakt Vodafone hier sinds hun Entone propositie ook al gebruik van.

• Philos31
  • Laatst online: 01-06 20:58
CurlyMo schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:05:
Ik gebruik hier zonder enige problemen een TP-Link 1043ND v1 met OpenWRT als managed switch.
Dat is een interesant en niet te duur stukje hardware.
Die heb je in plaats van de Zyxel hangen? En dat bevalt?

Dat zou namelijk wel een mooie optie kunnen zijn, ik heb nogal last van brakke wifi verbinding van de Zyxel (de rest van de problemen kan ik mee leven) dus ik zou deze er best voor in de plek willen hangen.

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

De tweak HD heeft totaal geen weet van een kadootje dat we zouden ontvangen :D

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jan Driebeen schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:51:

Groeten

Jan ;)
Jij bent zeker Jan de monteur ;-)

maar nee nog niet opgevallen :)

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-05 13:08
Even lekker tweaken http://185.6.48.3:8808/client-portal
ik krijg helaas geen beeld,...

[Voor 17% gewijzigd door Dukejohn op 09-12-2014 15:27]

• pd5lwd
  • Laatst online: 18-05 18:33
:'( Serious Request niet op sparql jammer :'(

pd5lwd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:31:
:'( Serious Request niet op sparql jammer :'(
nee joh ze zouden eens service leveren!!!

• eymey
  • Nu online
Dat is inderdaad jammer .

Weer een reden om Sparql nog wat naar onder te plaatsen op een eventuele shortlist voor een overstap.

Als je als aanbieder van een TV-product nog nieteens volwassen genoeg bent om ook in te spelen op 'events' waar bijna iedere concurrent wel op inspeelt......

eymey schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:03:
Dat is inderdaad jammer .

Weer een reden om Sparql nog wat naar onder te plaatsen op een eventuele shortlist voor een overstap.

Als je als aanbieder van een TV-product nog nieteens volwassen genoeg bent om ook in te spelen op 'events' waar bijna iedere concurrent wel op inspeelt......
ze kunnen niet eens vertellen waar andere afdelingen mee bezig zijn bij de HD. enige wat ze kunnen is sorry zeggen bij de HD
Pagina: 1 ... 111 112 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee