Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.201 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:29
Aaargh! schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:48:
[...]

Ik denk omdat sommige van die kant-en-klare NAS krengen allerlei troep het netwerk op lopen te broadcasten, DLNA enzo. Ik zag laatst b.v. ook IGMP verkeer vanaf m'n versterker komen, blijkbaar op zoek naar multicast streams.

Maar goed, het spul van Tweak hoort daar gewoon mee om te kunnen gaan, zeker als ze zelf met de belachelijke eis komen dat de STB in je LAN geplaatst moet worden ipv deze gewoon te voorzien van een compleet eigen aansluiting zoals met Tweak Blauw het geval was.
Waarom zijn kant en klare NAS systemen nou weer "krengen"?

Als jij zelf een server in elkaar knutselt en spul wat erop staat middels UPNP/DLNA wil ontsluiten voor andere apparaten in je netwerk, dan krijg je hetzelfde ge-broadcast. Zo werkt dat gewoon.

Verder ben ik het wel met je eens dat Tweak eens moet stoppen met allemaal van die "onzin oplossingen" en gewoon apparatuur moet leveren die om kan gaan met een hedendaags thuisnetwerk waar nou eenmaal div. protocollen op de 1 of andere manier van broadcasting gebruik maken (niet alleen DLNA maar ook Samba/CIFS, Bonjour, RADVD in het geval van een basic IPV6 setup, etc. )

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 17:13
[...]

Ik denk omdat sommige van die kant-en-klare NAS krengen allerlei troep het netwerk op lopen te broadcasten, DLNA enzo. Ik zag laatst b.v. ook IGMP verkeer vanaf m'n versterker komen, blijkbaar op zoek naar multicast streams.

Maar goed, het spul van Tweak hoort daar gewoon mee om te kunnen gaan, zeker als ze zelf met de belachelijke eis komen dat de STB in je LAN geplaatst moet worden ipv deze gewoon te voorzien van een compleet eigen aansluiting zoals met Tweak Blauw het geval was.
ja, ik zou me kunnen voorstellen dat je die TV streams (bijvoorbeeld) in een aparte VRF stopt ofzo... Dan kan het nooit last hebben van dit soort shit.. VRF's zijn ook nog eens erg makkelijk te implementeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Green.car6808 op 28-11-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat de helpdesk mij ook nog nooit heeft kunnen vertellen is wat te doen als je 4 Sparql boxen hebt! Hoe sluit je de rest dan bedraad aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb de STB's op een andere poort op de Zyxel zitten als de rest van mn netwerk en geen last meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:59:
Wat de helpdesk mij ook nog nooit heeft kunnen vertellen is wat te doen als je 4 Sparql boxen hebt! Hoe sluit je de rest dan bedraad aan?
een goede switch er tussen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Overigens, voor set top boxen in hetzelfde segment als je normale LAN valt zeker wat voor te zeggen. En dat moet ook gewoon prima kunnen draaien als je een fatsoenlijke router hebt met een degelijke IGMP proxy.

Het zou juist voor veel consumenten die nu moeten klooien met een extra UTP, extra aanschaf voor smart switches of Experiabox flexpoorten, een uitkomst zijn.

En zeker als KPN op termijn echt IPTV ingebouwd in TV's wil gaan ondersteunen met CI+ interface, dan ontkom je daar ook niet aan. Aangezien dat dan waarschijnlijk op dezelfde LAN interface van de TV gaat gebeuren die ook OTT smart-tv diensten op die manier binnenharkt (of de TV moet ook VLAN's gaan ondersteunen).

Het hele probleem is en blijft gewoon het geknoei van/met Zyxel.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
eymey schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:08:
Overigens, voor set top boxen in hetzelfde segment als je normale LAN valt zeker wat voor te zeggen. En dat moet ook gewoon prima kunnen draaien als je een fatsoenlijke router hebt met een degelijke IGMP proxy.

Het zou juist voor veel consumenten die nu moeten klooien met een extra UTP, extra aanschaf voor smart switches of Experiabox flexpoorten, een uitkomst zijn.

En zeker als KPN op termijn echt IPTV ingebouwd in TV's wil gaan ondersteunen met CI+ interface, dan ontkom je daar ook niet aan. Aangezien dat dan waarschijnlijk op dezelfde LAN interface van de TV gaat gebeuren die ook OTT smart-tv diensten op die manier binnenharkt (of de TV moet ook VLAN's gaan ondersteunen).

Het hele probleem is en blijft gewoon het geknoei van/met Zyxel.
Ondersteuning voor VLAN's is echt niet zo moeilijk in te bouwen lijkt me. Als je toch al bezig bent met een TV waar je IPTV inbouwt is dat slechts een extra feature.

Dan sluit je dus een trunk aan en kun je behalve VLAN's ook VRF's gebruiken. Daarmee garandeer je een complete laag 3 scheiding en kun je verder met broadcasts of wat voor andere zaken aanklooien wat je wilt, daar heeft de TV dan geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:01:
[...]

Ik heb de STB's op een andere poort op de Zyxel zitten als de rest van mn netwerk en geen last meer
Dat houdt de STB niet uit je netwerk.

Ik heb de Zyxel terug in de doos zitten en de STB lekker in een eigen VLAN.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:53:
[...]

Waarom zijn kant en klare NAS systemen nou weer "krengen"?
Omdat ik niet om kan gaan met consumenten netwerk apparatuur in het algemeen. Vaak word de boel zo verstopt onder 'makkelijke' interfaces en versimpelde terminologie dat je geen idee meer hebt wat er nu eigenlijk bedoelt wordt en het niet te configureren is.

Hoe vaak het me wel niet gebeurd is dat iemand me vraagt zoiets in te stellen in ik ben op zoek naar een setting waarvan ik weet dat ie er moet zijn.. maar waar zit ie en hoe heet ie dit keer. Dan ben je een eeuw aan het zoeken en blijkt het uiteindelijk ergens te zitten waar het nergens op slaat en met een beschrijving erbij die totaal nietszeggend is en waaruit geen enkel normaal denkend mens kan afleiden wat het precies doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
Aaargh! schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:18:
[...]

Dat houdt de STB niet uit je netwerk.

Ik heb de Zyxel terug in de doos zitten en de STB lekker in een eigen VLAN.
Maar wel multicast verkeer van je rest van je netwerk, je weet immers nooit 100% zeker hoe aangesloten apparaten daarop reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Hans_18T schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:22:
[...]

Maar wel multicast verkeer van je rest van je netwerk, je weet immers nooit 100% zeker hoe aangesloten apparaten daarop reageren.
Sure, maar ik wil het hele ding niet in m'n netwerk. Gezien het feit dat het ding al moeite heeft met z'n primaire functie: het weergeven van TV en de bugs die er in zitten zo blindingly obvious zijn dat je je afvraagt hoe het ooit door een testronde is gekomen, wil ik niet weten hoe 't gesteld is met de security van 't ding, aangezien dat soort fouten veel lastiger te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Aaargh! schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:27:
[...]

Sure, maar ik wil het hele ding niet in m'n netwerk. Gezien het feit dat het ding al moeite heeft met z'n primaire functie: het weergeven van TV en de bugs die er in zitten zo blindingly obvious zijn dat je je afvraagt hoe het ooit door een testronde is gekomen, wil ik niet weten hoe 't gesteld is met de security van 't ding, aangezien dat soort fouten veel lastiger te vinden is.
Welnu, ik gebruik een eigen router achter de Zyxel en heb afgezien van de bekende korte haperingen van de afgelopen 2 weken eigenlijk geen enkel probleem (BBC kijk ik niet, opnemen pakket heb ik niet, bediening uitzending gemist is wel vreemd) STB's zijn aangesloten op de Zyxel, Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:59:
Ik stap 12 december over naar andere provider en heb 4 STB's besteld en bij de spullen zit netjes een extra switch meegeleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-09 09:47
firmware 6 staat officieel live nu op tweak.nl

Is die inmiddels stabiel volgens jullie?

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
FBTN schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:16:

Ik heb hem geïnstalleerd sinds ie te downloaden was van de Zyxel FTP site. Ik kan zeggen dat:

- Wifi nog steeds negatieve invloed op de performance van de Zyxel heeft, dus dat staat bij mij uit.
- Het nog steeds voorkomt dat Sparql zwart beeld geeft en dat de Zyxel gereload moet worden om dit weer vlot te trekken.

Verder doet ie het meestal wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
FBTN schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:16:

Hij staat hier :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dwazer op 28-11-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Green.car6808 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:25:
[...]

Ik heb hem geïnstalleerd sinds ie te downloaden was van de Zyxel FTP site. Ik kan zeggen dat:

- Wifi nog steeds negatieve invloed op de performance van de Zyxel heeft, dus dat staat bij mij uit.
- Het nog steeds voorkomt dat Sparql zwart beeld geeft en dat de Zyxel gereload moet worden om dit weer vlot te trekken.

Verder doet ie het meestal wel...
Heb je de Zyxel een powercycle gegeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:41:
[...]

Heb je de Zyxel een powercycle gegeven ?
Sterker nog, ik heb er een tijdschakelaar tussen zitten die elke nacht om 04.00 uur een 04.10 uur de Zyxel uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:15

hullemah

hullie

De kogel is door de kerk mag tweak verlaten,op naar een nieuw avontuur,fibernl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Mooi
Hou ons op de hoogte hoe het bij fibernl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah

hullemah

hullie

Zal ik zeker doen,ben nu een happy man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
hullemah schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:15:
Deden ze nog moeilijk of waren ze gelijk overstag gegaan naar jou aangetekende brief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah

hullemah

hullie

Deden ze nog moeilijk of waren ze gelijk overstag gegaan naar jou aangetekende brief

Gisteren gebeld met tweak en gevraagd of ik al mocht migreren (ingebrekestelling verloopd op 1 december)Ik denk hoe eerder de aanvraag doen bij nieuwe provider des te eerder weg bij tweak.De jonge man begon mij toch te dreigen,dat ik wel mocht overstappen,maar dat ik dubbele kosten zou hebben,m.a.w waag het is om te migreren.
Vandaag een mail gestuurd en kreeg snel antwoord terug dat ik een vrij man nu ben,mag zelf de beslissing nemen,dus heb mij per direct aangemeld bij fibernl,ben wel zo blij echt wat een ellende dat sparql met name als je veel opneemt en elke dag tegen de problemen aanloopt,okay over is wat maar dit is echt de topper!!!!!
Heb horizonproject van dicht bij meegemaakt(testpersoon)en dat was ook heftig,maar personeel is veel gemoedelijker.
Heb ook de harde realiteit van xs4all meegemaakt en echt een helpdesk uitmuntend!!!!!,maar al met al zijn ze het hangende broertje van KPN,okay fibernl zal ook veel over te vertellen zijn,we zullen zien.......
Iemand enig idee wat voor glasvezelmodem fibernl leverd,wat ik weet is sowieso met 4utp poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
hullemah schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 17:34:
okay fibernl zal ook veel over te vertellen zijn,we zullen zien.......
Veel suc6 LightLuke in "Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel provider ervaring"
Het is van mijn kant geen leedvermaak, maar leg eens uit waarom fiber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah

hullemah

hullie

Had er eerlijk gezegd een goed gevoel bij,eigen router keuze, tv rechtstreeks vanaf het glasvezel modem,het leek bij wel goed.

Wat raden jullie mij aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
De diensten die Fiber levert zijn gelijk aan Telfort, Solcon, Stipte en wat voorheen Lijbrandt, XMS etc was. Zit allemaal dezelfde leverancier achter, namelijk KPN-ITNS (voorheen bekend als Glashart Media)
Dus bewezen diensten en niet niks mis mee. Als het toch niet goed gaat, dan zal het de vraag zijn hoe Fiber er mee omgaat.

En wat LighLuke betreft: Dat betrof Fibers nieuwe aanbieding in Cogas/Caiway gebied. Compleet anders en ook Fiber heeft daar zelf geen ervaring mee. Daar is dus wel aardig wat mis gegaan. Dat verwacht ik hier dan niet.

Antwoord op je vraag over modem:Dat hangt af van de Reggefiber FTU. Maar het is sowieso een Genexis die direct op de FTU gaat. Er zit 1 internetpoort op, 1 TV poort en 1 telefoniepoort. De andere UTP poorten zijn loos.
Dus een router op de internetpoort voor Wifi en meerdere toestellen. Voor meer TV's een domme switch op de TV poort en daar de decoders op aansluiten.
Of voor je tweede TV de coaxuitgang gebruiken die er ook nog op zit en werkt. Levert echte analoge TV en DVB-C. Dat laatste heeft uiteraard de voorkeur.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:01
@hullemah, zou je aub de quote tags willen gebruiken? Het lijkt nu net alsof je een papagaai bent en het bevorderd de leesbaarheid :p

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 17:51:
[...]

Veel suc6 LightLuke in "Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel provider ervaring"
Dat is wel flauw...
Je kan bij elke provider wel berichten vinden van (nieuwe) abonnees waarbij werkelijk alles fout gaat. Als je daar op afgaat dan blijft er geen enkele provider over.
Moet je door die ene ervaring die je aanhaalt maar bij Tweak blijven? Want daar gaat niets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
hullemah schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 18:13:

Had er eerlijk gezegd een goed gevoel bij,eigen router keuze, tv rechtstreeks vanaf het glasvezel modem,het leek bij wel goed.

Wat raden jullie mij aan dan?
Ik persoonlijk ga niets aanraden, ik kijk meer naar met wat kan ik leven, oftewel ik heb mijn eigen prioriteiten, een avondje zonder TV overleef ik wel, mijn prioriteit zit in het internet (ik werk veel van thuis).
Bij elke provider zitten onhebbelijkheden. Wat ik de laatste 3 maanden zo lees heeft de gemiddelde gebruiker last van opnemen of de OD diensten van Tweak, tja en dat is nu het gedeelte waar ik het minst last van heb of wakker van lig.
Lang geleden had ik mij aangemeld voor KPN inclusief DVB-C. Bij de oplevering bleek dat men niet verder ging met DVB-C, met als gevolg dat ze de rest mochten houden (zeker gezien de prijs).
Later kwam Tweak met “all in one” (ik had nog steeds planet (adsl) en satelliet als back-up. Tweak (glas groen) voldeed aan mijn verwachting, maar ook niet van dag 1.
Ik zou blij zijn als ik hetzelfde als glas groen terug had gekregen na de overgang naar Sparql (Radio aansluiting analoog en de opname mogelijkheid op een locale HD), maar goed dat is dus niet zo. Ik zie de prijs die Tweak mij maandelijks belast nog steeds als concurrerend.
Ik ben het met een ieder eens dat de overgang naar Sparql tijdens de WK het niet meest gelukkige moment was, maar goed dat terzijde. Maar om nu weken door te “zeuren” over BBC4 en daarom op te zeggen, of dat het opaname pakket (nog) niet helemaal werkt, snap ik niet helemaal.
Als je een beetje zoekt op tweakers.net dan zie je dat bij elke provider wel wat mis is, het lijkt erop dat Tweak momenteel de “grootste” (van de kleintjes) is, derhalve ogenschijnlijk ook de meest negatieve naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Over een tijdje hebben we geen SetTopBox meer nodig die aan een ISP gebonden is. Dan hebben we alleen nog maar een internet aansluiting en streamen we onze content van allerlei content providers (zoals we nu Netflix en Youtube e.a. hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Green.car6808 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 20:33:
Over een tijdje hebben we geen SetTopBox meer nodig die aan een ISP gebonden is. Dan hebben we alleen nog maar een internet aansluiting en streamen we onze content van allerlei content providers (zoals we nu Netflix en Youtube e.a. hebben)
Er zijn twee partijen, eerst de contend providers, vervolgens de isp's die op hun kosten bandbreedte mogen gaan leveren. Ik ben bang dat het niet helemaal zo gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies.

Er zijn een paar redenen waarom lineäire TV-content in IPTV-wereld nu via aparte feeds en VLAN's richting consument gebracht worden. Waaronder (maar niet per se beperkt tot):

* IPTV-streams hoeven maar 1 x over het netwerk getransporteerd worden om ze uiteindelijk op het niveau van de 'wijkcentrale' te distribueren over de aansluitingen die die de specifieke stream willen ontvangen (IGMP multicast).

* Door verspreiding via aparte VLAN's is betere QoS mogelijk, in het geval van het IPTV VLAN betekent dit gegarandeerde bandbreedte en lage latency.

Allemaal zaken die "Over The Top" (via je publieke internetverbinding) veel moeilijker realiseerbaar zijn. En als het al realiseerbaar is krijg je al vrij snel een belangenverstrengeling tussen "netneutraliteit' (je wil of mag bepaalde typen verkeer of hetzelfde type verkeer maar van verschillende partijen niet voortrekken) enerzijds en quality of service anderszijds.

Het gaat nu nog vrij goed, waarschijnlijk omdat het merendeel van de consumenten nog steeds lineaire TV zal kijken of on demand TV via afgeschermde netwerken bij de ISP / operator. En ook omdat Netflix en Youtube op dit moment nog niet zo ontzettend veel bandbreedte per stream vereisen. Maar dat kon in de toekomst wel eens anders komen te liggen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:45
Laat maar

[ Voor 95% gewijzigd door Arjantje72 op 29-11-2014 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Laatst online: 12:45

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Hmm alle zenders zijn nu zwart hier in almere
Internet werkt dan weer wel goed
Geen zin meer om te kijken wat er aan de hand is en tweak neemt nu toch niet meer op :)

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Hans_18T schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 22:58:
[...]

Er zijn twee partijen, eerst de contend providers, vervolgens de isp's die op hun kosten bandbreedte mogen gaan leveren. Ik ben bang dat het niet helemaal zo gaat werken.
En ik maar denken dat ik als klant van die ISP betaal voor die bandbreedte.

[ Voor 3% gewijzigd door Aaargh! op 29-11-2014 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:35

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mja totdat dat uit te klauwen gaat lopen zodat het niet meer op te brengen is. Kijk naar de netflix en youtube discussie, vele amerikaanse providers zijn van mening dat die partijen moeten mee betalen aan de data.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
eymey schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 23:40:
Precies.

* Door verspreiding via aparte VLAN's is betere QoS mogelijk, in het geval van het IPTV VLAN betekent dit gegarandeerde bandbreedte en lage latency.
Hoe kun je QOS precies verbeteren door het verkeer in een apart VLAN te zetten? Dat verkeer blijft in dat VLAN totdat het langs de eerste Laag3 hop gaat, daarna niet meer. En volgens mij is QOS juist belangrijk op die Laag 3 hops.
IPTV-streams hoeven maar 1 x over het netwerk getransporteerd worden om ze uiteindelijk op het niveau van de 'wijkcentrale' te distribueren over de aansluitingen die die de specifieke stream willen ontvangen (IGMP multicast)
Ja dat is wel zo, maar het is echt niet onmogelijk dat content providers afspraken maken met ISP's over het gebruik van Multicast over hun netwerken. Dan stuurt een contentprovider ook via Multicast het verkeer het netwerk van een ISP op. Misschien dat in IPv4 het aantal Multicast adressen wat weinig is, maar met Ipv6 is dat ook opgelost.

[ Voor 45% gewijzigd door Green.car6808 op 29-11-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
MetaFrame schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 09:06:
Mja totdat dat uit te klauwen gaat lopen zodat het niet meer op te brengen is. Kijk naar de netflix en youtube discussie, vele amerikaanse providers zijn van mening dat die partijen moeten mee betalen aan de data.
Ik snap wat je bedoelt en dat conflict is ook heel begrijpelijk. De ervaring leert echter dat de klant uiteindelijk bepaalt wat er gebeurd. (al kan het lang duren door monopolies en beschermingspolitiek e.d.)

[ Voor 1% gewijzigd door Green.car6808 op 29-11-2014 12:21 . Reden: taalfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
"Een stokje voor gestoken" moet je ook lezen zoals het neergezet en bedoeld is en geen eigen draai aan geven.
Verder vind ik je behoorlijk naïef in je beredenering, sorry.
Hoe kan je beweren dat Tweak of wie dan ook onafhankelijk zou zijn terwijl ze een glasvezelpaar van de (Reggefiber/KPN) moeten huren wat zeker in de huidige situatie al helemaal geen neutrale partij in deze meer is.
Dus gaarne goed lezen en mijn schrijven interpreteren zoals die bedoeld is.
eymey schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:33:
Voordat KPN de rest van Reggefiber mocht overnemen heeft ACM wel besloten dat KPN het netwerk zeker nog open zal moeten houden. ODF toegang zal dus ook nog gewaarborgd blijven.

In Almere en Enschede blijft het dus een feit dat Tweak helemaal onafhankelijk van KPN blijft, op de ODF na maar dat levert verder geen belemmering meer voor hoe Tweak de diensten wil leveren.

Oftewel, KPN heeft vooralsnog nergens een stokje voor gestoken als het op Tweak aan komt.

En ook Vodafone is op dit moment vol aan het investeren in ODF uitrol.

Ik zeg niet dat ik blij ben met de overname van Reggefiber. Maar zoals sommigen het nu stellen blijkt dat jullie weinig weten van de nuances in hoe diensten geleverd kunnen worden.

Dus @kemley: Tweak in Almere en Enschede is hartstikke onafhankelijk en heeft op Layer 2 en 3 en hoger niets, maar dan ook niets meer van doen met KPN. En voor Vodafone gaat straks hetzelfde gelden.Ze krijgen een vezelpaar (wat straks ook nog het enige is wat ze van KPN huren) en daar kan KPN verder niets aan verklooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
Update:
Nu 12 dagen verder nog steeds zeer tevreden over de overgang, wat een verademing zonder de wel bekende ergernissen die de laatste tijd als ik het zo lees weer wat erger zijn geworden.
Tot nu toe totaal geen problemen ondervonden wat eigenlijk ook wel logisch is omdat dit een bestaand/ beproefd en stabiel platform is.
Ook de ervaringen met de HD achter deze organisatie, zeker na dat KPN (ja daar heb je ze weer) eenzijdig besloot de oplever datum met 10 dagen te vertragen zijn tot nu toe positief.
Zelfs de communicatie en email verkeer wordt in je account opgeslagen en in te zien waardoor daar in ieder geval geen discussie of misverstanden over kunnen ontstaan.
Moet toch iets toe geven: Het beeld bij Fiber is prachtig en goed maar de kleur echtheid/diepte en contrast bij Sparql is net iets beter.
Dus het is te hopen dat ze dit Sparql ooit nog goed werkend krijgen want het heeft eigenlijk wel potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:01:
[...]

een goede switch er tussen ?
Die switch wordt niet ondersteund door tweak! Dus dan helpen ze je niet! Doen ze sowieso niet super maar dan zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:42

renedepe

wheeeeelp!!!

Hmmpf, dacht dat met FW6 de telefoon eindelijk stabiel was. Kom ik er net achter dat we wederom niet bereikbaar zijn...zucht. De zyxel maar weer een reboot gegeven.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
kemley schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 18:16:
"Een stokje voor gestoken" moet je ook lezen zoals het neergezet en bedoeld is en geen eigen draai aan geven.
Hoe kan je beweren dat Tweak of wie dan ook onafhankelijk zou zijn terwijl ze een glasvezelpaar van de (Reggefiber/KPN) moeten huren wat zeker in de huidige situatie al helemaal geen neutrale partij in deze meer is.

[...]
Omdat hij al zei dat Tweak alleen op ODF niveau afhankelijk is van Reggefiber/KPN. En ook al zou dat geen neutrale partij zijn (waarom eigenlijk niet?) dan nog heeft dat geen enkele invloed op de diensten. In de neutraliteit is voorzien middels de regulering door de ACM (dus overheid).

Voor het transport van al die diensten naar de cityPoP in Enschede en Almere maakt Tweak gebruik van Eurofiber glasvezel. En voor het transport naar de woningen van Reggefiber vezels.

Het is puur het huren van een onbelichte vezel en je zorgt als partij zelf voor het belichten ervan met apparatuur en diensten. Dat is mijns inziens voldoende onafhankelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Green.car6808 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 10:04:
[...]

Hoe kun je QOS precies verbeteren door het verkeer in een apart VLAN te zetten? Dat verkeer blijft in dat VLAN totdat het langs de eerste Laag3 hop gaat, daarna niet meer. En volgens mij is QOS juist belangrijk op die Laag 3 hops.

[...]

Ja dat is wel zo, maar het is echt niet onmogelijk dat content providers afspraken maken met ISP's over het gebruik van Multicast over hun netwerken. Dan stuurt een contentprovider ook via Multicast het verkeer het netwerk van een ISP op. Misschien dat in IPv4 het aantal Multicast adressen wat weinig is, maar met Ipv6 is dat ook opgelost.
Ik heb geen uitgebreide praktijkervaring voor wat betreft grote IPTV- en core-netwerken zoals die van KPN, maar ik kan me voorstellen dat de VLAN's die KPN op het corenetwerk hanteert heel 'ver' gaan en dat er met name in het geval van het IPTV VLAN dus uberhaupt geen "Layer 3 hop" is tot aan de bron van hun streams.

Als KPN dus namens een ISP (of zichzelf) verschillende diensten gescheiden door VLAN's naar de consument brengt, dan hebben ze volledige controle over de prioriteit van die verschillende VLAN's. Je komt pas buiten de invloedsfeer van de KPN wholesale VLAN's op het moment dat je uit komt op het netwerk van de betreffende ISP. Wat betreft het IPTV VLAN blijf je altijd bij KPN (vandaar ook dat alle partijen die via KPN Wholesale diensten aanbieden alleen gebruik kunnen maken van multicast streams die door KPN worden aangeboden).

Juist bij "Over the top" diensten is dat dus veel moeilijker.

En wat betreft je tweede reactie: Natuurlijk is het zeer denkbaar dat contentproviders afspraken vaan maken met ISP's over het gebruik van multicast over de netwerken van die ISP. Maar ook dan komen dus ook al snel juridische zaken en regelgeving van het betreffende land omtrent netneutraliteit (of het gebrek daaraan) om de hoek kijken.

Voordat diensten als Youtube, Netflix, etc. dus 'en masse' gebruikt kunnen gaan worden, nog meer dan nu en met ook de nog steeds overgrote groep gebruikers van lineaire TV erbij, zonder dat dat problemen gaat opleveren, gaat er nogal wat water door de Rijn.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 29-11-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
kemley schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 18:16:

[...]
Ik zie mezelf niet als naïef, maar realistisch.

Dat jij mijn beredenering naief vindt zal meer liggen aan jouw gebrek aan kennis omtrent wat ODF inhoudt.

ODF houdt in dat een partij nagenoeg complete controle heeft over het vezelpaar. Het enige wat KPN/Reggefiber zou kunnen 'verklooien' is het niet goed of tijdig uitvoeren van een patch opdracht naar de apparatuur van de ODF afnemer. Daarbuiten ligt alles 100% in de hand van de ODF partij zelf. En bovendien houdt de ACM op dit gebied dus ook nog eens een oogje in het zijl.

Ik zie overigens dat je nu naar Fiber gegaan bent (en daar tot nu toe tevreden over bent). Als eerste natuurlijk mooi om te lezen dat je er tot nu toe nog geen spijt van hebt gehad.

Aan de andere kant moest ik wel even gniffelen na je opmerking over naïviteit mijner zijds. Aangezien juist Fiber een bijna 100% pakkettenschuiver is van KPN ( KPN ITNS ) diensten. Fiber is dus vele malen afhankelijker van KPN nu dan dat ODF partijen dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
eymey schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 23:15:
[...]

Ik heb geen uitgebreide praktijkervaring voor wat betreft grote IPTV- en core-netwerken zoals die van KPN, maar ik kan me voorstellen dat de VLAN's die KPN op het core-netwerk hanteert heel 'ver' gaan en dat er met name in het geval van het IPTV VLAN dus überhaupt geen "Layer 3 hop" is tot aan de bron van hun streams.

Als KPN dus namens een ISP (of zichzelf) verschillende diensten gescheiden door VLAN's naar de consument brengt, dan hebben ze volledige controle over de prioriteit van die verschillende VLAN's. Je komt pas buiten de invloedssfeer van de KPN wholesale VLAN's op het moment dat je uit komt op het netwerk van de betreffende ISP. Wat betreft het IPTV VLAN blijf je altijd bij KPN (vandaar ook dat alle partijen die via KPN Wholesale diensten aanbieden alleen gebruik kunnen maken van multicast streams die door KPN worden aangeboden).
Ik heb wel een beetje ervaring met MPLS wolken (waar bijna elke provider core op zijn minst voor een deel uit bestaat) en wat je daar allemaal in- en doorheen kan doen. Ik denk dat de naam "VLAN" wat te pas en te onpas gebruikt wordt. Conceptueel heb je dus helemaal gelijk. Om te bereiken wat jij zegt worden er alleen volgens mij nog wat andere technologiën gebruikt dan VLAN's alleen.

[ Voor 5% gewijzigd door Green.car6808 op 30-11-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me een tip geven, ik ben maar een leek. Ik heb de modem firmware versie 6 en bijbehorende config. Geinstalleerd. Vanaf tweak.Daarna had ik geen telefoonlijn meer. Ik heb zowel de firmware als de config maar weer teruggezet op firmware 5. En nu werkt het weer. Hebben anderen dit ook en moet ik dan versie 6 maar laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:09:
Kan iemand me een tip geven, ik ben maar een leek. Ik heb de modem firmware versie 6 en bijbehorende config. Geinstalleerd. Vanaf tweak.Daarna had ik geen telefoonlijn meer. Ik heb zowel de firmware als de config maar weer teruggezet op firmware 5. En nu werkt het weer. Hebben anderen dit ook en moet ik dan versie 6 maar laten?
Ik zou de configuratie opslaan zoals je die nu hebt met firmware 5 (onder maintenance -> configuration -> Backup Configuration), dan upgraden naar firmware versie 6 en daarna de opgeslagen configuratie terug zetten (onder maintenance -> configuration -> Restore Configuration)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[uote]Apokalips schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:20:
[...]
Ga ik proberen. Dank je

Ik zou de configuratie opslaan zoals je die nu hebt met firmware 5 (onder maintenance -> configuration -> Backup Configuration), dan upgraden naar firmware versie 6 en daarna de opgeslagen configuratie terug zetten (onder maintenance -> configuration -> Restore Configuration)
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Green.car6808 schreef op zondag 30 november 2014 @ 12:12:
[...]

Ik heb wel een beetje ervaring met MPLS wolken (waar bijna elke provider core op zijn minst voor een deel uit bestaat) en wat je daar allemaal in- en doorheen kan doen. Ik denk dat de naam "VLAN" wat te pas en te onpas gebruikt wordt. Conceptueel heb je dus helemaal gelijk. Om te bereiken wat jij zegt worden er alleen volgens mij nog wat andere technologiën gebruikt dan VLAN's alleen.
Oh dat laatste zal absoluut heel goed kunnen.

Wat dat betreft kan ik ook niet verder kijken dan hoe het mijn huis binnen komt vanuit mijn Area-PoP of eigenlijk, gezien de structuur van een typisch Reggefiber netwerk met KPN als wholesale operator, de City-PoP.

En daar zie ik dus ik internet op een apart VLAN binnen krijg, IPTV op een apart VLAN binnen krijg en in veel gevallen telefoon ook (hoewel ik me wel kan herinneren dat 'vroeger' bij Tweak Groen het telefonie VLAN van KPN ook gewoon middels PPPoE op het netwerk van Tweak termineerde).

De diensten komen dus via VLAN's gescheiden bij mij binnen (en in het geval van ADSL via gescheiden ATM kanalen) waarbij je qua internet dus een IP krijgt op het netwerk van de uiteindelijke ISP.

Ook zie ik in bijna alle gevallen waar lineaire IPTV wordt aangeboden dat dit dus via aparte VLAN's / ATM kanalen binnen komt en niet 'over the top' (via het publieke internet), waar ik dus uit opmaak dat voor betrouwbare IPTV met bepaalde garanties, met VLAN's wordt gewerkt :).

Zo heb ik het overigens ook ooit van KPN begrepen (zal ook wel in hun wholesale documentatie staan). Ze hebben div. VLAN's op het wholesale netwerken met elk hun eigen QoS prioriteit (VLAN 7, het telefonie VLAN, bv. met een zeer beperkte snelheid, precies genoeg voor een paar VOIP gesprekken, maar wel met hoogste prio en zo laag mogelijke latency).

Ik kan me natuurlijk wel voorstellen dat voor betere betrouwbaarheid van dingen die wel OTT gaan, dat zaken als MPLS in de toekomst een steeds grotere rol gaan spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
eymey schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 23:22:
[...]

Ik zie mezelf niet als naïef, maar realistisch.

Dat jij mijn beredenering naief vindt zal meer liggen aan jouw gebrek aan kennis omtrent wat ODF inhoudt.

ODF houdt in dat een partij nagenoeg complete controle heeft over het vezelpaar. Het enige wat KPN/Reggefiber zou kunnen 'verklooien' is het niet goed of tijdig uitvoeren van een patch opdracht naar de apparatuur van de ODF afnemer. Daarbuiten ligt alles 100% in de hand van de ODF partij zelf. En bovendien houdt de ACM op dit gebied dus ook nog eens een oogje in het zijl.

Ik zie overigens dat je nu naar Fiber gegaan bent (en daar tot nu toe tevreden over bent). Als eerste natuurlijk mooi om te lezen dat je er tot nu toe nog geen spijt van hebt gehad.

Aan de andere kant moest ik wel even gniffelen na je opmerking over naïviteit mijner zijds. Aangezien juist Fiber een bijna 100% pakkettenschuiver is van KPN ( KPN ITNS ) diensten. Fiber is dus vele malen afhankelijker van KPN nu dan dat ODF partijen dat zijn.
Het gaat hier niet om wat ODF is en hoe het werkt.
Ook voor ODF heb je het glasnetwerk van Reggefiber/ KPN nodig en zoals je zelf aangeeft kan je daar heel wat pesterijen ten uitvoer brengen zelfs ook met eigen content of pakketten, so nothings changed.
Heb ik pas nog ondervonden met de overgang van Tweak naar Fiber met Reggefiber/KPN als netwerk beheerder.
Het gaat er hier om dat geen enkele provider in Nederland (misschien op KPN na) zich onafhankelijk kan noemen simpel om het feit dat zolang zij apparatuur of diensten van KPN/ Reggefiber/ Glashart of welke monopolist nodig hebben of gebruiken je dat gewoon niet hard kunt maken.
Het enige wat ACM tot nu toe heeft gepresteerd is dat de grote groter worden dus daar zou ik al helemaal geen vertrouwen in hebben en bovendien worden alle besluiten elke 3 jaar of zo herzien.

Net als Fiber is Tweak ook een bijna 100% pakkettenschuiver van KPN ( KPN ITNS ) diensten behalve Enschede en Almere.
Feit is dat ik geen Beta tester voor de hoofdprijs meer ben, geen ergernis of hoofdpijn heb omdat ik aangesloten zit op een beproefd en werkend platform.
Desondanks zal ik mij weerhouden van gniffel praktijken!!!!
I rest my case.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
kemley schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:30:
[...]
...
Net als Fiber is Tweak ook een bijna 100% pakkettenschuiver van KPN ( KPN ITNS ) diensten behalve Enschede en Almere.
....
Ik denk niet dat je Fiber en Tweak als vergelijkbare pakkettenschuivers kunt beschouwen.
Fiber neemt de complete dienst white-label af van KPN, Tweak beperkt dit overal tot de verbinding naar de klant (meestal met apparatuur, in almere en enschede alleen de vezel huur) en de tv streams (meestal van KPN, in Almere en Enschede eigen streams , wat ze hier zelf aan toe voegen is het tv platform, de daadwerkelijke internet toegang, een usenet server, telefonie, email servers.

Als Tweak het op de Fiber manier had gedaan dan hadden ze geen issues gehad met het tv product, nu zullen ze dat zelf in het gareel moeten zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

Hoi allemaal. Ik lees in deze thread veel positieve dingen over de Siemens N300A IP. Ik heb deze zelf ook maar ondervind daar sinds enige tijd bijzondere problemen mee. Ik heb een Tweak Glas 100 abonnement met een ZyXEL VMG8324-B10A router. Achter deze router heb ik m'n N300A gehangen en geconfigureerd voor m'n SIP lijn van Tweak.

Het probleem is dat ik steeds vaker merk dat ik bepaalde nummers niet kan bellen. Bijvoorbeeld 1 van m'n familieleden is wegens het Sparql debacel twee maanden geleden naar KPN over gestapt. Als ik hen bel via m'n N300A gaat de lijn 1 x over waarna het doodstil wordt. Als zij mij dan later terug bellen geven ze aan dat ze wel hadden opgenomen en ons hoorde praten. Maar wij hoorde hun niet dus hingen ze op.

Als ik dan de ZyXEL instel met de SIP gegevens en een analoge telefoon aan de ZyXEL hang, kan ik ze wel probleemloos bellen. Zit de router nu in de weg of ligt het aan de N300A?

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik denk dat je ZyXEL in de weg zit. Deze houdt waarschijnlijk bepaalde poorten of poortranges tegen of houdt ze gereserveerd voor z'n eigen SIP client, of er zijn bepaalde entries in NAT tabellen die na verloop van tijd vervallen.

Het kan in ieder geval door allerlei dingen kopen. Het best zou zijn als je VoIP provider Proxy en Stun server aanbiedt. Dat lost de meeste NAT gerelateerde problemen wel op. En anders ff zoeken of je in de ZyXEL nog instellingen kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Ook voor ODF heb je het glasnetwerk van Reggefiber/ KPN nodig en zoals je zelf aangeeft kan je daar heel wat pesterijen ten uitvoer brengen zelfs ook met eigen content of pakketten, so nothings changed.
Heb ik pas nog ondervonden met de overgang van Tweak naar Fiber met Reggefiber/KPN als netwerk beheerder.
Het gaat er hier om dat geen enkele provider in Nederland (misschien op KPN na) zich onafhankelijk kan noemen simpel om het feit dat zolang zij apparatuur of diensten van KPN/ Reggefiber/ Glashart of welke monopolist nodig hebben of gebruiken je dat gewoon niet hard kunt maken.
Het enige wat ACM tot nu toe heeft gepresteerd is dat de grote groter worden dus daar zou ik al helemaal geen vertrouwen in hebben en bovendien worden alle besluiten elke 3 jaar of zo herzien.

Feit is dat ik geen Beta tester voor de hoofdprijs meer ben, geen ergernis of hoofdpijn heb omdat ik aangesloten zit op een beproefd en werkend platform.
I rest my case.....
En kan jij ook bewijzen dat de problemen die je wellicht hebt gehad met het overstappen van Tweak naar Fiber ook daadwerkelijk zijn voort gekomen uit "pesterijen" en dergelijke? Ik weet niet of je in Almere of Enschede zit, maar indien nee ben je gewoon van de ene KPN Wholesale leverstraat (WBA) naar de andere gegaan (WMP+). Allebei van KPN. Dus wat zou het belang van "pesterij" in deze geweest zijn?

Verder wil ik ook helemaal niet beweren dat 100% onafhankelijk bestaat maar 99% onafhankelijkheid wel. ODF is zo passief als het maar zijn kan, meer onafhankelijkheid ga je niet krijgen. Behalve als Reggefiber nooit door KPN over genomen zou zijn natuurlijk maar, zoals ik het zelf liever had gezien, een soort nutsbedrijf zou zijn geworden ofzo.

Verder ga je dus veel te kort door de bocht als je beweert dat (buiten Almere en Enschede) Tweak een bijna 100% pakkettenschuiver van KPN is. Dat is dus gewoon pertinente nonsense.

Fiber biedt inderdaad bijna 100% diensten van KPN ITNS aan (waarschijnlijk gaat zelfs je daadwerkelijke internet access via routers van KPN ITNS.

Terwijl (zoals Joop ook aangeeft) óók buiten Almere en Enschede, Tweak nog steeds z'n eigen internet access aanbiedt, z'n eigen TV-platform heeft, eigen telefonieplatform, etc. Het enige wat ze van KPN doorschuiven zijn de multicast streams en het feit dat ze voor access tot de aansluiting van de consument afhankelijk zijn van WBA van KPN. Dus zelfs buiten Almere en Enschede minder dan 50% KPN en meer dan 50% van Tweak zelf.

Hoe dan ook, ik wil hier verder niet mee zeggen dat Tweak daarom nu dus maar 'super' gevonden moet worden en alle tijd moet krijgen om betalende klanten als beta-tester voor hun nieuwe eigen platform te laten fungeren.

Het KPN ITNS (voorheen ISPfabriek en Glashart Media) platform is onderhand zeker beproefd, tamelijk volwassen en gewoon prima werkend. Dat kan ik beämen omdat ik zelf ook op ITNS aangesloten zit (alleen dan via Vodafone).

Maar ITNS is ook ooit ergens begonnen, en profiteert nu van een erfenis van inmiddels ongeveer 10 jaar. In het begin waren de eerste consumenten die mochten pionieren op de eerste glasvezelaansluitingen betaalde beta-testers via met name internetprovider XMS, met ook hier op Tweakers een dynamische topicreeks.

Mijn punt is dus dat, ookal is het platform van Tweak nu nog verre van 'af' en nog verder van volwassen, het een goede zaak is dat bedrijven zoals Tweak het blijven proberen om zich te onderscheiden van KPN. 100% onafhankelijkheid bestaat inderdaad niet meer sinds Reggefiber nu van KPN is, maar 99% is goed genoeg als een kleine partij het in 2 grote plaatsen al voor elkaar krijgt om alleen nog afhankelijk te zijn van een ODF aansluiting.

En ja, de kans dat dit op een mislukking uitdraait of dat ook Tweak/Cambrium uiteindelijk weer (al dan niet vijandig) door KPN wordt over genomen is zeker aanwezig, maar nog steeds is dat een betere prestatie dan van bv. een Fiber dat als enige doel heeft om een graantje van de glasvezel- en energiemarkt mee te pikken en daar verder zo weinig mogelijk voor te doen (waardoor ze o.a. de prijs dus ook erg laag kunnen houden).

Dat moet vooral niemand er van weerhouden om toch naar Fiber toe te gaan. Hoe meer mensen op glas, hoe beter :+. Maar FEIT blijft dat Tweak in deze nieuwe situatie stukken zelfstandiger is tov. KPN dan bv. Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

I rest my case.....
Je een-na-laatste zin ontkracht je hele verhaal. Je doet alsof je de waarheid in pacht hebt.

Even voor het gemak, heb ik behalve de problemen met de BBC eigenlijk nergens last van en ben ik blij bij een onafhankelijke (ja, dat is Tweak, ze huren/leasen alleen de vezellijn en verder niets!) provider zit, in plaats van bij een dozenschuiver.

Ervaringen met (de kwaliteit van) FiberNL zal ik je niet mee lastig vallen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Is het nog gelukt om de config te backuppen en terug te zetten?

[ Voor 13% gewijzigd door Green.car6808 op 01-12-2014 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:23:
[uote]Apokalips schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:20:
[...]
Ga ik proberen. Dank je

[/quote]
Is het trouwens iemand ook opgevallen dat de files:
VMG8324-firmware-V100AAKL6C0.bin 25188723 bytes
V100AAKL6C0.bin 25057651 bytes

Niet dezelfde groote hebben? Zelfs behoorlijk afwijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:43:
[...]

Is het trouwens iemand ook opgevallen dat de files:
VMG8324-firmware-V100AAKL6C0.bin 25188723 bytes
V100AAKL6C0.bin 25057651 bytes

Niet dezelfde groote hebben? Zelfs behoorlijk afwijken?
Waar haal je deze files vandaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dwazer schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:15:
[...]

Waar haal je deze files vandaan? :)
De grootste van de site van tweak. de andere via via van zyxell. Plus officieel heeft zyxell op 21 feb 2014 de versie 5 vrij gegeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:25:
[...]

De grootste van de site van tweak. de andere via via van zyxell. Plus officieel heeft zyxell op 21 feb 2014 de versie 5 vrij gegeven....
Ik kan me voorstellen dat Tweak er al een aantal settings in die Firmware heeft gepropt (waardoor ie dus groter is dan de standaard van de Zyxel site)...?

Misschien de *.bin openen en naast elkaar houden voor de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Het blijft toch wel een mop dat ik met een Chromecast, die met een 2.4 Ghz WiFi is verbonden superstabiel Netflix, Youtube en meer kan afspelen... geen glitch, geen onderbrekingen.. altijd goed... Maar dat ik niet zonder onderbreking naar een On Demand film via Sparql kan kijken....

Geeft ook aan dat er niet naar een lokaal netwerk gewezen kan worden bij problemen...

[ Voor 13% gewijzigd door Green.car6808 op 01-12-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
eymey schreef op zondag 30 november 2014 @ 22:53:
[...]

En kan jij ook bewijzen dat de problemen die je wellicht hebt gehad met het overstappen van Tweak naar Fiber ook daadwerkelijk zijn voort gekomen uit "pesterijen" en dergelijke? Ik weet niet of je in Almere of Enschede zit, maar indien nee ben je gewoon van de ene KPN Wholesale leverstraat (WBA) naar de andere gegaan (WMP+). Allebei van KPN. Dus wat zou het belang van "pesterij" in deze geweest zijn?

Verder wil ik ook helemaal niet beweren dat 100% onafhankelijk bestaat maar 99% onafhankelijkheid wel. ODF is zo passief als het maar zijn kan, meer onafhankelijkheid ga je niet krijgen. Behalve als Reggefiber nooit door KPN over genomen zou zijn natuurlijk maar, zoals ik het zelf liever had gezien, een soort nutsbedrijf zou zijn geworden ofzo.

Verder ga je dus veel te kort door de bocht als je beweert dat (buiten Almere en Enschede) Tweak een bijna 100% pakkettenschuiver van KPN is. Dat is dus gewoon pertinente nonsense.

Fiber biedt inderdaad bijna 100% diensten van KPN ITNS aan (waarschijnlijk gaat zelfs je daadwerkelijke internet access via routers van KPN ITNS.

Terwijl (zoals Joop ook aangeeft) óók buiten Almere en Enschede, Tweak nog steeds z'n eigen internet access aanbiedt, z'n eigen TV-platform heeft, eigen telefonieplatform, etc. Het enige wat ze van KPN doorschuiven zijn de multicast streams en het feit dat ze voor access tot de aansluiting van de consument afhankelijk zijn van WBA van KPN. Dus zelfs buiten Almere en Enschede minder dan 50% KPN en meer dan 50% van Tweak zelf.

Hoe dan ook, ik wil hier verder niet mee zeggen dat Tweak daarom nu dus maar 'super' gevonden moet worden en alle tijd moet krijgen om betalende klanten als beta-tester voor hun nieuwe eigen platform te laten fungeren.

Het KPN ITNS (voorheen ISPfabriek en Glashart Media) platform is onderhand zeker beproefd, tamelijk volwassen en gewoon prima werkend. Dat kan ik beämen omdat ik zelf ook op ITNS aangesloten zit (alleen dan via Vodafone).

Maar ITNS is ook ooit ergens begonnen, en profiteert nu van een erfenis van inmiddels ongeveer 10 jaar. In het begin waren de eerste consumenten die mochten pionieren op de eerste glasvezelaansluitingen betaalde beta-testers via met name internetprovider XMS, met ook hier op Tweakers een dynamische topicreeks.

Mijn punt is dus dat, ookal is het platform van Tweak nu nog verre van 'af' en nog verder van volwassen, het een goede zaak is dat bedrijven zoals Tweak het blijven proberen om zich te onderscheiden van KPN. 100% onafhankelijkheid bestaat inderdaad niet meer sinds Reggefiber nu van KPN is, maar 99% is goed genoeg als een kleine partij het in 2 grote plaatsen al voor elkaar krijgt om alleen nog afhankelijk te zijn van een ODF aansluiting.

En ja, de kans dat dit op een mislukking uitdraait of dat ook Tweak/Cambrium uiteindelijk weer (al dan niet vijandig) door KPN wordt over genomen is zeker aanwezig, maar nog steeds is dat een betere prestatie dan van bv. een Fiber dat als enige doel heeft om een graantje van de glasvezel- en energiemarkt mee te pikken en daar verder zo weinig mogelijk voor te doen (waardoor ze o.a. de prijs dus ook erg laag kunnen houden).

Dat moet vooral niemand er van weerhouden om toch naar Fiber toe te gaan. Hoe meer mensen op glas, hoe beter :+. Maar FEIT blijft dat Tweak in deze nieuwe situatie stukken zelfstandiger is tov. KPN dan bv. Fiber.
Zo blijkt maar weer dat we het over heel veel zaken met hier en daar een nuance verschil wel eens zijn.
Struikel blok in deze blijft de onafhankelijkheid die jij te rooskleurig en ik misschien minder rooskleurig benader.
Het enige wat ik probeer aan te geven en ook geschreven heb is dat 100% onafhankelijkheid in de glasvezelmarkt niet bestaat en er ook niet zal komen in Nederland.
Ook ik (hoewel ik in het begin m`n twijfels had over de rede die Tweak opgaf) vond het geweldig en vooral gedurfd dat ze deze stap wilden maken en ben als zodanig ingestapt.
Ik ben volgens mij een van de eerste die aangaf dat dit een bijzonder complexe aangelegenheid was en dat zulke operatie`s minimaal een halfjaar tot een jaar duren voor ze redelijk goed tot goed werken.
Ik heb op gegeven moment besloten eruit te stappen omdat er niet genoeg progressie in het geheel zit. Sterker nog (en dit hoop ik natuurlijk niet) maar als ze de gelegenheid krijgen en dit ooit nog goed komt, je niet raar moet opkijken dat je alsnog een jaar verder bent.
Dus ik hoop het van harte voor Tweak en degene die aangesloten zijn dat het goed komt.. .....................maar voor mij nu even rust in de tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Green.car6808 schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:45:
Het blijft toch wel een mop dat ik met een Chromecast, die met een 2.4 Ghz WiFi is verbonden superstabiel Netflix, Youtube en meer kan afspelen... geen glitch, geen onderbrekingen.. altijd goed... Maar dat ik niet zonder onderbreking naar een On Demand film via Sparql kan kijken....

Geeft ook aan dat er niet naar een lokaal netwerk gewezen kan worden bij problemen...
Nou, dat is niet helemaal waar natuurlijk, chromecast is geen IGMP, maar kort gezegd een HTTP GET / Stream octet gevalletjedingetje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Vorkie schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:14:
[...]

Nou, dat is niet helemaal waar natuurlijk, chromecast is geen IGMP, maar kort gezegd een HTTP GET / Stream octet gevalletjedingetje ;-)
Ja daar heb je wel gelijk in, maar eerlijk gezegd: Van mij part gebruiken ze telex om mij van beelden te voorzien... :) Dat is niet mijn probleem als klant...Wat opvalt is dat het ik in beide gevallen beeldmateriaal van internet haal en dat het ene goed gaat en het andere (soms) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Vorkie schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:14:
[...]

Is on-demand ook een IGMP stream dan??

Volgens mij niet namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

nee dat is gewoon unicast. IGMP stream bestaat niet dat is gewoon multicast. IGMP is de methode om een multicast stream te joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 13:19
kemley schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:02:
[...]

Zo blijkt maar weer dat we het over heel veel zaken met hier en daar een nuance verschil wel eens zijn.
Struikel blok in deze blijft de onafhankelijkheid die jij te rooskleurig en ik misschien minder rooskleurig benader.
Het enige wat ik probeer aan te geven en ook geschreven heb is dat 100% onafhankelijkheid in de glasvezelmarkt niet bestaat en er ook niet zal komen in Nederland.
Ook ik (hoewel ik in het begin m`n twijfels had over de rede die Tweak opgaf) vond het geweldig en vooral gedurfd dat ze deze stap wilden maken en ben als zodanig ingestapt.
Ik ben volgens mij een van de eerste die aangaf dat dit een bijzonder complexe aangelegenheid was en dat zulke operatie`s minimaal een halfjaar tot een jaar duren voor ze redelijk goed tot goed werken.
Ik heb op gegeven moment besloten eruit te stappen omdat er niet genoeg progressie in het geheel zit. Sterker nog (en dit hoop ik natuurlijk niet) maar als ze de gelegenheid krijgen en dit ooit nog goed komt, je niet raar moet opkijken dat je alsnog een jaar verder bent.
Dus ik hoop het van harte voor Tweak en degene die aangesloten zijn dat het goed komt.. .....................maar voor mij nu even rust in de tent.
Kemley,
Wat is voor jou de reden geweest om naar Fiber te gaan ipv KPN die nu veel goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
TrailBlazer schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:55:
nee dat is gewoon unicast. IGMP stream bestaat niet dat is gewoon multicast. IGMP is de methode om een multicast stream te joinen.
IGMP is het protocol dat alleen op L2 bestaat en bijhoudt welke hosts welke streams opvragen (op "geabonneerd" zijn). De eerste L3 hop (router) zoekt (als het PIM Sparse mode is) het Rendez vous Point op voor de source (waar de stream vandaan komt). Daarna is het alleen multicast vanaf die router naar de aanvragende hosts via IGMP. Vanaf de router naar de source is unicast.

[ Voor 9% gewijzigd door Green.car6808 op 01-12-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:12:
[...]

Kemley,
Wat is voor jou de reden geweest om naar Fiber te gaan ipv KPN die nu veel goedkoper is?
Ik denk dat dat te maken heeft met het vermoeden dat KPN niet onafhankelijk is van KPN....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Kpn gaat het hd signiaal verbeteren.
Zie hier: http://www.totaaltv.nl/ni...eit-hd-via-glasvezel.html

Klinkt interesant en voor mij is het iets om in de gaten te blijven houden.
Ik ben de hikjes in mijn beeld die ik de laatste drie weken heb behoorlijk zat aan het worden vooral ook omdat Tweak nu zegt dat het aan mijn bekabeling legt wat ik overgens niet geloof.
Het zijn namelijk allemaal cat 6 kabels die rechtstreeks aangesloten zitten op de Zyxel.
En voor het sparql gedoe heb ik hier nooit last van gehad.
Na de frustrerende maande juni, juli en augustus was het signiaal super in september en oktober.
In november is het hikken en vastlopen van de sparqlboxen weer begonnen.

Mocht kpn echt merkbaar het signiaal upgraden dan wordt dat zeker weer een optie voor mij als tegen die tijd het tweak probleem nog steeds niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Ik ben de hikjes in mijn beeld die ik de laatste drie weken heb behoorlijk zat aan het worden vooral ook omdat Tweak nu zegt dat het aan mijn bekabeling legt wat ik overgens niet geloof.
Het zijn namelijk allemaal cat 6 kabels die rechtstreeks aangesloten zitten op de Zyxel.
En voor het sparql gedoe heb ik hier nooit last van gehad.
Dit is toch wel erg hoor.. dat Tweak dan maar gewoon zegt dat het aan je kabels ligt. Kijk, het zou natuurlijk kunnen dat iemand zijn thuisnetwerk belabberd aanlegt. Het kan. Maar bij wie ligt de bewijslast dan eigenlijk? Hoe is dit soort dingen eigenlijk wettelijk geregeld? Kunnen ze gewoon roepen "Bij ons is alles goed, het ligt aan je thuisnetwerk" zonder dat ze ook maar enig idee hebben of dat ook werkelijk zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Green.car6808 schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:37:
[...]

Dit is toch wel erg hoor.. dat Tweak dan maar gewoon zegt dat het aan je kabels ligt. Kijk, het zou natuurlijk kunnen dat iemand zijn thuisnetwerk belabberd aanlegt. Het kan. Maar bij wie ligt de bewijslast dan eigenlijk? Hoe is dit soort dingen eigenlijk wettelijk geregeld? Kunnen ze gewoon roepen "Bij ons is alles goed, het ligt aan je thuisnetwerk" zonder dat ze ook maar enig idee hebben of dat ook werkelijk zo is?
Bij mij hebben ze meerdere keren gezworen dat alles bij hun oke is, blijkt nu dat er een fout in de wijkcentrale zit. Veroorzaakt storingen bij tv, opbouw na zapen duurt 2 seconden langer met blokjes en haperend geluid plus nog steeds hangen van de tv tijdens uitzendingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Effe wat anders. .is al eerder gevraagd misschien. . Op NPO3 staat de ondertiteling altijd aan. Op alle andere zenders staat het uit. Weet iemand hoe je dat uit zet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Green.car6808 schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:37:
[...]

Je Zyxel (Traffic Status -> WAN) geeft aan of er packets "gedropped" worden (verkeer vanuit Tweak), ik vermoed dat ook Tweak dit zou moeten kunnen zien. De volgende stap zou zijn een eventuele "smart switch" die achter de Zyxel hangt (in mijn geval kan ik CRC fouten zien) vervolgens zou je nog op de Sparql willen kijken, dit laatste kan ik/we niet.
Om bekabeling (inclusief RJ45 connectoren) uit te sluiten zou je dus even een switch moeten hebben die dit aankan.
In Almere heb ik trouwens al een aantal dagen geen hikjes meer waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
goldvinger schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:58:
Kpn gaat het hd signiaal verbeteren.
Zie hier: http://www.totaaltv.nl/ni...eit-hd-via-glasvezel.html

....

Mocht kpn echt merkbaar het signiaal upgraden dan wordt dat zeker weer een optie voor mij als tegen die tijd het tweak probleem nog steeds niet is opgelost.
Ik hou je op de hoogte, schakel per 12-12 over, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
vincitori schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:30:
[...]

Ik hou je op de hoogte, schakel per 12-12 over, ben benieuwd
Ik ben benieuwd hoe het beeld is.
Ik ben benieuwd naar jou Review. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmrlopez
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09-2022
Green.car6808 schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:03:
Effe wat anders. .is al eerder gevraagd misschien. . Op NPO3 staat de ondertiteling altijd aan. Op alle andere zenders staat het uit. Weet iemand hoe je dat uit zet ?
Instellingen - >Video-> ondertiteling-> Geen

Als je de ondertiteling op Nederlands hebt staan zal deze altijd aan staan als er ondertitelingen zijn voor doven en slechthorenden.
Dat is meestal bij de NPO zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Laatst online: 28-08 02:41
dEATHfLOWEr schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:45:
Hoi allemaal. Ik lees in deze thread veel positieve dingen over de Siemens N300A IP. Ik heb deze zelf ook maar ondervind daar sinds enige tijd bijzondere problemen mee. Ik heb een Tweak Glas 100 abonnement met een ZyXEL VMG8324-B10A router. Achter deze router heb ik m'n N300A gehangen en geconfigureerd voor m'n SIP lijn van Tweak.

Het probleem is dat ik steeds vaker merk dat ik bepaalde nummers niet kan bellen. Bijvoorbeeld 1 van m'n familieleden is wegens het Sparql debacel twee maanden geleden naar KPN over gestapt. Als ik hen bel via m'n N300A gaat de lijn 1 x over waarna het doodstil wordt. Als zij mij dan later terug bellen geven ze aan dat ze wel hadden opgenomen en ons hoorde praten. Maar wij hoorde hun niet dus hingen ze op.

Als ik dan de ZyXEL instel met de SIP gegevens en een analoge telefoon aan de ZyXEL hang, kan ik ze wel probleemloos bellen. Zit de router nu in de weg of ligt het aan de N300A?
Hier had ik ook last van en kan twee redenen hebben(in mijn geval was het beide), je hebt sip niet in je alg aanstaan of de zyxel logt in op SIP voordat je N300A dat fatsoenlijk kan.

In het eerste geval moet je in je Zyxel naar Network Setting -> NAT -> ALG en SIP ALG op enabled zetten als die nog niet aanstaat.

In het tweede geval moet je even naar Tweak bellen dat ze niet automatisch de server instellingen naar je Zyxel pushen waardoor deze automatisch om de paar minuten z'n sip profiel weer enabled.

Deze twee dingen hebben ervoor gezorgd dat ik nu toch al een paar weken stabiel telefonie via me N300A heb over voip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
jmrlopez schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:39:
[...]

Als je de ondertiteling op Nederlands hebt staan zal deze altijd aan staan als er ondertitelingen zijn voor doven en slechthorenden.
Nee ik had op NPO3 de ondertitels aan staan. Achterlijk dat dat op allebei mijn Sparqlboxen aan stond. Door op de blauwe knop te drukken als je naar een zender kijkt kun je het voor die ene zender uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 21:21
Iemand anders ook problemen met de DNS servers van Tweak? Google DNS en gaan maar weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etwintje schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:34:
Iemand anders ook problemen met de DNS servers van Tweak? Google DNS en gaan maar weer ;)
Ik gebruik ze al maanden niet meer omdat het een mogelijk probleem oplosser zou kunnen zijn.

Volgens mij zit het probleem met de zyxell vooral in de routing tables die hij aan maakt voor het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:34

Mappy

Piramide van Austerlitz

jmrlopez schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:39:

Ik probeer al maanden de ondertiteling juist AAN te krijgen 8)7
Settings -> TV&Sound -> Subtitles -> staat op 'Dutch'
blauwe-knop-menu -> alleen 'default' mogelijk

En ik heb nog nooit een ondertitel gezien... Tweak tech van 2e lijns helpdesk zei "Er is nog geen ondertiteling via Sparql beschikbaar, probeer het via TT 888". En teletekst pagina 888 werkt niet. Zucht :X

Werkt het misschien alleen in de regio Enschede/Almere? Kunnen een paar mensen eens testen met het NOS-journaal ofzo?

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Net ondertiteling aangezet op NPO2 tijdens Nieuwsuur. Werkt perfect.

Zei je nou 2e lijns helpdesk? :D Dat die bestaat! :)

Nou.. op basis van mijn test zeg ik dat ie geen gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Green.car6808 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 22:43:

Dank! Dat is 1 punt voor 'wel ondertiteling' in Almere (volgens je profiel) dan. Misschien dus toch een verschil tussen de regio's...

2elijns: "Ik zou uw probleem willen doorzetten naar de technische dienst van Sparql."

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
rsvmark schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:12:
[...]

Kemley,
1> Simpel om het feit dat het bijna hetzelfde is wat Tweak leverde met het blauw pakket (iptv/dvb-c/analoog)
2> Uit principe, ik doe al heel wat jaartjes geen zaken rechtstreeks met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Green.car6808 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 22:43:

Ik kan wel vrijwel met zekerheid zeggen dat de KPN streams in ieder geval geen ondertiteling hebben (heb die dingen vaak genoeg 'van binnen' bekeken met VLC om te kijken welke diensten er allemaal in zaten).

In Almere en Enschede worden de meeste streams vrijwel onaangepast doorgeschoven, dus ik kan me heel goed voorstellen dat die daar wel gevoerd worden.

Alleen van een '2e lijner' zou je wel verwachten dat die het onderscheid kent tussen eigen streams en die van KPN Wholesale :+

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 03-12-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah

hullemah

hullie

kemley schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:26:
[...]

1> Simpel om het feit dat het bijna hetzelfde is wat Tweak leverde met het blauw pakket (iptv/dvb-c/analoog)
2> Uit principe, ik doe al heel wat jaartjes geen zaken rechtstreeks met KPN.
Kun je mij ook vertellen wel glasvezelmodem fiber leverd,ga er nl ook naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
eymey schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:39:

Alleen van een '2e lijner' zou je wel verwachten dat die het onderscheid kent tussen eigen streams en die van KPN Wholesale :+
Neeee.... zoiets moet echt door naar de derde lijns specialisten _O- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
hullemah schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:43:
[...]

Kun je mij ook vertellen wel glasvezelmodem fiber leverd,ga er nl ook naar toe.
Dezelfde als Telfort, Lijbrandt, XMS, etc..

Genexis modem direct op de FTU. Versie hangt af van je Reggefiber FTU (GFXP-10, FXP-100 of UFTU). Daar zit verder geen verplichte apparatuur achter, zoals bij Tweak blauw met die Packetforce. Je kan gewoon een eigen router erachter hangen voor Internet.

Alleen TV en telefonie moeten rechtstreeks bekabeld op die Genexis.Voor TV met een switch als er meer decoders achter moeten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah

hullemah

hullie

Barre73 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:41:
[...]

Dezelfde als Telfort, Lijbrandt, XMS, etc..

Genexis modem direct op de FTU. Versie hangt af van je Reggefiber FTU (GFXP-10, FXP-100 of UFTU). Daar zit verder geen verplichte apparatuur achter, zoals bij Tweak blauw met die Packetforce. Je kan gewoon een eigen router erachter hangen voor Internet.

Alleen TV en telefonie moeten rechtstreeks bekabeld op die Genexis.Voor TV met een switch als er meer decoders achter moeten hangen.
Bedankt voor de info,ben benieuwd welke van de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

eymey schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:39:
Ik kan wel vrijwel met zekerheid zeggen dat de KPN streams in ieder geval geen ondertiteling hebben (heb die dingen vaak genoeg 'van binnen' bekeken met VLC om te kijken welke diensten er allemaal in zaten).

In Almere en Enschede worden de meeste streams vrijwel onaangepast doorgeschoven, dus ik kan me heel goed voorstellen dat die daar wel gevoerd worden.

Dank! Dan besteed ik er geen tijd meer aan :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:09
Ik heb net geupgrade naar V6 van de zyxel firmware. Nu heb ik het probleem dat na elke reboot mijn wpa wachtwoord gewijzigd is. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en misschien een workaround weten?

Btw, zapen lijkt wel een stuk soepeler te gaan dan met V4 (Enschede)

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
hullemah schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:27:
[...]

Bedankt voor de info,ben benieuwd welke van de 3.
Welke FTU heb je? De grijze met de grootte van een melkpak? Of een vierkante van 21x21 cm met 2 afdekkapjes naast elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
Ik heb gisteren weer een vastloper gehad met de SPARQL box. Waarschijnlijk zijn er ook weer wat updates uitgevoerd, als ik nu de TV Gids bekijk is die een soort van transparant, waardoor je niet echt goed meer kan zien wat er staat. Meer mensen hier last van of gewoon maar weer een keer opnieuw starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah

hullemah

hullie

Barre73 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:24:
[...]

Welke FTU heb je? De grijze met de grootte van een melkpak? Of een vierkante van 21x21 cm met 2 afdekkapjes naast elkaar?
Heb de vierkante met 2 afdekkapjes,welke ntu krijg ik dan waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

hee in Almere krijgen wij een attentie lees ik zo nu ff in het lokale leugenaartje

link naar de krant http://hchdc.blob.core.wi...le128/20141203/index.html en dan blz 9

en hier een los stukje waar het over de attentie gaat staat uiteraard niets op hun site
Afbeeldingslocatie: http://mr-d.nl/tweak1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Mr-D. op 03-12-2014 17:27 . Reden: image wekte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mr-D. schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:21:
hee in Almere krijgen wij een attentie lees ik zo nu ff in het lokale leugenaartje

link naar de krant http://hchdc.blob.core.wi...e128/20141203/index.html#

en hier een los stukje waar het over de attentie gaat staat uiteraard niets op hun site
[afbeelding]
Ik mag hopen dat dat niet alleen voor Almere geldt.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

tja dan zal je toch even je lokale krant moeten lezen de rest (link in mijn bericht) is wel interessant om te lezen

maar daarom meld ik hem hier ff zodat de rest ook op de hoogte is,als ik het binnen heb zal ik het ff posten hier
Firesphere schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:24:
[...]

Ik mag hopen dat dat niet alleen voor Almere geldt.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr-D. op 03-12-2014 17:57 . Reden: extra info ]

Pagina: 1 ... 110 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.