Ja ik ook Almere-Buiten
Oke
Maar weer een mailtje sturen.
Hopelijk gaat iedereen dit doen zodat dit serieus en snel opgelost gaat worden.
Mij is namelijk te horen gekomen dat er pas een snelle actie komt als er veel dezelfde klachten zijn.
Maar weer een mailtje sturen.
Hopelijk gaat iedereen dit doen zodat dit serieus en snel opgelost gaat worden.
Mij is namelijk te horen gekomen dat er pas een snelle actie komt als er veel dezelfde klachten zijn.
Zoek maar even op wat posts van mij, precies dezelfde problemen.Nyarlathotep schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:44:
[...]
Die plugs werken echt prima. Met het kastje van KPN (motorola) had ik echt 0 problemen. Ik heb dan ook wel het advies opgevolgd om géén andere apparatuur aan het stopcontact te hangen waar een powerplug in zit. Dat is voor mij haalbaar omdat ik flink wat stopcontacten in de huiskamer heb (stuk of 20).
Dat Tweak vervolgens inferieure pestmeuk levert is hun probleem. Die Zyxel drijft mij ondertussen tot waanzin.
Zojuist ook die Sparql app geprobeerd op mijn Galaxy S3, maar op het moment dat ik een stream start vliegt de app er uit.
Wat een ongelooflijke prutsers zijn het toch!
In mijn situatie heb ik een kabel door het hele huis gelegd en bleef ik dezelfde problemen houden. Verder nog getest met Devolo cockpit en daar zie ik gewoon continu snelheden die boven de 90Mbit/s zijn, is volgens mij wel genoeg voor TV.
Ondertussen is de website van Sparql aangepast en wordt aangegeven dat powerplugs mogelijk niet werken.
Het heeft hier altijd gewerkt. Lente, zomer, herfst én winter. Met droger, zonder droger, met wasmachine en zonder. Altijd zonder problemen! Totdat we overgingen naar Sparql. Vanaf na het WK ging het nog redelijk goed, maar sinds november is het echt niet normaal zo erg. Het lijkt wel of de powerplugs het niet meer trekken. Is er onlangs iets wezenlijks veranderd?goldvinger schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:31:
beste is om alles te gaan bekabelen.
Powerplug werkt gewoon niet goed.
Ik heb ze ook gehad, zomers ging het goed en in de winter stukken minder.
Dat komt denk ik omdat dan de (led)lampen weer aan gaan.
En ook onderandere de droger.
Dit schijnt toch storingen te geven.
Daarom heb ik alles bedraad.
Het is een aardig klusje (ik heb 4 boxen waarvan 1 op zolder) maar als alles gedaan is dan heb je overal scherp beeld zonder storingen
En ja, ik kan wel alles weer gaan zitten bekabelen (gaten in muren, vloer en plafond boren zie ik écht niet zitten), maar Tweak heeft mij nooit verteld dat de powerplugs problemen zouden gaan leveren als we over zouden gaan naar Sparql. Met KPNiTV werkte het gewoon, dus waarom nu niet (meer)?!
Welke powerplugs worden er tegenwoordig met Sparql meegeleverd?
Ach, momenteel heb ik de zelfde problemen bekabeld. 
televisie kijken is nu even niet leuk meer.
Het lijkt wel een diapresentatie momenteel
televisie kijken is nu even niet leuk meer.
Het lijkt wel een diapresentatie momenteel
Ik ook (Almere Buiten),maar ik twijfel of het in mijn geval iets algemeens is. Denk eerder de kl*te combinatie plugs/sparql ...goldvinger schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:20:
Ik heb momenteel weer erg veel hangers tot freezers.
Dit begon rond 21:45.
Meerdere hier last van.
Ik woon in Almere
Er is maar 1 manier om dat te checken: leg een kabel los door je huis (volgens mij zat er bij het aansluitpakket een kabel van 15 meter) en sluit die rechtstreeks tussen Sparql en Zyxel aan. Als je dan hetzelfde probleem hebt, bel de helpdesk en zeg dat je bekabeld dezelfde problemen hebt.OriginalDon schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:39:
[...]
Ik ook (Almere Buiten),maar ik twijfel of het in mijn geval iets algemeens is. Denk eerder de kl*te combinatie plugs/sparql ...
<cynisch> Vervolgens zullen ze waarschijnlijk vragen of je de Zyxel open kan zetten en zullen ze de firmware van de Zyxel upgraden en als dat niet werkt is het probleem over 2 weken opgelost </cynisch>
Ik heb alles bedraad.
Ik hoor al dat meerdere in Almere hier last van heeft.
Het is dus een probleem dat bij tweak/sparql ligt.
Ik raad jullie aan om toch hieraan een mailtje te wagen.
Hoe meer klachten hoe sneller de oplossing is mij te horen gekomen
Ik hoor al dat meerdere in Almere hier last van heeft.
Het is dus een probleem dat bij tweak/sparql ligt.
Ik raad jullie aan om toch hieraan een mailtje te wagen.
Hoe meer klachten hoe sneller de oplossing is mij te horen gekomen
Mijn vrouw kijkt momenteel op de slaapkamer tv. (ook bedraad)
Ook de ontvanger op de slaapkamer staat continue stil.
Gevolg: een hoop gevloek
vincitori schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:44:
[...]
Er is maar 1 manier om dat te checken: leg een kabel los door je huis (volgens mij zat er bij het aansluitpakket een kabel van 15 meter) en sluit die rechtstreeks tussen Sparql en Zyxel aan. Als je dan hetzelfde probleem hebt, bel de helpdesk en zeg dat je bekabeld dezelfde problemen hebt.
<cynisch> Vervolgens zullen ze waarschijnlijk vragen of je de Zyxel open kan zetten en zullen ze de firmware van de Zyxel upgraden en als dat niet werkt is het probleem over 2 weken opgelost </cynisch>
Kan je het probleem oplossen door ff heen en weer te zappen?goldvinger schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:47:
[...]
Hier ook, begon rond 18:00u, radio zenders die steeds wegvielen en vanaf 21:30 tv-beelden die bevriezen.goldvinger schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:20:
Ik heb momenteel weer erg veel hangers tot freezers.
Dit begon rond 21:45.
Meerdere hier last van.
Ik woon in Almere
Danswijk/Almere. Had Tweak al gemaild, dacht dat ik de enige was, maar nog geen reactie gehad.
zolang ze maar niet de hele tijd "ooh god ooh god roept" is het goedgoldvinger schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:47:
[...]
Nee nee, dan kijkt ze meiden van holland
I am the great Cornholio!
Lijkt een IGMP probleem, ik heb afgelopen weekeinde mijn thuisnetwerk gemoderniseerd, was al bang dat het aan mij lag.John70 schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:00:
Heen en weer zappen helpt voor een paar minuten.
Heb net weer een mail verzonden naar Tweak.

Het is in mijn geval wel erg lang geleden dat ik stilstaande beelden had.
Jongens geen paniek, over twee weken is alles opgelost 
En mocht je vrouw/vriendin toch een soap willen zien verwijs je ze door naar dit topic
En mocht je vrouw/vriendin toch een soap willen zien verwijs je ze door naar dit topic
[ Voor 46% gewijzigd door LordSinclair op 25-11-2014 08:54 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Had je wel de juiste COS en DSCP waarden op je wasmachine gedefinieerd ?OriginalDon schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:35:
[...]
Het heeft hier altijd gewerkt. Lente, zomer, herfst én winter. Met droger, zonder droger, met wasmachine en zonder. Altijd zonder problemen! Totdat we overgingen naar Sparql.

Dat er haperingen zijn is wel duidelijk inderdaad. Ons interne IRC-kanaal gaat al sinds gisteravond over niks anders! Omdat er een nieuwe firmware voor de Zyxel beschikbaar is en de testgroep inmiddels een nieuwe firmware voor de Sparql Box test dachten we eerst even dat het daar aan lag. Gezien de reacties hier moeten we nog even verder graven. Het heeft op z'n minst onze aandacht.
Laten we er vooralsnog vanuit gaan dat dit zeker binnen twee weken gefixed is
Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)
In mijn geval zeker want dan is mijn contract afgelopenTweak schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:06:
Zou trouwens wel zo netjes zijn dit ook even op de aankondigingen op de website te plaatsen, scheelt een hoop frustratie bij veel mensen..... Ik denk dat dit wel een aardige locatie is om je abonnee's te informeren
[ Voor 29% gewijzigd door vincitori op 25-11-2014 10:47 ]
Wie kent het volgende probleem? Als wij in de woonkamer op de ene box tv zitten kijken, dan vriendin verhuist bijvoorbeeld naar de slaapkamer en zet daar de box aan, dan gaat de TV in de woonkamer haperen. Als je die dan even verzet van zender en weer terugzet, dan is het probleem over
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Wanneer gaat live pauzeren het eindelijk doen? Twee weken?Tweak schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:06:
Dat er haperingen zijn is wel duidelijk inderdaad. Ons interne IRC-kanaal gaat al sinds gisteravond over niks anders! Omdat er een nieuwe firmware voor de Zyxel beschikbaar is en de testgroep inmiddels een nieuwe firmware voor de Sparql Box test dachten we eerst even dat het daar aan lag. Gezien de reacties hier moeten we nog even verder graven. Het heeft op z'n minst onze aandacht.
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Ik denk dat Tweak eerst een stabiele basis en platform wilt creëren voordat ze aan randzaken gaan beginnen. Als de basis al niet goed werkt hoe wil je dan werkende functionaliteiten kunnen toevoegen?El_Bandito schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:05:
[...]
Wanneer gaat live pauzeren het eindelijk doen? Twee weken?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wordt er ook nog gewerkt aan niet-werkende BBC4 en de resets op BBC1 ?Tweak schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:06:
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Verwijderd
Hoezo test groep, volgens mij zijn alle klanten van tweak testuser(s), zeker als je een beta product in de markt zet zoals de dienst nu nog is.Tweak schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:06:
Yep, dat is hier ook altijd zo.El_Bandito schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:04:
Wie kent het volgende probleem? Als wij in de woonkamer op de ene box tv zitten kijken, dan vriendin verhuist bijvoorbeeld naar de slaapkamer en zet daar de box aan, dan gaat de TV in de woonkamer haperen. Als je die dan even verzet van zender en weer terugzet, dan is het probleem over
Weet iemand of de Sparql App ook werkt i.c.m. Chromecast? Apple Tv met Airplay werkt in ieder geval niet.Green.car6808 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:40:
Als de app nou ook geschikt wordt voor Chromecast, kun je de uitzendingen uit de Sparql App ook op TV bekijken..
Misschien is dat stabieler dan de Sparql SettopBox![]()
Dat klinkt als een IGMP fast leave probleem. Als je de laatste (v6) versie van de Zyxel firmware hebt geinstalleerd kun je dit via de web interface uitvinken.
Ik heb altijd nog de eerste firmware draaien. Ik zal binnenkort eens de nieuwste proberen.hovemt schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:52:
[...]
Dat klinkt als een IGMP fast leave probleem. Als je de laatste (v6) versie van de Zyxel firmware hebt geinstalleerd kun je dit via de web interface uitvinken.
Bedankt voor de tip.
Nou, ik zie geen cast button verschijnen ergens in de App in elk geval. Ik krijg hem dus niet mijn Chromecast op. Als Sparql via een webapplicatie te bekijken is en je gebruik Chrome dan zou het in principe moeten kunnen, maar die is er nog niet.basd123 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:15:
[...]
Weet iemand of de Sparql App ook werkt i.c.m. Chromecast? Apple Tv met Airplay werkt in ieder geval niet.
Ook op de Adsl is de tv een diashow. Maar ook het opstarten is een probleem, hij komt wel uit standby, maar als je dan wacht duurt het zo meer dan een minuut voor je beeld hebt. Als je daarna zapt duurt het ook nog een poos voor het beeld geladen is
Hier lijken de problemen opgelost (glasvezel Almere)
Gisteravond en vanochtend was het echt een drama.
Gisteravond en vanochtend was het echt een drama.
In Enschede geen problemen gehad. Lijkt dan toch lokaal geweest te zijn?
I am the great Cornholio!
Volgens tweak speelde het in Almere af.
Niets gemerkt vanavond.goldvinger schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:35:
Jammer,
Toch weer met enige regelmaat een hikje te zien tijdens de voetbalwedstrijd.
Probleem toch nog niet helemaal opgelost??
Ik kijk geen voetbal
Mmm voetbal is altijd lastig. Soms is het ook gewoon de NPO die haar streams verkloot, dan maakt het niet uit waar je kijkt en waarmee haperingen zijn er dan altijd.goldvinger schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:35:
Jammer,
Toch weer met enige regelmaat een hikje te zien tijdens de voetbalwedstrijd.
Probleem toch nog niet helemaal opgelost??
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Nee hoor, veel stotteringen tijdens het zappen en ook traag. En daarbij veel haperingen tijdens kijken, bijvoorbeeld naar Harry Potter. Net genoeg om vervelend te zijn, te weinig langdurend om niet te kijken.
Wdeb
Wdeb
Ik ben nu alweer een paar dagen bezig om mijn telefoon in te stellen. Alles ingesteld volgens de schermplaatjes op de wiki github, maar krijg het niet voor elkaar.
Wat zet je nu precies in het scherm Sip account? Is je gebruikersnaam het TK nr of je telefoonnummer?
En is het nu indien het tel.nr. het net nummer met of zonder de 0, bv. 310320...... of 31320.......
Ik weet dat het al een aantal keer besproken is maar kan die discussie ff niet vinden.
Alvast bedankt voor de reactie.
Wat zet je nu precies in het scherm Sip account? Is je gebruikersnaam het TK nr of je telefoonnummer?
En is het nu indien het tel.nr. het net nummer met of zonder de 0, bv. 310320...... of 31320.......
Ik weet dat het al een aantal keer besproken is maar kan die discussie ff niet vinden.
Helaas geen IPTV (box geeft geen verbinding) met de draytek 2130n. VLAN 34 perfect, VLAN4, keurig 10.10.19.x met gateway 10.10.16.1. Policy route naar 185.6.48.0 gezet via IPTV WAN poort met gateway 10.10.16.1. IGMP volgens bovenstaande. (extra mac addres in /etc/config/network is dus nodig!)WoRsTjUh schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:46:
Ik weet nog niet of er in GoT al wat over geopperd is (zoeken gaf me nog niet het gewenste resultaat), maar bij deze een korte instructie voor de Vigor2130 eigenaars om je router met internet en tv via Sparql werkend en stabiel te krijgen:
De instructie is geënt op mensen die al eerder een Draytek aan Tweak heeft gesloten.
Belangrijk, zorg ervoor dat je firmware v1.5.4.1 op je Vigor2130 hebt zitten
Eerdere versies hebben een bug met IGMP wat mogelijk je IPTV verkeer beinvloed
Zoals men wellicht al wel weet heeft de Zyxel voor elk virtuele interface een ander mac adres.
Het makkelijkste om ze allemaal te achterhalen is om de config ff lokaal op te slaan en te openen met je favoriete editor (notepad++ bijv*hint*hint*)
Zoek naar ETHWAN, onder die sectie zal het macadres voor je WAN interface zitten
Zoek naar IPTV_Ethernet, onder die sectie dus voor, je raad het al, je IPTV VLAN interface
Kopieer/plak deze 2 adressen op een makkelijkere plek (nieuw documentje ofzo) en voor het gemak haal je alvast de dubbelepuntjes er tussenuit. Deze gebruiken we niet bij je Vigor2130
Dat gehad, trek je Zyxel eruit en gooi em ergens onderin een la die je de komende jaren niet meer open trekt
De Vigor2130 settings (uitgaande van een schone config):
(wat niet genoemd wordt, wordt als default of leeg aangehouden...)
Belangrijk, sluit je draytek nog niet aan je Genexis modem, anders gaat je Draytek stuiteren zodra we het TVIP VLAN aan zetten
Begin met WAN->Internet Access
Connection Type: DHCP
Router Name: Wat je wil
Domain Name: dslforum.org
Clone MAC Address: Enable aanvinken
MAC Address: Het macadres van ETHWAN (zonder de : natuurlijk)
Klik OK
Vervolgens naar WAN->MultiVLAN
Enable Multi-VLAN: aan
WAN VLAN ID: 34
Enable IPTV WAN Setup: Aan
IPTV WAN VLAN ID 4
* Zorg ervoor dat je oude Tweak gerelateerde bridges uit staan/niet meer aanwezig zijn
Klik OK
Klik op IPTV WAN Setting
Connection Type: DHCP
Gateway IP: 10.10.24.1
Router Name: Kies maar weer iets
Klik OK
Ga nu naar LAN->Policy Route
Klik op Add
Enable: Aan
Destination IP Address: 185.6.48.0
Subnet Mask: 255.255.255.192
Interface: IPTV WAN
Do NAT for Source Subnet: Aan
Klik OK
Onder Applications->IGMP:
IGMP Proxy Enabled: Aan
IGMP Proxy Channel: IPTV WAN
Snooping Enabled: Aan
Klik OK
Voor VoIP modellen, stel je settings in zoals je al gewend was
Nou het stukje wat het zootje ook nog laat werken:
Kort en bondig: voeg het macadres toe als option onder de iptvwan sectie onder het bestand /etc/config/network in de router
Voor de 'leek'
Start een telnet (of ssh als dat je voorkeur heeft) sessie met je router:
telnet <ipadresvanjerouter>
cd /etc/config
vi network
-- ga helemaal naar het einde van je document (daar staat als het goed is de sectie voor iptvwan)
toets 'i' voor insert en toets het volgende in:
option 'macaddr' '<MACADRES van IPTV_Ethernet hier>'
toets de escape (ESC) toets en vervolgens :wq (staat voor write and quit)
Als het goed is was dit het
Reboot je router met de huidige config vanuit je webinterface
En vergeet uiteraard niet de WAN interface aan de Genexis te pluggen
Als ik iets vergeten ben of onwaarheden uitblaat meld het ff, dan corrigeer ik het gelijk
*edit Natuurlijk ben je wat vergeten WoRsTjUh: de IGMP settings
*edit2 Gateway van IPTV aangepast (deze even in de gaten houden, hij lijkt te wijzigen...)
Traceroute op client naar 185.6.48.1 gaat via VLAN34 ipv VLAN 4. Waarom werkt dit niet bij mij? Ook 10.10.16.1 niet pingbaar op client, wel op de router. 10.10.19.x wel pingbaar. Lijkt er op dat de routering naar VLAN 4 niet werkt op de draytek.
Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"Lelyuser schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:29:
Ik ben nu alweer een paar dagen bezig om mijn telefoon in te stellen. Alles ingesteld volgens de schermplaatjes op de wiki github, maar krijg het niet voor elkaar.
Ik heb het ook op deze wijze geprobeerd, maar lukte niet. Uiteindelijk is Tweak binnen geweest en heeft gefixed.
Dank nog voor je link
Verwijderd
Gezien de aanhoudende problemen hier erg blij dat ik inmiddels weg ben bij deze prutsers. Wat een verademing, zoiets simpels als een afstandbediening wat gewoon werkt vanaf de bank, live pauzeren, begin gemist etc etc. Tweak is niet budget qua prijzen maar wel qua apparatuur en service.
Doe jezelf een lol en verlaat deze respectloze toko. Zoveel keuze: voor minder knaken een betere service.
Een weer tevreden glas klant.
Doe jezelf een lol en verlaat deze respectloze toko. Zoveel keuze: voor minder knaken een betere service.
En bij wie zit je nu?Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:07:
Gezien de aanhoudende problemen hier erg blij dat ik inmiddels weg ben bij deze prutsers. Wat een verademing, zoiets simpels als een afstandbediening wat gewoon werkt vanaf de bank, live pauzeren, begin gemist etc etc. Tweak is niet budget qua prijzen maar wel qua apparatuur en service.
Zit zelf ook om me heen te kijken naar een alternatief.
Eigenlijk heb ik weinig 'echte' problemen zoals ik hier wel eens voorbij zien komen.
Oke opnemen en pauzeren werkt niet maar verder heb ik geen reboots of haperingen in het beeld.
Voornaamste reden is dat ik een eigen router in wil zetten en wellicht de maandelijkse lasten omlaag.
Vandaar dat ik nu kijk naar Fiber (vanwege de eigen router) en KPN (vanwege de All incl aanbieding).
Redenen om bij Tweak te blijven zijn er ook:
Tweaknews
HBO (al gebruik ik dat weinig, zie eerste reden om te blijven
Stabiele internet verbinding
Ik zal je mijn verschrikking bij KPN met dubbele facturatie besparen. En als je weg bent bij Tweak, dan heb je ondertussen geen eigen ervaringen meer.Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:07:
Het internet werkt prima bij Tweak, mijn Zyxel met de v4 firmware werkt al maanden stabiel. Het TV platform was niet stabiel, maar werkt ondertussen prima. Begin gemist is er ook - druk op "opnemen" op je programma als het al begonnen is. Dan staat het er vanaf het begin op de opname. Live TV pauzeren mis ik als nog, en ik vind dat een programma opnemen aan het einde 5 minuten extra erbij moet pakken.
Ik zie geen alternatief eigenlijk.Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:07:
Welke andere glasvezel ISP bied gigabit internet en IPTV streams die niet naar een lagere bitrate ge-encode zijn ?
Bij tweak kan je net zo goed je eigen router gebruiken. Die Zyxel is bij mij ook weer terug in de doos, onding.rsvmark schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:18:
Vandaar dat ik nu kijk naar Fiber (vanwege de eigen router) e
Welk modem gebruik je nu? En heb je ook stabiele Tv?Aaargh! schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:10:
[...]
Bij tweak kan je net zo goed je eigen router gebruiken. Die Zyxel is bij mij ook weer terug in de doos, onding.
Zucht.
Gisteren maar weer een mail richting de Tweak SD gestuurd omdat ik een beetje moe word van de aanhoudende problemen.
Beste,
Helaas blijven er nog steeds een aantal problemen onopgelost, en sinds gisteren heb ik er een nieuwe bij.
Het probleem met BBC 1 en 2 houdt nu al maanden aan waardoor sommige programma's, volgens mij de beter bekeken, niet zonder veel frustratie te bekijken zijn.
Interessant om te vermelden is dat deze problemen zich niet voordeden wanneer de Abox voorzien was van één specifieke firmware versie, ik meen de tweede. Dit zou de technische dienst toch iets moeten zeggen?
BBC 3 bleef een paar weken lang op zwart, maar heeft toen blijkbaar geruild met BBC 4, dat ik nu al een maand of langer niet meer ontvang.
Ik heb hierover contact met de helpdesk gehad, het probleem is bij Tweak op kantoor ook geconstateerd en er zou naar gekeken worden.
Sinds dien heb ik echter niets meer vernomen en moet ik maar afwachten tot BBC 4 weer werkt.
Opnemen werkt op zich best aardig, met een paar uitzonderingen.
Zo zie ik slechts de lengte van een opname wanneer deze speelt, maar geen tijd indicatie (het balkje onderin beeld geeft het niet aan).
Sommige opnames stoppen voordat het opgenomen programma afgelopen is.
Opnames van BBC 1 en 2 werken net als het live tv kijken naar deze kanalen voor geen meter.
Tot slot het probleem wat rond gisteren middag ineens begon;
op alle kanalen die ik bekijk bevriezen beeld en geluid om de 5-10 minuten. Vervolgens gebeurt er een aantal seconden tot een minuut of langer niets, en dan gaat alles weer verder. Als ik even heen en weer zap loopt het ook weer door.
Vanaf het moment dat Sparql bij mij geleverd is ben ik geduldig geweest en heb ik de aanhoudende problemen maar voor lief genomen, met het idee dat ze vanzelf wel eens worden opgelost.
Dat was in het begin vervelend, maar hé, dit is een nieuw product en dergelijke kinderziektes zijn te verwachten.
We zijn nu echter maanden verder en het is nu van vervelend naar redelijk onacceptabel gegaan wat mij betreft, ik betaal namelijk wel weer de volle pond dit toch wat gammele product.
Ik sta nog steeds achter Tweak en de producten die zij leveren, maar de manier waarop deze nu werken is echt geen 70 euro per maand waard.
Met vriendelijke groet,
Het volgende kreeg ik net terug:
Geachte heer/mevrouw,
Enige tijd geleden heeft u bij ons een probleem gemeld met BBC4.
U gaf aan dat deze regelmatig zwart beeld geeft.
Dit klopt aangezien BBC4 een zender is welke maar bepaalde delen van de dag uitzendingen heeft.
De overige tijd is het beeld zwart.
Mocht u verder nog problemen ervaren, dan vernemen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk
Ik heb al eerder melding gemaakt van het ontbreken van BBC4, ook na 20:00 wanneer de uitzending begint. Dit probleem is ook bij Tweak op kantoor vastgesteld, en tóch krijgt zo'n helpdeskmedewerker het voor elkaar om mij bovenstaand antwoord te geven.
De rest van de door mij genoemde problemen worden voor het gemak maar helemaal genegeerd.
Dit kun je toch niet meer serieus nemen? Wat is er gebeurd met Tweak?
Gisteren maar weer een mail richting de Tweak SD gestuurd omdat ik een beetje moe word van de aanhoudende problemen.
Beste,
Helaas blijven er nog steeds een aantal problemen onopgelost, en sinds gisteren heb ik er een nieuwe bij.
Het probleem met BBC 1 en 2 houdt nu al maanden aan waardoor sommige programma's, volgens mij de beter bekeken, niet zonder veel frustratie te bekijken zijn.
Interessant om te vermelden is dat deze problemen zich niet voordeden wanneer de Abox voorzien was van één specifieke firmware versie, ik meen de tweede. Dit zou de technische dienst toch iets moeten zeggen?
BBC 3 bleef een paar weken lang op zwart, maar heeft toen blijkbaar geruild met BBC 4, dat ik nu al een maand of langer niet meer ontvang.
Ik heb hierover contact met de helpdesk gehad, het probleem is bij Tweak op kantoor ook geconstateerd en er zou naar gekeken worden.
Sinds dien heb ik echter niets meer vernomen en moet ik maar afwachten tot BBC 4 weer werkt.
Zo zie ik slechts de lengte van een opname wanneer deze speelt, maar geen tijd indicatie (het balkje onderin beeld geeft het niet aan).
Opnames van BBC 1 en 2 werken net als het live tv kijken naar deze kanalen voor geen meter.
op alle kanalen die ik bekijk bevriezen beeld en geluid om de 5-10 minuten. Vervolgens gebeurt er een aantal seconden tot een minuut of langer niets, en dan gaat alles weer verder. Als ik even heen en weer zap loopt het ook weer door.
Vanaf het moment dat Sparql bij mij geleverd is ben ik geduldig geweest en heb ik de aanhoudende problemen maar voor lief genomen, met het idee dat ze vanzelf wel eens worden opgelost.
Dat was in het begin vervelend, maar hé, dit is een nieuw product en dergelijke kinderziektes zijn te verwachten.
We zijn nu echter maanden verder en het is nu van vervelend naar redelijk onacceptabel gegaan wat mij betreft, ik betaal namelijk wel weer de volle pond dit toch wat gammele product.
Ik sta nog steeds achter Tweak en de producten die zij leveren, maar de manier waarop deze nu werken is echt geen 70 euro per maand waard.
Met vriendelijke groet,
Geachte heer/mevrouw,
Dit klopt aangezien BBC4 een zender is welke maar bepaalde delen van de dag uitzendingen heeft.
Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk
Ik heb al eerder melding gemaakt van het ontbreken van BBC4, ook na 20:00 wanneer de uitzending begint. Dit probleem is ook bij Tweak op kantoor vastgesteld, en tóch krijgt zo'n helpdeskmedewerker het voor elkaar om mij bovenstaand antwoord te geven.
De rest van de door mij genoemde problemen worden voor het gemak maar helemaal genegeerd.

Modem ? Er komt geen modem aan te pas, ik heb glasvezel he.
Ik heb ene Asus P9D-I met een Celeron G1840 in een Cooler Master Elite 110 met 4GB ECC RAM.
Het hele zakie draait Debian met mcproxy als IGMP proxy.
Zappen gaat veel sneller dan met de Zyxel, BBC1 crashed nog steeds, BBC4 geeft nog steeds geen beeld.En heb je ook stabiele Tv?
[ Voor 17% gewijzigd door Aaargh! op 26-11-2014 15:57 ]
Hier precies hetzelfde, alleen kreeg ik de melding dat "bij ons op kantoor werkt het" en daarmee was het blijkbaar afgedaan, het zou aan mij liggen ook al draaide ik alles toen nog op hun apparatuur.Kipcorn schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:51:
Ik heb ze zelfs netwerk captures gestuurd om aan te tonen dat de ABox netjes een IGMP group join deed op het juiste multicast adres, dat daadwerkelijk de juiste TS binnen komt maar dat alleen de ABox dit blijkbaar niet slikt.
Nooit reactie op gehad, ga ze maar weer eens mailen...
Dit klinkt mij als standaard Tweak reacie, namelijk beetje ontwijkend antwoorden op een vraag die je eigenlijk niet gesteld hebt of gewoonweg het makkelijkste antwoord is. Moeilijke vragen bestaan niet als je ze maar hard genoeg negeert.Kipcorn schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:51:
Zucht.
Beste,
Met vriendelijke groet,
Geachte heer/mevrouw,
Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk
Ik ben blij dat toen ik de aanbieding van Sparql binnen kreeg ik de keuze heb gemaakt om weg te gaan (ging er tenslotte ook meer betalen voor minder).
Nu is Vodafone niet de allerbeste provider met ook genoeg problemen (voornamelijk modem gerelateerd) maar TV werkt naar behoren en wat gezegd wordt dat erin zit zit er ook in. Tuurlijk er ontbreken nog dingen als live terugspoelen (hiervoor moet je eerst even opnemen) en de bediening kan handiger, maar de service is prima bij mijn bevindingen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Een tijdje terug kreeg ik als antwoord dat het bij Tweak op kantoor ook niet werkte en dat er naar gekeken werd. Handig weer, die verschillende antwoorden.Aaargh! schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:00:
[...]
Hier precies hetzelfde, alleen kreeg ik de melding dat "bij ons op kantoor werkt het" en daarmee was het blijkbaar afgedaan, het zou aan mij liggen ook al draaide ik alles toen nog op hun apparatuur.
Ik heb ze zelfs netwerk captures gestuurd om aan te tonen dat de ABox netjes een IGMP group join deed op het juiste multicast adres, dat daadwerkelijk de juiste TS binnen komt maar dat alleen de ABox dit blijkbaar niet slikt.
Nooit reactie op gehad, ga ze maar weer eens mailen...
En proberen te helpen zoals jij hebt gedaan, heeft blijkbaar ook geen zin. Is dit het begin van het einde van Tweak?

Tja, ik had de capture files ff op een webserver gezet en ze hebben ze wel gedownload (volgens de Apache logs), dus iemand heeft er ff naar gekeken, maar blijkbaar niks mee gedaan.Kipcorn schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:05:
[...]
Een tijdje terug kreeg ik als antwoord dat het bij Tweak op kantoor ook niet werkte en dat er naar gekeken werd. Handig weer, die verschillende antwoorden.
En proberen te helpen zoals jij hebt gedaan, heeft blijkbaar ook geen zin. Is dit het begin van het einde van Tweak?
Ik ga ze maar weer telefonisch lastigvallen. Dat gaat meestal iets beter.
Ben benieuwd wat ze je gaan zeggen. Mijn ervaring is dat iig de mensen die de telefoon opnemen geen enkele kennis van zaken hebben.Kipcorn schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:10:
Ik ga ze maar weer telefonisch lastigvallen. Dat gaat meestal iets beter.
Prutser
Dacht dat Tweak ook in de mobiele telefoon business ging.
[ Voor 19% gewijzigd door MegaTronics op 26-11-2014 16:19 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Spijtig.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Even OT over Vodafone live terugspoelen: Dat hoeft niet met opnemen. Het volstaat om het beeld te pauzeren met de pauzeknop (duh..) en dan op pijltje links voor terugspoelen. Playknop drukken als je daar bent waar je wil zijn.Rubman schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:03:
[...]
Dit klinkt mij als standaard Tweak reacie, namelijk beetje ontwijkend antwoorden op een vraag die je eigenlijk niet gesteld hebt of gewoonweg het makkelijkste antwoord is. Moeilijke vragen bestaan niet als je ze maar hard genoeg negeert.
Ik ben blij dat toen ik de aanbieding van Sparql binnen kreeg ik de keuze heb gemaakt om weg te gaan (ging er tenslotte ook meer betalen voor minder).
Nu is Vodafone niet de allerbeste provider met ook genoeg problemen (voornamelijk modem gerelateerd) maar TV werkt naar behoren en wat gezegd wordt dat erin zit zit er ook in. Tuurlijk er ontbreken nog dingen als live terugspoelen (hiervoor moet je eerst even opnemen) en de bediening kan handiger, maar de service is prima bij mijn bevindingen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Aan de andere kant, hun binnenkomst op de TV markt is ook niet echt goed verlopen.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik kreeg toevallig de zelfde persoon aan de lijn die ook mijn email heeft beantwoord.Aaargh! schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:15:
[...]
Ben benieuwd wat ze je gaan zeggen. Mijn ervaring is dat iig de mensen die de telefoon opnemen geen enkele kennis van zaken hebben.
De mail die ik vandaag kreeg was een reactie op een oudere email van mij, ergens uit oktober, en die ging ook alleen over het BBC4 probleem. Foutje van mij dus.
Verder heeft 'ie me zo goed als hij kon te woord gestaan, maar het enige dat hij kan doen is het probleem weer bij de technische dienst neerleggen, waarvan ik het bestaan een beetje begin te betwijfelen, maar dat terzijde.
Niet een heel bevredigend gesprek, maar dat lag niet aan hem.
Ik heb in elk geval weer even mijn ongenoegen kunnen uiten, lucht toch enigszins op. Nu kijk ik het wel weer even aan want ik kon niet echt een leuk alternatief voor Tweak vinden.
Nou ik hoor graag welke?Aaargh! schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:10:
[...]
Bij tweak kan je net zo goed je eigen router gebruiken. Die Zyxel is bij mij ook weer terug in de doos, onding.
En nee ik heb niet de kennis om een router te bouwen (wat jij volgens mij gedaan hebt).
In het pre sparql tijdperk heb ik ala netwerkje.com een mikrotik router en tp-link switch gekocht en draaide alles super. Maar ook dat kreeg ik alleen voor mekaar met hulp van forumleden.
Dus vanwege kennisgebrek
Verwijderd
Tweak weet het altijd leuk te brengen met hun antwoorden! Het is ook moeilijk te zeggen sorry we zitten fout en het ook nog eens te menen!
Pffff zeg dat wel zeg.Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 18:03:
Tweak weet het altijd leuk te brengen met hun antwoorden! Het is ook moeilijk te zeggen sorry we zitten fout en het ook nog eens te menen!
Vraag mij echt oprecht af of Tweak over 12 maanden nog zal bestaan in zijn huidige vorm of dat er of overname plaats gevonden zal hebben of dat ze failliet verklaard worden.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Er zijn hier mensen die het met de Mikrotik draaiende hebben gekregen. Misschien is het verstandig als dat soort configuraties op de sparql wiki worden gezet.rsvmark schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:49:
[...]
Nou ik hoor graag welke?
En nee ik heb niet de kennis om een router te bouwen (wat jij volgens mij gedaan hebt).
In het pre sparql tijdperk heb ik ala netwerkje.com een mikrotik router en tp-link switch gekocht en draaide alles super. Maar ook dat kreeg ik alleen voor mekaar met hulp van forumleden.
Dus vanwege kennisgebrekkijk ik naar alternatieven....
https://github.com/NovapaX/sparqltv/wiki
Ik heb de mikrotik werkend met één stb, maar zodra ik de tweede erbij zet gaat het fout.hovemt schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:02:
[...]
Er zijn hier mensen die het met de Mikrotik draaiende hebben gekregen. Misschien is het verstandig als dat soort configuraties op de sparql wiki worden gezet.
https://github.com/NovapaX/sparqltv/wiki
Hulp is gevraagd maar vooralsnog geen werkende config.
Dus mocht iemand er een op de wiki willen zetten GRAAG!!!!
Maar ik betaal inmiddels €80 voor mijn alles in een abonnement bij tweak en krijgen ze maar niet voor mekaar wat ze de klant beloven.
Toen ik dus de alles in een aanbieding van KPN in de bus kreeg ben ik weer eens op de markt gaan kijken.
Ben er alleen nog niet uit....
Voor degene met Sparql premium in Almere en Enschede: check BBC4. Er is weer beeld en geluid.
Technische dienst bestaat wel degelijk, en werkt ook op woensdagavonden om problemen met BBC4 te troubleshooten[b]Kipcorn schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:44:
Verder heeft 'ie me zo goed als hij kon te woord gestaan, maar het enige dat hij kan doen is het probleem weer bij de technische dienst neerleggen, waarvan ik het bestaan een beetje begin te betwijfelen, maar dat terzijde.
Ik probeer Sophos UTM 9 (gratis onder de 50 ip’s)als eigen router te gebruiken met interfaces in vlan 4 and vlan 34. Beide interfaces krijgen netjes een adres in de juiste range en Internet werkt goed. Alleen TV wil nog niet lukken omdat ik niet weet welke IGMP group join ik nou moet doen en met welk multicast adres en of Rendezvous Point Router etc..
Wie heeft er wat meer info over IGMP
Had ik al eerder in dit topic gemeld, een zelfbouw machine op basis van een Asus P9D-I en een Intel G1840
Zo lastig is dat nu ook weer niet, beetje standaard Linux werk, ff de vlan's configureren, paar firewall regels invoeren en klaar.En nee ik heb niet de kennis om een router te bouwen (wat jij volgens mij gedaan hebt).
Voordeel is ook dat ik nu de STB helemaal buiten m'n LAN kan houden (zit op een eigen VLAN).
Eindelijk4pp3l schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:33:
Voor degene met Sparql premium in Almere en Enschede: check BBC4. Er is weer beeld en geluid.

Nu BBC1 nog fixen en ik ben helemaal tevreden.
Dit is bewezen. Niet zoals het er stond.4pp3l schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:33:
[...]
Technische dienst bestaat wel degelijk, en werkt ook op woensdagavonden om problemen met BBC4 te troubleshooten
hier ben ik ook wel in geinteresseerd als jij je config wil delen graag
Dukejohn schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:56:
Ik probeer Sophos UTM 9 (gratis onder de 50 ip’s)als eigen router te gebruiken met interfaces in vlan 4 and vlan 34. Beide interfaces krijgen netjes een adres in de juiste range en Internet werkt goed. Alleen TV wil nog niet lukken omdat ik niet weet welke IGMP group join ik nou moet doen en met welk multicast adres en of Rendezvous Point Router etc..
Kreeg net een mail van Tweak:
Geachte heer/mevrouw,
Zojuist hebben wij een update ontvangen omtrent de problemen met de BBC zenders.
De problemen met de BBC kanalen lijkt te komen door extra signalen die alleen door BBC worden meegestuurd.
Onze technische dienst is volop bezig om dit probleem zo spoedig mogelijk opgelost te krijgen.
Waarschijnlijk zal er een update van de Sparql box nodig zijn om dit probleem opgelost te krijgen.
Sophos, da's toch gewoon Linux ?Dukejohn schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:56:
Je moet een IGMP proxy installeren, deze werkt bij mij erg goed: http://mcproxy.realmv6.org
Config is heel simpel:
code:
1
2
3
4
5
6
| ###################################### ##-- mcproxy configuration script --## ###################################### protocol IGMPv3; #IPv4 pinstance myProxy: vlan4 ==> vlan200; |
vlan200 is hierbij het aparte vlan wat ik gebruik om m'n ABox uit m'n interne LAN te houden, als je die gewoon in je lan hebt zitten vlan200 vervangen door de interface van je LAN adapter (b.v. eth1).
Verder zorgen dat je firewall IGMP verkeer niet blokkeert.
code:
1
| iptables -A INPUT -m pkttype --pkt-type multicast -j ACCEPT |
En zorgen dat de statische route goe ingesteld is, in mijn geval (check ff of dit ook voor jou de juiste gateway is)
code:
1
| route add -net 185.6.48.0 netmask 255.255.255.192 gw 10.10.32.1 |
simpel.
Werkt als een trein, zappen is nog nooit zo snel geweest.
Ik kreeg vandaag een mailtje met de zelfde mededeling.4pp3l schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:33:
[...]
Technische dienst bestaat wel degelijk, en werkt ook op woensdagavonden om problemen met BBC4 te troubleshooten
Stond ook in de mail die ik kreeg.
Heeft iemand enig idee wat voor signalen dit kunnen zijn en waarom de BBC dit blijkbaar als enige meestuurt in de streams?
[ Voor 29% gewijzigd door Kipcorn op 27-11-2014 13:45 ]
Tweakers,
Iemand enig idee hoe tweak met ingebrekestellingen omgaat?Aanstaande maandag loopt de 4 weken af,hebben geen van de punten opgelost,ze hebben vandaag een brief van mij gekregen dat ik wil migreren naar andere provider,krijg ik nu een goedkeuring van tweak of hoe moet ik het traject zien?
Iemand enig idee hoe tweak met ingebrekestellingen omgaat?Aanstaande maandag loopt de 4 weken af,hebben geen van de punten opgelost,ze hebben vandaag een brief van mij gekregen dat ik wil migreren naar andere provider,krijg ik nu een goedkeuring van tweak of hoe moet ik het traject zien?
Verwijderd
Neuh ze zullen er alles aan doen om het te voorkomen waarschijnlijk met een kutsmons oid gok ik tweak kennende. Het probleem ligt waarschijnlijk volledig bij jou en dat vertellen ze je zonder onderbouwing.
Neuh ze zullen er alles aan doen om het te voorkomen waarschijnlijk met een kutsmons oid gok ik tweak kennende. Het probleem ligt waarschijnlijk volledig bij jou en dat vertellen ze je zonder onderbouwing.
Wat er ook gebeurt ik wil er weg,ze ontkennen alles glashard het opnemenpakket is al net zo'n drama als de hele abox,wat een zooi.Drie van de 5 programma's word te kort opgenomen,spoelen is een drama,stand-by abox drama en kan zo nog wel even doorgaan.Wij nemen erg veel op maar dan blijkt dat het opnemenpakket zeer instabiel is
Wat er ook gebeurt ik wil er weg,ze ontkennen alles glashard het opnemenpakket is al net zo'n drama als de hele abox,wat een zooi.Drie van de 5 programma's word te kort opgenomen,spoelen is een drama,stand-by abox drama en kan zo nog wel even doorgaan.Wij nemen erg veel op maar dan blijkt dat het opnemenpakket zeer instabiel is
R2-D23
Je kunt gewoon weg met een opzegtermijn van 1 maand.
Geen probleem
Ook bij een ingebrekestelling?
Geen probleem
Ook bij een ingebrekestelling?
Niet als je een jaar contract hebt.Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:45:
Geen probleem.
Na een jaar is het maandelijks opzegbaar
quote:
R2-D23 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:45:
Geen probleem.
Niet als je een jaar contract hebt.
Ben sinds Augustus Klant bij tweak,heb ze in het gebreke gesteld,4 weken zijn bijna voorbij en geen van de punten is iets
Mee gedaan,wil migreren naar een ander provider.Moet ik reactie van tweak afwachten?
R2-D23 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:45:
Geen probleem.
Niet als je een jaar contract hebt.
Ben sinds Augustus Klant bij tweak,heb ze in het gebreke gesteld,4 weken zijn bijna voorbij en geen van de punten is iets
Mee gedaan,wil migreren naar een ander provider.Moet ik reactie van tweak afwachten?
Ik weet niet hoe het precies wettelijk is.
Ik zou zeker eerst eens bellen met tweak.
Ik weet niet of je een rechtsbijstandsverzekering hebt?
Anders moet je daar eens info vragen hoe je nu verder moet
Wat zijn jou problemen eigenlijk?
Ik zou zeker eerst eens bellen met tweak.
Ik weet niet of je een rechtsbijstandsverzekering hebt?
Anders moet je daar eens info vragen hoe je nu verder moet
Wat zijn jou problemen eigenlijk?
Verwijderd
Ik denk dat het grootste probleem is dat tweak niet wil erkennen dat ze problemen hebben en daarbij een helpdesk die niet erkent dat de router heel brak is.
Ik moet zeggen dat ik altijd wel goed geholpen ben.
Ze belde mij zelfs op om te vragen hoe het ging.
Opnemen gaat bij mij ook probleemloos
Het enige wat ik nu sinds twee weken heb is dat er na 19:00 een hikje in de stream zit.
Beeld een fractie van een seconde stil, geluid loopt door.
De oplossing hiervoor is er nog niet gevonden.
Ze schijnen weer een firmware update voor de sparqlbox aan het testen te zijn.
Hopen maar dat er weer fixe verbeteringen zijn.
Ze belde mij zelfs op om te vragen hoe het ging.
Opnemen gaat bij mij ook probleemloos
Het enige wat ik nu sinds twee weken heb is dat er na 19:00 een hikje in de stream zit.
Beeld een fractie van een seconde stil, geluid loopt door.
De oplossing hiervoor is er nog niet gevonden.
Ze schijnen weer een firmware update voor de sparqlbox aan het testen te zijn.
Hopen maar dat er weer fixe verbeteringen zijn.
Verwijderd
Het is in almere weer flink raak. Bij exp. Robinson 5x bevriezen in5 min. Het ging een paar maanden goed. Maar sinds een week of drie zijn we weer terug bij af. Ik baal flink. 60 euri per mnd voor dia shows. Een ouderwetse antenne op je dak was vloeiender. Wat een knutselclub!!
Wat zijn jou problemen eigenlijk
Eigenlijk te veel om op te noemen
-beeldverhouding klopt niets van
-programma's worden te kort opgenomen
-blokkerige opnames iedere dag
-geplande opnames komen niet in menu
-spoelen opnames haast niet te doen.
En wat toch echt bij iptv hoort is live pauzeren.
Daar gaat de in gebreke stelling over,vervolgens doen ze niets,nu is het mij volste recht om te ontbinden toch?
Eigenlijk te veel om op te noemen
-beeldverhouding klopt niets van
-programma's worden te kort opgenomen
-blokkerige opnames iedere dag
-geplande opnames komen niet in menu
-spoelen opnames haast niet te doen.
En wat toch echt bij iptv hoort is live pauzeren.
Daar gaat de in gebreke stelling over,vervolgens doen ze niets,nu is het mij volste recht om te ontbinden toch?
Bij mij ook nu weer erger.Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 20:56:
Het is in almere weer flink raak. Bij exp. Robinson 5x bevriezen in5 min. Het ging een paar maanden goed. Maar sinds een week of drie zijn we weer terug bij af. Ik baal flink. 60 euri per mnd voor dia shows. Een ouderwetse antenne op je dak was vloeiender. Wat een knutselclub!!
Weer een mail sturen.
Hoe meer klachten hoe sneller ze in beweging komen.
Heb jij al gemaild?
Verwijderd
Goed plangoldvinger schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:06:
[...]
Bij mij ook nu weer erger.
Weer een mail sturen.
Hoe meer klachten hoe sneller ze in beweging komen.
Heb jij al gemaild?
Ook weer een mail gestuurd met dit keer de mededeling dat ik van Tweak een plan verwacht wat hun er aan gaan doen. Komt dat niet dan zeg ik per januari op. Ben het nu wel goed zat met al dat bla bla van Tweak. Inmiddels ben ik al 4 maanden met die gasten bezig. De standaard antwoorden kennen wij allemaal wel. (ik ga niet nog eens 2 weken wachten) ;-)
Verwijderd
Dan wordt het tijd voor de volgende versie John, het ligt echt aan jouw thuis netwerk!John70 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:48:
Ook weer een mail gestuurd met dit keer de mededeling dat ik van Tweak een plan verwacht wat hun er aan gaan doen. Komt dat niet dan zeg ik per januari op. Ben het nu wel goed zat met al dat bla bla van Tweak. Inmiddels ben ik al 4 maanden met die gasten bezig. De standaard antwoorden kennen wij allemaal wel. (ik ga niet nog eens 2 weken wachten) ;-)
Sophos UTM draait idd gewoon op Linux, maar de distro heeft geen compiler en al wel multicast opties in de web interface. Dus eerst even kijken of het met een standaard versie lukt.
Ik zie een paar vreemde dingen in de logs;
Zoals de hello van een 172 adres;
RX PIM_HELLO from 172.16.66.10
RX PIM_HELLO from 172.16.66.13
Report van een lager subnet ik zit nl in 10.10.32.0/22 (edit:was denk ik Zyxel die nog aan stond)
RX IGMP_V3_MEMBERSHIP_REPORT from 10.10.28.nnn
RX IGMP_V3_MEMBERSHIP_REPORT from 10.10.29.nnn
RX IGMP_V3_MEMBERSHIP_REPORT from 10.10.30.nnn
RX IGMP_V3_MEMBERSHIP_REPORT from 10.10.31.nnn
En deze not found voor 239.0.2.1 (zou ned 1 zijn)
JoinDesired(*,G) = false: upstream neighbor for RP 10.10.32.1 for group 239.0.2.1: not found
Kan iemand een stukje IGMP log plaatsen van een werkende situatie , en zijn dit bekende IP adressen?
Report van een lager subnet ik zit nl in 10.10.32.0/22 (edit:was denk ik Zyxel die nog aan stond)
JoinDesired(*,G) = false: upstream neighbor for RP 10.10.32.1 for group 239.0.2.1: not found
Kan iemand een stukje IGMP log plaatsen van een werkende situatie , en zijn dit bekende IP adressen?
Dat IP adres is het multicast adres voor Ned 1. Kun je een alternatief subnet instellen in de igmp opties? Daar zou je eens kunnen testen met 0.0.0.0.Dukejohn schreef op donderdag 27 november 2014 @ 22:01:
Sophos UTM draait idd gewoon op Linux, maar de distro heeft geen compiler en al wel multicast opties in de web interface. Dus eerst even kijken of het met een standaard versie lukt.
Report van een lager subnet ik zit nl in 10.10.32.0/22
Zie ook openwrt config files van MacHuidel:
https://github.com/machui...sparql/tree/master/config
Gisteren avond Pauw gekeken, aan het einde lieten ze een paar YouTube filmpjes zien.. Beeld bevroor meteen tijdens deze filmpjes, daarna ging het verder zonder problemen.Green.car6808 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:05:
Kreeg net een mail van Tweak:
Geachte heer/mevrouw,
Zojuist hebben wij een update ontvangen omtrent de problemen met de BBC zenders.
De problemen met de BBC kanalen lijkt te komen door extra signalen die alleen door BBC worden meegestuurd.
Onze technische dienst is volop bezig om dit probleem zo spoedig mogelijk opgelost te krijgen.
Waarschijnlijk zal er een update van de Sparql box nodig zijn om dit probleem opgelost te krijgen.
[...]
Dat beschuldigende vingertje van Tweak naar de klant toe bij problemen hebben dus meer klanten last van als ik het zo lees. Van de week ook kontakt gehad over de freezes van het beeld wat ik eigenlijk altijd wel heb. Meteen werd er gemeld dat de problemen (van die avond voor dat ik telefonisch kontakt had) bekend waren. Aangeven dat het nu een toevalligheid is, maar dat ik het over de gehele linie wel hinder van heb.
Standaard vraag, wat is er allemaal aangesloten dan meneer de klant? "Nou een paar laptops, smartphones AV hoek, NAS.." Oohw, ik hoor het al... u heeft een NAS. Daar zit het probleem in! Aangegeven dat ik voor het testen de hele meuk afgesloten heb, dus geen connecties buiten de Sparql, en rechtreeks aangesloten op de Zyxel. Dan nog voet bij stuk houden dat de freezes te maken hebben met mijn NAS?! Hij IS niet aangesloten, maar nee hoor, meteen schermen dat de technische dienst wel langs kan komen, maar dat hij dan toch gaat constateren dat het aan mijn bekabeling ligt.
Steek hand in eigen boezem en geef de problemen aan, geef korting op het abonnement, of doe eens medelevend aan de telefoon of whatever. Het is deze stoïcijnse en afschuivende instelling van de klantenservice medewerkers die mij echt tegen de haren in strijkt. Stelletje .... gasten....
Tot op heden heb ik nog steeds geen:
AT5
een werkende BBC1
Opnamefunctie die brak is geimplementeerd
Een duidelijke interface voor opnames (repeterende opnames?)
Telefoon die vaak niet bereikbaar is, of te gebruiken
Uitzendinggemist die halfbakken werkt
Freezes van het beeld van 1 tot 5 seconden
Afstandbediening van niks
Standby die nog steeds niet lekker werkt.
static Ip die soms bij reboot niet aan kan melden op de router
Ik kan helaas niet weg aangezien ik van de zomer mijn verbinding van 100/100 naar 250/250 heb opgeschroefd, maar als het even zou kunnen zou ik gillend wegrennen naar een ISP die wel een werkend produkt op de markt zet.
Als de kosten nou eens naar beneden gingen ter compensatie voor de geleden irritatie.. Misschien was ik dan nog bereid om... maar zoals het nu gaat.. zum kotsen!
Standaard vraag, wat is er allemaal aangesloten dan meneer de klant? "Nou een paar laptops, smartphones AV hoek, NAS.." Oohw, ik hoor het al... u heeft een NAS. Daar zit het probleem in! Aangegeven dat ik voor het testen de hele meuk afgesloten heb, dus geen connecties buiten de Sparql, en rechtreeks aangesloten op de Zyxel. Dan nog voet bij stuk houden dat de freezes te maken hebben met mijn NAS?! Hij IS niet aangesloten, maar nee hoor, meteen schermen dat de technische dienst wel langs kan komen, maar dat hij dan toch gaat constateren dat het aan mijn bekabeling ligt.
Steek hand in eigen boezem en geef de problemen aan, geef korting op het abonnement, of doe eens medelevend aan de telefoon of whatever. Het is deze stoïcijnse en afschuivende instelling van de klantenservice medewerkers die mij echt tegen de haren in strijkt. Stelletje .... gasten....
Tot op heden heb ik nog steeds geen:
AT5
een werkende BBC1
Opnamefunctie die brak is geimplementeerd
Een duidelijke interface voor opnames (repeterende opnames?)
Telefoon die vaak niet bereikbaar is, of te gebruiken
Uitzendinggemist die halfbakken werkt
Freezes van het beeld van 1 tot 5 seconden
Afstandbediening van niks
Standby die nog steeds niet lekker werkt.
static Ip die soms bij reboot niet aan kan melden op de router
Ik kan helaas niet weg aangezien ik van de zomer mijn verbinding van 100/100 naar 250/250 heb opgeschroefd, maar als het even zou kunnen zou ik gillend wegrennen naar een ISP die wel een werkend produkt op de markt zet.
Als de kosten nou eens naar beneden gingen ter compensatie voor de geleden irritatie.. Misschien was ik dan nog bereid om... maar zoals het nu gaat.. zum kotsen!
Wat is nou precies het verhaal hierachter eigenlijk? Waarom zou volgens Tweak een NAS een probleem zijn voor het kijken van TV? Omdat die teveel bandbreedte van je LAN consumeert? Lijkt me best stug..Standaard vraag, wat is er allemaal aangesloten dan meneer de klant? "Nou een paar laptops, smartphones AV hoek, NAS.." Oohw, ik hoor het al... u heeft een NAS. Daar zit het probleem in!
Ik denk omdat sommige van die kant-en-klare NAS krengen allerlei troep het netwerk op lopen te broadcasten, DLNA enzo. Ik zag laatst b.v. ook IGMP verkeer vanaf m'n versterker komen, blijkbaar op zoek naar multicast streams.Green.car6808 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:43:
[...]
Wat is nou precies het verhaal hierachter eigenlijk? Waarom zou volgens Tweak een NAS een probleem zijn voor het kijken van TV? Omdat die teveel bandbreedte van je LAN consumeert? Lijkt me best stug..
Maar goed, het spul van Tweak hoort daar gewoon mee om te kunnen gaan, zeker als ze zelf met de belachelijke eis komen dat de STB in je LAN geplaatst moet worden ipv deze gewoon te voorzien van een compleet eigen aansluiting zoals met Tweak Blauw het geval was.
Verwijderd
Probleem zit hem niet in de bandbreedte, maar sommige Nics gegeneren multicast ellende. Zelfs al heb je WOL uitgezet in de BIOS. Heb ik zelf ook gehad. Soms gelijk en soms pas na een paar dagen. Kon het beeld stil zetten door de PC weer te patchen en weer door laten lopen als ik de patch trok.Green.car6808 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:43:
[...]
Wat is nou precies het verhaal hierachter eigenlijk? Waarom zou volgens Tweak een NAS een probleem zijn voor het kijken van TV? Omdat die teveel bandbreedte van je LAN consumeert? Lijkt me best stug..
Dat verhaal zou ik ook wel eens willen weten hoe hij van afstand kan zien dat het dan maar aan mijn NAS zou liggen. Dat is ook meteen het hele probleem van de Tweak helpdesk. Het ligt nooit aan hen, maar aan de klant. btw, de helpdesk kan dit niet onderbouwen, zelf na 5 minuten klagen en vertellen dat je het ook hebt zonder de NAS aangesloten krijg je nog steeds te horen dat het aan je NAS ligt. Ik heb daarna de verbinding verbroken. Zo kom ik er niet uit.Green.car6808 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:43:
[...]
Dit topic is gesloten.