Lastig om iemand te adviseren wat hij wel of niet moet doen.
Ik heb recentelijk mijn abonnement bij Tweak opgezegd, ondanks het feit er wel voortgang is bij het oplossen van verschillende problemen. De belangrijkste redenen, in willekeurige volgorde, voor
mij (dat zijn dus persoonlijke redenen, waar je het niet mee eens hoeft te zijn) om op dit moment te stoppen bij Tweak:
1. Te veel haperingen bij TV uitzendingen SBS6, RTL7 HBO On Demand. Dit is wel al sterk verbeterd, gisteren had ik b.v. minder dan 10 haperingen tijdens 1 aflevering Boardwalk empire, dat waren er eerst meer dan 30;
2. Geen mogelijkheid tot TV kijken op PC;
3. Het niet soepel werken van de Sparql box i.c.m. de afstandsbediening. Het werkt allemaal wel, maar het is niet zo gebruikersvriendelijk, de ene keer gaat de box wel uit standby, de andere keer niet, als je de radio aan wilt zetten, moet je eigenlijk ook de TV aan doen en zo zijn er nog wel een aantal kleine dingen die mij steeds meer gingen irriteren;
4. Regelmatig storingen van telefonie, waardoor we niet bereikbaar waren, maar zelf wel konden bellen;
5. Ik vind het uitermate storend dat de HD van Tweak bij alle problemen categorisch ontkent dat het probleem misschien wel bij Tweak zou kunnen liggen, maar in eerste instantie direct terug verwijst naar je eigen netwerk, ook als je rechtstreeks een kabel op de Zyxel aansluit;
6. De door Tweak geleverde router, om het nog een beetje positief te houden, blijkt niet zo heel erg goed te zijn. Als je echt optimaal gebruik wilt maken, moet je een eigen infrastructuur achter de Zyxel hangen (volgens mij zijn de mensen die dit gedaan hebben ook degenen met de minste problemen). Ik bendaartoe niet bereid, ik vind dat als Tweak aangeeft dat ze een totaaloplossing leveren, het ook een werkende moet zijn, waarbij je zonder problemen een normaal thuisnetwerk met enkele PC, telefoons, iPad, TV's actief kan hebben