Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.211 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 19:31
Tence schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:28:
Ik vraag me af of er nog plannen zijn om Eurosport nog in het zenderpakket van sparql te stoppen... keek er best vaak naar.
Stuur een mailtje naar de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Aaargh! schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:10:
[...]

Tja, bij mij werkt BBC4 nog steeds niet en Tweak blijft maar beweren dat het niet aan hun ligt. De multicast feed komt aan bij de STB en de STB zit volkomen geïsoleerd in z'n eigen VLAN dus v.z.i.w is er niets in mijn netwerk dat dt probleem kan veroorzaken, maar "bij ons werkt alles" ..
Hoe zit het dan met BBC1 bij jou, ervaar je daarop ook nog steeds haperingen. Kreeg van Tweak de melding dat dit probleem niet een algemeen probleem was en dat ze in mijn specifieke geval naar aan het kijken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

hovemt schreef op maandag 17 november 2014 @ 18:33:
[...]

Hoe zit het dan met BBC1 bij jou, ervaar je daarop ook nog steeds haperingen. Kreeg van Tweak de melding dat dit probleem niet een algemeen probleem was en dat ze in mijn specifieke geval naar aan het kijken zijn.
Ik heb m'n nieuwe router pas sinds gister helemaal werkend, nog niet uitgebreid naar BBC1 zitten kijken sindsdien, zal er eens op letten.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:52:
[...]

Komt niet overeen, dus weer een andere tool. Wel net zo brak als het tooltje dat ik had blijkbaar.
Dit is de standaard tweak/zyxell tool en config!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:09:
[...]

Dit is de standaard tweak/zyxell tool en config!
Sure, maar ga er maar van uit dat die Zyxel firmware bestaat uit een zooitje bij elkaar geraapte open-source componenten.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Aaargh! schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:42:
[...]

Sure, maar ga er maar van uit dat die Zyxel firmware bestaat uit een zooitje bij elkaar geraapte open-source componenten.
Er is destijds iemand druk bezig geweest om het een en ander te achterhalen van de Zyxel. Dat is allemaal hier uitgestald: http://tjworld.net/wiki/Zyxel/VDSL_IAD

Misschien is er door de firmware versies heen wel iets veranderd, maar ik verwacht niet heel veel. Zo is de kernel version nog steeds hetzelfde:

Linux version 2.6.30 (wood@BuildCodeServer) (gcc version 4.4.2 (Buildroot 2010.02-git) ) #2 SMP PREEMPT Thu Nov 6 16:27:31 CST 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Die Thompsonbox die je bij Tweak kreeg toen ze nog KPN reseller waren deed zo ongeveer hetzelfde als die Zyxel, maar daar waren nooit problemen mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Green.car6808 op 17-11-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Green.car6808 schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:03:
Die Thompsonbox die je bij Tweak kreeg toen ze nog KPN reseller waren deed zo ongeveer hetzelfde als die Zyxel, maar daar waren nooit problemen mee.
Moest de Thompson ook de iptv pakketjes routeren? Wat ik ervan begreep werd dat gewoon gebridged. Dat scheelt natuurlijk een hoop processing power voor de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
hovemt schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:35:
[...]

Moest de Thompson ook de iptv pakketjes routeren? Wat ik ervan begreep werd dat gewoon gebridged. Dat scheelt natuurlijk een hoop processing power voor de router.
Ja dat zou kunnen. Ik nam toen geen TV af van Tweak. Ik dacht dat je dat je IPTV altijd via Multicast moest doen ivm de belasting op het netwerk met unicast. Hoe werkt dat met bridging dan? Ik ken Bridgen als in laag 2 verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond v/d H
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 22:45
Voor de mensen die ook aan het stoeien zijn met een eigen router, hierbij enkele tips:
1) Je zal twee aparte interfaces moeten definieren voor vlan34 en vlan4, je krijgt op beide een apart IP adres.
2) Tweak kan er niet goed tegen wanneer je hetzelfde MAC adres gebruikt op vlan4 en op vlan34. Dit zorgt ervoor dat je geen (internet) verbinding meer hebt op vlan34 zodra vlan4 een dhcp lease krijgt. Oplossing: Apart MAC adres toekennen aan de logische interface op vlan4.
3) In het geval van een Mikrotik moet je ook een aparte bridge-vlan4 maken om (2) te kunnen doen
4) Voor IGMP proxy moet je op Miktrotik downloaden http://www.mikrotik.com/download en op de mikrotik plaatsen (igmpproxy.npk) en rebooten.
5) 2 igmp proxy interfaces maken, waarvan vlan4 de upstream is

Op dit moment stabieler internet en gewoon TV, alleen HBO on demand werkt nog niet. Kan wel de pagina´s laden en proberen een film te starten, maar vervolgens krijg ik geen beeld. Als iemand tips heeft waar dit mogelijk aan kan liggen, graag! :)

Daarnaast vraag ik me af of iemand de volgende VOIP setup werkend heeft gekregen, zo ja met welke apparatuur, de Zyxel kan het in theorie, maar in de praktijk is het een drama.
1) Binnenkomende telefonie ontvangen via het SIP account van Tweak, dus met regulier telefoonnummer
2) Alle uitgaande oproepen via een SIP account van een betamax provider
3) Voor de bonus, uitgaande oproepen naar 112 via het SIP account van Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Raymond v/d H schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:47:
Op dit moment stabieler internet en gewoon TV, alleen HBO on demand werkt nog niet. Kan wel de pagina´s laden en proberen een film te starten, maar vervolgens krijg ik geen beeld. Als iemand tips heeft waar dit mogelijk aan kan liggen, graag! :)
Waarschijnlijk mis je nog een aantal alternative-subnets voor igmp proxy, waarschijnlijk komt er wel wat voorbij in de log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 21:21
...
Daarnaast vraag ik me af of iemand de volgende VOIP setup werkend heeft gekregen, zo ja met welke apparatuur, de Zyxel kan het in theorie, maar in de praktijk is het een drama.
1) Binnenkomende telefonie ontvangen via het SIP account van Tweak, dus met regulier telefoonnummer
Dit heb ik werkend met een oude FritzBox 7050 die hier nog ergens rondslingerde. Met de Zyxel valt echt niets te beginnen. Je kunt geen fatsoenlijke dialing rules instellen (of eigenlijk helemaal niet). Wij bellen uit met Voipbuster en worden gebeld op ons Tweak nummer. Dit werkt zonder port forwarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Je zou ook kunnen kijken naar SIP ATA's zoals:

pricewatch: Gigaset N300A IP
pricewatch: Cisco SPA112 ATA

Ik weet alleen niet helemaal zeker of die laatste ook met meerdere accounts goed overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmrlopez
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09-2022
Volgens mij hebben we weer een final release van Zyxel zit hier op het werk straks thuis even testen

ftp://ftp.zyxel.it/firmware/VMG8924/

ftp://certified:zyxel@ftp...e/VMG8924/V100AAKL6C0.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 09:42

renedepe

wheeeeelp!!!

Heb hem net geïnstalleerd. Alle instellingen weg.... :( maak dus een backup van je settings!

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 13:19
Voor de mensen die ook aan het stoeien zijn met een eigen router, hierbij enkele tips:
1) Je zal twee aparte interfaces moeten definieren voor vlan34 en vlan4, je krijgt op beide een apart IP adres.
2) Tweak kan er niet goed tegen wanneer je hetzelfde MAC adres gebruikt op vlan4 en op vlan34. Dit zorgt ervoor dat je geen (internet) verbinding meer hebt op vlan34 zodra vlan4 een dhcp lease krijgt. Oplossing: Apart MAC adres toekennen aan de logische interface op vlan4.
3) In het geval van een Mikrotik moet je ook een aparte bridge-vlan4 maken om (2) te kunnen doen
4) Voor IGMP proxy moet je op Miktrotik downloaden http://www.mikrotik.com/download en op de mikrotik plaatsen (igmpproxy.npk) en rebooten.
5) 2 igmp proxy interfaces maken, waarvan vlan4 de upstream is

Gebruik jij een of meerdere stb's Raymond? En zou je die Mikrotik config willen delen?
HBO on demand interesseert me nml niet maar zou wel graag mijn mikrotik inzetten ipv de Zyxel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

hovemt schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:08:
Je zou ook kunnen kijken naar SIP ATA's zoals:

pricewatch: Gigaset N300A IP
pricewatch: Cisco SPA112 ATA

Ik weet alleen niet helemaal zeker of die laatste ook met meerdere accounts goed overweg kan.
Die laatste kan twee accounts aan, maar dan moet je er wel 2 telefoons aan hangen, je kunt ze niet beide naar dezelfde telefoon koppelen zonder hulpmiddelen (line selector). Die Gigaset kan zes accounts aan en ook allemaal naar dezelfde handset.

* MegaTronics heeft een paar weken geleden zelf de Cisco vervangen door die Gigaset IP box.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, KPN 100% eigenaar van Reggefiber. Zou dat nog van betekenis gaan zijn?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:56

Quad

Doof

Geen idee, wellicht dat nu op een termijn de huidige Genexis modems van Reggefiber welke maar maximaal 100Mb ondersteunen eens worden geüpgraded naar 1Gb. Verder kan KPN dus de prijzen bepalen etc. Wat natuurlijk weer niet leuk is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
Sinds gisteren over naar de nieuwe provider die dezelfde basis gebruikt als wat we bij Tweak blauw tot een paar maanden geleden nog hadden.
11:55 ging internet down, 12:00 was de monteur van Reggefiber aan de deur.
12:05 was de oude FTU vervangen voor de nieuwe en 12:10 was deze aangemeld en de monteur weer vertrokken.
12:30 was er signaal dus overgezet en 12:45 was alles up en running.
Ouderwets strak en prachtig beeld, HD kanalen zijn ook echt HD en zelfs het DVB-C en analoge gebeuren geeft mooi en strak beeld.
Zelf de telefoon werkt en dat rechtstreeks op de FTU en internet 100Mbit is zoals beloofd.
Alles inclusief apps werkt gewoon en doet wat ie moet doen zonder haperingen of wat dan ook.
Ik ben bijzonder tevreden mensen wat een verademing, het kan dus wel!!!!!

Ik hoop dat Tweak hier een voorbeeld aan kan nemen en het met hun platform ooit nog voor elkaar krijgt.
Waar KPN weer eens dwars lag krijgt Tweak van mijn kant nog een dikke pluim voor de flexibele opstelling om deze soepele foutloze overgang mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:14
Firesphere schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:44:
Hmmm, KPN 100% eigenaar van Reggefiber. Zou dat nog van betekenis gaan zijn?
Voorlopig niet zo veel denk ik.

Ik neem aan dat huidige afspraken bepaalde looptijden hebben en niet zo maar eenzijdig aangepast kunnen worden. En voor ODF (waar Tweak in Almere en Enschede op zit) worden de tarieven gereguleerd door ACM.

Tenminste, als die regeling nog geldt sinds het verkrijgen van het 60% belang.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

kemley schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:07:
Sinds gisteren over naar de nieuwe provider die dezelfde basis gebruikt als wat we bij Tweak blauw tot een paar maanden geleden nog hadden.
En om welke provider gaat het?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Kan bijna alleen Telfort of Fiber NL zijn :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, als kemley zegt dat de apps goed werken dan is het vast geen Telfort.
Daar werkt dat maar op een handjevol tablets en helemaal niet op een telefoon en niet op een TV.
Het best lopende topic op het Telfort Glasvezel forum is die over de apps. En dat is niet omdat het zo allemaal zo goed werkt.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
jmrlopez schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 07:29:
Volgens mij hebben we weer een final release van Zyxel zit hier op het werk straks thuis even testen

ftp://ftp.zyxel.it/firmware/VMG8924/

ftp://certified:zyxel@ftp...e/VMG8924/V100AAKL6C0.rar
Ik ben benieuwd. Dit zouden de enige wijzigingen zijn t.o.v. de laatste béta:

Modifications in V1.00(AAKL.6)C0
1. Base on V1.00(AAKL.6)b5 to release C0Base on V1.00(AAKL.6)b5 to release C0

Kan iemand uitleggen wat dat betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
renedepe schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:03:
Heb hem net geïnstalleerd. Alle instellingen weg.... :( maak dus een backup van je settings!
Heb hem net ook geïnstalleerd maar alle settings bleven behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

Green.car6808 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:48:
[...]

Heb hem net ook geïnstalleerd maar alle settings bleven behouden.
Fijn weer. Van welke versie kwam jij? Ik van 5c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
renedepe schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:02:
[...]

Fijn weer. Van welke versie kwam jij? Ik van 5c.
Ik kwam van V100AAKL6b5. Ik heb nog nooit gehad dat settings verdwenen na een upgrade trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

CrashOne schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:50:
[...]

Moet de Zyxel resetten, helaas zonder resultaat.

Op verzoek een speedtest gedaan van Tweak zijn eigen server:

[afbeelding]

:X
Net een mail van Tweak, dat ik firmware 1.0 draai en dat deze niet vrijgeven is, of ik ze toegang tot remote management wil geven zodat ze hun eigen beta terug kunnen zetten...

M'n snelheidsprobleem is overigens al weer meer dan een dag opgelost, zonder iets aan mijn kant te veranderen, duidelijk een extern probleem.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Green.car6808 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:38:
[...]

Ik ben benieuwd. Dit zouden de enige wijzigingen zijn t.o.v. de laatste béta:

Modifications in V1.00(AAKL.6)C0
1. Base on V1.00(AAKL.6)b5 to release C0Base on V1.00(AAKL.6)b5 to release C0

Kan iemand uitleggen wat dat betekent?
Volgens mij betekend dat, dat er geen verdere wijzigingen meer zijn gedaan sinds b5

Voor de liefhebbers, weer een mirror opgezet die sneller is:
http://static.codingplayground.nl/V100AAKL6C0.rar

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Bedankt firesphere,

Erop gezet en alle instellingen zijn behouden gebleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Firesphere schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:35:
[...]

Volgens mij betekend dat, dat er geen verdere wijzigingen meer zijn gedaan sinds b5

Voor de liefhebbers, weer een mirror opgezet die sneller is:
OK.. dus béta5 = 6C0 (final)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07-2021
Bedankt Firesphere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
Ik draai machuidel zijn openwrt configuratie op een netgear wndr3700.
Omdat zware gecombineerde up- en downloads de sparql video stream doen haperen op de Tv, heb ik pogingen gedaan de qos configuratie aan te passen, maar zonder succes. (100/100mbit glas in Almere)
Kan iemand helpen met hoe ik de ingress video data in de hoogste prio class kan krijgen?

Mijn aanpak tot nu toe was om de de Express_down class met 25mbit te configureren en verkeer van IP source 10.14.2/24 en ook het verkeer op port 7000 in de Express categorie te stoppen, maar ik zie aan de tc qdisc show dev ifb0 counters dat dit niet leidt tot packets in de 1:20 qdisc (== Express)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Ik heb WiFI maar weer eens aangezet om te kijken hoe dat nu werkt. Het lijkt tot nu toe probleemloos te werken maar bij het statusvenster staat een wireless client wel weergegeven onder "Ethernet" waar deze voorheen onder "802.11" werd weergegeven.

De "2.4GHz Channel Monitor" onder het tabblad "channel status" heeft bij mij nooit iets gedaan en doet het nu ook nog steeds niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Green.car6808 op 18-11-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 21:28

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm vreemd, ik heb nog maar 5/5 mbit :/... Meer mensen in omgv. enschede last van?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Green.car6808 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:46:
Ik heb WiFI maar weer eens aangezet om te kijken hoe dat nu werkt. Het lijkt tot nu toe probleemloos te werken maar bij het statusvenster staat een wireless client wel weergegeven onder "Ethernet" waar deze voorheen onder "802.11" werd weergegeven.

De "2.4GHz Channel Monitor" onder het tabblad "channel status" heeft bij mij nooit iets gedaan en doet het nu ook nog steeds niet.
Die channel monitor doet het alleen als de bandbreedte op 20 Hz staat. Draai trouwens zelf al redelijk lange tijd stabiel met de wifi van de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

MetaFrame schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:04:
Hmmm vreemd, ik heb nog maar 5/5 mbit :/... Meer mensen in omgv. enschede last van?
Nope, geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Volgens de changelog wel, dus er zullen hoogstens een paar optimizations of refactors in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
hovemt schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:13:
[...]

Die channel monitor doet het alleen als de bandbreedte op 20 Hz staat. Draai trouwens zelf al redelijk lange tijd stabiel met de wifi van de Zyxel.
Ja dat weet ik. Dat staat er in rode letters bij als je hem op 40 Mhz. zet (Niet erg lekker voor andere 2.4 Ghz. radio's in de buurt trouwens die 40 Mhz. kanalen maar goed).

Dus... maar met een 20 Mhz. channel doet die channel monitor het ook niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:13

M-ThijZ

Riding on Rails

kemley schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:07:
En welke provider mag dat zijn?

[ Voor 198% gewijzigd door M-ThijZ op 18-11-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:07
eymey schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:32:
Kan bijna alleen Telfort of Fiber NL zijn :P
Of Stipte of Solcon :)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 17:47
In firmware V100AAKL5C0 kon je nog trust domain instellen via de web interface, maar in V100AAKL6C0 is dat niet meer terug te vinden. Nu alleen nog maar te wijzigen via SSH. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Green.car6808 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:46:

Mijn wifi heeft altijd zonder problemen aangestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wifi in de Zyxel uit en weer aanzetten heeft het probleem opgelost :)
Van de week maar eens naar die laaste final updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oh ja, Solcon is ook nog steeds niet van ITNS af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Solcon is wel erg duur geworden, maar helaas hadden wij thuis daar teveel problemen mee. Ik persoonlijk huil nog steeds dat Concepts verdwenen is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Laatst online: 06-05-2024
Het is aardig stil vanuit Tweak zelf. Wanneer gaat Live pauzeren het nou eindelijk eens doen :?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
El_Bandito schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:41:
Het is aardig stil vanuit Tweak zelf. Wanneer gaat Live pauzeren het nou eindelijk eens doen :?
Ik heb het op 16-11 gevraagd met onderstaand antwoord door Tweak:
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Hoewel Sparql druk bezig is om deze functie te testen hebben wij helaas nog geen datum waarop wij verwachten dat deze feature live gaat.
Wij hopen u hier spoedig over te kunnen informeren.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Wat ik ook wel grappig vind is dat er opeens over Sparql wordt gesproken als een derde partij :)

[ Voor 7% gewijzigd door Green.car6808 op 19-11-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Green.car6808 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:18:
[...]

Wat ik ook wel grappig vind is dat er opeens over Sparql wordt gesproken als een derde partij :)
Dat is al langer hoor, in mijn "powerplug" story werd ook gezegd dat Tweak dat niet ondersteunt, ondanks het feit dat bij Sparql op de website stond dat dit wel gebruikt kon worden.

Dit is ondertussen bij Sparql trouwens wel aangepast, nu staat er:
De Sparql Box maakt verbinding middels een normale netwerkverbinding. Binnen het huishouden zal dus een netwerkkabel van de router naar de ontvanger moeten lopen. In veel gevallen kun je in plaats van deze kabel ook gebruikmaken van draadloze verbindingssets. Daarbij bestaat echter de kans dat het signaal niet sterk genoeg is. Wij adviseren altijd om gebruik te maken van een netwerkkabel, en bij veel dealers zul je het trekken van een kabel door een monteur uit kunnen laten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
vincitori schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:32:
[...]

Dat is al langer hoor, in mijn "powerplug" story werd ook gezegd dat Tweak dat niet ondersteunt, ondanks het feit dat bij Sparql op de website stond dat dit wel gebruikt kon worden.

Dit is ondertussen bij Sparql trouwens wel aangepast, nu staat er:
De Sparql Box maakt verbinding middels een normale netwerkverbinding. Binnen het huishouden zal dus een netwerkkabel van de router naar de ontvanger moeten lopen. In veel gevallen kun je in plaats van deze kabel ook gebruikmaken van draadloze verbindingssets. Daarbij bestaat echter de kans dat het signaal niet sterk genoeg is. Wij adviseren altijd om gebruik te maken van een netwerkkabel, en bij veel dealers zul je het trekken van een kabel door een monteur uit kunnen laten voeren.
Ja dat is ook een vaag verhaal trouwens... "Een netwerkkabel". Er zijn zoveel soorten en typen. Erg raar dat er niet gespecificeerd wordt wat voor kabel, hoe lang etc.

Over het maken van onderscheid tussen Sparql en Tweak: Er is ook een apart email adres voor Sparql maar dezelfde mensen beantwoorden de mail. Dat ze doen alsof het een soort van twee verschillende bedrijven zijn is een wassen neus... Over Tweakphone en Tweaknews wordt toch ook niet als aparte bedrijven gesproken?

[ Voor 13% gewijzigd door Green.car6808 op 19-11-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Green.car6808 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:34:
[...]

Ja dat is ook een vaag verhaal trouwens... "Een netwerkkabel". Er zijn zoveel soorten en typen. Erg raar dat er niet gespecificeerd wordt wat voor kabel, hoe lang etc.

Over het maken van onderscheid tussen Sparql en Tweak: Er is ook een apart email adres voor Sparql maar dezelfde mensen beantwoorden de mail. Dat ze doen alsof het een soort van twee verschillende bedrijven zijn is een wassen neus... Over Tweakphone en Tweaknews wordt toch ook niet als aparte bedrijven gesproken?
Ze gebruiken allemaal het zelfde KvK nummer van Cambruim dus hoezo aparte bedrijven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31
AzertyNL schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:42:
Ik draai machuidel zijn openwrt configuratie op een netgear wndr3700.
Omdat zware gecombineerde up- en downloads de sparql video stream doen haperen op de Tv, heb ik pogingen gedaan de qos configuratie aan te passen, maar zonder succes. (100/100mbit glas in Almere)
Kan iemand helpen met hoe ik de ingress video data in de hoogste prio class kan krijgen?

Mijn aanpak tot nu toe was om de de Express_down class met 25mbit te configureren en verkeer van IP source 10.14.2/24 en ook het verkeer op port 7000 in de Express categorie te stoppen, maar ik zie aan de tc qdisc show dev ifb0 counters dat dit niet leidt tot packets in de 1:20 qdisc (== Express)
Gaat je niet helpen in geval van download, zie Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Green.car6808 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:34:
[...]

Het doel van "Sparql" is uiteindelijk dat ook andere ISP's, die zelf geen zin / geen geld hebben om een heel televisieplatform op te tuigen maar wel graag TV willen aanbieden, 'dealer' kunnen worden. Daarom wordt Sparql als een zusterbedrijf van Tweak in de markt gezet.

Tweakphone en Tweaknews worden ook alleen door Tweak aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
eymey schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:55:
[...]

Het doel van "Sparql" is uiteindelijk dat ook andere ISP's, die zelf geen zin / geen geld hebben om een heel televisieplatform op te tuigen maar wel graag TV willen aanbieden, 'dealer' kunnen worden. Daarom wordt Sparql als een zusterbedrijf van Tweak in de markt gezet.

Tweakphone en Tweaknews worden ook alleen door Tweak aangeboden.
Ja, en dat is best een slimme zet denk ik. Het moet blijken of dat ook zo gaat werken want voorlopig is Tweak de enige die Sparql aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Green.car6808 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:17:
[...]
Ja, en dat is best een slimme zet denk ik. Het moet blijken of dat ook zo gaat werken want voorlopig is Tweak de enige die Sparql aanbiedt.
Yep, en de rest is steeds meer aan KPN gebonden. Kan me best voorstellen dat providers daar vanaf willen. Dus in theorie zou het super kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
MetaFrame schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:39:
[...]

Yep, en de rest is steeds meer aan KPN gebonden. Kan me best voorstellen dat providers daar vanaf willen. Dus in theorie zou het super kunnen werken.
Ja, maar misschien dat Sparql eerst super moet werken. Je moet voor de lol eens googlen op "Sparql ervaringen", de tranen springen je in de ogen als je leest wat je dan ziet...dan sta je echt niet meteen te roepen "Dat wil ik ook" :*)

En dat is denk ik helaas wel te danken aan de eerste maanden van de uitrol.

Anderzijds, wie weet er nog hoe rampzalig de uitrol van internet+Bellen van KPN verliep.. wat een jammere boel was dat zeg... en de KPN internet producten verkopen nu toch ook heel aardig..

Dus: Lang leven Sparql en ze gaan het helemaal maken ! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Green.car6808 op 19-11-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

MetaFrame schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:39:
[...]

De theorie is inderdaad goed. Ik denk echter dat tweak failliet is voordat het zover zal komen. Televisie aanbiedertje spelen is een dure grap en heb mijn twijfels of tweak voldoende middelen heeft als klein bedrijf om dat te blijven bekostigen tot het stabiel en goed genoeg is zodat andere providers hiervan gebruik willen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
renedepe schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:55:
[...]

De theorie is inderdaad goed. Ik denk echter dat tweak failliet is voordat het zover zal komen. Televisie aanbiedertje spelen is een dure grap en heb mijn twijfels of tweak voldoende middelen heeft als klein bedrijf om dat te blijven bekostigen tot het stabiel en goed genoeg is zodat andere providers hiervan gebruik willen gaan maken.
Ja, falliet dat is meteen wel het ergste scenario.
Ik kan me nog herinneren dat ik abonnee van Cistron Telecom was. Die gingen 2/8 mbit ADSL uitrollen in de tijd dat zelfs als je KPN belde en je vroeg iets over ADSL dat ze zeiden "Wat is dat?!".
Cistron ging ten onder (failliet) aan machtspolitiek van KPN en te ambiteuze plannen van de leiding van het bedrijf.

Maarja.. de abonnees gingen, zonder onderbreking en met goede voorwaarden, over naar XS4ALL.

Voor ons als abonnees zal alles sowieso wel goed aflopen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Ik weet niet of't zo negatief zal aflopen. Ik zie't eigenlijk wel kans maken als ze onder de meer onafhankelijkere providers wat gaan lobbyen.

Ik hoorde vandaag dat Online.nl nu ook TV gaat aanbieden... nu pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:07
Online biedt al tijdenlang een compleet pakket aan hoor. Via KPN WBA dan wel.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Barre73 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:11:
Ze adverteren er nu ineens mee, alsof het nieuw is. Dus er zal iets verandert zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
[...]

Dat is inderdaad de grote vraag. Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoeveel abonnee's Tweak had voor de uitrol van Sparql en wat er na de introductie van Sparql weggegaan is. Ik heb het vermoeden dat het abonneeaantal wel naar beneden is gegaan, waardoor ook wel een aardig hardware overschot (Zyxels, STB's) aan het ontstaan is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:54

hullemah

hullie

Denk dat tweak veel klanten is kwijtgeraakt en er ook nog wel wat zullen volgen,het is toch ook te triest voor woorden,het hele sparql en dit noemt met interactieve tv,komt er nog niet in de schijnwerpers,om nog maar niet over de helpdesk te schrijven wat een amateuristen daar.
Heb een ingebrekestelling naar hun gestuurd,maar hoe ze hier mee omgaan,lijkt nergens op,ben al 2,5 week verder,nog 1,5 te gaan en er is nog niets opgelost,hopelijk lossen ze ook niets op,wil er weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Barre73 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:11:
Ze werken ook samen met Canal Digitaal, leveren zij het Internet en bellen en Canal Digitaal de TV.

* MegaTronics word regelmatig gebeld door Canal Digitaal met een fantastische aanbieding voor Internet en bellen via Online.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Firesphere schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:14:
[...]
Ze adverteren er nu ineens mee, alsof het nieuw is. Dus er zal iets verandert zijn.
Geloof dat ze nu pas iptv aanbieden. Ik meen me te herinneren dat ik eens een aanbieding heb gehad met idd Canal digitaal dus met schotel. Achteraf gezien was dat nog een duur grapje en ben blij dat ik daar nooit voor gekozen heb.

Maar ik denk dat als Sparql hun zaakjes op orde hebben best een kans maken. Ik ben vooralsnog redelijk tevreden. Pauzeren, opnemen gebruik ik niet. VOD werkt wel maar niet handig, dat is nog wel te fine tunen en volgens mij is er veel meer uit die box te halen dan ze momenteel doen. Ik moet wel zeggen dat ik het beeld subliem vind. Voor zover ik het me kan herinneren beter en scherper dan Ziggo en helemaal veel beter dan de KPN streams die bij VF Glasvezel zaten.

Verwijderd

Hoeveel klanten zal tweak hebben vroeg iemand?
http://www.nu.nl/internet...erlandse-huishoudens.html

Das 85% voor Ziggo/UPC/KPN dus 15% voor de rest. Denk dat het er minder dan 100.000 zijn

• proditaki
  • Laatst online: 15-09 14:27
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:12:
Hoeveel klanten zal tweak hebben vroeg iemand?
http://www.nu.nl/internet...erlandse-huishoudens.html

Das 85% voor Ziggo/UPC/KPN dus 15% voor de rest. Denk dat het er minder dan 100.000 zijn
Omdenken: Tweak heeft een pool 85% om in te vissen naar nieuwe klanten. ;)

PSN: proditaki specs

Verwijderd

proditaki schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:20:
[...]

Omdenken: Tweak heeft een pool 85% om in te vissen naar nieuwe klanten. ;)
om nou te zeggen dat ze op alle fronten kunnen winnen van Ziggo/UPC qua tv?

• eymey
Nog even off-topic m.b.t. online:

m7 group schijnt ook een eigen IPTV platform te hebben ( "solocoo" ). Maar een recente ontwikkeling is inderdaad dat men het ook weer wil gaan combineren met sateliet TV of om in ieder geval ook daar weer meer op te focussen bij bepaalde pakketten. Dat zit hem vooral in het feit dat ze voor de IPTV streams dus afhankelijk zijn van KPN BCS en die hebben niet alle zenders in hun aanbod die Online zou willen aanbieden.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:23
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:22:
[...]

om nou te zeggen dat ze op alle fronten kunnen winnen van Ziggo/UPC qua tv?
Kwa klantenservice hebben ze hun niveau al goed bijgesteld. Die is net als bij de grote jongens op een zo laag mogelijk niveau.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Verwijderd

LordSinclair schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:28:
[...]

Kwa klantenservice hebben ze hun niveau al goed bijgesteld. Die is net als bij de grote jongens op een zo laag mogelijk niveau.
Nou ik moet zeggen dat bij de grote jongens, zodra je dreigt op te zeggen er wel een reactie komt anders dan "2 weken"

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
Hallo Forumers,

Sorry voor de late reactie maar ik zit voor een paar dagen in Polen en kreeg daar een IP ban als ik wou inloggen om een reactie te plaatsen, is inmiddels opgelost zoals jullie kunnen zien.
De provider waar ik nu bij aangesloten zit is Fiber zoals enkele reeds gokten.
Verder zie ik nog steeds mensen hier schrijven over providers die onafhankelijk zijn of het waarderen dat ze dat doen.

Ik hoopte ook dat Tweak dat ooit zou kunnen bewerkstelligen en ze hebben een poging in de goede richting gedaan, maar de grote arrogante logge reus die we allemaal kennen heeft daar vakkundig een stokje voor gestoken.
Ik ben er inmiddels achter dat geen enkele provider die zijn diensten via glasvezel wil aanbieden dat ooit zal zijn.

Deze reus heeft bijna alles opgekocht of aandeel in om maar enigsinds een vinger in de pap te hebben of te kunnen bepalen hoe en of wat er gebeurd.
Kortom een onafhankelijke provider in Nederland zal niet meer gebeuren zelfs als de kabelaars het laatste stukje coax vervangen voor glasvezel en hun netwerk openstellen, zullen zij net als de andere reus ook bepalen hoe en of wat er gebeurd.

• proditaki
kemley schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:37:
Hallo Forumers,

Sorry voor de late reactie maar ik zit voor een paar dagen in Polen en kreeg daar een IP ban als ik wou inloggen om een reactie te plaatsen, is inmiddels opgelost zoals jullie kunnen zien.
De provider waar ik nu bij aangesloten zit is Fiber zoals enkele reeds gokten.
Verder zie ik nog steeds mensen hier schrijven over providers die onafhankelijk zijn of het waarderen dat ze dat doen.

Ik hoopte ook dat Tweak dat ooit zou kunnen bewerkstelligen en ze hebben een poging in de goede richting gedaan, maar de grote arrogante logge reus die we allemaal kennen heeft daar vakkundig een stokje voor gestoken.
Ik ben er inmiddels achter dat geen enkele provider die zijn diensten via glasvezel wil aanbieden dat ooit zal zijn.

Deze reus heeft bijna alles opgekocht of aandeel in om maar enigsinds een vinger in de pap te hebben of te kunnen bepalen hoe en of wat er gebeurd.
Kortom een onafhankelijke provider in Nederland zal niet meer gebeuren zelfs als de kabelaars het laatste stukje coax vervangen voor glasvezel en hun netwerk openstellen, zullen zij net als de andere reus ook bepalen hoe en of wat er gebeurd.
KPN heeft inmiddels 100% bezit van Reggefiber genomen gekocht. Ik denk persoonlijk niet dat dat een goeie zaak is.

• eymey
Voordat KPN de rest van Reggefiber mocht overnemen heeft ACM wel besloten dat KPN het netwerk zeker nog open zal moeten houden. ODF toegang zal dus ook nog gewaarborgd blijven.

In Almere en Enschede blijft het dus een feit dat Tweak helemaal onafhankelijk van KPN blijft, op de ODF na maar dat levert verder geen belemmering meer voor hoe Tweak de diensten wil leveren.

Oftewel, KPN heeft vooralsnog nergens een stokje voor gestoken als het op Tweak aan komt.

En ook Vodafone is op dit moment vol aan het investeren in ODF uitrol.

Ik zeg niet dat ik blij ben met de overname van Reggefiber. Maar zoals sommigen het nu stellen blijkt dat jullie weinig weten van de nuances in hoe diensten geleverd kunnen worden.

Dus @kemley: Tweak in Almere en Enschede is hartstikke onafhankelijk en heeft op Layer 2 en 3 en hoger niets, maar dan ook niets meer van doen met KPN. En voor Vodafone gaat straks hetzelfde gelden.Ze krijgen een vezelpaar (wat straks ook nog het enige is wat ze van KPN huren) en daar kan KPN verder niets aan verklooien.

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 20-11-2014 13:36 ]

• Green.car6808
Firmware versie 6 is final maar nog niet te vinden op de Tweak website. Welke versie raden ze tegenwoordig aan als je belt met problemen op je Zyxel eigenlijk?

http://www.tweak.nl/consument/support/firmware.html

Verwijderd

Green.car6808 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:39:
Firmware versie 6 is final maar nog niet te vinden op we Tweak website. Welke versie raden ze tegenwoordig aan als je belt met problemen op je Zyxel eigenlijk?

De laatste die ik gehad heb is 6B5 van tweak. Maar die stuurt internet verkeer in de war als ik me PS4 opstart :D

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik kreeg gister een mail dat ze nu ook de laatste firmware hebben ontvangen en deze spoedig op de site geplaatst gaat worden. Ik zou die final dus gewoon installeren.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Quad

Quad

Doof

Wij hebben besloten om toch bij Tweak te blijven, een nieuw jaar contract aan te gaan en de snelheid van 100/100 naar 50/50 te verlagen.

Vraag mij alleen af of ik straks de modem nog terug moet sturen en dat wij dan ook een Zyxel modem krijgen, maar dat zien we dan vanzelf wel.

PVOutput☀️

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:54

hullemah

hullie

Firmware versie 6 is final maar nog niet te vinden op we Tweak website. Welke versie raden ze tegenwoordig aan als je belt met problemen op je Zyxel eigenlijk?

Waar kan ik de final vinden,graag een link,zou mooi zijn

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

hullemah schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:58:

Waar kan ik de final vinden,graag een link,zou mooi zijn
Final:

Tweak zal deze waarschijnlijk binnenkort ook wel hebben, Zyxel released vaak eerst zelf, daarna pas de ISP's.

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:33:
Voordat KPN de rest van Reggefiber mocht overnemen heeft ACM wel besloten dat KPN het netwerk zeker nog open zal moeten houden. ODF toegang zal dus ook nog gewaarborgd blijven.

In Almere en Enschede blijft het dus een feit dat Tweak helemaal onafhankelijk van KPN blijft, op de ODF na maar dat levert verder geen belemmering meer voor hoe Tweak de diensten wil leveren.

Oftewel, KPN heeft vooralsnog nergens een stokje voor gestoken als het op Tweak aan komt.
Als ik me niet vergis, is KPN dat op dit moment nog maar voor 3 jaar verplicht door de ACM. Wellicht dat er aanvullende eisen gesteld gaan worden na de volledige overname, maar met maar 3 jaar garantie zou ik investeren in het leveren van diensten over ODF nogal riskant vinden.

• proditaki
eymey schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:33:

En ook Vodafone is op dit moment vol aan het investeren in ODF uitrol.

Ik zeg niet dat ik blij ben met de overname van Reggefiber. Maar zoals sommigen het nu stellen blijkt dat jullie weinig weten van de nuances in hoe diensten geleverd kunnen worden.

Dus @kemley: Tweak in Almere en Enschede is hartstikke onafhankelijk en heeft op Layer 2 en 3 en hoger niets, maar dan ook niets meer van doen met KPN. En voor Vodafone gaat straks hetzelfde gelden.Ze krijgen een vezelpaar (wat straks ook nog het enige is wat ze van KPN huren) en daar kan KPN verder niets aan verklooien.
Maar KPN kan met volledige controle van Reggefiber er wel voor kiezen om geen FTTH meer aan te leggen maar te kiezen voor GPON.

• vincitori
proditaki schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:39:
[...]

Maar KPN kan met volledige controle van Reggefiber er wel voor kiezen om geen FTTH meer aan te leggen maar te kiezen voor GPON.
Zie http://tweakers.net/nieuw...elijk-op-lager-pitje.html

• eymey
KPN kan er inderdaad voor kiezen om verdere utirol van glas op een lager pitje te zetten, maar dat neemt niet weg dat er nu al enorm veel gebieden zijn waar het inmiddels gewoon ligt.

En ODF zal vast wel goed komen. Neem aan dat ze bij Vodafone ook niet achterlijk zijn ;)

Als ACM ODF als verplichting op langere termijn echt zou laten vallen, dan gaat dat echt een duopoly betekenen in Nederland consumentenland en kunnen alle kleinere partij sowieso inpakken tenzij ze bereid zijn om zelf de straat overal open te trekken.

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 15:39
eymey schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:03:Als ACM ODF als verplichting op langere termijn echt zou laten vallen, dan gaat dat echt een duopoly betekenen in Nederland
Zelfs in de huidige situatie (mét ODF) gaat het niet goed met 'de kleine partijen' en gaan we richting een duopoly.

UPC/ZIggo groeit harder dan hetgeen ze van KPN afpakken. Oftewel: ook het marktaandeel van 'de kleintjes' zit in een dalende trend. Zie FD - KPN dupe van dreigend duopolie op op breedbandmarkt (grafiekje helemaal onderaan)

[ Voor 7% gewijzigd door davides op 21-11-2014 11:03 ]

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
Bedankt voor de link naar je eerdere post. Het gaat, neem ik aan, om de opmerking dat je "Qos op de hele verbinding moet staan". Dat lijkt zich te vertalen in dat de Qos op eth1 en niet op br-wan gezet moet worden. Gaat dat werken? (Ik ga uiteraard straks zelf testen)

De Qos moet door de zendende kant geregeld worden schijf je. Snap ik, maar als dat niet gebeurt (en het lijkt erop dat Tweak daar niet iets doet om ons te helpen) blijft de ingress->ifb0 Qos over. Ik hoop eigenlijk door voor ifb0 prioriteit te geven aan de class voor IPTV verkeer met een rt van 25000 kbps, en limiten van de totale bandbreedte op ifb0 ruim onder de 100mbit dat IPTV verkeer altijd snel door de high prio class queue gaat en als het totaal van alle classes teveel wordt dat de paketten uit andere (lagere) classes gedropped worden, wat hopelijk tot gevolg heeft dat die stromen door uitblijven van ACK's snel opdrogen.

Enig idee of mijn theorie klopt en kans maakt om in de praktijk daadwerkelijk werkend te krijgen?

• S.Robin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-06 01:33
Is het mogelijk om via de computer de IPTV streams van Sparql te bekijken? Ik heb een tweede netwerkkaart en een tweede LAN verbinding, maar kan er weinig over vinden nu Sparql uit is.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

S.Robin schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:21:
Is het mogelijk om via de computer de IPTV streams van Sparql te bekijken? Ik heb een tweede netwerkkaart en een tweede LAN verbinding, maar kan er weinig over vinden nu Sparql uit is.
Daarvoor moet je denk ik de decryption-key etc. hebben, die zullen ze niet zomaar vrijgeven.

• S.Robin
  • Laatst online: 04-06 01:33
Zelf heb ik een Zyxel VMG8324-B10A router van Tweak gekregen, even een tip: je kan SSH'en naar de router, inloggen met de zelfde credentials waarmee je op de web portal inlogt, en dan "echo && bash" uitvoeren om zo een Busybox shell te krijgen (met root?). Misschien is dit handig voor iemand die er wat mee kan ;p

• Green.car6808
Volgens mij was het de bedoeling dat er een Sparql applicatie zou komen voor de desktop

• eymey
davides schreef op donderdag 20 november 2014 @ 17:57:
[...]

Zelfs in de huidige situatie (mét ODF) gaat het niet goed met 'de kleine partijen' en gaan we richting een duopoly.

UPC/ZIggo groeit harder dan hetgeen ze van KPN afpakken. Oftewel: ook het marktaandeel van 'de kleintjes' zit in een dalende trend. Zie FD (grafiekje helemaal onderaan)
Ik heb geen toegang tot die site. Maar ik wil ook niet bestrijden wat je zegt.

Ik kan me voorstellen dat het nu nog niet zo storm wil lopen (onbekend maakt onbemind). Maar als ze op een gegeven moment een goede dienst hebben staan, dan komt mond op mond reclame ook vanzelf wel op gang.

Vooral Vodafone kan denk ik nog best wat gaan betekenen. Ze timmeren hard aan hun ICT en hun Entone platform.

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 13:57
Green.car6808 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:23:
[...]

Volgens mij was het de bedoeling dat er een Sparql applicatie zou komen voor de desktop
Over twee weken :P

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31
AzertyNL schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:14:
[...]

Bedankt voor de link naar je eerdere post. Het gaat, neem ik aan, om de opmerking dat je "Qos op de hele verbinding moet staan". Dat lijkt zich te vertalen in dat de Qos op eth1 en niet op br-wan gezet moet worden. Gaat dat werken? (Ik ga uiteraard straks zelf testen)

De Qos moet door de zendende kant geregeld worden schijf je. Snap ik, maar als dat niet gebeurt (en het lijkt erop dat Tweak daar niet iets doet om ons te helpen) blijft de ingress->ifb0 Qos over. Ik hoop eigenlijk door voor ifb0 prioriteit te geven aan de class voor IPTV verkeer met een rt van 25000 kbps, en limiten van de totale bandbreedte op ifb0 ruim onder de 100mbit dat IPTV verkeer altijd snel door de high prio class queue gaat en als het totaal van alle classes teveel wordt dat de paketten uit andere (lagere) classes gedropped worden, wat hopelijk tot gevolg heeft dat die stromen door uitblijven van ACK's snel opdrogen.

Enig idee of mijn theorie klopt en kans maakt om in de praktijk daadwerkelijk werkend te krijgen?
QOS werkt alleen goed (100%) als er geen sprake is van een bovenmatige "oversubscription".
Het vervelende van QOS is dat het prioriteit van x pakketten gedurende x milliseconden gegarandeerd "door" moet laten, Helaas is IPTV geen constante stroom van pakketten, waardoor het voor kan komen, ondanks QOS, dat pakketten met hoge prioriteit gedropped kunnen worden. Uiteraard hangt het af van waar en of en hoeveeel IPTV pakketten gebufferd kunnen worden en hoeveel IPTV pakketten in bursts worden verstuurd.
Er vanuit gaande dat er een aantal IPTV pakketten gedropped kunnen worden, kunnen er dus haperingen op je TV ontstaan. (Uiteraard slechts indien het "normale" internet verkeer de rest van de verbinding permanent "dicht" probeert te “trekken”).

Weliswaar in het Engels maar kijk eens op http://en.wikipedia.org/wiki/Token_bucket

Tweak kiest er natuurlijk voor om indien er geen IPTV verkeer loopt de downloadsnelheid richting de 100MBit/s mag/kan gaan lopen. (Bedenk dat in geval van bijvoorbeeld 4 IPTV streams pak hem beet 60 MBit/s gereserveerd zou moeten worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Laatst online: 14-09 17:44
Je hebt geen 2e netwerkkaart nodig. Draai TV Headend op een computer en je kan vervolgens in VLC/Kodi/XBMC alle unencrypted streams bekijken. Dit zijn er niet veel maar NPO1/2/3 HD sowieso wel.

Je moet even kijken welke adressen je moet hebben. Met een eigen IGMP proxy kan je dat direct zien, maar hoe dat met de Zyxel moet weet ik niet. Misschien een wireshark ertussen doen en de multicast join berichten bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024
LosserNL schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:32:
[...]

Je hebt geen 2e netwerkkaart nodig. Draai TV Headend op een computer en je kan vervolgens in VLC/Kodi/XBMC alle unencrypted streams bekijken. Dit zijn er niet veel maar NPO1/2/3 HD sowieso wel.

Je moet even kijken welke adressen je moet hebben. Met een eigen IGMP proxy kan je dat direct zien, maar hoe dat met de Zyxel moet weet ik niet. Misschien een wireshark ertussen doen en de multicast join berichten bekijken?
Dit mag je hier niet zeggen VLC/Kodi/XBMC want dat zijn geripte streams.
Dus deze vergelijking wordt hier niet ondersteund in tweak glasvezel ervaringen.
Dus vergelijk sparql nooit met xbmc want dan heb je de poppen hier aan het dansen.
En daar komt ook nog bij dat tweak deze topic ook leest
Dus zeg niet te veel hier wat tweak nog niet weet.
(wireshark) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
pd5lwd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:40:
[...]

Dit mag je hier niet zeggen VLC/Kodi/XBMC want dat zijn geripte streams.
Dus deze vergelijking wordt hier niet ondersteund in tweak glasvezel ervaringen.
Dus vergelijk sparql nooit met xbmc want dan heb je de poppen hier aan het dansen.
En daar komt ook nog bij dat tweak deze topic ook leest
Dus zeg niet te veel hier wat tweak nog niet weet.
(wireshark) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Wat wil je hiermee zeggen? Wat EanskeNL zegt klopt wel degelijk. Je kunt gewoon de multicast streams joinen vanuit VLC/Kodi/TvHeadend. Je bent dan alleen beperkt tot Nederland 1, 2 en 3. Deze moeten alle providers unencrypted doorgeven als het goed is. De rest van de zenders wordt inderdaad lastig om te bekijken, aangezien die wel encrypted zijn.

Volgens mij kun je in de Zyxel by Status -> IGMP/MLD zien welke multicast join op dat moment actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nee hoor, de providers -hoeven- dat niet unencrypted doorgeven.

Bij KPN is in ieder geval alles, ook Ned. 1, 2 en 3, encrypted.

Meeste providers met dvb-c, ook KPN ITNS, geven het echter wel unencrypted door.

Overigens, zijn Ned. 1, 2 en 3 toevallig ook unencrypted in HD? In dat geval wordt Sparql misschien nog interessant (dit zijn eigenlijk de enige zenders waar ik wel eens van op wil nemen buiten de set top box om, om iets te bewaren... bv. concerten). Dit zou het nadeel van geen dvb-c/analoog meer hebben voor mij al een stuk milder maken.

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 21-11-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024
Net wat je zegt encrypted lastig maar niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
eymey schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:56:
Nee hoor, de providers -hoeven- dat niet unencrypted doorgeven.

Bij KPN is in ieder geval alles, ook Ned. 1, 2 en 3, encrypted.

Meeste providers met dvb-c, ook KPN ITNS, geven het echter wel unencrypted door.

Overigens, zijn Ned. 1, 2 en 3 toevallig ook unencrypted in HD? In dat geval wordt Sparql misschien nog interessant (dit zijn eigenlijk de enige zenders waar ik wel eens van op wil nemen buiten de set top box om, om iets te bewaren... bv. concerten). Dit zou het nadeel van geen dvb-c/analoog meer hebben voor mij al een stuk milder maken.
Volgens mij zijn het inderdaad de HD streams. Heb niet het idee dat Tweak nog veel SD doorgeeft.
pd5lwd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:57:
Net wat je zegt encrypted lastig maar niet onmogelijk.
Om encrypted content te kunnen bekijken zul je een decryptiesleutel nodig moeten hebben. Deze ga je niet op legale manier kunnen verkrijgen.
Pagina: 1 ... 107 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.