"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Euh... ja.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik had exact hetzelfde. Gistermiddag de brief gekregen dat ik 2 april over ga. Lekker op tijd allemaal...Jeltel schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:38:
Nou ik heb dan eindelijk mijn persoonlijke aanbod. Over 'ruim een maand' ga ik over naar Telfort. Even verderop: op 2 april wordt u overgezet.
Euh... ja.

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"
Nu hopen dat er eens een gratis snelheidsverhoging komt na deze jaren niet gehad te hebben van XMS

Vanavond maar eens even kijken of alles een beetje stabiel is.
My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"
update:
Hmmm... maar even gebeld voor de zekerheid....
Migratie is (om totaal onduidelijke redenen) niet gelukt. De enige manier om naar telfort te gaanis daar een nieuwe aanvraag te doen met als gevolg een nieuw jaarcontract en hun nieuwe pakket. Om dat te voorkomen was juist de enige reden dat ik de migratie liet doorgaan.
Nieuwe provider uitzoeken dus, en hopen dat die een beetje vlot de aansluiting kunnen verzorgen. Tot die tijd zal mijn gedeelde internet verbinding op de telefoon het druk krijgen.
2e update:
Volgens de laatste berichten zijn ze toch nog met een migratie bezig... communicatie (ook tussen afdelingen binnen hetzelfde bedrijf) is ook een vak... toch nog maar even afwachten dan.
[Voor 34% gewijzigd door ToTheBone op 02-04-2015 10:44]
Ik wil niet lullig doen, maar dat zou ik dus NOOIT accepteren!ToTheBone schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:28:
...
Migratie is (om totaal onduidelijke redenen) niet gelukt. De enige manier om naar telfort te gaanis daar een nieuwe aanvraag te doen met als gevolg een nieuw jaarcontract en hun nieuwe pakket.
...
Zij begaan een fuckup en dan moet jij het maar zelf regelen? wat een BS!
Ik ben toch blij dat mijn migratie naar Solcon minimale problemen gaf...
[Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 02-04-2015 11:51]
Update:
Blijbaar is de migratie toch nog gelukt. Zojuist weer online! TV met blau i.p.v. rood balkje.
Ze hebben er wel bijna 12 uur over gedaan hier en de communicatie er omheen kan ik niet anders dan slecht noemen maarrrrr... het lijkt toch te zijn gelukt.
[Voor 57% gewijzigd door ToTheBone op 02-04-2015 12:45]
Het probleem in deze is dat het een,het ander tegenspreekt, de stelling dat bij nieuwbouw van 100+ huizen er altijd vezel komt is gewoon niet waar.eymey schreef op maandag 30 maart 2015 @ 23:15:
[...]
Sorry Nick, op het gevaar af om weer een netelige "wellus! nietus!" discussie te ontketenen, maar ik moet het in dit geval voor Barre73 opnemen:
Maar ook over Nieuw Leyden bestaat verwarring.
Nieuw Leyden staat in zijn totaal niet in de database die online te raadplegen is bij Reggefiber, en niet in de Tool, ook staan bij de adressen in de tool dat er geen upgrade komt, ik heb daarnaast adres voor adres nagekeken in de reggefiber database.
Aangezien mijn neef er een huis wil kopen,heeft hij gevraagd op de open info avond vorige week of er glasvezel aanwezig is,en zo niet,of dit kan worden aangelegd.
Het antwoord was op beide vragen nee.
Toch staan ze blijkbaar in een andere database als project.
Bij de info avond waren ook "buurtbewoners" aanwezig, op zich een mooi initiatief want dan kun je een beetje kennis maken met je mogelijke nieuwe buren of wijkgenoten.
Mijn neef kreeg met zijn vraag de nodige bijval van andere wijkbewoners (misschien een idee voor een vraagbundeling

Nog even los van wie er nu gelijk heeft, de database, de voorlichter, de al wonende bewoners,was er heel slim ook een Ziggo medewerker.. en die heeft de nodige jaarkontrakjes afgesloten met een stapeltje gratis decoders... die klanten ben je het eerste jaar al kwijt, de rest ga ik om de welles/nietes discussie te voorkomen uit de weg.
Aangezien iedereen wel zo'n beetje gemigreerd is en die welles nietes discussie toch niet zo maar zal ophouden heb ik verder besloten dat ik hier verder niet meer kom,het topic zal toch ook op slot gaan.
Dat doe ik niet omdat ik gelijk zou willen hebben,maar ik heb geen vezel meer van KPN, ik WIL ook geen vezel meer via KPN en ik kom hier soms 5 dagen of langer niet en als ik dan net als nu toch weer ergens op in ga zijn er al zoveel reacties bijgekomen dat het feitelijk nergens meer op slaat.
Bovendien ga ik eind deze maand weer naar ons appartement in Griekenland waar ik tot oktober blijf en dan heeft deelnemen aan een topic waar ik toch geen zin.
Ik ga de zon tegemoed,het gaat iedereen goed,dit was het enige topic in mijn Tweakers bookmark lijst,ik neem aan dat de laatste die-hard wel het licht uit doet.
Mogelijk is een deel van mijn betrokkenheid hier te verklaren omdat ik bijna 9 jaar geleden begon in de workgroup van Portaal over de aanleg van Glasvezel, en als ik zie wat er van dat project over is en zelfs prive schamperend er op aangesproken wordt, ik vind het wel genoeg zo.
Letterlijk is de stekker er al jaren uit, figuurlijk gaat ie er nu uit.
Zou jij de laatste zijn of zijn er nog meer mensen die nog op XMS zitten...?ToTheBone schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:21:
[...] het lijkt toch te zijn gelukt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vanavond thuis maar eens kijken hoe en wat. (Geen animo, dus kan niet checken aan de hand van het blauwe balkje)
Heb een goede tijd in de zon!Nick39 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:07:
[...]
Mogelijk is een deel van mijn betrokkenheid hier te verklaren omdat ik bijna 9 jaar geleden begon in de workgroup van Portaal over de aanleg van Glasvezel, en als ik zie wat er van dat project over is en zelfs prive schamperend er op aangesproken wordt, ik vind het wel genoeg zo.
Letterlijk is de stekker er al jaren uit, figuurlijk gaat ie er nu uit.

En idd, ik kan me wel voorstellen dat het zuur voelt om ooit zo ontzettend bij iets betrokken te zijn geweest en dat dit nu compleet voor niets lijkt te zijn geweest.
Laten we hopen dat men ook in Leiden ooit nog een keer (letterlijk) het licht ziet

Bij meer dan 100 woningen glasvezel: Geldt pas sinds 2015. Daarvoor was het 250. De door jou genoemde projecten zijn ouder dan 2015.Nick39 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:07:
[...]
Het probleem in deze is dat het een,het ander tegenspreekt, de stelling dat bij nieuwbouw van 100+ huizen er altijd vezel komt is gewoon niet waar.
Maar ook over Nieuw Leyden bestaat verwarring.
Nieuw Leyden staat in zijn totaal niet in de database die online te raadplegen is bij Reggefiber, en niet in de Tool, ook staan bij de adressen in de tool dat er geen upgrade komt, ik heb daarnaast adres voor adres nagekeken in de reggefiber database.
Aangezien mijn neef er een huis wil kopen,heeft hij gevraagd op de open info avond vorige week of er glasvezel aanwezig is,en zo niet,of dit kan worden aangelegd.
Het antwoord was op beide vragen nee.
Toch staan ze blijkbaar in een andere database als project.
Nieuw Leyden staat wel degelijk in de database van Reggefiber (ook de online versie) en in de Netco tool. Alleen blijkbaar niet de straten die jij hebt gezocht. Kijkend naar de kaart van Portaal (http://www.ideoma.nl/NieuwLeyden.jpg) heb ik het dan over blok 1 t/m 7.
Over de andere blokken kan ik niks zinnigs roepen.
En daarmee kan ik het onderwerp ook afronden.
Veel plezier in de zon!
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Eens kijken of Telfort ook zo'n mooie uptime kan halen.
Het valt mij echter op dat het TV signaal regelmatig problemen geeft. Eerst staat het beeld stil maar gaat het geluid wel door, maar na 1-2minuten gaat dat ook hakkelen, en komt er af en toe een nieuw (still) beeld door, vaak met mpeg-artifacts.Het opnieuw opstarten (of zelfs uitzetten) van mijn decoder (Amino 130M) helpt niet; hij blijft hangen bij het booten door 1x per 2sec kort te knipperen (alsof hij aan het updaten is). Internet werkt wel gewoon, dus het ligt niet aan de verbinding of de modem, lijkt me. Probeer ik het een minuut of 10-20 later, dan werkt het weer gewoon.
Het is me opgevallen dat dit tot nu toe altijd op prime time gebeurde, tussen 20 en 22u, en het betrof alle kanalen.
Ik heb dit tot gisteravond 3x meegemaakt (elke avond dus), ik hoop dat het opstartproblemen zijn bij Telfort. Mocht dit zich na 1 week nog steeds voordoen, dan ga ik aan de bel trekken bij Telfort.
[Voor 3% gewijzigd door DynaMikeY op 05-04-2015 11:55]
| Banaan | Ryzen5 3600 (4.2GHz)/ Asrock B550M Pro4 / Radeon RX580 / 32GB DDR4 / 2x 512GB SSD + 3TB HDD / Fractal Design Mini-S | Unraid NAS | i3 2120 (3.3Ghz) /Asus P8Z77-M / 24GB DDR3 / 1x 512GB SSD + 1x 256GB SSD + 7x 4TB HDD / HP Proliant ML110
Anoniem: 478001
Ik heb nog steeds XMS ... ben ik dan de laatste?Fiber schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:15:
[...]
Zou jij de laatste zijn of zijn er nog meer mensen die nog op XMS zitten...?

Helaas is het probleem extern (dus moeilijker op te lossen) want ook mensen die zijn overgestapt in jou regio naar andere ISP die bij de zelfde bron de TV af neemt (bv. Brabant-net) ondervinden de zelfde storing.DynaMikeY schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:53:
[....]
Het valt mij echter op dat het TV signaal regelmatig problemen geeft. [...]
Dit ligt dus bij ITNS.
Het is wel belangrijk deze verstoringen te melden, anders gebeurd er nooit niks...
is dus altijd iets

ot:
ik zit inmiddels bij Solcon, maar ook ik heb af en toe last van wat haperingen op IPTV. (al kijk ik vrij weinig tv tijdens prime-time). Had het daar inmiddels al wel aangemeld.
Nu nog even afwachten of het facturatiesysteem het hier helemaal mee eens is...
Anoniem: 364769
Zie in ieder geval op PacketFront nog zo'n 400 klanten online.Anoniem: 478001 schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:00:
[...]
Ik heb nog steeds XMS ... ben ik dan de laatste?

O.
Vaag wel, want ik heb al wel een factuur ontvangen, maar kan die alleen uitlezen via de website van Telfort. Waar ik dus nog niet in kan.

Ik kon dit aanmelden zodra ik toegang had tot Mijn Telfort en nu blijkt dat Telfort het niet goed had gedaan.
Als je kijkt bij de facturen dan kan je Telfort laten bellen en kost het aanpassen je niets

Combi-voordeel krijg je als je ook mobiel bij ze belt.
PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88
Anoniem: 174828
Maandag maar es bellen.. (zucht)
Allereerst, zoals hierboven ook genoemd door pws29, heb ik wel een paswoord ontvangen en nog geen username, terwijl mijn account al wel 2 weken actief is, het is toch niet zo moeilijk om dit van te voren te regelen?
Nu weet ik dat ik geen vast ip krijg bij Telfort, dit had ik ook niet bij XMS, maar bij telfort al 2 keer (korte) downtime gehad en 1 keer lang, mede daardoor 3 keer een ander IP toegekend gekregen.
Daarnaast zit de prijs nu zo dicht tegen een andere provider aan, die wel een vat ip toekent en ook nog eens native IPv6 aanbied, dat ik de stap maar ga maken.
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Wie wordt die nieuwe provider? Ben wel benieuwd.BlackBurn schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:09:
Ik ben begin april overgezet van XMS naar Telfort en gisteren besloten dat ik over ga stappen naar een andere provider.
Allereerst, zoals hierboven ook genoemd door pws29, heb ik wel een paswoord ontvangen en nog geen username, terwijl mijn account al wel 2 weken actief is, het is toch niet zo moeilijk om dit van te voren te regelen?
Nu weet ik dat ik geen vast ip krijg bij Telfort, dit had ik ook niet bij XMS, maar bij telfort al 2 keer (korte) downtime gehad en 1 keer lang, mede daardoor 3 keer een ander IP toegekend gekregen.
Daarnaast zit de prijs nu zo dicht tegen een andere provider aan, die wel een vat ip toekent en ook nog eens native IPv6 aanbied, dat ik de stap maar ga maken.
Vooralsnog wordt het XS4ALL, ga deze week de knoop definitief doorhakken.Mau_Maus schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:26:
[...]
Wie wordt die nieuwe provider? Ben wel benieuwd.
Waarschijnlijk wel alleen Internet, eigenlijk hoopte ik een glasvezel provider te vinden, die ook TV doet, waarvan het signaal unencrypted is en/of via softcam te decrypten is, zodat ik een TV-Server (bijv. TVHeadend) kan gebruiken.
Had je beter een paar dagen/weken eerder kunnen doen. Ze hebben net de upload verlaagd voor nieuwe klanten...: XS4all Glasvezel

wtf, daar moet ik dan idd wel even achteraan, wil gewoon een synchrone lijn hebben of 50/50 of 100/100. Streven is die laatste, omdat ik daar vandaag kom. Was er eigenlijk al vanuit gegaan dat dit zo zou zijnFiber schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:39:
[...]
Had je beter een paar dagen/weken eerder kunnen doen. Ze hebben net de upload verlaagd voor nieuwe klanten...: XS4all Glasvezel

Ze hebben het in de FAQ en in de tekst wel over gelijke up/down, maar goed dat is voor in het andere topic. In ieder geval thanks voor de hint.
Je krijgt gewoon een symmetrische verbinding, er is niets veranderd. Alleen de website is nogal klunzig opgezet in een poging om de verschillen tussen DSL/glas te laten verminderen.Fiber schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:52:
Die mogelijkheid zal er (tegen bijbetaling) ook echt nog wel zijn. Alleen ze bieden het niet standaard meer, zoals tot voor kort gebruikelijk was.
Ik ben naar Solcon over gegaan.Mau_Maus schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:26:
[...]
Wie wordt die nieuwe provider? Ben wel benieuwd.
Daar heb ik weer exact dezelfde diensten als welke ik bij XMS had (voor de KPN overname).
Dus gewoon tripple-play.
analoog, dvb-c, iptv (met Amino), 100/100 internet met vast IP en telefonie.
Alleen telefonie is anders want dat is nu VOIP.
Ik ben er zeer tevreden over.
Mocht je alleen internet willen, dan kan dat ook want ze bieden "Glasvezel internet only".
En nee, ik ben geen reclame aan het maken voor Solcon, ik geef alleen mijn mening en eventueel opties voor mensen die naar een andere ISP willen.

[Voor 21% gewijzigd door Thasaidon op 14-04-2015 09:54]
Dat kost je bij Solcon 60 euro. Bij Telfort was dat toch hooguit 52,50? Of is dat inmiddels meer geworden?Thasaidon schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:49:
[...]
Ik ben naar Solcon over gegaan.
Daar heb ik weer exact dezelfde diensten als welke ik bij XMS had (voor de KPN overname).
Dus gewoon tripple-play.
analoog, dvb-c, iptv (met Amino), 100/100 internet met vast IP en telefonie.
Alleen telefonie is anders want dat is nu VOIP.
Ik ben er zeer tevreden over.
Mocht je alleen internet willen, dan kan dat ook want ze bieden "Glasvezel internet only".
En nee, ik ben geen reclame aan het maken voor Solcon, ik geef alleen mijn mening en eventueel opties voor mensen die naar een andere ISP willen.
NB: Ik doel nu even niet op de huidige Telfort prijzen en pakketten maar op het oude ITNS platform. Daar betaalde je 45 euro voor een 3-in-1 + 7,50 voor een upgrade naar 100/100 = 52,50
Nu, zelfde pakket bij Solcon € 55,-
Scheelt dus maar € 2,50 pm
[Voor 26% gewijzigd door Thasaidon op 14-04-2015 11:11]
Laat niet onverlet dat ik Solcon van harte toejuich. Goeie club met goed onderlegde medewerkers.
Ik hoop wel dat je lang jaar mag genieten van dat platform of van DVB-C specifiek. Ik zie toch steeds meer providers overwegen om over te stappen naar een andere platform nu het erop lijkt dat de CATV dienst begint te verdwijnen (na het stoppen van Telfort).
Vwbt analoog, DVB-C, dat heb ik bij Solcon nagevraagd en zij hebben toen aangegeven dat die diensten gewoon blijven. Dus daar ga ik dan ook maar even van uit.
En ja, wat de (verre) toekomst zal brengen weten we toch niet

Houen zo

Sinds ik upgrade naar 100/100 heb aangevraagd beginnen met name mijn downloads altijd rond de 200 mbit, om dan in een verloop van ong. 20 seconden te normaliseren op 100 mbit/s. Blijkbaar hebben de shapers van KPN even wat tijd nodig

Nu een 49 dagen na het overzetten/einde contract nog niets terug gezien van de teveel betaalde abbo voor de laatste maand....
Ben nieuwsgierig of ze toch ook nog mei gaan proberen af te schrijven de komende dagen.
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Dus maar weer in de telefoon klimmen .....
Het begint me toch te bekruipen

Dat komt de maand er op.Jeltel schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:36:
Hmm ik heb sinds 2 april Telfort en krijg nu de factuur van XMS. Daarin wordt mei gefactureerd en weer gecrediteerd. Maar over April niets.
Het begint me toch te bekruipen
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88
Ik werd gebeld door ene firma Health & Beauty uit Apeldoorn dat ik één of andere enquite had invult en de winnaar was. Ik sta ingeschreven bij het belmeniet register en doe nooit aan dit soort acties mee.
Echter toen hij aangaf welke gegevens hij van mij had noemde hij mijn XMSNET mailadres. Dit mailadres heb ik nooit gebruikt! Kortom heeft XMSNET mijn gegevens verkocht, zonder mijn toestemming?
Hebben jullie mogelijk dezelfde ervaringen?
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Sorry, duurde wat lang: http://www.solcon.nl/part...en/aangepast-zenderaanbodThasaidon schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:34:
Waar zie je dat?
Geef nietRallye schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:54:
[...]
Sorry, duurde wat lang: http://www.solcon.nl/part...en/aangepast-zenderaanbod

Maar je hebt gelijk. Ik wist niet dat ze in die paar plaatsen die zenders niet hadden.
3906 heeft wel alles.
Nee, maar misschien komt dat omdat wij ook een "geheim" nummer hebben.jongerenchaos schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:32:
[Voor 65% gewijzigd door Thasaidon op 24-04-2015 07:24]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Hoe bedoel je? Ik woon ook in een Portaal woning in Maarssen(broek) en ik ben al een tijdje over op OBN. Postcode 3607 BE.ijdod schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 08:18:
De soap continues. OBN is er achter gekomen hier (Maarssen, "Portaal") toch niet te kunnen leveren... ze zitten nu dus een beetje met een probleen.

Die Telfort aanvraag is een soap op zich. Ik heb hem niet aangevraagd, en hij is sowieso incorrect. Het is een nieuwe aanvraag, dus met 12 maanden contractduur en niet voor het aan XMS klanten aangeboden tarief... Ik zou vandaag teruggebeld worden door zowel Telfort als XMS, maar dat is niet gebeurd.
(ik ben een lastig geval. Men is me medio Januari ergens vergeten, waardoor mijn aan de bel trekken eind maart pas mensen wakker heeft gemaakt. Helaas zat ik zelf een maand in het buitenland, waardoor ik geen actie heb kunnen ondernemen. Dat gezegd, is dat laatste wel bij OBN gemeld, en was geen probleem. Denkelijk is er ergens in het proces toen een alarm af gegaan en heeft men me bij Telfort naar binnen geschoten omdat ik nog niet over was. )
[Voor 28% gewijzigd door ijdod op 28-04-2015 22:44]
Ik neem verder aan dat het (zeker in eerste instantie) alleen een administratieve aanpassing is, waarbij de CPE behouden blijft? (Mijn 42Networks CPE behoort inmiddels tot mijn collectie antieke apparatuur

[Voor 10% gewijzigd door ijdod op 29-04-2015 08:02]

Men is wel van plan de Portaal infra geschikt te maken voor andere providers, maar dat is een lopend proces wat nog wel even gaat duren.
Vanmorgen ben ik gebeld door XMS; ik krijg alsnog een aanbieding om naar OBN te gaan.
Zo niet, dan denk ik dat we dit topic maar eens moesten gaan sluiten...

Binnenkort ga ik over van Ziggo TV naar Telfort TV via de glasvezel. Internet heb ik al van Telfort via de glasvezel.
Nu las ik dat ik mijn radio via een coaxkabel aan kan sluiten op mijn glasvezelkastje.
Ik heb een 42Networks DRG glasvezelkastje.
Daar zie ik een TV Out met een schroefdraad. Hoe verbind ik mijn coaxkabel daarmee? Ik lees iets van F connectoren, maar die zijn toch niet met schroefdraad of wel?
Vast bedankt.

Anoniem: 325169 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:28:
Hallo allemaal,
Binnenkort ga ik over van Ziggo TV naar Telfort TV via de glasvezel. Internet heb ik al van Telfort via de glasvezel.
Nu las ik dat ik mijn radio via een coaxkabel aan kan sluiten op mijn glasvezelkastje.
Ik heb een 42Networks DRG glasvezelkastje.
Daar zie ik een TV Out met een schroefdraad. Hoe verbind ik mijn coaxkabel daarmee? Ik lees iets van F connectoren, maar die zijn toch niet met schroefdraad of wel?
[afbeelding]
[afbeelding]
Vast bedankt.
In zijn geval wel. Hij wordt al bediend via de oude leverstraat dus ik verwacht dat hij gewoon daarop blijft maar dan met TV erbij.jongerenchaos schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:43:
Dat gaat niet werken! Bij de nieuwe telfort abonnementen is er geen analoge tv meer via deze COAX.
[...]
Antwoord op de eigenlijke vraag: ja, F-connector is met schroefdraad. Je kunt echter ook een simpel verloopstukje kopen dat je op die connector schroeft. Daarmee wordt het een gewone uitgang waar je een normale male of female stekker indrukt.
[Voor 25% gewijzigd door Barre73 op 03-06-2015 13:06]
Jawel hoor. Daar heb ik expliciet om gevraagd en dat was geen probleem.jongerenchaos schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:43:
Dat gaat niet werken! Bij de nieuwe telfort abonnementen is er geen analoge tv meer via deze COAX.
[...]
Maar ben er inmiddels uit. Ik maak zo'n push on f-connector aan een coax kabel.
Of zo'n verloopstukje als ze dat hebben. Bedankt voor die tip.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 325169 op 03-06-2015 13:21]
Als ik bv. OpenDNS wil gebruiken. Ik heb al zitten zoeken, maar kan niet vinden waar ik dat zou kunnen instllen.
Is het überhaupt een goed idee om een andere DNS te gebruiken dan die van Telfort?
Deze?Anoniem: 325169 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:18:
Weet iemand waar ik een goede handleiding kan vinden van de Sitecom WLR-4004-X4 N300 router?
Als ik bv. OpenDNS wil gebruiken. Ik heb al zitten zoeken, maar kan niet vinden waar ik dat zou kunnen instllen.
Is het überhaupt een goed idee om een andere DNS te gebruiken dan die van Telfort?
http://www.sitecomlearnin...bit-router-n300/downloads
Niet heel moeilijk te vinden op de site van Sitecom...
Ik niet meer.. via Telfort ga ik binnenkort over naar XS4all.Thasaidon schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 09:38:
Zijn er nog mensen die nog bij XMS zitten?
Zo niet, dan denk ik dat we dit topic maar eens moesten gaan sluiten...
Ik vermoed dat het einde in zicht is?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ja die had ik al gevonden, maar daar wordt niet uitgelegd hoe het zit met de DNS en hoe je die zelf kunt instellen. Ik heb nu problemen met het bereiken van bepaalde sites en ik denk dat dat met mijn DNS te maken heeft.Barre73 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:42:
[...]
Deze?
http://www.sitecomlearnin...bit-router-n300/downloads
Niet heel moeilijk te vinden op de site van Sitecom...
http://www.consumentenbon.../wlr-4000-x4-n300/reviewsAnoniem: 325169 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:57:
[...]
Ja die had ik al gevonden, maar daar wordt niet uitgelegd hoe het zit met de DNS en hoe je die zelf kunt instellen. Ik heb nu problemen met het bereiken van bepaalde sites en ik denk dat dat met mijn DNS te maken heeft.
Dat schijnt dus niet mogelijk te zijn met die router.
Dan moet je het op elke client dus hard in gaan stellen

[Voor 25% gewijzigd door GerkeP op 04-06-2015 09:10]
GerkeP
Bedankt! Dan ga ik maar naar een andere router kijken.GerkeP schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:08:
[...]
http://www.consumentenbon.../wlr-4000-x4-n300/reviews
Dat schijnt dus niet mogelijk te zijn met die router.
Dan moet je het op elke client dus hard in gaan stellenOf zelf een fatsoenlijke router aanschaffen.
Dan zullen we ook maar eens een eind gaan breien aan dit topic denk ik?White_Collar schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 01:22:
Ik ben laatst naar de eindborrel geweest van XMS/lijbrandt . Was erg leuk om alle oud collega's nog eens een keer te zien.
Ik vermoed dat het einde in zicht is?
Het was altijd wel erg gezellig hiero en leuk om alle discussies te lezen!

Ik weet iig dat het Solcon topic heel wat stiller is

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Vast ip aanvragen. moet je hem handmatig instellenAnoniem: 325169 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:46:
[...]
Bedankt! Dan ga ik maar naar een andere router kijken.

Helaas doet xms daar niet meer aan
Anoniem: 364769
Lees nog steeds mee. Tot het bittere eind.White_Collar schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:48:
Ik moet zeggen dat ik het wel echt ga misschien dit topic. Zaten veel mensen met kennis van zaken
Yup, helemaal mee eens!White_Collar schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:48:
Ik moet zeggen dat ik het wel echt ga missen dit topic. Zaten veel mensen met kennis van zaken
Ook ik ga het wel missen, maar aan alles komt een eind. Ook aan dit topic.
Misschien kunnen we een nieuw topic starten?
Het ex-XMS glasvezel topic?

+1Thasaidon schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:31:
[...]
Misschien kunnen we een nieuw topic starten?
Het ex-XMS glasvezel topic?

GerkeP
Misschien toch maar echt afsluiten dit deel?
Gelieve dus in het nieuwe topic verder te gaan:
Het EX-XMS glasvezel topic (Deel 1)
[Voor 42% gewijzigd door Thasaidon op 06-06-2015 10:12]
@jongerenchaos:jongerenchaos schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:32:
Vandaag weer iets vreemds meegemaakt:
Ik werd gebeld door ene firma Health & Beauty uit Apeldoorn dat ik één of andere enquite had invult en de winnaar was. Ik sta ingeschreven bij het belmeniet register en doe nooit aan dit soort acties mee.
Echter toen hij aangaf welke gegevens hij van mij had noemde hij mijn XMSNET mailadres. Dit mailadres heb ik nooit gebruikt! Kortom heeft XMSNET mijn gegevens verkocht, zonder mijn toestemming?
Dit heb ik ook gehad alleen ging het bij mij om een zogenaamde stedentrip die ik had gewonnen omdat ik een enquete had ingevuld.
Toen ik vroeg welke enquete dit was zeiden ze snel dat het tot wel een jaar geleden kon zijn dus dat ik het misschien zelf niet meer wist.....
Ze wilde alleen mijn bankrekening nummer even weten zodat ze een eenmalige transactie konden doen van de reserveringskosten.....
Het viel mij ook op dat ze mijn XMSNET email adres hadden terwijl ik deze ook nooit gebruik.
Toen ik vertelde dat ik nooit een enquete had ingevuld over vakanties, dat ik het email adres nooit gebruik en dat ik de boel niet vertrouwde en niet mijn bankrekening nummer ging geven werd het gesprek snel beëindigd.
Alle andere gegevens die ze hadden zoals adres klopte wel.
Het moet dus XMSNET zijn geweest die deze gegevens heeft doorverkocht.
[Voor 26% gewijzigd door PatrickvZ op 11-06-2015 11:42]
Radiohead - The Tourist

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Ook mijn rechtsbijstand is inmiddels ter informatie op de hoogte gebracht, mocht ik deze case gaan escaleren.
[Voor 20% gewijzigd door jongerenchaos op 11-06-2015 13:22]
Thasaidon schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:57:
Yup, had al een verzoek gedaan om dit topic te sluiten, maar is nog niet op gereageerd.
Gelieve dus in het nieuwe topic verder te gaan:
Dit topic is gesloten.