Zojuist de officiele en vooral niet gepersonaliseerde reactie van Tweak in m'n mailbox:
Geachte heer/mevrouw,
We snappen dat de aanbieding die nu wordt gedaan niet voor iedereen even gunstig is.
Echter omdat KPN en Glashart Media besluit ermee te stoppen per 1 juli, hebben wij onze horizon moeten verbreden.
Dit betekent echter niet dat Sparql maar een 'alternatief' is omdat wij noodgedwongen moeten overstappen van TV provider..integendeel we zijn trots op onze nieuwe partner
De Sparql basic abonnement zit standaard HBO in, wat elders al snel 15,00- in de maand kost, een leuke toevoeging dus vanwege het groot aantal kijkplezier.
Daarnaast worden alle kanalen die in HD aangeboden kunnen worden, uitgezonden zonder enige tussenstreams. Dit betekent dat alle HD kanalen nog mooier zijn dan wat u nu gewend bent.
En dit betekent niet alleen voor HD kanalen, maar ook de output van de standaard zenders zijn geoptimaliseerd.
De overige diensten blijven hetzelfde, dit betekent de online opslag en het Tweaknewsabonnement.
We zijn ervan bewust dat het niet voor iedereen even gunstig is qua prijs, maar daarnaast we zijn ervan overtuigd dat er niet alleen puur gekeken moet worden naar de prijs, omdat de diensten die daar tegenover wordt geleverd, een boost krijgt. We kunnen u natuurlijk niet forceren om over te stappen, maar we willen wel graag dat u meegaat zodat u de diensten zelf kan ervaren.
Ons aanbod, die wij per brief aan u hebben gedaan, is blijvend.
Een ander aanbod wordt niet gedaan, onze excuses als wij u hier niet in hebben kunnen overtuigen.
Met vriendelijke groet,
Joost
Mijn reactie was:
Beste Joost,
Wat is die 'boost'? Ik heb niet gevraagd om HBO, bij iedere andere provider is dit een optie. Nu wordt het verplicht.
Verder ga ik 10 Mbit per maand minder krijgen. Wat is hier de 'boost'?
En misschien dat het personeel van Tweak veel geld verdiend maar voor de meeste mensen is het meer betalen wel degelijk een punt. Zeker als je er minder voor krijgt of diensten krijgt die je niet gevraagd hebt.
Kortom, laat mij die 'boost' zien en ik blijf.
En alsjeblieft, noem Sparq! geen partner, het is onderdeel van hetzelfde concern als Tweak (Cambrium).
Sparq! is een niet bewezen dienstverlener en internet op de tablet/ipad is ook niet meer mogelijk (wederom mis ik de 'boost').
Mag ik jullie attenderen op het forum op tweakers.net? Vanaf pagina 101 wordt het voor jullie erg interessant denk ik:
Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2
Je spreekt van een aanbieding. Maar dat is het in geen geval.
Ik vind het echt absoluut onbegrijpelijk dat een bedrijf zo met haar klanten kan omgaan. Wij betalen jullie salaris.
De standaard, zelfs niet gepersonaliseerde mail, die ik van je ontving laat al zien hoe weinig de klant voor Tweak betekend.
Ik wil niet weg, maar dit aanbod is ronduit onbehoorlijk te noemen.
Aangezien HBO een premium is en ik daar niet in geinteresseerd ben, graag deze uit het 'aanbod' verwijderen zodat ik voor een vergelijkbaar bedrag kan overstappen naar 100Mbit. Dan heb ik eindelijk de 'boost' die je beloofd.
Met vriendelijke groet,
Het is niet dat ik dom ben. Jij bent gewoon zo slim.