Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.396 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:07
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:36:
[...]

Dat is niet helemaal waar want ik heb als 60/60 All-in-1 Groen voor 50 euro nu twee keuzes.
- Hetzelfde bedrag in de maand voor 50/50 en sparkle light (geen HD) -> Achteruitgang
- Voor 5 euro meer in de maand 100/100 en sparkle basic -> Vooruitgang maar kost extra

Uiteindelijk heb ik voor 250/250 gekozen. Omdat ik dan 4x mijn huidige internet snelheid krijg met een stuk meer TV kanalen + HBO (Ik kijk graag Game of Thrones :) ) voor "slechts" 10 euro per maand meer.
Lijkt mij een goed deal ondanks dat ik 120 euro meer kwijt ben per jaar.
Allemaal leuk en aardig maar als ik het 250/250 pakket wil hebben krijg ik dit te zien bij de postcode check:

GEFELICITEERD! Glasvezel is op uw adres beschikbaar.

Helaas is de gewenste snelheid niet beschikbaar op uw adres. We hebben wel andere snelheden voor u beschikbaar.

Even voor de duidelijkheid, er kan in mijn woonplaats 500/500 geleverd worden door andere providers.

Hoe je het ook draait of keert, de aanpak van Tweak is niet zorgvuldig gekozen en veel bestaande klanten maar ook nieuwe klanten zullen afhaken.
De producten en prijzen zijn alleen interessant voor een zeer beperkte groep gebruikers en dan ook nog in een paar woonplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:22:
[...]

Deze zijn voor mij nog onbeantwoord.

2. Is de toegang voor Tweak abonnoees tot de tweak nieuwgroepen de maximale abonnee snelheid of is het begrenst tot 100mbit zoals voor tweak news klanten van andere providers?
Op de site van Tweak staat maximaal 100 Mbit
Bij elk glasvezel-abonnement krijgt u gratis toegang tot onze usenet nieuwsgroepen van TweakNews. Dat houdt in dat u gratis en onbeperkt kunt downloaden met maximaal 100 Mbit. Onbeperkt downloaden met hoge snelheid, ruim 1100 dagen retentie en helemaal gratis voor glasvezel-abonnees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 22:02

greatgonzo

schit-te-rend!

Net gebeld met de klantenservice, samengevat:
- De prijzen zijn eenmaal nu vastgesteld, worden op korte termijn niet aangepast
- Reden is ook dat ze redelijk in lijn liggen met andere ISP's (hebben ze op zich een punt, als je HBO bij andere aanbieders erbij pakt kom je voor de goedkoopste pakketten ook al in de buurt van €60, verschil is natuurlijk wel dat je "gedwongen" wordt dit te kiezen bij Tweak)
- Er zijn echter veel klachten binnengekomen, en ze nemen dit signaal wel serieus. De verwachting is wel dat ze in de zomer wat met de prijs zullen doen. Maar daar kan hij geen enkele toezegging op geven.

Mij zijn ze dus toch kwijtgeraakt, ik ga niet wachten tot de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

suizer schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:52:
[...]

Op de site van Tweak staat maximaal 100 Mbit

[...]
Hmmm, nou ja afwachten of het daadwerkelijk gecapt is dan maar. Kan ik in ieder geval nog wat met mijn verbinding doen als ik usenet compleet leeg trek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:37
Even mijn visie op dit alles. Tweak probeert een nieuw product in de markt te brengen. Dit op zich is lovenswaardig. Helaas is het een hele drastische ingreep. Blijkbaar is het onmogelijk om de bestaande diensten tegelijk te handhaven. Nu denk ik niet dat Tweak zo naïef is om te denken dat alle abbonees trouw zullen blijven. Echter het is in sommige gevallen best zo dat Tweak wel erg interresant is voor een bepaalde doelgroep. Dus er zal ook weer aanwas komen van nieuwe klanten. Al met al een grote operatie van een bedrijf die de markt wat wil openbreken. Zoals al gezegd dat aspect vind ik lovenswaardig.

Ik ga niet lopen zeuren op dat producten in sommige gevallen duurder worden. Dat is inherent aan deze drastische keuze. Er is altijd de mogelijkheid om over te stappen. Echter mijn punt van kritiek is wel gebrekkige communicatie over de toekomst. Wat is het tijdsschema waarin tweak de nieuwe PoP's gaat uitrollen? In de gebieden waar de nieuwe PoP's in de toekomst worden geïnstalleerd krijgen de mensen daar dan ook een korting op het abonnement zoals nu Almere en Enschede heeft? Blijkbaar is de reden van deze korting dat Tweak de diensten daar goedkoper kan aanbieden dan verwacht je dat de afnemer daar van gaat profiteren. Als Tweak een beetje kan informeren over hun plannen dan zouden denk ik velen wel bij Tweak blijven en der overbruggingsperiode en het tijdelijk duurdere abonnement accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Aaargh! schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:15:
[...]

Dat is al sinds de oprichting van Tweak zo. Zie hier de allereerste vooraankondiging) van het oprichten van Tweak.

Specifieke quote: "Over de exacte prijzen en abonnementsvormen kunnen we nog weinig zeggen, maar ze zullen zeker op de Tweaker toegespitst zijn."

Dit is al sinds dag 1 de insteek van Tweak, in de jaren waren ze wat afgedwaalt en een meer doorsnee consumenten ISP geworden. Ik ben juist blij dat ze terug zijn bij hun roots, zelf de touwtjes in handen nemen en voorop lopen qua snelheden en techniek.

13-in-een-dozijn consumenten ISP's zijn er genoeg, als dat is wat je zoekt.

[...]

Doen ze toch ook niet meer >:)

De goedkope abbo's zijn idd niet interessant meer, die kunnen ze beter weglaten en alleen nog maar gbit aanbieden. Het verbaast me echt dat hier zoveel tweakers zijn die langzame internet verbindingen hebben, ik had verwacht dat 99% wel het voor snelst mogelijke abbo zou hebben.
Als ik jou zo hoor, zou Tweak maar moeten stoppen met het aanbieden in plaatsen anders dan Almere en Enschede, want daar is 100/100 maximaal en dat is toch wel inferieur. Helaas, of misschien wel gelukkig, wonen we niet allemaal in deze twee steden en hebben we in de rest van Nederland niet de mogelijkheid tot het afsluiten van snellere abonnementen. Deze rest van Nederland zorgt er echter wel mede voor dat Tweak de investeringen kan doen.

Voor mij is het onbegrijpelijk en onaanvaardbaar dat een zelfde abonnement in Almere / Enschede 9 euro per maand goedkoper is dan in de rest van glasvezelland. Ik vraag me zelfs af of dit wel wettelijk mag (discriminatie op basis van locatie :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 13:17

Radjesh

hoi

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:28:
Ik zit ook naar Vodafone te kijken. Ik heb nu alles-in-een 50/50 blauw (glas) voor €50 in de maand. Voor 50/50 alles-in-een (glas) bij Vodafone ben je €47 per maand kwijt. Je mist dan alleen de nieuwsgroepen. Maar zoals eerder aangeven ben ik huiverig voor de downtime tijdens de overstap.
Hoeveel downtime?

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ergens moet er een schakelaar worden omgezet van Tweak naar Vodafone (glas naar glas). In het verleden kon het zo zijn dat je dan een maand zonder internet zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 11:18
Chakotay schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:25:
Heeft iemand toevallig al ervaring met het laten porteren van een glasaansluiting van XMS naar Tweak-Groen? Ik heb nu de Genexis hangen zoals die bij Tweak-Blauw gebruikt word (2x RJ11, 4xRJ45 en een Coaxaansluiting met zijn eigen fiber), maar Blauw is helaas niet leverbaar in mijn postcodegebied (Amersfoort).

Heb je daarnaast bij Tweak Groen de vrijheid om je eigen hardware achter de Genexis te hangen zolang het maar PPPoE praat? Het gaat me hier puur om internet, TV & telefoon gebruik ik niet.
Vraag mij dit ook af. Kan je makkelijk van XMS (wordt geleverd op dezelfde manier als tweak-blauw) overstappen naar tweak groen?
heb nu de genexis rechtstreeks op m'n server hangen die het ip 1 op 1 doorgeeft, dus server heeft xms ip. Kan dit met de nieuwe tweak groen ook makkelijk? Maak alleen gebruik van telefonie en internet.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:17
JP1980 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:11:
Even mijn visie op dit alles. Tweak probeert een nieuw product in de markt te brengen. Dit op zich is lovenswaardig. Helaas is het een hele drastische ingreep. Blijkbaar is het onmogelijk om de bestaande diensten tegelijk te handhaven. Nu denk ik niet dat Tweak zo naïef is om te denken dat alle abbonees trouw zullen blijven. Echter het is in sommige gevallen best zo dat Tweak wel erg interresant is voor een bepaalde doelgroep. Dus er zal ook weer aanwas komen van nieuwe klanten. Al met al een grote operatie van een bedrijf die de markt wat wil openbreken. Zoals al gezegd dat aspect vind ik lovenswaardig.

Ik ga niet lopen zeuren op dat producten in sommige gevallen duurder worden. Dat is inherent aan deze drastische keuze. Er is altijd de mogelijkheid om over te stappen. Echter mijn punt van kritiek is wel gebrekkige communicatie over de toekomst. Wat is het tijdsschema waarin tweak de nieuwe PoP's gaat uitrollen? In de gebieden waar de nieuwe PoP's in de toekomst worden geïnstalleerd krijgen de mensen daar dan ook een korting op het abonnement zoals nu Almere en Enschede heeft? Blijkbaar is de reden van deze korting dat Tweak de diensten daar goedkoper kan aanbieden dan verwacht je dat de afnemer daar van gaat profiteren. Als Tweak een beetje kan informeren over hun plannen dan zouden denk ik velen wel bij Tweak blijven en der overbruggingsperiode en het tijdelijk duurdere abonnement accepteren.
Dit is ook precies wat ik heb aangekaart in mijn mail die ik net heb gestuurd naar Tweak.
Naast de gebrekkige informatie over de verdere uitrol van het netwerk is de brief die je krijgt pas de EERSTE melding VANUIT tweak over het feit dat per 1 juli de huidige TV aanbiedingen worden gestopt. Dit terwijl tweakers op 16 april! dit al wist te melden.

De huidige klanten worden volledig in het donker gehouden wat betreft de veranderingen en planning die Tweak in het vooruitzicht heeft en dat neem ik ze wel erg kwalijk.

Daarnaast wordt er in de brief geen woord gerept over een periode waarin je de toestemming uiterlijk dient te verlenen... Kan ik er dus voor kiezen pas halverwege juni die brief in te zenden waardoor ik tot die tijd nog gebruik kan maken van KPN iTV?

[ Voor 5% gewijzigd door Spekkie88 op 30-04-2014 11:26 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

vincitori schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:12:
[...]

Als ik jou zo hoor, zou Tweak maar moeten stoppen met het aanbieden in plaatsen anders dan Almere en Enschede, want daar is 100/100 maximaal en dat is toch wel inferieur.
Nee, maar zodra ze klaar zijn het het uitrollen van hun eigen netwerk lijkt me dat wel een betere optie. Waarom zou je minder dan gbit aanbieden ? Het heeft geen enkel voordeel om kunstmatig de snelheid te knijpen.
Voor mij is het onbegrijpelijk en onaanvaardbaar dat een zelfde abonnement in Almere / Enschede 9 euro per maand goedkoper is dan in de rest van glasvezelland. Ik vraag me zelfs af of dit wel wettelijk mag (discriminatie op basis van locatie :) )
Maar dat is niet hetzelfde abonnement, da's nu net het punt.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Spekkie88 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:22:
Kan ik er dus voor kiezen pas halverwege juni die brief in te zenden waardoor ik tot die tijd nog gebruik kan maken van KPN iTV?
als je niets doet klapt op 1 juli KPN iTV eruit, dus het lijkt me dat als je later beslist, je wel enige tijd zonder tv zal zitten.

Er moeten immers monteurs het land ingestuurd worden, die als deadline 1 juli hebben. Hoe dichter je bij die deadline komt, hoe groter de kans dat het je niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:32:
[...]

als je niets doet klapt op 1 juli KPN iTV eruit, dus het lijkt me dat als je later beslist, je wel enige tijd zonder tv zal zitten.
Is het ook al bekend wat er dan met je abonnement gebeurd? Blijf je hetzelfde betalen of ga je automatisch over naar internet+bellen?

De telefonische helpdesk is helaas niet bereikbaar door drukte

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:55
marcdek schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:45:
[...]

Welke switch heb je hier voor gebruikt? Mij lukte het splitsen van de VLAN's alleen met een (dure) Cisco namelijk.
En de Zyxel is al een verbetering als je zelf de instellingen kunt bepalen. Dan is Vlan splitsing niet perse noodzakelijk.
Beste marcdek,

Ik heb inderdaad de (dure) Cisco switches gebruikt. 2 stuks om precies te zijn. SLM2008.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
greatgonzo schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:32:
[...]

Er moeten immers monteurs het land ingestuurd worden, die als deadline 1 juli hebben. Hoe dichter je bij die deadline komt, hoe groter de kans dat het je niet gaat lukken.
dat vraag ik me dus af, want in de brief staat:
"MOCHT u nieuwe apparatuur nodig hebben..."
Wat mij doet vermoeden dat dat dus niet in alle gevallen nodig is... Daarnaast vraag ik me af of je ook een nieuwe glasvezel "modem" nodig hebt als je niet in de omgeving van Almere/Enschede woont aangezien in de rest van nederland er eigenlijk niets verandert behalve dan dat je TV stream nu Sparql heet ipv KPN iTV (in het geval van Tweak Groen), de TV stream komt namelijk nog steeds bij KPN vandaan...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
OriginalDon schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:04:
Nu:
Glas Groen Alles-in-1 100Mbit : 55,00
Extra zenderpakket : 10,00
Opnemen : 4,95
Extra ontvanger : 4,00

Straks:
Glas 100 : 54,95
+ HBO gratis

Ik ga er €15,05 op vooruit!
Ik geef toe, het wiskunde-onderwijs is slecht volgens het nieuws, maar volgens mij ga je er maar €0,05 op vooruit. En je hebt HBO, maar ja, ook nieuwsgroepen....beetje dubbelop.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:34:
[...]

Is het ook al bekend wat er dan met je abonnement gebeurd? Blijf je hetzelfde betalen of ga je automatisch over naar internet+bellen?

De telefonische helpdesk is helaas niet bereikbaar door drukte
Onderaan mijn brief, en bevestigd door de medewerker:
"Let op: als u niet akkoord gaat met het nieuwe voorstel dan houden uw diensten bij tweak per 1 juli 2014 op..
Ik zelf ga dit weekend al over, ik wil namelijk mijn nummer behouden. Ik ben bang dat als ik het op 1 juli laat aankomen, dat het nummerbehoud dan ergens tussen wal en schip eindigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Aaargh! schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:31:
[...]

Nee, maar zodra ze klaar zijn het het uitrollen van hun eigen netwerk lijkt me dat wel een betere optie. Waarom zou je minder dan gbit aanbieden ? Het heeft geen enkel voordeel om kunstmatig de snelheid te knijpen.

[...]

Voor de eindgebruiker is het wel hetzelfde abo, je krijgt precies hetzelfde in "handen" , alleen omdat je in niet in Enschede/Almere woont is het 9 euro duurder (ik ga even van 100/100 met sparql basic uit). Dat er een andere infrastructuur achter ligt, kan mij niet zo boeien, al doen ze het met postduiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:22
greatgonzo schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:43:
[...]

Onderaan mijn brief, en bevestigd door de medewerker:

[...]

Ik zelf ga dit weekend al over, ik wil namelijk mijn nummer behouden. Ik ben bang dat als ik het op 1 juli laat aankomen, dat het nummerbehoud dan ergens tussen wal en schip eindigt
Hoe heb je Tweak dan beëdigd? Gewoon telefonisch? Ik ga naar upc en die hebben een levertijd binnen 10 dagen. En mischien als ik naar de upc winkel ga wel eerder, want dan krijg je het hele pakket gelijk mee volgens mij.

[ Voor 73% gewijzigd door WhySoSerious? op 30-04-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

vincitori schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:44:
[...]

Voor de eindgebruiker is het wel hetzelfde abo, je krijgt precies hetzelfde in "handen" , alleen omdat je in niet in Enschede/Almere woont is het 9 euro duurder (ik ga even van 100/100 met sparql basic uit). Dat er een andere infrastructuur achter ligt, kan mij niet zo boeien, al doen ze het met postduiven
Welke infrastructuur er achter ligt is voor mij juist een heel groot punt, ik hoef niks van KPN, geen TV en geen Internet.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
Je krijgt ook geen TV en Internet van KPN. Je krijgt het van Tweak en dealt alleen maar met Tweak.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
eymey schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:52:
Je krijgt ook geen TV en Internet van KPN. Je krijgt het van Tweak en dealt alleen maar met Tweak.
Uit een mail die ik van Tweak heb ontvangen:
"in Almere en Enschede bieden wij diensten aan via ons eigen netwerk. In de rest van Nederland leveren wij via het netwerk van KPN."

Oftewel je krijgt dan nog steeds alles via KPN totdat Tweak zijn eigen spullen in de PoP heeft staan.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:42
Spekkie88 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:03:
[...]

Uit een mail die ik van Tweak heb ontvangen:
"in Almere en Enschede bieden wij diensten aan via ons eigen netwerk. In de rest van Nederland leveren wij via het netwerk van KPN."

Oftewel je krijgt dan nog steeds alles via KPN totdat Tweak zijn eigen spullen in de PoP heeft staan.
Denk dat het punt meer is, je neemt een dienst af bij Tweak, niet KPN.

Ik zal ze ook een mail sturen, ondanks Enschede, ga ik ook weg. Het slikken of stikken principe, is een mentaliteit die ik niet ga sponsoren. Ben al in contact met meerdere aanbieders v.w.b. overstap, nog even de kosten tegen elkaar afwegen en dan stappen we over.

[ Voor 21% gewijzigd door Loekie op 30-04-2014 12:09 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Loekie schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:06:
[...]

Ik zal ze ook een mail sturen, ondanks Enschede, ga ik ook weg. Het slikken of stikken principe, is een mentaliteit die ik niet ga sponsoren. Ben al in contact met meerdere aanbieders v.w.b. overstap, nog even de kosten tegen elkaar afwegen en dan stappen we over.
Dat kan wel zijn maar het komt er dus wel op neer dat je nog steeds zit opgescheept met de TV streams van KPN ondanks dat je meer moet gaan betalen om hetzelfde aantal zenders te behouden, of je gaat flink achteruit in je zenderaanbod. Dit terwijl er in werkelijkheid nog niets is veranderd...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:06:
[...]

Ik hoop niet dat je naar KPN overstapt of 1 van de ontelbare dochters (zijn er nog onafhankelijken naast tweak en tele2?) Het is immers KPN die de aanleiding gaf door TV niet meer in hun wholesale (?) op te nemen. Dus het slikken of stikken komt oorspronkelijk van KPN en tweak is wat dat betrefd dus ook "slachtoffer". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:16:
[...]

Ik hoop niet dat je naar KPN overstapt of 1 van de ontelbare dochters (zijn er nog onafhankelijken naast tweak en tele2?) Het is immers KPN die de aanleiding gaf door TV niet meer in hun wholesale (?) op te nemen. Dus het slikken of stikken komt oorspronkelijk van KPN en tweak is wat dat betrefd dus ook "slachtoffer". ;)
Onzin, Tweak heeft net als vele andere providers altijd de mogelijkheid gehad om eigen apparatuur in de PoP´s te plaatsen.
Dat ze dit niet doen omdat het te duur is kun je KPN niet verwijten.

Natuurlijk zit KPN overal dik in, maar dat wil nog niet zeggen dat providers zich compleet afhankelijk van KPN zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:16:
[...]

Principieel zou ik zeggen, glasvezel voor internet + ziggo kabel, maar portemonnee spreekt ook mee.
Ik hoef niet het 'slachtoffer' te sponsoren, zeker niet als ze het brengen als 'the second coming from ....' Als ze het transparant hadden gebracht en ook IPTV-streams vrij dan had ik het wel kunnen waarderen, maar nu raak ik gewoon de investeringen die ik gedaan heb om TV op te nemen kwijt en krijg niets gelijkwaardigs terug. Bij andere ISP krijg ik hetzelfde product voor de zelfde prijs minus usenet + TV kijken via App(die box kan me niet interesseren).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

WhySoSerious? schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:45:
[...]

Hoe heb je Tweak dan beëdigd? Gewoon telefonisch? Ik ga naar upc en die hebben een levertijd binnen 10 dagen. En mischien als ik naar de upc winkel ga wel eerder, want dan krijg je het hele pakket gelijk mee volgens mij.
ik bedoel eigenlijk: dit weekend hak ik de knoop door wat het wordt, ff met moeder de vrouw overleggen. Maar die was eigenlijk ook al om.

Ik denk dat ik gewoon een aangetekende brief stuur, waarin ik formeel opzeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:28:
[...]

Onzin, Tweak heeft net als vele andere providers altijd de mogelijkheid gehad om eigen apparatuur in de PoP´s te plaatsen.

Natuurlijk zit KPN overal dik in, maar dat wil nog niet zeggen dat providers zich compleet afhankelijk van KPN zijn.
Zonder in een welles nietes spelletje te willen belanden is het toch overduidelijk KPN die de aanleiding gaf.
Sterker nog, ik durf te beweren dat als KPN het TV aanbod in de wholesale had gelaten dat er nu niets aan de hand was geweest. Misschien dat Tweak dan alsnog op termijn een eigen TV dienst had opgezet, maar dat bestaande klanten nog gewoon iTV van KPN hadden kunnen houden. Vergeet niet dat Tweak Groen en Blauw op sommige plekken ook leverbaar waren op hetzelfde adres.

Dus mijn persoonlijke mening is dat Tweak net zeveel slachtoffer is van KPN als wij en omdat het zo'n kleine speler is nu eenmaal niet in ieder PoP hun apparatuur kan plaatsen of staffelkorting kan bedingen voor TV buiten Enschede/Almere.

Maar zie het als een voordeel. Over een tijdje staat het land vol met de nieuwste apparatuur van Tweak en moeten Enschede/Almere het nog doen met ouwe meuk wat vandaar de dag dan nog modern mag zijn. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:40

ST10©DE

Dus.............

Ik hoop dat het tv signaal van Sparql beter is dan hun website. In Chrome kan ik de bij de Faq's alleen de vargen lezen. Als ik die probeer uit te klappen om het antwoord te lezen gebeurt er niks.

Sowieso is de informatie erg karig.

edit:hmm, de faq's doen het nu opeens wel...

[ Voor 9% gewijzigd door ST10©DE op 30-04-2014 13:02 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
[...]

ODF toegang is niet overal vanzelf sprekend, in "onze" POP (lees veredelde straatkast) daar past niets meer in.

Daarnaast moet de gemeente het ook maar net goed vinden om de boel weer open te laten breken zodat een ISP een extra vezel naar de POP kan brengen...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:30:
[...]

Principieel zou ik zeggen, glasvezel voor internet + ziggo kabel, maar portemonnee spreekt ook mee.
Ik hoef niet het 'slachtoffer' te sponsoren, zeker niet als ze het brengen als 'the second coming from ....' Als ze het transparant hadden gebracht en ook IPTV-streams vrij dan had ik het wel kunnen waarderen, maar nu raak ik gewoon de investeringen die ik gedaan heb om TV op te nemen kwijt en krijg niets gelijkwaardigs terug. Bij andere ISP krijg ik hetzelfde product voor de zelfde prijs minus usenet + TV kijken via App(die box kan me niet interesseren).
Ze blazen ook niet van de toren dat ze slachtoffer zijn. Dat is slechts mijn analyse van de situatie. Deze tegenslag pakken ze (gedwongen) als kans op om een eigen platform te ontwikkelen. En wie weet nemen andere ISPs straks ook de diensten van Sparkle af ipv een eigen platform op te zetten.

Je kunt beter je nieuwe dienst als "Second coming" adverteren dan als "we moeten wel omdat die KPN e....." :+

Ook kunnen we in Enschede /almere al genieten van sneller internet tegen redelijke prijs. Kun je lang op wachten bij KPN (welkoms korting niet meegerekend).

Maar je kunt zoveel doen als mogelijk is. Men had ook Sparkle achterwege kunnen laten zodat iig Enschede/Almere en in de toekomst de rest van nederland dus gewoon net zo duur uit is als de rest van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 16:02
TSS_Droopy schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:34:
[...]

Beste marcdek,

Ik heb inderdaad de (dure) Cisco switches gebruikt. 2 stuks om precies te zijn. SLM2008.
Ik heb laatst voor een bekende de VLAN afgesplits (KPN Internet en TV) met dit apparaat
pricewatch: Netgear Prosafe GS105E
Geen problemen mee gehad tot nog toe

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
fast-server schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:58:
[...]

ODF toegang is niet overal vanzelf sprekend, in "onze" POP (lees veredelde straatkast) daar past niets meer in.

Daarnaast moet de gemeente het ook maar net goed vinden om de boel weer open te laten breken zodat een ISP een extra vezel naar de POP kan brengen...
Volgens mij zijn de meeste PoP´s van een behoorlijke omvang, formaat schuurtje/garage. Daar past dus genoeg apparatuur in voor de niet-KPN providers.
Het is verder niet zo dat de straat open moet omdat een ISP toegang tot de PoP moet krijgen.
Die glasvezels liggen er al en de City PoP's hebben dus aansluitingen genoeg beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Dit dus.

Overigens, dat KPN televisie niet meer in de wholesale heeft zitten is iets wat hier in het IPTV topic naar voren is gebracht door iemand.

Maar ik moet de officiele bevestiging nog zien hiervan. Want de producten staan nog steeds op www.kpnwholesale.com en over providers als Fiber Nederland en Scarlet, die ook beiden nog steeds het ITNS/GHM pakket voeren, heb ik nog niet kunnen vinden wat die gaan doen.

Dat Tweak nu een eigen TV platform heeft kan er natuurlijk mee te maken hebben (wat geen_naam zegt dus), maar ik denk dat het het meest te maken heeft met ambitie en eindelijk de financiën om die stappen te nemen. Ze zijn er ook al meer dan een jaar mee bezig. Ik weet niet of KPN partijen al zo lang van te voren op de hoogte heeft gesteld dat het ging stoppen. Maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat het wholesale contract tussen Tweak en KPN stopt (dat loopt alweer een tijdje ook) en dat het niet meer hernieuwbaar is.

Anderszijds is het wel weer frappant dat Tweak zo enorm hard aan die 1 juli trekt (wat inderdaad ook in het verhaal staat omtrent Wholesale TV. Maar dan zou ik verwachten dat ik, als Vodafone klant met een ITNS aansluiting, ook al wat te horen zou moeten krijgen. 1 juli is al best dichtbij.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 30-04-2014 13:45 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
HoppyF schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:24:
[...]

Volgens mij zijn de meeste PoP´s van een behoorlijke omvang, formaat schuurtje/garage. Daar past dus genoeg apparatuur in voor de niet-KPN providers.
Het is verder niet zo dat de straat open moet omdat een ISP toegang tot de PoP moet krijgen.
Die glasvezels liggen er al en de City PoP's hebben dus aansluitingen genoeg beschikbaar.
Dat klopt dus niet helemaal.

Sowieso (zie XMS topic) zijn de PoP's bij fast-server (Portaal gebied) écht kasten waar je nieteens op je hurken in kan zitten, laat staan een telco rack.

Verder heb je gelijk vwb de vezelringen tussen City PoP's en Area PoP's. Maar naar de City-PoP toe moet met wat pech wel degelijk gegraven worden voor een eigen backhaul (of er moeten nog donkere vezels zijn van een leverancier die al een backhaul daar heeft voor een andere operator).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 10:28
Wij hebben hier nu glas blauw, met de streams van GM dus.
Blijft dat zo of gaan we nu de lagere kwaliteit KPN streams krijgen. Of zijn die niet zo slecht meer tegenwoordig?

Overigens nu blauw/R+ 100mbit met twee extra ontvangers voor ca. 72,-
En straks hetzelfde voor ongeveer dezelfde prijs.

Hoop alleen wel die settopboxen een beetje goed en snel(!!) zijn, en dat ze opschieten met de App.

We nemen de gok en zien wel wat er gebeurt. (Iemand moet toch voor proefkonijn spelen? >:) ) Ik hou dit topic in de gaten in ieder geval!

[ Voor 8% gewijzigd door NovapaX op 30-04-2014 13:50 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Ik zal de foto van onze "mega" POP dan ook maar even hier neerzetten.

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/ktsqhs525/pop.jpg

Er zijn meer plaatsen waar zoiets staat... Tenzij er een stapelbare variant opgezet kan worden kan er gewoon niets meer bij in. (zelfs KPN niet)
ISP Keuze: XMS aka Telfort

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, zo zien ze er in Almere ook ruwweg uit :).

Ik denk dus wel dat je mag stellen dat die kleine PoP's echt Portaal-specifiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
NovapaX schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:48:
Wij hebben hier nu glas blauw, met de streams van GM dus.
Blijft dat zo of gaan we nu de lagere kwaliteit KPN streams krijgen. Of zijn die niet zo slecht meer tegenwoordig?

Overigens nu blauw/R+ 100mbit met twee extra ontvangers voor ca. 72,-
En straks hetzelfde voor ongeveer dezelfde prijs.

Hoop alleen wel die settopboxen een beetje goed en snel(!!) zijn, en dat ze opschieten met de App.

We nemen de gok en zien wel wat er gebeurt. (Iemand moet toch voor proefkonijn spelen? >:) ) Ik hou dit topic in de gaten in ieder geval!
Wat mij betreft zijn ze nooit "ontzettend slecht" geweest. Wel zichtbaar minder dan bij WGDO of "de kabel" maar inmidels heb ik in het KPN Glasvezel topic gelezen dat KPN alweer nieuwe encoders heeft draaien waardoor de verschillen weer nóg kleiner worden (overigens nog niet voor alle zenders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
fast-server schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:49:
Ik zal de foto van onze "mega" POP dan ook maar even hier neerzetten.

Er zijn meer plaatsen waar zoiets staat... Tenzij er een stapelbare variant opgezet kan worden kan er gewoon niets meer bij in. (zelfs KPN niet)
ISP Keuze: XMS aka Telfort
Dat zijn wel mini PoP's, die ken ik niet.
Wellicht de 1e generatie PoP's?

Ik ken alleen het grotere formaat waarin dus ruimte genoeg zit om e.e.a. uit te plaatsen en aansluiten.
Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.westo.nl/wp-content/uploads/2011/04/POP-station-Veenoord-westo-prefab-beton-glasvezel-b1440sfw-525x350.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 10:12
OriginalDon schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:04:
Nu:
Glas Groen Alles-in-1 100Mbit : 55,00

Straks:
Glas 100 : 54,95
+ HBO gratis

Ik ga er €15,05 op vooruit!
Hoe ga je er € 15,05 op vooruit dan? Was je al van plan om HBO te nemen? Zo niet, dan kun je HBO er niet uit laten en dus 15 euro besparen. Kortom, je gaat er € 0,05 cent op vooruit en krijgt een dienst die je niet gevraagd hebt. Wel appels met appels vergelijken aub. :)
Overigens zit je ongetwijfeld in Almere etc.

Het is niet dat ik dom ben. Jij bent gewoon zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Wdeb schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:42:
[...]

Ik geef toe, het wiskunde-onderwijs is slecht volgens het nieuws, maar volgens mij ga je er maar €0,05 op vooruit. En je hebt HBO, maar ja, ook nieuwsgroepen....beetje dubbelop.

Wdeb
:o Nou, inderdaad. Het is dat je het zelf zegt.
HBO: normaal 15,00 p/m ...
Nieuwsgroepen had ik al, en blijf ik houden. Dus daar geen winst. Volgens mij telt 15,00 + 0,05 toch ècht 15,05 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
marcdek schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:51:
[...]

Hoe ga je er € 15,05 op vooruit dan? Was je al van plan om HBO te nemen? Zo niet, dan kun je HBO er niet uit laten en dus 15 euro besparen. Kortom, je gaat er € 0,05 cent op vooruit en krijgt een dienst die je niet gevraagd hebt. Wel appels met appels vergelijken aub. :)
Overigens zit je ongetwijfeld in Almere etc.
HBO wilden wij inderdaad al graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
mwoe schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:16:
[...]

Vraag mij dit ook af. Kan je makkelijk van XMS (wordt geleverd op dezelfde manier als tweak-blauw) overstappen naar tweak groen?
heb nu de genexis rechtstreeks op m'n server hangen die het ip 1 op 1 doorgeeft, dus server heeft xms ip. Kan dit met de nieuwe tweak groen ook makkelijk? Maak alleen gebruik van telefonie en internet.
Extern ip rechtstreeks in je server? brrrrrrrrrrrrrrrr het idee alleen al.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcdek schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:55:
[...]

Hangt er helemaal vanaf wat er op die server draait en wat er op L2 tuusen de server en het internet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:37:
[...]

Dit dus.

Overigens, dat KPN televisie niet meer in de wholesale heeft zitten is iets wat hier in het IPTV topic naar voren is gebracht door iemand.

Maar ik moet de officiele bevestiging nog zien hiervan. Want de producten staan nog steeds op www.kpnwholesale.com en over providers als Fiber Nederland en Scarlet, die ook beiden nog steeds het ITNS/GHM pakket voeren, heb ik nog niet kunnen vinden wat die gaan doen.
Ik gok dat het een kwestie van tijd is voor je de officiële bevestiging zult zien.

nieuws: Scarlet maakt interactieve tv met 122 zenders in basispakket beschikbaar

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-04-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
TSS_Droopy schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:34:
[...]

Beste marcdek,

Die dure apparaten zijn straks helaas overbodig, met IGMP snooping op je WAN.
Je hebt straks maar 2 vlans aan de WAN kant. Op beide DHCP instellen en krijg je adressen van Tweak. Eentje publiek en de ander rfc1918. Dus inderdaad, DHCP'en op je vlan4 met daarover een NAT met static route naar het TV platform. De STB kan daardoor straks ook in je LAN hangen en het internet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
Aaargh! schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:31:
[...]

[...]

Wat ga je als "tweaker" doen met gbit internet? Je films downloaden? Ben je dan een tweaker?
Ik heb je nu een paar keer zien schrijven dat echte tweakers de hoogste snelheid willen. De vraag is alleen waarom?
Ik heb 60/60, draai m'n eigen servers. Werk al 25 jaar in de ICT. Ben ik nu een simpele consument? Alles wat ik doe op internet haalt de 60 Mbit niet, dus ook de 100 niet en zeker de 1000 niet. Als echte tweaker zou je toch moeten weten dat 99,99% van de locaties die jij op internet bezoekt je ook geen 100 of 1000 Mbit gaan geven (ook de newsservers niet).
Dus wanneer is 1Gbit interessant? Wanneer je meerdere locaties met elkaar gaat verbinden en onderling erg grote bestanden gaat uitwisselen en o prut,.dan is je harddisk of san (want je bent een tweaker) of nas mogelijk niet snel genoeg om het op de lijn te zetten.
En Tweak is overduidelijk NIET voor de professionele IT'er, want het is onmogelijk een vast ip adres te krijgen laat staan meer dan één.

Dan je opmerking over het knijpen van de snelheid. Dit is uitermate zinvol omdat je een 10Gbit verbinding (of meer..of minder) dan kunt verdelen over meerdere klanten zonder dat 1 'mega tweaker' de volledige bandbreedte opgebruikt. Maar dat had je in de tussentijd natuurlijk zelf ook al bedacht :)

Kortom, ik vind je bijdrage aan deze discussie (Tweak Glasvezel Ervaringen) weinig toevoegen en eerder mede 'tweakers' omlaag halen omdat zij niet evenveel bandbreedte nodig hebben als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:47

SilentSimon

Have you been hopped?

Als ik mijn newsservers van Tweak gebruik zit ik vrijwel altijd op de max van mn lijn. 100Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dj-sannieboy schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:05:
[...]

Ik gok dat het een kwestie van tijd is voor je de officiële bevestiging zult zien.

nieuws: Scarlet maakt interactieve tv met 122 zenders in basispakket beschikbaar
Yep, maar in de reacties op een zelfde nieuwbericht op TotaalTV meldt Scarlet zelf dat je bij glasvezel ook nog analoog en dvb-c hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
marcdek schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:06:
[...]

Wat ga je als "tweaker" doen met gbit internet? Je films downloaden? Ben je dan een tweaker?
Ik heb je nu een paar keer zien schrijven dat echte tweakers de hoogste snelheid willen. De vraag is alleen waarom?
Hosten wordt wellicht een optie bij 1Gbps/1Gpbs? Verder zou ik het eerlijk gezegd ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
proditaki schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:15:
[...]

Ik heb laatst voor een bekende de VLAN afgesplits (KPN Internet en TV) met dit apparaat
pricewatch: Netgear Prosafe GS105E
Geen problemen mee gehad tot nog toe
Ik had de 108E geprobeerd maar die zal waarschijnlijk exemplarisch defect zijn geweest. VLAN tagging werkte in het geheel niet (zelfs 'alles' naar 'alles').
Even afwachten of ik bij Tweak blijf en dan gaan we weer eens verder spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OriginalDon schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:06:
[...]

Die dure apparaten zijn straks helaas overbodig, met IGMP snooping op je WAN.
Je hebt straks maar 2 vlans aan de WAN kant. Op beide DHCP instellen en krijg je adressen van Tweak. Eentje publiek en de ander rfc1918. Dus inderdaad, DHCP'en op je vlan4 met daarover een NAT met static route naar het TV platform. De STB kan daardoor straks ook in je LAN hangen en het internet op.
Wordt dat de nieuwe officiele manier waarop de routers die Tweak levert ook worden ge-provisioned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:09:
[...]

Yep, maar in de reacties op een zelfde nieuwbericht op TotaalTV meldt Scarlet zelf dat je bij glasvezel ook nog analoog en dvb-c hebt. ;)
Ook bij Vodafone zie je dat ze minder afhankelijk willen (moeten?) zijn van KPN, nieuws: Vodafone laat klanten glasvezelpakketten maandelijks aanpassen

Ik denk dat KPN straks alleen nog wholesale WBA gaat aanbieden. (Dat zijn ze toch verplicht vanuit de ACM ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
OriginalDon schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:55:
[...]

HBO wilden wij inderdaad al graag hebben.
In dat geval ga je er inderdaag op vooruit. Als ik dat wilde hebben en ook van plan was om aan te schaffen was er niet zo'n probleem (behalve geen tv meer op m'n ipad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
eymey schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:11:
[...]

Wordt dat de nieuwe officiele manier waarop de routers die Tweak levert ook worden ge-provisioned?
Ik kan daar niet onderbouwd Ja of Nee op zeggen. Alleen dat:

VMG8324-B10A:

Routingprotocol
IGMPv2, IGMP, statische IP-routing, IGMPv3, PBR (Policy Based Routing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
marcdek schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:55:
[...]

Kan op zich best.

'Vroegah' (toen ik nog bij m'n ouders woonde en het begrip "router" nog een onbekend iets was en ook niet avoor de consument als appliance beschikbaar) had ik een Linux doosje staan dat zowel routertje speelde, als ook wat serverprocessen draaide.

Zolang je je firewall maar goed instelt en weet waar je mee bezig bent vormt dat niet een erg veel groter risico dan wanneer je een losse server achter een router of NAT hebt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Weet iemand trouwens hoe de nieuwe verbindingen met sparql aangesloten worden?
Hopelijk niet een experia-box achtige oplossing... Nu heb ik in poort 1 van de glasvezel-modem (dat grijze kastje waar de glasvezel in aangesloten zit) een internetverbinding en op poort 2 een televisieverbinding.

Maak dus gebruik van mijn eigen router, en hoop dat dat straks na de omzetting ook nog kan!

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
eymey schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:17:
[...]

Kan op zich best.

'Vroegah' (toen ik nog bij m'n ouders woonde en het begrip "router" nog een onbekend iets was en ook niet avoor de consument als appliance beschikbaar) had ik een Linux doosje staan dat zowel routertje speelde, als ook wat serverprocessen draaide.

Zolang je je firewall maar goed instelt en weet waar je mee bezig bent vormt dat niet een erg veel groter risico dan wanneer je een losse server achter een router of NAT hebt draaien.
Kan wel, maar ik gok dat het Windows is :P...maar goed...offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OriginalDon schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:15:
[...]

Ik kan daar niet onderbouwd Ja of Nee op zeggen. Alleen dat:

VMG8324-B10A:

Routingprotocol
IGMPv2, IGMP, statische IP-routing, IGMPv3, PBR (Policy Based Routing)
OK, maar dat kunnen wel meer apparaten (de Thomsons/Technicolors die KPN heel lang als Experiabox heeft gebruikt konden dat an sich ook). Dat zegt nog niet dat men het ook zo gaat aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dj-sannieboy schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:12:
[...]

Ook bij Vodafone zie je dat ze minder afhankelijk willen (moeten?) zijn van KPN, nieuws: Vodafone laat klanten glasvezelpakketten maandelijks aanpassen

Ik denk dat KPN straks alleen nog wholesale WBA gaat aanbieden. (Dat zijn ze toch verplicht vanuit de ACM ofzo?)
Alleen puur WBA kan natuurlijk niet. Ze zullen wel ook hun streams moeten blijven aanbieden (KPN WBA Broadcast streams). Óf het moet inmiddels zonder veel kosten voor de WBA-afnemer mogelijk zijn om uit vrij te kiezen bron IGMP te kunnen routeren.

Zie ook:
avdkooij in "IPTV op je HTPC"

WBA schijnen ze dus zelfs al niet meer verplicht te zijn. Strikt genomen wordt alleen over ODF nog wat geroepen.

En het klopt dat Vodafone ook al langer bezig is om onafhankelijk van KPN te worden. Daarom hebben ze vorig jaar ook Wiericke (met glasoperator, wisper en multivisie) over genomen. Maar ook hier is het weer WBA met WBA Broadcast Streams.

Dat laat iig nog steeds de kleinere providers over die nog steeds openlijk adverteren met analoge en dvb-c signaal van ITNS/GHM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
eymey schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:19:
[...]

OK, maar dat kunnen wel meer apparaten (de Thomsons/Technicolors die KPN heel lang als Experiabox heeft gebruikt konden dat an sich ook). Dat zegt nog niet dat men het ook zo gaat aanbieden.
Geen idee. Ik ben ook maar een buitenstaander. Ik heb ook maar een paar vragen gesteld omdat ik OpenWRT gebruiker ben. Volgens mij blijft het bij een vlan34 en een vlan4 met beide DHCP vanuit Tweak. Verder moet dus igmp snooping 'aanstaan' zodat vanuit de lan kant de multicast kan worden gejoined.
Je kan gewoon achter je router allemaal switches gaan hangen in hetzelfde vlan.

Zo wordt de Zyxel volgens mij met een aangepast firmware geleverd.

Het was met de KPN rommel niet mogelijk om ook gewoon op internet te gaan met je STB. Dit kan straks dus wel.

[ Voor 6% gewijzigd door OriginalDon op 30-04-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
En hoe zit met het telefonie?
In de huidge (KPN) situatie, zit dat op een apart VLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
proditaki schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:29:
En hoe zit met het telefonie?
In de huidge (KPN) situatie, zit dat op een apart VLAN.
Zover ik weet geen splitsing meer. Alles op 1 vlan. Tenzij ik dat verkeerd heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:37
Iedereen gaat er op techniek vooruit maar het gaat wel meer kosten.

Ook wel bijzonder is dat ook de DSL klanten 10mbit ook Sparql moeten nemen. TV kijken en Downloaden. Ok met 10mbit zal je dit mogelijk niet doen.

ik moet wel @marcdek een beetje gelijk geven wat doe je met 1GB ? newsgroups ben je net als anders met 60 min wel klaar heb je alles binnen wat je wilt ;-) immers 100Mbit.

Maar het is wel leuk voor cloud toepassingen ( azure etc) nu moet ik gewoon een paar minuten wachten dan wat minder maar is dit belangrijker dan de TV ?

Tweak had gewoon de datum 1 jaar moeten verplaatsen. Einde TV op 1-7-2015 dan had iedereen ruim de tijd om zijn keuze te maken en early adopters die krijgen de 9 euro korting. Nu maak je een keuze voor een pakket wat nog niet af is. Maar goed mischien hebben ze wel te veel klanten net als de NS. Kan je de prijs omhoog doen in de hoop dat ze vertrekken. ;-)

Indien ik zelf geen dvb-c meer gebruikte maakte het mij ook niks uit. Extra zenders kijk ik niet net als HD heb niet eens de tijd om te kijken. de keus is voor iedereen anders.

1-7 stopt de TV maar zal dan ook mijn internet stoppen ? ben ik dan automatisch geen lid meer. immers mijn contract wordt niet aangepast maar het stopt wel.

en een echte review van de Abox42 M12 heb ik ook nog niet gezien. Op de sparql site staat dat er geen usb op ziten en op de abox site wel. zou er een aangepaste versie komen of zit ik fout lees ik te langzaam.

straks 67 zenders afzappen om te kijken of er nog wat op is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
rob2011 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:38:
Iedereen gaat er op techniek vooruit maar het gaat wel meer kosten.

Ook wel bijzonder is dat ook de DSL klanten 10mbit ook Sparql moeten nemen. TV kijken en Downloaden. Ok met 10mbit zal je dit mogelijk niet doen.

ik moet wel @marcdek een beetje gelijk geven wat doe je met 1GB ? newsgroups ben je net als anders met 60 min wel klaar heb je alles binnen wat je wilt ;-) immers 100Mbit.

Maar het is wel leuk voor cloud toepassingen ( azure etc) nu moet ik gewoon een paar minuten wachten dan wat minder maar is dit belangrijker dan de TV ?

Tweak had gewoon de datum 1 jaar moeten verplaatsen. Einde TV op 1-7-2015 dan had iedereen ruim de tijd om zijn keuze te maken en early adopters die krijgen de 9 euro korting. Nu maak je een keuze voor een pakket wat nog niet af is. Maar goed mischien hebben ze wel te veel klanten net als de NS. Kan je de prijs omhoog doen in de hoop dat ze vertrekken. ;-)

Indien ik zelf geen dvb-c meer gebruikte maakte het mij ook niks uit. Extra zenders kijk ik niet net als HD heb niet eens de tijd om te kijken. de keus is voor iedereen anders.

1-7 stopt de TV maar zal dan ook mijn internet stoppen ? ben ik dan automatisch geen lid meer. immers mijn contract wordt niet aangepast maar het stopt wel.

en een echte review van de Abox42 M12 heb ik ook nog niet gezien. Op de sparql site staat dat er geen usb op ziten en op de abox site wel. zou er een aangepaste versie komen of zit ik fout lees ik te langzaam.

straks 67 zenders afzappen om te kijken of er nog wat op is ;-)
Mijn reactie was:
Beste ReseT,

Met Sparql Basic leveren wij een premium aanbieding incl HBO en zenders
in HD kwaliteit. Uw huidige abonnement zal automatisch per 1/7/2014 beeindigd worden
mocht u niet op onze aanbieding in willen gaan.

Mvg

Tweak servicedesk

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OriginalDon schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:26:
[...]

Geen idee. Ik ben ook maar een buitenstaander. Ik heb ook maar een paar vragen gesteld omdat ik OpenWRT gebruiker ben. Volgens mij blijft het bij een vlan34 en een vlan4 met beide DHCP vanuit Tweak. Verder moet dus igmp snooping 'aanstaan' zodat vanuit de lan kant de multicast kan worden gejoined.
Je kan gewoon achter je router allemaal switches gaan hangen in hetzelfde vlan.

Zo wordt de Zyxel volgens mij met een aangepast firmware geleverd.

Het was met de KPN rommel niet mogelijk om ook gewoon op internet te gaan met je STB. Dit kan straks dus wel.
Wat betreft dat laatste: Dat zou mooi zijn als dat kan. Maar heb je ook info van Tweak/Sparql gekregen dat de door hun geleverde configuratie dit ook echt gaat kunnen? Het zou een doorbraak zijn als Tweak de eerste provider is waar je TV set top box bv. ook content van DLNA/UPNP spullen in je eigen LAN kan gaan spelen.

Verder ben ik niet helemaal thuis in het IGMP gebeure, maar volgens mij betekent "IGMP Snooping" niet dat je vanuit de LAN kant multicasts kan joinen. IGMP snooping betekent volgens mij puur dat je switch niet de IGMP streams vrolijk op alle poorten uit gaat blèren maar actief kijkt vanaf welke poort de join is gebeurd. Maar dat moet dan nog wel op het juiste VLAN zijn.

Dat VLAN34 en VLAN4 is trouwens een typische KPN WBA/WIA configuratie :). Veel meest recente Tweak Groen opleveringen (dus nog met KPN Interactieve TV set top box) hadden al die configuratie.

Iig, ik denk dat het vooral wachten wordt op de eerste opleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
eymey schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:44:
[...]

Wat betreft dat laatste: Dat zou mooi zijn als dat kan. Maar heb je ook info van Tweak/Sparql gekregen dat de door hun geleverde configuratie dit ook echt gaat kunnen? Het zou een doorbraak zijn als Tweak de eerste provider is waar je TV set top box bv. ook content van DLNA/UPNP spullen in je eigen LAN kan gaan spelen.

Verder ben ik niet helemaal thuis in het IGMP gebeure, maar volgens mij betekent "IGMP Snooping" niet dat je vanuit de LAN kant multicasts kan joinen. IGMP snooping betekent volgens mij puur dat je switch niet de IGMP streams vrolijk op alle poorten uit gaat blèren maar actief kijkt vanaf welke poort de join is gebeurd. Maar dat moet dan nog wel op het juiste VLAN zijn.

Dat VLAN34 en VLAN4 is trouwens een typische KPN WBA/WIA configuratie :). Veel meest recente Tweak Groen opleveringen (dus nog met KPN Interactieve TV set top box) hadden al die configuratie.

Iig, ik denk dat het vooral wachten wordt op de eerste opleveringen.
Ik ben nog klant uit een eerder tijdperk waar we nog gewoon een vlan6 hadden (en hebben) :)
Als het goed is gaat mijn antwoord morgen op de bus. Ik zal dan waarschijnlijk een van de eersten zijn.

Ik zal mn bevindingen tegen die tijd hier wel plempen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
eymey schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:44:
[...]

Die info heb ik inderdaad uit eerste hand. In de toekomst kun je ook denken aan (wellicht ook zelfgemaakte) Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
OriginalDon schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:59:
[...]

Ik ben nog klant uit een eerder tijdperk waar we nog gewoon een vlan6 hadden (en hebben) :)
Als het goed is gaat mijn antwoord morgen op de bus. Ik zal dan waarschijnlijk een van de eersten zijn.

Ik zal mn bevindingen tegen die tijd hier wel plempen
Same here, VLAN 6.
Mijn antwoord is vanochtend op de bus gaan. Ik heb telefonie/tv/internet, ik zal ook wel melden hoe/wat tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
proditaki schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:02:
[...]

Same here, VLAN 6.
Mijn antwoord is vanochtend op de bus gaan. Ik heb telefonie/tv/internet, ik zal ook wel melden hoe/wat tzt.
Straks geen PPPoE meer!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
We zullen het zien.
Ik ben nu PPPoE voor inet en telefonie :)
Gelukkig ondersteund de Grandstream HT286 die ik gebruik voor Telefoonie zo ongeveer alles (vlan, pppoe dhcp etc), dus dat kotm wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:37
hier een link met info over de M12 box

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=490811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hmm, dit kreeg ik als antwoord van de helpdesk op de vraag of de nieuwe oplossing ook flexpoorten heeft net zoals de huidige EB. Zodat ik met 1 kabel zowel tv als internet naar de woonkamer kan brengen en daar met een simpele switch kan verdelen over tv en media pc:
Het modem heeft een iptv poort met een gescheiden VLAN voor IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Als de software op die M12 een beetje goed is zou het qua gebruiksgemak nog wel een vooruitgang kunnen zijn t.o.v. de Amino's

Vind het jammer dat er niet een mooie promo-video is gemaakt ofzo, dan hadden we allicht een beter beeld gekregen van de interface en dergelijke.

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 15:50
Als ik het goed lees dan geeft die gebruiker een starttijd van 40 seconden aan, voor zowel koude start als vanuit standby. Dat laatste zal toch haast niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
Zojuist de officiele en vooral niet gepersonaliseerde reactie van Tweak in m'n mailbox:

Geachte heer/mevrouw,

We snappen dat de aanbieding die nu wordt gedaan niet voor iedereen even gunstig is.
Echter omdat KPN en Glashart Media besluit ermee te stoppen per 1 juli, hebben wij onze horizon moeten verbreden.
Dit betekent echter niet dat Sparql maar een 'alternatief' is omdat wij noodgedwongen moeten overstappen van TV provider..integendeel we zijn trots op onze nieuwe partner

De Sparql basic abonnement zit standaard HBO in, wat elders al snel 15,00- in de maand kost, een leuke toevoeging dus vanwege het groot aantal kijkplezier.
Daarnaast worden alle kanalen die in HD aangeboden kunnen worden, uitgezonden zonder enige tussenstreams. Dit betekent dat alle HD kanalen nog mooier zijn dan wat u nu gewend bent.
En dit betekent niet alleen voor HD kanalen, maar ook de output van de standaard zenders zijn geoptimaliseerd.
De overige diensten blijven hetzelfde, dit betekent de online opslag en het Tweaknewsabonnement.

We zijn ervan bewust dat het niet voor iedereen even gunstig is qua prijs, maar daarnaast we zijn ervan overtuigd dat er niet alleen puur gekeken moet worden naar de prijs, omdat de diensten die daar tegenover wordt geleverd, een boost krijgt. We kunnen u natuurlijk niet forceren om over te stappen, maar we willen wel graag dat u meegaat zodat u de diensten zelf kan ervaren.

Ons aanbod, die wij per brief aan u hebben gedaan, is blijvend.
Een ander aanbod wordt niet gedaan, onze excuses als wij u hier niet in hebben kunnen overtuigen.

Met vriendelijke groet,

Joost

Mijn reactie was:

Beste Joost,

Wat is die 'boost'? Ik heb niet gevraagd om HBO, bij iedere andere provider is dit een optie. Nu wordt het verplicht.
Verder ga ik 10 Mbit per maand minder krijgen. Wat is hier de 'boost'?
En misschien dat het personeel van Tweak veel geld verdiend maar voor de meeste mensen is het meer betalen wel degelijk een punt. Zeker als je er minder voor krijgt of diensten krijgt die je niet gevraagd hebt.
Kortom, laat mij die 'boost' zien en ik blijf.

En alsjeblieft, noem Sparq! geen partner, het is onderdeel van hetzelfde concern als Tweak (Cambrium).
Sparq! is een niet bewezen dienstverlener en internet op de tablet/ipad is ook niet meer mogelijk (wederom mis ik de 'boost').

Mag ik jullie attenderen op het forum op tweakers.net? Vanaf pagina 101 wordt het voor jullie erg interessant denk ik:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2

Je spreekt van een aanbieding. Maar dat is het in geen geval.

Ik vind het echt absoluut onbegrijpelijk dat een bedrijf zo met haar klanten kan omgaan. Wij betalen jullie salaris.

De standaard, zelfs niet gepersonaliseerde mail, die ik van je ontving laat al zien hoe weinig de klant voor Tweak betekend.
Ik wil niet weg, maar dit aanbod is ronduit onbehoorlijk te noemen.

Aangezien HBO een premium is en ik daar niet in geinteresseerd ben, graag deze uit het 'aanbod' verwijderen zodat ik voor een vergelijkbaar bedrag kan overstappen naar 100Mbit. Dan heb ik eindelijk de 'boost' die je beloofd.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
grammaticaal is die reactie van Tweak ook al een ramp :). Zegt wel wat over de zorgvuldigheid en professionaliteit van dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Hoezo is dat aanbod onbehoorlijk? Echt substantieel duurder dan de concurrentie is het ook niet.
Wat verwacht je eigenlijk van ze?
Bovendien lijkt met dat mailtje wel degelijk gewoon getypt door die Joost, een standaard reactie zal wat minder grammaticale fouten bevatten denk ik.

Ik kan me voorstellen dat je niet gelukkig bent, ik wordt er ook niet perse vrolijk van, maar heb wel de 'gok' genomen.

Ik ben ook niet gelukkig als de supermarkt besluit het brood duurder te maken, of erger nog, mijn favoriete ijs niet meer te verkopen.
Als vast klant gaan ze mij daarin echter niet compenseren hoor.

Het is inderdaad een nieuwe dienst die zich nog moet bewijzen. Wil je daar niet aan meedoen kun je toch overstappen?

[ Voor 11% gewijzigd door NovapaX op 30-04-2014 17:02 ]

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
marcdek schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:43:

Verder ga ik 10 Mbit per maand minder krijgen. Wat is hier de 'boost'?
Ach, ik zie de echte mindering hier ook niet in. Als je weet dat je per seconde bijvoorbeeld 50Mbit krijgt, is dit net een vijfde seconde korter downloaden.....daar word ik niet treurig van...
... en internet op de tablet/ipad is ook niet meer mogelijk (wederom mis ik de 'boost').
Wat zeg je daar nou??? Geen draadloos netwerk meer? Dan heb ik echt wat gemist...

En dan je volgende reactie.....let op dat je niet gaat flamen omdat je niet krijgt wat je hebben wilt.

Ikzelf zal zeker 10 euro duurder uit zijn, al is het maar omdat ik opnemen van programma's erg belangrijk vind. Ik hoop dat ik zelf een setup-box met harde schijf kan kopen en die eraan kan zetten, zoals ik nu ook heb. Is toch goedkoper dan de cloud. Weet iemand hier dat?

Maar na wat rondkijken vermoed ik dat ik bij andere providers minimaal hetzelfde kwijt ben of meer. Dus ik blijf. Maar ik dacht al dat ik altijd erg goedkoop uit was. Dat is het probleem van bij de beste en goedkoopste zitten, je kan er enkel op achteruit gaan. En ik moet nog zien of ik dat wel kan betalen, maar het eerste jaar moet wel lukken.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
marcdek schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:43:
...Sparq! is een niet bewezen dienstverlener en internet op de tablet/ipad is ook niet meer mogelijk
Hoezo geen internet op tablet/ipad mogelijk? Of mis ik ergens iets?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Hij bedoelt natuurlijk televisie op de iPad/tablet wat inderdaad nog niet mogelijk is... zou leuk zijn als ze daarvoor een datum-indicatie kunnen geven.

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theobe
  • Laatst online: 08-10 15:38
morpheus schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:03:
[...]

Hoezo geen internet op tablet/ipad mogelijk? Of mis ik ergens iets?
Hij bedoelt TV kijken op de tablet/smart phone.Dit wordt "binnenkort" verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Ah gek. Ik dacht dat dat een zekere feature was zoals stond op de website van sparql.nl
Second Screen
Sparql bevrijdt TV kijken van de huiskamer. Met de Sparql App kijk je gewoon TV waar en wanneer jij wilt. Op de bank, in de tuin, op de studeerkamer of in de badkamer: met Sparql kijk je eindeloos TV op elk apparaat.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Wdeb schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:03:
[...]
Ikzelf zal zeker 10 euro duurder uit zijn, al is het maar omdat ik opnemen van programma's erg belangrijk vind. Ik hoop dat ik zelf een setup-box met harde schijf kan kopen en die eraan kan zetten, zoals ik nu ook heb. Is toch goedkoper dan de cloud. Weet iemand hier dat?
Dat is dus niet meer mogelijk, je zult met je sprankelende boxje moeten doen incl abo.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:37
Zou mooi zijn als ze ook een app maken voor de chromecast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Hier geen brief ontvangen, zal vast ook wel niet komen omdat ik geen tv af neem.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 12:56
Voor ons blijft de Prijs "gelijk" we gaan enkel van 100/100 naar 250/250. en daarnaast houden we gewoon ons bellen.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Quad schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:18:
Hier geen brief ontvangen, zal vast ook wel niet komen omdat ik geen tv af neem.
Ik heb ook geen brief ontvangen, ik heb ook geen TV.
Vrijdag heb ik me oude abonnement om laten zetten in een nieuwe, vandaag wel het nieuwe contract gekregen per post, deze heb ik gelijk weer terug gestuurd met handtekening. Nu ben ik wel benieuwd hoelang het omzetten gaat duren, als het mee zat binnen 1,5 week in Enschede (Glanerbrug)!

Mochten er belangstelling zijn dan wil ik wel een verslag maken inclusief speedtesten met verschillende testen ...

Ik ga van 200/200 naar 1000/1000 omdat dit goedkoper is dan me oude verbinding Exclusief TV (Wij hebben Ziggo TV)
Als het iets duurder was geweest dan me huidige 85,- Euro per maand had ik denk ik ook wel iets sneller internet genomen!

[ Voor 7% gewijzigd door kmichael op 30-04-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 12:56
kmichael schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:27:
[...]

Ik heb ook geen brief ontvangen, ik heb ook geen TV.
Vrijdag heb ik me oude abonnement om laten zetten in een nieuwe, vandaag wel het nieuwe contract gekregen per post, deze heb ik gelijk weer terug gestuurd met handtekening. Nu ben ik wel benieuwd hoelang het omzetten gaat duren, als het mee zat binnen 1,5 week in Enschede!

Mochten er belangstellenden zijn dan wil ik wel een verslag maken inclusief speedtesten met verschillende testen ...

Ik ga van 200/200 naar 1000/1000 omdat dit goedkoper is dan me oude verbinding Exclusief TV (Wij hebben Ziggo TV)
steekt zijn hand omhoog. _/-\o_ wij gaan van 100 naar 250 :-). ons huis vormt wel een uitdaging voor de monteur :-P de FTU/NT zit in de woonkamer en de huidige router (TP-link) zit in de server kast.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh

Radjesh

hoi

Ik heb in Almere de verkeerde brief gehad. Staat dat ik 63.95 moet gaan betalen voor 100Mbit en Sparql Basic.

Als ik op deze website kijk met de prijzen voor Almere en Enschede: http://www.tweak.nl/consu...productoverzicht_odf.html kost het me 54.95 per maand, wat gelijk staat aan wat ik nu betaal :)

[ Voor 6% gewijzigd door Radjesh op 30-04-2014 17:55 ]

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
NovapaX schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:04:
Hij bedoelt natuurlijk televisie op de iPad/tablet wat inderdaad nog niet mogelijk is... zou leuk zijn als ze daarvoor een datum-indicatie kunnen geven.
Inderdaad ik bedoelde televisie op de tablet. Dat is wel degelijk een vermindering van de dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
Wdeb schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:03:
[...]

Ach, ik zie de echte mindering hier ook niet in. Als je weet dat je per seconde bijvoorbeeld 50Mbit krijgt, is dit net een vijfde seconde korter downloaden.....daar word ik niet treurig van...

Het is een vermindering van 20%. Tegen meer betalen. Dat zie ik wel als mindering.

[...]

Wat zeg je daar nou??? Geen draadloos netwerk meer? Dan heb ik echt wat gemist...

En dan je volgende reactie.....let op dat je niet gaat flamen omdat je niet krijgt wat je hebben wilt.

Maar na wat rondkijken vermoed ik dat ik bij andere providers minimaal hetzelfde kwijt ben of meer. Dus ik blijf. Maar ik dacht al dat ik altijd erg goedkoop uit was. Dat is het probleem van bij de beste en goedkoopste zitten, je kan er enkel op achteruit gaan. En ik moet nog zien of ik dat wel kan betalen, maar het eerste jaar moet wel lukken.

Wdeb
Ik bedoelde televisie op de tablet, excuus.

Ik weet heel goed wat de bedragen bij de concurrentie zijn maar dat is niet van toepassing.
Ik krijg iets wat ik niet wil (HBO), minder dan ik had (50 ipv 60 Mbit) tegen een hoger bedrag.
En inderdaad, ik ben ook al aan het shoppen.
Het gaat me gewoon om de manier waarop.

O, en de reden waarom ik weet dat het een standaard mailtje is, het is geen reactie op die van mij, noch is er een persoonlijke aanhef. Ik denk dat meer mensen deze gekregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 11-10 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
Toen ik nog bij Tweak 200/200 had was de usenet limiet niet 100 Mbit maar gewoon de max van mijn abonnement. Vraag me af of dat straks ook bij de > 250 Mbit pakketten het geval is.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh

Radjesh

hoi

The Wizard schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:22:
Toen ik nog bij Tweak 200/200 had was de usenet limiet niet 100 Mbit maar gewoon de max van mijn abonnement. Vraag me af of dat straks ook bij de > 250 Mbit pakketten het geval is.
Denk het wel

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
Ik zal wel iets verkeerd doen maar ik haal nooit meer dan 2,5 MB/s en dat is 20Mbit/s terwijl ik een 60/60 lijn heb.
Net weer eens een speedtest gedaan. Down max 48 Mbit/s (niet slecht) up 20,5 Mbit/s (wel slecht).
Iemand een idee waarom ik niet (bijna) de volle bandbreedte kan halen vanaf de newsserver van Tweak?
Ik heb geen limieten ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 14:06
Aaargh! schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:20:
Als ik dit zo zie zijn de klagers vooral de mensen mer de trage abbo's. Tweak is van oorsprong een provider die zicht richt op de meer technische mensen, m.a.w. de mensen die het onderste uit de kan willen. Welke zak hooi gaat er nu naar een provider als Tweak voor een goedkoop abbootje, ga dan naar telfort of tele2 of een andere budget ISP. Je gaat toch ook niet in een sterren restaurant een broodje kroket bestellen ?

Ik ben juist dik tevreden, ik ga van 200/200 naar 1000/1000 en de kosten dalen van ong. €125/maand naar ong €95. Als je gewoon een zo snel mogelijk abbo afneemt met alle TV opties e.d. erbij dan is het gewoon een goeie aanbieding. Als het flink duurder was geworden had ik het nog steeds afgenomen.
:F
Zo hé, als we dan toch aan het generaliseren zijn. Je 'Tweaker' score is uitstekend, Je vertoont het kenmerk van een UberTweaker. Het totale onvermogen om buiten je referentiekader te denken en je te verplaatsen in gedachtegang van anderen met wereldvreemdheid tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
marcdek schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:35:
Ik zal wel iets verkeerd doen maar ik haal nooit meer dan 2,5 MB/s en dat is 20Mbit/s terwijl ik een 60/60 lijn heb.
Net weer eens een speedtest gedaan. Down max 48 Mbit/s (niet slecht) up 20,5 Mbit/s (wel slecht).
Iemand een idee waarom ik niet (bijna) de volle bandbreedte kan halen vanaf de newsserver van Tweak?
Ik heb geen limieten ingesteld
Hoeveel lijnen gebruik jij in je usenet Client?
Welke Client gebruik jij?
Draadloos of bedraad?
en wat zegt http://speedtest.upc.nl & http://speedtest.ziggo.nl

[ Voor 3% gewijzigd door kmichael op 30-04-2014 18:39 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.