Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.396 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07-2021
Misschien dat het al voorbij is gekomen maar ik kan het niet zo snel vinden, stel je gaat over als bestaande klant.
Hoe zit het met de bijkomende kosten, administratie/borg en zo...Zijn die voor ons??

Heb al een mail gestuurd naar tweak, maar nog geen reactie hierover gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
dacreator schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:40:
......Stel je gaat over als bestaande klant.
Hoe zit het met de bijkomende kosten, administratie/borg en zo...Zijn die voor ons??
In mijn nieuwe contract brief staat:
25,- Euro eenmalig + 50,- Borg (Router neem ik aan ik heb geen TV genomen)

[ Voor 2% gewijzigd door kmichael op 30-04-2014 18:47 . Reden: Contract brief ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
kmichael schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:42:
[...]

In mijn brief staat:
Dat is vreemd, bij mij staan in de briefen nl geen kosten vermeld. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Dit is een brief voor mijn Contract die ik moet ondertekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 10:12
kmichael schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:38:
[...]

Hoeveel lijnen gebruik jij in je usenet Client?
Welke Client gebruik jij?
Draadloos of bedraad?
en wat zegt http://speedtest.upc.nl & http://speedtest.ziggo.nl
Die getallen komen uit verschillende speedtests. Dus max 48 down en 20 up.
Ik gebruik 25 connecties en dit is bedraad (1Gbit LAN).

Het is niet dat ik dom ben. Jij bent gewoon zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
kmichael schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:47:
Dit is een brief voor mijn Contract die ik moet ondertekenen.
Ja die heb ik hier ook, er staat alleen in dat er niets veranderd aan mijn contract alleen het pakket wordt aangepast. Echter nergens staan kosten vermeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:?
Dit kan ik al met mijn huidige tweak groen. Vanaf de experia v8 gaat 1 utp naar een goedkope gbe switch bij de TV. Vanaf daar gaat er een utp kabel naar de Motorola stb en een naar mijn mediaplayer. Heb ik toevallig geluk gehad dan?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 18:53 . Reden: oops verkeerde gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
[...]

Bestaande klanten gaan zo ver ik weet kosteloos over. Zou ook te gek voor woorden zijn dat dit soort aanpassingen aan de kant van de ISP kosten voor klant met zich meebrengt.

In mijn brief stond daar ook niets over vermeld. Geen adminkosten en ook geen borg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
marcdek schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:47:
[...]

Die getallen komen uit verschillende speedtests. Dus max 48 down en 20 up.
Ik gebruik 25 connecties en dit is bedraad (1Gbit LAN).
Probeer is een andere kabel misschien is die van jou stuk, anders moet je Tweak bellen want dit is niet goed!
je hebt geen 25 connecties nodig!

Ik gebruik Newsbin Pro

Met 5 connecties haal ik 53 Mbit
Met 10 connecties haal ik 107 Mbit
Met 20 connecties haal ik 200 Mbit
Sneller is mijn verbinding niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
OriginalDon schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:51:
[...]

Bestaande klanten gaan zo ver ik weet kosteloos over. Zou ook te gek voor woorden zijn dat dit soort aanpassingen aan de kant van de ISP kosten voor klant met zich meebrengt.

In mijn brief stond daar ook niets over vermeld. Geen adminkosten en ook geen borg.
Ja mee eens, maar heb voor de zekerheid wel een mail gestuurd :)
Misschien heeft het te maken met het feit hoe lang je bij tweak zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Nee denk het niet, ik zit al heeel lang bij Tweak! Vroeger DSL toen even Ziggo voor de snelheid daarna vanaf maart 2010 altijd glasvezel gehad!
Ik laat me eerst aansluiten, dan mail ik wel waarom ik 25,- euro moet betalen, want ik heb gelezen dat sommigen gratis over zijn gegaan van Tweak naar Tweak.

[ Voor 35% gewijzigd door kmichael op 30-04-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

barber schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:09:
[...]

Hmm, dit kreeg ik als antwoord van de helpdesk op de vraag of de nieuwe oplossing ook flexpoorten heeft net zoals de huidige EB. Zodat ik met 1 kabel zowel tv als internet naar de woonkamer kan brengen en daar met een simpele switch kan verdelen over tv en media pc:

[...]
Dus ik moet ook nog een extra kabel gaan trekken. Zwaar kloten. Technisch gezien kan het gewoon :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 16:02
Tarabass schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:16:
[...]

Dus ik moet ook nog een extra kabel gaan trekken. Zwaar kloten. Technisch gezien kan het gewoon :-(
Ik zou het eerst eens afwachten. Er is niemand die al hardware in huis heeft. Dus er is nog niets zeker.

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Radjesh schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:44:
Ik heb in Almere de verkeerde brief gehad. Staat dat ik 63.95 moet gaan betalen voor 100Mbit en Sparql Basic.

Als ik op deze website kijk met de prijzen voor Almere en Enschede: http://www.tweak.nl/consu...productoverzicht_odf.html kost het me 54.95 per maand, wat gelijk staat aan wat ik nu betaal :)
Heb jij een Tweak icm KPN Abbo? dan denk ik namelijk dat we de hand kunnen schudden.
ik zou vandaag terug gebeld worden, maar dit is al niet gelukt. Zit erg te twijfelen of ik wil blijven of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
Heb dit gelukkig de volgende dag kunnen oplossen.
Nog bedankt voor de enthousiaste reacties...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
kmichael schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:52:
[...]

Probeer is een andere kabel misschien is die van jou stuk, anders moet je Tweak bellen want dit is niet goed!
je hebt geen 25 connecties nodig!

Ik gebruik Newsbin Pro

Met 5 connecties haal ik 53 Mbit
Met 10 connecties haal ik 107 Mbit
Met 20 connecties haal ik 200 Mbit
Sneller is mijn verbinding niet!
Andere kabel zit er aan aan en de 'computer' waarmee ik download is een virtuele machine op een VMWare apparaat. Die heeft intern 10Gbit. uiteraard heb ik ook al gekeken of er geen andere downloads of bandbreedte verbruikers actief zijn maar dat is niet het geval (Anders kreeg ik ook geen 50Mbit speedtest.
Tweak bellen....pfff...alweer? Ik heb al maanden met ze lopen stoeien omdat m'n televisie telkens vast liep...blijf aan de gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Doe je die speedtest ook in een VMWare ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
kmichael schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:35:
Doe je die speedtest ook in een VMWare ???
Jawel, zelfde virtual ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 15:50
NovapaX schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:01:
Hoezo is dat aanbod onbehoorlijk? Echt substantieel duurder dan de concurrentie is het ook niet.
Wat verwacht je eigenlijk van ze?
Bovendien lijkt met dat mailtje wel degelijk gewoon getypt door die Joost, een standaard reactie zal wat minder grammaticale fouten bevatten denk ik.

Ik kan me voorstellen dat je niet gelukkig bent, ik wordt er ook niet perse vrolijk van, maar heb wel de 'gok' genomen.

Ik ben ook niet gelukkig als de supermarkt besluit het brood duurder te maken, of erger nog, mijn favoriete ijs niet meer te verkopen.
Als vast klant gaan ze mij daarin echter niet compenseren hoor.

Het is inderdaad een nieuwe dienst die zich nog moet bewijzen. Wil je daar niet aan meedoen kun je toch overstappen?
Het is niet voor iedereen een "gokje" ofzo. Als je nu in een contractfase zit waarbij je per maand op kan zeggen dan is het een prima gokje. Je kijkt het een paar maanden aan en als het dan een paar euro meer is swa. Voor sommige is het minstens 15 of bijna 20 euro verschil en in bijvoorbeeld onze situatie is het ook nog eens een contract dat nog 1,5 jaar moet lopen. Dan heb je het niet echt meer over een gokje.

Goed punt dat je aanhaalt wat betreft andere aanbieders. Dat is dus precies het eieren eten. Als je nu niet goed weet wat je gaat krijgen en de gok maar moet nemen en straks er ineens 1,5 jaar aan vast moet zitten of je stapt over naar een andere provider die zo goed als net zo duur is… Dan moet je dus dat maar doen.

Het is gewoon een klote situatie voor zowel Tweak als voor de klant omdat niemand er echt echt om gevraagd heeft want de meesten waren gewoon prima tevreden met wat ze hadden. Zit je nu in de voordeelgebieden dan zullen de meesten er zelfs leuk op vooruit gaan maar de rest erbuiten gaat gedwongen door wiens schuld ook ineens meer moeten betalen. Dat blijft gewoon een beetje een rottige situatie waar niet iedereen op zit te wachten.

Het kan zijn dat KPN gezegd heeft: we willen geen contract verlengen voor iTV, dus als het afloopt zie je maar. Het kan ook zo zijn dat het contract prima verlengd kan worden maar Tweak nu meer geld wil stoppen in een alternatief dat in eigen huis ontwikkeld wordt en ze mogelijk straks weer aan andere partijen kunnen slijten en er meer aan over houden dan alles gewoon braaf naar KPN doorsluizen.

Voor alles is wat te zeggen, maar feit blijft dat met dit besluit er genoeg mensen de dupe worden van deze beslissingen. Het is heel makkelijk om dan maar te zeggen: als je het niet wilt, zeg je toch op? Ga je toch naar een ander? Sure, maar zo ga je toch echt niet met je klanten om hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
Okay bevestiging net binnen,
Geachte klant,

Bedankt voor uw bericht.
De administratie- en borg kosten zullen voor bestaande klanten komen te vervallen. De borg wordt meegenomen naar het nieuwe abonnement.

Indien u nog verdere vragen heeft vernemen wij deze graag.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:44
Tweak praat in de brief over "...een exclusieve aanbieding voor u als klant...".
Vervolgens krijgen we op het antwoordformulier dezelfde prijs voorgeschoteld als iemand die zich vandaag zou aanmelden.
Heeft iemand al kunnen ontdekken of er inderdaad een exclusieve aanbieding is, of is dit misleiding?

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 11:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

dacreator schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:34:
Okay bevestiging net binnen,

[...]
Het is iets....

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
TSS_Droopy schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:12:
Tweak praat in de brief over "...een exclusieve aanbieding voor u als klant...".
Vervolgens krijgen we op het antwoordformulier dezelfde prijs voorgeschoteld als iemand die zich vandaag zou aanmelden.
Heeft iemand al kunnen ontdekken of er inderdaad een exclusieve aanbieding is, of is dit misleiding?
Normaalgesproken (is bij elk andere aanbieder zo) kun je als bestaande klant fluiten naar aanbiedingen. Aanbiedingen zijn er om nieuwe klanten aan te trekken, niet om bestaande klanten te behouden. Zo werkt dat nu eenmaal.

Wees blij dat Tweak jou dus het zelfde aanbod doet als bij nieuwe (almere/enschede/boekelo) klanten.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:17
OriginalDon schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:30:
[...]

Normaalgesproken (is bij elk andere aanbieder zo) kun je als bestaande klant fluiten naar aanbiedingen. Aanbiedingen zijn er om nieuwe klanten aan te trekken, niet om bestaande klanten te behouden. Zo werkt dat nu eenmaal.

Wees blij dat Tweak jou dus het zelfde aanbod doet als bij nieuwe (almere/enschede/boekelo) klanten.

;)
Wat is dan de "aanbieding" voor nieuwe klanten?
Ik zie er geen aanbieding in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:37
Ok biecht op wie is de site van tweak aan het ddossen? Niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Hier gewoon berijkbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 20:37

nightshadow999

nightshadow

HoppyF schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:47:
[...]

De aanbieding is dat je geen administratiekosten twv 25 euro betaald? :P

De website lag er hier ook heel even uit.

[ Voor 7% gewijzigd door nightshadow999 op 30-04-2014 22:00 ]

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
nightshadow999 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:59:
[...]

De aanbieding is dat je geen administratiekosten twv 25 euro betaald? :P

De website lag er hier ook heel even uit.
En borg a'50euro _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
[...]

Ik heb ook eerst via de site het sparql abo aangevraagd terwijl ik reeds op Tweak Groen zit (aangegeven bij de aanvraag!). Gisteren kreeg ik het contract binnen, maar nog niet ondertekend. Hier staan inderdaad borg en administratiekosten op. Tevens ook een nieuwe login. Dat betekent dus een nieuw klantnummer, dus nieuw contract. Vandaag de algemene aankondigings/akkoordbrief binnengekregen en hier staan geen extra kosten op, plus het bestaande contract wordt dus gewoon voortgezet op het nieuwe platform. Dus.... gewoon de brief ondertekend die mijn huidige abo overzet naar sparql en de brief met de kosten en nieuw contract lekker weggegooid. Ik ben toch nie gek?

Trouwens wat opmerkingen: ik ben reuze nieuwsgierig naar het nieuwe Sparql t.o.v. mijn huidige KPN iTV. Ik zie op de Sparql site ook gewoon een second screen staan, dus waar mensen vandaan halen dat dit nog niet beschikbaar is is me een raadsel. Tevens voor niet al teveel geld meer nu een super snelheid aangevraagd (van 30 naar 250Gbps) en een mooi kanaal (HBO) erbij. Tevens beweren ze dat ze ALLE kanalen die een HD-signaal aanbieden ook als HD-zender doorzetten op Sparql basic. Dat was zeker niet zo bij KPN! Ik ben happy. En ja ik woon in Almere. Enige wat ik inderdaad niet zo netjes vind is dat HBO je opgedrongen wordt. Dat zou een keuze moeten zijn. Verder ben ik het eens dat Tweak een van de weinige providers is voor de meer veeleisender gebruiker, zoals XS4ALL vroeger ook was voor de overname door KPN.
Dit Sparql zou wel eens een vette speler kunnen worden in IPTV land. als het een mooi platform blijkt te zijn. Maar dat is voor ons allen gewoon afwachten. Wel leuk om lekker proefkonijntje te spelen met de optie om gelijk op te stappen als het k** mocht blijken te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Hij doet het hier ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:17
@jappo)
Begrijp je wel dat jij één van de uitzonderingen bent die echt voordeel uit het pakket van Tweak haalt?
Dit gun ik je van harte hoor, maar dit betekent zeker niet dan iedereen beter af is bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:30
Na een gemotiveerde mail kreeg ik een kortaf bericht terug dat er geen ander aanbod mogelijk is dan zoals voorgesteld. Ik las eerder in deze thread dat automatisch het abbo wordt stopgezet als je niet reageert op het aanbod, terwijl dit anders in het aanbod staat. Ben in ieder geval NOT amused met 'vernieuwde' aanbod en de manier hoe het er doorheen wordt gedrukt!

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

proditaki schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:18:
[...]

Ik zou het eerst eens afwachten. Er is niemand die al hardware in huis heeft. Dus er is nog niets zeker.
Ik reageer op iemand die de informatie dat tv weer op een aparte poort zit heeft van de helpdesk van Tweak zelf. Ik hoop dat zij het weten.

Het is jammer dat er zoveel onzekerheid is over de veranderingen. Het zou fijn zijn als er duidelijk gecommuniceerd wordt wat er niet alleen financieel maar ook technisch gaat veranderen. Leuk, dat 'gratis' HBO, maar dat is zo'n beetje het enige dat zeker is. Ik zou graag willen weten hoe die box is gezien de eerste boxen van KPN die retetraag waren, ik wil graag weten hoe de routers zijn, of tv gewoon op internetpoorten kan en dat soort zaken. Dat ik meer ga betalen is zeker, ook gezien de prijzen van andere aanbieders, maar wat krijgen we er voor terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:44
HoppyF schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:47:
[...]

Dat is precies mijn punt. Gek genoeg werkt het in mijn hersens zo, dat ik het als "vaste klant" pas een goede deal vind als ik ook ergens wordt beloond voor mijn jaren trouw. En dat betekend in diezelfde logica dat ik mij ge***d voel als er gepretendeerd wordt dat ik een "speciale aanbieding" krijg die niet blijkt te bestaan.
Ik denk dat als ik wel het gevoel had gehad dat ze iets geprobeerd hadden voor de bestaande klanten dat ik er heel anders in had gestaan. En die administratiekosten zou natuurlijk helemaal van de zotten zijn voor bestaande klanten, dus dat is geen genoegdoening. Overigens is bij mij de schade beperkt tot niet meer op kunnen nemen en 9 euro duurder. Hiervoor krijg ik dan wel meer zenders als ik nu heb, maar het is het net ... niet.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:51:
:?
Dit kan ik al met mijn huidige tweak groen. Vanaf de experia v8 gaat 1 utp naar een goedkope gbe switch bij de TV. Vanaf daar gaat er een utp kabel naar de Motorola stb en een naar mijn mediaplayer. Heb ik toevallig geluk gehad dan?
De Experia V8 gebruikt een trucje op "layer 2" van het netwerk (de Ethernet laag) om op basis van het MAC adres de KPN STB's te herkennen en aan de WAN kant naar het juiste VLAN te duwen. Even simpel gezegd.

Dit houdt in dat deze dus ook niet bij je eigen LAN zouden kunnen komen.

Dus dat is iets anders dan op layer 3 (IP) zorgen dat bv. multicast verkeer aan de WAN kant over een apart VLAN komt en aan je LAN kant gewoon je eigen IP subnet op kan, zodat de set top box zich verder ook gewoon op je eigen IP subnet bevindt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
HoppyF schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:16:
@jappo)
Begrijp je wel dat jij één van de uitzonderingen bent die echt voordeel uit het pakket van Tweak haalt?
Dit gun ik je van harte hoor, maar dit betekent zeker niet dan iedereen beter af is bij Tweak.
Wat ik wil bereiken is iets positiefs tussen al het negatiefs wat ik lees hier. Iedereen schrijft over: geen tv op tablet, geen HD enzo. What the fuck? Kunnen die mensen niet lezen ofzo?
En niemand weet nog wat dat Sparql je nog meer gaat geven. Ik lees ook afstandsbedieningen met qwerty toetsenbord, snelle settop box met extra mogelijkheden.
Verder zie ik vele nieuwe klanten komen die graag een retesnelle verbinding willen en geïnteresseerd zijn in usenet en HBO. Als jullie nu allemaal weg gaan komt er gewoon een nieuwe lichting klanten die wel blij zijn met het aanbod Probeer jij maar eens een internetaanbieder te vinden die hetzelfde levert voor deze prijzen. Maar dan wel appels met appels he! Dus netjes alles optellen, snelheid, HD pakket, HBO, usenet, e.d. Je komt er niet hoor! Enige waar hier naar gekeken wordt is naar €10 extra voor hun pakketje. Pffff, en wel elke dag met de auto naar het werk en een iPhone van €750 in de pocket. Het lijken wel nederlanders.....
Ik wens iedereen veel plezier met de overstap. Dan weet je zeker dat je trouble/downtime krijgt en een hoop werk om alles weer aan te sluiten. Om vervolgens weer lekker over de nieuwe provider te gaan lopen klagen.....

Oompffffff, nu raakte ik even mijn positiviteit kwijt, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tarabass schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:18:
[...]

Ik reageer op iemand die de informatie dat tv weer op een aparte poort zit heeft van de helpdesk van Tweak zelf. Ik hoop dat zij het weten.

Het is jammer dat er zoveel onzekerheid is over de veranderingen. Het zou fijn zijn als er duidelijk gecommuniceerd wordt wat er niet alleen financieel maar ook technisch gaat veranderen. Leuk, dat 'gratis' HBO, maar dat is zo'n beetje het enige dat zeker is. Ik zou graag willen weten hoe die box is gezien de eerste boxen van KPN die retetraag waren, ik wil graag weten hoe de routers zijn, of tv gewoon op internetpoorten kan en dat soort zaken. Dat ik meer ga betalen is zeker, ook gezien de prijzen van andere aanbieders, maar wat krijgen we er voor terug..
Hoogstwaarschijnlijk zullen internet en IPTV een eigen netwerk poort hebben op de router, ga daar maar vanuit. Dat is namelijk meestal het geval, behalve bij de KPN Experiabox (sinds de ZTE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
jappo) schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:45:
[...]

Wat ik wil bereiken is iets positiefs tussen al het negatiefs wat ik lees hier. Iedereen schrijft over: geen tv op tablet, geen HD enzo. What the fuck? Kunnen die mensen niet lezen ofzo?
En niemand weet nog wat dat Sparql je nog meer gaat geven. Ik lees ook afstandsbedieningen met qwerty toetsenbord, snelle settop box met extra mogelijkheden.
Verder zie ik vele nieuwe klanten komen die graag een retesnelle verbinding willen en geïnteresseerd zijn in usenet en HBO. Als jullie nu allemaal weg gaan komt er gewoon een nieuwe lichting klanten die wel blij zijn met het aanbod Probeer jij maar eens een internetaanbieder te vinden die hetzelfde levert voor deze prijzen. Maar dan wel appels met appels he! Dus netjes alles optellen, snelheid, HD pakket, HBO, usenet, e.d. Je komt er niet hoor! Enige waar hier naar gekeken wordt is naar €10 extra voor hun pakketje. Pffff, en wel elke dag met de auto naar het werk en een iPhone van €750 in de pocket. Het lijken wel nederlanders.....
Ik wens iedereen veel plezier met de overstap. Dan weet je zeker dat je trouble/downtime krijgt en een hoop werk om alles weer aan te sluiten. Om vervolgens weer lekker over de nieuwe provider te gaan lopen klagen.....

Moest inderdaad even gezegd worden. Maar vergeet niet dat 80% hier komt om te klagen he? De meeste tevreden klanten en niet-klanten zoeken niet zo snel een forum op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Jappo je hebt min of meer wel gelijk ik denk ook wel dat alles ten goede gaat keren. Niet voor iedereen waar gehakt wordt vallen spaanders. Maar ik ben overtuigd dat Tweak een mooi en goed product wil neerleggen voor de toekomst voor een bepaalde doelgroep maar dat de weg daar naartoe wel een hobbelige is en dat het voor Tweak ook onmogelijk is om het mooier te doen gezien de afhankelijkheid die ze hebben van andere partijen.

Wat de meeste mensen Tweak aanrekenen (en dat vind ik persoonlijk terecht) is gebrekkige communicatie. Maar goed nou moet ik ook toegeven op lekkere communicatie kan ik weinig marktpartijen betrappen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Ik was aan het twijfelen of ik HBO wilde nemen maar 15,- vind ik toch echt teveel. Die 63,95 vind ik dan een goede ten opzichte van de 55,95 die ik nu heb.
Jammer dat ze sommige mensen voor het blok zetten die het niet willen maar ik hoor bij de positieve kant in deze discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
Ik werk zelf voor een bedrijf met vele vestigingen die allen dubbele internetverbinding nodig hebben. Als je ziet hoe de meeste netwerkproviders te werk gaan, man man man. Die weten zelf nog niet eens waar ze wel of niet aansluitingen hebben liggen, sturen zomaar monteurs naar plekken toe zonder duidelijke instructies. Overstappen is echt ALTIJD een drama en kost meer geld als het oplevert als je kijkt naar wat voor werk het oplevert om van downtime nog maar niet te spreken. Soms kunnen partijen beter wat minder beloven en gewoon voorspiegelen zoals het is en gaat zijn in plaats van alle mooie verkopersverhalen die ik hoor. Tweak zet het in de markt en zal ook moeten kijken of het aanslaat. Dit wordt de ultieme test voor hun Sparql-platform en ik verwacht zeker de nodige haken en ogen wat gepaard gaat met downtime en firmware-updates. We shall see, maar voor mij is het gewoon een leuke nieuwe gadget. Zoiets als een nieuwe auto of telefoon. Weet jij van te voren wat het net nieuwe model je gaat brengen???
Wat betreft de toepassing voor een lekkere snelle verbinding betreft: je kan wel heerlijk al je spul delen met de megaupload snelheid die je hebt. Zo kan je je NAS echt overal gebruiken. En mijn usenet downloads trekken de verbinding niet meer dicht zonder dat ik het afknijp. Zo hebben mijn medegebruikers nog zat bandbreedte over voor hun behoeftes. Misschien laat ik mijn digibete buren wel voor een klein bedrag meeprofiteren van de dikke pijp. Ben ik toch nog goedkoper uit als al die overstappers hier ;-)

Trouwens wel een mooi design routertje die Zyxel. 4 SSID's mogelijk, stroombesparend, file sharing, 3G backup...

Nog even gekeken of er al op een van de mobiele stores (iOS, Android, Windows Phone) een Sparql app te vinden is, maar die zijn blijkbaar nog niet beschikbaar. Misschien wordt het enkel een website....

[ Voor 31% gewijzigd door jappo) op 30-04-2014 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierni
  • Laatst online: 14-12-2021
Als sparql / tweak my de mogelijkheid hadden geboden om GEEN Hbo te nemen (- 15 eur)
-- gratz erby?, yeah right --
Was ik ongeveer op dezelfde prijs uitgekomen voor wat sneller internet

Ik vermoed dat Hbo een grootaandeelhouder / geldschieter in dit project is, en zo in 1 klap een groot aantal {vaste} klanten binnen wil halen. Die niet maandelijks Hbo aan en uit Kunnen (!) zetten..

Door dit ge-sparql cq gespartel zijn ze mij kwijt.

Een van de vele vroege almeerse kpn-ftth klanten zijnde, toen overgenomen Unet, daarna glashart / tweak vind ik t bepaald niet rustig cq toekomstbestendig de 8 a 9 jr glasvezel hier in mijn wijk...

[ Voor 6% gewijzigd door wierni op 30-04-2014 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
Haha, heerlijk toch in de voorhoede zitten met alle mogelijkheden tot je beschikking. Ik kan kiezen voor glas, coax en koper. De melkboer in luttelgeest moet het doen met een ADSL-etje van max 8Mbit up en 1 Mbit download. Wist je trouwens hoe duur een beetje intenetlijn in de US kost? Wil je daar een lijntje zoals de melkboer ben je zo 100 yankeedollartjes kwijt met toch minstens een keer in de maand een paar uur downtime door de gebrekkige kabels die ze daar gebruiken.....
Of heel china die met de grote firewall muur om het land heen waardoor alle buitenlandse sites zo traag als dikke stront worden om nog maar te zwijgen van de censuur

[ Voor 27% gewijzigd door jappo) op 30-04-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 16:14
Iemand al wel duidelijk gekregen hoe de opnamefunctionaliteit bij Sparql gaat werken? Cloud met afspelen op alle afgenomen ontvangers of komt er een HDD in elke box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
Abox42 heeft het over online videorecording. Dat klinkt mij als cloud....

IK kwam ook een filmpje tegen van Abox42 waarin een remote getoond werd. Ziet eruit alsof het qwerty gedeelte gewoon achterop de remote zit.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/aaf394.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door jappo) op 30-04-2014 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:49

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

[...]

Doe is wat rustiger, zeker als je uit je nek kletst. Klik op deze link scroll iets omlaag en kijk naar t plaatje rechts op je scherm. Ik ga ervan uit dat je weet wat 'Binnenkort' betekent.
Staat trouwens ook in de Sparql folder die iedereen ontvangen heeft.
blabla
Wat een agressief en laf geklets, zeg. Zo te zien heb je oogkleppen op (of heb je iets met Tweak van doen), want het is volstrekt belachelijk wat Tweak hier uithaalt. Persoonlijk ga ik er bijna € 20 p.m. op achteruit terwijl ik er niets mee opschiet.
Het feit dat ik in een dure auto rijd en bel met een dure telefoon heeft hier niets mee te maken. Ruim € 200 per jaar meer zonder voordeel komt er hier niet in. Principe kwestie.

En waarom zit je angst te zaaien over downtime bij overstappen? Nog nooit last van gehad. Zorg voor heldere afspraken en alles loopt vlekkeloos,

Dat jij nou een simpel schaap bent dat alles slikt, zegt meer over jou dan de mensen die hier terecht hun ongenoegen uiten. Constructieve toevoegingen aan de discussie zijn m.i. altijd welkom. Als je ruzie wil schoppen, ga dan lekker naar Fok ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:55
Jobbie schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:48:
[...]
Dat jij nou een simpel schaap bent dat alles slikt, zegt meer over jou dan de mensen die hier terecht hun ongenoegen uiten. Constructieve toevoegingen aan de discussie zijn m.i. altijd welkom. Als je ruzie wil schoppen, ga dan lekker naar Fok ofzo...
Ik dacht dat je al ging overstappen Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Naar Telfort of zo, misschien wordt je dan wat rustiger 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
Jobbie, kerel. Dat binnenkort op het plaatje heb ik inderdaad gemist. Hoop dat dat ook binnenkort is dan als ze de eersten daadwerkelijk gaan aansluiten. En ruzie zoeken, nee. Dat was ik niet van plan. Maar uit jouw bewoordingen begrijp ik dat jij dat dus wel tussen mijn regels door leest. Dat mag, is kwestie van interpretatie.

Ik heb trouwens niets met Tweak van doen behalve dat ik in dezelfde stad woon als waar Tweak gezeteld is. Ik werk bij een hoofdkantoor van een fashion keten ;-)

[ Voor 23% gewijzigd door jappo) op 01-05-2014 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

[...]

Naast dat er dingen door mijn strot geduwd worden die ik niet wil maar wel voor moet betalen (HBO), ik krijg geen directe (betere) Sparql stream want woon niet in Almere of Enschede en ga ik er qua snelheid ook nog eens op achteruit. Daar mag men best een beetje pissig om zijn als het dan blijk dat je daarvoor ook nog eens meer moet betalen. (Voelt een beetje als nu 2 halen 3 betalen!!)
Tweak doe mij en andere klanten een "speciale" aanbieding de vervolgens gewoon gelijk is aan hetgeen wat nieuwe klanten krijgen en dus geen speciale aanbieding meer is.

Dit in combinatie met het door mij vele ongemak wat ik het afgelopen half jaar heb gehad met Tweak waardoor ik veel extra kosten en tijd heb moeten steken in een werkend product en het oplossen van hun eigen fouten is mij mij echt de druppel. Het hele zooitje liep eindelijk stabiel voor een maandje en dan krijg je dus weer dit gezeur waarbij ik weinig vertrouwen heb dat het in één keer goed gaat.

Voor iedereen die straks beter af is ik hoor graag hoe het zit met de Sparql box want die lijk mij zeker interresant.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga van Tweak glas alles-in-een blauw 50/50 over naar het internet+bellen 50/50 (glas) pakket. Dit kost €15 minder in de maand. Voor €17,80 ga ik dan voor televisie naar Ziggo standaard (wat veel meer biedt dan het Sparq lite pakket). En omdat ik dan Ziggo klant ben kan ik ook Ziggo mobiel afsluiten wat €4 goedkoper en vergelijkbaar met mijn huidig abonnement is. Dus onder de streep blijf ik per maand ongeveer net zo veel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als je in Ziggo gebied woont kan je serieus inderdaad beter Internet bij Tweak nemen, en TV bij Ziggo.

Voor een paar euro per maand meer dan Sparql Lite heb je dan (correct me if i'm wrong) al aardig wat HD en een behoorlijk zenderpakket. Zeker als je een TV hebt die kan opnemen / timeshiften (als je dat gebruikt) is dat de beste optie.

Bij UPC is het iets minder vanzelfsprekend omdat je voor bijna 19 euro in de maand alleen ned. 1, 2 en 3 in HD hebt. Aan de andere kant kan je het DVB-C basispakket van UPC, netals bij KPN ITNS/Glashart Media, wel weer op een onbeperkt aantal TV's gebruiken.

Het is dat ik veel van timeshifting e.d. gebruik maak en de TV dat nog niet kan, dus als het eventjes kan wil ik IPTV er wel bij. Maar dat was dan ook het ideale aan Tweak Blauw / Telfort / etc. De hybride vorm voor een 'normale' alles in 1 prijs.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 07:55:
Ik ga van Tweak glas alles-in-een blauw 50/50 over naar het internet+bellen 50/50 (glas) pakket. Dit kost €15 minder in de maand. Voor €17,80 ga ik dan voor televisie naar Ziggo standaard (wat veel meer biedt dan het Sparq lite pakket). En omdat ik dan Ziggo klant ben kan ik ook Ziggo mobiel afsluiten wat €4 goedkoper en vergelijkbaar met mijn huidig abonnement is. Dus onder de streep blijf ik per maand ongeveer net zo veel betalen.
Het zou zomaar kunnen, dat ik over een tijdje ook naar zo'n situatie ga. Ik ben een jaar geleden al vertrokken bij Tweak. Toen was eigenlijk al wel duidelijk dat Glas Blauw zo dood als een pier was en ik wil geen KPN diensten.

Voor TV en telefonie zit ik prima bij Ziggo. Ik zou w.b. TV ook helemaal niet meer terug willen naar glasvezel. Misschien toch ooit maar eens kijken naar de mogelijkheden om de vaste telefonie onder te brengen bij een goede VoIP provider en dan inderdaad alleen TV bij Ziggo af te nemen en alleen internet bij Vodafone. Dan een leukze Fritz!box aanschaffen, die telefooncentrale kan gaan spelen enzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2014 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:26:
Als je in Ziggo gebied woont kan je serieus inderdaad beter Internet bij Tweak nemen, en TV bij Ziggo.

Voor een paar euro per maand meer dan Sparql Lite heb je dan (correct me if i'm wrong) al aardig wat HD en een behoorlijk zenderpakket. Zeker als je een TV hebt die kan opnemen / timeshiften (als je dat gebruikt) is dat de beste optie.
Dat is ook mijn redenatie. Ik kijk zo weinig tv dat Sparql lite in theorie het beste aan zou sluiten. Echter kijk ik ook precies die zenders die alleen in het Basic pakket zitten (BBC).
Ziggo biedt voor een paar euro extra veel meer dan het Sparql lite pakket. Sowieso een flink aantal zenders in HD. En zo ook de BBC. En als ik mij niet vergis iets meer interactieve tv.

De enige reden dat ik niet totaal over ga zijn de nieuwsgroepen en de upload waar je flink op in gaat leveren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2014 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik denk dan ook dat Tweak er niet aan gaat ontkomen om het prijsbeleid aan te passen.

Ik kan me niet voorstellen dat ze alleen op liefhebbers van HBO (want daar komt het bij de huidige prijsstelling op neer) deze dienst succesvol draaiend gaan houden. Of de Sparql box moet echt verrekte goed zijn (lees: gaver dan de Horizon van UPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
Net een korte berekening op los gelaten (betaal nu €67,- p. maand) en ga straks €79,- p. maand betalen.

Daarvoor heb ik 100/100 (i.p.v. 50/50) en HBO voor "terug"...

Al met al lijkt me dat niet zo'n slechte deal. Maar de wijze waarop het gebracht wordt door Tweak, is idd niet netjes :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:55
Ik heb net bij UPC gekeken ook daar betaal je 18,60 + 5,50 voor een "Basis pakket". Dus Sparql zit daar niet al te ver naast. (Helaas geen Ziggo in Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ga met mijn nieuwe abonnement in Almere er juist op vooruit:

Huidig pakket is Tweak Blauw, 100/100, HD, Recorder, 2 extra settopboxen voor 83 euro.

Nieuwe pakket wordt: Tweak 250/250, Sparql Basis, opnemen, 3 extra settopboxen voor 76.90. En dan heb ik als extra dus HBO.

Kreeg ook nog dit als antwoord van Tweak:
Geachte Klant,

Bedankt voor uw bericht. U kunt op de brief met de hand aangeven welke extra's u wilt. Wij zullen dit dan voor u in orde maken. Zodra wij deze brief ondertekend van u hebben ontvangen kunnen wij uw nieuwe pakket aanvragen. De levertijd hiervan is ongeveer 3 tot 4 weken.
Aangezien de provider gelijk blijft maar u over gaat op een ander netwerk heeft u geen downtime. Wel zal uw IP wijzigen nadat u bent overgezet.
Zodra u de brief retour stuur zullen wij geen administratie kosten of borg in rekening brengen.

Hopende bent u hiermee voldoende geïnformeerd.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Heb dus gisterenavond de brief ingevuld en de extra;s op de brief gezet en vanochtend de brief op de bus gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:22
Ik ga helemaal over naar Upc en betaal € 52,50 per maand. Bellen heb ik bijna niet gebruikt bij tweak en upload soms wat kleine bestandjes. Ik ga alleen usenet missen, maar goed als ik die los ergens goedkoop bestel dan zit ik nog makkelijk onder de €69 wat Tweak mij nu wil laten betalen.
Bij Upc heb ik zelfs meer, 120 mb, meer zenders en HD zenders, dvb-c, Myprime en eindelijk weer de goeie kabel streams, komt goed uit met het WK :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 15:45
Ik krijg net de brief binnen na mijn onlinebestelling: opeens kost een Sparql-ontvanger vier euro per maand, in plaats van niks. Meteen maar even bellen, zo gaat het voordeel er wel een beetje af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Payton schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:31:
Ik krijg net de brief binnen na mijn onlinebestelling: opeens kost een Sparql-ontvanger vier euro per maand, in plaats van niks. Meteen maar even bellen, zo gaat het voordeel er wel een beetje af :)
Er zit standaard 1 ontvanger bij, elke ontvanger extra is 4 euro per stuk.

Heb je dus 3 ontvangers nodig, bestel je er 2 extra bij om op 3 te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

En omdat opnemen in de cloud is, kost dat je slechts € 4,95 per maand, onafhankelijk van de hoeveelheid decoders.

Weet trouwens iemand of het mogelijk is om IPTV los af te nemen van bijv. Telfort? Ben erg tevreden over Tweak internet, dus zoek naar mogelijke oplossingen om dat te behouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 15:45
Vorkie schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:33:
[...]

Er zit standaard 1 ontvanger bij, elke ontvanger extra is 4 euro per stuk.

Heb je dus 3 ontvangers nodig, bestel je er 2 extra bij om op 3 te komen
Dat snap ik, ik hoefde alleen de standaardontvanger. Staat ook netjes zo op het screenshotje van mijn bestelling. Op de papieren bevestiging is er opeens eentje bijgekomen. Antwoord van de helpdesk: streep maar door op het contract.. Ik houd de eerste afschrijving even ernstig goed in de gaten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Jobbie schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:39:
En omdat opnemen in de cloud is, kost dat je slechts € 4,95 per maand, onafhankelijk van de hoeveelheid decoders.

Weet trouwens iemand of het mogelijk is om IPTV los af te nemen van bijv. Telfort? Ben erg tevreden over Tweak internet, dus zoek naar mogelijke oplossingen om dat te behouden...
Nee, is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno2009
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2020
Ik dacht blij te zijn! Maar kwam helaas bedrogen uit bij TWEAK!

Je krijgt een mooi aanbod op de website omdat ik in Almere woon. Voor 54,95 kan ik 100 mbit + sparql basic krijgen. http://www.tweak.nl/consu...productoverzicht_odf.html

De aanvraag procedure:
1 - Mijn postcode ingevoerd en de website geeft aan gefeliciteerd.

2 - Ik bekijk de prijs en zie dat het niet helemaal klopt met wat ze adverteren. Ik bellen naar tweak, de medewerker aan de telefoon geeft aan dat het gecrediteerd word op de factuur.

3
- Ik ga verder met mijn bestelling en vul al mijn gegevens in en klik op verzenden.

4 - krijg ik een bevestiging pagina te zien dat ik 63,95 per maand ga betalen. ( mhmmmm, oke de medewerker gaf aan dat het gecrediteerd zou gaan worden op mijn maandelijkse factuur omdat de korting nog niet was meegenomen in de aanvraag procedure.)

De volgende dag krijg ik een contract thuis gestuurd die ik moet ondertekenen en retour moet sturen.
Echter, zie ik dat het bedrag is nog hoger geworden!!??? Nu 67,95 per maand.

Ik weer tweak bellen. De medewerker geeft uiteindelijk aan dat ik dus niet in aanmerking kom voor de actie abonnement omdat ik geen 1gigabit verbinding kan krijgen?? Uh.... ik wil helemaal geen gigabit verbinding. Ik wil de 100 mbit verbinding die jullie ook kunnen leveren, wat heeft dat in godsnaam te maken met de 1 gigabit verbinding? |:(

Het blijkt dus zo te zijn dat je alleen in aanmerking komt voor de aanbieding als je thuis, LET OP: "de mogelijkheid" hebt om een 1gigabit verbinding te krijgen.

Scheef allemaal, maar waarom hebben ze die actie dan niet gewoon alleen vanaf 250mbit? Want ik wil 100mbit en ik val dus buiten de boot omdat ze geen 1 gigabit netwerk kunnen leveren op mijn adres, als ik dat überhaupt zou willen.

Ik heb aangegeven dat ik verder niet akkoord ga en dat ik wel bij ze kom als ze mij het abonnement van 54,95 kunnen aanbieden, zoals ook in de advertentie word aangegeven op de website. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:53

Radjesh

hoi

arno2009 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:58:

Je krijgt een mooi aanbod op de website omdat ik in Almere woon. Voor 54,95 kan ik 100 mbit + sparql basic krijgen. http://www.tweak.nl/consu...productoverzicht_odf.html

De aanvraag procedure:

2 - Ik bekijk de prijs en zie dat het niet helemaal klopt met wat ze adverteren. Ik bellen naar tweak, de medewerker aan de telefoon geeft aan dat het gecrediteerd word op de factuur.

3
- Ik ga verder met mijn bestelling en vul al mijn gegevens in en klik op verzenden.

4 - krijg ik een bevestiging pagina te zien dat ik 63,95 per maand ga betalen. ( mhmmmm, oke de medewerker gaf aan dat het gecrediteerd zou gaan worden op mijn maandelijkse factuur omdat de korting nog niet was meegenomen in de aanvraag procedure.)

De volgende dag krijg ik een contract thuis gestuurd die ik moet ondertekenen en retour moet sturen.

Ik weer tweak bellen. De medewerker geeft uiteindelijk aan dat ik dus niet in aanmerking kom voor de actie abonnement omdat ik geen 1gigabit verbinding kan krijgen?? Uh.... ik wil helemaal geen gigabit verbinding. Ik wil de 100 mbit verbinding die jullie ook kunnen leveren, wat heeft dat in godsnaam te maken met de 1 gigabit verbinding? |:(

Het blijkt dus zo te zijn dat je alleen in aanmerking komt voor de aanbieding als je thuis, LET OP: "de mogelijkheid" hebt om een 1gigabit verbinding te krijgen.

Scheef allemaal, maar waarom hebben ze die actie dan niet gewoon alleen vanaf 250mbit? Want ik wil 100mbit en ik val dus buiten de boot omdat ze geen 1 gigabit netwerk kunnen leveren op mijn adres, als ik dat überhaupt zou willen.

Ik heb aangegeven dat ik verder niet akkoord ga en dat ik wel bij ze kom als ze mij het abonnement van 54,95 kunnen aanbieden, zoals ook in de advertentie word aangegeven op de website. ;w
Ik had gisteren precies hetzelfde. Echter kan ik wel gebruik maken van het aanbod, voor 54,95 per maand 100mbit en dan sparql basic. Ik moest het enkel handmatig aanpassen op de brief die ik heb gekregen thuis.

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno2009
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2020
Radjesh schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:02:
[...]

Ik had gisteren precies hetzelfde. Echter kan ik wel gebruik maken van het aanbod, voor 54,95 per maand 100mbit en dan sparql basic. Ik moest het enkel handmatig aanpassen op de brief die ik heb gekregen thuis.
Handmatig aanpassen?Daar gaan ze mee akkoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:17
arno2009 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:58:

De aanvraag procedure:

3

Waar de mogelijkheid tot 1Gb is zit is dat het dan loopt via de eigen apparatuur van Tweak. Dit is ook mogelijk met een 100Mb lijn alleen worden die ook aangeboden over het netwerk van KPN (waarbij de aanbieding 63,50 is) voor de rest van nederland die nog niet is aangesloten op het eigen netwerk van Tweak.
Dus je kan alleen gebruik maken van de 100/100 voor 54,95 aanbieding als je bent aangesloten op het eigen netwerk van Tweak en een makkelijke manier om dat te checken is inderdaad om te kijken of je de mogelijkheid hebt om een 1Gb lijn aan te kunnen vragen, aangezien dat het ENIGE abonnement is dat exclusief door Tweak geleverd kan worden.

Ik kan me daarentegen wel voorstellen dat je je flink genaaid voelt aangezien er groot op de site staat dat als je in een bepaalde omgeving woont inderdaad de mogelijkheid hebt om 100Mb + sparql basic aan te kunnen vragen voor 54,95, wat uit eindelijk niet waar blijkt te zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door Spekkie88 op 01-05-2014 10:21 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 00:46
[...]

Probeer jij maar eens een internetaanbieder te vinden die hetzelfde levert voor deze prijzen. Maar dan wel appels met appels he! Dus netjes alles optellen, snelheid, HD pakket, HBO, usenet, e.d. Je komt er niet hoor! Enige waar hier naar gekeken wordt is naar €10 extra voor hun pakketje. Pffff, en wel elke dag met de auto naar het werk en een iPhone van €750 in de pocket. Het lijken wel nederlanders.....
Daar gaat 't niet om.

Ik heb nu glas groen 100/100 met HD-pakket. Ik weet nog steeds niet of ik, zelfs als ik weer 100/100 neem en premium (zeg maar plus-pakket) er bovenop neem, NatGeo in HD krijg, en of ik Eurosport 1 en 2 krijg. Dat heb ik nu wel.
Dus even los van het geld, zelfs als ik maximaal dok en alles afneem wat ze kunnen leveren ga ik er mogelijk op achteruit qua aanbod. Dat zijn de zenders die ik belangrijk vind, dat iemand anders misschien gelukkig wordt van oranje TV zal mij een worst zijn.

Als zo'n wijziging het gevolg is van het feit dat het niet anders kan, zoals KPN wat met de dienst stopt, dan verwacht je dat zoiets voor bestaande klanten wordt gecompenseerd. Met andere woorden, een bericht als "sorry wij kunnen hier ook niks aan doen, ter compensatie bieden we dit zodat u toch hetzelfde niveau behoudt".

Het wordt verkocht als een "upgrade" en "nieuwe mogelijkheden" en "speciale aanbieding voor bestaande klanten".
Vind je 't dan heel raar als mensen opmerken dat het voor hen geen upgrade is (DVB-C eruit), wellicht geen nieuwe mogelijkheden biedt (minder TV-zenders in light en zelfs basic vergeleken bij huidige aanbod), en het geen speciale aanbieding voor bestaande klanten blijkt te zijn (geldt voor iedereen)?

Dat het elders misschien vergelijkbaar (of erger) is boeit niet - de norm is wat mensen hebben in de huidige situatie.
Meer dokken voor hetzelfde of minder is per definitie een psychologische barriere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:49
De twijfel blijft groot. Ik wacht niet op 100 en al helemaal niet op HBO. Wel kan ik mij voorstellen dat ze HBO erbij doen als bulkproduct, dus goedkoop als iedereen het afneemt. Twijfel is tussen Telfort of aanbod aannemen. De verschillen zijn dan, inclusief newsserver bij abbo Telfort, zo rond de 5€ per maand. Daarvoor krijg ik in Almere mogelijk betere kwaliteit tv (betere stream, toch?) en... ik steun een bedrijf dat zich tussen de international op geldbeluste giganten staande probeert te houden. Kortom, ik neig naar Tweak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Spekkie88 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:20:
[...]

Waar de mogelijkheid tot 1Gb is zit is dat het dan loopt via de eigen apparatuur van Tweak. Dit is ook mogelijk met een 100Mb lijn alleen worden die ook aangeboden over het netwerk van KPN (waarbij de aanbieding 63,50 is) voor de rest van nederland die nog niet is aangesloten op het eigen netwerk van Tweak.
Dus je kan alleen gebruik maken van de 100/100 voor 54,95 aanbieding als je bent aangesloten op het eigen netwerk van Tweak en een makkelijke manier om dat te checken is inderdaad om te kijken of je de mogelijkheid hebt om een 1Gb lijn aan te kunnen vragen, aangezien dat het ENIGE abonnement is dat exclusief door Tweak geleverd kan worden.

Ik kan me daarentegen wel voorstellen dat je je flink genaaid voelt aangezien er groot op de site staat dat als je in een bepaalde omgeving woont inderdaad de mogelijkheid hebt om 100Mb + sparql basic aan te kunnen vragen voor 54,95, wat uit eindelijk niet waar blijkt te zijn...
Ik denk idd ook dat je de verklaring in die richting moet zoeken.

De servicedeskmedewerker legt het uit als "waar 1 gbps mogelijk is". Maar hij/zij bedoelt eigenlijk dat op die plekken Tweak zelf de controle heeft over het netwerk, de profielen, etc. Ik kan me voorstellen dat je dan een heel ander kostenplaatje hebt dan wanneer je afhankelijk bent van een leverancier als KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:53

Radjesh

hoi

[...]

In Almere Poort kan ik geen 100Mbit + krijgen, maar ga wel gewoon 54,95 betalen voor 100Mbit inclusief Sparql Basic.

Postcode check op deze website: http://www.tweak.nl/consu...productoverzicht_odf.html

Dus de speciale Almere/Enschede aanbieding.
arno2009 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:13:
[...]

Handmatig aanpassen?Daar gaan ze mee akkoord?
Dat is mij aangegeven. Ik stuur hem gewoon op.

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
[...]
Dat is misschien ook wel het grootste probleem met dit alles, een beetje een marketingfail.

De folders die wij hebben ontvangen hadden naar nieuwe klanten moeten gaan. Ze hadden bestaande abonnees gewoon moeten uitleggen wat er effectief verandert in kanalen, hardware etc en ze iets moeten bieden om op gelijkwaardig niveau te blijven.
Als je een eerlijk lijstje met opties en uitleg krijgt over wat je kan doen ten opzichte van de huidige situatie komt dat al heel anders binnen dan "houd uw brievenbus in de gaten voor een exclusieve aanbieding voor bestaande abonnees" waar niks exclusiefs aan blijkt te zijn.

Net zo met dat Almere/Enschede-verhaal en de aanbiedingen - we kunnen technisch verklaren (zoals al is gedaan) waarom dat niet voor iedereen is, maar verkoop het dan ook niet zo!
Hoe moeilijk is het om even de wijken aan te geven waar dat voor geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:08
Voor mij kwam de brief ook als een onaangename verrassing.
Ik heb destijds gekozen voor het meest voordelige alles-in-één glasvezel abo dat ik kon vinden.
Daarom destijds gekozen voor Tweak Basis 30 met tv en bellen voor net geen € 40,-.

Dit wil ik ook zo houden. Ik wil geen hogere snelheid, niet meer kanalen of voordeliger bellen.
In mijn ogen verplichten ze mij dan ook om óf over te stappen óf meer te gaan betalen.

Ik ben er nog niet uit.
Bij elk andere provider ga ik meer betalen dan dat ik nu doe. Maar de manier waarop dit bij Tweak gebeurt steekt mij wel.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierni
@jobbie

ik heb toegekeken (cq in de weg gestaan ;) ) toen ze de nieuwe glasvezel (ftth --> glashart) in mn huis inschoten.

Ieder adres heeft 5 vezels.
- 1 voor internet, 1 voor tv blauw analoog
- capaciteis verdeling bij 1 gb/s ?
- overig?

Dat een vezel Internet van de ene provider en een andere tv van een andere is technisch dus prima mogelijk, maar practisch administratief en qua 3in1 koppel abbos onmogelijk gemaakt voor particulieren.

bijv bij kpn is 2in1 mogenlijk ..
zonder de 'cadeautjes' spottify ed dus duurder dan 3in1

Bedrijven kunnen meerdere abbos glasvezel van meerdere aanbieders nemen

[ Voor 30% gewijzigd door wierni op 01-05-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Ik had een aantal vragen m.b.t. de Sparql Basic tv bij Tweak neergelegd zie onder:
- Hoeveel TV’s kunnen in principe aangesloten worden? Wat zijn de kosten per extra decoder? Zijn op deze extra decoders dezelfde kanalen te ontvangen?
Antwoord Tweak: 4 decoders maximal, extra kosten 4 euro per decoder. Laatste vraag nog geen antwoord op gehad

- Is er een aparte kabel voor TV nodig zoals bij de eerste Experia Box van KPN of kan een willekeurige kabel uit de router gebruikt worden voor zowel internet als TV (middels switch)? Ik heb op dit moment de Arcadyan router staan en hier een verbinding van router naar homeplug in meterkast, homeplug in woonkamer naar switch, kabel van switch naar TV decoder en kabel van switch naar mediaspeler. Blijft deze configuratie werken in de nieuwe situatie?
Antwoord Tweak: U kunt uw huidige opstelling behouden, deze blijven hetzelfde

- Moet de Arcadyan router (KPN) vervangen worden en wat komt hier dan voor in de plaats?
Antwoord Tweak: U krijgt van ons een Zyxel 8324 modemrouter

- Is er een beperking voor het aantal PC’s/tablets dat TV kan streamen?
Antwoord Tweak: De Sparql APP komt vrij in juni
Ik heb hier nog wel even een aanvullende vraag op gesteld, ik heb nl. het idee dat het alleen mogelijk is via tablet te kijken en niet via PC. Op dit moment (in ieder geval met glas groen) kijk ik regelmatig vanaf mijn PC met itvonline televisie. Als dit met sparql niet mogelijk is, vind ik dat wel een gemis.

- Is er geen mogelijkheid om b.v. de 9 euro korting die Almere / Enschede krijgt ook aan andere te verstrekken, maar dan b.v. in combinatie met een jaarabonnement? Dan biedt je als Tweak de rest van Nederland toch ook een beetje service en heb je ook gelijk weer een jaar contract binnen. Dat zou voor mij in ieder geval de beslissing een stuk eenvoudiger maken.
Antwoord Tweak: Helaas is dat op dit moment nog niet aan orde. De huidige aanbieding die wij hebben gedaan is op dit moment blijvend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierni
hmm, 35 eur 50/50 glasvezel only.

tv kijken mogelijk via internet streams? xmbc?
iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 10:28
In een andere reactie las ik juist dat de netwerkpoorten voor tv en voor internet gescheiden waren.
Dat wil niet zeggen dat je ze niet gewoon in dezelfde switch kunt steken en door dezelfde kabel naar elders kunt sturen natuurlijk.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruson
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:10
Hashtag schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:51:
Voor mij kwam de brief ook als een onaangename verrassing.
Ik heb destijds gekozen voor het meest voordelige alles-in-één glasvezel abo dat ik kon vinden.
Daarom destijds gekozen voor Tweak Basis 30 met tv en bellen voor net geen € 40,-.

Dit wil ik ook zo houden. Ik wil geen hogere snelheid, niet meer kanalen of voordeliger bellen.
In mijn ogen verplichten ze mij dan ook om óf over te stappen óf meer te gaan betalen.

Ik ben er nog niet uit.
Bij elk andere provider ga ik meer betalen dan dat ik nu doe. Maar de manier waarop dit bij Tweak gebeurt steekt mij wel.
Dit speelt ook bij mijn vriendin. In Utrecht een studio van de SSH gehuurd waar je alles zelf moet afsluiten. Als student maakt de prijs een hoop uit. Eerst Ziggo gehad, toen voor 40 euro per maand 30/30 groen bij Tweak afgesloten. Nu is de goedkoopste aanbieding van Tweak 49,95, (Sparql lite en 50/50). Je gaat er wel iets op vooruit qua snelheid maar dat heeft ze niet nodig. Het vervelende is ook dat de box die bij Sparql geleverd wordt geen SCART aansluiting heeft. Zou ze ook nog een nieuwe TV moeten kopen..
Ze gaat overstappen naar nu weer de goedkoopste: Ziggo met 40 euro voor 30/3 en TV met een settopbox met SCART. Echt een slecht actie van Tweak, totaal klantonvriendelijk.
- Is er een beperking voor het aantal PC’s/tablets dat TV kan streamen?
Antwoord Tweak: De Sparql APP komt vrij in juni
Ik heb hier nog wel even een aanvullende vraag op gesteld, ik heb nl. het idee dat het alleen mogelijk is via tablet te kijken en niet via PC. Op dit moment (in ieder geval met glas groen) kijk ik regelmatig vanaf mijn PC met itvonline televisie. Als dit met sparql niet mogelijk is, vind ik dat wel een gemis.
Van de televisie pagina van tweak glasvezel:
Sparql bevrijdt TV kijken van de huiskamer. Met de Sparql App en Sparql Online kijkt u gewoon TV waar u wil. Op de bank, in de tuin, op de studeerkamer of in de badkamer: met Sparql kijkt u eindeloos TV op elk apparaat.
Dat lijkt er op dat er ook een webversie van Sparql is/komt.

7DII | Canon 10-18 IS STM | Sigma 18-35 1.8 | Canon 100L | Canon MP-E 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
NovapaX schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:12:
In een andere reactie las ik juist dat de netwerkpoorten voor tv en voor internet gescheiden waren.
Dat wil niet zeggen dat je ze niet gewoon in dezelfde switch kunt steken en door dezelfde kabel naar elders kunt sturen natuurlijk.
Dat laatste kan alleen als je smart (manageable) switches gebruikt.

Of als je, net als de Experiabox V8, dus wat kunstjes toepast (op basis van mac adres) om aannames te doen over bij welk (V)LAN het apparaat hoort.

Óf als Tweak dus inderdaad, wat hier ook wordt gesuggereerd door iemand, op layer 3 met wat routing trucjes zorgt dat de set top box zich gewoon in je normale LAN kan bevinden maar ook op de IGMP adressen kan joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Hashtag schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:51:
[...]
Dat is ook mijn probleem. Ik ben prima tevreden over de diensten van Tweak en geniet al een paar jaar van snel internet en prima (KPN) tv. Ik wil dan ook niet weg bij Tweak.
Maar de manier waarop voelt gewoon naaiderig aan. Een soort van verkapte prijsverhoging met niets ervoor terug.

Maar kijk ik naar de prijzen van andere providers, dan lijkt het alsof Tweak gewoon erg (te?) schappelijke prijzen hanteerde. Ze waren goedkoop!

Uiteindelijk vind ik het erg jammer dat ze bestaande klanten niet een mooie aanbieding doen. Niet netjes en gewoon balen.

Telfort lijkt voor mij het beste alternatief, maar ik hoop stiekum dat Tweak in juni nog komt met een schappelijk aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 10:28
kun je ze niet gewoon in een ander subnet stoppen? Dan zit je met dhcp problemen enzo?

Ik hoop eigenlijk dat het gewoon helemaal gescheiden is. Anders zou het betekenen dat ik niet zo makkelijk meer een eigen router kan gebruiken.

(nu heb ik hier wel een 16 poort managed switch, maar dat maakt het allemaal niet eenvoudiger natuurlijk)

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
jappo) schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:01:
[...]
Tevens beweren ze dat ze ALLE kanalen die een HD-signaal aanbieden ook als HD-zender doorzetten op Sparql basic. Dat was zeker niet zo bij KPN! Ik ben happy.

Enige wat ik inderdaad niet zo netjes vind is dat HBO je opgedrongen wordt. Dat zou een keuze moeten zijn.
Ik zie dat er dus standaard 22 HD zenders in het Sparq basic pakket zit. Overigens in Premium zou ook 101TV in HD doorgegeven worden wat volgens mij niet kan. Helaas ontbreken in het basic pakket de HD versies van FOX, Een, Canvas, NatGeo, 13th Street, TLC, 24Kitchen, NatGeo Wild, TravelChannel, SyFy, FoxLife, ARD, ZDF. Deze worden bij andere aanbieders wel in HD aangeboden (sommige ook in basis digitaal pakket zoals bijv. FOX, Een, Canvas bij UPC).

Het opdringen van HBO is inderdaad wat mij betreft geen verstandige keuze geweest.
Daarnaast schrappen van DVB-C is ook zeer spijtig. Ik ben zeer benieuwd of partijen als Fiber en Scarlet (en Telfort) dit nog wel hebben na 1 juli en of daar in de nabije toekomst ook een eind aan gaat komen.

[ Voor 48% gewijzigd door funrider op 01-05-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

funrider schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:31:
[...]

Ik vind het wel erg slecht dat de Tweak site verwijst naar de Sparql website en vervolgens daar niet weergeeft welke zenders dan in HD worden doorgegeven (behalve dan BBC One HD).
Huh ? Staat hier toch gewoon ?, laatste kolom.

Zowel BBC One als BBC Two in HD *O*

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:33:
[...]

Huh ? Staat hier toch gewoon ?, laatste kolom.

Zowel BBC One als BBC Two in HD *O*
Die is nieuw. Die stond er gisteren naar mijn weten nog niet achter. Ik had vandaag nog niet gekeken.
Ik zat enkel naar de zender namen te kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 01-05-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb zonet met Tweak gebeld over het aanbod. De helpdesk lijkt er onderhand wel aan gewend dat men massaal opzegd. Het lijkt me echt een foute inschatting dat ze HBO zo opdringen en verwachten dat men de volle mep wil betalen. Ik had enkel het TV-signaal zodat ik de NPO en BBC in HD had omdat ik daar soms naar kijk. Maar *of* veel betalen voor iets wat ik amper gebruik *of* weinig betalen maar geen BBC en geen HD maakt mij een verloren klant. Dan neem ik wel VDSL van Online voor 2 tientjes per maand en kijk ik naar de gratis npo.nl via XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

funrider schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:34:
[...]

Die is nieuw. Die stond er gisteren naar mijn weten nog niet achter.
Gister avond stond het er zeker weten wel bij, want ik zag 't toen ik gister wilde uitzoeken of beide BBC's in HD werden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Maar geen RTL Duitsland in het basic pakket -O-

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

da_Mastah schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:35:
Dan neem ik wel VDSL van Online voor 2 tientjes per maand en kijk ik naar de gratis npo.nl via XBMC.
Waarom had je überhaupt glas via Tweak als je geen interesse hebt in hoge snelheden en een uitgebreid TV aanbod ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:37:
[...]

Gister avond stond het er zeker weten wel bij, want ik zag 't toen ik gister wilde uitzoeken of beide BBC's in HD werden doorgegeven.
Gisteravond misschien al wel, maar eerder zeker niet.

Bedankt voor de tip iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

wierni schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:00:
@jobbie

ik heb toegekeken (cq in de weg gestaan ;) ) toen ze de nieuwe glasvezel (ftth --> glashart) in mn huis inschoten.

Ieder adres heeft 5 vezels.
- 1 voor internet, 1 voor tv blauw analoog
- capaciteis verdeling bij 1 gb/s ?
- overig?

Dat een vezel Internet van de ene provider en een andere tv van een andere is technisch dus prima mogelijk, maar practisch administratief en qua 3in1 koppel abbos onmogelijk gemaakt voor particulieren.

bijv bij kpn is 2in1 mogenlijk ..
zonder de 'cadeautjes' spottify ed dus duurder dan 3in1

Bedrijven kunnen meerdere abbos glasvezel van meerdere aanbieders nemen
Thanks voor de uitleg. Opzich is het onpraktisch idd, dus begrijp het wel. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Gruson schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:18:
[...]

Van de televisie pagina van tweak glasvezel:
Sparql bevrijdt TV kijken van de huiskamer. Met de Sparql App en Sparql Online kijkt u gewoon TV waar u wil. Op de bank, in de tuin, op de studeerkamer of in de badkamer: met Sparql kijkt u eindeloos TV op elk apparaat.
Dat lijkt er op dat er ook een webversie van Sparql is/komt.
Van de veelgestelde vragen van Sparql:
Welke zenders kan ik bekijken op mijn Second Screen?
Met het Basic-pakket is het mogelijk om ongeveer 40 geselecteerde zenders op je smartphone of tablet te bekijken. Welke zenders dit zijn staat binnenkort op onze website aangegeven.

Hier wordt geen online genoemd, beetje tegenstrijdig. Ik wacht even op het antwoord van Tweak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Ik heb zonet met Tweak gebeld over het aanbod. De helpdesk lijkt er onderhand wel aan gewend dat men massaal opzegd. Het lijkt me echt een foute inschatting dat ze HBO zo opdringen en verwachten dat men de volle mep wil betalen.
Dat betwijfel ik. De mensen die opstappen zijn de mensen met goedkope abbo's waar Tweak niet zo veel aan verdient. Het feit dat ze dat soort abbo's ook duurder maken geeft al aan dat de marge blijkbaar niet voldoende was.

Of je nu een 30/30 verbinding hebt of 1000/1000, je gaat echt nauwlijks meer bandbreedte verstoken, het is fijn dat dingen minder lang duren maar het was nooit een reden om dan toch maar niet iets te downloaden. Aangezien Tweak's kosten vnl. in de gebruikte data zitten en die nauwelijks zal verschillen tussen een 30/30 en 1000/1000 aansluiting is het prijsverschil pure winst. Bovendien zullen de goedkope abbo's relatief veel kosten qua helpdesk belasting, omdat de echte Tweakers vaak voor de snellere verbindingen gaan.

De klanten die nu blijven leveren meer op, en de hoeveelheid werk gaat omlaag. Ik vermoed dus dat dit Tweak per saldo hier meer aan overhoudt en die klanten liever kwijt dan rijk is. Reken er maar op dat dit scenario voor hun totaal geen verassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
vincitori schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:42:
[...]

Van de veelgestelde vragen van Sparql:
Welke zenders kan ik bekijken op mijn Second Screen?
Met het Basic-pakket is het mogelijk om ongeveer 40 geselecteerde zenders op je smartphone of tablet te bekijken. Welke zenders dit zijn staat binnenkort op onze website aangegeven.

Hier wordt geen online genoemd, beetje tegenstrijdig. Ik wacht even op het antwoord van Tweak :)
Op de sparql website staat nu in elk geval welke zenders er 'online' komen. Wat de definitie van 'online' is dat is nog onduidelijk. In iedergeval op tablets lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Ik heb zonet met Tweak gebeld over het aanbod. De helpdesk lijkt er onderhand wel aan gewend dat men massaal opzegd. Het lijkt me echt een foute inschatting dat ze HBO zo opdringen en verwachten dat men de volle mep wil betalen. Ik had enkel het TV-signaal zodat ik de NPO en BBC in HD had omdat ik daar soms naar kijk. Maar *of* veel betalen voor iets wat ik amper gebruik *of* weinig betalen maar geen BBC en geen HD maakt mij een verloren klant. Dan neem ik wel VDSL van Online voor 2 tientjes per maand en kijk ik naar de gratis npo.nl via XBMC.
Aan de andere kant als je HBO graag wilt dan lijkt mij dat Tweak ook wel veel nieuwe klanten naar zich toe gaat trekken die nu voordeliger uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:37:
[...]

Sowieso mooi dat dit nu duidelijk op de site staan (hoe lang het er ook staat).

Ik zie dat er dus standaard 22 HD zenders in het Sparq basic pakket zit. Overigens in Premium zou ook 101TV in HD doorgegeven worden wat volgens mij niet kan.

Helaas ontbreken in het basic pakket de HD versies van FOX, Een, Canvas, NatGeo, 13th Street, TLC, 24Kitchen, NatGeo Wild, TravelChannel, SyFy, FoxLife, ARD, ZDF. Deze worden bij andere aanbieders wel in HD aangeboden (sommige ook in basis digitaal pakket zoals bijv. FOX, Een, Canvas bij UPC).

[ Voor 15% gewijzigd door funrider op 01-05-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:11
@Aaargh, beantwoord nu eens die vragen van andere ipv door gaan met je getroll over 'echte tweakers'. Wat doe jij dat je zoveel voordeel hebt van een gigabit verbinding?

Alles wat je roept is voor de rest alleen maar koffiedik kijken. Het percentage grootverbuikers zal bij de 1 gbit verbindingen aanzienlijk groter zijn dan bij de instap pakketen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:40

ST10©DE

Dus.............

Firesphere schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:38:
Maar geen RTL Duitsland in het basic pakket -O-
Inderdaad, een beetje vreemde zenderkeuze bij de verschillende pakketten. Ik zit niet te wachten op Meiden van Holland, Playboy, Aljazeera, HBO, TRT. Daarvoor had ik liever wat normalere zenders gehad zoals RTL Duitsland, NDR , WDR. Bovendien lijken mij deze zenders ook goedkoper?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Oilman schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:47:
@Aaargh, beantwoord nu eens die vragen van andere ipv door gaan met je getroll over 'echte tweakers'. Wat doe jij dat je zoveel voordeel hebt van een gigabit verbinding?
Niks. Maar het jeukt me gewoon als er een onnodige kunstmatige bottleneck in m'n netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:48:
[...]

Niks. Maar het jeukt me gewoon als er een onnodige kunstmatige bottleneck in m'n netwerk zit.
Dus je vrouw en kinderen mogen ook niet op internet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

P. Mekes schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:47:
[...]

Inderdaad, een beetje vreemde zenderkeuze bij de verschillende pakketten. Ik zit niet te wachten op Meiden van Holland, Playboy, Aljazeera, HBO, TRT. Daarvoor had ik liever wat normalere zenders gehad zoals RTL Duitsland, NDR , WDR. Bovendien lijken mij deze zenders ook goedkoper?
AlJazeera is wel een interessante zender. Goede kwaliteitsverslaggeving hebben ze daar.

Maar inderdaad, gooi die erotische zenders in een eigen pakket en geef mij een aantal Duitsers, vooral RTL (iets met Formule 1 uitzenden enzo), eventueel BBC3/4, en ik vind het top.

Pagina: 1 ... 33 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.