Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.396 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Oilman schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:47:
Alles wat je roept is voor de rest alleen maar koffiedik kijken. Het percentage grootverbuikers zal bij de 1 gbit verbindingen aanzienlijk groter zijn dan bij de instap pakketen.
Misschien dat een grootverbruiker ipv. €0,20/maand aan bandbreedte een keer €2,00/maand bandbreedte trekt. Bandbreedte kost geen drol.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Vorkie schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:49:
[...]

Dus je vrouw en kinderen mogen ook niet op internet....
Als ik die zou hebben mogen die best online in hun eigen huis, maar wat heeft dat met mijn netwerk te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:38:
[...]

Waarom had je überhaupt glas via Tweak als je geen interesse hebt in hoge snelheden en een uitgebreid TV aanbod ?
Sorry, ik was niet duidelijk in mijn post over mijn huidige abbo, ik gebruikte hun VDSL (vroeger had ik glasvezel van Tweak, maar was verhuisd naar een gebied waar dat niet leverbaar was).
Ik zat bij Tweak vanwege hun scherpe prijs voor een goede snelheid over koper. En ik nam hun TV-signaal voornamelijk af vanwege de geringe meerprijs op het reguliere VDSL aanbod, dat was wel makkelijk en mooier beeld dan via DVB-T.

Sindsdien bieden echter ook andere providers hier in de buurt VDSL aan (dat was vroeger niet) die bovendien beduidend goedkoper zijn. En de NPO heeft ook niet stilgestaan en biedt nu ook goede kwaliteit over het internet.
JP1980 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:45:
[...]

Aan de andere kant als je HBO graag wilt dan lijkt mij dat Tweak ook wel veel nieuwe klanten naar zich toe gaat trekken die nu voordeliger uit zijn.
Ja, dat zal ze misschien wel lukken, maar dan 'ruilen' ze dus hun klanten. Maar ik weet niet of mensen die nu bij een kabelboer zitten plotseling gaan overstappen. Tweak is klein en relatief onbekend en mensen zijn niet dagelijks met hun internetabbo bezig. Ze zullen echter een lokkertje moeten bieden aan nieuwe klanten of de kabelboeren zouden iets geks moeten doen.
En ik betwijfel of dat handig is dat ze nu de 'simpele' klanten wegjagen, want met meer klanten, ook al namen die dan niet een premium pakket af, hadden ze wel een basismomentum om de kosten van de IP-infrastructuur te bekostigen. Als ze die kwijt raken verandert het kostenplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 00:46
Weet iemand wat de bepalende factor is voor HD aanbod?

Ik bedoel, er werd geadverteerd dat zenders werden doorgegeven in de best beschikbare kwaliteit, alsof Tweak gewoon alles wat ze kunnen krijgen, doorzetten in HD.

Zijn er bepaalde limitaties met rechten oid - aangezien sommige zenders zoals funrider al aangaf bij andere bieders wel gewoon beschikbaar zijn maar bij Tweak alleen in SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:37
Rude-Dog schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:04:
Weet iemand wat de bepalende factor is voor HD aanbod?

Ik bedoel, er werd geadverteerd dat zenders werden doorgegeven in de best beschikbare kwaliteit, alsof Tweak gewoon alles wat ze kunnen krijgen, doorzetten in HD.

Zijn er bepaalde limitaties met rechten oid - aangezien sommige zenders zoals funrider al aangaf bij andere bieders wel gewoon beschikbaar zijn maar bij Tweak alleen in SD?
Geven ze niet het minimale gegarandeerde aantal zenders in HD weer? Ze bieden Sparql ook aan op DSL waar de bandbreedte wel wat beperkter zal zijn. Zou je met glas niet meer HD zenders hebben, en wanneer Tweak de apparatuur in de PoP's vervangt (zoals nu in Almere/Enschede) niet nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

da_Mastah schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:57:
[...]

Sorry, ik was niet duidelijk in mijn post over mijn huidige abbo, ik gebruikte hun VDSL (vroeger had ik glasvezel van Tweak, maar was verhuisd naar een gebied waar dat niet leverbaar was).
Ik zat bij Tweak vanwege hun scherpe prijs voor een goede snelheid over koper. En ik nam hun TV-signaal voornamelijk af vanwege de geringe meerprijs op het reguliere VDSL aanbod, dat was wel makkelijk en mooier beeld dan via DVB-T.
Tja, ik snap dat het lullig is voor mensen zoals jij maar zoals je zelf al opmerkte zijn er genoeg budget ISP's. Persoonlijk ben ik wel blij dat Tweak zit gaat onderscheiden op snelheid en kwaliteit ipv. te concurreren op prijs.

In de loop der jaren was Tweak een 13-in-een-dozijn budget glasvezel reseller geworden, daar zijn er al zat van. Ik heb ooit gekozen voor Tweak vanwege hun focus op de meer veeleisende klant, het ontbreken van debiele FUP, etc. Voor de mensen die gewoon een goedkoop abbo is het vervelend dat ze naar een ander moeten, maar voor de veeleisende mensen zijn er behalve Tweak niet zo veel opties.

Persoonlijk ben ik blij dat Tweak terug is naar z'n roots, ik kan niet zo tegen die 'goed is goed genoeg' mentaliteit. Ik wil gewoon maximale performance en kwaliteit, en dan moet dit maar wat meer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

JP1980 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:06:
[...]

Geven ze niet het minimale gegarandeerde aantal zenders in HD weer? Ze bieden Sparql ook aan op DSL waar de bandbreedte wel wat beperkter zal zijn. Zou je met glas niet meer HD zenders hebben, en wanneer Tweak de apparatuur in de PoP's vervangt (zoals nu in Almere/Enschede) niet nog meer?
Wat ik er van begrepen heb is het aanbod in E'de/Almere beter omdat ze hier hun eigen TV aanbieden ipv. de streams van KPN (ook al heet het straks Sparql, de daadwerkelijke streams komen buiten Almere/Enschede nog steeds van KPN af).

Minder bandbreedte op DSL zou niet uit moeten maken, je trekt alleen bandbreedte van de stream die je op dat moment aan het kijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:04
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:19:
[...]

Tja, ik snap dat het lullig is voor mensen zoals jij maar zoals je zelf al opmerkte zijn er genoeg budget ISP's. Persoonlijk ben ik wel blij dat Tweak zit gaat onderscheiden op snelheid en kwaliteit ipv. te concurreren op prijs.

In de loop der jaren was Tweak een 13-in-een-dozijn budget glasvezel reseller geworden, daar zijn er al zat van. Ik heb ooit gekozen voor Tweak vanwege hun focus op de meer veeleisende klant, het ontbreken van debiele FUP, etc. Voor de mensen die gewoon een goedkoop abbo is het vervelend dat ze naar een ander moeten, maar voor de veeleisende mensen zijn er behalve Tweak niet zo veel opties.

Persoonlijk ben ik blij dat Tweak terug is naar z'n roots, ik kan niet zo tegen die 'goed is goed genoeg' mentaliteit. Ik wil gewoon maximale performance en kwaliteit, en dan moet dit maar wat meer kosten.
Wat een flauwekul.
Tweak is net zo goed een budget ISP als anderen.
Dat ze zeer beperkt nu 1Gb gaan leveren maakt ze nog geen Tweakers ISP.
Tweakers leven in het hele land en dus zou Tweak pas echt een goede provider zijn als ze overal deze snelheid zouden leveren. Dat doen ze dus niet.
Voor de rest is Tweak net als veel andere providers een dozenschuiver die gebruik maakt van producten en diensten die derde partijen ze leveren.
Er zit nauwelijks een eigen inbreng aan.

Een provider die van scratch af een complete infrastructuur levert met eigen diensten is pas een innovatieve provider. Die zijn er dus niet.
Verder is een hogere prijs geen garantie voor een betere dienstverlening.
Als je de helpdesk veel nodig denkt te hebben heb je vermoedelijk zelf te weinig kennis en kun je daar beter aan gaan werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:08
HoppyF schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:25:
[...]

Wat een flauwekul.
Tweakers leven in het hele land en dus zou Tweak pas echt een goede provider zijn als ze overal deze snelheid zouden leveren. Dat doen ze dus niet.
Voor de rest is Tweak net als veel andere providers een dozenschuiver die gebruik maakt van producten en diensten die derde partijen ze leveren.

Een provider die van scratch af een complete infrastructuur levert met eigen diensten is pas een innovatieve provider. Die zijn er dus niet.
Als je de helpdesk veel nodig denkt te hebben heb je vermoedelijk zelf te weinig kennis en kun je daar beter aan gaan werken!
Dit dus.

Een provider die een vast IP en een nieuwsgroep levert noem ik ook geen Tweakers ISP, hoewel dat voor velen wel zo geldt/gold.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:19:
[...]

Wat een onzin. Jij gaat er gemakshalve maar even van uit dat Tweak bewust het klantenbestand op deze manier aan het opschonen is? Ik denk dat ze blijer zijn met 10 trouwe mensen op een "budget-abonnement" dan 1 1gb-abonnee die wisselt zodra er wat anders voorbij komt.

Daarnaast - over je punt over kwaliteit en maximale opties - Tweak biedt niet alle opties, om de HD-zenders maar even te noemen die zij niet hebben en anderen wel, zelfs al sluit je het dikste abonnement af met alle plus-pakketten die er zijn. . Dus als het jou om het beste van het beste te doen is verwacht ik dat je daar ook over klaagt, of is dan ineens "goed is goed genoeg" wel van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 10:28
van scratch en eigen diensten? KPN?

Even serieus... Tweak probeert dit dus wel degelijk. (moet nog wel blijken of ze hun opzet in almere e.d. ook uit gaan breiden)

En waarom moet innovatief perse iets compleet nieuws en nooit vertoond zijn?
Wat noem je dan wel een Tweakers ISP?

Of verwacht je van een echte tweaker dat die gewoon een dark fiber laat graven, en dan zelf core-router neerzet en een peering overeenkomst afsluit met een aantal partijen op de AMS-IX 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door NovapaX op 01-05-2014 12:36 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

HoppyF schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:25:
[...]

Wat een flauwekul.
Dat doen ze niet in 1 keer, daar zijn ze te klein voor. Maar ze hebben al lang aangekondigd dat dit alleen in Enschede en Almere begint, maar dat ze het wel degelijk gaan uitbouwen.
En Sparql dan ? (net als Tweak eigendom van Cambrium)

Tweak gaat hun eigen netwerk uitrollen en hun eigen TV platform, dat het nog niet in heel Nederland beschikbaar is wil niet zeggen dat ze daar niet naar streven, alleen dat het tijd kost.
Niet realistisch in de huidige markt, wie gaat dat betalen ? De enige realistische optie is die welke Tweak nu toepast: beginnen in 1 of 2 plaatsen en van daar uitbouwen. Lullig als je niet in Enschede of Almere woont, dan moet je nog even geduld hebben.
Nee, maar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is sowieso niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:01

Freakie1NL

Grote Baas

Zo wat heeft die Tweak een stel dronken studenten ingehuurd in deze druk periode ofzo?

> Geachte,
>
> Deze week trof ik de in bus een brief van u aan dat u veranderingen
> aanbrengt in de abonnementsvormen door de introductie van Sparql.
> Hoewel ik het zeer kan waarderen dat u de durf heeft om een nieuw
> product in de markt te zetten moet ik zeggen dat ik uitermate
> teleurgesteld ben in de manier waarop dit gebeurd, en dan druk ik me nog
> zacht uit. Ik verwacht namelijk van u dat op het moment dat ik een
> contract met u afsluit en u daar verandering in brengt u mij op de
> hoogte stelt van wat dit concreet voor mij betekend. Het is namelijk
> leuk dat u mij een DSL abonnement aanbied tegen een maandbedrag, echter
> is het mij hierbij totaal niet duidelijk wat er voor mij persoonlijk
> gebeurd daar ik mijn 2-jarig abonnement vooruit betaald heb. U had op ze
> minst de moeite kunnen nemen om mij hier zelf van op de hoogte te
> stellen, wat dit voor gevolgen heeft voor klanten die vooruit betaald
> hebben, nu u dat nalaat moet ik zelf met u contact hierover opnemen. Als
> ik een dergelijke behandeling wenste had ik wel een contract bij KPN
> afgesloten, van u had ik hierin meer service verwacht. Graag heb ik dat
> u hier z.s.m duidelijkheid inschept.
>
> Dit is namelijk een punt waar ik absolute duidelijkheid over wil hebben
> voordat ik überhaupt overweeg om aan te blijven als klant.
>
> Het voorstel dat u mij nu voorlegt zou betekenen dat ik een
> prijsstijging van 50% moet accepteren om een gelijkwaardig abonnement en
> dienst te behouden. Voor mij is het onbegrijpelijk dat u een dergelijk
> aanbod doet. Na wat rond gelezen te hebben op tweakers.net zie ik dat
> ik niet de enige ben die schrikt van de prijsstijgingen. Alleen uw
> klanten in Almere en Enschede schijnen mooi weg te komen. Als straks uw
> overige klanten weglopen dan snapt u vast zelf ook wel dat u deze
> prijsstelling in Almere en Enschede niet kan blijven hanteren. Ik heb
> hierbij begrip voor het feit dat ik buiten Almere en Enschede
> afhankelijk bent van KPN, alleen uw klanten buiten uw eigen
> infrastructuur dusdanig onevenredig te benadelen siert u niet.
>
> Daar ik heb vernomen dat KPN Wholesale u weinig keus laat door IPTV
> niet meer aan/via u te verstrekken kan, nogmaals, enig begrip voor de
> situatie opbrengen. Echter blijft u rampzalige manier van dit product
> (Sparql), want zelfs betreft de ontvanger weet ik niet waar ik aan toe
> ben, in de markt zetten en wijze waarop u dit naar klanten communiceert
> mij tegen de borst stoten. Ik verwacht dan ook van u dat mij een
> duidelijk en onderbouwd antwoord doet toekomen, anders laat u mij geen
> keuze dan over te stappen naar een andere provider. Hierbij zal ik
> tevens verschillende relaties waarbij ik Tweak heb geïntroduceerd, en
> die inmiddels ook klant zijn, sterkt adviseren over te stappen. Ik kan
> namelijk geen dienst adviseren waarin ik niet zelf geloof.
>
> Met vriendelijke groet,
X

Krijg je dit terug...................... en nee het is echt copy-paste aan de spelling heb ik niets veranderd.

Wij zijn qua prijsstelling afhankelijk van de infrastructuur die wij ter beshcikking hebben
en we zullen ook zeker onze infrastructuur verder gaan uitbreiden. Met betrekiking tot uw 2 jarig abonnement,
zullen wij na rator crediteren Dit is vanzelfsprekend, daar wij dxe dienst veranderen.

Commercieel moetn we keuzes maken en een keuze die 100% van onze klanten helemaal te verden steld, zal er ook
toe leiden dat 100% van onze klanten ontevreden raakt, daar dit kortom financieel onmogelijk is.

Mvg

Walter
Tweak servicedesk

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb het idee dat sommige mensen verwachten dat je zomaar even overal eigen apparatuur in de pop's plaatst, komt met een eigen TV platform en vervolgens dit ook nog aanbiedt tegen een zeer lage prijs. Hadden jullie echter verwacht dat de prijs omlaag zou gaan of gelijk zou blijven? Dat is toch helemaal niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:55
@Frankie1NL: Ik heb soms ook dat mijn ene finger net iets sneller is dan de ander, een spellingcheck doet wonderen. Het is ook moeilijk om steeds op de zelfde vragen en opmerkingen een gepast antwoord te bedenken.
Al is de laatste regel wel hilarisch:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
ZIGGO verhoogt elke keer zijn prijzen elke keer een euro ofzo, Tweak heeft dit in al die jaren niet gedaan dat ik klant ben! Ik heb wel een prijsverlaging mee gemaakt 1,5 jaar geleden ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
Dj-sannieboy schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:55:
Ik heb het idee dat sommige mensen verwachten dat je zomaar even overal eigen apparatuur in de pop's plaatst, komt met een eigen TV platform en vervolgens dit ook nog aanbiedt tegen een zeer lage prijs. Hadden jullie echter verwacht dat de prijs omlaag zou gaan of gelijk zou blijven? Dat is toch helemaal niet realistisch.
Nee, waar het mij om gaat is dat je als abonnee nu wordt geforceerd om óf te kiezen voor een duurder pakket óf over te stappen naar een andere provider.

Als je dit introduceert, geef je vaste klanten dan van te voren even aan dat er een ingrijpende wijziging aankomt. Laat ze ook de alternatieven zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 15:50
Als ze mij vooraf hadden gezegd toen ik in oktober een 2 jarig abonnement aan ging sluiten dat ze in juli dit jaar alles om gingen gooien dan was ik in de 1e plaats niet eens klant bij ze geworden. Als je zoiets als Sparql op wilt zetten dan ben je daar al langer mee bezig en dan vind ik dat je het aanbod wat je op dat moment hebt misschien maar moet gaan stoppen ofzo. Want het binnenhalen van klanten die je na 6 maanden of eerder weer op straat gooit is wel gek te noemen.

Zoals zoveel al gezegd is zijn er mensen die er op vooruit gaan zowel financieel als qua aanbod en je hebt legio mensen die er op achteruit gaan. Dat heb je altijd met verandering, daar doe je weinig aan. Maar ik denk dat de meeste mensen nog niet eens zo gefrustreerd zijn over dat ze meer moeten betalen, want heck, als ik de andere providers ernaast leg dan heb je overal weer voors en tegens. Het gaat er om dat er niet gecommuniceerd wordt en gewoon nog lang niet alles beschikbaar is qua wat je je klanten zou willen laten weten. Want zoveel is er nog niet bekend over hoe het er uit ziet en wat het allemaal kan. Voor sommigen is dit weer niet zo belangrijk en anderen leunen hier weer wel op.

Ik denk dat we allemaal wel kunnen concluderen dat internet gewoon internet is. En als je bij de wat betere providers zit kan je er vanuit gaan dat het ook redelijk stabiel is. Qua telefoon geldt hetzelfde. Dus wat er veelal afwijkt tussen de verschillende providers is de televisieërvaring en het aanbod van eventuele extra's. Daar kan je wat mij betreft het meest in onderscheiden. Maar laat nou juist op dat vlak er voor Sparql nog helemaal niets bekend zijn, geen screenshots. Geen video. Geen foto van de apparatuur / afstandsbediening. Maar wel binnen nu en 2 a 3 maanden een keuze moeten maken en anders is het gewoon Exit voor je.

Klantvriendelijkheid en duidelijkheid is belangrijk. Daar laten ze in ieder geval behoorlijke steken vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

@Hashtag en orange.x

Ik snap wel waar jullie heen willen, maar kan mij ook voorstellen dat Tweak hier helemaal geen tijd voor had. Je ziet ook dat ineens allerlei providers (Vodafone, Scarlet) komen met andere (minder KPN afhankelijke) diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 15:45
Freakie1NL schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:40:
Zo wat heeft die Tweak een stel dronken studenten ingehuurd in deze druk periode ofzo?

> Geachte,
>
> Deze week trof ik de in bus een brief van u aan dat u veranderingen
> aanbrengt in de abonnementsvormen door de introductie van Sparql.
> Hoewel ik het zeer kan waarderen dat u de durf heeft om een nieuw
> product in de markt te zetten moet ik zeggen dat ik uitermate
> teleurgesteld ben in de manier waarop dit gebeurd, en dan druk ik me nog
> zacht uit. Ik verwacht namelijk van u dat op het moment dat ik een
> contract met u afsluit en u daar verandering in brengt u mij op de
> hoogte stelt van wat dit concreet voor mij betekend. Het is namelijk
> leuk dat u mij een DSL abonnement aanbied tegen een maandbedrag, echter
> is het mij hierbij totaal niet duidelijk wat er voor mij persoonlijk
> gebeurd daar ik mijn 2-jarig abonnement vooruit betaald heb. U had op ze
> minst de moeite kunnen nemen om mij hier zelf van op de hoogte te
> stellen, wat dit voor gevolgen heeft voor klanten die vooruit betaald
> hebben, nu u dat nalaat moet ik zelf met u contact hierover opnemen. Als
> ik een dergelijke behandeling wenste had ik wel een contract bij KPN
> afgesloten, van u had ik hierin meer service verwacht. Graag heb ik dat
> u hier z.s.m duidelijkheid inschept.
>
> Dit is namelijk een punt waar ik absolute duidelijkheid over wil hebben
> voordat ik überhaupt overweeg om aan te blijven als klant.
>
> Het voorstel dat u mij nu voorlegt zou betekenen dat ik een
> prijsstijging van 50% moet accepteren om een gelijkwaardig abonnement en
> dienst te behouden. Voor mij is het onbegrijpelijk dat u een dergelijk
> aanbod doet. Na wat rond gelezen te hebben op tweakers.net zie ik dat
> ik niet de enige ben die schrikt van de prijsstijgingen. Alleen uw
> klanten in Almere en Enschede schijnen mooi weg te komen. Als straks uw
> overige klanten weglopen dan snapt u vast zelf ook wel dat u deze
> prijsstelling in Almere en Enschede niet kan blijven hanteren. Ik heb
> hierbij begrip voor het feit dat ik buiten Almere en Enschede
> afhankelijk bent van KPN, alleen uw klanten buiten uw eigen
> infrastructuur dusdanig onevenredig te benadelen siert u niet.
>
> Daar ik heb vernomen dat KPN Wholesale u weinig keus laat door IPTV
> niet meer aan/via u te verstrekken kan, nogmaals, enig begrip voor de
> situatie opbrengen. Echter blijft u rampzalige manier van dit product
> (Sparql), want zelfs betreft de ontvanger weet ik niet waar ik aan toe
> ben, in de markt zetten en wijze waarop u dit naar klanten communiceert
> mij tegen de borst stoten. Ik verwacht dan ook van u dat mij een
> duidelijk en onderbouwd antwoord doet toekomen, anders laat u mij geen
> keuze dan over te stappen naar een andere provider. Hierbij zal ik
> tevens verschillende relaties waarbij ik Tweak heb geïntroduceerd, en
> die inmiddels ook klant zijn, sterkt adviseren over te stappen. Ik kan
> namelijk geen dienst adviseren waarin ik niet zelf geloof.
>
> Met vriendelijke groet,
X

Krijg je dit terug...................... en nee het is echt copy-paste aan de spelling heb ik niets veranderd.

Wij zijn qua prijsstelling afhankelijk van de infrastructuur die wij ter beshcikking hebben
en we zullen ook zeker onze infrastructuur verder gaan uitbreiden. Met betrekiking tot uw 2 jarig abonnement,
zullen wij na rator crediteren Dit is vanzelfsprekend, daar wij dxe dienst veranderen.

Commercieel moetn we keuzes maken en een keuze die 100% van onze klanten helemaal te verden steld, zal er ook
toe leiden dat 100% van onze klanten ontevreden raakt, daar dit kortom financieel onmogelijk is.

Mvg

Walter
Tweak servicedesk
Ik wil niet vervelend doen, maar jouw mail/brief blinkt ook niet echt uit qua taalvaardigheid..

Maar het lijkt er inderdaad op dat ze een blikje mensen hebben opengetrokken. Communicatie tot nu toe vind ik als nieuwe klant niet heel helder, maar goed. Ik heb er wel vertrouwen in dat, gezien het een klein clubje is, de lijnen intern kort zijn en de gedane toezeggingen ook daadwerkelijk waargemaakt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
Dj-sannieboy schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:05:
@Hashtag en orange.x

Ik snap wel waar jullie heen willen, maar kan mij ook voorstellen dat Tweak hier helemaal geen tijd voor had. Je ziet ook dat ineens allerlei providers (Vodafone, Scarlet) komen met andere (minder KPN afhankelijke) diensten.
Dat snap ik, maar dat betekend niet dat ik het er mee eens ben.

Met je tweede punt ben ik het eens.
Iedere provider ziet dat het interessant is om zelf iets te lanceren. Daar kan immers op verdiend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hashtag schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:12:
[...]

Dat snap ik, maar dat betekend niet dat ik het er mee eens ben.

Met je tweede punt ben ik het eens.
Iedere provider ziet dat het interessant is om zelf iets te lanceren. Daar kan immers op verdiend worden.
Ik heb meer het idee dat deze providers hier toe gedwongen worden. (Elders heeft iemand al gepost dat KPN per 1 juli stopt met de wholesale van iTV)

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-05-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Dj-sannieboy schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:05:
@Hashtag en orange.x

Nou, zover ik snap zijn er 2 mogelijk redenen dat ze niet meer met KPN werken vanaf 1 juli:
1. KPN stopt er mee dus ze moeten
2. Ze willen geen afhankelijkheid meer en verlengen niet nadat hun contract, schijnbaar tot eind juni met KPN, stopt.

Ik weet niet precies hoelang ze al de KPN iTV dienst leveren maar ze wisten al wel een tijdje dat hun contract eindig was, namelijk bij afsluiten. Eventueel is het in de tussentijd verlengd ofzo. Maakt allemaal niet zoveel uit. Punt is dat ze precies wisten wanneer ze over wilden gaan. Als je dan wilt dat mensen meegaan dan moet je ze alle informatie geven die je ze kan geven en die ze nodig hebben.

Ik ken geen mensen die op basis van een folder een auto kopen waar ze nog nooit ingezeten hebben, nog nooit iets van gezien hebben, niet weten welke features er eventueel op de auto nog komen etc.

Voor mij is het gewoon een klote situatie omdat ik niet kan "proberen" ofzo. Ik moet nu maar ondertekenen en hopen dat het zolang mijn abonnement nog 1,5 jaar loopt maar is waar ik mee uit de voeten kan en anders zit ik nog 1,5 jaar lang vast aan ze terwijl ik dat niet wil en waar ik op voorhand niet mee in zee gegaan ben. Dit staat dus gewoon los van de prijs die ik nu betaal en wat ik straks moet betalen. Al vind ik 38% prijsstijging nog steeds behoorlijk.

Nog even voor de mensen die zeggen "Waarom neem je zo'n langzaam glasvezel abonnement?". Waarom niet? Als ik een film kan downloaden in 4-8 minuten of in 2 minuten. Kan mij het schelen dat het 6 minuten langer duurt bij een wat tragere verbinding. Kan ik nog ff naar het toilet, even wat berichtjes kijken, popcorn ploppen in de magnetron duurt al snel 4,5 minuut. Dus wat heb ik er aan dat een film in 2 minuten binnen is. Met een 250/250 verbinding is die website een fractie eerder ingeladen etc etc. Voor sommige mensen is het vooral de upload die gewoon prettig is. En dat is bij 30Mbit al meeeeer dan voldoende voor de simpele zaken zoals het eens mailen van iets of syncen naar dropbox what ever.

En de "Tweaker" is net zoiets als de "Nederlander". Die is er niet. Want bij een kleiduifschietvereniging zitten ook zogeheten "Tweakers" en weet ik wat allemaal. Dat is gewoon onzin. Je hebt allemaal verschillende mensen met wensen. De een wil een goede prijs/kwaliteit verhouding. De ander wil alleen maar kwaliteit en snelheid en de rest boeit niet. De volgende wil zo goedkoop mogelijk. Er is altijd voor ieder wat wils en dat HAD Tweak ook maar daar stappen ze nu dus vanaf zo blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:04

rob_erwt

What does this button do?

Dat de prijzen omhoog moeten bij zoiets lijkt mij idd duidelijk. Daar tegenover staat dan dat je je af kan vragen of ze überhaupt niet te laag in de markt waren gaan zitten, maar dat is een andere discussie.

Wat mij het meest stoort in hoe Tweak de zaken nu aanpakt is de communicatie en behandeling van bestaande klanten. Dat je de nieuwe prijzen berekent aan nieuwe klanten: prima, die weten waar ze voor kiezen. Maar bestaande klanten worden lekker gemaakt met 'exclusieve aanbiedingen' die gewoon een lachertje zijn. Wat ze op z'n minste hadden kunnen doen is een vergelijkbaar of beter product kunnen aanbieden aan bestaande klanten voor dezelfde prijs. In ieder geval voor de looptijd van hun contract.

Nu krijg je gewoon een dikke middelvinger en een 'slikken of stikken' opmerking naar je hoofd. Dat kan je doen als je van je klanten af wil, maar lijkt me niet perse de beste weg om te bewandelen.

Daarnaast is de marketing erom heen gewoon een faal. 'Onze partner Sparql' alsof niet iedere tweaker weet dat het gewoon hetzelfde bedrijf is... 'Exclusieve aanbieding voor bestaande klanten' wat dezelfde aanbieding voor nieuwe klanten is en compleet niet toegespitst op de huidige situatie van de bestaande klant... De apps die nog niet af zijn, UPC deed daar 1,5 jaar over, dus ook daar houd ik mijn hart voor vast.

De vernieuwingen in de basis zijn helemaal niet erg, sterker nog: een verbetering. maar de manier waarop je dat opdringt aan je bestaande klanten is gewoon te absurd voor woorden.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Precies, dat dus. Dit TV-platform is overigens al meer dan een jaar in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
@orange
Hoe kom je erbij dat je straks 1,5 jaar aan ze vast zit? Je oude contract komt te vervallen. Je gaat een nieuw contract aan. Die heeft niet de duur van het restant van je vorige contract. Hierin ga je een nieuwe termijn aan. Volgens de voorwaarden kan je na de contracttermijn per maand opzeggen. In de nieuwe abonnementen van Sparql zie ik niets staan over contracttermijnen, dus ik neem aan dat dit direct per maand opzegbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Hashtag schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:01:
[...]
Als je dit introduceert, geef je vaste klanten dan van te voren even aan dat er een ingrijpende wijziging aankomt. Laat ze ook de alternatieven zien.
Het zal vast om concurrentie redenen zijn dat ze dit soort dingen niet ver van te voren aankondigen, maar ik had het liefst ook gezien dat ze een uitgebreide meer jaren planning op hun site zouden zetten zodat je hier als klant rekening mee kan houden.

Ze hebben b.v. aangegeven dat het netwerk wat ze nu uitrollen geschikt is voor 10Gbit, dan zou ik graag willen weten wanneer dit ongeveer beschikbaar komt voor klanten. Als ze b.v. zouden aangeven dat ze in 2020 beginnen met het uitrollen van 10Gbit verbindingen kan je zorgen dat je voor die tijd je netwerk en andere apparatuur daarvoor geschikt maakt. Aangezien dit soms best wat werk en kosten met zich meebrengt wil je dit ruim kunnen inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
JP1980 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:27:
@orange
Hoe kom je erbij dat je straks 1,5 jaar aan ze vast zit? Je oude contract komt te vervallen. Je gaat een nieuw contract aan. Die heeft niet de duur van het restant van je vorige contract. Hierin ga je een nieuwe termijn aan. Volgens de voorwaarden kan je na de contracttermijn per maand opzeggen. In de nieuwe abonnementen van Sparql zie ik niets staan over contracttermijnen, dus ik neem aan dat dit direct per maand opzegbaar is.
Dat is niet waar.
Je oude contract blijft bestaan. Oftewel wat je nu afsluit bij tweak als bestaande klant, loopt af op de datum dat je normale contract zou aflopen. Het is een contractswijziging, geen nieuw contract vwb duur.

Uitzondering is als je nu niet akkoord gaat met het nieuw gebodene, dan heb je als consument het recht het contract te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:01

Freakie1NL

Grote Baas

Payton schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:12:
[...]

Ik wil niet vervelend doen, maar jouw mail/brief blinkt ook niet echt uit qua taalvaardigheid..

Maar het lijkt er inderdaad op dat ze een blikje mensen hebben opengetrokken. Communicatie tot nu toe vind ik als nieuwe klant niet heel helder, maar goed. Ik heb er wel vertrouwen in dat, gezien het een klein clubje is, de lijnen intern kort zijn en de gedane toezeggingen ook daadwerkelijk waargemaakt kunnen worden.
Daar zal je best gelijk in hebben, betreft mijn spelling/taalvaardigheid verschil is echter dat ik niet bij een klantenservice werk en dat ik de klant ben in deze. Het is van de zotte dat er totale onduidelijkheid blijft bestaan.

Maar goed mijn keuze is gemaakt, ik peer hem. Zal mijn ouders ook laten overstappen daar zij totaal op mijn advies afgaan. En nee ik ga niet weg vanwege de prijs, daar had ik nog mee kunnen leven als ik wist wat er tegenover stond. Ik ga weg wegens hoe ik nu als klant behandeld word en desinformatie. Wat dat betreft slaat orange.x de spijker op zijn kop

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Rude-Dog schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:30:
[...]

Dat is niet waar.
Je oude contract blijft bestaan. Oftewel wat je nu afsluit bij tweak als bestaande klant, loopt af op de datum dat je normale contract zou aflopen. Het is een contractswijziging, geen nieuw contract vwb duur.

Uitzondering is als je nu niet akkoord gaat met het nieuw gebodene, dan heb je als consument het recht het contract te ontbinden.
Akkoord wellicht heb ik het mis. Zit zelf al wat langer bij Tweak. Echter ik kan mij voorstellen dat er bij een aantoonbaar minder product - wat je uit de gestuurde reclamedocumentatie niet kon opmaken - je alsnog wel juridisch gezien een sterk punt hebt dat je alsnog kunt opzeggen. Dat gezegd hebbende kan ik mij heel goed voorstellen dat je dat eventuele gedoe van getouwtrek helemaal niet wilt.

Denk dat ik het maar ga proberen. Vind het enigzins wel leuk iets nieuws en ik heb wel het voordeel dan dat ik per maand mag opzeggen. Het is voor mij ongeveer 3 euro duurder voor vergelijkbaar pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die het niet eens zijn met de prijsverhoging van Tweak zijn natuulrijk allemaal vrij om voor 37,50 per maand klant van Vodafone te worden. 50/50, interessant basis TV pakket en telefonie. Na een jaar wordt de prijs 10 euro hoger, maar dan kun je gewoon weer overstappen. Vast wel een provider met een leuke actie op dat moment. (Als ik niet zo gehecht was aan DVB-C en analoge RTV, dan was Vodafone 1 van de kanshebbers voor mij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:49

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

orange.x schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:14:
[...]
Voor mij is het gewoon een klote situatie omdat ik niet kan "proberen" ofzo. Ik moet nu maar ondertekenen en hopen dat het zolang mijn abonnement nog 1,5 jaar loopt maar is waar ik mee uit de voeten kan en anders zit ik nog 1,5 jaar lang vast aan ze terwijl ik dat niet wil en waar ik op voorhand niet mee in zee gegaan ben. Dit staat dus gewoon los van de prijs die ik nu betaal en wat ik straks moet betalen. Al vind ik 38% prijsstijging nog steeds behoorlijk.
[...]
Zoals ik altijd heb begrepen, mag je lopende contracten bij contract wijzigingen opzeggen. Dat moet dus hier ook gelden. Het maakt ook niet uit hoe Tweak het verpakt. Of ze het nu hebben over een nieuw contract of over een aanpassing van een bestaand contract; het blijft een wijziging.

Verder voel ik je pijn van de verhoging van 38%. Ikzelf ga er 28% op achteruit...

Daarnaast over de bizarre opmerkingen dat Tweak alleen voor Tweakers is: Tweak is een normale kabelboer met op dit moment KPN-producten, die zich als prijsvechter op de kaart heeft gezet. Een nieuw TV-product is leuk en wellicht wenselijk voor ontwikkeling en groei, maar lijkt me nogal onzinnig zonder klanten. Klanten zijn vrij belangrijk...
Jammer dat Tweak zich dit niet lijkt te realiseren.

Ook de antwoorden op die mails zijn ronduit beschamend. Ze hadden deze backlash toch moeten verwachten.
Ik zal ze zo ook ff een mailtje sturen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Jobbie schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:43:
[...]
Daarnaast over de bizarre opmerkingen dat Tweak alleen voor Tweakers is: Tweak is een normale kabelboer met op dit moment KPN-producten, die zich als prijsvechter op de kaart heeft gezet.
Precies, een 13-in-een-dozijn reseller die zich op geen enkele manier onderscheid, valt geen droog brood aan te verdienen. Snap heel goed dat ze daar vanaf willen.
Een nieuw TV-product is leuk en wellicht wenselijk voor ontwikkeling en groei, maar lijkt me nogal onzinnig zonder klanten. Klanten zijn vrij belangrijk...
Jammer dat Tweak zich dit niet lijkt te realiseren.
Ik denk dat ze zich dat heel goed realiseren, maar dat ze de klanten met de goedkope abbo's gewoon liever kwijt zijn dan rijk. Het levert gewoon niet genoeg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:48
Houdt toch op met uit je nek kletsen, je kan al die uitspraken die je doet totaal niet onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
En daarbij, Tweak heeft nog NOOIT een goede communicatie gehad. De site is altijd vaag geweest en alle hulp die er te vinden was ging altijd om een oude omgeving of een nog te maken omgeving. Eigenlijk nooit over de aanwezige omgeving.

Maar in aandacht bij hulp blinken ze uit. Ze zijn bereid de tijd te nemen, de pestzooi proberen op te ruimen en mee te denken. En altijd vooruit willen. En dat viel mij al een beetje tegen de laatste twee jaar. Niks kwam meer echt van de grond. Sinds dat die KPN-bende binnen kwam, vond ik het niet "extra Tweak" meer. En dat gaat nu weer veranderen en ik spring daar graag in. Al ben ik een kleine gebruiker en weet ik te weinig van deze bende en moet ik meer betalen (wat ik gelukkig kan, als ik bespaar op wat anders). En ik ben meerdere keren binnen geweest in Almere bij Tweak. Aan de balie dezelfde jongens en meiden als aan de mail/telefoon. Niks te doorverwijzen etc, zij hebben op zich de kennis en willen het oplossen. En ja, dat bevalt mij.

Daarbij heb ik al jaren stabiele verbindingen, zowel toen op ADSL als nu op Fiber. Behalve dan met die KPN-tv-dingen. Daar hapert het wel eens. Dus dat zie ik graag veranderen. En misschien gaan ze later wel weer niet omhoog of zelfs omlaag met de prijs. Die winst van de afgelopen jaren ga ik nu uitgeven.

Ik baal van de communicatie en het voor het blok zetten, maar ik ben blij met Tweak.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Ik ben zelf ook (met de WK voetbal voor de deur ;) ) wel een beetje huiverig voor het TV aanbod. Nu met de KPN glas groen weet ik dat mijn TV werkt zonder downtime.

Maar hoe gaat bij Sparql het aanbod van TV nu lopen als je niet in Almere/Enschede woont?

Ik ben ondertussen een beetje de weg kwijt, maar zoals ik nu begrijp komt het er op neer dat Sparql in alle gevallen de streams gaat leveren, alleen als je niet in Almere/Enschede woont, blijven het de KPN streams :? Maar KPN stopt 1 juli met wholesale van TV 8)7
Of sla ik nu helemaal de plank mis :)

Ik voel me een beetje Bassie: Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:42
JP1980 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:39:
[...]

Denk dat ik het maar ga proberen. Vind het enigzins wel leuk iets nieuws en ik heb wel het voordeel dan dat ik per maand mag opzeggen. Het is voor mij ongeveer 3 euro duurder voor vergelijkbaar pakket.
Ga je voor het tv gedeelte bij Sparql niet een nieuw jaarcontract aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:46:
[...]

Precies, een 13-in-een-dozijn reseller die zich op geen enkele manier onderscheid, valt geen droog brood aan te verdienen. Snap heel goed dat ze daar vanaf willen.

[...]

Ik denk dat ze zich dat heel goed realiseren, maar dat ze de klanten met de goedkope abbo's gewoon liever kwijt zijn dan rijk. Het levert gewoon niet genoeg op.
Van die klanten moeten ze het juist hebben. Die belasten het netwerk nauwelijks met hun minimale verbruik en betalen toch een aardige cent. De poweruser, die het dubbele betaalt maar het 10-voudige verbruikt, levert eigenlijk niks op. Daarnaast kun je aan die poweruser ook vrij weinig on-demand content leveren, want dat haalt hij zelf wel uit een nieuwsgroep.

Ik vind de situatie dus ook vrij vreemd. Powerusers, die in verhouding toch al vrij weinig opleveren, krijgen een prijsverlaging en de financiëel interessante klanten worden weggepest door (soms enorme) prijsverhogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
suizer schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:50:
[...]

Kan hierover niets vinden op hun website. Ben nu op m'n werk heb de brief even niet bij de hand maar ik zal het zeker nog even goed nakijken of hierover iets staat vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
Dat lijkt mij niet. Tweak wil dat je overstapt op iets anders. Niet jij.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:42:
Mensen die het niet eens zijn met de prijsverhoging van Tweak zijn natuulrijk allemaal vrij om voor 37,50 per maand klant van Vodafone te worden. 50/50, interessant basis TV pakket en telefonie. Na een jaar wordt de prijs 10 euro hoger, maar dan kun je gewoon weer overstappen. Vast wel een provider met een leuke actie op dat moment. (Als ik niet zo gehecht was aan DVB-C en analoge RTV, dan was Vodafone 1 van de kanshebbers voor mij.)
Overstappen naar vodafone leek me een goede optie. Alleen merkte ik bij het bestelproces dat vodafone pas per 21-07 kan leveren... Dan zit ik dus 3 weken zonder internet/tv! 8)7

Ik was echt erg blij met Tweak en was jaren tevreden klant, maar met hun nieuwe aanbod kan ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Zouden de HD zenders nu wel vanaf nummer 1 komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
goldvinger schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:56:
Zouden de HD zenders nu wel vanaf nummer 1 komen?
Goeie vraag, daar ben ik ook benieuwd naar. Weet iemand of je op die STB ook de zenders kan herschikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

suizer schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:50:
[...]

Nee, het is een wijziging in je bestaande contract, geen nieuw contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:55:
[...]

Overstappen naar vodafone leek me een goede optie. Alleen merkte ik bij het bestelproces dat vodafone pas per 21-07 kan leveren... Dan zit ik dus 3 weken zonder internet/tv! 8)7

Ik was echt erg blij met Tweak en was jaren tevreden klant, maar met hun nieuwe aanbod kan ik niets.
Da's wel jammer als je niet in Ziggo gebied woont inderdaad (per maand opzegbaar). Dan had je bij Ziggo even een maandje (of 2) kunnen overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:51:
[...]

Van die klanten moeten ze het juist hebben. Die belasten het netwerk nauwelijks met hun minimale verbruik en betalen toch een aardige cent. De poweruser, die het dubbele betaalt maar het 10-voudige verbruikt, levert eigenlijk niks op. Daarnaast kun je aan die poweruser ook vrij weinig on-demand content leveren, want dat haalt hij zelf wel uit een nieuwsgroep.
Onzin.

De kosten voor een veelgebruiker en iemand met minimaal verbruik zijn heel erg klein. Bandbreedte kost geen drol namelijk. Daarnaast zal ik met een 1000/1000 verbinding echt niet meer data verbruiken dan met 200/200 of toen ik nog 20/1 had bij ZIggo in de begin dagen. Ik heb bij Ziggo wel eens 2TB/maand getrokken en nooit iets over gehoord, terwijl Ziggo een FUP had. Denk je echt dat ze er niks van hadden gezegd als het ze significant geld had gekost ? Het scheelt misschien 1 a 2 euro in de maand aan data kosten, terwijl je er wel tientallen euro's meer voor kan vragen. Dit is echt een heel standaard strategie. Vergelijk het met dat Apple €100 vraagt voor een paar GB extra flash, niet omdat het dat kost maar omdat er altijd mensen zijn die bereid zijn meer te betalen. En denk je echt dat er geen winstmarge zit op dingen als het premium TV pakket ?

Reken er maar op dat ISP's echt VEEL meer verdienen aan klanten met een duurder abonnement. De marges op de goedkope abbo's waar veel geconcurreerd wordt zullen om die reden flinterdun zijn. Daar moet je het puur hebben van de aantallen en dat is voor een kleine partij als Tweak niet echt een handige strategie.

[ Voor 12% gewijzigd door Aaargh! op 01-05-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:00:
[...]

Onzin.

De kosten voor een veelgebruiker en iemand met minimaal verbruik zijn heel erg klein. Bandbreedte kost geen drol namelijk. Daarnaast zal ik met een 1000/1000 verbinding echt niet meer data verbruiken dan met 200/200 of toen ik nog 20/1 had bij ZIggo in de begin dagen. Ik heb bij Ziggo wel eens 2TB/maand getrokken en nooit iets over gehoord, terwijl Ziggo een FUP had. Denk je echt dat ze er niks van hadden gezegd als het ze significant geld had gekost ? Het scheelt misschien 1 a 2 euro in de maand aan data kosten, terwijl je er wel tientallen euro's meer voor kan vragen. Dit is echt een heel standaard strategie. Vergelijk het met dat Apple €100 vraagt voor een paar GB extra flash, niet omdat het dat kost maar omdat er altijd mensen zijn die bereid zijn meer te betalen. En denk je echt dat er geen winstmarge zit op dingen als het premium TV pakket ?

Reken er maar op dat ISP's echt VEEL meer verdienen aan klanten met een duurder abonnement. De marges op de goedkope abbo's waar veel geconcurreerd wordt zullen om die reden flinterdun zijn.
Man man man, ik blijf me verbazen over hoe je het over je spreekwoordelijke "lippen" krijgt. Dus de verbinding voor de poweruser die jij afneemt als niet poweruser, want je verbruikt nog steeds dezelfde hoeveelheid data als toen je bij je Ziggo 20/1 zat... En dan geef je als reden op dat je dus de snelste wilt omdat... Omdat je niet beperkt wilt zijn. Dat ben je met 250/250 natuurlijk wel. Sterker, met 100/100 ben je onwijs geknepen, blijft er maar 10% over van de lijn die je eigenlijk kan gebruiken. Mijn hemel wat errug!!! Omegod!

Jij snapt er in ieder geval niets van en ik denk idd dat Tweak blijer is met klanten zoals jij die alleen maar kijken naar het statusgevoelige puntje van de verbinding. "Ja ik KAN 1000/1000" pompen, maar hey swa, ik gebruik het amper. Maar ik heb het wel!".

8)7 |:( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:57:
[...]

Nee, het is een wijziging in je bestaande contract, geen nieuw contract.
In de aanbiedingsbrief staat toch dat je akkoord geeft dat Tweak een abonnement bij Sparql voor je aanvraagt, en dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden van Sparql?

in de algemene voorwaarden staat:
5.1
Een abonnement zal, tenzij anders aangegeven, standaard twaalf maanden duren. Na deze twaalf maanden wordt een abonnement maandelijks opzegbaar. Deze periode geldt nadrukkelijk voor het Basis-abonnement, en niet voor overige optionele extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
suizer schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:09:
[...]

In de aanbiedingsbrief staat toch dat je akkoord geeft dat Tweak een abonnement bij Sparql voor je aanvraagt, en dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden van Sparql?

5.1
Een abonnement zal, tenzij anders aangegeven, standaard twaalf maanden duren. Na deze twaalf maanden wordt een abonnement maandelijks opzegbaar. Deze periode geldt nadrukkelijk voor het Basis-abonnement, en niet voor overige optionele extra's.
In de brief wordt duidelijk vermeld dat het om een wijziging van het bestaande contract gaat. Dit betekent dus dat ze alles voor je overzetten. Daarnaast staat ook vermeld dat dus de huidige contractduur behouden blijft. In mijn geval heb ik voor 2 jaar getekend bij Tweak in oktober 2013 dus als ik de gok neem zit ik dus nog echt 1,5 jaar aan ze vast.

Aangezien het niet echt een "aanbieding" is die ze doen kan ik kiezen om op te zeggen en weer af te sluiten. Dan zit ik max een jaar aan ze vast nog. Maar zelfs dat vind ik te lang om te "kijken wat het is". Dan kan ik dus beter maar gewoon overgaan naar de KPN met het instapabonnement + opnemen en dan heb ik ietsje sneller internet en dan niet meer het bellen-voordeel. Maar dat bellenvoordeel moeten we dan maar anders oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
orange.x schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:07:
[...]

Man man man, ik blijf me verbazen over hoe je het over je spreekwoordelijke "lippen" krijgt. Dus de verbinding voor de poweruser die jij afneemt als niet poweruser, want je verbruikt nog steeds dezelfde hoeveelheid data als toen je bij je Ziggo 20/1 zat... En dan geef je als reden op dat je dus de snelste wilt omdat... Omdat je niet beperkt wilt zijn. Dat ben je met 250/250 natuurlijk wel. Sterker, met 100/100 ben je onwijs geknepen, blijft er maar 10% over van de lijn die je eigenlijk kan gebruiken. Mijn hemel wat errug!!! Omegod!

Jij snapt er in ieder geval niets van en ik denk idd dat Tweak blijer is met klanten zoals jij die alleen maar kijken naar het statusgevoelige puntje van de verbinding. "Ja ik KAN 1000/1000" pompen, maar hey swa, ik gebruik het amper. Maar ik heb het wel!".

8)7 |:( :F
Kan toch? Als je gaat douchen doe je toch de kraan ook niet half open als dat betekent dat je langer moet douchen? De meeste mensen zouden de kraan wel half open doen als je daarmee 20 euro bespaart. Maar als het geld wat je ervoor betaald je niet interesseert kan het een overweging zijn om de kraan helemaal open te doen terwijl je verbruik niet omhoog gaat. Het voordeel uit een snelle verbinding is dan dat je niet lang hoeft te wachten. Al denk ik dat de meesten met een 1000/1000 verbinding meer een plan zullen hebben om zelf wat aan hosting te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
suizer schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:09:
[...]

5.1
Dat lijkt mij dan nog wel een vraag aan Tweak waard. Een opzegtermijn van 12 maand vind ik wel moeilijk te verteren. Dan komt nog een issue om de hoek. Welke algemene voorwaarden zijn van toepassing? Als je klant bent van voor 29 april 2013 val je nog onder de oude algemene voorwaarden. Kom je dan nu onder de nieuwe voorwaarden te vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
JP1980 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:12:
[...]

Kan toch? Als je gaat douchen doe je toch de kraan ook niet half open als dat betekent dat je langer moet douchen? De meeste mensen zouden de kraan wel half open doen als je daarmee 20 euro bespaart. Maar als het geld wat je ervoor betaald je niet interesseert kan het een overweging zijn om de kraan helemaal open te doen terwijl je verbruik niet omhoog gaat. Het voordeel uit een snelle verbinding is dan dat je niet lang hoeft te wachten. Al denk ik dat de meesten met een 1000/1000 verbinding meer een plan zullen hebben om zelf wat aan hosting te doen.
Niemand verbied ook iemand om die 1000/1000 te nemen maar zijn argumenten om het voor hem wel te nemen slaan gewoon nergens op. Wel ben ik het eens dat het Tweak meer geldt kost om goedkope abonnees te hebben dan duurdere. Maar dit heeft helemaal met je totaalpakket aan klanten te maken. Het is maar de vraag hoeveel van hun klanten het goedkoopste pakket hebben en hoeveel er dan wegvallen etc. Je kan niet zeggen het is beter voor ze omdat niemand exact weet hoe de klanditie van Tweak is.

Waar ik dus wel mee eens ben is dat bij ons softwarepakket we ook grotere gebruikers hebben en kleinere. Soms hebben de kleinere, die dus per maand minder opleveren, best wel veel werk om ze te helpen zonder dat daardoor extra inkomsten door komen. Dus in dat opzicht kost die klant in verhouding wel veel meer en kan je dus beter voor die ene goedkope een duurdere hebben gezien de hoeveelheid ondersteuning. Dat is een goed punt. Maar er zijn genoeg klanten die alles hebben draaien en die amper ondersteuning nodig hebben en dan kan je denk ik beter daar een boel van hebben dan een paar powerusers die wat meer betalen. Als die gevoelig zijn voor dat "power"-segment dan kan het ook zijn dat je die makkelijker kwijt raakt. De kans dat je ineens 20 goedkopere klanten kwijtraakt is veel minder groot.

Tenzij je dus dit soort fratsen uithaalt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stap over indien er geen beter bod komt:
reden:
50% duurder omdat ik met het light pakket ik niet thuis kan komen.
2de TV werkt nog met scart, sparqlbox heeft die niet.

Ze mogen trots zijn op sparql, zoals dat mij gemaild is naar aanleiding van mijn mening over hun aanbod, maar het is veel te duur doordat ze dingen opleggen.
Bovendien moeten ze het allemaal nog bewijzen en daarbij is er nog veel onduidelijk.
Advies, geeft bestaande klanten de mogelijkheid Basis pakket zond HBO te leveren met veel korting.

Dat tweak voor tweakers is is natuurlijk onzin, ooit inderdaad zo begonnen, maar daar redden ze het waarschijnlijk niet mee.
Ik hoop voor ze nu wel...want ze gaan veel klanten krijt raken...aan telfort?.. dan wel weer een goede actie van KPN.
In de mail hebben ze inderdaad bevestigd dat KPN de stekker eruit gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

orange.x schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:07:
[...]

Ik neem aan dat jij je 30/30 verbinding 24/7 dichttrekt ? Anders is het namelijk zonde. Het gaat niet om te hoeveelheid data die je download, het gaat om hoe lang je er op moet wachten. Je neemt een gbit verbinding om de througput, niet om de totale hoeveelheid data die je download.

Dus nee, ik zal niet meer downloaden dan toen ik een 20/1 of zelfs een 8/1 verbinding had, maar ik betaal graag extra voor het feit dat ik niet meer een dag hoef te wachten tot m'n download klaar is. Ik werk veel vanuit huis en moet regelmatig grote bestanden van/naar werk verplaatsen, het scheelt enorm als je niet steeds een uur hoeft te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:19:
[...]

Ik neem aan dat jij je 30/30 verbinding 24/7 dichttrekt ? Anders is het namelijk zonde. Het gaat niet om te hoeveelheid data die je download, het gaat om hoe lang je er op moet wachten. Je neemt een gbit verbinding om de througput, niet om de totale hoeveelheid data die je download.

Dus nee, ik zal niet meer downloaden dan toen ik een 20/1 of zelfs een 8/1 verbinding had, maar ik betaal graag extra voor het feit dat ik niet meer een dag hoef te wachten tot m'n download klaar is. Ik werk veel vanuit huis en moet regelmatig grote bestanden van/naar werk verplaatsen, het scheelt enorm als je niet steeds een uur hoeft te wachten.
Kleine moeite om dat direct aan te geven toch waarom het voor jou die meerwaarde wel heeft?

De hoeveelheid data die je gaat verstoken gaat hierdoor dus wel omhoog. Want als je normaal een uur moest wachten en nu nog maar 10 minuten of minder ga je dat vaker doen en ga je toch meer verstoken.

En nee, ik trek die 30/30 verbinding niet de hele dag dicht. Mede om die reden heb ik dus voor mezelf besloten dat ik van een 20/1 verbinding kwam en ik met 30/30 echt prima uit de voeten kan voor de dingen die ik wil doen. Als je een popcorn A110 hebt die een film kan uitpakken in 4u dan maakt de downloadsnelheid echt niet meer uit kan ik je vertellen, voor als je dus op de TV iets wilt bekijken wat je gedownload hebt.

Maar werk != prive. Ik ga er gemakshalve vanuit dat de meeste klagers in dit geval prive gebruikers zijn die buiten de "voordeel"-steden wonen. Of wil je zeggen dat als je niet thuis hoefde te werken en dus nergens echt uren op hoeft te wachten je nog steeds 1000/1000 zou nemen? Dat heeft dan toch geen nut meer voor huis tuin en keuken gebruik? Als je dat niet snapt, prima. Maar de reden die je nooit gaf heb je nu dus wel gegeven, je hebt die verbinding nodig voor onder andere je werk. Goed argument lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

orange.x schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:17:
[...]
Het is maar de vraag hoeveel van hun klanten het goedkoopste pakket hebben en hoeveel er dan wegvallen etc. Je kan niet zeggen het is beter voor ze omdat niemand exact weet hoe de klanditie van Tweak is.
Bedenk je ook dat dit soort goedkopere pakketen er voornamelijk is om de ietsje duurdere pakketen aantrekkelijker te maken (price anchoring).

Kijk naar het verschil tussen het Glas 50 en Glas 100 abonnement. Voor 14 euro meer krijg je HBO, HD, meer TV zenders en dubbel zo snel internet, het 'meest gekozen" label werkt hier aan mee (hoe weten ze dat als het aanbod helemaal nieuw is, het stond er al vanaf het eerste moment).

Tweak wil dus helemaal geen 50/50 abbo verkopen, en ook geen Sparql Light, die bestaan alleen maar op het iets duurdere pakket aantrekkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:26:
[...]
[knip]
Tweak wil dus helemaal geen 50/50 abbo verkopen, en ook geen Sparql Light, die bestaan alleen maar op het iets duurdere pakket aantrekkelijker te maken.
Dat dus :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
[...]

Bedenk je ook dat dit soort goedkopere pakketen er voornamelijk is om de ietsje duurdere pakketen aantrekkelijker te maken (price anchoring).

Kijk naar het verschil tussen het Glas 50 en Glas 100 abonnement. Voor 14 euro meer krijg je HBO, HD, meer TV zenders en dubbel zo snel internet, het 'meest gekozen" label werkt hier aan mee (hoe weten ze dat als het aanbod helemaal nieuw is, het stond er al vanaf het eerste moment).

Mee eens :) En dat werkt ook wel voor de gemiddelde mens, waarom zijn er anders reclames? Maar waar de meeste mensen over klagen is gebrek aan communicatie en het leveren van vergelijkbare diensten voor een enigzins vergelijkbare prijs.

Iemand hierboven had een goed idee, waarom hebben ze niet gewoon hun dienst zo ingedeeld dat deze grotendeels overeenkwam met wat de gebruikers al hebben en bieden het voor bestaande klanten aan voor hetzelfde bedrag als wat het nu kost, desnoods een paar euro meer. Dit hadden ze prima kunnen doen. Nieuwe klanten die HBO standaard willen en een leuke internet snelheid etc etc kunnen dan gaan vergelijken met wat ze hebben bij hun Ziggo, UPC of KPN en denken ghe, ik ben bij Tweak beter af. Die stappen dus over en worden een nieuwe klant. Maar het is gewoon not done om je bestaande klanten zo opzij te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:00:
[...]

Onzin.

De kosten voor een veelgebruiker en iemand met minimaal verbruik zijn heel erg klein. Bandbreedte kost geen drol namelijk. Daarnaast zal ik met een 1000/1000 verbinding echt niet meer data verbruiken dan met 200/200 of toen ik nog 20/1 had bij ZIggo in de begin dagen. Ik heb bij Ziggo wel eens 2TB/maand getrokken en nooit iets over gehoord, terwijl Ziggo een FUP had. Denk je echt dat ze er niks van hadden gezegd als het ze significant geld had gekost ? Het scheelt misschien 1 a 2 euro in de maand aan data kosten, terwijl je er wel tientallen euro's meer voor kan vragen. ...
Waar denk je dat de kosten in zitten? Idd niet in de data. Maar juist wel in hun hardware en presence. Juist door voldoende schaal, het hebben van voldoende klanten per centrale, kan het uit. Als zij alleen de 1% gaan bedienen die 1000/1000 wil dan worden de vaste kosten per klant voor die apparatuur veel te hoog. ISPs pakken de winst door een gemixt aanbod, de grote meerderheid met een simpel tot geavanceerd aanbod icm lage marges maar voldoende economy of scale en dan cashen op de high-end markt met hoge marges door die lage kosten die door het schaalvoordeel worden behaald.
Ik denk dat de meeste mensen hier helemaal niet zo vallen over dat ze hoge kwaliteit voor een lage prijs verwachten. Heck, ik had het niet erg gevonden als Tweak zei: we gaan een inflatiecorrectie toepassen en een paar euro meer vragen. Maar nu is er: 1) bar slechte communicatie vanuit Tweak 2) een 'teken bij het kruisje, of rot op' naar klanten die al jarenlang bij Tweak zitten 3) Een achteruitgang in de kwaliteit van het aanbod (SD ipv HD, minder zenders) 4) of een zeer forse prijsverhoging met een upgrade waar lang niet iedereen op zit te wachten (HBO)

De balans is gewoon zoek.
Tweak had beter op tijd moet aankondigen dat KPN de wholesale zou stoppen en ze hun eigen TV platform gingen lanceren, zodat klanten weten waar ze aan toe zijn. Vooral degenen die kortgeleden een abonnement zijn aangegaan. Ze zouden HBO optioneel moeten maken voor bestaande klanten, ipv verplicht. Het huidig TV aanbod (HD, selectie zenders) zou voor een transitieperiode voor bestaande klanten gehandhaafd kunnen worden. Er zou een optionele prikkel gemaakt kunnen worden voor klanten die graag willen overstappen naar een nieuw contract.
Net als met mobiele providers, die kondigen ook op tijd aan wat hun plannen zijn mbt nieuwe technologie. En als ze nieuwe abonnementen lanceren stoppen ze ook niet direct de oude abonnementsvormen bij bestaande klanten. Die stappen uit zichzelf op een bepaald moment over bij een 'positieve' prikkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

orange.x schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:25:
[...]

Kleine moeite om dat direct aan te geven toch waarom het voor jou die meerwaarde wel heeft?
De meerwaarde is vnl. dat een beperkte snelheid me jeukt en de bragging rights. Ja het is handig i.v.m. werk maar dat is nooit een doorslag gevende factor geweest.
De hoeveelheid data die je gaat verstoken gaat hierdoor dus wel omhoog. Want als je normaal een uur moest wachten en nu nog maar 10 minuten of minder ga je dat vaker doen en ga je toch meer verstoken.
Nee, hier veranderd niks aan, hoe vaak het nodig is een grote file te verplaatsen van/naar kantoor is niet afhankelijk van hoe lang het duurt. Ik download b.v. wat video-materiaal en het kan gebeuren dat ik hier weken mee bezig ben, er is niet opeens meer werk omdat m'n internet sneller is.
Of wil je zeggen dat als je niet thuis hoefde te werken en dus nergens echt uren op hoeft te wachten je nog steeds 1000/1000 zou nemen?
Ja. Dat het voor werk handig is is een leuke toevoeging, meer ook niet, het is nooit een beslissende factor geweest. Het interne netwerk op het kantoor van m'n werkgever is b.v. ook maar 100Mbit en dat is ook geen issue.
Dat heeft dan toch geen nut meer voor huis tuin en keuken gebruik? Als je dat niet snapt, prima.
Kip/ei probleem. Zonder diensten als Netflix en Youtube heeft ook niemand 10Mbit nodig, maar had iemand geld gestoken in het ontwikkelen van Youtube of Netflix als er geen potentiële klanten waren ?

Nee, uiteraard is er niets waar je 1000/1000 voor nodig hebt, maar welke idioot gaat geld investeren in het ontwikkeling van een toepassing die 1000/1000 nodig heeft als er niemand is die je dienst kan afnemen ?

Als je dat niet snapt, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
da_Mastah schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:31:
Tweak had beter op tijd moet aankondigen dat KPN de wholesale zou stoppen en ze hun eigen TV platform gingen lanceren, zodat klanten weten waar ze aan toe zijn. Vooral degenen die kortgeleden een abonnement zijn aangegaan. Ze zouden HBO optioneel moeten maken voor bestaande klanten, ipv verplicht. Het huidig TV aanbod (HD, selectie zenders) zou voor een transitieperiode voor bestaande klanten gehandhaafd kunnen worden. Er zou een optionele prikkel gemaakt kunnen worden voor klanten die graag willen overstappen naar een nieuw contract.
Net als met mobiele providers, die kondigen ook op tijd aan wat hun plannen zijn mbt nieuwe technologie. En als ze nieuwe abonnementen lanceren stoppen ze ook niet direct de oude abonnementsvormen bij bestaande klanten. Die stappen uit zichzelf op een bepaald moment over bij een 'positieve' prikkel.
Probleem is dus dat Tweak afhankelijk is/was van de KPN voor het kunnen aanbieden van een Alles-in-1. Dus als KPN dan zegt we kappen er mee, dan moet je als Tweak zijnde eigenlijk geen nieuwe klanten meer aan willen trekken en die KPN aanbieden voor luttele maanden om ze vervolgens met een heel ander model te confronteren en zeggen: slikken of stikken.

Mij maak je niet wijs dat ze de nieuwe prijsstelling niet al ongeveer een half jaar of wat ook aan het uitvogelen waren. Ik begrijp ook wel dat je niet direct dat wilt laten weten aan de buitenwereld wat je gaat doen. Maar totdat ik de brief heb gehad heb ik eigenlijk nergens nog begrepen dat KPN met dat doorlussen wilde gaan stoppen terwijl het mij lijkt dat zowel KPN als Tweak hier al veel langer van op de hoogte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het liefst zou Tweak een 1000/1000 abo verkopen aan al die klanten die dat helemaal niet nodig hebben. Lijkt me logisch, want dat levert nog meer op: je levert in feite niets extra's en krijgt toch meer geld.

Maar met jou zullen ze inderdaad ook wel blij zijn, als je inderdaad echt zo weinig download dat je met een 20/1 verbinding ook prima zou kunnen werken.

Ik denk, dat je je price anchoring argument beter om kunt draaien. Ze maken de goedkoopste abonnementen bewust niet te goedkoop, zodat ze enigszins aansluiten bij de duurdere abonnementen. Iemand is dan eerder geneigd om toch dat duurdere abonnement te nemen, want "het scheelt maar 10 euro per maand en je krijgt dan heb dubbele!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

orange.x schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:30:
[...]
Waarom hebben ze niet gewoon hun dienst zo ingedeeld dat deze grotendeels overeenkwam met wat de gebruikers al hebben en bieden het voor bestaande klanten aan voor hetzelfde bedrag als wat het nu kost, desnoods een paar euro meer. Dit hadden ze prima kunnen doen.
Duh!

Als ze dat hadden gewild had dat prima gekund, het feit dat ze er voor kiezen om dat niet te doen zegt voldoende, dat is nu net wat ik hier al een aantal pagina's loop te roepen: Tweak wil dat soort klanten helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:40:
[...]

Duh!

Als ze dat hadden gewild had dat prima gekund, het feit dat ze er voor kiezen om dat niet te doen zegt voldoende, dat is nu net wat ik hier al een aantal pagina's loop te roepen: Tweak wil dat soort klanten helemaal niet.
Mocht dat zo zijn dan is Tweak nog slechter dan ik me heb voorgenomen. Dat zou betekenen dat ze jarenlang met plezier de goedkope klanten getrokken hebben om te kunnen investeren en zijn ze eenmaal op hun uitrolmoment dan ditchen we iedereen met een lousy excuus door het duurder te maken. Bieden we gelijk 1000/1000 aan voor Aaargh! en dan is heel Nederland zijn alle Tweakers blij!

Mmmmmmmnee... Maar het maakt niet uit dat je niet helemaal weet hoe zulke zaken werken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
[...]
Of ze prutsen dus wat aan en graven onbewust hun eigen graf? 8)7

En ik lees hier trouwens toch ook meer dan alleen maar de snelste verbindingen aan enkel de high-end klanten willen bedienen:
http://www.tweak.nl/5xbeter.html

gezellig...kernwaarden...trouwe klanten...vrij van grote partijen [*kuch HBO*]...service...etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37

Mappy

Piramide van Austerlitz

Ik denk dat ze er met de optie voor bestaande klanten "geen HBO = 15 euro korting" wel zouden zijn. Dan blijft de prijs goeddeels gelijk, of soms zelfs iets lager.

De mensen die dan UTP ipv coax moeten trekken en nieuwe tv's met HDMI moeten kopen zijn dan eerder geneigd mee te gaan met de modernisering. En belangrijker, je houdt een enorme groep klanten tevreden die aan familie/kennissen weer Tweak adviseren! Mond-op-mondreclame blijft erg belangrijk in een markt zonder grote verschillen of als je iets nieuws als Sparql wilt introduceren.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:37:
[...]

Het liefst zou Tweak een 1000/1000 abo verkopen aan al die klanten die dat helemaal niet nodig hebben. Lijkt me logisch, want dat levert nog meer op: je levert in feite niets extra's en krijgt toch meer geld.

Maar met jou zullen ze inderdaad ook wel blij zijn, als je inderdaad echt zo weinig download dat je met een 20/1 verbinding ook prima zou kunnen werken.
Maar dat geld voor vrijwel iedereen. Met een 5Mbit lijn kan je in 1 maand (uitgaande van 30 dagen) 1.5TB downloaden. Download jij meer dan 1.5TB per maand ? Want anders heb je die 30/30 ook niet nodig.

Ik betaal niet extra omdat ik meer GB's wil downloaden, da's nooit een beperking geweest. Ik betaal extra omdat ik als ik een leuke nieuwe film online gepost zie, op download kan klikken, naar de kelder loop voor een biertje en als ik m'n reet voor de TV heb geparkeerd kan beginnen met kijken ipv. dat ik een dag moet wachten.
Ik denk, dat je je price anchoring argument beter om kunt draaien. Ze maken de goedkoopste abonnementen bewust niet te goedkoop, zodat ze enigszins aansluiten bij de duurdere abonnementen. Iemand is dan eerder geneigd om toch dat duurdere abonnement te nemen, want "het scheelt maar 10 euro per maand en je krijgt dan heb dubbele!".
Je vergeet dat de concurrentie op gebied van budget abonnementen moordend is en dat de mensen die kiezen voor zo'n abonnement dit vooral doen vanwege de prijs, die zullen dus heel erg dicht tegen de kostprijs aanzitten, want als ze dat niet doen is er wel iemand anders die er onder duikt. Je kan je daar niet onderscheiden op dienstverlening/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

da_Mastah schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:46:
(...)
En ik lees hier trouwens toch ook meer dan alleen maar de snelste verbindingen aan enkel de high-end klanten willen bedienen:
http://www.tweak.nl/5xbeter.html
Beter lezen: "Door onze voorliefde voor techniek maken wij producten die wij zelf ook graag thuis zouden willen gebruiken. Als wij een verbinding aanleggen moet die zo snel mogelijk zijn, als wij een modem uitkiezen moet die volledig zelf in te stellen en te beheren zijn en als wij een nieuw pakket verzinnen denken we goed na over wat wij zelf graag zouden willen kopen."

M.a.w. ze richten zich duidelijk op de veeleisende consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wdeb schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:48:
Maar in aandacht bij hulp blinken ze uit. Ze zijn bereid de tijd te nemen, de pestzooi proberen op te ruimen en mee te denken. En altijd vooruit willen. En dat viel mij al een beetje tegen de laatste twee jaar. Niks kwam meer echt van de grond. Sinds dat die KPN-bende binnen kwam, vond ik het niet "extra Tweak" meer.
Dat ze (nog) minder service leveren is de schuld van KPN?

Voordat ze iets met KPN te doen hadden:
"Ja meneer, misschien zijn het wel aardstralen, maar ik kan u niet verder helpen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:47:
Je vergeet dat de concurrentie op gebied van budget abonnementen moordend is en dat de mensen die kiezen voor zo'n abonnement dit vooral doen vanwege de prijs, die zullen dus heel erg dicht tegen de kostprijs aanzitten, want als ze dat niet doen is er wel iemand anders die er onder duikt. Je kan je daar niet onderscheiden op dienstverlening/kwaliteit.
Die prijzen aan de onderkant zijn nu vooral bepaald door de schaal die gehaald kan worden. Als je kijkt naar grotere Europese landen zoals Frankrijk, dan zie je dat die abonnementsprijzen (zeker voor triple play) nog fors lager kunnen. Je hebt alleen voor zulke prijsstelling nog meer klanten nodig, en daar gaat het nu juist mis.
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:50:
[...]

Beter lezen: "Door onze voorliefde voor techniek maken wij producten die wij zelf ook graag thuis zouden willen gebruiken. Als wij een verbinding aanleggen moet die zo snel mogelijk zijn, als wij een modem uitkiezen moet die volledig zelf in te stellen en te beheren zijn en als wij een nieuw pakket verzinnen denken we goed na over wat wij zelf graag zouden willen kopen."

M.a.w. ze richten zich duidelijk op de veeleisende consument.
Nog een keer beter lezen wat *ik* schreef, ik zei "meer dan". Ik zal niet ontkennen dat ze juist *ook* aan de behoeften van high-end klanten tegemoet willen komen. Maar als zij het hebben over "zelf uitkiezen" bij een modem, waarom mag die keuzevrijheid dan niet bij het samenstellen van het pakket? daar komen ze nu met een verplichte HBO op de proppen. En die andere woorden op hun pagina (waarvan ik er enkele even uitlichtte) die staan er *ook*, maar daar die maken ze dus niet waar. De poll in dit topic spreekt immers boekdelen, als 75% zegt 'ik vertrek' hechten ze blijkbaar toch niet zoveel aan hun trouwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:42:
Net gebeld met Vodafone en ... ze hebben het erg druk met nieuwe aanvragen. Hoe zou dat nou komen (ook door KPN met de prijsverhoging). Maar goed, vanwege die drukte kan er pas na 1 juli aangesloten worden dus, maar ze zijn aan het onderzoeken of de datum naar voren gehaald kan worden. Aantrekkelijk (voor mij) is dat het HD extra pakket gratis is en blijft.. wel na een jaar dus het tientje erbij over het geheel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 16:02
Voor mij blijft Tweak goedkoper. Voor een 100mbit usenet connectie betaal je overal ook minimaal 10 euro per maand.. Die krijg je er ook "gratis" bij.. daar hoor ik niemand over.. heel gek

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

proditaki schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:00:
Voor mij blijft Tweak goedkoper. Voor een 100mbit usenet connectie betaal je overal ook minimaal 10 euro per maand.. Die krijg je er ook "gratis" bij.. daar hoor ik niemand over.. heel gek
Negativiteit, negativiteit.. Dat vinden mensen leuk (op internet) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
[...]

Duh!

Ik ben het ook al een paar pagina's niet met je eens :)

"Klanten niet willen" is onzin, dat is veel te zwart/wit. De productmix wordt zo gepositioneerd als is gedaan juist om een mix aan klanten aan te trekken.

Zoals jij het stelt willen ze het liefst alleen maar mensen die 1 gigabit afnemen.
Dat is natuurlijk niet waar, want dan zouden ze enkel dat pakket kunnen aanbieden, precies de gewenste klanten krijgen, en niet verder hoeven te adverteren. Hoeven ze ook die vervelende streams van KPN niet meer af te nemen, klaar!

Dat het niet zo werkt is natuurlijk logisch, er spelen veel meer factoren mee, maar dat weet je zelf ongetwijfeld ook wel.

Budgetklanten die tevreden zijn over het aanbod kunnen mond-op-mondreclame verspreiden, wat heel effectief werkt. Niet alleen over betrouwbaarheid en tevredenheid, maar zelfs doordat ze kunnen zeggen dat ze bij "de snelste provider zitten" ongeacht wat ze daadwerkelijk afnemen.

Zo zijn er nog legio factoren die maken dat er een mix in zowel aanbod als klanten moet zijn. Denk bijvoorbeeld eens aan de kosten die ze moeten maken met een kleine userbase ten opzichte van een grotere (supersnelle) userbase als het gaat om licenties, advertentiekosten etc etc.

Ik snap wel wat je in de basis aangeeft, dat een 1 gb product weinig meer kost dan de basis-ingredienten van een lagere verbinding en dat hiermee zo'n klant "aantrekkelijker" is wegens naar verhouding hogere opbrengst, maar jij gaat echt veel te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Dat ze het bij vodafone druk hebben komt geloof ik meer omdat ze er een zootje van maken (de hele aansluiting is uitbesteed geloof ik)
Mijn broer stapte over van KPN glas naar Vodafone glasvezel en heeft geloof ik een maand (!!) zonder internet, telefoon en televisie gezeten. Kastje, muur, "weet niet", "we bellen u nog terug", "moet je die en die op dat 06 nummer even bellen"... enzovoorts.

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het juist knap van Tweak dat zij een eigen platform gaan aanbieden voor televisie en hiermee sterker onafhankelijk worden van KPN.

De communicatie is niet erg duidelijk, maar ik heb ook het idee dat KPN alles probeert om zoveel mogelijk klanten te trekken naar hun eigen dochters en andere partijen probeert dwars te bomen.

Graag steun ik ook internetproviders die anders denken en doen dan de grote groene reus. Ik word er ook een beetje gek van dat mensen hier alles afkraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
proditaki schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:00:
"Daar hoor je niemand over" omdat mensen dat nu ook al hebben. Oftewel vergelijken Tweak pre-sparql en post-sparql maakt dat geen ruk uit, alleen als je vergelijkt met andere providers. Daar is het uiteraard wel relevant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielAlm schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:59:
[...]
Net gebeld met Vodafone en ... ze hebben het erg druk met nieuwe aanvragen. Hoe zou dat nou komen (ook door KPN met de prijsverhoging). Maar goed, vanwege die drukte kan er pas na 1 juli aangesloten worden dus, maar ze zijn aan het onderzoeken of de datum naar voren gehaald kan worden. Aantrekkelijk (voor mij) is dat het HD extra pakket gratis is en blijft.. wel na een jaar dus het tientje erbij over het geheel...
Ik had ook gebeld met Vodafone en kreeg te horen dat eerder leveren niet mogelijk was. Graag hoor ik of het je gelukt is, dan ga ik het daarna ook nog eens opnieuw proberen! :) Het aanbod van Vodafone was in ieder geval wel het beste wat ik kon vinden. (vergeleken met wat ik nu heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Ik heb een beetje het idee dat ze een prachtig aanbod gaan hebben straks... alleen weten ze het niet zo heel goed te verkopen aan de gebruiker die er iets meer dan gemiddeld over nadenkt en het uitzoekt (wij dus)

Volgens mij hebben ze nog eens goed naar het aanbod en de producten gekeken, en geconcludeerd dat wat ze nu aanboden alleen onderscheidend kan zijn in prijs (en eventueel de usenet sever, waar weinig klanten gevoelig voor zijn)
Datzelfde geldt voor KPN waardoor ze waarschijnlijk ook hebben besloten hun iTV platform af te sluiten voor resellers.

Tweak heeft ook ingezien dat het iTV platform best een leuk aanbod is, maar dat de uitvoering vrij ruk is. (mijn vader, mijn vrouw of kind snapt daar helemaal geen reet van. Alleen de afstandsbediening al...)
Mensen verwachten beter tegenwoordig, in een tijd van vloeiende menu's, mooie vormgeving en simpele interfaces. Weet je hoe ouderwets het is om op een afstandsbediening op een nummer te drukken en dan een seconde of twee te wachten voordat (hopelijk) de goede zender op je tv verschijnt.
Ik hoop wel dat Tweak dat inderdaad goed begrepen heeft.

Mijn ouders vinden het overigens prima zolang ze maar niet al te veel meer gaan betalen en ze straks gewoon nog DWDD, het journaal en/of de rijdende rechter kunnen kijken.... snappie ;-)

[ Voor 53% gewijzigd door NovapaX op 01-05-2014 15:16 ]

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:08:
[...]

Ik had ook gebeld met Vodafone en kreeg te horen dat eerder leveren niet mogelijk was. Graag hoor ik of het je gelukt is, dan ga ik het daarna ook nog eens opnieuw proberen! :) Het aanbod van Vodafone was in ieder geval wel het beste wat ik kon vinden. (vergeleken met wat ik nu heb)
Excuses, ik ben niet duidelijk. Wat ze mij vertelden is dat Vodafone aan het onderzoeken is of ze aan iedereen die zich als nieuwe klant meldt, kunnen gaan "garanderen" dat ze vóór 1 juli aangesloten gaan worden. Ik heb zelf dus nog niets aangevraagd en wacht op uitsluitsel... Voor het overige ben ik nog steeds heeeeel erg in twijfel wat ik ga doen....Net als velen hier...

[ Voor 6% gewijzigd door DanielAlm op 01-05-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:06:
Ik vind het juist knap van Tweak dat zij een eigen platform gaan aanbieden voor televisie en hiermee sterker onafhankelijk worden van KPN.
Ik ben het met je eens dat het heel goed is dat ze een alternatief platform optuigen. Dat is denk ik wel zo gezond, want KPN is te groot en te machtig. Maar als je je eigen platform lanceert, mag je toch wel verwachten als klant dat je daar in ieder geval *tijdig* over wordt geinformeerd en op een duidelijke manier. En dat de prijsstelling en functionaliteit/kwaliteit van dat platform vergelijkbaar is met het eerdere aangebodene, ook qua keuzestelling (dus bijvoorbeeld wel/geen HBO). Als daar verschillen in zijn, moet er een goede transitie worden geregeld, en dat je dus niet hoort dat het binnen 2 maanden allemaal stopt, of dat je fors meer moet lappen voor dingen die je niet hebt gewild, of juist heel veel functionaliteit en kwaliteit verliest.
Rude-Dog schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:07:
[...]

"Daar hoor je niemand over" omdat mensen dat nu ook al hebben. Oftewel vergelijken Tweak pre-sparql en post-sparql maakt dat geen ruk uit, alleen als je vergelijkt met andere providers. Daar is het uiteraard wel relevant :)
Mits je het gebruikt natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
NovapaX schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:08:
Ik heb een beetje het idee dat ze een prachtig aanbod gaan hebben straks... alleen weten ze het niet zo heel goed te verkopen aan de gebruiker die er iets meer dan gemiddeld over nadenkt en het uitzoekt (wij dus)
Wat we straks overhouden kan idd maar zo een prima product zijn.
De irritatie komt met name voort uit de onduidelijkheid en de brakke marketing met vage beloftes voor bestaande klanten.

Grappig toch dat hetzelfde eindresultaat waarschijnlijk heel anders was ontvangen als ze d'r niet zo'n ingewikkeld en onduidelijk marketinggeneuzel van hadden gemaakt, er zijn zoveel manieren waarop dat beter had gekund. Boodschap en aansluiten op de behoefte van je klant is gewoon belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:26
Gisteren ben ik bezig geweest met het vergelijken van gelijkwaardige glasvezel abonnementen van vier verschillende providers; Tweak, KPN, Telfort en Vodafone.

Als basis heb ik gekozen voor de Tweak (Newsserver en HBO inbegrepen). En vervolgens de prijzen vergeleken met KPN, Telfort en Vodafone.

De excel heb ik snel/slordig in elkaar gezet, dus ik hoop dat het te begrijpen valt :+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50512994/inet%20vergelijking.png

De newsserver prijzen heb ik gepakt van NewsXS (zelf goede ervaringen mee):
- 50 mbit -> € 7,50
- unlimited(voor de 100mbit verbinding) -> € 9,50
De prijzen zijn vergelijkbaar met die van Eweka.

Ik vind de samenstelling van het zenders bij Sparql nogal vreemd. Waarbij ik hoop dat ze in de toekomst de pakketten samenstellen zoals ze dat bij Ziggo/UPC/KPN doen. Want de enige serie die ik echt volg op HBO is Game of Thrones. En voor die tien afleveringen per jaar, vind ik dat best jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

da_Mastah schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:31:
[...]

Waar denk je dat de kosten in zitten? Idd niet in de data. Maar juist wel in hun hardware en presence. Juist door voldoende schaal, het hebben van voldoende klanten per centrale, kan het uit. Als zij alleen de 1% gaan bedienen die 1000/1000 wil dan worden de vaste kosten per klant voor die apparatuur veel te hoog. ISPs pakken de winst door een gemixt aanbod, de grote meerderheid met een simpel tot geavanceerd aanbod icm lage marges maar voldoende economy of scale en dan cashen op de high-end markt met hoge marges door die lage kosten die door het schaalvoordeel worden behaald.
Eensch, maar blijkbaar waren die marges op die hele goedkope pakketen toch te laag, anders hadden ze de prijzen daarvoor niet verhoogd.
Ik denk dat de meeste mensen hier helemaal niet zo vallen over dat ze hoge kwaliteit voor een lage prijs verwachten. Heck, ik had het niet erg gevonden als Tweak zei: we gaan een inflatiecorrectie toepassen en een paar euro meer vragen. Maar nu is er: 1) bar slechte communicatie vanuit Tweak
Slechte communicatie is altijd al zo geweest bij Tweak, da's idd wat jammer. Ik vond 't al heel wat dat ze iig wat tijd/aandacht aan het marketen van Sparql besteed hebben, met die teaser-kaart e.d.
Het naast elkaar in leven houden van verschillende producten brengt ook kosten met zich mee, zeker voor een kleine partij als Tweak. In het interview wat hier een tijdje geleden gepost stond had de directeur het over 30 werknemers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

The BounceR schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:28:
Ik vind de samenstelling van het zenders bij Sparql nogal vreemd. Waarbij ik hoop dat ze in de toekomst de pakketten samenstellen zoals ze dat bij Ziggo/UPC/KPN doen. Want de enige serie die ik echt volg op HBO is Game of Thrones. En voor die tien afleveringen per jaar, vind ik dat best jammer!
Ach, ik heb al een jaartje ofzo HBO en het is best geinig, zeker icm. het HBO On-demand/HBO Go verhaal. Niet dat het hele nieuwe films e.d. zijn waar je specifiek voor gaat zitten maar je blijft er tijdens het zappen nog wel eens op hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gisteren ben ik bezig geweest met het vergelijken van gelijkwaardige glasvezel abonnementen van vier verschillende providers; Tweak, KPN, Telfort en Vodafone.
...
De excel heb ik snel/slordig in elkaar gezet, dus ik hoop dat het te begrijpen valt :+
Mooi en duidelijk overzicht!
Het toevoegen van wel/geen analoog en DVB-C signaal zou het overzicht nog completer maken voor diegene die dat als wens/eis stellen bij een overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 11:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Als basis heb ik gekozen voor de Tweak (Newsserver en HBO inbegrepen). En vervolgens de prijzen vergeleken met KPN, Telfort en Vodafone.

[afbeelding]

De newsserver prijzen heb ik gepakt van NewsXS (zelf goede ervaringen mee):
- 50 mbit -> € 7,50
- unlimited(voor de 100mbit verbinding) -> € 9,50
De prijzen zijn vergelijkbaar met die van Eweka.

Misschien even een googledocje opzetten? Dan is't uit te breiden met andere mogelijke leveranciers.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-10 13:26
De communicatie is gewoon slecht bij Tweak. Ze hadden gewoon netjes in de brief moeten zetten dat ze met dit aanbod ook klanten benadelen, maar dat ze bewust voor een nieuwe koers hebben gekozen.

Met die tablet actie was ook een ramp, het is duidelijk dat Tweak gewoon niet zo gezond bedrijf is en dat ze nu hun productaanbod volledig veranderen. Ik juich het toe dat ze KPN gedag zeggen. KPN zal nooit toegeven dat ze concurrenten tegenwerken, maar vraag het aan een willekeurige installateur die bij je thuis komt en hij heeft genoeg verhalen.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Als kleine partij wil je het inderdaad zo overzichtelijk mogelijk houden.
Daarom snap ik eigenlijk ook wel dat ze bestaande klanten geen extra korting, of extra diensten aan gaan bieden. Dat gaat dan weer fout, komen veel vragen op. Dat zorgt voor een grotere belasting van de helpdesk, en complexiteit in het administratieve systeem en de backend.

Met een dergelijk nieuw platform wil je die complexiteit nou net niet hebben (sowieso niet eigenlijk).
Daarom begrijp ik goed dat ze niet met custom aanbiedingen aan komen zetten.

Het IPTV landschap is op het moment enorm aan het veranderen.... en ik verwacht dat je (behalve bij kpn of vodafone die ook hun eigen tv platform al hebben) nergens echt heel veilig bent.

Ik wacht eigenlijk op de eerste dienst die alleen IPTV aanbied via je eigen internetverbinding. (Desnoods via 4G als je dat wilt dus)

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

NovapaX schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:38:
Het IPTV landschap is op het moment enorm aan het veranderen.... en ik verwacht dat je (behalve bij kpn of vodafone die ook hun eigen tv platform al hebben) nergens echt heel veilig bent.
Precies, de mensen die nu gaan overstappen hebben best kans dat ze over een paar maand bij hun nieuwe ISP exact hetzelfde probleem krijgen. Zeker als het komt omdat KPN idd. gaat stoppen met het aanbieden van IPTV aan 3e partijen.

[ Voor 9% gewijzigd door Aaargh! op 01-05-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:34:
[...]

Ach, ik heb al een jaartje ofzo HBO en het is best geinig, zeker icm. het HBO On-demand/HBO Go verhaal. Niet dat het hele nieuwe films e.d. zijn waar je specifiek voor gaat zitten maar je blijft er tijdens het zappen nog wel eens op hangen.
Ik heb het een maandje gehad toen ik nog in Ziggo gebied woonde. Ik vond het aanbod nogal beperkt in vergelijking met Netflix. Maar ik zal zeker nog eens uitgebreid de tijd nemen om te kijken wat ze nog meer in huis hebben aan mogelijke goede series :)
LeGato23 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:34:
[...]

Mooi en duidelijk overzicht!
Het toevoegen van wel/geen analoog en DVB-C signaal zou het overzicht nog completer maken voor diegene die dat als wens/eis stellen bij een overstap.
Heb dit echt gedaan puur op mijn eigen situatie. :X
Firesphere schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:37:
[...]

Misschien even een googledocje opzetten? Dan is't uit te breiden met andere mogelijke leveranciers.
Zal dit zo even proberen te doen :). Momenteel ben ik verbonden met het internet via de tether van me telefoon. Aangezien ik al ruim een maand zonder internet en tv zit :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

The BounceR schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:40:
[...]

Ik heb het een maandje gehad toen ik nog in Ziggo gebied woonde. Ik vond het aanbod nogal beperkt in vergelijking met Netflix. Maar ik zal zeker nog eens uitgebreid de tijd nemen om te kijken wat ze nog meer in huis hebben aan mogelijke goede series :)
Boardwalk Empire kan ik aanraden en Black Sails is ook erg vermakelijk.

Ze hebben misschien minder aanbod dan Netflix, maar het is vaak wel nieuwere content (m.u.v. de netflix original series). Er zit niet zo veel overlap dus het vult elkaar wel aan.

Zit nog te overwegen of ik er ook Film1 bij ga nemen maar ik heb dat een aantal jaar terug gehad en toen was het aanbod echt crap, heel veel 'culturele' films en weinig AAA-titels/blockbusters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:44:
[...]

Boardwalk Empire kan ik aanraden en Black Sails is ook erg vermakelijk.

Ze hebben misschien minder aanbod dan Netflix, maar het is vaak wel nieuwere content (m.u.v. de netflix original series). Er zit niet zo veel overlap dus het vult elkaar wel aan.

Zit nog te overwegen of ik er ook Film1 bij ga nemen maar ik heb dat een aantal jaar terug gehad en toen was het aanbod echt crap, heel veel 'culturele' films en weinig AAA-titels/blockbusters.
Dat met die culturele films en gebrek aan AAA-titels is volgens mij nog steeds zo. De laatste keer dat ik het had was ruim een jaar geleden.

Ben ondertussen bezig met het samenstellen van een google docs sheet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Weet iemand toevallig of Tweak ook IPv6 gaan aanbieden op hun nieuwe netwerk ? (Heb de helldesk al gemailed maar die zijn wat druk volgens mij). Aangezien het allemaal nieuw is zou het mogelijk zijn dit direct vanaf dag 1 te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online

[...]
Mooie sheet, met dus eigenlijk een heel simpele conclusie: als je HBO wilt moet je bij Tweak zitten. Als je het niet wilt, moet je (op basis van de prijs) niet bij Tweak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

da_Mastah schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:52:
[...]

Mooie sheet, met dus eigenlijk een heel simpele conclusie: als je HBO wilt moet je bij Tweak zitten. Als je het niet wilt, moet je (op basis van de prijs) niet bij Tweak zijn.
Weet je wat 't is met HBO, aan de ene kan kijk je er misschien niet genoeg naar om het prijsverschil te verantwoorden, maar ik zie het ook een beetje als een manier om aan te geven dat ik best bereid ben te betalen voor legale content, als het maar op een handige manier wordt aangeboden. Hetzelfde geld voor Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
Ik denk eerlijk gezegd dat er aan de internetkant van het verhaal (nog) niet zoveel gaat veranderen... ook niet aan de backbone (we zitten nu ook al gewoon op de cambrium backbone)

Hoewel ze wel aangeven dat je een nieuw ip-adres krijgt... (dat las ik dan weer hier ergens in een reactie van de helpdesk, kan het even niet vinden)

[ Voor 29% gewijzigd door NovapaX op 01-05-2014 15:58 ]

Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
NovapaX schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:38:

Ik wacht eigenlijk op de eerste dienst die alleen IPTV aanbied via je eigen internetverbinding. (Desnoods via 4G als je dat wilt dus)
Ik ben bang dat je dan nog best lang kan wachten.

Als eerste vinden de meeste contentpartijen IPTV uberhaupt al zo 'eng' dat ze verwachten dat dit over een apart netwerk (dus niet "over the top", wat een andere term is voor via je eigen internetverbinding) naar de consument getransporteerd wordt.

Bovendien blijft bij "over the top" streaming, zoals bij Youtube en Netflix, het probleem dat je voor iedere gebruiker de complete bandbreedte aan data kwijt bent. Bij On Demand kan het natuurlijk niet anders, maar als het toch om lineaire programmering gaat, dan wil je gewoon zoiets als multicast gebruiken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:31:
[...]

Eensch, maar blijkbaar waren die marges op die hele goedkope pakketen toch te laag, anders hadden ze de prijzen daarvoor niet verhoogd.
Tja, ik denk dus niet dat het zozeer aan de prijs ligt van die indiduele pakketten. Ik denk dat ze geen verlies leden op die pakketten, maar dat het duurder maken van deze paketten door de 'opties' te verplichten gedreven wordt dat ze wel iets met HBO afgesproken zullen hebben qua sales targets voor een mooie kickback fee. Het Sparke Light pakket is *zo* waardeloos dat ie alleen maar voor de psyche is (volgens mij had jij eerder de anchoring genoemd) en dat ze dus aan iedereen HBO willen slijten.
Ik vrees voor Tweak hun toekomst *indien* hierdoor veel klanten vertrekken. Want zij lijken er in al hun initiele communicatie er ook vanuit te gaan dat een meerderheid braaf tekent bij het kruisje en helemaal happy gaan zijn met het geboden pakket.
Slechte communicatie is altijd al zo geweest bij Tweak, da's idd wat jammer. Ik vond 't al heel wat dat ze iig wat tijd/aandacht aan het marketen van Sparql besteed hebben, met die teaser-kaart e.d.
Moet zeggen dat de helpdesk-communicatie van tweak wel altijd veel beter en toegangelijker was dan die van andere ISPs, maar hun vormgeving en marketing is inderdaad dramatisch.
Het naast elkaar in leven houden van verschillende producten brengt ook kosten met zich mee, zeker voor een kleine partij als Tweak. In het interview wat hier een tijdje geleden gepost stond had de directeur het over 30 werknemers...
Dat klopt, en ze zijn inderdaad erg klein. Maar ik zou dus verwachten dat als ze toch al een platform optuigen, ze in ieder geval bij hun backend functionaliteitenmatrix de huidige pakketten kunnen imiteren.
Immers, in het nieuwe product kunnen ze schakelen tussen Light en Basic met 'HD vs SD, HBO wel/niet, bepaalde selectie zenders.) Voor huidige klanten kunnen ze dan de combo 'HD, geen HBO, huidige set zenders' aanhouden. Met een duidelijke melding dat wat je nu hebt je kan houden, maar als je iets wilt wijzigen je de nieuwe abbonementsvorm moeten nemen
Pagina: 1 ... 34 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.