Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.396 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:25
da_Mastah schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:52:
[...]

Mooie sheet, met dus eigenlijk een heel simpele conclusie: als je HBO wilt moet je bij Tweak zitten. Als je het niet wilt, moet je (op basis van de prijs) niet bij Tweak zijn.
HBO geeft maar een klein verschil. Al zou je puur voor de newsserver gaan die je bij Tweak krijgt, dan zijn de prijzen al vergelijkbaar met de andere providers.

Bij 50/50 scheelt het iets meer als bij 100/100.
- Bij 50/50 is Tweak 6 euro duurder dan de goedkoopste provider + newsserver.
- Bij 100/100 is Tweak maar 1,95 euro duurder dan de goedkoopste provider + newsserver.

(Op basis van de prijzen van NewsXS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

da_Mastah schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:05:
[...]

Moet zeggen dat de helpdesk-communicatie van tweak wel altijd veel beter en toegangelijker was dan die van andere ISPs, maar hun vormgeving en marketing is inderdaad dramatisch.
Ik heb overwogen over te stappen naar Fiber toen die beweerden 500/500 aan te kunnen bieden op mijn adres (wat later dus niet zo bleek te zijn) en hun helpdesk lijkt een stuk beter dan die van Tweak. Ze hebben een online-chat voor de helpdesk en daar wordt erg snel op gereageerd.

Wat betreft het HBO verhaal, ik denk dat ze gewoon goede prijs bij HBO hebben kunnen bedingen op voorwaarde dat ze het in het standaard pakket gooien.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 10:12
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:50:
[...]

Beter lezen: "Door onze voorliefde voor techniek maken wij producten die wij zelf ook graag thuis zouden willen gebruiken. Als wij een verbinding aanleggen moet die zo snel mogelijk zijn, als wij een modem uitkiezen moet die volledig zelf in te stellen en te beheren zijn en als wij een nieuw pakket verzinnen denken we goed na over wat wij zelf graag zouden willen kopen."

M.a.w. ze richten zich duidelijk op de veeleisende consument.
Ik ben al meer dan een jaar bezig met Tweak om m'n televisie goed te krijgen en die verd^@$%@# experia box is zo dicht getimmerd als maar kan.
Antwoord van Tweak: Kunnen we niets aan doen.
Problemen met de tv via de draadloze verbindingen. Antwoord van Tweak: Tja, die moet je ook niet gebruiken. Neem maar een vaste kabel!
Verkoop ze dan ook niet.

M.a.w. ze richten zich duidelijk op de domme consument die niets zelf wil doen en domweg aanneemt dat, ondanks dat een oplossing door Tweak word/werd aangeboden, die niet werkt en je niet moet zeuren.

En dat gezeur over 1Gbit/1Gbit verbindingen weten we nu wel. Jij neemt deze verbinding omdat je film dan 1 minuut sneller binnen is. Of dacht je dat je ook 1Gbit toegang kreeg tot de newsservers? Succes.

Ow en als laatste, het zou fijn wezen als je OF verteld dat je bij Tweak werkt OF stopt met het vertellen wat Tweak denkt, voelt, beslist en van plan is.
Laten we het bij de feiten houden en dat is dat veel mensen ineens meer moeten gaan betalen voor minder dienstverlening. Ongeacht of jij dat nou leuk vind of niet.

Het is niet dat ik dom ben. Jij bent gewoon zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 00:46
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:09:
[...]

Wat betreft het HBO verhaal, ik denk dat ze gewoon goede prijs bij HBO hebben kunnen bedingen op voorwaarde dat ze het in het standaard pakket gooien.
Precies, dat denk ik ook. Ik ken het bedrijfsmodel van HBO niet maar het kan goed dat ze een bepaald abonnees moeten kunnen aantonen om een bepaalde prijsstelling te kunnen hanteren.

[ Voor 23% gewijzigd door Rude-Dog op 01-05-2014 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 09:37
marcdek schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:11:
[...]

Ik ben al meer dan een jaar bezig met Tweak om m'n televisie goed te krijgen en die verd^@$%@# experia box is zo dicht getimmerd als maar kan.
Problemen met de tv via de draadloze verbindingen. Antwoord van Tweak: Tja, die moet je ook niet gebruiken. Neem maar een vaste kabel!
Verkoop ze dan ook niet.

M.a.w. ze richten zich duidelijk op de domme consument die niets zelf wil doen en domweg aanneemt dat, ondanks dat een oplossing door Tweak word/werd aangeboden, die niet werkt en je niet moet zeuren.

En dat gezeur over 1Gbit/1Gbit verbindingen weten we nu wel. Jij neemt deze verbinding omdat je film dan 1 minuut sneller binnen is. Of dacht je dat je ook 1Gbit toegang kreeg tot de newsservers? Succes.

Ow en als laatste, het zou fijn wezen als je OF verteld dat je bij Tweak werkt OF stopt met het vertellen wat Tweak denkt, voelt, beslist en van plan is.
Laten we het bij de feiten houden en dat is dat veel mensen ineens meer moeten gaan betalen voor minder dienstverlening. Ongeacht of jij dat nou leuk vind of niet.
Tot de feiten bekend zijn wordt er gespeculeerd. En het is niet voor iedereen een feit dat je meer moet betalen voor minder. Dat ligt aan je situatie. En evenmin is het een feit of je minder krijgt dat ligt ook aan de kwaliteit van de dienst die nu nog vrij onbekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
En de Google Sheet, Als het goed is kan gewoon iedereen het document bekijken.

Ik ben wel de enige die aanpassingen kan doen aan het document (hoop ik).
En ik zal op verzoek van jullie aanpassingen & toevoegingen doen :)

Zijn 2 tabbladen: 50/50 en 100/100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
JP1980 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:17:
[...]

Tot de feiten bekend zijn wordt er gespeculeerd. En het is niet voor iedereen een feit dat je meer moet betalen voor minder. Dat ligt aan je situatie. En evenmin is het een feit of je minder krijgt dat ligt ook aan de kwaliteit van de dienst die nu nog vrij onbekend is.
Even goed teruglezen vanaf pagina 101 aub. Bij veel (en dus niet alle) mensen gaat de snelheid omlaag (bij mij van 60 naar 50), het aanbod omlaag (niet op je tablet), de verplichting een nieuwe tv te kopen (als je nog tv's met scart hebt, en die zijn er veel) en de prijs gaat ook nog eens omhoog door een zender als HBO waar je niet om gevraagd hebt.

Er wordt telkens beweerd wat de redenen zijn waarom Tweak dit doet. Tot iemand van Tweak een officiele uitspraak doet moeten zaken niet als waarheid worden gebracht. Dat brengt mensen die dit lezen op het verkeerde been. Zeg gerust "Ik denk dat...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
The BounceR schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:20:

TOP!!!!!! Ik denk dat veel van ons dit gaan gebruiken om te kijken of, en naar wie ze willen overstappen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
marcdek schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:23:
[...]

TOP!!!!!! Ik denk dat veel van ons dit gaan gebruiken om te kijken of, en naar wie ze willen overstappen _/-\o_
Ik heb na veel wikken en wegen (is dat een geldige uitspraak?). Toch de knoop doorgehakt om naar Tweak te gaan.

Eerdere ervaringen met de klantenservice waren positief. De reactiesnelheid van de klantenservice is ook prima. Misschien dat de spelling niet altijd correct is, maar ik kan me voorstellen dat er nu veel stress heerst op het kantoor van Tweak.

Daarbij werd mij ook verteld dat ik over drie weken een aansluiting tot het internet krijg.
Telfort heeft vijf weken, Vodafone nog iets meer (juni/juli?) en KPN vind ik niet zo interessant.

*edit* - En omdat ik nu al ruim een maand zonder internet & tv zit, wil ik een minimale wachttijd.

[ Voor 6% gewijzigd door The BounceR op 01-05-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
marcdek schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:22:
[...]

Er wordt telkens beweerd wat de redenen zijn waarom Tweak dit doet. Tot iemand van Tweak een officiele uitspraak doet moeten zaken niet als waarheid worden gebracht. Dat brengt mensen die dit lezen op het verkeerde been. Zeg gerust "Ik denk dat...."
Ik denk dat ;) het tweeledig is. Enerzijds moeten ze wel in verband met het 1 Juli KPN-verhaal. Anderzijds is de praktische uitwerking van het nieuwe aanbod gewoon marketing.
Misschien hebben ze met HBO gehoopt als een van de goedkoopste aanbieders naar voren te komen voor mensen die nog niet met Tweak bekend zijn. Maar dan vraag ik me af; hoeveel mensen die HBO willen, willen verder geen (HD) TV maar nemen genoegen met de rest in SD? Ze zullen vast bestaan, maar ik ben geneigd te denken dat iemand die dolgraag HBO wil niet de rest in brakke kwaliteit gaat zitten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Daarom zit HBO ook standaard in Basic, niet in Light...

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:10

Mappy

Piramide van Austerlitz

Een half antwoord van Tweak:
"Het uitrollen / instand houden van DVB-C is geen haalbare zaak gezien de
investeringen die hiermee gemoeid zijn."

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

marcdek schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:11:
[...]

En dat kunnen ze ook niet, want dat is dichtgetimmerde rommel van KPN.

En nu willen ze er iets aan doen door met Sparql het allemaal zelf in de hand te hebben, is 't weer niet goed. Wat wil je nou eigenlijk ?
En daar hebben ze ook gelijk in.
Verkoop ze dan ook niet.
Again, ze verkopen gewoon de meuk van KPN door. Daar willen ze nu juist vanaf.
Ik gebruik de newsservers niet, nooit gedaan ook. Goede private servers voor je content zien te vinden en je trekt die gbit zo dicht.
Nee, ik werk niet voor Tweak, maar de meeste van die dingen zijn zo blindingly obvious dat het überhaupt belachelijk is dat ik ze moet uitspellen voor mensen zoals jou. Analytisch denken is zeker niet een van je sterke kanten he ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Offtopic:

@Aaargh! Het is mensen zoals JIJ Aaargh!, als je arrogant gaat doen kan je beter eerst even je spelling checken. Anders gaan mensen misschien aan je superioriteit twijfelen.

Ontopic:

DVB-C gaat er vroeg of laat bij iedereen uit, dat lijkt me wel duidelijk. Dan is het alleen voor de huidige gebruikers de vraag wat voor hen het beste moment is om over te stappen op andere apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
Aaargh! schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:36:
[...]

En dat kunnen ze ook niet, want dat is dichtgetimmerde rommel van KPN.

En nu willen ze er iets aan doen door met Sparql het allemaal zelf in de hand te hebben, is 't weer niet goed. Wat wil je nou eigenlijk ?

[...]

En daar hebben ze ook gelijk in.

[...]

Again, ze verkopen gewoon de meuk van KPN door. Daar willen ze nu juist vanaf.

[...]

Ik gebruik de newsservers niet, nooit gedaan ook. Goede private servers voor je content zien te vinden en je trekt die gbit zo dicht.

[...]

Nee, ik werk niet voor Tweak, maar de meeste van die dingen zijn zo blindingly obvious dat het überhaupt belachelijk is dat ik ze moet uitspellen voor mensen zoals jou. Analytisch denken is zeker niet een van je sterke kanten he ?
haha ja ik heb gelezen welke zaken voor jou blindingly obvious zijn.
Als ik jou iets verkoop wil je dat het werkt, of mag ik me dan verschuilen achter de tekst "het is troep van een ander", Obvious.....
Maar goed, analytisch gezien ben jij diep gelukkig met Tweak en dat is hartstikke mooi. Jij neemt de max aan snelheid, betaald het meest en hoopt dat Tweak een soort elite provider wordt met jouw als echte tweaker in de frontline.
Uiteraard geeft jouw extreem analytisch vermogen de juiste visie van Tweak weer want dat is zo overduidelijk. Gatver, laten er nou echt tientallen mensen op dit forum zijn die er anders over denken. Dom van ons :(
Bedankt dat je ons het lichtend pad laat zien, wij zijn slechts domme consumenten die helemaal niet thuis horen bij een super provider als Tweak. Dat sommige van ons al lang problemen hebben en daar nu ook nog eens extra voor moeten betalen is, analytisch gezien, volledig onze eigen schuld.

Ik krjig wel steeds meer begrip voor je nick (dat is je naam waaronder je hier berichten plaatst..obvious) :)

Aan de anderen: Excuus, ik word het belerende vingertje van meneer Arghhhhh een beetje zat. Geen enkel onderbouwd argument maar wel "de waarheid" verkondigen gaat er bij mij niet in. Sorry.
Ik zal hem vanaf nu dan ook negeren.

[ Voor 4% gewijzigd door marcdek op 01-05-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Rude-Dog schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:43:
Offtopic:

@Aaargh! Het is mensen zoals JIJ Aaargh!, als je arrogant gaat doen kan je beter eerst even je spelling checken. Anders gaan mensen misschien aan je superioriteit twijfelen.

Ontopic:

DVB-C gaat er vroeg of laat bij iedereen uit, dat lijkt me wel duidelijk. Dan is het alleen voor de huidige gebruikers de vraag wat voor hen het beste moment is om over te stappen op andere apparatuur.
Hij brengt het een beetje onhandig maar heeft wel veel gelijk. En tuurlijk die gigabit verbindingen zijn overkill maar 300 PK in de auto daarmee heb je ook niet meer functionaliteit in handen maar sommige mensen vinden een meerprijs voor iets niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
JP1980 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:49:
[...]

Hij brengt het een beetje onhandig maar heeft wel veel gelijk. En tuurlijk die gigabit verbindingen zijn overkill maar 300 PK in de auto daarmee heb je ook niet meer functionaliteit in handen maar sommige mensen vinden een meerprijs voor iets niet erg.
Dat laatste klopt en dat gun ik ze ook van harte. Maar het is niet zo dat iedereen 300 PK moet nemen anders ben je geen echte automobilist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Zolang Tweak producten aanbiedt (of aanbood) voor diverse klanten, en niet alleen de "tweakers" of hoe je de fans van de duurste abonnementen ook maar wilt noemen, heeft iedereen het recht klant te worden, klant te blijven, of weg te gaan.

Iedereen mag ook voor zichzelf uitmaken of ze een "tweaker" type abonnement willen, of juist een budgetabonnement.
We mogen zelfs speculeren welke klanten Tweak liever heeft :)

Het is alleen een beetje sneu om van anderen te gaan zeggen dat ze zeuren, en dat ze per definitie maar elders moeten gaan kijken. Iedereen heeft z'n eigen wensen, en mag vergelijken wat 'ie wil. Het aanbod is er, dus kan er voor gekozen worden.
Dat elitaire gewauwel begint me de keel uit te hangen. Iemand die nu klant is en die wordt geconfronteerd met wijzigingen waar hij/zij niet om heeft gevraagd mag klagen wat 'ie wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:03
We kunnen nu zien, nieuw, welke zenders HD zijn en/of online te zien zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024

Misschien dat deze in de OP geplaatst kan worden door @stormed, @Dwazer, @Killerbert of een Tweakers mod?

Een door ons Tweakers gemaakte FAQ zou ook niet verkeerd zijn imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
OriginalDon schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:35:
[...]

Misschien dat deze in de OP geplaatst kan worden door @stormed, @Dwazer, @Killerbert of een Tweakers mod?

Een door ons Tweakers gemaakte FAQ zou ook niet verkeerd zijn imho.
Een FAQ zou heel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
En over die sheet: Een groot deel van de gebruikers (Almere en Enschede) hebben hier andere getallen staan, waardoor volgens mij bijna altijd Tweak de goedkoopste is...

En een nieuwsserver bij KPN gratis noemen.....ikzelf heb hier enkel slechte verhalen over gehoord. Is dat veranderd?

En zit er ook opnemen bij? In elk geval bij Tweak kost dan nog een euro of 5.. En is toch wel echt van belang, vind ik.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Wdeb schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:39:
En over die sheet: Een groot deel van de gebruikers (Almere en Enschede) hebben hier andere getallen staan, waardoor volgens mij bijna altijd Tweak de goedkoopste is...

En een nieuwsserver bij KPN gratis noemen.....ikzelf heb hier enkel slechte verhalen over gehoord. Is dat veranderd?

En zit er ook opnemen bij? In elk geval bij Tweak kost dan nog een euro of 5.. En is toch wel echt van belang, vind ik.

Wdeb
Ik zal een aanpassing erin gaan maken :).
De newsserver van KPN is gratis. Maar ik denk dat die onder de cat. "Bagger" valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:55

Misschien de telefoniekosten toevoegen (binneland 20 gesprekken a 10 min + 1 x buitenland 20 min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
zal telefonie ook toevoegen. voor de gebruikers van enschede/almere zal ik een aparte sheet(s) maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
Volgens mij is deze wiki door iedereen aan te vullen:

http://tweak-faq.wikia.com/wiki/Tweak_FAQ_Wiki

Ik heb er zelf vandaag geen tijd voor om een begin te maken. Iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vroeg mij eigenlijk al af wat er waar is over de berichten over KPN.

Volgens KPN is er schijnbaar verwarring ontstaan met het stopzetten van KPN WMP per 1 juli dit jaar.
Bron: http://www.telecompaper.com/nieuws/kpn-stopt-wmp-aanbod-trined-over-op-compenz--1011319

En ik weet niet meer of het verstandig is om over te stappen naar bijvoorbeeld Telfort glasvezel. Als daar ook het tv aanbod van KPN verdwijnt per 1 juli en de tv pakketten worden ook zo als Sparql, dan is het zonde om over te gaan.

Ik kijk nu puur naar het gehele aanbod voor het geld.

Als KPN alleen tv aanbied aan zichzelf en Telfort, en Telfort blijft zoals ze nu zijn dan ga ik waarschijnlijk wel over. Alleen dan heb ik geen Usenet.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.kpn.com/prive...-1-glasvezel/tarieven.htm

KPN kost geen 53 maar 58 euro per maand wel korting eerste jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Heb het gelijk aangepast :)
Ik probeer kortingen niet mee te nemen in de berekeningen omdat die niet altijd voor iedereen gelden of van tijdelijke duur zijn.

ik ga ook even onderzoeken of ik misschien een functie in de sheet kan krijgen waarbij je specifieke prijzen voor bijvoorbeeld optionele dingen zoals opnemen kan toevoegen of verwijderen bij de totale prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door The BounceR op 01-05-2014 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Larrs schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:01:
En ik weet niet meer of het verstandig is om over te stappen naar bijvoorbeeld Telfort glasvezel. Als daar ook het tv aanbod van KPN verdwijnt per 1 juli en de tv pakketten worden ook zo als Sparql, dan is het zonde om over te gaan.

Ik kijk nu puur naar het gehele aanbod voor het geld.

Als KPN alleen tv aanbied aan zichzelf en Telfort, en Telfort blijft zoals ze nu zijn dan ga ik waarschijnlijk wel over. Alleen dan heb ik geen Usenet.
Lijkt mij sterk dat Telfort een ander platform / streams krijgt. Want KPN geeft zelf aan dat het Glashart Media TV platform beschikbaar blijft. En Telfort gebruikt het Glashart Media TV platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The BounceR schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:17:
[...]

Heb het gelijk aangepast :)
Ik probeer kortingen niet mee te nemen in de berekeningen omdat die niet altijd voor iedereen gelden of van tijdelijke duur zijn.
Bij Telfort is telefoon gratis in het pakket van 45 euro wel moet extra betalen voor een tweede nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Ik zou graag willen weten wat het technisch allemaal in gaat houden. (dat het duurder wordt is wel duidelijk)
Momenteel heb ik deze opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/netwerk1.png
De D-Link is inmiddels vervangen door een RT-AC66U

De router van Tweak heb ik dus niet nodig / wil ik niet.
De telefoon heb ik het afgelopen jaar niet gebruikt dus kan ook wel weg.
Maar gaat dit dadelijk nog werken?

Over de huidige STB ben ik momenteel op zich wel tevreden.
Wat ik begrijp wordt de nieuwe STB een of andere Abox42??
Zit ik hier dan goed te kijken? http://box.abox42.com/m12/
https://www.youtube.com/channel/UCaopQFiJb6WxsQXTeYjzgSQ
http://developer.abox42.com/
Volgens mij is dit nog niet echt een veel gebruikte box of heb ik het verkeerd?

Tevens kijk ik vrij veel Discovery Science en Syfy dus ben ik genoodzaakt om het premium pakket te nemen :( ik moet nu dus 2x een verandering door geven want op het antwoordformulier kan je alleen de light of basic aangeven :( . niet handig allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr-Beamer op 01-05-2014 19:21 ]

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Mr-Beamer schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:39:
Ik zou graag willen weten wat het technisch allemaal in gaat houden. (dat het duurder wordt is wel duidelijk)
Momenteel heb ik deze opstelling:
[afbeelding]
De D-Link is inmiddels vervangen door een RT-AC66U

De router van Tweak heb ik dus niet nodig / wil ik niet.
De telefoon heb ik het afgelopen jaar niet gebruikt dus kan ook wel weg.

Tevens kijk ik vrij veel Discovery Science en Syfy dus ben ik genoodzaakt om het premium pakket te nemen :( ik moet nu dus 2x een verandering door geven want op het antwoordformulier kan je alleen de light of basic aangeven :( . niet handig allemaal.
Volgens mij heb ik eerder gelezen dat je premium er gewoon even met de pen bij moet zetten. En anders kan je dat vast interactief activeren zodra je basic hebt. Met het blauw platform kan je nu ook interactief op je TV een pakket bestellen en volgens mij binnen een kwartier heb je het dan beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Ik zal morgen ochtend verder gaan met de aanpassingen.
Moet ook even kijken hoe ik het overzichtelijk kan houden bij de totaalprijzen, ben niet zo goed met excel/sheets :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Mr-Beamer schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:39:
http://developer.abox42.com/
Kan ik dan m'n eigen apps bouwen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Ik hoopt het wel.
Het zal er aan liggen hoe ze hem dichtspijkeren / hoe groot onze koevoet dan moet zijn :p

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00
The BounceR schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:13:
Moet ook even kijken hoe ik het overzichtelijk kan houden bij de totaalprijzen, ben niet zo goed met excel/sheets :P.
Om het overzicht voor tweak compleet te maken moet je volgens mij deze optie:

Totaalprijs met 2 TVs + Newsserver + HBO uitbreiden met + opnemen

Want anders kan je toch geen programma's opnemen? Voor het 50/50 pakket zou je dan op 67,90 euro uitkomen en voor het 100/100 pakket op 72,90 euro per maand.

Edit:
vergeet bovenstaande maar...ik maak een denkfout.. |:(
Ik verwarde 'tv pauzeren' wat ik nu vaak gebruik om ff snel tijdens een programma mijn zoontje naar bed te brengen met het 'opnemen pakket'.

Overigens is bij KPN tot 2 decoders inbegrepen in de prijs, dus niet 4 euro per maand.

[ Voor 19% gewijzigd door bvsteyn op 01-05-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-10 10:37
Bij de info over het opname-pakket staat:

Let op: zenders kunnen vanwege rechtenkwesties aangeven dat bepaalde programma's niet kunnen worden opgenomen.

Is dat bij bij KPN etc. ook zo? Komt bij mij een beetje raar over.

Groeten,

Jan 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-10 14:49

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Erg duidelijk overzicht! Bedankt dat je zoiets hebt gemaakt! d:)b

Ik ben de laatste dagen ook aan t vergelijken en het valt me op dat Tweak zeker niet de goedkoopste is als je een simpel alles-in-1 abo zoekt, maar toch aantrekkelijk is als je kijkt naar de extra's. Zo zijn ze veruit de goedkoopste als het aankomt op een 's avonds bellen pakket (€ 5 vs bijv. € 8 (KPN)) en het gratis nieuwsgroepenabo maakt heel veel goed (wellicht beter voor de vergelijking: nieuwsgroepenabo van Tweak kost normaal € 7,95 voor 100/100).

Zo zie je in jouw overzicht dat Telfort zonder HBO, incl. nieuwsgroepen slechts € 1,95 goedkoper is dan Tweak. Het enige telefoonpakket voor binnenland kost € 15 (Bellen Onbeperkt). Bij ons thuis niet nodig, dus te duur.

Met alle extra's erbij, lijkt Tweak dan toch het aantrekkelijkst.

Heb je voldoende aan een kaalabo, is Tweak niet goedkoop. Wil je een aangekleed abo, zijn ze dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:18:
[...]

Lijkt mij sterk dat Telfort een ander platform / streams krijgt. Want KPN geeft zelf aan dat het Glashart Media TV platform beschikbaar blijft. En Telfort gebruikt het Glashart Media TV platform
Mijn vermoeden blijft dat Glashart Media binnenkort wordt opgedoekt door KPN.
In de link van Larss wordt ook aangegeven dat de agentuurovereenkomsten komt te vervallen en de voormalige agentuurafnemers dienen voortaan zelf contracten met tv-zenders af te sluiten. Dat is precies wat je nu ziet gebeuren. Dat KPN de WBA Broadcast Streams blijft aanbieden is leuk, maar dat bevestigd mijn vermoeden dat ze straks dus enkel nog 'WBA' aan gaan bieden. Providers kunnen dan dus gebruik maken van het WBA netwerk en de WBA Broadcast Streams.

[ Voor 41% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-05-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Jobbie schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:45:
[...]

Ik ben de laatste dagen ook aan t vergelijken en het valt me op dat Tweakers zeker niet de goedkoopste is als je een simpel alles-in-1 abo zoekt, maar toch aantrekkelijk is als je kijkt naar de extra's. Zo zijn ze veruit de goedkoopste als het aankomt op een 's avonds bellen pakket (€ 5 vs bijv. € 8 (KPN)) en het gratis nieuwsgroepenabo maakt heel veel goed (wellicht beter voor de vergelijking: nieuwsgroepenabo van Tweak kost normaal € 7,95 voor 100/100).

Zo zie je in jouw overzicht dat Telfort zonder HBO, incl. nieuwsgroepen slechts € 1,95 goedkoper is dan Tweak. Het enige telefoonpakket voor binnenland kost € 15 (Bellen Onbeperkt). Bij ons thuis niet nodig, dus te duur.

Heb je voldoende aan een kaalabo, is Tweak niet goedkoop. Wil je een aangekleed abo, zijn ze dat wel...
..ahum... >:)

en het valt me op dat Tweakers zeker niet de goedkoopste is 8)

Ben het wel met je eens...nu ik de zaken met elkaar vergelijk is de prijs van Tweak nog niet eens zo verkeerd...

[ Voor 4% gewijzigd door bvsteyn op 01-05-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:44
pikte ergens op dat de STB een weepeetv (weebox) is wat waarschijnlijk een doorstart maakt

BCM7231 (xbmc mogelijkheden????)
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=490811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Niet online
[...]
Wil je een aangekleed abo, zijn ze dat wel...
Je zit dan nog steeds met een uitgekleed TV-abo waarin een heleboel zenders ontbreken die elders in het basis pakket (of worst case een plus pakket) zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
tinnef schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:54:
[...]

Je zit dan nog steeds met een uitgekleed TV-abo waarin een heleboel zenders ontbreken die elders in het basis pakket (of worst case een plus pakket) zitten
Volgens mij verschilt dat per persoon, want voor mij persoonlijk zit er in het basis pakket bij Tweak ruim voldoende tv kanalen en is er zo geen zender die ik direct mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
Lekkerbek schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:49:
pikte ergens op dat de STB een weepeetv (weebox) is wat waarschijnlijk een doorstart maakt

BCM7231 (xbmc mogelijkheden????)
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=490811
Lijkt er inderdaad op ja. Echter heeft Sparql (als het goed is) een eigen GUI ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 15:54
Je ziet in telecompaper dat KPN inderdaad dat KPN eigenlijk alleen nog maar de streams levert en dat de ISP zelf de rechten moet regelen. Dat betekent volgens mij dat je zoals o.a. Tweak en Vodafone doent minstens zelf het hele tv gedeelte met set top boxen en provisionen moet regelen en alleen de streams nog van KPN kunt afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-10 14:49

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

bvsteyn schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:48:
[...]

..ahum... >:)

en het valt me op dat Tweakers zeker niet de goedkoopste is 8)
Dame, die fout is zo snel gemaakt..! :F
tinnef schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:54:
[...]

Persoonlijk mis ik de Duitse TV-zenders niet. Verder lijkt t erop dat in t Sparql basic meer HD-zenders zitten dan in huidig KPN basic...

[ Voor 45% gewijzigd door SqueakyClean op 01-05-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
The BounceR schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:13:
Ton, Ik hoop dat je hem afmaakt, de hele discussie over te prijsstelling en de zogenaamde "foutieve" beslissing van Tweak is ineens doodgebloed op het "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic".
Gaat misschien nog iemand Tweak informeren m.b.t. de gewijzigde inzichten op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 14:02
Ik mis vooral eurosport :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Hans_18T schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:59:
[...]

Ton, Ik hoop dat je hem afmaakt, de hele discussie over te prijsstelling en de zogenaamde "foutieve" beslissing van Tweak is ineens doodgebloed op het "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic".
Gaat misschien nog iemand Tweak informeren m.b.t. de gewijzigde inzichten op het forum?
De prijsstelling mag dan in vergelijk wel beter zijn van tweak, maar dat betekent niet dat ik blij ben met het feit dat ik nu ineens gedwongen wordt om meer te betalen. Ik ben tevreden met wat ik nu heb en hoef niet zonodig een aanpassing. Daarnaast is de manier van communiceren hierover door tweak ook niet om over naar huis te schrijven. Kortom wat mij betreft is er zeker sprake van een gewijzigd inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
bvsteyn schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:10:
[...]
Daarnaast is de manier van communiceren hierover door tweak ook niet om over naar huis te schrijven. Kortom wat mij betreft is er zeker sprake van een gewijzigd inzicht.
Inderdaad de "take it or leave it" brief had beter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
[...]

Ik ben de laatste dagen ook aan t vergelijken en het valt me op dat Tweak zeker niet de goedkoopste is als je een simpel alles-in-1 abo zoekt, maar toch aantrekkelijk is als je kijkt naar de extra's. Zo zijn ze veruit de goedkoopste als het aankomt op een 's avonds bellen pakket (€ 5 vs bijv. € 8 (KPN)) en het gratis nieuwsgroepenabo maakt heel veel goed (wellicht beter voor de vergelijking: nieuwsgroepenabo van Tweak kost normaal € 7,95 voor 100/100).

Ben blij dat je er eindelijk achter bent. Dit is precies waarik op doelde (en Aargh ook trouwens....) _/-\o_

Verder trouwens een opmerking. Er wordt hier geopperd dat je op deze link kan zien welke zenders in HD wordt in de rechterkolom. Dit is mijns inziens de kolom die aangeeft welke zenders er via de App en online website kunnen worden weergegeven. Wat betreft HD melden ze enkel het volgende:
Nee, niet elke zender is in HD beschikbaar. Waar mogelijk zullen wij altijd alle zenders in HD doorgeven, maar niet elke zender stelt momenteel een HD-signaal beschikbaar.

Aan de ene kant duidelijk: alle zenders die je bij concurrenten in HD kunt zien, al of niet met een extra HD-pakket optie, krijg je dus bij Sparql ook. Aan de andere kant weet je dus niet precies welke dit momenteel zijn, maar dit aanbod zal in de toekomst veranderen (lees: uitgebreid worden) naarmate zenders hun signaal veranderen.

[ Voor 24% gewijzigd door jappo) op 01-05-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
[...]

Zal het morgen proberen af te maken, en eventueel overzichtelijker :) moet wel even kijken of ik er voldoende tijd voor heb, er komt morgen namelijk een ikea bank binnen <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 14:06
[...]

De zogenaamde "foutieve" beslissing zit hem in de geweldige communicatie van een exclusief aanbod voor de bestaande klanten, en als je vervolgens 'het sprankelende 'aanbod' in de bus ontvangt blijft er niks anders dan desillusie van over.

Het hierop aanspreken bij de helpdesk levert dan het volgende antwoord op:
Geachte heer / mevrouw,
Dat de nieuwe constructie niet helemaal naar uw tevredenheid is, begrijp ik. Echter kan ik er tot mijn spijt niks mooiers van maken.

Indien u toch beslist om niet door te gaan met tweak, bent u vanaf 1 juli contractvrij.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
XXXXXX
Na 10 jaar klant en ruim 6500 Euro aan afschrijvingen, waarbij ik TweakDSL daadwerkelijk een warm hart toe gedragen heb door goede en minder goede tijden voel ik mij nu gewoon een afgedankt nummertje.

Ik ben best bereid om wat meer te betalen, dat heb ik het verleden ook meer dan genoeg gedaan, maar op deze wijze behandeld worden zakt mijn broek gewoon af.

Sorry hoor, maar Tweak haar bestaansrecht is opgebouwd vanuit de empathie van tweakers, dezelfde klanten waar ze nu geen boodschap meer aan blijken te hebben.
Alleen Übertweaker Aaargh! natuurlijk volgens hem zelf, die overigens bij de eerste de beste aanbieder van 1500Mbit vertrokken is omdat hij het beste van het beste wil. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
Klinkt bijna als liefdesverdriet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

jappo) schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 00:00:
Klinkt bijna als liefdesverdriet....
loyaliteit wordt niet meer gewaardeerd, maar blijkbaar ook niet meer herkend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Niet online
bvsteyn schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:58:
[...]
Volgens mij verschilt dat per persoon, want voor mij persoonlijk zit er in het basis pakket bij Tweak ruim voldoende tv kanalen en is er zo geen zender die ik direct mis.
Wat je er van vindt verschuilt per persoon, net als dat ik geen enkele behoefte heb aan HBO en daar dus ook niet voor ga betalen, maar dat er een heleboel erg gangbare zenders ontbreken is een feit. Als je een van deze (als ik me niet vergis 49) zenders wil zien moet je alsnog flink extra bijbetalen
  • Discovery Science
  • Discovery World
  • Nat Geo Wild
  • RTL Crime
  • Comedy Central Family
  • Syfy
  • E! Entertainment
  • Politiek 24
  • MTV BrandNew
  • MTV Music24
  • 101TV
  • RTL Lounge
  • Foxlife
  • Best 24
  • NDR
  • WDR
  • RTL Duitsland
  • Sat1
  • Pro Sieben
  • BBC Three / CBBC
  • BBC Four / Cbeebies
  • Rai Uno
  • 2M
  • TVE
  • CNN Turk
  • History channel
  • Holland Doc 24
  • Travel Channel
  • Fashion TV
  • Horse & Country
  • Out!TV
  • Cultura 24
  • Nick Toons
  • Pebble TV
  • Boomerang
  • Baby TV
  • Z@ppelin/ Familie 24
  • Comedy Central Extra
  • SLAM!TV
  • Lite TV
  • VH1
  • TV Oranje
  • Djazz TV
  • Schlager TV
  • Mezzo
  • Motors TV
  • MGM
  • Dorcel
  • Dusk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
LoSBoL schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:34:
[...]

De zogenaamde "foutieve" beslissing zit hem in de geweldige communicatie van een exclusief aanbod voor de bestaande klanten, en als je vervolgens 'het sprankelende 'aanbod' in de bus ontvangt blijft er niks anders dan desillusie van over.

[...]

Na 10 jaar klant en ruim 6500 Euro aan afschrijvingen, waarbij ik TweakDSL daadwerkelijk een warm hart toe gedragen heb door goede en minder goede tijden voel ik mij nu gewoon een afgedankt nummertje.

Ik ben best bereid om wat meer te betalen, dat heb ik het verleden ook meer dan genoeg gedaan, maar op deze wijze behandeld worden zakt mijn broek gewoon af.

Sorry hoor, maar Tweak haar bestaansrecht is opgebouwd vanuit de empathie van tweakers, dezelfde klanten waar ze nu geen boodschap meer aan blijken te hebben.
Alleen Übertweaker Aaargh! natuurlijk volgens hem zelf, die overigens bij de eerste de beste aanbieder van 1500Mbit vertrokken is omdat hij het beste van het beste wil. :F
Ik snap je reactie, ook ik ben een tevreden klant van Tweak en ook ik draag Tweak (glasvezel) een warm hart toe. Een feit is natuurlijk dat Tweak eerder had kunnen aangeven dat er een verandering aanstaande is, het management heeft er blijkbaar voor gekozen om dit op 25 april te doen. Of dit eerder had gemoeten laat ik in het midden. (google eens op "sparql marketing almere")
Het probleem is natuurlijk dat de markt/marketing roept WEB2.0 en vermoedelijk later WEB3.0. Als ISP "moet" je daarin meegaan. Tweak heeft besloten, zo te zien als een van de eersten daarin mee te gaan. Tweak kwam met een "aanbieding" die niet door een ieder als aanbieding werd gezien. Ook dat snap ik (al woon ik in Almere)
Ook ik ben slechts een nummer, niet alleen bij Tweak, zo ook bij AH of bij de gemeente.
"Aaargh!" kiest ervoor, om als er iets moet worden gedownload, niet 8 minuten te wachten maar slechts 1 minuut. Ik ben het met hem eens dat het niet gaat om de hoeveelheid maar om de wachttijd. Ik heb zelf nu "slechts 60/60" maar mijn gemiddelde zit rond 0.0x , dus een 1/1 zou prima voldoen.
Ik zag dat een aantal gebruikers een 2 jarig contract hebben van rond de 40 euro, zelf zit ik momenteel op 50 euro. De 40 euro contracten zijn na mij afgesloten, ik sommeer Tweak niet om mij voor hetzelfde bedrag hun diensten te leveren. (20% verschil)
Als Marketing gelijk krijgt en WEB3.0 is de toekomst dan kan het niet anders dat de abbonementen duurder moeten worden, ook bij andere providers, immers de bestaande apparatuur moet worden vervangen voor nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
tinnef schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 00:26:
[...]

Wat je er van vindt verschuilt per persoon, net als dat ik geen enkele behoefte heb aan HBO en daar dus ook niet voor ga betalen, maar dat er een heleboel erg gangbare zenders ontbreken is een feit. Als je een van deze (als ik me niet vergis 49) zenders wil zien moet je alsnog flink extra bijbetalen
Je geeft wel een lijst van een aantal zenders, maar heb je nu of maak je nu gebruik van bijvoorbeeeld "Pro Sieben"???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
jappo) schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:20:
[...]

Verder trouwens een opmerking. Er wordt hier geopperd dat je op deze link kan zien welke zenders in HD wordt in de rechterkolom. Dit is mijns inziens de kolom die aangeeft welke zenders er via de App en online website kunnen worden weergegeven. Wat betreft HD melden ze enkel het volgende:
Nee, niet elke zender is in HD beschikbaar. Waar mogelijk zullen wij altijd alle zenders in HD doorgeven, maar niet elke zender stelt momenteel een HD-signaal beschikbaar.

Aan de ene kant duidelijk: alle zenders die je bij concurrenten in HD kunt zien, al of niet met een extra HD-pakket optie, krijg je dus bij Sparql ook. Aan de andere kant weet je dus niet precies welke dit momenteel zijn, maar dit aanbod zal in de toekomst veranderen (lees: uitgebreid worden) naarmate zenders hun signaal veranderen.
Misschien zie ik het verkeerd, maar op voornoemde link zie ik 2 kolommen. Ik interpreteer dat als een linker kolom welke omschrijft wat er via de app/online beschikbaar gaat komen, en een rechter kolom welke aangeeft of een zender al dan niet HD is, binnen het pakket. Waarom zou je een HD zender naar een app sturen, of bedoel je dat niet? Volgens mij klopt wat geopperd wordt gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 17:22
[...]
Geachte heer / mevrouw,
Dat de nieuwe constructie niet helemaal naar uw tevredenheid is, begrijp ik. Echter kan ik er tot mijn spijt niks mooiers van maken.

Indien u toch beslist om niet door te gaan met tweak, bent u vanaf 1 juli contractvrij.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
XXXXXX
Ben je wel verplicht tot 1 juli te blijven? Als je wat anders wilt.

[ Voor 58% gewijzigd door WhySoSerious? op 02-05-2014 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Inmiddels ook mijn mail terug over de niet persoonlijke aanbieding die is gedaan.
Geachte Rubman

Bedankt voor uw bericht.

Het is vervelend te horen dat het aanbod niet aansluit bij uw wensen. Aan de hand van de korting hebben
wij het verschil zo minimaal mogelijk willen maken. Het verschil is echter afhankelijk van het huidige
abonnement. Doordat u een 60Mbit pakket afneemt komt u in prijs iets duurder uit.

Het aanbod heeft echter meer televisie daar zit inderdaad HBO bij in. Daarnaast zijn alle zenders die nu
voor een meerprijs in HD te verkrijgen zijn nu standaard in het pakket. Daarnaast kunnen wij de volledig
aangeboden netwerk gebruiken om ook de standaard zenders in een betere kwaliteit te leveren.

Het klopt dat u in prijs duurder wordt. Daarin tegen bieden wij meer televisie. Het is echter wel zo dat
ook u dit moet kunnen inzien. Is dat niet het geval dan zijn wij inderdaad alleen maar duurder geworden
zonder dat u daar baat bij heeft. Helaas kan ik geen opmaat gemaakte aanbieding doen. Het aanbod zoals
deze eerder is aangeboden is het enige wat ik u kan aanbieden.

Ik wil u verzoeken om het pakket dat wij aanbieden naast de overige providers te bekijken. In verhouding
leveren wij nog steeds meer service en zijn we nog steeds een voordelige provider. Wellicht dat dit toch
uw keuze kan bevorderen om met Tweak - Sparql in zee te gaan.

Met vriendelijke groet,

XXXXXX
Jammer dat ze alleen niks als antwoord hebben waarom het "persoonlijke" aanbod exact gelijk is aan het gewone "introductie" aanbod.

Maar zeer kort is het dus wij gaan je meer bieden/door je strot duwen en verlagen je internetsnelheid dus je betaalt maar meer.
Ik ben dus gewoon lekker weg, nu enkel nog kijken welke aanbieder een beetje goed is. Hoef geen dvb-c maar gewoon minimaal 50/50 internet en goede kwaliteit iptv (nieuwsgroepen neem ik dan wel af bij eweka oid)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhySoSerious? schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 01:32:
[...]

[...]

Ben je wel verplicht tot 1 juli te blijven? Als je wat anders wilt.
Ja. Tot 1 juli wordt de overeenkomst gewoon nagekomen, dus verandert er niets.

Voor degenen die in Ziggo gebied wonen en geen overstapgezeur willen hebben is het misschien een idee om een paar maandjes klant te worden bij Ziggo. Als je zorgt dat je je installatiepakket eind juni in huis hebt, kun je die op 1 juli aansluiten en dan gaat het abonnement ook pas op 1 juli in. Dan heb je alle tijd om te kijken naar een alternatieve glasvezel provider, als je toch liever op glasvezel blijft. Ik heb namelijk geen idee, hoe overstappen op dit moment loopt. Toen ik van XMS naar Tweak Blauw ging (ruim 2 jaar geleden) ging dat pijnloos en vrijwel zonder downtime (alleen het porteren van het telefoonnummer duurde onnodig lang). Maar dat was beide WDGO en ik begreep dat het bij de grote groene reus weleens tot 6 weken zonder diensten kon leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 07:14
Zelf downgrade ik, en ik kom uit Enschede, mijn Tweak Blauw 50Mbit naar Tweak bellen en Internet 50Mbit. Voor TV stap ik over naar Ziggo Standaard. Hoef geen 100Mbit, maar goede nieuwsgroepen zijn wel belangrijk.
Deze oplossing is voor mij 2 euro goedkoper, dan het Tweak aanbod, en het tv aanbod sluit beter aan op mijn wensen. (Geen behoefte aan HBO, wel aan Eurosport).

Maar de belangrijkste reden om niet voor Sparql te kiezen is dat ik de marketing informatie wel heel erg misleidend vind. Dat gegoochel met lite en basis. Het sneaky binnenkort bij de app. Alle zenders in hoogst beschikbare kwaliteit, maar niet in HD. Dit soort dingen geven mij een slecht gevoel bij Sparql, en dus heb ik tegen mijn 'technische hart' in gekozen voor de voor mij 'logische' / veilige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:05:
[...]

Ja. Tot 1 juli wordt de overeenkomst gewoon nagekomen, dus verandert er niets.

Voor degenen die in Ziggo gebied wonen en geen overstapgezeur willen hebben is het misschien een idee om een paar maandjes klant te worden bij Ziggo. Als je zorgt dat je je installatiepakket eind juni in huis hebt, kun je die op 1 juli aansluiten en dan gaat het abonnement ook pas op 1 juli in. Dan heb je alle tijd om te kijken naar een alternatieve glasvezel provider, als je toch liever op glasvezel blijft. Ik heb namelijk geen idee, hoe overstappen op dit moment loopt. Toen ik van XMS naar Tweak Blauw ging (ruim 2 jaar geleden) ging dat pijnloos en vrijwel zonder downtime (alleen het porteren van het telefoonnummer duurde onnodig lang). Maar dat was beide WDGO en ik begreep dat het bij de grote groene reus weleens tot 6 weken zonder diensten kon leiden.
Overstappen zou ook bij KPNWholesale geen enkel probleem meer moeten zijn.

Ik ben op WMP+ in februari pijnloos gemigreerd van Lijbrandt naar Vodafone en ik ken ook al meerdere mensen die van bv. KPNGlasvezel naar Tweak Groen gemigreerd zijn.

Als het nog wel een probleem is, dan ligt het aan de ISP die nog steeds het proces van migratie orders niet goed uitvoert.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KlaasKlaas schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:08:
Zelf downgrade ik, en ik kom uit Enschede, mijn Tweak Blauw 50Mbit naar Tweak bellen en Internet 50Mbit. Voor TV stap ik over naar Ziggo Standaard. Hoef geen 100Mbit, maar goede nieuwsgroepen zijn wel belangrijk.
Deze oplossing is voor mij 2 euro goedkoper, dan het Tweak aanbod, en het tv aanbod sluit beter aan op mijn wensen. (Geen behoefte aan HBO, wel aan Eurosport).

Maar de belangrijkste reden om niet voor Sparql te kiezen is dat ik de marketing informatie wel heel erg misleidend vind. Dat gegoochel met lite en basis. Het sneaky binnenkort bij de app. Alle zenders in hoogst beschikbare kwaliteit, maar niet in HD. Dit soort dingen geven mij een slecht gevoel bij Sparql, en dus heb ik tegen mijn 'technische hart' in gekozen voor de voor mij 'logische' / veilige oplossing.
Door die marketingpraat moet je inderdaad een beetje heenprikken. "Binnenkort" is een vaag en rekbaar begrip. Ze hebben geen app nu en het is dus nog niet duidelijk wanneer die er wel komt. "Hoogst beschikbare kwaliteit" is ook nietszeggend. Ligt er maar net aan welke streams ze toevallig beschikbaar hebben in jouw wijk. En natuurlijk leveren ze "hoogst beschikbare kwaliteit". Waarom zou je iets inferieurs gaan leveren, als er beter beschikbaar is?

Zijn er trouwens ook al reviews beschikbaar uit de pilot van het nieuwe TV platform? Of worden de bestaande klanten de "pilot" en is er alleen nog maar "intern" getest? Toen VF bijvoorbeeld met een nieuw TV platform kwam, las je hier en daar al verhalen van mensen die in pilot al met het nieuwe platform werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KlaasKlaas schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:08:
Dat is hetzelfde als ik gedaan heb. Het Tweak gedeelte is al in gang gezet. Na een bevestiging daarvan ga ik Ziggo aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Ik ben weer bezig met de sheet, ik heb wat meer informatie toegevoegd over het opnemen. En nu pas ik de prijzen van Vodafone aan, aangezien deze ook een korting hebben van minimaal 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:24:
[...]

Door die marketingpraat moet je inderdaad een beetje heenprikken. "Binnenkort" is een vaag en rekbaar begrip. Ze hebben geen app nu en het is dus nog niet duidelijk wanneer die er wel komt. "Hoogst beschikbare kwaliteit" is ook nietszeggend. Ligt er maar net aan welke streams ze toevallig beschikbaar hebben in jouw wijk. En natuurlijk leveren ze "hoogst beschikbare kwaliteit". Waarom zou je iets inferieurs gaan leveren, als er beter beschikbaar is?

Zijn er trouwens ook al reviews beschikbaar uit de pilot van het nieuwe TV platform? Of worden de bestaande klanten de "pilot" en is er alleen nog maar "intern" getest? Toen VF bijvoorbeeld met een nieuw TV platform kwam, las je hier en daar al verhalen van mensen die in pilot al met het nieuwe platform werkten.
Volgens een eerder geposte reactie van Tweak in deze thread komt de app in juni beschikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
The BounceR schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:17:
Ik ben weer bezig met de sheet, ik heb wat meer informatie toegevoegd over het opnemen. En nu pas ik de prijzen van Vodafone aan, aangezien deze ook een korting hebben van minimaal 1 jaar.
Mogelijk dat je deze opmerking gemist hebt, dus voor de zekerheid nog een keer:

Overigens is bij KPN tot 2 decoders inbegrepen in de prijs, dus niet 4 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
The BounceR schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:17:
Waar haal je vandaan dat tv via tablet en smartphone in juni beschikbaar komt?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
bvsteyn schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:26:
[...]

Mogelijk dat je deze opmerking gemist hebt, dus voor de zekerheid nog een keer:

ben ik me bewust van ;) ;) Als je in de sheet kijkt zie je dat je bij KPN 2 gratis decoders krijgt. Wil je er meer, dan betaal je voor de bijkomende decoders alsnog 4 euro extra per maand. Deze prijs staat er puur ter informatie en is niet meegenomen in de berekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
morpheus schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:27:
[...]

Waar haal je vandaan dat tv via tablet en smartphone in juni beschikbaar komt?
Na het snel lezen van het bericht van bvsteyn, ging ik er eigenlijk vanuit dat hij met app dus de app bedoelde voor het bekijken van tv op smartphone en tablet.
bvsteyn schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:23:
[...]

Volgens een eerder geposte reactie van Tweak in deze thread komt de app in juni beschikbaar..
De reactie van Gruson
- Is er een beperking voor het aantal PC’s/tablets dat TV kan streamen?
Antwoord Tweak: De Sparql APP komt vrij in juni
Ik heb hier nog wel even een aanvullende vraag op gesteld, ik heb nl. het idee dat het alleen mogelijk is via tablet te kijken en niet via PC. Op dit moment (in ieder geval met glas groen) kijk ik regelmatig vanaf mijn PC met itvonline televisie. Als dit met sparql niet mogelijk is, vind ik dat wel een gemis.

[ Voor 29% gewijzigd door The BounceR op 02-05-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
ah, dat had ik gemist. Toch mooi dat dat vrij snel beschikbaar komt dus.

Ik heb vanochtend mezelf toch maar over laten gaan, mede dankzij die googledocs die ik gisteren nog even bekeken had. Op 100/100 zijn ze niet gelijk de duurste, wel jammer dat ik toch 9 euro meer ga betalen, niet meer kan opnemen en nog niet weet of ik HBO veel ga gebruiken.

Zag net pas dat Vodafone met 500/500 wel erg goedkoop is. Echter gebruik ik op dit moment nooit meer dan 100, en zie geen mogelijkheden om de 500 lijn te benutten. Maar voor de powerjunkie is dat wel een erg goed aanbod.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
morpheus schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:41:
Zag net pas dat Vodafone met 500/500 wel erg goedkoop is. Echter gebruik ik op dit moment nooit meer dan 100, en zie geen mogelijkheden om de 500 lijn te benutten. Maar voor de powerjunkie is dat wel een erg goed aanbod.
Ik was ook van plan om eerst Vodafone 500/500 aan te schaffen. Omdat de prijs wel gunstig was voor de prestaties. Helaas was het dus zo dat het niet leverbaar was op mijn adres! :'(.

Nu zal deze waarschijnlijk bij andere mensen wel leverbaar zijn, maar ik zou het toch eerst navragen of dit geleverd kan worden. ik zal tevens de grote waarschuwing ook onderaan de sheet plakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
Leuk dat ze in Almere van alles willen leveren, maar waarom niet in heel Almere ?
Te veel pops die ze moeten voorzien, of woon ik weer in een niet interessant gebeid of zo (striphelden buurt)

Zijn ze toch van de infra van kon afhankelijk blijkbaar, want die komen ook niet verder dan 100/100.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

jacovn schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:48:
Leuk dat ze in Almere van alles willen leveren, maar waarom niet in heel Almere ?
Te veel pops die ze moeten voorzien, of woon ik weer in een niet interessant gebeid of zo (striphelden buurt)

Zijn ze toch van de infra van kon afhankelijk blijkbaar, want die komen ook niet verder dan 100/100.
Even zoeken in het topic, dat is afaik al beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mail verkeer met Tweak, nu besloten tweak te verlaten.
Nu al een houding take it or leave it.
Voor mijn zijn ze stukken duurder geworden en alles wat betreft Sparql moeten ze nog bewijzen.
Dat bewijzen zou ik best voor lief willen nemen, maar met DE HOUDING die ze nu hebben voel ik onvoldoende betrokkenheid met de klant.
Als die houding zo blijft zit je er mooi mee, ik had nog een abbo van 1,5 jaar, dat is best lang als het niet goed werkt.
Dingen als TV en internet moet gewoon werken.
Dat is bij mij altijd goed gegaan, maar lees vaak en voel nu, dat als het niet goed gaat dan heb jij een probleem.
Er is een vergelijking gemaakt met KPN, Telfort, Vodafone, maar er zijn ook nog spelers als Fiber, scarlet (ook nieuwe TV), online, solcon en vele ander waar tweak mee moet concurreren.
Voor tweak klanten niet interessant misschien, maar nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:51

M-ThijZ

Riding on Rails

Als Tweak klant heb ik helemaal nog geen brief ontvangen?

Wat gaat er voor mij als afnemer van Tweak - Glasvezel Internet & Bellen 35mbit veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-10 10:04

rob_erwt

What does this button do?

Ook het antwoord van Tweak op mijn email binnen:
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw uitgebreide reactie op onze wijziging in het aanbod.
Wij begrijpen dat de aangekondigde wijziging niet voor alle klanten positief uitpakken.
Dit neemt echter niet weg dat de aanbieding die wij doen al dermate scherp is dat wij helaas geen extra kortingen hier op kunnen bieden.
In uw situatie zou u inderdaad ca. 9 euro per maand meer betalen, 10 mbit omlaag gaan en HBO erbij krijgen.
Zoals vermeld kunnen wij helaas niets aan deze kosten doen, onze excuses hiervoor.

Wanneer u er voor zou kiezen om de overstap naar Sparql TV te maken, dan kunt u op het antwoordformulier aangeven (met de hand erbij schrijven) dat u het opnemen pakket wenst.
De formulieren worden met de hand verwerkt en eventuele opmerkingen zullen dan ook worden meegenomen.

In uw geval zal alleen de apparatuur bij de televisie veranderen.
Uw modem zal in de nieuwe situatie probleemloos blijven werken.

Uiteraard wordt bij bestaande klanten niet opnieuw borg en administratiekosten in rekening worden gebracht.
Deze kosten heeft u al eens voldaan en daarnaast bieden wij u de mogelijkheid om over te stappen omdat er geen andere mogelijkheid meer is.

Wanneer u toch zou overstappen, wordt uw abonnement automatisch op 1 juli beeindigd.
Door deze wijziging kunnen wij uw huidige contract namelijk niet voortzetten waardoor u per 1 juli contract vrij bent.

Met vriendelijke groet,
Uw servicedesk
Op zich nette reactie waarin in ieder geval mijn vragen beantwoord worden, maar er zit schijnbaar geen beweging in idd. Mijn huidige situatie is Glas Groen 60 met opnemen voor de duidelijkheid. Nu maar eens even gaan nadenken of ik toch overstap (naar Telfort). Nadeel is dat je daar ook weer alle gezeur bij krijgt en ik eigenlijk ook niet zit te wachten op een overgangsperiode zonder tv & internet...

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
M-ThijZ schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:10:
Als Tweak klant heb ik helemaal nog geen brief ontvangen?

Wat gaat er voor mij als afnemer van Tweak - Glasvezel Internet & Bellen 35mbit veranderen?
niets

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Als ik het goed begrijp dan vind opnemen plaats in de cloud? Weet iemand ook of je functionaliteit als 'start gemist' ook hebt wanneer je niet het opnemen pakket hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Barre73 schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:49:
Dat laatste wil ik wel geloven. Ze zijn afhankelijk van Eurofiber die de glasverbinding naar de PoP moet leveren en dat gaat wss wel even duren.
Barre,
Het zal toch noet zo zijn dat ze een enkele fiber naar een pop locatie hebben getrokken ?
Nu zal die wel uitkomen op een hoofd concentrator punt, maar is dat ook niet open voor alle aanbieders ?
Meeste fibers voor buiten gebruik zijn toch 32, 64, 128, 256 etc vezels in 1 keer ?
Graafkosten zijn meestal veel hoger per meter dan de buiten buis en de fiber die er door getrokken wordt.

Anders zou het wel een domme opzet zijn als je een open structuur voor isp's op wilt zetten.
Ik ben gewend aan eurofiber trajecten en dat is meestal een geribbelde buitenbuis, met daarin een of meer hard kunstof pijpen waar dan multi vezel kabels door worden getrokken.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Zojuist ook de speciale aanbiedingen voor Almere, Enschede & Boekelo erin verwerkt. Verder ook een verdeling gemaakt van de snelheid 50, 100, 250, 500, 1000. Deze zal ik later ook proberen aan te vullen!

Mochten er bepaalde bedragen niet kloppen, of mocht er ergens een rekenfoutje gemaakt zijn. Dan hoor ik dit graag zodat we de sheet zo correct mogelijk kunnen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
morpheus schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:41:
ah, dat had ik gemist. Toch mooi dat dat vrij snel beschikbaar komt dus.

Ik heb vanochtend mezelf toch maar over laten gaan, mede dankzij die googledocs die ik gisteren nog even bekeken had. Op 100/100 zijn ze niet gelijk de duurste, wel jammer dat ik toch 9 euro meer ga betalen, niet meer kan opnemen en nog niet weet of ik HBO veel ga gebruiken.

Ik heb antwoord gekregen en vooralsnog is alleen streaming mogelijk via IOS/Android platform, dus GEEN televisie via PC stream.

Er werd afgesloten met de opmerking dat "wij wel van plan zijn om aanvullende extra's in de toekomst te introduceren", maar daar wordt je niet echt veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincitori schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:40:
[...]

Er werd afgesloten met de opmerking dat "wij wel van plan zijn om aanvullende extra's in de toekomst te introduceren", maar daar wordt je niet echt veel wijzer van.
Natuurlijk zijn ze dat van plan. Dat zijn wij op de zaak ook van plan, ook al zijn we geen ISP. :) En ik denk dat de concurrentie van Tweak dat ook wel van plan is. Eerste bedrijf zonder toekomstverwachtingen moet ik nog tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:09

Goede sheet, mooi initiatief!

Hoe weet je dat Telfort poort 25 inkomend dicht heeft staan? Volgens mij staat ie open. Uitgaand gaat overigens alleen naar de SMTP-server van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Dat maakt toch niet uit aangezien zowel tweak als Telfort geen vast IP en PTR/rDNS leveren.
Beetje tweaker die servers draait is beter af bij Solcon of XS4all aangezien dit soort diensten/opties daar gewoon wel mogelijk zijn.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
fast-server schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:57:
Dat maakt toch niet uit aangezien zowel tweak als Telfort geen vast IP en PTR/rDNS leveren.
Beetje tweaker die servers draait is beter af bij Solcon of XS4all aangezien dit soort diensten/opties daar gewoon wel mogelijk zijn.
In dat geval ben ik geen "beetje Tweaker". ik heb bij Tweak al 2 jaar hetzelfde IP, mailserver draait zonder problemen. Daarvoor ADSL bij Telfort waar ik ook een semi-fixed IP en poort 25 open had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Ik kan je uit ervaring melden dat veel mail geweigerd wordt als je geen overeenkomend PTR/rDNS record hebt, vooral als de ontvanger een Duits email adres heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door fast-server op 02-05-2014 11:05 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
fast-server schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:03:
Ik kan je uit ervaring melden dat veel mail geweigerd wordt als je geen PTR/rDNS hebt, vooral als de ontvanger een Duits email adres heeft.
Dat geldt alleen als je voor je uitgaande mail geen smarthost gebruikt, maar je server via DNS/MX-records mail laat versturen.
Ik heb het hier alleen over inkomende mail. Daarvoor heb je poort 25 inkomend nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
gerritjan schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:52:
[...]

Goede sheet, mooi initiatief!

Hoe weet je dat Telfort poort 25 inkomend dicht heeft staan? Volgens mij staat ie open. Uitgaand gaat overigens alleen naar de SMTP-server van Telfort.
Dat van poort 25 wist ik niet zeker. Maar mijn gedachtegang was -> Telfort is van KPN, draait op KPN netwerk, en KPN blokkeert poort 25 standaard, dus zal dit ook het geval zijn bij Telfort!

Maar! na een korte google actie (https://forum.telfort.nl/...lokkade-poort-25-a-36258/) blijkt dat poort 25 wel beschikbaar is via Telfort. :) ik pas het ook direct aan in de sheet.

*edit* Er zijn wel enkele beleids restricties

[ Voor 3% gewijzigd door The BounceR op 02-05-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
jacovn schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:22:
[...]

Barre,
Het zal toch noet zo zijn dat ze een enkele fiber naar een pop locatie hebben getrokken ?
Nu zal die wel uitkomen op een hoofd concentrator punt, maar is dat ook niet open voor alle aanbieders ?
Meeste fibers voor buiten gebruik zijn toch 32, 64, 128, 256 etc vezels in 1 keer ?
Graafkosten zijn meestal veel hoger per meter dan de buiten buis en de fiber die er door getrokken wordt.

Anders zou het wel een domme opzet zijn als je een open structuur voor isp's op wilt zetten.
Ik ben gewend aan eurofiber trajecten en dat is meestal een geribbelde buitenbuis, met daarin een of meer hard kunstof pijpen waar dan multi vezel kabels door worden getrokken.
Ik weet niet of het nog eerder in dit topic is of in een ander topic, maar Barre legde eens uit dat, voor ODF in de PoP's, de ODF partij in ieder geval de City-PoP moet zien aan te sluiten op z'n netwerk. Dus Eurofiber (of een andere dark fiber boer) moet iig naar de City-PoP voor connectiviteit zorgen.

Voor de city-PoP die de grootste gedeeltes van het Reggefiber/KPN traject uit 2007-2008 bedient is dit dus gebeurd, alleen voor de City-PoP's voor Poort en "verbouw projecten" zoals Stripheldenbuurt dus niet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
The BounceR schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:18:
[...]

Dat van poort 25 wist ik niet zeker. Maar mijn gedachtegang was -> Telfort is van KPN, draait op KPN netwerk, en KPN blokkeert poort 25 standaard, dus zal dit ook het geval zijn bij Telfort!

Maar! na een korte google actie (https://forum.telfort.nl/...lokkade-poort-25-a-36258/) blijkt dat poort 25 wel beschikbaar is via Telfort. :) ik pas het ook direct aan in de sheet.

*edit* Er zijn wel enkele beleids restricties
Dat is mooi maar in dat forum hebben ze het over poort 25 uitgaand....
als je hier kijkt lijkt inkomend ook te werken:
https://forum.telfort.nl/...-poort-25-inkomend-38058/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
eymey schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:26:
[...]

Ik weet niet of het nog eerder in dit topic is of in een ander topic, maar Barre legde eens uit dat, voor ODF in de PoP's, de ODF partij in ieder geval de City-PoP moet zien aan te sluiten op z'n netwerk. Dus Eurofiber (of een andere dark fiber boer) moet iig naar de City-PoP voor connectiviteit zorgen.

Voor de city-PoP die de grootste gedeeltes van het Reggefiber/KPN traject uit 2007-2008 bedient is dit dus gebeurd, alleen voor de City-PoP's voor Poort en "verbouw projecten" zoals Stripheldenbuurt dus niet.
Kijk duidelijke taal, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Barre73 schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:49:
Dat laatste wil ik wel geloven. Ze zijn afhankelijk van Eurofiber die de glasverbinding naar de PoP moet leveren en dat gaat wss wel even duren.

Trouwens: Zaten er dan ook Unet adressen in Tussen De Vaarten? Bij mijn weten was dat alleen in de Eilandenbuurt. Jouw wijk is bij nieuwbouw voorzien van lege KPN buizen die bij mijn weten later pas zijn gevuld door Reggefiber. Kan me niet herinneren dat in TdV nog iets anders heeft plaats gevonden. En het grote Unet gebied in Almere (de Almere Fiber Pilot) ligt niet in Tussen de Vaarten maar in de Staatsliedenbuurt, Randstad, Markekant en Noorderplassen Oost.
Nog even (laat, zie het nu pas) jouw verhaal bevestigen:

In feite zijn er in Almere, voordat het grote Reggefiber/KPN project begon rond 2007, inderdaad twee glasvezel projecten geweest in Almere.

De 'echte' Almere Fiber Pilot heeft inderdaad plaats gevonden in Staatsliedenbuurt, Randstad, Markerkant en Noorderplassen Oost. Daar heeft sinds het begin al Unet op gezeten. Overigens kon Unet ook verbindingen leveren op de Gooisekant (daar zit mijn werk, waar we sinds 2006 een Unet fiber lijn hebben).

Waar MacBakky in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2" het over heeft klopt echter wel weer ten dele:

Tussen de Vaarten Zuid, Eilandenbuurt, etc. zijn ook een tijdje bediend geweest door Unet. Maar op de website van Unet werd ook heel duidelijk onderscheid gemaakt tussen "Unet AFP" en "Unet KPN". Twee totaal verschillende proposities. Dus deze wijken waren inderdaad geen onderdeel van dé Almere Fiber Pilot maar Unet kon er wel leveren, tot dat hele Trinet verhaal (volgens mij door KPN) werd ge-killed.

Dit weet ik omdat ik destijds dus ook best veel op de Unet site kwam voor m'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 14:06
jacovn schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:22:
[...]

Barre,
Het zal toch niet zo zijn dat ze een enkele fiber naar een pop locatie hebben getrokken ?

Ik heb het ook over het hoofdpunt. Ook bekend onder de term CityPoP. Reggefiber heeft een 96vezelige ring met voldoende extra lege buis gelegd tussen de citypop en de areapops onderling in een ringstructuur. Vezels van die ring verhuren ze aan Tweak. Maar Tweak dient zelf te zorgen voor een verbinding naar die cityPoP. In Almere is er eentje die in 1 klap (incl. de onderliggende areapops) ca 60.000 huishoudens bedient. Dat is het gebied dat dus nu al 1Gbit kan bestellen. De overige gebieden die later zijn uitgerold hebben een eigen cityPoP met een paar areapops gekregen. Die cityPops moeten dus ook nog door Tweak worden voorzien van een backbone middels darkfiber van Eurofiber (of een andere partij natuurlijk).
Dat loopt blijkbaar vertraging op.
Nou hebben al die cityPops natuurlijk al een darkfiber verbinding van KPN liggen, want die levert daar al wel. Maar schijnbaar is het niet erg prettig of aan te raden om bij KPN 1 of enkele darkfibers te huren.

Kleine correctie: Reggefiber stelt zijn netwerk niet open voor ISP's maar voor operators. Middelste laag van de drie dus. In het geval van Tweak is dat dus 1 en dezelfde maar bij de meeste providers geldt dat niet en die nemen hun diensten af van een operator (KPN Wholesale bijvoorbeeld).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Het scarlet pakket ziet er ook erg gunstig uit. Echter blijkbaar kan op mijn adres geen iTV worden geleverd.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
zal even kijken hoeveel ik kan toevoegen van scarlet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
The BounceR schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:33:
zal even kijken hoeveel ik kan toevoegen van scarlet :)
Voor de volledigheid zouden Scarlet, Fiber, HeldenvanNu, Tele2, XSYou, Solcon en Trined ook interessant zijn om toe te voegen al is volgens mij XSYou wel enkel lokaal beschikbaar.

Overigens wat een treurige oude / lelijke site is die van Scarlet. De site is niet zonder 'www' te bezoeken en de naam van de site is 'Untitled' :X 8)7

Ik zag je sheet en het is bij de Scarlet pakketten inderdaad wat onduidelijk hoeveel HD zenders erbij zitten. Echter ik krijg het idee dat ze nu over alle pakketten heen 124 SD zenders en 28 HD zenders doorgeven zie ook dit Totaal tv bericht. Op hun site geven ze dit ook aan bij het 500/500 glasvezel pakket.

[ Voor 30% gewijzigd door funrider op 02-05-2014 12:57 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.