Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.396 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 23:25
Tele2 heb ik er bewust uit gelaten, omdat de contracten minimaal 2 jaar zijn. ik kan tele2 wel toevoegen.. maar mijn voorkeur is dat ik liever pas providers toevoeg zodra hier een verzoek voor is.

Nu kan je uiteraard gelijk alle bovengenoemde aanvragen/verzoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 09:37
funrider schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:45:
[...]
Overigens wat een treurige oude / lelijke site is die van Scarlet. De site is niet zonder 'www' te bezoeken en de naam van de site is 'Untitled' :X 8)7
Liever een lelijke site met voldoende info dan een gelikte site (*kuch* sparql) met uitsluitend flitsende inhoudsloze reclamekreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Liever een site waar heel specifiek wat, hoe en waar op staat.

dan oude/lelijke/nieuwe/prachtige/flitsende websites waar het onmogelijk is om bruikbare gegevens te vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:22
The BounceR schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:54:
Tele2 heb ik er bewust uit gelaten, omdat de contracten minimaal 2 jaar zijn. ik kan tele2 wel toevoegen.. maar mijn voorkeur is dat ik liever pas providers toevoeg zodra hier een verzoek voor is.

Nu kan je uiteraard gelijk alle bovengenoemde aanvragen/verzoeken :+
Top dat je dit allemaal verwerkt :)

Is het misschien mogelijk dat er ook een optie bijkomt in de opsomming Totaal 1 tv + opnemen + nieuwsserver? Omdat die bij bijvoorbeeld bij KPN op bepaalde snelheden weer wel standaard erin zit is het niet we tellen overal standaard 5 bij op. Zou misschien voor meer mensen nog handig kunnen zijn.

Verder super natuurlijk :P

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de overstapsnelheid die andere providers nu kunnen bieden. We hebben slechts 2 maanden de tijd om een aanvraag in te dienen als je wilt overstappen. Dit betekent dan ook nog dat de opvolgende partij wel moet kunnen leveren binnen die 2 maanden. Kunnen ze dat niet, dan kan je dus een cooldown kunnen krijgen omdat de overname vaak zonder cooldown kan gebeuren als partij A nog actief is zodra B het overneemt... Dat kan voor sommige mensen ook nog wel een optie zijn om dan maar te zeggen oke, dan blijf ik wel al is dat nog steeds niet heel netjes dat ze het dus ZO laat pas melden.

[ Voor 29% gewijzigd door orange.x op 02-05-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Voor wie het interesseert: Tweak heeft mij per mail verteld dat de nieuwe Sparql settop box GEEN ondersteuning voor HDMI-CEC krijgt. Dat zou voor mij een extra afstandsbediening betekenen (nu bestuurt mijn SmartTV de stb via HDMI-CEC).

Wat waarschijnlijk ook al is vermeld is dat er nog geen ondersteuning is voor TV kijken op de PC. Dit staat wel op een roadmap gepland voor einde van het jaar, maar mijn ervaringen uit het verleden hebben geleerd dat dit best wel eens heel wat langer zou kunnen gaan duren...

Deze twee punten (ik vind zowel HDMI-CEC als kijken op de PC belangrijk), doen mij waarschijnlijk besluiten om weg te gaan. Dat vind ik wel jammer, want ik was tot nu toe een tevreden klant.

Belangrijkste is voor mij dat ik de tariefsverhoging van voor mij meer dan 37% onacceptabel vindt, zeker omdat ik niet in HBO ben geinteresseerd. Ik betaal nu namelijk euro 39,95 per maand voor een 2-jarig alles-in-1 contract met 30/30 internet (wat voor mijn gebruiksprofiel meer dan genoeg is), met in het contract de voetnoot dat ik dit tarief blijf betalen zolang mijn abonnement loopt, dat blijkt dus ook niet waar te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
orange.x schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:08:
[...]

Top dat je dit allemaal verwerkt :)

Is het misschien mogelijk dat er ook een optie bijkomt in de opsomming Totaal 1 tv + opnemen + nieuwsserver? Omdat die bij bijvoorbeeld bij KPN op bepaalde snelheden weer wel standaard erin zit is het niet we tellen overal standaard 5 bij op. Zou misschien voor meer mensen nog handig kunnen zijn.

Verder super natuurlijk :P
Dat hoop ik ook eerst te kunnen maken! Maar ik ben slechts een ICT'er in opleiding. En beschik ik over te weinig Excel/sheet ervaring om zoiets goed werkend te krijgen.

Ik probeer alle bijkomende diensten die bij bepaalde pakketten gratis erbij komen, ook mee te nemen in de calculatie van de prijs. Het kan zijn dat ik er één vergeet omdat ik deze dan gewoonweg niet kan vinden op de website van de ISP.

Mocht iemand hier meer ervaring mee hebben (om het wat interactiever te maken) dan zal ik zijn hulp enorm waarderen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Soze schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:11:
Belangrijkste is voor mij dat ik de tariefsverhoging van voor mij meer dan 37% onacceptabel vindt, zeker omdat ik niet in HBO ben geinteresseerd. Ik betaal nu namelijk euro 39,95 per maand voor een 2-jarig alles-in-1 contract met 30/30 internet (wat voor mijn gebruiksprofiel meer dan genoeg is), met in het contract de voetnoot dat ik dit tarief blijf betalen zolang mijn abonnement loopt, dat blijkt dus ook niet waar te zijn...
Dat laatste zou interessant kunnen zijn, ware het niet dat ze ook de mogelijkheid bieden om het dus op te zeggen binnen de afgesproken contracttermijn die vooraf opgesteld is zonder daarvoor kosten te rekenen. Dat is opzich netjes maar ze brengen het zo rot.
The BounceR schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:14:
[...]

Dat hoop ik ook eerst te kunnen maken! Maar ik ben slechts een ICT'er in opleiding. En beschik ik over te weinig Excel/sheet ervaring om zoiets goed werkend te krijgen.

Ik probeer alle bijkomende diensten die bij bepaalde pakketten gratis erbij komen, ook mee te nemen in de calculatie van de prijs. Het kan zijn dat ik er één vergeet omdat ik deze dan gewoonweg niet kan vinden op de website van de ISP.

Mocht iemand hier meer ervaring mee hebben (om het wat interactiever te maken) dan zal ik zijn hulp enorm waarderen! :)
Oh ik denk dat iedereen er wel mee uit de voeten kan hoor. Althans lukt mij het wel. Maar neem je bijvoorbeeld de tab 100/100 dan heeft KPN opnemen er weer gratis bij terwijl dit bij Tweak bijv nog steeds 4,95 kost. En mogelijk dat dit bij andere providers ook nog steeds geld extra blijft kosten. Heeft KPN daar dus weer net een voordeeltje van 5 euro bijvoorbeeld.

Ik weet niet of het mogelijk is om zo'n google doc te sharen dat mensen zaken kunnen toevoegen bijvoorbeeld en dat jij dan als eigenaar die wijzigingen wel of niet toe kan staan? Dan zou iemand een toevoeging kunnen doen doe je dan alleen nog hoeft te controleren bijvoorbeeld.

[ Voor 45% gewijzigd door orange.x op 02-05-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel h
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:31
orange.x schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:14:
[...]

Dat laatste zou interessant kunnen zijn, ware het niet dat ze ook de mogelijkheid bieden om het dus op te zeggen binnen de afgesproken contracttermijn die vooraf opgesteld is zonder daarvoor kosten te rekenen. Dat is opzich netjes maar ze brengen het zo rot.
Zonder kosten te rekenen is natuurlijk relatief. Je mag wel op eigen kosten de apparatuur terugsturen om je borg terug te krijgen. En ik heb mijn abonnement pas een paar maanden actief, dus de administratiekosten die ik in het begin moest betalen moet ik nu over een paar maanden spreiden, in plaats over enkele jaren...
En als je daar bij de klantenservice over begint proberen ze je ook nog eens wijs te maken dat het je eigen keus is.... arrogantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
marcel h schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:20:
[...]

Zonder kosten te rekenen is natuurlijk relatief. Je mag wel op eigen kosten de apparatuur terugsturen om je borg terug te krijgen. En ik heb mijn abonnement pas een paar maanden actief, dus de administratiekosten die ik in het begin moest betalen moet ik nu over een paar maanden spreiden, in plaats over enkele jaren...
En als je daar bij de klantenservice over begint proberen ze je ook nog eens wijs te maken dat het je eigen keus is.... arrogantie...
Tweak heeft een antwoordnummer dus zijn geen kosten verbonden aan het terugsturen. Ben het met je eens dat omdat je nu over moet stappen, althans dat is een optie, je mogelijk weer administratie/aansluitkosten moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel h
orange.x schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:21:
[...]

Tweak heeft een antwoordnummer dus zijn geen kosten verbonden aan het terugsturen. Ben het met je eens dat omdat je nu over moet stappen, althans dat is een optie, je mogelijk weer administratie/aansluitkosten moet betalen.
dit staat er over antwoordnummer:
http://www.tweak.nl/consument/support/service.html
Retourzendingen naar ons antwoordnummer zijn niet toegestaan. Indien wij uw retourzending via ons antwoordnummer binnenkrijgen zullen wij deze op de reguliere wijze verwerken en brengen wij eenmalig € 25,- administratiekosten in rekening.

Maar achteraf spijt dat ik in zee ben gegaan met deze zooi, dus enige positieve is dat ik er nu snel van af ben.

[ Voor 9% gewijzigd door marcel h op 02-05-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
.. verkeerd gelezen

[ Voor 95% gewijzigd door morpheus op 02-05-2014 13:25 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
orange.x, ik weet ook niet of dat mogelijk is, maar als iemand zich geroepen voelt om mee te helpen met het aanvullen van de sheet, dan wil ik het best proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
marcel h schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:23:
[...]

dit staat er over antwoordnummer:
http://www.tweak.nl/consument/support/service.html
Retourzendingen naar ons antwoordnummer zijn niet toegestaan. Indien wij uw retourzending via ons antwoordnummer binnenkrijgen zullen wij deze op de reguliere wijze verwerken en brengen wij eenmalig € 25,- administratiekosten in rekening.

Maar achteraf spijt dat ik in zee ben gegaan met deze zooi, dus enige positieve is dat ik er nu snel van af ben.
Raar, ik heb een maand of 2 geleden problemen gehad met mogelijk decoders van de kpn en een nieuw modem gekregen van Tweak en kon toen alles retouneren naar het antwoordnummer. Zover ik weet zijn daar nooit kosten voor in rekening gebracht. Kwestie van even overleggen misschien met de helpdesk van Tweak dan? En anders dus idd 6,75 lappen. Of de boel houden en de borg kwijt zijn. :P
The BounceR schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:28:
orange.x, ik weet ook niet of dat mogelijk is, maar als iemand zich geroepen voelt om mee te helpen met het aanvullen van de sheet, dan wil ik het best proberen!
Helaas ben ik zelf ook niet AL te thuis in google docs :) Maar ik had het idee gekregen om eens te zoeken naar video's van de verschillende televisie aanbieders die er zijn binnen de pakketten.

Misschien dat deze onder de algemene informatie gezet kunnen worden als link?
Vodafone: YouTube: Vodafone Thuis - Gebruik interactieve TV en Thuis TV App, erg goede video, laat het denk ik best goed zien wat het inhoud en kan en hoe het er uit ziet.

[ Voor 27% gewijzigd door orange.x op 02-05-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel h
orange.x schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:29:
[...]

Raar, ik heb een maand of 2 geleden problemen gehad met mogelijk decoders van de kpn en een nieuw modem gekregen van Tweak en kon toen alles retouneren naar het antwoordnummer. Zover ik weet zijn daar nooit kosten voor in rekening gebracht. Kwestie van even overleggen misschien met de helpdesk van Tweak dan? En anders dus idd 6,75 lappen. Of de boel houden en de borg kwijt zijn. :P
Verschil is waarschijnlijk dat jij niet opzegde, maar een probleem had met de decoders.

Het gaat mij alleen om het principe, als zij iets willen wijzigen en dat willen zij, dan moeten zij ook de kosten dragen voor de wijziging. En niet alles makkelijk doorschuiven naar de klant (ook nog eens de zwakkere partij, dus denk dat ze juridisch zwak staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Voor wie het interesseert: Tweak heeft mij per mail verteld dat de nieuwe Sparql settop box GEEN ondersteuning voor HDMI-CEC krijgt. Dat zou voor mij een extra afstandsbediening betekenen (nu bestuurt mijn SmartTV de stb via HDMI-CEC).

Wat waarschijnlijk ook al is vermeld is dat er nog geen ondersteuning is voor TV kijken op de PC. Dit staat wel op een roadmap gepland voor einde van het jaar, maar mijn ervaringen uit het verleden hebben geleerd dat dit best wel eens heel wat langer zou kunnen gaan duren...

Deze twee punten (ik vind zowel HDMI-CEC als kijken op de PC belangrijk), doen mij waarschijnlijk besluiten om weg te gaan. Dat vind ik wel jammer, want ik was tot nu toe een tevreden klant.

Is voor mij niet nodig gebruik een logitech harmony universele afstandsbediening. Wat mij overigens wel aan het denken zet. Gebruikt de box van sparql ook een IR signaal van de afstandbediening? Gezien hij geleverd wordt met toetsenbord begin ik hieraan te twijfelen zou net zo goed een radiosignaal kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
marcel h schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:33:
[...]

Verschil is waarschijnlijk dat jij niet opzegde, maar een probleem had met de decoders.

Het gaat mij alleen om het principe, als zij iets willen wijzigen en dat willen zij, dan moeten zij ook de kosten dragen voor de wijziging. En niet alles makkelijk doorschuiven naar de klant (ook nog eens de zwakkere partij, dus denk dat ze juridisch zwak staan).
Misschien zegt Tweak stuur maar naar antwoordnummer als je dit aangeeft via de helpdesk? Heb ik echter nog niet nagevraagd. Maar is wel goede om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
orange.x schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:36:
[...]

Misschien zegt Tweak stuur maar naar antwoordnummer als je dit aangeeft via de helpdesk? Heb ik echter nog niet nagevraagd. Maar is wel goede om te weten.
Heb ik om gevraagd toen ik ze belde, antwoord was 'nee'. :-(
Misschien dat ik wel een brief bij de toekomstige retourzending gaan doen van de apparatuur met toch nogmaals (maar beter toegelicht) de eis dat zij de retourkosten betalen omdat *zij* de partij zijn die het contract beeindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orange.x schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:14:
[...]

[...]
De klant is niet degene die het contract opzegt, Tweak zegt het contract op.
Daar is helemaal niks netjes aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:41:
[...]

De klant is niet degene die het contract opzegt, Tweak zegt het contract op.
Daar is helemaal niks netjes aan...
Ben het met je eens hoor, ik vind het ook kut. Maar het is al een paar dagen bekend dus ik probeer me er maar overheen te zetten en zo snel mogelijk iets anders te zoeken dat aansluit bij mijn wensen. Ik begin me lichtelijk zorgen te maken over de overstapsnelheid naar een andere provider en of dat dus wel lukt voor 1 juli!

@The Bouncer, volgens mij is het standaardtarief voor Vodafone bij 50/50 niet 37,50 maar 47,50? Deze wordt nu op veel plekken volgens mij ten onrechte als goedkoopste getoond :)... Sluit je zeker een jaar abonnement af bij Vodafone of is het 2 jaar? Want het 1e jaar is idd 37,50 maar daarna 47,50. Misschien even een infoblokje toevoegen dat het na 1 jaar 47,50 is?

[ Voor 25% gewijzigd door orange.x op 02-05-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-10 22:48
Zo de helpdesk maar weer eens gebeld. Eind maart Alles in 1 Glas blauw aangevraagd bij Tweak. Contract netjes ondertekent en terug gestuurd, maar toen bleef het stil. Vorige week gebeld en afgeblaft door iemand de van helpdesk dat de brief al wat verstuurd en die week nog binnen zou komen, nadien had ik al een grijs vermoeden dat 't een algemene brief zou zijn. Dat vermoeden bleek te kloppen, alleen een doos Merci chocolaatjes was het afwijkende.

Op de website wordt een oplevertijd van 3-4 weken beloofd. De enige vorm van communicatie van Tweak is het versturen van de brief met de nieuwe abonnementen. Gelukkig wonen we in Enschede en is voor de prijs een prima aanbod (mis eigenlijk alleen Eurosport, maar dat is niet onoverkomelijk). Situatie is nu dat we het nieuwe contract terug moeten sturen en dan wordt er binnen 3-4 weken opgeleverd, maar dat kan niet gegarandeerd worden. Dilemma is dat als ik naar een ander overstap het waarschijnlijk ook niet sneller gaat. Maar door het totale gebrek aan communicatie vanuit Tweak heb ik de neiging om uit principe over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel h
Oilman schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:52:
Zo de helpdesk maar weer eens gebeld. Eind maart Alles in 1 Glas blauw aangevraagd bij Tweak. Contract netjes ondertekent en terug gestuurd, maar toen bleef het stil. Vorige week gebeld en afgeblaft door iemand de van helpdesk dat de brief al wat verstuurd en die week nog binnen zou komen, nadien had ik al een grijs vermoeden dat 't een algemene brief zou zijn. Dat vermoeden bleek te kloppen, alleen een doos Merci chocolaatjes was het afwijkende.

Op de website wordt een oplevertijd van 3-4 weken beloofd. De enige vorm van communicatie van Tweak is het versturen van de brief met de nieuwe abonnementen. Gelukkig wonen we in Enschede en is voor de prijs een prima aanbod (mis eigenlijk alleen Eurosport, maar dat is niet onoverkomelijk). Situatie is nu dat we het nieuwe contract terug moeten sturen en dan wordt er binnen 3-4 weken opgeleverd, maar dat kan niet gegarandeerd worden. Dilemma is dat als ik naar een ander overstap het waarschijnlijk ook niet sneller gaat. Maar door het totale gebrek aan communicatie vanuit Tweak heb ik de neiging om uit principe over te stappen.
Overigens algemene tip over Tweak, zorg dat alle op papier staat. Wat door de telefoon wordt beloofd word later keihard ontkend. Dus mailcontact is het beste met hen, heb je in ieder geval zwart op wit wat ze toezeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Overigens die abox42 is best een mooi apparaat. Als dit de mogelijkheden zijn die Sparql ons gaat bieden zou ik heel tevreden zijn. Media player + android viewer. Maar dat is heel erg wishfull thinking. Kan nog steeds niet vinden of de afstandsbediening IR of RF gestuurd is.

http://www.abox42.com/examples-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 10:12
marcel h schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:56:
[...]

Overigens algemene tip over Tweak, zorg dat alle op papier staat. Wat door de telefoon wordt beloofd word later keihard ontkend. Dus mailcontact is het beste met hen, heb je in ieder geval zwart op wit wat ze toezeggen.
Die ervaring heb ik ook. Veel geblaat en weinig wol. Zelfs als ze het in de mail beloven komen ze het nog niet na.
De problemen met m'n tv zijn pas na een half jaar opgelost. En keer op keer op keer op keer kreeg ik dezelfde standaard tekst met dezelfde standaard oplossing en niemand die eens keek of een collega toevallig dezelfde mail al verzonden had. En nu beginnen ze weer vrolijk opnieuw.
Nee, bij Tweak sta je als klant zeer zeker niet op nummer 1. Grappig want de vraag is dan wie er wel op 1 staat...

Het is niet dat ik dom ben. Jij bent gewoon zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:29
orange.x schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:47:
[...]

Ben het met je eens hoor, ik vind het ook kut. Maar het is al een paar dagen bekend dus ik probeer me er maar overheen te zetten en zo snel mogelijk iets anders te zoeken dat aansluit bij mijn wensen. Ik begin me lichtelijk zorgen te maken over de overstapsnelheid naar een andere provider en of dat dus wel lukt voor 1 juli!
Zojuist Telfort gebeld en daar klant geworden. 45 euro voor 50/50, DVB-C, analoog, gratis interactieve TV-ontvanger (bruikleen), geen borg of aansluitkosten. 100/100 is 7,50 euro duurder. Poort 25 ingaand staat open.

Op verzoek kun je daar de afkoelperiode van 7 dagen overslaan. Zij zeggen te kunnen leveren voor 1 juli.

Wel jammer dat ik bij Tweak weg moet, maarja, ik had slechts een basispakketje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ben echt benieuwd hoelang het nog duurt alvorens de DVB-C / analoog verdwijnt...

Ik ben tot nu toe nog steeds tevreden over Tweak, heb 2 problemen gehad, 1 dat mijn HD zenders niet geactiveerd waren en het tweede probleem was inkomende telefonie van buiten het Tweak netwerk. Allen netjes per e-mail opgelost.

Ook nu, 2 maal mail gestuurd over extra informatie en netjes binnen 1 dag gereageerd, het 2de mailtje zelfs binnen 30 minuten.

Mede daardoor blijf ik dus ook bij Tweak, ook al moet ik tv omzetten naar een digitale ontvanger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n.v.t

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:29
Vorkie schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:47:
Ben echt benieuwd hoelang het nog duurt alvorens de DVB-C / analoog verdwijnt...

Ik ben tot nu toe nog steeds tevreden over Tweak, heb 2 problemen gehad, 1 dat mijn HD zenders niet geactiveerd waren en het tweede probleem was inkomende telefonie van buiten het Tweak netwerk. Allen netjes per e-mail opgelost.

Ook nu, 2 maal mail gestuurd over extra informatie en netjes binnen 1 dag gereageerd, het 2de mailtje zelfs binnen 30 minuten.

Mede daardoor blijf ik dus ook bij Tweak, ook al moet ik tv omzetten naar een digitale ontvanger...
Ook ik was best tevreden met Tweak, maar om mensen zo kort van tevoren zo'n ingrijpende wijziging door de strot te duwen vind ik onfatsoenlijk. Dit is ook nog vlak voor de vakantieperiode.
DVB-C.. zolang het duurt is het mooi. Kwaliteit is prima en de TV bedienen met maar 1 AB blijft het handigst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gerritjan schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:01:
[...]

Ook ik was best tevreden met Tweak, maar om mensen zo kort van tevoren zo'n ingrijpende wijziging door de strot te duwen vind ik onfatsoenlijk. Dit is ook nog vlak voor de vakantieperiode.
DVB-C.. zolang het duurt is het mooi. Kwaliteit is prima en de TV bedienen met maar 1 AB blijft het handigst
Het is allemaal wat kort dag, maar ook weer niet binnen 1 week...

En hoezo 2 AB?
Source HDMI 1 kiezen met amino AB op Samsung TV en dan audio + kanalen met STB AB bedienen met AB.

Je kan die Amino dingen programmeren he, dat wist je toch wel? kwestie van code invullen van je fabrikant.

http://www.onsbrabantnet....ing%20HD%20IDTV%20OBN.pdf

Indien je Tweak Blauw had natuurlijk ;-)

En volgens mij kan je met de KPN AB het ook doen:
http://kpn-customer.custh...rs/detail_page/a_id/14606

[ Voor 13% gewijzigd door Vorkie op 02-05-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
En hier is de laatste reactie van Tweak....

Beste Marc,

Wij betreuren het dat u het aanbod geen goed alternatief vind voor uw huidige diensten.
Zoals mijn collega al aangaf doen wij alle klanten een aanbieding vanaf 100 mbit.
Helaas zijn de andere prijzen al zo gesteld dat wij geen verdere korting kunnen bieden hier op.
Zoals u begrijpt zijn er tussen Sparql en de verschillende televisiepartijen overeenkomsten gesloten waardoor HBO niet uit het Sparql Basic pakket te halen is.
U zou kunnen kiezen voor Sparql Lite, echter mist u dan vele zenders en de zenders in HD kwaliteit.
Wij begrijpen dat geen van beide pakketten voor u een passende oplossing is, echter kunnen wij niet klant specifieke aanbiedingen doen.
Onze excuses hiervoor.

Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk

Mijn servicedesk is het niet echt. En al hadden ze me maar gewoon iets geboden dan had het al goed geweest.
Ik ben niet getrouwd met Tweak, heb niet zulke hele beste ervaringen met de servicedesk dus ik ga me nu eens even heel goed oriënteren. En wie weet, als ze over een jaar merken dat ze toch wel heel veel klanten verloren zijn, dat ik weer een Xbox krijg als ik terug kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 20:44
...met in het contract de voetnoot dat ik dit tarief blijf betalen zolang mijn abonnement loopt, dat blijkt dus ook niet waar te zijn...
Juridisch zou je dit makkelijk aan kunnen vechten volgens mij.
Dit is contractbreuk en dat moet met wederzijds goedkeuren naar mijn weten.
Uiteraard bieden ze jou de escape om kosteloos van jouw contract af te komen met hun.
Maar daarmee zijn zij nog niet van hun contract met jou af. Je zou Tweak vast kunnen houden aan hun verplichtingen jegens jou en dat betekend een minimaal zelfde levering tot einddatum contract zonder meerprijs.
Heb je een rechtsbijstandverzekering (of iemand anders met dezelfde situatie). Ik ben wel benieuwd namelijk.
Ik zit niet (meer) in een contractsperiode. Ik verwacht dus dat zij ook (net als ik) een maand opzegtermijn hebben.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TSS_Droopy schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:17:
[...]

Uiteraard bieden ze jou de escape om kosteloos van jouw contract af te komen met hun.
Maar daarmee zijn zij nog niet van hun contract met jou af.
[...]
Eindelijk iemand die snapt wat een contract inhoudt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je na een goede vergelijking willen overstappen naar Telfort.

Verwijderd in "Telfort Glasvezel ervaringen topic - Deel 1"

Ik ga zelf overstappen vanaf KPN na ruim 4,5 jaar

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
TSS_Droopy schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:17:
[...]
Maar daarmee zijn zij nog niet van hun contract met jou af. Je zou Tweak vast kunnen houden aan hun verplichtingen jegens jou en dat betekend een minimaal zelfde levering tot einddatum contract zonder meerprijs.
Heb je een rechtsbijstandverzekering (of iemand anders met dezelfde situatie). Ik ben wel benieuwd namelijk.
Ik zit niet (meer) in een contractsperiode. Ik verwacht dus dat zij ook (net als ik) een maand opzegtermijn hebben.
Dat betwijfel ik. Het zal allemaal best dichtgetimmerd zijn. Zolang ze je de optie geven om te ontbinden. In de algemene voorwaarden staat o.a. dit:
13.Als Tweak tekortschiet in de nakoming van de Overeenkomst en deze tekortkoming niet aan Tweak
kan worden toegerekend, worden de verplichtingen van Tweak opgeschort. Onder deze niet aan
Tweak toerekenbare tekortkomingen valt in ieder geval het volgende: storingen in de verbindingen
met het Internet, overige storingen in telecommunicatienetwerken, uitval van de elektriciteit en
andere omstandigheden die buiten de macht van Tweak liggen of voor haar redelijkerwijs niet te
voorzien zijn.
Als KPN veranderingen heeft doorgevoerd dan is het iets buiten de macht van Tweak en geld dit artikel.

Verderop staat nog:
Tweak heeft het recht de Algemene Voorwaarden, Aanvullende Voorwaarden, tarieven en/of de
specificaties van de Dienst te wijzigen. Deze wijzigingen gelden, tenzij anders vermeldt, ook voor de
bestaande Overeenkomsten. Tweak zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen.
Deze wijzigingen treden in werking 30 dagen na schriftelijke of elektronische bekendmaking daarvan
door Tweak, of op een andere datum zoals genoemd in de bekendmaking. In geval van
elektronische bekendmaking, worden de berichten verzonden aan het E-mailadres van de Klant.
Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om regelmatig kennis te nemen van de berichten in zijn
of haar E-mailbox.
Over het stukje 'redelijke belangen van de klant' valt nog wel te discusseren. Ik denk echter dat dit dichtgetimmerd is door de mogelijkheid dat je kan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
JP1980 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:37:
[...]
Dat betwijfel ik. Het zal allemaal best dichtgetimmerd zijn. Zolang ze je de optie geven om te ontbinden.
Exact dit inderdaad.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 10:28
fast-server schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:57:
Dat maakt toch niet uit aangezien zowel tweak als Telfort geen vast IP en PTR/rDNS leveren.
Beetje tweaker die servers draait is beter af bij Solcon of XS4all aangezien dit soort diensten/opties daar gewoon wel mogelijk zijn.
Even voor de volledigheid: Ik heb ook al een zeer lange tijd hetzelfde IP-adres. En een rDNS instellen is een kwestie van een mailtje naar de helpdesk, heb hier gewoon een mailserver draaien, waarvan alle mail keurig aankomt zonder dat daar een relay in/uit tussen zit.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope.
De toezegging dat een abonnementstarief geldt voor een bepaalde periode heeft niets te maken met technische beschikbaarheid van diensten.

Daarnaast kan Tweak zich niet met succes zó breed exonereren. Ten eerste niet omdat de klant niets met KPN te maken heeft maar met Tweak (ofwel: ze lossen het maar op), ten tweede niet omdat Sparql een nauw verweven zusterbedrijf van Tweak is en Tweak dus heel wel in de gelegenheid is om dusdanige invloed aan te wenden op de 'eigen' onderneming, dat klanten na de wissel hetzelfde iptv pakket terug krijgen.

Tot slot ziet een wijzigingsbeding alleen op wijzigingen. Eventueel zou te beargumenteren zijn dat je via een wijzigingsbeding de samenstelling van een dienst kan wijzigen (met inacht neming van de redelijke belangen van de klant), bijvoorbeeld meer / minder HD kanalen, sneller / langzamer usenet service, etc..
Maar het compleet opheffen van een dienst (DVB-C) kan niet via een wijzigingsbeding, aangezien de dienst zelf een kernbeding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Volgens mij is dit straks de config (oude Glas Groen) voor de Netgear WNDR3700 met OpenWRT.
Aan deze instellingen kunnen geen rechten worden ontleend!
Gebruik is voor eigen risico!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
config 'interface' 'loopback'
    option 'ifname' 'lo'
    option 'proto' 'static'
    option 'ipaddr' '127.0.0.1'
    option 'netmask' '255.0.0.0'

config 'interface' 'lan'
    option 'ifname' 'eth0.1'
    option 'type' 'bridge'
    option 'proto' 'static'
    option 'ipaddr' '10.0.0.1'
    option 'netmask' '255.255.255.0'
    option 'stp' '1'
    option 'defaultroute' '0'
    option 'peerdns' '0

# WAN van vlan6, nu naar vlan34 en dhcp
config 'interface' 'wan'
    option 'ifname' 'eth1.34'
    option 'proto' 'dhcp'

config 'interface' 'iptv'
    option 'ifname' 'eth0.4 eth1.4'
    option 'macaddr' '00:00:00:00:00:00'
    option 'proto' 'none'
    option 'type' 'bridge'
    option 'peerdns' '0'

config 'interface' 'voip'
    option 'ifname' 'eth0.7 eth1.7'
    option 'proto' 'none'
    option 'type' 'bridge'
    option 'peerdns' '0'

config 'switch'
    option 'name' 'rtl8366s'
    option 'reset' '1'
    option 'enable_vlan' '1'
    option 'blinkrate' '2'

# Interne computer VLAN, set UNagged (x) naar fysieke LAN poorten 3 (port 1) and 4 (port 0)
config 'switch_vlan'
    option 'device' 'rtl8366s'
    option 'vlan' '1'
    option 'ports' '0 1 5t'

[# Verwachte instellingen voor IPTV VLAN, set UNTagged (x) naar fysieke LAN poort 1 (port 3)
config 'switch_vlan'
    option 'vlan' '4'
    option 'ports' '3 5t'

# Internet VLAN, set Tagged (xt) naar interne CPU voor routing/NAT
config 'switch_vlan'
    option 'vlan' '34'
    option 'ports' '5t'

# VOIP VLAN, set Tagged (xt) naar fysieke LAN poort 2 (port 2t) voor de Thomson router
config 'switch_vlan'
    option 'vlan' '7'
     option 'ports' '2t 5t'

# Fysieke LAN poort 4, set PVID (Primary VLAN ID) naar interne netwerk
config 'switch_port'
    option 'port' '0'
    option 'pvid' '1'

# Fysieke LAN poort 3, set PVID (Primary VLAN ID) naar interne netwerk
config 'switch_port'
    option 'port' '1'
    option 'led' '6'
    option 'pvid' '1'

# Fysieke LAN poort 2, set PVID (Primary VLAN ID) naar Thomson voor VOIP bellen
config 'switch_port'
    option 'port' '2'
    option 'led' '9'
    option 'pvid' '10'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Kleine vergelijking mijnerzijds (niet Almere/Enschede):

Huidige kosten:
Glas Groen 100/100 €55,00
Digitenne 3 Tv's €12,50
Totaal €67,50

Nieuwe kosten gebruik makend van de exclusieve aanbieding die voor iedereen geldt:
100/100 met Sparql Basic €63,95
3 extra decoders €12,00
Totaal €75,95

Verschil in prijs €8,50 in het nadeel van het nieuwe abonnement.

Verschil in TV (want de rest blijft gelijk):
Extra zenders Sparql t.o.v. KPN:
192TV, AL Jazeera Arabic, BravaNL, Family7, HBO, HBO2, HBO3, Meiden van Holland Hard (voor de doven en slechthorenden ;) ), Nick Jr, NostalgieNet, Playboy, TRT

Zenders KPN niet in Sparql Basic (die gaan we dus missen :'( :
2M, Euro Star, Eurosport, Meiden van Holland Soft, RTL Television, RTV7, Videotheek TV, WDR, Zing

Extra zenders bij Sparql Basic in HD t.o.v. KPN:
Antena3, BBC One, BBC Two, Comedy Central/Kindernet, MTV, Nickelodeon

Ik blijf het merkwaardig vinden dat Eurosport helemaal niet aangeboden wordt, zelfs niet in het premium pakket. Zouden ze vergeten zijn deze in het lijstje op te nemen?

Verdere verschillen:
- Bij Sparql betere STB dan bij KPN (??? moet nog blijken)
- Abo met Sparql betere router
- Initieel geen TV op PC bij Sparql
- KPN TV werkt (zowel via decoder, smart device als PC), Sparql TV moet zich nog bewijzen

De vraag is nu of ik per jaar zo'n 100 euro extra wil betalen voor:
1. een paar extra zenders in HD
2. een paar extra zenders, waar ik waarschijnlijk weinig naar ga kijken
3. het verlies van een paar zenders, waar ik weinig naar kijk
4. voorlopig verlies TV op PC
5. het UPC horizon effect (het mogelijk niet werken van de infrastructuur en daardoor geen TV en veel frustratie/ellende)

Het punt is echter dat als je de combinatie van het totaalpakket bekijkt, de Tweak 100/100 totaalprijs (zoals in mooie spreadsheat van BounceR https://docs.google.com/s...RDYH6uno/edit?usp=sharing) er nog niet zo slecht uitkomt, zeker gezien het feit dat bij Tweak de newsserver er bij zit en telefonie een stuk goedkoper is dan bij andere providers.

Ik denk dus dat ik me de moeite van het overstappen bespaar en Tweak het voordeel van de twijfel geef, ondanks de weinig exclusieve actie.

Daarentegen kan ik me heel goed voorstellen dat mensen die nu een 30/30 glas groen abo hebben en qua snelheid hier ruim genoeg aan hebben, toch eens gaan kijken bij de kabelboeren.
In onze regio biedt UPC b.v. een compleet pakket aan voor 44 euro per maand met een 60/2.5 verbinding.
Als TV prioriteit heeft en je niet geinteresseerd bent in newsgroepen en ook de upload snelheid niet zo van belang is, is dit een goed(koper) alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 17:22
Hier vandaag de opzeggings brief ontvangen.

Uw verbinding zal per 01-07- 2014 opgeheven worden. En ik moet leuk de verzendkosten betalen voor het apparatuur wat terug moet, omdat het geen antwoordnummer is :( Kan het niet gratis naar KPN aangezien het toch KPN apparatuur is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 00:46
Net eindelijk antwoord op mij vraag over Eurosport:

Geachte heer / mevrouw,

Helaas is bij de samenstelling van het zenderaanbod Eurosport minder interessant gebleken, en om deze reden ook niet opgenomen in het aanbod.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
XXXXX

Waardeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Rude-Dog schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:08:

Geachte heer / mevrouw,

Helaas is bij de samenstelling van het zenderaanbod Eurosport minder interessant gebleken, en om deze reden ook niet opgenomen in het aanbod.

Met vriendelijke groet,
XXXXX

Waardeloos!
Jammer, ik had nog hoop dat ze het gewoon vergeten waren in het lijstje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
JP1980 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:37:
[...]

Dat betwijfel ik. Het zal allemaal best dichtgetimmerd zijn. Zolang ze je de optie geven om te ontbinden. In de algemene voorwaarden staat o.a. dit:

[...]

Als KPN veranderingen heeft doorgevoerd dan is het iets buiten de macht van Tweak en geld dit artikel.

Verderop staat nog:

[...]

Over het stukje 'redelijke belangen van de klant' valt nog wel te discusseren. Ik denk echter dat dit dichtgetimmerd is door de mogelijkheid dat je kan opzeggen.
Ik snap je punten maar ben toch niet overtuigd dat het nutteloos is.
Wellicht stopt KPN er wel niet mee (of is dit al door KPN bevestigd?) en er is een "volwaardig" technisch alternatief (Sparql). De discussie betreft dan vooral de doorgevoerde tussentijdse prijsverhoging terwijl dit niet in het contract stond.
Algemene voorwaarden zijn ook heel wat anders dan de wet.
Iedereen mag in de AV zetten wat ze willen. Dit wordt pas getoetst in de rechtbank.
Ik ben geen jurist, maar wel ondernemer en ik weet dat algemene voorwaarden leuk maar niet altijd juridisch houdbaar zijn. Zeker in het geval het consumenten betreft zoals nu het geval is.

hier een passage die ik online vond betreffende leverplicht in een contract:

Verzuim treedt op grond van artikel 6:81 BW wanneer de prestatie direct opeisbaar is en nadat is voldaan aan de eisen van artikel 6:82 BW.

Artikel 6:82 BW stelt dat verzuim pas intreedt nadat je als schuldeiser een ingebrekestelling hebt verzonden waarin je een redelijke termijn stelt voor nakoming, en dat na deze termijn nog steeds niet is nagekomen.

Conclusie is dat je kunt ontbinden nadat je een redelijke termijn voor nakoming hebt gesteld en nadat deze termijn is verstreken. Vanaf dat moment kun je de overeenkomst ontbinden of schadevergoeding (6:74 BW) vorderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
TSS_Droopy schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:12:
[...]

Ik snap je punten maar ben toch niet overtuigd dat het nutteloos is.
Wellicht stopt KPN er wel niet mee (of is dit al door KPN bevestigd?) en er is een "volwaardig" technisch alternatief (Sparql). De discussie betreft dan vooral de doorgevoerde tussentijdse prijsverhoging terwijl dit niet in het contract stond.
Algemene voorwaarden zijn ook heel wat anders dan de wet.
Iedereen mag in de AV zetten wat ze willen. Dit wordt pas getoetst in de rechtbank.
Ik ben geen jurist, maar wel ondernemer en ik weet dat algemene voorwaarden leuk maar niet altijd juridisch houdbaar zijn. Zeker in het geval het consumenten betreft zoals nu het geval is.

hier een passage die ik online vond betreffende leverplicht in een contract:

Verzuim treedt op grond van artikel 6:81 BW wanneer de prestatie direct opeisbaar is en nadat is voldaan aan de eisen van artikel 6:82 BW.

Artikel 6:82 BW stelt dat verzuim pas intreedt nadat je als schuldeiser een ingebrekestelling hebt verzonden waarin je een redelijke termijn stelt voor nakoming, en dat na deze termijn nog steeds niet is nagekomen.

Conclusie is dat je kunt ontbinden nadat je een redelijke termijn voor nakoming hebt gesteld en nadat deze termijn is verstreken. Vanaf dat moment kun je de overeenkomst ontbinden of schadevergoeding (6:74 BW) vorderen
Dan kan je een schadevergoeding vorderen. Maar wat voor schade ondervind je dan? (behalve emotionele schade ;) )

Vind persoonlijk de jurisprudentie opzoeken wat overdreven en er zit ook een stukje algemeen belang in om dit niet te doen. Als dit juridisch niet zou kunnen dan zou dit nog al wat betekenen voor de mogelijkheden van bedrijven om diensten te wijzigen en dus te vernieuwen. Dat kunnen ze wellicht niet vernieuwen omdat ze dit financieel niet aan kunnen of omdat het technisch niet kan. Alleen maar omdat ze ook klanten moeten blijven ondersteunen die niet niet willen veranderen. Een te heftige reactie hierop zou de vooruitgang in de markt op slot kunnen zetten.

Persoonlijk zou ik zeggen zoek een mooi alternatief bij een andere provider. Echt dramatisch is het toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-10 14:49

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

The BounceR schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:14:
[...]

Zou je de eerste Tweak-kolom (Enschede/Almere) naar de laatste kolom willen verplaatsen? Door de mooie prijzen hebben zij geen rede om over te overstappen, dus is vergelijking ook niet nodig. Het staat nu erg verwarrend in de eerste kolom met aparte kleurtjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-10 23:04
Rude-Dog schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:08:

Geachte heer / mevrouw,

Met vriendelijke groet,
XXXXX

Waardeloos!
Als we het toch over "minder interessante" TV zenders hebben waren er nog wel meer kandidaten die uit het pakket gehaald kunnen worden.
Het lijkt erop dat Tweak naar eigen willekeurig in het TV pakket heeft zitten schrappen.

Wie bepaalt nu eigenlijk wat een gemiddeld favoriete zender is of niet?
Natuurlijk heeft iedereen een eigen voorkeur maar de wat minder bekeken zenders zouden dan toch echt onderaan de lijst moeten staan. Volgens mij zijn er nog altijd redelijk wat mensen die Eurosport (HD) willen zien.

Hoe dan ook zal het weinig uithalen of Eurosport nu wel of niet meer in het pakket komt.
Het is nu wel duidelijk dat Tweak veel klanten gaat verliezen en daarvoor geen nieuwe klanten terug gaat krijgen.
Er zal dan echt iets in het aanbod moeten veranderen ten gunste van de klant.
HBO zou optioneel moeten worden waarbij je 15 euro korting krijgt als je het niet wilt.
Zo moeilijk is dat toch niet om dit zo aan te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
HoppyF schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:52:
[...]
HBO zou optioneel moeten worden waarbij je 15 euro korting krijgt als je het niet wilt.
Zo moeilijk is dat toch niet om dit zo aan te bieden?
De meerprijs van HBO bij Tweak zal geen 15 euro zijn. Denk meer zo rond de 5 euro. Ze kunnen het zo goedkoop aanbieden juist omdat het er standaard in zit. Zal wel onderdeel geweest zijn van de onderhandelingen met HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 15:52
Ik zie op de Sparql website wel HBO, HBO2 en HBO3 staan. Met een vinkje achter "Online" (dus bekijken via HBO On the Go app, neem ik aan). Maar hoe zit het met HBO On Demand? Daar kan ik op de Sparql website niets over terug vinden. Dit zou een functie moeten zijn die in de TV-ontvanger/decoder in het menu zit ingebouwd neem ik aan? (geen ervaring met HBO, vandaar...)

Overigens, ik heb bij de Sparql Helpdesk een vraag gesteld of er plannen zijn om in de Sparql Android/iOS apps ook ondersteuning voor de Chromecast in te bouwen. Dit zou dan een interessant alternatief zijn voor het huren van een extra decoder. Gewoon een Chromecast in je TV pluggen en daarmee streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JP1980 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:28:
[...]

Dan kan je een schadevergoeding vorderen. Maar wat voor schade ondervind je dan? (behalve emotionele schade ;) )
Retourzendingskosten?
Aansluitkosten elders?
Kosten voor tijdlijk ADSL / 3G / Digitenne abbo?
Uren die je kwijt bent om alles te regelen?
Kosten voor wijziging infrastuctuur in huis?
Kosten voor nieuwe TV vanwege ontbreken ondersteuning SCART?
...
Vind persoonlijk de jurisprudentie opzoeken wat overdreven en er zit ook een stukje algemeen belang in om dit niet te doen. Als dit juridisch niet zou kunnen dan zou dit nog al wat betekenen voor de mogelijkheden van bedrijven om diensten te wijzigen en dus te vernieuwen.
[...]
Ja natuurlijk, de consument moet vooral medelijden hebben met bedrijven die hen een oor aannaaien. Heil to the Corporations!
Bedrijven moeten, net als jij en ik, gewoon hun afspraken nakomen. Ik moet betalen wat is afgesproken, zij moeten leveren wat is afgesproken.

Wanneer ik tussentijds van mijn contract af wil moet ik de aanbieder een vergoeding betalen (meestal ter waarde van de resterende contractstermijn). Waarom de aanbieder niet?
Waarom moet de consument nadeel ondervinden van de keuze van de aanbieder (zeker déze aanbieder die zelf invloed heeft op de pakketsamenstelling) om bijvoorbeeld HBO te 'verplichten'?

Een bedrijf kan prima vernieuwen, ook binnen de juridische kaders, zonder grote nadelen voor de consument.
Wat is anders de reden om een contract te sluiten? Dat werkt toch twee kanten op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Ziet iemand al dat er iets veranderd is qua status op mijn.tweak.nl , die afgelopen week zijn abonnement heeft omgezet naar het Nieuwe Tweak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 18:16:
[...]

Retourzendingskosten?
Aansluitkosten elders?
Kosten voor tijdlijk ADSL / 3G / Digitenne abbo?
Uren die je kwijt bent om alles te regelen?
Kosten voor wijziging infrastuctuur in huis?
Kosten voor nieuwe TV vanwege ontbreken ondersteuning SCART?
...

[...]

Ja natuurlijk, de consument moet vooral medelijden hebben met bedrijven die hen een oor aannaaien. Heil to the Corporations!
Bedrijven moeten, net als jij en ik, gewoon hun afspraken nakomen. Ik moet betalen wat is afgesproken, zij moeten leveren wat is afgesproken.

Wanneer ik tussentijds van mijn contract af wil moet ik de aanbieder een vergoeding betalen (meestal ter waarde van de resterende contractstermijn). Waarom de aanbieder niet?
Waarom moet de consument nadeel ondervinden van de keuze van de aanbieder (zeker déze aanbieder die zelf invloed heeft op de pakketsamenstelling) om bijvoorbeeld HBO te 'verplichten'?

Een bedrijf kan prima vernieuwen, ook binnen de juridische kaders, zonder grote nadelen voor de consument.
Wat is anders de reden om een contract te sluiten? Dat werkt toch twee kanten op?
Precies, een contract is niets anders dan een overeenkomst tussen twee partijen.
Je maakt afspraken over wat er voor diensten geleverd worden en welke prijs je ervoor moet betalen.
Het is ook niet zo dat je de volgende maand kunt besluiten om zomaar 10 euro minder per maand te gaan betalen, dat kan dus niet.
De voorwaarden liggen vast en dat is maar goed ook om niet aan de willekeur van de aanbieder bloot te staan. Als consument heb je ook verplichtingen en die moet je nakomen, als je een maandje in het rood staat kun je ook niet zeggen, ik betaal volgende maand wel.

Ik begrijp goed dat bedrijven willen innoveren en nieuwe producten en diensten willen introduceren, dat is vooruitgang. De lopende contracten moeten daar echter niet de dupe van zijn want zo is het immers eerder afgesproken.
Pas als de wijzigingen louter een voordeel voor de consument inhouden is een wijziging acceptabel.
Bijvoorbeeld als je nu een 30 Mbits hebt en kosteloos naar 50 Mbits kunt gaan, of dat het TV pakket van 10 naar 20 kanalen gaat.
Dit soort wijzigen zijn nu niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het (digitale) tv signaal na de router gewoon te splitsen met een simpele switch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 15:54
JP1980 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 18:06:
[...]

De meerprijs van HBO bij Tweak zal geen 15 euro zijn. Denk meer zo rond de 5 euro. Ze kunnen het zo goedkoop aanbieden juist omdat het er standaard in zit. Zal wel onderdeel geweest zijn van de onderhandelingen met HBO.
Ik heb begrepen dat je als TV aanbieder een vast bedrag betaald en een bedrag per abonnee, kennelijk is voor Sparql het vaste bedrag hoog en het bedrag per abonnee laag en hebben ze deze benadering gekozen (misschien ook een experimentje van HBO?). Ik vermoed dat de vraag als losse optie relatief laag is, het is in dat opzicht wel een toevoeging op de markt waarbij iets anders geprobeerd is. Op deze manier zijn de kosten per abonnee waarschijnlijk een euro of 5-8 euro (net zoals spotify bij KPN ook niet gratis is).

[ Voor 14% gewijzigd door joop99 op 02-05-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Zo ben ik weer, heb eindelijk een mooie hoekbank nu :*)

Orange.x, ik zal bij elke tab 2 rijen toevoegen, Contractduur en welke router er standaard bijgeleverd wordt.
Het zal wel even duren voordat ik al deze informatie bij elkaar verzameld heb, ik wil namelijk zo eerst even gaan eten!

Jobbie, ik zal de aanbieding voor Almere, Enschede en Boekelo in de achterste kolom plaatsen :)
Daarbij zal ik ook even een legenda plaatsen om de kleurtjes duidelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:01
The BounceR schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:05:

Orange.x, ik zal bij elke tab 2 rijen toevoegen, Contractduur en welke router er standaard bijgeleverd wordt.
Het zal wel even duren voordat ik al deze informatie bij elkaar verzameld heb, ik wil namelijk zo eerst even gaan eten!

Jobbie, ik zal de aanbieding voor Almere, Enschede en Boekelo in de achterste kolom plaatsen :)
Daarbij zal ik ook even een legenda plaatsen om de kleurtjes duidelijk te maken.
Nog even een compliment voor het werk wat je er in stopt! Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 14:06
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:04:
Is het (digitale) tv signaal na de router gewoon te splitsen met een simpele switch ?
Als het goed is wel. Dat is het technisch principe van IPTV.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

bvsteyn schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:06:
[...]

Nog even een compliment voor het werk wat je er in stopt! Top!
En om de boel niet te laten ondersneeuwen, of je een ongeluk zoeken naar de link:
https://docs.google.com/s...w9w5VARDYH6uno/edit#gid=0

(Kan een modje deze in de topicwarning zetten misschien? Lijkt me nu wel toepasselijk)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-10 13:51
Ik heb onlangs contact gehad met Tweak omtrent mijn vraag of ze de blauwe of the groene vezel gebruiken voor de 1 GBit aansluitingen in Almere. Wat blijkt is dat ze geen van de twee gebruiken maar hun eigen vezels. Heeft iemand enig idee hoe de installatie dan gaat aflopen? Tot in mijn meterkast liggen iig maar de twee vezels. Wordt dan een derde vezel door de bestaande buizen getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Ze hebben je verkeerd geinformeerd. Er komt niemand nieuwe vezels trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sowieso worden vezels niet getrokken maar geschoten.

Het antwoord is een beetje raar, maar ze gebruiken gewoon de vezels die ze kunnen gebruiken afaik.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-07 07:55
Firesphere schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:43: Sowieso worden vezels niet getrokken maar geschoten. Het antwoord is een beetje raar, maar ze gebruiken gewoon de vezels die ze kunnen gebruiken afaik.
De juiste vakterm is blazen. Er wordt perslucht in de leidingen (buisjes) geblazen waardoor de kabel als het ware in de leiding zweeft. Tegelijkertijd wordt met een soort wiel de kabel door de leiding geduwd.

Maar om op ontopic te blijven: Ik ben niet zo blij met de verandering. In mijn situatie ben ik 9 euro duurder uit. HBO lijkt mij wel interessant dus ik denk dat het nieuwe pakket maar slik. Ik heb er wel vertrouwen in dat Tweak een knappe settopbox en software zal leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsdeboer
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 09:27
Als ik niet reageer op het aanbod van Tweak, stopt mijn volledige abonnement dan op 1 juli? Of moet ik daar nog iets voor doen?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nielsdeboer schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:12:
Als ik niet reageer op het aanbod van Tweak, stopt mijn volledige abonnement dan op 1 juli? Of moet ik daar nog iets voor doen?

Iemand een idee?
Ja, je abbo vervalt en je moet dus iets nieuws hebben per dan, of in ieder geval je TV valt weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
Firesphere schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:13:
[...]

Ja, je abbo vervalt en je moet dus iets nieuws hebben per dan, of in ieder geval je TV valt weg.
Volgens mij vervallen al je diensten. Tenminste dat is mij net vertelt via mail door Tweak.

Hartelijk dank voor uw bericht.

Vervelend om te vernemen dat u het teleurstellend vind hoe wij het nieuws aan u als klant melden. Echter, zoals u zelf al aangeeft, is het helaas niet mogelijk om uw huidige abonnement te behouden. Het is inderdaad, gezien de situatie zoals u zelf al beschrijft, 'take it or leave it'.

Aangezien ons aanbod drastisch veranderd is het een akkoord van u als klant noodzakelijk. Indien u niet akkoord gaat met ons voorstel, kunnen wij ons niet houden aan de afgesloten overeenkomst en zal inderdaad het gehele signaal van alle diensten per 1 juli a.s. worden stopgezet. Vanaf heden bent u contractsvrij, rekeninghoudend met 1 maand opzegtermijn.

Indien u wenst op te zeggen dient u dit schriftelijk te doen, ondertekend en voorzien van een handtekening. Deze opzegging kunt u per post aan ons doen toekomen of als bijlage per e-mail.
Indien u besluit met ons mee te gaan zal uw huidige contract in de nieuwe situatie (Sparql) worden voortgezet, dit betekend dat u niet opnieuw een jaarcontract aangaat maar uw huidige contractsduur voortzet.

Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Hopende hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Tweak Servicedesk
Kilian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsdeboer
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 09:27
Uit bovenstaande mail begrijp ik dat ik alleen een getekende brief moet sturen indien ik nu al wil opzeggen. Als ik niks doe vervallen al mijn diensten op 1 juli.

Ik zal zelf ook nog wel contact zoeken met mijn 'vrienden' van Tweak.

[ Voor 20% gewijzigd door Nielsdeboer op 02-05-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Doofus schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:23:
[...]

Volgens mij vervallen al je diensten. Tenminste dat is mij net vertelt via mail door Tweak.

Indien u besluit met ons mee te gaan zal uw huidige contract in de nieuwe situatie (Sparql) worden voortgezet, dit betekend dat u niet opnieuw een jaarcontract aangaat maar uw huidige contractsduur voortzet
Is dit iets wat je afgesproken hebt met Tweak of is dit standaard zo? Ik kan per maand opzeggen en zou het dus een kans kunnen geven. Ik wil niet direct een jaar bijtekenen terwijl ik niet weet wat ik krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-10 18:17
Tarabass schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:31:
[...]

Is dit iets wat je afgesproken hebt met Tweak of is dit standaard zo? Ik kan per maand opzeggen en zou het dus een kans kunnen geven. Ik wil niet direct een jaar bijtekenen terwijl ik niet weet wat ik krijg..
In de brief die je krijgt/hebt gekregen staat duidelijk dat als je akkoord gaat met de wijziging dat je nieuwe contract dezelfde einddatum heeft als je huidige contract.
Dit houdt dus in dat als je nu nog in het 1e jaar van je contract zit er nog tot het einde van dat loopjaar aan vast zit. Heb je ondertussen al langer dan een jaar een contract kan je dus per maand opzeggen, ook als je akkoord gaat met de wijziging. (rekeninghoudend met de 1 maand opzegtermijn)

Heel mooi overzicht! _/-\o_
Als je echt nog tijd teveel hebt zou je ook nog tweak icm sparql lite in het lijstje op kunnen nemen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Spekkie88 op 02-05-2014 20:40 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Zou ik kunnen doen, maar geen enkele provider levert iets in hun pakket zoals sparql lite :p, wat een beperkt aantal SD kanalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-10 18:17
The BounceR schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:51:
Zou ik kunnen doen, maar geen enkele provider levert iets in hun pakket zoals sparql lite :p, wat een beperkt aantal SD kanalen is.
Dat is waar, ik bedenk me net zelfs dat het nog makkelijker kan. De prijs is dan in de rest van NL namelijk net zo hoog als in almere/enschede

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mfkne schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:38:
Ik heb onlangs contact gehad met Tweak omtrent mijn vraag of ze de blauwe of the groene vezel gebruiken voor de 1 GBit aansluitingen in Almere. Wat blijkt is dat ze geen van de twee gebruiken maar hun eigen vezels. Heeft iemand enig idee hoe de installatie dan gaat aflopen? Tot in mijn meterkast liggen iig maar de twee vezels. Wordt dan een derde vezel door de bestaande buizen getrokken?
Toch beetje jammer. Van Tweak mag je enig technisch niveau verwachten bij de klantenservice maar ik denk dat dat op dit moment even wat minder is met alle drukte.
Ik heb het hier al eens eerder gezegd geloof ik. 99,9 procent kans dat ze de blauwe vezel gebruiken. Dat is in principe de eerste keuze. Providers als KPN, Vodafone (tegenwoordig) en Tweak Groen die allemaal maar 1 vezel gebruiken, kiezen ook altijd de blauwe vezel.
Maar technisch gezien kan het allebei. Beide vezels zijn identiek vanaf jouw FTU tot in de PoP.

Voor de mensen met een nieuwere UFTU: Dat is dus de linker.

De persoon die je antwoord gaf bij Tweak was een beetje in de war met hun netwerkleverancier... En dan nog jokken ze een beetje want de vezels die ze daarvoor gebruiken (levering signaal naar de cityPoP) huren ze bij Eurofi :) ber

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 02-05-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Ook ik heb vind ik wel een interessante reactie gekregen van Tweak. Vanavond nog ze zijn zo te zien druk aan het overwerken. Zal hem even met jullie allen delen. Wel vreemd dat ze niet weten of de afstandbediening infrarood of RF is.

Gek genoeg wordt er geen toezegging gedaan over verdere uitrol maar daarna wel gezegd dat mocht verdere uitrol gebeuren dat het aannemelijk is dat de lagere kostprijs voor Tweak ook gunstig zal zijn voor de abbonementsprijs in dat gebied. Geen belofte natuurlijk maar wel een verkapte belofte.
Vraag :
Ik gebruik een universele remote. Maakt de sparql box gebruik van infrarood of RF (of anders) signalen?

Antwoord :
Helaas is dit een technische specificatie die nog niet bekend is.

Vraag :
Op dit moment leveren jullie alleen eigen streams in Almere en Enschede is het de bedoeling dat jullie dat op andere plaatsen ook gaan doen en hebben jullie enigszins zicht op de termijn van die uitrol? Met name in Dordrecht?

Antwoord:
Vooralsnog hebben wij enkel de mogelijkheid om de streams in almere en enschede op te zetten (zogenaamde ODF locaties). Tweak zal daar ook zelf apparatuur plaatsen in POP locaties, waarbij de mogelijkheden voor de TV streams vrijwel onbeperkt zijn. Dit betekent dat in ODF locaties de bitrate voor TV streams vele malen hoger zal liggen, danwel voorzien van DRM laagje.

Vraag:
Wanneer andere gebieden de eigen streams krijgen, krijgen die dan ook te maken met de lagere abonnementsprijzen zoals jullie die aanbieden in Almere / Enschede?

Antwoord:
Wellicht is dat een realistische aanname, aangezien de kosten dan voor Tweak ook lager komen te liggen (we hoeven dan immers niet het e.e.a te huren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Met dat laatste stukje ben ik erg blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
The BounceR schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:10:
Met dat laatste stukje ben ik erg blij :D
Het zal alleen zuur zijn als je wat betreft kostenaspect bent overgestapt met een contract voor 2 jaar, en 2 maand later komt tweak met superieure streams en 9 euro korting. Dan ben je wel even zuur. :+

Maar voor alsnog geven ze niks los over verdere uitrol, wat betreft planning en of ze uberhaupt dit op elke glaslocatie willen/kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
JP1980 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:08:
Ook ik heb vind ik wel een interessante reactie gekregen van Tweak. Vanavond nog ze zijn zo te zien druk aan het overwerken. Zal hem even met jullie allen delen. Wel vreemd dat ze niet weten of de afstandbediening infrarood of RF is.

Gek genoeg wordt er geen toezegging gedaan over verdere uitrol maar daarna wel gezegd dat mocht verdere uitrol gebeuren dat het aannemelijk is dat de lagere kostprijs voor Tweak ook gunstig zal zijn voor de abbonementsprijs in dat gebied. Geen belofte natuurlijk maar wel een verkapte belofte.

[...]
Je hebt de juiste vragen gesteld.
Wel jammer dat hier geen duidelijke antwoorden uit komen waar je ook echt iets aan hebt.
Volgens tweaker Aaargh! zou Tweak voor Tweakers zijn en hun eigen spullen zorgvuldig gekozen hebben.
Het is dan toch wel merkwaardig dat men niet weet of er een infrarood of RF afstandsbediening geleverd wordt.
Dit is nu juist een belangrijk detail, je kunt met een RF afstandsbediening het lelijke IPTV kastje uit het zicht plaatsen, met infrarood gaat je dit niet lukken.

Verder zouden de specificaties van de "superieure" TV streams die Sparql gaat leveren toch bekend moeten zijn. Kritische TV kijkers baseren hun keuze o.a. op de kwaliteit van beeld en geluid.
Als Sparql werkelijk beter is dan de KPN HD+ streams kan dit klanten op gaan leveren.
Marketing uitingen zijn leuk maar nietszeggend, het gaat uiteindelijk om de harde feiten (en de prijs...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soze
JP1980 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:33:
[...]

Is voor mij niet nodig gebruik een logitech harmony universele afstandsbediening. Wat mij overigens wel aan het denken zet. Gebruikt de box van sparql ook een IR signaal van de afstandbediening? Gezien hij geleverd wordt met toetsenbord begin ik hieraan te twijfelen zou net zo goed een radiosignaal kunnen zijn.
Ik gebruikte vroeger ook een universele AB, maar sinds kort juist weer de AB van mijn TV omdat ik een vrij nieuwe Smart TV heb waarvan de AB o.a. een touchscreen heeft, voice herkenning en nog wat handige zaken die op de TV zijn toegespitst die met de universele AB niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek

Ik ben echt heel blij met je sheet. Maar het is wel zo dat bij Vodafone de door jou (en dus door Vodafone) getoonde tarieven slechts voor één jaar zijn. Daarna gaat het maandbedrag met 10 euro omhoog. Misschien kun je dit er bij vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soze
Nielsdeboer schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:12:

Iemand een idee?
Ik heb dit ook letterlijk aan ze gevraagd per mail en ze hebben bevestigd dat als je per 1 juli van ze af wil dat je dan niets hoeft te doen. De overeenkomst en alle diensten worden per 1 juli automatisch beeindigd als je niets doet.

Ik vraag me dan wel af hoe het met terugzenden apparatuur zal gaan, maar ik neem aan dat ze daar dan wel een brief over gaan sturen.

Blijft toch wel apart vind ik persoonlijk: de meeste bedrijven hebben er toch best wat geld voor over om klanten te behouden / winnen, en zij zeggen het contract vanuit hun kant op terwijl ik als klant best zou willen blijven als het tarief niet zo omhoog zou gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Dit kan ik doen, maar volgens mij duren de contracten bij vodafone maar 1 jaar. En daarna is het mogelijk om eventueel een betere uit te zoeken weer. Ik ga morgen proberen de contracttijden overal in te vullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
ja je moet er alleen wel aan denken BounceR. Dus een gewaarschuwd mens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

The BounceR schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:50:
Dit kan ik doen, maar volgens mij duren de contracten bij vodafone maar 1 jaar. En daarna is het mogelijk om eventueel een betere uit te zoeken weer. Ik ga morgen proberen de contracttijden overal in te vullen :)
Bedankt voor al je werk, hè! _/-\o_ Informatie waar veel mensen gebruik van zullen maken.

Ik heb voor je overzicht nog ff gekeken naar de belkosten per minuut. Tweak noemt idd steeds een voordelig tarief en hier staat dat dat tarief 2 ct. per minuut is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Jobbie schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:58:
[...]

Bedankt voor al je werk, hè! _/-\o_ Informatie waar veel mensen gebruik van zullen maken.

Ik heb voor je overzicht nog ff gekeken naar de beklopten per minuut. Tweak noemt idd steeds een voordelig tarief en hier staat dat dat tarief 2 ct. per minuut is.
Graag gedaan :) ik zal morgen het tarief aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

The BounceR schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 23:02:
[...]

Graag gedaan :) ik zal morgen het tarief aanpassen!
Je kan dat linkje trouwens ook gebruiken voor de buitenlandtarieven! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soze schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:49:
[...]

Ik heb dit ook letterlijk aan ze gevraagd per mail en ze hebben bevestigd dat als je per 1 juli van ze af wil dat je dan niets hoeft te doen. De overeenkomst en alle diensten worden per 1 juli automatisch beeindigd als je niets doet.

Ik vraag me dan wel af hoe het met terugzenden apparatuur zal gaan, maar ik neem aan dat ze daar dan wel een brief over gaan sturen.
Bij KPN is de regel dat de apparatuur weer terug moet. Zal bij Tweak ook wel zo zijn maar ik zou gewoon afwachten of je een brief krijgt.

Over de datum van 1 juli als jullie niks doen en het contract loopt af op 1 juli en je wilt nog overstappen naar een andere glasvezelprovider met maar enkele uren downtime, dan moet de migratie datum voor 1 juli liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soze
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 23:20:
[...]

...

Over de datum van 1 juli als jullie niks doen en het contract loopt af op 1 juli en je wilt nog overstappen naar een andere glasvezelprovider met maar enkele uren downtime, dan moet de migratie datum voor 1 juli liggen.
Klopt, en daarvoor moet je dus al op heel korte termijn bij een andere leverancier een aanvraag doen omdat die vaak ook een aantal weken verwerkingstijd hebben.
Dat vind ik ook bepaald niet netjes van Tweak, dat hadden ze wel wat eerder mogen aankondigen.

Ik kan me ook voorstellen dat sommige mensen een brief over "nieuwe TV diensten" niet direct lezen met de gedachte "ik ben wel tevreden met wat ik heb, ik kijk later nog wel eens wat ze nu weer voor nieuws willen aanbieden" en vervolgens blijkt opeens je contract ontbonden te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Interessant artikel over de integratie van multi-screen en de ABOX42 (Duits - 06-2013):
Een belangrijk element in het aanbod is de nieuwe cloud-gebaseerde multi-screen oplossing die televisie op verschillende terminals zoals tablet-pc's en smartphones te brengen. Wordt gerealiseerd op het nieuwe aanbod compacte set-top boxes van technologiepartners Abox 42 en Netgem.

Backward EPG - beeld kan ook bepaald worden via smartphone en tablet

De werking van de user interface is intuïtief, wordt bediend via de afstandsbediening of klassiek, maar alternatief via geschikte apps ook via smartphone en tablet. De speciale kenmerken omvatten een elektronische programmagids (EPG), die niet alleen in staat stelt de programmering van opnames. Hij houdt informatie beschikbaar om het programma te bieden de komende zeven dagen en dekt achteruit de laatste zeven dagen uit. Per Catch-up functie kan noemen gemist op deze manier laat zien. Gebruikers kunnen individuele gebruikersaccounts aanmaken met de nieuwe kabel Kiosk oplossing ook voor elk gezinslid kan worden boodschappenlijstjes en personaliseren aanbevelingen en het gebruik van content.

Content tussen TV, iPad en smartphone heen en weer

Kabel kiosk maakt tijd verschoven televisie met pauzefuncties. De "tijdstempel" van tegengehouden ladingen worden opgeslagen in de cloud, kan de inhoud dus elk moment verder kijken naar andere terminals op dezelfde plaats. Schakelen tussen de verschillende apparaten werd uitgevoerd bij de demonstratie op de ANGA COM vloeistof, ook al was het maar een showcase en niet op de uiteindelijke product: door met het touch screen, kan de huidige inhoud gemakkelijk schakelen tussen tv-scherm en tablet of smartphone heen en weer. Multi-Room is het ook een centraal element van het concept. Beperkingen moet er zo weinig mogelijk, hoewel het aantal bruikbare apparaten worden beperkt door vergunningen redenen. Mobile op de weg kan ook geen toegang tot de inhoud, wordt het gebruik bedoeld enige thuis.
Dus het kijken van een opname beginnen op je telefoon, verder kijken op TV en afkijken op je iPad. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Soze schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:45:
[...]

Ik gebruikte vroeger ook een universele AB, maar sinds kort juist weer de AB van mijn TV omdat ik een vrij nieuwe Smart TV heb waarvan de AB o.a. een touchscreen heeft, voice herkenning en nog wat handige zaken die op de TV zijn toegespitst die met de universele AB niet kunnen.
Voor mij dus juist niet. Mijn universele remote stuurt juist een RF signaal naar een blaster. Deze zet het RF signaal om in een IR signaal. Dit alles staat netjes weggewerkt in de kast. Als tweak een kastje levert met RF bediening dan kan ik deze niet bedienen want de afstandbediening kan alleen RF sturen naar de IR blaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
Hier baal ik nu weer van. Het signaal gaat er op 1 juli vanaf bij Tweak als je niks doet.
Maar overstappen is bijna onmogelijk.

Vodafone: 22-7-2014
Telfort: 23-6-2014
Kortom, Vodafone valt al af terwijl die de beste optie is voor mij en Telfort moet ik razendsnel beslissen anders red ik dat ook niet.

Bedankt weer Tweak..lekker op tijd die berichtgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Razendsnel valt ook wel weer mee. Nog een week dus. Ik vraag me alleen af waar Telfort zo lang voor nodig heeft. Vodafone is bekend en komt door monteurs inplannen en dergelijke. Maar voor Telfort geldt dat helemaal niet. Daar plaatst de Reggefiber monteur je NT en dat gaat binnen een week nadat de order van Telfort bij Reggefiber is binnengekomen.
Zou Telfort het niet stiekem heeeel ruim nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Maar ff serieus, hoe moeilijk is dat installeren van die rommel nou echt? Heeft het te maken met het "activeren" van het een of ander? Ik kan toch ook wel een modem vervangen of een glasvezelkastje en wat kabeltjes prikken? Tis niet bepaal rocket science ofzo.

Ik ben maandag vrij, hoop dat mijn verzekeringsmaatschappij, Unive, ook aanwezig is. Zal eens contact opnemen met mijn rechtsbijstandsverzekering om dit voor te leggen. Want het blijft wel raar dat ik moet gaan betalen voor het terugsturen van apparatuur omdat ZIJ het allemaal stopzetten en of ze dit echt wel zomaar kunnen. Daar heb je zo'n verzekering tenslotte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:01
marcdek schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 02:26:
Hier baal ik nu weer van. Het signaal gaat er op 1 juli vanaf bij Tweak als je niks doet.
Maar overstappen is bijna onmogelijk.

Vodafone: 22-7-2014
Telfort: 23-6-2014
Kortom, Vodafone valt al af terwijl die de beste optie is voor mij en Telfort moet ik razendsnel beslissen anders red ik dat ook niet.

Bedankt weer Tweak..lekker op tijd die berichtgeving.
Is het geen optie om voor nu gewoon bij Tweak te blijven en op te zeggen zodra Vodafone haar zaakjes op orde heeft en wel snel iemand kan aansluiten? Uiteraard is dat alleen een optie als je geen 2 jarig contract hebt wat gewoon doorloopt.

Ik zelf denk er nl aan om gewoon te tekenen en vervolgens af te wachten wat Tweak gaat doen...heb nl een maand opzegtermijn en kan dan altijd nog overstappen. Vodafone heeft ook voor mij op het moment het meest gunstige bod namelijk, maar het risico dat ik een periode zonder signaal zit durf ik nu niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
bvsteyn schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 08:36:
[...]

Is het geen optie om voor nu gewoon bij Tweak te blijven en op te zeggen zodra Vodafone haar zaakjes op orde heeft en wel snel iemand kan aansluiten? Uiteraard is dat alleen een optie als je geen 2 jarig contract hebt wat gewoon doorloopt.

Ik zelf denk er nl aan om gewoon te tekenen en vervolgens af te wachten wat Tweak gaat doen...heb nl een maand opzegtermijn en kan dan altijd nog overstappen. Vodafone heeft ook voor mij op het moment het meest gunstige bod namelijk, maar het risico dat ik een periode zonder signaal zit durf ik nu niet aan..
Ja, diezelfde strategie zal ik hanteren. Geeft me meer controle. Mijn gevolgen zijn ook heel beperkt.
Op dit moment is het vooral een principe kwestie dat mij zou laten vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 15:54
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 23:20:
[...]

...

Er zijn andere die hier meer over weten maar ik gok dat als de migratie order op tijd wordt ingeschoten een eventuele afbraak order van Tweak niet uitgevoerd wordt. Het enige wat er kan gebeuren is dat je geen diensten meer hebt op 1-7-2014 (in ieder geval geen tv meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Ben even weer kort bezig geweest met het aanpassen van de Sheet:
  • Telefoon tarieven van tweak aangepast. Ook link bijgeplaatst voor overige tarieven.
  • Link gezocht voor scarlet telefonie (kwam op glasvezel vergelijking site uit). En ook die tarieven aangepast.
  • Extra's weer onderaan gezet, in plaats van het telefonie gedeelte.
  • Bij de kale prijs van vodafone staat nu een notitie dat de prijs na 12 maanden verhoogt.
Wat ik nog moet doen:
  • Toevoegen van routers (gaat nog een hele opgave worden).
  • Toevoegen van TV ontvangers die geleverd worden (standaard en uitgebreid).
  • Misschien een notitie maken bij alle prijzen van Vodafone, wat de uiteindelijke prijs wordt.
Weet niet of dit vandaag gaat lukken, aangezien er verschillende mensen sociale interactie van mij verwachten in het analoge leven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na paar dagen peinsen is mijn conclusie: take it or leave it brief had leuker verpakt kunnen worden, het blijft poppenkast...

Ik geef Tweak toch het voordeel van de twijfel en ga voor het 250Mb pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MED-iC-
  • Laatst online: 10:49
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 09:21:
Na paar dagen peinsen is mijn conclusie: take it or leave it brief had leuker verpakt kunnen worden, het blijft poppenkast...

Ik geef Tweak toch het voordeel van de twijfel en ga voor het 250Mb pakket.
Datzelfde gevoel had ik nou ook, ware het niet dat 250 en up 'nog' geen optie hier is, 100 max.

en van dat prijsverschil wordt je dan ook niet vrolijk :|

Had nog even gebeld met de SD of ik toch in aanmerking kon komen voor de overeenkomst van 250 met het oog op de toekomst, maar daar konden ze helaas niet aan beginnen. jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
orange.x schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 08:03:
Maar ff serieus, hoe moeilijk is dat installeren van die rommel nou echt? Heeft het te maken met het "activeren" van het een of ander? Ik kan toch ook wel een modem vervangen of een glasvezelkastje en wat kabeltjes prikken? Tis niet bepaal rocket science ofzo.

Ik ben maandag vrij, hoop dat mijn verzekeringsmaatschappij, Unive, ook aanwezig is. Zal eens contact opnemen met mijn rechtsbijstandsverzekering om dit voor te leggen. Want het blijft wel raar dat ik moet gaan betalen voor het terugsturen van apparatuur omdat ZIJ het allemaal stopzetten en of ze dit echt wel zomaar kunnen. Daar heb je zo'n verzekering tenslotte voor.
Als de kosten om iets terug te sturen zeg maar 25 euro zijn kan ik me niet voorstellen dat een rechtsbijstandverzekering hierover een zaak gaat beginnen, zelfs niet als je in je recht staat.
De kosten om een zaak te starten zijn al een veelvoud van die 25 euro. Het is dan voor de rechtsbijstandverzekering goedkoper om jou die 25 euro direct maar uit te betalen.

Buiten dat lijkt me het inderdaad normaal dat je de apparatuur die je in bruikleen hebt gekregen kosteloos kunt retour zenden, bij één van de vorige providers die ik gehad heb moest ik een retourdoos aanvragen.
Alles in de doos en opgestuurd zonder verdere kosten, zo hoort het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:55
The BounceR schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 09:20:
[
Wat ik nog moet doen:
  • Misschien een notitie maken bij alle prijzen van Vodafone, wat de uiteindelijke prijs wordt.
Weet niet of dit vandaag gaat lukken, aangezien er verschillende mensen sociale interactie van mij verwachten in het analoge leven. :+
Bij Vodafone, ben je uitgegaan van het eerste jaar een kortings prijs (activering buiten beschouwing gelaten), KPN geeft het eerste half jaar een korting edoch deze zit niet in je sheet. Misschien moet je uitgaan van de uiteindelijke prijs, en vermelden dat er een kortingsactie is. Geeft voor de lange termijn "denkers" en beter overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

The BounceR schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 09:20:
Ben even weer kort bezig geweest met het aanpassen van de Sheet:
  • Telefoon tarieven van tweak aangepast. Ook link bijgeplaatst voor overige tarieven.
  • Link gezocht voor scarlet telefonie (kwam op glasvezel vergelijking site uit). En ook die tarieven aangepast.
  • Extra's weer onderaan gezet, in plaats van het telefonie gedeelte.
  • Bij de kale prijs van vodafone staat nu een notitie dat de prijs na 12 maanden verhoogt.
Wat ik nog moet doen:
Zou je misschien de link in je sig willen zetten? Ik zoek me elke keer een ongeluk naar de link O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
bvsteyn schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 08:36:
[...]

Ik moet het nazoeken maar voor zover ik weet heb ik nog ongeveer een jaar te gaan op mijn contract. En dat vind ik best een risico. Het prijsverschil met Vodafone is voor mij best aanzienlijk (VF : 50,00 incl. newsserver en Tweak 62,95 = ruim 155,00 per jaar) en een onbewezen televisie dienst terwijl ze de huidige bij mij al niet goed werkend krijgen.
Ik heb Tweak dus ook maar weer gevraagd hoe ze hier mee om gaan want dat gaat hem niet worden.
Alternatief is overstappen naar Telfort en daarna naar Vodafone maar ik heb geen zin om hier m'n hobby van te maken. Ik baal al dat ik gedwongen word hier alweer zoveel tijd in te steken.
Want ja, ook ik heb op de kamer van m'n zoon een LCD tv staan zonder HDMI :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik heb de sheet nog niet bekeken maar staat er wel dat je bij Vodafone na 1 jaar kan opzeggen met een maand opzegtermijn? Je hoeft dus op zich geen rekening te houden met de kosten voor 2 jaar. Elk jaar overstappen kan ook lonend zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Verwijderd, niet goed gelezen

[ Voor 86% gewijzigd door goldvinger op 03-05-2014 10:59 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.