Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.396 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 10:12
Barre73 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 10:43:
Ik heb de sheet nog niet bekeken maar staat er wel dat je bij Vodafone na 1 jaar kan opzeggen met een maand opzegtermijn? Je hoeft dus op zich geen rekening te houden met de kosten voor 2 jaar. Elk jaar overstappen kan ook lonend zijn..
In mijn geval zit ik, denk ik, nog een jaar aan Tweak vast (heb ik tenslotte een Xbox voor gekregen :) )
En na een jaar overstappen zal, zeker bij Vodafone, wel lonend kunnen zijn, maar liever deed ik het niet.

Het is niet dat ik dom ben. Jij bent gewoon zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 14:02
Momenteel heb ik glasvezel alles in 1 van Tweak. Als ik niets doe, stopt mijn gehele abonnement dan, of valt enkel de TV weg en val ik terug naar internet en bellen? Denk dat ik maar eens een mailtje ga sturen naar Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 22:03
Ik heb besloten om bij Tweak te blijven. Ben al langer dan een jaar klant en heb geen zin om in de zenuwen te gaan zitten of ik op tijd over kan naar andere provider. Daarnaast geeft het mij de tijd om te onderzoeken of wat Tweak allemaal belooft ook waar gemaakt gaat worden. Zo niet kan ik na paar maanden alsnog weg. Wel wat extra rompslomp maar dat neem ik dan op de koop toe. Overigens zie ik in Almere op de bilboards veel reclame voor Sparql.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
marcdek schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:26:
[...]
In mijn geval zit ik, denk ik, nog een jaar aan Tweak vast (heb ik tenslotte een Xbox voor gekregen :) )
En na een jaar overstappen zal, zeker bij Vodafone, wel lonend kunnen zijn, maar liever deed ik het niet.
Ze veranderen de essentie van de dienst en de kosten in negatieve zin. Je mag dus opzeggen.

Ik zou de voorwaarden van de actie even nalezen maar je bent waarschijnlijk (als je de Xbox terug wilt geven als dat moet) vrij om te gaan per 1 juli.

Als je doorgaat moet je voor zover ik weet de contracttermijn afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zo ik heb Vodafone aangevraagd, na een belletje waarbij ik keurig te woord werd gestaan betreffende de leverdatum was bij mij de knop meten om.

Huidige leverdatum is 22-7, dit komt voornamelijk door grote drukte dankzij Tweak en KPN waarbij mensen van hun contract af kunnen/moeten.
Vodafone heeft op dit moment hoge prioriteit gegeven aan het zo snel mogelijk aan kunnen sluiten van "gedupeerden" van bovengenoemde, wanneer er dus een eerdere leverdatum mogelijk is door het inzetten van meer monteurs o.i.d. krijgen de mensen een bericht met de mogelijkheid een andere vroegere datum te kiezen of de keuze op de huidig ingeplande datum te houden.

Ik zou zeggen bel ze even op en vraag nar de mogelijkheden want ze zijn erg behulpzaam en krijgen behoorlijk want klanten van Tweak en KPN over als ik het zo mag geloven.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Ik zou dat ook zeggen, als ik een Internet provider was! We zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 23:25
Zojuist de sheet in mijn signature gezet. nu nog wat kleine wijzigingen doen aan de sheet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

kmichael schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:35:
Ik zou dat ook zeggen, als ik een Internet provider was! We zullen zien...
Natuurlijk zeggen ze dat enerzijds om zieltjes te winnen, maar ze willen ook direct een goed beeld afgeven en het kwam vanuit de medewerker zelf zonder dat er naar gevraagd diende te worden.

Ze hebben heel goed door dat bij Tweak en KPN mensen weg willen en gaat en ze daarmee hun klantenbestand flink kunnen uitbouwen, als ze dan meteen een goede eerste indruk maken door de aansluitdatum te kunnen vervroegen om downtime te verminderen ben ik daar best blij mee.
Al kan ik leven met 2 á 3 weken geen internet hoor.
Eerst Tweak nog maar even contacten wat mogelijk is qua doorlopen na 1 juli aangezien mijn originele contract tot eind november liep.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Mocht je in een Ziggo gebied wonen, kun je altijd nog een maandje Ziggo nemen dat heb ik eerder altijd gedaan toen de downtime aanzienlijk meer was dan tegenwoordig!

En natuurlijk heeft alle providers voor en na delen!
Ik stap over van Tweak Blauw naar het nieuwe Tweak downtime zou een half uur zijn maximaal 6 uur.
Al heb ik er altijd een hard hoofd in of dit goed gaat haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 09:37
Rubman schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:31:
Zo ik heb Vodafone aangevraagd, na een belletje waarbij ik keurig te woord werd gestaan betreffende de leverdatum was bij mij de knop meten om.

Huidige leverdatum is 22-7, dit komt voornamelijk door grote drukte dankzij Tweak en KPN waarbij mensen van hun contract af kunnen/moeten.
Vodafone heeft op dit moment hoge prioriteit gegeven aan het zo snel mogelijk aan kunnen sluiten van "gedupeerden" van bovengenoemde, wanneer er dus een eerdere leverdatum mogelijk is door het inzetten van meer monteurs o.i.d. krijgen de mensen een bericht met de mogelijkheid een andere vroegere datum te kiezen of de keuze op de huidig ingeplande datum te houden.

Ik zou zeggen bel ze even op en vraag nar de mogelijkheden want ze zijn erg behulpzaam en krijgen behoorlijk want klanten van Tweak en KPN over als ik het zo mag geloven.
Zou dergelijke dingen meet een korrel zout nemen. Vodafone en andere partijen ruiken hun kans en ze zijn allemaal poeslief totdat je het krabbeltje hebt gezet terwijl ze net doen alsof iedereen dezelfde keus maakt als jij terwijl er mogelijkerwijs (iets minder snel want de tijdsdruk is er niet) ook heel veel abbonees de andere kant opstromen. Vanaf het moment dat ze je krabbeltje hebben heet je 'klant', en zit je aan ze vast en sta je niet meer bovenaan het prioriteitenlijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Ok heb de "echte prijzen" zonder kortingacties nu in de sheet staan. Bij de kale prijs staat wel een notitie dat er momenteel een Actie bezig is en het dus goedkoper kan :)

*Editje* Ook een tab toegevoegd van de DSL pakketten/providers. Deze heb ik ontvangen van Mister_Gaus, Bedankt! *O*

[ Voor 27% gewijzigd door The BounceR op 03-05-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
The BounceR schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:02:
Ok heb de "echte prijzen" zonder kortingacties nu in de sheet staan. Bij de kale prijs staat wel een notitie dat er momenteel een Actie bezig is en het dus goedkoper kan :)

*Editje* Ook een tab toegevoegd van de DSL pakketten/providers. Deze heb ik ontvangen van Mister_Gaus, Bedankt! *O*
Waar dan :?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
helemaal achteraan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Oh, zie het nu pas, in je sig :X

Hoe zit het trouwens als ik ervoor kies om bij Tweak te blijven en dus naar Sparql te gaan en ik wil een 2e TV ontvanger, zoals ik nu heb. Waar kan ik dat aangeven of gaat dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Dan moet je even opzoeken welk pakket je hebt 50, 100 of meer. Dan kan je de prijs opzoeken onderaan de sheet. Daar staan ook de prijzen van andere providers met dezelfde/vergelijkbare pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

The BounceR schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:39:
Zojuist de sheet in mijn signature gezet. nu nog wat kleine wijzigingen doen aan de sheet!
Danku :D

Ik heb zelf ondertussen Tweak het voordeel van de twijfel gegeven.

Idee om toe te voegen aan de spreadsheet, is de jaarlijkse kosten?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
The BounceR schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:19:
Dan moet je even opzoeken welk pakket je hebt 50, 100 of meer. Dan kan je de prijs opzoeken onderaan de sheet. Daar staan ook de prijzen van andere providers met dezelfde/vergelijkbare pakketten.
Dank, denk dat ik maar gewoon bij Tweak blijf. Heb nu 100mbit + 2 tv's + opnemen. Bij Tweak kom ik dan het goedkoopste uit, plus ik hoop dat hier (Dordrecht) ook de verbindingen van Enschede gaan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
The BounceR schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:19:
Bij 100/100 Totaalprijs met 1 TV + HBO en 100/100 Totaalprijs met 2 TV + HBO staat telfort als goedkoopste en dit is Tweak. Overigens dit is ook het geval bij 50/50.

Het is ook bijna niet te doen een dergelijk document. Want ik zou het HD extra pakket er bij nemen en het pluspakket (premium bij tweak). Maar dan kom je al snel op een oneindig aantal combinaties als je alles wilt meenemen.

[ Voor 23% gewijzigd door JP1980 op 03-05-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
JP1980 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:53:
[...]

Bij 100/100 Totaalprijs met 1 TV + HBO en 100/100 Totaalprijs met 2 TV + HBO staat telfort als goedkoopste en dit is Tweak. Overigens dit is ook het geval bij 50/50.

Het is ook bijna niet te doen een dergelijk document. Want ik zou het HD extra pakket er bij nemen en het pluspakket (premium bij tweak). Maar dan kom je al snel op een oneindig aantal combinaties als je alles wilt meenemen.
Dankje! heb het gelijk aangepast! O+

*Edit* en dan zou ik ook alle vergelijkbare HD pakketten van de overige providers bij elkaar moeten gaan zoeken, en dan wordt het wel erg ON-overzichtelijk denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door The BounceR op 03-05-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Zoals je nu gedaan hebt is het al erg goed
Mooi overzichtelijk

Ik heb gekozen om bij tweak te blijven
Ik heb gekozen voor de 100/100 Almere abbonement
Ik ben altijd erg goed en snel geholpen door tweak en geef ze nu de voordeel van de twijfel ondanks ik nu meer moet gaan betalen dan wat ik nu moet

Helaas moet ik wel een oplossing bedenken voor het geluid.
Mijn home cinemaset heeft geen digitale ingang.
Dus dat wordt een converter aanschaffen.

[ Voor 21% gewijzigd door goldvinger op 03-05-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
heb even snel gekeken naar Tweak premium, KPN/Telfort Pluspakket en KPN/Telfort HD Extra pakket.

10,- voor Tweak Premium
10,- voor KPN/Telfort Pluspakket
7,50 voor KPN/Telfort HD Extra Pakket

Bij Vodafone kon ik niks vergelijkbaars vinden, dus ik ga er vanuit dat dit al standaard inbegrepen zit.

De rest van de avond ben ik niet beschikbaar, maar ik hoop dat ik dit morgen mooi ergens in het rijtje kan plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:56
Bij Vodafone gaan de extra zenders via 4 themapakketten. Bij TV Start heb je 53 zenders waarvan 24 HD. Bij TV extra mag je voor 7,50 extra 2 van die pakketten erbij nemen. En voor nog 5 euro meer (dus 12,50 t.o.v. Start heb je alle 4 de pakketten.
Maar in alle gevallen heb je dus 24 HD zenders.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcdek schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 02:26:
Hier baal ik nu weer van. Het signaal gaat er op 1 juli vanaf bij Tweak als je niks doet.
Maar overstappen is bijna onmogelijk.

Vodafone: 22-7-2014
Telfort: 23-6-2014
Kortom, Vodafone valt al af terwijl die de beste optie is voor mij en Telfort moet ik razendsnel beslissen anders red ik dat ook niet.

Bedankt weer Tweak..lekker op tijd die berichtgeving.
Ik heb op 24 april Telfort glas besteld (kom van KPN), op 25 april de 7 dagen bedenkttijd laten verwijderen, de wensdatum die ik van Telfort had gekregen bij de bestelling was 12 juni. Vandaag een brief ontvangen voor het maken van nieuwe migratie datum en dat moest een datum zijn 4 weken vanaf nu zijn en het is nu 2 juni geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 17:31:
Bij Vodafone gaan de extra zenders via 4 themapakketten. Bij TV Start heb je 53 zenders waarvan 24 HD. Bij TV extra mag je voor 7,50 extra 2 van die pakketten erbij nemen. En voor nog 5 euro meer (dus 12,50 t.o.v. Start heb je alle 4 de pakketten.
Maar in alle gevallen heb je dus 24 HD zenders.
:*) Ze maken het ook niet makkelijk he ...

Sparql geen Eurosport, Vodafone "verplicht" 2 extra pakketten nemen terwijl je er maar 1 op het oog had en als eventueel tweede pakket de interessantere zenders over twee pakketten verspreid zijn (en geen HD+ streams? Of wel?). Ff afwachten hoe dat Netflix verhaal gaat aflopen want dat is dan nog wel een mooie tegenhanger voor HBO ...

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 03-05-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Zit nog steeds te wachten tot iemand anders die streams kan Wiresharken. Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe dat moet... Dus soort streams kan ik je nog niet vertellen.
En wat die pakketten betreft: Ik maak daar niet zo'n punt van. Het hele abonnement is modulair opgebouwd en als ze per pakket een prijs zouden vaststellen wordt de variatie wel heel groot. Het geld moet ook ergens verdiend worden zullen we maar zeggen..
Gunstig is wel dat je gedurende je contract steeds kan zaken kan opzeggen of juist bijnemen. Behalve internet dan want dat is de basis van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
[edit: dacht dat we in het VF topic zaten, kon die post al niet terugvinden over dat lagere bitrate bij de Entone :D ]

Ja met die pakketten is het (helaas) altijd zo geweest, bij UPC ook al. Dan wordt het bij Vodafone gewoon helemaal niks erbij (vond het pakket internationaal wel interessant voor de verandering mede gezien de helft hiervan uit het standaard pakket gesloopt is; maar aangezien het met een klik op de knop maandelijks aan te passen is het kan het ook weer geen kwaad een tijdje).
Geen Eurosport is eigenlijk al gewoon een deal breaker wat Tweak (Sparql) betreft ... :/ (echt kansloos |:( , was zeker te duur ipv het officiele antwoord)

[ Voor 43% gewijzigd door apis29 op 03-05-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Sorry... we dwalen her en der wat af. Dit wordt nu ook meer het "ik wil graag weg bij Tweak en wat kan ik het beste doen" topic. Dus dan krijg je dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:33

WoBBeL

*zwaai*

Ik zie veel mensen klagen over het feit dat ze bij overstappen meerdere weken uit de lucht zijn, maar dit is al een tijdje iets van het verleden. Via bijvoorbeeld KNP Wholesale kan ik met een downtime van max 30 minuten gewoon bestaande FTTH's overnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
De soap gaat lekker door.
Dit is de laatste reactie van Tweak waar ik, achteraf, best wel blij mee ben:

Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Helaas kunnen wij ons beleid niet aanpassen op de levertijden van andere providers. Zoals eerder aangegeven door mijn collega's stoppen KPN en Glashart Media per 1 juli met het leveren naar derden, waaronder Tweak. Hierdoor moesten wij opzoek naar een alternatief. Een ieder is een aanbieding gedaan voor onze nieuwe partner Sparql, uit uw e-mails maak ik op dat hetgeen geen passende aanbieding voor u is. Dat is spijtig, maar meer dan dat kunnen wij u helaas niet aanbieden. Onze excuses hiervoor. Vanaf heden bent u contractsvrij en heeft u gezocht naar andere providers, hetgeen is uw goed recht. Als andere providers niet op tijd kunnen leveren, kunnen wij hier helaas niets aan veranderen. Per 1 juli a.s. kunnen wij onze verplichtingen gezien het huidige contract niet nakomen, daar KPN/Glashart Media iTV niet meer leverbaar zal zijn. Hierdoor zijn wij genoodzaakt om, indien ons aanbod niet is geaccepteerd, per 1 juli onze diensten stop te zetten.

Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Hopende hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Tweak Servicedesk
Kilian

Hier staat heel duidelijk dat ik nu contract vrij ben. Ze kunnen me er in ieder geval niet meer aan houden.
Maar....
Ik heb weer gereageerd...

Beste Kilian,

Ik denk dat daar ook het probleem gaat zitten.
Tweak kan zich niet meer aan het contract houden en bied geen gelijkwaardig alternatief.
Beroepen op overmacht is in deze niet mogelijk aangezien het beëindigen van KPN/Glashart Media iTV al veel eerder bij Tweak bekend was dan afgelopen week.
Tweak is in gebreke gebleven door de klant niet tijdig te informeren over de ophanden zijnde wijzigingen of een gelijkwaardig of beter alternatief te bieden.
Het simpelweg vertellen dat het nieuwe "aanbod" beter is volstaat niet. Er is een duidelijke teruggang in de dienstverlening en gedwongen koppelverkoop met een premium pakket (HBO).
Tweak heeft onvoldoende inspanning gedaan haar klanten tegemoet te komen of te informeren.

Bij deze informeer ik u dan ook dat ik Tweak houd aan de afgesloten overeenkomst. Indien Tweak om welke reden dan ook de dienstverlening wenst te wijzigen of wordt gedwongen de dienstverlening te wijzigen heb ik hier begrip voor. In dergelijke situatie is Tweak gehouden en gelijkwaardig of beter alternatief te bieden tegen een vergelijkbare vergoeding.

Ik heb geen zin om het zo hoog te spelen maar ik ben erg benieuwd naar de reactie. Ik vind dat ze moeten weten dat ze niet zomaar eenzijdig hun klanten kunnen dumpen.

Wordt vervolgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt wederom aangegeven
Zoals eerder aangegeven door mijn collega's stoppen KPN en Glashart Media per 1 juli met het leveren naar derden, waaronder Tweak
'k Vind het wel verbazingwekkend dat je van bijvoorbeeld Fiber niks hoort, die zullen daar toch ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-10 22:45
@IcyK is er niet een verschil tussen het product van GHM en KPN? Trined leverde het KPN product, tweak leverde KPN (Groen) en GHM (Blauw). Maar Fiber levert dan weer GHM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:12:
Er wordt wederom aangegeven
[...]

'k Vind het wel verbazingwekkend dat je van bijvoorbeeld Fiber niks hoort, die zullen daar toch ook last van hebben?
En telfort ook dacht ik. Het is een bijzonder verhaal. Vertelt Tweak hier een enorme leugen of zijn andere partijen extreem aan het afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
Eigenlijk heb ik nog 1 simpele vraag. Waarom zou ik NIET naar Telfort gaan? Ik geef de voorkeur aan Vodafone maar dat gaat gewoon te lang duren.
Heeft iemand echt slechte ervaringen? Ik lees slechte en goede reviews maar vaak vrij oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Barre gaf in het vodafone topic aan dat het het ghm pakket niet per 1-7 zou verdwijnen.

Persoonlijk denk ik dat ze de streams nog wel leveren maar dan zonder de zenderrechten, dit zou betekenen dat iedere ISP zelf de zenderrechten moet regelen.
De meeste ISP's zijn niet groot genoeg om (goede) deals te kunnen maken, dan is een kant en klaar pakket zoals multivisie of sparql veel interessanter.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
marcdek schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:24:
Eigenlijk heb ik nog 1 simpele vraag. Waarom zou ik NIET naar Telfort gaan? Ik geef de voorkeur aan Vodafone maar dat gaat gewoon te lang duren.
Heeft iemand echt slechte ervaringen? Ik lees slechte en goede reviews maar vaak vrij oud.
Die vraag kan ik je over een jaar precies beantwoorden. Mij wordt het zolangzamerhand wat vaag. Als glashart en kpn echt stoppen dan zit je bij geen provider goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
fast-server schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:28:
Barre gaf in het vodafone topic aan dat het het ghm pakket niet per 1-7 zou verdwijnen.

Persoonlijk denk ik dat ze de streams nog wel leveren maar dan zonder de zenderrechten, dit zou betekenen dat iedere ISP zelf de zenderrechten moet regelen.
De meeste ISP's zijn niet groot genoeg om (goede) deals te kunnen maken, dan is een kant en klaar pakket zoals multivisie of sparql veel interessanter.
Maar sparql wat eigenlijk gewoon Tweak is heeft als kleine partij neem ik aan ook gewoon onderhandeld over de rechten. Dan is het een kleine partij toch gelukt? Snap wel dat ze dit allemaal in eigen beheer willen hebben want ze maken het de kleine partijen wel ingewikkeld. Want ze hebben dan in feite geen onderhandelpositie. KPN maakt een zenderwijziging en de zender kan bijna vragen wat hij wil want je kunt ze niet uit je pakket halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
sparql kan wel van tweak zijn maar ze willen het ook aan anderen verkopen (zie sparql.nl)
Denk dat tweak er op gokt dat ze dit pakket ook aan veel andere ISP's kunnen gaan verkopen die van het KPN juk afwillen. (of ze hebben achter de schermen al deals)

Persoonlijk vind ik tweak niet echt tweaker vriendelijk, zaken zoals een vast IP en een rDNS/PTR missen gewoon.
Kom op tweak, regel dat eens :)

Ik moet ze echter wel nageven dat ze het wel maar even doen, van kleine glas provider naar operator, 1Gbps verbindingen en een eigen Televisie platform.

Ik heb nog geen andere kleine provider gezien die dit lef heeft, als ze zo door gaan kunnen ze best wel eens één van de grote 3 glas providers worden over een aantal jaar.

[ Voor 48% gewijzigd door fast-server op 03-05-2014 22:51 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou idd kunnen, áls de levering van streams vanuit het KPN WMP+ concept stopt bij Fiber (wat dus blijkbaar niet zeker is) dat Fiber ook Spqrql gaat leveren.

Telfort zal wel bediend blijven, dat is een volle dochter van KPN en valt denk ik niet onder de 'derden' waar de levering voor stopt (áls 'ie stopt).

De verwijzingen naar GHM volg ik eigenlijk niet zo, volgens mij bestaat dat al een jaar niet meer. ;)

Voor zover mij bekend worden vanuit KPN aan externen WMP+ blauw (in voormalige WGDO gebieden, tot voor kort met ongecodeerde streams, SD en HD) en WMP+ groen (de KPN streams voor derden, met SD, HD en HD+ kanalen) geleverd.

Daarnaast zijn er voor zover ik weet de streams die KPN ook voor de eigen klanten gebruikt, en die hetzelfde zijn/waren als die de KPN ADSL klanten geleverd kregen.

Ik dénk dat Tweak de KPN ADSL streams leverde als groen, en de 'WGDO streams' als blauw.

Maar er zijn vele vraagtekens... en tegenstrijdigheden tussen de berichten vanuit tweak enerzijds en de mededelingen van insiders hier op het forum anderzijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik denk zelf dat tweak niet veel mag zeggen wegens een contractuele NDA met KPN.

Als tweak de vuile was buiten zou hangen (als er vuile was is) dan kun je wel raden wat er gaat gebeuren.
Tweak kan dan beter denken f*ck it we doen het gewoon zelf... tada sparql

Ze kunnen ook moeilijk niets doen en alle klanten zonder TV laten zitten aangezien ze dan meteen op kunnen doeken.

En zoals altijd>> je kunt niet iedereen blij maken. (HBO issue)

Alternatieven:
Ja die zijn er wel probleem is echter dat je je daar groen en geel aan ergert en je betaald je blauw.

[ Voor 11% gewijzigd door fast-server op 03-05-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
fast-server schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:03:
Ik denk zelf dat tweak niet veel mag zeggen wegens een contractuele NDA met KPN.

Als tweak de vuile was buiten zou hangen (als er vuile was is) dan kun je wel raden wat er gaat gebeuren.
Tweak kan dan beter denken f*ck it we doen het gewoon zelf... tada sparql

Ze kunnen ook moeilijk niets doen en alle klanten zonder TV laten zitten aangezien ze dan meteen op kunnen doeken.

En zoals altijd>> je kunt niet iedereen blij maken. (HBO issue)

Alternatieven:
Ja die zijn er wel probleem is echter dat je je daar groen en geel aan ergert en je betaald je blauw.
Nee ze kunnen dat inderdaad niet doen want ze blijven (voorlopig) afhankelijk van KPN voor een groot deel van hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:52:
Dat zou idd kunnen, áls de levering van streams vanuit het KPN WMP+ concept stopt bij Fiber (wat dus blijkbaar niet zeker is) dat Fiber ook Spqrql gaat leveren.

Telfort zal wel bediend blijven, dat is een volle dochter van KPN en valt denk ik niet onder de 'derden' waar de levering voor stopt (áls 'ie stopt).

De verwijzingen naar GHM volg ik eigenlijk niet zo, volgens mij bestaat dat al een jaar niet meer. ;)

Voor zover mij bekend worden vanuit KPN aan externen WMP+ blauw (in voormalige WGDO gebieden, tot voor kort met ongecodeerde streams, SD en HD) en WMP+ groen (de KPN streams voor derden, met SD, HD en HD+ kanalen) geleverd.

Daarnaast zijn er voor zover ik weet de streams die KPN ook voor de eigen klanten gebruikt, en die hetzelfde zijn/waren als die de KPN ADSL klanten geleverd kregen.

Ik dénk dat Tweak de KPN ADSL streams leverde als groen, en de 'WGDO streams' als blauw.

Maar er zijn vele vraagtekens... en tegenstrijdigheden tussen de berichten vanuit tweak enerzijds en de mededelingen van insiders hier op het forum anderzijds.
Tweak Groen was gewoon Wholesale KPN Interactieve TV :). Dus niet alleen de zenderrechten (agentuur), maar ook het platform, settopboxen, etc. Eigenlijk, op tv gebied, bijna alles wat KPN klanten ook kregen.

Tweak Blauw as inderdaad WGDO ( na de overname "KPN WMP+ Blauw" ). Ook weer hetzelfde, maar dit keer dus met alles wat bekend was van Glashart Media.

Tweak heeft nooit "WMP+ Groen" geleverd.

Áls de reden van Tweak, en de berichtgeving door @Deshmir in het "IPTV op je PC" topic inderdaad kloppen, dan zouden KPN WMP, WMP Plus Groen en WMP Plus Blauw dus verdwijnen.

Dus niet alleen de agentuur opties (KPN die de pakketten en deals met zenders/contentleveranciers regelt) maar ook de platforms, set top boxen, etc.

Wat dan wel blijft zijn de KPN BCS Wholesale streams en de KPN WBA broadband access.

Maar er blijven inderdaad vraagtekens: Voor zo ver mij bekend levert Solcon ook gewoon nog steeds WMP+ Blauw en WMP+ Groen (op hun website staat bij glas nog steeds het Amino platform van voormalig GHM + analoog/dvb-c vermeld). En voor Fiber en Scarlet geldt hetzelfde.

Het enige wat ik me kan bedenken als verklaring, is dat KPN niet persé ineens voor alle wholesale afnemers per 1 juli de stekker eruit trekt, maar dat Tweak wel de eerste is voor wie de wholesale contracten aflopen (Tweak kwam in 2010 ook als eerste niet-KPN en niet-Reggefiber dochter op glasvezel als aanbieder van een wholesale pakket.

Hoe dan ook, ook ik vind dat Tweak dit wel wat eerder had kunnen communiceren. 1 juli is inderdaad erg kort dag voor een migratie order bij een nieuwe provider.

Want ookal kunnen glas->glas migraties tegenwoordig erg snel, er is 1 grote 'maar': Overstappen gaat alleen soepel als dit gebeurt met een "migratie order". De nieuwe provider zou dit dus voor eind juni moeten doen bij KPN Wholesale of KPN ITNS (in het geval van WMP+groen/blauw).
Als er om wat voor reden dan ook vertraging ontstaat en áls Tweak voor alle mensen die niet met Tweak verder gaan daadwerkelijk per 1 juli een disconnect order (of hoe dat dan ook heet) inschiet, dan kan er daarna inderdaad wel eens downtime en dat soort dingen om de hoek komen kijken.

Tweak had dus dit eerder moeten communiceren en dan klanten die niet willen blijven ook toestaan om al eerder dan per 1 juli te migreren naar een nieuwe provider van hun keuze.

Maar goed, dit is slechts mijn analyse van de situatie en dient ook als zodanig gelezen te worden. Wie weet blijven de 'lijnen' ook na 1 juli nog even in de lucht, in ieder geval vanuit de operators gezien, zodat iedereen netjes met een migratie order naar de nieuwe provider kan.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Tweak als eerste een contractverlenging bij KPN is geweigerd was ook mijn gedachte, maar ik heb al een paar keer dit voorbij zien komen:
Zoals eerder aangegeven door mijn collega's stoppen KPN en Glashart Media per 1 juli met het leveren naar derden, waaronder Tweak.
Dat suggereert iig wel dat Tweak niet het enige 'slachtoffer' is.

(en vanuit eigenbelang: ik zou graag willen weten wat er nou van waar is, nu kan ik m'n twee Amino's misschien nog verpatsen op Marktplaats ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 16:14
Op mijn klagen over de onduidelijkheid en prijsverhogingen, zeker i.c.m. de contractstermijn, de volgende reactie van Tweak gekregen:

Helaas kan ik aan de prijs niets voor u veranderen, maar ik kan u wel vertellen dat de contracttermijn van 1,5 jaar niet aanwezig zal zijn. U zult als u overstapt gewoon per maand kunnen opzeggen. Op die manier zou u bijvoorbeeld kunnen kijken of onze nieuwe dienst iets voor u is. We willen u vanzelfsprekend niet aan de termijn van 2 jaar houden, als u een volledig nieuwe dienst krijgt die een geheel andere constructie heeft.

Ik hoop dat ik hiermee uw vraag heb kunnen beantwoorden en dat u alsnog een mooi pakket kunt samenstellen aan de hand van ons nieuwe aanbod, maar mocht er nog iets onduidelijk zijn dan hoor ik het vanzelfsprekend graag.

Met vriendelijke groet,
XXXX

Dit heb ik hier nog niet eerder gelezen. Hiermee zou ik me wel ietsje minder zorgen maken over het stoppen van de huidige TV dienst per 1/7.

De prijsverhoging met 19 euro p/m blijft onacceptabel, de communicatie over de verandering beroerd, maar geen stress om voor 1/7 een overgang te moeten hebben gemaakt naar een nieuwe provider.

Iemand (met een 2-jarig) contract die deze bevestiging ook heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
Nee, ik niet maar ik zou hem graag ontvangen.
Kun je ook de afzender vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 16:14
Voordat we met z'n allen mr. it's amazing! gaan spammen, kun je dit denk ik beter zelf bij Tweak navragen en laten bevestigen. Als dit niet door meer medewerkers wordt bevestigd of zelfs gaat worden tegengesproken, dan krijgen we een ander issue met Tweak...

Zo wacht ik nog steeds op het eerste bericht hier dat iemand wel een persoonlijke prijsaanpassing heeft gekregen O-)

[ Voor 7% gewijzigd door snarf op 04-05-2014 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Dat is netjes van tweak. Nou ja ze kunnen vind ik ook niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
[b][message=42179211,noline]Zo wacht ik nog steeds op het eerste bericht hier dat iemand wel een persoonlijke prijsaanpassing heeft gekregen O-)
Heb alleen deze min of meer net geen toezegging gekregen. Misschien heb je er wat aan:
vraag:
> - Wanneer andere gebieden de eigen streams krijgen, krijgen die dan
> ook te maken met de lagere abonnementsprijzen zoals jullie die
> aanbieden in Almere / Enschede?

antwoord:
Wellicht is dat een realistische aanname, aangezien de kosten dan voor Tweak ook lager komen te liggen (we hoeven dan immers niet het e.e.a te huren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:53:
Dat Tweak als eerste een contractverlenging bij KPN is geweigerd was ook mijn gedachte, maar ik heb al een paar keer dit voorbij zien komen:

[...]

Dat suggereert iig wel dat Tweak niet het enige 'slachtoffer' is.

(en vanuit eigenbelang: ik zou graag willen weten wat er nou van waar is, nu kan ik m'n twee Amino's misschien nog verpatsen op Marktplaats ;) )
;) Zelf zit ik potentieel ook in deze situatie.

Ik ben in februari gemigreerd van Lijbrandt (wat t.z.t. toch Telfort wordt) naar Vodafone, nog de oude ITNS propositie waar ik eigenlijk tevreden mee ben.

Als wat gezegd wordt waar is, dan krijg ook ik dus vroeger of later te maken met een (gedwongen) overstap naar de nieuwe Vodafone propositie.

Dan heb ik nog maar 2 keuzes: Of ik ga alsnog weer naar Telfort (zodat ik m'n Amino waar ik in principe tevreden mee ben kan houden). Óf UPC (wrs de beste garantie op houden DVB-C voor m'n eigen opname oplossing en analoog voor FM). Óf ik ga alsnog verder shoppen, waarbij Tweak een optie kan worden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zie ook de al eerder geposte link: http://www.telecompaper.c...-over-op-compenz--1011319

Lijkt mij vrij duidelijk? Je ziet bij vrijwel iedere glasvezel provider die via KPN wholesale levert dat er vanalles veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen bij de niet KPN providers. Ik verwacht ook niet dat het glashart media gaat verdwijnen daar zijn de afgelopen veel te vernieuwingen voor geweest. Bijv de test met de cloud voor opnames.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Heeft iemand al een status update gekregen na het terug sturen van het contract, via de mail of mijn.tweak.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Ik heb mijn "nieuwe aanbod" persoonlijk afgeleverd bij Tweak zelf. De medewerker van tweak zei dat hij dit bij de juiste afdeling zou brengen en dat ik er een mail over zou krijgen. En dat was op donderdag (1 mei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 09:46:
Alleen bij de niet KPN providers. Ik verwacht ook niet dat het glashart media gaat verdwijnen daar zijn de afgelopen veel te vernieuwingen voor geweest. Bijv de test met de cloud voor opnames.
En dat klopt dan ook niet. Want bij Scarlet, Solcon, Fiber en Vodafone oud gebeurt er niks. Er klopt iets niet in het verhaal van Tweak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom zoeken we eigenlijk naar allerlei dingen waarom Tweak hier voor kiest? Missschien werd het contract te duur, misschien wilt KPN Tweak zo tegenwerken zodat ze overgenomen kunnen worden, misschien houden de andere ISP's alles stil en is Tweak de eerste die naar buiten komt... etc..etc.. Pas wanneer Tweak zelf hier over wat gaat roepen komt er duidelijkheid en iets zegt mij dat ze dat niet gaan en willen doen.

Zullen we ons vooral richten op de Tweak Ervaringen en niet de speculaties?

Tuurlijk, Tweak heeft serieus te laat ingespeeld op het overstappen, dat blijft een feit, want echt veel keuze heb je niet (zonder downtime, kan mij niet voorstellen dat er ineens zoveel man beschikbaar is om alle overstappers te kunnen bedienen, dus daar gaan we zeker weer wat over horen, van beloofd op 1 juli, maar pas op 14 juli! aangesloten bij <ISP X>.

Ik gok dat de brieven vast wel binnen zijn en dat de dames en heren van de administratie nu een hele stapel brieven te verwerken hebben (heb medelijden, want vele hebben op het blaadje extra opties opgeschreven en niet iedereen heeft een handschrift die leesbaar is :P ). Zodra die verwerkt zijn moeten alle opdrachtbonnen voor de derde partijen de deur uit voor de externe planners, wat ook tijd kost, dus duurt nog wel even voordat we wat horen. Denk zelf eind mei / begin Juni.

Los van het bovenstaande zullen ze ook wel enorm veel vragen op hun af krijgen, dus naast het verwerken van alle brieven moeten ze ook nog mensen te woord staan (per e-mail of telefonisch), hoe meer vragen en discussies er per e-mail worden gevoerd, hoe langer het proces gaat duren.

Ik zie zelf wel wanneer mijn overstap ingepland is, ik blijf dan bij Tweak, hebben hier al een 1Gbit/s pop en gaat het dus om omprikken naar een andere poort en in huis de apparatuur vervangen. Ik ga pas actie ondernemen half juni, voor overzetten en wegvallen van de TV, Als ik half Juni nog niet gehoord hebt ga ik eens de servicedesk stalken, want ze moeten wel netjes te TV leveren (alhoewel ik Glashart Media hebt, misschien blijft die gewoon doorgaan....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Ik heb net de tv pakketten erin verwerkt. met de prijzen, maar nog niet meegenomen in de onderste prijsvergelijking. Dit kan ik wel doen als er echt vraag naar is, maar ik verwacht niet dat er hier veel mensen zijn die fanatiek alle zender-pakketten willen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:44
fast-server schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:03:
Mocht dat het geval zijn, zou dat dan veel verklaren denk je?

Ik vind dit best wel een goed artikel overgens,
http://www.telecompaper.c...-over-op-compenz--1011319

Misschien is niet voor iedereen duidelijk wat het verschil is tussen 'Glashart Media TV platform' en
'Een ander onderdeel, de agentuurovereenkomsten, behoren ook tot de verleden tijd.'.

Op www.glashartmedia.nl laat sinds enige tijd niet veel informatie laat zien aan gewone bezoekers (hmm...), dus wellicht even uitleggen:

Er zijn ISP's die gebruikmaken van het Glashart Media TV Platform, bijvoorbeeld Telfort, en er zijn (waren..) ISP's die gebruik maken van Glashart Media TV onder een agentuuroveenkomst (bijvoorbeeld Tweak Blauw).

Over de verschillen tussen Glashart Media TV Platform en de dienst Glashart Media TV via een agentuurovereenkomst kan iemand anders vast wel wat uitleggen.

Dan zijn er ISP's die gebruik maken van de KPN iTV dienst onder agentuur (Tweak Groen, Trined), en die laten kort na elkaar weten (volgens sommige redelijke laat) dat het per 1 juli stopt en komen met een ander aanbod. De andere ISP's die KPN iTV leveren en geen KPN dochter zijn die .. ow wacht, die zijn er niet meer..

Stel je hebt een paar maanden geleden een nieuw contract genomen bij Tweak, met een gratis welkomstcadeau ofzo (tablet van paar honderd euro) dan ben je na een paar maanden al contract vrij inclusief tablet. Gelukkig (voor jou) heeft Tweak dan die tablet actie nog zo lang door laten lopen, terwijl ze volgens sommigen hier al wisten dat er van alles ging veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Laatst online: 12-08-2024
The BounceR schreef op zondag 04 mei 2014 @ 11:06:
Ik heb net de tv pakketten erin verwerkt. met de prijzen, maar nog niet meegenomen in de onderste prijsvergelijking. Dit kan ik wel doen als er echt vraag naar is, maar ik verwacht niet dat er hier veel mensen zijn die fanatiek alle zender-pakketten willen hebben :P
Misschien dat je de router en TV box voor Tweak ook kan toevoegen:

Router: Zyxel VMG8324-B10A
TV: Abox42 M12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
OriginalDon schreef op zondag 04 mei 2014 @ 11:25:
[...]

Misschien dat je de router en TV box voor Tweak ook kan toevoegen:

Router: Zyxel VMG8324-B10A
TV: Abox42 M12
erin gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
4pp3l schreef op zondag 04 mei 2014 @ 11:11:
[...]

Mocht dat het geval zijn, zou dat dan veel verklaren denk je?

Ik vind dit best wel een goed artikel overgens,
http://www.telecompaper.c...-over-op-compenz--1011319

Misschien is niet voor iedereen duidelijk wat het verschil is tussen 'Glashart Media TV platform' en
'Een ander onderdeel, de agentuurovereenkomsten, behoren ook tot de verleden tijd.'.

Op www.glashartmedia.nl laat sinds enige tijd niet veel informatie laat zien aan gewone bezoekers (hmm...), dus wellicht even uitleggen:

Er zijn ISP's die gebruikmaken van het Glashart Media TV Platform, bijvoorbeeld Telfort, en er zijn (waren..) ISP's die gebruik maken van Glashart Media TV onder een agentuuroveenkomst (bijvoorbeeld Tweak Blauw).

Over de verschillen tussen Glashart Media TV Platform en de dienst Glashart Media TV via een agentuurovereenkomst kan iemand anders vast wel wat uitleggen.

Dan zijn er ISP's die gebruik maken van de KPN iTV dienst onder agentuur (Tweak Groen, Trined), en die laten kort na elkaar weten (volgens sommige redelijke laat) dat het per 1 juli stopt en komen met een ander aanbod. De andere ISP's die KPN iTV leveren en geen KPN dochter zijn die .. ow wacht, die zijn er niet meer..

Stel je hebt een paar maanden geleden een nieuw contract genomen bij Tweak, met een gratis welkomstcadeau ofzo (tablet van paar honderd euro) dan ben je na een paar maanden al contract vrij inclusief tablet. Gelukkig (voor jou) heeft Tweak dan die tablet actie nog zo lang door laten lopen, terwijl ze volgens sommigen hier al wisten dat er van alles ging veranderen ;)
Uhm, providers als Tweak Blauw, Fiber, Solcon, etc. maken (of maakten) gebruik van zowel de agentuuroveenkomst als het Platform hoor. Maar Vodafone maakte bv. alleen gebruik van het Platform. Ze hadden zelf de rechten met de contentleveranciers geregeld.

DWZ, dat is dus hoe ik het onderscheid tussen Platform en Agentuur zie. En zo maakte Tweak Groen dus ook gebruik van zowel het KPN ITV agentuur als ook het platform

Of bedoel je in jouw uitleg van het onderscheid dat gebruik maken van agentuur ook meteen het gebruik van het platform impliceert? In dat laatste geval klopt het inderdaad wel dat KPN ITV altijd alleen maar als agentuur overeenkomst is geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 15:54
marcdek schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:24:
@marcdek, het kan aan mijn eigen router liggen maar ik ervaar het netwerk van telfort als duidelijk slechter als dat van Tweak. Ik moet het nog even met de router van Telfort proberen maar ik verwacht daar geen ander gedrag van. DVB-C is erg fijn en ik vindt het glashart platform met de Amino duidelijk beter als dat van KPN maar als ik contractueel weg zou kunnen dan ben ik vanwege het netwerk snel weg (en eventueel terug bij Tweak als hun tv platform werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Met het netwerk van Telfort is absoluut niets mis hoor, @Joop99. Misschien wel als je via ADSL een abonnement op Telfort hebt (dat gaat over hele andere infrastructuur).

De glasvezel infrastructuur gaat bij Telfort echter gewoon via het netwerk van KPN ITNS / ISPFabriek. Daar zit ik middels Lijbrandt (en inmiddels via de 'oude' Vodafone ITNS propositie) nu al sinds begin 2011 op. Op een enkele grote storing na heb ik werkelijk geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 10:24:
[...]

En dat klopt dan ook niet. Want bij Scarlet, Solcon, Fiber en Vodafone oud gebeurt er niks. Er klopt iets niet in het verhaal van Tweak...
--WaaZaa-- in "IPTV op je HTPC"

geen nieuwe aansluitingen maar bij Vodafone geen probleem (alleen nog WBA bij nieuwe klanten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook maar bij Tweak gebleven. Zelf vind ik eigenlijk de reden van dit alles en de juridische zaken daaromheen (wel/geen contractbreuk etc) niet zo interessant.

Waar ik wel heel erg benieuwd naar ben is de kwaliteit van de (HD) streams. En de werking/interface/etc van de IPTV box. Erg jammer dat er helemaal geen informatie staat op de sparql site. Dus zodra iemand het pakket binnen heeft lees ik hier erg graag de ervaringen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik blijf ook bij Tweak, ondanks dat het wat duurder wordt voor bijna hetzelfde tv aanbod.
Nu heb ik even geen zin om alles over te kop te gooien aan apparatuur.

Ik kijk het dus nog even aan om te zien wat andere providers gaan doen na 1 juli.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:09:
[...]

geen nieuwe aansluitingen maar bij Vodafone geen probleem (alleen nog WBA bij nieuwe klanten)
Dat kan ik moeilijk een bron noemen. Iemand plaats een"vervelende mededeling"en daar is verder geen enkel detail over bekend. Sterker nog: KPN ontkent zelf schriftelijk en mondeling (richting Telecompaper). En zowel Waazaa als ik hebben daar nog niks over kunnen verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 15:04:
Ik ben ook maar bij Tweak gebleven. Zelf vind ik eigenlijk de reden van dit alles en de juridische zaken daaromheen (wel/geen contractbreuk etc) niet zo interessant.

Waar ik wel heel erg benieuwd naar ben is de kwaliteit van de (HD) streams. En de werking/interface/etc van de IPTV box. Erg jammer dat er helemaal geen informatie staat op de sparql site. Dus zodra iemand het pakket binnen heeft lees ik hier erg graag de ervaringen! :)
De kwaliteit van de streams zou rond de 9-12Mbps liggen.
Techsheet van de ABOX42 M12 is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Allereerst is kwaliteit niet hetzelfde als bitrate zoals hier nu gesuggereerd wordt. Kwaliteit is subjectief. Bitrate is objectief meetbaar. Maar ook de gebruikte codec en decoders zijn essentieel voor de beeldbeleving.

Dan: de bitrate is natuurlijk niet hetzelfde in Almere/Enschede als in de rest van nederland. En vooral die in Almere en Enschede zijn interessant. Er geen zijn technische beperkingen, anders dan de doorvoer van de downlink in de routers in de PoP. En die moeten de komende maand geplaatst gaan worden. Verder kunnen ze de streams rechtstreeks vanuit de Media Gateway afnemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Barre73 op 04-05-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 18:36:
[...]

De kwaliteit van de streams zou rond de 9-12Mbps liggen.
Techsheet van de ABOX42 M12 is hier te vinden.
Dank je! Staat ook niet bij of het een IR of RF afstandbediening betreft. Als het goed is krijgen wij dat toetsenbord? Hopelijk is die er ook in normaal qwerty. Die mini RCU is wel heel erg minimalistisch zonder numeriek gedeelte.

[ Voor 6% gewijzigd door JP1980 op 04-05-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Laatst online: 10:44
Het is een IR afstandsbediening, in normaal qwerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Barre73 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 18:40:
Allereerst is kwaliteit niet hetzelfde als bitrate zoals hier nu gesuggereerd wordt. Kwaliteit is subjectief. Bitrate is objectief meetbaar. Maar ook de gebruikte codec en decoders zijn essentieel voor de beeldbeleving.
Er is meer objectief meetbaar dan de bitrate. Je kan de ongecodeerde video stream vergelijken met de video na encoding en decoding en kijken hoeveel deze afwijkt.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:36
snarf schreef op zondag 04 mei 2014 @ 00:30:
Op mijn klagen over de onduidelijkheid en prijsverhogingen, zeker i.c.m. de contractstermijn, de volgende reactie van Tweak gekregen:

Helaas kan ik aan de prijs niets voor u veranderen, maar ik kan u wel vertellen dat de contracttermijn van 1,5 jaar niet aanwezig zal zijn. U zult als u overstapt gewoon per maand kunnen opzeggen. Op die manier zou u bijvoorbeeld kunnen kijken of onze nieuwe dienst iets voor u is. We willen u vanzelfsprekend niet aan de termijn van 2 jaar houden, als u een volledig nieuwe dienst krijgt die een geheel andere constructie heeft.

Ik hoop dat ik hiermee uw vraag heb kunnen beantwoorden en dat u alsnog een mooi pakket kunt samenstellen aan de hand van ons nieuwe aanbod, maar mocht er nog iets onduidelijk zijn dan hoor ik het vanzelfsprekend graag.

Met vriendelijke groet,
XXXX

Dit heb ik hier nog niet eerder gelezen. Hiermee zou ik me wel ietsje minder zorgen maken over het stoppen van de huidige TV dienst per 1/7.

De prijsverhoging met 19 euro p/m blijft onacceptabel, de communicatie over de verandering beroerd, maar geen stress om voor 1/7 een overgang te moeten hebben gemaakt naar een nieuwe provider.

Iemand (met een 2-jarig) contract die deze bevestiging ook heeft gehad?
Ik ga dit ook eens proberen, want als dat KAN, dan wil ik dit wel gaan proberen. Hoe dan ook gaan we meer betalen of minder afnemen dus als het na 1 juli alsnog per maand opgezegd kan worden zonder poespas dan kan het geprobeerd worden. Is het niets, kan er altijd nog overgestapt worden en dan zonder downtime omdat de meeste providers niet kunnen leveren voor 1 juli.

Zal nu even mailen en dan mijn bevindingen hier ook neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Zeker na het zien van de SHEET is voor mij (Almeerder) zeker duidelijk dat ik nog steeds op de beste plek zit. Daarbij vind ik het niet heel erg om ook eens wat te moeten proberen en ga ik er toch vanuit dat het bijna helemaal goed is...Technisch blijken die jongens het altijd wel goed voor elkaar te hebben, namelijk. Of te krijgen.

Ik ga voor een 100/100 met maar 1 ontvanger en het opnemen-pakket. Want dat maakt voor mij de TV fijn.

Verder wel leuke discussie hier, ook met betrekking tot kosten e.d.. Ben bang dat gezien de Sheet je geen poot hebt om op te staan en je dus de aanbieding als een soortgelijke aanbieding moet zien. In elk geval niet overprized.

Succes en ik hou dit graag in de gaten.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 10:38
Ik kijk op dit moment via de satelliet tv. Volgens velen (nog wel) de allerbeste kwaliteit HD. Krijg morgen glasvezel binnen en had mij op gegeven voor Tweak groen, lang voordat het bekend was dat Tweak overstapt naar een eigen tv platform. Deze aanvraag heb ik geannuleerd en een enkele internet verbinding via glas aangevraagd.
Ik wacht even de bevindingen over de kwaliteit van Sparql af, kan altijd nog overstappen, want Tweak is en blijft voor mij één van de betere providers. Ik hoop dat de bevindingen over Spargl hier snel te lezen zijn.

Verder TheBaunchR complimenten voor je sheets, ik heb er veel aan gehad bij mijn beslissing. Dank!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat betreft SAT hoor ik gemengde verhalen. Er is een erg groot aanbod kwalitatief goede HD-zenders, maar wel allemaal buitenlands.

Van het Nederlandse (Canal Digitaal) aanbod lees ik juist dat de kwaliteit dramatisch is. Gelijk aan (als het niet slechter is) de KPN 7 mbit HD-streams. Als ik op www.dtvmonitor.nl kijk naar de bitrates, dan word ik ook niet echt vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
4pp3l schreef op zondag 04 mei 2014 @ 19:15:
Het is een IR afstandsbediening, in normaal qwerty.
Bedankt! Jullie klantenservice vertelde mij dat dit een nog onbekende technische specificatie was. Het lijkt wellicht een onbelangrijk iets maar het zijn net die dingen die mij nu even over de streep trekken. Wil namelijk niet meer toestaan dat we in mijn huis meerdere afstandbedieningen nodig hebben om TV te kijken.

Zijn er misschien meer dingen die je kunt vertellen over mogelijkheden van de sparql box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:55
eymey schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:18:
Wat betreft SAT hoor ik gemengde verhalen. Er is een erg groot aanbod kwalitatief goede HD-zenders, maar wel allemaal buitenlands.

Van het Nederlandse (Canal Digitaal) aanbod lees ik juist dat de kwaliteit dramatisch is. Gelijk aan (als het niet slechter is) de KPN 7 mbit HD-streams. Als ik op www.dtvmonitor.nl kijk naar de bitrates, dan word ik ook niet echt vrolijk.
Gebruiken ze ook allemaal dezelfde codec, e.g. mpeg2 / en of h264? voor de satteliet zijn het slechts "bit's". Zal ze dus niet uitmaken wat voor bits. Ook bij digitenne werden volgens mij "belangrijke" kanalen gecombineerd met "minder" belangrijke kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:56:
[...]

Gebruiken ze ook allemaal dezelfde codec, e.g. mpeg2 / en of h264? voor de satteliet zijn het slechts "bit's". Zal ze dus niet uitmaken wat voor bits. Ook bij digitenne werden volgens mij "belangrijke" kanalen gecombineerd met "minder" belangrijke kanalen.
Bij H264 kun je verschillende profiles van encodering instellingen en dat kan een groot verschil uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het verleden was het beeld op de NL sat zenders bij gelijke bitrate t.o.v KPN (SD en HD) beter van kwaliteit. ARD HD gaat tegenwoordig al boven de 15 Mbit (gebruiken nu een variabele bitrate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:55
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:07:
[...]

In het verleden was het beeld op de NL sat zenders bij gelijke bitrate t.o.v KPN (SD en HD) beter van kwaliteit. ARD HD gaat tegenwoordig al boven de 15 Mbit (gebruiken nu een variabele bitrate)
Het nadeel van variabele bitrate is natuurlijk dat het niet voorspelbaar is, het kan dus zijn dat "toevallig" de bitrate van de gecombineerde kanalen tegelijk een piek vertonen. Lijkt mij voor een satelliet verbinding niet handig.
Bij een glasverbinding maakt het niet zoveel uit, daar we niet bijvoorbeeld 4 kanalen middelen maar bijvoorbeeld 40 of meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Hans_18T op 04-05-2014 23:15 . Reden: spelling 9)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser

Hoe moet ik dat interpreteren op dtvmonitor, waar lees ik de verschillende bitrates?? Ik weet alleen dat ik een fantastisch plaatje heb, zeker in vergelijk met KPN groen.

[ Voor 6% gewijzigd door Lelyuser op 04-05-2014 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JP1980 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 18:42:
[...]

Dank je! Staat ook niet bij of het een IR of RF afstandbediening betreft. Als het goed is krijgen wij dat toetsenbord? Hopelijk is die er ook in normaal qwerty. Die mini RCU is wel heel erg minimalistisch zonder numeriek gedeelte.
is met IR te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Lelyuser schreef op zondag 04 mei 2014 @ 23:26:
[...]

Hoe moet ik dat interpreteren op dtvmonitor, waar lees ik de verschillende bitrates?? Ik weet alleen dat ik een fantastisch plaatje heb, zeker in vergelijk met KPN groen.
http://www.dtvmonitor.com...27-45A7-4B7C-64A40C594993

Klik bijvoorbeeld maar naar de Astra 3b @ 23,5º East en klik op "analyze this network". En dan zoeken op RTL 4 HD. Op dit moment rond de 4 mbit. RTL 7 HD rond de 7 mbit .

Waarschijnlijk worden die zenders allemaal in VBR doorgegeven dus het blijven moment opnames. Maar echt hoog kan ik het niet noemen en ik verwacht geen uitschietes naar (ver) boven die 7 mbit. Bij UPC en Ziggo zie je ze bijvoorbeeld standaard al boven de 10 zitten.

Je kan de zender zien als je erop klikt. Dan zie je ook de diensten die er nog meer in de stream zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 05-05-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
eymey schreef op maandag 05 mei 2014 @ 08:58:
[...]

http://www.dtvmonitor.com...27-45A7-4B7C-64A40C594993

Klik bijvoorbeeld maar naar de Astra 3b @ 23,5º East en klik op "analyze this network". En dan zoeken op RTL 4 HD. Op dit moment rond de 4 mbit. RTL 7 HD rond de 7 mbit .

Waarschijnlijk worden die zenders allemaal in VBR doorgegeven dus het blijven moment opnames. Maar echt hoog kan ik het niet noemen en ik verwacht geen uitschietes naar (ver) boven die 7 mbit. Bij UPC en Ziggo zie je ze bijvoorbeeld standaard al boven de 10 zitten.

Je kan de zender zien als je erop klikt. Dan zie je ook de diensten die er nog meer in de stream zitten.
Je hebt gelijk, in mijn beleving altijd gedacht dat juist via satelliet de hoogste bitrates. Nog meer reden om straks, als Spargl goed van de grond is over te stappen.
Bedankt voor je uitleg.

Lelyuser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Graag gedaan.

Aan de andere kant, ter relativering (hierboven ook al meermaals aan gegeven door anderen). Er zijn meer factoren die de beleving van de beeldkwaliteit beinvloeden: Je set topbox, het de-interlacing filter in je TV of in je set top box, en ook de encoder waarmee de bitrate omlaag is gebracht.

Encoders worden ook steeds krachtiger en dus steeds meer in staat om, ook realtime, een hogere beeldkwaliteit te bereiken ondanks lagere bitrate.

Kijk maar eens naar usenet downloads of content op youtube en Netflix: 1080p kan op 7-8 mbit er al uitstekend uit zien. Natuurlijk gaat het dan om on demand content en kan het comprimeren desnoods op minder dan realtime snelheid gebeuren en met 2 of meer passes. Maar ook de realtime encoders worden dus steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 15:54
eymey schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:07:
Graag gedaan.

Aan de andere kant, ter relativering (hierboven ook al meermaals aan gegeven door anderen). Er zijn meer factoren die de beleving van de beeldkwaliteit beinvloeden: Je set topbox, het de-interlacing filter in je TV of in je set top box, en ook de encoder waarmee de bitrate omlaag is gebracht.

Encoders worden ook steeds krachtiger en dus steeds meer in staat om, ook realtime, een hogere beeldkwaliteit te bereiken ondanks lagere bitrate.

Kijk maar eens naar usenet downloads of content op youtube en Netflix: 1080p kan op 7-8 mbit er al uitstekend uit zien. Natuurlijk gaat het dan om on demand content en kan het comprimeren desnoods op minder dan realtime snelheid gebeuren en met 2 of meer passes. Maar ook de realtime encoders worden dus steeds beter.
Ik heb laatst netflix bij iemand met een 5/6 mbit lijntje op een full HD tv gezien en de kwaliteit is verbazingwekkend voor de bandbreedte (en dan neem ik zoiets als planet earth).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:57
Zojuist heb ik zelf ook even contact gehad met Tweak.
Aardige dame aan de lijn, welke mijn vragen goed wist te beantwoorden.

Vraag: Is het mogelijk om ook over te stappen naar het abonnement 'Internet + Bellen'?
Antwoord: Ja, dat kan. Dit aub wel even per getekende brief bevestigen, aangezien dit abonnement niet op het verstuurde voorstel staat.

Vraag: Ben ik vanaf 1 juli contractvrij?
Antwoord: Ja, dat bent u. U bent dan vrij om te kiezen naar welke provider u gaat, ongeacht de looptijd van uw contract.

Vraag: Zijn per 1 juli alle diensten uit de lucht of alleen IPTV?
Antwoord: Als u niet akkoord gaat met de wijziging, dan stoppen alle diensten per 1 juli. Dus ook internetfeed en telefonie. Dit omdat Tweak stopt met het leveren van KPN-diensten.

Vraag: Mijn huidige contract heb ik afgesloten voor 24 maanden. Als ik een nieuw abonnement kies, wat is dan de looptijd?
Antwoord: Het nieuwe abonnement loopt over in uw huidige contract en kent dan dezelfde einddatum.

Waar het op neerkomt, is dat als ik wil overstappen, ik wel mag opschieten. Per 1 juli is er namelijk totaal geen signaal meer..

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Hashtag schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:39:
Vraag: Mijn huidige contract heb ik afgesloten voor 24 maanden. Als ik een nieuw abonnement kies, wat is dan de looptijd?
Antwoord: Het nieuwe abonnement loopt over in uw huidige contract en kent dan dezelfde einddatum.
Dat is een tegenstrijdig antwoord met iemand die eerder een reactie van Tweak heeft gehad. Hierin werd expliciet gezegd dat Tweak je niet zal houden aan de looptijd van je contract zodat je de dienst kunt proberen zonder dat je er lang aan vast zit als het je niet bevalt.

Zie hiervoor in dit topic pagina 147 het plempsel van 'Snarf'.

[ Voor 36% gewijzigd door JP1980 op 05-05-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:57
JP1980 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:45:
[...]

Dat is een tegenstrijdig antwoord met iemand die eerder een reactie van Tweak heeft gehad. Hierin werd expliciet gezegd dat Tweak je niet zal houden aan de looptijd van je contract zodat je de dienst kunt proberen zonder dat je er lang aan vast zit als het je niet bevalt.

Zie hiervoor in dit topic pagina 147 het plempsel van 'Snarf'.

[...]
Ze heeft dit nagevraagd, omdat ze het niet zeker wist.

Hmm, dat zou de boel wel veranderen. Dan zou ik kunnen kijken of het bevalt, zo niet, dan kan ik alsnog overstappen.

[ Voor 12% gewijzigd door Kars op 05-05-2014 11:58 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Laatst online: 25-09 11:18
Bij iemand toevallig bekend of Tweak alleen nog maar Zyxel 8324 routers levert?
Wil mogelijk overstappen van xms naar tweak, alleen internetten/bellen.
Levert dit nog enige downtime op?

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Hashtag schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:57:
[...]

Ze heeft dit nagevraagd, omdat ze het niet zeker wist.

Hmm, dat zou de boel wel veranderen. Dan zou ik kunnen kijken of het bevalt, zo niet, dan kan ik alsnog overstappen.
Dat is denk ik voor velen verreweg de beste optie ook i.v.m. risico downtime omdat 1 juli niet gehaald wordt maar ik zou het persoonlijk wel zwart op wit willen hebben als ik in die situatie zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:25

rob_erwt

What does this button do?

Ik heb de knoop doorgehakt en ga overstappen naar Telfort. De oversluitdatum is gezet op 26 juni en zou prima gehaald moeten kunnen worden zeiden ze aan de telefoon. Het is zelfs 5 euro goedkoper dan nu bij Tweak en loopt dus op tot 13 euro goedkoper na 1 juli.

Is het nog verstandig om expliciet Tweak op te zeggen per 1 juli? Of zou dat ' automatisch verlopen' genoeg zijn? Ook omdat ik wel een nummerportering heb aangevraagd... En ben ook benieuwd hoe Tweak hun apparatuur terug wil. Misschien Tweak vandaag of morgen toch nog even bellen voor de volledigheid...

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ze zijn lekker bezig zo:

nieuws: KPN kondigt kleine prijsverhogingen tripleplay- en telefonie-abonnementen aan

KPN gaat dus zijn prijzen omhoog gooien per, jawel, 1 juli..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rob_erwt schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:57:
Ik heb de knoop doorgehakt en ga overstappen naar Telfort. De oversluitdatum is gezet op 26 juni en zou prima gehaald moeten kunnen worden zeiden ze aan de telefoon. Het is zelfs 5 euro goedkoper dan nu bij Tweak en loopt dus op tot 13 euro goedkoper na 1 juli.

Is het nog verstandig om expliciet Tweak op te zeggen per 1 juli? Of zou dat ' automatisch verlopen' genoeg zijn? Ook omdat ik wel een nummerportering heb aangevraagd... En ben ook benieuwd hoe Tweak hun apparatuur terug wil. Misschien Tweak vandaag of morgen toch nog even bellen voor de volledigheid...
Nee niet (nog niet) opzeggen. De datum die je hebt gekregen is een wensdatum. Als je wilt zou het nog korter kunnen door de 7 dagen bedenktijd te verwijderen

Verwijderd in "Telfort Glasvezel ervaringen topic - Deel 1"

Mocht ook nog mobiel hebben kun nog meer korting krijgen (Telfort CombiVoordeel)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
Tarabass schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:03:
Ze zijn lekker bezig zo:

nieuws: KPN kondigt kleine prijsverhogingen tripleplay- en telefonie-abonnementen aan

KPN gaat dus zijn prijzen omhoog gooien per, jawel, 1 juli..
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Kpn was toch al vrij prijzig. -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Ik denk dat de rest zal volgen is met mobiele telefonie/internet ook zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The BounceR schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:31:
Kpn was toch al vrij prijzig. -_-
Ja maar kan natuurlijk nog altijd hoger. Uit het pluspakket en HD pakket verdwijen ook zenders (HD zenders gaan naar basis maar de prijs zakt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Stormpje in een glas water. Prijzen worden met een paar procent verhoogd. Inflatie noem ik dat. PAar zenders teogevoegd aan basis pakket (al dan niet uit een andere pakket) en het HD pakket wordt kaler.

Niet bijster slim misschien maar ook niet erg spannend lijkt me nou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:51
laat maar.... verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door Binnetie op 05-05-2014 13:54 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.