Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:52:
Dat zou idd kunnen, áls de levering van streams vanuit het KPN WMP+ concept stopt bij Fiber (wat dus blijkbaar niet zeker is) dat Fiber ook Spqrql gaat leveren.
Telfort zal wel bediend blijven, dat is een volle dochter van KPN en valt denk ik niet onder de 'derden' waar de levering voor stopt (áls 'ie stopt).
De verwijzingen naar GHM volg ik eigenlijk niet zo, volgens mij bestaat dat al een jaar niet meer.
Voor zover mij bekend worden vanuit KPN aan externen WMP+ blauw (in voormalige WGDO gebieden, tot voor kort met ongecodeerde streams, SD en HD) en WMP+ groen (de KPN streams voor derden, met SD, HD en HD+ kanalen) geleverd.
Daarnaast zijn er voor zover ik weet de streams die KPN ook voor de eigen klanten gebruikt, en die hetzelfde zijn/waren als die de KPN ADSL klanten geleverd kregen.
Ik dénk dat Tweak de KPN ADSL streams leverde als groen, en de 'WGDO streams' als blauw.
Maar er zijn vele vraagtekens... en tegenstrijdigheden tussen de berichten vanuit tweak enerzijds en de mededelingen van insiders hier op het forum anderzijds.
Tweak Groen was gewoon Wholesale KPN Interactieve TV

. Dus niet alleen de zenderrechten (agentuur), maar ook het platform, settopboxen, etc. Eigenlijk, op tv gebied, bijna alles wat KPN klanten ook kregen.
Tweak Blauw as inderdaad WGDO ( na de overname "KPN WMP+ Blauw" ). Ook weer hetzelfde, maar dit keer dus met alles wat bekend was van Glashart Media.
Tweak heeft nooit "WMP+ Groen" geleverd.
Áls de reden van Tweak, en de berichtgeving door @Deshmir in het "IPTV op je PC" topic inderdaad kloppen, dan zouden KPN WMP, WMP Plus Groen en WMP Plus Blauw dus verdwijnen.
Dus niet alleen de agentuur opties (KPN die de pakketten en deals met zenders/contentleveranciers regelt) maar ook de platforms, set top boxen, etc.
Wat dan wel blijft zijn de KPN BCS Wholesale streams en de KPN WBA broadband access.
Maar er blijven inderdaad vraagtekens: Voor zo ver mij bekend levert Solcon ook gewoon nog steeds WMP+ Blauw en WMP+ Groen (op hun website staat bij glas nog steeds het Amino platform van voormalig GHM + analoog/dvb-c vermeld). En voor Fiber en Scarlet geldt hetzelfde.
Het enige wat ik me kan bedenken als verklaring, is dat KPN niet persé ineens voor alle wholesale afnemers per 1 juli de stekker eruit trekt, maar dat Tweak wel de eerste is voor wie de wholesale contracten aflopen (Tweak kwam in 2010 ook als eerste niet-KPN en niet-Reggefiber dochter op glasvezel als aanbieder van een wholesale pakket.
Hoe dan ook, ook ik vind dat Tweak dit wel wat eerder had kunnen communiceren. 1 juli is inderdaad erg kort dag voor een migratie order bij een nieuwe provider.
Want ookal kunnen glas->glas migraties tegenwoordig erg snel, er is 1 grote 'maar': Overstappen gaat alleen soepel als dit gebeurt met een "migratie order". De nieuwe provider zou dit dus voor eind juni moeten doen bij KPN Wholesale of KPN ITNS (in het geval van WMP+groen/blauw).
Als er om wat voor reden dan ook vertraging ontstaat en áls Tweak voor alle mensen die niet met Tweak verder gaan daadwerkelijk per 1 juli een disconnect order (of hoe dat dan ook heet) inschiet, dan kan er daarna inderdaad wel eens downtime en dat soort dingen om de hoek komen kijken.
Tweak had dus dit eerder moeten communiceren en dan klanten die niet willen blijven ook toestaan om al eerder dan per 1 juli te migreren naar een nieuwe provider van hun keuze.
Maar goed, dit is slechts mijn analyse van de situatie en dient ook als zodanig gelezen te worden. Wie weet blijven de 'lijnen' ook na 1 juli nog even in de lucht, in ieder geval vanuit de operators gezien, zodat iedereen netjes met een migratie order naar de nieuwe provider kan.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.