Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
KPN verhoogd elk jaar de prijzen.eymey schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:56:
Ik snap ook de hoon en de smaad niet zo rondom de prijsverhoging van KPN.
KPN is zeker niet de eerste (misschien zelfs bijna wel de laatste) die de laatste tijd met een (kleine) prijsverhoging is gekomen. Maar het is KPN dus het is lachen gieren brullen?
Bij KPN ontbreekt er wel wat meer, bij alle oude klanten werkt de begin gemist dienst ondanks de mail van oktober vorig jaar dat het voor april zou werken nog steeds niet. Bij de helpdesk hebben meerdere mensen dat al lang aangeven. Ook zal er misschien een firmware update komen er is gewoon geen communicatie van KPN. (zijn volgens mij gewoon veel te laat met de firmware van de 1963 begonnen). Als vervanging kun je misschien een 1853 krijgen maar zeker is dat niet en een ander korting vervalt dan ook nog.
Als je om esthetisch redenen een andere ontvanger wilt moet je bijbetalen. Opzicht geen probleem mee maar als bijv te langzaam of te veel lawaai 1960 ook al onder esthetisch vallen ben je als provider compleet de weg kwijt. Terwijl deze klanten gewoon al jaren huur betalen ook al zitten de ontvangers in een pakket.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2014 14:40 ]
- prijs
- dvb-c naar iptv (coax vervangen door utp en kastje achter tv zien te bevestigen ivm geen tv meubel)
en de volgende voordelen:
- snelheid van 40/40 naar 100/100
- Geen geklooi met poort 25 zoals bij andere providers
- Toegang tot je voip gegevens
- Nieuwsserver
Voor mij is vooral poort 25 doorslaggevend. Zoals ik mijn mail nu heb staan bevalt mij erg goed (ik weet dat je bij kpn via de smarthost + backup mx het ook kunt, het is alleen niet altijd betrouwbaar).
Verder had ik toch al verwacht dat dvb-c op de tweak blauw manier (geen ci+ module) een uitstervende techniek was. Dus grijp ik dit maar aan als een goed punt voor de overstap.
In het kort, de openheid die tweak geeft over zijn netwerk en de services die ik afneem bevalt mij goed genoeg om er een paar euro meer voor te betalen.
The easiest way to solve a problem is just to solve it.
[ Voor 12% gewijzigd door NovapaX op 05-05-2014 15:02 ]
1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki
Wel hoop ik dat Tweak wat meer openheid geeft over hun (toekomstige) producten en keuzen zodat het voor de veeleisende gebruiker (waar Tweak toch duidelijk voor kiest in hun marketing) wat duidelijker is wat voor dienst ze gaan afnemen. Een flashy marketing brochure voldoet gewoon niet.
Bedankt iedereen voor de input op basis waarvan ik een betere afweging heb kunnen maken. We zullen zien of het iets is. Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig.
Het volgende is besteld:
- 50/50 basis + premium
[ Voor 3% gewijzigd door JP1980 op 05-05-2014 17:18 ]
Zij hebben de oplevering terug weten te halen van 22-7 naar 1-7 omdat ze op dit moment erg veel aanmeldingen krijgen van Tweak en KPN klanten.
De verwachting is dat de uiteindelijke oplevering nog wel iets eerder kan dan 1-7.
Vanwege de steeds wisselende berichtgeving van Tweak, de onduidelijkheid over de diensten op het gebied van TV, de ronduit onbeschaamde manier van prijsverhoging en serviceverlaging en natuurlijk niet te vergeten de totale desinteresse van Tweak in haar klanten ("Als je geen genoegen neemt met een hogere rekening en minder diensten, dan ga je toch gewoon weg") heeft bij mij de knoop doorgehakt. Ik stap over naar Vodafone en over een jaar ga ik al het aanbod weer eens opnieuw bekijken.
Dan weten we ook uit de blijvers wel of het tv platform nog rechtop staat
Het is niet dat ik dom ben. Jij bent gewoon zo slim.
Misschien heeft Vodafone het wel minder druk dan ze zeggenmarcdek schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:40:
Ik heb net Vodafone gesproken.
Zij hebben de oplevering terug weten te halen van 22-7 naar 1-7 omdat ze op dit moment erg veel aanmeldingen krijgen van Tweak en KPN klanten.
De verwachting is dat de uiteindelijke oplevering nog wel iets eerder kan dan 1-7.
Vanwege de steeds wisselende berichtgeving van Tweak, de onduidelijkheid over de diensten op het gebied van TV, de ronduit onbeschaamde manier van prijsverhoging en serviceverlaging en natuurlijk niet te vergeten de totale desinteresse van Tweak in haar klanten ("Als je geen genoegen neemt met een hogere rekening en minder diensten, dan ga je toch gewoon weg") heeft bij mij de knoop doorgehakt. Ik stap over naar Vodafone en over een jaar ga ik al het aanbod weer eens opnieuw bekijken.
Dan weten we ook uit de blijvers wel of het tv platform nog rechtop staat
Soms is geduld een schone zaak, ik snap de "minder diensten" trouwens niet helemaal.
In mijn geval ga ik terug van 60 naar 50 mbit en moet ik gaan betalen voor iets wat ik helemaal niet wil (HBO) en zo waren er nog wel een paar puntjes.Hans_18T schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:49:
[...]
Misschien heeft Vodafone het wel minder druk dan ze zeggen![]()
Soms is geduld een schone zaak, ik snap de "minder diensten" trouwens niet helemaal.
[ Voor 0% gewijzigd door dokkiedip op 05-05-2014 19:48 . Reden: Typo ]
Staat allemaal linksbovenaan op het antwoordformulier, maak je maar geen zorgen.dokkiedip schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:45:
Ik heb formulier inmiddels ook terug gestuurd. Heb ik toch nog een vraag. Staan de klantgegevens op het antwoord formulier of moest dat nog zelf ingevuld worden. Ik heb er eigenlijk miet op gelet 😬
Ik twijfel zelf nog steeds wat ik doe. Misschien is nu wel de tijd aangebroken om gewoon het hele tv gedeelte op te zeggen en alleen Internet+Bellen te nemen. Zoveel tv kijk ik nu echt niet meer.... Zeker niet waard om HBO te nemen iig.
[ Voor 4% gewijzigd door K-Wulf op 05-05-2014 19:50 ]
Thx K-Wulf👍K-Wulf schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:49:
[...]
Staat allemaal linksbovenaan op het antwoordformulier, maak je maar geen zorgen.
En ouwe meukThe BounceR schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:23:
Wat ik zelf nogal jammer vind/vond aan HBO, was de grote hoeveelheid herharhaling
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ik vermoed het ook. Ze waren vandaag zelfs bezig klanten te ronselen hier in de buurt (A'dam Oost)Hans_18T schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:49:
[...]
Misschien heeft Vodafone het wel minder druk dan ze zeggen
Had tot op heden een 30/30 Glas Groen abo zonder tv (ik heb al 14 jaar geen tv meer) à €35 p/m. Op de website van Tweak wordt nu 50/50 aangeboden voor dezelfde prijs. Volgens de medewerker aan de telefoon moet ik kostenloos kunnen upgraden, dus heb ik maar een mailtje met dat verzoek ingediend.
Als het doorgaat zoals beloofd ga ik er i.t.t. de meesten hier dus wèl op vooruit.
In de afgelopen jaren heb ik diverse adsl abo's gehad via Tweak, en nu sinds ruim een jaar dus glas. Bij problemen zijn ze niet altijd even makkelijk en ook niet altijd in staat een maatoplossing voor een specifiek probleem te vinden, maar mijn ervaringen met andere internet- en/of telefoonproviders zijn daarin niet beter en soms wel (beduidend) slechter.
Tweak heeft wat mij betreft dan in ieder geval als plusplunt de goede usenetservers, en ik haal eigenlijk altijd wel de beloofde snelheden. En dat was bij vorige (adsl-) providers soms wel anders...
Maar in alle eerlijkheid; ik denk dat ik ook was vertrokken als ik er op achteruit ging qua kosten of service, dus sterkte voor degenen die daar mee te maken hebben of krijgen.
Nee (ook geen update gekregen na de welkoms brief), ik heb gister gebeld of Tweak kon zien of de brief over was gekomen, want er verdwijnt wel is wat bij de post...Aaargh! schreef op maandag 05 mei 2014 @ 23:31:
Iemand al bericht gehad wanneer ze overgezet gaan worden ?
Hij kon dit nog niet zien! Ze hadden honderden brieven gekregen...
1.5 Jaar geleden toen ik overstapte van Tweak Groen naar Blauw veranderde de status van mijn bestelling binnen 2 dagen na dat ik de getekende brief op de post had gedaan in https://mijn.tweak.nl/
[ Voor 4% gewijzigd door kmichael op 06-05-2014 07:26 ]
*edit* ik denk dat ze pas bevestigingen gaan sturen op het moment dat alle brieven behandeld zijn? Omdat ze dan iemand maar 1x naar een pop hoeven te sturen. (Zoiets denk ik dan)
Maar nog niks gezien of gelezen over een leverdatum. Of bevestiging van het nieuwe abo.
[ Voor 22% gewijzigd door The BounceR op 06-05-2014 07:52 ]
Verwijderd
Waar zie je je wijzigingen op mijn tweak? Ik heb mijn televisie opgezegd. Maar ik kan het nergens vinden.kmichael schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 07:12:
1.5 Jaar geleden toen ik overstapte van Tweak Groen naar Blauw veranderde de status van mijn bestelling binnen 2 dagen na dat ik de getekende brief op de post had gedaan in https://mijn.tweak.nl/
De patch omzettingen of verwijderingen in de PoP doet Tweak niet. Dat doet Reggefiber. Dus dat zal vast de reden niet zijn..The BounceR schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 07:50:
De wachttijd komt denk ik omdat alle brieven door een persoon geopent en behandeld worden. Ik had het formulier opgestuurt samen met een brief om mijn rekeningnummer te laten wijzigen, en op mijn.tweak was dit al veranderd.
*edit* ik denk dat ze pas bevestigingen gaan sturen op het moment dat alle brieven behandeld zijn? Omdat ze dan iemand maar 1x naar een pop hoeven te sturen. (Zoiets denk ik dan)
Maar nog niks gezien of gelezen over een leverdatum. Of bevestiging van het nieuwe abo.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Inloggen > aan de rechterkant , Email/DNS instellingen > boven aan bij platform beheren naarst eigenschappen op Overzicht drukkenVerwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:07:
[...]
Waar zie je je wijzigingen op mijn tweak? Ik heb mijn televisie opgezegd. Maar ik kan het nergens vinden.
Dan waarschijnlijk access edit/view
Verwijderd
Daar doe ik nog een los TweakNews account bij voor 5,95/maand (50mbit) en dan is het nieuwsgroepen probleem ook opgelost.
Ik had nog een 1,5jaar 49,95/maand contract bij tweak. (30mbit/tv[pluspakket]/bellen)
(De 30e aansluitkosten van Vodafone kan ik weer compenseren door de 50e borg van de modem van tweak terug te halen
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2014 09:17 ]
Ik zit dan in het zelfde schuitje als jij, heb ook alleen internet en bellen 30/30. Ik neem aan dat ze je wel hebben verteld dat je administratiekosten moet betalen omdat je je abonnement aanpast? Helemaal 'gratis' is het volgens mij niet, maar ik ben benieuwd wat men je heeft verteld...puchelaar schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 00:14:
Ik had de laatste strapatsen van Tweak een beetje gemist...
Had tot op heden een 30/30 Glas Groen abo zonder tv (ik heb al 14 jaar geen tv meer) à €35 p/m. Op de website van Tweak wordt nu 50/50 aangeboden voor dezelfde prijs. Volgens de medewerker aan de telefoon moet ik kostenloos kunnen upgraden, dus heb ik maar een mailtje met dat verzoek ingediend.
Als het doorgaat zoals beloofd ga ik er i.t.t. de meesten hier dus wèl op vooruit.
In de afgelopen jaren heb ik diverse adsl abo's gehad via Tweak, en nu sinds ruim een jaar dus glas. Bij problemen zijn ze niet altijd even makkelijk en ook niet altijd in staat een maatoplossing voor een specifiek probleem te vinden, maar mijn ervaringen met andere internet- en/of telefoonproviders zijn daarin niet beter en soms wel (beduidend) slechter.
Tweak heeft wat mij betreft dan in ieder geval als plusplunt de goede usenetservers, en ik haal eigenlijk altijd wel de beloofde snelheden. En dat was bij vorige (adsl-) providers soms wel anders...
Maar in alle eerlijkheid; ik denk dat ik ook was vertrokken als ik er op achteruit ging qua kosten of service, dus sterkte voor degenen die daar mee te maken hebben of krijgen.
wild mutant space hamsters
Vandaag de KPN ff bellen, en dan stap ik wel over naar het 100/100 pakket als dat binnen de tijd kan. Het 50/50 pakket is voor het 1e jaar exact even duur als je daar het opnemen pakket bij zou doen. Kan je beter 100/100 nemen en dan zit er ook nog Spotify premium bij. Dus de keuze is hier gemaakt. Mits het qua tijd te regelen is. Anders liften we wel een tijdje mee op de buren
[ Voor 43% gewijzigd door orange.x op 06-05-2014 10:22 ]
Dat is een inschattingsfout van Tweak vind ik. En ook nog slordig dat er tegenstrijdige berichten worden gegeven door de klantenservice. Maar goed ook al deden ze wel aan maandelijkse opzegtermijn dan zou het merendeel van de klanten dit niet weten omdat je ernaar moet vragen...orange.x schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:42:
Van de Tweak servicedesk net te horen gekregen dat het oversluiten naar Sparql toch echt niet gepaard kan gaan met een opzegtermijn van 1 maand daarna. Dat betekent dus oversluiten dan. Vanavond maar wat belletjes gaan doen naar verschillende providers.
Vandaag de KPN ff bellen, en dan stap ik wel over naar het 100/100 pakket als dat binnen de tijd kan. Het 50/50 pakket is voor het 1e jaar exact even duur als je daar het opnemen pakket bij zou doen. Kan je beter 100/100 nemen en dan zit er ook nog Spotify premium bij. Dus de keuze is hier gemaakt. Mits het qua tijd te regelen is. Anders liften we wel een tijdje mee op de buren
Ik ga het risico in ieder geval niet lopen door te denken dat het wel kan. De brief was ook wel heel duidelijk erin. Maar niet geschoten is altijd mis. Hoop maar dat KPN snel kan leveren. Terugschakelen naar Internet + bellen heeft ook weinig zin aangezien ik dan er ook aan vast blijf zitten voor de volledige duur. Dus of downtime en gebruik maken van de verbinding van de buren. Of tijdelijk overstappen naar Ziggo, of even niets ofzoJP1980 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:56:
[...]
Dat is een inschattingsfout van Tweak vind ik. En ook nog slordig dat er tegenstrijdige berichten worden gegeven door de klantenservice. Maar goed ook al deden ze wel aan maandelijkse opzegtermijn dan zou het merendeel van de klanten dit niet weten omdat je ernaar moet vragen...
Best wel plezier gehad aan tweak, maar dit ging gewoon te gek.
Misschien wil ik over twee jaar wel weer eens kijken als ze de gigabit verbindingen over meer plaatsen verspreid hebben.
Eerste 6 maanden 45,00 euro en daarna 68,00 voor Alles-in-1 Glasvezel Standaard (100/100). Aangezien ik ook mijn Spotify Premium kan opzeggen scheelt dat nogal met de "speciale" aanbieding van Tweak. Komt alleen nog een Sunny Usenet abonnement bij van een paar euro per maand.
Snap ik. Geef je groot gelijk. Zou in die situatie het risico ook niet nemen. Gelukkig ben ik van mijn contractperiode af en dan vind ik het ook wel leuk om even risicoloos een kijkje te nemen bij een nieuw product.orange.x schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:06:
[...]
Ik ga het risico in ieder geval niet lopen door te denken dat het wel kan. De brief was ook wel heel duidelijk erin. Maar niet geschoten is altijd mis. Hoop maar dat KPN snel kan leveren. Terugschakelen naar Internet + bellen heeft ook weinig zin aangezien ik dan er ook aan vast blijf zitten voor de volledige duur. Dus of downtime en gebruik maken van de verbinding van de buren. Of tijdelijk overstappen naar Ziggo, of even niets ofzoWordt straks mooi weer, kunnen we ook gewoon lekker in de tuin zitten
klopt, de eerste maand in ieder geval nog niet. Had vorige week de helpdesk gebeld.Yoghoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:13:
Ook ik kreeg helaas een erg slechte "speciale" aanbieding. Nog wel wat email wisselingen gehad met Tweak maar ze doen totaal geen moeite om hun klanten te behouden of met een beter voorstel te komen.
Ze nemen echter het signaal dat veel mensen overstappen wel serieus zei de medewerker, en hij verwacht ook wel een prijsdaling als dit zo door zet, maar niet op korte termijn iig
Pas nadat ze hun eigen streams kunnen leveren omdat dan de kostprijs voor Tweak ook zakt.greatgonzo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:28:
[...]
klopt, de eerste maand in ieder geval nog niet. Had vorige week de helpdesk gebeld.
Ze nemen echter het signaal dat veel mensen overstappen wel serieus zei de medewerker, en hij verwacht ook wel een prijsdaling als dit zo door zet, maar niet op korte termijn iig
Ongetwijfeld. Maar hier geldt wel "Als het kalf verdronken is dempt men de put". Bij Telfort en Vodafone kunnen ze de aanvragen amper verwerken van de Tweak en KPN overstappers. Die zijn er erg blij mee.greatgonzo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:28:
[...]
klopt, de eerste maand in ieder geval nog niet. Had vorige week de helpdesk gebeld.
En voor Tweak geldt dat het terug krijgen van een verloren klant 100x moeilijker is dan een bestaande klant behouden.
Volgend jaar krijgen ze weer een kans, evenals alle andere aanbieders
Klantentrouw moet je verdienen, niet verwachten.
Toch echt iets anders gehoord net van Tweak (tweemaal). De “gewone” voorwaarden blijven na de transitie gewoon gelden. In mijn geval is het abbo na een jaar opzegbaar met een opzegtermijn van een maand. Zou ik wanneer ik overgegaan ben alsnog de snelheid willen wijzigen of iets dergelijks, dan geldt er weer een jaarabbo met dito termijn..Dus ook na bv paar maanden na overgang is abbo gewoon op te zeggen..orange.x schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:42:
Van de Tweak servicedesk net te horen gekregen dat het oversluiten naar Sparql toch echt niet gepaard kan gaan met een opzegtermijn van 1 maand daarna. Dat betekent dus oversluiten dan. Vanavond maar wat belletjes gaan doen naar verschillende providers....
Maar de vraag is in hoeverre je opzegtermijn is die nu al geldt zonder deze wijziging. Als je nu al een jaar lang bij Tweak zit dan heb je al de mogelijkheid per maand op te zeggen (als het contract dat je aanging ook voor 1 jaar was). Ik denk dat daar de "verwarring" ontstaat. In mijn geval moet ik sowieso nog 1,5 jaar als ik doorga. Dit gaan ze dus niet laten vervallen. Wanneer ik al per maand op kan zeggen zal dat dus gewoon intact gehouden worden, wat ook logisch is voor Tweak, maar niet voor mij dus.DanielAlm schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:58:
[...]
Toch echt iets anders gehoord net van Tweak (tweemaal). De “gewone” voorwaarden blijven na de transitie gewoon gelden. In mijn geval is het abbo na een jaar opzegbaar met een opzegtermijn van een maand. Zou ik wanneer ik overgegaan ben alsnog de snelheid willen wijzigen of iets dergelijks, dan geldt er weer een jaarabbo met dito termijn..Dus ook na bv paar maanden na overgang is abbo gewoon op te zeggen..
Eens zien wat voor een avontuur dit gaat worden
Mooi artikel. Er zit alleen een kleine tikfout in de vertaling 'vloeistof' moet denk ik 'vloeiend' zijn.Jobbie schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 23:37:
Interessant artikel over de integratie van multi-screen en de ABOX42 (Duits - 06-2013):
[...]
Dus het kijken van een opname beginnen op je telefoon, verder kijken op TV en afkijken op je iPad.
Heel mooie aanpassing. Ik denk ook dat het met name het meest eerlijke is om juist de uiteindelijke prijs na een actieprijs te vermelden. Dat je het eerst jaar (of maanden in andere gevallen) korting krijgt is mooi meegenomen, maar dit zou ik apart vermelden. Bij wijze van prijs jaar 1, prijs 2e jaar uiteraard onder voorbehoud van eventuele prijs wijzigingen.The BounceR schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:02:
Ok heb de "echte prijzen" zonder kortingacties nu in de sheet staan. Bij de kale prijs staat wel een notitie dat er momenteel een Actie bezig is en het dus goedkoper kan
*Editje* Ook een tab toegevoegd van de DSL pakketten/providers. Deze heb ik ontvangen van Mister_Gaus, Bedankt!
Overigens hulde voor het overzicht maar een paar puntjes van aanvulling/wijziging:
- wijziging Scarlet aantal HD zenders van ?? naar 28 (bron).
- Tele2 heeft ook 40Mb/s voor 2 euro meer dan de 20Mb/s variant bij o.a. 3-1 ADSL pakket (bron) > toevoeging voor DSL tab
- bij de KPN pakketten staat .1017 i.p.v. 0,1017 cent (bron)
[ Voor 17% gewijzigd door funrider op 06-05-2014 15:18 ]
*edit* Als iemand kan bevestigen dat ITV ook beschikbaar is bij de overige glasvezel pakketten, dan pas ik dit aan.
Heb de telefoonprijs van KPN op alle tabs aangepast naar 0.1017
[ Voor 12% gewijzigd door The BounceR op 06-05-2014 16:04 ]
Scarlet heeft namelijk in al zijn glasvezelpakketten ITV zitten. De snelheid maakt hier niet bij uit (keuze uit 50/50 - 100/100 - 500/00(indien beschikbaar))
[ Voor 5% gewijzigd door Sabes op 06-05-2014 16:15 ]
En dat is precies wat ik ga doen.orange.x schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:42:
Van de Tweak servicedesk net te horen gekregen dat het oversluiten naar Sparql toch echt niet gepaard kan gaan met een opzegtermijn van 1 maand daarna. Dat betekent dus oversluiten dan. Vanavond maar wat belletjes gaan doen naar verschillende providers.
Gisteravond de afweging gemaakt en de impact bij geen/verminderd internet thuis. En ik moet zeggen dat we best een weekje zonder kunnen, daarna zouden we gebruik mogen maken van de WiFi van de buren.
Straks Vodafone maar eens bellen
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Van de website:
Met Scarlet Family heb je een compleet pakket met Vaste telefonie (incl. 100 minuten bellen naar alle Nederlandse vaste en mobiele nummers), mobiele telefoon, Internet van 20Mb, 50Mb, 80Mb en 100Mb, en Interactieve TV plus GRATIS VIP Installatie.
Zijn ADSL, glasvezel en VDSL snelheden door elkaar.
- Vodafone kan maar 1 zender tegelijk opnemen tov KPN die er 6 tegelijk kan doen, mocht je dat willen.
- Vodafone heeft net als de KPN de mogelijkheid om een herhaalde opname in te stellen. Of het net zo vloeiend werkt als bij de KPN weet ik niet, dus of het echt aan de "gids" gerelateerd is of gewoon puurt een tijdstip + zender wat je instelt per dag of per week bijvoorbeeld.
- KPN aansluiting zou binnen 1 maand na bestellen geleverd moeten kunnen worden. Blijkbaar is het daar nu rustiger omdat het bij Telfort en Vodafone drukker lijkt te zijn, prima wat mij betreft dus haha.
- De prijsverhoging bij KPN die ze doorvoeren geldt voor alle klanten, zowel nieuwe als bestaande klanten.
Dat maakt ook wel dat ik mijn besluit ga nemen en ga voor KPN 100/100. Dan ben ik ook meer kwijt maar ik betaal gemiddeld per maand € 56,50 voor de 100/100 incl Spotify en dat bedrag zou ik ook kwijt zijn met het 50/50 abonnement + opnemen waarbij ik dan geen Spotify heb. Dit is dan de actie die nu loopt daarin meegenomen. Met de prijsverhoging kunnen ze dit technisch gezien pas na 6 maanden verhogen want de aanbieding nu zegt € 45,- en lijkt me raar als daar een inflatie nog overheen komt. Na 1 jaar kan ik dan nog es kijken wat er op de markt beschikbaar is.
Het nieuwsserver gedeelte los ik wel op met een vriend, dan delen we wel een eweka of tweak accountje ofzo. Sowieso was ik de laatste tijd al minder aan het downloaden en met Spotify kan ik ook gewoon alle muziek netjes luisteren zonder poespas! Dus mogelijk komt er wel geen abonnement terug.
[ Voor 14% gewijzigd door orange.x op 06-05-2014 17:39 ]
Verwijderd
De aanbiedingen van KPN in het eerste zijn gunstig Bij Telfort loopt de pilot van de cloud eind mei af. Ten opzichte van KPN werkt de cloud van Telfort wel met variabele begin en eind tijden zodat als je wilt 4 uur achter elkaar kunt opnemen in 1 opname. Persoonlijk vindt ik dit een groot voordeel dan als je vast zit aan de EPG met vaste (korte) begin en eind tijden.orange.x schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:33:
Wat meer informatie wat misschien al wel duidelijk was maar voor de geïnteresseerden:
- Vodafone kan maar 1 zender tegelijk opnemen tov KPN die er 6 tegelijk kan doen, mocht je dat willen.
- Vodafone heeft net als de KPN de mogelijkheid om een herhaalde opname in te stellen. Of het net zo vloeiend werkt als bij de KPN weet ik niet, dus of het echt aan de "gids" gerelateerd is of gewoon puurt een tijdstip + zender wat je instelt per dag of per week bijvoorbeeld.
- KPN aansluiting zou binnen 1 maand na bestellen geleverd moeten kunnen worden. Blijkbaar is het daar nu rustiger omdat het bij Telfort en Vodafone drukker lijkt te zijn, prima wat mij betreft dus haha.
- De prijsverhoging bij KPN die ze doorvoeren geldt voor alle klanten, zowel nieuwe als bestaande klanten.
Sinds het in gebruik nemen van de televisie heb ik hier zelden last van gehad bij opnames. Soms was het inderdaad net aan het begin maar vaak wordt er ongeveer 7min vooraf en een aardig lange tijd nog achteraf mee opgenomen. Maar opnemen op EPG of los is een voorkeur denk ik. Weet niet of het bij de KPN ook los kan. Maar ik gebruik dat eigenlijk niet omdat het uit het gebruik gebleken is dat het best goed werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 18:41:
[...]
De aanbiedingen van KPN in het eerste zijn gunstig Bij Telfort loopt de pilot van de cloud eind mei af. Ten opzichte van KPN werkt de cloud van Telfort wel met variabele begin en eind tijden zodat als je wilt 4 uur achter elkaar kunt opnemen in 1 opname. Persoonlijk vindt ik dit een groot voordeel dan als je vast zit aan de EPG met vaste (korte) begin en eind tijden.
Verwijderd
Let op: zenders kunnen vanwege rechtenkwesties aangeven dat bepaalde programma's niet kunnen worden opgenomen.
Is dit bij andere providers ook het geval. Heb tot nu toe nooit een programma niet kunnen opnemen (groen-alles-in-1)
Groeten
Jan
Ja, dit is normaal, staat bij alle providers in de algemene voorwaarden. De keren dat het voorkomt zullen echter nihil zijn. Misschien bij een extreem dure/vroege premiere van een blockbuster?Jan Driebeen schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:19:
Op de site van Sparql staat:
Let op: zenders kunnen vanwege rechtenkwesties aangeven dat bepaalde programma's niet kunnen worden opgenomen.
Is dit bij andere providers ook het geval. Heb tot nu toe nooit een programma niet kunnen opnemen (groen-alles-in-1)
Groeten
Jan
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Ik twijfel of ik niet naar Vodafone wil vanwege de prijs. Maar ik zie hier zorgen over levertijd. Kan het zijn dat Vodafone niet op 1 juli kan aansluiten dan? Is dat verteld?
En wat als ik voor 1 juli opzeg bij Tweak, gaan ze me dan per direct afsluiten of wachten ze tot 1 juli?
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Verwijderd
Een content provider kan dit inderdaad (contractueel) eisen.Jan Driebeen schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:19:
Op de site van Sparql staat:
Groeten
Jan
Ja hoor. Ook geen probleem. 50/50 glas geprobeerd te bestellen.The BounceR schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:31:
Heb je ook geprobeert de bestelling te doen? Dan krijg ik pas de melding over dtv
Mij is door Vodafone verteld ze er alles aan doen om 1 of 2 juli te halen en dat de kans groot is dat het zelfs voor 1 juli gaat gebeuren. Ze krijgen zoveel overstappers van Tweak en KPN dat ze wel moeten natuurlijk. Anders rent alles naar Telfort.Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:30:
Hoi, ik ben nieuw hier en lees nu dit topic al enkele dagen. Ook ik ben een Tweaker die ontevreden is over de aanpak, handelswijze en lompe bediening van klanten door Tweak. En ik denk erover om weg te gaan. Ik ben nu 4 jaar klant en dus dus contractvrij. Als ik nu naar Sparql stap, verzekert Tweak me per mail dat ik iedere maand weg kan. Dus waarom niet proberen denk ik dan.
Ik twijfel of ik niet naar Vodafone wil vanwege de prijs. Maar ik zie hier zorgen over levertijd. Kan het zijn dat Vodafone niet op 1 juli kan aansluiten dan? Is dat verteld?
En wat als ik voor 1 juli opzeg bij Tweak, gaan ze me dan per direct afsluiten of wachten ze tot 1 juli?
Ik hoop dat het lukt want ik wil niet zonder internet zitten.
Dan laat ik het er zo staan zoals het nu is,Barre73 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:05:
[...]
Ja hoor. Ook geen probleem. 50/50 glas geprobeerd te bestellen.
Omdat ik dus het dtv bericht krijg. Dus is het nog locatie afhankelijk
Persoonlijk vind ik wel enige nuance op zijn plaats. Zoals het lijkt zijn de drastische wijzigingen het gevolg van wijzigingen door 3e partijen en wil Tweak onafhankelijk worden van deze partijen. Vind persoonlijk de communicatie alleen wat onhandig en weinig.Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:30:
Hoi, ik ben nieuw hier en lees nu dit topic al enkele dagen. Ook ik ben een Tweaker die ontevreden is over de aanpak, handelswijze en lompe bediening van klanten door Tweak. En ik denk erover om weg te gaan. Ik ben nu 4 jaar klant en dus dus contractvrij. Als ik nu naar Sparql stap, verzekert Tweak me per mail dat ik iedere maand weg kan. Dus waarom niet proberen denk ik dan.
Voor de 1 is het gunstig en voor de ander niet. Voor jou is er geen probleem je kunt doen wat je wilt. Voor degenen met meerjarig contract die kunnen ook weg en steken een tablet in hun zak.
zie ik opeens op de Sparql website dat die nieuwe decoders geen scart aansluiting hebben,
enige (goedkope) oplossing daarvoor?
moet ik alsnog gaan overstappen? ik krijg er echt koppijn van
ik word er zo moe van, ik heb toen ik voor Tweak koos alles uitgezocht en nu moet ik binnen 2 weken iets anders uitzoeken (levertijd is toch gauw 6 weken als ik iets bestel)
heeft Vodafone wel wel scart op de glasvezel decoders? (eerste google levert niks op, ik heb gewoon geen zin om weer alles uit te zoeken)
moet ik dan maar hdmi naar scart converters kopen? als beste optie?
ik heb 3 TV's (en decoders) in huis, waarvan de hoofd TV wel HDMI heeft, maar de 2 extra tv's niet, die gaan via scart
moet ik nu op zoek gaan naar een provider die scart/hdmi decoders leveren, waar ik net had besloten om toch maar bij Tweak te blijven
die omvormers van hdmi naar scart zijn 69 euro, misschien kan ik nog beter 2 tv's kopen met hdmi dan
fuck!, ik word helemaal dol hiervan!
wat een gedoe dit, zeg

[ Voor 85% gewijzigd door Rebels op 07-05-2014 06:03 ]
Op de decoder met opname (Entone Amulet 515) zit een full-scart aansluiting.
Misschien moet je het even helemaal los zien van je TV abonnementen... En inderdaad 2 extra TV's zoeken die wel HDMI hebben, Ben je voor de komende jaren sowieso gedekt.
Als je de optie hebt om het te testen zou ik niet heel veel moeite doen om nu halsoverkop over te stappen en de kans lopen dat je een tijdje zonder zit. Ik zou dan even de kat uit de boom kijken en het gaan gebruiken om te kijken of het bevalt. Bevalt het niet, ga je je aanmelden bij andere provider, heb je een opleverdatum dan zeg je Tweak op en klaar is Gorgon.Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:30:
Ik ga vandaag een bestelling naar de KPN schieten voor het 100/100 abonnement. Die extra telefoon optie laten we maar schieten en gaan wel mobiel bellen of skypen. Ik lees net trouwens dat het € 8,50 is per maand voor avond en weekend bellen, maar dit is dan dus OOK naar mobiel! Dan is het die 3,50 die je extra betaalt tov tweak wel weer waard. Naja, kan altijd nog als blijkt dat de belkosten te hoog worden.
[ Voor 14% gewijzigd door orange.x op 07-05-2014 09:51 ]
Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje als jij. Twee ouderwetse CRT TV's op de eerste verdieping die natuurlijk geen HDMI ingang hebben en tot nu toe gewoon op analoge COAX aansluiting werkten (ben Tweak Blauw klant).Rebels schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 02:34:
ik heb 3 TV's (en decoders) in huis, waarvan de hoofd TV wel HDMI heeft, maar de 2 extra tv's niet, die gaan via scart
moet ik nu op zoek gaan naar een provider die scart/hdmi decoders leveren, waar ik net had besloten om toch maar bij Tweak te blijven
die omvormers van hdmi naar scart zijn 69 euro, misschien kan ik nog beter 2 tv's kopen met hdmi dan
wat een gedoe dit, zeg
Maar ja, analoge TV (via COAX) gaat er hoe dan ook toch wel uit. Met als uitzondering Digitenne waarbij de simpele decoder alleen SCART als aansluiting heeft.
Overigens, je hoeft natuurlijk geen TV (met ingebouwde TV-tuner) te kopen. Een (computer) monitor met HDMI ingang en een setje losse speakers ernaast werkt prima en is misschien nog wel goedkoper ook.
Ik heb mijn formulier dus wel naar Tweak teruggestuurd, met daarop geschreven dat ik één extra decoder wil huren. Dan schaf ik voor de slaapkamer wel een LCD monitor aan met HDMI ingang.
Hierbij werd mij verteld dat ze zeer snel kunnen migreren, waarschijnlijk 2 of 3 juli kunnen opleveren.
We gaan het zien.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
DVBC is denk ik - als je alleen glasvezel wilt - aflopende zaak. Kwestie van tijd totdat niemand dit nog aanbied. Houd ook rekening mee dat je extra kastjes moet huren.Rebels schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 02:34:
damn, dacht ik eruit te zijn en gewoon maar te blijven bij Tweak
zie ik opeens op de Sparql website dat die nieuwe decoders geen scart aansluiting hebben,
enige (goedkope) oplossing daarvoor?
moet ik alsnog gaan overstappen? ik krijg er echt koppijn van
ik word er zo moe van, ik heb toen ik voor Tweak koos alles uitgezocht en nu moet ik binnen 2 weken iets anders uitzoeken (levertijd is toch gauw 6 weken als ik iets bestel)
heeft Vodafone wel wel scart op de glasvezel decoders? (eerste google levert niks op, ik heb gewoon geen zin om weer alles uit te zoeken)
wat een gedoe dit, zeg
Gaat om het fysieke gedeelte en wat er overheen gaat zal KPN weinig over te vertellen hebben (Punt A naar
Het gaat de vraagsteller niet om analoog of DVB-C maar juist om die kastjes. Als je een IPTV decoder wil aansluiten op een (wat oudere) TV maar de TV heeft geen HDMI dan wil je dus de SCART aansluiting gebruiken (en ja, dan kijk je niet in HD maar in SD).JP1980 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:25:
[...]
DVBC is denk ik - als je alleen glasvezel wilt - aflopende zaak. Kwestie van tijd totdat niemand dit nog aanbied. Houd ook rekening mee dat je extra kastjes moet huren.
Maar zelfs dat kan niet met de nieuwe decoders van Sparql want die hebben geen SCART of miniDin uitgangen.
Dat kan je wel aan de ACM overlaten. Het nieuwsbericht is ook wat overdreven gesteld. Als er nu niets zou veranderen aan de voorwaarden dan nog zou vrije ODF toegang gegarandeerd zijn voor elke operator. Dat verplicht de ACM nu al aan het bedrijf Reggefiber, los van wie haar eigenaren zijn.thuisdigitaal schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:39:
Het is in ieder geval te hopen dat het glasvezel netwerk open blijft en dat initiatieven zoals die van Tweak mogelijk blijven.
Wat Eymey ergens al riep (in een ander topic misschien?) is bijvoorbeeld de zorg dat KPN als eigenaar zou kunnen bepalen waar er wel of niet wordt uitgerold en dat daarmee in een veel vroeger stadium andere marktpartijen zoals bijvoorbeeld Tweak, benadeeld zouden worden.
We gaan het wel zien. De ACM is meestal strenger dan wij hier met z'n allen van te voren kunnen bedenken dus het gaat vast goedkomen.
Ik hoop vooral dat ik die sparql box als mediaplayer kan inzetten scheelt me weer een doosje dan.
[ Voor 16% gewijzigd door TrailBlazer op 07-05-2014 15:54 ]
Aansluit datum of iets dat je contract brief over gekomen is...
Helaas nog niks gehoord
[ Voor 5% gewijzigd door goldvinger op 07-05-2014 17:31 ]
Hoop ik ook. In de specificaties staat wel iets van UPnP ondersteuning. Maar dat moet waarschijnlijk wel door Tweak zijn geactiveerd. En je moet uiteraard ook op je thuisnetwerk kunnen. Deze zijn nu gescheiden. Heb eerder hier iets gehoord over een speciale switch die dit zou kunnen maar hoe precies snap ik niet.Ik hoop vooral dat ik die sparql box als mediaplayer kan inzetten scheelt me weer een doosje dan.
Theoretisch kan dat ding nog veel meer. Staat bijvoorbeeld ook iets bij als 'android viewer'. Klinkt chromecast achtig.
http://www.abox42.com/examples-2/
Zelfde verhaal hier. Helaas nog niks gehoord.goldvinger schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:31:
Nee, ik heb vorige week dinsdag de brief op de post gedaan.
Helaas nog niks gehoord
Volgens mij kan dat straks inderdaad. Bijvoorbeeld XBMC is straks te draaien vanaf de abox. Geen idee hoe het technisch precies in elkaar steekt. Maar je zit straks met 2 VLAN's aan de WAN kant VLAN34 (internet+VoIP) en VLAN4 (TV). Beide worden door Tweak dmv DHCP voorzien van een ipadres. TV komt in een range van 10.nogwat /22. Met wat routering van de WAN naar LAN kant is het mogelijk om je TV binnen je LAN te 'hangen'.JP1980 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:47:
[...]
Hoop ik ook. In de specificaties staat wel iets van UPnP ondersteuning. Maar dat moet waarschijnlijk wel door Tweak zijn geactiveerd. En je moet uiteraard ook op je thuisnetwerk kunnen. Deze zijn nu gescheiden. Heb eerder hier iets gehoord over een speciale switch die dit zou kunnen maar hoe precies snap ik niet.
Theoretisch kan dat ding nog veel meer. Staat bijvoorbeeld ook iets bij als 'android viewer'. Klinkt chromecast achtig.
http://www.abox42.com/examples-2/
Je bent mij een beetje kwijt. Maar vooropgesteld denk ik wel dat Tweak de mediaspeler applicatie vrij moet geven op de abox. Of zijn deze applicaties gewoon standaard beschikbaar? Als ik de website goed begrijp beslist elke klant (lees in dit geval Tweak die zijn klant bij de fabrikant) wat er in de eigen firmware komt. Ben bang dat het gewoon afwachten wordt. Maar het zou mooi zijn heb ik ook wat minder gedoe met de universele afstandsbediening en is er een HDMI poort vrij op de TV.OriginalDon schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:19:
[...]
Volgens mij kan dat straks inderdaad. Bijvoorbeeld XBMC is straks te draaien vanaf de abox. Geen idee hoe het technisch precies in elkaar steekt. Maar je zit straks met 2 VLAN's aan de WAN kant VLAN34 (internet+VoIP) en VLAN4 (TV). Beide worden door Tweak dmv DHCP voorzien van een ipadres. TV komt in een range van 10.nogwat /22. Met wat routering van de WAN naar LAN kant is het mogelijk om je TV binnen je LAN te 'hangen'.
Want hoe zou het anders moeten met je digitale ontvangers? Vlug verwisselen :-P?
Lijkt me toch dat ze Kpn en Sparql even naast elkaar moeten doorgeven.
Nee, je wordt omgepatcht in de PoP. In het geval van Almere of Enschede echt van de ene actieve apparatuur naar de andere (van KPN Wholesale naar Cambrium). In alle andere gevallen wordt je naar een andere actieve poort van KPN Wholesale gepatcht.
Dus zodra je merkt dat niks het meer doet zal je de boel moeten ombouwen. Een paar uur downtime lijkt me niet overdreven veel voor een operator-switch.
Ik neem maar wel even aan dat je alles netjes van te voren in huis krijgt.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 20:01 ]
Ergens vind ik het wel dapper wat Tweak nu gaat doen.
Ik vind het raar dat helemaal niemand hier heeft gemeld dat hij/zij een status update binnen heeft gekregen / aansluit data en dat na een dikke week!
Ik ben altijd bang dat de postbode zijn eten is vergeten en dat hij/zij dan mijn brief onderweg gaat opeten
[ Voor 11% gewijzigd door kmichael op 07-05-2014 20:15 ]
De vraag is eigenlijk wie mag de NTU's vervangen? Modem/router van spanning voorzien en Lan kabel erinprikken, vervolgens activatie (indien noodzakelijk) zal niet het probleem zijn.Barre73 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:37:
Per PoP zal het probleem niet zijn. Maar alles op 1 dag lijkt me wel lastig worden. Daar zijn de Reggefiber aannemers (die die patches moeten omzetten) niet voor ingericht.
Als de NTU door een "student" kan worden vervangen wordt eea natuurlijk een stuk simpeler.
Hieronder blijven gewoon de oude ntu's bestaan
Zou niet handig zijn want als ik de dag na "activering" naar 250 mbit zou willen gaan moeten ze alsnog de NTU vervangen (Almere).goldvinger schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:56:
Ik heb te horen gekregen van tweak dat alleen de ntu's vervangen worden voor abonnementen boven de 100mb
Hieronder blijven gewoon de oude ntu's bestaan
Maar goed dat zou het in mijn geval een stuk simpler maken, slechts een nieuwe router opsturen en een mannetje op de pop de SC connector laten omsteken.
Op die manier werkt het sneller en simpeler voor tweak
Ik neem aan dat ze iedereen zo snel mogelijk willen omzetten
Het scheelt dan weer als ze alleen maar een pakket met spullen hoeven op te sturen
Maar ben benieuwd of ze deze niet als nog willen vervangen..
Zou jij als aanbieder iets willen vervangen als het niet nodig is en alleen maar geld kost? Ik heb geen flauw idee wat zo'n Genexis kastje kost maar je kunt er van uit gaan dat dit alleen aan handling (monteur langs sturen enz) al minstens 60 euro gaat kosten. Het lijkt me niet dat je dit gaat doen als het niet nodig is, dat kost veel te veel geld.kmichael schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:26:
Ik heb een Gigabit Genixes , deze zou niet vervangen hoeven te worden zei de helpdesk.
Ik heb de eerste generatie 100 mbit versiekmichael schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:26:
Ik heb een Gigabit Genixes , deze zou niet vervangen hoeven te worden zei de helpdesk.
Ik neem een 100/100 verbinding
Zolang het goed werkt vind ik het allemaal wel best
Na ja ik heb in het totaal 3 STB's, als de streams een hogere bitstream hebben dan zak je toch wel een aardig eind terug op je internet verbinding. Maar goed latere zorg. Eerst maar eens afwachten wat er gaat gebeurengoldvinger schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:45:
Ja, ik ook. Ach, zolang het maar werkt
Ik neem een 100/100 verbinding
Zolang het goed werkt vind ik het allemaal wel best
Verwijderd
Bestaande klanten konden ook niet eerder van "acties" gebruikmaken zoals de XBOX, Tablet of een goedkoper abb. Ik lig daar niet wakker van en ik ga ook niet "ISP Hoppen" om eventueel voor 10 euro ergens anders mijn geluk te zoeken met een eventuele downtime van als je pech hebt een maand of meer. Ik gebruik mijn verbinding 2 dagen per week voor thuiswerken en ik weet sinds een aantal jaren dat ik bij Tweak bijna altijd (99.999%) een betrouwbare verbinding heb.Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:53:
Ik vind het jammer dat Tweakfiber zijn bestaande klanten niet een aanbod heeft gedaan die minstens gelijk is aan de huidige pakketten.
Dat heb je vrij aardig ingeschat :-)joop99 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:30:
[...]
Zou jij als aanbieder iets willen vervangen als het niet nodig is en alleen maar geld kost? Ik heb geen flauw idee wat zo'n Genexis kastje kost maar je kunt er van uit gaan dat dit alleen aan handling (monteur langs sturen enz) al minstens 60 euro gaat kosten. Het lijkt me niet dat je dit gaat doen als het niet nodig is, dat kost veel te veel geld.
Maar ja als je toch al een mannetje moet sturen om de router te vervangen plus eventueel te activeren kan je misschien ook de NTU gelijk vervangen. Immers het mannetje of de student is er toch al, en zo moeilijk is de NTU niet te vervangen.
Alsof alleen Tweak betrouwbaar is.Hans_18T schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:04:
[...]
Ik lig daar niet wakker van en ik ga ook niet "ISP Hoppen" om eventueel voor 10 euro ergens anders mijn geluk te zoeken met een eventuele downtime van als je pech hebt een maand of meer. Ik gebruik mijn verbinding 2 dagen per week voor thuiswerken en ik weet sinds een aantal jaren dat ik bij Tweak bijna altijd (99.999%) een betrouwbare verbinding heb.
Bij mij ging het trouwens om een verhoging van bijna 14 euro. Dat is 20% meer dan ik nu betaal. Dan is het niet alleen meer een geld kwestie maar ook een principe kwestie geworden.
Is het wel zo dat er iemand wordt gestuurd om de router te vervangen dan? Als je niet voor een uitgebreide installatie kiest, dan lijkt het me zeer triviaal om gewoon zelf de router aan de bestaande Genexis te hangen.Hans_18T schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:23:
[...]
Maar ja als je toch al een mannetje moet sturen om de router te vervangen plus eventueel te activeren kan je misschien ook de NTU gelijk vervangen. Immers het mannetje of de student is er toch al, en zo moeilijk is de NTU niet te vervangen.
Zeker als een bestaande NT al gigabit is en blijkbaar gewoon in de provisioning straat van Tweak kan, dan is er dus feitelijk verder ook geen reden om iemand langs te sturen.
Ik had in een van de eerdere posts aangegeven dat ik gedurende de afgelopen jaren wel vaker een speciale aanbieding heb gemist (XBOX/Tablet/etc...) Dit heeft niets met betrouwbaarheid te maken, maar meer met klantenwerving. Doen ze tegenwoordig overal.Yoghoo schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:31:
[...]
Alsof alleen Tweak betrouwbaar is.Daarnaast kan ik wel iets anders vertellen over Tweak met betrekking tot betrouwbaarheid. En dan heb ik het over de verbinding. Niet over hun "speciale" aanbieding (wat trouwens ook niet niet echt getuigt van betrouwbaarheid).
Bij mij ging het trouwens om een verhoging van bijna 14 euro. Dat is 20% meer dan ik nu betaal. Dan is het niet alleen meer een geld kwestie maar ook een principe kwestie geworden.
Zoals aangegeven heb ik gedurende de 4 jaar slechts 1x een downtime gehad en voor zover ik mij kan herinneren lag dat destijds niet aan Tweak. Verder hebben ze altijd mijn "ongemakken" zonder al gemopper opgelost.
Natuurlijk begrijp ik dat een prijsverhoging niet altijd prettig is, maar ik ben bang dat je daar aan moet wennen, niet altijd wordt alles goedkoper. Bij Tweak heb ik nog nooit een prijsverhoging gehad, ging altijd naar beneden, welke provider kan dit volhouden.
Dit topic is gesloten.