Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.396 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 23:24
Ik dacht dat het allemaal wel meeviel maar toch maar even gekeken wat de aanbieding nu inhoudt voor mij. Dat is wel even zoeken want dat glimmende foldertje en die lompe brief zijn niet echt voorzien van de juist info. Ik heb nu 50Mbit met DVB-C tv voor 45 euro per maand en wat is het nieuwe aanbod (sparql light): minder zenders, geen HD meer en 5 euro per maand meer betalen.

Kortom, meer betalen voor minder??? Wat is dit voor een raar bedrijf? Vinden ze jarenlange trouwe klanten maar vervelend en willen ze er vanaf?

[ Voor 0% gewijzigd door mca2 op 07-05-2014 22:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 23:24
Hans_18T schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:42:
[...]
Natuurlijk begrijp ik dat een prijsverhoging niet altijd prettig is, maar ik ben bang dat je daar aan moet wennen, niet altijd wordt alles goedkoper. Bij Tweak heb ik nog nooit een prijsverhoging gehad, ging altijd naar beneden, welke provider kan dit volhouden.
Ok, prijsverhoging/inflatiecorrectie is tot daaraan toe maar meer betalen voor minder? Of als ik hetzelfde wil houden (en er dan meuk bijkrijg die ik niet wil) bijna 50% meer moeten betalen, is toch redelijk absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghoo
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Ik had in een van de eerdere posts aangegeven dat ik gedurende de afgelopen jaren wel vaker een speciale aanbieding heb gemist (XBOX/Tablet/etc...) Dit heeft niets met betrouwbaarheid te maken, maar meer met klantenwerving. Doen ze tegenwoordig overal.
Zoals aangegeven heb ik gedurende de 4 jaar slechts 1x een downtime gehad en voor zover ik mij kan herinneren lag dat destijds niet aan Tweak. Verder hebben ze altijd mijn "ongemakken" zonder al gemopper opgelost.
Natuurlijk begrijp ik dat een prijsverhoging niet altijd prettig is, maar ik ben bang dat je daar aan moet wennen, niet altijd wordt alles goedkoper. Bij Tweak heb ik nog nooit een prijsverhoging gehad, ging altijd naar beneden, welke provider kan dit volhouden.
Tsja, ik heb een down tijd gehad van enkele dagen. Mopperen deden ze inderdaad niet. Ik wel daarentegen aangezien ik de mobiele telefoonkosten van in totaal vele uren zelf mocht betalen aangezien Tweak dat weigerde.

Ik ben al ruim 20 jaar te vinden op het world wide web via modem, adsl, kabel en glasvezel. En hoewel de prijzen niet altijd naar beneden gingen (vaak echter wel) kreeg je altijd een verbetering. Meer zenders, meer snelheid, usenet etc. Tweak is de eerste die een fikse verhoging doorvoert zonder dat ik er op een of andere manier op vooruit ga. En nee, daar ga ik niet aan wennen. Sommige mensen hebben principes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:55
mca2 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:50:
Ik dacht dat het allemaal wel meeviel maar toch maar even gekeken wat de aanbieding nu inhoudt voor mij. Dat is wel even zoeken want dat glimmende foldertje en die lompe brief zijn niet echt voorzien van de juist info. Ik heb nu 50Mbit met DVB-C tv voor 45 euro per maand en wat is het nieuwe aanbod (sparql light): minder zenders, geen HD meer en 5 euro per maand meer betalen.

Kortom, meer betalen voor minder??? Wat is dit voor een raar bedrijf? Vinden ze jarenlange trouwe klanten maar vervelend en willen ze er vanaf?
Welnu jij hebt een abbo voor 50 mbit/s a 45 euro per maand, ik zit nu op 60 mbit a 50 euro per maand en heb nooit DVB-C gehad (helaas trouwens).
Zaten er in DVB-C ook HD streams? Misschien is een goede SD stream zelfs wel beter dan een KPN HD stream. Persoonlijk zie ik op een 42 inch flatscreen het verschil niet tussen SD en HD (op een kijkafstand van 4 meter). (Afgezien van een liveuitzending misschien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:01
[...]

Ik had in een van de eerdere posts aangegeven dat ik gedurende de afgelopen jaren wel vaker een speciale aanbieding heb gemist (XBOX/Tablet/etc...) Dit heeft niets met betrouwbaarheid te maken, maar meer met klantenwerving. Doen ze tegenwoordig overal.
Zoals aangegeven heb ik gedurende de 4 jaar slechts 1x een downtime gehad en voor zover ik mij kan herinneren lag dat destijds niet aan Tweak. Verder hebben ze altijd mijn "ongemakken" zonder al gemopper opgelost.
Het ligt in de lijn van (althans mijn) verwachting dat wanneer Tweak zijn eigen PoP's gaat inzetten in andere steden dan Almere en Enschede de gebruikers daar een korting gaan krijgen omdat dit voor Tweak ook kostprijs verlagend is. Het staat niet feitelijk in de reactie van Tweak aan mij maar letterlijk werd gezegd dat dit een 'realistische aanname' is.

Dan is de vraag natuurlijk of de PoP's overval vervangen worden en hoe lang dit duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Hans_18T schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:19:
[...]

Zou niet handig zijn want als ik de dag na "activering" naar 250 mbit zou willen gaan moeten ze alsnog de NTU vervangen (Almere).
Maar goed dat zou het in mijn geval een stuk simpler maken, slechts een nieuwe router opsturen en een mannetje op de pop de SC connector laten omsteken.
Ik zou als organisatie in dit geval, vanuit de kosten gezien, toch kiezen voor alleen upgraden indien het nodig is. Zolang een klant <=100Mbit heeft, is een upgrade naar een gigabit ntu volgens mij niet nodig.

1000x een upgrade a minimaal € 60,-, of
600x een upgrade a minimaal € 60,- plus in de toekomst enkele upgrades extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
JP1980 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:32:
[...]

Je bent mij een beetje kwijt. Maar vooropgesteld denk ik wel dat Tweak de mediaspeler applicatie vrij moet geven op de abox. Of zijn deze applicaties gewoon standaard beschikbaar? Als ik de website goed begrijp beslist elke klant (lees in dit geval Tweak die zijn klant bij de fabrikant) wat er in de eigen firmware komt. Ben bang dat het gewoon afwachten wordt. Maar het zou mooi zijn heb ik ook wat minder gedoe met de universele afstandsbediening en is er een HDMI poort vrij op de TV.
Mij kwijt? Volgens mij heb ik jouw vraag niet goed begrepen. Tweak levert in ieder geval de ABOX met een eigen UI met daarbinnen, zover ik weet, minimaal alle standaard functionaliteit.

Anyway, Tweak zou Tweak niet zijn als je niet zou kunnen tweaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
OriginalDon schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:54:
[...]
Mij kwijt? Volgens mij heb ik jouw vraag niet goed begrepen. Tweak levert in ieder geval de ABOX met een eigen UI met daarbinnen, zover ik weet, minimaal alle standaard functionaliteit.

Anyway, Tweak zou Tweak niet zijn als je niet zou kunnen tweaken ;)
Nee sorry staat er wat scheef, ik bedoel dat ik je niet helemaal volg. Teveel afkortingen in een stuk. Ben hierin niet zo technisch. Ik ga lekker afwachten. Had de WD TV live willen kopen als vervanging voor mijn huidige mediaspeler maar dat stel ik even uit. Zou mooi zijn als het allemaal kan echter vanuit bedrijfskundig oogpunt geld alles wat je levert moet je ook ondersteunen. Als door het actief zijn van een bepaalde mogelijkheid problemen ontstaan bij normaal TV kijken dan is dat een probleem voor de provider. Daarom denk ik dat functionaliteit wel wordt uitgezet om de kans op fouten te beperken.

We zullen zien. Is nu nog speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
The BounceR schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:29:
Dan heb ik hierin een kleine aanpassing gemaakt. Bij de pakketten van 50, 60 en 100 staat er nu DTV of ITV, met een notitie die wat meer informatie geeft. Vind het nog steeds vreemd dat ik de foutmelding krijg dat ITV niet beschikbaar is op mijn adres.
De informatie is inderdaad op de Scarlet site niet bepaald duidelijk hierin. Heel goed dat je de wijziging hebt doorgevoerd maar met de extra opmerking erbij. Uit deze Scarlet Family iTV pagina en de persberichten Totaaltv die ook door het officiële Scarlet Twitter account wordt geretweet, Broadbandtvnews en Tweakers maak ik wel op dat het voor alle Scarlet abonnementen geldt waar tv onderdeel van uitmaakt. Echter als je inderdaad naar deze pagina van Scarlet Family tv zenderlijst pagina kijkt dan lijkt dit weer niet het geval te zijn voor 50/50, 60/60 en 100/100.

Overigens kun je dit ook nog toevoegen want nu lijkt het alsof alleen KPN 40Mb/s ADSL pakketten aanbiedt:
- Tele2 heeft ook 40Mb/s voor 2 euro meer dan de 20Mb/s variant bij o.a. 3-1 ADSL pakket (bron) > toevoeging voor DSL tab

Overigens levert Telfort ook DVB-C (voor zover we weten ook na 1/7) en niet alleen analoge tv. De vermelden van DVB-C mis ik in je overzicht.

Bedankt voor je eerdere wijzigingen.

[ Voor 12% gewijzigd door funrider op 08-05-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:36
Hans_18T schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:51:
[...]

Na ja ik heb in het totaal 3 STB's, als de streams een hogere bitstream hebben dan zak je toch wel een aardig eind terug op je internet verbinding. Maar goed latere zorg. Eerst maar eens afwachten wat er gaat gebeuren :)
Als het goed is maakt het niet uit of je meerdere STB's gebruikt en daarmee naar HD streams kijkt.
Dit kost wel bandbreedte maar je internetsnelheid staat los van het IPTV deel.
Als je een 100/100 internet abonnement hebt moet je dat ook krijgen.
Het is niet 100/100 inclusief IPTV, zou ook raar zijn want dan heb je misschien maar 70/70 over (of 70/95).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 15:13
Bekend bij iemand wanneer tweak > 100mbit internet kan leveren in Almere-Poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
HoppyF schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:57:
[...]

Als het goed is maakt het niet uit of je meerdere STB's gebruikt en daarmee naar HD streams kijkt.
Het is niet 100/100 inclusief IPTV, zou ook raar zijn want dan heb je misschien maar 70/70 over (of 70/95).
Dat klopt, edoch mijn NTU is "slechts" 100Mbit/s. Dus als de NTU niet wordt vervangen door een 1Gbit/s model dan gaat dat niet passen. Maar goed ik wacht rustig af, kan later altijd nog worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:21
HoppyF schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:57:
[...]

Hoppy: Ik heb misschien wat berichten gemist maar ik neem aan dat je dat alleen bedoelt als de PoP ook Gbit geschikt is hè? (en de NT's natuurlijk ook).
Anders zit je natuurlijk in de aloude discussie dat bij een 100/100 abonnement in een ouder gebied je IPTV wel degelijk afgaat van je internetsnelheid als beide tegelijk aanstaan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 20:10:
[...]

Hoppy: Ik heb misschien wat berichten gemist maar ik neem aan dat je dat alleen bedoelt als de PoP ook Gbit geschikt is hè? (en de NT's natuurlijk ook).
Anders zit je natuurlijk in de aloude discussie dat bij een 100/100 abonnement in een ouder gebied je IPTV wel degelijk afgaat van je internetsnelheid als beide tegelijk aanstaan.
Ja, de PoP moet wel geschikt zijn voor Gbit.
De NT's zijn makkelijk te vervangen, de PoP upgraden is lastiger maar wel mogelijk.
Als een provider dit niet kan of wil leveren zou een 100/100 abonnement niet mogelijk moeten zijn.
Dit ter bescherming van de consument, de provider kan in dat geval de beloofde snelheid niet waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
HoppyF schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 20:22:
[...]

De NT's zijn makkelijk te vervangen, de PoP upgraden is lastiger maar wel mogelijk.
Als een provider dit niet kan of wil leveren zou een 100/100 abonnement niet mogelijk moeten zijn.
Dit ter bescherming van de consument, de provider kan in dat geval de beloofde snelheid niet waarmaken.
Welnu ik zit in Almere en kan Gb bestellen via Tweak (ik zit nu op groen 60/60). Ik ga er eigenlijk vanuit dat indien de POP GB capable is (geworden) ook de NT gaat worden vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
HoppyF schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 20:22:
[...]

Dat lijkt me overdreven. Gewoon eerlijk en duidelijk vertellen hoe het zit. Consumenten kunnen best zelf beslissen wat ze dan willen. Als je het van te voren weet is het niet erg. Hoe vaak gebeurt het dat je langdurig gaat downloaden terwijl er 2 HD streams lopen? Echt niet heel vaak lijkt me. En dan nog, duurt het downloaden een paar minuten langer..

Maar zoals ik al zei: zeg het eerlijk van tevoren.als provider zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:00
Moet wel zeggen de andere aanbieders zijn druk bezig, fieber,telfort,liebrandt,kpn iedereen heeft ineens een aanbieding echter niet anders dan op de site van de providers.

Wel opvallend :) de een zijn brood , de ander zijn... Tweak verliest veel klanten dat kan nooit de insteek zijn lijkt me. Grote kans dat er na de zomer weer aanbiedingen komen en de blijvers nogmaals gepakt worden, wel betalen maar niks extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tja als Tweak het kan regelen dat ze in Almere en Enschede meer klanten bij krijgen kunnen ze wel een kapitaal opbouwen en vanuit daar weer groeien. Althans, zo zal het logischer klinken.

Niet iedereen vlucht weg hoor bij Tweak, het is gewoon de overstapmaanden, vakantiegeld komt eraan, vakantie komt eraan en dan gaan mensen weer nadenken over de centjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:26:
[...]

Dat lijkt me overdreven. Gewoon eerlijk en duidelijk vertellen hoe het zit. Consumenten kunnen best zelf beslissen wat ze dan willen. Als je het van te voren weet is het niet erg. Hoe vaak gebeurt het dat je langdurig gaat downloaden terwijl er 2 HD streams lopen? Echt niet heel vaak lijkt me. En dan nog, duurt het downloaden een paar minuten langer..

Een provider die eerlijk en duidelijk is? Nou dat valt best wel tegen.
Zelfs wij Tweakers hebben moeite de juiste specificaties boven water te krijgen.
Providers maken reclame met "wij bieden snelheid, X, Y of Z" je mag dan verwachten dat je dit ook krijgt, dit in tegenstelling tot ADSL waarbij het altijd "snelheid tot" was.

Het gaat er niet eens zo zeer om dat je altijd en overal met de maximale snelheid moet kunnen downloaden want dat doet bijna niemand, maar IPTV zomaar vanaf de internetsnelheid aftrekken kan echt niet.
Het is ook onnodig, de techniek bestaat immers om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik zei ook zeker niet dat ze eerlijk zijn. Ik zei dat ze dat zouden moeten zijn. Jij ging wat verder door te zeggen dat ze het niet zouden mogen aanbieden als ze het niet kunnen waarmaken. Ik stel dat ze dat wel mogen als ze het er bij vertellen. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb ook geen hoge hoed op van deur-tot-deur verkopers... en die geven de meest slechte informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Barre73 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:26:
[...]

Hoe vaak gebeurt het dat je langdurig gaat downloaden terwijl er 2 HD streams lopen? Echt niet heel vaak lijkt me. En dan nog, duurt het downloaden een paar minuten langer..

Het is meer een luxe probleem, momenteel heb ik 60/60, daarnaast heb ik een router achter een router. Als ik op volle snelheid “artikelen” van het usenet download krijg ik klachten van mijn kids, de pingtijden lopen dramatisch op.
De truuk die ik dan uithaal is dat ik de download op een specifiek IP adres beperk tot ongeveer 48 Mbit/s. Dit verbeterd de pingtijden voor andere gebruikers dramatisch. (traffic shaping dmv het aantal threads werkt niet want zelfs met 5 threads trek je de 60 Mbit/s soms dicht)
Het is dus voor mijn gedrag wel degelijk van belang om “vooraf” te weten hoeveel HD streams er “lopen”. Maar goed zoals eerder aangegeven het is een luxeprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 10:28
was het niet zo dat internet over de ene vezel ging en de televisie over de andere vezel?
Of was dat voor de dvb-c streams...

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
NovapaX: Dat geldt inderdaad alleen voor de DVB-C.

@Hans_18T: Als je met een 60/60 bij volle bak downloaden problemen krijgt met andere toepassingen, dan zou ik het eerder in je router zoeken (of router achter je router). Ik kan op mijn Vodafone ITNS lijn met een Fritz!box 50 mbit up en 50 mbit down genereren wat ik wil, 'interactieve' toepassingen (zoals bv. ook SSH verbindingen) hebben er geen enkele hinder van.

Overigens kan "ping" (als in ICMP echo request en ICMP echo reply) op sommige netwerken en mogelijk zelfs door bepaalde routers ook lagere prio toegewezen krijgen tov. het andere verkeer.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 10:28
Hoe splitst die genexis het internet (ethernet poort 1) van televisie (ethernet poort 2)?
Ik dacht dat dat gewoon van verschillende vezeltjes kwam :S

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
eymey schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 08:47:
NovapaX: Dat geldt inderdaad alleen voor de DVB-C.

@Hans_18T: Als je met een 60/60 bij volle bak downloaden problemen krijgt met andere toepassingen, dan zou ik het eerder in je router zoeken (of router achter je router). Ik kan op mijn Vodafone ITNS lijn met een Fritz!box 50 mbit up en 50 mbit down genereren wat ik wil, 'interactieve' toepassingen (zoals bv. ook SSH verbindingen) hebben er geen enkele hinder van.

Overigens kan "ping" (als in ICMP echo request en ICMP echo reply) op sommige netwerken en mogelijk zelfs door bepaalde routers ook lagere prio toegewezen krijgen tov. het andere verkeer.
Probeer eens met volle bak te downloaden en kijk vervolgens naar de pingtijden naar bijvoorbeeld google.nl . zonder download is dat rond de 5 a 7 ms met download vaak ver boven de 300ms. Bij normaal browsen is dat geen probleem. Door traffic shaping toe te passen gaan de pingtijden naar 35 ~50 ms.
De kids merken het dan nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
NovapaX schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:02:
Hoe splitst die genexis het internet (ethernet poort 1) van televisie (ethernet poort 2)?
Ik dacht dat dat gewoon van verschillende vezeltjes kwam :S
Bij Tweak groen wordt slechts 1 vezel gebruikt. In geval van DVB-C zijn dat 2 vezels. Bij groen worden de signalen voor TV - Telefonie - Internet gescheiden door gebruik te maken van Virtuele LAN's (VLAN)

[ Voor 14% gewijzigd door Hans_18T op 09-05-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Ik heb ook even getest welke ping ik heb voor je,
Ik heb nu nog Tweak Blauw 200/200

Zonder usenet (internet idle)
Ping google.nl 7-9 ms
Ping tweakers.net 4-5 ms

Volle kracht downloaden met usenet: (volle 200 mbit actief)
Ping google.nl 8-16 ms
Ping tweakers.net 7-9 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
kmichael schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:57:
Ik heb ook even getest welke ping ik heb voor je,
Ik heb nu nog Tweak Blauw 200/200

Zonder usenet (internet idle)
Ping google.nl 7-9 ms
Ping tweakers.net 4-5 ms

Volle kracht downloaden met usenet: (volle 200 mbit actief)
Ping google.nl 8-16 ms
Ping tweakers.net 7-9 ms
Dank, ik ga vanmiddag eens kijken als ik voor de tweede router ga zitten. Resultaten volgen.

Update:

Net uitgeprobeerd, dus voor de tweede router gaan zitten, volle download.
Resultaat: Pingtijden rond de 280ms

PS: zonder download zijn de pingtijden momenteel ook iets hoger dan normaal (rond de 20 ms)

[ Voor 18% gewijzigd door Hans_18T op 09-05-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik heb wat offtopic geneuzel en heen en weer gescheld verwijderd. Laten we lief tegen elkaar en ontopic blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Iemand ondertussen al wat gehoord ? M'n aanmelding zou al meer dan een week bij ze binnen moeten zijn, had ondertussen toch wel op z'n minst een bevestiging verwacht.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Verwacht persoonlijk niet dat ze deze maand al beginnen. Zal wel volgende maand worden. Zal wel druk zijn bij Tweak denk dat de prioriteit eerst zoveel mogelijk ligt bij vragen beantwoorden en daarna pas aanmeldingen / afmeldingen verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evi
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Evi

Gister middag maar eens een email richting Tweak geschoten dat ik mijn glas verbinding wild veranderen. Vierde poging en deze keer raak, aanvraag is in behandeling genomen kreeg ik een uurtje later per email bevestigd. Let wel, dit is dus niet voor de aanbieding (dat wiste drie voorgaande medewerkers van Tweak ook niet goed op te merken), maar een standaard internet/telefoon abonnementswijziging zonder tv. Ik ga er volledig van uit dat ik helemaal achteraan de prioriteitenlijst sta, maar hoe eerder ze het weten, hoe meer kans ik maak om minder te gaan betalen voor meer internet tenslotte.

If you can't win fair, cheat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

JP1980 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:37:
Verwacht persoonlijk niet dat ze deze maand al beginnen. Zal wel volgende maand worden. Zal wel druk zijn bij Tweak denk dat de prioriteit eerst zoveel mogelijk ligt bij vragen beantwoorden en daarna pas aanmeldingen / afmeldingen verwerken.
Tja, het lijkt me niet dat ze zo lang kunnen wachten voordat ze beginnen met het migreren van mensen, als ze voor 1 juli klaar moeten zijn. Dat betekend dat ze nog 7 weken hebben om iedereen een Sparql STB te sturen en deze te provisionen, PoP's om te bouwen, e.v.t NT's te vervangen, etc. etc.

Er zit straks ook nog een WK tussen, in die periode wil je niet te veel mensen overzetten want als er iets mis gaat is dat hele slechte PR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 23:25
Zal proberen vanavond of morgen de sheet bij te werken met de DVB-C. Als mensen een PM naar me kunnen sturen met gegevens die ze al weten, zodat ik deze direct erin kan verwerken, dan scheelt dat weer voor mij.

Ik wacht ook nog steeds op een bevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hans_18T schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:06:
[...]

Probeer eens met volle bak te downloaden en kijk vervolgens naar de pingtijden naar bijvoorbeeld google.nl . zonder download is dat rond de 5 a 7 ms met download vaak ver boven de 300ms. Bij normaal browsen is dat geen probleem. Door traffic shaping toe te passen gaan de pingtijden naar 35 ~50 ms.
De kids merken het dan nauwelijks.
Bij mij blijven de pingtijden nog lager dan dat. Zoals ik al zei: Het hangt heel erg af van hoe de trafficshaping op je router werkt :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Aaargh! schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:54:
[...]

Tja, het lijkt me niet dat ze zo lang kunnen wachten voordat ze beginnen met het migreren van mensen, als ze voor 1 juli klaar moeten zijn. Dat betekend dat ze nog 7 weken hebben om iedereen een Sparql STB te sturen en deze te provisionen, PoP's om te bouwen, e.v.t NT's te vervangen, etc. etc.

Er zit straks ook nog een WK tussen, in die periode wil je niet te veel mensen overzetten want als er iets mis gaat is dat hele slechte PR.
PoP's ombouwen zou al gebeurd moeten zijn.

In Almere en Enschede zal iemand van Reggefiber een patch moeten uitvoeren op de dag van migratie. In andere (WBA) gebieden hoeft er zeer waarschijnlijk nieteens te worden ge-patched en ook geen NT vervangen, hoogstens bij WGDO (Blauw) klanten die nu naar WBA gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:53:
[...]

PoP's ombouwen zou al gebeurd moeten zijn.
Interesting, dan zou er bij mij alleen de STB geleverd hoeven worden en de patch worden omgezet. (en iemand moet me kunnen vertellen welke VLAN's ik moet gebruiken).

Dan nog een flinke logistieke operatie om al die STB's te versturen, benieuwd wanneer ik iets ga horen.

[ Voor 14% gewijzigd door Aaargh! op 09-05-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zeg overigens niet dat ik gelijk heb :). Ik schets alleen wat ik gelezen heb en wat ik gelezen heb van hoe het normaal zou moeten gaan in een situatie met meerdere ODF operators.

En ik meen ook van iemand hier gelezen te hebben dat in het geval van de Genexis of Packetfront met een enkele poort (bij Tweak Groen), en zeker als die al gigabit zijn, er ook geen NT verwisseld hoeft te worden :).

En de STB's versturen, ach... dat is gewoon een kwestie van versturen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Aaargh! schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:05:
[...]
Dan nog een flinke logistieke operatie om al die STB's te versturen, benieuwd wanneer ik iets ga horen.
Kan je natuurlijk helemaal voorbereiden. Blikje uitzendkrachten openen om alles in te pakken indien nodig. Stikkervelletje uit de printer en alles in 1x versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
puchelaar schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 00:14:
Ik had de laatste strapatsen van Tweak een beetje gemist...

Had tot op heden een 30/30 Glas Groen abo zonder tv (ik heb al 14 jaar geen tv meer) à €35 p/m. Op de website van Tweak wordt nu 50/50 aangeboden voor dezelfde prijs. Volgens de medewerker aan de telefoon moet ik kostenloos kunnen upgraden, dus heb ik maar een mailtje met dat verzoek ingediend.

Als het doorgaat zoals beloofd ga ik er i.t.t. de meesten hier dus wèl op vooruit.

In de afgelopen jaren heb ik diverse adsl abo's gehad via Tweak, en nu sinds ruim een jaar dus glas. Bij problemen zijn ze niet altijd even makkelijk en ook niet altijd in staat een maatoplossing voor een specifiek probleem te vinden, maar mijn ervaringen met andere internet- en/of telefoonproviders zijn daarin niet beter en soms wel (beduidend) slechter.
Tweak heeft wat mij betreft dan in ieder geval als plusplunt de goede usenetservers, en ik haal eigenlijk altijd wel de beloofde snelheden. En dat was bij vorige (adsl-) providers soms wel anders...

Maar in alle eerlijkheid; ik denk dat ik ook was vertrokken als ik er op achteruit ging qua kosten of service, dus sterkte voor degenen die daar mee te maken hebben of krijgen.
Ik heb inmiddels van de helpdesk vernomen dat het niet mogelijk is om zelf nu al 'up te graden'. Ik had al een aanvraag via de website gedaan voor een upgrade, maar dat leidde tot een nieuwe bestelling (zodat ik dus twee abonnementen zou krijgen). Net gebeld met de helpdesk, voor bestaande klanten met alleen internet en bellen 30-30 wordt het abonnement naar verloop van tijd omgezet naar 50-50. Men kon er nog geen tijdsindicatie bij aangeven.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:33
Ook maar besloten om gewoon bij Tweak te blijven. Ondanks de extra €'s. Dat is echter te overzien. De rest geeft voor mij veel extra kosten (kabels trekken, satelliet aanschaf). Dat weegt niet op tegen die paar extra euro's.

Voor de liefhebber: wat informatie over Abox42, de leverancier van de settopbox voor Sparql. Kastje lijkt wel veel potentie te hebben: http://ottworldsummit.com...X42-Brochure-LOW-0513.pdf

Hopelijk kan ik er in de toekomst ook Plex media op gaan draaien.

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Voor mij is het toch ook een beetje een principekwestie geworden. Behalve de in mijn ogen vreemde manier van klanten behandelen die Tweak kiest, word ik ook per mail niet serieus genomen. Voor mij zou het voorlopig moeten missen van TV kijken op PC tot nog meer kosten leiden (o.a. huur extra ontvanger) bovenop de voor mij geldende 15 euro per maand verhoging. Misschien vinden sommigen dat niet belangrijk, maar ik vindt 180 euro per jaar + voorlopig 4 euro per maand wel best veel geld, in elk geval genoeg om over te stappen. Zeker omdat het bij Tweak ook maar afwachten is of alles direct goed zal werken.
Ik heb nu Telfort besteld, die kunnen nog op tijd leveren hebben ze beloofd. In totaal wordt voor mij hun alles-in-1 glasvezelpakket 40 euro per maand (en geen aansluitkosten), of 45 euro per maand inclusief HBO (vanwege combinatievoordeel omdat ik al een SIM-only bij Telfort heb lopen). Het geld dat ik daarmee bespaar besteed ik graag aan iets anders dan hogere maandlasten bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_density
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 13:42
Dat tweak bestaande klanten nauwelijks tegemoet komt is jammer en daarom ben ik overgestapt.
Zou ik wel blijven en dezelfde functionaliteit willen dan gaat het bij mij +/-20 euro per maand omhoog en dan is overstappen toch leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsdeboer
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 09:27
Hier hetzelfde verhaal.

De manier waarop Tweak met (een deel) van haar klanten omgaat, is echt absurd. Ik ben nog geen half jaar volledig aangesloten bij Tweak, maar ik ben blij dat ik die ellende achter me kan laten. Heeft me heel veel geld en energie gekost om Tweak groen hier fatsoenlijk aan de praat te krijgen.

Nu over naar Vodafone. Een ding is zeker; slechter dan Tweak kunnen ze het in elk geval niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
Zie ook mijn schrijven met vervolgens de reactie van Tweak.

Ik heb een paar vragen over het nieuw contract i.v.m. TV platform wijziging (Sparkle)

Beste Tweak,

Een en al lof dat jullie door ontwikkelen en (zoals wordt beweerd) een eigen platform neer te willen zetten om onder het juk van de grote spelers als (KPN) vandaan te kunnen.
Echter klopt iets niet in het verhaal van Tweak... want bij Scarlet, Solcon, Fiber, Telfort en Vodafone gebeurt er niets en zie ik geen soortgelijke ontwikkeling wat betreft beëindiging van wholesale contracten.
KPN verwijst “beëindiging van wholesale contracten” zelfs naar het land der fabelen
Saillant detail in deze is enkel een prijsverhoging bij KPN die nota bene op 01JULIE2014 doorgevoerd zal worden.

Dat je de huidige vaste klanten met de zogenaamde “persoonlijke aanbieding” een schop onder hun achterste verkoopt en zo in een verdomhoekje weg zet met huidige “TAKE IT OR LEAVE IT” mentaliteit is in en in triest, onbeschoft en eigenlijk juridisch niet toelaatbaar.
In mijn geval “Tweak blauw” toen bewust voor gekozen ga ik er alleen maar op achteruit behalve zo genaamd op internet snelheid.

1. DVB-C komt waarschijnlijk te vervallen waarbij mijn huis installatie onbruikbaar wordt en opnieuw zal moeten investeren in IPTV.
2. Zender pakket is zelfs met premium bedroevend minder dan wat er nu met Tweak blauw geboden wordt .
3. Ik heb onkosten gemaakt door apparatuur aan te schaffen om internet stabiel en telefonie storingsvrij en werkend te krijgen omdat de apparatuur die Tweak meelevert (Packetforce) gewoon niet werkt dus niet voldoet.
Ik ga er zoals u kunt zien op alle fronten (waarbij waarschijnlijk hele diensten komen te vervalen) op achteruit in de nieuwe situatie.
Tweak kan daarom onmogelijk beweren dat zij mij met dit nieuw “persoonlijk aanbod” een passend, gelijkwaardig of beter alternatief aanbieden.
In alle gevallen ga ik er ondanks alle kortingen sterk op achteruit en moet ik meer gaan betalen voor minder (downgrading).

“Tweak” zal zijn vaste klanten bij dergelijke ingrijpende veranderingen (is juridisch vastgelegd) te allen tijde een passend, gelijkwaardig of beter alternatief tegen dezelfde prijs moeten aanbieden of moeten compenseren.
Persoonlijk heb ik er geen moeite mee als het gebodene iets duurder wordt als het maar aan hierboven genoemde criteria voldoet.

Wat Tweak nu doet is alles en iedereen over een kam scheren waarbij de meesten bij het nieuwe "aanbod" een duidelijke teruggang in dienstverlening en gedwongen koppelverkoop van premium pakket (HBO) voor meer geld door hun strot geduwd krijgen.
Ik hoop dat u bovenstaande ter harte en in overweging neemt zo doende uw vaste klanten alsnog een passende of persoonlijke oplossing kunt aanbieden.

Voor ik een weloverwogen besluit kan nemen vraag ik u duidelijk antwoord te geven op de nu volgende vragen:

1. Wat verandert er voor mij (Tweak blauw 35 Mbit) nu precies?
2. Komt met het nieuwe Sparkle DVB-C te vervallen?
3. Is het mogelijk huidig contract voort te zetten met alleen internet + bellen?
4. Komt na 01 JULIE 2014 het gehele contract te vervallen of alleen het tv gedeelte?
5. Welke apparatuur dient in mijn persoonlijk geval vervangen te worden als ik besluit van Tweak blauw naar het nieuwe 100/100 of 250/250 abonnement over te stappen?
6. Kan ik na overstap nog altijd maandelijks alles kosteloos opzeggen indien nieuwe (levering) abonnement niet bevalt?
Bij voorbaat dank met vriendelijke groet,

Reactie van Tweak,

Geachte Klant,

Het is zeer vervelend om te lezen dat u er op achteruit gaat met onze nieuwe abonnementsvormen. Wij hebben gekeken naar een passende oplossing voor alle klanten van Tweak en daar zijn de pakketten uitgekomen zoals deze nu op de website staan.
Mocht u niet akkoord gaan met de mogelijkheden beschreven op het antwoord formulier, dan bent u vrij om het contract kosteloos te ontbinden met een opzegtermijn van 1 maand.

Om uw vragen te beantwoorden:
1. Zoals in de brief staat beschreven, komt er een andere snelheid en een nieuw TV aanbieder. Dit is in feite het enige dat wijzigt.

2. Ja, DVB-C komt niet terug bij Sarql.

3. Ja, dat is zeker mogelijk dit kunt u op het antwoord formulier met pen bijschrijven, dan zullen wij dit verwerken.

4. Als u niet reageert wordt op 1 juli de gehele verbinding opgeheven en het contract beëindigt.

5. Op dit moment kunnen wij nog niet zeggen welke appratuur er precies vervangen wordt, TV ontvangers worden hoe dan ook vervangen en er zou sprake kunnen zijn van een nieuwe router.

6. Als u ons het antwoordformulier terug stuurt gaat u verder met de periode waarin u zich nu bevindt in het huidige contract, opzeggen is dan niet mogelijk mits u het contract afkoopt. Als u niet meer vast zit aan een 1 of 2 jarig contract kunt u maandelijks opzeggen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen
Tweak

En ja ook ik heb heb helaas fors geinvesteerd om het internet stabiel en telefonie werkend te krijgen.
Erg jammer dit allemaal.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@kemley, helaas geeft Tweak geen duidelijk antwoord op je vragen en draait wat om de hete brij heen.
Ze zeggen een oplossing te bieden voor alle klanten, maar leggen niet uit waarom jij niet bij "alle" klanten hoort.
Het zou beter zijn als Tweak zou zeggen dat bv 90% van de klanten een gelijkwaardig of beter product krijgt en 10% niet. Ik noem maar een willeurige waarde want de cijfers ken ik niet.
Het is altijd moeilijk iedereen tevreden te stellen maar inzicht in de cijfers zou al een stuk helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
Klopt HoppyF maar Tweak is als provider eigenlijk juridisch verplicht vaste klanten een passend aanbod te doen.
Nu is een passend aanbod voor iedere klant anders en een zeer ruim begrip, begrijp ook dat het bijna onmogelijk is.
Wat Tweak doet lijkt er echter in de verste verte niet op.
Ik zou er minder moeite mee hebben en zelfs bereid zijn iets meer te betalen als Tweak zijn vaste klanten een beetje serieus nam en haar best had gedaan kijkend naar de pakketgroepen die ze nu hebben lopen bij wijze van compromie met een aanbod te komen.
Alleen zo toon je respect en waardering voor je klanten en zijn deze ook tot meer bereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken me in het gevoel dat je verwoordt, maar
kemley schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 20:52:
[...]
Tweak is als provider eigenlijk juridisch verplicht vaste klanten een passend aanbod te doen.
[...]
is voor zover ik weet alleen het geval voor klanten die nog in een (jaar)contract zitten, niet voor klanten die hun contractstermijn reeds voorbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 22:05:
Ik herken me in het gevoel dat je verwoordt, maar

[...]

is voor zover ik weet alleen het geval voor klanten die nog in een (jaar)contract zitten, niet voor klanten die hun contractstermijn reeds voorbij zijn.
Ook niet. De optie tot ontbinding is voldoende. Beste optie is gewoon opzeggen en veel plezier met de xbox of tablet die je in feite niet hoeft af te betalen. En je kunt bovendien weer het nieuwkomer voordeel krijgen bij een andere provider. Het is allemaal een gedoe snap ik maar je kunt er ook weer een voordeeltje uit halen.

[ Voor 14% gewijzigd door JP1980 op 10-05-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zegt de provider, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Nu heb ik geen rechten gestudeerd maar ik ben eigenlijk wel overtuigd dat dit zo is. Behalve veel gedoe ben je namelijk niet echt benadeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Precies.
Zij nemen het verlies van klanten die aan een actie hebben meegedaan en niet willen blijven, voor lief.
De groep klanten die overstappen teveel gedoe vinden en daarom blijven zitten hoopt Tweak te behouden.
Het kan toch zijn dat van de blijvers er toch mensen gaan overstappen als ze in de gaten krijgen ergens anders toch meer voordeel te halen is en de overstap zonder veel problemen kan verlopen.
Het ligt in de verwachting dat overstappers hun positieve ervaringen wel op GoT zullen willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Iedereen redeneert anders. Voor de 1 zijn kosten belangrijk. Voor de ander kwaliteit van de streams. Voor de ander de mogelijkheden van de STB. Voor de ander stabiliteit. Service voor weer iemand anders. Gemak voor de 'ik wil er geen omkijken naar hebben' persoonlijkheid.

Als Tweak straks een goed product levert hebben ze - ondanks dat het niet altijd de voordeligtste is - straks gewoon een stuk blijvend marktaandeel. Het is wel van belang dat de lancering vrij vlekkeloos gaat anders zie ik het wel somber in.

De meesten die je hier hoort zijn ontevreden over de kosten. De rest hoor je niet zo veel.

edit: en dan vergeet ik mijn eigen motivatie om te blijven. En dat is principeel. Vind het wel fijn dat een poging gedaan wordt om het televisielandschap wat open te breken met alternatieven. Dus dat wil ik wel (niet oneindig natuurlijk) even een kans geven.

[ Voor 25% gewijzigd door JP1980 op 10-05-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JP1980 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 22:17:
[...]

Nu heb ik geen rechten gestudeerd maar ik ben eigenlijk wel overtuigd dat dit zo is. Behalve veel gedoe ben je namelijk niet echt benadeeld.
Heel zwart-wit geldt het nadeelsvereiste bij een onrechtmatige daad.
Bij een contract geldt primair dat beide partijen moeten nakomen wat er is afgesproken. Wat voor mij de motivering is om dat contract af te sluiten weet de andere partij niet, en een ander kan ook niet zeggen of ik daardoor benadeeld ben. Misschien past een Sparql STB wel niet bij mijn interieur, om maar eens wat geks te noemen.

Vergelijk het met de aankoop van een nieuwe auto. Als jij een blauwe Golf hebt besteld, en een witte geleverd krijgt (met voor de rest dezelfde specs en tegen dezelfde prijs), ga je dan ook akkoord? Je bent dan ook niet benadeeld, toch?

Daarnaast geldt dat één van de diensten voor een aantal gebruikers compleet vervalt (DVB-C). Dat zal voor sommigen zeker een benadeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Je kunt het afnemen van diensten niet vergelijken met het kopen van een product. En zoals ik zei je had gelijk als de optie tot ontbinden niet bestaat. Maar nu kan je kostenloos overstappen naar een provider die wel weer iets bied wat op maat is.

Overigens staat in je contract waarschijnlijk een heel algemene tekst zoals 'Tweak levert de dienst televisie + internet + telefoon' en de geleverde pakketten en apparatuur zijn aan verandering onderhevig. (deze worden wel vaker veranderd).

Alleen de prijswijziging is mijn inziens een echte contractswijziging en daarvoor bied Tweak de mogelijkheid tot ontbinden.

Snap ook niet zo goed waarom dit juridisch uitgezocht moet worden. Wat een werk en nutteloos want de dienst komt niet terug omdat dit waarschijnlijk niet mogelijk is. Mocht juridisch worden besloten dat Tweak ook de oude diensten moet leveren dan betekend dit het einde van Tweak en kan je alsnog een alternatief zoeken. Volgens mij zijn er alternatieven die (bijna) exact hetzelfde zijn als tweak blauw maar dan voor dezelfde prijs of zelfs goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, wat wil je nou? Je zegt zelf ergens zeker van te zijn maar je snapt niet dat anderen het zouden willen uitzoeken? Begin dan zelf niet met waarheden te verkondigen waar anderen (die mogelijk wel rechten gestudeerd hebben) aan twijfelen.
Natuurlijk is een dienst anders dan een product, maar daar gaat het niet over. Het ging over jouw stelling dat mensen niet benadeeld waren. Wat voor nadeel zou jij hebben van een andere kleur auto?

Dat de optie tot ontbinden voldoende is, is een kul argument, waar jij kennelijk intrapt. Beide partijen moeten gewoon de afspraken nakomen. Bovendien levert ontbinden/overstappen meestal wel nadeel op, in de zin van een investering in tijd en opnieuw betalen van aansluitkosten.

En zoals ik al eerder meldde: het compleet vervallen van een dienst (een kernbeding) kan niet met een wijzigingsbeding worden opgevangen.
Dat jij alleen een prijswijziging een contractswijziging vindt, maakt nog niet dat het Nederlandse Burgerlijk Wetboek niet meer van toepassing is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 23:05:
Ja, wat wil je nou? Je zegt zelf ergens zeker van te zijn maar je snapt niet dat anderen het zouden willen uitzoeken? Begin dan zelf niet met waarheden te verkondigen waar anderen (die mogelijk wel rechten gestudeerd hebben) aan twijfelen.
Natuurlijk is een dienst anders dan een product, maar daar gaat het niet over. Het ging over jouw stelling dat mensen niet benadeeld waren. Wat voor nadeel zou jij hebben van een andere kleur auto?

Dat de optie tot ontbinden voldoende is, is een kul argument, waar jij kennelijk intrapt. Beide partijen moeten gewoon de afspraken nakomen. Bovendien levert ontbinden/overstappen meestal wel nadeel op, in de zin van een investering in tijd en opnieuw betalen van aansluitkosten.

En zoals ik al eerder meldde: het compleet vervallen van een dienst (een kernbeding) kan niet met een wijzigingsbeding worden opgevangen.
Dat jij alleen een prijswijziging een contractswijziging vindt, maakt nog niet dat het Nederlandse Burgerlijk Wetboek niet meer van toepassing is ;)
Dan heb je niet goed gelezen. Heb de hele tijd al aangegeven dat het benadeelde zich uitsluitend bevind in de hinder die je ondervind cq moeite die je er in moet stoppen. Oké aansluitkosten die krijg je van mij dat is een extra nadeel. Suc6 met de moeite die je in een juridisch proces moet stoppen. Kennelijk is het die inspanning wel waard. Verder berust ik mij uitsluitend op logica. Een rechter zal de belangen van beide partijen wegen en hier een oordeel over vellen. Wellicht krijg je de aansluitkosten bij Tweak nog terug. Zou Tweak in jouw geval overigens gewoon sommeren dit te doen dat begrijp ik nog wel.

Overigens heb ik een contract met maandelijkse opzegtermijn. Laat mij even weten hoe het is gegaan. Ik snap dat je kwaad bent over de gang van zaken en geloof mij ik ben de laatste die zegt dat Tweak dit allemaal netjes doet wat betreft communicatie en dergelijke. Maar een juridische casus zal meer nodig hebben. Alleen de kosten van een proces al ...

Hier leuk leesvoor over opzegging van een duurovereenkomst:
http://www.burenlegal.com...eenkomsten-151?solution=5
Duurovereenkomst voor bepaalde tijd

Voor duurovereenkomsten voor bepaalde tijd geldt in beginsel dat deze gedurende de bepaalde tijd niet opzegbaar zijn, tenzij (i) tussentijdse opzegging uitdrukkelijk is overeengekomen, (ii) de redelijkheid en billijkheid die krachtens artikel 6:248 BW altijd op tussen partijen gesloten overeenkomsten van toepassing is met zich mee brengt dat de overeenkomst voortijdig kan worden opgezegd, of (iii) er sprake is van onvoorziene omstandigheden zoals bedoeld in artikel 6:258 BW.

Zowel voor een voortijdige opzegging krachtens artikel 6:248 als krachtens artikel 6:258 BW geldt dat er sprake moet zijn van onvoorziene omstandigheden die van dusdanige aard zijn dat de wederpartij naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst tot het overeengekomen tijdstip niet mag verwachten (HR 21 oktober 1988, NJ 1990, 439 (Mondia/Calanda)). Het criterium is de redelijkheidsnorm. Bij de invulling van deze norm spelen de volgende factoren een rol: (i) de inhoud en aard van de overeenkomst, (ii) aard en onderlinge verhouding van partijen en (iii) de gewichtigheid van de belangen over en weer. Overigens zal er niet snel sprake zijn van onvoorziene omstandigheden die een voortijdige opzegging van een voor bepaalde tijd gesloten overeenkomst rechtvaardigen.
De sleutel is 'onvoorziene omstandigheid'. Dat is eigenlijk niet te zeggen. Tweak claimt de dienst niet te continueren door veranderingen bij derde partijen zoals KPN. Ecter staat er ook weer dat er niet snel sprake zal zijn van onvoorziene omstandigheden.

[ Voor 30% gewijzigd door JP1980 op 10-05-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reageerde op je stelling dat mensen niet benadeeld worden, ik zeg voor zover ik kan zien nergens dat jij zegt dat dat geen hinder is.
Maar is hinder iets anders dan een nadeel? En waarom is ongewenst een andere STB (of ongevraagd HBO) geen nadeel en ongewenst een andere kleur van een auto wel?

Een rechter zal inderdaad de belangen van de partijen wegen. Waaronder de koppelverkoop met HBO, en de tot op heden onbewezen stelling van Tweak dat KPN stopt met het aanbieden van het wholesale pakket (wat KPN zelf ontkent).

Die procedure zal iemand anders moeten voeren trouwens (of niet), ik heb daar als Lijbrandt klant geen belang bij. Ik reageerde slechts op de juridische (on)logica... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 23:35:
Ik reageerde op je stelling dat mensen niet benadeeld worden, ik zeg voor zover ik kan zien nergens dat jij zegt dat dat geen hinder is.
Maar is hinder iets anders dan een nadeel? En waarom is ongewenst een andere STB (of ongevraagd HBO) geen nadeel en ongewenst een andere kleur van een auto wel?

Een rechter zal inderdaad de belangen van de partijen wegen. Waaronder de koppelverkoop met HBO, en de tot op heden onbewezen stelling van Tweak dat KPN stopt met het aanbieden van het wholesale pakket (wat KPN zelf ontkent).

Die procedure zal iemand anders moeten voeren trouwens (of niet), ik heb daar als Lijbrandt klant geen belang bij. Ik reageerde slechts op de juridische (on)logica... ;)
Oh heb ik ook niet gezegd of weggepoetst. Excuus. Heb mij vorige reactie wat aangepast met wat juridische info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Volgens de voorwaarden mag Tweak hun diensten en/of tarieven wijzigen, maar "Tweak zal daarbij de redelijke belangen van de Contractant in acht nemen" (staat letterlijk zo in hun voorwaarden).

Zelf zou ik dit interpreteren als dat Tweak wel de TV-dienst technisch mag veranderen zolang het qua zenderaanbod en functionaliteit redelijk vergelijkbaar is, en ook de tarieven mag verhogen, maar dat ze de tarieven voor lopende contracten moeten handhaven tot het einde van de initiele contractduur. Maar de vraag is natuurlijk of een rechter dit ook een "redelijk belang van de contractant" zou vinden. Met name de betekenis van "redelijk" staat natuurlijk open voor verschillende interpretaties. Ik ga er in elk geval geen zaak van maken (ben al aan het overstappen), maar ik begrijp niet dat Tweak niet vanuit een stukje redelijkheid / klantvriendelijkheid de tarieven van lopende contracten respecteert tot einde van de contractperiode. Ik neem aan dat maar een deel van hun klanten nog in de eerste contractsperiode zit, en van dat deel zal het contract GEMIDDELD nog ongeveer een half jaar lopen neem ik aan, dus het gemiddelde bedrag per klant wat ze hieraan kwijt zouden zijn zal niet zo heel hoog zijn en ze zouden er denk ik wel veel klanten mee kunnen behouden (mij hadden ze er in elk geval mee kunnen behouden, ik heb dit namelijk exact voorgesteld, maar dit werd door Tweak geweigerd).

Vaak betalen providers heel wat meer om klanten binnen te halen / te behouden (b.v. XBox). Maar goed, kennelijk heeft Tweak andere marketingoverwegingen gemaakt. Ze moeten er alleen wel goede redenen voor hebben lijkt mij als je een dergelijk risico op weglopende klanten voor lief neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:34
Zo, knoop doorgehakt en KPN Alles-in-één Standaard besteld. Niet persé goedkoper, maar Spotify had ik al en dat spaar ik dan weer uit.
Eigenlijk was ik wel benieuwd naar het Sparql platform, maar de manier waarop ik door Tweak op korte termijn tot een keuze gedwongen wordt, bevalt me niks. Ze hoeven mij echt niet wijs te maken dat het gelijkwaardig is. De zenders die ik nu heb, analoge aansluiting die ik nog steeds in de slaapkamer naar volle tevredenheid gebruik, het zou zo'n 15 euro per maand duurder worden terwijl ik helemaal niet op HBO zit te wachten.
Dan maar naar KPN met standaard 2 ontvangers, Spotify erbij en een platform waarvan ik weet dat het nu werkt. Misschien heb ik het mis en is iedereen straks laaiend enthousiast over Sparql, maar ik kijk de kat even uit de boom.
Voor mezelf zou ik nog wel een experimentje aan durven, maar ik heb 3 dochters en een vrouw die een stuk minder enthousiast zijn over bleeding edge technology en die gewoon willen dat het werkt.

Jammer van de nieuwsserver, die zal ik toch missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:25
Wat ik deze discussie mis is het volgende.
Als ik een 2 jarig abbo aanga en ik wil eerder stoppen dan word ik geacht de rest van abbo af te betalen. Bij bedrijven werkt dat altijd anders.

Als in dit geval tweak om wat voor reden dan ook overstapt op een nieuw abbostructuur. En ik wil niet mee dan kan ik wel in eens zonder kosten het abbo beëindigen. Ik krijg geen compensatie voor de resterende 2 jaar in dit voorbeeld.

Als een bedrijf zo makkelijk van een contract af kan zonder bijkomende kosten te betalen aan de klant. Dan zou het andersom ook moeten kunnen.
Maar dan zegt iedereen, je hebt zelf bewust dit contract aangegaan voor 2 jaar. Dus niet klagen of zeuren dat je nu ontevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:44
Je kan altijd naar een advocaat stappen en proberen geleden schade van Tweak terug te eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Nieuwe week, nieuwe kansen :)
Wie o wie zal als eerste de bevestigingsbrief krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 10:38
Ik zit ook met smart te wachten op verdere actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:57
TurboTon1973 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:06:
Als ik een 2 jarig abbo aanga en ik wil eerder stoppen dan word ik geacht de rest van abbo af te betalen. Bij bedrijven werkt dat altijd anders.

Als in dit geval tweak om wat voor reden dan ook overstapt op een nieuw abbostructuur. En ik wil niet mee dan kan ik wel in eens zonder kosten het abbo beëindigen. Ik krijg geen compensatie voor de resterende 2 jaar in dit voorbeeld.

Als een bedrijf zo makkelijk van een contract af kan zonder bijkomende kosten te betalen aan de klant. Dan zou het andersom ook moeten kunnen.
Maar dan zegt iedereen, je hebt zelf bewust dit contract aangegaan voor 2 jaar. Dus niet klagen of zeuren dat je nu ontevreden bent.
Je gaat een contract aan als afnemer (jij) van een dienst bij een leverancier (Tweak in dit geval). Daarin ben je overeengekomen dat de leverancier zijn diensten bij jou aflevert.
Op het moment dat de leverancier dit wijzigt, dan mag je de overeenkomst beëindigen.

Als het andersom zou zijn, dan moet er een goede reden aan ten grondslag liggen waarom jij de dienst niet meer kan afnemen. Een reden zou kunnen zijn dat het financieel niet haalbaar is of dat de afnemer is overleden en dus geen gebruik meer maakt van de diensten.

Waarom zou jij compensatie moeten krijgen op het moment dat je het abonnement stopt? Jij geeft ze toch ook geen alternatief waar ze zonder kosten naar mogen overstappen? (ja, ik charcheer misschien, maar snap je wat ik bedoel?)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 10:12
TurboTon1973 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:06:

Sterker nog. Ik heb wat navraag gedaan en waarschijnlijk ga je het winnen als je dit voor de rechter brengt.
De feiten zijn namelijk dat Tweak dan wel geen gebruik meer kan/wil maken van de KPN diensten maar dat zij een alternatief voorhanden hebben.
Dat geldt ook voor de internetsnelheid. Deze brengen ze in voorkomende gevallen terug maar laten de klant er meer voor betalen.
Ook hier hebben ze een alternatief dus overmacht is niet aan de orde.

Waar Tweak ongetwijfeld op hoopt is dat de klant niet naar de rechter stapt en die enkeling die dat eventueel wel zal doen bieden ze wel een alternatief.
En juist die arrogantie heeft me doen besluiten niet naar een rechter te stappen om naleving van het contract af te dwingen maar gewoon weg te gaan naar een andere provider.
Als veel mensen dit doen, dan voelt Tweak dit uiteindelijk in het enige plekje waarin zij, naar mijn idee, een gevoel bij de klant hebben: Hun portemonnee.

Het is niet dat ik dom ben. Jij bent gewoon zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 20:44
goldvinger schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:09:
Nieuwe week, nieuwe kansen :)
Wie o wie zal als eerste de bevestigingsbrief krijgen :)
Ik heb het antwoordformulier gemaild ipv per post op 6 mei (naar het info account).
Leek me wel zo snel.
Had dezelfde dag deze reactie terug. Ik weet niet of dit de brief is waar je op doelt natuurlijk:
Het antwoordformulier is in goede orde ontvangen en zal worden verwerkt.
...
Binnen 3-4 weken verwachten wij de nieuwe verbinding te kunnen leveren.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Voor verdere vragen, neem gerust contact met ons op.
...
Als dit waarheid is, dan wordt ik dus ongeveer eerste week van juni gemigreerd.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
En wat geeft mijn.tweak.nl aan bij jou ?
Hij/Wij bedoelen: een reactie van na dat je de getekende contract hebt terug gestuurd naar Tweak! Wij hebben al een brief gekregen met onze nieuwe inloggegevens voor Mijn.tweak.nl, maar nog geen brief/email/ nieuwe status op mijn.tweak.nl met informatie hoe wat en wanneer je aangesloten zal worden...

[ Voor 85% gewijzigd door kmichael op 12-05-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 20:44
kmichael schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:04:
En wat geeft mijn.tweak.nl aan bij jou ?
Hij/Wij bedoelen een reactie van na dat je de getekende contract hebt terug gestuurd naar Tweak! Wij hebben al een brief gekregen met onze nieuwe inloggegevens voor Mijn.tweak.nl, maar nog geen brief/email/ nieuwe status op mijn.tweak.nl met informatie hoe wat en wanneer je aangesloten zal worden...
Op mijn.tweak.nl is niks te herkennen van de migratie. Dit is nog hetzelfde als daarvoor.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
marcdek schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:46:
[...]

Sterker nog. Ik heb wat navraag gedaan en waarschijnlijk ga je het winnen als je dit voor de rechter brengt.
De feiten zijn namelijk dat Tweak dan wel geen gebruik meer kan/wil maken van de KPN diensten maar dat zij een alternatief voorhanden hebben.
Dat geldt ook voor de internetsnelheid. Deze brengen ze in voorkomende gevallen terug maar laten de klant er meer voor betalen.
Ook hier hebben ze een alternatief dus overmacht is niet aan de orde.

Waar Tweak ongetwijfeld op hoopt is dat de klant niet naar de rechter stapt en die enkeling die dat eventueel wel zal doen bieden ze wel een alternatief.
En juist die arrogantie heeft me doen besluiten niet naar een rechter te stappen om naleving van het contract af te dwingen maar gewoon weg te gaan naar een andere provider.
Als veel mensen dit doen, dan voelt Tweak dit uiteindelijk in het enige plekje waarin zij, naar mijn idee, een gevoel bij de klant hebben: Hun portemonnee.
Persoonlijk - in die situatie - zou ik ook nu je overstapt gewoon een claim neerleggen bij Tweak voor het terug krijgen van een evenredig deel (looptermijn / verstreken termijn) van de installatie kosten. Dit is de financiële investering die je gemaakt hebt om 2 jaar ongestoord van de diensten gebruik te maken.

Verder dan dat denk ik niet dat een eventuele rechtsgang iets zal opleveren. Immers de optie tot ontbinding bestaat en dat is meestal voldoende. Er wordt gewoon een belangenafweging gemaakt. De rechtszaak zal duurder zijn dan wat het oplevert.

Of het arrogant is van Tweak om jou niet de diensten te geven voor de oude prijs? Als ik zelf een dergelijk bedrijf zal runnen zou ik ook geen diensten onder kostprijs gaan leveren zeker omdat de kans vrij groot is dat na de vaste contractperiode deze klant toch wegloopt. Als Tweak echt 'gedwongen' is deze stappen te ondernemen dan is de botte bijl een noodzakelijk kwaad als ondernemer. Vinden ze waarschijnlijk zelf ook niet leuk maar ja een bedrijf is geen sociale instelling. De schoorsteen moet roken. Ze zullen vast zelf deze afweging wel gemaakt hebben dat is echt geen ondoordachte beslissing geweest. Want in klanten heb je geïnvesteerd en als die weglopen ben je een gedeelte van die investering kwijt.

Wat wel eens mooi zou zijn dat Tweak gewoon eens het eerlijke volledige verhaal geeft over de situatie, net als de toekomstplannen met de nieuwe dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ook ik vind het te kort door de bocht om te stellen dat Tweak alleen maar met de portemonnee denkt.

Ik ken persoonlijk Tweak wel echt als meer dan dat. Natuurlijk, ze willen ook geld verdienen en als ze in hun nieuwe opzet ineens onder kostprijs zouden moeten werken (bijvoorbeeld omdat KPN WBA icm. WBA Broadcast Streams veel duurder is dan WMP), dan snap ik de beslissing wel.

Echter, hier hadden ze dan wel wat transparanter over mogen zijn. En ook over de beslissing om HBO tot standaard te maken maar hiermee de basis- en premiumpakketten wel veel duurder tov. de concurrentie waar HBO gewoon een optie is, daarover kan je discussieren.

Of je een rechtszaak hierover zal winnen is inderdaad overigens een 1e. Of het de moeite en frustratie waard is, is een tweede. Met je voeten stemmen is waarschijnlijk het beste (minst slechte) wat je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

JP1980 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:18:
[...]
Wat wel eens mooi zou zijn dat Tweak gewoon eens het eerlijke volledige verhaal geeft over de situatie, net als de toekomstplannen met de nieuwe dienst.
Precies, dat is een van de punten waar Tweak het nodige te verbeteren heeft. Communicatie is niet hun sterke punt. Zeker op het gebied van internet wil je als klant graag weten waar je aan toe bent en wat de roadmap van je ISP is. Zo zou ik graag willen weten wanneer ze verwachten 10Gbit verbindingen te gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAVZ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:32
Heb vandaag ook de knoop maar doorgehakt. Ik zit niet te wachten op HBO en extra kosten bij de andere tv's in huis door het vervallen van analoog en niet meer bruikbaar zijn van amino a110 op een andere tv. Kost me in totaal 15% meer per maand. Stap over naar een ander en ga ook nog € 16 per maand minder betalen.
Slechte communicatie besluit en onvoldoende onderbouwd naar klanten toe. Alls we de kosten niet kunnen verhogen verzinnen we wel iets waardoor we meer in de pocket kunnen krijgen zo komt het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
eymey schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:05:
Ook ik vind het te kort door de bocht om te stellen dat Tweak alleen maar met de portemonnee denkt.

Ik ken persoonlijk Tweak wel echt als meer dan dat. Natuurlijk, ze willen ook geld verdienen en als ze in hun nieuwe opzet ineens onder kostprijs zouden moeten werken (bijvoorbeeld omdat KPN WBA icm. WBA Broadcast Streams veel duurder is dan WMP), dan snap ik de beslissing wel.

Echter, hier hadden ze dan wel wat transparanter over mogen zijn. En ook over de beslissing om HBO tot standaard te maken maar hiermee de basis- en premiumpakketten wel veel duurder tov. de concurrentie waar HBO gewoon een optie is, daarover kan je discussieren.

Of je een rechtszaak hierover zal winnen is inderdaad overigens een 1e. Of het de moeite en frustratie waard is, is een tweede. Met je voeten stemmen is waarschijnlijk het beste (minst slechte) wat je kan doen.
Wat betreft HBO ook even vanuit ondernemersperspectief. Je gaat met een nieuw product de markt op en je wilt jezelf onderscheiden van de rest. Als je hetzelfde gaat leveren voor hetzelfde of meer geld dan krijg je geen nieuwe klanten dus wil je ervoor zorgen dat je bij een bepaald gedeelte van de markt gunstig uit de bus komt. Waarschijnlijk hebben ze met HBO uitonderhandeld dat ze vrij goedkoop deze zenders mogen doorgeven maar dat deze goedkope prijs alleen zal gelden als ze het aanbieden aan een groot deel van hun abonnees. Helaas inderdaad bestaande klanten kopen er niks voor maar dat HBO in het basispakket zit dat heeft ook gewoon een commerciële reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Met de commerciele redenatie erachter kan ik het voor een groot deel eens zijn.

Echter vraag ik me dan nog steeds af of het een verstandig besluit is geweest. Hoe groot is de doelgroep die op HBO zit te wachten? En zelfs met HBO erbij zit het dan nog aan de dure kant, met nog behoorlijk wat missende zenders.

Ik denk zelf toch nog steeds dat men met 'normale' pakketten (a la KPN of Vodafone) en een wat minder forse prijsstelling meer klanten over de streep had kunnen trekken. Onderscheid hadden ze wat mij betreft ook prima kunnen maken met een top set top box, originele streams zonder hercodering (dus een top kwaliteit in vergelijking met KPN), etc.

Of op z'n minst een wat beter pakket bij het "light" tv-abonnement met ook daar wat meer inbegrepen.

Maar goed, we zullen zien wat uiteindelijk het resultaat is. En of dat het door Tweak beoogde resultaat is :)

Toevallig sprak ik vrienden van me uit Almere Buiten, met een Tweak Groen 50/50 pakket. En die voelen het hen gedane aanbod juist weer als een super aanbod (dat ze HBO erbij krijgen vinden ze vooral erg fijn).

Dus tsja.....

Het is en blijft persoonlijk wie zich genaaid voelt en wie niet. Tot nu toe lijken vooral de mensen die bewust voor Tweak Blauw hebben gekozen (voor zo ver ze het konden krijgen) degenen die het meest verliezen.

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 12-05-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
eymey schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:44:
Met de commerciele redenatie erachter kan ik het voor een groot deel eens zijn.

Echter vraag ik me dan nog steeds af of het een verstandig besluit is geweest. Hoe groot is de doelgroep die op HBO zit te wachten? En zelfs met HBO erbij zit het dan nog aan de dure kant, met nog behoorlijk wat missende zenders.

Ik denk zelf toch nog steeds dat men met 'normale' pakketten (a la KPN of Vodafone) en een wat minder forse prijsstelling meer klanten over de streep had kunnen trekken. Onderscheid hadden ze wat mij betreft ook prima kunnen maken met een top set top box, originele streams zonder hercodering (dus een top kwaliteit in vergelijking met KPN), etc.

Of op z'n minst een wat beter pakket bij het "light" tv-abonnement met ook daar wat meer inbegrepen.

Maar goed, we zullen zien wat uiteindelijk het resultaat is. En of dat het door Tweak beoogde resultaat is :)
Ik denk persoonlijk (maar dat is ook maar speculeren) dat Tweak uiteindelijk hun eigen PoP's wil hebben op zoveel mogelijk plaatsen in Nederland net zoals dit nu het geval is in Enschede en Almere. Echter dit zal nog even duren voordat het zover is, als het al zo ver komt. Ze zijn maar een kleine partij. Met eigen PoP's bewerkstelligen ze een flinke reductie in hun kostprijs. In Almere/Enschede worden de abonnementen 9 euro goedkoper aangeboden.

Overigens welke zenders missen er volgens jou? Met het premium pakket kom ik volgens mij ongeveer op hetzelfde aantal uit als met tweak blauw. Mis in elk geval geen zenders waar ik normaal gesproken naar kijk. Verder zelfde internetsnelheid en 'maar' 2 euro duurder waarbij HBO extra is (maar dat hoef ik persoonlijk ook niet).

Overigens waar ik op hoop is dat de STB een grote toegevoegde waarde gaat leveren wat de meerprijs wellicht goedmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35

Mappy

Piramide van Austerlitz

JP1980 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:52:
Overigens welke zenders missen er volgens jou?
Bijvoorbeeld Eurosport, diverse lokale zenders.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Mappy schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:38:
[...]

Bijvoorbeeld Eurosport, diverse lokale zenders.
Ik vraag me af hoeveel mensen daar naar kijken, ik heb ze iig nog nooit aangezet en ik had ze uit de lijst gehaald als het mogelijk zou zijn.

Vraag me trouwens af of dat straks kan met de nieuwe Sparql STB: weer net als vroeger zelf je zenders indelen. Zou wel een heel goede USP zijn want het feit dat dat nu niet kan is echt super storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Aaargh! schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:07:
[...]

Ik vraag me af hoeveel mensen daar naar kijken, ik heb ze iig nog nooit aangezet en ik had ze uit de lijst gehaald als het mogelijk zou zijn.

Vraag me trouwens af of dat straks kan met de nieuwe Sparql STB: weer net als vroeger zelf je zenders indelen. Zou wel een heel goede USP zijn want het feit dat dat nu niet kan is echt super storend.
Je kunt weliswaar niet de lijst sorteren, maar je kan toch gewoon zenders uit de lijst halen?

Ik zat trouwens te denken, over het sparql debacle, en wat als je nu niet reageert en zij dus eigenlijk zomaar de stekker eruit trekken. Mag dat juridisch wel? En wat als je nu in het buitenland zit? Een kennis van mij zit nu in China voor langere tijd ivm studie etc. maar die zou bij thuiskomst erachter komen dat alles afgesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Tarabass schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:32:
[...]

Je kunt weliswaar niet de lijst sorteren, maar je kan toch gewoon zenders uit de lijst halen?
Optie niet kunnen vinden (Amino 140).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Aaargh! schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:41:
[...]

Optie niet kunnen vinden (Amino 140).
Sorry dat ik je op het verkeerde been heb gezet. Ik ging van de motorola's uit waarop dit wel kan. Even niet aan gedacht dat er ook mensen met Amino's zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:14
eymey schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:44:
Het is en blijft persoonlijk wie zich genaaid voelt en wie niet. Tot nu toe lijken vooral de mensen die bewust voor Tweak Blauw hebben gekozen (voor zo ver ze het konden krijgen) degenen die het meest verliezen.
Als ik niet in Almere had gewoond maar dus wel Tweak Blauw had zoals ik de afgelopen jaren heb gehad, dan was ik ook zeker naar een andere provider overgestapt. Puur het feit dat ik in Almere Sparql Basic voor de prijs van Light krijg, en €5 korting op het Internet, waarbij ik wel omhoog ga van 50 Mbit naar 100 Mbit, heeft mij doen besluiten om bij Tweak te blijven.

Dat ik voor de opnemen functie maandelijks moet bijbetalen neem ik dan maar op de koop toe. Op dit moment huur ik tenslotte ook de decoder met harddisk-recorder als upgrade op de gewone decoder. Praktisch weinig verschil daar.

Wel mis ik de analoge TV straks, maar ik ben me er van bewust dat dat op termijn toch een aflopende zaak is. Dus dan maar een extra monitor aanschaffen om een extra decoder op aan te sluiten. Gelukkig heb ik de financiële middelen om me dat te veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:25
Hashtag schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:23:
[...]

Je gaat een contract aan als afnemer (jij) van een dienst bij een leverancier (Tweak in dit geval). Daarin ben je overeengekomen dat de leverancier zijn diensten bij jou aflevert.
Op het moment dat de leverancier dit wijzigt, dan mag je de overeenkomst beëindigen.

Als het andersom zou zijn, dan moet er een goede reden aan ten grondslag liggen waarom jij de dienst niet meer kan afnemen. Een reden zou kunnen zijn dat het financieel niet haalbaar is of dat de afnemer is overleden en dus geen gebruik meer maakt van de diensten.

Waarom zou jij compensatie moeten krijgen op het moment dat je het abonnement stopt? Jij geeft ze toch ook geen alternatief waar ze zonder kosten naar mogen overstappen? (ja, ik charcheer misschien, maar snap je wat ik bedoel?)
Jij begrijpt gedeeltelijk en waarschijnlijk helemaal wat ik bedoel. Wat ik bedoel te zeggen is. Als ik een goedkoper aanbieding kan krijgen voor glasvezel in dit geval en ik heb 2 maanden geleden een abbo afgesloten met wie dan ook voor 2 jaar. Dan mag ik ook niet het abbo beëindigen.

Ik begrijp tweak. Tot voor kort kon ik alle nu beëindigde abbonementen afsluiten.

In een lang verleden had ik toen het wappen niet in kwam z'n 10 jaar geleden een abbo bij vodafone.
Een duur abbo genomen voor telefoon. En toen ik dit abbonement afsloot bij de vf winkel in Utrecht en Veenedaal werd gezegd dat internetten van de belminuten afgingen. Zoals nu bv Hollandse nieuwe heeft. Toen ik op vakantie ging en mijn e-mail enz ging checken bleek dat ik voor internetten extra moest betalen. Gelukkig was ik zo slim om te controleren als het echt van belminuten afging. Dat bleek niet zo te zijn. Ik moest toen € 75,00 betalen voor internetten,

Toen had ik zoiets ja als ik dit van te voren geweten had dan had ik dit abbo niet genomen.
Dit gecommuniceerd. Het speet vodafone. Maar ik kon niet eerder van abbo af. Of verlagen. Ja dat kon wel maar dan moest ik volledig restant van alle belminuten af betalen.
Als consument kom je moeilijk zonder kosten van abbo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Volgens de bepalen de zenders zelf op welke zender ze zitten. Bijvoorbeeld RTL4 moet op 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
[...]

Wel meerdere mensen in dit topic alleen al (doelend op Eurosport). Voor mij alleen al een (de) reden om niet te switchen naar Tweak van Vodafone en ik kom nog wel in aanmerking voor de "goede" aanbieding (voor Almere, Enschede, ...).
Lees alweer leuke speculaties over de Sparql STB maar die Entone van Vodafone kan ook van alles maar zit gewoon dichtgetimmerd, al is Tweak natuurlijk geen Vodafone of andere grote naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
  • Laatst online: 01-10 12:10
Zit in Noord-Brabant en blijf lekker bij Tweak, ik moet zeggen dat ik aan de ene kant wel blij ben van KPN af te zijn. Ben die trage STB-en en storingen zat. Misschien ga ik wel de goede internetverbinding missen maar de tijd zal dat moeten leren.

Helaas zie ik in de voorgaande gesprekken heel wat "Nederlands" gedrag.
Ik kan zeggen uit ervaring dat wij Nederlanders graag klagen en dat zie ik hier ook voorbij komen.
Begrijp me niet verkeerd ja het wordt voor sommige gebruikers duurder maar wat krijg je er voor terug....
Ik blijf erbij dat Tweak het beste totaal pakket levert, en ben het zal best zo zijn dat het niet voor iedereen passend zal zijn, maar kijk wat er bij Tweak bij zit en maak dat bij andere providers hetzelfde volgens mij krijg je dat echt niet voor hetzelfde bedrag voor elkaar.

Wat me wel bevreemd is het volgende:
Je hebt in principe 2 gebieden in wat er aangeboden wordt:
Glas 250 en Glas 1000 voor de regio's Almere\Enschede\Boekelo.
En Glas 500, Glas 100 en Glas 50 voor de overige gebieden.
Het vreemde is dat ik dus niet kan kiezen voor Glas 500. :?
Weet iemand toevallig waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

B3v3r schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:07:
Zit in Noord-Brabant en blijf lekker bij Tweak, ik moet zeggen dat ik aan de ene kant wel blij ben van KPN af te zijn. Ben die trage STB-en en storingen zat. Misschien ga ik wel de goede internetverbinding missen maar de tijd zal dat moeten leren.

Helaas zie ik in de voorgaande gesprekken heel wat "Nederlands" gedrag.
Ik kan zeggen uit ervaring dat wij Nederlanders graag klagen en dat zie ik hier ook voorbij komen.
Begrijp me niet verkeerd ja het wordt voor sommige gebruikers duurder maar wat krijg je er voor terug....
Ik blijf erbij dat Tweak het beste totaal pakket levert, en ben het zal best zo zijn dat het niet voor iedereen passend zal zijn, maar kijk wat er bij Tweak bij zit en maak dat bij andere providers hetzelfde volgens mij krijg je dat echt niet voor hetzelfde bedrag voor elkaar.

Wat me wel bevreemd is het volgende:
Je hebt in principe 2 gebieden in wat er aangeboden wordt:
Glas 250 en Glas 1000 voor de regio's Almere\Enschede\Boekelo.
En Glas 500, Glas 100 en Glas 50 voor de overige gebieden.
Het vreemde is dat ik dus niet kan kiezen voor Glas 500. :?
Weet iemand toevallig waarom?
Omdat de pop bij jou in de buurt nog 100Mbit apparatuur bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
apis29 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 04:30:
[...]

Wel meerdere mensen in dit topic alleen al (doelend op Eurosport). Voor mij alleen al een (de) reden om niet te switchen naar Tweak van Vodafone en ik kom nog wel in aanmerking voor de "goede" aanbieding (voor Almere, Enschede, ...).
Lees alweer leuke speculaties over de Sparql STB maar die Entone van Vodafone kan ook van alles maar zit gewoon dichtgetimmerd, al is Tweak natuurlijk geen Vodafone of andere grote naam.
Als je nu op Eurosport doelt dan zou je juist bij Vodafone moeten zitten. Ik heb Eurosport 1 en 2 in HD. Lokae zenders dan niet inderdaad. Alleen alle regionale omroepen van nederland.

Volgende keer eerst beter lezen Barre73..... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 13-05-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Ondertussen is de aanmelding 2 weken de deur uit... nog geen woord van Tweak. Ze hadden het over 3-4 weken tijd voor oplevering, dan zou er toch snel iets moeten verschijnen zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
JP1980 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:52:
[...]

Ik denk persoonlijk (maar dat is ook maar speculeren) dat Tweak uiteindelijk hun eigen PoP's wil hebben op zoveel mogelijk plaatsen in Nederland net zoals dit nu het geval is in Enschede en Almere. Echter dit zal nog even duren voordat het zover is, als het al zo ver komt. Ze zijn maar een kleine partij. Met eigen PoP's bewerkstelligen ze een flinke reductie in hun kostprijs. In Almere/Enschede worden de abonnementen 9 euro goedkoper aangeboden.

Overigens welke zenders missen er volgens jou? Met het premium pakket kom ik volgens mij ongeveer op hetzelfde aantal uit als met tweak blauw. Mis in elk geval geen zenders waar ik normaal gesproken naar kijk. Verder zelfde internetsnelheid en 'maar' 2 euro duurder waarbij HBO extra is (maar dat hoef ik persoonlijk ook niet).

Overigens waar ik op hoop is dat de STB een grote toegevoegde waarde gaat leveren wat de meerprijs wellicht goedmaakt.
Met het premium pakket ja, maar dat is dus vooral een heel stuk duurder dan bij de concurrentie (o.a. door HBO wat je verplicht afneemt).

Overigens ben ik dus wel iemand die ook geregeld naar regionalen uit andere regio's kijkt (naast Omroep Flevoland bv. ook naar Omroep Gelderland).

Ik kan nu bij KPN ITNS (via Vodafone) op IPTV alle regionalen bekijken, en het toevallig de mazzel dat op mijn analoge/dvb-c headend naast Flevolandse regionalen ook Gelderse gemeenten zitten aangesloten.

Ik blijf erbij, als HBO je niet interesseert, is TV van Sparql qua pekketten maar 'schraal'. Het wordt pas iets als je (ookal wil je geen HBO) veel gaat betalen voor basic en evt. aangevuld met premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Aaargh! schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:47:
Ondertussen is de aanmelding 2 weken de deur uit... nog geen woord van Tweak. Ze hadden het over 3-4 weken tijd voor oplevering, dan zou er toch snel iets moeten verschijnen zou je denken.
Ik heb gisteren zelf een mailtje verstuurd met de vraag over de opleverdatum. Als reactie kreeg ik dat het zo'n 3 tot 4 weken zal duren. Ik heb nu een mail terug gestuurt met de vraag of dit dan tussen 22 en 29 mei opgeleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
eymey schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:56:
[...]

Met het premium pakket ja, maar dat is dus vooral een heel stuk duurder dan bij de concurrentie (o.a. door HBO wat je verplicht afneemt).

Overigens ben ik dus wel iemand die ook geregeld naar regionalen uit andere regio's kijkt (naast Omroep Flevoland bv. ook naar Omroep Gelderland).

Ik kan nu bij KPN ITNS (via Vodafone) op IPTV alle regionalen bekijken, en het toevallig de mazzel dat op mijn analoge/dvb-c headend naast Flevolandse regionalen ook Gelderse gemeenten zitten aangesloten.

Ik blijf erbij, als HBO je niet interesseert, is TV van Sparql qua pekketten maar 'schraal'. Het wordt pas iets als je (ookal wil je geen HBO) veel gaat betalen voor basic en evt. aangevuld met premium.
Had voorheen Tweak blauw 50/50 met pluspakket + hd pakket. Kwam met ongeveer gelijk aantal zenders op 2 euro duurder. Ok eurosport heb ik niet maar ik zeg ook altijd sport moet je niet naar kijken maar doen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Zojuist weer reactie ontvangen van Tweak,
Bedankt voor uw bericht. Een precieze datum kunnen wij u helaas niet geven, maar de levertijd bedraagt inderdaad 3 tot 4 weken na bestelling.
afwachten dus :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Wat is de bestelling? De dag dat jeje abbo hebt gekozen op internet of de brief hebt ondertekend ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ja inderdaad daar ben ik ook nieuwsgierig naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Het antwoordformulier op de abo wijziging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Oja en dan nog de dag dat tweak je ondertekende contract goedkeurt... Maar we MOETEN allen zo wie zo voor 1 Juli 201X omgezet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Maar hoe weet ik dat tweak mij contract goedgekeurd heeft?
Twee weken geleden heb ik het contract terug gestuurd
Zou dat betekenen dat ik over twee weken overgezet zou kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
goldvinger schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:17:
Maar hoe weet ik dat tweak mij contract goedgekeurd heeft?
Twee weken geleden heb ik het contract terug gestuurd
Zou dat betekenen dat ik over twee weken overgezet zou kunnen worden?
Niemand weet dat op dit moment, helaas.

Je mag er gewoon van uit gaat dat je vóór 1 juli wordt omgezet
Pagina: 1 ... 39 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.