Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.396 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Jammer dat tweak hier niet meer reageert
Dat had een hoop duidelijkheid kunnen verschaffen
Ik ga er naar van uit dat ik 1juli over gezet ga worden
Alles wat eerder is valt dan alleen maar mee.
Zolang de wk uitzendingen tijdens het overzetten maar niet verstoord worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
goldvinger schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:25:
Jammer dat tweak hier niet meer reageert
Tweak heeft de handen vol aan de honderden brieven die ze dagelijks binnen krijgen.
Maar af en toe hier een bericht plaatsen, vragen beantwoorden of misschien zelfs een algemene statusupdate zal zeker op z'n plaats zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuisdigitaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11-2016
De melding "binnenkort" op de sparql.nl site verwijzend naar de online tv app, is gewijzigd in "eind mei verwacht". Als ik het goed begreep is dit min of meer standaard functionaliteit van de abox42 tv omgeving. Dit geeft aan dat ze nog bezig zijn met het inrichten van de nieuwe sparql tv omgeving......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:01
thuisdigitaal schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:39:
De melding "binnenkort" op de sparql.nl site verwijzend naar de online tv app, is gewijzigd in "eind mei verwacht". Als ik het goed begreep is dit min of meer standaard functionaliteit van de abox42 tv omgeving. Dit geeft aan dat ze nog bezig zijn met het inrichten van de nieuwe sparql tv omgeving......
Bevestigd ook steeds meer mijn vermoeden dat dit hele Sparql verhaal wellicht best wel een snelle bijna ad-hoc last-minute koerswijziging is geweest van Tweak. Vandaar wellicht dat het wat rommelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
JP1980 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:42:
[...]

Bevestigd ook steeds meer mijn vermoeden dat dit hele Sparql verhaal wellicht best wel een snelle bijna ad-hoc last-minute koerswijziging is geweest van Tweak. Vandaar wellicht dat het wat rommelig is.
Dan ben ik zeer benieuwd wanneer KPN dit nieuws aan Tweak kenbaar heeft gemaakt. Vaak is KPN ook de snelste niet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
Voor de geïnteresseerden, nieuws uit eerste hand: omzettingen laten vanaf nu nog zeker 3 weken op zich wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
OriginalDon schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:03:
Voor de geïnteresseerden, nieuws uit eerste hand: omzettingen laten vanaf nu nog zeker 3 weken op zich wachten
Verbaasd mij niets. Had toch al niet verwacht dat Tweak lange tijd parallel blauw, groen en sparql gaat leveren. Daar zal ook wel een prijskaartje aan zitten. De hele omzetting moet dus in een maand plaats vinden. Had er wel op gerekend dat ik niet voor 1 juni over zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:36
En hoe zit dat met nieuwe aansluitingen? Ik zou ooit op 2 mei internet krijgen, en heb nog steeds niets. Dat begint nu wel erg vervelend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
Ik heb pasgeleden ook internet aangevraagd, als ik de doos met spullen heb ga ik echt niet wachten op een monteur die bij mij een fiber in mijn ntu gaat stoppen, zit momenteel zonder (nieuwe woning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Domokoen schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:23:
En hoe zit dat met nieuwe aansluitingen? Ik zou ooit op 2 mei internet krijgen, en heb nog steeds niets. Dat begint nu wel erg vervelend te worden.
Dan zou ik er heel hard achteraan bellen. Als de verbinding eenmaal werkt is het heel betrouwbaar, maar het aansluit proces is niet heel erg snel bij Tweak (misschien mede door KPN).

Ik had een verhuizing die in eerste instantie op de aansluitdag werkte. 3 dagen later werden de vorige bewoners afgesloten... wat dus ondertussen mijn verbinding was. Daarna heeft het meer dan 2 maanden geduurd voor we weer internet/tv/bellen hadden.

Heb daarom erg getwijfeld om verder te gaan nadat ze aangaven weer een monteur etc langs te moeten sturen, maar toch de gok gewaagd omdat ik mede ook niet op een overstap zit te wachten.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 12:10
morpheus schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:34:
[...]

Dan zou ik er heel hard achteraan bellen. Als de verbinding eenmaal werkt is het heel betrouwbaar, maar het aansluit proces is niet heel erg snel bij Tweak (misschien mede door KPN).

Ik had een verhuizing die in eerste instantie op de aansluitdag werkte. 3 dagen later werden de vorige bewoners afgesloten... wat dus ondertussen mijn verbinding was. Daarna heeft het meer dan 2 maanden geduurd voor we weer internet/tv/bellen hadden.

Heb daarom erg getwijfeld om verder te gaan nadat ze aangaven weer een monteur etc langs te moeten sturen, maar toch de gok gewaagd omdat ik mede ook niet op een overstap zit te wachten.
Ik kan dit zonder meer bevestigen.
Dit is een combinatie van de zeer stugge houding van KPN en het niet pro-actief zijn van Tweak.
Ik het geluk dat een goede servicedesk medewerker van Tweak me uit de brand kon helpen.
KPN kwam niet langs voor het aansluiten, terwijl het glas al aangesloten was. KPN gaf aan van niet. En zo ging het tot 4 maal toe door. 8)7
Er achteraan bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Net antwoord gekregen van Tweak op verschillende vragen. Om die reden ga ik denk ik Tweak toch maar een kans geven en dit avontuur aan.

• Bestaande klanten hoeven inderdaad geen administratiekosten te betalen, en de borg blijft gewoon staan indien u overstapt naar Sparql.
• Uw huidige contractduur blijft gewoon staan, zodra u uw eerste jaarcontract al heeft uitgezeten kunt u inderdaad per maand opzeggen.
• De STB's kunnen op elke mogelijke poort aangesloten worden. Het betreft een ABOX42 M12.
• KPN trekt de stekker eruit voor zelfstandige bedrijven. We moesten een keuze maken of we alles of niets van KPN wilden leveren. Andere bedrijven hebben alles van KPN in hun pakketten en wij hebben ervoor gekozen niets te doen.

Blijft staan, en dat heb ik ook aangegeven, dat ik het erg onbeschoft vind hoe het nu gaat en dat bestaande klanten meer moeten betalen voor hetzelfde of soms zelfs minder. Toch heb ik ook in mijn achterhoofd, en dat had ik ook altijd bij de problemen die ik heb gehad met telefonie en televisie, dat een groot deel van hun gedrag een resultaat is van hoe KPN hen behandeld. Ik vind het gedurfd en hoop dat Tweak nu zijn ware gezicht gaat laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
[b][message=42225927,noline]
Blijft staan, en dat heb ik ook aangegeven, dat ik het erg onbeschoft vind hoe het nu gaat en dat bestaande klanten meer moeten betalen voor hetzelfde of soms zelfs minder. Toch heb ik ook in mijn achterhoofd, en dat had ik ook altijd bij de problemen die ik heb gehad met telefonie en televisie, dat een groot deel van hun gedrag een resultaat is van hoe KPN hen behandeld. Ik vind het gedurfd en hoop dat Tweak nu zijn ware gezicht gaat laten zien.
Heb het al eens vaker gezegd maar herhaal het nog eens: persoonlijk kan ik het maar moeilijk onbeschoft kan noemen. Voor Tweak is het ook maar een zaak een bedrijf gezond te houden. Het is maar de vraag of Tweak het aanbieden van de diensten onder de kostprijs kan volhouden ook in het achterhoofd houdende dat deze klanten na de contractperiode toch gaan overstappen. De schoorsteen moet roken. Het is niet anders. Een failliet bedrijf levert niets meer. Contract of geen contract. Er is een groot verschil tussen wat wenselijk zou zijn en wat in de praktijk kan.

Alleen de communicatie daar moet aan gewerkt worden. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door JP1980 op 13-05-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:24
Tarabass schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:59:
Net antwoord gekregen van Tweak op verschillende vragen. Om die reden ga ik denk ik Tweak toch maar een kans geven en dit avontuur aan.

• Bestaande klanten hoeven inderdaad geen administratiekosten te betalen, en de borg blijft gewoon staan indien u overstapt naar Sparql.
• Uw huidige contractduur blijft gewoon staan, zodra u uw eerste jaarcontract al heeft uitgezeten kunt u inderdaad per maand opzeggen.
• De STB's kunnen op elke mogelijke poort aangesloten worden. Het betreft een ABOX42 M12.
• KPN trekt de stekker eruit voor zelfstandige bedrijven. We moesten een keuze maken of we alles of niets van KPN wilden leveren. Andere bedrijven hebben alles van KPN in hun pakketten en wij hebben ervoor gekozen niets te doen.

Laat Tweak maar eens met een hard bewijs komen dat KPN ze slecht behandeld heeft en als gevolg hiervan Tweak van allerlei maatregelen heeft moeten nemen om de abonnementen aan te passen.
Je kunt wel denken dat KPN de schuldige is maar zonder enig bewijs is dat een gevaarlijke aanname.

Als Tweak ballen heeft komen ze met dit bewijs wat ze daarmee vrijpleit en ze tot een innovatieve provider maakt die het beste met haar klanten voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Hoezo moeten ze met hard bewijs komen? Wat schiet je daarmee op als consument?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Waarom zou een bedrijf een dergelijk risico nemen met een drastische koerswijziging zonder dat hiervoor noodzaak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
morpheus schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:11:
Hoezo moeten ze met hard bewijs komen? Wat schiet je daarmee op als consument?
Openheid van zaken.
Je mag toch als consument maar ook als klant van Tweak weten waarom deze transitie plaats vindt?
Nu krijgt KPN de zwarte piet toegeschoven terwijl dit misschien niet terecht is.
Andersom kan ook, dat KPN de stekker er heeft uitgetrokken en Tweak niets te verwijten valt.
Punt is dat de consument dan veel meer (of minder...) begrip kan opbrengen voor de stappen die Tweak heeft genomen en op basis daarvan de keuze kan maken om te blijven of op te stappen.

Veel klanten hebben nu het gevoel van "slikken of stikken" terwijl dat gevoel misschien onterecht is.
Ik heb respect voor een provider die open en eerlijk is maar een enorme hekel aan leugens en misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Ze hadden m.i. beter een brief naar de klanten kunnen sturen waarin ze aangeven dat ze erover denken te stoppen met het leveren van diensten via KPN omdat één en ander niet lekker loopt. Ik denk dat veel klanten dat wel begrepen hadden. Op dat moment hadden wij ook feedback kunnen geven en hadden ze kunnen peilen wat de reactie van de klant is.

Ook ik heb veel last ondervonden van de producten van KPN. Experiabox die brak is, zenders die ineens gewijzigd worden, settings van het modem die ineens niet meer beschikbaar zijn, telefoon die niet goed werkt. En waar bij de buren, die 'gewoon KPN' hebben, de monteur direct klaarstaat gaven ze bij Tweak niet thuis. Ze blijven dan toch altijd maar een tussenpersoon, waarbij KPN geen enkel voordeel heeft bij het leveren van service.

Het is dus nogal dubbel. Als ze mij van te voren hadden gevraagd of ik iets meer zou willen betalen voor een eigen dienst met betere service had ik toegestemd. Nu word je met je kloten voor het blok gezet. Maar omdat ik straks toch per maand op kan zeggen wil ik het wel proberen. Overstappen kan dan altijd nog. Maar ze moeten van goede huizen komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
Tsja... en dan hadden ze een peiling onder de klanten gehouden waarbij de ene helft zegt "nee, alsjeblieft niet" en de andere "jaaaaa, graag!". Naar wie hadden ze vervolgens moeten luisteren?

Ze hebben nu gewoon voor deze oplossing gekozen. De communicatie is misschien brak en short notice, maar zoals men het in de mail naar jou (@Tarabass) hebben uitgelegd vind ik het gewoon heel erg netjes verwoord (ook de reden). Je krijgt alle ruimte om weg te gaan, het zonder extra kosten of nieuw jaarcontract te proberen, etc.

Het had een hoop frustraties gescheeld als men het gewoon meteen in de aanbiedingen naar bestaande klanten zo had verwoord, maar ok....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

eymey schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:53:
Tsja... en dan hadden ze een peiling onder de klanten gehouden waarbij de ene helft zegt "nee, alsjeblieft niet" en de andere "jaaaaa, graag!". Naar wie hadden ze vervolgens moeten luisteren?

Ze hebben nu gewoon voor deze oplossing gekozen. De communicatie is misschien brak en short notice, maar zoals men het in de mail naar jou (@Tarabass) hebben uitgelegd vind ik het gewoon heel erg netjes verwoord (ook de reden). Je krijgt alle ruimte om weg te gaan, het zonder extra kosten of nieuw jaarcontract te proberen, etc.

Het had een hoop frustraties gescheeld als men het gewoon meteen in de aanbiedingen naar bestaande klanten zo had verwoord, maar ok....
Dat hadden we in ieder geval geweten dat het speelde, en was het niet short notice geweest. Nu komt het wel heel rauw op ons dak. Laten we wel wezen, ik geef ze niet voor niets een kans. Ik hoop echt dat het wat wordt, en ja moet daar mijn principes maar even voor aan de kant zetten. Ik weet uit ervaring dat KPN niets is, UPC niet, Vodafone niet, alleen Tele2 is altijd een prima provider voor me geweest waar ik altijd een 20mbit state of the art adsl-lijntje had vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Tarabass schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:04:
[...]

Dat hadden we in ieder geval geweten dat het speelde, en was het niet short notice geweest. Nu komt het wel heel rauw op ons dak. Laten we wel wezen, ik geef ze niet voor niets een kans. Ik hoop echt dat het wat wordt, en ja moet daar mijn principes maar even voor aan de kant zetten. Ik weet uit ervaring dat KPN niets is, UPC niet, Vodafone niet, alleen Tele2 is altijd een prima provider voor me geweest waar ik altijd een 20mbit state of the art adsl-lijntje had vroeger.
Jij geeft ze nog een kans veel klanten zijn al afgehaakt en stappen op.
Tweak had dit zonder veel moeite kunnen voorkomen door open en transparant te zijn en, belangrijk (!), klanten tijdig te informeren over de plannen.

Dit alles wil niet zeggen dat Tweak een slechte provider is maar goede communicatie voorkomt veel ellende achteraf. Ik ben nu klant bij Vodafone Thuis maar ben daarvoor in het ADSL tijdperk ook een tevreden klant bij Tweak geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

waarom geheel transparant zijn, en (indien het het geval is) naar KPN wijzen?
Dat komt me helemaal kinderachtig over, dan zou ik juist gaan twijfelen of ik bij zo'n club zou willen blijven...

De communicatie had wellicht iets eerder en duidelijker kunnen zijn, maar ik neem een dienst af bij tweak.. hoe ze onder water hun zaakjes regelen met kpn, of andere aanbieders, kan me geen reet schelen, als ik mijn diensten maar geleverd krijg.
En dat er nu dan een wijziging plaatsvind; ja jammer dat het nu iets meer kost, maar ik weet wel wat ik ervoor terugkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Volgens mij neemt bijna niemand ze het echt kwalijk dat ze hun diensten en tarieven wijzigen, maar wel dat ze de maandtarieven van lopende contracten niet respecteren en vooral de manier waarop ze communiceren:

- Veel te kort van te voren.
- Geen excuses of verklaring over hogere tarieven.
- Zeggen dat ze een "exclusief aanbod voor bestaande klanten" doen, terwijl dat gewoon niet waar is (nieuwe klanten betalen precies hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
RonnieB82 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:31:
Dat komt me helemaal kinderachtig over, dan zou ik juist gaan twijfelen of ik bij zo'n club zou willen blijven...

De communicatie had wellicht iets eerder en duidelijker kunnen zijn, maar ik neem een dienst af bij tweak.. hoe ze onder water hun zaakjes regelen met kpn, of andere aanbieders, kan me geen reet schelen, als ik mijn diensten maar geleverd krijg.
En dat er nu dan een wijziging plaatsvind; ja jammer dat het nu iets meer kost, maar ik weet wel wat ik ervoor terugkrijg.
Precies deze...

Ik kan me zo voorstellen dat Tweak wel hun mond moest houden van KPN tot KPN besloot dat het naar buiten gebracht mocht worden (blijven tenslotte diensten van KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
HoppyF schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:17:
[...]

Jij geeft ze nog een kans veel klanten zijn al afgehaakt en stappen op.
Tweak had dit zonder veel moeite kunnen voorkomen door open en transparant te zijn en, belangrijk (!), klanten tijdig te informeren over de plannen.

Dit alles wil niet zeggen dat Tweak een slechte provider is maar goede communicatie voorkomt veel ellende achteraf. Ik ben nu klant bij Vodafone Thuis maar ben daarvoor in het ADSL tijdperk ook een tevreden klant bij Tweak geweest.
Wat noem je "veel"? Dat handje vol Tweakers dat in dit topic rond hangt en zegt weg te gaan? Bovendien kan deze nieuwe propositie wel degelijk voor een hele nieuwe doelgroep weer interessant zijn.

Er zijn meer mensen dan alleen maar Tweakers (gelukkig voor Tweak). In mijn omgeving heb ik bv. al 2 kennisen die mee gaan naar de nieuwe propositie en die vind je hier allebei niet op dit forum.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dwazer schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 08:25:
[...]

Precies deze...

Ik kan me zo voorstellen dat Tweak wel hun mond moest houden van KPN tot KPN besloot dat het naar buiten gebracht mocht worden (blijven tenslotte diensten van KPN)
Lijkt me niet.
Tweak koopt wel dienst in bij KPN maar verkoopt hun diensten onder hun eigen vlag.
Het is dus niet zoiet als "Tweak powered by KPN".
Het imago van KPN wordt nu juist geschaad doordat er geen openheid van zaken wordt gegeven.
Als het inderdaad een besluit van KPN is geweest om niet langer via Tweak (en anderen) diensten te leveren zou je op z'n minst verwachten dat de aankondiging van de beeindigen ruim van tevoren zou plaatsvinden.
Het lijkt me stug dat dit niet in het contract staat welke Tweak met KPN heeft afgesloten.
Wat zou het belang van KPN anders zijn om z.s.m. een afnemer in de kou te laten staan?
Verkoop van het eigen KPN product misschien?

Allemaal gissen en aannames die de prullenbak in kunnen als er een echt duidelijk antwoord van Tweak komt. We wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
eymey schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 08:46:
[...]

Wat noem je "veel"? Dat handje vol Tweakers dat in dit topic rond hangt en zegt weg te gaan? Bovendien kan deze nieuwe propositie wel degelijk voor een hele nieuwe doelgroep weer interessant zijn.

Er zijn meer mensen dan alleen maar Tweakers (gelukkig voor Tweak). In mijn omgeving heb ik bv. al 2 kennisen die mee gaan naar de nieuwe propositie en die vind je hier allebei niet op dit forum.
Omdat het niet heel vreemd is te bedenken dat als mensen nu bij een random internetvergelijker hun postcode intikken, en tweak ergens onderaan bungelt bij de duurdere, mensen er niet snel voor zullen kiezen.

Flinke prijsverhogingen combineren met teruggang in aanbod voor velen is gemiddeld genomen geen goede manier om meer klanten te krijgen. Je winst per klant kan omhoog gaan, maar niet je aantal klanten.
Degene die erop vooruit gaan, zijn degene met de duurste abbo's, wat juist gemiddeld vaak tweakers zullen zijn, en niet een random gezin.
RonnieB82 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:31:

Ik kan je hele verhaal volgen, tot de laatste zin. Het kan me inderdaad geen reet schelen hoe ze hun zaakjes met KPN al dan niet geregeld hebben, waar het mij om gaat is wat ik krijg. En dat is nu een stuk duurder (en uiteindelijk wel sneller internet, maar dat is niet omdat ik dat wilde, maar omdat het anders nog duurder werd om bij dezelfde snelheid te blijven).
De enige manier voor mij om het niet duurder te krijgen was en in internetsnelheid naarbeneden gaan, en alle HD kanalen eruit en enkel nog SD. (Aanstaande verhuizing is de reden dat ik niet opgezegd heb, maar de kans dat bij volgende woning ik tweak neem is toch wel beperkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
In deze hele situatie zou ik van Tweak openheid van zaken, transparantie, helderheid en een goede communicatie enorm waarderen.
Als bedrijf kweek je daarmee een niet te onderschatten goodwill onder je klanten die daarom eerder geneigd zijn mee te gaan in veranderingen om de zaak eens extra te ondersteunen.
Ik ben van mening dat Tweak dit enorm onderschat heeft.

Ik heb indertijd niet voor bv. de bagger van KPN maar door de goede prijs kwaliteits verhouding en functionaliteit voor Tweak blauw gekozen.
Ik denk dat 99% van de klanten opzoek zijn naar een dergelijke verhouding alvorens een contract aan te gaan bij welke provider dan ook.
Deze goede verhouding lijkt in de nieuwe situatie (die zich nog moeten bewijzen) nu al weg te vallen.

Ik vind het dan ook bijzonder raar en makkelijk, zeker niet realistisch wanneer er kreten als "het interesseert me geen reet waar Tweak zijn diensten vandaan haalt" worden geroepen.
De realiteit is dat wanneer dergelijke kreten door personen worden geuit, vervolgens een dienst of product van welke provider dan ook niet deugt ook de eersten zullen zijn die zich laten horen.
Kortom 99% van de klanten (dus ook die personen) interesseert wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:16

Rubman

Retarded or just overjoyed!

kemley schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:18:
In deze hele situatie zou ik van Tweak openheid van zaken, transparantie, helderheid en een goede communicatie enorm waarderen.
Als bedrijf kweek je daarmee een niet te onderschatten goodwill onder je klanten die daarom eerder geneigd zijn mee te gaan in veranderingen om de zaak eens extra te ondersteunen.
Ik ben van mening dat Tweak dit enorm onderschat heeft.

Ik heb indertijd niet voor bv. de bagger van KPN maar door de goede prijs kwaliteits verhouding en functionaliteit voor Tweak blauw gekozen.
Ik denk dat 99% van de klanten opzoek zijn naar een dergelijke verhouding alvorens een contract aan te gaan bij welke provider dan ook.
Deze goede verhouding lijkt in de nieuwe situatie (die zich nog moeten bewijzen) nu al weg te vallen.

Ik vind het dan ook bijzonder raar en makkelijk, zeker niet realistisch wanneer er kreten als "het interesseert me geen reet waar Tweak zijn diensten vandaan haalt" worden geroepen.
De realiteit is dat wanneer dergelijke kreten door personen worden geuit, vervolgens een dienst of product van welke provider dan ook niet deugt ook de eersten zullen zijn die zich laten horen.
Kortom 99% van de klanten (dus ook die personen) interesseert wel degelijk.
Dat zou bij Tweak inderdaad een heleboel schelen, daarnaast ook de bereidheid wat te doen voor de klanten of in ieder geval de intentie wekken wat te doen voor hun klanten.

Nu is het in mijn geval zo dat ik een contract had tot november en ik door overstappen straks 3 weken zonder internet tv en bellen zit. Je gaat mij niet vertellen dat het onmogelijk is om alle contracten als blijk van good will om te zetten naar maandelijks opzegbaar en ten tweede wist Tweak natuurlijk al veel eerder dan eind april dat ze van KPN tv afgingen.
Als meerdere klanten vervolgens vragen of ze 1 maand kunnen blijven als wijze van proef of overgangsmaand en de één ja te horen krijgt en de andere nee is dat natuurlijk heel scheef. Dat opgeteld bij het duurder worden en de aanbieding die geen aanbieding is creëert Tweak voor zichzelf een soort elite status met de instelling wat wij willen slik je maar en zo niet heb je vette pech.

Mij had SPARQL best een interessant pakket geleken, maar de best ruim hogere kosten voor eigenlijk minder en de slechte service en informatie betreffende wat het nu eigenlijk allemaal wel en niet kan heeft mij doen besluiten Tweak lekker achterwege te laten en en over te stappen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Als ik alle reacties zo doorlees dan merk je wel heel erg dat je op een technische site bent. Enig inzicht in bedrijfskunde en commercie laat te wensen over. Omdat Tweak 'mij' verliest als klant door de wijziging moeten ze commercieel wel slecht bezig zijn lees ik zo tussen de regels door. Is mijn inziens ietwat kortzichtig.

En opmerkingen als "het interesseert me geen reet waar Tweak zijn diensten vandaan haalt" dat vind ik wel heel erg verwend consumentengedrag. Alsof je geen begrip zou moeten kunnen opbrengen voor bepaalde vormen van overmacht? Als bij wijze van spreke een meteoriet het hele netwerk van Tweak verpulvert klagen deze mensen waarschijnlijk nog met hun contract in de hand.

Met de leegloop zal het wel wat meevallen. Wij tweakers gaan op de inhoud en de kosten af maar het gros van de consumenten oordeelt over de verpakking en de kosten. En het merendeel tekent vrijwel zonder enig onderzoek het nieuwe contract. Soms uit desinteresse, soms uit gemakzucht. De nieuwe aanwas van klanten komt ook wel want als je geïnteresseerd bent in HBO staan ze zo meteen als goedkoopste op de vergelijkingssites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 17:14
Op bovenstaande (JP1980) aansluitend, ik denk dat Tweak in Almere en Enschede juist nieuwe aanwas van aansluitingen krijgt. Zo ken ik al iemand in Almere die nog geen Glas aansluiting heeft, en nu van plan is Tweak 1 GB te nemen. Nieuwe klant dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
JP1980 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:30:
Als ik alle reacties zo doorlees dan merk je wel heel erg dat je op een technische site bent. Enig inzicht in bedrijfskunde en commercie laat te wensen over. Omdat Tweak 'mij' verliest als klant door de wijziging moeten ze commercieel wel slecht bezig zijn lees ik zo tussen de regels door. Is mijn inziens ietwat kortzichtig.

En opmerkingen als "het interesseert me geen reet waar Tweak zijn diensten vandaan haalt" dat vind ik wel heel erg verwend consumentengedrag. Alsof je geen begrip zou moeten kunnen opbrengen voor bepaalde vormen van overmacht? Als bij wijze van spreke een meteoriet het hele netwerk van Tweak verpulvert klagen deze mensen waarschijnlijk nog met hun contract in de hand.

Met de leegloop zal het wel wat meevallen. Wij tweakers gaan op de inhoud en de kosten af maar het gros van de consumenten oordeelt over de verpakking en de kosten. En het merendeel tekent vrijwel zonder enig onderzoek het nieuwe contract. Soms uit desinteresse, soms uit gemakzucht. De nieuwe aanwas van klanten komt ook wel want als je geïnteresseerd bent in HBO staan ze zo meteen als goedkoopste op de vergelijkingssites.
Tweak profileert zichzelf toch als technisch innovatieve provider die meer doet dan de huis-tuin-en-keuken (lees: gewone KPN) provider?
Logisch dus dat klanten van Tweak meer letten op de inhoud en niet alleen maar naar de prijs kijken.
Het statement "het interesseert me geen reet waar Tweak ..." slaat niet op het feit dat de technische invulling onbelangrijk is maar meer op de contractuele relatie met de leverancier.
Het maakt voor de klant dus niet uit hoe/wat er voor afspraken gemaakt zijn met de leverancier, de klant staat hier immers buiten en neemt slechts een dienst af bij Tweak. De dienst zelf interesseert de klant dus wel!

Denk je dat het wel mee zal vallen met de leegloop?
Ik denk het juist niet, de Tweakers die hier melden dat ze vertrekken is slechts een fractie.
Het merendeel van de klanten klagen niet op een forum zoals hier maar stappen gewoon op en zoeken een andere provider. Ja, we zullen ook nieuwe klanten terugkomen die graag HBO willen, maar ik denk niet dat het verlies daarmee gecompenseerd wordt.
We zullen het zien of Tweak over een jaar nog bestaat en of ze daadwerkelijk landelijk eigen diensten gaan leveren. Ik betwijfel dit zeer.
Haay schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:40:
Op bovenstaande (JP1980) aansluitend, ik denk dat Tweak in Almere en Enschede juist nieuwe aanwas van aansluitingen krijgt. Zo ken ik al iemand in Almere die nog geen Glas aansluiting heeft, en nu van plan is Tweak 1 GB te nemen. Nieuwe klant dus.
Die twee plaatsen wel, Nederland is echter groter dan Almere/Enschede!

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 14-05-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
HoppyF schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:44:
[...]

Tweak profileert zichzelf toch als technisch innovatieve provider die meer doet dan de huis-tuin-en-keuken (lees: gewone KPN) provider?
Logisch dus dat klanten van Tweak meer letten op de inhoud en niet alleen maar naar de prijs kijken.
Het statement "het interesseert me geen reet waar Tweak ..." slaat niet op het feit dat de technische invulling onbelangrijk is maar meer op de contractuele relatie met de leverancier.
Het maakt voor de klant dus niet uit hoe/wat er voor afspraken gemaakt zijn met de leverancier, de klant staat hier immers buiten en neemt slechts een dienst af bij Tweak. De dienst zelf interesseert de klant dus wel!

Denk je dat het wel mee zal vallen met de leegloop?
Ik denk het juist niet, de Tweakers die hier melden dat ze vertrekken is slechts een fractie.
Het merendeel van de klanten klagen niet op een forum zoals hier maar stappen gewoon op en zoeken een andere provider. Ja, we zullen ook nieuwe klanten terugkomen die graag HBO willen, maar ik denk niet dat het verlies daarmee gecompenseerd wordt.
We zullen het zien of Tweak over een jaar nog bestaat en of ze daadwerkelijk landelijk eigen diensten gaan leveren. Ik betwijfel dit zeer.
Dat laatste hoop ik wel voor de markt. Dat zou een hele goede zaak zijn. Maar over de leegloop blijf ik het oneens. Je ziet overal dat klagers zich online meer profileren dan tevreden mensen. En als de STB straks echt een heel mooi functioneel ding is dan is er ook een groot aantal tweakers die de meerwaarde van Tweak ziet en de meerprijs er dan wel voor over heeft. En de doelgroep van Tweak is absoluut niet alleen maar Tweakers, daarvoor is die markt veel te klein. Dat ze de beste provider voor Tweakers waren wil niet zeggen dat de 'normale' markt niet bij Tweak zit. En dan heb je nog een grote groep mensen zoals ik die niet vastzitten aan een contracttermijn. Die gaan lekker 1, 2 of 3 maand proberen. En als het goed bevalt blijven ze.

Afwachten wat er gaat gebeuren.

Overigens dacht ik dat overige providers nog wel goedkoop waren totdat ik gisteren ook eens de gesprekskosten mee ging rekenen. Die 6 cent per minuut verschil lijkt niet veel maar ging in mijn geval ook gemiddeld richting de 5 euro per maand wat ik meer kwijt zou zijn bij de goedkoopste all-in one aanbieder.

[ Voor 14% gewijzigd door JP1980 op 14-05-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chnub
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 13:46
Ik heb uiteindelijk toch ook maar besloten om niet in te gaan op het aanbod bij Tweak.

Redenen voor mij om niet naar Sparql te gaan:
- Hogere maandlasten (o.a. door semi-verplicht enkele premium zenders zoals HBO en erotiek)
- Geen ondersteuning voor analoge TV’s
- De persoonlijke unieke aanbieding die noch persoonlijk noch uniek is (verwachtingsmanagement) in combinatie met matige communicatie
- Geheel onduidelijk op welke schaal ze Sparql nu werkend hebben en hoeveel ze nu al getest hebben; in hoeverre krijg je een stabiele dienstverlening of hebben mensen pas rond de kerst voor het eerst een maand geen problemen.

Ik las in de reacties ook dat Tweak bezig was om mensen 1 jaar vooruit te laten betalen.
Zou mij niets verbazen als dit werd gedaan om investeringen te bekostigen voor Sparql en dat Tweak dus toch al langer wist dat ze deze koers gingen inslaan, maar dat is slechts een vermoeden.

Mocht Tweak over een jaar ook apparatuur in mijn gemeente hebben geplaatst (=lagere maandlasten) en mensen hier op Tweakers tevreden zijn over de nieuwe dienst kan ik altijd weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3v3r
  • Laatst online: 01-10 12:10
Chnub schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:59:
Ik heb uiteindelijk toch ook maar besloten om niet in te gaan op het aanbod bij Tweak.

Redenen voor mij om niet naar Sparql te gaan:
- Hogere maandlasten (o.a. door semi-verplicht enkele premium zenders zoals HBO en erotiek)
- De persoonlijke unieke aanbieding die noch persoonlijk noch uniek is (verwachtingsmanagement) in combinatie met matige communicatie
- Geheel onduidelijk op welke schaal ze Sparql nu werkend hebben en hoeveel ze nu al getest hebben; in hoeverre krijg je een stabiele dienstverlening of hebben mensen pas rond de kerst voor het eerst een maand geen problemen.

Ik las in de reacties ook dat Tweak bezig was om mensen 1 jaar vooruit te laten betalen.
Zou mij niets verbazen als dit werd gedaan om investeringen te bekostigen voor Sparql en dat Tweak dus toch al langer wist dat ze deze koers gingen inslaan, maar dat is slechts een vermoeden.

Mocht Tweak over een jaar ook apparatuur in mijn gemeente hebben geplaatst (=lagere maandlasten) en mensen hier op Tweakers tevreden zijn over de nieuwe dienst kan ik altijd weer terug.
"Lekker" stukje schrijf je Chnub. Vol tegenstrijdigheden.
De redenen om over te stappen, geld en analoog oke, de andere 2 vind ik onzinnig.
Ja de communicatie is belabberd maar door dit soort forums en ander oprui-end gedrag werkt de onrust in de hand, wanneer je overstapt is het ook niet zeker of jij een goed werkend product geleverd krijgt. Ik begrijp je helemaal maar die laatste 2 redenen zijn aannames en eigen verwachtingen hier staat niks van vast, tijd zal het leren.

1 Jaar vooruit laten betalen? Roddels :? 8)7
Ik denk niet dat Tweak dit juridisch mag en voor elkaar krijgt mocht het op waarheid berust zijn. Mijn mening ONZIN!

Dat laatste zou gaaf zijn maar ik zou niet weten hoe dat goedkoper moet zijn. ja het abo is goedkoper maar dat is omdat men daar alle switches op die snelheid heeft. Moet men dat gaan aanpassen in het bestaande netwerk dan kan ik alleen maar met je hopen dat het goedkoper wordt (GLAS 250 :P ) Maar daar heb ik een zwaar hoofd in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
B3v3r schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:28:
[...]
Ik denk niet dat Tweak dit juridisch mag en voor elkaar krijgt mocht het op waarheid berust zijn. Mijn mening ONZIN!
Heb ik ook nog nooit van gehoord maar juridisch zou het gewoon kunnen. Mijn verzekeringen kan ik ook per maand of jaar betalen. Als ik dat per jaar doe krijg ik een korting. Waarom niet?
[...]Dat laatste zou gaaf zijn maar ik zou niet weten hoe dat goedkoper moet zijn. ja het abo is goedkoper maar dat is omdat men daar alle switches op die snelheid heeft. Moet men dat gaan aanpassen in het bestaande netwerk dan kan ik alleen maar met je hopen dat het goedkoper wordt (GLAS 250 :P ) Maar daar heb ik een zwaar hoofd in :(
Hierover heb ik vragen gesteld aan Tweak. Hoewel ik geen toezegging kreeg over hoe, wanneer en waar in de toekomst eigen apparatuur komt hebben ze wel beaamd dat waar ze eigen apparatuur hebben in de PoP dit voor Tweak kostprijs verlagend werkt. Zoals nu in Enschede en Almere dus. En letterlijk kreeg ik te horen dat het verlagen van de abonnementsprijs in die gebieden dan een 'realistische aanname' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chnub
[...]

"Lekker" stukje schrijf je Chnub. Vol tegenstrijdigheden.
De redenen om over te stappen, geld en analoog oke, de andere 2 vind ik onzinnig.
Ja de communicatie is belabberd maar door dit soort forums en ander oprui-end gedrag werkt de onrust in de hand, wanneer je overstapt is het ook niet zeker of jij een goed werkend product geleverd krijgt. Ik begrijp je helemaal maar die laatste 2 redenen zijn aannames en eigen verwachtingen hier staat niks van vast, tijd zal het leren.

Dat laatste zou gaaf zijn maar ik zou niet weten hoe dat goedkoper moet zijn. ja het abo is goedkoper maar dat is omdat men daar alle switches op die snelheid heeft. Moet men dat gaan aanpassen in het bestaande netwerk dan kan ik alleen maar met je hopen dat het goedkoper wordt (GLAS 250 :P ) Maar daar heb ik een zwaar hoofd in :(
Dat vooruit betalen ben ik een paar keer tegengekomen in dit topic (zoals bijvoorbeeld reacties van "Freakie1NL" en "crazytaxi819 (uit DSL topic)", dit baseer ik dus op deze reacties van mede-tweakers en niet op roddels. Volgens mij zou je dat zelfs dan als feit kunnen beschouwen, of die tweakers liegen?

Ik verwacht bij overstappen naar een andere provider met proven technology wel mogelijk enige overstap problemen, maar als het eenmaal werkt dan werkt het ook voor langere tijd. Bij Sparql verwacht ik regelmatig wijzigingen en storingen die te maken hebben met een nieuwe dienst, vergelijkbaar met Beta software. Nieuwe firmware met een bug zus en zo, etc.
Maar dit is mijn verwachting, dat jij daar meer vertrouwen in hebt is alleen maar goed :-)
Als Sparql al 6+ maanden in Almere/Enschede voor alle Tweak gebruikers daar werkend was, zou het mij meer gerust stellen.

In Almere/Enschede krijg je ook meer waar voor je geld dan regio's daarbuiten ivm eigen apparatuur van Tweak in de POP, dus zou het mooi zijn als mijn gemeente daar ook ooit aan toe komt (schat op korte termijn die kans niet zo groot in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

JP1980 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:50:
En letterlijk kreeg ik te horen dat het verlagen van de abonnementsprijs in die gebieden dan een 'realistische aanname' is.
* Geldt niet voor bestaande klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Sissors schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:13:
[...]

Ik kan je hele verhaal volgen, tot de laatste zin. Het kan me inderdaad geen reet schelen hoe ze hun zaakjes met KPN al dan niet geregeld hebben, waar het mij om gaat is wat ik krijg. En dat is nu een stuk duurder (en uiteindelijk wel sneller internet, maar dat is niet omdat ik dat wilde, maar omdat het anders nog duurder werd om bij dezelfde snelheid te blijven).
De enige manier voor mij om het niet duurder te krijgen was en in internetsnelheid naarbeneden gaan, en alle HD kanalen eruit en enkel nog SD. (Aanstaande verhuizing is de reden dat ik niet opgezegd heb, maar de kans dat bij volgende woning ik tweak neem is toch wel beperkt).
Voor de 1 is het verschil inderdaad iets meer als bij de ander.

Ik heb nu 100/100 groen, met 1 simpele ontvanger, en ik moet inderdaad iets meer gaan betalen.
Daarvoor krijg ik HBO, een betere kwaliteit HD zenders, en (waarschijnlijk) een betere ontvanger.

HBO boeit me op zich niet zo, maar ik wil de HD kanalen niet opgeven. Ik ga wel zien of ik het ga gebruiken.

Als je meerdere STB's hebt, en je wilt ook opnemen, dan kan het wel flink in de kosten lopen.

Ik denk dat het gedoe met de overgang meer een storm in een glas water is, uiteindelijk wil tweak een nieuw product (want dat is het) op de markt zetten, en dat past nou eenmaal niet bij de oude prijzen.
Dat er wellicht beter en (vooral) eerder over gecommuniceerd zou kunnen worden, ben ik nog steeds met iedereen eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Tarabass schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:23:
[...]
* Geldt niet voor bestaande klanten
Ik snap je cynisme maar denk wel dat dit kan gebeuren. En anders is het even een telefoontje - dreigen met overstappen - en dan doen de meeste providers wanneer het kan wel een mooie aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Chnub schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:59:
Ze ondersteunen ook al geen token ring, nu moet ik gedwongen een nieuwe netwerk kaart kopen voor m'n 286 terwijl ie 't nog gewoon doet :(

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Aaargh! schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:24:
[...]

Ze ondersteunen ook al geen token ring, nu moet ik gedwongen een nieuwe netwerk kaart kopen voor m'n 286 terwijl ie 't nog gewoon doet :(
Beetje overdreven. Het ontbreken van een analoog signaal is best lastig. Moet je extra STB's huren. Bekabeling omgooien. TV's kopen met een HDMI ingang. Extra afstandbediening. Best een goed argument om naar een andere provider te gaan als je dat allemaal niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Ik denk dat het een soort van grapje is van Aaargh! :+

Er zijn wel meer providers die van analoge tv af wil o.a. Ziggo:
nieuws: Ziggo: uitfaseren analoge tv hangt af van 'tweede toestel'

http://www.televisies.nl/...oge-televisie-uitfaseren/

Analoge zender aanbod van Ziggo is al erg uitgedund!

[ Voor 8% gewijzigd door kmichael op 14-05-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

JP1980 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:49:
[...]

Moet je extra STB's huren. Bekabeling omgooien. TV's kopen met een HDMI ingang. Extra afstandbediening.
Dat moet je toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chnub
Tweak gaat de Abox42 M12 leveren.
De Abox42 M20 is een iets luxer en nieuwer model dan de M12 en ondersteund nog wel analoge output signalen.

1. Als analoog echt helemaal uit de gratie was, dan zou hier toch ook geen analoge output op zitten?
2. Ik kan bij Tweak niet kiezen om deze M20 te gebruiken voor mijn analoge TV's (op zolder/slaapkamer).
Het gaat bijvoorbeeld om een platte LCD TV uit 2006/2007, alleen zonder HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Analoog op de M20 is optioneel, wat dat ook betekent ... De opvolger daarvan de X42 heeft die optie al niet meer. Maar wat men hier bedoeld is dat de doorgifte van analoog op z'n einde loopt. Dit heeft vooral te maken omdat dit nogal wat bandbreedte inneemt zeker op de kabel en ADSL. Voor glasvezel zou het niet zo uit moeten maken lijkt mij ...

Digitaal kan natuurlijk altijd binnenshuis worden teruggezet naar analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Op ADSL kan je natuurlijk al helemaal geen 'analoog' doorgeven he ;). Hoogstens analoge telefonie.

En op glasvezel kan het prima (zie KPN ITNS / Glashart Media). Maar het is ontzettend duur om dit aan te bieden omdat je dus regionaal 'headends' moet opzetten waar digitale TV-signalen worden omgezet naar analoog en weer op radiofrequenties gemoduleerd (of op DVB-C muxen). Vervolgens moet er dus naar iedere City-PoP een CATV feed gedistribueerd worden en vandaaruit weer naar de Area-PoP's.

Iedere provider met een gezonde bedrijfsvoering zal continu de afweging maken tussen de kosten voor het onderhouden van een dergelijke infrastructuur en de grootte van de doelgroep en dus inkomsten die men zou krijgen (of verliezen) bij het wel (of niet) aanbieden hiervan.

Op "de kabel" spelen weer andere belangen mee. 1 analoge tv-zender heeft een 'waarde' van ongeveer 50 mbit voor een EURODOCSIS downstream voor IP-verkeer of een DVB-C mux (indien gebruik gemaakt van QAM256 modulatie).

En "binnenshuis omzetten naar analoog": Tsja, zo ken ik er nog wel eentje. Maar zeker met een STB die alleen nog maar een HDMI uitgang heeft gaat zoiets aardig in de papieren lopen. Er bestaan best HDMI->scart converters maar die zijn niet goedkoop.

Maar ook hier geldt dus eigenlijk weer: Hoe veel klanten wint of houdt Tweak als men er nog alles aan doet om een set top box te gebruiken met een scart uitgang of eventueel zelfs een RF-modulator, ookal zou dit eventueel betekenen dat men de 'ideale' door hun geprefereerde set top box niet kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Chnub schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:25:
2. Ik kan bij Tweak niet kiezen om deze M20 te gebruiken voor mijn analoge TV's (op zolder/slaapkamer).
Het gaat bijvoorbeeld om een platte LCD TV uit 2006/2007, alleen zonder HDMI.
Tja, dan heb je dus de keuze tussen OF een nieuwe TV (of monitor) met HDMI ingang aan te schaffen, OF een HDMI --> SCART converter (à €70) aan te schaffen om er tussen te zetten. Haal je wel je beeldkwaliteit omlaag naar maximaal 480p.

In mijn mening is dat slechts uitstel van executie. Als je toch geld gaat uitgeven voor TV op de slaapkamer kun je het beter goed doen door een TV of monitor met HDMI ingang aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Tweak 30/30 + KPN ITV met opname pakket totaal €45,--/mnd, tweede ontvanger van marktplaats.

Ik ben overgestapt, naar KPN, met jaarcontract en door actie 6x €45,-- en geen inschrijfkosten zijn de kosten voor mij "maar" €11,50 hoger geworden per maand met een gelijk pakket + extra Spotify en snelheid 100/100 + 2de ontvanger.

Het gaat 27-6 in (zover ik nu weet)
Nu over 10 maanden ga ik alles nog eens bekijken en dan (ruim op tijd) een keuze maken waar ik langer een abo wil.
Alles blijft nu voor ons gevoel dan nog even hetzelfde, ook handig voor mijn vrouw!
Alleen een andere factuur dan.
Telfort was voor ons geen optie, opname pakket is maar op 1 tv, 1 prog. tegelijk.
Dit gaan ze veranderen, maar dat duurt nog wel even.
Tweak neemt mij niet serieus als klant, dus daar ben ik klaar mee.
Het is maar wat je belangrijk vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chnub
Haay schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:06:
[...]

Tja, dan heb je dus de keuze tussen OF een nieuwe TV (of monitor) met HDMI ingang aan te schaffen, OF een HDMI --> SCART converter (à €70) aan te schaffen om er tussen te zetten. Haal je wel je beeldkwaliteit omlaag naar maximaal 480p.

In mijn mening is dat slechts uitstel van executie. Als je toch geld gaat uitgeven voor TV op de slaapkamer kun je het beter goed doen door een TV of monitor met HDMI ingang aan te schaffen.
Je zou inderdaad nieuwe TV's kunnen aanschaffen die ook weer de diverse randapparatuur die ik heb rondslingeren zoals bijv een Wii ondersteund (monitor doet dat weer niet). Investeren in SCART converters zou een optie kunnen zijn, maar die maken de maandlasten van Tweak indirect alleen nog maar hoger (in mijn specifieke situatie dus).
Ik zou 2 nieuwe TV's binnen 2 maanden tijd moeten kopen als ik toekomstvast wil zijn. Ik heb er voor gekozen om deze aankopen nog even voor mij uit te schuiven en over te stappen naar een andere provider.

Ik snap dat het voor Tweak een overweging van kosten van goedkopere STB is tegenover het aantal mensen die nog ouderwetse analoge AV aansluitingen gebruikt. Voor mij is het weer een andere afweging van kosten en deze twee komen dus niet met elkaar overeen.

[ Voor 16% gewijzigd door Chnub op 15-05-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:16:
Tweak neemt mij niet serieus als klant, dus daar ben ik klaar mee.
Het is maar wat je belangrijk vindt!
En dan ga je om je principes naar een partij waarvan we weten dat die wellicht - naar eigen zeggen van Tweak - de oorzaak is van de omslag bij Tweak? En waarvan we ook weten dat ze wel eens de grenzen opzoeken met het gebruik/misbruik van hun macht op de netwerken? Om de portemonnee naar KPN gaan dat snap ik maar principieel is het de laatste partij waar ik zaken mee zou willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

JP1980 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:25:
[...]

En dan ga je om je principes naar een partij waarvan we weten dat die wellicht - naar eigen zeggen van Tweak - de oorzaak is van de omslag bij Tweak? En waarvan we ook weten dat ze wel eens de grenzen opzoeken met het gebruik/misbruik van hun macht op de netwerken? Om de portemonnee naar KPN gaan dat snap ik maar principieel is het de laatste partij waar ik zaken mee zou willen doen.
KPN heeft officieel nog niets bevestigd of de KPN wholesale site aangepast. Maargoed, daar zou ik niet veel waarde aan hechten aangezien WMP daar ook nog gewoon bij staat, terwijl die leverstraat al enige tijd dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
[...]

Nogmaals: het is nog steeds niet bewezen dat KPN de oorzaak is van de wijzigingen die Tweak doorvoert.
Ik ben helemaal geen voorstander van KPN (en dochter ISP's) maar wil KPN ook niet zomaar als kwade pier afschilderen. Laat het bewijs maar zien zou ik zeggen.
Buiten KPN zijn er meer providers die een goed pakket kunnen leveren, gelukkig is op glas nog een keuze in tegenstelling tot de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuisdigitaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11-2016
Welke providers zijn niet afhankelijk van KPN? Glashart media is een dochter van KPN, met wel betere streams maar nog steeds niet onaangepast. Welke providers zijn niet direct of in-direct afhankelijk van KPN (op glas)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
Aan de telefoon kreeg ik vandaag te horen dat volgende week de boel 'de deur uit gaat', wat zoveel betekent als dat er over 3-4 weken geleverd wordt. Nieuwe klanten (die nog geen aansluiting hebben) krijgen geen voorrang, die krijgen gewoon dezelfde prioriteit als bestaande klanten (en bij bestaande klanten gaat het misschien nog wel ietsje sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soze
Uit een mail van Tweak: "We moesten een keuze maken of we alles of niets van KPN wilden leveren. Andere bedrijven hebben alles van KPN in hun pakketten en wij hebben ervoor gekozen niets te doen."

Het lijkt er dus op dat KPN Tweak voor een keuze heeft gesteld, en dat het daarbij met name om de afwijkende telefonie ging die Tweak levert: ze leveren nu (bij Glas Groen) Internet en TV van KPN, maar telefonie van Tweak* in plaats van alle drie van KPN...

* of misschien kopen ze dat ook weer ergens in, dat weet ik niet.

Wie dan echt de schuldige is aan de veranderingen is natuurlijk discutabel, ik zou zeggen dat het een beetje bij beiden ligt. Tweak had duidelijk ook een keuze. Maar zoals al eerder gezegd: ik (en volgens mij ook veel anderen) nemen het Tweak niet kwalijk dat zij hun diensten veranderen. Wel dat ze lopende contracten afbreken en de manier waarop ze communiceren.
Of het een verstandige koersverandering is moet blijken. Het lijkt er m.i. op dat ze zich nu meer richten op het hogere segment (hoge snelheden, betere HD-streams) en dat ten koste laten gaan van de grote groep die vooral naar de prijs kijkt (waarbij meerdere aanbieders alles-in-1 pakketten van rond de 45 euro per maand aanbieden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Ik had precies dezelfde zin in mijn -email van Tweak staan. Ze krijgen zoveel e-mails dat ze maar zijn gaan copy-pasten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ook nog een (mogelijk interessant) gedachtenspinsel:

'Vroegah' leverde Tweak méér niet van KPN met het "groen" pakket. Men leverde alleen Interactieve TV van KPN, maar Telefonie ging via hun eigen platform en Internet ging ook via hun eigen platform. Met o.a. koppeling op hun eigen netwerk vanuit KPN door VLAN 6 en een PPPoE tunnel.

Van de latere ontwikkelingen heb ik gelezen dat mensen ineens internet op een ander VLAN hadden en met DHCP, bij Tweak Groen. Volgens mij heet dat iets van WIA, of WMIA ofzo. Zijn er toevallig mensen die op deze laatste levermethode zitten? (voor zover je dat kan checken). Ben benieuwd of je daar dan een KPN IP hebt of een Tweak/Cambrium IP.

Ik kan me zo maar voorstellen dat KPN inderdaad geen "sommige dingen wel van KPN en sommige dingen niet van KPN" meer wil leveren. Als je kijkt naar de aanbieders die nu bijvoorbeeld nog via WMP+ leveren ( Fiber, Scarlet, Vodafone ITNS propositie), dan loopt daar volgens mij ook gewoon alles via KPN ITNS, dus niks gedeeltelijk.

Bij Vodafone ITNS weet ik dat iig zeker. Daar zit ik zelf ;)

Een voorzichtige conclusie zou dus kunnen zijn dat KPN geen WMP (Tweak Groen) meer wil aanbieden (er is nu ook geen enkele provider meer die daar nog op levert). En dat WMP+ wel gewoon nog door gaat (behalve dan de agentuur overeenkomsten, wat ook door Telecompaper artikel wordt omschreven).

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 15-05-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soze
eymey schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:59:
...
Van de latere ontwikkelingen heb ik gelezen dat mensen ineens internet op een ander VLAN hadden en met DHCP, bij Tweak Groen. Volgens mij heet dat iets van WIA, of WMIA ofzo. Zijn er toevallig mensen die op deze laatste levermethode zitten? (voor zover je dat kan checken). Ben benieuwd of je daar dan een KPN IP hebt of een Tweak/Cambrium IP.
...
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt: ik heb een Cambrium IP adres (in 84.245.0.0/18 range). Het komt er dan dus op neer dat het niet alleen de telefonie is, maar ook het internet dat Tweak via een andere partij regelt. Ze gebruiken wel de KPN hardware (Experiabox, TV ontvanger), maar gebruiken eigenlijk alleen de KPN TV uit het pakket; internet en telefonie hebben ze door die van Cambrium vervangen.

Eerlijk gezegd kan ik mij er wel iets bij voorstellen dat KPN het niet leuk vindt als Tweak hun alles-in-1 pakket als basis neemt, maar vervolgens alles behalve de TV-dienst eruit haalt en door iets anders vervangt, maar wel de Experiabox en TV ontvanger van KPN blijft gebruiken, waardoor klanten denken dat ze in feite een KPN pakket krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 15:54
Soze schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 00:59:
[...]

Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt: ik heb een Cambrium IP adres (in 84.245.0.0/18 range). Het komt er dan dus op neer dat het niet alleen de telefonie is, maar ook het internet dat Tweak via een andere partij regelt.
@Soze: Tweak is onderdeel van Cambrium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]
Eerlijk gezegd kan ik mij er wel iets bij voorstellen dat KPN het niet leuk vindt als Tweak hun alles-in-1 pakket als basis neemt, maar vervolgens alles behalve de TV-dienst eruit haalt en door iets anders vervangt, maar wel de Experiabox en TV ontvanger van KPN blijft gebruiken, waardoor klanten denken dat ze in feite een KPN pakket krijgen.
Dat was gewoon het wholesale pakket dat KPN verkocht aan andere ISPs ;)

KPN wil nu blijkbaar dat ISPs niets meer zelf doen en alleen nog maar een doorgeef luik zijn van KPN. Ik kan mij goed voorstellen dat niet iedere ISP hier op zit te wachten.

[ Voor 13% gewijzigd door Dj-sannieboy op 16-05-2014 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga weg bij Tweak omdat ze mij geen goed alternatief hebben gegeven.
Wat zijn jouw principes om niet naar KPN te gaan?
Ik had een overeenkomt met Tweak, wat tussen Tweak en KPN speelt sta ik buiten.
Tweak had mij een goed alternatief kunnen bieden, maar willen meer aan mij gaan verdienen.
Dus is hun keuze, daar moet ik het maar mee doen, ondanks een contract.
Iedereen heeft op op forums een mening, vaak zijn dingen geen feiten maar zijn mening.
Ik vind groen mooi, hou van de natuur, wedden dat de meeste een andere favoriete kleur zou kiezen met wat voor reden dan ook.
KPN is net als Tweak een commercieel bedrijf dat voor eigen winst gaat.
KPN is waarschijnlijk principieel net zo slecht als Tweak, maar welk bedrijf doet aan liefdadigheid.
Ze zullen er zeker zijn, maar dan ook nog een leuke prijs voor geleverde diensten?
Meld het mij.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 07:54:
[...]

Dat was gewoon het wholesale pakket dat KPN verkocht aan andere ISPs ;)

KPN wil nu blijkbaar dat ISPs niets meer zelf doen en alleen nog maar een doorgeef luik zijn van KPN. Ik kan mij goed voorstellen dat niet iedere ISP hier op zit te wachten.
KPN mag ISP's niet verplicht een compleet pakket af te nemen.
Koppelverkoop is ten strengste verboden.
KPN mag afnemers natuurlijk wel een interessante korting geven als ze meer dan één dienst willen doorverkopen, maar het is aan de ISP zelf hoe ze daarmee omgaan.

Nog steeds heb ik nergens gelezen hoe het nu echt is gegaan bij Tweak en dat is wel jammer.
Er moeten immers mensen zijn die het echt wel weten hoe het zit maar waarschijnlijk bang zijn dat het imago van hun bedrijf geschaad wordt.
Helaas, het werkt andersom, het imago wordt juist aangetast door niet duidelijk te zijn.
Klanten stappen op doordat ze geen begrip kunnen opbrengen voor vernieuwde diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:02:
Ik ga weg bij Tweak omdat ze mij geen goed alternatief hebben gegeven.
Wat zijn jouw principes om niet naar KPN te gaan?
Ik had een overeenkomt met Tweak, wat tussen Tweak en KPN speelt sta ik buiten.
Tweak had mij een goed alternatief kunnen bieden, maar willen meer aan mij gaan verdienen.
Dus is hun keuze, daar moet ik het maar mee doen, ondanks een contract.
Iedereen heeft op op forums een mening, vaak zijn dingen geen feiten maar zijn mening.
Ik vind groen mooi, hou van de natuur, wedden dat de meeste een andere favoriete kleur zou kiezen met wat voor reden dan ook.
KPN is net als Tweak een commercieel bedrijf dat voor eigen winst gaat.
KPN is waarschijnlijk principieel net zo slecht als Tweak, maar welk bedrijf doet aan liefdadigheid.
Ze zullen er zeker zijn, maar dan ook nog een leuke prijs voor geleverde diensten?
Meld het mij.
Ik denk dat daar een denkfout zit, als een prijs voor een product omhoog gaat, betekend dat niet direct dat ze 'meer aan je willen verdienen'. De pakketten zijn aangepast, en daardoor wijzigt de prijs ook. Helaas kunnen ze niet de oude pakketten behouden, en dat forceert voor iedereen een prijswijziging.

De prijs aanpassen om 'meer te verdienen', kan je als bedrijf alleen doen als je een monopoliepositie hebt, en je klanten niet zonder je product kunnen. (zie netflix, die hebben geen concurrentie, en kunnen daarom de prijs opvoeren)
Reken maar dat als je zoveel concurrentie hebt als in de providerwereld, je er alles aan doet om de prijs zo scherp mogelijk te houden. (nadat je je productprofiel gekozen hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:02:
[...]
Onzin. Elk bedrijf kiest voor zichzelf uiteindelijk dat heb je mij hier vaak horen zeggen. Maar bestaande klanten wegjagen met een onnodige prijsverhoging doen ze niet hoor. Anders hadden ze weglopers nog wel een korting aangeboden. Beter 1 euro verdienen dan niks verdienen. Nee de verhoging in prijs heeft te maken met kostprijsverhoging daar ben ik aardig van overtuigd.

Maar je bent vrij om te gaan en ik begrijp dat ook wel echter in je comment gaf je aan dat het ook een principekwestie is. En als dat de overweging is dan vind ik het wel een discussie waard. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

HoppyF schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:28:
[...]

KPN mag afnemers natuurlijk wel een interessante korting geven als ze meer dan één dienst willen doorverkopen, maar het is aan de ISP zelf hoe ze daarmee omgaan.

Nog steeds heb ik nergens gelezen hoe het nu echt is gegaan bij Tweak en dat is wel jammer.
Er moeten immers mensen zijn die het echt wel weten hoe het zit maar waarschijnlijk bang zijn dat het imago van hun bedrijf geschaad wordt.
Helaas, het werkt andersom, het imago wordt juist aangetast door niet duidelijk te zijn.
Klanten stappen op doordat ze geen begrip kunnen opbrengen voor vernieuwde diensten.
Waarschijnlijk is het alles van KPN afnemen of gebruik maken van WBA, waarbij de ISP gebruik maakt van de KPN apparatuur en WBA TV streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen principe kwestie, puur op zakelijk belang, net als Tweak doet.
Wel blijf ik vinden dat ze meer konden doen om mij te behouden, geen enkele poging is gedaan.
take it or leave it.
Maar de keuze is zakelijk.
Ik blijf waarschijnlijk niet lang bij KPN, maar de overige opties zijn op dit moment niet wat ik zoek, of te duur met wat ik wil.
Er is op dit moment nog veel aan het veranderen, nu over 10 maanden ga ik eens kijken of er beter partijen zijn.
Nu blijf ik met wat ik gewent ben, door een aktie eerste jaar "maar" €11,50 duurder, maar bij Tweak zou het met gelijke opties nog eens €12,-- schelen.
Er zijn dan verschillen, maar die zijn weg te strepen (HBO/Spotify), beide vind ik niet belangrijk.
Ik sluit over een jaar niemand uit, ook Tweak niet en ga voor beste aanbod wat bij mij past.
Dat was Tweak, nu (even?) niet meer.
Principieel kan je alleen zijn als je alle feiten weet, die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:54:
Nu blijf ik met wat ik gewent ben, door een aktie eerste jaar "maar" €11,50 duurder, maar bij Tweak zou het met gelijke opties nog eens €12,-- schelen.
Er zijn dan verschillen, maar die zijn weg te strepen (HBO/Spotify), beide vind ik niet belangrijk.
Maar het is natuurlijk geen gelijkwaardig product, ook niet als HBO/Spotify er niet bij zit. Bij KPN heb je een beeldkwaliteit waar je spontaan oog-AIDS van krijgt als je er te lang naar kijkt.

Zoals ik het zie levert Sparql in het basispakket 23 zenders (SD zenders tellen niet) en KPN levert er 0 (want zelfs de 'HD' zenders zijn te afschuwelijk om naar te kijken).

[ Voor 4% gewijzigd door Aaargh! op 16-05-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:54:
Het is geen principe kwestie, puur op zakelijk belang, net als Tweak doet.
Wel blijf ik vinden dat ze meer konden doen om mij te behouden, geen enkele poging is gedaan.
take it or leave it.
Maar de keuze is zakelijk.
Ik blijf waarschijnlijk niet lang bij KPN, maar de overige opties zijn op dit moment niet wat ik zoek, of te duur met wat ik wil.
Er is op dit moment nog veel aan het veranderen, nu over 10 maanden ga ik eens kijken of er beter partijen zijn.
Ik sluit over een jaar niemand uit, ook Tweak niet en ga voor beste aanbod wat bij mij past.
Dat was Tweak, nu (even?) niet meer.
Principieel kan je alleen zijn als je alle feiten weet, die heb ik niet.
Het gedrag wat Tweak vertoont lijkt veel op het gedrag wat veel providers tegenwoordig vertonen.
Soortgelijk gedrag komt ook voor buiten de ISP wereld, klanten worden niet meer gezien als waardevolle investering die je wilt behouden maar als een soort wegwerp ding waarmee je kunt doen wat je wilt.

Nu zijn er ook consumenten die vaak van provider wisselen maar als je het goed bekijkt doen ze dat niet omdat ze graag willen wisselen of om een euro goedkoper uit te zijn maar vooral omdat het wel moet.
Je wordt min of meer gedwongen om maar te accepteren wat de provider je opdringt en als je niet doet kun je vertrekken.
Enige loyaliteit is ver te zoeken bij de providers, dit geldt niet voor Tweak maar voor heel veel providers.

Jammer, want trouwe en tevreden klanten leveren veel meer op niet alleen omdat ze blijven maar ook omdat ze via mond-op-mond reclame nieuwe klanten aanbrengen.

Op één of andere manier lijkt het kwartje bij providers niet te vallen en denkt men alleen aan korte termijn scoren en winst pakken. Dit stoort mij wel eens, maar wellicht zie ik het ook verkeerd.
Begrijp me goed ik heb niets tegen geld verdienen want de schoorsteen moet ook roken bij de providers maar kostentechnisch gezien zou schaalvergroting en goed inkopen genoeg winst moeten kunnen opleveren en is het verhogen van snelheid e.d. lang niet altijd noodzakelijk.
Ook aan "gratis" HBO is niet altijd behoefte.
Maatwerk is vaak wel gewenst, dus het zelf aan/uit kunnen zetten van opties in het pakket.
Vodafone biedt dit sinds kort aan en dit spreekt me wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is maar wat je gewent ben en of je er tevrede mee bent.
Jij vindt dat ik appels met peren vergelijk, alles minder dan super HD is niets.
Tja, ik vind groen wel mooi.
Aaargh! schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:15:
[...]

Maar het is natuurlijk geen gelijkwaardig product, ook niet als HBO/Spotify er niet bij zit. Bij KPN heb je een beeldkwaliteit waar je spontaan oog-AIDS van krijgt als je er te lang naar kijkt.

Zoals ik het zie levert Sparql in het basispakket 23 zenders (SD zenders tellen niet) en KPN levert er 0 (want zelfs de 'HD' zenders zijn te afschuwelijk om naar te kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit redelijk dicht bij het vuur en hoor zo af en toe wel eens wat.
KPN wil zijn positie verbeteren op de markt en geeft dus aan ALLES OF NIETS te leveren.
Voor Tweak is dit een groot probleem, ze heten namelijk niet voor niets TWEAK!
Als Tweak kpn zou gaan doorgeven hebben ze simpelweg geen bestaansrecht meer.
1 van de redenen waarom ik bij Tweak zit zijn de news groepen. Probeer maar eens onder kpn een paar gig per dag te downloaden. Voor je het weet valt er een rekening op de mat.
Tuurlijk verdient de manier van communiceren geen schoonheidsprijs en voor sommige gaat de prijs inderdaad omhoog. Maar als ik dit ga vergelijken met andere providers op glasvezel valt dit nog erg mee.
HBO buiten de discussie houdend is Tweak in mijn geval zelfs de goedkoopste.
Ik heb Tweak op 3 aansluitingen waarvan 2 Glasvezel. De één een blauw pakket en de ander een Groen. Voor het één ga ik nu wat meer betalen, voor de ander wat minder. Het zei zo.

Persoonlijk vind ik het belangrijker dat ik mijn vrijheid bij Tweak behoud, niemand die over mijn rug meekijkt.
Balen doe ik zeker van het fijt dat DVB-C er uitgaat, en ook dat IPTV zo straks versleuteld gaat zijn. 2 dingen waar ik nu veel gebruik van maak. Wellicht dat ik daarom in de toekomst misschien toch overstap, maar ik geef ze eerst maar eens een kans.

Trouwens zie ik hier een aantal keer voorbij komen dat Tweak een jaar vooruit betaald wilde worden. Dit is een optie die Tweak al jaren bied en een stuk goedkoper kan zijn dan maandelijks factureren. Dit is dus oud nieuws en is niets mis mee. Je kunt er namelijk ook gewoon voor kiezen om per maand te betalen.

Tweak is trouwens nooit goed in communiceren geweest.
Toen ik voor het eerst bij tweak een abbo afsloot op ADSL is mij door meerdere aangeraden dit alleen te doen als je zelf enig verstand hebt van "tweaken" ze laten namelijk veel aan je over en bieden weinig ondersteuning. Misschien zijn ze door het glasvezel wat te groot geworden en willen ze nu van wat klanten af 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soze
joop99 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 06:43:
[...]

@Soze: Tweak is onderdeel van Cambrium
Dat weet ik, het punt is dat het erom ging welke diensten ze van KPN doorleveren (TV) en welke van Tweak/Cambrium zelf komen (internet, telefonie).

eymey vroeg of iemand kon checken of hij/zij een IP-adres van KPN of van Cambrium heeft, vandaar dat ik dit meldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soze
HoppyF schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:28:
[...]

...
Inderdaad weten we nog steeds niet hoe het nu echt zit. Misschien heeft KPN wel de mogelijkheid aangeboden om alleen TV door te verkopen, maar vond Tweak de prijs te hoog, het blijft speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 07:54

The Wizard

Moderator Mobile
Soze schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:32:
[...]

eymey vroeg of iemand kon checken of hij/zij een IP-adres van KPN of van Cambrium heeft, vandaar dat ik dit meldde.
Ik heb zelf nu Fiber, ook een "dozenschuiver" van KPN, maar heb gewoon een IP van Fiber, niet van KPN.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Soze schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:32:
[...]

Dat weet ik, het punt is dat het erom ging welke diensten ze van KPN doorleveren (TV) en welke van Tweak/Cambrium zelf komen (internet, telefonie).

Je krijgt altijd een IP van Cambrium bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:19:
[...]

Ik heb zelf nu Fiber, ook een "dozenschuiver" van KPN, maar heb gewoon een IP van Fiber, niet van KPN.
Dan wel met iptv van de Glashart poot van kpn. En volgens mij over het reggefiber net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber doet zaken met KPN ITNS en niet met KPN zelf

Glashart valt nu ook onder KPN ITNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:22
even een stomme vraag maar geldt dit nou voor zowel Tweak blauw als groen. Het gekke is nl. dat ik tweak blauw heb (zonder tv ander dan dvb c btw) en ik tot op de dag van vandaag niks van tweak heb vernomen en ik nu begin te twijfelen over mij inet status per 1/7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt: ik heb een Cambrium IP adres (in 84.245.0.0/18 range). Het komt er dan dus op neer dat het niet alleen de telefonie is, maar ook het internet dat Tweak via een andere partij regelt. Ze gebruiken wel de KPN hardware (Experiabox, TV ontvanger), maar gebruiken eigenlijk alleen de KPN TV uit het pakket; internet en telefonie hebben ze door die van Cambrium vervangen.

Beetje laat opgepikt omdat deze thread zo snel gaat, maar OK :D.

Weet je ook via welke wholesale straat bij KPN je Tweak Groen abonnement loopt? (dit kan je bij mijn weten eigenlijk alleen goed zien als je het verkeer kan zien tussen je Experiabox en NT). Als dat over VLAN 6 en PPPoE loopt, dan klopt het dat je een Cambrium IP hebt. Dit komt ook overeen met de mogelijkheden die KPN bij WMP (zonder de plus) omschrijft. Waar ik benieuwd naar ben, is of de mensen die over W(M)IA (volgens mij VLAN 34?) gaan dat ook hebben.

Maar goed, ik zag daarna ook een post van een Fiber Nederland klant (voorheen Fype) die zei dat hij gewoon echt een "fiber" IP heeft.

Maar als ik bv. naar mijn Vodafone ITNS abonnement kijk, dan heb ik 77.175.182.* ( 77-175-182-*.FTTH.ispfabriek.nl ). ISPfabriek is van KPN ITNS. Dus zeker bij Vodafone is het heel duidelijk te zien dat zij het totaalplaatje van KPN afnemen (over een tijdje afnamen, aangezien ook zij inmiddels een eigen propositie hebben, helaas ook zonder dvb-c).

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 16-05-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 07:54

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:41:
[...]

Dan wel met iptv van de Glashart poot van kpn. En volgens mij over het reggefiber net.
Klopt, ik gebruik alleen nu geen IPTV meer, alleen DVB-C.
eymey schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:22:
[...]

Maar goed, ik zag daarna ook een post van een Fiber Nederland klant (voorheen Fype) die zei dat hij gewoon echt een "fiber" IP heeft.

Maar als ik bv. naar mijn Vodafone ITNS abonnement kijk, dan heb ik 77.175.182.* ( 77-175-182-*.FTTH.ispfabriek.nl ). ISPfabriek is van KPN ITNS. Dus zeker bij Vodafone is het heel duidelijk te zien dat zij het totaalplaatje van KPN afnemen (over een tijdje afnamen, aangezien ook zij inmiddels een eigen propositie hebben, helaas ook zonder dvb-c).
Mijn traceroute:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.20]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.0.1
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  ip-5-104-113-1.fiber.nl [5.104.113.1]
  3     4 ms     3 ms     3 ms  ip-5-104-112-2.fiber.nl [5.104.112.2]
  4     3 ms     3 ms     3 ms  ip-5-104-112-1.fiber.nl [5.104.112.1]
  5    28 ms     3 ms     3 ms  193.238.240.129
  6     3 ms     3 ms     3 ms  asd-tc2-core2-te3-1.iunxi.net [193.238.240.82]
  7     4 ms     4 ms     3 ms  amsix.true.nl [195.69.144.171]
  8     9 ms    16 ms    16 ms  ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218]

9     4 ms     4 ms     3 ms  tweakers.net [213.239.154.20]
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:47:
Fiber doet zaken met KPN ITNS en niet met KPN zelf

Glashart valt nu ook onder KPN ITNS
Maar waarom heeft eymey dan een ispfabriek.nl ip adres en ik een eigen? Heeft dat te maken dat Fiber geen complete portfolio afneemt van KPN (ITNS)?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
swiebert schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:19:
even een stomme vraag maar geldt dit nou voor zowel Tweak blauw als groen. Het gekke is nl. dat ik tweak blauw heb (zonder tv ander dan dvb c btw) en ik tot op de dag van vandaag niks van tweak heb vernomen en ik nu begin te twijfelen over mij inet status per 1/7..
Ik heb Tweak Blauw, zit in Almere, en ik heb in de tweede helft van april de brief met aankondiging en voorstel voor pakket-wisseling naar Tweak+Sparql ontvangen.

Als je dat niet hebt ontvangen is of de post naar jou zoekgeraakt, of je bent over het hoofd gezien... Tijd voor actie ondernemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Als je geen TV hebt hoef je niet over te stappen, dan krijg je blijkbaar ook geen brief. Je zal zelf contact op moeten nemen als je een ander abbo wilt. Vriend van me had dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:22:
[...]

Beetje laat opgepikt omdat deze thread zo snel gaat, maar OK :D.

Weet je ook via welke wholesale straat bij KPN je Tweak Groen abonnement loopt? (dit kan je bij mijn weten eigenlijk alleen goed zien als je het verkeer kan zien tussen je Experiabox en NT). Als dat over VLAN 6 en PPPoE loopt, dan klopt het dat je een Cambrium IP hebt. Dit komt ook overeen met de mogelijkheden die KPN bij WMP (zonder de plus) omschrijft. Waar ik benieuwd naar ben, is of de mensen die over W(M)IA (volgens mij VLAN 34?) gaan dat ook hebben.

Zoals ik al zei krijg je bij Tweak altijd een IP van Cambrium, ongeacht of je nu glas (WMP/WIA) of DSL hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK :-). Dan klinkt het alsnog wel plausibel dat KPN dat zelf niet meer wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat is dan het verschil met XS4ALL t.o.v Tweak nu? Want zij gebruiken ook alleen het ITV platform van KPN zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:36
Ik heb ook Tweak-blauw, net zoals jij alleen DVB-C en analoog. Heb wel die brief gehad. Tweak stopt met het abo per 1/7 tenzij ik overstap op Tweak met Sparql.
Geldt waarschijnlijk ook voor jou... misschien moet je ze ff bellen?

GJ
Enschede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Grappig trouwens als je leest dat vodafone en Sparql/tweak dezelfde middleware voor hun iptv oplossing gebruiken maar verschillende set-top boxen. In het pers bericht van abox42 lees lees je dat ze Nordija als middleware gebruiken, dat is volgens dit persbericht weer wat Vodafone in Nederland gebruikt.

Eigenlijk goed nieuws dus voor de Sparql klanten want dat betekent dat het dus dat het platform al draait i.c.m. KPN streams (of ze er zelfs een samenwerking achter zitten).

Ik ben heel benieuwd of IPTV nu ook qua functionele ontwikkeling echt gaat lopen en meer wordt als een IP vervanging van kabel tv die wel erg omslachtig lijkt door de extra boxen.

[ Voor 11% gewijzigd door joop99 op 17-05-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat ze met Nordija samenwerken hoeft nog niet per se te betekenen dat ze ook op het zelfde middleware platform komen te draaien ;)

Ik k an uit het persbericht verder overigens moeilijk achterhalen of ze dan een soort "middleware as a service" afnemen van Nordija, of dat dit op eigen servers in het datacenter van de providers komt te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:28
Meestal als het KPN streams betreft heeft de provider zelf een server voor de Verimatrix codering en komen de streams gewoon in een apart VLAN direct van KPN af. Opnemen in de cloud gebeurt uiteraard weer wel bij een provider zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 10:07:
Dat ze met Nordija samenwerken hoeft nog niet per se te betekenen dat ze ook op het zelfde middleware platform komen te draaien ;)
...
Ik ga er van uit dat dit soort leveranciers in de basis 1 product heeft dat voor verschillende doeleinden aangepast wordt; m.a.w. in de basis hetzelfde platform als Vodafone gebruikt met aanpassingen voor Tweak. Hoe dan ook in mijn beeld dus niet de eerste implementatie van dit platform i.c.m. reggefiber/kpn glasvezel/kpn streams in Nederland.

Mijn ervaring is dat er altijd verschillende gradaties zijn als je met leveranciers (weliswaar andere bedrijfstak) in gesprek gaat varierend van "slideware" tot "proven" oplossingen, hiermee verschuift het toch wel wat meer richting proven.

[ Voor 17% gewijzigd door joop99 op 17-05-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:42
Bij toeval ontdekte ik dat mijn ZTE H220N onlangs is gereset. Ik heb nl. altijd de wireless functie van dit ding uit staan en nu stond deze plots aan. Heeft Tweak reeds iets veranderd? Ik heb een 50/50 Alles-in-1 Groen abonnement. Speedtest gaf altijd netjes 48/51 aan maar sinds deze week krijg ik telkens 48/75 als aanduiding: http://www.speedtest.net/my-result/3506262971
Zijn er nog meer mensen die iets merken van aanpassingen in het netwerk/routers?

Groeten

Jan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:56
Jan Driebeen schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:36:
Bij toeval ontdekte ik dat mijn ZTE H220N onlangs is gereset. Ik heb nl. altijd de wireless functie van dit ding uit staan en nu stond deze plots aan. Heeft Tweak reeds iets veranderd? Ik heb een 50/50 Alles-in-1 Groen abonnement. Speedtest gaf altijd netjes 48/51 aan maar sinds deze week krijg ik telkens 48/75 als aanduiding: http://www.speedtest.net/my-result/3506262971
Zijn er nog meer mensen die iets merken van aanpassingen in het netwerk/routers?

Groeten

Jan :)
Misschien even kijken of er toevallig ook een FON hotspot bij staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak blauw is Reggefiber.
Zolang je geen IPTV of DVB-C hebt zal er niet veel gebeuren denk ik. Enige wat blauw dan in jou geval inhoud is dat ze internet over het netwerk van Reggefiber aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:42
Deshmir schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 16:17:
[...]

Misschien even kijken of er toevallig ook een FON hotspot bij staat?
Nope, niets te vinden van een instelling m.b.t. Een FON-hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 15:21
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 16:24:
[...]

Tweak blauw is Reggefiber.
Zolang je geen IPTV of DVB-C hebt zal er niet veel gebeuren denk ik. Enige wat blauw dan in jou geval inhoud is dat ze internet over het netwerk van Reggefiber aanbieden.
Nee. Tweak Blauw is KPN (ITNS). Al twee jaar geleden verkocht door Reggefiber. En ook deze diensten worden vanaf 1 juli niet meer afgenomen door Tweak bij KPN.
Dus hier gaat iets fout bij deze klant. Ook hier zullen de diensten stoppen. Bijvoorbeeld omdat het niet meer werkt met de Genexis.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:22
Barre73 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 19:47:
[...]

Nee. Tweak Blauw is KPN (ITNS). Al twee jaar geleden verkocht door Reggefiber. En ook deze diensten worden vanaf 1 juli niet meer afgenomen door Tweak bij KPN.
Dus hier gaat iets fout bij deze klant. Ook hier zullen de diensten stoppen. Bijvoorbeeld omdat het niet meer werkt met de Genexis.
fijn dan... ben beetje lui, en heb helemaal geen zin in gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 19:47:
[...]

Weer iets nieuws geleerd!!
Maar volgens mij heeft en geeft Tweak internet altijd door van Cambrium en niet van KPN of ITNS.
Anders zouden ze in mijn beleving toch nooit internet kunnen leveren zonder fair use policy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 15:21
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:42:
[...]

Weer iets nieuws geleerd!!
Maar volgens mij heeft en geeft Tweak internet altijd door van Cambrium en niet van KPN of ITNS.
Anders zouden ze in mijn beleving toch nooit internet kunnen leveren zonder fair use policy?
Je haalt twee dingen door elkaar. Het klopt dat zij zelf het achterliggende internet regelen. Maar de feitelijke actieve lijn huren ze van KPN. En dat vervalt straks op die manier. In Almere en Enschede vervalt dat helemaal (want eigen apparatuur waar alle klanten op overgaan). In de rest van Nederland worden er op een andere manier een actieve lijn van KPN afgenomen waarbij in ieder geval de huidige Genexis actieve NT niet meer gaat werken.

Vandaar mijn opmerking dat niets meer zal werken.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:17
Geachte klant,

Onlangs heeft u aan ons doorgegeven graag gebruik te maken van ons geheel vernieuwde dienstenaanbod. Wij zijn hiervoor heel dankbaar en we willen u bij deze informeren over de aanstaande vervolgstappen.
Om uw vernieuwde diensten op ons nieuwe netwerk te kunnen voortzetten, moeten wij uw glasvezelaansluiting geschikt maken. Er zal daarom contact met u worden opgenomen om een afspraak te maken voor een monteur die de glasvezelaansluiting zal omzetten. Uw verbinding gaat op dat moment nog niet om; dat gebeurt op een later tijdstip.
Nadat uw glasvezelaansluiting geschikt gemaakt is, ontvangt u van ons spoedig de nieuwe benodigde apparatuur voor wanneer we uw diensten hebben omgezet en tevens een antwoordnummer waar u de oude apparatuur naar toe kunt sturen.
Heeft u vragen naar aanleiding van deze mail? Neem dan contact op met de Tweak Servicedesk via info@tweak.nl of bel ons op het nummer 0900-tweakhd (8932543).

Met vriendelijke groet,
Het Tweak-team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Had je wat gevraagd of kreeg je gewoon dit mailtje/brief ?

[ Voor 5% gewijzigd door kmichael op 19-05-2014 15:28 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.