Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.223 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

joop99 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 06:07:
Hoe is de kwaliteit van het beeld in de app? In principe zou tweak door zijn netwerk constructie de echte vlan 4 streams op tablet en telefoon kunnen tonen maar of ze dat doen?
Ik denk dat dat niet zo makkelijk gaat. de sparql box moet de streams ook nog op een speciale manier decoden (want daarom heb je een sparql box, en kan je geen andere decoder gebruiken), ik weet niet of ze dat zomaar in een app kunnen/mogen verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb toch maar de stap genomen om van 100 naar 250mbit over te stappen... Ik zit toch nog in de eerste maand en voor die 5 euro meer...

Weinig problemen hier, af en toe de decoder en router die wat moeilijk doen. Heb me dus maar aangewend om die in de ochtend ff een pwrcycle te geven :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 19:31
MetaFrame schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:25:
Ik heb toch maar de stap genomen om van 100 naar 250mbit over te stappen... Ik zit toch nog in de eerste maand en voor die 5 euro meer...

Weinig problemen hier, af en toe de decoder en router die wat moeilijk doen. Heb me dus maar aangewend om die in de ochtend ff een pwrcycle te geven :)
Wat doe je nou precies met zoveel bandbreedte? Nog sneller downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHawk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 08:30
*knip* topic leesfoutje

[ Voor 97% gewijzigd door KingHawk op 29-10-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Green.car6808 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:50:
[...]

Wat doe je nou precies met zoveel bandbreedte? Nog sneller downloaden?
Onderandere ja, nog sneller downloaden. Los daarvan is het wel lekker met een gezin die allemaal hun ding doen op 1 lijn. 2 kids die constant aan het streamen, downloaden en gamen zijn. Mijn vrouwtje die het een en ander aan het doen is online. Offsite backup`s maken en downloaden van +- 500GB... Dus ja voor 5 euro vind ik het wel een mooie deal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag echt de geniaalste reactie gehad van tweak. Wegens problemen met de Zyxell vonden ze dat ik verplicht moest upgraden naar versie 6b2. Oke onder het mom van baadt het niet dan schaadt het niet.
De Tweak HD wou het zelf doen, maar toen ze wilden inloggen kon het niet, router reset en het lukt wel werd mij telefonisch verteld.
Na een tijdje nog geen reactie van de HD over hoe het gegaan was de upgrade en via de webinterface stond na een half uur nog steeds versie 4. Strange.

Voor de verandering liep de Zyxell weer vast dus factory reset gedaan. Ziet mijn verbazing dat versie 6b2 is geïnstalleerd is. Dit meldt ik aan de HD krijg ik als antwoord: Wij hebben het niet gedaan want we konden niet op de router inloggen maar goed dat het gelukt is.

Er is dus blijkbaar iets gebeurd dat ik niet gedaan heb, de helpdesk ook niet en ze maken zich daar geen zorgen over :S

De computers komen tot leven mensen SKYNET is werkelijkheid! ze nemen de wereld over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Gewoon meteen je w8woord veranderen. Hadden ze mss bij de films ook moeten doen :-b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
Net die app even geprobeerd op mijn telefoon, maar vind het maar een wazig iets... je krijgt een lijst met zenders, dan klik je op een zender en dan moet je eerst op een programma klikken en dan kan je pas op "Bekijken" klikken. Verwarrend... en een hoop klikken voor je eindelijk beeld hebt.

Wat ik echter nog storender vind (weet niet of jullie dat ook hebben) is dat het structureel in tijd ver achterloopt op wat de Sparql box laat zien. Net even met RTL Z gekeken (heeft een klokje in beeld) en op mijn telefoon loopt het dan anderhalve minuut achter. Lekker handig als je straks een keer live voetbal zit te kijken... dan hoor je mensen buiten op straat al juichen voor een doelpunt wat jij over 90 seconden pas te zien krijgt...

PS: van de 3 keer opstarten ging het al 1 keer mis met een crash...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Chimera666 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:48:
Net die app even geprobeerd op mijn telefoon, maar vind het maar een wazig iets... je krijgt een lijst met zenders, dan klik je op een zender en dan moet je eerst op een programma klikken en dan kan je pas op "Bekijken" klikken. Verwarrend... en een hoop klikken voor je eindelijk beeld hebt.

Wat ik echter nog storender vind (weet niet of jullie dat ook hebben) is dat het structureel in tijd ver achterloopt op wat de Sparql box laat zien. Net even met RTL Z gekeken (heeft een klokje in beeld) en op mijn telefoon loopt het dan anderhalve minuut achter. Lekker handig als je straks een keer live voetbal zit te kijken... dan hoor je mensen buiten op straat al juichen voor een doelpunt wat jij over 90 seconden pas te zien krijgt...

Die vertraging heb ik met elke APP nog gezien, de horizon app heeft het, de KPN app heeft het.
Misschien moet je geen voetbal op je telefoon kijken :P

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 12:36
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:58:
Voor de verandering liep de Zyxell weer vast dus factory reset gedaan. Ziet mijn verbazing dat versie 6b2 is geïnstalleerd is. Dit meldt ik aan de HD krijg ik als antwoord: Wij hebben het niet gedaan want we konden niet op de router inloggen maar goed dat het gelukt is.
**SNIP**
De computers komen tot leven mensen SKYNET is werkelijkheid! ze nemen de wereld over :D
Normaal is firmware updaten vanuit een SD iets waarbij ze een vinkje zetten/software versie kiezen en op die manier klaarzetten voor een CPE(je modem/router). Bij starten wordt dan contact gelegd met de provisioning server en als die een firmware-upgrade heeft wordt deze automatisch geladen.
Dat niet op router kunnen inloggen betekent meer dat ze er via hun management-systeem(naw TR069) niet bij konden komen om uit te lezen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Die vertraging viel mij ook al op gisteren. Zoals proditaki aangeeft, is overal wel zo.. Wat dat voorjuichen betreft, gewoon je koptelefoon gebruiken als het echt op de telefoon moet.

Wat het bekijken betreft, je kan volgens mij ook meteen op het logo van de zender klikken. Dan hoef je niet zo "om".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Chimera666 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:48:

90 seconden voor kijken via stream vs. kijken via TV-signaal vind ik nog best meevallen hoor. Er zit ook een stuk buffering aan de kant van je telefoon/tablet etc. in he.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
Oke, voor diegene die nog op de koppelcode wacht, het werkt zo:

In de brief die je hebt gekregen voor sparql staat een nummer van 8 cijfers (die je ook voor HBO-Go moet ingeven) evenals een unlock code en je pincode voor de sparql box
Dat is je abboneenummer, de koppelcode is dan de 4 cijfers van je postcode.
Dus je vult alleen cijfers in. 8 cijfers bij je klantcode en de 4 cijfers van je postcode
Dus niet je TKxxxxxxxx klant id, maar je sparql abo code.

Weet je die niet? Dan even de helpdesk bellen, die kunnen hem voor je opzoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Philos31 op 29-10-2014 16:18 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
Die tablet versie van de app zit een stuk logischer in elkaar... vanavond eens proberen of die het op mijn telefoon ook gewoon doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
De tablet versie wil niet werken, krijg alleen zwart beeld. De mobiele versie werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Hopelijk snel de iOS-versie. Vreemd dat het langer duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:27

Frenck

Home Assistant

SqueakyClean schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:35:
Hopelijk snel de iOS-versie. Vreemd dat het langer duurt...
Moa raar is het niet. De procedure van Apple duurt gewoon langer (als in, gemid zo'n 10 -14 dagen). Daarbij loop je bij Apple ook nog een het risico dat je app wordt afgekeurd :X

Voor de huidige review tijden: http://appreviewtimes.com

Dus nog even wachten :)

[ Voor 10% gewijzigd door Frenck op 29-10-2014 20:06 ]

Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:35
Bij het doorspoelen van een opname (2x 4x 8x 16x) zie ik nu linksonder in de balk twee grote pijlen. Is er vandaag een update geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:20

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Op android 5.0 doet hij het niet (beta maar toch)

Moet je trouwens een opnemen pakket hebben voor second screen? Hij geeft wel een melding dat ik die niet heb.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:40
live pauzeren werkt nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Doet hier niks.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Apart, op mijn stb1 werkte het maar op stb2 weer niet en beide hebben dezelfde frimware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:35
iOS app voor iPhone is er nu ook!

[ Voor 22% gewijzigd door Jan Driebeen op 30-10-2014 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Volgens mij moeten ze daarvoor de firmware op de Sparqlbox aanpassen. Zonder een update kan dat niet gaan werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14
Net de app geinstalleerd op mijn iPhone. Werkt direct en prima beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbonzet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
Hmm probeer de app te vinden maar komt bij appstore van apple en van google niks naar voren..

Kan iemand mij vertellen wat de naam van de app is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

App is niet universal ?
Zie ook dat ie niet gesubmit is door Sparql maar door een of andere jeroen.

Knullig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14
Rbonzet schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:21:
Hmm probeer de app te vinden maar komt bij appstore van apple en van google niks naar voren..

Zoek op 'Sparql' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31
Aaargh! schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:49:
App is niet universal ?
Zie ook dat ie niet gesubmit is door Sparql maar door een of andere jeroen.

Knullig weer.
Wat bedoel je met "universal"?

Dat ie niet op alle devices gewoon werkt zonder visuele bugs e.d. ?

Daar is Sparql helaas niet de enige in.

De app van Glashart Media (ook als Telfort Glasvezel app beschikbaar) is dat tot op de dag van vandaag ook nog steeds niet. Alleen op een handvol tablets groter dan 7 inch werkt het.

Terwijl de app die Vodafone heeft voor de GHM (ITNS) propositie, die dus ook met Amino's werkt en zo, het op zo ongeveer alles doet wat Android draait. Incl. RK3188 stickjes, een el cheapo Samsung Galaxy Ace 2, Nexus 7 of top of the line Sony Xperia Z3

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update over de firmware 6Beta2, het duurde 8 uur voor hij zichzelf ophing. Dus dat gaat hem ook niet worden. De beta geeft veel UPnP en GIMP errors in de log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Green.car6808 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 07:31:
[...]

Volgens mij moeten ze daarvoor de firmware op de Sparqlbox aanpassen. Zonder een update kan dat niet gaan werken lijkt me.
Dat leek mij ook, was ook erg verbaasd dat het werkte want toen ik naar een andere zender ging kreeg ik een melding in beeld net als de KPN stb's.

Ben net uit bed (late dienst ;) ) en wilde gelijk een filmpje maken om te het te laten zien, maar ik kan nu drukken wat ik wil maar nu werkt het niet 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:11:
[...]

Wat bedoel je met "universal"?
Nee, ik bedoel 1 app voor iPad an iPhone ipv. 2 losse apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 16:27

De Sparql Tablet app (Android): Google Play: Sparql Tablet App
De Sparql Phone app (Android): Google Play: Sparql Phone App

Ik heb al een vraag gestuurd naar Sparql wat nou eigenlijk het verschil is tussen die twee apps. Zie alleen dat de Tablet versie 16 MB is en de Phone versie 13 MB.

Misschien dat de Phone versie specifiek bedoeld is voor mobieltjes met een kleiner dan HD (<720p) scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Compatibilty: requires iOS 6.1 or later. Compatible with iPhone, iPad and iPod touch. This app is optimized for iPhone 5.
Echter heet de app: Sparql for iPhone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
yup... en de zenderlogo's zijn niet eens HighRes...
Resolutie van de stream is ook wat aan de lage kant, maar dat vind ik tot nu toe bij alle aanbieders met hun app.
App logo vindt ik dan weer wel mooi (maar dat vind ik over het algemeen van de gehele vormgeving van sparql, jammer dat het soms zo beroerd/raar werkt)

Oja... raar dat de iPad app er dan ook niet meteen is... maar die zal wel snel komen.
Dat het geen universal app is (voor iPad en iPhone tegelijk) snap ik dan ook weer niet.

[ Voor 21% gewijzigd door NovapaX op 30-10-2014 09:50 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

De iPhone app geeft nog redelijk beeld op de iPad... Alleen wel de UI van de iPhone, dus het is behelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:16

Als je zoekt in de store, alleen zoeken bij "Iphone apps"..

Trouwens wel aardig: Hij doet het ook onderweg...

[ Voor 7% gewijzigd door DanielAlm op 30-10-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 16:27
Ik had trouwens een probleempje met het gebruik van een Netgear Wifi-repeater in combinatie met de ZyXEL router.

Die repeater gebruikte ik al toen ik nog Tweak Blauw had, in combinatie met mijn eigen Linksys Wifi-router en dat werkte prima om voldoende Wifi bereik in de slaapkamer te hebben. Maar sinds de overgang naar het nieuwe Tweak met de ZyXEL router werkte die Repeater niet meer! Hij verbond wel met de ZyXEL, en tablets en mobieltjes verbonden normaal via Wifi met de Repeater, maar kregen vervolgens geen Internet-data door.

Uiteindelijk erachter gekomen dat het lag aan de WDS instelling in de ZyXEL die standaard ingeschakeld staat! Die instelling uitgezet, en nu werkt het weer naar behoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:23

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Hmm app doet het idd wel goed op de ipad maar volgens de beschrijving in de appstore zou ik 40 zenders moeten hebben maar heb er 31
Maar zat zal wel bij de volgende update komen

Eerste indruk doet wat het moet doen maar gui is niet helemaal prettig net als hbo on demand via de stb je blijft op volgende klikken

Maar er is een app dat dan weer wel

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr-D. schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:34:
Hmm app doet het idd wel goed op de ipad maar volgens de beschrijving in de appstore zou ik 40 zenders moeten hebben maar heb er 31
Maar zat zal wel bij de volgende update komen

Eerste indruk doet wat het moet doen maar gui is niet helemaal prettig net als hbo on demand via de stb je blijft op volgende klikken

Maar er is een app dat dan weer wel
Tweak en Sparql zijn heel goed in beloven en dan binnen "twee weken" nakomen van beloftes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-07 12:29
Kunnen de TV zenders vanuit de iPhone App ook via Airplay afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tence
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 09:58
App werkt voor geen meter op mijn xperia z.. krijg alleen een zwart scherm als ik een zender aan klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 08:17
Jammer, mijn ipad1 valt buiten de boot :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Als de app nou ook geschikt wordt voor Chromecast, kun je de uitzendingen uit de Sparql App ook op TV bekijken..

Misschien is dat stabieler dan de Sparql SettopBox :D :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
Green.car6808 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:40:
Als de app nou ook geschikt wordt voor Chromecast, kun je de uitzendingen uit de Sparql App ook op TV bekijken..

Misschien is dat stabieler dan de Sparql SettopBox :D :*)
Zou echt top zijn. Ik heb de indruk dat dit door DRM redenen niet wordt toegestaan.
Bij de KPN iTV app is in de laatste versie ook AirPlay en Chromecast uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 22:44

Radjesh

hoi

Opzegging is de deur uit, tweak krijgt het maar niet voor elkaar om mijn telefoonlijn te fixen.

Op naar KPN, scheelt me ook nog eens 2,50 in de maand ^.^

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
De Android App voor de tablet ziet er een stuk gelikter uit dan die voor de telefoon, veel intuitiver, TV Gids veel beter, programma informatie en een tijdbalk. Maar helaas is die interface grote rommel als je het op een telefoon installeert (die tijdbalk met de knoppen blijven dan bijvoorbeeld continu midden in je beeld staan en de TV gids laat maar een klein balkje bovenin zien met maximaal 1 zender).

Die telefoon app is waardeloos primitief. Dan ben ik weer zeer jaloers op mijn collega die de app van Ziggo op zijn telefoon heeft, dan zie je wat een verschil het maakt als er een paar jaar ontwikkeling in zit, die Ziggo app is echt prachtig, 'sofisticated' en compleet. In vergelijking ziet die Sparql app voor de telefoon er uit als iets wat een of andere onervaren hobbyist in een paar avondjes in elkaar geplakt heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

iPhone app doet niets meer dan zeggen dat'ie de encryptie niet kan laden :(

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier het zelfde, alleen kan ik helemaal niet meer inloggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral05
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb geen idee waar ik dit moest plaatsen dus ik hoop dat ik goed zit. Een leuk verhaaltje over internet van tweak.

We zitten met een studentenhuis nu ongeveer een jaar bij Tweak. Sinds een halfjaar is het internet begonnen met haperen. Het internet viel dagelijks uit en moest steeds gereset worden. Sinds het om een uur uitviel zijn we maar is gaan bellen. Servicelijn gaf de schuld aan de router (packetforce) en heeft een nieuwe opgestuurd.

Het probleem bleef bestaan dus na wederom bellen werd geadviseerd om direct vanuit het modem te internetten. Werkte prima totdat het internet helemaal doodging. Wederom Tweak gebeld en een dag later stond er een monteur op de stoep met een nieuw modem. Kapot modem zou de oorzaak zijn, maar diezelfde dag was het weer raak.

Weer gebeld uiteraard. Nu zou het aan de kabel liggen. Dezelfde week kwam er weer een monteur langs die de kabel ging doormeten. Uiteraard niks kunnen vinden en gaf de schuld aan een versleten internet kabel die tot de dag daarvoor nooit problemen had gehad.

Na het volgende telefoontje kwam de volgende monteur die binnenshuis de boel ging doormeten. Nu zou het aan een foutieve adapter liggen die de boel ontregelde. Het klonk logisch maar wederom was het dezelfde dag raak.

Het laatste telefoontje kwam er iemand met wel verstand van zaken aan de lijn. Het geluk was nu dat de router doodging op het moment van bellen. Dit zou veroorzaakt worden door een MAC-adres wat de boel 'probeert over te nemen' van de router.Ons werd weer aangeraden om de kabel direct in het modem te doen en hij zou wederom een nieuwe router opsturen. Daar zou het echt aan liggen. Alhoewel het nu een prestatie genoemd mag worden dat het internet al uren achter elkaar niet is uitgevallen.

Mocht iemand vergelijkbare ervaringen hebben gehad met Tweak en/of een oplossing hebben hoor ik het graag. We zijn er een beetje klaar mee. Anders is het een haatbericht over de incompetente helpdesk die na totaal 2 uur bellen een keer verder komt dan 'uw kabels zijn versleten' of 'kunt u uw modem resetten'. En op het punt dat je bij de wachtmuziek weet welk nummer erna komt heb je toch iets te vaak gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Dat kost je toch ook een vermogen aan telefoonkosten? Man, wat een geduld hebben jullie. Ik was al lang overgestapt! Vergeleken met jullie zijn al mijn problemen een beetje gelul in de marge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Laatst online: 15-09 22:31
Sorry ik kan het niet laten, maar volgens mij ben je de eerste die klachten heeft over het internet van
Tweak met je eerste post. Geef wat meer details misschien kunnen we je verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
Beste nieuws sinds tijden.... De ok knop werkt weer tijdens het zappen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Is er een update geweest van de sparql box dan?
Mijn iOS app wil met geen mogelijkheid meer inloggen... es ist KAPUTT :(
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iwLd75pPQYeP0vdN7qotlqiP/full.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door HaterFrame op 30-10-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024
We zitten met een studentenhuis....?

Hoeveel studenten zitten aan de router geknoopt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral05
Hans_18T schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:40:
Sorry ik kan het niet laten, maar volgens mij ben je de eerste die klachten heeft over het internet van
Tweak met je eerste post. Geef wat meer details misschien kunnen we je verder helpen.
Iemand moet de eerste zijn he :P. En het was wel een beetje de reden om een account aan te maken.
De problemen zijn steeds veranderd maar ik zal de huidige stand van zaken uitleggen. Begin deze week knalde de Wi-fi er alleen uit en was na de stroom opnieuw inschakelen alles weer werkend. Vandaag knalde de kabel en wi-fi eruit en was het alleen te repareren door het modem én de router te resetten.

Dit werkte echter maar voor een halfuur. En hierna was ook alleen de router resetten niet voldoende. Momenteel hangt er een switch aan het modem waardoor iedereen via de kabel (al voor 4 uur achter elkaar!) wel internet heeft. Het lijkt zich vooral voor te doen zodra er meerdere mensen op internet zitten. Aangezien het nu wel werkt zit het dus ergens tussen het modem en de computers. Maar sinds de router al een keer is vervangen lijkt het me sterk dat bij de volgende vervanging het ineens wel gaat werken.

Dit lijkt me een erg wazig verhaal. Ik heb zelf bar weinig verstand heb van internet en routers. Ik heb dus geen idee wat je nog meer zou willen weten.
SqueakyClean schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:40:
Dat kost je toch ook een vermogen aan telefoonkosten? Man, wat een geduld hebben jullie. Ik was al lang overgestapt! Vergeleken met jullie zijn al mijn problemen een beetje gelul in de marge...
Als het goed is niet. Ik quote de servicelijn: 'De kosten van dit gesprek bedragen uw gebruikelijke belkosten plus de kosten van het gebruik van uw mobiele telefoon'. Ik heb een abbo van 500 belminuten waar ik nog niet overheen zit. Anders moet daar ook weer een klachtenbrief voor over naartoe.
We zijn er pas sinds een maand actief mee bezig daarvoor was het wel te behappen en waren allen te lui om er iets aan te doen.
pd5lwd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:01:
We zitten met een studentenhuis....?

Hoeveel studenten zitten aan de router geknoopt dan?
4 laptops, twee vaste computers, een PS3 en mobiele telefoons

[ Voor 6% gewijzigd door Admiral05 op 30-10-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Admiral05 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:08:
[...]

Iemand moet de eerste zijn he :P. En het was wel een beetje de reden om een account aan te maken.
De problemen zijn steeds veranderd maar ik zal de huidige stand van zaken uitleggen. Begin deze week knalde de Wi-fi er alleen uit en was na de stroom opnieuw inschakelen alles weer werkend. Vandaag knalde de kabel en wi-fi eruit en was het alleen te repareren door het modem én de router te resetten.

Dit werkte echter maar voor een halfuur. En hierna was ook alleen de router resetten niet voldoende. Momenteel hangt er een switch aan het modem waardoor iedereen via de kabel (al voor 4 uur achter elkaar!) wel internet heeft. Het lijkt zich vooral voor te doen zodra er meerdere mensen op internet zitten. Aangezien het nu wel werkt zit het dus ergens tussen het modem en de computers. Maar sinds de router al een keer is vervangen lijkt het me sterk dat bij de volgende vervanging het ineens wel gaat werken.

Dit lijkt me een erg wazig verhaal. Ik heb zelf bar weinig verstand heb van internet en routers. Ik heb dus geen idee wat je nog meer zou willen weten.

[...]

Als het goed is niet. Ik quote de servicelijn: 'De kosten van dit gesprek bedragen uw gebruikelijke belkosten plus de kosten van het gebruik van uw mobiele telefoon'. Ik heb een abbo van 500 belminuten waar ik nog niet overheen zit. Anders moet daar ook weer een klachtenbrief voor over naartoe.
We zijn er pas sinds een maand actief mee bezig daarvoor was het wel te behappen en waren allen te lui om er iets aan te doen.

[...]

4 laptops, twee vaste computers, een PS3 en mobiele telefoons
Welke modem?

Hoeveel pc's?

Welke abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral05
Genexis,

En werkelijk geen idee. Abbo staat niet op mijn naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
Admiral05 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:16:
Genexis,

Heet een van de studenten ook toevalig julian assange _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
mijn eerste gedachte "teveel connecties waar door de modem over de zeik gaat"en dan crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Admiral05 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:16:
Genexis,

Al eens een degelijke router getest? Lijkt erop dat jullie glas blauw (las ergens iets over een PacketForce) hebben en nu alleen een switch achter de Genexis hebben ipv een router.

[ Voor 24% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-10-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Die packet force is een drama.
Ik heb thuis ongeveer exact dezelfde problemen gehad als jullie. (een paar apparaten alleen via wifi, dus lag niet aan de hoeveelheid verbindingen, download ook niet veel zeker niet via torrents)

Toevallig ook ontzettend veel WiFI acces points in de omgeving?
Bij mij heeft het grotendeels geholpen om een vrij onbezet kanaal op te zoeken (via een wifi scanner) en het wifi kanaal op de router daarop in te stellen.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nog steeds te wachten op seccond screen voor de andere besturingssystemen dan Android en IOS, Immers als je belooft op elk apparaat lijkt me duidelijk wat je kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:54:
Zit nog steeds te wachten op seccond screen voor de andere besturingssystemen dan Android en IOS, Immers als je belooft op elk apparaat lijkt me duidelijk wat je kan verwachten.
Windows phone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elk apparaat zal vast een foutje zijn op de website, of het wordt binnen "twee weken" verwacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:35:
[...]

Elk apparaat zal vast een foutje zijn op de website, of het wordt binnen "twee weken" verwacht :D
Het kan ook zijn dat het wel op de website van Sparql staat, maar dat Tweak het niet ondersteunt ;) Antwoord heb ik ook wel eens gekregen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincitori schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:39:
[...]

Het kan ook zijn dat het wel op de website van Sparql staat, maar dat Tweak het niet ondersteunt ;) Antwoord heb ik ook wel eens gekregen 8)7
We zijn twee apparte bedrijven, die apparte dingen beloven maar als je de Sparql helpdesk belt kom je in dezelfde ruimte terrecht als Tweak en met de zelfde mensen en bazen.

Dus hoezo twee bedrijven/merken helpdesks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral05
Dj-sannieboy schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:59:
[...]

Al eens een degelijke router getest? Lijkt erop dat jullie glas blauw (las ergens iets over een PacketForce) hebben en nu alleen een switch achter de Genexis hebben ipv een router.
Nee, er heeft alleen een Packetforce gestaan. En inderdaad hangt er nu geen router meer achter de Genexis.
NovapaX schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:50:
Die packet force is een drama.
Ik heb thuis ongeveer exact dezelfde problemen gehad als jullie. (een paar apparaten alleen via wifi, dus lag niet aan de hoeveelheid verbindingen, download ook niet veel zeker niet via torrents)

Toevallig ook ontzettend veel WiFI acces points in de omgeving?
Bij mij heeft het grotendeels geholpen om een vrij onbezet kanaal op te zoeken (via een wifi scanner) en het wifi kanaal op de router daarop in te stellen.
Ik tel zo snel 9 wifi-spots. Hoe kijk ik op wel kanaal hij staat ingesteld en hoe wijzig ik dit? Want het zou nog best wel is kunnen aangezien vooral wi-fi voor problemen zorgt en daarbij de packetforce.
Maar eigenlijk is de oplossing dus gewoon om er een andere capabele router aan te knallen? Het internet doet het nu al 12 uur achter elkaar via het modem. Daar is niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
Firesphere schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:14:
iPhone app doet niets meer dan zeggen dat'ie de encryptie niet kan laden :(
Jailbeak IOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Admiral05 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:20:
[...]

Nee, er heeft alleen een Packetforce gestaan. En inderdaad hangt er nu geen router meer achter de Genexis.

[...]

Ik tel zo snel 9 wifi-spots. Hoe kijk ik op wel kanaal hij staat ingesteld en hoe wijzig ik dit? Want het zou nog best wel is kunnen aangezien vooral wi-fi voor problemen zorgt en daarbij de packetforce.
Maar eigenlijk is de oplossing dus gewoon om er een andere capabele router aan te knallen? Het internet doet het nu al 12 uur achter elkaar via het modem. Daar is niks mis mee.
Best vreemd dat het internet nu op meerdere apparaten werkt terwijl je alleen een switch achter de genexis hebt (en dus geen router), maar dat terzijde. Schaf een degelijke router aan (eventueel met VoIP of anders een losse SIP telefoon) en de problemen zouden opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31
Maar eh..... packetforce......

Ik neem aan dat ze bij Admiral05 inmiddels ook naar het 'nieuwe' Tweak gemigreerd zijn en dus een Zyxel ontvangen zouden moeten hebben?

En dat, in het geval ze en andere router zouden proberen, er op z'n minst nu eentje moeten hebben die ook met VLAN overweg kan?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:24:
[...]

Best vreemd dat het internet nu op meerdere apparaten werkt terwijl je alleen een switch achter de genexis hebt (en dus geen router), maar dat terzijde. Schaf een degelijke router aan (eventueel met VoIP of anders een losse SIP telefoon) en de problemen zouden opgelost moeten zijn.
Is dat niet de taak van Tweak, daar worden ze voor betaald een goede router te leveren. Doe het anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral05
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:24:
[...]

Momenteel op twee laptops als een zonnetje. Het scheen wel afhankelijk te zijn van de switch, gelukkig hadden we een goede. We nemen alleen internet af dus VOIP is niet nodig.
Maar dan zal ik maar een nieuwe router kopen zodra de derde packetforce binnen is en ook niet gaat werken.
Kost minder moeite dan overstappen :) . En daarna geld terug claimen van belabberd internet 8).
eymey schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:32:
Maar eh..... packetforce......

Ik neem aan dat ze bij Admiral05 inmiddels ook naar het 'nieuwe' Tweak gemigreerd zijn en dus een Zyxel ontvangen zouden moeten hebben?

En dat, in het geval ze en andere router zouden proberen, er op z'n minst nu eentje moeten hebben die ook met VLAN overweg kan?
Geen Zyxel hier dus. 'Nieuwe Tweak'? Naar mijn idee is het al meerdere maanden dezelfde incompetente bende.
Ze proberen geen andere router, ze sturen steeds een nieuwe op van hetzelfde model....
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:32:
[...]

Is dat niet de taak van Tweak, daar worden ze voor betaald een goede router te leveren. Doe het anders niet.
Alhowel dat wel zou zijn gaat dat niet gebeuren. Ze blijven maar een Packetforce opsturen. Maar of het word een hoop gedonderd om onder het contract uit te komen en dan bij een nieuwe aanbieder weer administratie kosten te betalen of het zelf fixen. Ik zal het wel onthouden bij het volgende telefoongesprek :P

[ Voor 42% gewijzigd door Admiral05 op 31-10-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
Admiral05 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:33:
[...]

Momenteel op twee laptops als een zonnetje. Het scheen wel afhankelijk te zijn van de switch, gelukkig hadden we een goede. We nemen alleen internet af dus VOIP is niet nodig.
Maar dan zal ik maar een nieuwe router kopen zodra de derde packetforce binnen is en ook niet gaat werken.
Kost minder moeite dan overstappen :) . En daarna geld terug claimen van belabberd internet 8).

[...]

Geen Zyxel hier dus. 'Nieuwe Tweak'? Naar mijn idee is het al meerdere maanden dezelfde incompetente bende.
Ze proberen geen andere router, ze sturen steeds een nieuwe op van hetzelfde model....

[...]

Alhowel dat wel zou zijn gaat dat niet gebeuren. Ze blijven maar een Packetforce opsturen. Maar of het word een hoop gedonderd om onder het contract uit te komen en dan bij een nieuwe aanbieder weer administratie kosten te betalen of het zelf fixen. Ik zal het wel onthouden bij het volgende telefoongesprek :P
En dit studeert wat een toekomst 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pd5lwd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:59:
[...]

Enige interpunctie zou logica aan deze zin kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ook bij mij werkt de ok knop nu
Blijkbaar wordt er toch nog steeds updates uitgevoerd zonder dat wij er iets van merken.

Nu nog live pauzeren en een opname bekijken die nog aan het opnemen is werkend krijgen.
Als dat nog geregeld wordt dan is bij mij alles naar wens.

Het geduld dat ik op heb moet brengen, werpt nu zijn vruchten af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
Firesphere schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:01:
[...]

Enige interpunctie zou logica aan deze zin kunnen toevoegen.
Best vreemd dat het internet nu op meerdere apparaten werkt terwijl je alleen een switch achter de genexis hebt (en dus geen router.
We zitten in een studentenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Op de Tweaksite : Nu u beschikt over de functies die u belooft waren, kunnen wij ons volledig focussen op het uitbrengen van nieuwe functies.

:*) Yeah right...

Wat is mij ook al weer nog meer beloofd?
  • Live pauzeren
  • Full HD
  • Live Browsen van kanalen
Of zouden dat opeens "nieuwe functies" geworden zijn ? :*)

En verder nog wat "minor issues"
  • Zenders die helemaal zwart blijven (doen helemaal niks): Al Jazeera arabic, XITE, AT5.
  • Zenders met een hapering (een paar seconden zwart beeld en dan gaat het weer verder): BBC 1 en BBC 2.
  • Opgenomen programma's en On-Demand: De boel blijft hangen (freeze) en doet het pas weer als je het programa opnieuw start (meestal treedt dit zo ongeveer elk half uur op)
  • En dan heb ik nog wel eens dat alle zenders zwart blijven en dat een herstart van de Zyxel nodig is.

[ Voor 4% gewijzigd door Green.car6808 op 31-10-2014 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral05
[...]

Ey lullo, Niet iedereen is als hobby 24/7 bezig met het kloten aan zijn instellingen van zijn netwerk of computer.

[ Voor 34% gewijzigd door Admiral05 op 31-10-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Admiral05 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:31:
[...]
alhoewel in Nederland kennis van de taal meestal wel handig is...
OK.. kennis van de taal... (mijn God.. wat haal ik in mijn hoofd... Ik begin over taal op een forum... ik zou beter moeten weten... waar gaat dit naartoe... nouja, een poging...)

Misschien is het in dat opzicht leuk om het opmerkelijke acroniem "abbo" eens verder onder de loep te nemen... (ik zag dat je dat gebruikte) Een kleine aanzet: Wat er meestal bedoelt wordt met abbo is een abonnement. Let op: we zien dat dit met één b geschreven wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Green.car6808 op 31-10-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

hmm beetje of topic geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Jebus, net ff de iPhone app geinstalleerd en wat een knullige app zeg.

Zo ff de IPA slopen maar het komt over als een HTML app, prutswerk. Hebben we hier nu zo lang op moeten wachten ?

[ Voor 45% gewijzigd door Aaargh! op 31-10-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Die app heeft het 1x gedaan en nu kom ik er niet meer in :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

werkt hier nog wel hoor die app
heb je wel de juiste koppelcode gebruikt ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep, uit de aansluit brief. Die werkte in eerste instantie ook. Totdat ik de keer er op wilde inloggen en nu doet ie niets meer :/

Ach ja, mail support wel een keer als ik er zin in heb. Gebruik het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je betaald er wel voor :)
Nog 4 dagen en dan ben ik weg bij deze amateurs.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2014 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Daar waar ik het voor gebruik - het internet en tv - voldoet het ruim. Heb tot nu toe ook geen slechte ervaring met de support. Alles is netjes en correct binnen een aantal uur opgelost. Ik zag ook dat de upgrade van mn snelheid netjes doorgevoerd is. Dus vanaf vandaag 250 mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Laatst online: 15-09 22:31
MetaFrame schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 00:42:
Yep, uit de aansluit brief. Die werkte in eerste instantie ook. Totdat ik de keer er op wilde inloggen en nu doet ie niets meer :/

Ach ja, mail support wel een keer als ik er zin in heb. Gebruik het toch niet.
Bij mij bestaan de codes uit Abonneenummer + Postcode, werkt prima op mijn Iphone (ios7) zelfs buiten het tweaknetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Aaargh! schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:53:
Jebus, net ff de iPhone app geinstalleerd en wat een knullige app zeg.

Zo ff de IPA slopen maar het komt over als een HTML app, prutswerk. Hebben we hier nu zo lang op moeten wachten ?
Wees nou maar blij dat we een app hebben... Bij KPN mag je zeuren. Bij Tweak mag je in je handjes knijpen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Green.car6808 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:04:
Op de Tweaksite : Nu u beschikt over de functies die u belooft waren, kunnen wij ons volledig focussen op het uitbrengen van nieuwe functies.

:*) Yeah right...

Wat is mij ook al weer nog meer beloofd?
  • Live pauzeren
  • Full HD
  • Live Browsen van kanalen
Of zouden dat opeens "nieuwe functies" geworden zijn ? :*)

En verder nog wat "minor issues"
  • Zenders die helemaal zwart blijven (doen helemaal niks): Al Jazeera arabic, XITE, AT5.
  • Zenders met een hapering (een paar seconden zwart beeld en dan gaat het weer verder): BBC 1 en BBC 2.
  • Opgenomen programma's en On-Demand: De boel blijft hangen (freeze) en doet het pas weer als je het programa opnieuw start (meestal treedt dit zo ongeveer elk half uur op)
  • En dan heb ik nog wel eens dat alle zenders zwart blijven en dat een herstart van de Zyxel nodig is.
Alles wat doorgestreept is heb ik niet of is mij niet opgevallen, van de rest heb ik wel last van.

Vooral apart is dat ik vooral sinds vorige maand last heb van zwart beeld bij het inschakelen van de spanning elke ochtend en begin van de avond bij de televisie.
De tv gids lijkt te werken, maar geen beeld en geluid. Ik merk dat je een aantal seconde moet wachten en dan pas over moet gaan naar een andere zender of je moet de Sparql box softwarematig herstarten.

Moet ook zeggen dat HBO On Demand wel beter begint te werken. In plaats van zwart beeld en onverstaanbaar gekraak, begint het gekraak wel heel iets te lijken op stemmen. En dit na bijna een half jaar.

Het is dat HBO pakket standaard in het tv pakket zit, want anders was ik allang met HBO gestopt.

[ Voor 1% gewijzigd door Mystic_Jack op 01-11-2014 15:44 . Reden: Laatste zin verduidelijkt ]

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hd kan je zelf handmatig instellen.
Dan heb je echt scherp beeld.

Het opstarten is inderdaad een dingetje.
Ik heb gelukkig een harmony en die heb ik zo kunnen programmeren dat ik hier geen last meer van heb.

Verder is het leuk dat het hbo pakket er bij zit.
Alleen worden de films tig keer herhaald
Als Hbo er niet standaard bij zat dan had ik Hbo eruit gegooid.

[ Voor 27% gewijzigd door goldvinger op 01-11-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

SqueakyClean schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:47:
[...]

Wees nou maar blij dat we een app hebben... Bij KPN mag je zeuren. Bij Tweak mag je in je handjes knijpen...!
Ik bouw zelf mobiele apps voor m'n beroep en krijg gewoon last van plaatsvervangende schaamte als ik die app zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
goldvinger schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:20:
Hd kan je zelf handmatig instellen.
Dan heb je echt scherp beeld.

Het opstarten is inderdaad een dingetje.
Ik heb gelukkig een harmony en die heb ik zo kunnen programmeren dat ik hier geen last meer van heb.

Verder is het leuk dat het hbo pakket er bij zit.
Alleen worden de films tig keer herhaald
Als Hbo er niet standaard bij zat dan had ik Hbo eruit gegooid.
Hier ben ik ook al weken mee bezig (de harmony). Wat is jouw config? Als ik namelijk de box aan wil zetten moet ik nog een keer Power Toggle commando geven. Die heb ik nu onder een losse knop geprogrammeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

S.Hawinkels schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:26:
[...]

Hier ben ik ook al weken mee bezig (de harmony). Wat is jouw config? Als ik namelijk de box aan wil zetten moet ik nog een keer Power Toggle commando geven. Die heb ik nu onder een losse knop geprogrammeerd.
Bij mij werkt'ie gewoon direct op de "watch TV" methode, geen speciale aanpassingen hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Firesphere schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:37:
[...]

Bij mij werkt'ie gewoon direct op de "watch TV" methode, geen speciale aanpassingen hoeven doen.
Raar, heb een One, maar als ik gewoon de watch tv verwijder en helemaal opnieuw aanmaak blijft mijn beeld zwart. dan op help en nog een keer Power en dan aan.... Heb al van alles met vertragingen etc ingesteld helaas zonder succes...

P.s. ook al een nieuwe box gehad btw:) Vreemde is dat hij het eerst wel deed en na een bepaalde FW update bij mij niet meer terwijl mijn Harmony niks veranderd had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 70one
  • Laatst online: 22-08 19:31
Harmony Touch hier, ook bij mij gaat hij niet uit standby en moet ik ook een extra power toggle geven. Vreemde is dat wanneer ik de ABOX helemaal uit zet (rood lampje) hij wel met de Harmony start. Ook al met vertragingen getest maar helaas ook zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Extra powertoggle
Ingeven en naar een andere zender laten springen dan waar je geeindigd bent.
Ik heb npo1 gekozen omdat wij die zender nauwelijks kijken en daarmee dus niet afsluiten.
Na deze opdrachten in de harmony ingevoerd te hebben heb ik geen problemen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:59

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Als je dan toch zo correct bezig wil zijn, in het Nederlands kan er niet naar een persoon worden gerefereerd met het voornaamwoord 'dit'.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Freakie1NL schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:19:
[...]

Als je dan toch zo correct bezig wil zijn, in het Nederlands kan er niet naar een persoon worden gerefereerd met het voornaamwoord 'dit'.
Ja ok, maar het is ook refereren aan en niet refereren naar.

B) _O- >:)

(Apokalips is eigenlijk altijd bang voor hevige emotionele reacties bij het aanbrengen van taalcorrecties :$ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Weer een verbetering.
Je kan nu een opname die nog bezig is met opnemen alvast beginnen met kijken.

Sterker nog: als je vergeten bent een opname in te plannen dan kan je halverwege het programma de opname starten.
Het hele programma staat er dan vanaf het begin tot einde op.
Dat vind ik toch wel mooi.
We komen al aardig in de buurt met wat het moet wezen.
Nu live pauzeren nog en de zenders repareren die op zwart blijven zoals xlite en Atv
Pagina: 1 ... 102 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.