Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.222 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Persoonlijk boeien de zenders die op zwart blijven mij niet zo. XLite en ATV heb ik nog nooit naar gekeken :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 19:31
Firesphere schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:22:
Persoonlijk boeien de zenders die op zwart blijven mij niet zo. XLite en ATV heb ik nog nooit naar gekeken :P
Ja, en wat dacht je van Al Jazeera Arabic? Die blijft ook zwart. Of kijk je die ook niet? :*)

BBC1 en 2 vind ik wel irritant.. die kijk ik nog wel eens.

[ Voor 8% gewijzigd door Green.car6808 op 02-11-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Hahaha. Nee die boeit mij totaal niet.
At5 keek ik soms en xlite keken mijn kinderen vaak naar. Vandaar dat ik die twee zenders specifiek noemde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Green.car6808 schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:31:
[...]

Ja, en wat dacht je van Al Jazeera Arabic? Die blijft ook zwart. Of kijk je die ook niet? :*)

BBC1 en 2 vind ik wel irritant.. die kijk ik nog wel eens.
Ja, BBC is irritant. AJ Arabic kijk ik nooit, ik kijk wel af en toe AJ English, die doet't gewoon :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
En dit zeggen ze bij de Helpdesk:
De problemen welke u schetst met de genoemde zenders zijn bij ons bekend. De zenders welke op zwart blijven betreft een probleem in ons eigen netwerk (Almere/Enschede/Boekelo) en wij zijn druk mee bezig om hetgeen zo spoedig mogelijk te verhelpen. Met betrekking tot BBC 1/2, eveneens zijn deze problemen bekend, wij hopen deze zo spoedig mogelijk te verhelpen met een toekomstige update. Onze excuses voor het ongemak.

Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Hopende hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Tweak Servicedesk

[ Voor 8% gewijzigd door Green.car6808 op 02-11-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinuske
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Mijn grootste ergernis van het SPARQL boxje is het gemis aan een display. Om bv van radio station te veranderen moet ik mijn 50" plasma scherm even aanzetten, anders verdwaal ik in het onhandige menu. Niet bepaald levensduur verlengend van het scherm. 8)7

Zelfs de meest simpele SAT STB heeft een web interface, waarom kan dat niet op mijn SPARQL boxje ?

Of desnoods een tweede monitor aansluiting voor bv een klein LCD display maar nee, zit er niet op. 1 HDMI kon er net van af.

Wie weet daar een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Logitech Harmony?
Hiermee kan je alles na je eigen hand zetten.

Maar het niet aanwezig zijn van een display vind ik ook een groot gemis

[ Voor 78% gewijzigd door goldvinger op 02-11-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
rinuske schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:13:

Zelfs de meest simpele SAT STB heeft een web interface, waarom kan dat niet op mijn SPARQL boxje ?
Die webinterface is wel te maken op d Abox. Dien het in als feature request bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:01
rinuske schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:13:

Of desnoods een tweede monitor aansluiting voor bv een klein LCD display maar nee, zit er niet op. 1 HDMI kon er net van af.

Wie weet daar een oplossing voor ?
Er zijn HDMI splitters te koop, met een DVI convertor kun je dan e.a. eventueel op een monitor weergeven (wel checken of deze HDCP ondersteund alhoewel sommige splitters dat eraf slopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Browsen van de programma's en dan OK drukken om het programma te bekijken.
Sinds vandaag merk ik dat dit opeens werkt... Apart dat dat opeens werkt zonder firmware upgrade. Dan hebben ze zeker ergens iets in het backend veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:53

hullemah

hullie

Het hele opnemen is 1 grote drama.Heb ze dus ook een brief gestuurd.En Tweak in het gebreken gesteld,hoop dat ik er vanaf kan,ben het helemaal zat.
Hebben jullie hier ook last van?
-stilstaande opnames terwijl geluid door gaat?
-geplande opnames die niet in het opname menu staan?
-opnames die maar 10 min zijn opgenomen terwijl er 45 min opgenomen moet zijn?
-Abox neemt veel te kort op.

Heb al nieuwe Abox en zyxel gehad,helpdesk is niet thuis,wat een provider.

Ps is fibernl een goede provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Green.car6808 schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:38:
Browsen van de programma's en dan OK drukken om het programma te bekijken.
Sinds vandaag merk ik dat dit opeens werkt... Apart dat dat opeens werkt zonder firmware upgrade. Dan hebben ze zeker ergens iets in het backend veranderd...
Er is firmware en er zijn widgeds, zoek het verschil :)Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Ah.. en die widgets kunnen centraal worden ge-update zonder actie van de gebruiker? Mooi (lijkt Novell wel van vroeger :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14
De applicatie voor de iPhone/iPad werkt prima wat mij betreft. Bestaat er ook al de mogelijkheid op om laptop of pc televisie te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
Via BlueStacks?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neeh joh laptop en pc vallen toch niet onder elk apparaat !!

Ik heb Tweak gevraagd wanneer de seccond screen beschikbaar wordt voor elk apparaat en krijg als antwoord: helaas kunnen we die vraag niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hier geen problemen met opnemen.
Het werk echt goed
hullemah schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:12:
Het hele opnemen is 1 grote drama.Heb ze dus ook een brief gestuurd.En Tweak in het gebreken gesteld,hoop dat ik er vanaf kan,ben het helemaal zat.
Hebben jullie hier ook last van?
-stilstaande opnames terwijl geluid door gaat?
-geplande opnames die niet in het opname menu staan?
-opnames die maar 10 min zijn opgenomen terwijl er 45 min opgenomen moet zijn?
-Abox neemt veel te kort op.

Heb al nieuwe Abox en zyxel gehad,helpdesk is niet thuis,wat een provider.

Ps is fibernl een goede provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:10
Green.car6808 schreef op maandag 03 november 2014 @ 07:37:
[...]

Ah.. en die widgets kunnen centraal worden ge-update zonder actie van de gebruiker? Mooi (lijkt Novell wel van vroeger :*) )
In principe zijn de Abox (en ook de oude Amino) niks meer dan over glorified HTML boxjes. Waarvoor er een simpele widget (API) interface is geschreven ;)

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:55
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) wil dat KPN ook voor de komende drie jaar verschillende aanbieders, zoals Tele2, Vodafone en Online, toegang geeft tot zijn koper- en glasvezelnetwerk. ACM: 'Op die manier is concurrentie tussen verschillende aanbieders mogelijk.

link

Tweak heeft óf te snel conclusies getrokken, óf zich bewust niet op feiten gebaseerd toen men besloot Sparql in het leven te roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Wat heeft dat met Sparql te maken dan?
Sparql is een tv aanbod, geen netwerk.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

bartvk schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:08:
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) wil dat KPN ook voor de komende drie jaar verschillende aanbieders, zoals Tele2, Vodafone en Online, toegang geeft tot zijn koper- en glasvezelnetwerk. ACM: 'Op die manier is concurrentie tussen verschillende aanbieders mogelijk.

link

Tweak heeft óf te snel conclusies getrokken, óf zich bewust niet op feiten gebaseerd toen men besloot Sparql in het leven te roepen.
Toegang tot het netwerk != afnemen van diensten als internet/tv/telefonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:55
NovapaX schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:14:
Wat heeft dat met Sparql te maken dan?
Sparql is een tv aanbod, geen netwerk.
Tweak heeft Sparql gelanceerd met het verhaal "we krijgen per 1 juli geen signalen meer van KPN dus we moeten stoppen of zelf iets lanceren". Dat blijkt nu iets anders te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

bartvk schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:16:
[...]

Tweak heeft Sparql gelanceerd met het verhaal "we krijgen per 1 juli geen signalen meer van KPN dus we moeten stoppen of zelf iets lanceren". Dat blijkt nu iets anders te liggen.
Nee, het gaat in het artikel dat je linkt nog steeds over toegang tot het netwerk. Dat is niet hetzelfde als het afnemen of verkopen van diensten.

KPN moet van de ACM toegang geven tot de infrastructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31
bartvk schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:16:
[...]

Zoals Firesphere ook al zegt:

Het gaat om de INFRA, waar KPN nog steeds toegang toe moet blijven verlenen.

De introductie van Sparql komt omdat KPN geen "Interactieve TV" (de naam van hun TV-product) meer aanbiedt als wederverkoop dienst. Dat is heel wat anders.

Het verhaal van Tweak klopt dus gewoon helemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 03-11-2014 10:24 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
eymey schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:22:
[...]

Zoals Firesphere ook al zegt:

Het gaat om de INFRA, waar KPN nog steeds toegang toe moet blijven verlenen.

De introductie van Sparql komt omdat KPN geen "Interactieve TV" (de naam van hun TV-product) meer aanbiedt als wederverkoop dienst. Dat is heel wat anders.

Het verhaal van Tweak klopt dus gewoon helemaal.
Dus als KPN dat niet meer hoeft te doen (toegang geven) kan ik mijn Tweak abbo vergeten?

[ Voor 1% gewijzigd door proditaki op 03-11-2014 10:25 . Reden: toevoeging ]

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

proditaki schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:25:
[...]

Dus als KPN dat niet meer hoeft te doen (toegang geven) kan ik mijn Tweak abbo vergeten?
Als KPN inderdaad besluit de toegang tot hun infrastructuur af te sluiten, kunnen alle andere providers (Online, XS4All, Tele2, Telfort, Tweak, Vodafone (deels) etc.) behalve de kabelaars hun diensten opdoeken. Vandaar de verplichting om anderen toegang te geven tot hun netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Het steekt KPN vooral dat zij wel verplicht wordt om toegang tot het netwerk te geven aan derden terwijl de kabel wel gesloten blijft. Ik snap zelf ook niet waarom de ACM een verschil blijft maken tussen het netwerk van KPN en de kabelnetwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM was vrij duidelijk over het verschil tussen KPN en Ziggo. Ziggo is vooral particulier heel sterk en heeft op bedrijventreinen weinig aansluitingen. KPN heeft een landelijk dekkend netwerk.

Wat voor ons nuttig is zijn de particuliere aansluitingen. Maar de ACM kijkt naar heel het land. Ik begrijp wel dat KPN het daar niet mee eens is maar toch.
Plus het KPN netwerk is geschikter voor delen met andere providers dan het Ziggo netwerk. Bij ziggo zit je per 8 gebruikers op een switch in de straat. Bij glasvezel/reggifiber zit de connectie pas in de wijkcentrale dus dan is het een kwestie van hoeveel ruimte is daar voor switches.

Dus KPN maakt aanpassingen per verbinding op wijkcentrale niveau en ziggo op straat niveau. Dat beperkt de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Kom er net achter dat de telefonie er weer uit geknald was voor de zoveelste keer..... Uitgaand werkt dan nog wel, inkomend niet, lastig want je merkt dat niet zo snel.

Reboot van de Zyxel en hij doet het dan weer.

Tweak HD probeert al een week firmware 6 te installeren, maar ze kunnen via HTTPS niet bij mijn router komen (ik kan er zelf overal vandaan bijkomen, werk, mobiel :) ) of ik de http ook maar even open wilde zetten, ben benieuwd of het dan wel lukt, ik heb andere poort ingesteld voor router ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincitori schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:52:
Kom er net achter dat de telefonie er weer uit geknald was voor de zoveelste keer..... Uitgaand werkt dan nog wel, inkomend niet, lastig want je merkt dat niet zo snel.

Reboot van de Zyxel en hij doet het dan weer.

Tweak HD probeert al een week firmware 6 te installeren, maar ze kunnen via HTTPS niet bij mijn router komen (ik kan er zelf overal vandaan bijkomen, werk, mobiel :) ) of ik de http ook maar even open wilde zetten, ben benieuwd of het dan wel lukt, ik heb andere poort ingesteld voor router ;)
Ik zou maar niet zo blij zijn met versie 6beta2, zit vol met fouten op gebied van UPnP en IGMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Er is momenteel alweer een b3 beschikbaar: https://dl.dropboxusercontent.com/u/72648012/V100AAKL6b3.bin

Deze was ook weer te vinden op het forum van Kitz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:59:
[...]

Ik zou maar niet zo blij zijn met versie 6beta2, zit vol met fouten op gebied van UPnP en IGMP.
Op dit moment wordt ik van geen van de firmwares blij, iedere versie schijnt zijn eigen fouten te hebben.

Vanavond de domein verhuizing maar eens in gang gaan zetten en een opzegbriefje gaan maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vincitori schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:19:
[...]

Op dit moment wordt ik van geen van de firmwares blij, iedere versie schijnt zijn eigen fouten te hebben.

Vanavond de domein verhuizing maar eens in gang gaan zetten en een opzegbriefje gaan maken.....
ik wordt vooral niet blij van tweak dat ze op geen enkel moment waar maken wat ze beloven op hun site, het mooiste excuus is nog wel: wij zijn niet verantwoordelijk voor wat sparql doet of zegt. Terwijl het volgens de kvk een en hetzelfde bedrijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
ik betaal overigens nog steeds voor Sparql light (wat ik ook had aangevraagd) en heb nog steeds gewoon Sparql Basic (incl HBO).
Meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:58
proditaki schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:12:
ik betaal overigens nog steeds voor Sparql light (wat ik ook had aangevraagd) en heb nog steeds gewoon Sparql Basic (incl HBO).
Meer mensen?
Ik heb een premium, deze is een maandje gratis geweest maar staat inmiddels weer op de factuur. Nou heb ik ook geen noemenswaardige problemen met het product dus ja daar is waar ik voor gekozen heb en heb dan ook geen reden tot klagen hierover vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
JP1980 schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:27:
[...]

Ik heb een premium, deze is een maandje gratis geweest maar staat inmiddels weer op de factuur. Nou heb ik ook geen noemenswaardige problemen met het product dus ja daar is waar ik voor gekozen heb en heb dan ook geen reden tot klagen hierover vind ik zelf.
Nou ik klaag ook niet over de nog steeds durende gratis ugrade naar basic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Net eens even gevraagd of ze herkennen dat de On Demand diensten soms blijven hangen.
Zie hieronder het antwoord... nogal een zwaktebod als het mij vraagt. De verbindingen naar mijn Sparqlboxen zijn aangelegd met CAT6 UTP direct op de Zyxel. Ik monitor de interfaces met Axence en met wat er in de Zyxel te zien is. Er is geen packetloss, de throughput van en door de Zyxel naar de Sparqlbox is ong. 90-120 Mbit en de PING tijden zijn 1 a 2 ms.

Dat de On Demand uitzendingen af en toe blijven hangen zou dus waarschijnlijk aan mijn thuisnetwerk liggen..

Slap verhaal dit...
De meeste problemen moeten verholpen zijn. We zijn er echter achter gekomen dat sommige problemen
door een interne netwerk veroorzaakt kunnen worden. Dit kan bijvoorbeeld komen door een switch of
andere router/tussenstations waarop de televisie ontvangers zijn aangesloten. Er bestaat ook een
mogelijkheid dat het door bijvoorbeeld een server/nas komt. In uw e-mail kon ik niet opmaken of
u hier ook gebruik van maakt. Mocht dit wel zo zijn dan verzoek ik u om de genoemde apparaten even
te ontkoppelen. Als u ze een voor een weer kunt aansluiten en opnieuw wil testen dan kunnen we er
achter komen of dit bij ook het geval is en zo ja door welk apparaat de storingen veroorzaakt worden.

[ Voor 66% gewijzigd door Green.car6808 op 03-11-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
Green.car6808 schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:54:
Net eens even gevraagd of ze herkennen dat de On Demand diensten soms blijven hangen.
Zie hieronder het antwoord... nogal een zwaktebod als het mij vraagt. De verbindingen naar mijn Sparqlboxen zijn aangelegd met CAT6 UTP direct op de Zyxel. Ik monitor de interfaces met Axence en met wat er in de Zyxel te zien is. Er is geen packetloss, de throughput van en door de Zyxel naar de Sparqlbox is ong. 90-120 Mbit en de PING tijden zijn 1 a 2 ms.

Dat de On Demand uitzendingen af en toe blijven hangen zou dus waarschijnlijk aan mijn thuisnetwerk liggen..

Slap verhaal dit...

[...]
Volgens mij weten ze het gewoon zelf niet meer en proberen ze tijd te winnen door allerlei onzin te roepen en te vragen dat te testen. En als je dat allemaal gedaan hebt en het werkt natuurlijk nog niet, dan ligt het waarschijnlijk aan de firmware van de router en kan de HD de nieuwste versie erop zetten. En of je dan weer kan testen ;)

Zonde dat een bedrijf dat bekend stond om zijn kennis en service zo naar de kl... wordt geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
vincitori schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:03:
[...]

Volgens mij weten ze het gewoon zelf niet meer en proberen ze tijd te winnen door allerlei onzin te roepen en te vragen dat te testen. En als je dat allemaal gedaan hebt en het werkt natuurlijk nog niet, dan ligt het waarschijnlijk aan de firmware van de router en kan de HD de nieuwste versie erop zetten. En of je dan weer kan testen ;)

Zonde dat een bedrijf dat bekend stond om zijn kennis en service zo naar de kl... wordt geholpen
Ja..ik heb ook de indruk dat er geen beleid is m.b.t. communicatie. Ze zeggen allemaal weer wat anders.
Ik heb hiermee zo ongelofelijk het gevoel dat ik niet serieus genomen wordt.

Ik heb dit overigens geantwoord:
- Geen NAS in mijn netwerk.
- CAT. 6 UTP bekabeling direct op de Zyzel gepatched (geen aparatuur zoals een switch er tussen)
- Meer dan sublieme PINGtijden van de Zyzel naar de Sparqlbox (1 a 2 Ms).
- Throughput van 90 - 120 Megabit over deze verbinding van de Zyxel naar de Sparqlbox.
- Géén packetloss over deze verbinding, er worden 0 packets gedropt (over drie weken gemeten)

Er is geen probleem in mijn thuisnetwerk.

Verder doet alles het overigens prima, het gaat alleen om de genoemde problemen.

Ik ben niet erg te spreken over het wijzen naar de thuisnetwerken vanuit Tweak.
Dit worden onzuivere discussies waarin er veronderstellingen worden gedaan die door jullie niet hard te maken zijn.

Beetje jammer dit...

Ik weet dat er erg veel mensen zijn die precies deze problemen hebben met de On Demand diensten.
Hebben die allemaal een thuisnetwerk met problemen? Kom nou...

Ik houd de website wel in de gaten en ik hoor wel wanneer het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Green.car6808 schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:54:

Tja, bij mij werkt b.v. BBC4 niet. Tweak herkent het probleem niet 'bij ons werkt alles' en het zou aan m'n eigen netwerk liggen. Sure.

Heb ze complete wireshark logs gestuurd waaruit blijkt dat de Sparql STB netjes lid wordt van de correcte multicast group en ook daadwerkelijk verkeer krijgt. (Ik zie een MPEG TS langskomen). Dit alles getest door de poort waar de STB aan te mirroren op m'n switch zodat ik op m'n desktop al het verkeer van/naar de STB zie. Hele beschrijving van test setup + capture file naar Tweak gestuurd.. en ... niks.

En dat verhaal dat een NAS kan zorgen voor problemen, hoe hadden ze dat gedacht ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Aaargh! schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:30:
[...]

Tja, bij mij werkt b.v. BBC4 niet. Tweak herkent het probleem niet 'bij ons werkt alles' en het zou aan m'n eigen netwerk liggen. Sure.

Heb ze complete wireshark logs gestuurd waaruit blijkt dat de Sparql STB netjes lid wordt van de correcte multicast group en ook daadwerkelijk verkeer krijgt. (Ik zie een MPEG TS langskomen). Dit alles getest door de poort waar de STB aan te mirroren op m'n switch zodat ik op m'n desktop al het verkeer van/naar de STB zie. Hele beschrijving van test setup + capture file naar Tweak gestuurd.. en ... niks.

En dat verhaal dat een NAS kan zorgen voor problemen, hoe hadden ze dat gedacht ?
Ze moeten eerst iemand vinden die snapt wat er in je Wireshark logs staat denk ik.
Je weet dat de mensen die de e-mail beantwoorden ook gewoon helpdeskmedewerkers zijn (lees: studenten met een bijbaantje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Aaargh! schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:30:
[...]

Ja, dat van die NAS en die server... geen idee.. Misschien dat zo'n ding erg kan gaan staan broadcasten ofzo..

Tja, en sniffertraces opsturen, het is wel erg dat je zover moet gaan eigenlijk he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
proditaki schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:34:
[...]

Ze moeten eerst iemand vinden die snapt wat er in je Wireshark logs staat denk ik.
Je weet dat de mensen die de e-mail beantwoorden ook gewoon helpdeskmedewerkers zijn (lees: studenten met een bijbaantje)
Ja maar er is ook een technische dienst (niet de servicedesk), ik neem aan dat daar netwerkspecialisten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Green.car6808 schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:39:
[...]

Ja maar er is ook een technische dienst, ik neem aan dat daar netwerkspecialisten zitten.
Dat roepen ze wel maar heeft iemand ze ooit gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Green.car6808 schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:39:
[...]

Ja maar er is ook een technische dienst (niet de servicedesk), ik neem aan dat daar netwerkspecialisten zitten.
"Assumption is the mother of all f*ckups." :+

Ik zou ook verwachten dat er bekwame mensen zitten op de technische dienst. Geen idee wat de doorlooptijd van een mail daar is. Dat kan wel eens een stukje langer duren.

Ben benieuwd of je een fatsoenlijk antwoord krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:40:
[...]

Dat roepen ze wel maar heeft iemand ze ooit gesproken?
Ja :-) ik werd een keer gebeld door iemand van deze dienst, in 2008 al weer.
Mijn zoontje van 9 had een kopie van de inlogpagina van Gmail gemaakt op een webpagina die onder mijn .nl domain viel. Toen hebben ze me afgesloten. Phishing ! Riepen ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Green.car6808 schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:44:
[...]

Ja :-) ik werd een keer gebeld door iemand van deze dienst, in 2008 al weer.
Mijn zoontje van 9 had een kopie van de inlogpagina van Gmail gemaakt op een webpagina die onder mijn .nl domain viel. Toen hebben ze me afgesloten. Phishing ! Riepen ze..
dat was dus in een vorige generatie :D

tegenwoordig krijg je ze niet te spreken

maar dat ze belden. dat kunnen ze ook niet meer terug bellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
2ms intern? Lijkt mij niet goed hoor... <1ms namelijk

Kijk eens met wireshark naar je negotiation en retransmits op die lijn tussen sparql box en zyxel.

Lijkt alsof je verbinding niet in stand blijft tussen de sparql box en Zyxel, waardoor je stream onderbroken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Vorkie schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:47:
2ms intern? Lijkt mij niet goed hoor... <1ms namelijk

Kijk eens met wireshark naar je negotiation en retransmits op die lijn tussen sparql box en zyxel.

Lijkt alsof je verbinding niet in stand blijft tussen de sparql box en Zyxel, waardoor je stream onderbroken wordt.
Het meeste is onder de 1 ms met soms iets boven de 1 ms (en zo kom je dan op 1 a 2 ms) . Dat is niet zo hoog dat dit voor problemen kan zorgen (Erg brakke applicatie die daar niet mee om kan gaan.)

Wij zenden (niet thuis) wel eens Multicast uitzendingen uit die bekeken worden door wireless clients met veel hogere PING tijden.

In de Zyxel kun je ook zien hoeveel errors er zijn en hoeveel er gedropt wordt. Ik heb geen drops en geen errors. Die haalt ie volgens mij van het interface op de Zyxel.

Verder: Alle TV uitzendingen zijn zonder onderbrekingen te bekijken. Het enige is dat de On demand uitzendingen soms (na een half uur bijvoorbeeld) stoppen, dan moet je kiezen voor opnieuw starten (vanaf het moment dat de onderbreking was)

Als mijn PINGtijden voor problemen zouden zorgen, kan ik me niet voorstellen dat alle TV streams wel goed binnen komen (zonder ook maar ooit een hapering) en dat de On Demand programma's er soms na een half uur mee stoppen.

Worden die On Demand streams op een wezenlijk andere manier aangeboden dan de TV kanalen? En waarom zijn die streams gevoeliger voor storingen?

Leg dat eens uit dan..

[ Voor 16% gewijzigd door Green.car6808 op 03-11-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Green.car6808 schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:15:
[...]

Het meeste is onder de 1 ms met soms iets boven de 1 ms (en zo kom je dan op 1 a 2 ms) . Dat is niet zo hoog dat dit voor problemen kan zorgen (Erg brakke applicatie die daar niet mee om kan gaan.)

Wij zenden (niet thuis) wel eens Multicast uitzendingen uit die bekeken worden door wireless clients met veel hogere PING tijden.

In de Zyxel kun je ook zien hoeveel errors er zijn en hoeveel er gedropt wordt. Ik heb geen drops en geen errors. Die haalt ie volgens mij van het interface op de Zyxel.

Verder: Alle TV uitzendingen zijn zonder onderbrekingen te bekijken. Het enige is dat de On demand uitzendingen soms (na een half uur bijvoorbeeld) stoppen, dan moet je kiezen voor opnieuw starten (vanaf het moment dat de onderbreking was)

Als mijn PINGtijden voor problemen zouden zorgen, kan ik me niet voorstellen dat alle TV streams wel goed binnen komen (zonder ook maar ooit een hapering) en dat de On Demand programma's er soms na een half uur mee stoppen.

Worden die On Demand streams op een wezenlijk andere manier aangeboden dan de TV kanalen? En waarom zijn die streams gevoeliger voor storingen?

Leg dat eens uit dan..
De Dhcp lease is maar een uur misschien vallen de events samen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:35
goldvinger schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:03:
Hier geen problemen met opnemen.
Het werk echt goed

[...]
Hier bijna ook niet, behalve dat opnames van NPO3 zwart zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Jan Driebeen schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:06:
[...]

Opnemen gaat hier ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
[...]

Vreemd genoeg kwam ik daar vanmiddag ook achter.
Ik heb al gebeld.
Hiervan hadden ze nog niet gehoord.
Mijn klacht is doorgezet.

Misschien moet je ook even bellen.
Hoe meer meldingen hoe eerder de klacht serieus wordt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Ik heb V100AAKL6b3.bin er net opgezet. Ik las op het Kitz forum dat onderstaande settings nieuw zijn (of in elk geval vanaf deze versie in de GUI configureerbaar)

Die laatste setting "Membership Join Immediate (IPTV)" lijkt mij een interessante, want volgens mij is Sparql IPTV... De default is disabled /unchecked. Ik zou me kunnen voorstellen dat die aan moet staan, maar ik weet er niet genoeg van om het zeker te weten.

Wie is er hier Multicast specialist?

Afbeeldingslocatie: http://apokalips.tweak.nl/Pics/6b3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Green.car6808 schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:32:
[...]

Ik heb V100AAKL6b3.bin er net opgezet. Ik las op het Kitz forum dat onderstaande settings nieuw zijn (of in elk geval vanaf deze versie in de GUI configureerbaar)

Die laatste setting "Membership Join Immediate (IPTV)" lijkt mij een interessante, want volgens mij is Sparql IPTV... De default is disabled /unchecked. Ik zou me kunnen voorstellen dat die aan moet staan, maar ik weet er niet genoeg van om het zeker te weten.

Wie is er hier Multicast specialist?

[afbeelding]
Als je meer dan 1 TV ontvanger hebt zou ik in ieder geval Fast leave uitvinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
goldvinger schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:22:
[...]

Vreemd genoeg kwam ik daar vanmiddag ook achter.
Ik heb al gebeld.
Hiervan hadden ze nog niet gehoord.
Mijn klacht is doorgezet.

Misschien moet je ook even bellen.
Hoe meer meldingen hoe eerder de klacht serieus wordt genomen.
Reeds vorige week gemeld, 'ze hadden er nog niet eerder van gehoord' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Sparql for iPad is nu ook beschikbaar (15,8mb ipv 10,5mb for iPhone).

[ Voor 58% gewijzigd door Jan Driebeen op 03-11-2014 19:16 . Reden: Toelichting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:23

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Nu nog een website waar je tv kan kijken dan schieten we al een eind op

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik zit wel met een raar iets. Als de Sparql box een dag of 2 geen reboot heeft gehad dan blijft soms bij het uit standby halen het beeld zwart. Ga ik via de tvgids naar een andere zender dan doet alles het weer.. iemand een idee?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
MetaFrame schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:50:
Ik zit wel met een raar iets. Als de Sparql box een dag of 2 geen reboot heeft gehad dan blijft soms bij het uit standby halen het beeld zwart. Ga ik via de tvgids naar een andere zender dan doet alles het weer.. iemand een idee?
Dat had ik ook al gezien, waarschijnlijk stuurt hij geen leave message naar de multicast stream als je hem op standby zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
Jan Driebeen schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:07:
Sparql for iPad is nu ook beschikbaar (15,8mb ipv 10,5mb for iPhone).
Even een keer een positief berichtje: op de iPad werkt dat best aardig, gisteren naar RTL7 VI gekeken, minder last van haperingen dan op de normale tv met de Sparql box :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb met V100AAKL6b3.bin nog steeds last van DHCP die geen IP adressen meer uitdeelt, het lijkt de laatste twee weken zelfs erger te worden. Meer mensen last van?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nope. Nog geen een keer gehad ook niet op B2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Ik heb geen DHCP problemen ondervonden met b3, had er trouwens ook geen last van met b1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een verademing van versie 6b3 ten opzichte van versie 6b2 router firmware.

Alleen merkte ik wel iets op. Als je de Abox reset door de stroom eraf te halen, dan is er even een glimps tijdens het rebooten op het moment dat de abox de tv verbinding gaat opbouwen. Dan lijkt het wel of de abox de router teveel belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Snap dat het nog een beta betreft (beta 3 weliswaar), maar tikvauten als "Mebership" moeten er dan toch wel uit gehaald zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:59

Freakie1NL

Grote Baas

Dit is echt te genant voor woorden.

Ooit mijn geheel abo vooruit betaald.
Toen halverwege kwam Sparql, besloten om over te stappen.
Op dat moment bezit Tweak nog ongeveer de helft van het bedrag die ik vooruit betaald heb.
Tweak stuurt een maandelijks factuur zonder rekening te houden met mijn vooruit betaald bedrag en zonder de 'permanente' korting.
Ik laat Tweak weten hier niet mee akkoord te gaan en storneer de incasso
Tweak laat mij weten dat de factuur inderdaad niet klopt en dat dit gecorrigeerd zal worden.
Ondertussen tracht Tweak tot 4 maal toe opnieuw te incasseren, 2x let ik niet op en lukt dit ze allebei de keren haal ik het geld terug via mijn bank.
Ik ontvang van Tweak een bericht dat de betalingstermijn is overschreden en dat ik een eerdere herinnering heb genegeerd. Deze eerder herinnering is vast via Sparql verzonden want dit pakketje is nooit aangekomen.
Ik stuur Tweak een email met het verzoek hun administratie op orde te maken en dat er van deze laatste herinnering dus niets klopt.
Tweak stuurt een reactie dat er inderdaad niets van klopt en dat ze hun systeem nog moeten updaten maar dat ik de brief kan negeren.

1 week later ontvang ik een schrijven van het incassobureau welke Tweak heeft ingeschakeld.

Begon eindelijk weer tevreden te raken over Tweak nadat ik eerst ruim 1,5 maand zonder TV heb gezeten omdat ze te lui waren om een email te lezen en mij een nieuw modem te sturen (die nieuwe modem was RMA, dus had ik een nieuwe nieuwe nodig). En dan werkt alles eindelijk krijg je dit gezeik.

Ik kan niet wachten om hier weg te gaan

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:47:
Wat een verademing van versie 6b3 ten opzichte van versie 6b2 router firmware.
Wat ervaar jij als een verbetering dan? Ik ben een beetje huiverig om de update uit te voeren aangezien alles eigenlijk best ok werkt. Blijven de instellingen behouden bij het upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Dwazer schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:10:
[...]

Snap dat het nog een beta betreft (beta 3 weliswaar), maar tikvauten als "Mebership" moeten er dan toch wel uit gehaald zijn? :?
Deze betas komen van Zyxel na aanleiding van problemen die gebruikers direct bij Zyxel hebben neergelegd. Ik kan alleen maar de snelheid waarmee problemen aangepakt worden by Zyxel toejuichen. Dat er een spelfoutje in de interface zit kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:42:
[...]

Wat ervaar jij als een verbetering dan? Ik ben een beetje huiverig om de update uit te voeren aangezien alles eigenlijk best ok werkt. Blijven de instellingen behouden bij het upgraden?
de instellingen blijven beter, maar bij versie 6b2 had ik het idee dat alle afhandelling door de router heel traag was/is. zelfs inloggen op de router duurde heel lang. in versie 6b3 is het beter, al blijven de UPnP en IGMP problemen aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:08:
[...]

de instellingen blijven beter, maar bij versie 6b2 had ik het idee dat alle afhandelling door de router heel traag was/is. zelfs inloggen op de router duurde heel lang. in versie 6b3 is het beter, al blijven de UPnP en IGMP problemen aanwezig
Het inloggen gaat idd heel erg langzaam bij B2. UPnP gebruik ik bijna niet en wat ik me bij IGMP moet voorstellen weet ik eigenlijk niet maar ik neem aan dat het met de streams te maken heeft? Ik heb maar 1 ontvanger dus vermoed dat het niet heel veel uitmaakt voor mij?

offtopic:
sinds dat ik op mac ben overgestapt houd ik me niet echt meer bezig met de techniek achter dit soort dingen, IT in het algemeen eigenlijk. Ik voel me noob :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
Ik heb er weer extra zenders bij, nog meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Goed dat je dit zegt.
Heb gelijk gekeken en inderdaad, ook ik heb weer de extra zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Hoe werkt het opnemen via de phone app? Zie wel het menu opnames en gepland, maar niet hoe ik een programma kan instellen om op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik ook niet. Volgens de instructies in de app bij het opstarten, zou je in de details van een programma op de menu-knop moeten drukken om bij de opname functie te komen (Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparql
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-09-2024
Dames en Heren, enige maanden geleden heb ik mij aan laten sluiten bij tweak.nl. Tot nu toe is het één en al ellende met als hoogtepunt dat ik sinds vanmiddag helemaal geen beeld meer heb op tv. Het internet werkt en de sparqlbox krijgt een (intern) IP-nummer en ik zie de drie witte puntjes tijdens het opstarten van de box, echter daarna blijft het beeld zwart, na een tijdje komt de sparql screensaver ervoor. Op de menuknop wordt niet gereageerd en ook de OK-knop reageert niet. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Volgens de servicedesk van tweak komt het door mijn eigen netwerk. :)

Zyxel router heeft firmware versie : V100AAKL6b3 (toen de problemen vanmiddag begonnen zat versie V100AAKL6b2 er nog in)
Sparql box heeft de laatste versie, ik kan nu helaas niet zien welke dat precies is.

Groet,
Sparql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Probeer eens via de tvgids naar een andere zender te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparql
Hoi MetaFrame, helaas met de tvgids knop krijg ik ook niets te zien, enige wat gebeurd is dat de screensaver er na verloop van tijd voor komt en als ik dan een knop op de AB indruk is de screensaver weer weg en heb ik weer zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vreemd, staat ie niet op de radio? Haal anders de stroom eens van het modem en daarna van de sparql.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparql
Ik heb de spanning +/- 45min van de zyxel en sparql gehaald. Toen eerst de zyxel gestart en gewacht tot ik weer internet had, daarna de sparql gestart maar helaas zonder resultaat. :(
De live tv knop op de AB geeft ook geen beeld. Alle suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Ik heb vanavond een leuke 'verrassing' ontdekt: het opnemenpakket is verdwenen, heb de HD maar even gemaild of ze dit z.s.m. kunnen herstellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hier ook. Ook maar even een melding van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Toch maar even gebeld
Storing was nog niet bekend bij ze.
Storing is doorgezet naar de td

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
goldvinger schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:50:
Toch maar even gebeld
Storing was nog niet bekend bij ze.
Storing is doorgezet naar de td
Volgens HD staat alles goed in hun systeem, probleem wordt nu ook doorgestuurd naar TD. Ik hoop wel dat reeds gemaakte opnames nog te zien zijn als het straks weer werkt.... Ik zie dat in de app op de iPad ook de opnames verdwenen zijn.... 8)7. Zijn er meer mensen in Almere met dit probleem (behalve Goldvinger en ik)?

[ Voor 15% gewijzigd door Jan Driebeen op 04-11-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Jan Driebeen schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:06:
[...]

Volgens HD staat alles goed in hun systeem, probleem wordt nu ook doorgestuurd naar TD. Ik hoop wel dat reeds gemaakte opnames nog te zien zijn als het straks weer werkt.... Ik zie dat in de app op de iPad ook de opnames verdwenen zijn.... 8)7. Zijn er meer mensen in Almere met dit probleem (behalve Goldvinger en ik)?
Hier in Almere 1300 geen probleem. Ik kan nog opnemen. Ik heb trouwens ook geen extra zenders zoals Goldvinger en Arjantje72.

Misschien dat ze clientprofielen door elkaar hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Arjantje72 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:24:
Ik heb er weer extra zenders bij, nog meer mensen?
Yep, ook hier zijn weer alle zenders te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Dwazer schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:10:
[...]

Ja ik zag hem ook... hahaha :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Over welke extra zenders hebben jullie het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
MetaFrame schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:35:
Over welke extra zenders hebben jullie het dan?
Ik heb het Sparql basic abo, maar heb nu ook de premiumzenders (tv -> favorieten -> alles toevoegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik kan weer opnemen.
Extra zenders zijn weer verdwenen

[ Voor 46% gewijzigd door goldvinger op 04-11-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
Extra zenders zijn hier ook weer verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
[...]

Ook dit werkt nu weer goed
Geen zwart beeld meer.
Ik moet zeggen dat mijn twee klachten snel door tweak opgelost zijn.
Binnen 24 uur waren de klachten opgelost.
De tweede klacht zelfs binnen 3 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
goldvinger schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:17:
Ik kan weer opnemen.
Extra zenders zijn weer verdwenen
Hier ook en reeds gemaakte opnames zijn gelukkig bewaard gebleven.
Was een snelle herstelactie van Tweak 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Werd net gebeld door tweak.
Ze vroegen of alle problemen opgelost waren.
En dat zijn ze.

Toch erg netjes dat ze het op deze manier oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, zo teruglezend, lijkt het alsof het sentiment van "zwaar klote" toch langzaam omslaat in "mwoah, niet gek"
Ik heb geen enkele relatie met Tweak, behalve dat ik tevreden klant ben van ze, maar ik vind het toch leuk om te zien dat't ook inderdaad echt steeds beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je die koppelcode vandaan haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Postcode zonder letters

[ Voor 48% gewijzigd door goldvinger op 04-11-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super, dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31
Over een maand of 3 loopt mijn jaarcontract bij Vodafone af.

En ondanks dat ik in principe van plan ben om naar Telfort over te stappen (ivm aanwezigheid CATV signaal) zou het misschien ook nog zo maar kunnen dat ik toch weer eens bij Tweak kom buurten, als ik het zo lees ;)

Ik zie nog wel wat pijnpunten zoals:
* Aanzetten en in standby gooien werkt nog steeds alleen met workarounds?
* Nog steeds haperingen zo nu en dan?

Ik zit zelf in het "Almere eigen netwerk" gebied (Almere Stad).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Nou is het weken goed gegaan, maar net stond alles weer op zwart.... alleen de balk met de zender en het programma... Ik heb helemaal niks gedaan (niks herstart) en na een paar minuten deed alles het weer.

Raar....

Update .. Toch Zyxel moeten herstarten. . Zal beta3 wel zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Green.car6808 op 04-11-2014 23:29 ]

Pagina: 1 ... 103 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.