Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.220 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
De laatste tijd worden er merkbaar goede stappen gemaakt
Natuurlijk zijn er nog wat pijnpunten zoals de standby knop, er blijven wat zenders op zwart (at5, xlite)
Afstandsbediening is erg klein (ik heb gelukkig een harmony)
Live pauzeren werkt nog niet.
Maar omdat de laatste tijd behoorlijk wat stappen gemaakt zijn zal dit ook wel opgelost worden, behalve de afstandsbediening dan.

Het beeld is supper scherp, ik heb geen last van stilstaand beeld meer

Opname pakket werkt nu ook probleemloos.
Momenteel ben ik erg blij met Tweak.
eymey schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 23:08:
Over een maand of 3 loopt mijn jaarcontract bij Vodafone af.

En ondanks dat ik in principe van plan ben om naar Telfort over te stappen (ivm aanwezigheid CATV signaal) zou het misschien ook nog zo maar kunnen dat ik toch weer eens bij Tweak kom buurten, als ik het zo lees ;)

Ik zie nog wel wat pijnpunten zoals:
* Aanzetten en in standby gooien werkt nog steeds alleen met workarounds?
* Nog steeds haperingen zo nu en dan?

Ik zit zelf in het "Almere eigen netwerk" gebied (Almere Stad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
goldvinger schreef op woensdag 05 november 2014 @ 06:32:
De laatste tijd worden er merkbaar goede stappen gemaakt
Natuurlijk zijn er nog wat pijnpunten zoals de standby knop, er blijven wat zenders op zwart (at5, xlite)
Afstandsbediening is erg klein (ik heb gelukkig een harmony)
Live pauzeren werkt nog niet.
Maar omdat de laatste tijd behoorlijk wat stappen gemaakt zijn zal dit ook wel opgelost worden, behalve de afstandsbediening dan.

Het beeld is supper scherp, ik heb geen last van stilstaand beeld meer

Opname pakket werkt nu ook probleemloos.
Momenteel ben ik erg blij met Tweak.

[...]
Die 2 zenders doen het bij mij wel, maar ik zit buiten het Tweak-netwerk.
Ook ik gebruik een logitech afstandsbediening, dat werkt erg goed moet ik zeggen.
Alleen het standbye gebeuren is het enige wat lastig, maar dat zal ook wel goed komen.
Haperingen heb ik niet, misschien 1 tel als je een andere zender kiest. Maar ben blij met Tweak. Superscherp beeld en stabiel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Ik heb gisteren de opzegging de deur uit gedaan, m.i. nog steeds te veel problemen met haperingen op TV bij diverse zenders (ja ik heb bekabeld getest), radio die eigenlijk alleen op een normale manier aangezet kan worden als je ook je TV even aanzet, het niet bereikbaar zijn doordat inkomende telefonie niet afgehandeld wordt, firmware voor een router die in iedere versie essentiele fouten bevat, second screen die alleen op iOS en Android beschikbaar is (IOS werkt bij mij wel goed trouwens!), maar niet op PC, het aan/uit/standby zetten van de SPARQL box en zo nog een hele reeks van kleine ergenissen.
Ik heb het 3 maanden aangekeken en helaas na 8,5 jaar de handdoek gegooid......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Toch vreemd dat er zoveel verschillen tov elkaar zijn.
De problemen die jij beschrijft heb ik totaal niet.
Ik kan ook gewoon radio aanzetten en luisteren zonder maar 1 tel de tv aan te zetten.
Alleen de standby knop is nog een klein ergenisje.
Voor de rest is het voor mij oké

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik zit nu ook te twijfelen. Pauzeren werkt nog steeds niet bij mij en aan en uit zetten niet via afstandbediening en ik heb nog steeds 720p bij hd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 12:37
Green.car6808 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:21:
Je kunt eens kijken of je drops op het interface ziet die naar die switch toe gaat.
Op de Zyxel onder System Monitor -> Traffic status, en dan bovenin op de LAN tab klikken en dan rechts op "more".
Je kunt dan zien of er in de Tx/Rx drops zijn. Dat zegt iets meer. Als de drops ná of óp de TP-Link plaatsvinden zie je het daar waarschijnlijk niet.

Haal de switch er ook een keer helemaal tussenuit en kijk of het dan wel goed werkt. Weet je zeker dat het wel/niet aan die TP-Link ligt ;)

Heb je wel hetzelfde type UTP van en naar de TP-Link gebruikt? Zou niet uit moeten maken, maar kán wel.
Met mijn TP-LINK TL-SG1005D switch heb ik nog steeds last van haperingen.
Daarom heb ik de afgelopen week getest met een andere switch (oudere 3Com 100mbit switch). Ook daarmee heb ik last van haperingen. Direct op de ZyXEL aansluiten gaat wel goed.

Ik twijfel momenteel of het überhaupt wel aan de switch ligt. Ik wil dit graag zeker weten voordat ik een nieuwe switch ga bestellen. Ik heb al getest met verschillende kabels tussen de switch en de ZyXEL. Ik heb nog niet kunnen testen met een andere kabel tussen de ZyXEL en de switch.

Heeft iemand hier ook een TL-SG1005D in gebruik en geen last van haperingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Op mijn LG G2 en mijn iPad werkt de Sparql app prima.

Op de Oneplus One crasht de app consequent na buffering.. iemand een idee welke codec/app ik nodig heb om dat te fiksen? :)

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
De hd kan je zelf handmatig aanpassen van 720p naar 1080p
Het verschil is duidelijk merkbaar
Dagos schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:11:
Ik zit nu ook te twijfelen. Pauzeren werkt nog steeds niet bij mij en aan en uit zetten niet via afstandbediening en ik heb nog steeds 720p bij hd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
goldvinger schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:43:
[...]
Doorgaans is het beter de abox in te stellen op 1080i omdat dit het bronsignaal is. Je TV kan dan upscalen die zijn er vaak beter in. Bovendien ontlast je de processor van de abox waardoor deze minder warm wordt mocht dit nog steeds een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31
@JP1980: Inderdaad.

1080i is het devies. Er wordt nauwelijks iets progressive uitgezonden in NL. Hoogstens voor On Demand content zou -P uitsturen handig kunnen zijn. Maar voor TV is bijna alles gewoon -i, zowel SD als HD.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als Tweak eerdaags met een update komt waarbij de abox z'n output dynamisch laat afhangen van de broncontent :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 19:31
goldvinger schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:43:

[...]
Hoe doe je dit Goldvinger? Als ik naar de menuoptie ga is HD de enige optie die te kiezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Green.car6808 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:39:
[...]
Hoe doe je dit Goldvinger? Als ik naar de menuoptie ga is HD de enige optie die te kiezen is.
Het wordt niet actief bijgehouden maar hier staat een waslijst(je) met tips waaronder 1080 instellen. https://github.com/NovapaX/sparqltv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
JP1980 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:54:
[...]

Het wordt niet actief bijgehouden maar hier staat een waslijst(je) met tips waaronder 1080 instellen. https://github.com/NovapaX/sparqltv/
Bedankt, ik ga dat eens even proberen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ze hebben in ieder geval wel zelfspot!
Nieuwsbrief van Tweak:
'Over twee weken' is vandaag.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:40
Lag net ook in een deuk bij het lezen van de mail, zou zomaar hun nieuwe slogan kunnen zijn XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
_O- :*)

Het kan niet anders dan dat dit forum gelezen wordt door Cambrium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:20

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Nu alleen nog in second screen in website vorm en ik ben weer helemaal tevreden :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
_David_ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:17:
Nu alleen nog in second screen in website vorm en ik ben weer helemaal tevreden :)
Dat is over twee weken. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Laatst online: 23:20

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
* Workaround-loze in- en uit standby
* Juiste output
* Pauzeren
* Second screen in website vorm

Wens:
* meerdere programma's tegelijk opnemen
* begin gemist

moah, zou zo maar ook eens klant kunnen worden van Tweak :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:53

hullemah

hullie

*zelf handmatig tijden opnemen bepalen.
*series automatisch opnemen.
* Live tv pauzeren(wat voorlopig nog niet gaat komen)

Heb ze op het laatste punt in het gebreke gesteld,echt dit is geen interactieve tv zo,het hele opnemen zit amaturistisch in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ook nog goede punten ja, vooral dat series automatisch opnemen. Het lijkt wel alsof UPC op dit moment zo ongeveer de enige is die dat voor elkaar heeft.

Als live tv pauzeren nog niet kan en ook voorlopig nog niet gaat komen, dan gaan ze overigens wel weer snel van m'n lijst af.

Live TV pauzeren doen we hier thuis zo ontzettend vaak dat het echt gemist zou gaan worden. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit moeilijk is te implementeren of dat abox hier zelf niet al een referentie implementatie voor zou hebben (maar ja, dat verwacht je van een goed werkende standby modus ook 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:53

hullemah

hullie

De helpdesk zei dat het op de auteursrechten vast zit(Live tv pauzeren),hadden ze van te voren moeten bekijken.
Ga er van uit dat ik met een week of 4 van hun verlost ben.
De punten die ik in de gebreke Brief aangekaart heb,lossen ze niet Binnen die tijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
eymey schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:20:

Wens:
* meerdere programma's tegelijk opnemen
* begin gemist

moah, zou zo maar ook eens klant kunnen worden van Tweak :P
Meerdere programma's opnemen is mogelijk.
Laatst had ik 4 programma's lopen die opgenomen werd. Wat het limit is kan ik je niet vertellen.

En als je het begin gemist hebt kan je het volgende doen:
Het programma opnemen. Ondanks het programma al bezig is, neemt hij het programma vanaf het begin op.
Je kan dan gelijk kijken, ookal is hij het programma nog aan het opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
eymey schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:41:
Ook nog goede punten ja, vooral dat series automatisch opnemen. Het lijkt wel alsof UPC op dit moment zo ongeveer de enige is die dat voor elkaar heeft.

Als live tv pauzeren nog niet kan en ook voorlopig nog niet gaat komen, dan gaan ze overigens wel weer snel van m'n lijst af.

Live TV pauzeren doen we hier thuis zo ontzettend vaak dat het echt gemist zou gaan worden. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit moeilijk is te implementeren of dat abox hier zelf niet al een referentie implementatie voor zou hebben (maar ja, dat verwacht je van een goed werkende standby modus ook 8)7 ).
Dan klik je toch op opnemen.
Werkt nagenoeg het zelfde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:40
: Let op: wijziging server-adres Tweaknews

Tot nu toe is het voor Tweak glasvezel en TweakDSL-klanten altijd mogelijk geweest om zonder authenticatie te verbinden met news.tweaknews.nl. Vanaf vandaag is dit niet meer mogelijk. Daarnaast is het voortaan verplicht gebruik te maken van het juiste server-adres voor uw verbinding. Indien u vanaf vandaag geen verbinding meer kunt maken met uw gebruikelijke configuratie, kan het goed zijn dat u probeert te verbinden met het verkeerde server-adres.

Zou u kunnen controleren of u de volgende instellingen gebruikt:

Klanten met een los TweakNews-abonnement gebruiken news.tweaknews.nl
Als u gebruik maakt van glasvezel via Tweak dan kiest u news.tweak.nl
Heeft u een internetverbinding via DSL dan gebruikt u news.tweakdsl.nl

Indien u geen verbinding meer kunt maken met TweakNews en u bovenstaande server-instellingen heeft gecontroleerd kunt u vanzelfsprekend contact met ons opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Het live TV pauzeren werkt alleen op NPO 1. Volgens mij alleen als je een opnemen pakket hebt momenteel, maar dat weet ik even niet zeker. Je zult echter zien dat het pauzeren aardig werkt, het resumen prima maar vervolgens vooruitspoelen totaal niet. Pas als dat goed gaat willen we het uitrollen over alle zenders.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:06

renedepe

wheeeeelp!!!

Jimp schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:17:
Het live TV pauzeren werkt alleen op NPO 1. Volgens mij alleen als je een opnemen pakket hebt momenteel, maar dat weet ik even niet zeker. Je zult echter zien dat het pauzeren aardig werkt, het resumen prima maar vervolgens vooruitspoelen totaal niet. Pas als dat goed gaat willen we het uitrollen over alle zenders.
Maar beste jimp, dat hadden jullie toch al vanaf de start in orde moeten hebben? Kom op, jullie kondigen het zelfs als feature aan. Geef nou gewoon eens toe dat jullie heel veel fouten hebben gemaakt en jullie je klanten al maanden fors meer laten betalen voor een minder product. Daar zou ik nog respect voor hebben.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Ik heb de Sparqlbox op 1080i HD gezet en ik zie op mijn tv dat het beeld in HD wordt weergegeven. Begrijp ik nu goed dat Tweak 1080i doorgeeft en dat het dus niet uitmaakt of ik de Abox op 1080P zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
renedepe schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:22:
[...]

Maar beste jimp, dat hadden jullie toch al vanaf de start in orde moeten hebben? Kom op, jullie kondigen het zelfs als feature aan. Geef nou gewoon eens toe dat jullie heel veel fouten hebben gemaakt en jullie je klanten al maanden fors meer laten betalen voor een minder product. Daar zou ik nog respect voor hebben.
Ja, eigenlijk wel. We hebben binnen een jaar van de grond af aan een nieuwe televisieprovider gebouwd. Daarvoor hebben we alle rechten geregeld, een nieuw merk gelanceerd, erg veel techniek zelf gebouwd en andere techniek in moeten kopen. Aan het begin van vorig jaar hadden we nog amper een idee van wat je allemaal nodig hebt om een goede televisieprovider te runnen. Vandaag hebben we die provider staan, en heb ik er vertrouwen in dat we nog binnen dit jaar een heel respectabele 1.1 release afronden.

Tegelijkertijd hebben we in het afgelopen jaar twee volledige steden verglaasd via Reggefiber én alle klanten die we al hadden, overgezet op een andere KPN leverstraat. Dat alles is op sommige punten flink tegengevallen. Een aantal features is veel te laat gelanceerd, en je mag best weten dat we dat met z'n allen flink gevoeld hebben. Nooit eerder sliep ik zo weinig als afgelopen jaar. Niks dan lof overigens voor het geduld dat de meeste klanten toch hebben gehad met ons. Zeker in een topic als dit hebben wij ons geregeld gesteund gevoeld door de feedback van jullie allen. En je mag natuurlijk ook best een beetje mopperen als je televisie niet zo werkt zoals je zou willen.

We realiseren ons echter ook dat dit grote project met een kleine provider in een jaar realiseren ook best een beetje knap is. We hebben helaas geen 100 man in dienst die elk probleem parallel alle aandacht kan geven die het verdient, dus we moeten vaak keuzes maken welke feature of bug we het eerst beetpakken. Naast de vermoeidheid van een lang en zwaar project, en de stress van het zo snel mogelijk willen oplossen van alle problemen, voelen wij dus wel degelijk een beetje trots voor wat ons allemaal gelukt is. Ik ben de eerste die toegeeft dat onze start niet zonder de nodige hobbels is geweest. Er zijn echter niet zo veel 'fouten' gemaakt die we naar eer en geweten vooraf aan hadden kunnen zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
De HD (23-9):

Pauzeren is geen onderdeel van het opnemen pakket, echter is pauzeren wel een 'tijdelijke opname'. Dit levert dezelfde problemen op als wij met het Opnemen pakket ervaren.

Uit de mail van 17-6:
"Uiteraard zullen alle gefactureerde kosten voor niet werkende functionaliteit netjes gecrediteerd worden."

IK: Dus functioneert het basispakket niet. Ik heb wel betaald. Dus aan welke creditering moet ik denken?
ZIJ: .........

Kijk, dat zwijgen vind ik nog het vervelendste. En daarbij, laatst (1-10) hebben ze toch echt aangekondigd dat het opnemenpakket klaar is en zijn ze dat in rekening gaan brengen. Terwijl ze het eerder wel duidelijk aan elkaar koppelen. AAAAHHHH. |:(

Maar als ik het goed begrijp kan ik wel (ben niet thuis):
Kijken naar TV --> O jee, ik moet plassen, dan duw ik even op opnemen (bidden dat dit mag van de auteursrechtenorganisatie) --> blaas legen ---> gaan zitten en naar Opnames --> Selecteren van hetgeen ik net heb opgenomen ---->spoelen tot waar ik was (want het ding neemt van te voren ook op, leuke functie trouwens). --> Verder kijken.???
Nou, ik vermoed dat ik liever een emmer naast de bank zet. Minder werk en betrouwbaarder.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ook ik heb op het punt gestaan om weg te gaan.
Vrouw en kinderen werden echt gek van al die hangende en vastlopende settopboxen.
Voor al in de maanden juni, juli en augustus waren vreselijk.
Wk voetbal konden wij niet thuis bekijken.
Ik heb ook nooit begrepen waarom juist tijdens dat evenement de migratie in gang is gezet. Tenslotte kijkt 3 kwart van de bevolking dit soort evenementen.
Oftewel ons wk voetbal was wel verpest.

Maar eerlijk gezegd zijn we nu blij met de diensten die tweak levert.
Sinds begin september hebben wij nagenoeg geen problemen gekend.
En als we iets hadden werd het snel opgelost.
Dat was in het begin wel anders. Toen leek het wel of wij niet gehoord werden.

Wij hopen dat het platform verder verbeterd wordt.
Wat ik graag zou zien is dat het uitzetten van de sparql box beter geregeld wordt.
Ook live pauzeren is van harte welkom.
Mijn kinderen missen hun muziek zender. Xlite blijft zwart.
Misschien een idee om een andere muziek zender vrij te geven totdat xlite weer goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uitdebosch
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-09 23:38
Een vraag aan de specialisten hier;

Ik heb een switch aangesloten op mijn router en daaraan hangt mijn ps4, mediaspeler, receiver en de sparqlbox. Alles werkt naar behoren, behalve de sparqlbox. Met regelmaat blijft het beeld stil staan of krijg ik zwart beeld. Om weer beeld te krijgen moet ik de switch uitschakelen en de netwerkkabel van de sparqlbox in en uit pluggen. Ik ben er dus achter dat het aan de switch ligt. Het gaat om een TP-Link TL SG108.

Hiervoor had ik een linksys en die werkte prima, ook in combinatie met de sparqlbox,, echter kan ik deze niet aan de muur monteren en had deze maar 5 port en ik had er graag 8 gehad.

Nu ben ik op zoek naar een 8port gigabit switch, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Is er iemand die positieve ervaringen heeft met een bepaald type 8port gigabit switch aangesloten op een sparqlbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

uitdebosch schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:15:

Ik heb een switch aangesloten op mijn router en daaraan hangt mijn ps4, mediaspeler, receiver en de sparqlbox. Alles werkt naar behoren, behalve de sparqlbox. Met regelmaat blijft het beeld stil staan of krijg ik zwart beeld. Om weer beeld te krijgen moet ik de switch uitschakelen en de netwerkkabel van de sparqlbox in en uit pluggen. Ik ben er dus achter dat het aan de switch ligt. Het gaat om een TP-Link TL SG108.

Hiervoor had ik een linksys en die werkte prima, ook in combinatie met de sparqlbox,, echter kan ik deze niet aan de muur monteren en had deze maar 5 port en ik had er graag 8 gehad.

Nu ben ik op zoek naar een 8port gigabit switch, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Is er iemand die positieve ervaringen heeft met een bepaald type 8port gigabit switch aangesloten op een sparqlbox?
Ik heb deze: http://www.routercenter.n...oorts-gigabit-switch.html
Geen problemen mee.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uitdebosch
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-09 23:38
Bedankt voor je antwoord. Deze had ik wel in gedachte. Fijn dat iemand het kan bevestigen. Waarschijnlijk ga ik deze maar aanschaffen.

Zitten er ophang-ogen aan de onderkant toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 22:17
Ik heb even een vraag over het inrichten van mijn netwerk voor mijn komende glasvezel abonnement (van Tweak). Dit is globaal mijn huiskamer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
|-----Glasvezel---------------|
|                         |   |
|                         |Bureau / NAS / PC en meer
|                         |   |
|                         |---|
|                               /
|                              /
|                             /
|----                         |
|    |                        |
TV / HTPC                     |
|    |                        |
|----|                        |
|                             |
|-----------------------------|

Er loopt één netwerk kabel van mijn glasvezel punt naar mijn TV / HTPC en er loopt een netwerk kabel van mijn glasvezel punt naar mijn NAS. Die eerste netwerk kabel is 15 meter lang zodat jullie een beeld hebben van de kamer grootte. Zomaar een paar kabels bijleggen wil ik niet.

Dit is op dit moment mijn apparatuur:
- Zyxel router
- TP-link 1043ND (dd-wrt voor VPN)

Mijn wens is nu om met zo min mogelijk apparatuur mijn netwerk in te richten. De eisen zijn daarbij dat ik een OpenVPN server behoud op een DD-WRT router en beschikking heb over telefonie. Om van telefonie gebruik te maken zit ik naar mijn idee vast aan de Zyxel router en om OpenVPN te draaien zit ik vast aan mijn 1043ND. Televisie abonnement hebben we niet. Verder wil ik alles graag verbonden hebben met een 1000mbit connectie. Mijn netwerk kennis reikt echter niet ver genoeg om te weten of mijn aannames kloppen.

Dit was mijn eerste idee:
code:
1
2
3
4
5
6
.
                 NTU
                  |
HTPC ---------- Zyxel -- 1043ND ----------- SG1005D ------ NAS
                  |
               Telefoon

Hier hangt de 1043ND dus naast de Zyxel. De SG1005D komt hier direct aan de Zyxel te hangen.

Functies:
- Zyxel: DHCP + VLAN (Telefoon + WAN)
- 1043ND: OpenVPN + WLAN.
- SG1005D: Switch
- Telefoon: Standaard RJ11 model

Een ander idee is dit, maar ik weet niet of het haalbaar is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
.
                 NTU
                  |
HTPC ---------- SG105E ----------- 1043ND ------ NAS
                  |
                SPA112
                  |
               Telefoon

Functies:
- SG105E: DHCP + VLAN (WAN + Telefoon)
- 1043ND: WLAN + OpenVPN + Switch
- Telefoon: VoIP via de SPA112(?)

Is er iemand die mij van advies kan voorzien om tot een ideale netwerk oplossing te komen.

-------------------------------------------

Even hardop denkend, aangezien de volgende situatie aan de bron van idee twee staat :) Dit heb ik namelijk nu geregeld met de buren:

A
code:
1
Draadloze UPC router buren ((--  --)) Draadloze Universal Repeater van ons ---> WAN Poort 1043ND

Via een universal repeater maak ik dus verbinding met het draadloze netwerk van de buren. Vervolgens hang ik de LAN kabel van deze UP weer aan de WAN poort van mijn 1043ND zodat ik gewoon kan internetten op mijn lokale netwerk. Ook is mijn thuis netwerk gescheiden van die van de buren.

Dan neem ik de volgende situatie:
B
code:
1
Draadloze UPC router buren ((--  --)) Draadloze Universal Repeater van ons ---> LAN Poort 1043ND

Ik zorg dat de 1043ND een IP adres krijgt binnen dezelfde IP range van de UPC router en zet ook de DHCP server op de 1043ND uit. Op dat moment zou mijn interne netwerk samengaan met het netwerk van de buren, omdat de UPC router ook mijn DHCP leases zou gaan uitgeven.

Pak ik mijn laatste glasvezel idee er weer bij dan vraag ik me dus het volgende af. Ik sluit de NTU kabel aan op één van de LAN poorten van de SG105E. Daarna split ik in ieder geval de TV en telefonie VLANs. De internet VLAN wil ik echter meesturen naar de 1043ND zoals ook beschreven staat in situatie B. Ik wil dan dus de SG105E aansluiten op een LAN poort van de 1043ND zodat ik de DHCP leases van de SG105E krijg als ik apparaten aansluit op de 1043ND en tevens ook zo mijn verbinding met het internet regel. Ik vraag me dus alleen hardop af op dat laatste (situatie B) wel mogelijk is met een managed switch, of dat je daar altijd een router voor nodig hebt? Als dat dus niet met een managed switch kan, dan heb ik volgens mij sowieso twee kabels nodig vanaf de switch:
- 1 voor de internet VLAN naar de 1043ND WAN
- 1 voor de DHCP server naar de 1043ND LAN

[ Voor 28% gewijzigd door CurlyMo op 06-11-2014 00:56 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

uitdebosch schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:15:

Ik gebruik een Netgear GS105E waarop direct aangesloten een wifi AP en een STB en werkt perfect!

De SG108 van TP-Link is volgens mij gelijk aan de GS108 van Netgear. Ik verwacht dan ook dat je de SG108E nodig hebt, want volgens mij mis je nu IGMP snooping...
De iPad app werkt hier voor geen meter! Ik krijg geen beeld. De iphone app doet t ook niet...

[ Voor 4% gewijzigd door SqueakyClean op 05-11-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb afgelopen weekend een soortgelijks iets opgebouwd bij mij thuis in combinatie met een TP-Link WDR4300 met OpenWRT en mijn glasvezelaansluiting bij Helden van Nu. Via OpenWRT kon ik de WAN poort voorzien met een VLAN 6 tag en met de PPPoE gegevens was de verbinding met Internet zo gelegd met de kabel uit de Genexis rechtstreeks op de WAN poort van de router.

Helden van Nu gebruikt voor telefonie standaard een Cisco SPA-112 (zelf heb ik die vervangen door een Gigaset N300A IP met twee C620H handsets zodat ik via twee lijnen gelijktijdig kan bellen) waarbij de SIP gegevens gewoon beschikbaar zijn. Standaard sluiten ze die aan op hun router in een apart VLAN, maar hij blijkt ook gewoon te werken als ik hem intern aan een LAN poort koppel (was in het begin ook noodzakelijk aangezien de VLAN indeling op hun router niet helemaal juist was).

Dus als Tweak op dezelfde manier werkt en je ook de beschikking hebt over de SIP gegevens zou het bij jou ook zo mogelijk moeten zijn zonder gebruik te maken van de geleverde Zyxel (de Mikrotik van Helden van Nu ligt hier werkloos in de kast).

Ik heb alleen geen ervaring met TV via glasvezel, aangezien ik dat niet heb. Als ik daar naar Google, vind ik wel de nodige informatie daarover, dus het zou waarschijnlijk wel werkend moeten zijn te krijgen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tweak geeft zeker de SIP gegevens vrij. En dat werkt als het goed is gewoon 'OTT" (Over The Top), oftewel via je internetverbinding.

Qua TV: Voor zo ver ik begrijp komen de multicast streams bij Sparql over een apart VLAN naar je toe. Maar in tegenstelling tot bij bv. de KPN ITV propositie, waarbij je settopboxen ook in dat VLAN moeten komen, moeten je settopboxen bij Sparql gewoon in je LAN zitten. Je router moet een IGMP proxy draaien om de streams uit het IPTV VLAN naar je LAN door te geven.

Maar iemand die hier meer ervaring mee heeft: Correct me if I'm wrong :)
CurlyMo schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:19:

*uitgebreid verhaal*

Pak ik mijn laatste glasvezel idee er weer bij dan vraag ik me dus het volgende af. Ik sluit de NTU kabel aan op één van de LAN poorten van de SG105E. Daarna split ik in ieder geval de TV en telefonie VLANs. De internet VLAN wil ik echter meesturen naar de 1043ND zoals ook beschreven staat in situatie B. Ik wil dan dus de SG105E aansluiten op een LAN poort van de 1043ND zodat ik de DHCP leases van de SG105E krijg als ik apparaten aansluit op de 1043ND en tevens ook zo mijn verbinding met het internet regel. Ik vraag me dus alleen hardop af op dat laatste (situatie B) wel mogelijk is met een managed switch, of dat je daar altijd een router voor nodig hebt? Als dat dus niet met een managed switch kan, dan heb ik volgens mij sowieso twee kabels nodig vanaf de switch:
- 1 voor de internet VLAN naar de 1043ND WAN
- 1 voor de DHCP server naar de 1043ND LAN
@CurlyMo: Als je alleen telefoon en intenret gaat afnemen bij Tweak, dan moet je in principe gewoon helemaal zonder de ZyXEL kunnen (als je zorgt dat je aan een ander apparaat komt dat SIP praat, zoals de Siemens die boven mij wordt aangeraden.

Je kan je router dus gewoon direct aan de NT hangen en m.i. denk je dus veel te moeilijk.

Het heeft alleen zin om een managed switch direct aan je NT te hangen als je iets met de TV VLAN moet in een KPN situatie. Sowieso moet dat altijd een managed switch zijn want als je de aansluitingen maakt zoals je omschrijft met een 'domme' switch, dan komen WAN van je router en je LAN (incl. dhcp) op hetzelfde ethernet segment. De situatie die je beschrijft kan iig prima met een managed switch, zolang je zorgt dat de aansluitingen goed bescheiden blijven en het internet VLAN op 1 poort uit gaat naar een router.

Maar nogmaals, als je toch geen TV gaat gebruiken, sluit je router gewoon direct op de NT aan. OpenWRT of DDWRT moeten allebei prima werken met de Tweak setup en telefonie kan gewoon via internet.

[ Voor 70% gewijzigd door eymey op 06-11-2014 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

eymey schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:04:
Qua TV: Voor zo ver ik begrijp komen de multicast streams bij Sparql over een apart VLAN naar je toe. Maar in tegenstelling tot bij bv. de KPN ITV propositie, waarbij je settopboxen ook in dat VLAN moeten komen, moeten je settopboxen bij Sparql gewoon in je LAN zitten. Je router moet een IGMP proxy draaien om de streams uit het IPTV VLAN naar je LAN door te geven.

Maar iemand die hier meer ervaring mee heeft: Correct me if I'm wrong :)
Volgens de Wiki zou OpenWRT dat moeten kunnen, dus ik verwacht dat DD-WRT ook wel zo'n optie heeft.

BTW Siemens heeft in 2010 hun laatste aandelen van hun telefoniedivisie verkocht en is nu 100% in handen van Arques, maar iedereen blijft het Siemens Gigaset noemen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door MegaTronics op 06-11-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OpenWRT kan dat zeker. Maar ik zocht dus even bevestiging of dat inderdaad ook echt zo moet bij Sparql ;)

Voor @CurlyMo maakt het sowieso niet uit want die heeft geen TV abbo zegt hij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Als ik het dus goed begrijp kan ik de NTU kabel gewoon in mijn WAN poort van mijn 1043ND stoppen en dan moet het internet werken? Als ik vervolgens voor telefonie een SPA-112 of N300A IP haal dan kan ik die gewoon aansluiten op één van de LAN poorten van de router. Vervolgens stel ik dan in die ATA's mijn SIP gegevens in en kan ik bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Kortweg gezegd ja, je moet dan wel VLAN 6 taggen op je WAN interface, bij mij ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/vlanid.png

Port 1 is bij mij de WAN aansluiting en bij je WAN interface even de fysieke koppeling maken met dit VLAN:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/koppeling.png

plus natuurlijk je PPPoE gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat MegaTronics zegt.

Alleen pas op: Ook dit weet ik niet helemaal zeker, maar volgens mij werkt internet bij Tweak nu via VLAN 34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Is er iemand die ditzelfde ook voor elkaar heeft gekregen via dd-wrt v24-sp2? Of moet ik upgraden naar een nieuwe versie?

Edit:
Upgrade naar een nieuwe versie werkt jammer genoeg niet via de standaard methode :( Later (wanneer nodig) maar eens proberen via TFTP.

[ Voor 38% gewijzigd door CurlyMo op 06-11-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral05
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-11-2024
Geweldig dat Tweak. Met het tweemaandelijks jubileum van bellen met de helpdesk in zicht, zou Tweak afgelopen vrijdag een nieuwe router opsturen waarmee alle problemen opgelost zouden zijn. Toen hij maandag niet was aangekomen had ik toch maar weer gebeld en kreeg ik te horen dat ik te ongeduldig was. Dinsdag en woensdag was er echter nog steeds niks aangekomen. Na telefoontje 9 gisteren bleek dan ook dat ze doodleuk niks verstuurd hadden.
Super service....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

eymey schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:28:
Wat MegaTronics zegt.

Alleen pas op: Ook dit weet ik niet helemaal zeker, maar volgens mij werkt internet bij Tweak nu via VLAN 34.
Dat is een goeie. Je moet natuurlijk wel het juiste VLAN taggen. Bij KPN verbindingen is het bij mijn weten altijd VLAN 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Uiteindelijk toch de laatste DD-WRT (build 25251) erop gekregen van 3 november 2014, maar ik heb jammer genoeg geen VLAN optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
MegaTronics schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:15:
[...]

Dat is een goeie. Je moet natuurlijk wel het juiste VLAN taggen. Bij KPN verbindingen is het bij mijn weten altijd VLAN 6.
Hangt er van af aan wat voor Wholesale leveroptie je precies hangt.

Toen Tweak nog op KPN Groen zat had je op een gegeven moment naast de variant met Vlan 6 + PPPoE ook VLAN 34, volgens mij die laatste ook met gewoon DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
@MegaTronics, is er een reden dat je zulke dure telefoons heb gekocht? Werken ook de veel goedkopere Gigasets op die NA300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

Jimp schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:57:
[...]

Ja, eigenlijk wel. We hebben binnen een jaar van de grond af aan een nieuwe televisieprovider gebouwd. Daarvoor hebben we alle rechten geregeld, een nieuw merk gelanceerd, erg veel techniek zelf gebouwd en andere techniek in moeten kopen. Aan het begin van vorig jaar hadden we nog amper een idee van wat je allemaal nodig hebt om een goede televisieprovider te runnen. Vandaag hebben we die provider staan, en heb ik er vertrouwen in dat we nog binnen dit jaar een heel respectabele 1.1 release afronden.

Tegelijkertijd hebben we in het afgelopen jaar twee volledige steden verglaasd via Reggefiber én alle klanten die we al hadden, overgezet op een andere KPN leverstraat. Dat alles is op sommige punten flink tegengevallen. Een aantal features is veel te laat gelanceerd, en je mag best weten dat we dat met z'n allen flink gevoeld hebben. Nooit eerder sliep ik zo weinig als afgelopen jaar. Niks dan lof overigens voor het geduld dat de meeste klanten toch hebben gehad met ons. Zeker in een topic als dit hebben wij ons geregeld gesteund gevoeld door de feedback van jullie allen. En je mag natuurlijk ook best een beetje mopperen als je televisie niet zo werkt zoals je zou willen.

We realiseren ons echter ook dat dit grote project met een kleine provider in een jaar realiseren ook best een beetje knap is. We hebben helaas geen 100 man in dienst die elk probleem parallel alle aandacht kan geven die het verdient, dus we moeten vaak keuzes maken welke feature of bug we het eerst beetpakken. Naast de vermoeidheid van een lang en zwaar project, en de stress van het zo snel mogelijk willen oplossen van alle problemen, voelen wij dus wel degelijk een beetje trots voor wat ons allemaal gelukt is. Ik ben de eerste die toegeeft dat onze start niet zonder de nodige hobbels is geweest. Er zijn echter niet zo veel 'fouten' gemaakt die we naar eer en geweten vooraf aan hadden kunnen zien komen.
Beste Jimp, bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik weet niet precies wat je functie is, maar ik vind je reactie het beter dan alle andere berichten uit Tweak de afgelopen maanden. Mijn complimenten hiervoor.

Ik vind het ook zeker dapper dat jullie de uitdaging zijn aangegaan om zelf een televisie provider te beginnen. Of jullie het gaan redden weet ik niet, maar het lef heb ik zeker respect voor.

Op enkele punten ga je helaas nog wel mank. Je hebt het al over een 1.1 release maar volgens mij zouden jullie moeten beginnen met eerst maar eens 1.0 te halen. Ik denk dat dat pas is bereikt als minimaal alle aangekondigde features werken en het televisie gedeelte weer hetzelfde comfort en plezier geniet als voor jullie avontuur. Dat het dan ietsje duurder is geworden kan ik dan wel mee leven.

Je geeft ook aan dat jullie niet alles naar eer en geweten hadden kunnen zien aankomen. Dit is natuurlijk maar ten delen waar. Dat de televisie in sommige gebieden haperde, prima. Dat had je misschien niet kunnen zien aankomen. Maar de volgende voorbeelden wisten jullie natuurlijk wel bij de lancering:
-Second Screen nog niet af
-Ontvanger standby wat niet goed werkt (kwestie van goed testen)
-Opnemen pakket nog niet af
-Pauzeren nog niet af
-Ontvanger stuurt slechts HD-Ready (kwestie van goed testen)
-On demand werkt niet als je download (Slecht ontwerp, kwestie van testen)
-Afstandsbediening knoppen die niks doen (kwestie van goed testen)

Tweak heeft er dus gewoon bewust voor gekozen een half werkend product te lanceren naar hun klanten voor meer geld (45,- p/m naar 59,- p/m). Zonder enige compensatie zijn we dus eigenlijk gewoon belazerd. Dus of het nou helemaal gepast is om trots te gaan zijn op dit moment... Ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
HiepHoi,... weer een nieuwe béta voor de Zyxel ! :P

https://dl.dropboxusercontent.com/u/72648012/V100AAKL6b4.bin

[ Voor 3% gewijzigd door Green.car6808 op 06-11-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Is er ook een changelog?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 16:27
CurlyMo schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:58:
@MegaTronics, is er een reden dat je zulke dure telefoons heb gekocht? Werken ook de veel goedkopere Gigasets op die NA300?
Ikzelf heb op het moment nog twee simpele Profoon DECT telefoons aan de Gigaset N300A gekoppeld. Die Profoon telefoons had ik nog en eerst maar eens geprobeerd om deze te gebruiken omdat ze GAP compatible zijn.

Tja, het werkt op zich wel, in de zin dat ik kan bellen en gebeld worden. Maar diverse functies van de N300A (zoals bv. intern bellen) werken niet met deze goedkope handsets.

Ik ben toch wel aan het kijken naar het vervangen van die handsets door iets anders.
Bij de Gigaset N300A IP Compatibiliteit pagina kun je zien welke Gigasets compatible zijn.

Ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen de Gigaset A510H (in de compatibiliteit-lijst) en de A510 Duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Haay schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:10:
[...]
Ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen de Gigaset A510H (in de compatibiliteit-lijst) en de A510 Duo.
A510H is alleen een losse handset (met lader maar zonder basisstation). A510 Duo is een basis station met 2 handsets.

alles met een H erachter in alleen een losse handset bedoelt om een bestaand basisstation uit te breiden. Vaak is het overigens goedkoper een complete set te kopen ipv de losse handset en dan gewoon het basis station niet te gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Aaargh! op 06-11-2014 14:14 ]

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
renedepe schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:29:
[...]

Tweak heeft er dus gewoon bewust voor gekozen een half werkend product te lanceren naar hun klanten voor meer geld (45,- p/m naar 59,- p/m). Zonder enige compensatie zijn we dus eigenlijk gewoon belazerd. Dus of het nou helemaal gepast is om trots te gaan zijn op dit moment... Ik weet het niet.
Op zich een fair punt. Daar zit natuurlijk ook wel de nodige nuance achter. Het belangrijkste is dat in de oorspronkelijke afspraken met KPN, hun iTV per 1 juli domweg zou stoppen voor alle klanten van Tweak. Die 1 juli Sparql lanceren was dus een harde deadline. Je kunt je afvragen of dat een realistische deadline was. Op z'n minst was hij heel krap. Het is een geluk bij een ongeluk dat we een aantal keer de deadline naar achter hebben kunnen schuiven. Bijvoorbeeld omdat bleek dat een groep Genexis-modem's niet om kon gaan met het nieuwe netwerk. Het is niet mijn bedoeling de complete verantwoordelijk bij een andere partij te leggen, maar er waren wel deadlines die wij niet zelf in de hand hadden. Sparql is dus inderdaad eerder gelanceerd dan we idealiter hadden gewild.
Alle 'haperingen' die klanten hebben ervaren zijn overigens best snel opgelost. Alleen in gebieden waar wij ons eigen netwerk hebben uitgerold heeft dit echt te lang gespeeld. Dat was voor die klanten inderdaad best hinderlijk. Het is daardoor wel meer een leercurve op 'operator'-gebied dan als TV-provider. Daar koop je als klant niks voor, maar het geeft wel aan waar de tegenvallers zaten.
We hebben als bedankje voor het geduld overigens twee maanden lang alle klanten een gratis upgrade gegeven naar een hoger pakket. Het opnemen-pakket is tot voor kort altijd netjes gecrediteerd. Hoewel dat natuurlijk lang niet alle wonden heelt, is dat als kleine provider best een boel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
Jimp schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:31:
[...]

Alle 'haperingen' die klanten hebben ervaren zijn overigens best snel opgelost.
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens, zelfs met bekabelde aansluiting meer dan 30 keer een freeze tijdens 1 aflevering Boardwalk Empire en dat is ook nog eens niet op het eigen netwerk. Per hapering is het inderdaad snel opgelost, na 1 seconde loopt het beeld weer verder ;)

Omdat deze problemen ondanks nieuwe ZyXel en diverse nieuwe firmware versies bleven aanhouden, heb ik de handdoek gegooid en ga overstappen.

De reactie van Jimp zou veel meer gewaardeerd zijn, door mij in ieder geval, als deze begin augustus op de website van Tweak had gestaan in plaats van achteraf hier op een forum.

Daarnaast kan ik me ook het geweldige aanbod van Tweak nog herinneren, waarbij de vaste abonnees 5 euro korting kregen (die de nieuwe abonnee's ook krijgen!!!!!) en alleen de mensen die in de gebieden waar Tweak zelf het netwerk heeft uitgerold, kregen een extra korting. Voor mensen zoals ik, die al 8 jaar bij deze toko zitten/zaten, werd dus 0.0 extra gedaan, alleen een bak extra ellende tegen een meerprijs en dan is 2 maanden wat extra zenders, waar niemand op zit te wachten, niet echt een compensatie in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Alle 'haperingen' die klanten hebben ervaren zijn overigens best snel opgelost. Alleen in gebieden waar wij ons eigen netwerk hebben uitgerold heeft dit echt te lang gespeeld. Dat was voor die klanten inderdaad best hinderlijk. Het is daardoor wel meer een leercurve op 'operator'-gebied dan als TV-provider. Daar koop je als klant niks voor, maar het geeft wel aan waar de tegenvallers zaten.
Bij mij werkt BBC4 anders nog steeds niet (Enschede). Heeft eerder wel gewerkt, maar toen werkte BBC3 niet. Nu werkt BBC3 dus en BBC4 is er mee opgehouden. Hierover al gemailed met de helldesk, complete wireshark captures gestuurd om te laten zien dat het multicast verkeer wel bij de STB aankomt , maar verder dan 'kunt u een factory reset doen' komen ze bij de helpdesk niet.

BBC1 reset nog steeds continue, terwijl dat een van de meest bekeken zenders is bij mij. (ik heb liever dat NL 1/2/3 niet werkt dan BBC1). Hoe moeilijk kan het zijn dat op te lossen ? Voer de BBC feed aan een development versie van de STB, knoop er een debugger aan en kijk waar ie crashed.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Begrijp ik nu dat Jimp voor Tweak werkt? Is elke discussie over Tweak en hun dienstverlening dan niet bij voorbaat kansloos? Er is een overduidelijk belang immers?

[ Voor 28% gewijzigd door Green.car6808 op 06-11-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Green.car6808 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:35:
Begrijp ik nu dat Jimp voor Tweak werkt? Is elke discussie over Tweak en hun dienstverlening dan niet bij voorbaat kansloos? Er is een overduidelijk belang immers?
Wat is dat voor vooroordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Er zijn veel meer provider topics waarin medewerkers op eigen titel posten.

Als hij niet liegt en geen onwaarheden vertelt is er toch niets aan de hand? Wees blij dat er mensen zijn die er blijk van geven dat de provider in het topic mee leest en naar de mensen 'luistert'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
eymey schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:38:

Als hij niet liegt en geen onwaarheden vertelt is er toch niets aan de hand? Wees blij dat er mensen zijn die er blijk van geven dat de provider in het topic mee leest en naar de mensen 'luistert'.
Helemaal mee eens! En dat hij ook nog trots is op zijn bedrijf is alleen maar te prijzen ;-)

Ik denk dat Tweak juist nog veel meer hier had moeten kijken / reageren, je kan hier, ook voor een provider, best wel nuttige info vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Het is geen oordeel, maar een vraag. De vraag was of een discussie dan niet zinloos is?
Als ik me dat afvraag, mag ik dat toch wel vragen? Niet bedoeling om mensen op hun "(*&" te trappen in elk geval. Of gaat mijn kop er nu af? :)

Ik zou me kunnen voorstellen dat, wanneer je trots bent op het bedrijf waar je voor werkt, je dan niet zo snel zult toegeven dat er zaken slecht werken of slecht geregeld zijn. Vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

[...]

We hebben als bedankje voor het geduld overigens twee maanden lang alle klanten een gratis upgrade gegeven naar een hoger pakket. Het opnemen-pakket is tot voor kort altijd netjes gecrediteerd. Hoewel dat natuurlijk lang niet alle wonden heelt, is dat als kleine provider best een boel geld.
Hmmm, daar zit dan toch echt wel een issue. Ik zit namelijk als klant helemaal niet te wachten op nog meer zenders of HBO of wat dan ook. Ik zit te wachten tot ik mijn TV weer netjes kan pauzeren en mijn ontvanger weer normaal uit en aan kan zetten. Dus het heeft jullie heel veel geld gekost en je klanten zijn nog steeds ontevreden. Dat moet handiger aan te pakken zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

CurlyMo schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:58:
Niet echt, ik was aan het kijken voor een nieuwe set en kwam toen deze tegen met twee C530H handsets, Toen ik verder keek op die site kwam ik mijn huidige set tegen, waarbij je bij aankoop van 2 C620H handsets gratis een N300A IP bij kreeg.

Dus een betere handset (qua standby en spreektijd en opslagcapaciteit) en nog een euro goedkoper was de keus snel gemaakt, hoewel ik het design van de C530H handset persoonlijk mooier vind. De C620H vind ik zelf qua design lijken op de Nokia 6310i:

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia6310.ie/img/p/22-61-large.jpg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Die complete set is dan nog altijd wel € 70 duurder dan een losse pricewatch: Gigaset N300A IP en een pricewatch: Gigaset A510 Duo (Zwart) set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ach, geld moet rollen. Nu wist ik zeker dat ik een set had die op elkaar was afgestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
proditaki schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:15:
Op mijn LG G2 en mijn iPad werkt de Sparql app prima.

Op de Oneplus One crasht de app consequent na buffering.. iemand een idee welke codec/app ik nodig heb om dat te fiksen? :)
Hier ook een OnePlus One. Zelfde probleem. Iemand inmiddels een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hey net in Enschede lag het even plat. Glasvezel modem een reboot moeten geven, daarna den zyxel en toen werkte het weer :/

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:32

ST10©DE

Dus.............

MetaFrame schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:48:
Hey net in Enschede lag het even plat. Glasvezel modem een reboot moeten geven, daarna den zyxel en toen werkte het weer :/
7531, geen probleem gehad

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

7523, niks gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik heb sinds gisteravond weer af en toe stilstaand beeld van een seconde.
Dit gebeurt 2 a 3 keer per uur en alleen in de avond uren.

Ik begon net enthousiast te raken over tweak. :)
Ach, het zal ook wel weer goed komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Overigens heb ik op de app slechts toegang tot de standaard kanalen. Hoe zit het met de extra kanalen? De gids dan, want als ik een willekeurig kanaal open crasht de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:23

Mr-D.

interpunctie? no hero here

ik heb daar geen last van op mijn ipad zit nu harry potter te kijken ;)

werkt goed maar je hebt 31 zenders als het goed is ik dacht dat ze voor de rest er niet op mogen vanwege rechten of niet willen betalen van een in hun ogen te hoog bedrag

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:16
goldvinger schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:17:
Ik heb sinds gisteravond weer af en toe stilstaand beeld van een seconde.
Dit gebeurt 2 a 3 keer per uur en alleen in de avond uren.

Ik begon net enthousiast te raken over tweak. :)
Ach, het zal ook wel weer goed komen
Almere idem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Green.car6808 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:55:
[...]

Het is geen oordeel, maar een vraag. De vraag was of een discussie dan niet zinloos is?
Als ik me dat afvraag, mag ik dat toch wel vragen? Niet bedoeling om mensen op hun "(*&" te trappen in elk geval. Of gaat mijn kop er nu af? :)

Ik zou me kunnen voorstellen dat, wanneer je trots bent op het bedrijf waar je voor werkt, je dan niet zo snel zult toegeven dat er zaken slecht werken of slecht geregeld zijn. Vandaar de vraag.
Hij plaatst in z'n reacties al een kritische noot, maar geeft ook aan trots te zijn op z'n werkgever.
Kom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Firesphere schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:38:
[...]

Hij plaatst in z'n reacties al een kritische noot, maar geeft ook aan trots te zijn op z'n werkgever.
Kom op.
Ok dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Firesphere schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:38:
[...]

Kom op.
Precies, dat is gewoon realistisch en eerlijk tegen je eigen bedrijf aan kijken.

Zelfreflectie heet zo iets en in die zin zijn het gewoon topreacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
MegaTronics schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:27:
[...]

Niet echt, ik was aan het kijken voor een nieuwe set en kwam toen deze tegen met twee C530H handsets, Toen ik verder keek op die site kwam ik mijn huidige set tegen, waarbij je bij aankoop van 2 C620H handsets gratis een N300A IP bij kreeg.

Dus een betere handset (qua standby en spreektijd en opslagcapaciteit) en nog een euro goedkoper was de keus snel gemaakt, hoewel ik het design van de C530H handset persoonlijk mooier vind. De C620H vind ik zelf qua design lijken op de Nokia 6310i:

[afbeelding] :p
CurlyMo schreef op donderdag 06 november 2014 @ 18:10:
Die complete set is dan nog altijd wel € 70 duurder dan een losse pricewatch: Gigaset N300A IP en een pricewatch: Gigaset A510 Duo (Zwart) set.
Zelf heb ik 2x 610h gekocht i.c.m. Gigaset N510 IP pro
http://www.voipshop.nl/gigaset-sl610h-pro-handset/pid=27180 (onder aan de pagina)

Deze ondersteund ook HDSP, en groot scherm, BT, een Li-Ion accu (een lange gesprekstijd van 15h).
(al zie ik nu dat de 620h dezelfde of betere specs heeft)
Dit zijn toch dingen waar waar ik waarde aan hecht.
In dit geval gaat betrouwbaarheid boven de eenmalige kosten i.v.m. een zakelijke oplossing, en levert het toch een besparing op (isdn2 naar voip)

De 610h is trouwens nog wel goedkoper te verkrijgen bij onze duitse vrienden.

edit:
eymey schreef op donderdag 06 november 2014 @ 23:04:
[...]

Precies, dat is gewoon realistisch en eerlijk tegen je eigen bedrijf aan kijken.

Zelfreflectie heet zo iets en in die zin zijn het gewoon topreacties.
Hier sluit ik mij helemaal bij aan _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Killerbert op 06-11-2014 23:14 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gelukkig is er keus genoeg uit VoIP apparatuur, uiteindelijk vind je wel hetgene wat het beste bij je past. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

Nogmaals, ik waardeer de reacties van jimp. Zoals ik al eerder zei: de beste reactie van tweak tot nu toe. Echter snap ik de vraag/opmerking van Apokalips ook en is het ook niets meer dan een vraag/opmerking. Snap dan ook niet goed waarom sommige hier wel heel erg fel op reageren.

[ Voor 6% gewijzigd door renedepe op 07-11-2014 11:37 . Reden: grapje weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Alleen je laatste insinuatie (ookal bedoel je het wrs. als grapje) zet al de 'toon' van een vraag en geeft al genoeg redenen om dus fel te reageren.

Maar goed, mocht je het niet als grapje bedoelen: Nee. Geen Tweak medewerker.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 07-11-2014 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

En zojuist weer spontaan een reboot van het Zyxel... :( En uiteraard midden in een Potje WoT :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb mijn ongenoegen wel eens geuit, maar eigenlijk ben ik de laatste weken ontzettend tevreden.

Abox doet zijn ding, widgets worden netjes geupdate zonder dat ik er last van hebt, de zyxel heeft nog nooit problemen gegeven hier (versie 4 firmware), internet blijft snel, nieuwsgroepen doen het goed.

Ik zou alleen wat te klagen hebben over communicatie, maar dat is door de lancering van de app ook weer een beetje goed gemaakt, want ze hebben wel netjes je gegevens erin verwerkt en aan zelfspot gedaan.

Wat ik nog mis? Alleen live pauzeren, dat gebruik ik namelijk vaak om een aantal reclame blokken te skippen.

Wat ik alleen nog steeds niet begrijp is dat anderen nog steeds last hebben van haperingen...

Zyxel >direct > DMZ naar virtuele hyper-v Zentyal router >Cisco switch VLAN y > clients/servers (WiFi en bedraad)
Zyxel > Cisco VLAN x > Aboxen

Alles met een 3560G L3 Cisco switch verdeeld intern.

Zo krijgen de interne clients een IP adres van de Domain controller en de ABOXen een IP van de Zyxel en kan verkeer van de TV zich niet vermengen in mijn interne verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
Vorkie schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:16:
Heb mijn ongenoegen wel eens geuit, maar eigenlijk ben ik de laatste weken ontzettend tevreden.

Abox doet zijn ding, widgets worden netjes geupdate zonder dat ik er last van hebt, de zyxel heeft nog nooit problemen gegeven hier (versie 4 firmware), internet blijft snel, nieuwsgroepen doen het goed.

Ik zou alleen wat te klagen hebben over communicatie, maar dat is door de lancering van de app ook weer een beetje goed gemaakt, want ze hebben wel netjes je gegevens erin verwerkt en aan zelfspot gedaan.

Wat ik nog mis? Alleen live pauzeren, dat gebruik ik namelijk vaak om een aantal reclame blokken te skippen.

Wat ik alleen nog steeds niet begrijp is dat anderen nog steeds last hebben van haperingen...

Zyxel >direct > DMZ naar virtuele hyper-v Zentyal router >Cisco switch VLAN y > clients/servers (WiFi en bedraad)
Zyxel > Cisco VLAN x > Aboxen

Alles met een 3560G L3 Cisco switch verdeeld intern.

Zo krijgen de interne clients een IP adres van de Domain controller en de ABOXen een IP van de Zyxel en kan verkeer van de TV zich niet vermengen in mijn interne verkeer.
Als ik jou verhaal zo lees heb je nogal wat achter de Zyxel hangen, het zou me dan ook helemaal niet verbazen als veel van de problemen die mensen hebben veroorzaakt worden als je alles rechtstreeks op de Zyxel aansluit door een overbelasting van de Zyxel.

Je zou dus bijna gaan vragen waarom er niet naar een alternatief voor die Zyxel gekeken wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Daar lijkt het wel op, maar aan de andere kant hangt er hier niet veel achter. Een 4tal mobiels, 2 laptops, ipad en 1 TV. Toch had ik gisteren een spontane reboot en zojuist weer. Net maar eens naar de laatste beta geupgrade eens kijken wat dat brengt :)

Vooralsnog ben ik gewoon tevreden over Tweak, al denk ik dat voornamelijk de Zyxel hier de zwakke schakel is idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
vincitori schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:25:
[...]

Als ik jou verhaal zo lees heb je nogal wat achter de Zyxel hangen, het zou me dan ook helemaal niet verbazen als veel van de problemen die mensen hebben veroorzaakt worden als je alles rechtstreeks op de Zyxel aansluit door een overbelasting van de Zyxel.

Je zou dus bijna gaan vragen waarom er niet naar een alternatief voor die Zyxel gekeken wordt
Er hangen op een normale dag;

6 servers achter, 5 hiervan hebben gehele dag internet nodig (Mail+web+SCCM+de router+Mcafee ePO+VPN) + een PoC systeem van een kennis van mij (2x Citrix + 3x MS RDS+nog een zooi virtuele clients)

2 vaste computers, 1 daarvan is de hyper-v host, de andere wordt in de woonkamer gebruikt door de kinderen/vrouw.

3 laptops, 1 daarvan staat altijd aan in een ruimte achter voor bijhouden administratie vogels (touchscreen), de andere 2 is voor werk, elke avond wel een uurtje aan.

Nintendo 3DS Xl voor zoontje (in de middag een uurtje)

2 mobiele telefoons waar veel door vrouwlief op gestreamd wordt (netflix, rtl xl ) als de kinderen TV aan het kijken zijn.

Mijn gemiddelde bandbreedte over een dag is, zo uit mijn hoofd) iets van 7-9Mbit/s over internet (vooral door de websites)

Er hangen tevens 4 ABOX STB's aan, woonkamer, slaapkamer 1,2 en 3.

Op verjaardagen heb ik, omdat mijn wifi guest er ook nog is, soms wel 40 actieve mobiele telefoons over mijn 2 accesspoints verdeeld. (de laatste sociale meeting :P, was 3 weken geleden en daar waren 31 adressen uitgedeeld)

Daarom ben ik zeker niet ontevreden ;-)

En idd, de Zyxel hoeft niet zoveel te NATTEN, alleen de ABOXen en de DMZ host (Zentyal router) (2x intern IP naar Zyxel vanwege guestwifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas blijft App bij gebruik tablet met android 4.3 direct na opstarten crashen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

eymey schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:21:
Alleen je laatste insinuatie (ookal bedoel je het wrs. als grapje) zet al de 'toon' van een vraag en geeft al genoeg redenen om dus fel te reageren.

Maar goed, mocht je het niet als grapje bedoelen: Nee. Geen Tweak medewerker.
Fair punt. Het was inderdaad een knipoog om het een beetje luchtig te houden maar heb het toch maar weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
renedepe schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 07:52:
Nogmaals, ik waardeer de reacties van jimp. Zoals ik al eerder zei: de beste reactie van tweak tot nu toe. Echter snap ik de vraag/opmerking van Apokalips ook en is het ook niets meer dan een vraag/opmerking. Snap dan ook niet goed waarom sommige hier wel heel erg fel op reageren.
Bedankt ! Erg prettig dat mijn vragen, in elk geval door jou, in een normaal en redelijk perspectief gezien worden. Ik heb de flexibiliteit van dit forum op dit gebied klaarblijkelijk overschat.

In het vervolg zal ik weer politiek correct blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Deze berichten klinken wel goed in elk geval.
Ik moet zeggen dat ik, tot nu toe, ook goede ervaringen heb met Béta4.
On Demand (HBO en Uitzending gemist) heeft tot nu toe nog niet "gehangen" en ook geen spontane onderbrekingen van TV kanalen tot nu toe.

Afbeeldingslocatie: http://apokalips.tweak.nl/Pics/6b4_001.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Green.car6808 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:44:
[...]

Deze berichten klinken wel goed in elk geval.
Ik moet zeggen dat ik, tot nu toe, ook goede ervaringen heb met Béta4.
On Demand (HBO en Uitzending gemist) heeft tot nu toe nog niet "gehangen" en ook geen spontane onderbrekingen van TV kanalen tot nu toe.

[afbeelding]
Ook BBC werkt gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Nou, ik heb BBC1 een minuut of 10 zitten kijken zonder problemen. Normaal zou er na een minuut of vijf al een keer zwart beeld (met de bekende puntjes linksbovenin) zijn geweest en dat heb ik nu dus niet gezien.
Weet niet wat er gebeurd als je er langer naar kijkt.

Ik was steeds in de veronderstelling dat er een upgrade van de Abox software voor nodig was eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
Voor mij en vele anderen die noodgedwongen de handdoek in de ring hebben gegooid of al eerder weg waren is de reactie van jimp vooral door de timing mosterd na de maaltijd en in feite nutteloos.
Bij mij zijn jammer genoeg alle eerder genoemde problemen ondanks firmware updates nog steeds van toepassing.
Mijn ervaring tot nu toe is dat bijna elke update weer voor nieuwe problemen zorgt.
De zyxel reboot nog steeds 2 tot 3 keer per dag en telefonie is regelrecht een drama.
Kortom de zwakste plek in deze fragiele configuratie van Tweak is en blijft wat mij betreft de zyxel en zolang deze niet vervangen wordt voor een goede op z`n taak berekende router zal het overgrote deel van de problemen blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
kemley schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:49:
Mijn ervaring tot nu toe is dat bijna elke update weer voor nieuwe problemen zorgt.
De zyxel reboot nog steeds 2 tot 3 keer per dag en telefonie is regelrecht een drama.
Welk firmware draai je nu? De laatste beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al een tijdje geleden dat ik heb gereageerd, maar ik heb eerlijk gezegd net zo weinig problemen met de Zyxel als bv ThaNetRunner. Wat ik net als diverse anderen heb gedaan is om het WIFI gedeelte van de Zyxel uit te zetten en achter de Zyxel een aparte switch te plaatsen die het interne verkeer regelt. De Zyxel is daardoor vele maanden zonder enige hapering online is (draai de originele versie 4 firmware).

Het lijkt erop dat de Zyxel of een memory leak heeft waardoor hij regelmatig herstart of dat het apparaat slecht met een hoge load om kan gaan. Enfin zo, maar even mijn gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:01:
Het is al een tijdje geleden dat ik heb gereageerd, maar ik heb eerlijk gezegd net zo weinig problemen met de Zyxel als bv ThaNetRunner. Wat ik net als diverse anderen heb gedaan is om het WIFI gedeelte van de Zyxel uit te zetten en achter de Zyxel een aparte switch te plaatsen die het interne verkeer regelt. De Zyxel is daardoor vele maanden zonder enige hapering online is (draai de originele versie 4 firmware).

Het lijkt erop dat de Zyxel of een memory leak heeft waardoor hij regelmatig herstart of dat het apparaat slecht met een hoge load om kan gaan. Enfin zo, maar even mijn gedachten.
En wil er nog bij benoemen:

250/250 internet
uptime Zyxel: 35 dagen en een aantal uur.

CPU gemiddeld 8%
MEM usage: 75%
NAT Session: 1%

Firmware: 1.00(AAKL.4)

heb eerlijk gezegd nog nooit een herstart van de Zyxel gehad, anders dan mijn eigen bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 16:27
Ik had in het verleden problemen met de telefonie, waardoor de Tweak Helpdesk (van afstand) de AAKL.5 firmware op mijn ZyXEL heeft geïnstalleerd.

Uiteindelijk bleek dat mijn simpele Profoon DECT (duo) set gewoon niet goed werkte met de ZyXEL. Sinds ik daarom het VOIP gedeelte maar buiten de ZyXEL heb gehaald middels een Gigaset N300A VOIP centrale werkt telefonie voor mij probleemloos.

Daarnaast heb ik inderdaad ook gemerkt dat teveel componenten rechtstreeks op de ZyXEL aangesloten NIET goed werkt. Wanneer alle LAN verkeer via de ZyXEL gaat (en hij dus ook als switch werkt) trekt hij het niet meer en gaat hij over de zeik. Dat is eenvoudig te verhelpen door een gigabit switch tussen de ZyXEL en je LAN te zetten zodat alleen DHCP en DNS requests, plus data-verkeer naar het Internet, nog via de ZyXEL gaan.

Dus, ik heb nu op mijn ZyXEL aangesloten: 2 ABOX decoders, en 1 gigabit switch. Interne LAN is op die switch aangesloten, inclusief de VOIP centrale. De ZyXEL draait al hierdoor stabiel en heeft een prima uptime. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
@ MattieM & Apokalips,

Het zou inderdaad een redelijk goede oplossing kunnen zijn voor de gene die dezelfde problemen ondervinden en nog bij Tweak zijn aangesloten.
Na diverse updates geprobeerd te hebben opgemerkt dat originele versie 4 firmware het beste werkt en daar draait de boel nog steeds op.
Ik ga over een paar dagen een nieuw avontuur aan, zal dit forum blijven volgen.
Wie weet als in de toekomst de boel dusdanig verbetert ik (als zeer tevreden ex Tweak blauw klant) weer een overgang waag.
Pagina: 1 ... 104 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.