Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.219 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 19:31
Zoals MattieM, Haay en ThaNetRunner heb ik ook wat maatregelen genomen. Wat ik gedaan heb is:

- Wireless staat uit.
- Op de Zyxel switchports zitten alleen de twee Sparqlboxen, een WiFi AP en een switch.
- Op deze switch zitten: Nog een WiFi AP, een Synology NAS en drie PC's
- Ik gebruik maar één VOIP account. Wel twee telefoons, maar op één port.
- DHCP staat wel aan, maar een scope van maar 10 adressen. Alle hosts staan op fixed IP.
- Logging (ivm local file) staat uit.
- Een scheduled reload. Tussen 03.30 uur en 4.00 uur gaat de Zyxel uit.
- Firmware 6 (béta4)

Dit draait nu redelijk lekker (m.u.v. wat functionaliteit op Sparql dat nog niet werkt).
Ik heb wel zelf de resolutie naar Full HD (1080P) gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:23

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Nou ik zit ook nog op de originele firmware en geen wifi

Heb ook 2 x abox direct aan de zyxel en een asus ac66u die regelt de wireless verbindingen voor beneden en buiten en de mailserver en de website server en mijn nas

En op poort 4 zit een cisco 8 poorts switch die alles verdeeld naar de zolder slaapkamer en een naar de huiskamer daar hangt achter een switch de tv versterker blu-rayspeler en een mediaspeler aan
En een poort gaat naar de hobbykamer via een switch naar 7 minecraftservers

Hangen gemiddeld 40 apparaten in het netwerk maar heb geen problemen met de zyxel maar doe dan ook niets via devolo's ofzo alles 50% is cat5e en de rest is cat 6

En ik heb 1 gig up en down en haal dat ook redelijk meestal rond de 940 950 mbit dus niks mis mee en heel stabiel alleen in het begin van de avond vreemde problemen
Al het binnenkomend verkeer ging goed zaten ook div mensen in de minecraft servers mail kwam ook netjes binnen maar http naar buiten ging niet skype werkte wel goed toen heb ik toch maar een een reboot commando aan de zyxel gegeven en alles werkte weer
Maar ik vermoed dat het een netwerkkaart probleem is van de pc van mijn zoon denk dat die vreemde pieken het netwerk opgooid waardoor iets anders vastloopt na het weekend maar eens gaan monitoren

En op de knderziektes na ben ik tevreden over Tweak en ja zelfs de vrouw is tevreden
;)

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fedorjan
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-04-2019
Vraagje aan de Tweakers die beta firmware 6v4 al hebben geïnstalleerd, geen problemen gehad met de standaardinstellingen van Tweak en de eventuele eigen toevoegingen zoals het forwards van poorten? Gaan deze automatisch mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Bij mij werd alles meegenomen (heb iedere beta er op gehad).

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
fedorjan schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 22:05:
Vraagje aan de Tweakers die beta firmware 6v4 al hebben geïnstalleerd, geen problemen gehad met de standaardinstellingen van Tweak en de eventuele eigen toevoegingen zoals het forwards van poorten? Gaan deze automatisch mee?
Je kan voor de zekerheid de configuratie opslaan. Die is in elke versie van de software terug te zetten, inclusief de veranderingen die je zelf hebt aangebracht (port forwards e.d.)

Bij mij werd alles tot nu toe 1op1 overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:59

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ook geen problemen mee ondervonden.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Wat zijn de verbeteringen tov. originele versie 5?
Ik twijfel erg om de nieuwe beta versie erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier lijkt hij een stukje stabieler onder hevige load en de interface is sneller. Daar waar ik met 5 nog wel eens spontane reboots had is dat met 6 - zo lijkt het - opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
goldvinger schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:00:
Wat zijn de verbeteringen tov. originele versie 5?
Ik twijfel erg om de nieuwe beta versie erop te zetten.
Bij mij draait het stabiel. Ook op het Kits.co.uk forum zijn ze best enthousiast. Kijk daar maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

uitdebosch schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:35:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Deze had ik wel in gedachte. Fijn dat iemand het kan bevestigen. Waarschijnlijk ga ik deze maar aanschaffen.

Zitten er ophang-ogen aan de onderkant toevallig?
Jep, hij hangt bij mij gewoon aan de muur. En de voeding heeft een handige aan/uit switch vlakbij de connector (Geen idee waarom, maar het is nu eenmaal zo)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Green.car6808 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:01:
[...]

Bij mij draait het stabiel. Ook op het Kits.co.uk forum zijn ze best enthousiast. Kijk daar maar eens.
Oke, bedankt voor jullie antwoorden
Ik zet de beta versie er toch maar niet op.
Bij mij draait momenteel de zyxel stabiel op versie 5.
Dus laat ik nu maar niet het risico nemen met de beta versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hoe zit't met beta4 van de firmware, kan ik veilig upgraden zonder m'n instellingen te verliezen? En is de dropbox-link valid qua hash?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Bij mij gaat de Zyxel binnenkort terug in de doos, heb zo ongeveer voor mezelf duidelijk welke hard en software ik wil draaien voor m'n eigen router dus binnenkort ga ik de hardware bestellen. Ben ik eindelijk van dat Zyxel rampending af, ik kijk er nu al naar uit.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:44
Zal je veel stress schelen. Heb de Zyxel nooit gebruikt en heb ook geen problemen met Sparql en internet/WiFi tenzij Tweak dit in hun netwerk om zeep helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Firesphere schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 16:45:
Hoe zit't met beta4 van de firmware, kan ik veilig upgraden zonder m'n instellingen te verliezen? En is de dropbox-link valid qua hash?
Je kan voor de zekerheid de configuratie opslaan. Die is in elke versie van de software terug te zetten, inclusief de veranderingen die je zelf hebt aangebracht (port forwards e.d.)

Bij mij werd alles tot nu toe 1op1 overgenomen bij het upgraden naar een nieuwe béta, zo ook bij béta4.
Ik heb de link niet gecheckt, de users op het forum komen betrouwbaar op me over. (ik ben misschien naïef :*) )

Ik ben overigens erg over de stabiliteit te spreken.

[ Voor 8% gewijzigd door Green.car6808 op 08-11-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uitdebosch
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-09 23:38
Firesphere schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:19:
[...]

Jep, hij hangt bij mij gewoon aan de muur. En de voeding heeft een handige aan/uit switch vlakbij de connector (Geen idee waarom, maar het is nu eenmaal zo)
Toch nog even gewacht met de aanschaf. Ik heb de laatste beta firmware op de zyxel gezet en sindsdien geen problemen meer met vastlopers. Mijn conclusie: het lag niet aan de switch, maar aan de zyxel. Toch bedankt voor je reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ben even benieuwd, binnenkort ga ik over op Tweak. Haalt Sparql internet van je abonnement snelheid af? Of loopt het buiten je "beloofde" snelheid om?

Kan het antwoord namelijk nergens vinden. Weet bijvoorbeeld bij mijn schoonouders die Tele2 ADSL hebben, dat als ze 2 TV's aanhebben dat dan het internet om te huilen is. Zal bij glas wel niet zo het geval zijn denk ik.

[ Voor 42% gewijzigd door Dennischo op 08-11-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen aangezien ik niet de volledige snelheid haal via wifi maar volgens mij zul je daar weinig last van hebben. Het enige wat ik wel eens gehoord heb is dat de on demand services er last van kunnen hebben als je de lijn volledig dicht trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Dennischo schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 21:11:
Ben even benieuwd, binnenkort ga ik over op Tweak. Haalt Sparql internet van je abonnement snelheid af? Of loopt het buiten je "beloofde" snelheid om?

Kan het antwoord namelijk nergens vinden. Weet bijvoorbeeld bij mijn schoonouders die Tele2 ADSL hebben, dat als ze 2 TV's aanhebben dat dan het internet om te huilen is. Zal bij glas wel niet zo het geval zijn denk ik.
Ik denk dat het antwoord nee is. Ik heb een 100 mbit abonnement en heb nog steeds 100 mbit tot mijn beschikking als er TV wordt gekeken. Zelfs als allebei de Sparqlboxen aan staan. Op een Fiber optic aansluiting tot aan huis is 1Gbit sowieso makkelijk te halen dus de bandbreedte voor TV zal niet snel van je abonnement af gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Green.car6808 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 21:36:
[...]

Ik denk dat het antwoord nee is. Ik heb een 100 mbit abonnement en heb nog steeds 100 mbit tot mijn beschikking als er TV wordt gekeken. Zelfs als allebei de Sparqlboxen aan staan. Op een Fiber optic aansluiting tot aan huis is 1Gbit sowieso makkelijk te halen dus de bandbreedte voor TV zal niet snel van je abonnement af gaan.
Volgens mij is dat alleen zo als je verbinding meer dan 100 mbit aan kan. Ik heb een maximale verbinding van 100 mbit, dan gaat je TV volgens mij wel van je snelheid af, het moet toch ergens vandaan komen? En als 100 mbit de max is van de lijn, heeft je TV daar dus invloed op

Iets heel anders: Sinds bij mij op de Zyxel AAKL 6 beta2 geinstalleerd is, lijkt het wel of ik minder problemen heb, TV doet het gewoon goed (HBO OD nog niet gekeken).
Ik weet niet of het kan of er mee te maken heeft, maar ook de 'beruchte' Devolo's geven hogere doorvoersnelheden aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
vincitori schreef op zondag 09 november 2014 @ 00:24:
[...]

Volgens mij is dat alleen zo als je verbinding meer dan 100 mbit aan kan. Ik heb een maximale verbinding van 100 mbit, dan gaat je TV volgens mij wel van je snelheid af, het moet toch ergens vandaan komen? En als 100 mbit de max is van de lijn, heeft je TV daar dus
Ik vraag me echt af waar je dit op baseert.

We gaan er vanuit dat je een fiber aansluiting hebt.. die kan sowieso veel meer dan 100 mbit aan.Jouw "maximale verbinding"is niet het maximum van je link. Het is geen ADSL.

Netwerktechnologie.... basics van QoS (Quality of Service)

TV zit in een ander VLAN of misschien wel VRF. Daarnaast onderscheid Tweak verkeer in verschillende klassen zodat het dit verkeer anders kan behandelen. Dat dit wel van je snelheid af moet gaan met het argument " waar moet dit anders vandaan komen" klopt echt totaal niet. Dat zou enigszins kunnen kloppen als we het over (bijvoorbeeld) ADSL hebben waar je verbinding / afstand tot een centrale belangrijk is voor je snelheid.Het gaat over een glasverbinding tot aan je huis. Er komt verkeer binnen dat men op de interfaces voor Internet en TV apart policed via QOS (policen = bepalen hoeveel bandbreedte er op een interface wordt toegestaan) omdat het onderscheiden kan worden. Die lijn zelf kan veel meer verkeer vervoeren dan 100 mbit.

Tenzij Tweak iets niet helemaal goed doet en je een 100 mbit verkoopt en daar je TV vanaf trekt :*)

[ Voor 26% gewijzigd door Green.car6808 op 09-11-2014 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:06

renedepe

wheeeeelp!!!

Green.car6808 schreef op zondag 09 november 2014 @ 07:48:
[...]

Ik vraag me echt af waar je dit op baseert.

We gaan er vanuit dat je een fiber aansluiting hebt.. die kan sowieso veel meer dan 100 mbit aan.Jouw "maximale verbinding"is niet het maximum van je link. Het is geen ADSL.

Netwerktechnologie.... basics van QoS (Quality of Service)

TV zit in een ander VLAN of misschien wel VRF. Daarnaast onderscheid Tweak verkeer in verschillende klassen zodat het dit verkeer anders kan behandelen. Dat dit wel van je snelheid af moet gaan met het argument " waar moet dit anders vandaan komen" klopt echt totaal niet. Dat zou enigszins kunnen kloppen als we het over (bijvoorbeeld) ADSL hebben waar je verbinding / afstand tot een centrale belangrijk is voor je snelheid.Het gaat over een glasverbinding tot aan je huis. Er komt verkeer binnen dat men op de interfaces voor Internet en TV apart policed via QOS (policen = bepalen hoeveel bandbreedte er op een interface wordt toegestaan) omdat het onderscheiden kan worden. Die lijn zelf kan veel meer verkeer vervoeren dan 100 mbit.

Tenzij Tweak iets niet helemaal goed doet en je een 100 mbit verkoopt en daar je TV vanaf trekt :*)
Dat een glasvezel meer data KAN vervoeren klopt maar verder heb je toch niet helemaal gelijk. Verreweg met grootste deel van de Pops in de wijkcentrales kan maar max 100mbit aan en wordt er dus maar een 100mbit verbinding opgezet maar je huis. Als je dan ook een 100mbit internet verbinding hebt gaat de TV wel degelijk van je internet snelheid af!

Buiten dat gaat on demand sowieso over je normale internet verbinding. Ik heb een 50 Mbit verbinding. Die kan ik vol dichttrekken en nog steeds TV kijken. On demand lukt dan echter niet, heel veel horten en stoten. Moet nog een keer kijken of ik dit met qos kan verbetere .

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Green.car6808 schreef op zondag 09 november 2014 @ 07:48:
[...]

Die lijn zelf kan veel meer verkeer vervoeren dan 100 mbit.
Dat klopt maar, maar de beperkende factor is wel degelijk de gebruikte Genexis, in de Almere en Enschede regio zijn dit 1Gbit/s interfaces en in de andere regio's voor zover ik begrijp 100Mbit/s versies.
Als alle ledjes op de Zyxel "Groen" zijn heb je een GBit/s aansluiting (wereldbol met pijl (WAN) groen = GBit,.Oranje = 100MBit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
OK, dat wist ik niet. Nou als Tweak dan, in die gevallen, maar eerlijk zegt dat er bij een 100 Mbit verbinding er 100 Mbit geleverd wordt minus de bandbreedte die door TV wordt verbruikt.

QOS kan inderdaad niet worden gebruikt om een gebrek aan bandbreedte te managen.
Buiten dat gaat on demand sowieso over je normale internet verbinding. Ik heb een 50 Mbit verbinding. Die kan ik vol dichttrekken en nog steeds TV kijken. On demand lukt dan echter niet, heel veel horten en stoten. Moet nog een keer kijken of ik dit met qos kan verbetere .
Serieus? Hoe zie je dat? Kun je het merken tijdens je internet gebruik tijdens On Demand kijken? Of kun je het zien in de configuratie van de Zyxel?

Lekker geconfigureerd door Tweak dan zeg... Kan een torrent of een Usenet download je On Demand film onderuit trekken. Is er niet over nagedacht? Of willen ze dit zo?

Of jij het zelf met QOS kan verbeteren vraag ik me af. Als de kleuring en policing op de WAN verbinding niet wordt gedaan kun je dat in je LAN ook niet verder met QOS beteugelen ben ik bang.

[ Voor 69% gewijzigd door Green.car6808 op 09-11-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Laatst online: 16:06

renedepe

wheeeeelp!!!

Je kan het merken/testen door een je verbinding helemaal vol te trekken met een download. Start vervolgens effe een HBO on demand film. Die hapert dan continu = geen kijken. Ik weet niet of dit ook voor opnames geld want ik heb geen opname pakket.

Ze hadden dit kunnen voorkomen door on demand ook over het TV vlan te laten lopen maar dit hebben ze niet gedaan.

[ Voor 19% gewijzigd door renedepe op 09-11-2014 09:56 ]

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Green.car6808 schreef op zondag 09 november 2014 @ 09:36:
OK, dat wist ik niet. Nou als Tweak dan, in die gevallen, maar eerlijk zegt dat er bij een 100 Mbit verbinding er 100 Mbit geleverd wordt minus de bandbreedte die door TV wordt verbruikt.

QOS kan inderdaad niet worden gebruikt om een gebrek aan bandbreedte te managen.

[...]

Serieus? Hoe zie je dat? Kun je het merken tijdens je internet gebruik tijdens On Demand kijken? Of kun je het zien in de configuratie van de Zyxel?

Lekker geconfigureerd door Tweak dan zeg... Kan een torrent of een Usenet download je On Demand film onderuit trekken. Is er niet over nagedacht? Of willen ze dit zo?

Of jij het zelf met QOS kan verbeteren vraag ik me af. Als de kleuring en policing op de WAN verbinding niet wordt gedaan kun je dat in je LAN ook niet verder met QOS beteugelen ben ik bang.
Zelf hoef je niets in te stellen vwb QOS (TV/internet), de "scheduler" zit altijd bij de zendende partij dus in dit geval op de POP. Op de Zyxel is de QOS slechts van belang voor telefonie.
Torrent en Usenet verkeer kun je prima regelen op de clients, bijvoorbeeld door het aantal "connecties" of "threads" te verlagen. Of natuurlijk door niet te downloaden tijdens OD TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Hans_18T schreef op zondag 09 november 2014 @ 10:01:
[...]

Zelf hoef je niets in te stellen vwb QOS (TV/internet), de "scheduler" zit altijd bij de zendende partij dus in dit geval op de POP. Op de Zyxel is de QOS slechts van belang voor telefonie.
Torrent en Usenet verkeer kun je prima regelen op de clients, bijvoorbeeld door het aantal "connecties" of "threads" te verlagen. Of natuurlijk door niet te downloaden tijdens OD TV kijken.
Ja, en als ze voor Voice niks hadden geregeld (zo slim zijn ze gelukkig wel :) ) had je niet moeten bellen tijdens het TV kijken... :*)
Je hebt juist QOS om dit soort zaken in te regelen. Dan kun je als Provider die én Usenet aanbiedt én TV niet zeggen dat je dan zelf maar moet gaan bepalen wat je doet en wat je belangrijker vindt, TV kijken of downloaden. Dat is niet meer van deze tijd en ook niet kloppend met het beeld dat Tweak neerzet vanuit zijn campagnes.

Ik ben het met je eens dat je voor QOS niets in hoeft te stellen, maar, afhankelijk van wat je allemaal in je thuisnetwerk hebt staan kun je dat natuurlijk wel. Als je (bijvoorbeeld) een Cisco 3560 hebt staan (ik had er een) kun je in je thuisnetwerk allerlei QOS (COS/TOS) dingetjes gaan doen. Veel zin zal het niet hebben omdat het in de hele keten moet kloppen wat je instelt (precies wat jij zegt).

(Ik ging in op Renedepe die zei "Moet nog een keer kijken of ik dit met qos kan verbeteren")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:53

hullemah

hullie

Hier is opnames kijken 1 grote drama.
Opnames blokken allemaal tot treurens toe.
Van de 10 opnames worden 3 te kort opgenomen.
Het hele opname pakket is een gemiste kans.

Heb ze dus in het gebreke gesteld en wil er weg,als je zo opnames moet kijken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:01
renedepe schreef op zondag 09 november 2014 @ 09:54:
....
Ze hadden dit kunnen voorkomen door on demand ook over het TV vlan te laten lopen maar dit hebben ze niet gedaan.
Ik denk dat ze die keuze niet hebben buiten Almere en Enschede, ik vermoed dat ze het tv vlan "as-is"van KPN geleverd krijgen (buiten Almere en Enschede) en dat je daarmee je "on-demand" streams (opnames e.d.) wel over het internet vlan moet halen. Als iemand weet hoe Vodafone dat geregeld heeft in de plaatsen waarin ze geen eigen apparatuur in de POP's hebben staan dan weet je of dit een keuze van Tweak of door omstandigheden gedwongen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Hmm, duidelijk dus? on demand gaat wel via je abonnement snelheid maar "gewoon" tv kijken niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Dennischo schreef op zondag 09 november 2014 @ 12:16:
Hmm, duidelijk dus? on demand gaat wel via je abonnement snelheid maar "gewoon" tv kijken niet :)
Nee, beide gaan van je internet snelheid af, anders zou het betekenen dat Tweak meer dan 1000 Mbit door een gigabit lijn krijgt en dat lijkt me heel sterk. Dat zou alleen kunnen als je een geknepen verbinding hebt, als je gewoon gigabit hebt dan kan dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ziggo en upc staat tv los van internet en volgens mij gebruikt telfort ook twee glasvezels. Het is dus puur een keuze van de provider hoe ze zich presenteren niet een gevolg van de techniek! Het kan allemaal ze willen het alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:32
Bij Telfort komen alle IP diensten door 1 vezel. Die tweede wordt alleen gebruikt voor een aanvullende kale TV dienst met "coax" TV signaal voor de slaapkamer o.i.d.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

uitdebosch schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 20:27:
[...]

Toch nog even gewacht met de aanschaf. Ik heb de laatste beta firmware op de zyxel gezet en sindsdien geen problemen meer met vastlopers. Mijn conclusie: het lag niet aan de switch, maar aan de zyxel. Toch bedankt voor je reply!
Ik zag je vraag pas (veel) later, anders had ik wel sneller gereageerd :P

Ik kan zonder een extra switch, heb 6 apparaten die een touwtje nodig hebben in m'n netwerk :P

Hmmm, na upgrade van de firmware reset de interface zichzelf telkens :/

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 09-11-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:01
Aaargh! schreef op zondag 09 november 2014 @ 12:50:
[...]

Nee, beide gaan van je internet snelheid af, anders zou het betekenen dat Tweak meer dan 1000 Mbit door een gigabit lijn krijgt en dat lijkt me heel sterk. Dat zou alleen kunnen als je een geknepen verbinding hebt, als je gewoon gigabit hebt dan kan dit niet.
Als je aan de limiet van de verbinding zit wel maar als je een 50 mbit abbonement op een 100 mbit lijn hebt (of 250/500 mbit op een gigabit lijn) dan zou tv niet van je internet abonnement af moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
joop99 schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:42:
[...]

Als je aan de limiet van de verbinding zit wel maar als je een 50 mbit abbonement op een 100 mbit lijn hebt (of 250/500 mbit op een gigabit lijn) dan zou tv niet van je internet abonnement af moeten gaan.
En dat gaat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

En wat word het??
Aaargh! schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 17:15:
Bij mij gaat de Zyxel binnenkort terug in de doos, heb zo ongeveer voor mezelf duidelijk welke hard en software ik wil draaien voor m'n eigen router dus binnenkort ga ik de hardware bestellen. Ben ik eindelijk van dat Zyxel rampending af, ik kijk er nu al naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:55
Ik heb zelf een mikrotik achter de zyxel hangen. Wifi + dhcp uitgezet op de zyxel en geen vastlopers meer.

Het liefst haal ik de zyxel ertussenuit, maar ik kreeg helaas geen stabiele internetverbinding op de mikrotik, vooral bij het renewen van de dhcp adressen hikte het internet en TV was helemaal een drama.

Mocht iemand het wel (stabiel) voor elkaar hebben gekregen op de mikrotik, hou ik mij aanbevolen voor een config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Statix schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:19:
Ik heb zelf een mikrotik achter de zyxel hangen. Wifi + dhcp uitgezet op de zyxel en geen vastlopers meer.

Het liefst haal ik de zyxel ertussenuit, maar ik kreeg helaas geen stabiele internetverbinding op de mikrotik, vooral bij het renewen van de dhcp adressen hikte het internet en TV was helemaal een drama.

Mocht iemand het wel (stabiel) voor elkaar hebben gekregen op de mikrotik, hou ik mij aanbevolen voor een config.
Geweldig spul lijkt het me wel trouwens die Mikrotik routers.. Ik heb er helemaal geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb er een op de plank liggen, welke in gebruik was voor mijn glasvezelverbinding (geleverd door de provider), die ik niet meer gebruikt.

Als je al een andere router wilt, kijk dan ook eens naar een EdgeRouter Lite, die is qua performance nog een stuk beter dan de Mikrotik voor $ 100.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Mooi spul, maar is 3 poorten niet een beetje weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bah...

Zelfs met die een aantal pagina's terug gesuggereerde firmware ben ik nog steeds niet van de ellende af. Hoewel mijn verbinding er al een kleine twee weken niet is uitgeklapt, komt het nu wél voor dat internetpagina's extreem traag of zelfs niet openen.
Kijk ik naar die Zyxel, zie ik wel dat die telefoonlijnen (die ik momenteel niet gebruik) er uit liggen. Maar ik moest dat onding dus wéér resetten.

Mijn geduld is nu toch wel zo goed als op.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:49
Ter info, er wordt een Zyxel firmware 6b4 genoemd hier welke niet door Tweak is vrijgegeven. De reden hiervoor is dat deze door Zyxel zelf is afgekeurd, ondermeer vanwege bugs in WPS en WPA2PSK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

CrashOne schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:20:
Mooi spul, maar is 3 poorten niet een beetje weinig?
wat moet je met de 3e poort dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 16:31
Indeed.

Dergelijke routers zoals de gelinkte EdgeRouter zijn wat de naam suggereert: ROUTERS ;)

Bij dit soort apparaten is het dus de bedoeling dat je ze combineert met aparte switches, aparte oplossing voor wireless, etc. :)

Overigens zit ik er wel over te denken om sowieso het "Unifi AP" wireless access point systeem van Ubiquiti aan te schaffen (vooral vanwege zero handoff roaming tussen meerdere AP's, op iedere verdieping 1 ;) ). En dan zou het wel mooi zijn om dat te combineren met de EdgeRouter.

Helaas doen we hier thuis ook nog veel met VOIP providers en gebruiken we de DECT features van onze Fritz!box nogal intensief. De Siemens N300A is een alternatief maar doet een aantal features (zoals seamless geintegreerd centraal telefoonboek) toch wat minder goed dan de Fritz!box.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Dennischo schreef op zondag 09 november 2014 @ 12:16:
On demand gaat ervan af, maar opnames kijken ook!
hullemah schreef op zondag 09 november 2014 @ 11:23:
Hier is opnames kijken 1 grote drama.
Opnames blokken allemaal tot treurens toe.
Van de 10 opnames worden 3 te kort opgenomen.
Het hele opname pakket is een gemiste kans.

Heb ze dus in het gebreke gesteld en wil er weg,als je zo opnames moet kijken.......
Ik heb het vorige maand al opgezegd. Veel opnames op de BBC gaven alleen zwart beeld. Vaak werd ook het laatste kwartier slechts opgenomen.
Dat je daarnaast de opname niet kan "uitbreiden" (10 minuten voor en na programma) vind ik ook een groot gemis.
Maar volgens de helpdesk ben ik de enige met problemen...

Wat me de laatste weken opvalt is dat de EPG een 15 à 30 minuten voorloopt. Andere ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-07 12:29
Bijzonder: Sinds dit weekend kan ik niet meer bellen maar wel gebeld worden. Bij uitgaand bellen gaat de telefoon van de ontvangende partij wel over en kan mij wel verstaan, maar ik hoor niets. Iemand zelfde probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door basd123 op 10-11-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak heeft bij mij weer SIP accounts lopen pushen naar de zyxel. Met als eind resultaat twee accounts met hetzelfde telefoonnummer, beiden een actief profiel en de nieuwe met default waardes die volgens de zyxel niet mogen.

Eindresultaat geen telefonie meer (ook geen telefoon ledjes actief op de zyxel)

Ik zal ze eens mailen dat ze moeten ophouden met die push acties van settings. (of het in 1 keer goed doen)
basd123 schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:43:
Bijzonder: Sinds dit weekend kan ik niet meer bellen maar wel gebeld worden. Bij uitgaand bellen gaat de telefoon van de ontvangende partij wel over en kan mij wel verstaan, maar ik hoor niets. Iemand zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012

Freakie1NL

Grote Baas

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:48:
Tweak heeft bij mij weer SIP accounts lopen pushen naar de zyxel. Met als eind resultaat twee accounts met hetzelfde telefoonnummer, beiden een actief profiel en de nieuwe met default waardes die volgens de zyxel niet mogen.

Eindresultaat geen telefonie meer (ook geen telefoon ledjes actief op de zyxel)

Ik zal ze eens mailen dat ze moeten ophouden met die push acties van settings. (of het in 1 keer goed doen)

[...]
Of je zet gewoon port 80 over HTTP dicht via RMGT.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Waarschijnlijk dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 31,50€ 31,50
1Asus P9D-I€ 151,-€ 151,-
1Cooler Master Elite 110€ 35,50€ 35,50
1ICIDU Value DDR3,1333-4GB KIT€ 40,99€ 40,99
1Seasonic S12II 350W 80+ Bronze€ 45,50€ 45,50
1Kingston SSDNow 30GB SSDNow S200 30GB€ 31,-€ 31,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 335,49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Freakie1NL schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:57:
[...]

Of je zet gewoon port 80 over HTTP dicht via RMGT.
De SIP gegevens pushen ze via TR069, dus dat heeft dan weinig zin. Enige wat helpt is om de "default" instellingen te wissen en helemaal naar factory te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gewoon tegen Tweak zeggen "Hey, doe dat eens niet!" is niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

MegaTronics schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:53:
Gewoon tegen Tweak zeggen "Hey, doe dat eens niet!" is niet mogelijk?
Waarom denk je dat ik van die router af wil ? Te veel vraagtekens over wat Tweak er allemaal wel en niet mee kan. Ding is ook nog eens totaal onbetrouwbaar dus weg met die zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Ok wordt dus een pc ingezet als router en wat voor besturingssysteem ga je er opzetten??
Ik heb nog een pc "over" kan ik zelf nl ook even wat testen voordat ik wat koop
Vind het wel interessant om hiet mee te rommelenp
Aaargh! schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:16:
[...]

Waarschijnlijk dit:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 335,49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Aaargh! schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:06:
[...]

wat moet je met de 3e poort dan ?
Volgens mij haal ik wat dingen door de war. Je wilt achter deze router nog een managed switch hebben (ik had in mijn hoofd dat die Ubiquiti dat ook zou doen). Hoe ziet zo'n opstelling er dan volledig uit? Ik vind het namelijk wel interessant (vooral als de performance beter wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Mr-D. schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:28:
Ok wordt dus een pc ingezet als router en wat voor besturingssysteem ga je er opzetten??
Ik neig op het moment naar pfSense, gebaseerd op FreeBSD.

Net de hele boel besteld (nog wel iets aan gewijzigd, de geheugenmodule staat als ECC in de pricewatch maar was dit niet, gewisseld voor een andere).

Nog een paar dagen en dan ben ik van de Zyxel af *O*

[ Voor 28% gewijzigd door Aaargh! op 10-11-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Pfsense ken ik wel

Enige nadeel van dit systeem dat je jaar rekening ietwat omhoog wat energie betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

CrashOne schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:41:
Volgens mij haal ik wat dingen door de war. Je wilt achter deze router nog een managed switch hebben (ik had in mijn hoofd dat die Ubiquiti dat ook zou doen). Hoe ziet zo'n opstelling er dan volledig uit? Ik vind het namelijk wel interessant (vooral als de performance beter wordt).
De setup zoals deze straks wordt:

Binnenkomende glasvezel gaat in de zojuist bestelde router. Vanaf de router gaat een 802.1q trunked verbinding naar een managed switch (HP ProCurve). Dit hele verhaal staat op m'n hobbykamer boven, van de switch boven loopt 1 802.1q trunked verbinding naar een kleinere HP managed switch (HP 1810-8G) beneden die bij de TV staat.

Omdat de hele route van router <-> switch <-> switch2 trunked verbindingen zijn kan ik dus meerdere VLAN's definiëren op de switches en hier vanaf de router naartoe routeren. Het OS op de router maakt voor elke VLAN een virtuele netwerk interface aan. Ik kan dus overal een systeem inpluggen en dan in de config van de switch bepalen in welk netwerk deze machine zit. Op die manier kan ik de ABox dus buiten m'n LAN houden terwijl ik wel de juiste routering ervoor kan doen, die zit dus in z'n eentje op een eigen LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Mr-D. schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:05:
Enige nadeel van dit systeem dat je jaar rekening ietwat omhoog wat energie betreft
Ik heb net de jaarafrekening gehad. daar zit een handig verbruik grafiekje op. Ik verbruik volgens Essent dus meer dan een gemiddeld gezin van 5 personen. We wonen met 2 pers. in dit appartement :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 21:35
net toch maar de Zyxel firmware 6b4 er op gezet wel valt me op dat hij nu wel sneller reboot.
en dat de webconsole trager is. ik kwam van de 4+datum versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 21:35
Aaargh! schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:11:
[...]

Ik heb net de jaarafrekening gehad. daar zit een handig verbruik grafiekje op. Ik verbruik volgens Essent dus meer dan een gemiddeld gezin van 5 personen. We wonen met 2 pers. in dit appartement :+
Ze belde mij eens met de vraag of mijn koelkast stuk was ;-) _/-\o_ ook ivm het verbruik.
Ik denk dat het bij vele hierzo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
4pp3l schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:58:
Ter info, er wordt een Zyxel firmware 6b4 genoemd hier welke niet door Tweak is vrijgegeven. De reden hiervoor is dat deze door Zyxel zelf is afgekeurd, ondermeer vanwege bugs in WPS en WPA2PSK.
Dat is interessant... Waar komt deze informatie vandaan? Heb je een bron?

(WiFi staat toch uit 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Lol bij mij ook al dat het lagertje van mijn stroommeterwwieltje( 3 x woordwaarde) nog niet stuk is heb het idee dat hij soms door het ruitje heen wilt
Vrouw begint nu wel soms te pruttelen dat dat naar beneden moet maar dat is gelukkig maar een keer per jaar
Aaargh! schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:11:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:15
Zucht ... wat een soap.

Volgens tweak moest ik naar Zyxel firmware 1.00(AAKL.6)b3 om mijn problemen op te lossen, nou geweldig ik ben er met sprongen op achteruit gegaan. Ik vraag me hard op af of tweak unberhaupt wel test voordat ze iets als een fw update bij hun klanten gebruiken.

Ik heb nu de volgende nieuwe issues, zijn jullie er bekend mee ?
1) Wifi, ik zie mijn SSID die ik had ingesteld nog wel, maar kan niet meer connecten wegens verificatie issues. Dat lijkt simpel op te lossen echter de wifi tab general lijkt niet goed te werken. Als ik iets op de
wireless tab general wil wijzigen om het weer aan de praat te krijgen dan lukt dat niet. Vermoedelijk is het alleen mijn Wifi wachtwoord dat gereset is, maar het is me niet gelukt deze ergens te wijzigen. Het zijn allemaal pulldown vinkjes met allemaal lege inhoud. Ik kan geen band selecteren, staat ook niet op 2.4Ghz, ik kan geen channel selecteren, daar deze ook geen inhoud heeft. Kan wel het enable vinkje aanzetten en een SSID invullen, maar kan weer geen security level selecteren. En kan dus ook niet het password veranderen, save'n van enige wijziging is ubrhaupt niet mogelijk.
2) Het blijkt dat mijn throughput via vaste lijn aanmerkelijk verminderd is. ik had 250Mbps Down en een
veelvoud van 250Mbps up (dit was in het begin overigens ook niet zo, ik heb toen de rate limiter gedisabled). Maar nu heb ik momenteel nog maar 150Mbps down en 78Mbps up. Ik betaal voor 250/250.

Weet iemand waar ik het image 1.00(AAKL.6)b3 kan vinden, dan kan ik zelf nog een keer heen en weer. Tweak installeert hem wel maar als je om de image vraagt geven ze niet thuis,

Het is en blijft gerommel in de marge, er is gewoon geen goed werkende Zyxel image. Mensen die een voor hen werkende situatie hebben, hebben of wifi uitstaan of zelf andere apparatuur ingezet. Dit is toch te gek voor worden, ik betaal gewoon bijna 1000,- op jaar basis voor een goed product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:48

Quad

Doof

Ik heb Tweak een email gestuurd of het mogelijk is om het abonnement te downgraden naar 50Mb. Ik ben benieuwd naar hun reactie. Wanneer er een nieuw contract aangegaan moet worden heb ik er geen problemen mee, momenteel draait alles stabiel.
De reden waarom is omdat het voor mijn ouders beter is om de vaste lasten te verlagen waar mogelijk. En gezien ik geen andere partij zie die onder dit abonnement kan komen met 50Mb (€45 pm Incl onbeperkt telefonie), behalve Vodafone maar door de absurde aansluitkosten zit je er weer ruim boven de gemiddelde prijs van €45 pm.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Aansluitkosten Vodafone zijn 30 euro. Dat is toch niet absurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
rodebaron schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 00:28:
Weet iemand waar ik het image 1.00(AAKL.6)b3 kan vinden, dan kan ik zelf nog een keer heen en weer. Tweak installeert hem wel maar als je om de image vraagt geven ze niet thuis,
Peter zie: http://forum.kitz.co.uk/index.php?topic=13930.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Jippie ! Béta 5 is here. En nu met Changelog ! Ook van de vorige versies.

ftp://quality:zyxel@ftp.z...e/VMG8924/V100AAKL6b5.bin
ftp://quality:zyxel@ftp.z...e/VMG8924/V100AAKL6b5.pdf

Als je geen wireless gebruikt is een upgrade naar béta 5 dus niet nodig, tenminste, zo lees ik het.

[ Voor 30% gewijzigd door Green.car6808 op 11-11-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Barre73 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:39:
Aansluitkosten Vodafone zijn 30 euro. Dat is toch niet absurd?
Ik kom niet lager dan €67,50. Wij nemen geen tv af he.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Laatst online: 06-05-2024
rodebaron schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 00:28:

Het is en blijft gerommel in de marge, er is gewoon geen goed werkende Zyxel image. Mensen die een voor hen werkende situatie hebben, hebben of wifi uitstaan of zelf andere apparatuur ingezet. Dit is toch te gek voor worden, ik betaal gewoon bijna 1000,- op jaar basis voor een goed product.
Wat is nou precies het probleem? Ik heb WiFi aanstaan en gebruik geen andere apparatuur en alles werkt naar behoren hier, behalve het live pauzeren en de standby-modus van de box, maar dat heeft niks met de firmware van de router te maken.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Aaargh! schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:16:
[...]

Waarschijnlijk dit:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 335,49
Puur als router voor thuis is dit nogal overkill :)

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

proditaki schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:40:
[...]

Puur als router voor thuis is dit nogal overkill :)
Dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

El_Bandito schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:38:
[...]

Wat is nou precies het probleem? Ik heb WiFi aanstaan en gebruik geen andere apparatuur en alles werkt naar behoren hier, behalve het live pauzeren en de standby-modus van de box, maar dat heeft niks met de firmware van de router te maken.
Met beta 5 geloof ik werkt het prima hier. Geen klachten meer... Ik ben dan ook een beetje huiverig om de laatste beta die officieel door Zyxel is vrijgegeven er op te zetten. Ik hoor graag jullie ervaringen ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:56
Zou iemand die 6B5 firmware kunnen mirroren? Ik krijg hem op de een of andere manier niet van de ftp server af

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Tweak gebeld, helaas is het niet mogelijk om te downgraden in het eerste jaar dat je klant bent, na het eerste jaar is het wél mogelijk. Daarbij betaal je ook wederom weer €25 administratiekosten, wat ik wel absurd vind want ik wil dan best een jaar langer klant blijven, als het stabiel blijft draaien.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Gisterochtend Tweak gemaild, nu nog geen antwoord. Klantenservice een dikke nul. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Philos31 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:46:
Zou iemand die 6B5 firmware kunnen mirroren? Ik krijg hem op de een of andere manier niet van de ftp server af
Zyxels FTP lijkt inderdaad traag.
http://static.codingplayground.nl/V100AAKL6b5.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Quad schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:27:
[...]

Ik kom niet lager dan €67,50. Wij nemen geen tv af he.
Aha. Dat verklaart het inderdaad ja. Dan heb je de 37,50 monteurskosten erbij ja. En die monteur is verplicht dus inderdaad... 67,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Quad schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:07:
Tweak gebeld, helaas is het niet mogelijk om te downgraden in het eerste jaar dat je klant bent, na het eerste jaar is het wél mogelijk. Daarbij betaal je ook wederom weer €25 administratiekosten, wat ik wel absurd vind want ik wil dan best een jaar langer klant blijven, als het stabiel blijft draaien.
Dat is toch gewoon standaard bij het eerste jaar, dat had iedereen je kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou de helpdesk van tweak weet sowieso niet wat ze vertellen! De ene persoon zegt dat de opzegging geaccepteerd is en de ander vertelt dat het niet zo is maar dat er een monteur moet komen! Ze kunnen me alleen niet vertellen wat ie komt doen maar wel dat het geld kost als het niet aan hun ligt. Ehm tweak wat verwacht je van hardware met brakke firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:19
Weet iemand toevallig of tweaknews ook buiten het tweakabbonement te gebruiken is? Mij is dit tot op heden nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Termi schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:18:
Weet iemand toevallig of tweaknews ook buiten het tweakabbonement te gebruiken is? Mij is dit tot op heden nog niet gelukt.
Nope in ieder geval niet buiten het tweakdomein. Dit voorkomt natuurlijk dat klanten "gebruikers accounts uitleent" :)
mrfatmen in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

[ Voor 10% gewijzigd door Hans_18T op 11-11-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

MegaTronics schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:01:
[...]

Dat is toch gewoon standaard bij het eerste jaar, dat had iedereen je kunnen vertellen.
Nou nee, een provider als Tele2 was het bijvoorbeeld wel mogelijk geweest, je gaat dan wel weer een nieuw contract aan.
Maar goed, nu blijven wij dus aan tot mei volgend jaar, wil ik daarna downgraden betaal je alsnog administratiekosten, daar heb ik dan weer weinig trek in. Al zal Tweak dan ook wel vermoedelijk de goedkoopste provider zijn die minimaal 50/50 aanbiedt.

En wat Vodafone betreft, je moet een monteur afnemen, wat ik ook dikke poep vind, ik bespaar die arme vent gewoon tijd en ik wil niet dat er een vreemde in de meterkast rommelt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wat die monteur betreft: die is enkel en alleen verplicht omdat Vodafone er voor heeft gekozen om:
1)) de Draytek direct met een patchkabel op de kale connector van de FTU te verbinden. Dat is iets anders dan even een NT er op klikken en met een UTP aan een Zyxel koppelen.
En 2) die Draytek moet aangemeld en geactiveerd worden op het Glasoperator platform.
Dat laatste is niet anders bij een Telfort abonnement bijvoorbeeld. Alleen wordt die monteur niet berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De kortingsactie voor regio's Enschede en Almere lijken voorbij te zijn! Is niet meer van toepassing op de internetverbinding. En de 50mbit heeft niet meer standaard de Sparql Light zo te zien.

[ Voor 47% gewijzigd door Firesphere op 11-11-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Barre73 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:51:
Wat die monteur betreft: die is enkel en alleen verplicht omdat Vodafone er voor heeft gekozen om:
1)) de Draytek direct met een patchkabel op de kale connector van de FTU te verbinden. Dat is iets anders dan even een NT er op klikken en met een UTP aan een Zyxel koppelen.
En 2) die Draytek moet aangemeld en geactiveerd worden op het Glasoperator platform.
Dat laatste is niet anders bij een Telfort abonnement bijvoorbeeld. Alleen wordt die monteur niet berekend.
Die monteur gaat heus mijn glasvezelmodem niet open schroeven om er een Draytek eraan te verbinden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Quad schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:18:
[...]

Die monteur gaat heus mijn glasvezelmodem niet open schroeven om er een Draytek eraan te verbinden.
Toch wel hoor. NT eraf, of de actieve kop als je een oude Genexis hebt. En dan een glaspatchkabel direct op de blauwe connector. Oude kap er weer voorzichtig op, voor zover die er is, en activeren.
Google eens op "testblog Vodafone". Kom je op de site van testblog die 1 van de eerste activaties heeft gedocumenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012

Freakie1NL

Grote Baas

Dag Tweak ;w .

Helaas hebben jullie mij geen andere keus gelaten dan over te stappen naar een concurrent. Het ironische hierbij is dat ik hierdoor ook heb ingezien hoe belachelijk hoog de abonnement kosten waren geworden. Maar beste Tweak daar heb ik geen moment moeilijk over gedaan, ook heb ik geen geld of compensatie geëist toen ik door uw toedoen meer dan 1 maand geen TV heb gehad. Net toen wij samen weer een prima overeenkomst leken te hebben besloot u deze keer te laten zien dat u niet alleen technische er een zooitje van maakt maar ook administratief. Nu heb ik er na 6 maanden gezeik wel genoeg van. Oprecht vind ik het jammer dat er van uw kant geen enkel woord van excuus is gekomen voor de overlast die ik heb gehad. Blijkbaar ziet u mij als een beta tester of iets dergelijk. Maar zoals eerder vermeld is het ironische dat ik nu exact het zelfde (gezien u heeft besloten om niet de 5 euro permanente korting in uw berekening mee te nemen, zal ik dit ook niet doen in mijn vergelijking) voor echter 10x sneller internet. Sterker nog ik ga mijn intern LAN netwerk even moeten vernieuwen want zo'n 100Mb/s switch is blijkbaar niet meer afdoende.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Freakie1NL schreef op woensdag 12 november 2014 @ 01:16:
Dag Tweak ;w .

Helaas hebben jullie mij geen andere keus gelaten dan over te stappen naar een concurrent. Het ironische hierbij is dat ik hierdoor ook heb ingezien hoe belachelijk hoog de abonnement kosten waren geworden. Maar beste Tweak daar heb ik geen moment moeilijk over gedaan, ook heb ik geen geld of compensatie geëist toen ik door uw toedoen meer dan 1 maand geen TV heb gehad. Net toen wij samen weer een prima overeenkomst leken te hebben besloot u deze keer te laten zien dat u niet alleen technische er een zooitje van maakt maar ook administratief. Nu heb ik er na 6 maanden gezeik wel genoeg van. Oprecht vind ik het jammer dat er van uw kant geen enkel woord van excuus is gekomen voor de overlast die ik heb gehad. Blijkbaar ziet u mij als een beta tester of iets dergelijk. Maar zoals eerder vermeld is het ironische dat ik nu exact het zelfde (gezien u heeft besloten om niet de 5 euro permanente korting in uw berekening mee te nemen, zal ik dit ook niet doen in mijn vergelijking) voor echter 10x sneller internet. Sterker nog ik ga mijn intern LAN netwerk even moeten vernieuwen want zo'n 100Mb/s switch is blijkbaar niet meer afdoende.
Zit je wel in het geode topic, als ik dit lees begrijp ik je pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Volgens mij waren er bij Tweak DNS problemen, want ik kon met regelmaat geen webpagina's openen of het ging heel erg traag.
Nu maar handmatig een Google DNS server erin geplakt, een kijken of dát helpt...

Kan die bende niet eens een keer probleemloos werken?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Krijg net de mail dat de hardware voor m'n nieuwe router verstuurd is, morgen ben ik van de Zyxel af *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Oei, zaterdag ook de beruchte brief ontvangen, m.b.t. opzegging dienstverlening.

Indien ik voor 20 november niet aangeeft over te willen naar Sparql, dan wordt per 1 januari alle dienstverlening beëindigd.

Ik heb nu Tweak Blauw (35 Mbit) in Enschede (7545). En kijk TV via DVB-C. TweakNews is inclusief en daarom ben ik erg tevreden over prijs/kwaliteitsverhouding. Jammer dat dit moet wijzigen.

In een settopbox heb ik geen zin. Interactieve TV hoef ik niet. In HBO heb ik ook geen interesse. Misschien maar overstappen naar Telfort? Zie op de site dat ik voor Telfort €45,- per maand betaal voor 50Mbit, met DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Nu online
M-ThijZ schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:18:
Oei, zaterdag ook de beruchte brief ontvangen, m.b.t. opzegging dienstverlening.

Indien ik voor 20 november niet aangeeft over te willen naar Sparql, dan wordt per 1 januari alle dienstverlening beëindigd.

Ik heb nu Tweak Blauw (35 Mbit) in Enschede (7545). En kijk TV via DVB-C. TweakNews is inclusief en daarom ben ik erg tevreden over prijs/kwaliteitsverhouding. Jammer dat dit moet wijzigen.

In een settopbox heb ik geen zin. Interactieve TV hoef ik niet. In HBO heb ik ook geen interesse. Misschien maar overstappen naar Telfort? Zie op de site dat ik voor Telfort €45,- per maand betaal voor 50Mbit, met DVB-C.
Ik zit ook nog op Tweak Blauw (35Mbit) in Dordrecht. Ik heb gelukkig nog niks gekregen. Ik ben tevreden over DVB-C, er zijn niet veel partijen meer die dat aanbieden. Ik ga me alvast oriënteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Jimster schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:41:
[...]

Ik zit ook nog op Tweak Blauw (35Mbit) in Dordrecht. Ik heb gelukkig nog niks gekregen. Ik ben tevreden over DVB-C, er zijn niet veel partijen meer die dat aanbieden. Ik ga me alvast oriënteren.
Ik vermoed dat het DVC-C gebeuren een aflopende zaak is, vraag me af hoe lang Reggefiber het blijft aanbieden. Het blijft natuurlijk achterhaalde technologie.

[ Voor 5% gewijzigd door Aaargh! op 12-11-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Aaargh! schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:19:
Krijg net de mail dat de hardware voor m'n nieuwe router verstuurd is, morgen ben ik van de Zyxel af *O*
Nice..
Gaat dat nou echt puur alleen als router draaien? :)

Blijft het zware overkill vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

proditaki schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:35:
[...]

Nice..
Gaat dat nou echt puur alleen als router draaien? :)
Yep. Router met DHCP server, caching DNS, Snort IDS, en waarsch. een VPN concentrator.
Blijft het zware overkill vinden :P
Als je dat al overkill vind moet je de rest eens zien wat hier draait :-)

Een van m'n NASsen draait op een 8-core machine met 16GB ECC RAM, om maar wat te noemen. Heb ook nog een complete machine staan die alleen maar dient als bittorrent client.

[ Voor 7% gewijzigd door Aaargh! op 12-11-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Aaargh! schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:40:
[...]

Yep. Router met DHCP server, caching DNS, Snort IDS, en waarsch. een VPN concentrator.

[...]

Als je dat al overkill vind moet je de rest eens zien wat hier draait :-)

Een van m'n NASsen draait op een 8-core machine met 16GB ECC RAM, om maar wat te noemen. Heb ook nog een complete machine staan die alleen maar dient als bittorrent client.
Lol Essent zal wel blij zijn met jou :)
Ik had vroeger ook een PC als router, maar toen waren er nog geen routers zoals je die nu kent. Dat was in de tijd dat iedereen zijn huiskamer PC rechstreeks in de modem drukte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Aaargh! schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:25:
[...]

Ik vermoed dat het DVC-C gebeuren een aflopende zaak is, vraag me af hoe lang Reggefiber het blijft aanbieden. Het blijft natuurlijk achterhaalde technologie.
Reggefiber biedt het al bijna drie jaar niet meer aangezien dat onderdeel is verkocht aan KPN drie jaar geleden :)

Maar serieus gezien: Ik vraag me ook wel af hoelang nieuwe gebieden nog voorzien zullen worden van deze dienst. Waar het aangeboden wordt zal het nog wel even blijven werken. Anders is er wel heel veel voor niks geinvesteerd.
Andere mogelijkheid kan natuurlijk zijn dat het gehele CATV gebeuren verkocht kan worden aan een partij die er wel wat in ziet. In Leusden begint een partij met eigen apparatuur in de PoPs en die leveren geheel los van KPN een 500 Mbit internet met TV in de vorm van DVB-C. Maar dan de volle versie. Met alle normale HD zenders etc. Niet de kalere versie van bijvoorbeeld Telfort.

Dus er lijken mensen nog brood in te zien. Op zich is de techniek niet perse achterhaald. Misschien het medium coaxkabel wel. Maar het gaat ook prima over glasvezel. Zoals inmiddels bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 16:31
Precies. En het is nou eenmaal nog altijd zo dat inmiddels bijna iedere TV dvb-c ingebouwd heeft en dat er legio hardware te krijgen is om DVB-C ook op je mediacenter te krijgen.

Voorlopig kan je je dus nog steeds prima onderscheiden door TV aan te bieden via DVB-C.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-12-2014
@ Aaargh!,

Ik begrijp niet dat jij dit achterhaalde techniek durft te noemen.
Het is feitelijk hetzelfde waarbij DVB-C tot in de meterkast (tweede vezels) wordt doorgevoerd en het andere niet.
Bijkomend voordeel is dat de zogenaamde achterhaalde techniek daardoor wel verdomde stabiel is en het andere niet.

Ik ga in ieder geval terug naar die zogenaamde achterhaalde techniek want die was zelfs bij Tweak rete stabiel in tegenstelling tot de huidige moderne 1 vezelige variant waarbij het gros van apparaten die daarop aangesloten kunnen worden niet of nauwelijks geschikt zijn met als gevolg een instabiel geheel.
Pagina: 1 ... 105 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.