Casemod overzicht 2012-1

Pagina: 1
Acties:
  • 3.694 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Omdat er de laatste tijd vrij veel gesleuteld wordt aan diverse kasten, of zelfs geheel nieuwe kasten geproduceerd worden, leek het mij wel leuk om daar wat aandacht aan te besteden. Bittech heeft zijn Mod Of The Month, Andere fora hebben speciale subfora voor de meest bijzondere projecten. En wij hebben... Nog niets :P Terwijl we toch allemaal lekker bezig zijn en nederland regelmatig op de casemodding kaart zetten.

Maar wellicht is het leuk als ik 1x in de zoveel tijd een topic samenstel waarin we de stand van zaken kunnen beoordelen? Even een highlight op de actieve projecten en een fijne aanmoediging voor de casemodders.
Alle suggesties hiervoor zijn dan ook welkom

Onderstaand zijn projecten waarin de afgelopen 30 dagen actief is gemod, en ook al wat langer lopen, zodat er een goed beeld te vormen is van hetgeen gemaakt wordt:

[CIP] S-5
Afbeeldingslocatie: http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/IMG_8931.jpg
Is het een apple? Is het een Lian-li? Nee, het is een casemod van GNOOM172! Eerder bouwde hij al [CIP] Apple My Mac Pro, [CiP] Apple Tjernobuild en [CiP] Apple G5 -----> Ipple i5. Ook deze keer heeft zijn smurf weer een bovengemiddelde interesse voor aluminium. Tot nu toe is er nog niet echt een overzicht van de gehele kast. Maar heeft hij wel al een mooie koelunit en voeding gefabriceerd die bijna als fabrieks-af uit zien.

[CiP] Visual Pinball Mini-Cab
Afbeeldingslocatie: http://www.hyperspin-fe.com/forum/attachment.php?attachmentid=6868&d=1288717644
Pinball machines met echte balletjes zijn zo 1900, waarom niet gewoon met een LCD display? Of 2! Middels deze 2 schermen, een computer en diverse knopjes, lampjes en een mooie behuizing kun je de oude tijden herleven op een nieuwe manier. Mocht dat alles iets teveel van het goede zijn, kun je ook nog kijken naar [CiP] Arcade Bartop Project X welke wat compacter is.

Afbeeldingslocatie: http://i1092.photobucket.com/albums/i417/perzikdrank/15April14.jpg
Geen enkel bureau is hetzelfde, soms volstaat een plank, soms kun je ze verstellen, soms zijn ze van metaal. Maar waarom niet van metaal, elektrisch verstelbaar, voorzien van een snelle PC en van alle gemakken voorzien? [CCIP] The Next Level is het 3e bureau uit handen van paslis. Zie ook zijn andere builds: [CiP]Desk Art en [CCIP] Flipmode.

[CiP] Project pǝʇɹǝʌuı
Afbeeldingslocatie: http://b.zdclan.nl/tweakers/inverted/mod39.jpg
Eerder bouwde Meelobee al een PC in een oude receiver; [CIP] Harman/Kardon HTPC Nu is het tijd voor een case construction. Een verticale standaard waaraan diverse hardware gemonteerd wordt. Maar ook zit er nog vanalles in de voet verstopt. Zoals een 7 inch touch screen, waterkoeling en voeding. Daar waar zijn voorgaande casemod onopvallend was, zal dit een mooie eye-catcher worden.

[CCIP] IMPERIAL AT-AT
Afbeeldingslocatie: http://asphiax.files.wordpress.com/2012/04/dsc07577-e1334191968170.jpg?w=370&h=
Nee, hier is geen boos zusje tekeer gegaan met het speelgoed robotje van haar broer. Hier voorziet Asphiax een AT-AT model van een complete computer. Volg de build en zie hoe hij (bijna) alle hardware in deze compacte behuizing krijgt verstopt.
De voorkeur voor science fiction moge duidelijk zijn, vooral als we [CCIP] USS EURISKO - Intrepid Mark II Class en IZE's Atlantis bekijken.

[CIP] Heavy Metal Box
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/64f8zp.jpg
Een ruimere computerkast in vergelijking met deze vind je niet snel. Nouja, behalve op de woonboulevard. Waarom geen PC in een metalen kast? Voldoende plek, prima te bewerken, en gewoon te koop bij de Ikea.

[CiP] L3p L4n
Afbeeldingslocatie: http://www.l3p.nl/files/Hardware/L3pL4n/550/P1100726%20%5B550x%5D.JPG
Een HTPC behuizing is mooi voor bij de audio/video installatie. Lekker subtiel, niet teveel poespas... Of je bouwt in zo'n compacte behuizing een compleet game systeem met ultieme hardware, waterkoeling en verlichting! Hoe het idee exact vorm krijgt vertelt l3p graag. Misschien zet hij deze PC straks wel bovenop zijn prachtige [CCiP] L3p's D3SK? Nog even afwachten, want de laatste hand is er nog niet aan gelegd.

[CiP] Sports-Case
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/5130/p1060095.jpg
Dit project is op basis van een Dell behuizing. Niet echt iets waar je casemodder hart sneller van gaat kloppen. Toch ziet het er naar uit dat er nog best iets moois uit gaat voortvloeien.

[CiP]PC360
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/29195330/JPEG/WP_000092.jpg
In dit project moet een Xbox 360 het ontzien. De dremel gaat er in, om de kast aan te passen. Uiteindelijk zal er een compact Intel i3 systeem in verdwijnen.

[CiP] Radio!
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-0BkV_G0QKHo/TvSYq1b0xkI/AAAAAAAABXg/oSgKbcCzVAY/s720/DSC_1944.jpg
Na alle moderne kasten gaan we terug in de tijd. Deze antieke radio heeft een mooi 2e leven. Voorzien van een computer, waterkoeling, en toch mooi gecombineerd met het originele ontwerp. Zo te zien is het grootste gedeelte gedaan, we wachten gespannen tot het systeem daadwerkelijk klaar is.

[CiP]$ Project Stylize
Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/7555/img20120407175513.jpg
Zo te zien is deze kast "klaar" Voor zover je daarvan kunt spreken bij een casemod. Tegen de tijd dat je klaar bent is er vaak weer veel mooiere hardware, en kun je weer opnieuw beginnen ;) In elk geval heeft deze kast een flinke metamorfose ondergaan.

[CiP] Tomb Raider - Jungle
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pRc2JyUrRo6Iof1lw4DQyFjj/full.jpg
Meerjaren projecten zien we ook regelmatig langskomen. Recent heeft TERW_DAN weer een update geplaatst. Ik wilde voor jullie nog een lijstje samenstellen met mod's die eerder uit zijn handen zijn gekomen. Maar vanwege de hoeveelheid kun je daarvoor beter even de zoekmasjien gebruiken ;)

[CiP] Clean Fractal Design
Afbeeldingslocatie: http://i1084.photobucket.com/albums/j407/thommio/Fractal%20desgin%20MOD/DSC_6931.jpg
Op de laatste pagina kun je direct zien wat er van deze (99% voltooide) kast is terecht gekomen. Kort samengevat: Compact, strak en netjes.

[CIP] CM Silencio 550 Limited Edition
Afbeeldingslocatie: http://i1187.photobucket.com/albums/z382/alain-s/HWI%20contest/SDC11038.jpg
Ook deze kast is inmiddels voltooid. de Cooler Master kast is omgetoverd tot een prachtige casemod waarbij je lang kunt kijken naar alle details die er in zijn verwerkt. Prachtig glimmend koper, voldoende koeling en een uniek front.

Tot zover dit overzicht. Hopelijk hebben jullie tijdens het lezen al jeukende handen gekregen, en kunnen jullie niet wachten om aan de slag te gaan ;)
Vergeet dan niet om een topic ervan te maken, zodat we over pak'm beet een maand of 3 een nieuw overzicht kunnen maken, waarin ook jouw casemod staat!

Tot slot nog een poll, zodat je je favoriet kunt kiezen:
Poll: Jouw favoriet
S-5
Visual Pinball Mini-Cab
The Next Level
Project inverted
IMPERIAL AT-AT
Heavy Metal Box
L3p L4n
Sports-Case
PC360
Radio!
$ Project Stylize
Tomb Raider - Jungle
Clean Fractal Design
CM Silencio 550 Limited Edition
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=380180&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik heb mijn best gedaan om alle "actieve" projecten in dit overzicht te verwerken. Mocht jouw project er niet in staan, is hij óf een tijd niet bijgewerkt, óf ben ik hem vergeten. Het is tenslotte niet zo eenvoudig om een overzicht te houden van casemods terwijlk de volgorde min of meer dagelijks veranderd ;)

[ Voor 85% gewijzigd door _ferry_ op 26-04-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Mooie actie hoor. Zo zie je toch dat casemodding in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 10:22
Leuk gedaan. Heerlijk als je van vakantie terug komt om toch ff snel overzicht te zien of net die mod te zoeken die je wou volgen en weten hoe het er mee staat.

Kunnen we misschien een Tweakers Mod Of The Month gaan doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Leuk idee....valt er nog wat te winnen?
Ik zou de keuze uit mods iets kleiner houden, zodat je meerdere maanden met een vast aantal kan vullen ;)

www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksummenors
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-07 14:26
Er moeten gewoon wat meer case mods komen kier :) Hier gaan we met zijn alle wat aan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Ferry, je bent mijne vergeten :( Noize by z999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
darksummenors schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:21:
Er moeten gewoon wat meer case mods komen kier :) Hier gaan we met zijn alle wat aan doen!
lol, nog meer...ik houd ff een modders stop als je het niet erg vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
S-5 .. heerlijk hoe Gnoom met metaal omgaat

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
kier schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:46:
[...]

lol, nog meer...ik houd ff een modders stop als je het niet erg vind ;)
Oh, ik hoorde pas iets over een custom painted kast die deze kant op kwam zeg maar? :P

Maargoed, voor een maandelijkse verkiezing zijn er denk ik niet echt genoeg mods die daadwerkelijk aan elkaar gewaagd zijn. Per kwartaal is dan denk ik een beter idee. Suggesties etc. zijn daarvoor dan ook welkom. En dan proberen er geen te vergeten, of met nominaties werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rallyboy13
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 22:36
Lol, zelfs ik sta er tussen. Heb gestemd op mijn favo mod en om het eerlijk te houden, niet op mijn hoopje ijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
_ferry_ schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:45:
[...]

Oh, ik hoorde pas iets over een custom painted kast die deze kant op kwam zeg maar? :P

Maargoed, voor een maandelijkse verkiezing zijn er denk ik niet echt genoeg mods die daadwerkelijk aan elkaar gewaagd zijn. Per kwartaal is dan denk ik een beter idee. Suggesties etc. zijn daarvoor dan ook welkom. En dan proberen er geen te vergeten, of met nominaties werken.
Lol...toevallig vorige week een mooie custom brushed case binnengekregen. Niet om te hakken en zagen, maar intern aan te pakken

Afbeeldingslocatie: http://i759.photobucket.com/albums/xx233/kier1976/543569_3859588375043_1438420516_33464542_992863753_n.jpg

Dus eigenlijk van een modders stop komt niks van terecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

komt mijne er ook nog tussen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjezzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-03 10:23
Mooie actie!
Wordt er ook een titel/logo/icon aan gehangen?
Is natuurlijk wel bruut; Tweakers Mod Of The Month (TMOTM) titel en icoon voor aan je buildlog! 8) :9~

[ Voor 0% gewijzigd door Gertjezzz op 28-04-2012 19:57 . Reden: Typo ]

CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey hey
ik zie heel veel hele vette mods hier op tweakers!!
ik vind de pol een heel goed idee en een erg leuk plan,
maar ik vind wel dat mensen waar de complete mod gesponserd wordt
niet een prijs mogen winnen
ik begrijp wel dat die mensen er echt een handje voor hebben om die bizondere dingen te maken
maar iedereen weet dat als je bijvoorbeeld een complete waterkoeling systeem bouw
dat dat vlink in de rekeningen gaat !!
en dat dat voor de meeste mensen niet te doen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
Begrijp je punt niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel modders worden heel erg veel gesponserd
dus is mijn idee zo dat deze mensen ook meer mogelijkheden hebben
qwa hardware en bijvoorbeeld waterkoeling

neem nou mij zelf ik heb best wel een leuk idee
wat ik met mijn cosmos 2 kan doen of met mijn raven 2

ik heb het uiteraad niet over het werk wat je heb gedaan met jou cosmos 2 (gesponsord toch)
want je mods zijn heel vet en de "skills" heb je

het is dus zeker niet kwaad of wijzend bedoeld!!
ik ben gewoon van mening dat iemand met een klein budget het heel moeilijk krijgt om een mooie mod te kunnen maken

neem nou alle wedstrijden die je noemen kan op de vele sites
daar zie dat de winnaars altijd hele dikke pc's hebben met acht alles op en top
hier bij maakt de mensen met een kleiner budget nooit kans !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
Maar dit is toch niet echt een wedstrijd?

Een goede mod bestaat niet alleen uit dure waterkoeling of hardware, maar hoe je je hardware en case presenteerd en modificeerd.

Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld 2 builds van mij aardig gelukt, welke zonder sponsoring zijn gemaakt
700bsession is zonder sponsoring gemaakt (wel wat dure hardware en WC) en de Lightning McMod (cheap hardware en geen WC). Met bovengenoemde builds heb ik toch het meeste plezier gehad.

Ok, mijn mods worden gesponsord, maar gesponsord worden is niet alleen gratis of korting op spullen krijgen.
Het is bijna een dagtaak om een update te maken met mooie foto's, updates op alle forums plaatsen, reacties beantwoorden, sponsors tevreden houden en niet te vergeten, de onzekerheid die sponsoring met zich mee brengt. Je wil niet weten hoelang je op producten moet wachten nadat het is toegezegd, Ben nu bijvoorbeeld 2 maanden op sponsor producten aan het wachten, tot die tijd staat de build stil, wat ook weer aan de andere sponsors uitgelegd moet worden. Naar mijn idee word sponsoring zwaar onderschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjezzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-03 10:23
Een goede build hangt niet af van of een build gesponsord wordt of niet. Het is de kwaliteit van het modden die het goed maakt. Het gaat dus totaal niet om het budget of de specs van de hardware. Vaak heb je aan een potje verf wat rubber en een stukje plexiglas al genoeg. Kosten; nihil, het meeste heb je vaak wel thuis liggen.

Het modden is in eerste instantie ontstaan door, of een wat saaie case, geluidsproductie, oververhitting, prestatie manipulatie of een combinatie van die. Het is ook niet verplicht om te gaan modden, of je mods op tweaker te plaatsen ;)
Hier komt nog bij dat sponsors verdient worden, waarschijnlijk door eerdere builds, dus de mensen die ze hebben, hebben er zeker recht op.

CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Volledig eens met Kier, er gaat erg veel tijd in zitten ondanks de sponsoring. Het is een pens vol werk om te communiceren met de sponsoren en je volgers. Je krijgt ook veel vragen die ik uiteraard graag beantwoord.

En dan alsnog, het is absoluut niet zo dat een build dan niks kost. Het blijft een dure aangelegenheid en de sponsoren verzachten de pijn iets. Maar, je moet er alsnog hard voor werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rallyboy13
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 22:36
Zoals altijd heeft Kier weer gelijk. Ik ben mijn eerste mod begonnen zonder sponsors omdat daar gewoon te veel tijd in kruipt om alles en iedereen tevreden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 23:03:
het is dus zeker niet kwaad of wijzend bedoeld!!
ik ben gewoon van mening dat iemand met een klein budget het heel moeilijk krijgt om een mooie mod te kunnen maken

neem nou alle wedstrijden die je noemen kan op de vele sites
daar zie dat de winnaars altijd hele dikke pc's hebben met acht alles op en top
hier bij maakt de mensen met een kleiner budget nooit kans !
Onzin, mijn eerste Tomb Raider case was gemaakt van piepschuim, gips, zand en goedkope verf. Al met al heeft die kast me echt niet zo heel veel gekost. En daarmee heb ik in een aantal wedstrijden toch zeker wel een podiumplek behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
[CCiP]C&C tiberium wars Advanced flame tank mag hier niet ontbreken, al is mij onbekend of die uberhaupt nog toekomst heeft.
Idem voor [CCiP] Mediacenter 2.0

[ Voor 16% gewijzigd door frickY op 29-04-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 07-10 10:34

l3p

www.^.nl

Hoe kan ik hier overheen gekeken hebben |:(

Geweldig initiatief Ferry!
Opzich is het stemmen niet perse nodig maar een overzicht elke maand is echt een top idee!!
Misschien een leuk linkje op de frontpage? :9

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kier schreef op zondag 29 april 2012 @ 08:19:
Maar dit is toch niet echt een wedstrijd?

Een goede mod bestaat niet alleen uit dure waterkoeling of hardware, maar hoe je je hardware en case presenteerd en modificeerd.

Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld 2 builds van mij aardig gelukt, welke zonder sponsoring zijn gemaakt
700bsession is zonder sponsoring gemaakt (wel wat dure hardware en WC) en de Lightning McMod (cheap hardware en geen WC). Met bovengenoemde builds heb ik toch het meeste plezier gehad.

Ok, mijn mods worden gesponsord, maar gesponsord worden is niet alleen gratis of korting op spullen krijgen.
Het is bijna een dagtaak om een update te maken met mooie foto's, updates op alle forums plaatsen, reacties beantwoorden, sponsors tevreden houden en niet te vergeten, de onzekerheid die sponsoring met zich mee brengt. Je wil niet weten hoelang je op producten moet wachten nadat het is toegezegd, Ben nu bijvoorbeeld 2 maanden op sponsor producten aan het wachten, tot die tijd staat de build stil, wat ook weer aan de andere sponsors uitgelegd moet worden. Naar mijn idee word sponsoring zwaar onderschat.
bedankt voor de uitleg ik had er nog niet zo naar gekeken
maar het lijkt er op dat je gelijk hebt zo zeggen ook andere tweakers
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
;) Het is geen kwestie van gelijk krijgen, maar ik wil alleen maar aangeven dat je geen sponsor nodig hebt om een mooie top mod te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
l3p schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:53:

Opzich is het stemmen niet perse nodig maar een overzicht elke maand is echt een top idee!!
Precies :) Maandelijks dus doen? Of 4x per jaar? Weet niet of het mij ook lukt om elke maand een overzicht te maken. En voor een MOTM gebeuren moet er toch wat meer te selecteren zijn zeg maar. Hier hebben we minder actieve projecten dan op een internationaal forum zoals bittech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Op meer fora zijn er geschillen dat er gesponsorde en niet gesponsorde builds mee doen in dezelfde competities.
Tot nu toe ben ik nog geen oplossing tegengekomen.
Er zijn ook mensen die zoveel budget beschikbaar hebben voor hun builds dat ze niet eens sponsors nodig hebben.
Denk aan niet-gesponsorde scratch builds met alleen materiaal waarde van €5000 en hardware van €5000

Dus zelfs dan heb je weer een probleem als deze tegenover een 'beginnende' casemodder zonder budget staat.
Ook waar is de grens van wel en niet gesponsored, de één heeft voor duizenden euro's hardware gesponsored gekregen terwijl de ander alleen wat leds of sleeve gesponsored gekregen heeft.

Ook wil ik even toevoegen zoals Kier al uitgelegd heeft .. gesponsored zijn is niet zomaar even gratis iets krijgen....daar zitten soms echt honderden uren in.
Voor 'L3p D3sk' ben ik zelfs nu nog bezig met de reclame voor de sponsors, de buildlogs en alles eromheen, dit terwijl het project al eeuwen af is.
Zelf had ik project 'L4n' nooit kunnen bekostigen, ik heb ook maar een 'normale' baan en dit is een project naast mijn main pc. (Die ook up-to-date moet blijven :) )

Qua tijd zit er ongeveer 30% in het echte modden, de andere 70% is mailen met sponsors (soms HEEL vermoeiend als je 4 weken op antwoord moet wachten), foto's maken, foto's verkleinen, online zetten (ook op facebook), elke update op 20 internationale fora zetten en alle vragen beantwoorden op al deze fora en facebook.
Geloof me, soms is het vervelend.. maar ... de reacties maken alles goed.

Ik ben 2.5 jaar terug begonnen met waterkoeling omdat het geluid me irriteerde tijdens het gamen.
Sinds ik begonnen ben met "L3p D3sk" heb ik geen enkele online shooter meer gedaan, dit terwijl ik toch echt wel een die-hard gamer was.
_ferry_ schreef op zondag 29 april 2012 @ 19:49:
Precies :) Maandelijks dus doen? Of 4x per jaar? Weet niet of het mij ook lukt om elke maand een overzicht te maken. En voor een MOTM gebeuren moet er toch wat meer te selecteren zijn zeg maar. Hier hebben we minder actieve projecten dan op een internationaal forum zoals bittech.
Echt top man! _/-\o_
Wie weet worden we wel groter dan Bit-Tech ;)

Ik denk dat het beste gewoon maandelijks is, iedere maand zijn er sowieso wel een stuk of 4-5 nieuwe builds.
(Waaronder elke maand 1 van Kier :P )
Dan is het ook overzichtelijker. Als je het per 3 maanden doet kan het nog wel eens onoverzichtelijk worden. Dit omdat de één een jaar over hun build doet en de ander een maand.

Op het Asus ROG forum zijn ze sinds kort ook begonnen, gewoon een round-up van alle mods die aktief zijn die maand.
Niet echt een wedstrijd oid.

http://rog.asus.com/106412012/news/april-forum-mods-roundup/
http://rog.asus.com/forum...-Roundup&country=&status=

Ik hoop eigenlijk dat het niet een soort wedstrijd wordt.. Dit omdat het echt op elk forum elke keer weer mis gaat ivm het bovengenoemde en puur omdat sommigen gewoon meer mensen 'beschikbaar' hebben om te 'laten' stemmen voor ze.
(Of er moet een soort systeem zijn dat alleen bijv. tweaker members uit het Casemodding gedeelte met minimaal 100 posts kunnen stemmen)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze build vind ik ook wel wat hebben. alle panalen zijn met een laser snij/graveer machine uit gesneden
http://forum.highflow.nl/f34/lemonades-scratch-build-12632/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Ja, en dan linken naar een ander forum. Zo ken ik er ook nog wel een paar ;)
En eerlijk is eerlijk, als je dan toch kunt lasercutten, dan stelt het niet veel voor. Beetje casemodder doet met de figuurzaag en vijl hetzelfde.

[ Voor 49% gewijzigd door _ferry_ op 30-04-2012 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
^^^ amen to that
Handwerk is veel leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Zelf wil ik altijd alles eens uitgeprobeerd hebben, of dat nou met de hand is of machinaal :9
Daar behoren lasercutting, cnc en lasergraveren ook bij.
Het is gewoon weer een heel ander iets dan het met de hand doen.
Het probleem is dat je vaak afhankelijk bent van anderen en het kost 'iets' meer.
Dit is ook weer een punt waar vaak over gediscussieerd word in contests, er zijn modders die hebben zelf beschikking tot lasercut en CNC machines ivm hun baan.

[ Voor 21% gewijzigd door l3p op 30-04-2012 11:07 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

l3p schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:53:

Sluit ik me volledig bij aan! _/-\o_ erg leuk initiatief! ^)

Effe een maand offline en je ziet ineens je build voorbij komen, Leuk!

Het kriebelt ook weer om snel een doorstart te maken. :Y)

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
^mee eens, en ook nog een mooie link op de FP, zodat het wat meer aandacht krijgt :P

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04-2024

Asphiax

" Will I Dream ... "

TOP IDEE !!!
Ik denk idd dat je het geen wedstrijd moet maken, dat gaat ALTIJD fout !

ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Denk het ook ja, gewoon een leuk overzichtje, polletje erbij om toch een beetje beeld te vormen, en dan ga ik inderdaad even in overleg met de FP om te kijken of ze er vanaf die kant ook wat bekendheid aan kunnen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Ik doel ook niet op het tot op de 100é millimeter nauwkeurig werken, maar op de extra mogelijkheden die laser/watersnijden bied. DWZ, je kunt zoveel meer met een lasercutter, dingen maken die je met de figuurzaag en vijl niet kunt maken. Zoals een fangrill met heel veel gaatjes op gelijke afstand, een logo bestaande uit fijne lijntjes etc. etc.

Maar in die build zie je daar niet heel veel van terug, wel zijn de kabel spacers erg sjiek. Uitgebreide details zijn wellicht ook niet zijn streven geweest, eenvoud kan een stuk mooier zijn dan bijv. Dark blade. Welke ik niet in mijn huis zou willen omwille het uiterlijk :P Maar als ik zelf die tools zou hebben gehad, dan zou ik ook meer ermee willen doen, gewoon, omdat het kan. Tot nu toe heb ik het meestal andersom, dat ik iets wil waar ik niet de tools voor heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Leuke thread, tof dat ik tussen alle grootheden van Tweakers sta :)
Ediejo schreef op zondag 06 mei 2012 @ 09:38:
[...]
Dat wil ik zien dat je met een figuurzaag en vijl net zo strak kunt werken als met een lasercutter. Ik ben het daar absoluut niet mee eens. Ik heb zelf fijnmetaal als opleiding maar ik red het echt niet tegen een lasercutter. 8)7
Check deze builds dan maar eens :)
- http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38183545
- http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38183869

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Een ieder bedankt voor de input, binnenkort hoop ik met een nieuw overzicht te komen, andere opzet, minder mods, meer keer per jaar :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.