Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Gertjezzz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12-02 18:26

De afgelopen jaren heb ik veel ervaring opgedaan in het bouwen van conventionele PC's. Vanaf nu ben ik van plan om van dit pad af te gaan door PC's te gaan modden dan wel scratchbuilds.

Ik ben aan het plannen om een HTPC te bouwen, waar ook eens een spelletje opgespeeld kan worden. Dit is natuurlijk niet een heel bijzonder gegeven, ware het niet dat de gehele build in een Ultra dunne kast komt. Een case waarbij de geplande dikte binnen de 7,5cm blijft. Het idee is dat de PC erg minimalistic is en er zeer clean uit ziet, onder het motto:"Less is more." Er zal dus weinig poespas te zien zijn.

Ook bijzonder is, voor het systeem word een wal bevestiging gemaakt waardoor hij aan de muur kan hangen zonder dat er ook maar iets van de bevestiging te zien is. Hierdoor kan er, als er een kabelgoot in de muur is gemaakt, een kabel-loos systeem worden gemaakt omdat de kabels direct in de muur verdwijnen.
Mocht dit nog niet duidelijk zijn, dan zullen de foto's en of schetsen het hopelijk verduidelijken ;)

De onderdelen die ik ga gebruiken voor de build zijn:

#Product
1Asrock A75M-ITX
1Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile
1Scythe Kaze Q Black
4Fractal Design Silent Series , 120mm
1AMD A8-3870K Black Edition
1be quiet! SFX Power 350 Watt
1Samsung 830 series 64GB
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile

Als opzet maak ik gebruik van een Ikea wandplank, zoiets als deze alleen dan zijn grotere broertje:

Hier een eerste impressie van het ontwerp:

een ruige indeling, waar een en ander natuurlijk is/wordt gewijzigd (graka is vervangen door een APU AMD A8 3870K, mocht dit nog niet duidelijk zijn. Er komt dus GEEN graka in :9).

Het is de bedoeling dat de case zelf een sandwich wordt van hout met daartussen plexiglas dat aan de binnenkant gefrost is en de buitenkant geheel krasvrij zal moeten blijven. Dit geeft een mooi effect mocht een ledstrip aangezet worden, en een cleane look wanneer deze uitblijft. Het ontwerp is nog onderhevig aan veranderingen die ik, als de bouw vordert, vanzelf tegenkom ;)

Als eerste wil ik graag met gepaste trots mijn eerste sponsor vermelden!

Fractal Design heeft mij gesponsord met onderdelen die voor de nodige luchtstroom zullen moeten zorgen. Want laten we eerlijk zijn, iedereen houd van een stille kast :D
Koeling is sowieso een issue in een dunne build, laat staan dat deze nog helemaal vol wordt gestouwd met hardware. Deze fans zijn dus zeer welkom!
Thanks again Calle, from Fractal Design!!

De andere nodige hardewaren.

Het mobo, wat tussen neus en lippen door, een prachtig stukje techniek is van ASRock, en dat alles op maar 17cm!!

Een zeer nette Scythe koeler

Welke de 100W TDP moet verstoken en voor een aangename verkoeling moet zorgen.

Er is veel research gedaan naar welke koeler het beste zou werken, mits hij maar een beperkte hoogte heeft. Deze koeler leek mij de beste oplossing.

Het geheel dat binnen de perken blijft. Maar 4.5cm!! :9~ en dat is, jawel mijne dames en heren, inclusief mobo en CPU (en GPU :9) Veel hoger moet ook niet, om de nodige luchtstroom te bevorderen moet er rekening gehouden worden met de omgeving.

Even een snel kladje rekenwerk gedaan voor het plexiglas, niet mijn normale stijl maar het lukt zo ook wel zonder PC :9

Vooral het voorbereidende werk laat ik nu zien. Ik heb een trouwerij komende week, hopelijk is er volgend weekend even tijd om het plexiglas op maat te maken, welke gevolgd door een update uiteraard!

Cheers! }:O

CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

• Gertjezzz

Hier een update over de case zelf.

Er is al heel wat werk verricht de afgelopen tijd, en dat is naar mijn mening nog netjes verlopen. Ik hoop dat jullie nu een keer kunnen genieten van mijn "skills" en ideeen. :9

Hier de plank nog in verpakking afgeplakt voordat hij zijn metamorfose ondergaat.

Niks geen gedoe, gewoon over de zaagtafel. 8)

Helaas heeft een zaagtafel maar een beperkte diepte. De handzaag heeft een bredere tanden dus heel voorzichtig met het handje alles in het midden weg zagen.

De inhoud verbaasde me niets, lekker veel gelijmd karton.

Nog veel lijm resten.

De tussen schotjes eruit, Het lijm weggeschuurd en even snel alles passen om de voorlopige opstelling uit te denken.

Zoals eerder gezegt, hopelijk volgende week meer tijd voor het plexi.

Gertjezzz wijzigde deze reactie 11-07-2012 10:30 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Leuk idee, dacht alleen, als je de koeler langs het moederbord kan monteren (verbuigen van de heatpipes ofzo) En een compacte voeding (picoPSU ofzo) gebruikt, dan kun je nog platter uitkomen :)

Oh, en toestemming uiteraard :P -> Casemodding

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:12

Donool

quickmafs

Als ik dit zo zie wil ik er ook eentje maken! Succes met de CM :D

Donool wijzigde deze reactie 09-07-2012 15:48 (61%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07-01 12:55

LnC

Got Virus?

Zeer verfrissend idee voor een mod. Deze hou ik in de gaten. :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:14

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Deze ga ik bijhouden. Zeer benieuwd naar uiteindelijke uitwerking :-) Succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:00
Whoa zeer intrigerend idee, ben ook zeker benieuwd hoe dit gaat uitpakken, Maar wel benieuwd naar wat voor voeding je op de kop gaat tikken of ga je 3 muursteunen maken waar één met een voeding?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gertjezzz
quote:
_ferry_ schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:39:
Leuk idee, dacht alleen, als je de koeler langs het moederbord kan monteren (verbuigen van de heatpipes ofzo) En een compacte voeding (picoPSU ofzo) gebruikt, dan kun je nog platter uitkomen :)

Oh, en toestemming uiteraard :P -> Casemodding
Bedankt voor de toestemming Ferry! :D

Ik wilde eerst dit model maken, Hier zitten nogal wat haken en ogen aan. Zie het als een V1.0, mocht het goed uit te voeren zijn, kan ik altijd nog aanpassingen aanbrengen en of een nieuw ontwerp maken. PSU wordt zeer waarschijnlijk gemod, die zal dunner moeten worden.
quote:
Donool schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:47:
Als ik dit zo zie wil ik er ook eentje maken! Succes met de CM :D
Pas maar op, ik heb er 1,5 jaar op gebroed. Een pattent is onder weg, grapje ;) Bedankt iig!
quote:
LnC schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:43:
Zeer verfrissend idee voor een mod. Deze hou ik in de gaten. :9
Dank! Is iig weer eens iets anders dan de "normale" PC's :9
quote:
Mu.siQ schreef op maandag 09 juli 2012 @ 17:36:
Deze ga ik bijhouden. Zeer benieuwd naar uiteindelijke uitwerking :-) Succes!
Bedankt voor de wensen! Ik zal mijn best doen, heheh ;)
quote:
Psyonara schreef op maandag 09 juli 2012 @ 17:54:
Whoa zeer intrigerend idee, ben ook zeker benieuwd hoe dit gaat uitpakken, Maar wel benieuwd naar wat voor voeding je op de kop gaat tikken of ga je 3 muursteunen maken waar één met een voeding?
Bedank! De voeding is al aangekocht, de Be quiet! SFX 350. Mooi klein voedinkje, kan de specs wel posten indien er interesse is.. Ik wil de originele IKEA steun gebruiken, maar weet nog niet of die sterk genoeg is. Lukt dat niet, wordt die ook custom gemaakt ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:36
wow wel een heel bijzonder idee (net zo bijzonder als project inverted by melobee). wel gaaf uitgedacht.

misschien is het handiger als je je graka een kwartslag draait ivm met de mogelijkheden van een pci extender.

edit: thnx harrie moet beter leren lezen :P

zoepersooi wijzigde deze reactie 09-07-2012 19:17 (11%)
Reden: oeps foutje

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-02 14:13
F-F-Follow! erg vet! laatste tijd best vaak vette ideeen tegen gekomen trouwens! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 21-02 09:00
Heel leuk idee!
Following :+

L3p.nl - Highflow.nl - Facebook

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bravo51
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23-02 17:50
Dit is een heel mooi idee. Ik ben het eens met Supsooi, als je je graka draait kun je hem makkelijker aan je mobo hangen, en heb je de aansluiting op een redelijk bereikbare plaats zitten. Op de foto's lijk je toch genoeg plaats te hebben in de plaat.

Suc6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:17

Harrie

NederVlaming

quote:
een ruige indeling, waar een en ander natuurlijk is/wordt gewijzigd (graka is vervangen door een APU AMD A8 3870K, mocht dit nog niet duidelijk zijn. Er komt dus GEEN graka in :9).
Denk niet dat draaien veel zin heeft dan :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zoepersooi
@harrie aangepast

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rikstroink
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 28-10-2016
Ziet er mooi uit!

Hoe sterk is die AMD ? Ik zie dat je er spellen op wil draaien... of wil je emu's draaien ofzo.

Edit: Even opgezocht, je kunt er wel spellen mee spelen, niet op de allerhoogste graphics, best cool :)

rikstroink wijzigde deze reactie 09-07-2012 19:47 (31%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:31

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Je geeft aan dat er geen graka in komt, waar re op de eerste foto's wel plaats voor lijkt te zijn.
Kan je niet iets doen zoals in de WW2 jerrycan mod, met een verloopstuk zodat deze naast het moederbord kan liggen. Of wil je bewust geen graka omdat je simpelweg de power niet nodig hebt en het dus zonde is van zowel het geld als de moeite die er ervoor moet doen?

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rikstroink
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 28-10-2016
quote:
Rubman schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:47:
Je geeft aan dat er geen graka in komt, waar re op de eerste foto's wel plaats voor lijkt te zijn.
Kan je niet iets doen zoals in de WW2 jerrycan mod, met een verloopstuk zodat deze naast het moederbord kan liggen. Of wil je bewust geen graka omdat je simpelweg de power niet nodig hebt en het dus zonde is van zowel het geld als de moeite die er ervoor moet doen?
Misschien is het ook wel verstandig vanwege de warmte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JShal
  • Laatst online: 06-10-2019
Leuk idee van de wandplank! Maar hoe ga je hem ophangen? Ik zie dat je de tussenschotjes hebt weggehaald. Maar zitten daar normaliter niet juist de stalen staven van de ophangbeugel in? Of ga je een andere ophangmethode toepassen?

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gertjezzz
quote:
Supsooi schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:01:
wow wel een heel bijzonder idee (net zo bijzonder als project inverted by melobee). wel gaaf uitgedacht.

misschien is het handiger als je je graka een kwartslag draait ivm met de mogelijkheden van een pci extender.

edit: thnx harrie moet beter leren lezen :P
Dankje Supsooi! Mij vergelijken met de groten der Mods, is een hele eer en wel gedurfd hoor _/-\o_ , aangezien dit mijn eerste is ;) Maar dat van de Extender kan makkelijk, je kunt ze vouwen he? Doen we op het werk ook.
quote:
Nilsepils schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:05:
F-F-Follow! erg vet! laatste tijd best vaak vette ideeen tegen gekomen trouwens! :)
Dank Nilsepils! Klinkt errrug positief :D
quote:
Dank L3p! Dit is een grote eer _/-\o_
quote:
Bravo51 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:07:
Dit is een heel mooi idee. Ik ben het eens met Supsooi, als je je graka draait kun je hem makkelijker aan je mobo hangen, en heb je de aansluiting op een redelijk bereikbare plaats zitten. Op de foto's lijk je toch genoeg plaats te hebben in de plaat.

Suc6
Dank Bravo51! Er komt, zoals eerder ook al gezegd geen graka in, aangezien er gebruik gemaakt wordt van een AMD A8 3870K. CPU en GPU ineen ;)
Helaas past het niet, plankje is 25cm diep, plus dat het een enorme kachel is..
quote:
Harrie schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:09:
[...]
Denk niet dat draaien veel zin heeft dan :Y)
Nee klopt :+
quote:
rikstroink schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:33:
Ziet er mooi uit!

Hoe sterk is die AMD ? Ik zie dat je er spellen op wil draaien... of wil je emu's draaien ofzo.

Edit: Even opgezocht, je kunt er wel spellen mee spelen, niet op de allerhoogste graphics, best cool :)
Dank Rikstroink, Je kunt er gewoon skyrim op spelen hoor ;) Maar daarbij komt dat het vooral is bedoeld als HTPC en soms een spelletje in de huiskamer, voor de echte games heb ik wel een "rig" :+
quote:
Rubman schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:47:
Er komt bewust geen graka in. De power heb ik niet nodig, deze apu is vergelijkbaar met een 6550, nog redelijk voor een spelletje in de huiskamer oid, maar vooral voor de FullHD films. Het gaat niet om het geld, aangezien hij hier nog ligt, maar het gaat vooral om de warmte wat Rikstroink ook al aangeeft :)
quote:
rikstroink schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:48:
[...]

Misschien is het ook wel verstandig vanwege de warmte.
Juist! CPU heeft al TDP van 100W laat staan dat er nog zo'n tweede hittebron bij komt ;)
quote:
JShal schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:40:
Leuk idee van de wandplank! Maar hoe ga je hem ophangen? Ik zie dat je de tussenschotjes hebt weggehaald. Maar zitten daar normaliter niet juist de stalen staven van de ophangbeugel in? Of ga je een andere ophangmethode toepassen?
Dankje JShal! Als je goed kijkt zie je dat ze doormidden zijn gezaagd. dit hangt niet echt goed als de beugel er weer in gaat :+ Ik wil dezelfde methode toepassen, alleen met eigen touch.. dus effe klussen nog ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-02 16:17
Supertof, als het straks allemaal mooi afgewerkt is dan zou dat wel eens heel erg mooi kunnen staan!
Jammer dat ik al een tv kast onder de tv heb anders vind ik dit wel een hele mooie optie!

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stormcrowed
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14-03-2014
supergaaf! deze blijf ik nog wel even volgen, ben benieuwd naar het eindproduct.

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:18

Mystikal

It never hurts to help

Fantastisch idee!!! Deze ga ik zeker volgen!

Basement Bios ---- Exo-S

• dimako_
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15:17

dimako_

Vogel

Echt een mooi idee :) ben ook zeer benieuwd wat er uit komt.

Waar ik wel erg benieuwd naar ben is hoe ga je hitte door de 'behuizing' vervoeren?
Daar al beter over nagedacht?

• Gizzy
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23-02 21:55
Misschien een tipje voor de koeler? Waarom geen waterkoeling oplossing van antec of corsair. Die zijn tegenwoordig ook lekker laag en kunnen direct op 1 van de 120mm fans worden gemonted. zo blijf je toch low profile en maak je effectiever gebruik van de flow van de fans en heb je minder warmte in de kast. Je kan de radiator namelijk op de uitgaande flow monteren, push of pull maakt niet zo heel veel uit. Eventeel nog een 12cm*12mm fan van Scythe monteren voor dat beetje extra flow.

flickr - WOT Profile - Game PC

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Gaaf idee! Ik doe van bookmark!

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• invoil
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-02 14:14
Heel erg gaaf idee, ik wil zelf ook een heel erg dunne pc maken nog dunner als 7,5 maar ik kwam zelf moeilijk weg met alle onderdelen, en de prijs van het maken/laten maken van een behuizing was of erg veel werk o erg prijzig. Maar misschien dat ik hier wat inspiratie kan op doen. In ieder geval veel succes met bouwen

• ToCuS
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21-02 14:53

ToCuS

It begins in the brain!

Wauw, dit is zeker een goed idee.

blijf ik volgen..

• Theezakje
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16:09
Bookmark *klik*.
Ik ben benieuwd hoe straks de airflow is en hoe goed dit de componenten koelt. Want zoiets zie ik mijzelf ook nog wel bouwen alleen dan met een game pc.

• ReTechNL
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19-02 23:54
* ReTechNL bookmarked!
Ziet er erg nice uit.
Ik neem aan dat er ook XBMC of iets in die trand op komt?

• Gertjezzz
quote:
ed-oorklep schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:28:
Supertof, als het straks allemaal mooi afgewerkt is dan zou dat wel eens heel erg mooi kunnen staan!
Jammer dat ik al een tv kast onder de tv heb anders vind ik dit wel een hele mooie optie!
Dankje Ed-oorklep :+ Ja, het was óf een meubel óf dit.. misschien nog incombinatie met een bijpassend tafeltje waar een Onkyo op kan staan, maar dat is voor de toekomst ;)
quote:
stormcrowed schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:31:
supergaaf! deze blijf ik nog wel even volgen, ben benieuwd naar het eindproduct.
Bedankt Stormcrowed! Ik hoop dat hij je gaat bevallen! :D
quote:
Mystikal schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:31:
Fantastisch idee!!! Deze ga ik zeker volgen!
Super, dankje Mystikal! Dank voor de Follow!
quote:
dimako_ schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:03:
Echt een mooi idee :) ben ook zeer benieuwd wat er uit komt.

Waar ik wel erg benieuwd naar ben is hoe ga je hitte door de 'behuizing' vervoeren?
Daar al beter over nagedacht?
Ik heb de 2 Fractal fans als intake en 2 als outtake, in combinatie met de fancontroller probeer ik een redelijke airflow te creëren. Doordat het een dunne build is zal de lucht meer gecomprimeerd zijn dan in een normale case, de praktijk zal uitwijzen of het helpt en of het voldoende is. ;)

quote:
Gizzy schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:10:
Misschien een tipje voor de koeler? Waarom geen waterkoeling oplossing van antec of corsair. Die zijn tegenwoordig ook lekker laag en kunnen direct op 1 van de 120mm fans worden gemonted. zo blijf je toch low profile en maak je effectiever gebruik van de flow van de fans en heb je minder warmte in de kast. Je kan de radiator namelijk op de uitgaande flow monteren, push of pull maakt niet zo heel veel uit. Eventeel nog een 12cm*12mm fan van Scythe monteren voor dat beetje extra flow.
Daar heb ik wel over nagedacht, maar het verschil in prijs is me te groot. Ik heb speciaal voor de 3870K gekozen omdat deze de zwaarste is in de A8 reeks. Ik kan hem altijd nog naar een A8 3800 met 65 TDP downclocken mocht het nodig zijn. Mocht het op deze manier écht niet gaan, dan kan ik altijd nog waterkoeling overwegen. Misschien in een V2.0 :9
quote:
Pixeltje schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:18:
Gaaf idee! Ik doe van bookmark!
Heel erg bedankt Pixeltje! :D
quote:
invoil schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 00:12:
Heel erg gaaf idee, ik wil zelf ook een heel erg dunne pc maken nog dunner als 7,5 maar ik kwam zelf moeilijk weg met alle onderdelen, en de prijs van het maken/laten maken van een behuizing was of erg veel werk o erg prijzig. Maar misschien dat ik hier wat inspiratie kan op doen. In ieder geval veel succes met bouwen
Dankje Invoil! Dunner wil wel, maar je moet een compromie sluiten tussen de dikte en de prijs. Met deze componenten in dit model kan ik waarschijnlijk nog wel 1 tot 1,5cm zakken, maar wil wel een redelijke airflow bewaren.. Veel werk wordt het in ieder geval :P Bedankt!
quote:
ToCuS schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 07:43:
Wauw, dit is zeker een goed idee.

blijf ik volgen..
Dankje ToCuS! :D
quote:
Gelgersma schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:30:
Bookmark *klik*.
Ik ben benieuwd hoe straks de airflow is en hoe goed dit de componenten koelt. Want zoiets zie ik mijzelf ook nog wel bouwen alleen dan met een game pc.
Ja, de praktijk zal het uitwijzen. Mocht dit niet genoeg zijn, dan heb ik nog wel wat truukjes >:) Het idee was eerst ook voor een game pc, maar mijn Asus 6950 DCII gaat helaas niet passen met z'n drie slots 8)7
quote:
ReTechNL schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:17:
* ReTechNL bookmarked!
Ziet er erg nice uit.
Ik neem aan dat er ook XBMC of iets in die trand op komt?
Thanks ReTechNL!
XBMC heb ik me nog niet in verdiept. Ik wilde eerst gewoon windows media centre gebruiken in combinatie met smartphone met winremote, zo kan ik vanaf de bank elk gewenst filmpje starten. XBMC ziet er beter uit, ga ik me denk ik nog wel in verdiepen! 8)

oOo Techflex is bereid mij de sleeve te leveren welke benodigd is voor deze build. Ik zal van het weekend het een en ander uitzoeken wat er allemaal precies benodigd is. Super bedankt Ferid! :*)

Gertjezzz wijzigde deze reactie 11-07-2012 14:25 (3%)

• MBgek
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 07:01
Heeel gaaf :9~ bookmarked

• Theezakje
quote:
[...]

Ja, de praktijk zal het uitwijzen. Mocht dit niet genoeg zijn, dan heb ik nog wel wat truukjes >:) Het idee was eerst ook voor een game pc, maar mijn Asus 6950 DCII gaat helaas niet passen met z'n drie slots 8)7
Zou je de VGA niet op z'n kant er in kunnen leggen i.c.m. een pci-e 16x extender? Dan moet er genoeg ruimte overblijven zou ik denken?

Theezakje wijzigde deze reactie 12-07-2012 08:30 (7%)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Aan welke kant komen je kabels uit de case? Aan de achterkant? Dan kun je hem niet mooi strak tegen de muur zetten, of ga je een gedeelte minder diep maken zodat daar de kabels langs kunnen?

Al met al een mooi idee!

Basement Bios ---- Exo-S

• Gizzy
quote:
Gertjezzz schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:14:
[...]
Daar heb ik wel over nagedacht, maar het verschil in prijs is me te groot. Ik heb speciaal voor de 3870K gekozen omdat deze de zwaarste is in de A8 reeks. Ik kan hem altijd nog naar een A8 3800 met 65 TDP downclocken mocht het nodig zijn. Mocht het op deze manier écht niet gaan, dan kan ik altijd nog waterkoeling overwegen. Misschien in een V2.0 :9
Een tip nog. Voor 12 euro meer dan jouw gekozen koeler heb je een antec 620, check Vraag en aanbod ;) . Is alleen gebruikt voor een roundup. Dus voor 12 euro meer heb je een stuk betere thermische huishouding in je kastje en hoeft er niks te worden downclockt. 12 euro moet wel kunnen toch. Ik kan natuurlijk niet in je portemonne kijken, maar volgens mij bespaar je die 12 euro nu wel aan sleeving >:) .

Anyway goodluck met de mod, vind het een leuk idee en een mooie uitdaging! Ik ga in de gaten houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gertjezzz
quote:
Merci MBgek ;)
quote:
Gelgersma schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:29:
[...]

Zou je de VGA niet op z'n kant er in kunnen leggen i.c.m. een pci-e 16x extender? Dan moet er genoeg ruimte overblijven zou ik denken?
Dat gaat niet, een pci slot is al zo'n 11cm. de kaart zelf nog dikker.. Maar goed, zoals al eerder aangegeven komt er dus geheel geen kaart in, probleem opgelost ;)
quote:
Mystikal schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:40:
Aan welke kant komen je kabels uit de case? Aan de achterkant? Dan kun je hem niet mooi strak tegen de muur zetten, of ga je een gedeelte minder diep maken zodat daar de kabels langs kunnen?

Al met al een mooi idee!
Dankje Mystikal ;) De kabels wil ik zo min mogelijk buiten het systeem hebben, dat snap je natuurlijk wel ;) Hoe en wat weet ik nog niet precies, maar de voeding wil ik via de beugel zelf de muur in laten lopen, dan is deze iig al weggewerkt. de andere kabel zal waarschijnlijk de HDMI worden, deze zal rechtstreeks de muur in wandelen via een kabelgoot, welke weer achter de TV/monitor uit moet komen, deze is dus ook weggewerkt. Verder blijft er een kabel over van Mobo naar reciever/versterker voor het surroundsetje, het mooiste is als deze ook via een kabelgootje in de muur verdwijnt.
quote:
Gizzy schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:51:
[...]

Een tip nog. Voor 12 euro meer dan jouw gekozen koeler heb je een antec 620, check Vraag en aanbod ;) . Is alleen gebruikt voor een roundup. Dus voor 12 euro meer heb je een stuk betere thermische huishouding in je kastje en hoeft er niks te worden downclockt. 12 euro moet wel kunnen toch. Ik kan natuurlijk niet in je portemonne kijken, maar volgens mij bespaar je die 12 euro nu wel aan sleeving >:) .

Anyway goodluck met de mod, vind het een leuk idee en een mooie uitdaging! Ik ga in de gaten houden.
Dank voor de tips Gizzy,. Geld is echt geen issue, maar zoals eerder gezegd wil ik het eerst op mijn manier proberen. Gewoon om te kijken of het lukt. Over het algemeen nog niet echt een voorstander van WC, vandaar :)

Nu even kleine update, het is eigelijk geen update maar meer een work inprogress stuk. Geeft even impressie van wat ik in een middagje gedaan heb.

De achterkant eruit gehaald, scheelt een hoop onnodige ruimte. De stevigheid is er nu wel uit maar dat wordt weer gecompenseerd door het plexi.

Plexi opmaat snijden en daarna passen, is net te groot :9 Moet dus nog eea aangedaan worden ;)

Vanuit een andere hoek.

Rechte lijnen.

Strakke hoeken.

De Fractal fans passen precies >:)

Kleine teaser.

Kleine teaser.

Helaas niet een echte "update" maar door de omstandigheden geen tijd vrij kunnen krijgen om echt verder aan de slag te gaan. hopelijk volgend weekend meer. Nogmaals bedankt voor alle support, vragen en complimentjes.

Gertjezzz wijzigde deze reactie 16-07-2012 19:51 (8%)

• Seroo
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07-02 11:48
quote:
De stevigheid is er nu wel uit maar dat wordt weer gecompenseerd door het plexi.
Dat wilde ik je net gaan vertellen. Die IKEA platen zijn alleen zo stevig doordat dat karton erin zit. Zonder dat karton zijn het echt prutplaatjes want je mist zo'n 80% van de stijfheid van de plank. Je had beter gewoon hout kunnen kopen en dat dan uiteindelijk fineren zodat het eruit ziet als een IKEA kastje.

Verder wel echt een heel leuk idee.

• MBgek
Je wint een hoop stevigheid terug met dat plexi, omdat de stroken verticaal staan :)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Maar er is bijna geen verband nu meer. Dus zeker ook plexi (of hout) gebruiken door 2 maal een stukje diagonaal te monteren. Zodat de lange zijden meer in verband staan!

Basement Bios ---- Exo-S

• henri8096
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:48
quote:
MBgek schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:17:
Je wint een hoop stevigheid terug met dat plexi, omdat de stroken verticaal staan :)
Die plexi zorgt alleen voor stevigheid in het gebied waar je het toch al niet nodig had nl. aan de randen.
Ik weet niet hoe dik de fineerlaag + het eventuele spaanplaat en/of hardboard (als dat er al zit) is?
Maar met een beetje pech monteer je het hele zooitje op een laagje hout van een paar mm's dik.
Oftewel middenin de plaat is het vrij flexwiebel.

Dus wellicht zijn wat dwars "balkjes" een goed idee.

Verder ziet het er goed uit :)

Ben wel benieuwd hoe je de gezaagde kant gaat afwerken BTW.
En ben ook wel benieuwd naar het koelend vermogen van het geheel, maar dat zul je zelf ook wel zijn :P

• novalite
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19-08-2019
quote:
Kan me vergissen maar denk dat dit bedoeld is voor wat extra stevigheid of niet?

Zie hier 4 blokjes en balkmateriaal die naar mijn inzien gebruikt kunnen worden voor 2 dwarsbalken voor stevigheid in het geheel.

Mijn speeltje

• MBgek
quote:
henri8096 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:26:
[...]

Die plexi zorgt alleen voor stevigheid in het gebied waar je het toch al niet nodig had nl. aan de randen.
Ik weet niet hoe dik de fineerlaag + het eventuele spaanplaat en/of hardboard (als dat er al zit) is?
Maar met een beetje pech monteer je het hele zooitje op een laagje hout van een paar mm's dik.

En ben ook wel benieuwd naar het koelend vermogen van het geheel, maar dat zul je zelf ook wel zijn :P
Ik zou er niet te bang voor zijn, de zijkanten zijn goed sterk, plus dat de overspanning maar smal is.
Met de kwaliteit van het hout ben ik het met je eens, ik zou eventueel een 1 of 2mm staalplaat op de bodem lijmen aan de binnenkant, ben je 100% zeker.

• FreeLighting
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 31-01 22:56

FreeLighting

Rood is voor hoeren!

quote:
Frosten en ledjes/SMD in verwerken? Blijft een bazen-case, KUTGW

Zitten er minimaal 3072 RGBW ledjes op per paneel? Dan kan ik er mee aan het werk!

• TecHHeaD
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 07-11-2019
zou je niet zo'n plat Dell voedinkje nemen ipv. zo'n bakbeest (bakbeest voor zo'n mod danwel eh ;) )
of zoals _ferry_ al beschreef, een PicoPSU oid.

Die dell voedingen hebben iig een hele goede efficientie en zijn ook nog eens lekker compact&goed weg te werken :D

• Tr4il
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23-02 21:13
Ik moest denken aan een Lethal Weapon, ik denk 2... "Thin, very thin....."
Netjes!

Tadaaa

• Daywalk3r
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09-09-2019

Daywalk3r

Walks at night 2

Haha een ikea plank kopen, alles eruit slopen en met een stuk fineer overblijven.
Hijs fijn!

Maar een mooi idee en deze ga ik mooi ff volgen.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• Gizzy
quote:
Gertjezzz schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:26:
[...]
Dank voor de tips Gizzy,. Geld is echt geen issue, maar zoals eerder gezegd wil ik het eerst op mijn manier proberen. Gewoon om te kijken of het lukt. Over het algemeen nog niet echt een voorstander van WC, vandaar :)
Natuurlijk. Hoop dat het allemaal gaat werken zoals je voor ogen hebt, maar denk het wel. Het ziet er allemaal goed uit. Ik gaf alleen nog de 2hands optie aan omdat het vereiste aankoop bedrag als arguement aandroeg om het niet te doen. Nu er ook andere redenen zijn, go ahead! Ik blijf deze mod gewoon volgen. Ben zelf ook altijd op zoek naar de kleinere optie met toch precies genoeg performance. Succes.

• MBgek
Hoe ga je de plank/pc ophangen eigenlijk? Ik heb zelf een paar ideetjes maar ben wel benieuwd hoe je dit gaat oplossen :)

• anoniem1
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 05-02-2019
Mooi idee! Maar wat ik vraag me eigenlijk af als die airflow zoal je nu van plan bent om het te doen wel zo slim is. Die input wel, maar warme lucht stijgt op, dus is de output op deze manier niet de slimste manier :+ Maar de 'kast' is natuurlijk niet zo dik, dus zo heel veel zal het ook weer niet schelen.

• Biersteker
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23-02 14:10
quote:
hardwarejunk schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:28:
zou je niet zo'n plat Dell voedinkje nemen ipv. zo'n bakbeest (bakbeest voor zo'n mod danwel eh ;) )

Die dell voedingen hebben iig een hele goede efficientie en zijn ook nog eens lekker compact&goed weg te werken :D
Inderdaad of een oude shuttle voeding. Lekker formaat om weg te werken.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe. - Bitcoin Fee en Netwerk Stats

• Gertjezzz
quote:
Seroo schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:08:
[...]

Dat wilde ik je net gaan vertellen. Die IKEA platen zijn alleen zo stevig doordat dat karton erin zit. Zonder dat karton zijn het echt prutplaatjes want je mist zo'n 80% van de stijfheid van de plank. Je had beter gewoon hout kunnen kopen en dat dan uiteindelijk fineren zodat het eruit ziet als een IKEA kastje.

Verder wel echt een heel leuk idee.
Dankje Seroo! Ik weet dat dat beter is, maar vond dit zo leuk dat ik het gewoon móest proberen! Dat ze gevuld met karton waren is wel logisch, ze gaan geen massieve platen maken daar in sweden, veel te duur :9
quote:
MBgek schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:17:
Dit is correct en tevens juist ;)
quote:
Mystikal schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:22:
Maar er is bijna geen verband nu meer. Dus zeker ook plexi (of hout) gebruiken door 2 maal een stukje diagonaal te monteren. Zodat de lange zijden meer in verband staan!
Dat is (nog) niet het geval, het verband is er nu uit, maar doordat de overspan maar 24-25cm bedraagt valt het reuze mee. Mocht de stevigheid echt in het geding komen, dan ga ik voor een plaat aluminium die geheel over de bodem valt.
quote:
henri8096 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:26:
[...]

Het flexwiebel gehalte van het geheel valt echt mee. doordat het een sandwich wordt met 2 korte zijden valt het best te doen, eenmaal aan de muur gemonteerd merk je er zeer waarschijnlijk niets meer van.
De randen wil ik opschuren, plamuren/fillen, schuren, plumeautje/fillen, schuren en verven, hierna zal het zeer waarschijnlijk mooi egaal en strak zijn. (plan van aanpak is nog onderhevig aan veranderingen :P)

Het koelend vermogen is dus iets wat meer mijn aandacht trekt, maar ik heb nog wel wat tricks op mijn sleeve mocht het niet gaan :D
quote:
novalite schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:04:
[...]
Kan me vergissen maar denk dat dit bedoeld is voor wat extra stevigheid of niet?

Zie hier 4 blokjes en balkmateriaal die naar mijn inzien gebruikt kunnen worden voor 2 dwarsbalken voor stevigheid in het geheel.
Check, dwarsbalken gaan anders worden dan jij je voorstelt geloof ik, maar dat ga je zien ;) Krijgt de case eindelijk zijn verband.
quote:
MBgek schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:45:
[...]
Ik zou er niet te bang voor zijn, de zijkanten zijn goed sterk, plus dat de overspanning maar smal is.
Met de kwaliteit van het hout ben ik het met je eens, ik zou eventueel een 1 of 2mm staalplaat op de bodem lijmen aan de binnenkant, ben je 100% zeker.
Heb jij dezelfde gedachten als mij? Creepy dit :9
Maar dat is exact wat ik ga doen mocht het niet genoeg zijn. :+
quote:
SpatieBalkToets schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:14:
[...]
Frosten en ledjes/SMD in verwerken? Blijft een bazen-case, KUTGW
Super bedankt voor het compliment SpatieBalkToets!! Dat is ook mijn mening ;) Nope frosten en ledjes inwerken is niet het goede antwoord, check novalite zijn answer. dat gezegd te hebben komt er wel een SMD Ledstrip in. levertijd 4 a 5 weken :(
quote:
hardwarejunk schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:28:

Pico PSU van 350+ watt heb ik nog niet gezien, daarbij komt dat je zo het dubbele neerlegt voor een Pico vs SFX. En bakbeest is wel ietwat overdreven, het is een redelijk handzaam dingetje; 125 x 100 x 63,5mm. ik ben er blij mee iig :P
quote:
Tr4il schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:19:
Ik moest denken aan een Lethal Weapon, ik denk 2... "Thin, very thin....."
Netjes!
Haha dankje Tr4il! Dat had ook de naam kunnen zijn, helaas staan sketches uit een film mij nooit lang bij :9
quote:
Daywalk3r schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:24:
Haha een ikea plank kopen, alles eruit slopen en met een stuk fineer overblijven.
Hijs fijn!

Maar een mooi idee en deze ga ik mooi ff volgen.
Dankje Daywalk3r, je moet tegenwoordig wel iets speciaals doen om iets leuks te creëren. Nu is het een meubel en pc ineen ;)
quote:
Gizzy schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:29:
[...]
Natuurlijk. Hoop dat het allemaal gaat werken zoals je voor ogen hebt, maar denk het wel. Het ziet er allemaal goed uit. Ik gaf alleen nog de 2hands optie aan omdat het vereiste aankoop bedrag als arguement aandroeg om het niet te doen. Nu er ook andere redenen zijn, go ahead! Ik blijf deze mod gewoon volgen. Ben zelf ook altijd op zoek naar de kleinere optie met toch precies genoeg performance. Succes.
Ja klopt, eerste instantie niet bij 2ehands nagedacht, maar aangezien ik het nu toch al heb liggen wil ik er gebruik van maken ook! Toch bedankt voor je inbreng, alles wordt overwogen ;) Dank!
quote:
MBgek schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:40:
Hoe ga je de plank/pc ophangen eigenlijk? Ik heb zelf een paar ideetjes maar ben wel benieuwd hoe je dit gaat oplossen :)
Ik hoop dat je oplet in de update hieronder :D
quote:
anoniem1 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:12:
Mooi idee! Maar wat ik vraag me eigenlijk af als die airflow zoal je nu van plan bent om het te doen wel zo slim is. Die input wel, maar warme lucht stijgt op, dus is de output op deze manier niet de slimste manier :+ Maar de 'kast' is natuurlijk niet zo dik, dus zo heel veel zal het ook weer niet schelen.
Nou qua warmte ben ik wel bang dat eea aangepast zal moeten worden om het geheel echt goed werkend en operationeel te krijgen, maar das meer de warmte zelf dan de afvoer ervan, net als wat jezelf zegt het is een dunne case, de warme lucht heeft weinig ruimte om "op te stijgen". Wat ik bedoel is dat lucht zich het liefst niet 90° laat sturen, maar de praktijk zal dat uitwijzen.
quote:
Biersteker schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:18:
[...]
Tsja, zoals eerder gezegd, deze voeding heb ik nu liggen, hier wil ik het mee proberen, lekker eigenwijs :+

Vandaag ben ik even met de muur beugel aan de slag gegaan. Doordat de constructie niet meer is zoals hij was moeten er wat aanpassinkjes gedaan worden. Hier volgen een rits foto's met een semiere beschrijving (waar ik erg goed in ben }:O). Ik hoop dat het aanspreekt, veel kijk en een beetje lees plezier gewenst!

Hier de beugel himself. De originele "houder" is sinds het doormidden zagen van de case niet meer te gebruiken :+

Er zal dus een nieuw ophangsysteem bedacht moeten worden...

Na even denken kwam ik met een idee, direct uitvoeren maar en kijken wat het wordt ;)

Maten controleren en aan de slag dan maar :O

Zagen >:)

Houd zomaar een ¼ over, gaat snel zo :)

Een andere hoek, gewoon voor de mooi >:)

I got wooooood :Y

Mijn trouwe herder die alles vanuit de hoogte gade slaat, bleef trouwens gewoon zitten tijdens het zagen _/-\o_

Doorboren, tsja het zal wel weer niet zo wezen boor te kort! :( Dan zal ik maar moeten doen waar ik een hekel aan heb, vanaf beide kanten doorboren, dat wordt meten B)

Hier een kolomboortje die zijn werk niet kan verrichten, gewoon omdat de balkjes te groot zijn, of de boor te klein. (Excuses voor de layout :F)

Dan maar een oud toestelletje van de bank gehaald, waar een stoeptegel stukken houd en een lijmklem al niet goed voor zijn :9 (Excuses voor de layout :F)

En eindelijk aan het boren geslagen..

Meten, meten en nog eens meten B)

Boor in actie. (Excuses voor de layout :F)

Boor in actie. (Excuses voor de layout :F)

Zie hier het resultaat van meten en van twee kanten boren, het bewijs dat het kan :+

En er was licht aan het einde van de tunnel.

Even passen, en dan direct door met de tweede.

Done, and done...

Vanuit een andere hoek vallen de gaten mooi te zien.

Een gaatje boren voor een gleuf die de voeding van kabel moet voorzien.

Gleuf gemaakt.

Hier vallen de geluf en gat mooi te zien, hier loopt dus binnenkort de voedingskabel doorheen naar buiten.

No comments...

Ik bedacht met net dat ik geheel geen maten heb gegeven of laten zien.. Hier dus de (buiten) lengte maat, grofweg 110cm.

En hier de breedte, of liever gezegd diepte ± 26cm.

Hierbinnen moet het allemaal afspelen qua harde waren. Zo ver is het natuurlijk nog lang niet. Morgen misschien meer tijd voor het plexiglas te boren en tappen, de voorbereidingen zijn al gedaan maar daar gaat erg veel tijd in zitten, ik zal kijken of ik mooie detail foto's van het tappen kan maken, aangezien ik dat nog niet op dit forum tegen ben gekomen ;)

Nogmaals bedankt voor alle support, vragen en complimentjes!

• MBgek
mooi werk! leuk dat we over een aantal dingen het zelfde denken haha _/-\o_

• marcop23
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:19
Je bent gewoon een überpro 2000! Dit is wel een heilig idee in ieder geval, ik hoop dat het resultaat ook zo wordt!

Verder nog een miniscule opmerking:
quote:
waar een stoeptegel stukken houd en een lijmklem al niet goed voor zijn
Hout schrijf je met een t :)

• sh4rp88
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 31-12-2019
Deze topic ga ik in mijn verlanglijstje zetten :)
Ben benieuwt naar de volgende update

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

quote:
sh4rp88 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:37:
Deze Dit topic ga ik in mijn verlanglijstje zetten :)
Ben benieuwtd naar de volgende update
Je wordt nu gesandwiched door 2 zpelfauten.

Mystikal wijzigde deze reactie 18-07-2012 23:51 (4%)

Basement Bios ---- Exo-S

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:31

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Mooie update, vraag me alleen nu af of die balkjes de airflow niet stoppen aangezien ze volgens mij de hele dikte van de plank beslaan. (of kijk ik scheef)
en mocht ik scheef kijken is het een idee (als er plaats voor is) de airflow wat af te buigen door middel van een schuin stukje voor de balk. Hierdoor haal je de 90 graden hoek weg en moet je airflow wat mooier richting de fans lopen.
Voorbeeldje dwarsdoorsnede met l33t paint skillz.
http://www.freeimagehosting.net/t/mrl4l.jpg

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Gertjezzz
quote:
MBgek schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:25:
mooi werk! leuk dat we over een aantal dingen het zelfde denken haha _/-\o_
Merci MBgek :*) Haha, ja grappig is dat, laten we hopen dat het hierbij blijft :+
quote:
marcop23 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:03:
Je bent gewoon een überpro 2000! Dit is wel een heilig idee in ieder geval, ik hoop dat het resultaat ook zo wordt!

Verder nog een miniscule opmerking:
[...]

Hout schrijf je met een t :)
Dat is een compliment die ik onthoudt Marcop23 >:) überpro 2000, hoe kom je der op 8)7 Ik ben blij dat het idee net als ik gewoon super vind, ik hoop ook dat het resultaat mag bevallen, maar dat gaat vast wel lukken als ik zo eventjes terug kijk :) Natuurlijk schrijf je hout met een T... :F Thanx!
quote:
sh4rp88 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:37:
Deze topic ga ik in mijn verlanglijstje zetten :)
Ben benieuwt naar de volgende update
Bedankt sh4rp88! Ik zal mijn best doen, volgende update is online dus hopelijk veel kijk plezier ; 8)
quote:
Mystikal schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:50:
[...]
Je wordt nu gesandwiched door 2 zpelfauten.
Altijd weer die grammatica nazis! Nee hoor ik vind het goed dat er toch mensen zijn die het opvalt en de moeite doen het te corrigeren! d:)b Ik ben zelden dyslectisch, alleen een beetje lui wat spelling betreft O-)
quote:
Rubman schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:01:
Mooie update, vraag me alleen nu af of die balkjes de airflow niet stoppen aangezien ze volgens mij de hele dikte van de plank beslaan. (of kijk ik scheef)
en mocht ik scheef kijken is het een idee (als er plaats voor is) de airflow wat af te buigen door middel van een schuin stukje voor de balk. Hierdoor haal je de 90 graden hoek weg en moet je airflow wat mooier richting de fans lopen.
Voorbeeldje dwarsdoorsnede met l33t paint skillz.
http://www.freeimagehosting.net/t/mrl4l.jpg
De balkjes zullen zeker een gedeelte van de airflow blokkeren, maar niet geheel aangezien ze net de helft van de hoogte in beslag nemen, dus niet geheel. Je kijkt dus scheef :9 Ik weet ook nog niet of ik het zo laat, ben eigenlijk niet heel tevreden, misschien dat ik het op deze manier ga doen als de flow niet genoeg blijkt te zijn;

Ook met l33t paint skillz :+
Hier dus een lengte doorsnede, rood gearceerde kan weg gelaten worden in situatie A. in B heb ik een hap uit de balk genomen en de gleuf vervangen voor een buisje (blauw), is ook een optie, vind beide alleen niet zo mooi..

Jou idee had ik ook bedacht voor begeleiding, en dan ook aan de bovenkant in de hoek recht boven de fans, nadeel is dan dat de airflow niet groter word, maar alleen maar begeleid, met mijn oplossing word de flow ook echt groter. Ik kan wel even een paar malletjes maken als de tijd rijp is, dank voor het meedenken iig! :Y

Zoals beloofd een update over het plexiglas, het tappen ervan. Ik heb een aantal uurtjes de tijd genomen, gewoon omdat het al veel tijd kost, maar ook omdat het erg nauwkeurig moet allemaal. Plexi/acrylaat is heel bewerkelijk, maar tegelijkertijd ook erg hard dus als het verkeerd behandeld kan het uit elkaar spatten of smelten tijdens een handeling, erg zonde van je tijd, geld en natuurlijk je project :/

Zoals Altijd; meten is weten B) Dit is een secuur werkje en ik heb hier ook veel tijd voor genomen, vooral als je met state of the art gereedschap werkt (not) is het erg belangrijk op zulke kleine afstanden, je hebt geen ruimte voor fouten.. Dit was een makkelijk stukje 5mm uit de kant, 7mm van boven. -1,5mm + verzinken beide kanten voor een m3 schroefje. moet passen toch? :Y

Als de maten zijn afgekrast is het tijd voor centreren, dit is voor het voorboren noodzakelijk, anders "zoekt" de boor zich scheel en krijg je krassen en/of boorfouten.. :N

Done, and done...

Voorboren met een 2mm boortje om zo recht mogelijk in het centreer punt te komen. Daarna uitboren met een 3mm.

Als je dit ook allemaal met het blokje doet, krijg je dit resultaat (afgezien van de 3mm boor, hiervoor neem ik een 2,5mm Dit omdat je voor het draad tappen nog wel materiaal nodig hebt om het draad in te tappen :O) Beetje gekke zin, maar ik hoop dat het duidelijk is :+

Tappen doe je in 3 stages, maar omdat het zo secuur moet en ik het liefst tot het eind van het blokje gat zonder dat het door het blokje heen gaat heb ik een tap gemodificeerd >:) (excuss voor de overbelichting :F)

De kop eraf, don't try this at home!! :N :9 zo kan ik 1 á 1,8mm dieper. Scheelt toch gauw een slok op een borrel op 10mm.

Hier dus een betere foto van de tapjes. Normaal dus 3 fases. Van boven naar beneden, fase 1 t/m 3. Dit zijn handtappen, waarbij je rekening moet houden dat je om de 1,5 a 2 slagen een half slag terug gaat, dit om de snijspanen af te breken. doe je dit niet, dan gaat je tap doormidden :S
Nummer 4 is de vreemde eend in de bijt die dus "gemodificeerd" is, dit is een machinale tap zonder kop, deze gebruik ik dus om dieper te gaan en de kop nog net genoeg draad te geven.

Het resultaat, schroef erin. Het verticale gat moet nog getapt worden.

Hier het tweede gat getapt.

Even passen op het project, en jawel werkt zeer goed, tijd om te verzinken.

Daarvoor hebben we een zeer deftige verzinkboor 8), vaak zie je mensen met een grotere maat boor verzinken, helaas geeft dit de verkeerde hoek dus wordt het nooit zo netjes als echte verzinkboor. |:(

In de kolomboor ermee.

Ziet er netjes uit zo, mooi gat, mooi verzonken d:)b

het resultaat, een schroef die deftig verzonken in het werkstuk is. Dit werd al secuurder meten, 5mm van de kant 3mm van boven, houd je uiteindelijk maar 1,5mm van over wat dan ook nog verzonken moet worden :P

Geen randjes, niets! _/-\o_

Close to perfection..

Beide schroefjes in het blokje, niet er doorheen geboord oid :*) Even voor de beeldvorming. We praten hier dus over 2 M3 schroefjes in 1cm blokje..

Vanaf volgende week ben ik op vakantie, dus echt veel verder zal het eerst niet gaan. Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben, als er vragen/verzoekjes zijn hoor ik het vanzelf! :*)

Nogmaals bedankt voor alle support, vragen en complimentjes.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Was lijmen geen oplossing?

Ziet er weer goed uit!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23-02 23:25
Hoe hoog wordt eigenlijk de uiteindelijk kast? En hoe hoog is het moederbord + koeler?

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• MBgek
Zijn er nog vorderingen?

• Sabo
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 01-02 18:40
Ben ook wel aan het wachte op nog wat zalige foto's =D

• Hurricane
  • Registratie: april 2000

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Hij is volgens mij met vakantie. Zullen we nog even moeten wachten.

• thijsco19
  • Laatst online: 14:56

thijsco19

Yamaha MT03 2008

quote:
Gertjezzz schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 13:05:
[...]
Vanaf volgende week ben ik op vakantie, dus echt veel verder zal het eerst niet gaan. Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben, als er vragen/verzoekjes zijn hoor ik het vanzelf! :*)
Lezen kan moeilijk zijn ;) .

Nu ik toch reageer...
Leuk idee en mooie vorderingen :).
Ga ik zeker volgen!

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Was het trouwens niet makkelijker geweest om draadbussen te gebruiken? Je hebt vanb die M3 busjes, die aan de buitenkant gekarteld zijn. Even voorboren, busje heetstoken wanneer hij op een schroefje gedraaid is. (al heb je daar geloof ik ook speciale tools voor) En vervolgens in het gat steken waarbij ze zelf hun weg smelten door het acryl heen.

Heb ze bijv. hier gebruikt:
http://tweakers.net/ext/f/8aHzohSZQpBCV8N4tg6qEkrc/thumb.jpg
Werkt eigenlijk net zo snel, minder kans op het kapotdraaien van je draad, en minder kans op fouten tijdens de fabricage.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DVR123
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04-02 14:33

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theezakje
Is een crossflow fan eigenlijk niet wat? Ik heb geen idee van de prestaties van zoiets. Wellicht kan je zoiets ook gebruiken als steun.

• joordy
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17-02 11:18
En al terug van vakantie ? :D

• TecHHeaD
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 07-11-2019
quote:
Biersteker schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:18:
[...]

ja wat je ook kan doen is een voeding uit elkaar schroeven en dan gewoon de onderdelen van de PSU zo verdelen dat je ze naast elkaar legt ipv opstapelt (waardoor PSU's altijd zo'n blok worden ;) )

en gewoon zelf een kast je er om heen bouwen!

• Ghost Dog
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 10:16

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Toffe mod! d:)b
Ik speel zelf ook al een tijdje met een vergelijkbaar idee, dus dan is dit een goed topic om inspiratie op te doen. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• ChicaneBT
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Mooi project. Ik ben wel benieuwd hoe je een optimale airflow kunt creëren met huidige plaatsing van ventilatoren.

....911....

• zoepersooi
we willen een update oOo

• Danny the dog
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 20:00
quote:
ChicaneBT schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:35:
Mooi project. Ik ben wel benieuwd hoe je een optimale airflow kunt creëren met huidige plaatsing van ventilatoren.
Vind dit ook een zeer mooi knutselproject! Ik ga je volgen! :)

De airflow was ook t eerste dat in me opkwam... vooral toen ik die 2 blokken hout zag tbv de bevestiging van de beugel. Dat zijn me nogal wat obstakels. Perforeer je die mss nog?

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• ChicaneBT
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Ik vraag me ook af of het niet handiger is om een processor te kiezen met een lager TDP omdat misschien de airflow niet optimaal gaat zijn.

....911....

• Danny the dog
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 20:00
Naja... met wat stukken plexiglas of hout kun je de airflow redelijk richting de APU richten.. maar t blijft een kookwekkertje natuurlijk..

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• JakeNL
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15-02 14:25
quote:
Danny the dog schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:50:
[...]

De airflow was ook t eerste dat in me opkwam... vooral toen ik die 2 blokken hout zag tbv de bevestiging van de beugel. Dat zijn me nogal wat obstakels. Perforeer je die mss nog?
Deze 2 steunen zijn idd overbodig massief. De as draagt maar op 2 punten, links onder en rechts boven. Zowieso zou een heel gedeelte in het midden kunnen vervallen, of op zijn minst de onderste helft daarvan.

• Gertjezzz

Dames en heren, terug van weggeweest. Ik hoop voor diegene die op vkantie is geweest allemaal een vakantie hebben gehad om op terug te kijken, en voor de rest dat ze, als ze nog gaan veel plezier te wensen, en als ze niet gaan ze daar vast een goede reden voor hebben ;)
Tijd voor wat achterstallige administratie. Ik ben een aantal weken op vakantie geweest zoals jullie konden lezen en een aantal van jullie al vermoedden. In de tussentijd heb ik dus ook niets aan het project gedaan, gewoon om het feit dat ik niet thuis was. Bijkomend feit is dat mijn werk zich voor een aantal maanden van het noordelijkste puntje naar het zuidelijkste puntje van de Nederlanden heeft verplaatst zodat een enkeltje reizen al gauw 400km is. Hierdoor ben ik de komende maanden niet 's avonds thuis en zullen de updates niet elk weekend gepland zijn.
quote:
Mystikal schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:51:
Was lijmen geen oplossing?

Ziet er weer goed uit!
Thanks Mystikal :) Nou kijk, ik houd ervan om wwat ik maak ook weer uit elkaar kan halen mocht dit nodig zijn, het glas wordt zeer waarschijnlijk nog gefrost dat doe ik liever plaat voor plaat. Plus dat het een onderdeel van de bevestiging wordt, dit gaat later duidelijk worden ;)
quote:
Kridri schreef op zondag 22 juli 2012 @ 09:59:
Hoe hoog wordt eigenlijk de uiteindelijk kast? En hoe hoog is het moederbord + koeler?
Als je even terug scrolled naar de eerste pagina, dan weet je het ;)
quote:
Hmm, vorderingen... Nou ik ben (eindelijk) terug van vakantie, dat is al iets om mee te beginnen, niet? :+
Maar, nee ik ben dus een tijdje op vakantie geweest en heb dus niets kunnen doen. Dit ga ik in de komende weken rechtzetten, ill promise!
quote:
Sabo schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:35:
Ben ook wel aan het wachte op nog wat zalige foto's =D
Ik zal mijn best doen ;) Heb nog wel wat overall foto's van de eerdere updates, maar dus geen vorderingen..
quote:
Hurricane schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:09:
Hij is volgens mij met vakantie. Zullen we nog even moeten wachten.
Juistem, heb heerlijk genoten van het weer en de rust :D
quote:
thijsco19 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:08:
Lezen kan moeilijk zijn ;) .

Nu ik toch reageer...
Leuk idee en mooie vorderingen :).
Ga ik zeker volgen!
Merci Thijsco19!
quote:
_ferry_ schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:10:
Was het trouwens niet makkelijker geweest om draadbussen te gebruiken? Je hebt vanb die M3 busjes, die aan de buitenkant gekarteld zijn. Even voorboren, busje heetstoken wanneer hij op een schroefje gedraaid is. (al heb je daar geloof ik ook speciale tools voor) En vervolgens in het gat steken waarbij ze zelf hun weg smelten door het acryl heen.

Heb ze bijv. hier gebruikt:
[afbeelding]
Werkt eigenlijk net zo snel, minder kans op het kapotdraaien van je draad, en minder kans op fouten tijdens de fabricage.
Ja dat was zeker makkelijker geweest! Als ik dit had geweten had ik die genomen :S Ik moet nog wat, dus ik zal eens even kijken of ik die kan halen. Thanks! ;)
quote:
Nou zoals eerder gemeldt, de voeding is al gekocht, een mooi klein dingetje, waar misschien nog eea aan gemod wordt.
quote:
Gelgersma schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:22:
Is een crossflow fan eigenlijk niet wat? Ik heb geen idee van de prestaties van zoiets. Wellicht kan je zoiets ook gebruiken als steun.
Die crossflow is wel vet! Als steun wordt em helaas niet, aangezien hij langer is dan de case. Ik weet ook niet de stevigheid, maar dat ziet er wel goed uit. Mocht het in de toekomst voorkomen om nr 2 te gaan maken, is dit een puntje van verbetering!
quote:
Jaaaa, Endlich! oOo
quote:
hardwarejunk schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:24:
ja wat je ook kan doen is een voeding uit elkaar schroeven en dan gewoon de onderdelen van de PSU zo verdelen dat je ze naast elkaar legt ipv opstapelt (waardoor PSU's altijd zo'n blok worden ;) )

en gewoon zelf een kast je er om heen bouwen!
De hoogte is nog te doen, ik zal kijken óf het gemod moet worden :D
quote:
Ghost Dog schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:17:
Toffe mod! d:)b
Ik speel zelf ook al een tijdje met een vergelijkbaar idee, dus dan is dit een goed topic om inspiratie op te doen. :)
Zeker, doe je voordeel ermee, er zijn hier en daar aardig wat verbeterpunten!
quote:
ChicaneBT schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:35:
Dat zal de praktijk uitwijzen, is voor mij ook een raadsel, en hoop natuurlijk het beste ;)
quote:
Nog eventjes geduld aub :+
quote:
Danny the dog schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:50:

Ja, ik zal ze zeer waarschijnlijk nog aanpassen.
quote:
ChicaneBT schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:27:
Ik vraag me ook af of het niet handiger is om een processor te kiezen met een lager TDP omdat misschien de airflow niet optimaal gaat zijn.
Een CPU met een lagere TDP is zo gelimiteerd. Een CPU uit dezelfde range met hogere TDP kun je verder downclocken dan de lagere overclocken. Zoals eerder vermeld; dat behoort tot één van de mogelijkheden.
quote:
Danny the dog schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:18:
Naja... met wat stukken plexiglas of hout kun je de airflow redelijk richting de APU richten.. maar t blijft een kookwekkertje natuurlijk..
Ja in principe wel, ik hoop dat het wekkertje alleen nooit af zal gaan, en ik dus het tegendeel kan bewijzen
quote:
JakeNL schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:35:
[...]

Deze 2 steunen zijn idd overbodig massief. De as draagt maar op 2 punten, links onder en rechts boven. Zowieso zou een heel gedeelte in het midden kunnen vervallen, of op zijn minst de onderste helft daarvan.
Klopt, ik had ook twee losse blokjes kunnen gebruiken, of een buisje ertussen. ik zal wat verschillende steunen maken en kijken wat het beste/mooiste is.

Gertjezzz wijzigde deze reactie 22-09-2012 14:02 (180%)
Reden: Kopieer fout met update's |:(

• JakeNL
quote:
Gertjezzz schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:24:
a dat was zeker makkelijker geweest! Als ik dit had geweten had ik die genomen :S Ik moet nog wat, dus ik zal eens even kijken of ik die kan halen. Thanks!
Dit soort dingen worden 'inserts' genoemd, dus als je op bijv. 'M4 insert' zoekt, moet je ze vinden. Er zijn verschillende varianten. Die uitvoeringen met 'stekels', zijn bedoeld om in te persen, wanneer er een soort schroefdraad op zit, schroef je ze vast. Deze laatste zijn overigens wel bestand tegen grotere krachten dan de eerste, die trek je er wat makkelijker uit. Nadeel is wel dat bij gebruik van lijm, je net zo makkelijk je bout + insert eruit draait :'( (een probleempje wat onze afdeling nog even op moet lossen bij een product waar we er honderden per jaar van verkopen)

Voor een leverancier: Kijk bijvoorbeeld eens bij Jeveka. zoek bij 'producten' naar ' Inserts (KATO, Spirol), Stoppen en Assortimenten'. Als je ze opbelt met een mooi verhaal, kan je misschien daar wel een sample of een doosje regelen.

• P47-Thunderbolt
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-01 21:01
Een idee om je luchtverplaatsing beter te krijgen door die balken waaraan hij op gehangen wordt is om plat aluminium te kopen en daarin gaten te boren.
Het zelfde idee als liggers in een vliegtuigvleugel. Plat aluminium wordt ook lichter en sterker door gaten erin te boren. Maar het resultaat is dat je een betere luchtstroom hebt!!

• JakeNL
quote:
turbodai schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:59:
Een idee om je luchtverplaatsing beter te krijgen door die balken waaraan hij op gehangen wordt is om plat aluminium te kopen en daarin gaten te boren.
Het zelfde idee als liggers in een vliegtuigvleugel. Plat aluminium wordt ook lichter en sterker door gaten erin te boren. Maar het resultaat is dat je een betere luchtstroom hebt!!
Pardon, sterker?

In de mechanica zit het zo: buigspanningen lopen vooral langs de onder en bovenflens van een profiel, schuifspanningen lopen door het lijf van een profiel. Aangezien de doorsnede van een profiel voor afschuiving vaak overgedimensioneerd is, kan je zonder al teveel problemen in het lijf van het profiel materiaal verwijderen. Dit heeft weinig consequenties voor de doorbuiging.

Sterker kan dus niet, tenzij de grootste belasting op het profiel zijn eigen gewicht was, dan zou het wel opgaan.

• CrackSlet
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-01 11:23

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

quote:
JakeNL schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:04:
[...]

Pardon, sterker?

In de mechanica zit het zo: buigspanningen lopen vooral langs de onder en bovenflens van een profiel, schuifspanningen lopen door het lijf van een profiel. Aangezien de doorsnede van een profiel voor afschuiving vaak overgedimensioneerd is, kan je zonder al teveel problemen in het lijf van het profiel materiaal verwijderen. Dit heeft weinig consequenties voor de doorbuiging.

Sterker kan dus niet, tenzij de grootste belasting op het profiel zijn eigen gewicht was, dan zou het wel opgaan.
Het zat mij ook dwars toen ik t las ;)
Waarschijnlijk bedoelt ie dat het sterkte/gewicht ratio toeneemt (weinig sterkteverlies t.o.v. veel gewichtsverlies, wat in de aviation inderdaad ongeveer de heilige graal is).

OT: Een erg leuke build, blijf de complete custom builds toch altijd de leukste vind tov de casemods (hoewel daar ook hele mooi van zijn, laat dat duidelijk zijn)
Ik kijk iig ook uit naar de eerstvolgende update!

CrackSlet wijzigde deze reactie 31-08-2012 15:48 (11%)

PSN: FritsBlaasbaard - "As a Titan, I feel personally obligated to stand up for the much-mocked concept of a walking tank."

• joordy
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17-02 11:18
Update ? :D

• floriske.nl
  • Laatst online: 10-02 19:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

quote:
Grrrr 7(8)7. ..... en weer een topic aangeklikt voor niks ;)

Geduld blijft 'n schone zaak :X

Tweakblog - www.floriske.nl

• Gertjezzz
quote:
JakeNL schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:27:
[...]

Dit soort dingen worden 'inserts' genoemd, dus als je op bijv. 'M4 insert' zoekt, moet je ze vinden. Er zijn verschillende varianten. Die uitvoeringen met 'stekels', zijn bedoeld om in te persen, wanneer er een soort schroefdraad op zit, schroef je ze vast. Deze laatste zijn overigens wel bestand tegen grotere krachten dan de eerste, die trek je er wat makkelijker uit. Nadeel is wel dat bij gebruik van lijm, je net zo makkelijk je bout + insert eruit draait :'( (een probleempje wat onze afdeling nog even op moet lossen bij een product waar we er honderden per jaar van verkopen)

Voor een leverancier: Kijk bijvoorbeeld eens bij Jeveka. zoek bij 'producten' naar ' Inserts (KATO, Spirol), Stoppen en Assortimenten'. Als je ze opbelt met een mooi verhaal, kan je misschien daar wel een sample of een doosje regelen.
JakeNL, Super bedankt voor de tip! ik heb er meteen werk van gemaakt, ze zijn erg positief en welwillend, misschien wordt er wel iets gesponsord _/-\o_
quote:
turbodai schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:59:
Is mijn idee ook goed turbodai? :P
quote:
CrackSlet schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:47:
[...]
OT: Een erg leuke build, blijf de complete custom builds toch altijd de leukste vind tov de casemods (hoewel daar ook hele mooi van zijn, laat dat duidelijk zijn)
Ik kijk iig ook uit naar de eerstvolgende update!
Bedankt CrackSlet! is trouwens de eerste keer dat ik dat in een positieve zin zeg! >:) Nou hier istie dan, veel werk verricht al valt er niet altijd veel van te zien, omdat ik wel eens vergeet foto's te maken |:( of het heel erg gedetailleerd is zodat het niet opvalt.. 8)7
quote:
Done, and done... :+
quote:
floriske.nl schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:44:
[...]

Grrrr 7(8)7. ..... en weer een topic aangeklikt voor niks ;)

Geduld blijft 'n schone zaak :X
Ik hoop dat je geduld beloond is.. ;)

Dames en heren, hier de lang beloofde update. Weer veel foto's, en laat ik eerlijk zijn, toch te weinig naar mijn idee. Helaas niet veel meer kunnen laten zien omdat het verf aan het drogen is.. heeft een droogtijd van 12 uur, dus in de tussentijd mooi de gelegenheid om alles te uploaden :+
Helaas zijn mijn weekenden sinds een aantal weken geleden totaal anders dan anders, mede door mijn werk en vriendin ( dat laatste vind ik iets minder erg O-) )

Hier waren we gebleven, 80% van het plexiglas gedaan, tijd om het ophang systeem te fixen.

Never start without a properly packed product.

Zoals jullie wel weten waren de meeste mensen, waaronder ik, niet tevreden met het ophang systeem. het functioneerde wel, maar nam te veel ruimte in beslag zodat de airflow voor 50% al tegengehouden werd door de draag armen. Dit heb ik simpel maar effectief weten op te lossen door gewoon de draag armen in te korten en zodoende 75% - 80% airflow overhoud. een hele verbetering dus :*)

Niks geen moeilijke constructies, gewoon zagen en gaan.

Even bemeten waar het ook al weer zou moeten komen.

Uitgelijnd en wel.

Lijmen maar >:)

Echt super lijm dit, binnen een uur droog en snoeihard! 8)

Even het zicht zoals het mag gaan worden, hopelijk gaan de draag armen niet te veel opvallen als alle hardware aanwezig is. :/

De achterkant, geheel van plexi, hier komt binnenkort de metalen draagarm doorheen.

Genoeg geluld, tijd voor verf.

Nu de lijm droog en uitgehard is is verven een peulenschil.

Het kost ongelovelijk veel tijd om alles glad te schuren. Nu de eerste laag erop zit is het minimaal 12 uur afwachten, waarna er (weer :X) geschuurd kan worden. Alles moet strak! 8) Nu wil ik nog minimaal 2 lagen verven waarna hij zeer waarschijnlijk gespoten wordt. Nog veel wachten dus, ik hoop dat ik in de volgende updates wat verschil kan laten zien met de gladheid ;) Dan moet de camera wel even meewerken :9

Dit was em weer voor vandaag, ik hoop dat jullie ervan genoten hebben. Als er vragen/verzoekjes zijn hoor ik het vanzelf!

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23-02 20:59

Damic

Afwezig soms

pu-hout lijm of welke lijm gebruik je?

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• maks11223344
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21-02 13:26
ik neem aan dat je een kwast gebruikt met verfen of niet? dat kost erg veel werk om weer glad te krijgen je kan beter alles met de roller doen dan heb je het veel sneller glad :)

• CleooelC
  • Laatst online: 24-09-2014
Nice! Keep up the good work

mijn website [CIP]T-Einz!

• Gertjezzz
quote:
Damic schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 15:33:
pu-hout lijm of welke lijm gebruik je?
Ehm, Ik gebruik professionele industrie houtlijm van Bison. maar heb ook Pattex. De industrie series zijn gewoon geweldig. De gele flesjes.
quote:
maks11223344 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:25:
ik neem aan dat je een kwast gebruikt met verfen of niet? dat kost erg veel werk om weer glad te krijgen je kan beter alles met de roller doen dan heb je het veel sneller glad :)
Maks, bedankt voor de tip. maar omdat ik nog niet een roller had, heb ik de eerste laag gewoon met de kwast gedaan, goed opgemerkt ;) Nu ff naar de bouwmarkt geweest en de nodige inkopen gedaan. Nu weer zo strak als maar kan, let maar op.
quote:
Merci CleooelC! :*) Jij bent btw ook goed bezig 8)

Dames en heren, Hier volgen weer een aantal foto's, van het verven. de tweede en derde laag grondverf zit er nu op. Tussen de lagen door heeft de verf minimaal 12 uur droogtijd nodig, dus reken maar uit. Ook heb de gaten voor de Fractal fans gemaakt. Nou tijd voor wat foto's dacht ik.

De tweede laag heb ik maar voor lief gelaten. geen foto's van gemaakt, want ja; dat is allemaal hetzelfde.. :+

Hier een foto die wat overbelicht is. Expres gedaan zodat de oneffenheden van een andere kant belicht worden. al met al vind ik het resultaat netjes. hopelijk de volgende keer de lak verf erop.

Toch niet onopgemerkt gebleven.. Deze rand is gewoon spuuglelijk. Hier ga ik nog wat meer tijd in steken. Je gaat het waarschijnlijk niet zien omdat het plexi ervoor komt en daarna nog de fans, maar toch nu is het gewoon niet netjes.

Aftekenen. meten, aftekenen en meten.

Binnen de lijntje blijven :+

En ja nu kan ik niet meer terug ^^

Ongeschuurd, ongeverfd, en de fans zijn onbevestigd

Dus, wat is er gebeurt? Bijna alles zit in de grondverf. De gaten moet ik nog afwerken. Daarna wordt de case gespoten. De case zelf schiet al aardig op, er zal nog wel wat detail werk gedaan worden maar dat zien jullie vanzelf. Binnenkort dus met de hardware aan de slag *O*

Dit was em weer voor vandaag, ik hoop dat jullie ervan genoten hebben. Als er vragen/verzoekjes zijn hoor ik het vanzelf!

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Morgen de volgende update ? :P

39

• Haribo112
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:32
weet niet of het al gevraagd is, maar je gaat zeker de fans aan de ene kant als intake en de andere kant als outtake gebruiken? Perfecte airflow gaat dat geven, een beetje een windtunnel idee.

• CleooelC
  • Laatst online: 24-09-2014
quote:
Merci CleooelC! :*) Jij bent btw ook goed bezig 8)
aah tnx

het ziet er weer netjes uit

mijn website [CIP]T-Einz!

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23-02 20:59

Damic

Afwezig soms

whoohaa strak.

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• barry457
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-02 14:24
Zo vet dit. Zat hier laatst ook aan te denken, tot ik jouw CM zag.
Blijven we natuurlijk volgen.

En de grondlaag met de roller heeft het goed gemaakt. Ziet er strak uit nu.

• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Ziet er goed uit! Leuke build, recht voor z'n raap en je ziet meteen het nut van een dergelijke build.

Ik ben benieuwd naar de airflow uiteindelijk, je had de fans ook kunnen kantelen richting de binnenkant van de case. Dan staan ze meteen de goede richting op en meer ruimte kost het ook niet.

VILF Gaming

• muppet99
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-02 11:38
Heb jij de lijm ook gecheckt met warmte? Sommige lijm wil zich anders gaan gedragen wanneer deze warm wordt. Zou zonde zijn als je beugels straks weer los komen.

Carpe Diem

• Gertjezzz
quote:
Gheheh, niet te voorbarig hé :P Ik heb ook nog een prive en werk leven maar zal van dit weekend weer een update proberen te plaatsen.
quote:
Haribo112 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:01:
weet niet of het al gevraagd is, maar je gaat zeker de fans aan de ene kant als intake en de andere kant als outtake gebruiken? Perfecte airflow gaat dat geven, een beetje een windtunnel idee.
Ja het is de bedoeling twee fans als in-take en twee als out-blow te gebruiken. Of het de beoogde airflow gaat geven is maar te hopen. Ik heb er vertrouwen in, maar een beetje voorzichtigheid is wel op zijn plaats geloof ik.
quote:
CleooelC schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:20:
[...]

aah tnx

het ziet er weer netjes uit
Np 8)
quote:
Thanks Damic! Ik doe mijn best, als het mijzelf niet bevalt doe ik er direct iets aan en hoop zo het beoogde resultaat te verwerven ;)
quote:
barry457 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 07:40:
Zo vet dit. Zat hier laatst ook aan te denken, tot ik jouw CM zag.
Blijven we natuurlijk volgen.

En de grondlaag met de roller heeft het goed gemaakt. Ziet er strak uit nu.
Merci Barry457! :*) Ja de roller heeft veel goedgemaakt, ik zal het nog heel lichtjes schuren en dan spuiten. Het zal dan nog mooier worden (hopelijk :X ).
quote:
TheNephilim schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:03:
Ziet er goed uit! Leuke build, recht voor z'n raap en je ziet meteen het nut van een dergelijke build.

Ik ben benieuwd naar de airflow uiteindelijk, je had de fans ook kunnen kantelen richting de binnenkant van de case. Dan staan ze meteen de goede richting op en meer ruimte kost het ook niet.
Dankje TheNephilim! Klopt wat de fans betreft. Maar als ik ze gekanteld plaats nemen ze wel plaats voor de zijkanten en dan ook voor het plexiglas. ik wil de ruimte zo goed mogelijk benutten, dus misschien nog een half afgeronde boog aan de bovenkant die de lucht moet richten.
quote:
muppet99 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:48:
Heb jij de lijm ook gecheckt met warmte? Sommige lijm wil zich anders gaan gedragen wanneer deze warm wordt. Zou zonde zijn als je beugels straks weer los komen.
Hmm, hier zeg je wat, eerlijkheid gebied te zeggen dat ik dat helaas niet gedaan heb. Ik hoop dat de case geen tijdbommetje wordt met oververhitte componenten maar als alles in werking gesteld wordt ga ik alles uitvoerig testen. heb verschillende temp sensoren en zal het lijm ook in de gaten gaan houden, Thanx voor de heads-up! 8)

• Gertjezzz

Helaas geen tijd meer in het weekend gehad om echt grote vorderingen te maken. Dus bij deze een mini update. Ik heb de gaten 3 laags geschuurd en geverfd. hier gaat wel veel tijd in zitten omdat alles zo secuur moet. Vind het resultaat wel aardig gelukt.

ZOals je hier heel goed kunt zien is het fineer tussen beide gaten iets los aan het laten. Mede door de verf probeer ik het weer recht te krijgen.

En na de 2e laag verf is dit het resultaat. het fineer is al een stuk netter, zit stevig vast en blijft dat hopelijk ook :X

Voor de beeldvorming. Dit zal het resultaat ongeveer worden. Helaas is de verf nog niet droog hier dus ik heb de fan er zelf even voor gehouden.

Ik ben er nog niet overuit om de binnenkant zwart of juist wit te doen. Met wit zullen de componenten (en oneffenheden) misschien beter te zien zijn, de led verlichting komt denk ik beter uit. Met zwart is het makkelijker fouten wegwerken en geeft een clean en strak resultaat. Dilemma :/

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13:21
Laat je het toch eerst wit en kijk je achteraf of je dat mooi vind? Volgens mij is het makkelijker zwart verven vanaf wit dan andersom :P

• Gertjezzz
quote:
jip_86 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:05:
Laat je het toch eerst wit en kijk je achteraf of je dat mooi vind? Volgens mij is het makkelijker zwart verven vanaf wit dan andersom :P
Ja day is ook mijn idee. De randen van de gaten houd ik sowieso wit, geeft een mooi effect vind ik. 8) Mocht de binnenkant toch te "bright" worden kan het altijd nog zwart :*)

• vdvoort
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
Wat een topmod is dit toch, volg het met plezier! Ik denk dat je het uiteindelijk zwart gaat maken want ik denk dat dan de witte accenten het beste tot zijn recht komen. ;)

• Joenino
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22-02 17:14
Mooie mod. Ps op zwart zie je het stof wel beter zitten :D

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - Asus Strix 970 @ 1478 boost 7800 mem - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

• Gertjezzz
quote:
vdvoort schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:20:
Wat een topmod is dit toch, volg het met plezier! Ik denk dat je het uiteindelijk zwart gaat maken want ik denk dat dan de witte accenten het beste tot zijn recht komen. ;)
Dankje Vdvoort :*) , ik weet het nog niet. Ik zal het eerst even goed wit spuiten en zie daarna of het me bevalt icm led verlichting e.d.. de tijd zal het leren, en eer gaat nogal wat tijd over deze mod/build heen.
quote:
Joenino schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:17:
Mooie mod. Ps op zwart zie je het stof wel beter zitten :D
Thanx Joenino! ;) Dat weet ik, maar daar ben ik nog niet heel benauwd voor. dat kan ik altijd nog weg halen ipv een kleur die mij minder bevalt.

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True