Beste tweakers,
Na het maken van 2 Desks waaronder deze http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1439066 is het nu tijd voor iets anders wederom betreft het hier een scratchbuild maar dit keer wordt het een tower.
Waarom de naam Flipmode is omdat ik het moederbord onder 45 graden ga plaatsen en omdat ik de tower ga voorzien van 2 Koenigsegg deuren.Het water reservoir komt achter het voorfront en de pomp komt ook achter het voorfront.De tower wordt voorzien van een 360 rad en 10x 120mm casefans.Er zijn nog wat zaken die niet op de tekeningen staan maar die komen vanzelf voorbij.
De tekeningen van de tower.
Het materiaal wat ik ga gebruiken zal een combinatie zijn van staal en aluminium en of rvs.De kleur van het geheel heb ik al in mijn hoofd maar naarmate de build vordert kan dat nog veranderen.Het doel is om er alles zo strak en clean mogelijk uit te laten zien.
Hardware :
Proc : i5 750
Mobo : Asus P7P55D
Mem : 8gb corsair dominator 1600c8
Vid : ATI Radeon 4870x2
Sound : Onboard
Hdd 1 : OCZ vertex 2 60gb
Hdd 2 : WD raptor 150gb
Hdd 3 : WD raptor 150gb
Psu : Cooler Master Silent Pro Gold 800W
Cooling :
Pump : Laing DDC-1Plus MCP355 + Bitspower top
Rad : EK Coolstream XTC 420
Res : Custom
Vga : Bitspower black freezer
Cpu : EK Supreme HF
Mem : Bitspower galaxy freezer
Sponsors :

Nu is het tijd om wat werk te gaan verrichten.
Het frame.
Eerst alles maar eens gaan zagen.
Het zaagwerk is voltooid dus nu het samenstellen.Eerst even een opspanning maken om alles haaks aan elkaar te lassen.
Hieronder heb ik nu 4 haakse hoeken gelast die de zijkanten gaan vormen.
De zijkanten.
De zijkanten zijn nu klaar dus kan ik het gehele frame gaan samenstellen.
Het frame is klaar dus nu moeten er nog plaatjes in voor de stelvoeten.De plaatjes zijn voorzien van puntlasmoeren.
De plaatjes heb ik in het frame gelast en het frame heb ik afgewerkt en er tijdelijke stelvoetjes ingeplaatst.
Het frame is klaar en dus nu zijn de custom scharnieren aan de beurt voor de koenigsegg deuren.
De tekeningen van de custom scharnieren in solidworks.
De scharnieren worden op dit moment gemaakt dus tot de volgende update en natuurlijk even wachten op de goedkeuring.
Na het maken van 2 Desks waaronder deze http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1439066 is het nu tijd voor iets anders wederom betreft het hier een scratchbuild maar dit keer wordt het een tower.
Waarom de naam Flipmode is omdat ik het moederbord onder 45 graden ga plaatsen en omdat ik de tower ga voorzien van 2 Koenigsegg deuren.Het water reservoir komt achter het voorfront en de pomp komt ook achter het voorfront.De tower wordt voorzien van een 360 rad en 10x 120mm casefans.Er zijn nog wat zaken die niet op de tekeningen staan maar die komen vanzelf voorbij.
De tekeningen van de tower.
Het materiaal wat ik ga gebruiken zal een combinatie zijn van staal en aluminium en of rvs.De kleur van het geheel heb ik al in mijn hoofd maar naarmate de build vordert kan dat nog veranderen.Het doel is om er alles zo strak en clean mogelijk uit te laten zien.
Hardware :
Proc : i5 750
Mobo : Asus P7P55D
Mem : 8gb corsair dominator 1600c8
Vid : ATI Radeon 4870x2
Sound : Onboard
Hdd 1 : OCZ vertex 2 60gb
Hdd 2 : WD raptor 150gb
Hdd 3 : WD raptor 150gb
Psu : Cooler Master Silent Pro Gold 800W
Cooling :
Pump : Laing DDC-1Plus MCP355 + Bitspower top
Rad : EK Coolstream XTC 420
Res : Custom
Vga : Bitspower black freezer
Cpu : EK Supreme HF
Mem : Bitspower galaxy freezer
Sponsors :

Nu is het tijd om wat werk te gaan verrichten.
Het frame.
Eerst alles maar eens gaan zagen.
Het zaagwerk is voltooid dus nu het samenstellen.Eerst even een opspanning maken om alles haaks aan elkaar te lassen.
Hieronder heb ik nu 4 haakse hoeken gelast die de zijkanten gaan vormen.
De zijkanten.
De zijkanten zijn nu klaar dus kan ik het gehele frame gaan samenstellen.
Het frame is klaar dus nu moeten er nog plaatjes in voor de stelvoeten.De plaatjes zijn voorzien van puntlasmoeren.
De plaatjes heb ik in het frame gelast en het frame heb ik afgewerkt en er tijdelijke stelvoetjes ingeplaatst.
Het frame is klaar en dus nu zijn de custom scharnieren aan de beurt voor de koenigsegg deuren.
De tekeningen van de custom scharnieren in solidworks.
De scharnieren worden op dit moment gemaakt dus tot de volgende update en natuurlijk even wachten op de goedkeuring.
[Voor 17% gewijzigd door paslis op 29-07-2011 08:58]