Hopen dat de volgende update weer snel komt. Vind dit toch wel een bijzondere en mooie case in wording
Als het reservoir niet in het zicht hoeft hoeven er voor mij geen toeters en bellen op maar natuurlijk moet het er wel strak en netjes uitzien.De volgende update komt vanzelfMavamaarten schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:56:
Joepie, een update
Eindelijk iemand die mij snapt, ik vind dat een reservoir er niet fancy uit hoeft te zien, het moet gewoon zijn werk doen. Hij begint stilaan vorm te krijgen... Ik kan al niet wachten tot de volgende update
Bedankt voor je compliment.
Ik denk dat mavamaarten dus bedoeld dat als het reservoir niet in het zicht hoeft dat er ook geen toeters en bellen op hoeven.drBunhead schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:22:
Ben het niet helemaal eens met mavamaarten want ik vind het reservoir er zeer goed en strak uitzien. Lijkt zo uit de fabriek te kunnen komen.
Hopen dat de volgende update weer snel komt. Vind dit toch wel een bijzondere en mooie case in wording
Natuurlijk bedankt voor je compliment.
Bedankt voor je compliment.Blue-Tiger schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:26:
Heerlijke afwerking ook altijd weer, echt een man van het vak!
Net als de rest van de kast ook een hoogwaardige afwerking heeft en er goed uitziet
[ Voor 12% gewijzigd door drBunhead op 25-06-2011 23:56 ]
Op een ander forum werdt me verteld dat een aluminium reservoir geen verstandige keuze was i.v.m corrosie i.c.m koper.Om geen risico te lopen heb ik er voor gekozen om een nieuw reservoir te maken van rvs.Een rvs reservoir gebruik ik ook in mijn desk en ik heb geen last van corrosie.
Ik ben vanmorgen al vroeg naar mijn werk gegaan om een nieuw reservoir te maken.De procedure is hetzelfde dus nu alleen de foto's.

Dit was het weer voor vandaag.
Ik ga het reservoir nog polijsten of lakken maar daar ben ik nog niet over uit.Mini-me schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:11:
Grappig om te zien dat je met aluminium en RVS een vrijwel identiek resultaat kunt boeken. Ga je het reservoir nog polijsten en/of lakken of verwacht je dat er geen verkleuring of corrosie zal plaatsvinden?
Dank je.l3p schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:13:
Erg mooi Pascal, vind RVS zelfs mooier![]()
Zie dezelfde hamer en rolmaat als ik gebruik in mijn werk![]()
Anoniem: 177151
Ziet er allemaal wel superstrak uit.
Het gaat niet om de buitenzijde maar om de binnenkant.De case wordt dus watergekoeld en de radiateur is gemaakt van koper en het reservoir was van aluminium en dat gaat dus inwendig corroderen.Vandaar ik het reservoir nu van rvs heb gemaakt.Anoniem: 177151 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:36:
Moet je de rvs tank niet koud tegen het aluminium monteren, anders helpt het natuurlijk nog niet.
Ziet er allemaal wel superstrak uit.
Gebookmarked, zeker volgen deze! Succes!
Wel nog een vraag - sorry als ik ergens overheen heb gelezen - maar hou je het industriele karater van je materiaal? Dus het aluminium borstelen, of ga je de kast nog een andere finishing touch meegeven?
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Bedankt voor je compliment en betreft het industriele karakter,ik ga waarschijnlijk de case laten poedercoaten.Jeroenimoes schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:55:
Kijk, dit is nu pas vakwerk! Waar veel tweakers hun best doen met de dremel, is paslis bezig met zijn vakkunde! En de kast is ook nog eens super origineel, waarvoor kudos!
Gebookmarked, zeker volgen deze! Succes!
Wel nog een vraag - sorry als ik ergens overheen heb gelezen - maar hou je het industriele karater van je materiaal? Dus het aluminium borstelen, of ga je de kast nog een andere finishing touch meegeven?
Dank je.Pixeltje schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:48:
Wat een werk zeg, ziet er echt goed uit!
Anoniem: 177151
Inderdaad inwendig gebeurt er dan niks. Alleen bij een koude verbinding van de rvs tank op het aluminium zou er corrosie kunnen optreden, weet alleen niet hoe snel zoiets gaat.paslis schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:41:
[...]
Het gaat niet om de buitenzijde maar om de binnenkant.De case wordt dus watergekoeld en de radiateur is gemaakt van koper en het reservoir was van aluminium en dat gaat dus inwendig corroderen.Vandaar ik het reservoir nu van rvs heb gemaakt.
Ik heb het al eerder gemeld, maar bij deze nogmaals.
stijlvol en vakkundig. Met name de beugel voor het mobo tray, op het oog en een beetje meetwerk.
Erg nieuwsgierig naar de verdere vorderingen
Bedankt voor je compliment en die beugel is een proef voor de gehele plaat die in de case komt.Door een proef te maken weet ik nu hoelang de gehele uitslag moet zijn en kan ik er de gaten,fanguards,etc intekenen en dan natuurlijk snijden met de lasersnijder.Sinlath schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:34:
woei.
Ik heb het al eerder gemeld, maar bij deze nogmaals.
stijlvol en vakkundig. Met name de beugel voor het mobo tray, op het oog en een beetje meetwerk.
Hey kerel bedankt voor je compliment en de vorderingen komen natuurlijk.UgotHeinzzd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:08:
U is bijzonder goed bezig, mooie en vakkundige progressie ook!
Erg nieuwsgierig naar de verdere vorderingen
Vandaag weer volop bezig geweest en ik ben weer een eind gevordert.Als eerste heb ik een tekening gemaakt van de binnenplaat en ik heb ook een custom I/O shield getekend.
Snijden maar.

Even uithalen en zo ziet het eindresultaat eruit.

Het I/O shield.

Om te beginnen heb ik de binnenplaat gebogen.

Toen ben ik verder gegaan met het I/O shield te monteren en daarna even zwart gespoten en gemonteerd in de case.

Nu dat klaar is ben ik verder gegaan met de bodemplaat en de topplaat om er gaten in te boren en te verzinken om vervolgens te binnen plaat te monteren.

Gelijk de gaten in de binnenplaat getapt met m4.

Nu dat klaar is kan ik de binnenplaat monteren in de case.

Fits like a glove dus nu de gaten boren en tappen voor het mobo en vervolgens de standoffs monteren.

De ruimte in de achterzijde om mijn voeding,rad,hdd's te plaatsen,

Even het moederbord erin om te kijken hoe het eruit ziet.

Niet slecht al zeg ik het zelf.
Ben erg jaloers op de tools die je tot je beschikking hebt, hoe moeten wij thuismodders hier nou nog tegenop kunnen
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Ga zo door!
Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0
Klopt helemaal.l3p schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:11:
Ik vind het hele concept er al beter uit gaan zien !
Ook een mooi systeem voor op bijvoorbeeld lanparty's.
Dank je.Meelobee schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:32:
wow dat ziet er strak uit
Ben erg jaloers op de tools die je tot je beschikking hebt, hoe moeten wij thuismodders hier nou nog tegenop kunnen
Bedankt voor je compliment.Ik ga eens iets nieuws proberen.Wat je niet op de foto's ziet is dat ik extra hoge standoffs heb gebruikt en ik ga dus de kabels onder het mobo laten lopen dus geen uitsparingen of gaten langs het mobo.Blue-Tiger schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:35:
Jezus wat een vakman ben je toch ook, serieus!Wat ik me wel afvraag, hoe ga je de cablemanagement doen bij bijvoorbeeld de USB-headers en de rest onderaan?
Geen extra gaatjes althans als het lukt wat ik wil.
Bedankt voor je compliment.Chad Chubatcha schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:27:
Heel origineel idee en mooi uitgewerkt, afwerking is echt geweldig!
Ga zo door!
ik denk dat de kabels onder het mobo door gaanBlue-Tiger schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:35:
Jezus wat een vakman ben je toch ook, serieus!Wat ik me wel afvraag, hoe ga je de cablemanagement doen bij bijvoorbeeld de USB-headers en de rest onderaan?
ja, daag.
alleen op foto 17 & 18 steekt die plaat uit aan de voorkant(net zo'n 3hoekje)..
hoort dat zo??
[ Voor 0% gewijzigd door rohaantje op 02-07-2011 22:30 . Reden: typ foutje ]
Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
Idd.Remmes_NT schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:04:
[...]
ik denk dat de kabels onder het mobo door gaan
Dank je en nee dat hoort niet zo maar daar is straks niets meer van te zien.rohaantje schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 22:30:
super werk!!!
alleen op foto 17 & 18 steekt die plaat uit aan de voorkant(net zo'n 3hoekje)..
hoort dat zo??
Bedankt voor je compliment.GNOOM172 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 00:09:
Mooi hoor, ik heb er geen woorden voor! Strak, vakmanschap, ideeen en tools..
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Bedankt voor je compliment FiXel.FiXeL schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:57:
Wauw.... * FiXeL is jaloers op die mooie lasercutter... Het resultaat mag er zeker wezen! Maar zoals gewoonlijk, je levert weer vakwerk af Paslis!
Bedankt voor je compliment en wie weet.Brakkie41 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:09:
Wow, hier nog een stille volger maar wat een vakwerk! Ik zie nu al de mensen op een LAN in de toekomst bij je langskomen en vragen "waar je die case hebt gekocht"

http://www.coolermaster.nl/
Gisteren heb ik een pakketje mogen ontvangen van Coolermaster met daarin een Silent Pro Gold 800W voeding.

Bedankt Marco.
heb dan heel veel mooie ideeen
www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod
Anoniem: 393864
Stage lopen misschien?kier schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:47:
Mooi allemaal weer mate............hmmm als ik die spullen nou is tot m'n beschikking had
(zoals al eerder gezegd) ik al deze tools tot mijn beschikking zou hebben.
trouwens, vraagje hoe ga je die harde schijven etc monteren, ik bedoel ga je daar losse bays voor bouwen? (ik hoop niet dat ik er overheen heb gelezen)
If it ain't broke, don't fix it
Dank je en ja zaterdag/zondag weer een update.Tim_ofzo schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:42:
Veel plezier ermee, mijn ogen kunnen echt geen week meer wachten hoor
Dank je.kier schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:47:
Mooi allemaal weer mate............hmmm als ik die spullen nou is tot m'n beschikking had
Om te leren werken met al die machines moet je wel een hele tijd stage lopen.
Ik heb weinig tijd misschien heeft Kier wel tijd.
Dank je.
Bedankt voor je compliment en toch niet alweer een stagiaire,nog even en ik heb een hele groep.Berreber schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:32:
het wordt steeds maar mooier, en ik vind dat je het echt professioneel en vakkundig doet, ik zou zelf willen dat
(zoals al eerder gezegd) ik al deze tools tot mijn beschikking zou hebben.
trouwens, vraagje hoe ga je die harde schijven etc monteren, ik bedoel ga je daar losse bays voor bouwen? (ik hoop niet dat ik er overheen heb gelezen)
Wat betreft de harde schijven daar heb ik een paar ideeen voor en die zie je vanzelf voorbij komen.
Klasse, ga zo door!
Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB
Mee eensFallenRain schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:52:
Stille lezer meld zich, want dit vakwerk kan niet zonder een complimentje!
Klasse, ga zo door!
Haha, al een hele groep ? ;p
OFFTOPIC: Ik ga waarschijnlijk binnenkort bij een pczaakje in de buurt beginnen,
Bedankt voor je compliment.FallenRain schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:52:
Stille lezer meld zich, want dit vakwerk kan niet zonder een complimentje!
Klasse, ga zo door!
Bedankt voor je compliment.Berreber schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:06:
[...]
Mee eens![]()
Haha, al een hele groep ? ;p
OFFTOPIC: Ik ga waarschijnlijk binnenkort bij een pczaakje in de buurt beginnen,en na mijn havo ict opleiding (waarschijnlijk netwerk en groot-systeembeheerder)
Offtopic : Ik hoop voor je dat het lukt .
Sowieso ga ik deze volgen, werk zelf ook in de metaal. Ik leer er misschien nog wat van.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
dat denk ik wel want kier is zelf ook een top notch modder (vind hem persoonlijk net zo goed als l3p(no offense l3p))
het gaat erg goed met je kast vind ik
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Maar jij bent over de hele wereld zeer beroemdl3p schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:19:
Wacht ff, ik mocht willen dat ik zulke modskills als kier had en dat ik zo kon omgaan met metaal als Pascal

net zoals alle anderen, mooi werk!
ik wil ook iets in de metaal doen, ik ben ook gewoon jaloers op jouw skils!!
[ Voor 38% gewijzigd door thijsco19 op 07-07-2011 13:54 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
zeker een goed ideethijsco19 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:51:
jullie moesten eens met z'n 3e een mod maken, ben benieuwd wat er dan uitkomt.![]()
Dank je en om eerlijk te zijn leer ik nog elke dag ondanks mijn 22 jaar in het vak.Franko P. schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:12:
Wow, pro metaalbewerking skills spotted. Had deze casemod nog niet gezien!
Sowieso ga ik deze volgen, werk zelf ook in de metaal. Ik leer er misschien nog wat van.
Ik mag niet klagen.Supsooi schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:16:
[...]
dat denk ik wel want kier is zelf ook een top notch modder (vind hem persoonlijk net zo goed als l3p(no offense l3p))
het gaat erg goed met je kast vind ik
Ieder zijn ding.l3p schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:19:
Wacht ff, ik mocht willen dat ik zulke modskills als kier had en dat ik zo kon omgaan met metaal als Pascal
Ik doe mijn best.Anoniem: 393864 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:00:
[...]
Maar jij bent over de hele wereld zeer beroemdmaar kier is inderdaad zeer creatief en Pascal is de metaal-master
Dank je en wat houdt je tegen als je er zin in hebt gewoon doen zou ik zeggen.thijsco19 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:51:
jullie moesten eens met z'n 3e een mod maken, ben benieuwd wat er dan uitkomt.![]()
gaat ik ook zekers doen!paslis schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:16:
Dank je en wat houdt je tegen als je er zin in hebt gewoon doen zou ik zeggen.
eerst nog effe een jaartje vmbo. ik heb ook nog geen idee wat ik precies wil gaan doen, je hebt natuurlijk verschillende richtingen.(?)
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Vanmorgen ben ik vroeg vertrokken namelijk om 5.45uur.Tijd om te modden.De 3 fanguards onderin de case zaten me niet helemaal lekker,ik vondt het te druk.

Dan zit er maar 1 ding op en dat is weg ermee.Ik had gewoon een nieuwe plaat kunnen snijden maar ik heb voor de moeilijke weg gekozen.Hieronder heb ik het onderste gedeelte eraf geslepen en het nieuwe deel erop gehecht.

Meteen afgelast en afgewerkt en het resultaat mag er zijn.

Nu dat naar mijn zin is is het tijd om de voeding te gaan plaatsen.De backplate afgetekend en uitgezaagd met de decoupeerzaag.

Vervolgens de gaatjes geboord om de voeding te bevestigen en de voeding in de case geschroefd.

Nu dat klaar is ga ik verder met het lcd scherm wat langs het mobo komt.Hier ga ik de temps en dergelijke op weergeven.Het scherm had ik nog nieuw liggen al een jaartje of 5.

De knoppen in het midden steken uit en die heb ik verwijdert omdat ik de remote ga gebruiken.

Even passen.

Past perfect dus het volgende wat ik ga maken is een bracket om het lcd scherm te bevestigen.
De case zonder de fan guards en met de voeding en het lcd scherm.

Ook weer mooie vorderingen man, het vervangen deel staat een stuk beter zo!
Zit jij aan die doos waar "afblijven" op staat?
[ Voor 43% gewijzigd door GNOOM172 op 09-07-2011 13:10 ]
http://i1092.photobucket....417/perzikdrank/9jul4.jpg
Zo ja, gaat dat wel passen? Het lijkt me namelijk erg smal toelopen daar.
Mooi werk overigens weer, ben nu al erg benieuwd naar de volgende update!
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Ik was er idd vroeg bij en ik vindt het vervangen deel ook een stuk mooier.UgotHeinzzd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:52:
Zozo, jij was er op je zaterdag vroeg bij!
Ook weer mooie vorderingen man, het vervangen deel staat een stuk beter zo!
Bedankt voor je compliment en wat betreft de doos waar afblijven opstaat daar zit mijn laskap in.Elke keer als ik mijn laskap in de kast leg als ik naar huis ga ben ik smorgens mijn doos kwijt vandaar er afblijven opstaat en het werkt ook nog .GNOOM172 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:09:
Mooi en superorigineel! En wat een klasse!
Zit jij aan die doos waar "afblijven" op staat?
Daar komen 92mm fans in want idd 120mm fans gaan niet passen.Franko P. schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:54:
Vraagje, komen er onderin waar je die nieuwe plaat heb ingezet ook fans?
http://i1092.photobucket....417/perzikdrank/9jul4.jpg
Zo ja, gaat dat wel passen? Het lijkt me namelijk erg smal toelopen daar.
Mooi werk overigens weer, ben nu al erg benieuwd naar de volgende update!
Het vervangen stuk oogt inderdaad een stuk rustiger en netter. Ook het schermpje ziet er super uit zo!
* dnbrainwash is jaloers op paslis zijn metaal skills en apparatuur waar hij mee te werk gaat.
Maar als je het in het echt ziet ziet het er nog pak beter uit dan op foto.
Kijk al uit naar de volgende Update ^^

http://www.lamptron.com/
Ik heb een mooi pakketje mogen ontvangen van Lamptron.

CCFL kit 300mm.

4 port CCFL inverter.

Modding tool kit.

CCFL extension cable 300mm.

Flex bright pro.

Vandal resistant switch 19mm.

Case handles CH2.

Fan controller FC8.

Thank you very much Lamptron and specially Maurizio.
Om te beginnen heb ik gisteren een mooi pakketje gekregen van Freezing Hardware.

http://www.freezinghardware.eu/
Weer een boel mooie spullen.

Bedankt Niels.
Vandaag ben ik aan de slag gegaan met de deuren en de rest van de beplating.Ik heb dus 3 uur zitten tekenen en ik ben bijna klaar met de tekeningen zodat het gesneden kan worden.
Ook heb ik een test bench gemaakt zodat ik voortaan mijn hardware kan testen en voorzien van een OS.
Ik had nog diverse onderdelen dubbel van Desk Art en hier heb ik dus een test bench van gemaakt.Dit alles koste me 2 uurtjes incl mat zwart spuiten.

Nu kan ik dus mooi de hardware voor flipmode voorzien van een OS en het lcd schermpje instellen.
dat was totaal 2 uurtjes plus zwart spuiten hoeveel handen heb jij wel niet.
jij bent echt een superman qua snelheid:)
het zou inderdaad een leuk iets zijn als de drie top modders van t.net samen een mod gaan maken(en dan ga ik kijken en leren:))
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
It looks very good mate
[tëstbënch vör pc-pärts]
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 393864 op 16-07-2011 16:26 ]
Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.
Bedankt voor je compliment en ik heb echt maar 2 handen.Supsooi schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:49:
h*ly sh*t wat ben jij goed echt.
dat was totaal 2 uurtjes plus zwart spuiten hoeveel handen heb jij wel niet.
jij bent echt een superman qua snelheid:)
het zou inderdaad een leuk iets zijn als de drie top modders van t.net samen een mod gaan maken(en dan ga ik kijken en leren:))
Dank je kerel en deze was toch echt simpel om te maken.UgotHeinzzd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:20:
Toen je me vertelde dat je even een test bench in elkaar had geflanst, had ik toch wel een wat simpelere uitvoering verwacht!
It looks very good mate
Dat zou wat wezen.Anoniem: 393864 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:23:
paslis IKEA ontwerper worden?
\[tëstbënch vör pc-pärts]
Bedankt voor je compliment.GNOOM172 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:28:
Die testbench is opzich al een mod! Wauwie! Mooi bezig man!
Ik denk dat dat persoonlijk is.Sommige zweren bij demi-water andere gebruiken gewoon kant en klare met een kleur zonder er ooit problemen mee te hebben.daantjer94 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:02:
Wat gebruiken jullie (waterkoelers) trouwens in de loop (naast additieven), Demi-water, gedestilleerd water of bi-dest? Wil ook wel gaan WC'en, en de CM'ers zijn toch wel ervaren mag ik hopen
Bedankt voor je compliment Fixel.FiXeL schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:06:
Mooie testbench idd! Voor 2 uurtjes werk van reservedelen maken is idd een prestatie op zich!
https://erazerbrecht.wordpress.com/
Ik eigenlijk ook niet.
Dank je en ik denk een kilo of 15 nu.

Echt mooi werk wat je verricht! Hier kan ik wat van leren ( werktuigbouwer 4e jaars )
De deuren,front,top en rad plaat zijn gesneden en daar heb ik me dit weekend mee bezig gehouden.Als eerste de gesneden delen.
De bovenplaat.

De frontplaat.

De linker deur.

De rechter deur.

De plaat voor de rad heb ik er meteen in gemaakt.

Omdat ik het aan de buitenkant vrij clean wil houden heb ik rvs m5 draadbussen gebruikt die ik aan de binnenkant van de bovenplaat en deuren ga gebruiken.

Als eerste is de bovenplaat aan de beurt en daar heb ik de draadbussen op vast gelast.

Vervolgens heb ik de gaten op het frame afgetekend en geboord.Het bovenste gat is 9mm en het onderste gat is 6mm.

Toen de gaten binnen in het frame verzonken.

De bovenplaat vervolgens vast geschroefd en afgewerkt.

Natuurlijk komt er onder de bovenplaat nog een stuk mesh maar dat is voor later.Nu verder met de rechter deur.
Even de gaten uitmeten.

Ook in de deur de draadbussen gebruikt en dezelfde gaten in het frame geboord.

De deur vastgeschroefd en afgewerkt.

Nu is dan het front aan de beurt.Het front moet ik wel voorzien van bouten want doordat ik de bovenplaat en de deur heb vastgezet kan ik niet meer bij het front om het vast te schroeven.
De gaten van het front verzonken en de gaten in het frame geboord en getapt.

Nu dat klaar is kan ook het front gepast worden en zo ziet de case er op dit moment uit.

Dit was het dan weer voor dit weekend.Nu ga ik eerst met vakantie dus na de vakantie ga ik weer vrolijk verder.
Echt vakwerk, ik weet uit ervaring hoe lastig het is om de beplating op een frame mooi passend te maken en ik moet zeggen dat dit er wel perfect uitziet
Echt heel mooi zo, KUTGW!
Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0
Echt vakwerk
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Basement Bios ---- Exo-S
Bedankt voor je compliment en het klopt dat het best pittig is om plaatwerk perfect te laten passen op een frame.dutch_warrior schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:34:
Strak, zeer strak.
Echt vakwerk, ik weet uit ervaring hoe lastig het is om de beplating op een frame mooi passend te maken en ik moet zeggen dat dit er wel perfect uitziet.
Bedankt voor je compliment en dat was de opzet om het zo strak mogelijk te maken.Chad Chubatcha schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:52:
Prachtig strak en ingetogen uiterlijk krijgt de case zo, dat zie je niet vaak in het casemodding forum![]()
Echt heel mooi zo, KUTGW!
Bedankt voor je compliment en ik zit nog vol inspiratie.jip_86 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:58:
Dat u vakantie tot nog vele malen meer inspiratie mag leiden![]()
Echt vakwerk
Dank je Alain en ik ben terug dus updates komen er aan.snelleeddie schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:35:
Echt schitterend werk Pascal alleen spijtig dat je nu met vakantie gaat nu moeten we nog langer wachten op een Update.
Dank je en de voorkant blijft zo dus geen drives etc.Siempie schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:05:
Geweldig, man. Heerlijk strak ook. Ga je de voorkant zo laten? Ik hoop niet dat je van plan bent er drives in te stoppen en USB-poorten en alles
Dank je.Mystikal schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:25:
Ziet er zeer strak uit! Je hebt ook goed machines tot je beschikking volgens mij! Doe je goed!
wat voor kleur(en) ga je de kast spuiten of laat je hem gewoon alu?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Nee hoor ik ben al weer terug.snelleeddie schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:50:
super zie er al naar uit dacht dat je 2 of 3 weken weg ging zijn
De kast gaat naar de poeder coater en hij wordt of grijs of zwart.Supsooi schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:55:
mooie vorderingen weer
wat voor kleur(en) ga je de kast spuiten of laat je hem gewoon alu?
Dank je.Pixeltje schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:05:
Die "Fanguards" zijn wel heel tof zo! Nice one!
Vandaag zag ik de kans om er even tussenuit te piepen om de linker deur af te maken.
Als eerste ben ik aan de slag gegaan met het aftekenen van de standoffs.Vervolgens heb ik de standoffs op de deur gelast.

Toen heb ik het frame geboord met aan 1 kant 6mm gaten en aan de andere kant 9mm gaten.De gaten natuurlijk ook meteen verzonken.

Vervolgens heb ik de plaat op het frame van de deur gemonteerd en afgewerkt.Dit is het resultaat.

Het volgende wat ik moet maken is een mooie handgreep om de deur te openen.Ook moet ik de deur voorzien van een stuk plex.
Samenvatting van wat er nog moet gebeuren.
1- Handgreep maken
2- Plex window
3- Hdd bracket maken
4- De deur en top voorzien van Mesh
5- case feet maken
6- Plateau maken voor de pomp
7- Fan plate voor 3 120mm casefans
Dan kan ik gaan beginnen met de verlichting en de waterkoeling dus er is nog genoeg werk voordat de case naar de poeder coater kan.
Ik ben echt verliefd op het perfect rechthoekige design, geen belachelijke uitsteeksels, gewoon pure pracht !
Android developer & dürüm-liefhebber
Hier hoef ik niets meer aan toe te voegen!Mavamaarten schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:38:
Ik ben echt verliefd op het perfect rechthoekige design, geen belachelijke uitsteeksels, gewoon pure pracht !