Acties:
  • 0Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

[Cip] S-5

Ja daar ben ik weer. Gnoom is uit de verhuis drukte en is de laatste maanden weer erg aan het verzamelen geweest om maar weer eens iets volstrekt ongekends in Casemodding land te ontwikkelen. Na de Apple G5  i5, de befaamde Tjernobuild en My Mac Pro begin ik weer met een casemod die zijn weerga niet kent.

1.-Waarom; Tja waarom, omdat Casemodden gewoon leuk is, leuk om andere op ideeën te brengen en leuk om van andere tweakers ideeën te gebruiken.

2.-Waarom dit; Tja waarom eigenlijk, niemand ziet dat ding ooit terug. Ze staan weliswaar lekker in mijn huiskamer of bij de kinderen te pruttelen . Ik ben niet echt het type dat er alle shows mee afgaat. Ik show mijn “skills” op Tweakers en op Hackintosh zodat iedereen het beste eruit kan plukken.
Maar misschien komt daar nog verandering in.

3.- Waarom de naam S-5; Oude tweakers onder ons die de militaire dienstplicht hebben moeten ondergaan waren over het algemeen sterk verdeeld over de term; S-5. Als je namelijk het stempel S-5 kreeg werd je verwijderd uit de selectie om militair te worden. Aspirant militairen die echt het leger in wilde waren doodsbang om met een S-5 afgekeurd te worden…. Je spoorde dan niet helemaal. Je moest in die tijd alleen maar te zeggen dat je in de Sinai, In mijn tijd de ultieme uitzending naar het buitenland, dat je graag Arabieren voor hun kop wilde knallen en je kon onverrichter zake weer huiswaarts keren… met een S-5 in je militaire paspoort.

4.- Juist! De naam S-5; Ik heb mezelf voorgenomen dat in Nederland tijdens de zoekopdracht S-5 je als eerst hit mijn casemod te zien krijgt. Niet een Audi s5 of Wikipedia met de uitleg dat S-5 staat voor ABOHZIS, oftewel hoog gescoord op geestelijke instabiliteit.

5.- S-5; S-5 is volgens mij weer de enige juiste benaming van deze mod. Ik spoor sowieso niet en de 5 s-en staan voor; - Super, Silent, Silver, Sandwich, Station. Ik kan deze benaming altijd veranderen. Ook zit ik al te denken om de afkorting van ABOHZIS te vertalen, maar daar ben ik nog niet uit.

6.- Termijn; ik denk dat ik er ongeveer een jaar over zal doen om het systeem te laten werken en af te ronden.

7.- De belangrijkste componenten en de belangrijkste zaken die zullen ontbreken.
The do’s
- Apple Imac of mini mac geïntegreerd.
- Waterkoeling volledig uit aluminium
- 2 systemen apart te schakelen en te bedienen
- Stil en ook echt bijna stil, zoemen mag nog net
- MacOsX en W 7
-
The Don’ts
- Nooit meer elektronische waterkoeling besturing (lees Aquaero)
- Nooit zonder een HD activity led
- Nooit meer een onzichtbaar reservoir

8.- what’s in my box.
Men neme een Lian Li PC-70 serverkast, groot genoeg om van alles te herbergen. Men gaat op verzamelwoede en met dank aan vele medetweakers waaronder; rschepers, Vaporized, mezstah, RwinG en vele anderen heb ik een aardige verzameling aan onderdelen.

9.- de Sponsors.
Een niet onbelangrijk deel van mijn investering wordt gedragen door enkele sponsors.
Met trots kan ik enkele sponsors nu al van naam noemen;

Allekabels.nl voor het leveren van de complete bekabeling, verloopstukken, verlichting en dergelijke.
Martijn alvast bedankt!

Freezing Hardware voor enorm veel aluminium “grut” en de noodzakelijke adviezen. Niels alvast bedankt! More to come! :9

Coolermaster; Voor het leveren van enkele fans, erg leuk ook omdat Coolermaster niet uit de weg gaat dat ik een Lian Li kast als basis zal gebruiken. Bedankt Marco! 8)

Ik ben nog bezig met mijn trouwe sponsor vanaf het begin. Bjorn, ik hoop dat ik je mee kan krijgen. _/-\o_

http://i930.photobucket.com/albums/ad145/GNOOMsphotos/s5%20sponsors/slaklogokopie.jpg

Slaktechniek, voor het te zijner tijd lasersnijden en graveren. Bedankt Vincent! :z

Degene die ik nog niet echt van naam kan noemen is Gigabyte. Ik ben druk bezig om de managers aldaar te triggeren maar dat wil nog niet erg vlotten. Met zo’n 250.000 clickers van de afgelopen casemods moet het toch uiteindelijk lukken, niet dan? Joost, please please please! ^)

10. Laten we maar gaan starten.
In mijn jacht op onderdelen heb ik beslag weten te leggen op (alweer) een pompunit van een Apple G5. Daar zit een DDC pomp in.

Zo komt het dan bij mij binnen, eigenlijk best wel mooi zo'n unit.

De onderkant met de processors laten iets heel anders zien, zware lekkage;

Maar toch, jammer om te slopen, ik wil de pomp en radiator gebruiken!

Na een kwartiertje is de pomp los van de unit. Bij deze Liang zit een gat in de onderkant, hieronder zat namelijk een drukreservoir verscholen.

Met wat epoxylijm de gaatjes dichtgemaakt;

Na wat drogingstijd, kijken of de pomp wel wil werken, nieuwe wasbak, nieuwe kansen;

Zo de pomp is gereed. Die kan weer even de kast in.

Ik wil natuurlijk, afgezien van al het andere speciale, wel nog iets moois er in verwerken. Gebaseerd op een al wat oudere film.

Wie het weet mag het zeggen >:)

In ieder geval tot smurfs, even in afwachting van goedkeuring.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

In behandeling :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GNOOM172
Dank je wel, ik zal het tweakerwaardig gaan uitvoeren O-) .. wat dat ook mag betekenen. 8)7

In afwachting van uw beslissing verblijf ik. _/-\o_

• GNOOM172

Deel 1: De kast waar alles in past.....

Na 3 Apple kasten veredelt te hebben is het nu tijd voor de premium kandidaat voor ATX kasten; Lian Li.

Komende tijd maar even kijken of de kwaliteit aan dezelfde eisen kan voldoen als van de Apple.
In ieder geval ga ik weer eens de 2e hands markt op om een kast te scoren;

Via MP >:) weer een leuke aankoop kunnen doen. Een oude PC-70 kast. Groot genoeg om hopelijk mijn wensen te verwezenlijken.

De Kat, genaamd Boef, is er nog niet helemaal van overtuigd wat hier nou mee de bedoeling is. Voor hem zou het wel een leuke kattenbak kunnen zijn.

De kast heeft jaren dienst gedaan als server. Met op wat kleine beschadigingen na kan ik hier prima mee uit de voeten. Nu de zijkappen er maar af;

Het heeft iets weg van een doorzon woning op het zuiden.

Genoeg ruimte...

Wat ik al in de vorige post vertelde, ik wil een zichtbaar reservoir. Het moet geen kermis worden maar ik wil wel zien of mijn water niet aan de kook is. :9~
Een jaar of 7 geleden had Sony met zijn Vaio pc's wel bijzonder mooie kasten. Daar zat een doorkijk in. Dat wil ik dus ook gaan doen. -1 voor beperking ruimte. 8)

Mijn kleurstelling word wel aluminium met zwarte details. Aluminium behuizing en waterkoeling en zwarte details. Om het aanzicht wel mooi te houden aan de voorkant heb ik van een tweaker ook een front van een PC-50 kunnen overnemen;

Die is een stuk kleiner maar wel met dezelfde breedte maten en bevestiging. Hebbes. Leuk dat ik er ook meer bij kreeg. Iedereen heeft vertrouwen in me, als ik eenmaal in de mail bekend maak dat de giveaways weer geshowd zullen worden in mijn casemod;

Verder nog opzoek naar zo'n klepje voor de DVD/CD, ook gevonden;

Ach en als je aan het zoeken bent kom je ook meteen zo'n HD unit tegen;

Eigenlijk zou ik kunnen beginnen... maar ik wacht even op toestemming.. _/-\o_

Tot Smurfs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Toestemming. Succes met weer een build :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 19:24
+1 voor oldskool lian li kast, deze gaan we volgen!

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-05 01:26

kauko12

No risk, No fun

Ik vond je andere Case mods al geniaal! Hoop dat deze weer zo wordt. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 12:02

l3p

www.^.nl

Zeker volgen ! :9

L3p - HF - PC - HT - MK - PV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-04 01:04
Dat wordt weer een mooi project, maar waarom moest je die sony case nou posten, dat ding is übervet! Daar gaan m'n spaarcentjes!

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiXeL
niekje87 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:59:
Dat wordt weer een mooi project, maar waarom moest je die sony case nou posten, dat ding is übervet! Daar gaan m'n spaarcentjes!
Zelf bouwen? Love vaio, heb zelf 2 laptops gehad van sony, maar voor de prijs kan je iets beters halen wat er iets minder goed uitziet.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 17:30

naaitsab

Si vis pacem, para bellum

Deze gaat ook weer met smacht gevolgd worden :D

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 14:04
you're so fly like a ....S-5? wat is de naam van de film, ziet er best goed uit

succes met de build is dat trouwens een andere kat?

ja, daag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GNOOM172
Jawel, ik ben weer binnen, ThanX Ferry! _/-\o_
niekje87 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:59:
Dan moet je wel oud ;) geld hebben, hij is al jaren geleden van de markt verdwenen. ;w
Remmes_NT schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:51:
you're so fly like a ....S-5? wat is de naam van de film, ziet er best goed uit

succes met de build is dat trouwens een andere kat?
En Remmes, goed gezien, dit is kat nr 2, deze hebben we van de oude buren meegekregen :+ toen we gingen verhuizen. Hij was toch al bij ons ingetrokken en moet zich nu aan de nukken van zijn baas aanpassen. Dus alleen eten :Y) als ie zich wil laten zien bij mijn casemod 7(8)7

Tja hoe heet deze film toch; "wie het weet mag het zeggen".

[Voor 26% gewijzigd door GNOOM172 op 30-05-2011 22:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:38
Die Vaio is echt een goed uitgangspunt voor een superstrakke kast. Wat een top idee. Die kast=Hebbon!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-05 14:19

Singular1ty

EV Evangelist

Hey super, een nieuwe Gnoommod! Ik heb zelf ook 2 van die G5 pompen hier, inclusief drukreservoir. Jij hebt de boel dichtgelijmd, maar heeft zo'n drukreservoir geen toegevoegde waarde dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naaitsab

naaitsab

Seroo schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:38:
Die Vaio is echt een goed uitgangspunt voor een superstrakke kast. Wat een top idee. Die kast=Hebbon!
Staat er eentje in de UK te koop op ebay vanaf 350,- maar de kast is erg klein dus airflow is naadje als ik de foto's van een chinees forum bekijk :'( tis een Vaio VGC-RC series kast ;)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GZFan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:16
Je legt de lat wel hoog, door die VAIO erbij te halen. Wát een kast! :9~
Ervan uitgaande dat die van jou nog mooier wordt: Je bent het volgen waard! 8)

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1 > Samsung A52s 5G

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 09:49

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Leuk! Veel succes wederom!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-05 15:32

ToCuS

It begins in the brain!

Klinkt goed.. ben zeer benieuwd..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [Remmes]
iemand even de naam van die film raden zodat ik em kan downloaden XD

ja, daag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:30

superwashandje

grofheid alom

Contact!
leuke film leuke mod leuk topic. volgen!

edit: ik wist welke film het is vanaf frame 2 maar het duurde ff voordat ik er weer op kwam, toen ik dat ding zag draaien wist ik het weer :)

[Voor 76% gewijzigd door superwashandje op 31-05-2011 13:15]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [Remmes]
superwashandje schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:41:
Contact!
leuke film leuke mod leuk topic. volgen!

edit: ik wist welke film het is vanaf frame 2 maar het duurde ff voordat ik er weer op kwam, toen ik dat ding zag draaien wist ik het weer :)
koekje voor jou

ja, daag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

Je ts valt me tegen gnoom :N Maar ik moet 'm gewoon weer volgen, 't is allemaal puur instinctief. Succes! :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2022
Ik wil natuurlijk, afgezien van al het andere speciale, wel nog iets moois er in verwerken. Gebaseerd op een al wat oudere film.

filmpje

Wie het weet mag het zeggen >:)

In ieder geval tot smurfs, even in afwachting van goedkeuring.
zoiezo. dat draai ding....
dat zou zo tegek zijn!!! _/-\o_

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GNOOM172
Blue-Tiger schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:09:
Je ts valt me tegen gnoom :N Maar ik moet 'm gewoon weer volgen, 't is allemaal puur instinctief. Succes! :Y)
Heel even offtopic, wat bedoel je precies met "ts"? :S Teamspeak? TimeSharing? TeringSmurf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
offtopic:
topicstart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kier
  • Laatst online: 27-10-2022
Gnoom is in da house, succes en khou je in de gaten ;)

www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod

Acties:
  • 0Henk 'm!

• topaj
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:47
Deze gozer lukte het maar niet om een S5 te krijgen _/-\o_
YouTube: ‪Tribute to Klinger‬‏

Dit wordt weer een top mod, net zoals de andere mods van gnoom.
KUTGW

Groeten

• Asphiax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-02 11:09

Asphiax

" Will I Dream ... "

Hey, deze nog niet gezien, volgen dus !

ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs

• GNOOM172
Asphiax schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 00:40:
Hey, deze nog niet gezien, volgen dus !
Thanx Allemaal, Maar ik kan toch echt niet aan sommige andere modders tippen.

Deel 1; Verzamelwoede voor een grote, grote kast.

Volgens mij heb ik nog nooit zo veel verschillende sponsors gezien in een mod. In ieder geval niet in één van mijn vorige mods.

Zoals viel te lezen in de TS (oftewel topicstarter) zal ik er wel een dik jaar overdoen. Het wordt geen build from scratch het wordt een build out of my brain. Ik weet ongeveer wat er in moet gaan passen. Ik weet ook ongeveer wat het wordt. Maar de totale uitwerking, daar heb ik nog geen idee van. Alhoewel, de Vaio kast is wel erg mooi en dat zou ik wel kunnen nameken... wel mooier natuurlijk. 8)

Wat moet er nog meer in? Het systeem wordt een dual, dual boot, hardware en softwarematig. Maar daarover later meer. Eerst maar beginnen met werkzaamheden waarvan ik zeker weet dat ze moeten gebeuren.

Na veel en prettig contact met "alle kabels.nl" kwam er afgelopen week een volgepropte doos binnen.

Daar zit eigenlijk een heleboel in. Van supersterk dubbelzijdig tape tot S-ata kabels, USB 3 verlengkabels, 220 volt aansluitingen, mini sata aansluiting en een led ... lamp?

Jawel, en CK (Casemod Kat) is er als de brandweer bij;

Leuk zo'n dop van een laserlamp;

Weg dop;

En dan nog de ledlampdingesgedoe;

Ik weet nog niet waar ik hem in kan zetten maar het is best wel leuk;

Ja toch?

In ieder geval; Martijn, Hartstikke bedankt!

In mijn speurtocht kwam ik nog meer tegen, ik verraad wel meteen mijn opzet, maar dan ben ik in ieder geval de eerste;

Ik had het net over dual, dual boot. Je hebt tegenwoordig wel cloudcomputing, virtual machines, maar dan moet je computer het wel doen. Nu heb ik er wel een stuk of 7 in huis staan maar die worden regelmatig door anderen gebruikt. Dus, ik maak "gewoon" 2 computers in 1 behuizing. Dat is niet voor het eerst, zelfs de Thermaltake Mozart volgens mij kan ook makkelijk 2 moederborden huisvesten... maar een Imac?

Maar 5 centimeter dik. Dat gaat hopelijk passen. Het enige nadeel van dit exemplaar is dat het beeldscherm strepen vertoond. Een veelvoorkomend euvel dat Apple zelfs nog wel kosteloos zal repareren. Maar ik zal Steve Jobs de extra kosten besparen, ik heb het scherm toch niet nodig. :+

Hij werkt in ieder geval wel;

Snel genoeg om als thuiswerkplek te fungeren. Ik wil wel weten of deze Imac de laatste versie van MacOsX kan draaien;

no problemo;

Da's heel mooi, het 1e systeem draait zonder problemen MacOsX 10.6.7

Beginnen jullie al enig idee te krijgen? :9

Tot smurfs weer,

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:41
Nice! Jammer dat het nieuwe 10.7 besturingssysteem niet zal gaan draaien op de iMac gezien het feit dat alleen Core2Duo system en hoger zullen worden ondersteund. :(

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-05 08:13
k5052 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 06:54:
Nice! Jammer dat het nieuwe 10.7 besturingssysteem niet zal gaan draaien op de iMac gezien het feit dat alleen Core2Duo system en hoger zullen worden ondersteund. :(
Simpele google-opdracht bied de uitkomst:

http://www.appletips.nl/o...-op-een-core-duosolo-mac/

Goed koper is duurder dan slecht koper

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GNOOM172

Deel 2; Back to my roots

Jawel, we zijn er weer. Dik een half jaar na mijn verhuizing heb ik het wel voor elkaar dat ik iets meer plek heb om wat te knutselsmurfen in de schuur. Eerst maar uit een andere berging mijn verzamelde spullen gepakt.

Al een half uur bezig om alles bij elkaar te zoeken. Van harde schijf brackets tot en met 3 radiators. En nog eens een extra front, genoeg om mijn fantasieen te botvieren;

En wil je een beetje kunnen knutselen moet je dus wel onderdelen hebben. Meteen maar 2 kasten. De grote en de kleine;

En een hotswapbay;

Ik weet bijna niet waar ik moet beginnen... :*) Dan maar met die afzichtelijke pootjes. Ik heb ruimte nodig aan de onderzijde. De Lian li wieltjes zijn nou niet mijn keuze, en die "uitstekende" voetjes ook niet.

En eindelijk naar lange tijd kan ik weer beginnen. Meteen maar goed voor mezelf gezorgd met een lekkere werkbank;

Meteen de kast maar kaal gemaakt;

Doorzonkast, ik heb hem nog niet helemaal leeg maar ik weet in ieder geval wel wat er uit moet;

En dan, back to my roots. Lekker gaan zagen aan de achterkant die de PSU en 2 fans kon vasthouden. Wat heerlijk toch zo'n Lian Li kast met allerlei losse onderdelen.

Aangezien er 2 voedings aansluitingen moeten komen, 1 voor de PC en 1 voor de Imac begonnen met het maken van 1 algemene aansluiting. Het mag geen kermis worden aan de achterkant.

Jawel, ik kan het nog;

Zo komt ie dan ter zijner tijd aan de achterkant van de kast;

Tijdens het zagen kwam ik weer op 300 nieuwe ideeen,

tot de volgende keer,

Tot smurfs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Poeh hee dat word weer een leuk project, heel veel succes! 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [Remmes]
GEFELI!!! :P

ja, daag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 20:06

TimvH

Kletsmajoor

OEH LEUK, GNOOM MOD _/-\o_ (Waar blijft die Yay smiley?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 393864
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Het begin is al strak! Dat gaat nog wat worden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Singular1ty schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 00:08:
Hey super, een nieuwe Gnoommod! Ik heb zelf ook 2 van die G5 pompen hier, inclusief drukreservoir. Jij hebt de boel dichtgelijmd, maar heeft zo'n drukreservoir geen toegevoegde waarde dan?
Nog eventjes om mijn vraagje opnieuw te stellen :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GNOOM172
Singular1ty schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:36:
[...]

Nog eventjes om mijn vraagje opnieuw te stellen :X
Ohh sorry, even je vraag niet gezien en ik dacht hem al beantwoordt te hebben. De watergekoelde Apples hadden onder de pomp het reservoir zitten. Het koelsysteem was gesloten en het drukreservoir zorgde ervoor dat de mogelijke drukverschillen (door koude of hitte) vereffend werden. Als je de pomp los gebruikt heb je dus het reservoir in de pomp niet nodig.

• GNOOM172

Deel 3: Small Apple

Vandaag even de tijd gehad om het binnenste van de Imac te gaan bestuderen. Ook meteen even kijken of het echt klopt dat de TFT defect is en niet de videokaart. Gelukkig heb ik een prachtige site gevonden met 1000 en 1 oplossingen en tutorials voor de Apple knutselsmurfen onder ons; http://www.ifixit.com/Device/iMac_Intel_17%22

En dus niet allerlei knutselmanuals voor een Imac, maar alle series van Apple staan erop. Dat had ik eerder moeten weten. Scheelt een hoop tijd.

Ik ben maar begonnen met de uitleg van ifixit, hun foto's zijn ook mooier dan de mijne. :+
En je moet maar net weten hoe je zo'n kast open krijgt;

Maarja, als je alles weet, is het wel makkelijk.
Het lijkt zo simpel op de foto maar je hebt er wel 2 paar handen voor nodig.

En dan komt het zoeken naar de schroeven, gelukkig is deze manual zeer behulpzaam;

Ja, zo simpel is het nou;

En dan zie je ineens waarom de Apples toch wel erg mooie apparaten zijn. Je kan er niets aan upgraden maar er is wel over nagedacht. Het is een kruising tussen een laptop en all in one en computer;

Overal zitten er wel beveiligingen op voor temperaturen of het ontbreken van onderdelen. Zal een extra aangesloten scherm het doen terwijl de ingebouwde TFT eruit gesloopt is?

Yes, hij doet het. Geen gepiep of protest. Alleen het "aan"lampje op het frontpaneel blijft branden, da's mooi meegenomen.
Wat een heerlijk samengeraapt zooitje is het toch: :F dat het kan werken en nog stil is ook
Met bleutooth, airport, firewire, webcam en microfoon;

De harde schijf en de 2 speakers zijn eigenlijk de dikste onderdelen. De schijf gaat zeker wijken naar een hotswapbay. Voor de speakers verzin ik nog wel iets.

Die witte dingen aan de onderkanten zijn de speakers, ze geven nog verbluffend goed geluid ook zeg.

Meten is weten. Ik denk dat ik rekening moet houden met minimaal 5 cm inbouwdiepte.

De harde schijf en slot-in DVD speler/brander krijgen een andere plek. Dat scheelt weer inbouwhoogte;

Ik denk dat ik de inbouwdiepte terug kan brengen naar 4 cm.

Ik heb nu een basis om langzaam te beginnen om ruimte te gaan maken in de Lian Li kast. Da's leuk!
Dat gaan we de volgende keer doen.

tot smurfs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 17:14
*bookmark! iedere gnoom mod is een goede mod.. KUTGW

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 263922

Oppassen geblazen met die kleine tijger, dadelijk ben je nog meer kwijt :P
Deze mod ga ik zeer zeker volgen, vooral vanwege de beperkingen kwa ruimte waar je tegen aanloopt, zeer interessant!

KUTGW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naaitsab

naaitsab

Leuk om te zien, staat zon apparaat beneden ;)
Wel weer typish Apple dat de hele pc uit elkaar moet om een hdd te wisselen/upgraden :X

Ben weer benieuwd wat je er aan gaat knutselen :)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GNOOM172

Deel 4: Beurse Apple.

Een Apple van niet ver van de Gnoom, om maar even in de spreekwoorden te blijven hangen. Ik ben nu dik 1,5 week bezig geweest om de gesloopte Apple weer tot leven te krijgen nadat ik hem had uitgebouwd.
Hij was zo mooi.

Ik heb toch wel meer als een stuk of 100 moederborden ingebouwd, nooit al teveel problemen gehad. Maar een moederbord is waarschijnlijk anders dan een Logicboard... :'(

Na netjes de voeding los gemaakt te hebben;

De rest van de onderdelen van het frame af te hebben gehaald;

Daarna het frame uit de behuizing te hebben verwijderd en alle onderdelen weer terug te hebben geplaatst;

Is er totaal geen leven meer te bekennen. De Apple "tikt" nu ook bij de 220 volt aansluiting. Na veel gegoogle blijkt dat dat weleens een lekkende condensator te kunnen zijn. Dus eerst maar even testen met alleen de voeding erop aangesloten;

De foto is slechts ter illustratie. Ik kijk wel beter uit met het alumniumfolie. Maar hoe dan ook. Geen leven meer.

Jammer maar helaas. Apples kunnen weinig hebben. Ik denk dat de voeding stuk is gegaan. Ik was met een mazzeltje aan deze Imac gekomen. Helaas eindigt zijn leven bij mij.

Ik wil hoe dan ook 2 standalone PC's in één kast onderbrengen. Ik ben de afgelopen week getroffen door 6 trojan virussen en heb de PC ook nodig voor mijn 24/7 werk. Ik had nog een werkloze HP dc7800 small form factor in de kast staan. Dan gaat dit systeem opgeofferd worden tot 2e pc.

Het voordeel van een HP is; Al heb je 3 jaar onder het stof en vocht staan... hij werkt gewoon! 8)

Hij ziet gewoon het Apple toestenbord en er zijn meer surprises....

Er zit een slot in voor Bleutooth of wireless lan. Ik ben even de naam kwijt van hoe dat slot heet maar het komt mij bekend voor....;

Jawel, de Airport adapter uit de Imac past hierin. Ik mis alleen nog bleutooth. Maar door de steun van "allekabels.nl" heb ik een mini Bleutooth USB adapter ontvangen, ThanX

Nu nog even proberen of ik nog meer kan adopteren vanuit de kapotte Imac...

Jawel! De slotin DVD brander werkt ook gewoon onder Windows en wordt direct herkend;

Dus al met al, valt de schade nog mee. Nu de uitdaging om de HP onder te brengen in de Lian Li.

Dat gaan we de volgende keer weer meemaken.

Tot Smurfs,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 12:02

l3p

www.^.nl

Can't wait :P

L3p - HF - PC - HT - MK - PV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat gaat lekker daar! :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiXeL
Goed bezig! 8)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:52
Gaat die Airport wel werken zo zonder de bekabeling eraan? Of hoe ga je dat bewerkstelligen? Want nu zit je zonder antenne, of niet soms?

Gaat er goed uitziet denk ik, kan niet wachten op het eindresultaat! :)

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

Pixeltje

Woo-woohoo!

Gnoom-mod! _/-\o_ Feescht gegarandeerd ;)

Bookmarked! :)

PS: Is het niet mogelijk om een andere voeding te gebruiken voor je iMac? Vond het wel een gaaf idee.. V&A advertentie misschien?

[Voor 52% gewijzigd door Pixeltje op 20-06-2011 15:12]

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ziet er goed uit. Heb zelf ook wel eens zitten denken om een Mac en een PC in 1 kast te doen, hardwarematig, maar verder dan denken kwam het niet door gebrek aan kennis/geld/tijd/handigheid etc.

in ieder geval:

Bookmarked!

KUTGW

• Sylistar
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-03 20:08
Yeeh @ Gnoom!

ziet er veel belovend uit. en ik kan zo al een paar toepassingen vinden voor die ledlamp gedoe ;)
ben benieuwd, succes verder!

• GNOOM172

Deel 5; Sandwiched ;)

Ik ben druk bezig om de eerste S, van de 5 S-en gestalte te geven; Sandwich.

Mijn Imac kon ik niet meer repareren, gelukkig heeft een andere tweaker (sebastius) de onderdelen van mij overgenomen en heeft er weer enigzins leven uit gekregen. Ik ben altijd positief dus geef er ook maar weer een positieve draai aan. De verstofte, nog snelle, ultra small form factor HP 7800 mag tzt gaan Hackintoshen. Alle componenten moeten voldoen. Nu moet ie als reserve PC nog een onopvallend plekje krijgen.

De imac was ongeveer 4 centimeter. Hoe dik is de HP?

Ook lekker 4,8 centimeter, het kan weer net. Ik wil er ook voor zorgen dat deze G5 in ieder geval de komende jaren mijn "main" PC wordt. Dus wat ik er ook mee doe, hij moet upgradable blijven. Wat doe je dan.
Dan komt er gewoon een 2e moederbordframe in.

Hier het E-Atx frame van de grote Lian Li;

tjop, tjop en de brackets zijn verdwenen;

Even een stukje eruit om te zorgen dat de 2 usb aansluitingen naar de achterkant uitsteken;

Gaatje erin voor de luidspreker;

Even tussendoor kijken of het allemaal wel gaat passen, zie de 2 moederbordframes vlak achter elkaar;

Doorkijk vanaf de bovenkant naar beneden met het E-atx frame;

Zo weer even terug naar het gat voor de luidspreker;

Nu het mini moederbord erop;

Het past ook echt weer net (niet):

De cpu koeler is het hoogste, die raakt net (niet) de onderkant van het andere frame;

Nu op jacht naar een stille koeloplossing voor de cpu. Met 4 centimeter kan ik niet echt geluidloos koelen. Mocht dit niet gaan werken dan komt er een waterblock op. In ieder geval is de achterkant weer lekker strak;

Nu in afwachting tot mijn Sponsor, Freezing Hardware die wat goodies op gaat sturen. _/-\o_

Tot smurfs.

Even on/off topic. Ik wil met een continue spanning van 12 volt een servo laten werken. Nadat de 12 volt weer stopt dat de servo dan weer terug gaat. Hebben jullie daar simpele ideeen voor of moet ik als A-elektronicus terug vallen op Conrad?

[Voor 16% gewijzigd door GNOOM172 op 24-06-2011 00:15]

• FiXeL
Valt allemaal niet mee om dat allemaal in te bouwen zeg! Maar je bent iig goed bezig. Voor je servo idee ben ik een tijdje terug deze pagina tegengekomen: http://www.epanorama.net/circuits/servo10v.html

Dat is een schema waarmee je een servo kan sturen met 0-10 volt. Ik had zelf een ideetje om deze dan aan te sturen met een T-balancer en de maker ervan gemailed of het ook op 12 volt kon. Volgens hem moet je dan de 100K weerstand vervangen voor 120K en dan zou ie geschikt moeten zijn voor 12 volt.

Mn 3D printer blogje..

• Pixeltje
  • Nu online

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dat moederbord van die HP lijkt niet echt gelukkig in die positie, of is het vertekening van de foto oid? Verder weer goed bezig, is altijd leuk om mods van jou te volgen :)

• GNOOM172
FiXeL schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 00:03:
Valt allemaal niet mee om dat allemaal in te bouwen zeg! Maar je bent iig goed bezig. Voor je servo idee ben ik een tijdje terug deze pagina tegengekomen: http://www.epanorama.net/circuits/servo10v.html

Dat is een schema waarmee je een servo kan sturen met 0-10 volt. Ik had zelf een ideetje om deze dan aan te sturen met een T-balancer en de maker ervan gemailed of het ook op 12 volt kon. Volgens hem moet je dan de 100K weerstand vervangen voor 120K en dan zou ie geschikt moeten zijn voor 12 volt.
Dan moet je nog wel steeds verstand hebben om zoiets te maken. Bij mij geven weerstanden altijd licht als ik dan iets aansluit. :(
Pixeltje schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:22:
Dat moederbord van die HP lijkt niet echt gelukkig in die positie, of is het vertekening van de foto oid? Verder weer goed bezig, is altijd leuk om mods van jou te volgen :)
Ik zal wat meer ruimte maken op mijn werkbank zodat ik wat betere foto's kan schieten... En de HP kan toch zoveel hebben. Die dingen staan van mozambique tot aan de Noordpool dus volgens mij kan ie het Nederlands klimaat wel doorstaan...ook als ie klem zit. })

• Pixeltje
  • Nu online

Pixeltje

Woo-woohoo!

GNOOM172 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:31:

Ik zal wat meer ruimte maken op mijn werkbank zodat ik wat betere foto's kan schieten... En de HP kan toch zoveel hebben. Die dingen staan van mozambique tot aan de Noordpool dus volgens mij kan ie het Nederlands klimaat wel doorstaan...ook als ie klem zit. })
Waar je absoluut een punt hebt ;) Ging mij ook meer om de doorbuiging van het bord tussen de spacers aan de onderkant. Das een flinke bocht die het bord daar maakt en dat zal voor korte tijd wel goed gaan maar als er sporen breken in de PCB ben je mooi in de aap gelogeerd.

offtopic:
Wie dat spreekwoord ooit bedacht heeft moet nasty hobby's hebben gehad

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 09:41
ga je de voeding van de HP ook inbouwen?

• GNOOM172
Pixeltje schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:13:
[...]

Waar je absoluut een punt hebt ;) Ging mij ook meer om de doorbuiging van het bord tussen de spacers aan de onderkant. Das een flinke bocht die het bord daar maakt en dat zal voor korte tijd wel goed gaan maar als er sporen breken in de PCB ben je mooi in de aap gelogeerd.

offtopic:
Wie dat spreekwoord ooit bedacht heeft moet nasty hobby's hebben gehad
De stand van het "kromme" moederbord komt door de cpu koeler. Normaal gesproken draaien de schroeven van de koeler rechtstreeks in de onderplaat. Daar moet ik nog even wat op vinden. Ik wilde eerst kijken of het allemaal wel paste. 8)
__REMCO__ schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:13:
ga je de voeding van de HP ook inbouwen?
De voeding van de HP wordt ook onzichtbaar geplaatst. Daar later meer over. ;w

• GNOOM172

Deel 6; Klemvast

Ik kreeg een tip om het moederbord toch maar proberen recht te trekken. De CPU koeler trekt het hele moederbord krom. Het lijkt wel een pannekoek. :?

Het was niet alleen het gedeelte bij de CPU, maar ook gewoon het gehele bord, het zit maar met 5 schroeven vast. Dan maar nieuwe gaten maken voor de CPU bevestiging.

Nu maar kijken of ik hem een beetje recht kan trekken;

Dit is uiteindelijk veel beter. Hij is nog iets doorgezakt maar minder dan eerst.
Nu maar bezig met de bevestiging van het moederbordtray en het moederbord.
Het stelt ook niks voor zo'n bordje. En gaat deze ooit stuk dan kan er zo een nieuwe in.

Alle noodzakelijke gaten overgenomen van het moederbord naar de kast toe;

Even de kast in de motregen naar buiten genomen, dan is het allemaal iets beter te zien;

De tray is gefixeerd met 3 verzonken schroeven.
Het zou allemaal moeten passen, de onderste rail is voor het "hoofd"moederbordtray;

De rand is een vast gedeelte van de kast, hiervoor komt nog de verdere afwerking. In ieder geval komen de USB aansluitingen voldoende naar buiten;

Nu de hoofdtray er maar inschuiven;

Jawel, het past weer precies!;

Het kan natuurlijk net, maar de ruimte is meer dan voldoende. Het past gewoon en valt bijna niet op, even een bovenaanzicht;

En natuurlijk heb ik rekening gehouden met de zijkant. De bevestiging loopt precies langs het moederbord en loopt niet aan.

Nog even een foto van de koeler. Er is precies een millimeter of 3 over. _/-\o_

Tot smurfs weer,

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat ziet er weer leuk uit. :D Jammer alleen dat je moederbord zo krom word getrokken.

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 17:58

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Gaaf :o En hoe bevalt het daar prima in je nieuwe huis, nu weer verder modden he? :D

• Fid3lity
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

Dus... Hier moeten 2 systemen in komen? Ik begreep er eerst al even geen zak van :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:01
Superleuke mod! 2 pc's in één is wel een erg leuke opgave.
Wel erg jammer van de mac z'n voeding, kan je niet iemand vinden om die te fixen?

Anoniem: 30136

Dit wordt weer een bookmark!

Je zou voor de koeling voor je achterste bord voor zulke fans kunnen kiezen. Maar of ze stil zijn :X

Waterkoeling is denk ik een elegantere oplossing, al mis je dan alsnog de airflow voor de overige componenten.

• Fusioxan
  • Laatst online: 30-05 09:54
Je zou anders ook van onder naar boven een airflow kunnen maken. Lijkt mij het verstandigste, want om de CPU alleen passief te laten koelen is (volgens mij) niet het verstandigste wat je kan doen. Mijn idee is dus dat je in de gehele ruimte waar je 2de mobo zit, een airflow te laten creëren die van onder naar boven gaat. :)

• GNOOM172
Anoniem: 30136 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 00:06:
Dit wordt weer een bookmark!

Je zou voor de koeling voor je achterste bord voor zulke fans kunnen kiezen. Maar of ze stil zijn :X

[afbeelding]

Waterkoeling is denk ik een elegantere oplossing, al mis je dan alsnog de airflow voor de overige componenten.
Ik heb nog 2 van deze "joekels" liggen. Misschien ga ik dat eerst proberen voordat ik overstap op een extra waterloop. Of misschien wel een combi maak van 1 waterloop met 2 pompen en 2 pc's.
Joopieboy schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:07:
Dat ziet er weer leuk uit. :D Jammer alleen dat je moederbord zo krom word getrokken.
Bord staat alweer redelijk recht.
DJ-Visto schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:41:
Gaaf :o En hoe bevalt het daar prima in je nieuwe huis, nu weer verder modden he? :D
Modden kan veel beter in dit huis. Ik heb veel meer ruimte in de schuur. :+
Drucchi schreef op zondag 26 juni 2011 @ 10:08:
Superleuke mod! 2 pc's in één is wel een erg leuke opgave.
Wel erg jammer van de mac z'n voeding, kan je niet iemand vinden om die te fixen?
Iemand heeft de Imac weer aan de gang gekregen met een losse andere ATX voeding. Ik ben nu echter verder aan het gaan met de HP, die is sneller en er kan ook Hackingtosh op.
Fusioxan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 00:52:
Je zou anders ook van onder naar boven een airflow kunnen maken. Lijkt mij het verstandigste, want om de CPU alleen passief te laten koelen is (volgens mij) niet het verstandigste wat je kan doen. Mijn idee is dus dat je in de gehele ruimte waar je 2de mobo zit, een airflow te laten creëren die van onder naar boven gaat. :)
De airflow gaat van midden in de kast naar achteren. Zo lopen ook de koelribben van de CPU koeler. Ik ga wel wat met aluminium prutsen... een soort airduct maken.

Om toch even in de Formule 1 te blijven.... er komt ook DRS in.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=c2D4pmr6gVE]

• [Remmes]
ga je ook nog KERS gebruiken ?XD

[Voor 30% gewijzigd door [Remmes] op 30-06-2011 09:10]

ja, daag.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:25
En HANS :D

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• GNOOM172
Remmes_NT schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:09:
ga je ook nog KERS gebruiken ?XD
Zat ik ook aan te denken, ik kan er wel een accu inzetten voor het serieuze overklokken. 8)
HANS staat voor? :?

• karsw84
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
Head And Neck Support - Is dat zwarte ding dat ze aan hun helm hebben zitten wat op hun schouders en onder hun gordels door gaat.

• GNOOM172

Deel 7; First steps in DRS by GNOOM

Het is weer weekend en tijd om te knutselsmurfen.
Afgelopen week kwam er een bestelling binnen van de "Wehkamp voor mannen" :9 oftewel Conrad.

Ik liet vorige keer al zien dat ik een bepaald idee had maar er nog niet helemaal uit was hoe ik dat zou moeten doen. Met mijn :( -kennis van elektronica, maar wel de ideeen is het er na ruim zoeken en informatie inwinnen gelukt.

Gnoom's eerste stappen in elektronica in de vorm van een bestelling bij Conrad.
Eerst maar de bestelling bekijken;

Het was weer even grabbelen in de hoop alles te vinden. :9

Whats in the box;
Een servo voor modelauto's met een trekkracht van 3 kg
Een servo tester die de uitslag van de servo kan instellen
Een temperatuur gestuurd relais met een regelbereik van -10 tot 100 graden.

Met dit alles kan ik aan de slag om te kijken of mijn plan werkt. Maar dan ineens komen de tegenslagen.
Ik ga ineens weer erg ver terug in de tijd, de tijd van;

Jawel, de temperatuursensor is in de vorm van een bouwpakket geleverd..

Uiteindelijk moet het dan dit worden zoals op de foto. De foto was meer mijn gebruiksaanwijzing dan de originele bijgevoegde.... ik begreep er geen 8)7 van. Wat betekenen de goude strepen op die condensators, oh nee, weerstanden. Want dat stond weer niet in de beschrijving. Wel kleuren maar verder niets, en zit er een plus of een min aan??? |:(

Maar na een halfuur lekker prutsen heb ik een waar elektronica bouwpakket gemaakt;

Ik zal maar eerst uitleggen wat eigenlijk de bedoeling is. Er komen aluminium lamellen in de bovenkant van de kast te zitten. Staat de kast uit dan zijn de lamellen gesloten, geen last van stof en geen last van een lelijke kast. Als de computer aan staat en hij krijgt het een beetje warm dan openen de lamellen zich om te zorgen dat de 2 radiatoren boven hun warme lucht kwijt kunnen. Er komt ook een achteruitgang dus als de temp niet hoog genoeg is blijven de lamellen gesloten. _/-\o_
:) Hahahaha, weer de eerste in compurtermod land. :) (proud to be me)

Eerst maar even een proefopstelling maken. Alles wordt gevoed met 12 volt gelijkspanning. Heerlijk makkelijk dus.

Tijd voor een filmpje van de proefopstelling;

Het werkt in ieder geval. We kunnen weer verder gaan met de rest... 8)

tot smurfs

• darrock
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11-2019
Wat een geweldig idee die lamellen!
Al zou ik zelf het met een knopje dien (dan kun je er leuk mee spelen) *open* *dicht* *open**dicht*
al is die temp meter ook wel erg stoer

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
Zeuh, dat wordt vet met die temp sensor & lamellen, ik kijk met smart uit naar het resultaat :D

• naaitsab

naaitsab

GNOOM172 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:21:
Ik zal maar eerst uitleggen wat eigenlijk de bedoeling is. Er komen aluminium lamellen in de bovenkant van de kast te zitten. Staat de kast uit dan zijn de lamellen gesloten, geen last van stof en geen last van een lelijke kast. Als de computer aan staat en hij krijgt het een beetje warm dan openen de lamellen zich om te zorgen dat de 2 radiatoren boven hun warme lucht kwijt kunnen. Er komt ook een achteruitgang dus als de temp niet hoog genoeg is blijven de lamellen gesloten. _/-\o_
*O* Vet idee man :)

if (!coffee) {
Work = false; }

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-05 23:23
GNOOM172 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:21:
Het spijt me. Wel gaaf, maar niet de eerste
http://hacknmod.com/hack/...ic-air-vents-for-cooling/

[Voor 17% gewijzigd door frickY op 02-07-2011 09:13]

• GNOOM172
Ik heb me rot gezocht naar iemand die dit mogelijk al eerder in een casemod had verwerkt. Dus kon ik tot nu toe even met de eer strijken. ;)

Leuk dat je het hebt gevonden. De uitvoering zal bijna hetzelfde zijn.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-05 11:49

F.West98

Alweer 14 jaar hier

gaaf! die werkt met een arduino...
* F.West98 krijgt inspiratie om dat ook te doen met zijn arduino in zijn casemod

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Pixeltje
  • Nu online

Pixeltje

Woo-woohoo!

pssst! Bas z'n knutselblog: iMac tot leven gewekt!

Hij heeft je iMac gefixed!

Leuke update weer trouwens, electronica blijft mooi spul ;) Doe je trouwens ook dat de stand van de kleppen kan worden geregeld door de temperatuur? Als het 30 graden is halfopen en bij 40 graden helemaal open? En ga je nog kijken of je dat heerlijke geluid van die servo een beetje kunt dimmen? Verder natuurlijk een supergaaf idee!

[Voor 37% gewijzigd door Pixeltje op 02-07-2011 16:20]

• GNOOM172
F.West98 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 16:07:
[...]

gaaf! die werkt met een arduino...
* F.West98 krijgt inspiratie om dat ook te doen met zijn arduino in zijn casemod
Het kan natuurlijk ook met een aquaero, die heeft ook een relais om bij te hoge temp het systeem uit te zetten.
Pixeltje schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 16:14:
pssst! Bas z'n knutselblog: iMac tot leven gewekt!

Hij heeft je iMac gefixed!

Leuke update weer trouwens, electronica blijft mooi spul ;) Doe je trouwens ook dat de stand van de kleppen kan worden geregeld door de temperatuur? Als het 30 graden is halfopen en bij 40 graden helemaal open? En ga je nog kijken of je dat heerlijke geluid van die servo een beetje kunt dimmen? Verder natuurlijk een supergaaf idee!
Ik weet het, hij heeft hem van mij overgenomen. Ik heb te weinig verstand van electronika om het tot een goed einde te brengen. En de Imac is zo gevoelig, 1 keer netjes uitbouwen en hij werkt niet meer... ;w
Ik ga overigens echt niet de standen laten veranderen bij verschillende temperaturen, daar heb ik te weinig kaas van gegeten :? en de controller is dan niet de juiste. ;(

• [Remmes]
als je dat doet blijft het ding toch heen en weer flipperen als je temps een beetje schommelen..XD
i like the idea

ja, daag.

• GNOOM172
Remmes_NT schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:03:
als je dat doet blijft het ding toch heen en weer flipperen als je temps een beetje schommelen..XD
i like the idea
Ik kan er nu ook al leuk mee spelen. De controller reageert direct op hogere temp (instelbaar) en de tijd van terugval als de controller weer onder de gekozen temp komt is ook instelbaar. Dus ik kan flipperen of deinen als de Titanic *;

• GNOOM172
Deel 8; eerste bestelling Freezing Hardware binnen.

Niels, bedankt weer voor de goodies.

Zoals jullie misschien in mijn eerdere casemodes hebben gezien ben ik nogal een vreemde fans fetisjist. IK heb nu weer een partij Aerocooler fans op de kop weten te tikken. De eerste 15 zijn gearriveerd. 8)

Eerst maar even de doos.

En ja hoor, onze knutselkat is er weer als eerste bij. Meteen ook maar het "duurste" water meebesteld... een krat bier is goedkoper. Ik hoop dat de adviezen van Niels straks niet voor niets zijn. De waterloop bestaat straks vooral uit aluminium. 8)7

Verder had Niels van Freezing Hardware nog een complete aluminium handel aan cd/dvd brackets voor Lian Li kasten, hebbuh!

Nu ik de fans binnen heb kan ik me weer lekker uit gaan leven. We beginnen dan maar met de backplate. Gemaakt uit een zijkant van een Lian kast;

Na wat simpel zaagwerk;

Na heel veel passen, meten, zagen, schuren, vijlen (heel veel) zijn alle front aansluitingen voor de HP passend in de achterzijde gemaakt.

Ik heb voor de onderste backplate een zwaar stuk aluminium gebruikt uit de Lian Serverkast. Ik ben het nog niet eens met die rare fanguards. Dus de zaag er maar in.

De fans komen wel beter uit maar ben het er nog niet mee eens.

Dit laten we maar even liggen totdat ik op betere ideeen kom. Dan verder met de bovenste 2 fans, als ik het goed had opgemeten moet het allemaal net passen;

Yepperdepep. Dat past maar ziet er niet uit. De buiten en binnenkant moeten strak zijn. Dan maar, zo Appleminded als ik ben, wat gaatjes boren..... de eerste 200 - 1:

Ja, hoe krijg je dat nou netjes voor elkaar... ik heb natuurlijk een prima mal in de vorm van het frontpaneel van de Lian;

Dus snel maar het missende gat erbij gemaakt en verder met nog eens een stuk of 70 gaatjes;

Da's beter. Ik krijg het toch voor elkaar om de achterkant strak te krijgen;

Dat brengt mij meteen weer op een idee om de slot in drive van de Imac te intergreren in de HP. Build from nothing. Alhoewel, de HP heeft al een hd en dvd drive steun... maar nu de hoogte terugbrengen op 50 mm.

How low can you go;

Meteen maar even tussendoor kijken of alles nog wel werkt, de slot in drive is 6 mm gezakt.

Hoe vaak hebben we tegenwoordig eigenlijk nog een dvd speler nodig.. alleen om opnieuw het besturingssysteem erop te zetten en de drivers mocht het niet lukken om in één keer de usb en lan driver aan de gang te krijgen. Dus de slot-in komt voor deze reserve pc aan de achterkant. Nu ik toch even op het aanrecht mijn testbench had opgezet kwam ik tot de ontdekking dat ik misschien ook wel de bestaande cpu fan kan gebruiken.

Ik denk dat ie net te groot is, hij mag namelijk niet hoger zijn dan de cpu koeling;

Hij is net een paar millimeter te hoog....

Wat scheelt het nou, een mm of 4... dan maar weer aan de gang met oplossingen, het boren uit de losse pols heb ik nu toch wel in de gaten;

Tjop, vijl en schuur;

Verlagen en kijken of het nu past in de case;

Kan weer precies >:)

De fan moet maar even wennen aan zijn kleine uitvoer ruimte;

En de slot-in is helemaal op zijn plek;

toch?

Ik denk dat ik maar weer verder ga met gaatjes boren...

Tot smurfs.

• kier
  • Laatst online: 27-10-2022
Nu ik zit voor te bereiden op mijn nieuwe mod kan ik mooi alle worklogs volgen, en moet zeggen Gnoom........wat een boel gaatjes, maar ziet er weer top uit.
Heb jij mischien nog alu 5.25 afdekkingen over die ik evt kan overnemen, ben op zoek naar deze voor m,n PC-65

www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod

• Pixeltje
  • Nu online

Pixeltje

Woo-woohoo!

Haha held, zeventigduizend gaatjes boren uit de losse hand, kan ook alleen bij Smurfmods of niet ;) Mooi werk weer!

• GNOOM172
kier schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:52:
Nu ik zit voor te bereiden op mijn nieuwe mod kan ik mooi alle worklogs volgen, en moet zeggen Gnoom........wat een boel gaatjes, maar ziet er weer top uit.
Heb jij mischien nog alu 5.25 afdekkingen over die ik evt kan overnemen, ben op zoek naar deze voor m,n PC-65
Een heleboel gaatjes..... 8)7

Ik weet niet of ik wat overhoudt van die 5.25 afdekkingen, die komen namelijk ook bovenin te zitten, ik hou je op de hoogte. Sterker nog, volg mij maar...

• paslis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-07-2021
Ik ben benieuwd naar de vorderingen maar voor nu boor ze zou ik zeggen. :)

• stardusk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04-2021
TopicStart

Mooie kat BTW, en succes.
Ik ga deze volgen

[Voor 70% gewijzigd door stardusk op 06-07-2011 19:02]

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:50
heeft deze kast niet een beetje dat wat je wil maken met die lamellen enzo? pricewatch: Aerocool Xpredator Black Edition misschien dat je hier wat inspiratie weg kunt halen?

• GNOOM172
paslis schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:52:
Ik ben benieuwd naar de vorderingen maar voor nu boor ze zou ik zeggen. :)
Ik bent lekker aan het boren, krijg er Popeye armen van. :)
stardusk schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:02:
TopicStart

Mooie kat BTW, en succes.
Ik ga deze volgen
Dank je wel, voor de complimenten voor de kat, ik zal het doorgeven. d:)b
gerjaknut schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:49:
heeft deze kast niet een beetje dat wat je wil maken met die lamellen enzo? pricewatch: Aerocool Xpredator Black Edition misschien dat je hier wat inspiratie weg kunt halen?
Precies, ik zag ook al dat bijna alles al eens is uitgevonden..Ik ben in de verkeerde eeuw geboren. :?

Anoniem: 354516

Een eeuw geleden waren er nog geen computers, dus dan had je nu grammafoonspelers zitten te modden...

alles ziet er trouwens goed uit, maar die gaatjes.... respect man, daar zou ik het geduld niet voor op kunnen brengen.

• [Remmes]
doet me denken aan de Cygnus X1, wat een pracht pc is

(alleen deze bewegen niet, maar zit er echt prachtig uit)

[Voor 16% gewijzigd door [Remmes] op 07-07-2011 09:55]

ja, daag.

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10-2022
Ah heerlijk als je er weer een week te laat achter komt dat Gnoom weer aan een mod begonnen is! altijd weer fantastisch om een dik uur lang post na post door te spitten!! :)

*boboboboookmarked

Incompl te

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Ja die lamellen zijn tof, en wow, wat een mooi werk heb je weer verricht. Alienware had helaas al iets met bewegende lamellen in een aantal van z'n kasten ben ik bang, neemt niet weg dat het gewoon een hele stoere feature is.

*volgt met vernieuwde aandacht*

• GNOOM172
Anoniem: 354516 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:23:
Een eeuw geleden waren er nog geen computers, dus dan had je nu grammafoonspelers zitten te modden...

alles ziet er trouwens goed uit, maar die gaatjes.... respect man, daar zou ik het geduld niet voor op kunnen brengen.
Ik was overigens toen al bezig om een Philips platenspeler aan te passen. Net als een B&O speler met "tangentiale" grammafoonarm. O-) Zoiets maar dan anders;

Maarja, toen hadden ze nog geen digitale camera's, dus eigenlijk was ik toen al aan het knutselsmurfen... 8)
ArnoAG schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:21:
Ah heerlijk als je er weer een week te laat achter komt dat Gnoom weer aan een mod begonnen is! altijd weer fantastisch om een dik uur lang post na post door te spitten!! :)

*boboboboookmarked
ThanX voor de aandacht, ik hoop je te blijven boeien.
Singular1ty schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:28:
Ja die lamellen zijn tof, en wow, wat een mooi werk heb je weer verricht. Alienware had helaas al iets met bewegende lamellen in een aantal van z'n kasten ben ik bang, neemt niet weg dat het gewoon een hele stoere feature is.

*volgt met vernieuwde aandacht*
Ik zal kijken wat ik er van ga maken. :z

• GNOOM172

Deel 9; Willy de Wesp

Het is zaterdag, dus weer tijd even een gaatje gevonden om weer verder te gaan met de gaatjes.

Hier waren we vorige keer gebleven. Het bovenste gedeelte van de achterkant;

Met veel pas- en meetwerk ook meteen de uitsparingen gemaakt voor het moederbord met PCI sloten en I/O panel. Ik verwacht toch echt niet meer als 4 pci sloten te gebruiken.

Dan de onderkant nog waar de 2 fans zijn geplaatst, dat vindt ik niet helemaal super. Weet je het nog:

200 gaatjes verder;

In ieder geval is de achterkant nu wel mooi. Ik mis alleen nog de DVD uitsparing van de 2e pc.

Wat vliegt er nu weer rond in mijn schuur.... Willy de Wesp! Knal met het "blik" van de stoffer en blik. Hahahahaha, hebbes. Alleen kan ik hem niet meer vinden.... AUW, !#*@$#$%!@#$)!@#_$ ;( ;( ;(
De wesp is in mijn T-shirt gekomen. Hij heeft me nog gestoken ook. Auw. Maar nu heb ik hem wel....

Uhm, ik zal nog even wat totaal foto's maken, heb een beetje teveel last van die steek op mijn rug. Morgen maar weer verder met de DVD sleuf.

een stuk of 500 gaatjes. geboord, gevijlt en van binnen afgebraamd.

Genoeg airflow starks... hoop ik.

Tot smurfs, auw,

• Pixeltje
  • Nu online

Pixeltje

Woo-woohoo!

heb een beetje teveel last van die steek op mijn rug. Morgen maar weer verder met de DVD sleuf.
Ben je allergisch voor wespen? :( Anyway, ziet er weer goed uit kerel!

• paslis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-07-2021
Dat gaat de goede kant op.Ik ben benieuwd naar de volgende update.

• GNOOM172
Pixeltje schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:32:
[...]

Ben je allergisch voor wespen? :( Anyway, ziet er weer goed uit kerel!
Nee gelukkig niet, Dus na een uurtje ging het wel weer.
paslis schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:59:
Dat gaat de goede kant op.Ik ben benieuwd naar de volgende update.
Het gaat steeds mooier worden.... 8) .. we gaan weer even snel door;

Deel 10; achterkant is voor dit moment klaar.

Na de "verschrikkelijke" pijn doorstaan te hebben kon ik het toch niet laten om verder te gaan. De steek trok vrij snel weer weg en als ik eenmaal bezig ben met iets wil ik het ook afmaken! 7(8)7

Ik ben doorgegaan met de sleuf voor de DVD speler in de achterkant. Als ik dat eenmaal gedaan heb dan kan ik de achterkant for the time being even laten voor wat het is.

Laten we maar gewoon maar wat totaal shots doen.

Past weer precies!

4 pci sleuven in het zicht is voldoende;

Vanaf binnen naar buiten, achter de tray zit de andere verstopt:

Shot vanaf de voorkant;

Shot vanaf midden boven;

Ik was nog even vergeten nog 2 fans te monteren. Met 6 fans voldoende airflow... hoop ik.

Ja toch?

Even met de zijkant en bovenkant erop;

Nu hebben jullie een beetje indruk hoe het er ongeveer uit gaat zien aan de achterkant.

Tot smurfs,

• Mavamaarten
  • Laatst online: 18:55

Mavamaarten

Omdat het kan!

K*twespen, ik haat ze :9
Alles (maar vooral de achterkant) ziet er in elk geval al errug goed uit !
Met het internet hier duurde het ongeveer een 10 minuten om de plaatjes van je laatste update te kunnen bekijken... Gelukkig was het het wachten waard :D Ik kijk uit naar de volgende update!

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiXeL
Gaat lekker zo... Beterschap met de wespesteek... :( Je boekt al weer lekker vooruitgang, KUTGW!!

Mn 3D printer blogje..

Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee