[Cip] S-5
Ja daar ben ik weer. Gnoom is uit de verhuis drukte en is de laatste maanden weer erg aan het verzamelen geweest om maar weer eens iets volstrekt ongekends in Casemodding land te ontwikkelen. Na de Apple G5 i5, de befaamde Tjernobuild en My Mac Pro begin ik weer met een casemod die zijn weerga niet kent.
1.-Waarom; Tja waarom, omdat Casemodden gewoon leuk is, leuk om andere op ideeën te brengen en leuk om van andere tweakers ideeën te gebruiken.
2.-Waarom dit; Tja waarom eigenlijk, niemand ziet dat ding ooit terug. Ze staan weliswaar lekker in mijn huiskamer of bij de kinderen te pruttelen . Ik ben niet echt het type dat er alle shows mee afgaat. Ik show mijn “skills” op Tweakers en op Hackintosh zodat iedereen het beste eruit kan plukken.
Maar misschien komt daar nog verandering in.
3.- Waarom de naam S-5; Oude tweakers onder ons die de militaire dienstplicht hebben moeten ondergaan waren over het algemeen sterk verdeeld over de term; S-5. Als je namelijk het stempel S-5 kreeg werd je verwijderd uit de selectie om militair te worden. Aspirant militairen die echt het leger in wilde waren doodsbang om met een S-5 afgekeurd te worden…. Je spoorde dan niet helemaal. Je moest in die tijd alleen maar te zeggen dat je in de Sinai, In mijn tijd de ultieme uitzending naar het buitenland, dat je graag Arabieren voor hun kop wilde knallen en je kon onverrichter zake weer huiswaarts keren… met een S-5 in je militaire paspoort.
4.- Juist! De naam S-5; Ik heb mezelf voorgenomen dat in Nederland tijdens de zoekopdracht S-5 je als eerst hit mijn casemod te zien krijgt. Niet een Audi s5 of Wikipedia met de uitleg dat S-5 staat voor ABOHZIS, oftewel hoog gescoord op geestelijke instabiliteit.
5.- S-5; S-5 is volgens mij weer de enige juiste benaming van deze mod. Ik spoor sowieso niet en de 5 s-en staan voor; - Super, Silent, Silver, Sandwich, Station. Ik kan deze benaming altijd veranderen. Ook zit ik al te denken om de afkorting van ABOHZIS te vertalen, maar daar ben ik nog niet uit.
6.- Termijn; ik denk dat ik er ongeveer een jaar over zal doen om het systeem te laten werken en af te ronden.
7.- De belangrijkste componenten en de belangrijkste zaken die zullen ontbreken.
The do’s
- Apple Imac of mini mac geïntegreerd.
- Waterkoeling volledig uit aluminium
- 2 systemen apart te schakelen en te bedienen
- Stil en ook echt bijna stil, zoemen mag nog net
- MacOsX en W 7
-
The Don’ts
- Nooit meer elektronische waterkoeling besturing (lees Aquaero)
- Nooit zonder een HD activity led
- Nooit meer een onzichtbaar reservoir
8.- what’s in my box.
Men neme een Lian Li PC-70 serverkast, groot genoeg om van alles te herbergen. Men gaat op verzamelwoede en met dank aan vele medetweakers waaronder; rschepers, Vaporized, mezstah, RwinG en vele anderen heb ik een aardige verzameling aan onderdelen.
9.- de Sponsors.
Een niet onbelangrijk deel van mijn investering wordt gedragen door enkele sponsors.
Met trots kan ik enkele sponsors nu al van naam noemen;
Allekabels.nl voor het leveren van de complete bekabeling, verloopstukken, verlichting en dergelijke.
Martijn alvast bedankt!
Freezing Hardware voor enorm veel aluminium “grut” en de noodzakelijke adviezen. Niels alvast bedankt! More to come!

Coolermaster; Voor het leveren van enkele fans, erg leuk ook omdat Coolermaster niet uit de weg gaat dat ik een Lian Li kast als basis zal gebruiken. Bedankt Marco!

Ik ben nog bezig met mijn trouwe sponsor vanaf het begin. Bjorn, ik hoop dat ik je mee kan krijgen.

Slaktechniek, voor het te zijner tijd lasersnijden en graveren. Bedankt Vincent!

Degene die ik nog niet echt van naam kan noemen is Gigabyte. Ik ben druk bezig om de managers aldaar te triggeren maar dat wil nog niet erg vlotten. Met zo’n 250.000 clickers van de afgelopen casemods moet het toch uiteindelijk lukken, niet dan? Joost, please please please!

10. Laten we maar gaan starten.
In mijn jacht op onderdelen heb ik beslag weten te leggen op (alweer) een pompunit van een Apple G5. Daar zit een DDC pomp in.
Zo komt het dan bij mij binnen, eigenlijk best wel mooi zo'n unit.
De onderkant met de processors laten iets heel anders zien, zware lekkage;
Maar toch, jammer om te slopen, ik wil de pomp en radiator gebruiken!
Na een kwartiertje is de pomp los van de unit. Bij deze Liang zit een gat in de onderkant, hieronder zat namelijk een drukreservoir verscholen.
Met wat epoxylijm de gaatjes dichtgemaakt;
Na wat drogingstijd, kijken of de pomp wel wil werken, nieuwe wasbak, nieuwe kansen;
Zo de pomp is gereed. Die kan weer even de kast in.
Ik wil natuurlijk, afgezien van al het andere speciale, wel nog iets moois er in verwerken. Gebaseerd op een al wat oudere film.
Wie het weet mag het zeggen

In ieder geval tot smurfs, even in afwachting van goedkeuring.
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?