De voeten worden mooi, maar wat er boven komt is mooier.

Yep helemaal zelf.

We gaan gewoon door en blijf deze mod volgen.

Je hebt het bijna helemaal goed! De onderste fans blijven in de behuizing, incl. stoffilter.
En bedankt weer allemaal voor de complimenten en support!
Deel 19, uitschuiftuit deel 2
Gelukkig ben ik even heerlijk aan het genieten van een vakantie thuis. Ik heb dus aardig wat tijd om te knutselsmurfen. Toen het idee ineens geboren was voor de uittreklade kom je meteen met allerlei uitdagingen te maken. Dat maakt het alleen maar leuker. Ik heb zelf voor deze build minstens een jaar uitgetrokken maar het kriebelt wel om het allemaal aan de gang te zien. Geduld is een schone zaak en mijn huidige "My Mac Pro" werkt voortreffelijk.
Hier was ik vorige keer gebleven. Alvast wat rubbers eronder om resonatie te voorkomen en de eerste radiator ingeklemd. (uit een Mac Pro met waterkoeling). Deze machine wordt echt stil.
Het is meer denkwerk dan uitvoering. Ik heb geen beschikking over draaibanken, lasercutters, maar een vaste hand en veel huis, tuin en keukengereedschap. Build from nothing en vooral veel googelen naar leuke voorbeelden... alleen vind ik er weinig. Tja, de meeste servers hebben een ladesysteem, daar komt het idee ook eigenlijk vandaan inclusief de oplossingen van de high end machines van Dell en HP.
De tweede radiator, nog afgeschermd met karton. Ook die past natuurlijk. Wel allemaal weer veel te strak. Daar krijg ik straks vast nog wel problemen mee.
En dan is het denken, denken denken, waar komt de pomp;
De pomp komt ergens in het midden te hangen in rubbers. Eerst maar meteen de Liang pomp voorzien van M4 schroefdraad. Deze pomp heeft ook geen steunen omdat deze ook uit een Mac Pro komt. De rubbers had ik nog liggen.
Deze pijpjes komen ook uit de (3) kapotte Mac Pro''s. Aangezien de hele waterkoeling uit aluminium gaat bestaan mag er geen koper in. Dus alles aluminium. De bochten kan ik goed gebruiken om in de slangen te verwerken. Dan knikken ze niet.
Wil je een beetje korte bocht maken zonder fittingen dan is dit een prima oplossing. Even de boel nat maken en met een kruiskopschroevendraaier in de slang doorsteken.
Meteen maar een foto van de pomp, in rubbers en op rubberen steunen. De slang zit er alvast op.
Er zijn 2 radiators. Een 280 x 140 was beter geweest, maar ik hou wel van een uitdaging.
Weer aan het knutselsmurfen met 8 mm geanodiseerd pijp (van de Praxis) en in een slang gestopt.
Daar tussenin, een stukje doorzichtig zodat ik kan zien of er lucht in het systeem zit.
Dan gaan we snel door met veel aluminiumwerk, beugels als steun voor de 2 radiators;
Uitsparing voor de LianLi fancontroller, die komt er ook meteen in.

Scheelt straks weer een heleboel interne kabels.
Sommige stukken zijn gepopt en sommige van schroefdraad voorzien, het moet wel allemaal weer uit elkaar kunnen. Dus heel veel proberen, vijlen, passen en meten.
Maar het begint iets te worden;
Er komt nog een soort deksel op, maar eerst kijken of alles past en staat.
Alles weer uit elkaar en nu defenitief in elkaar zetten. Het is nog niet klaar maar hier in ieder geval een paar foto's van hoe de unit er nu bij staat;
Vanaf de achterkant, hier komt nog de "uitlaat" met warme lucht naar boven toe.
Zijkant met display, display wordt straks (veel later) zichtbaar vanuit de zijkant van de kast.
De onderkant. Met ongeveer 15mm speling. Met de rails erbij gerekend kan ik fans kwijt met een dikte van 30 mm.
Er zitten nu al 32 popnagels en 20 schroeven in

En ik wil er ook nog een reservoir in kwijt.
Tot de volgende keer maar weer,