Hallo,
Om mij eerst even voor te stellen: ik ben Andreas, 15 jaar. Nadat mijn broer eind vorig jaar op een collega-site had gekeken hoe hij de koelpasta van zijn processor moest krijgen, stond de pagina op de laptop open, en heb ik, nieuwsgierig als ik altijd ben , verder gekeken op de site. Ik kwam allerlei supervette mods tegen, en heb ook van een aantal de buildlog helemaal gelezen. Daardoor helemaal enthousiast geworden, ben ik aan het tekenen gegaan in Sketchup. Toen ben ik op Marktplaats gaan zoeken naar een kast, omdat ik mijn eigen pc niet zolang kwijt wilde zijn .
Offtopic: het is gewoon verbazingwekkend wat mensen voor een 10 jaar oude pc willen hebben, sommigen wilden er wel €50 voor hebben!
Weer ontopic: uiteindelijk reageerde iemand op mijn advertentie dat ik 'm voor €5 kon komen halen, alleen bleek die kast niet helemaal te zijn wat ik hoopte, nadat ik 'm helemaal gestript had. Toen ik 'n keer aan m'n vader vroeg of hij op z'n werk misschien nog een kapotte had staan, kwam hij een paar weken later met een pc thuis, die nóg anders was dan in het oorspronkelijke model de bedoeling was!

het slachtoffer
Toen ben ik dus maar weer opnieuw gaan tekenen, en toen kwam dit eruit:
Ik ben toen begonnen met het eigenlijke modden, na een hoop meten, rekenen, denken en meten enzovoorts.
Jammer genoeg heb ik toen geen foto's gemaakt, zodat je nu van een volledige kast naar een compleet gestripte kast gaat. Eigenlijk valt er ook niet heel veel aan te zien, maar dat terzijde. Als eerste heb ik de kast opengemaakt, alle hardware eruit gehaald en vervolgens de bovenkant van de basis losgeschroefd. Daarna heb ik de plastic panelen van de metalen basis geschoven. Het lijkt op het eerste oog makkelijker dan dat het is... Daarna heb ik de popnagels van het CD/DVD-speler + HDD compartiment losgeboord en de laatste randjes losgeslepen met de multitool. Daarna moest de "stevigheidsbeugel" eraan geloven; alle nagels zijn eruit. Ik ben van plan die er later weer op te zetten om het geheel nog wat meer stevigheid te geven.
Even voor de duidelijkheid: er staat wel een Ferrari logo, maar dat was eigenlijk voor het idee dat dat rood en Ferrari een beetje cliché is, dus heb ik het idee veranderd en nu wordt het geheel metallic blauw (en met een Porsche power switch).
[ Voor 6% gewijzigd door Andreazzz op 01-02-2012 17:20 ]