Acties:
  • +1 Henk 'm!
NVD schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:05:
Gaat de Apple Tv mijn problemen oplossen (geluid en beeld)? Betekent dit dat PMS niet langer nodig zal zijn? Ik krijg de indruk dat Infuse deze taak overneemt en kan syncen met andere apparaten (tegen betaling).
Ja, een Apple TV 4(K) gaat jouw problemen oplossen.

Infuse speelt alles af wat je er naar toe gooit. Zelf heb ik een simpele NAS met weinig rekenkracht, maar het enige wat-ie moet doen is bestanden beschikbaar stellen. Niks transcoderen (kost CPU, kwaliteit gaat achteruit), maar gewoon alles decoderen op de Apple TV zelf.

Met andere woorden: een simpele fileserver (NAS, USB disk aan je router, harde schijf in je computer) volstaat, er is geen Plex Media Server meer nodig.

Als je Infuse hebt, dan kun je je films en series op je Apple TV en op je iPad / iPhone afspelen (universele app). Infuse zoekt zelf alle artwork en omschrijvingen erbij. Met Trakt (is geïntegreerd in Infuse) kun je over verschillende devices heen bijhouden wat je hebt gezien en waar je bent gebleven in een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Wat ik zelf ook fijn vind van Infuse, is dat je geen ondertitels meer hoeft te downloaden.

Je kan tijdens het afspelen van een film of serie, naar ‘ondertitels’ in het pulldown menu gaan. Daar ‘meer’ selecteren en dan zoekt Infuse automatisch naar Nederlandse ondertitels en zet die eronder

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:21
Ook Infuse gedownload op mijn Apple TV. Wat ideaal, rechtstreeks streamen vanaf mijn Capsule zonder het aanzetten van mijn MacBook.
Heb nu de gratis versie. Wat is het verschil met de versie van € 16,99?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:13:
Ook Infuse gedownload op mijn Apple TV. Wat ideaal, rechtstreeks streamen vanaf mijn Capsule zonder het aanzetten van mijn MacBook.
Heb nu de gratis versie. Wat is het verschil met de versie van € 16,99?
Voortaan eerst zelf even kijken op de website van firecore he? :)
https://firecore.com/infuse
Scroll naar Do more with pro.

Wat is trouwens het verschil met VLC? Een mooiere interface? VLC ziet er uit als een Finder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:19:
[...]

Voortaan eerst zelf even kijken op de website van firecore he? :)
Scroll naar Do more with pro.

Wat is trouwens het verschil met VLC? Een mooiere interface? VLC ziet er uit als een Finder.
Hmm, meerwaarde van de update zie ik nog niet. Hoef geen HD geluid, dat hoor ik in de woonkamer echt niet.

Interface is wel aardig, mooier dan VLC. En, ondertiteling kunnen downloaden is wel een dingetje!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:39:
[...]

Hmm, meerwaarde van de update zie ik nog niet. Hoef geen HD geluid, dat hoor ik in de woonkamer echt niet.

Interface is wel aardig, mooier dan VLC. En, ondertiteling kunnen downloaden is wel een dingetje!!!
Ondertitels zijn ook al aanwezig in VLC: https://www.iculture.nl/n...eschikbaar-voor-apple-tv/
Vanavond ook maar eens Infuse proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 31-03-2018 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budasson
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 19:45
NVD schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:05:

Tijd dus voor iets nieuws. Ik kijk al enige tijd rond naar een alternatief. Vele Chinese Android Tv boxjes heb ik naar gekeken, Intel NUC overwogen, maar is allemaal niet wat ik zoek. Ik zoek gemak en een product dat goed wordt ondersteunt. Nooit verwacht dat de Apple TV 4K een potentiële kandidaat zou worden. Mijn perceptie van dit apparaat was dat het een gesloten ecosysteem is, waardoor de NAS (in mijn geval niet krachtig genoeg) alle transcoding moest doen. Nu lijkt met Infuse en de 4K versie toch een hoop mogelijk.

Gaat de Apple Tv mijn problemen oplossen (geluid en beeld)? Betekent dit dat PMS niet langer nodig zal zijn? Ik krijg de indruk dat Infuse deze taak overneemt en kan syncen met andere apparaten (tegen betaling).
Bij mij bleek Infuse de perfecte oplossing. Speelt alles af van mijn synology nas, haalt bibliotheek info zelf binnen en kan ondertitels zoeken en vinden terwijl je naar de film kijjkt. Heel zeker zijn prijs waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
Serena schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:39:
Er is meer, zoals de ondersteuning voor bepaalde video formaten en Trakt.tv. Maar goed, als je dat niet nodig hebt.
Het is meer dan aardig, vergeleken met VLC is het hemels!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als iets goed gaat mag het ook gezegd worden: nieuwe update ATV 4 non-K ondersteunt nu ook dynamische aanpassing op bronmateriaal. Oftewel 24p bij films :*)

Wel even een instelling aanpassen bij instellingen, standaard staat het uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Ronwiel op 01-04-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10 21:12

NVD

Bedankt voor jullie hulp, ik heb er 1 aangeschaft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:03
Vreemd. Sinds vandaag praat de Apple tv4 terug alle knoppen die ik langs loop of films van Netflix.

Ik probeer dit te veranderen in het instellingen menu. Kan het instellingen menu wel aanklikken, maar daarna wil die niet verder naar beneden klikken en blijft die dus hangen. Zelfde met de remote van de iPhone voor de Apple tv.
Heb hem al van de stroom af gehaald. Dat verander ook niets.

[ Voor 4% gewijzigd door Stinger_Ventura op 01-04-2018 18:01 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 10:03
Stinger_Ventura schreef op zondag 1 april 2018 @ 18:00:
Vreemd. Sinds vandaag praat de Apple tv4 terug alle knoppen die ik langs loop of films van Netflix.

Ik probeer dit te veranderen in het instellingen menu. Kan het instellingen menu wel aanklikken, maar daarna wil die niet verder naar beneden klikken en blijft die dus hangen. Zelfde met de remote van de iPhone voor de Apple tv.
Heb hem al van de stroom af gehaald. Dat verander ook niets.
Toch gelukt om het op te lossen. Met schuin swipen over de AB lukte het op een gegeven moment wel om verder te komen in het instellingen menu en een full reset te doen.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 16:51

jasjenl

Liab A Tymo

Gonadan schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:51:
[...]

Nope, ik gebruik hem überhaupt niet. :P
Wat gebruik je dan? Een universele andere afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:23

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
jasjenl schreef op zondag 1 april 2018 @ 20:23:
Yup, Harmony Elite. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 16:51

jasjenl

Liab A Tymo

Werkt dat een beetje handig op een Apple TV? Vraag me af of je de touchpad bediening niet erg mist dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 12:47
jasjenl schreef op zondag 1 april 2018 @ 20:23:
[...]

Je zou ook gewoon je iPhone of iPad kunnen gebruiken he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasjenl schreef op maandag 2 april 2018 @ 15:22:
[...]

Werkt dat een beetje handig op een Apple TV? Vraag me af of je de touchpad bediening niet erg mist dan.
Werkt prima, altijd snel en trefzeker! Ik gebruik altijd m'n Logitech Harmony, behalve bij spelletjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-10 10:49
Scrtz schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:17:
[...]

Je zou ook gewoon je iPhone of iPad kunnen gebruiken he :)
Inderdaad, en ook nog je iWatch :) Die gebruik ik zelf meestal. Scrollen gaat dat wel iets langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ronwiel schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:45:
Als iets goed gaat mag het ook gezegd worden: nieuwe update ATV 4 non-K ondersteunt nu ook dynamische aanpassing op bronmateriaal. Oftewel 24p bij films :*)

Wel even een instelling aanpassen bij instellingen, standaard staat het uit.
Zojuist getest, werkt perfect! *O*

Het enige wat ik raar vond, is dat het niet in de beta zat. Maar goed, happy user hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Ik lees over problemen met audio passtrough (DTS) via infuse / mrmc op de AppleTV sinds tvOS 11.3. Nu komt mijn 4k volgende week en deze draait nog 11.2...
Iemand hier ervaringen? Zal ik wachten met updaten? Heb zelf best veel DTS materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 16:10
Scidd0w schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:22:
Ik lees over problemen met audio passtrough (DTS) via infuse / mrmc op de AppleTV sinds tvOS 11.3. Nu komt mijn 4k volgende week en deze draait nog 11.2...
Iemand hier ervaringen? Zal ik wachten met updaten? Heb zelf best veel DTS materiaal.
Ik zou wachten. Hier is het allemaal naar de klote na de update naar 11.3 :)

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Scidd0w schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:22:
Hou 'm op 11.2, met 11.3 krijg je inderdaad audioproblemen. Er is wel een workaround voor, je kunt in Infuse de audio op Automatisch zetten ipv Doorvoeren. Dan zet Infuse het geluid om naar DD5.1. Je kunt dan films kijken met goed geluid, alleen is 't geen DTS...

Ik heb het probleem overigens gemeld bij Apple. Ik ben benieuwd wat ze antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:18
posttoast schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:22:
[...]

Ik zou wachten. Hier is het allemaal naar de klote na de update naar 11.3 :)
Ja mijn Apple TV is automatisch omgegaan en het werkt inderdaad niet meer.
Gisteren een tijdje mee lopen rommelen en mijn conclusie is dat het toch echt aan de nieuwe versie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jasjenl schreef op maandag 2 april 2018 @ 15:22:
Tja, ik vind het natuurlijk prettig werken maar heb er ook bewust voor gekozen. Het blijft een persoonlijke afweging wat je prettig vindt, maar ik kan wel vertellen waarom ik er blij mee ben.

Elk van mijn afstandbedieningen heeft iets moois:
• AppleTV fijne aanraakbediening
• TV een aanwijzer die heel fijn door de menu's gaat
• Mediabox met ingebouwd toetsenbord
Maar toch kan ik al die voordelen gemakkelijk missen in ruil voor het feit dat ik één afstandsbediening heb die alles regelt.

Spelletjes speel ik niet op de AppleTV, scrollen door lange lijsten doe ik ook niet veel dus kan ook met een navigatieknop. Door de menu's van mijn TV moet ik alleen bij problemen dus kan kan ik hem alsnog pakken, bij normaal gebruik niet. Mediabox typ ik in feite ook nooit in, ik word sowieso niet zo vrolijk van TV kijken. :P

Daarnaast biedt m'n Harmony de mogelijkheid om met de bekende activiteiten te werken, ofwel 'AppleTV Kijken' zet alle apparaten in één keer aan op het juiste kanaal. Daarnaast kan ik met de knopjes onderop m'n verlichting bedienen waardoor ik met een film even alles achter mij kan dimmen om weerspiegeling tegen te gaan. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik probeerde dus net via Infuse iets te kijken, maar krijg steeds het scherm om me te abonneren op Pro. Kan ik zonder Pro niet kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:27

amphora

Websites & Fotografie

Serena schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:48:
Ik probeerde dus net via Infuse iets te kijken, maar krijg steeds het scherm om me te abonneren op Pro. Kan ik zonder Pro niet kijken?
Niet alles nee, mogelijk is je video in een bepaald formaat wat alleen de pro versie aan kan.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
amphora schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:18:
[...]

Niet alles nee, mogelijk is je video in een bepaald formaat wat alleen de pro versie aan kan.
Het is een .mkv, dat zal het zijn. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:24:
[...]

Het is een .mkv, dat zal het zijn. Thanks!
MKV op zich zegt niks. Dat is puur een container, het ligt er aan wat voor soort bestand het is. Is het een 4K bestand, dan heb je inderdaad de Pro versie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Serena @meesje
Of bij DTS geluid, of HD geluid, of ...
Standaard MP4 met maximaal DD5.1 geluid zal goed afspelen, maar er is veel wat de Pro versie nodig heeft. De niet-Pro versie volstaat voor 90% van de series en 50% van de films volgens een vriend van me die niet wil gaan betalen voor Infuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
Zijn er hier nog mensen die Beamer gebruiken om films te streamen? Op m'n ATV3 werkte dit best prima, maar ik merk dat op de nieuwe ATV de framerate niet helemaal lekker is en doorspoelen werkt ook niet goed.

Anders ga ik ook maar eens Infuse Pro aanschaffen! Iemand een idee of versie 6 al snel uitkomt? Zal je zien dat ik anders straks weer €16,99 moet aftikken (abonnement doe ik liever niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10 21:12

NVD

De Apple TV 4k is binnen en ben er tot dusver zeer tevreden over. Infuse Pro doet zijn werk en het gemak is fantastisch.

Nu mijn volgende vraag. Stel ik zet een Apple TV 4k bij mijn broer neer met Infuse Pro. Kan hij dan een eigen bibliotheek aanmaken met mijn NAS als source? Ik heb glasvezel (10mb verbinding up en down). Is deze bandbreedte genoeg om 1080 films (BD Remux) te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NVD schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:40:
De Apple TV 4k is binnen en ben er tot dusver zeer tevreden over. Infuse Pro doet zijn werk en het gemak is fantastisch.

Nu mijn volgende vraag. Stel ik zet een Apple TV 4k bij mijn broer neer met Infuse Pro. Kan hij dan een eigen bibliotheek aanmaken met mijn NAS als source? Ik heb glasvezel (10mb verbinding up en down). Is deze bandbreedte genoeg om 1080 films (BD Remux) te streamen?
Yep

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb glasvezel (10mb verbinding up en down).
Heb je een 10 megabit per seconde glasvezelverbinding? Dat lijkt me wat weinig, maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Is deze bandbreedte genoeg om 1080 films (BD Remux) te streamen?
10 megabit per seconde is ongeveer 1 megabyte per seconde (overhead / correcties / ...).

Een omgezette bluray film in een MKV container is doorgaans rond de 1 GB per 10 minuten (een film van anderhalf uur is dan ongeveer 9 GB).

1 GB in 10 minuten is 100 MB per minuut, en dat is 1,67 MB per seconde. Dat is de minimale snelheid die je point to point (van jou nara je broer) nodig hebt om een full HD film te kunnen bekijken. Volgens jouw gegevens gaat het dus niet werken.

Maar als je glasvezelverbinding sneller is, zoals bijvoorbeeld een meer gebruikelijke 100 Mb/s, wat neerkomt op 10 MB/s, dan is je netwerksnelheid wel hoog genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:10
Even een vraag voor de ATV bezitters in combinatie met:
- Sonos Playbar
- LG tv met Magic Remote

Ik krijg de combinatie van deze drie apparaten niet goed werkend.
Als ik gebruik wil maken van CEC (dus dat de TV standaard aan gaat bij het aanzetten van de ATV) dan werken de volume toetsen op de ATV niet door op de Playbar.
Zet ik CEC uit, dan werken de volume toetsen wel maar gaat de tv niet vanzelf aan.

Iemand het zelfde gehad en hier een oplossing voor?
Misschien zie ik een instelling over het hoofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@yorroy
Ik heb het probleem niet gehad met deze apparaten, maar wel met 3 andere apparaten. HDMI-CEC werkt soms goed met 2 apparaten (1 tv en 1 ander apparaat zoals een ATV of BD speler), het werkt zelden goed met meer dan 2 apparaten. Oplossing: programmeerbare afstandsbediening zoals een Logitech Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

yorroy schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:51:
Even een vraag voor de ATV bezitters in combinatie met:
- Sonos Playbar
- LG tv met Magic Remote

Ik krijg de combinatie van deze drie apparaten niet goed werkend.
Als ik gebruik wil maken van CEC (dus dat de TV standaard aan gaat bij het aanzetten van de ATV) dan werken de volume toetsen op de ATV niet door op de Playbar.
Zet ik CEC uit, dan werken de volume toetsen wel maar gaat de tv niet vanzelf aan.

Iemand het zelfde gehad en hier een oplossing voor?
Misschien zie ik een instelling over het hoofd..
Doen de volume buttons niets? Of zie je wel je tv er op reageren? Want dan moet je de instellingen van de Playbar even nagaan.

Zo nee, gaat het volume wel omhoog wanneer je de volume toetsen van de LG remote drukt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
Hmm... Sliep vannochtend nog en drukte ipv op niet updaten op updaten... :(
Vannavond maar is kijken wat er is omgevallen.

Ook ga ik onderstaande is proberen in combinatie met mijn LG C7V & Denon AVR-1713:
FWIW, with Infuse set to Auto and the Apple TV set to Best Quality Available, you'll be able to get the same quality (or better in some cases) audio. Infuse is certified for both Dolby and DTS audio, and the process through which audio is decoded from a compressed format (AC3, DTS, TrueHD, DTS-HD MA, etc...) to an uncompressed format (PCM) is consistent whether this takes place on the Apple TV or another certified device like an AV receiver. In fact, decoding compressed audio and outputting PCM is one of the tests that takes place during the certification process.

A bit more info on how this works can be found here.

https://support.firecore.com/hc/en-us/articles/217735707
Here's a bit of background on how the Auto feature works.

With Infuse set to Auto, it will send PCM to the Apple TV. The Apple TV then uses some fancy logic to determine the capabilities of the device your Apple TV is connected to. If it supports 8 channels of PCM, then that's what the Apple TV will send. If it only supports 2 channels (like some TVs), then it will send 2. If it doesn't support PCM, but supports Dolby then it will send the audio as Dolby instead of PCM.
Yes, Passthrough has always been limited to 6 channels of lossy 16-bit audio. This isn't an issue if all your content has normal AC3 or DTS, but if you are playing an 8 channel 24-bit lossless format like TrueHD or DTS-HD MA with Passthrough enabled, Infuse would send the lower-quality lossy audio via Passthrough. Enabling Auto/Best Quality Available allows Infuse to send the full lossless audio track. This is similar to how Apple's apps handle higher quality audio tracks like E-AC3, as described here. https://developer.dolby.c...udio-support-on-apple-tv/

There are no cases where Auto would deliver lower quality audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
The Inquisitor schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:42:
[...]

Doen de volume buttons niets? Of zie je wel je tv er op reageren? Want dan moet je de instellingen van de Playbar even nagaan.

Zo nee, gaat het volume wel omhoog wanneer je de volume toetsen van de LG remote drukt?
LG remote doet het verder prima inderdaad.
Ik zie op het scherm wel dat de tv reageerde op de volumetoetsen, maar op de een of andere manier geeft hij het volume dus niet door.
Gekke is dus als ik CEC aanzet uit zet het wel werkt 8)7

Anders maak ik wel een support ticket aan bij LG. Jullie kunnen dus wel volledig gebruik maken van de Apple remote en daarbij ook gebruik maken CEC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:21
Er is een nieuwe versie van HandBrake, met nu een AppleTV 4K preset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yorroy schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:09:
Gekke is dus als ik CEC aanzet het wel werkt 8)7
Dat is helemaal niet gek, op alle via HDMI gekoppelde apparaten moet je CEC aanzetten als je automatisch naar de juiste bron wilt schakelen en het volume van je tv met bv je Apple TV remote wilt bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
ikweethetbeter schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:12:
[...]

Dat is helemaal niet gek, op alle via HDMI gekoppelde apparaten moet je CEC aanzetten als je automatisch naar de juiste bron wilt schakelen en het volume van je tv met bv je Apple TV remote wilt bedienen.
Nee je hebt gelijk, heb mijn post aangepast. Juist als ik CEC uit zet dan werken de volume toetsen wel. Je zou andersom verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben na weer een lange Ziggo storing en vooral het traag oplossen ervan eigenlijk klaar met dat bedrijf. Qua internet en telefonie zal ik Ziggo geen seconde missen (ik heb al een glasvezelaansluiting in de meterkast), maar qua tv zal ik waarschijnlijk een paar stappen terug moeten doen.

Ik heb geen zin in beroerde kastjes bij mijn tv, als de glasvezelaanbieder geen DVB-C levert, dan wil ik een Apple TV app hebben om tv te kunnen kijken (en dus geen iPad app met AirPlay, het moet native Apple TV zijn). Knippr gaat er mee ophouden, dus dat is geen optie.

Wie o wie heeft ervaring met een glasvezelaanbieder die een goede tv app voor de Apple TV heeft? Of is er al een Knippr-alternatief? Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
ikweethetbeter schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:53:
Ik ben na weer een lange Ziggo storing en vooral het traag oplossen ervan eigenlijk klaar met dat bedrijf. Qua internet en telefonie zal ik Ziggo geen seconde missen (ik heb al een glasvezelaansluiting in de meterkast), maar qua tv zal ik waarschijnlijk een paar stappen terug moeten doen.

Ik heb geen zin in beroerde kastjes bij mijn tv, als de glasvezelaanbieder geen DVB-C levert, dan wil ik een Apple TV app hebben om tv te kunnen kijken (en dus geen iPad app met AirPlay, het moet native Apple TV zijn). Knippr gaat er mee ophouden, dus dat is geen optie.

Wie o wie heeft ervaring met een glasvezelaanbieder die een goede tv app voor de Apple TV heeft? Of is er al een Knippr-alternatief? Alvast bedankt!
Ik zat bij Knippr en moet dus ook op zoek naar een alternatief. Voorlopig is deze er niet, er zijn gewoon geen native ATV apps om tv mee te kijken.
Je zult moeten wachten tot Kijk of KPN Play een app uit brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Schotel ophangen, Enigma2 receiver en dan via https://itunes.apple.com/us/app/vuplustv/id1068958397?mt=8

Helaas werkt de directe Canal Digitaal app alleen op iPhone/iPad: https://itunes.apple.com/...-tv-app/id1008027388?mt=8

[ Voor 42% gewijzigd door Dreamvoid op 12-04-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank voor de suggestie, maar een schotel, dat gaat 'm niet worden! Dan nog liever zo'n kutkastje van de provider!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
tsja het is wat werk - voor wat het waard is, ik ben er aardig tevreden mee, zeker met de Engelse Freesat zenders erbij op 28.2 graden Oost.

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 12-04-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dreamvoid
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met alle suggesties, dus ook jouw suggestie! Ik wil namelijk alle opties weten. Alleen zo'n schotel, dat is me te duur, te veel werk, te veel gedoe, te lelijk (aan de buitenkant, maar toch), en ik kijk steeds minder klassiek tv en steeds meer streaming.

Het is voor mij veel te veel geld en moeite voor wat-ie moet doen. Live tv, af en toe replay / uitzending gemist. Een app als Knippr zou volstaan.

[ Voor 19% gewijzigd door ikweethetbeter op 12-04-2018 18:14 . Reden: Te vroeg verstuurd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:33
Een andere (minder legale) optie is IPTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IPTV is wat je standaard op glasvezel en xDSL krijgt, maar dan heb je een kastje van je provider nodig. Ik neem aan dat je dat niet bedoelt, maar de "Free Cable TV" versie...

Lijkt me niet illegaal, maar wel zonder twijfel in het grijze gebied. Maar daar heb ik geen problemen mee, ik betaal toch wel genoeg kijk & luistergeld via de belasting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:04

Kju

IPTV is op internet af te sluiten en (met meerdere apps) op je Apple TV of Android TV box te kijken en te bedienen met je iphone of afstandsbediening. Als je het een beetje goed aanpakt heb je wereldwijd 5000 kanalen tot je beschikking inclusief betaalde film- en sportzenders, video on demand, porno en 4k content.
Het is niet grijs maar gewoon illegaal https://www.telegraaf.nl/...legaal-tv-kijken-aanbiedt

[ Voor 3% gewijzigd door Kju op 13-04-2018 15:40 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Zijn er meer die last hebben van het volgende:

Photos geeft bij opening aan dat er geen internetverbinding aanwezig is.
Open ik de Photos app middels een memory die in het highligh vak wordt weergegeven, is er niks aan de hand.

Carrot Weather kan mijn locatie niet vaststellen bij de eerste opstart. Ga ik uit de app en open ik deze, dan pas kan de app mijn locatie vaststellen.

Wanneer ik de logging van mijn firewall bekijk, zie ik geen afwijkende regels, dit zal toch aan beide apps / Apple TV liggen.

Bovenstaande problemen heb ik met elke iOS versie gehad, inclusief de bèta versies (11.1 en later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de categorie 'it just works not' kan ik geen (gratis) apps downloaden op mijn Apple TV. Hij zegt dat er een beperking is opgelegd. Maar beperkingen staan uit.
Onlangs heb ik wel mijn Apple ID e-mailadres gewijzigd... maar dat moet niks uitmaken lijkt me. Heb al uit- en weer ingelogd. Heb de betaalde en gratis app zaken (voor wachtwoord) op resp. nooit en nee staan.
Het valt me op dat de tweede (voor gratis apps) greyed out is.
Ik heb geen idee waar ik 't nu moet zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorig jaar heb ik ook een ander mailadres aan m'n Apple ID gehangen.

Let op dat je wel 5 keer moet uitloggen, game center en foto bibliotheek en app store en iCloud en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 22:13:
Vorig jaar heb ik ook een ander mailadres aan m'n Apple ID gehangen.

Let op dat je wel 5 keer moet uitloggen, game center en foto bibliotheek en app store en iCloud en...
Ja, hopeloos :X
Ik heb nu maar beperkingen aangezet en nu doet ie het. Heel vaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@iAmRenzo
Heel vaag inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie ook dat Airplay niet fijn werkt (of beter beter: niet werkt)?

Ik maak gebruik van een iPad Air 2 en een Apple TV 4K. Zojuist probeerde ik via de NPO app een aflevering van Homeland via Airplay af te spelen. Vanuit de app selecteerde ik de Apple TV. Op de tv kreeg ik een radartje en na een aantal seconde een zwart scherm.

Jaren geleden vond ik dat Airplay al niet fijn werken (niet betrouwbaar en stabiel). Het lijkt alsof dat nog steeds zo is. Via de Chromecast werkt het wel gelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
meesje schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:41:
Hebben jullie ook dat Airplay niet fijn werkt (of beter beter: niet werkt)?

Ik maak gebruik van een iPad Air 2 en een Apple TV 4K. Zojuist probeerde ik via de NPO app een aflevering van Homeland via Airplay af te spelen. Vanuit de app selecteerde ik de Apple TV. Op de tv kreeg ik een radartje en na een aantal seconde een zwart scherm.

Jaren geleden vond ik dat Airplay al niet fijn werken (niet betrouwbaar en stabiel). Het lijkt alsof dat nog steeds zo is. Via de Chromecast werkt het wel gelijk goed.
AirPlay werkt hier perfect eigenlijk met YouTube, Dumpert, VLC, Spotify, etc. Met de NPO app niet geprobeerd, maar als alles zou werken en NPO niet dan ligt dat aan die app :P
(Wist je dat er een NPO-app is voor AppleTV 4?)

AirPlay werkt hier eigenlijk altijd zoals verwacht, ook geen stabiliteitsproblemen.
Ik werk overigens ook met een iPad Air 2 (WiFi).

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 15-04-2018 23:03 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb al maanden mijn AirPods gekoppeld aan de AppleTV(4) in de slaapkamer.

Nu sinds een weekje ofz kan ik het volume niet meer regelen. Reboot en nieuwe koppeling helpen niet.

Iemand dit toevallig ook eens aan de hand gehad?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:02:
[...]

AirPlay werkt hier perfect eigenlijk met YouTube, Dumpert, VLC, Spotify, etc. Met de NPO app niet geprobeerd, maar als alles zou werken en NPO niet dan ligt dat aan die app :P
(Wist je dat er een NPO-app is voor AppleTV 4?)

AirPlay werkt hier eigenlijk altijd zoals verwacht, ook geen stabiliteitsproblemen.
Ik werk overigens ook met een iPad Air 2 (WiFi).
Bedankt voor je reactie. Gisteravond merkte ik dat mijn Hue Tap niet meer werkte (gekoppeld via HomeKit). Ik kon de lampen nog wel bedienen via de Woning app. Zojuist een herstart gedaan van de Apple TV en nu werkt het wel! NPO heeft Airplay trouwens goed geïmplementeerd, want de iPad kan gewoon in Stand-By en de app kan soft gesloten worden. Bij bijvoorbeeld RTL XL stopt de Airplay stream dan gelijk....

Wat betreft de NPO app voor de ATV4, dat is mij niet bekend. Zojuist gezocht in de app store op 'NPO' maar niks gevonden. Deze is toch in ontwikkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Internet/modem activiteit in sleep mode

Normaal knipperde mijn lampje internet verbinding om de 5 seconden in sleep mode Apple 4K.
Na de update naar 11.4 knippert hij constant?
Zowel bedraad als via wifi

Weet iemand waarom die internet/modem activiteit in sleep mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben weer eens aan het stoeien met videos en players. En het is me niet helemaal duidelijk hoe 't nu allemaal zit. Ik heb een aantal homevideos geexporteerd in Final Cut Pro X naar HVEC. Als ik die op mijn Apple TV 4 wil afspelen, dan stottert dat.
Maakt het nog uit welke player ik daar voor gebruik? Of kan een Apple TV 4K dat beter natively? Of hangt het ook nog af van bitrate/codec/profile?!

Het zelfde geldt voor Plex vs. Infuse. Blijkbaar heeft Infuse meer codecs aan boord om de boel af te spelen, terwijl Plex stevig op de server leunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Peter711 schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:06:
Internet/modem activiteit in sleep mode

Normaal knipperde mijn lampje internet verbinding om de 5 seconden in sleep mode Apple 4K.
Na de update naar 11.4 knippert hij constant?
Zowel bedraad als via wifi

Weet iemand waarom die internet/modem activiteit in sleep mode?
Gebruik je HomeKit?
iAmRenzo schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:15:
Ik ben weer eens aan het stoeien met videos en players. En het is me niet helemaal duidelijk hoe 't nu allemaal zit. Ik heb een aantal homevideos geexporteerd in Final Cut Pro X naar HVEC. Als ik die op mijn Apple TV 4 wil afspelen, dan stottert dat.
Maakt het nog uit welke player ik daar voor gebruik? Of kan een Apple TV 4K dat beter natively? Of hangt het ook nog af van bitrate/codec/profile?!

Het zelfde geldt voor Plex vs. Infuse. Blijkbaar heeft Infuse meer codecs aan boord om de boel af te spelen, terwijl Plex stevig op de server leunt.
De player maakt een groot verschil, Plex e.a. maken gebruik van de server om te transcoderen. De aTV (4 heb je het over?) heeft geen hardware matige HEVC decodering en veel codecs zijn niet standaard ondersteund. Aangezien Plex vaak draait op een NAS, is de server niet krachtig genoeg om er iets van te maken wat te aTV wel accepteert, en daardoor stottert de boel.

Infuse decodeert via de client (dus aTV) waardoor HEVC gewoon zou moeten afspelen. Ik heb tot nu toe alles kunnen afspelen met Infuse, maar 4K HEVC schijnt wel too much te zijn voor de CPU in de aTV4. Ik heb geen 4k TV, dus heb het ook niet geprobeerd, maar 1080p HEVC met Dolby is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Inquisitor schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:56:
De player maakt een groot verschil, Plex e.a. maken gebruik van de server om te transcoderen. De aTV (4 heb je het over?) heeft geen hardware matige HEVC decodering en veel codecs zijn niet standaard ondersteund. Aangezien Plex vaak draait op een NAS, is de server niet krachtig genoeg om er iets van te maken wat te aTV wel accepteert, en daardoor stottert de boel.

Infuse decodeert via de client (dus aTV) waardoor HEVC gewoon zou moeten afspelen. Ik heb tot nu toe alles kunnen afspelen met Infuse, maar 4K HEVC schijnt wel too much te zijn voor de CPU in de aTV4. Ik heb geen 4k TV, dus heb het ook niet geprobeerd, maar 1080p HEVC met Dolby is geen probleem.
Heb het inderdaad over de 4, dat stond er ook ;)
De geconverteerde videos zijn inderdaad Full HD in HEVC.

Het zou toch fijn zijn als er een Plex client is a la Infuse. Beide apps hebben hun voor- en nadelen... Ik heb niet zo'n krachtige NAS gekocht omdat ik niet wilde/hoefde te transcoderen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

iAmRenzo schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:08:
[...]

Heb het inderdaad over de 4, dat stond er ook ;)
De geconverteerde videos zijn inderdaad Full HD in HEVC.

Het zou toch fijn zijn als er een Plex client is a la Infuse. Beide apps hebben hun voor- en nadelen... Ik heb niet zo'n krachtige NAS gekocht omdat ik niet wilde/hoefde te transcoderen...
Hehe, gewoon overheen gelezen. Heb je Direct Stream en Direct Play aan staan in Plex? ZO nee, dat even doen, dan is er geen transcoding nodig wanneer de client het direct accepteert. Bij h.264 werkt dat dus sowieso, maar wellicht intussen ook met h.265 aangezien Apple het nu officieel support.

Als dat niet werkt ben je helaas toch aangewezen op Infuse... Ik heb hetzelfde probleem met Synology NAS icm DS Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Inquisitor schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:40:
Hehe, gewoon overheen gelezen. Heb je Direct Stream en Direct Play aan staan in Plex? ZO nee, dat even doen, dan is er geen transcoding nodig wanneer de client het direct accepteert. Bij h.264 werkt dat dus sowieso, maar wellicht intussen ook met h.265 aangezien Apple het nu officieel support.

Als dat niet werkt ben je helaas toch aangewezen op Infuse... Ik heb hetzelfde probleem met Synology NAS icm DS Video.
Dacht ik al, haha. Ja, die heb ik aan staan. Maar heb toch af en toe bestanden die Plex niet slikt (de server is te traag om te converteren), heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@iAmRenzo
De ATV4 heeft geen hardware ondersteuning voor h.265 / HEVC. Met Infuse op de ATV4 kan ik deze video's wel probleemloos bekijken, maar ik moet wel toegeven dat dat meestal simpele Full HD bestanden zijn met een lage bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:11:
@iAmRenzo
De ATV4 heeft geen hardware ondersteuning voor h.265 / HEVC. Met Infuse op de ATV4 kan ik deze video's wel probleemloos bekijken, maar ik moet wel toegeven dat dat meestal simpele Full HD bestanden zijn met een lage bitrate.
Ik weet dat er geen ondersteuning is, hardwarematig.
Ik ben alleen aan het uitvogelen of ik een 4K moet kopen (daarvoor) of een bepaalde player. Ik vind het gek dat Infuse best veel slikt en andere players weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 23:34
Ik probeer sinds gisteren de film 'Ferdinand' te huren in iTunes, maar zie dat alleen de SD-versie te huur is. Weet iemand of dit alleen voor de Nederlandse winkel het geval is? Is het een bug of een nieuwe trend van Apple. Hopelijk niet, want ik wil juist mijn Apple TV4 inwisselen voor de 4K versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-10 23:05
Op mijn ATV 4K heb ik gisteren Infuse 5 geïnstalleerd waardoor het nu eindelijk eenvoudig is geworden om filmpjes (DV Tapes) van mijn kinderen die ik heb op geslagen op mijn Synology DS112+ te streamen. Dit gaat goed, ware het niet dat de ATV iedere paar minuten een seconde of 10 of 20 aan het 'bufferen' (?!) gaat, althans het radartje verschijnt dan in beeld waarbij dan gelijkertijd de ATV even nergens op reageert.
Wie kan/wil mij op weg helpen? Waar moet ik aan denken om dit 'bufferen' tegen te gaan/te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
RicoK schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:07:
Op mijn ATV 4K heb ik gisteren Infuse 5 geïnstalleerd waardoor het nu eindelijk eenvoudig is geworden om filmpjes (DV Tapes) van mijn kinderen die ik heb op geslagen op mijn Synology DS112+ te streamen. Dit gaat goed, ware het niet dat de ATV iedere paar minuten een seconde of 10 of 20 aan het 'bufferen' (?!) gaat, althans het radartje verschijnt dan in beeld waarbij dan gelijkertijd de ATV even nergens op reageert.
Wie kan/wil mij op weg helpen? Waar moet ik aan denken om dit 'bufferen' tegen te gaan/te voorkomen?
Volgens mij staan DV tapes niet echt bekend om hun goede compressie. Misschien zijn de bestanden aan de grote kant?
Stream je over WiFi of ethernet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Dank alvast voor de snelle reactie.

Ik weet zo niet uit mijn hoofd hoe ik de DV tapes heb opgeslagen of dit nu 1 op 1 is of niet. In ieder geval is de kwaliteit afgezet tegen de huidige maatstaven niet om naar huis te schrijven. :( Maar het zijn evengoed wel mooie tapes.

Ik maak gebruik van Devolo Powerline 1200+ adapters. De speedtest geeft gemiddeld 70 mbps aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
70mbps zou ruim voldoende moeten zijn.
Overigens kan ik je aanraden je homevideos sowieso te gaan omzetten naar MKV in H264 of zelfs H265. Die codecs worden vrijwel door elk apparaat ondersteund en kan je behoorlijk schijfruimte schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@yorroy Thanks! Ik ga daar eens mee aan de slag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RicoK schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:36:
Ik weet zo niet uit mijn hoofd hoe ik de DV tapes heb opgeslagen of dit nu 1 op 1 is of niet. In ieder geval is de kwaliteit afgezet tegen de huidige maatstaven niet om naar huis te schrijven. :( Maar het zijn evengoed wel mooie tapes.

Ik maak gebruik van Devolo Powerline 1200+ adapters. De speedtest geeft gemiddeld 70 mbps aan.
Mini DV tapes maken gebruik van M-JPEG, een formaat wat zeer geschikt is om op frame niveau te gaan editen, maar wat totaal ongeschikt is om efficiënt video op te slaan. Een uur SD video kost ongeveer 13GB, wat best veel is, een Full HD film met DTS geluid in MP4 neemt de helft van de ruimte in beslag, en kost dus ook de helft van de bandbreedte.

13 GB per uur is met wat overhead 15 GB per uur, dat is 250 MB per minuut, dus 4,2 MB per seconde, dus ongeveer 40 megabit per seconde. Die 70 megabit per seconde van de powerline wordt waarschijnlijk niet continu gehaald, of de verwerking in de Apple TV duurt soms wat langer.

Dezelfde film in dezelfde kwaliteit omgezet naar DVD is nog geen 5 GB, en maak je er een MP4 bestand van (met bv HandBrake), dan heb je een bestand van 1,5 tot 2 GB, zonder dat je inlevert op kwaliteit. Voordeel van MP4 op HEVC is dat de ATV4 hier hardwareondersteuning voor heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 17:28
Voor degene die Plex server gebruiken maar liever Infuse gebruiken als player (vooral omdat bijna alles met Infuse direct play is) op hun AppleTV is er nu goed nieuws: https://firecore.com/blog/20459

Oh en we hebben ook een Facebook groep voor Plex NL gebruikers: https://www.facebook.com/groups/plexnl/

[ Voor 36% gewijzigd door tcviper op 19-04-2018 10:41 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:11

Yucko

One clown to rule them all !

tcviper schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:36:
Voor degene die Plex server gebruiken maar liever Infuse gebruiken als player (vooral omdat bijna alles met Infuse direct play is) op hun AppleTV is er nu goed nieuws: https://firecore.com/blog/20459

Oh en we hebben ook een Facebook groep voor Plex NL gebruikers: https://www.facebook.com/groups/plexnl/
thanks, was er vanmorgen al achtergekomen toen ik een update op mijn telefoon zag klaarstaan met deze nieuwe feature in de omschrijving.

Ik gebruik liever Infuse ivm direct-play tov direct-stream met de native Plex app op mijn ATV4, maar zit daarna in Plex handmatig bij te werken wat ik gekeken heb (want Infuse kan bv. op mijn telefoon buitenshuis de mediabestanden niet benaderen zonder eerst een VPN te openen, dus daar zat ik tot nu toe weer vast aan de Plex app).
Nu met de Plex koppeling heb je dat dus niet meer.
Daarnaast wordt mijn kijkgedrag nu ook weer zichtbaar in Tautulli (voorheen PlexPy).

Nog een voordeel: als ik op vakantie ga kan ik mijn ATV meenemen en toch alles benaderen en afspelen zonder zware transcodering op mijn server thuis 8)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Yucko schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:07:
[...]

thanks, was er vanmorgen al achtergekomen toen ik een update op mijn telefoon zag klaarstaan met deze nieuwe feature in de omschrijving.

Ik gebruik liever Infuse ivm direct-play tov direct-stream met de native Plex app op mijn ATV4, maar zit daarna in Plex handmatig bij te werken wat ik gekeken heb (want Infuse kan bv. op mijn telefoon buitenshuis de mediabestanden niet benaderen zonder eerst een VPN te openen, dus daar zat ik tot nu toe weer vast aan de Plex app).
Nu met de Plex koppeling heb je dat dus niet meer.
Daarnaast wordt mijn kijkgedrag nu ook weer zichtbaar in Tautulli (voorheen PlexPy).

Nog een voordeel: als ik op vakantie ga kan ik mijn ATV meenemen en toch alles benaderen en afspelen zonder zware transcodering op mijn server thuis 8)
Ja, super fijn he :) Ben er ook blij mee.
In 5.7.1 van Infuse word On-Deck van Plex ook nog geintegreerd en er komen nog wat mooie updates aan! Geweldige player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook erg blij met Infuse als Plex-player. Heb de app helemaal leeggegooid. Infuse nam een paar gigabyte aan metadata. En dat werd door de Apple TV dus verwijderd als de storage "vol" was. Heel irritant.
Tevens vond ik het irritant, als er nieuwe content was, je Infuse eerst lang moest laten scannen voordat je kon kijken. Nu handelt Plex Server dat af. Infuse heeft de optie om nog tijdens het afspelen ondertitels te downloaden en te syncen indien nodig. En speelt alles (!) af.
Nu inderdaad nog OnDeck, dat is echt meesterlijk: je ziet gelijk welke episodes nieuw zijn en je direct kunt kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

iAmRenzo schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:55:
Ik ben ook erg blij met Infuse als Plex-player. Heb de app helemaal leeggegooid. Infuse nam een paar gigabyte aan metadata. En dat werd door de Apple TV dus verwijderd als de storage "vol" was. Heel irritant.
Tevens vond ik het irritant, als er nieuwe content was, je Infuse eerst lang moest laten scannen voordat je kon kijken.
als je via de Library werkte wel, maar ik had gewoon 2 favorieten aangemaakt (tv-series en movies) en navigeerde gewoon naar de map met mediabestand. Zo hoefde ik niet iedere keer weer te laten scannen voor nieuwe bestanden dus dat werkte goed genoeg voor mij

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yucko schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:07:
als je via de Library werkte wel, maar ik had gewoon 2 favorieten aangemaakt (tv-series en movies) en navigeerde gewoon naar de map met mediabestand. Zo hoefde ik niet iedere keer weer te laten scannen voor nieuwe bestanden dus dat werkte goed genoeg voor mij
Ik maakte inderdaad gebruik van de bibliotheek, weet eigenlijk niet waarom.
Maar met de Plex share is het vooralsnog allemaal veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:24
Verademing die koppeling. Had PMS al lang draaien, dus die is altijd helemaal bij met indexeren, nu als je Infuse start (en je hebt de connectie gemaakt) dan zie je gewoon de 'nieuw toegevoegd' instant veranderen. Perfect zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik krijg Plex nog niet werkend in Infuse... het toevoegen /inloggen lukt prima met een succesnelding maar als ik er vervolgens naar navigeer krijg ik een fout dat de locatie toegankelijk is.

Getest op iPad iPhone en Apple tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
The Inquisitor schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 09:02:
Ik krijg Plex nog niet werkend in Infuse... het toevoegen /inloggen lukt prima met een succesnelding maar als ik er vervolgens naar navigeer krijg ik een fout dat de locatie toegankelijk is.

Getest op iPad iPhone en Apple tv
Denk dat je dat soort specifieke vragen beter in de Infuse/Firecore forums kunt stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:34
Voor de geinteresseerden:
Blade Runner 2049 is (eindelijk) in de aanbieding voor €8,99. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:32

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

https://www.iculture.nl/nieuws/nlziet-apple-tv-app-beta/

Beta in mei, kan ik toch op termijn een redelijke vervanger voor knippr verwachten.

[ Voor 33% gewijzigd door [RNMC] Viper op 24-04-2018 11:32 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

[RNMC] Viper schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:31:

Beta in mei, kan ik toch op termijn een redelijke vervanger voor knippr verwachten.
nu nog de ziggo app :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Ik heb me aangemeld voor de beta. Hopen dat ik mee mag doen :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:27

amphora

Websites & Fotografie

DennusB schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:44:
[...]

Ik heb me aangemeld voor de beta. Hopen dat ik mee mag doen :D
Heb me aangemeld. Ook al heb ik nu geen NL-Ziet abo. Dus betwijfel of ik mee mag doen. Maar als de app goed is sluit ik een abo niet uit :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
tcviper schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:36:

Ik was heel enthousiast, maar ik merk dat de beeldkwaliteit binnen Infuse echt dramatisch is sinds deze update? Ik gebruik dus Plex als source maar ik zie vooral bij zwarte beelden een enorme pixelbrij terwijl dezelfde videobestanden in de Plex player er prima uitzien. Of mis ik ergens een setting in Infuse?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
shoombak schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:39:
[...]

Ik was heel enthousiast, maar ik merk dat de beeldkwaliteit binnen Infuse echt dramatisch is sinds deze update? Ik gebruik dus Plex als source maar ik zie vooral bij zwarte beelden een enorme pixelbrij terwijl dezelfde videobestanden in de Plex player er prima uitzien. Of mis ik ergens een setting in Infuse?
Lijkt mij dus echt een setting want ik heb daar totaal geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:31
amphora schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:02:
[...]

Heb me aangemeld. Ook al heb ik nu geen NL-Ziet abo. Dus betwijfel of ik mee mag doen. Maar als de app goed is sluit ik een abo niet uit :)
Ik heb daar ook geen inlog/abonnement, maar nu wel een inlog voor het testteam. Ik ben benieuwd, anders hebben ze daar iets niet goed georganiseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nu nog een manier om voor een goede prijs goed internet te krijgen en Ziggo kan de sloot in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:15

TDB

De laatste 3 star trek films in 4K nu voor € 14,97 bij iTunes.

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-10 14:22
edgarvh schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:48:
[...]
Ik heb daar ook geen inlog/abonnement, maar nu wel een inlog voor het testteam. Ik ben benieuwd, anders hebben ze daar iets niet goed georganiseerd ;)
Same here, ik heb momenteel ook niets bij NLziet maar ben wel uitgenodigd voor het testteam :9 Ik ben benieuwd!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:32

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Gonadan schreef op woensdag 25 april 2018 @ 23:58:
[...]

Nu nog een manier om voor een goede prijs goed internet te krijgen en Ziggo kan de sloot in.
Ik heb het geluk dat ze twee jaar geleden van kan bezig zijn geweest, nu 50mbit, is zat.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[RNMC] Viper schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:55:
Ik heb het geluk dat ze twee jaar geleden van kan bezig zijn geweest, nu 50mbit, is zat.
Mja, bij mij garanderen ze niet meer dan 40/45 Mb. Dat vind ik wel wat krap als dezelfde lijn ook nog voor andere dingen gebruikt moet worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen.
Ik heb me zopas wat nieuwe spullen aangeschaft.
Een lg c7 led 55
apple 4k tv
Denon air 3400
alles verbonden met de receiver en dan vandaar naar de hdmi van de tv

Ik heb deze allen op de laatste software gezet.
Nu loop ik tegen een paar dingen aan.
Als ik in de apple tv naar de video en audio instellingen ga en ik switch de video structuur naar 4K dolby vision,dan lukt dit niet altijd,en als hij het wel doet, dan schakelt de tv automatisch HDMI ULTRA HD Deep colour in.Is dit normaal?
Is het ook normaal dat je telkens dat je da ATV aanzet de videostructuur terug op DV of 4K HDR moet zetten?
Iemand een idee hoe dit te verhelpen?
Als ik na het bekijken van HDR content weer gewoon tv via de tv box wil kijken dan heb ik geen geluid omdat HDMI ULTRA HD Deep colour nog steeds ingeschakeld is van HDR DV te kijken.
Is dat ook normaal, het is knap vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:44:

Als ik na het bekijken van HDR content weer gewoon tv via de tv box wil kijken dan heb ik geen geluid omdat HDMI ULTRA HD Deep colour nog steeds ingeschakeld is van HDR DV te kijken.
Hier schakelt de tv gewoon naar de oude stand als er beeld van een niet HDR bron komt. Betreft hier een oudere LG OLED, zal bij jou dus ook wel mogelijk moeten zijn. Al geprobeerd de tv terug te zetten naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gebeurt hier dus niet-(Zeer vervelend!
Al 2 keer terug naar fabrieksinstellingen gezet, nog steeds hetzelfde, ook laatste software update gedaan.
Als iemand hier de oplossing voor moest weten?!
Pagina: 1 ... 64 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.