Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
meesje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:49:
[...]
[knip]
Via dit topic werd ik gewezen op de app CheapCharts, deze toont de prijsontwikkeling van films in de itunes store. Echter voor NL worden de bundels niet getoond (juist erg interressant).
Vorige week via app support bundels aangevraagd. Gisteren toegevoegd voor NL store! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kent iemand één of andere manier om het beeld van Apple TV4 te streamen, dan wel op te nemen, zodat ik het op een ander scherm kan laten zien?

Ik heb af en toe leuke momenten die ik wil delen met anderen in spellen e.d. Je kunt prima beelden streamen náár Apple TV4, maar kan het ook een andere kant op?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10 23:37
Scidd0w schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:47:
[...]
Vorige week via app support bundels aangevraagd. Gisteren toegevoegd voor NL store! _/-\o_
Super. Heb het ook aangevraagd en aantal bugs gemeld. Meteen even kijken zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:59

amphora

Websites & Fotografie

THE_BASE schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:11:
Kent iemand één of andere manier om het beeld van Apple TV4 te streamen, dan wel op te nemen, zodat ik het op een ander scherm kan laten zien?

Ik heb af en toe leuke momenten die ik wil delen met anderen in spellen e.d. Je kunt prima beelden streamen náár Apple TV4, maar kan het ook een andere kant op?
Misschien via Xcode?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dat schijnt inderdaad te kunnen en geprobeerd. Helaas komt QuickTime niet met de optie Apple TV naar voren.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:28:
Jij doet dat niet, en ik ook niet, maar de ontwikkelaar die de iOS app heeft gemaakt.

Als de NPO een iPad en iPhone app heeft, maar geen app voor de Apple TV, dan weet je dat ze uit hun nek lullen als ze zeggen dat ze er geen capaciteit voor hebben, de haalbaarheid moeten onderzoeken, of welke andere smoes dan ook.
Precies. Ze hebben er ook gewoon niet zo heel veel verstand van. De mooie iPad app die ze hebben kunnen ze heel eenvoudig aanpassen voor de Apple TV.
Ik heb ondertussen al wel tientallen mails en tweets gestuurd met de vraag of en wanneer er een Apple TV app komt... in de hoop dat er wat vaart in komt.
THE_BASE schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:11:

Aansluiten (draadloos) via Xcode en dan via Quicktime volgens mij. Zo krijg je screenshots maar ook schermopnames.

[ Voor 28% gewijzigd door iAR op 01-03-2018 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
iAmRenzo schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:45:
[...]

Precies. Ze hebben er ook gewoon niet zo heel veel verstand van. De mooie iPad app die ze hebben kunnen ze heel eenvoudig aanpassen voor de Apple TV.
Ik heb ondertussen al wel tientallen mails en tweets gestuurd met de vraag of en wanneer er een Apple TV app komt... in de hoop dat er wat vaart in komt.

[...]

Aansluiten (draadloos) via Xcode en dan via Quicktime volgens mij. Zo krijg je screenshots maar ook schermopnames.
Het is me gelukt. Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit op mijn 32GB Apple TV te kloten met de ruimte. Ik heb niet zo heel veel apps geïnstalleerd. Ik gebruik Knippr, Infuse en Muziek het meest. Ik heb regelmatig dat mijn bibliotheek van Infuse leeg is.
Volgens de developer komt dat omdat mijn storage vol is (ik heb inderdaad maar 3-4 GB over). De developer van Infuse zegt dat Apple de cache van de app van de niet-laatst gebruikte apps verwijderd.
Ik snap dat wel maar vind het vreemd. Ik kan me zo voorstellen dat je belangrijke data van een app hebt (instellingen, opgesloten documenten of bibliotheken) en minder belangrijke data (caches, offline gezet materiaal).

Hebben jullie dit ook? En hoe los ik op dat caches worden geleegd van bijvoorbeeld Knippr (die verdenk ik er van om veel ruimte in te nemen)? Je hebt op een Apple TV echt nul informatie over welke app wat gebruikt namelijk. En los ik deze problemen op met een 64 GB Apple TV? Of stromen de caches dan gewoon vol dot 60GB? was een leuke smoes geweest een Apple TV 4K 64GB te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-10 23:05
Hallo, ik heb nu sinds een week of twee een Apple TV 4K 64GB. Dit naar volle tevredenheid, echter wel heb ik de volgende bijzonderheid.

Ik heb mijn ATV aangesloten op HDMI 2 van mijn TV, waarbij de Horizon Mediabox van Ziggo op HDMI 1 zit. Nu doet zich het volgende voor. Na het afsluiten/uitzetten van de Ziggo Mediabox springt de ATV aan en verandert tegelijk de input van HDMI 1 naar HDMI 2.

(Her)kent iemand dit? Hoe kan de ATV aanspringen na het afsluiten van de Ziggo Mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:08:
Hallo, ik heb nu sinds een week of twee een Apple TV 4K 64GB. Dit naar volle tevredenheid, echter wel heb ik de volgende bijzonderheid.

Ik heb mijn ATV aangesloten op HDMI 2 van mijn TV, waarbij de Horizon Mediabox van Ziggo op HDMI 1 zit. Nu doet zich het volgende voor. Na het afsluiten/uitzetten van de Ziggo Mediabox springt de ATV aan en verandert tegelijk de input van HDMI 1 naar HDMI 2.

(Her)kent iemand dit? Hoe kan de ATV aanspringen na het afsluiten van de Ziggo Mediabox?
Klinkt wel vreemd. Check anders even de HDMI-CEC instellingen in je televisie. Wat gebeurt er als je HDMI-CEC helemaal uitzet? Elke merk hanteert trouwens voor HDMI-CEC weer een andere benaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@meesje Is ook vreemd. Ik geloofde het eerst niet tot ik het zelf zag ;)

Het gaat er om dat de ATV aanspringt na het uitzetten van de MediaBox. Met de HDMI-CEC instelling zorg je er toch voor dat de televisie automatisch aanspringt na het inschakelen van het apparaat? Maar de issue is, waarom gaat de ATV aan na het uitzetten van een ander apparaat? Dat de TV dan automatisch naar HDMI 2 gaat is begrijpelijk, omdat de ATV aan gaat. Maar hoe gaat deze aan het uitschakelen van een ander apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:29:
@meesje Is ook vreemd. Ik geloofde het eerst niet tot ik het zelf zag ;)

Het gaat er om dat de ATV aanspringt na het uitzetten van de MediaBox. Met de HDMI-CEC instelling zorg je er toch voor dat de televisie automatisch aanspringt na het inschakelen van het apparaat? Maar de issue is, waarom gaat de ATV aan na het uitzetten van een ander apparaat? Dat de TV dan automatisch naar HDMI 2 gaat is begrijpelijk, omdat de ATV aan gaat. Maar hoe gaat deze aan het uitschakelen van een ander apparaat.
Volgens mij werkt dat HDMI-CEC niet altijd even goed. In principe zou als ik de Apple TV in sluimer zet, ook de tv uit moeten gaan. Dat gaat 9/10 goed, echter soms zie ik dat de tv daarna toch weer aanspringt.....
Om uit sluiten of het (een fout?) in HDMI-CEC van je tv is, kun je het beste HDMI-CEC even volledig uitzetten en dan kijken wat er gebeurt.
Op mijn tv heb ik op alle HDMI poort HDMI-CEC aan gezet, echter heel zelden springt de tv naar de juiste poort als ik de Apple TV aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@iAmRenzo
Ik heb een Apple TV4 64GB, en heb geen enkel probleem. De meest gebruikte apps zijn Infuse, Netflix en YouTube, en ik heb geen Knippr geïnstalleerd (ik zit er wel aan te denken om m'n kabel op te zeggen en over te stappen op glasvezel, maar de issues die ik over Knippr hoor houden me nog tegen).

Is het mogelijk om met XCode beter te zien waar de opslag aan opgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:45:
Volgens mij werkt dat HDMI-CEC niet altijd even goed. In principe zou als ik de Apple TV in sluimer zet, ook de tv uit moeten gaan. Dat gaat 9/10 goed, echter soms zie ik dat de tv daarna toch weer aanspringt.....
Om uit sluiten of het (een fout?) in HDMI-CEC van je tv is, kun je het beste HDMI-CEC even volledig uitzetten en dan kijken wat er gebeurt.
Op mijn tv heb ik op alle HDMI poort HDMI-CEC aan gezet, echter heel zelden springt de tv naar de juiste poort als ik de Apple TV aan zet.
Het is vooral een ramp met verschillende merken.
Bij mij is het Apple TV > Pioneer Versterker > Panasonic TV.
Als ik de versterker én de TV wil aanzetten dan druk ik de Apple TV aan, de versterker gaat aan, de TV gaat aan en dan gaat de versterker weer uit. Ik krijg het met geen mogelijkheid juist. Panasonic wijst professioneel naar iedereen behalve zichzelf.

Ik zou bijna zeggen dat in jouw geval de TV geen input meer herkent in HDMI2, een signaal geeft waardoor de Apple TV aan gaat om vervolgens te detecteren dat er daar nog wel een signaal is.
ikweethetbeter schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:53:
@iAmRenzo
Ik heb een Apple TV4 64GB, en heb geen enkel probleem. De meest gebruikte apps zijn Infuse, Netflix en YouTube, en ik heb geen Knippr geïnstalleerd (ik zit er wel aan te denken om m'n kabel op te zeggen en over te stappen op glasvezel, maar de issues die ik over Knippr hoor houden me nog tegen).

Is het mogelijk om met XCode beter te zien waar de opslag aan opgaat?
Ik heb geen idee of die optie in Xcode zit. Zou wel fijn zijn. Of is er iemand die weet hoe je die informatie wél krijgt?

[ Voor 21% gewijzigd door iAR op 02-03-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:54:
[...]

Het is vooral een ramp met verschillende merken.
Bij mij is het Apple TV > Pioneer Versterker > Panasonic TV.
Als ik de versterker én de TV wil aanzetten dan druk ik de Apple TV aan, de versterker gaat aan, de TV gaat aan en dan gaat de versterker weer uit. Ik krijg het met geen mogelijkheid juist. Panasonic wijst professioneel naar iedereen behalve zichzelf.

Ik zou bijna zeggen dat in jouw geval de TV geen input meer herkent in HDMI2, een signaal geeft waardoor de Apple TV aan gaat om vervolgens te detecteren dat er daar nog wel een signaal is.
Wellicht dat mijn tv niet altijd uit gaat, omdat er ook permanent een chromecast aan hangt (die voeding krijgt via usb van de tv). Deze staat dus altijd aan.
Ik denk dat het het handigst is om HDMI-CEC uit te zetten op de tv (mocht je problemen ervaren natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:41
Als ik op de ATV remote op de +/- knoppen druk, gaat de volume van mijn TV (LG) hoger/lager. HDMI-CEC staat bij mij af op de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@RigolleM
Dan overruled CEC op jouw ATV waarschijnlijk de CEC setting op je TV, want dit gaat toch echt via CEC!

Of heb je toevallig eerst CEC uitgezet, en daarna ARC aangezet? Dan staat CEC ook weer aan! Want vraag me niet waarom, maar deze switch is een gecombineerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
ikweethetbeter schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:09:
@RigolleM
Dan overruled CEC op jouw ATV waarschijnlijk de CEC setting op je TV, want dit gaat toch echt via CEC!

Of heb je toevallig eerst CEC uitgezet, en daarna ARC aangezet? Dan staat CEC ook weer aan! Want vraag me niet waarom, maar deze switch is een gecombineerde.
Vanavond eens sjekken, bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Bij mij ook wat problemen met CEC gehad. Als ik de AppleTV aanzet dan sprong de LG UHD speler ook aan en eiste de HDMI ingang voor zich op. Als ik terug schakelde naar HDMI 3 (waar de AppleTV op staat) en dan op menu van AppleTV Remote drukte sprong de UHD speler weer aan en schakelde de TV weer naar HDMI 2. Om gek van te worden. Uiteindelijk naar fabrieksinstellingen hersteld en nu werkt het weer als een zonnetje. Zowaar liep de lipsync ook ineens goed. Helaas maar voor een dag of 2, daarna weer problemen. Dat is het enige minpunt wat ik niet goed krijg omdat het ook weer per zender lijkt te verschillen. Voor de rest geen enkel probleem op gebied van inbranden, zonnevlekken, banding etc. Echt een plaatje om naar te kijken. Betreft een 55C7.

[ Voor 15% gewijzigd door WvB22 op 02-03-2018 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik laat de HDMI-CEC problemen wel helemaal zitten. Naast een Apple TV heb ik ook een Chromecast. Deze zit vanaf het begin altijd in de 1e hdmi poort. Als ik dan begon met casten sprong de tv automatisch naar deze poort. Echter op een gegeven is dit opeens gestopt. Ik heb nog even wat geprobeerd: chromecast factory reset, hdmi-cec instellingen in tv bekeken, maar niks heeft geholpen.

Sorry voor het voorbeeld van 'chromecast', dat kan hier natuurlijk niet.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:53:
Sorry voor het voorbeeld van 'chromecast', dat kan hier natuurlijk niet.... ;)
Ach, iedereen maakt fouten! De meesten maken niet zulke grote fouten, maar er zijn ergere dingen. De TouchWiz interface van Samsung bijvoorbeeld!

Nu ff serieus: vergeet CEC, zet dat uit, dat werkt soms, maar bij meer dan 2 apparaten weet je eigenlijk zeker dat het niet werkt. Koop een Logitech Harmony afstandsbediening, en laat die het lastige schakelwerk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budasson
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 19:45
Welke Logitech Harmony werkt met de ATV4k? Er zijn vele types, sommige met IR allen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Budasson
Alle. De ATV kan via BT en IR worden bediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Hmmm, ik weet het niet. Gisteren avond bleef de ATV na het afsluiten van de Ziggo Mediabox uit.

Ik zal het eens gaan monitoren om te zien of het bijvoorbeeld nog uitmaakt in welke volgorde de apparatuur wordt uitgezet.

To be continued.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-10 22:00
ikweethetbeter schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:15:
[...]

Ach, iedereen maakt fouten! De meesten maken niet zulke grote fouten, maar er zijn ergere dingen. De TouchWiz interface van Samsung bijvoorbeeld!

Nu ff serieus: vergeet CEC, zet dat uit, dat werkt soms, maar bij meer dan 2 apparaten weet je eigenlijk zeker dat het niet werkt. Koop een Logitech Harmony afstandsbediening, en laat die het lastige schakelwerk doen.
Ik heb dus een Harmony en sinds ik een nieuwe tv heb, een Philips Ambilight, ligt die te verstoffen. Ding krijgt het niet geregeld om naar het goede HDMI-kanaal te schakelen. Beetje jammer.
Nu kijk ik 99% van de tijd naar de Apple TV, dus veel meer dan de remote gebruik ik tegenwoordig niet. Alles schakelt keurig aan en uit in combi met de ATV.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Serena
Kies je voor een Harmony, dan moet je OVERAL de CEC optie uitzetten, anders werkt het nog niet.

Wat een uitdaging is, is als je een ingangsbron niet direct kunt kiezen, maar je er middels up / down of next naar toe moet gaan. Dat gaat niet altijd goed, maar de Help knop op de AB biedt dan uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
ikweethetbeter schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:30:
@Serena
Kies je voor een Harmony, dan moet je OVERAL de CEC optie uitzetten, anders werkt het nog niet.

Wat een uitdaging is, is als je een ingangsbron niet direct kunt kiezen, maar je er middels up / down of next naar toe moet gaan. Dat gaat niet altijd goed, maar de Help knop op de AB biedt dan uitkomst.
Alles al geprobeerd, maar lees dat het gewoon een euvel tussen Philips en Logitech is. Er moet gewoon een goede update komen voor dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Serena
Oke, sterkte ermee! Ik heb geen ervaring met Logitech icm Philips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonde eigenlijk dat het anno 2018 nog zo ingewikkeld is.
Mijn versterker en Apple TV gaan prima samen. Mijn Panasonic tv weer niet. Maar die heb ik via Homebridge weer aan HomeKit gekoppeld. Dus bij 'Hey Siri welterusten' gaat doe mooi uit. Ik had stiekem gehoopt dat in de huidige tvos en ios betas de Apple tv ook in HomeKit opgenomen zou worden én schakelbaar zou zijn maar helaas... moet ik alsnog de Apple tv handmatig laten sluimeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@iAmRenzo
Kan automatisch na een kwartier of een uur of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
iAmRenzo schreef op zondag 4 maart 2018 @ 09:47:
Zonde eigenlijk dat het anno 2018 nog zo ingewikkeld is.
Mijn versterker en Apple TV gaan prima samen. Mijn Panasonic tv weer niet. Maar die heb ik via Homebridge weer aan HomeKit gekoppeld. Dus bij 'Hey Siri welterusten' gaat doe mooi uit. Ik had stiekem gehoopt dat in de huidige tvos en ios betas de Apple tv ook in HomeKit opgenomen zou worden én schakelbaar zou zijn maar helaas... moet ik alsnog de Apple tv handmatig laten sluimeren....
Op zich toch de minste ramp denk ik.
De AppleTV gaat by default best snel uit zichzelf in standby, of kan je iets sneller laten gebeuren. Die paar minuten dat ie een paar watt vreet... Afijn. :)

Maar ideaal is t niet nee.
Ik heb hier dat hele goede uitgezet. De enige die nog reageert op t wisselen van HDMI-kanaal op m’n H/K is de PS4.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:46:
Op zich toch de minste ramp denk ik.
De AppleTV gaat by default best snel uit zichzelf in standby, of kan je iets sneller laten gebeuren. Die paar minuten dat ie een paar watt vreet... Afijn. :)

Maar ideaal is t niet nee.
@ikweethetbeter
Nou ja, ik heb mijn DreamScreen ook nog aangesloten... dus die brandt dan ook nog door (op de een of andere manier gaat die niet uit als de tv uit gaat). Hij gaat nu na 30 minuten uit.
Het zou gewoon fijn zijn als je de Apple TV via automatisering ook gewoon uit kan zetten. First world solution maar toch ;)

[ Voor 9% gewijzigd door iAR op 05-03-2018 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:54
Zie vandaag dat CheapCharts nu ook Bundel prijs aanbiedingen laat zien.
(Oa Hangover Trilogy & MadMax Collection)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mtouw78 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:14:
Zie vandaag dat CheapCharts nu ook Bundel prijs aanbiedingen laat zien.
(Oa Hangover Trilogy & MadMax Collection)
Oud nieuws he.... ;)
Scidd0w in "[Apple TV] Discussietopic - deel 3"

Je ziet duidelijk wie wel/niet topics bookmarkt. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nieuwe vijf films DC Comics bundel; dezelfde vier als bij de vorige bundel, maar nu met Justice League.
Deze nieuwe bundel kost nu maar 22,99 terwijl de oude bundel (dus met een film minder) nog steeds 29,99 euro kost (deze was wel ooit 19,99 euro).

Jammer dat ik de bundel met vier films al heb. Hopelijk wordt Justice League ooit eens leuk afgeprijsd (bv 4,99 euro)

[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 07-03-2018 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
meesje schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:07:
Nieuwe vijf films DC Comics bundel; dezelfde vier als bij de vorige bundel, maar nu met Justice League.
Deze nieuwe bundel kost nu maar 22,99 terwijl de oude bundel (dus met een film minder) nog steeds 29,99 euro kost (deze was wel ooit 19,99 euro).

Jammer dat ik de bundel met vier films al heb. Hopelijk wordt Justice League ooit eens leuk afgeprijsd (bv 4,99 euro)
Zeker mooie bundel. Justice League is echter pas vandaag uitgekomen dus dat wordt nog even geduld hebben voor een prijsverlaging. Maar een schamele negen euro voor de vier andere 4K HDR films (als je even aanhoudt dat Justice League 13,99 kost, dus totaal €22,99) is inderdaad een koopje. Bij Bol betaal je voor dit setje €155...

Ook nog contact gehad met Disney Nederland twee dagen terug. Coco komt niet op 4K disc naar Nederland. Thor Ragnarok en Cars 3 ook niet. En zeer waarschijnlijk Star Wars The Last Jedi ook niet. Uiteraard ook niet op de AppleTV aangezien Disney de iTunes store boycot op 4K gebied. En importeren is ook geen optie vanwege de ontbrekende Nederlandse track en ondertiteling. Zo kansloos bij Disney. Hun letterlijk gezegd dat ze op deze manier de mensen weer de piraterij in jagen. Fantastische films maken ze maar hun distributie is echt om te janken.

[ Voor 26% gewijzigd door WvB22 op 09-03-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tot hier kon ik je volgen. Ik zal er geen traan om laten hoor. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Gonadan schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:05:
[...]

Tot hier kon ik je volgen. Ik zal er geen traan om laten hoor. :P
Oeps, tikfoutje. Nu zal ik er ook niet echt wakker om liggen maar jammer blijft het wel als die studio's zich zo dom opstellen. En de support is helemaal om te huilen. Ze hebben echt geen idee waar je het over hebt, zelfs in de tweede lijn niet. Ga dan niet voor een filmmaatschappij werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze website kende ik nog niet, maar wel handig om te checken wat de 4K kwaliteit is.
http://realorfake4k.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro84
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-04 08:14
Ik loop tegen het volgende probleem aan bij het gebruik van mijn Netflix app op de Apple TV 4K. De app geeft wel geluid maar geen beeld. (Een HDCP handshake probleem?)

Ik heb mijn Apple TV rechtstreeks op mijn tv aangesloten met de door Apple geadviseerde 48 gbps HDMI kabel van Belkin. Ik heb deze kabel op de juiste HDMI ingang (2 of 3) van mijn tv (Sony XE9305) aangesloten.

Op mijn tv heb ik de indeling van het HDMI signaal op verbeterd gezet. De video instellingen van mijn Apple TV heb ik ok 4K HDR 50hz staan en chroma op 4:2:2.

Als ik een film afspeel via movies iTunes dan is er niets aan de hand, deze wordt gewoon afgespeeld. Als ik echter een film of serie via de Netflix App van mijn Apple TV wil afspelen krijg ik eerst één of twee keer zwart beeld te zien met de tekst HDMI 2 en de resolutie. Vervolgens wordt er alleen geluid afgespeeld met ondertitels óf ik krijg de volgende melding:

"Deze video kan niet worden afgespeeld. Je HDMI-kabel of -verbinding is mogelijk niet geschikt voor HDCP. Voor het afspelen van dit type video is HDCP vereist. Sluit de HDMI-kabel weer aan van de Apple TV naar jouw TV en probeer deze video opnieuw af te spelen."

De stappen van de support site van Netflix heb ik al geprobeerd:
https://help.netflix.com/nl/node/79

Iemand die dit probleem herkent en er ook een oplossing voor heeft?

[ Voor 0% gewijzigd door ro84 op 17-03-2018 15:14 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
ro84 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:13:
Ik loop tegen het volgende probleem aan bij het gebruik van mijn Netflix app op de Apple TV 4K. De app geeft wel geluid maar geen beeld. (Een HDCP handshake probleem?)

Ik heb mijn Apple TV rechtstreeks op mijn tv aangesloten met de door Apple geadviseerde 48 gbps HDMI kabel van Belkin. Ik heb deze kabel op de juiste HDMI ingang (2 of 3) van mijn tv (Sony XE9305) aangesloten.

Op mijn tv heb ik de indeling van het HDMI signaal op verbeterd gezet. De video instellingen van mijn Apple TV heb ik ok 4K HDR 50hz staan en chroma op 4:2:2.

Als ik een film afspeel via movies iTunes dan is er niets aan de hand, deze wordt gewoon afgespeeld. Als ik echter een film of serie via de Netflix App van mijn Apple TV wil afspelen krijg ik eerst één of twee keer zwart beeld te zien met de tekst HDMI 2 en de resolutie. Vervolgens wordt er alleen geluid afgespeeld met ondertitels óf ik krijg de volgende melding:

"Deze video kan niet worden afgespeeld. Je HDMI-kabel of -verbinding is mogelijk niet geschikt voor HDCP. Voor het afspelen van dit type video is HDCP vereist. Sluit de HDMI-kabel weer aan van de Apple TV naar jouw TV en probeer deze video opnieuw af te spelen."

De stappen van de support site van Netflix heb ik al geprobeerd:
https://help.netflix.com/nl/node/79

Iemand die dit probleem herkent en er ook een oplossing voor heeft?
Neem aan dat je ook al geprobeerd hebt om de beeldinstellingen op origineel te zetten op de ATV?! Dus dynamic range aanpassen aan origineel op aan zetten. En anders geprobeerd om de ATV op 1080p 60hz te zetten? Dan zou het toch moeten werken?
Heb je normaal wel gewoon 4K en HDR? Alles geüpdatet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro84
opa_paul schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:49:
[...]

Neem aan dat je ook al geprobeerd hebt om de beeldinstellingen op origineel te zetten op de ATV?! Dus dynamic range aanpassen aan origineel op aan zetten. En anders geprobeerd om de ATV op 1080p 60hz te zetten? Dan zou het toch moeten werken?
Heb je normaal wel gewoon 4K en HDR? Alles geüpdatet?
Bedankt voor je reactie! Met dynamic range aanpassen naar origineel bedoel je 4K SDR 60hz? Als ik de Apple tv op 1080p 60hz dan draait Netflix inderdaad zonder problemen. Alleen het is natuurlijk zonde om niet het volledige potentieel van de televisie en de Apple TV te gebruiken.

Yes, de tv en de Apple TV zijn volledig geüpdatet.

[ Voor 1% gewijzigd door ro84 op 18-03-2018 13:20 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

ro84 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:19:
[...]

Bedankt voor je reactie! Met dynamic range aanpassen naar origineel bedoel je 4K SDR 60hz? Als ik de Apple tv op 1080p 60hz dan draait Netflix inderdaad zonder problemen. Alleen het is natuurlijk zonde om niet het volledige potentieel van de televisie en de Apple TV te gebruiken.

Yes, de tv en de Apple TV zijn volledig geüpdatet.
In het menu kun je bij beeldopties aangeven of je de Atv kleurbereik en framerate wil laten aanpasssen aan het origineel.

Die ‘moet’ je allebei aanzetten. De Atv zal dan de content weergeven zoals het is opgenomen.

[ Voor 4% gewijzigd door fonsmeister op 19-03-2018 14:03 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
fonsmeister schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:59:
[...]

In het menu kun je bij beeldopties aangeven of je de Atv kleurbereik en framerate wil laten aanpasssen aan het origineel.

Die ‘moet’ je allebei aanzetten. De Atv zal dan de content weergeven zoals het is opgenomen.
Exact wat ik wilde zeggen. Probeer eens of het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik heb een probleem met mijn Apple TV 4. Sinds kort leest Siri de ondertiteling hardop voor als er op Nl1,2 of 3 ondertitels zijn. Ik vind het echt bloed irritant maar krijg het niet uit. Heb het gegoogled maar daar word ik niet wijzer van.

Wie heeft er een idee?

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AppleFangirl schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:37:
Ik heb een probleem met mijn Apple TV 4. Sinds kort leest Siri de ondertiteling hardop voor als er op Nl1,2 of 3 ondertitels zijn. Ik vind het echt bloed irritant maar krijg het niet uit. Heb het gegoogled maar daar word ik niet wijzer van.

Wie heeft er een idee?
Welke app gebruik je voor npo? Of via Airplay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro84
@opa_paul & @fonsmeister

Nog voordat ik jullie tip heb toegepast lijkt het probleem op wonderbaarlijke wijze opgelost. Ik heb inmiddels wel beide door jullie gesuggereerde instellingen aangezet. Nogmaals bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Iemand een alternatief voor Knippr? Aangezien ze stoppen..

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
repsaj schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:24:
WHUT? Waar heb je dat vandaan?
Edit ; Wtf. Ik zie het. Dat is kut zeg.... hopen dat er een andere aanbieder snel komt met een Apple TV app :(

[ Voor 21% gewijzigd door DennusB op 21-03-2018 11:27 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-10 09:51
Dit is niet zomaar een e-mail. Met pijn in ons hart, moeten we je laten weten dat KNIPPR per 1 juni 2018 stopt.

We snappen dat dit nogal rauw op je dak komt, maar helaas komen we tot de conclusie dat KNIPPR nog niet het grote publiek bereikt. Hierdoor is het onmogelijk om KNIPPR voor een aantrekkelijke prijs op de markt te houden.

Wat betekent dit voor jou?
Tot 1 juni 2018 kun je KNIPPR blijven gebruiken en TV blijven kijken zoals je dat gewend bent. Kies je er toch voor om direct opzoek te gaan naar een andere TV aanbieder, dan kun je je abonnement via deze link opzeggen. Vanaf 1 juni wordt je abonnement automatisch stop gezet.

Voor vragen verwijzen we je graag naar onze FAQ’s op onze website.

We willen je bedanken voor het vertrouwen in KNIPPR.

Het KNIPPR-Team

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Als NPO nou met een tv app komt met HD streams voor alleen 1, 2 en 3 ben ik tevreden. Commerciële zenders keek ik toch al nooit. Of misschien komt ziggo ons wel 'redden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gonadan schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:16:
Sinds kort hebben titels uit de Netflix app met 5.1 geen geluid meer. Stereo doet het wel een vanuit movies doet alles het prima. Het is echt alleen Netflix met surround.

Speel ik het vanaf de Netflix app op de tv dan werkt alles prima. Herkent iemand dit? Ik weet niet zo goed welke partij ik aan moet spreken.
Recent begon het ook al met die Ziggo box op sommige zenders, maar nu is het probleem ineens weg. Na de meest recente update van m'n TV werkt het ineens weer. Zou daar toch een klein bugje in de audioconversie gezeten hebben? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick25 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:37:
Dit is niet zomaar een e-mail. Met pijn in ons hart, moeten we je laten weten dat KNIPPR per 1 juni 2018 stopt.

We snappen dat dit nogal rauw op je dak komt, maar helaas komen we tot de conclusie dat KNIPPR nog niet het grote publiek bereikt. Hierdoor is het onmogelijk om KNIPPR voor een aantrekkelijke prijs op de markt te houden.

Wat betekent dit voor jou?
Tot 1 juni 2018 kun je KNIPPR blijven gebruiken en TV blijven kijken zoals je dat gewend bent. Kies je er toch voor om direct opzoek te gaan naar een andere TV aanbieder, dan kun je je abonnement via deze link opzeggen. Vanaf 1 juni wordt je abonnement automatisch stop gezet.

Voor vragen verwijzen we je graag naar onze FAQ’s op onze website.

We willen je bedanken voor het vertrouwen in KNIPPR.

Het KNIPPR-Team
Hier iets meer uitleg: https://www.knippr.nl/blog/knippr-stopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:15

TDB

Harry Potter complete collection (8x 4K) nu voor € 29,99. Volgens mij niet eerder zo laag geweest.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TDB schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:08:
Harry Potter complete collection (8x 4K) nu voor € 29,99. Volgens mij niet eerder zo laag geweest.
Deze prijs is wel eerder voorbij gekomen, maar inderdaad geen geld voor 8 x 4k films. Ik twijfel wel, het lijken me best kinderfilms, maar voor de heb he... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-10 11:44
Het zijn best leuke films, ook voor volwassenen. Je moet ze dan wel allemaal kijken.
Als je ze nog niet hebt, zou ik ze zeker kopen.

Zelf heb ik een blu-ray box van Harry Potter, dus om nou weer geld uit te geven voor alleen 4K is ook weer zoiets. Daar zijn de films niet bijzonder genoeg voor.
Mijn DVD’s heb ik tenslotte ook niet allemaal verwisseld voor blu-ray.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Vreemd! Ik dacht het pas al maar... Als ik betaal via Paypal en een film koop word er meer afgeschreven dan dat de film kost?

Edit: kennelijk gooit Apple facturen bij elkaar van een paar dagen geleden! 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door DaveD1109 op 22-03-2018 08:58 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:28:
Deze prijs is wel eerder voorbij gekomen, maar inderdaad geen geld voor 8 x 4k films. Ik twijfel wel, het lijken me best kinderfilms, maar voor de heb he... ;)
Harry Potter begint heel onschuldig, maar elke volgende film wordt weer duisterder en heftiger. Deel 1 is vanaf 6 jaar, deel 8 is vanaf 12 jaar. Dus niet de typische kinderfilm die je op een partijtje van een 6-jarige laat zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 17:13

The Inquisitor

Greetings weaklings

DaveD1109 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:41:
Vreemd! Ik dacht het pas al maar... Als ik betaal via Paypal en een film koop word er meer afgeschreven dan dat de film kost?

Edit: kennelijk gooit Apple facturen bij elkaar van een paar dagen geleden! 8)7
Die facturering lijkt echt random, ik heb het ook altijd met aan het aankopen van apps. Soms binnen 2 dagen een factuur van de app, soms na een week een factuur van 3 apps en een stornering van een teruggestuurde app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
ikweethetbeter schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:14:
[...]

Harry Potter begint heel onschuldig, maar elke volgende film wordt weer duisterder en heftiger. Deel 1 is vanaf 6 jaar, deel 8 is vanaf 12 jaar. Dus niet de typische kinderfilm die je op een partijtje van een 6-jarige laat zien!
Ik ben gestopt bij deel 4 met ons dochter van 7 en de rest mag ze bekijken als ze 12 jaar is. Was nu toch al op het randje... voor toen een zes-jarige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
repsaj schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:24:
Ik heb maar weer eens een rondje gemaild naar Ziggo, KPN, NLziet en NPO Start. Wellicht voelen ze dan meer de noodzaak dat er behoefte is aan een Apple TV app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:41:
[...]

Ik heb maar weer eens een rondje gemaild naar Ziggo, KPN, NLziet en NPO Start. Wellicht voelen ze dan meer de noodzaak dat er behoefte is aan een Apple TV app.
Van Ziggo is al bekend dat ze bezig zijn met een app voor Apple TV en Android TV. Ik ben erg benieuwd welke functionaliteiten je kunt verwachten. Wellicht exact hetzelfde als bij de Ziggo Go app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
iAmRenzo schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:41:
[...]

Het is voor 1 van die partijen ook HET moment om zo'n app te bouwen nu, dan kunnen ze in klap alle Knippr klanten overnemen :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
DennusB schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:48:
[...]

Het is voor 1 van die partijen ook HET moment om zo'n app te bouwen nu, dan kunnen ze in klap alle Knippr klanten overnemen :P
Inderdaad! En dan het liefste Play van KPN, want die komt nog het dichtst in de buurt qua zenderaanbod en prijs. NLZiet is via de meeste SmartTV's wel te kijken en vind het aanbod wel wat karig, ook al kost 't niet veel; je krijgt ook niet veel. Ziggo is leuk, maar dan moet je wel een compleet TV-pakket van ze hebben...

x

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DennusB schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:48:
Heb op Twitter ook maar aangegeven dat de eerste met een goede app mij als betalende klant krijgt. Niet dat het een enorme boost zal opleveren, but still.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• repsaj
iAmRenzo schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:52:
[...]

Heb op Twitter ook maar aangegeven dat de eerste met een goede app mij als betalende klant krijgt. Niet dat het een enorme boost zal opleveren, but still.
Link naar Tweet? Maken we er een tweakers-lusje van ;-)

x

Acties:
  • +1 Henk 'm!
repsaj schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:52:
Ik zou @KnipperTV mentionen. En natuurlijk @PubliekeOmroep, @NLziet, @KPN en @ZiggoWebcare

En verzin een hashtag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
iAmRenzo schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:56:
[quote]repsaj schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:52:
[/quote
Ik zou @KnipperTV mentionen. En natuurlijk @PubliekeOmroep, @NLziet, @KPN en @ZiggoWebcare

En verzin een hashtag? :)
#tvkijkenopappletv }:O (#enairplayisgeenoplossing)

[ Voor 3% gewijzigd door repsaj op 22-03-2018 11:02 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

repsaj schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:00:
[...]

#tvkijkenopappletv }:O (#enairplayisgeenoplossing)
Al reactie van NPO zie ik! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:12:
[...]

Al reactie van NPO zie ik! _/-\o_
Welke reactie is dat? Ik ben niet zo actief op twitter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
#tvkijkenopappletv en #airplayisgeenoplossing gebruikt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt! Uit commercieel oogpunt (euh.... publieke omroep) ook wel een goede ontwikkeling. Zo zullen er wellicht meer gebruikers het Plus abonnement af sluiten. Voor mijn eigen kijkgedrag zou NPO + Netflix meer dan voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

meesje schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:53:
[...]

Bedankt! Uit commercieel oogpunt (euh.... publieke omroep) ook wel een goede ontwikkeling. Zo zullen er wellicht meer gebruikers het Plus abonnement af sluiten. Voor mijn eigen kijkgedrag zou NPO + Netflix meer dan voldoende zijn.
Voor mij ook. Al zit ik voor het beste internet op mijn adres toch vast aan Ziggo helaas. Alleen internet schijnt wel te kunnen bij Ziggo maar dan ga ik er qua snelheid op achteruit en bespaar ik maar 10 euro per maand dacht ik. Dus als Ziggo met een tv app komt ben ik net zo blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
amphora schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:10:
[...]

Voor mij ook. Al zit ik voor het beste internet op mijn adres toch vast aan Ziggo helaas. Alleen internet schijnt wel te kunnen bij Ziggo maar dan ga ik er qua snelheid op achteruit en bespaar ik maar 10 euro per maand dacht ik. Dus als Ziggo met een tv app komt ben ik net zo blij.
http://playvankpn.nl die bestaat ook nog. zou perfect zijn als zij met een app komen voor de Apple TV. dit omdat je bij hen gewoon standalone een abbo af kan sluiten voor die service en je voor ZiggoGo een compleet tv-abbo moet hebben bij hen; dat maakt het kostbaar als je geen ziggo klant bent

[ Voor 3% gewijzigd door repsaj op 22-03-2018 12:12 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Wel meer reacties nu op Twitter. Die klantenservice medewerkers hebben vast geen AppleTV thuis, want dan snapten ze wel dat AirPlay en een Native Apple TV App twee totaal verschillende werelden zijn. #airplayisgeenoptie :P

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is Airplay niet feitelijk hetzelfde, als in, dat het protocol intelligent genoeg is om de streaming URL vanaf de iPhone door te sturen naar de ATV ipv de videostream zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:53:
Dat vind ik ook. Ik had Knippr omdat het goedkoop was, ik kijk toch alleen NPO.
Toen NPO Start aangekondigd werd was ik zo blij! Ik denk voor 3 euro per maand NPO live kijken in HD, een jaar lang uitzendinggemist in best een mooie app (op de iPad). Maar het was een zware teleurstelling.

En ik begrijp het niet. Zijn we allemaal in Nederland zo vastgeroest met ons Ziggo pakketje?
Dreamvoid schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:07:
Is Airplay niet feitelijk hetzelfde, als in, dat het protocol intelligent genoeg is om de streaming URL vanaf de iPhone door te sturen naar de ATV ipv de videostream zelf?
Nee, voor mij niet. Airplay is leuk voor een foto of een filmpje/link die je doorgestuurd krijgt. Maar voor mijn "tv behoefte" wil ik gewoon de interface van NPO Start (of Knipper of Ziggo Go) op een beeldscherm met een remote om te bladeren (zappen).
En over de werking die jij beschrijft, volgens mij werkt dat alleen met iTunes Music/Apple Music. Ik heb er overigens echt nooit problemen mee dat content van internet naar mijn iPhone gaat en dan naar de Apple TV. Bij de introductie van de Chromecast werd toen enorm gezegd dat het een aanslag op je accu was en zo maar dat is het niet, gek genoeg.

@repsaj hoe krijgen we de die hashtags groot? :o :+

[ Voor 40% gewijzigd door iAR op 22-03-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

https://twitter.com/PubliekeOmroep/status/976793961678491649
Najaar pas helaas, op z'n vroegst...
iAmRenzo schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:11:
Zijn we allemaal in Nederland zo vastgeroest met ons Ziggo pakketje?
Ja dus. 'Vroeger' hadden we helemaal niets te kiezen. Je deed het met je plaatselijke kabelaar of alleen 1,2,3 via antenne spriet op je dak. Een select gezelschap weet dat er tegenwoordig meer opties zijn maar 90% van de mensen weet niet beter dat je bij ziggo of kpn moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:20:
https://twitter.com/PubliekeOmroep/status/976793961678491649
Najaar pas helaas, op z'n vroegst...

[...]

Ja dus. 'Vroeger' hadden we helemaal niets te kiezen. Je deed het met je plaatselijke kabelaar of alleen 1,2,3 via antenne spriet op je dak. Een select gezelschap weet dat er tegenwoordig meer opties zijn maar 90% van de mensen weet niet beter dat je bij ziggo of kpn moet zijn.
Ik las het. Dan hebben we een gat tussen einde knippr en start npo! En de NPO kennende zal het wel 2019 worden. Hoewel ik dat niet begrijp. Apple loopt toch niet te zwetsen als ze zeggen dat je een iPad app heel makkelijk kunt aanpassen voor tvOS?!

Blijkbaar. Maar betaalde je vroeger iets meer dan een habbekrats voor tv. Nu betaal je bij Ziggo de hoofdprijs. En door die debiele wet, moet je ook nog eens een heel pakket afnemen, terwijl ik alleen NPO wil.
Ik ben nog in staan om mijn digitenne kaartje in de tv te stoppen maar die kwaliteit is natuurlijk anno nu wel echt kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ook maar een retweet in de lucht gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Ook een tweet eruit geknald met #airplayisgeenoplossing!😂

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
iAmRenzo schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:23:
[...]

Ik las het. Dan hebben we een gat tussen einde knippr en start npo! En de NPO kennende zal het wel 2019 worden. Hoewel ik dat niet begrijp. Apple loopt toch niet te zwetsen als ze zeggen dat je een iPad app heel makkelijk kunt aanpassen voor tvOS?!
Zo moeilijk is dat inderdaad niet. Als ze een native app kunnen ontwikkelen, dan kunnen ze dat uiteraard ook voor tvOS. Qua werk kun je code grotendeels hergebruiken. Enige dat ze hoeven te doen is nieuwe interface te builden en te connecten aan de juiste functies. Misschien de Stream manier zelf die anders is, want dat is ook waar 't bij Knippr in 't prille begin mis ging, maar op iOS wel direct goed ging.

@ allen, help #airplayisgeenoplossing trending worden :+

[ Voor 3% gewijzigd door repsaj op 22-03-2018 17:16 ]

x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-10 10:49
Ik hoop dat de Ziggo ATV App voor het WK komt en dat je die uitzendingen in 4K zult kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 11:13

neanderthaler

Are friends electric?

Zijn hier nog gebruikers van de ATV2? Ik heb hem onlangs weer eens tevoorschijn gehaald voor aan de slaapkamer tv en dat is prima voor Netflix. Maar ik merk ook dat de video-add in Kodi (versie 14 geloof ik) bijna allemaal niet meer werken. Weet iemand waar ik info kan vinden over de add ons die nog werken?

[ Voor 3% gewijzigd door neanderthaler op 27-03-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog een ATV2 met Infuse 2, en die werkt nog met bijna alle content (alleen zaken als DTS-HD gaat niet, en h.265 heb ik niet, dus dat heb ik niet getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuuk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-05-2024
ptrv schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:48:
Ik hoop dat de Ziggo ATV App voor het WK komt en dat je die uitzendingen in 4K zult kunnen streamen.
Die komt er zeker.
https://www.totaaltv.nl/n...r-android-tv-en-apple-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 17:13

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ziggo app gaat chill worden, gezien ik geen kabel heb getrokken/ga trekken naar de slaapkamer, maar wel een aTV heb staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
@Luuuk
Hoe weet jij dat zo zeker?
4K???
Voor juni dit jaar???

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WvB22
ICT Consultant schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:30:
@Luuuk
Hoe weet jij dat zo zeker?
4K???
Voor juni dit jaar???
Was al oud nieuws van februari. Denk niet dat Luuuk bedoeld dat hij dat weet maar verwees naar een al iets ouder artikel. Op zich is het een win-win situatie natuurlijk voor Ziggo. Geen hoge eigen ontwikkelkosten voor een settop box, je geeft mensen een kleine korting op de AppleTV en je bent klaar als kabelboer. Geen dure verzendingen via de post, geen eigen onderhoud aan settop boxen, garantie en service loopt via Apple. Het enige wat je moet maken is de beste UI en live televisie stream die je maar kan bedenken.

Nog een gek idee: als Ziggo nu een dealtje sluit met Apple dat zij het MoviesXL pakket aanbieden vanuit de iTunes store?!?! Nu kijkt er bijna geen hond volgens mij (ik vergeet ook altijd te kijken in het aanbod). Als je de films uit het MoviesXL pakket aanbiedt via iTunes (desnoods wel in de Ziggo App) dan bespaar je ook nog eens miljoenen euro’s aan datacenters die je niet meer nodig hebt. Apple kan dan mooi experimenteren op weg naar een soort van Apple Music model voor hun film business. Rechten zijn het grootste struikelblok maar met Liberty Global aan je zijde zou je een slag kunnen slaan.

Op gebied van hardware en hosting kunnen ze dan aardig wat besparen. Echter, kabelaars zijn net als telecomproviders. Ze willen zelf aan alle touwtjes trekken. Vroeger zag je ook veel branded telefoons. Daar maakte de iPhone korte metten mee. Misschien ook aan die ellendige horizon box. Als ik Apple was en Ziggo zou mij benaderen om de settop box te leveren (uiteraard als kale AppleTV) dan wist ik het wel. Hoe lok je nog eens duizenden mensen je ecosysteem in...

Zie wel 1 probleempje. Die afstandsbediening is vreselijk voor oudere mensen. Daar zullen ze echt een oplossing voor moeten zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door WvB22 op 29-03-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 20:18
WvB22 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:43:
[...]

Was al oud nieuws van februari. Denk niet dat Luuuk bedoeld dat hij dat weet maar verwees naar een al iets ouder artikel. Op zich is het een win-win situatie natuurlijk voor Ziggo. Geen hoge eigen ontwikkelkosten voor een settop box, je geeft mensen een kleine korting op de AppleTV en je bent klaar als kabelboer. Geen dure verzendingen via de post, geen eigen onderhoud aan settop boxen, garantie en service loopt via Apple. Het enige wat je moet maken is de beste UI en live televisie stream die je maar kan bedenken.

Nog een gek idee: als Ziggo nu een dealtje sluit met Apple dat zij het MoviesXL pakket aanbieden vanuit de iTunes store?!?! Nu kijkt er bijna geen hond volgens mij (ik vergeet ook altijd te kijken in het aanbod). Als je de films uit het MoviesXL pakket aanbiedt via iTunes (desnoods wel in de Ziggo App) dan bespaar je ook nog eens miljoenen euro’s aan datacenters die je niet meer nodig hebt. Apple kan dan mooi experimenteren op weg naar een soort van Apple Music model voor hun film business. Rechten zijn het grootste struikelblok maar met Liberty Global aan je zijde zou je een slag kunnen slaan.

Op gebied van hardware en hosting kunnen ze dan aardig wat besparen. Echter, kabelaars zijn net als telecomproviders. Ze willen zelf aan alle touwtjes trekken. Vroeger zag je ook veel branded telefoons. Daar maakte de iPhone korte metten mee. Misschien ook aan die ellendige horizon box. Als ik Apple was en Ziggo zou mij benaderen om de settop box te leveren (uiteraard als kale AppleTV) dan wist ik het wel. Hoe lok je nog eens duizenden mensen je ecosysteem in...

Zie wel 1 probleempje. Die afstandsbediening is vreselijk voor oudere mensen. Daar zullen ze echt een oplossing voor moeten zoeken.
Goed bedacht, +1.

Over de afstandsbediening ben ik het niet helemaal met je eens. De oudere van dage in mijn directe omgeving kunne na een korte introductie goed overweg met de afstandsbediening. Het is even schakelen maar ook dat lukt ze vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Als je oma een afstandsbediening geeft met 50 knoppen denk ik dat ze daar meer moeite mee zal hebben.
Maar een apple remote met nog 0 t/m 9 knoppen om te zappen is misschien wel handig. Branded remotes? :-)

[ Voor 34% gewijzigd door amphora op 29-03-2018 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ICT Consultant
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-08-2024
WvB22 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:43:
Gelukkig kun je zo ongeveer elke infrarood afstandsbediening met menu, pijltjes en OK gebruiken. Die zou Ziggo dan mee kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10 21:12

NVD

Ik werk enige maanden met de MiBox van Xiaomi en ben nooit echt tevreden geweest. Mijn voorkeur voor het afspelen van video is Plex. Beeldmateriaal staat lokaal (Synology NAS + PMS). Tv series (AMZN kwaliteit) spelen over het algemeen goed af, films (1080p Remux) moet ik altijd via Kodi doen. Dan loopt het geluid iets voor op het beeld en wil het beeld nog wel eens “stotteren”. Al met al voldoet het gewoon niet aan mijn kwaliteitsstandaard.

Tijd dus voor iets nieuws. Ik kijk al enige tijd rond naar een alternatief. Vele Chinese Android Tv boxjes heb ik naar gekeken, Intel NUC overwogen, maar is allemaal niet wat ik zoek. Ik zoek gemak en een product dat goed wordt ondersteunt. Nooit verwacht dat de Apple TV 4K een potentiële kandidaat zou worden. Mijn perceptie van dit apparaat was dat het een gesloten ecosysteem is, waardoor de NAS (in mijn geval niet krachtig genoeg) alle transcoding moest doen. Nu lijkt met Infuse en de 4K versie toch een hoop mogelijk.

Gaat de Apple Tv mijn problemen oplossen (geluid en beeld)? Betekent dit dat PMS niet langer nodig zal zijn? Ik krijg de indruk dat Infuse deze taak overneemt en kan syncen met andere apparaten (tegen betaling).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 12:05

jasjenl

Liab A Tymo

Vinden jullie het niet onhandig dat de remote van de Apple TV geen verlichting heeft? Ik gebruik m in een thuisbioscoop waar over het algemeen de verlichting uit is, ik grijp en druk dan regelmatig verkeerd, ook al zitten er maar zo weinig knoppen op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

jasjenl schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:42:
Vinden jullie het niet onhandig dat de remote van de Apple TV geen verlichting heeft? Ik gebruik m in een thuisbioscoop waar over het algemeen de verlichting uit is, ik grijp en druk dan regelmatig verkeerd, ook al zitten er maar zo weinig knoppen op...
Herken ik wel ja. De 4k versie heeft een witte rand om de menu knop en dat help wel maar perfect is het niet nee. Puur op gevoel ga ik af op de volume knoppen die aan elkaar zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Vinden jullie het niet onhandig dat de remote van de Apple TV geen verlichting heeft?
Nope, ik gebruik hem überhaupt niet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Nee, kan hem op gevoel in het stikdonker bedienen. Klik eigenlijk nooit mis.

Pagina: 1 ... 63 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.