Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justdoit
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 12:34
Hi all,

Ik ben van plan om binnenkort een ATV aan te schaffen. Nu is mijn vraag (en tevens het keerpunt van wel of niet aanschaffen) of het mogelijk is om films/series te streamen vanaf mijn Macbook Pro naar ATV en tegelijkertijd op mijn macbook door te werken. Nu is het namelijk zo dat ik al mijn series/films op USB zet, deze aan mijn TV hang en ik dan kan doorwerken. Echter is dat nét ff een handeling teveel :-)

Dus... is dit mogelijk?
Thx in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Justdoit schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:48:
Hi all,

Ik ben van plan om binnenkort een ATV aan te schaffen. Nu is mijn vraag (en tevens het keerpunt van wel of niet aanschaffen) of het mogelijk is om films/series te streamen vanaf mijn Macbook Pro naar ATV en tegelijkertijd op mijn macbook door te werken. Nu is het namelijk zo dat ik al mijn series/films op USB zet, deze aan mijn TV hang en ik dan kan doorwerken. Echter is dat nét ff een handeling teveel :-)

Dus... is dit mogelijk?
Thx in advance!
Jazeker, dat is mogelijk!

Het kan door middel van AirPlay, je ATV is dan je tweede scherm, maar dan is je MBP actief bezig met je film of serie.

Mooier is het gebruik van Infuse. Je MBP is dan slechts een fileserver, waardoor dat nauwelijks impact op de snelheid van je MBP heeft.

Het allermooiste is dat je je films en series op een netwerkschijf zet (dat kan een simpele USB schijf aan je router zijn), zodat je niet afhankelijk bent van je MBP. En dan gebruik je ook Infuse op je ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Justdoit schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:48:
Hi all,

Dus... is dit mogelijk?
Thx in advance!
Gewoon Plex installeren, werkt perfect.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:25
Main topic updated met AppleTV4(K) informatie :)
Heb ook 4 apps toegevoegd die ik de moeite wel waar vind om te installeren, als iemand nog meer apps weet die er echt bij moeten, let me know :)

[ Voor 60% gewijzigd door tcviper op 19-02-2018 15:02 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10 23:37
tcviper schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:57:
Main topic updated met AppleTV4(K) informatie :)
Volgens mij ben je alleen bij de info de 2160 video structuur vergeten?

HEVC Dolby Vision (Profile 5)/HDR10 (Main 10 profile) up to 2160p

Of is dat mijn cache die nog oude webpagina opvist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
WvB22 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:02:
[...]

Volgens mij ben je alleen bij de info de 2160 video structuur vergeten?

HEVC Dolby Vision (Profile 5)/HDR10 (Main 10 profile) up to 2160p

Of is dat mijn cache die nog oude webpagina opvist?
Fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:37:
Gewoon Plex installeren, werkt perfect.
Nee, niet doen. Plex Server vraagt, afhankelijk van je bronmateriaal, veel van je MacBook Pro, dus tegelijk doorwerken zit er dan niet meer in!

Daarbij is een ATV4(K) krachtig genoeg om zelf alle video's af te spelen, dus is Plex overbodig en is Infuse een veel betere keuze.

[ Voor 18% gewijzigd door ikweethetbeter op 19-02-2018 16:48 . Reden: Toevoeging rekenkracht ATV4(k) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
ikweethetbeter schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:47:
[...]

Nee, niet doen. Plex Server vraagt, afhankelijk van je bronmateriaal, veel van je MacBook Pro, dus tegelijk doorwerken zit er dan niet meer in!

Daarbij is een ATV4(K) krachtig genoeg om zelf alle video's af te spelen, dus is Plex overbodig en is Infuse een veel betere keuze.
Nog beter, binnenkort krijgt Infuse Plex server ondersteuning :) Dan kun je inloggen via Infuse en je hele plex library gewoon rechtstreeks afspelen op AppleTV :)

Overigens als je in Plex app van AppleTV instelling op MAX zet (kwaliteit, original etc) dan gaat ie alleen remuxen, niet transcoden bij MKV+SRT subs, dat kost een stuk minder CPU.

[ Voor 13% gewijzigd door tcviper op 19-02-2018 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@tcviper
Dat klopt! Maar dat is vooral nuttig als je al een Plex bibliotheek hebt op een server die je toch al hebt; je hoeft dan geen Plex client op je ATV te zetten. Als je nog geen Plex server met bibliotheek hebt, dan zou ik er niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@tcviper
Voor je OP: er zit ook een lightning kabel in de doos om de remote op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
ikweethetbeter schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:52:
@tcviper
Dat klopt! Maar dat is vooral nuttig als je al een Plex bibliotheek hebt op een server die je toch al hebt; je hoeft dan geen Plex client op je ATV te zetten. Als je nog geen Plex server met bibliotheek hebt, dan zou ik er niet aan beginnen.
Nou ja, (los van het feit dat ik bij Plex gewerkt heb) vind ik het super handig voor als ik onderweg ben, boeit niet of ik nu op mijn iPhone, AppleTV, iPad of AndroidTV kijk, heb overal mijn watched status en bibliotheek compleet. Maar goed, ieders eigen keuze natuurlijk! Ik denk wel dat als Infuse zometeen Plex ondersteunt dat dat mijn default player gaat worden :)

[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 19-02-2018 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
ikweethetbeter schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:55:
@tcviper
Voor je OP: er zit ook een lightning kabel in de doos om de remote op te laden.
Fixed ,thanks :)

Daarnaast word het misschien binnenkort tijd voor nieuw deel 4 van deze topic, want het aantal pagina's is nu al veel :)

[ Voor 21% gewijzigd door tcviper op 19-02-2018 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

tcviper schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:01:
[...]

Ik denk wel dat als Infuse zometeen Plex ondersteunt dat dat mijn default player gaat worden :)
Welke ondersteuning bedoel je daarmee? Ik kan nu ook via Infuse de Plex server op mijn PC benaderen namelijk

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@fonsmeister
Heb je de reguliere of de beta Infuse?
En benader je Plex of gewoon de video bestanden? Dat kan inderdaad altijd al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom noemt niemand hier VLC? Deze maakt toch goed gebruik van de cpu van de Apple TV 4(K)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
fonsmeister schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:17:
[...]

Welke ondersteuning bedoel je daarmee? Ik kan nu ook via Infuse de Plex server op mijn PC benaderen namelijk
Echte plex server ondersteuning, niet via DLNA of SMB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

ikweethetbeter schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:20:
@fonsmeister
Heb je de reguliere of de beta Infuse?
En benader je Plex of gewoon de video bestanden? Dat kan inderdaad altijd al...
Infuse Pro 5.6.8, heb een screenshot gemaakt van de iPad app:

Infuse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Maar als je toch gebruik wil maken van de ATV als speler van bestanden die je op een server hebt staan... dan moet die toch ook per se aan staan?
Ik heb dus geen dedicated server. Ik zet gewoon mijn MacBook aan en dan speel ik het af op de tv via Plex.

Dus wat is het voordeel voor jullie dan? Je hebt altijd een server draaien waar al je films in staan? Ik kijk die zelden eerlijk gezegd.
Mijn nog te kijken content zet ik in de map en de Mac gaat aan en dan krijgt die wel veel te verduren idd. Erna gooi ik het eraf.

Mijn ATV die er komt kan ik denk ik alleen gebruiken voor iTunes streaming. Of heb ik nog andere opties mbt server/streaming?
Of moet ik toch aan Kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
ikweethetbeter schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:47:
[...]

Echt totaal GEEN last van. Films staan op mijn Time Capsule, en MacBook Pro blijft onveranderd goed werken. Zie het probleem niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:29:
[...]

Echt totaal GEEN last van. Films staan op mijn Time Capsule, en MacBook Pro blijft onveranderd goed werken. Zie het probleem niet zo.
Waarom niet direct via VLC de bestanden op de TC benaderen? Nu heb je extra apparaat (macbook) nutteloos aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:33:
[...]

Waarom niet direct via VLC de bestanden op de TC benaderen? Nu heb je extra apparaat (macbook) nutteloos aanstaan.
Wist niet eens dat dat kon. Maar MacBook staat hier sowieso altijd aan omdat HomeBridge hier op draait.
Maar ga de app eens installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:33:
[...]

Maar idd, dat werkt! Goh, weer iets geleerd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:38:
[...]

Maar idd, dat werkt! Goh, weer iets geleerd!!!
Top! Goed om te weten. Eerlijk had ik er alleen maar over gelezen en gisteren de app geïnstalleerd, maar verder nog niks mee gedaan. Wat in hetzelfde artikel had gelezen dat VLC gebruik maakt (in tegenstelling tot de Plek app) van de cpu van de Apple TV. Zo'n A10X cpu is kennelijk vrij krachtig.

Zelf maak ik gebruik van de DS Video app (van Synology) waarmee ik de enkele series op mijn Synology NAS kan benaderen. Komende week ook maar eens spelen met VLC. En als ik me niet vergis, is deze ook nog helemaal gratis? Geen verborgen in-app aankopen, toch?

Ik had trouwens al eens eerder gelezen over dat je een Macbook als server gebruikt voor kennelijk Plex en Homebridge. Aangezien je Homebridge gebruikt, zou ik dan toch een Raspberry Pi kopen en dat kleine kastje wegstoppen in de meterkast en je macbook gewoon lekker een macbook laten zijn.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Voor de liefhebbers: Apple heeft weer eens aan het prijzenrad gedraaid en Middle Earth Extended Editions zijn opeens weer €29,99. Pak je kans want ze hebben geen benul wat ze doen. In andere landen ligt de prijs veel hoger. Ter vergelijking huidige prijs usa: $89,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WvB22 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:07:
Voor de liefhebbers: Apple heeft weer eens aan het prijzenrad gedraaid en Middle Earth Extended Editions zijn opeens weer €29,99. Pak je kans want ze hebben geen benul wat ze doen. In andere landen ligt de prijs veel hoger. Ter vergelijking huidige prijs usa: $89,99.
Dit is toch oud nieuws? Zie 14 feb. Je hebt zelfs nog thumbs up gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:49:
[...]

Top! Goed om te weten. Eerlijk had ik er alleen maar over gelezen en gisteren de app geïnstalleerd, maar verder nog niks mee gedaan. Wat in hetzelfde artikel had gelezen dat VLC gebruik maakt (in tegenstelling tot de Plek app) van de cpu van de Apple TV. Zo'n A10X cpu is kennelijk vrij krachtig.

Zelf maak ik gebruik van de DS Video app (van Synology) waarmee ik de enkele series op mijn Synology NAS kan benaderen. Komende week ook maar eens spelen met VLC. En als ik me niet vergis, is deze ook nog helemaal gratis? Geen verborgen in-app aankopen, toch?

Ik had trouwens al eens eerder gelezen over dat je een Macbook als server gebruikt voor kennelijk Plex en Homebridge. Aangezien je Homebridge gebruikt, zou ik dan toch een Raspberry Pi kopen en dat kleine kastje wegstoppen in de meterkast en je macbook gewoon lekker een macbook laten zijn.... ;)
Totaal geen kaas gegeten van een RPI en dit werkt prima. Bovendien kan ik mijn Mac op afstand benaderen. Als dan een iets crasht, kan ik het gewoon vanaf mijn iPhone opnieuw opstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• opa_paul
Mad Max voor 5€ in 4K in de aanbieding... voor geïnteresseerden.
Ik vond de film helaas bagger. Dus geen koop voor mij....🙈🤫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
meesje schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:22:
[...]

Dit is toch oud nieuws? Zie 14 feb. Je hebt zelfs nog thumbs up gedaan.
Gaat het ook niet om. Het is meer dat Apple met deze films maar wat lijkt te doen en er totaal geen touw aan vast te knopen is wat het prijsbeleid is. Prijzen verschillen soms per dag! Deze set was 30 euro, toen van de week 35 en opeens 69 euro en nu weer 30 🤨.

Een beetje raar dat de extended versions steeds het goedkoopst zijn in Nederland terwijl dat in het buitenland zeker niet zo is. Ik bedoel dus meer: pak je kans voor er iemand echt wakker wordt en ze beseffen dat ze steeds de extended versies voor een prikkie wegdoen. Ik gok een foutje. Dit zag je ook terug bij de Dark Knight Trilogie. Opeens werd er iemand wakker en zag dat 15 euro (toen nog HD films) wel erg goedkoop is voor drie 4K films die in de winkel rond de 90 euro doen. Setje kost nu alweer een tijdje rond de 35 euro (nog steeds flink goedkoper dan Bol). Of WB vond het een erg slecht plan aangezien ze hun eigen films in de winkel kapot concurreren...

[ Voor 10% gewijzigd door WvB22 op 19-02-2018 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Zojuist Harry Potter x8 voor 35€ gekocht. 4K HDR

Bedankt. Pak de kans. Kan nooit lang duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
opa_paul schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 00:10:
Zojuist Harry Potter x8 voor 35€ gekocht. 4K HDR

Bedankt. Pak de kans. Kan nooit lang duren.
Ooit zelfs 30 euro geweest, maar 35 inderdaad ook een goede prijs. Geen geld voor 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WvB22 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:37:
[...]

Gaat het ook niet om. Het is meer dat Apple met deze films maar wat lijkt te doen en er totaal geen touw aan vast te knopen is wat het prijsbeleid is. Prijzen verschillen soms per dag! Deze set was 30 euro, toen van de week 35 en opeens 69 euro en nu weer 30 🤨.

Een beetje raar dat de extended versions steeds het goedkoopst zijn in Nederland terwijl dat in het buitenland zeker niet zo is. Ik bedoel dus meer: pak je kans voor er iemand echt wakker wordt en ze beseffen dat ze steeds de extended versies voor een prikkie wegdoen. Ik gok een foutje. Dit zag je ook terug bij de Dark Knight Trilogie. Opeens werd er iemand wakker en zag dat 15 euro (toen nog HD films) wel erg goedkoop is voor drie 4K films die in de winkel rond de 90 euro doen. Setje kost nu alweer een tijdje rond de 35 euro (nog steeds flink goedkoper dan Bol). Of WB vond het een erg slecht plan aangezien ze hun eigen films in de winkel kapot concurreren...
De schommeling naar 35 en 69 heb ik niet eens gezien. Soms heb ik het idee dat het dagprijzen en zelfs gedurende de dag (tijdzones natuurlijk...) kan het veranderen. En inderdaad bizar dat de extended versions bij ons zo goedkoop zijn. Vanmiddag ga ik langs de AH en vanavond de middle earth bundel maar aanschaffen. Zul je zien dat ie vanmiddag/vanavond weer duurder is... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

TDB

meesje schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 05:30:
[...]

De schommeling naar 35 en 69 heb ik niet eens gezien. Soms heb ik het idee dat het dagprijzen en zelfs gedurende de dag (tijdzones natuurlijk...) kan het veranderen. En inderdaad bizar dat de extended versions bij ons zo goedkoop zijn. Vanmiddag ga ik langs de AH en vanavond de middle earth bundel maar aanschaffen. Zul je zien dat ie vanmiddag/vanavond weer duurder is... ;)
Waarom zou je langsgaan bij AH? Je kunt ze ook online bestellen: https://lekkerweglekkerthuis.ah.nl/search/?q=itunes
Net zelf voor 200 euries besteld. Ik ga er ook Netflix mee betalen, dus dan kan ik weer even vooruit.

[ Voor 7% gewijzigd door TDB op 20-02-2018 08:26 ]

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-10 10:49
Bij de Harry Potter bundel voor €35,- staat geen 4K maar HD, moet ik mij hier zorgen om maken, of verandert de download op magische wijze in 4k? Ik wil geen 'double dip' namelijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

ptrv schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:29:
Bij de Harry Potter bundel voor €35,- staat geen 4K maar HD, moet ik mij hier zorgen om maken, of verandert de download op magische wijze in 4k? Ik wil geen 'double dip' namelijk ...
Als je op de losse films klikt, dan zie je dat het 4K films zijn. Is raar dat ze dat niet bij de bundel zelf ook zetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
Precies, daarom durf ik even niet te kopen, anders natuurlijk ook een geweldig aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ptrv schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:42:
Precies, daarom durf ik even niet te kopen, anders natuurlijk ook een geweldig aanbod.
Gewoon kopen. Je ziet straks in je filmoverzicht de losse films staan en niet de bundel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptrv
Gekocht, kijk straks op de ATV om te bevestigen dat de bundel daar in 4K beschikbaar is.

Edit: Alles gewoon keurig 4K op de ATV!

[ Voor 19% gewijzigd door ptrv op 20-02-2018 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
ptrv schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:08:
Gekocht, kijk straks op de ATV om te bevestigen dat de bundel daar in 4K beschikbaar is.
Bij deze bevestigt, alle HP films zijn in 4k met die bundel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WvB22
ptrv schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:42:
Scheelt wel even met Bol.com... €180,- uiteraard dan wel beter geluid dan 5.1 Dolby. Maar prijsverschil van 125 euro kan daar niet tegen op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@WvB22
Belangrijker dan de techniek (de "oude" DD5.1/DTS5.1 of de nieuwe HD audio formaten zoals Dolby Atmos en DTS HD-MA) is de kwaliteit van de mix. Past de muziek goed bij de scene, zijn de effecten goed, horen de geluiden bij het beeld, ...

Met andere woorden: er zijn fantastisch klinkende DD5.1 tracks, en er zijn beroerd klinkende DTS HD-MA tracks. Bij dezelfde mix klinkt de techniek met de minste compressie natuurlijk wel het beste, maar de techniek is niet heilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
ikweethetbeter schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:07:
@WvB22
Belangrijker dan de techniek (de "oude" DD5.1/DTS5.1 of de nieuwe HD audio formaten zoals Dolby Atmos en DTS HD-MA) is de kwaliteit van de mix. Past de muziek goed bij de scene, zijn de effecten goed, horen de geluiden bij het beeld, ...

Met andere woorden: er zijn fantastisch klinkende DD5.1 tracks, en er zijn beroerd klinkende DTS HD-MA tracks. Bij dezelfde mix klinkt de techniek met de minste compressie natuurlijk wel het beste, maar de techniek is niet heilig.
Goeie aanvulling inderdaad. En zo is het maar net. Zelfde geldt voor beeldkwaliteit. Er zijn haarscherpe prachtige Dolby Vision 4K films/series en er zijn ook HDR films/series waarbij je het idee hebt dat je naar een middelmatige rip zit te kijken. Ook weer een beetje afhankelijk van de intenties van een regisseur maar alles staat bij het complete plaatje qua kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:30
Ik probeer de Middle Earth bundel te kopen via itunes op mijn laptop. Ik klik op kopen, bevestig ID, bevestig nogmaals kopen en daarna; niks. Ik zie dat iTunes contact legt met de store, maar er gebeurd niets verder. Films verschijnen niet in mijn bibliotheek, krijg geen mail erover, zie geen transactie op mijn CC. Ben ik ongeduldig of is er wat mis met de store op dit moment?
EDIT: Never mind. Via telefoon lukt 't wel. Vreemd.

[ Voor 7% gewijzigd door Cass Casey op 20-02-2018 14:16 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 12:17
gek, ik heb dat nu via mijn telefoon, hij zegt, kan niet downloaden via dit device....ook op pc lukt het niet ...gek

[ Voor 14% gewijzigd door joppe113 op 20-02-2018 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptrv
Het is geloof ik niet gebruikelijk hier om links te delen - en voor het geval dat het niet mag bij voorbaat mijn excuses aan de mods - maar ik vond dit wel een interessant artikel.

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1519123680

Hoe blij ik ook ben met de 4K ATV, het verlangen naar fysieke media en het gevoel daarmee de meest optimale kwaliteit in huis te halen blijft bij mij bestaan. Ook al kan voor mij momenteel niets op tegen het gemak van de ATV - het is fantastisch om alles vanaf mijn horloge te kunnen sturen, verlichting in de woonkamer dimmen, ATV aan en (automatisch via CEC) het display aan en gààn met die film, toch blijft er iets knagen.

Eerst was er VHS, daarna begon ik eind jaren 80 met het verzamelen van laserdiscs, toen kwamen de dvd's en blu-rays en nu dan de UHD BR’s. Natuurlijk ken ik de verhalen, vergelijkingen en tests waaruit blijkt dat op 2,5 meter afstand van het display het kwaliteitsverschil niet of nauwelijks te zien is, en hoe handig ik de ATV ook vind, ik mis wel een beetje dat ouderwetse gevoel van op zaterdagmiddag naar de stad en thuiskomen met een schijfje :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcviper
ptrv schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 01:00:
Het is geloof ik niet gebruikelijk hier om links te delen - en voor het geval dat het niet mag bij voorbaat mijn excuses aan de mods - maar ik vond dit wel een interessant artikel.

Hoe blij ik ook ben met de 4K ATV, het verlangen naar fysieke media en het gevoel daarmee de meest optimale kwaliteit in huis te halen blijft bij mij bestaan. Ook al kan voor mij momenteel niets op tegen het gemak van de ATV - het is fantastisch om alles vanaf mijn horloge te kunnen sturen, verlichting in de woonkamer dimmen, ATV aan en (automatisch via CEC) het display aan en gààn met die film, toch blijft er iets knagen.

Eerst was er VHS, daarna begon ik eind jaren 80 met het verzamelen van laserdiscs, toen kwamen de dvd's en blu-rays en nu dan de UHD BR’s. Natuurlijk ken ik de verhalen, vergelijkingen en tests waaruit blijkt dat op 2,5 meter afstand van het display het kwaliteitsverschil niet of nauwelijks te zien is, en hoe handig ik de ATV ook vind, ik mis wel een beetje dat ouderwetse gevoel van op zaterdagmiddag naar de stad en thuiskomen met een schijfje :)
Ja ik ken het hele verhaal en heb er zelf ook veel mee gedaan (van Betamax > VHS > CD > DVD > Bluray) maar wat ben ik blij dat ik dat niet meer hoef zeg (die zaterdagmiddag gebruik ik wel voor andere dingen :P). Gewoon AppleTV starten, geen discs kopen of zoeken ergens in huis, het werkt overal (iPhone, iPad etc) en is altijd beschikbaar, plus als nieuwe kwaliteit komt krijg je die ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ptrv schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 01:00:

Wat betreft het plaatsen van een link, volgens mij mag dat gewoon. Links met referrals (wat dat precies inhoudt, weet ik niet eens ;) ) wordt niet gewaardeerd.
Verder grotendeels herkenbaar verhaal. Pure nostalgie, maar tijden veranderen nu eenmaal en de volgende generatie denkt echt van waar heb je het over. B.v. een film huren (vhs/dvd) bij de videotheek. Nu is dat heel simpel via b.v. Itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-10 17:17

amphora

Websites & Fotografie

Er was een tijd dat ik nog liever een CD kocht of vinyl ipv muziek kopen via iTunes. In de 5 jaar dat ik nu Spotify gebruik heb ik nog 2 cd's gekocht. Omdat ze niet (direct) op Spotify beschikbaar waren. Gemak > nostalgie (en theoretische kwaliteit) voor mij.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 12-10 17:13

The Inquisitor

Greetings weaklings

amphora schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:08:
Er was een tijd dat ik nog liever een CD kocht of vinyl ipv muziek kopen via iTunes. In de 5 jaar dat ik nu Spotify gebruik heb ik nog 2 cd's gekocht. Omdat ze niet (direct) op Spotify beschikbaar waren. Gemak > nostalgie (en theoretische kwaliteit) voor mij.
Yup, mee eens. Zeker sinds ik Sonos in huis heb gehaald heb ik alle CD bende er uit getrapt. Ik had ook nog een grote kast vol DVD's... tsjah, maar had mijn dvdspeler eruit gegooid. Geprobeerd te verkopen maar zelfs 100 dvd's zijn niets waard.

Iets fysieks kopen blijft 'leuker' met een hoesje in je hand en alles.. maar je went er snel genoeg aan. van CD's naar Spotify, van DVD's naar Netflix/Videoland/iTunes en van PC DVDROM naar Steam. Scheelt allemaal een hoop ruimte in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
tcviper schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:38:
[...]

Ja ik ken het hele verhaal en heb er zelf ook veel mee gedaan (van Betamax > VHS > CD > DVD > Bluray) maar wat ben ik blij dat ik dat niet meer hoef zeg (die zaterdagmiddag gebruik ik wel voor andere dingen :P). Gewoon AppleTV starten, geen discs kopen of zoeken ergens in huis, het werkt overal (iPhone, iPad etc) en is altijd beschikbaar, plus als nieuwe kwaliteit komt krijg je die ook.
Het is natuurlijk ook een kwestie van tijd voor de streams (qua kwaliteit) de fysieke media gaan passeren. Nu is een UHD disc nog koning in 4K land met de hoogste bitstreams en beste kwaliteit audio. Maar het schalen van streaming video zal binnen 5 jaar een enorme vlucht numen met zaken als 5G aan de horizon en alsmaar snellere downloadsnelheden. Bovendien is er nog enorme winst te halen op het gebied van de slimste compressie. Het is wel duidelijk dat de UHD discs de laatste fysieke mediastandaard wordt. De film- en video-industrie doen geen eens moeite om een opvolger (8K?) in de steigers te zetten voor fysieke media wat mij op zich terecht lijkt gezien de huidige ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede muziek heb ik nog steeds graag op cd, die ik dan overigens wel meteen rip.

Met films ben ik geheel af van de optische beelddragers. Ik heb een DVD speler, die ik overigens heb geselecteerd op z'n goede (SA)CD weergave, en daar nu ook voor 99% van de tijd voor gebruik, maar ik kijk alle films en series via m'n Apple TV, en ben daar erg tevreden over. Zo tevreden, dat ik nooit de moeite heb genomen om een BD speler te kopen.

Ik heb geen idee wat de gemiddelde schermgrootte is, maar als je een 40-47" tv hebt, waar je zo'n 3 tot 4 meter vanaf zit, dan vraag ik me af wat je aan UHD / 4K beeld hebt. De Dolby Vision en HDR10 technieken zijn zinvol, maar de resolutie... Het is meer dat het tussen de oren zit dat meer altijd beter is, dan dat je ogen het verschil kunnen zien denk ik. Maar goed, 4K is er, en zal waarschijnlijk blijven, en als straks iedereen een 60-80" tv heeft, dan wordt het vanzelf zinvol. Alleen hoop ik dat 8K nooit de huiskamers zal bereiken, dat is totale onzin als dat gaat gebeuren. Ja, in bioscopen, daar heeft het toegevoegde waarde, maar 8K thuis? Dat is zinloos bandbreedte en opslag verspillen!

• ptrv
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt als je zegt dat je vooral voor een grotere contrastomvang bent - alhoewel ik persoonlijk niet mijn neus ophaal voor meer resolutie - maar voor wat betreft je laatste opmerking, over zinloos bandbreedte verspillen, heb ik nog wel een vraagje aan de groep.

Was het niet zo dat het internet een van de grootste energieverbruikers van dit moment is? En is het dan niet zo dat met zijn allen continu (hoge) kwaliteit video streamen eigenlijk ook heel belastend voor het milieu is? Slechter dan een optisch schijfje bakken en fysiek distribueren? Misschien raken we hiermee wel erg off topic, maar het lijkt me toch wel een dingetje om als milieubewuste consument over na te denken. Weet iemand hier hoeveel energie het kost om een film te streamen?

Ik heb vandaag of gisteren al eerder gezegd dat ik blij ben met mijn ATV, net weer voor € 225 iTunes kaarten gekocht in de aanbieding bij Albert Heijn, maar toch ben ik nog een beetje terughoudend om al mijn eieren in een doosje te leggen, zogezegd. Bijvoorbeeld omdat je nooit weet waar je bibliotheek over een paar jaar blijft wanneer dingen anders lopen dan je nu verwacht. Ik zeg Pan Am Airlines, ik zeg Kodak. Zo zijn er vast en zeker nog wel een paar ‘onverwoestbare' merken te noemen. In het volgende draadje lees ik allemaal verschillende meningen, maar het geeft wel enigszins te denken:

http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=299367

Ik heb net bijvoorbeeld in de drie-halen-twee-betalen actie van de MM maar eens drie 4k UHD BR’s voor zes tientjes besteld - hetgeen overigens een veel minder vlotte en vloeiende ervaring was dan gewoon een paar knoppen indrukken op de Apple TV, maar dat terzijde - en nu heb ik dus drie Blu-ray's en drie 4k UHD BR's plus een UV code die ik nog wel kan kwijtraken op Marktplaats voor in totaal €40 à € 50. Je moet maar tijd en zin hebben in dat gedoe, maar het geld dat je nu in 4k UHD BR's stopt, is nog wel enigszins terug te halen, integendeel tot de aankopen bij iTunes.

En dat brengt mij op mijn laatste punt, ik zou het fijn vinden wanneer ik eerst een film kon huren en dan daarna met een redelijk percentage korting vervolgens de film eventueel kon kopen als ik ‘m liever wil ‘hebben' en meerdere keren wil kunnen kijken. Nu is het voor mij toch wel regelmatig een gok, en natuurlijk huur ik dan de films die ik eigenlijk had moeten kopen en andersom. Ik begrijp wel dat het allemaal marketing is, maar op zich zou zo'n soort regeling de Apple TV ervaring voor mij nog klantvriendelijker maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57

DaveD

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10 11:19

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat is zo makkelijk! Hier in Noorwegen heeft een van de belangrijkste providers een app uitgebracht waar het hele archief van tv-uitzendingen op staat, waar je live tv kunt kijken (wie doet dat nog?) en waar ook addon pakketten in beschikbaar zijn. Ik heb de reguliere set-top box ontkoppeld en gebruik ik nooit meer. Alles gaat nu via de Apple TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ikweethetbeter schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:24:
Ik heb geen idee wat de gemiddelde schermgrootte is, maar als je een 40-47" tv hebt, waar je zo'n 3 tot 4 meter vanaf zit, dan vraag ik me af wat je aan UHD / 4K beeld hebt. De Dolby Vision en HDR10 technieken zijn zinvol, maar de resolutie... Het is meer dat het tussen de oren zit dat meer altijd beter is, dan dat je ogen het verschil kunnen zien denk ik. Maar goed, 4K is er, en zal waarschijnlijk blijven, en als straks iedereen een 60-80" tv heeft, dan wordt het vanzelf zinvol. Alleen hoop ik dat 8K nooit de huiskamers zal bereiken, dat is totale onzin als dat gaat gebeuren. Ja, in bioscopen, daar heeft het toegevoegde waarde, maar 8K thuis? Dat is zinloos bandbreedte en opslag verspillen!
Voor mijn gevoel ligt de gemiddelde grootte wel hoger. Ik word regelmatig uitgelachen omdat ik voor 55" ging omdat ik 65" gewoon zinloos groot vind in mijn huiskamer.
Qua afstand kan je discussiëren of de resolutie van 4K meerwaarde biedt, ik weet het zelf niet eens. Resolutie boeit mij vrij weinig sinds ik HD als ondergrens kan beschouwen.

Wat wel een groot voordeel van UHD is, is de kleurruimte. Dat staat los van HDR technieken en is gewoon onderdeel van UHD en kan je op elk formaat TV meerwaarde van beleven.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Gonadan schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:27:
[...]
[knip]
Wat wel een groot voordeel van UHD is, is de kleurruimte. Dat staat los van HDR technieken en is gewoon onderdeel van UHD en kan je op elk formaat TV meerwaarde van beleven.
Die extra kleurruimte zit ook in de Dolby Vision streams van iTunes toch?

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Scidd0w schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:38:
Die extra kleurruimte zit ook in de Dolby Vision streams van iTunes toch?
In theorie hoeft dat niet per se, ik de praktijk bij mijn weten wel. Omdat alleen de 4K (lees: UHD) films voorzien worden van HDR technieken op dit platform.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11-10 20:04

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Coldbullet schreef op zondag 18 februari 2018 @ 23:55:
[...]
Wat je zegt van apollo 13.. ik weet zo de opname manier niet, maar vlak de opname kwaliteit niet uit van analoog.. 16mm kwaliteit is nogsteeds heel erg goed. De manier van weergaven was minder geavanceerd.
Inderdaad eens iets gelezen over hoe ze het "oude" analoge materiaal weer kunnen hergebruiken door het op de een of andere manier in te scannen en dat die kwaliteit (resolutie) dan best nog geschikt kan zijn. Het is alleen niet een film waarvan ik een 4K versie had verwacht. Desalniettemin wel een leuke verrassing. :)

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Gonadan schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:27:
Precies, dat zei ik ook al, die extra pixels boeien me weinig, maar wel de kwaliteit van de pixels. We zitten al decennia met 24 bits kleuren, 8 bits per primaire kleur, en daar zie je soms de beperkingen van.

Met HDR10 en DV heb je 10 bits per kleur, dus 6 bits extra, waardoor je een factor 64 meer nuanceverschillen kunt zien.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ikweethetbeter schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:38:
Precies, dat zei ik ook al, die extra pixels boeien me weinig, maar wel de kwaliteit van de pixels. We zitten al decennia met 24 bits kleuren, 8 bits per primaire kleur, en daar zie je soms de beperkingen van.

Met HDR10 en DV heb je 10 bits per kleur, dus 6 bits extra, waardoor je een factor 64 meer nuanceverschillen kunt zien.
Maar het leuke is dus dat je de extra kleur al krijgt bij UHD, daar is geen HDR voor nodig.
HDR is nóg weer een extra mooie toevoeging op zich.

Overigens is er nog geen TV die de volledige Rec.2020 kan tonen, maar we zijn wel eindelijk dat pixelneuken ontgroeid. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Nieuwe filmbundel is beschikbaar bij iTunes: 4x Indiana Jones (allen in HD) voor € 34,99. Ga ik in de gaten houden, tzt komt die vast een keertje in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb t volgende issue : Als ik HDR aanzet op m'n ATV 4K dan word het normale beeld (Het hoofdmenu bijvoorbeeld) enorm over-saturated.... Het rode in het YouTube logo knalt dan bijna van je scherm, gewoon lelijk.... maar in films met HDR ziet het er dan natuurlijk beter uit dan zonder HDR... iemand enig idee?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Mijn CheapCharts app geeft geen updates de laatste dagen. App opnieuw geinstalleerd, maar zie geen price changes de afgelopen dagen. Iemand meer last van / weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-10 09:51
Kan mijn iemand vertellen hoe de ervaringen zijn met Knippr op de ATV4?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nick25 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:53:
Kan mijn iemand vertellen hoe de ervaringen zijn met Knippr op de ATV4?
Ik gebruik het hier nu een maand, gebruik geen normale TV meer. Werkt wat mij betreft goed, soms wat hele kleine bugjes, maar overall werkt het als een trein. En ik kijk regelmatig live tv of begin gemist! :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Is er iemand met een LG B6 OLED tv die me kan melden wat de beste instellingen zijn icm ATV 4K HDR?
Vooral gericht op dolby Vision / HDR en 4K.

Las iets over automatisch HDR schakelen en dolby Vision 30 en 60 Hertz!

Nog andere tips?! Sluit ‘m straks aan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
TDB schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:49:
Mijn CheapCharts app geeft geen updates de laatste dagen. App opnieuw geinstalleerd, maar zie geen price changes de afgelopen dagen. Iemand meer last van / weet iemand een oplossing?
Deze app heeft eerder deze week een update gekregen, misschien is dat het? Ik krijg gewoon iedere dag om 12.00 uur een nieuw lijstje met kortingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:13

duderuud

Sliden is koel

DennusB schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:54:
[...]

Ik gebruik het hier nu een maand, gebruik geen normale TV meer. Werkt wat mij betreft goed, soms wat hele kleine bugjes, maar overall werkt het als een trein. En ik kijk regelmatig live tv of begin gemist! :)
Mee eens, gebruik het een paar maanden nu en het werkt perfect. Het enige wat jammer is, is dat je niet met je normale afstandsbediening kan zappen (maar dat ik naar mijn weten bij alle concurrenten ook zo).

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
duderuud schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:42:
[...]

Mee eens, gebruik het een paar maanden nu en het werkt perfect. Het enige wat jammer is, is dat je niet met je normale afstandsbediening kan zappen (maar dat ik naar mijn weten bij alle concurrenten ook zo).
Waarom zou je met een normale ab willen zappen? Ik heb zelf geen Knippr, ik weet dus niet hoe de ab werkt met deze dienst, maar over het algemeen (met andere apps) is de ATV ab toch super? Het is toch mooi als je alles met de ATV ab kunt doen? Bij mijn tv werd out of the box ook gelijk het volume bediend.

Verder ben ik een beetje terughoudend als mensen zeggen dat iets 'perfect' werkt. Perfect is volgens mij het hoogst haalbare. Een perfect knippr dienst zou ik mijn eigen ogen betekenen: messcherpe beeldkwaliteit, geen enkele hapering, vlekkeloos zappen, perfecte bediening, etc. Als ik het knippr topic zo mag geloven, is Knippr nog niet 'perfect'. Wel zeer goed of acceptabel.

De beeldkwaliteit kan volgens mij bij lange na niet tippen aan de beeldkwaliteit die b.v. een Ziggo mediabox levert. Alles is ook weer afhankelijk van kijkafstand/beeldgrootte. Ik vind b.v. FoxSports Go via de Apple TV op 4 meter kijkstand met een 50 inch scherm een vrij goed beeld geven. Maar ga ik op 2 meter zitten, dan is het niet echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:52:
De beeldkwaliteit kan volgens mij bij lange na niet tippen aan de beeldkwaliteit die b.v. een Ziggo mediabox levert.
Er gaat (op gebied van tv) niks boven DVB-C, de techniek die Ziggo gebruikt. Reguliere uitzendingen hebben (in theorie; de Nederlandse zenders gebruiken zelf vaak nog SD camera's) de beste kwaliteit, daar kan DVB-T, DVB-S en IPTV niet tegenop, voornamelijk vanwege de lagere bitrate.

Als je bijzondere diensten via de Mediabox XL bekijkt, zoals replay (uitzending gemist), dan heb je geen DVB-C kwaliteit, maar IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Gisterenavond Harry Potter 1 op 4K HDR gekeken. Valt me toch tegen.
Zojuist de resolutie van de ATV op 1080SDR gezet en dan ziet de film er nog beter uit dan bij 4K HDR 30 Dolby Vision. Minder ruis en gewoon beter. Hetzelfde geldt voor deel 7 die ik ook getest heb.
Snap wel dat de originele resolutie ook het beste is, maar waarom maken (verkopen)ze dan een 4K versie?

PS, hoe stellen jullie je ATV standaard in? Gewoon op 1080p SDR en dan resolutie automatisch aanpassen aan beeld aanzetten? Zodat die de bron signaleert en dan alsnog DV afspeelt op 4K?
Want het werkt wel een stuk soepeler met foto’s en AirPlay op 1080p SDR. Of denk ik nu te moeilijk?

Concreet: welke videoresolutie gebruiken jullie en staat automatisch aanpassen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

opa_paul schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:50:

PS, hoe stellen jullie je ATV standaard in? Gewoon op 1080p SDR en dan resolutie automatisch aanpassen aan beeld aanzetten? Zodat die de bron signaleert en dan alsnog DV afspeelt op 4K?
Want het werkt wel een stuk soepeler met foto’s en AirPlay op 1080p SDR. Of denk ik nu te moeilijk?

Concreet: welke videoresolutie gebruiken jullie en staat automatisch aanpassen aan?
Ik heb ‘m op 4k 60hz HDR staan (Oled 2016, dus geen Dolby Vision op 60hz mogelijk), eigenlijk alleen zodat de screensaver mooi draait en uiteraard omdat het een 4k tv is.

Automatisch aanpassen staat aan voor zowel framerate als dynamisch bereik, zodat ik wel gewoon Dolby Vision titels kan afspelen in 4K op 24hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
fonsmeister schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:26:
[...]

Ik heb ‘m op 4k 60hz HDR staan (Oled 2016, dus geen Dolby Vision op 60hz mogelijk), eigenlijk alleen zodat de screensaver mooi draait en uiteraard omdat het een 4k tv is.

Automatisch aanpassen staat aan voor zowel framerate als dynamisch bereik, zodat ik wel gewoon Dolby Vision titels kan afspelen in 4K op 24hz.
Pakt ie dan nog Dolby Vision? (Overigens 30hertz is het hoogste bij DV op 2016 tv’s) Als je 4K HDR 60 kiest en automatisch aanpassen?! Ow. Dat is eigenlijk veel handiger toch?
Nog ideeën over de kwaliteit van ‘oudere’ content?

[ Voor 4% gewijzigd door opa_paul op 24-02-2018 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

opa_paul schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:29:
[...]

Pakt ie dan nog Dolby Vision? (Overigens 30hertz is het hoogste bij DV op 2016 tv’s) Als je 4K HDR 60 kiest en automatisch aanpassen?! Ow. Dat is eigenlijk veel handiger toch?
Jazeker :)

Ja klopt 30hz, maar films worden opgenomen in 24hz dus dan is het gewoon origineel.

Viel mij idd ook op dat oudere content van mindere kwaliteit is, maar ook wel logisch aangezien het niet in 4K is opgenomen over het algemeen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
ikweethetbeter schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:38:
[...]

Dolby Vision is 12 bits, alleen de huidige TV’s niet. Daarom is Dolby Vision toekomstbestendiger dan HDR10 en is HDR10+ in het leven geroepen. Om het eenvoudig te houden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
opa_paul schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:29:
[...]

De Apple moet staan op automatisch aanpassen aan framerate en HDR modus van de content. Dan speelt ‘ie het beste af. De ruis die je ziet komt niet door de AppleTV. Dat komt doordat de films zijn ingescand vanaf een originele film 35 mm of 70 mm. Dat heet filmische ruis die je beter ziet door de 4K resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 15:22
(jarig!)
Kan je op de Apple TV exact dezelfde apps downloaden als op een iPhone of iPad?

Meer specifiek wou ik dit eigenlijk weten voor de Synology apps. Aangezien Plex en Kodi me niet zo bevallen en eerder DS Video (die werkt zeker, dat weet ik al) wel. Maar is Audio Station ook beschikbaar, en de andere apps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RedC schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:47:
Nee. Maar het is zeer eenvoudig om een iOS app geschikt te maken voor tvOS.
Meer specifiek wou ik dit eigenlijk weten voor de Synology apps. Aangezien Plex en Kodi me niet zo bevallen en eerder DS Video (die werkt zeker, dat weet ik al) wel. Maar is Audio Station ook beschikbaar, en de andere apps?
Gewoon even zoeken:
https://www.onemorething.nl/2016/03/synology-nu-op-apple-tv-4/

Ja dus, maar beter is het om Infuse te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:50
ikweethetbeter schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:56:
[...]

En hoe doe je dat dan? Ik zou namelijk graag Spotify op de Apple TV willen gebruiken, maar ik zie er nergens een port voor. Ik weet dat het via AirPlay kan, maar dat geluid is lang zo goed niet als dat van Spotify Connect via mijn Raumfeld.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
(jarig!)
ikweethetbeter schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:56:
[...]

[...]

Gewoon even zoeken:
https://www.onemorething.nl/2016/03/synology-nu-op-apple-tv-4/

Ja dus, maar beter is het om Infuse te gebruiken!
Dat DS Video beschikbaar was dat had ik al aangehaald ;) Mij ging het vooral over Audio Station en "andere apps"

Hoe maak je een iOS app dan geschikt voor tvOS?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-10 11:44
Aziraphale schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:59:
[...]

En hoe doe je dat dan? Ik zou namelijk graag Spotify op de Apple TV willen gebruiken, maar ik zie er nergens een port voor. Ik weet dat het via AirPlay kan, maar dat geluid is lang zo goed niet als dat van Spotify Connect via mijn Raumfeld.
Niet.

Dat moet de ontwikkelaar van de app doen.

Wel is het zo dat veel Apple TV apps universeel zijn. Dat betekent dat het één app is voor zowel iOS als tvOS.
In geval van betaalde apps is dat wel zo prettig want dan hoef je maar één keer te betalen.

In de (iOS) app-store wordt aangegeven of de app ook op de Apple TV draait.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Jeroen O schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:03:
[...]

Niet.

Dat moet de ontwikkelaar van de app doen.

Wel is het zo dat veel Apple TV apps universeel zijn. Dat betekent dat het één app is voor zowel iOS als tvOS.
In geval van betaalde apps is dat wel zo prettig want dan hoef je maar één keer te betalen.

In de (iOS) app-store wordt aangegeven of de app ook op de Apple TV draait.
Dat meende ik ook al, maar @ikweethetbeter kan het blijkbaar ook...

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RedC schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:47:

Ik sluit me aan bij de reactie van @ikweethetbeter . Welke apps ook werken op een apple tv kun je trouwens ook zien in de app store op ipad of iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Waarom zou je spotify op een atv willen hebben? Je hebt al een mooie raumfeld.

Dat spotify geen atv ondersteunt (hetzelfde dat er geen ds audio app voor is) vind ik logisch. Een atv is bedoeld voor beeld (met geluid natuurlijk). Voor alleen geluid heb je andere oplossingen, variërerend van goedkoop tot duur. Voor nog geen 4 tientjes heb je een chromecast audio die spotify connect ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jij doet dat niet, en ik ook niet, maar de ontwikkelaar die de iOS app heeft gemaakt.

Als de NPO een iPad en iPhone app heeft, maar geen app voor de Apple TV, dan weet je dat ze uit hun nek lullen als ze zeggen dat ze er geen capaciteit voor hebben, de haalbaarheid moeten onderzoeken, of welke andere smoes dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Even mezelf quoten ter info mbt geluid vanuit Marantz forum. (DTS op Plex vanuit TV en ATV)
opa_paul schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:07:
[...]

iTunes biedt geen films aan in DTS helaas. Alleen DD en DD+

Die Marantz app zal ik er eens voor gaan gebruiken. Ga ik proberen!

3: ik vergelijk nu even Netflix vs Netflix. App tv vs Apple TV HDR. Dan vind ik de ATV iets beter beeld geven. Vroeg me alleen af of het iets uit zou maken.
Verder moet ik nog recente content met 4K HDR en dd+ uit de iTunes store aanschaffen om echt goed te kunnen oordelen.
Kan ook Plex zo eens bekijken met als Bron de MacBook met een Blu-ray met DTS.

Edit:
Getest. Plex app ATV; stuurt DD audio door i.p.v. DTS. Ook al staan alle instellingen goed. Op beste kwaliteit en automatisch.
Plex app TV; DTS bij dezelfde film op dezelfde versterker.

Nou, leg mij nou maar eens uit waarom dit niet werkt?! Zelfs de app op de ATV geeft aan dat het DTS 5.1 is.
Overigens; een andere film gaf DTS 7.1 en die speelt de ATV en de TV Plex app als DD af! Wat mijn conclusie vormt dat de versterker er Dolby van maakt als hij het signaal niet herkent. ATV stuurt DTS ip dus niet door?! Terwijl andere het wel beweren en ook getest hebben.
Of is het wel DTS maar geeft mijn Receiver gewoon Dolby aan?! 😉😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
opa_paul schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:05:
Even mezelf quoten ter info mbt geluid vanuit Marantz forum. (DTS op Plex vanuit TV en ATV)

[...]
Zover ik weet (maar ik heb me er niet volledig in verdiept) stuurt de AppleTV nooit een DTS signaal door naar een receiver. Volgens mij kan de AppleTV ook niet ‘kaal’ een signaal doorsturen zonder bewerking. Volgens mij zet de AppleTV altijd een geluidssignaal om naar het beste Dolby geluid beschikbaar maar gaat dus wel altijd het signaal omzetten. Anders zou een AppleTV theoretisch ook kaal een Dolby Atmos signaal kunnen doorzetten vanuit bijvoorbeeld Plex of Infuse en dat kan dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@opa_paul
Ik ken de huidige Plex app niet, ik ben jaren geleden al afgehaakt. Misschien doet deze het fout?

Heb je je ATV goed ingesteld? Bij audio "best beschikbare kwaliteit"?

@WvB22
Ik weet niet wat de ATV allemaal met het geluid van Plex en andere apps doet, wel weet ik dat ik met Infuse wel DTS naar m'n receiver krijg. Met DTS HD-MA krijg ik PCM in een hele hoge bitrate.

[ Voor 36% gewijzigd door ikweethetbeter op 25-02-2018 17:26 . Reden: Reactie aan WvB22 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
ikweethetbeter schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:24:
@opa_paul
Ik ken de huidige Plex app niet, ik ben jaren geleden al afgehaakt. Misschien doet deze het fout?

Heb je je ATV goed ingesteld? Bij audio "best beschikbare kwaliteit"?
Zeker. Staat allemaal goed.
Wellicht blijft die Gewoon Dolby aangeven terwijl de kwaliteit wel vergelijkbaar met DTS is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@opa_paul
Geen idee. Probeer hetzelfde bestand eens af te spelen met Infuse. Wat laat je receiver dan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
https://forums.plex.tv/discussion/191534/dts-pass-through

AppleTV kan geen DTS doorgeven.

Edit: Plex kan het kennelijk niet.

[ Voor 17% gewijzigd door WvB22 op 25-02-2018 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
(jarig!)
Kan iemand bevestigen of audio station werkt op een atv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RedC schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:58:
Kan iemand bevestigen of audio station werkt op een atv?
Dat is vandaag net voorbij gekomen. Lees de laatste pagina maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 21:08
De steeds grotere hoeveelheid (betaalbare) films in de iTunes store heeft me doen besluiten toch maar een TV 4K aan te schaffen. Ik was bang dat de kwaliteit van het geluid ver achter zou blijven. Gisteren meteen de 3 Hobbit series gekocht en de eerste 2 delen bekeken en ik moet zeggen dat het goed is, geen TrueHD maar komt aardig in de buurt. Zeker stuk beter als de TV3 die ik had. Nog geen 4K gezien maar ook het beeld ben ik tevreden over. Kortom een goede aankoop waar ik nog veel plezier aan ga beleven ;D
Echt goede films blijf ik denk ik toch wel op een UHD schijfje kopen.

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
meesje schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:19:
[...]

Waarom zou je spotify op een atv willen hebben? Je hebt al een mooie raumfeld.

Dat spotify geen atv ondersteunt (hetzelfde dat er geen ds audio app voor is) vind ik logisch. Een atv is bedoeld voor beeld (met geluid natuurlijk). Voor alleen geluid heb je andere oplossingen, variërerend van goedkoop tot duur. Voor nog geen 4 tientjes heb je een chromecast audio die spotify connect ondersteund.
Ja, snap ik en ik ben ook blij met de Raumfeld. Die heb ik echter ooit voor mijn stereo aangeschaft, maar toen die naar de studeerkamer ging de Raumfeld op de nieuwe Canton DM90.3 bij de tv aangesloten. Ideaal om muziek en radio mee te luisteren, maar ik mis nu toch wel de streaming opties bij mijn stereo. De atv is dan wel bedoeld voor beeld, maar biedt via hdmi ook een goed geluid en daarom leek het me wel praktisch om hem voor beide te gebruiken. Kan er natuurlijk nog weer wat bij aanschaffen, maar op een gegeven moment heb ik ook wel weer genoeg gadgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Plex kan dat zeker wel want via de TV app heb ik dus wel gewoon DTS op receiver. Maar stuurt de ATV het signaal naar de tv dan gaat er iets mis....
morgen even met Infuse proberen en ik zag net ook een optie op Marantz: input selection -> inputs -> decode -> auto/DTS/PCM dus dat kan ik ook nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op zondag 25 februari 2018 @ 18:37:
[...]

Ja, snap ik en ik ben ook blij met de Raumfeld. Die heb ik echter ooit voor mijn stereo aangeschaft, maar toen die naar de studeerkamer ging de Raumfeld op de nieuwe Canton DM90.3 bij de tv aangesloten. Ideaal om muziek en radio mee te luisteren, maar ik mis nu toch wel de streaming opties bij mijn stereo. De atv is dan wel bedoeld voor beeld, maar biedt via hdmi ook een goed geluid en daarom leek het me wel praktisch om hem voor beide te gebruiken. Kan er natuurlijk nog weer wat bij aanschaffen, maar op een gegeven moment heb ik ook wel weer genoeg gadgets.
Genoeg gadgets??????? Daar kunnen we toch nooit genoeg van hebben? :+
Zonder gekheid, ik begrijp het wel. Zelf zit ik redelijk in het Apple ecosysteem, maar ik heb destijds wel een Chromecast en Chromecast Audio gekocht. Daarnaast recentelijk een Amazon Echo Dot; Siri is nog redelijk beperkt en een HomePod vind te veel van het goede voor alleen voice control (voor muziek heb ik de Chromecast Audio met mijn huidige Marantz receiver en goede luidsprekers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10 11:19

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

ik vraag mij eigen af. ik heb nu sinds een paar dagen apple music om te kijken of het fijner werkt dat spotify.
als ik muziek op de apple tv wil afspelen moet je dat dat perse bedienen op de apple tv zelf? of kan het ook via je mac/ios device en dat hij dat stand alone afspeelt ( zonder dat je moet airplay wat natuurlijk te koste gaat van de batterij en als je van huis af loopt dat de muziek stopt).

ik heb nu namelijk een bose 520 soundtouch en deze heeft native spotify ondersteuning via de app bedien je via je iOS device en of je nu thuis blijft of niet hij speelt gewoon de lijst af die je geselecteerd hebt.
de apple tv zit hier natuurlijk op aangesloten

[ Voor 3% gewijzigd door Coldbullet op 26-02-2018 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

De laatste 4 Harry Potter films zijn nu ook los in de aanbieding (€ 7,99 per stuk in 4K). Alle 8 films nog steeds als set voor € 34,99 te koop.
La La Land is nu € 4,99. Deze is (voorlopig?) nog in HD, niet in 4K

Pagina: 1 ... 62 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.