Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

Shabbaman

Got love?

Woop woop, ik lees net op de frontpage dat een nieuwe bètarelease van versie 4.2 het volgende:
Supports streaming videos to Apple TV (Requires DSM 4.2).
*O*

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Shabbaman schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:12:
Woop woop, ik lees net op de frontpage dat een nieuwe bètarelease van versie 4.2 het volgende:

[...]

*O*
Ik zag het ook,maar wat gaat dit in de praktijk inhouden?
Is mij niet helemaal duidelijk.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:24
robbydw schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:20:
[...]

Ik word pas heel blij als ze bekend maken dat ze thuisdeling gaan ondersteunen.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Mils schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:23:
[...]

Ik word pas heel blij als ze bekend maken dat ze thuisdeling gaan ondersteunen.
Dat zou inderdaad top zijn. Kan ik mijn iMac eindelijk eens een keer uitzetten :)
Sinds dit weekend heb ik een DS213 en heb ik alles naar de NAS verplaatst aan films, muziek e.d. Maar heb nog steeds iTunes op mijn Mac nodig om op ATV3 wat te kunnen kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door robbydw op 08-01-2013 12:27 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Niet om lullig te zijn, maarre...waarom dan een DS213 gekocht en geen NAS met Windows of OS X?

[ Voor 25% gewijzigd door Dreamvoid op 08-01-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
robbydw schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:20:
[...]

Misschien net zoals het nu voor Audio werkt?

http://www.synology.nl/ds...port_ds_audio.php?lang=us
http://blog.synology.com/blog/?p=29

Dus de DS Video app werkt als remote, maar de DSM software airplayed de video direct naar je AppleTv?

(Heb zelf nog geen synology, dus kan het ook niet uitproberen.)

Op een duitse forum ding las ik dat het gewoon via je iphone/ ipad ging. Maar dat is gewoon airplay vanaf de DS Video app. Dat kon toch al wel?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ik heb de beveiliging van mijn draadloos netwerk veranderd. Nu moet ik dus opnieuw het wachtwoord invoeren maar dat gaat niet omdat mijn oude wachtwoord instaat. Ik krijg geen optie "niet onthouden" en de apple tv probeert met het oude wachtwoord telkens verbinding te maken.

Moet ik nu heel dat apparaat gaan herstellen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
KnoppenSpook schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:34:
[...]

Dus de DS Video app werkt als remote, maar de DSM software airplayed de video direct naar je AppleTv?

Op een duitse forum ding las ik dat het gewoon via je iphone/ ipad ging. Maar dat is gewoon airplay vanaf de DS Video app. Dat kon toch al wel?
Hier heeft de index sync een tijdje gerammeld, maar ik zie in de ATV idd nog geen Synology verschijnen
Zal het zo eens via de app zelf proberen
( maar dat kon dus idd al ja )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:51

FreakNL

Well do ya punk?

MrJames schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:40:
Ik heb de beveiliging van mijn draadloos netwerk veranderd. Nu moet ik dus opnieuw het wachtwoord invoeren maar dat gaat niet omdat mijn oude wachtwoord instaat. Ik krijg geen optie "niet onthouden" en de apple tv probeert met het oude wachtwoord telkens verbinding te maken.

Geen ervaring mee, en kan het me ook bijna niet voorstellen. Maar misschien kun je ff een ander (oud) accesspoint aanzetten en daarmee connecten? Desnoods via wifi hotspot op je telefoon? Misschien dat hij dan het andere netwerk "vergeet"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Dreamvoid schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:19:
Niet om lullig te zijn, maarre...waarom dan een DS213 gekocht en geen NAS met Windows of OS X?
Omdat ik de NAS voor meer zaken gebruik / ga gebruiken dan het streamen van video. DS audio om muziek te streamen waar ik ook ben, cloud oplossing enz.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

KnoppenSpook schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:34:
[...]

Hmm dit was inderdaad al mogelijk met DS audio en DS video. Ik ben een beetje huiverig om de beta op de NAS te installeren dus wacht de bevindingen van anderen wel even af.
MrJames schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:40:

Wanneer ik naar Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Configureer WiFi ga kan ik daar mijn AP selecteren en gewoon het wachtwoord opnieuw /gewijzigd intypen.
Mocht dat niet lukken, dan kun je altijd nog het oude wachtwoord in je AccessPoint zetten en dan eerst de settings op de ATV aanpassen.

[ Voor 32% gewijzigd door robbydw op 08-01-2013 20:48 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

ATV3 bezitters..ik ben een beetje nieuwsgierig geworden in deze mediadoos. Ik bezit een imac, ipad en een iphone. Ik heb momenteel een boxee box en ben daar best blij mee. Hij is een beetje log geworden. Maar, ben zeer tevreden over het gebruikgemak. Hij speurt zelf de films op op mn NAS en haalt de data op. En, hij speelt echt bijna alles af. Doet de ATV3 dit ook allemaal zelf en automatisch?

Zou de ATV3 een stap omhoog zijn voor mij of voldoet de boxee box net zo goed en kan ik die 100 euro beter in mijn broek houden?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 11:11
Als je er tevreden mee bent dan zou ik niet overstappen. Voordeel van ATV is dat je airplay hebt, maar of dit de reden zou zijn dat je overstapt kan je alleen zelf bepalen.

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik vind het OS er wel een stuk mooier uitzien (zo wat ik op youtube reviews kan zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
RoyK schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 07:28:
Ik vind het OS er wel een stuk mooier uitzien (zo wat ik op youtube reviews kan zien)
Als je alles al in MP4 / M4V hebt, kan je via iTunes gaan werken
er is nog geen (eenvoudige) netwerk oplossing, de Boxee werkt via SMB, en pikt alle media zonder problemen van alle aanbieders op ( NAS, PC )

De door velen gewenste Jailbreak zorgt voor XBMC op de ATV, iets waarop dan weer alles kan worden afgespeeld

[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 09-01-2013 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Maar dan verlies je wel het uiterlijk van het OS, toch? Je installeert dan met dat XBMC toch zeg maar een ander OS ?

Ik denk dat ik het even hou bij mijn boxee box. Het gaat goed zo.. en ik hoef nergens over na te denken. Dat doet dat ding voor me. Jammer dat het doosje van Apple dat niet doet, anders was hij een kansmaker voor 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
RoyK schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 08:49:
Maar dan verlies je wel het uiterlijk van het OS, toch? Je installeert dan met dat XBMC toch zeg maar een ander OS ?
En je moet ook rekening houden met het feit dat er nog geen jailbraik is voor ATV3. De vraag is of deze er ook ooit zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23

Ik denk dat ik het even hou bij mijn boxee box. Het gaat goed zo.. en ik hoef nergens over na te denken. Dat doet dat ding voor me. Jammer dat het doosje van Apple dat niet doet, anders was hij een kansmaker voor 2013
Ja klopt, je verliest inderdaad het uiterlijk van het OS doordat XMBC anders eruit ziet. Wat videoformaten betreft is de ATV gewoon heel beperkt en ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om constant te converteren enzo.

Is het trouwens mogelijk om één bepaald programma met airplay alleen VLC af te spelen op een TV, of is alleen full mirroring mogelijk?
Nevermind, even Beamer App proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Tot mijn verrassing zie ik op Marktplaats dat mensen 200 euro vragen voor een Apple TV 2 omdat die niet meer verkrijgbaar nieuw is en wel te jailbreaken valt.

Nu heb ik een jailbreak op mijn ATV2 geprobeerd en bleef XBMC op de ATV toch beperkter vinden ( al is de GUI mooier) dan mijn Popcorn Hour. Verder had ik na een jailbreak regelmatig storingen bij het streamen van muziek vanuit iTunes Match en bij AirPlay. En daar heb ik de ATV toch eigenlijk voor.

Zit er over te denken om mijn ATV2 ook op Marktplaats te zetten voor 200 euro, een ATV3 te kopen en 90 euro winst te maken.

Iemand ervaring of dat inderdaad kansrijk is?

[ Voor 5% gewijzigd door xahmol op 09-01-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Als de JB geen extra voordelen geeft zou ik de Apple tv2 in de verkoop doen. Maar 200 euro is wel aan de forse kant. Denk eerder 150 a 170 euro

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Fietsbel schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:58:
Als de JB geen extra voordelen geeft zou ik de Apple tv2 in de verkoop doen. Maar 200 euro is wel aan de forse kant. Denk eerder 150 a 170 euro
Vond ik ook. Maar zie er legio voor 200 op Marktplaats staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
xahmol schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:06:
[...]

Als ze er nog op staan, wil dat zeggen dat ze niet verkocht zijn hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

xahmol schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:06:
[...]

Dan zet jij je ATV voor 233 miljoen euro op marktplaats, het "verkoopt" toch wel.
Maar goed, gewoon voor 200 neerzetten en kijken of iemand hapt :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:51

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb die van mij in oktober verkocht voor 180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11

CeesKees

I rest my Kees

Ik laatst een voor 150 en een voor 175. Was aan de eerste serieuze bieders. Weg is weg, je kunt het geld maar in je zak hebben.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:43

Ik ben toch blij dat ik laatst toch besloten heb een Apple TV aan te schaffen. Airplay is super, en iTunes content streamen werkt perfect. Voor niet iTunes content gebruik ik VLC Streamer. Via VLC streamer ( of anders bv Air Playit HD) stream je bijna alle videoformaten van je iMac naar je iPad, vandaar probleemloos via Airplay naar de Apple TV. Dit mét evt ondertiteling. Encoding gaat (maar hangt van je iMac af) super snel, en binnen een paar seconden speelt de video in 720/1080p al af op de iPad/ iPhone, en dus ook op je Apple tv.

Dus misschien toch de overweging waard?

*edit*- zie nu dat je een NAS wil gebruiken 8)7 , heb ik geen ervaring mee helaas

[ Voor 3% gewijzigd door McLovinB op 09-01-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:56

Als je een NAS hebt waar al je films op staan, dan heeft een ATV3 geen zin, een jailbreak is voorlopig niet te verwachten.
Ik heb een ATV2, met jailbreak gebruik ik aTV flash, werkt voor mij perfect, speelt alles af vanaf mn NAS. Het grote voordeel is dat ik niet speciaal een PC aan hoef te laten staan.

aTV flash is een soort app op je ATV waardoor je gewoon je SMB shares kunt benaderen, de rest van de ATV-OS blijft hetzelfde. Het is wat minder plomp dan xmbc, maar die biedt net weer wat meer.
Voor die app moet je wel betalen, maar heeft een jailbreak in zich.
Erg makkelijk te installeren (hij zoekt op t netwerk naar een ATV en installeert na bevestiging) maar werkt alleen op de ATV1 en ATV2.

[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 09-01-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
McLovinB schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:19:
[...]

Ik ben toch blij dat ik laatst toch besloten heb een Apple TV aan te schaffen. Airplay is super, en iTunes content streamen werkt perfect. Voor niet iTunes content gebruik ik VLC Streamer. Via VLC streamer ( of anders bv Air Playit HD) stream je bijna alle videoformaten van je iMac naar je iPad, vandaar probleemloos via Airplay naar de Apple TV. Dit mét evt ondertiteling. Encoding gaat (maar hangt van je iMac af) super snel, en binnen een paar seconden speelt de video in 720/1080p al af op de iPad/ iPhone, en dus ook op je Apple tv.

Dus misschien toch de overweging waard?

*edit*- zie nu dat je een NAS wil gebruiken 8)7 , heb ik geen ervaring mee helaas
Heb jij het voor elkaar gekregen dat je ondertiteling in iTunes krijgt met video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thympy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-03-2021
MJ23 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:43:

Heb jij het voor elkaar gekregen dat je ondertiteling in iTunes krijgt met video?
Ik gebruik zelf handbrake voor ondertiteling, werkt perfect!

Nog een leuk nieuwtje over de jailbreak, het zal niet lang meer duren
http://www.techieinsider....v-jailbreak-announcement/

[ Voor 3% gewijzigd door Thympy op 09-01-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
Dat had ik dus ook gedaan, bij Subtitles en dan Add External SRT. Maar toen hij klaar met converteren was zag ik geen ondertiteling :( Idee hoe je dat op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Een maand geleden hebben we het er al over gehad dat je niet alles moet geloven wat je leest. Volgens de aankondigingen van die gasten had hij er tenslotte al moeten zijn. En die blogpost van 2014 geeft ook wel een indicatie van hun technische capaciteiten. ;)

Enfin, leest hier maar eens wat relevantere info, onder andere over dat soort scamsites: http://www.jailbreakapple...ak-as-of-the-end-of-2012/
Thympy schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:50:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Waarschijnlijk scam idd

Zoek eens op pod2g, die heeft 5.1 jailbreak gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
MJ23 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:43:
[...]

Nee, niet geprobeerd ook nog. Ik kijk alleen series via iTunes en daar heb ik geen indertitels bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
[...]

Ik kwam er laatst achter dat Handbrake teveel cropping toepast, en krijg het niet voor elkaar om het 1 op 1 om te zetten
Hij hakt altijd onder en boven een stukje af
( met vooraf ingebakken subs erg irritant, omdat deie dan maar half op beeld staan )

Sinds kort overgestapt op Wondershare, een mediaconverter die het allemaal wat handiger omzet.
Ondersteunt ook video_ts en iso bestanden ( en met ondersteuning voor GPU rendering )
De 45€ zeker waard geweest !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Fietsbel schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:58:
Ik heb mijn (Amerikaanse) ATV2 twee maanden terug omgeruild met iemand met een ATV3, dat heb je zo geregeld op Marktplaats of V&A. Je kan idd proberen om nog wat winst te behalen, maar ik vond het wel best zo. En tegen de tijd dat er een ATV3 hack is, ruil ik die weer om tegen een ATV4, en zo upgrade ik gratis maar door.

Een NAS icm AppleTV kan wel, maar dan moet je er eentje nemen met Windows (XP/7/8/WHS/Server) of OS X (Hackintosh of oude Mac Mini), met die Synology/QNAP dingen blijf je functionaliteit missen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dreamvoid op 10-01-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

[...]

Voor het omzetten van x264 materiaal (series en films) gebruik ik naar grote tevredenheid iVI. Voor het omzetten van "ouderwetse" DVD formaat gebruik ik ook Handbrake.

iVI kan ik iedereen aanbevelen. Is verkrijgbaar in de Mac app store.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Een wat oudere post van pod2g op twitter:
ATV3 jailbreak: I have no news sadly, I'm not currently working on it nor anyone that I'm aware of. Sorry...
bron

Volgens mij is pod2g het een beetje zat om te jailbreaken.

Eigenlijk verwacht ik geen jailbreak voor de ATV3 meer.

[ Voor 8% gewijzigd door rinkel op 10-01-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:32

vooghel

Cunning linguist

robbydw schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:23:
[...]

Voor het omzetten van x264 materiaal (series en films) gebruik ik naar grote tevredenheid iVI. Voor het omzetten van "ouderwetse" DVD formaat gebruik ik ook Handbrake.

iVI kan ik iedereen aanbevelen. Is verkrijgbaar in de Mac app store.
Als je iVI Pro vanaf de website download, zit de functie om dvd's te importeren ook ingebouwd. Dit mag alleen niet van Apple voor apps in de Mac App Store, vandaar dat die versie het niet heeft.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

vooghel schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:59:
[...]

Als je iVI Pro vanaf de website download, zit de functie om dvd's te importeren ook ingebouwd. Dit mag alleen niet van Apple voor apps in de Mac App Store, vandaar dat die versie het niet heeft.
Tnx voor de tip. Ik heb iVI zelf al gekocht via de app store. Weet jij of je de Pro versie dan gratis kunt downloaden of moet je deze opnieuw aanschaffen?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 20:32

vooghel

Cunning linguist

Ik zou het ze gewoon even zelf vragen :) via support@southpolesoftware.com

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
vooghel schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:07:
Ik zou het ze gewoon even zelf vragen :) via support@southpolesoftware.com
En uiteraard ons even laten weten wat eruit is gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
Na 2 weken probleemloos gebruik, valt sinds afgelopen week de verbinding met het netwerk weg vanuit de Apple tv 3. ( Er is niets veranderd aan mijn netwerk of opstelling.)
Hij reageert dan traag, Airplay werkt niet meer (optie vervalt op iDevice), gestreamde content hapert,of blijft zelfs bufferen.
Alle andere apparaten op datzelfde netwerk hebben geen probleem ( iPhones,iPods,iPad,iMac en pc) met de verbinding.
Ik heb op internet(fora) gezocht en zie wel meer van dit soort gevallen maar geen echte oplossing die blijft werken. Wat ik inmiddels al geprobeerd heb:
-herstarten
-terugzetten naar fabrieksinstellingen
-herstellen
-netwerk opnieuw instellen op Apple tv
-vast ip adres instellen op de Apple tv
-opnieuw opstarten router (Upc, Thomson TWG870U)
-instellingen sluimerstand aangepast

Geen blijvend resultaat dus, na herstart wel even een goede verbinding.
Wat zou ik nou nog kunnen doen? Wachten op een software update of is de Apple tv gewoon kapot? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
wireless of bekabeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
Wireless, vanaf het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Ik heb het juist andersom.

Ik heb mij atv aangesloten via een kabel, maar wanneer ik bijv. een podcast wil kijken heeft hij erg veel moeite om deze te bufferen. Meestal lukt het alleen om deze wireless te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
Hmm, dan lijkt het toch iets in de Apple tv. Lees ik ook van anderen op internet. Hopen dat er vlug een update uitkomt die dit verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcjacobs
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
McLovinB schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:39:
Na 2 weken probleemloos gebruik, valt sinds afgelopen week de verbinding met het netwerk weg vanuit de Apple tv 3. ( Er is niets veranderd aan mijn netwerk of opstelling.)
Hij reageert dan traag, Airplay werkt niet meer (optie vervalt op iDevice), gestreamde content hapert,of blijft zelfs bufferen.
Alle andere apparaten op datzelfde netwerk hebben geen probleem ( iPhones,iPods,iPad,iMac en pc) met de verbinding.
Ik heb op internet(fora) gezocht en zie wel meer van dit soort gevallen maar geen echte oplossing die blijft werken. Wat ik inmiddels al geprobeerd heb:
-herstarten
-terugzetten naar fabrieksinstellingen
-herstellen
-netwerk opnieuw instellen op Apple tv
-vast ip adres instellen op de Apple tv
-opnieuw opstarten router (Upc, Thomson TWG870U)
-instellingen sluimerstand aangepast

Geen blijvend resultaat dus, na herstart wel even een goede verbinding.
Wat zou ik nou nog kunnen doen? Wachten op een software update of is de Apple tv gewoon kapot? Iemand tips?
Ik had gisteren hetzelfde, de streamingmogelijkheid vanaf mijn iPhone 5 werkte erg slecht, vaak was de airplay niet beschikbaar. Eerder een soortgelijk probleem gehad (apple tv airplay bleef toen echter wel zichtbaar op iDevice), en toen heb ik de ethernet kabel eruit gehaald om op wifi over te gaan. Nu leek het terug overgaan op ethernet kabel het probleem weer op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
McLovinB schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:08:
Hmm, dan lijkt het toch iets in de Apple tv. Lees ik ook van anderen op internet. Hopen dat er vlug een update uitkomt die dit verhelpt.
Ik vermoed ook zoiets, hier na een half jaar probleemloos, ineens uitvallend netwerk.
omschakelen naar de andere loste het weer op
( stekker er een keer uitgetrokken, maar dat wil ik niet van mijn ATV ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:04
Stof tot nadenken: http://www.macrumors.com/...-all-retina-macbook-pros/. Uit deze roadmap 'prediction' zou blijken dat er al in Q1 2013 een update voor de Apple TV zou komen. Lijkt mij onwaarschijnlijk en ben ook wel benieuwd wat er dan veranderd zou worden tov de aTV 3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
FreshMaker schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:38:
[...]

Ik vermoed ook zoiets, hier na een half jaar probleemloos, ineens uitvallend netwerk.
omschakelen naar de andere loste het weer op
( stekker er een keer uitgetrokken, maar dat wil ik niet van mijn ATV ... )
Mijn problemen lijken daar ook op, ik zal ook eens kijken wat er gebeurt als ik de netwerkkabel eruit trek. Bij mij vliegt zo af en toe m'n hele netwerk eruit als ik airplay vanaf m'n ipad gebruik. Ik los dat op door m'n RG te resetten, switchen naar wifi zou makkelijker zijn :) Maar volgens mij had ik dit al eens geprobeerd maar ligt m'n RG dan nog steeds in de paniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:26

ericplan

5180 Wp PV

Ik wil een powerpoint draadloos streamen van een iPad via Apple TV naar een beamer. Om niet afhankelijk te zijn van (de kwaliteit van) het schoolnetwerk ben ik aan het kijken naar oplossingen. Eén mogelijkheid is een portable WiFi-router die in een aantal smaken wordt aangeboden. Dat heb ik getest en dit werkt. Daarbij is ook een batterijapparaat bij van TP-Link, dat geeft dus een snelle setup met weinig draden.

Bij het zoeken naar mogelijkheden kwam ik ook deze harde schijf tegen. Zou dat werken? Dat zou een mooie mogelijkheid zijn, ook om meer bestanden mee te nemen. Ook zonder netsnoeren.
(Op zich is het wel jammer dat ATV niet zelf een WiFi verbinding kan leggen met de iPad)

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Als ik wat tijd over heb deze week wil ik het wel eens proberen met mijn ATV3. Heb zo'n Seagate Satellite toch liggen hier en vind het wel een interessant idee om te kijken of dat een beetje functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:26

ericplan

5180 Wp PV

troftnom schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:49:
Als ik wat tijd over heb deze week wil ik het wel eens proberen met mijn ATV3. Heb zo'n Seagate Satellite toch liggen hier en vind het wel een interessant idee om te kijken of dat een beetje functioneert.
Ik ben benieuwd, anders moet ik nog heel even geduld hebben. Bij deze schijf wordt het expliciet genoemd, ook een Seagate. http://www.seagate.com/ex...s/wireless/wireless-plus/

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via de firecore.com site een abb genomen om mijn appletv te kraken...dan krijg je seasnpass en atv flash back geloof ik...

nu wilde ik voor een vriendin van me ook d'r appletv kraken..maar het lukt op een of andere manier niet, weet iemand of je met dit abb. een kraak krijg voor een eenmalige appletv.. of kan het vaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:38:
Ik heb via de firecore.com site een abb genomen om mijn appletv te kraken...dan krijg je seasnpass en atv flash back geloof ik...

nu wilde ik voor een vriendin van me ook d'r appletv kraken..maar het lukt op een of andere manier niet, weet iemand of je met dit abb. een kraak krijg voor een eenmalige appletv.. of kan het vaker?
Je hebt geen abbonnement (zo heet het nog steeds in plaats van "abb") nodig om te jailbreaken. Seas0npass is gewoon gratis. Je kunt met een Seas0npass applicatie meerdere AppleTV's jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke thanks...maar heb ik dan eigenlijk gekocht voor die 30 dollar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:56:
aTV Flash. Somiggen zweren erbij, ik gebruik altijd xbmc of plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

nu wilde ik voor een vriendin van me ook d'r appletv kraken..maar het lukt op een of andere manier niet
Alleen als ze de witte of grijze kabels gebruikt

* misschien handig om meer info te vermelden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Heeft ze niet toevallig de 3e generatie van de Apple TV?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke thanks, nee het is een 2e generatie

het proces gaat iedere keer goed totdat ik de melding krijg:

itunes restore script failed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11

CeesKees

I rest my Kees

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:56:
Een hoop gebakken lucht!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Heb je wel de nieuwste seas0npass gedownload? Voor iTunes 11 is een nieuwe seas0npass nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:09
Zojuist in mijn pauze naar mijn collega z'n huis gegaan om Apple TV te bekijken (3e gen.).
Good looking apparaatje :)
Muziek op zijn laptop (iTunes) wordt gewoon afgespeeld via Apple TV zo gauw de laptop aan staat. Top!
iPad koppelen aan TV stelt ook niets voor en grappig. Dit zal ik vast wel een paar keer doen, maar niet elke dag zeg maar.

Waar voor mij het meeste voordeel te halen is:
Afspelen van xvid en dvd's. Ik hoef geen jailbreak voor iTunes films enzo.
Ik wil gewoon films die op mijn laptop staan draadloos afspelen via Apple TV. Is dit mogelijk?
Zo ja, dan ben ik over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Nee, dat kan niet. De Apple TV kan zonder jailbreak maar een zeer beperkt aantal bestandformaten afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005

Shabbaman

Got love?

Als je laptop een Apple ding is dan kan je je beeldscherm mirroren via Airplay (meen ik).

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Moet je wel een vrij recente Mac hebben, maar dan kan dat inderdaad.
Zie: http://support.apple.com/kb/HT5404 voor uitleg en compatible Macs.

Hier wat tips/apps om je op weg te helpen:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1338558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:09
Shabbaman schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:27:
Als je laptop een Apple ding is dan kan je je beeldscherm mirroren via Airplay (meen ik).
Nope, Asus ;)
Dan maar ff wachten op JB en dan 1 bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:23
Als je Airparrot hebt kan je vanaf een windows of een linux ook mirroren naar de appletv.

windows 7 dan moet je de airparrot versie 1.04 hebben, bij de free version dan kan je geloof ik 10 min mirroren, bij de full version kan je oneindig mirroren

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
Kan toch gewoon met Beamer? (http://beamer-app.com)?

Dat stuurt het gewoon normaal, in plaats van heel je beeld mirroren. Is niet ideaal..

[ Voor 46% gewijzigd door iMick op 24-01-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:27
iMick schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:28:
Kan toch gewoon met Beamer? (http://beamer-app.com)?

Dat stuurt het gewoon normaal, in plaats van heel je beeld mirroren. Is niet ideaal..
Hij heeft Windows, geen Mac. Beamer is Mac-only. Overigens is Parrot ook niet echt een optie, CPU-verbruik is aardig hoog. QuickSync is haast een obligatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
Even terug komend op het probleem van het regelmatig wegvallen van de netwerkverbinding (wifi) op mijn Apple tv 3: afgelopen maandag even met Apple care aan de lijn gehangen. In eerste instantie kwam het probleem niet bekend voor. Later belde hij terug met de optie om de oude firmware terug te zetten (5.0.2 ipv de nieuwste 5.1.1). Hij mailde me het bestand zodat ik de Apple tv via iTunes op mijn iMac kon herstellen naar 5.0.2 (via mini usb kabel).Ook zou hij dit probleem melden bij de engineers, zodat ze dit mee kunnen nemen in de firmwareupdate.

Sindsdien werkt de Apple tv weer als vanouds! De moeite van het proberen dus waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, en weer is het niet mogelijk om voor de ATV 3 de laatste firmware update 5.2 van 28 jan. over een bekabelde netwerk te downloaden en te installeren net als de vorige update. Dus de oplossing is om de ethernetkabel er uit te trekken en de update over WiFi binnen te halen en te updaten.Raar, zal het weer aan Apple melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kheowkul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 18:00
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:38:
Ah, en weer is het niet mogelijk om voor de ATV 3 de laatste firmware update 5.2 van 28 jan. over een bekabelde netwerk te downloaden en te installeren net als de vorige update. Dus de oplossing is om de ethernetkabel er uit te trekken en de update over WiFi binnen te halen en te updaten.Raar, zal het weer aan Apple melden.
Bij mij ging het prima over ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheowkul schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:35:
[...]

Bij mij ging het prima over ethernet.
Ok, vreemd bij mij pas nadat ik de ehternetkabel eruit had getrokken. Ook de vorige update werkte het niet.Op het Apple forum vind ik meerdere klachten. Maar bedankt voor je reactie. En gelukkig werkt het dus over WiFi wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.iphoneclub.nl/...halve-centimeter-kleiner/

Apple maak dit ding nou gewoon nu een volwaardig iOS device met appstore.
Dan win je er zoveel zieltjes ermee..
Alleen al plex client zonder jailbreak is dan een winner.

Maak dan een remote met magic trackpad erin en je bent klaar.
Keyboard bluetooth word toch al ondersteund.

Hoppa klaar is tim cook, instant apple smart tv op elke tv voor onder de 100 euro.
insert applause..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kheowkul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 18:00
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:54:

Hoppa klaar is tim cook, instant apple smart tv op elke tv voor onder de 100 euro.
insert applause..
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:54:

insert applause..
Ja, dat bevreemd mij dus ook.
En voor het bedrijf dat naar zijn gebruikers luistert ( hun eigen statement ) zijn ze licht Oost-Indisch doof geworden.

< het BT keyboard moet ik nog eens testen dan ... wel handig icm youtube en trailers .. waar ik nu de ipod van de kids 'misbruik' >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
Hoppa weg inkomsten uit gehuurde / gekochte films ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Toch wel bijzonder als die er snel komt. Dan is de ATV3 het eerste nooit gejailbreakte iDevice geloof ik. En dat terwijl iedereen bij introduceren riep 'dat kan nooit lang duren, wacht maar af!'.

Ben iig erg blij met m'n ATV2 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Servor schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:00:
[...]

Toch wel bijzonder als die er snel komt. Dan is de ATV3 het eerste nooit gejailbreakte iDevice geloof ik. En dat terwijl iedereen bij introduceren riep 'dat kan nooit lang duren, wacht maar af!'.

Ben iig erg blij met m'n ATV2 ;).
Ik heb mijne nog steeds niet gejailbreakt :P Maar ik zag dat die dingen inmiddels voor 150 euro over de toonbank gaan. Ik zit er nu over te denken om mijne in te wisselen voor een nieuwe model. Ik heb niks nodig wat een jailbreak mij zou kunnen brengen volgens mij

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:34:
[...]

Ik heb mijne nog steeds niet gejailbreakt :P Maar ik zag dat die dingen inmiddels voor 150 euro over de toonbank gaan. Ik zit er nu over te denken om mijne in te wisselen voor een nieuwe model. Ik heb niks nodig wat een jailbreak mij zou kunnen brengen volgens mij
Ik ben niet getrouwd met die jailbreak maar ik heb al mijn films op m'n (Synology) NAS staan en volgens mij heb ik dan wel iets als XBMC nodig om de boel te kunnen streamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:59
Ik heb een Mybook Live 2TB aan mijn router in de meterkast hangen. Hierop heb ik al mijn films op staan, waarvan de meeste MKV bestanden zijn van +/- 5GB. Met mijn Macbook kijk ik dan films op mijn tv d.m.v. een thunderbolt-HDMI kabel. De Macbook klap ik dicht en begruik een toetsenbord en muis om de Macbook te bedienen. Dit gaat erg goed, alleen in het begin van de film last van een klein aantal haperingen. Dus ben op dit moment erg tevreden!

Nu zit ik te kijken om een Apple TV aan te schaffen, zodat ik mijn scherm een-op-een naar de TV kan klonen en alle films kan afspelen zonder dat ik telkens mijn Macbook aan de tv hoef te sluiten. Maar ben ik bang dat dan het draadloze netwerk te zwaar wordt belast. De film moet van de netwerk HDD naar de Macbook gestreamd worden en daarna gestreamd worden naar de Apple TV.

Klopt mijn voorgevoel? Wat kan ik hier aan doen? Ik wil niet alle films om gaan zetten naar een ander formaat. Scheelt het veel als ik de Apple TV bedraad aan het netwerk verbind? Hiervoor moet ik dan wel een switch gebruiken.

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Servor schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:38:
[...]

Ik ben niet getrouwd met die jailbreak maar ik heb al mijn films op m'n (Synology) NAS staan en volgens mij heb ik dan wel iets als XBMC nodig om de boel te kunnen streamen...
Ik gebruik daar air video voor. Dan moet mijn pc wel aanstaan want die benaderd de NAS en vervolgens stuurt die het door naar mijn iphone die ik dan weer vertel dat hij het via airplay naar de tv moet sturen :) Dat werkt goed genoeg.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:34:
[...]

Wacht dan even op de ATV4, en doe het dan :)

Ik hoop op een jailbreak voor de ATV3, zodat ik weer gratis kan upgraden naar de 4e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:09:
[...]

Hoppa weg inkomsten uit gehuurde / gekochte films ;).
Overpriced as hell dus toch van mij al geen inkomsten van mij op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:02:
[...]

Ik gebruik daar air video voor. Dan moet mijn pc wel aanstaan want die benaderd de NAS en vervolgens stuurt die het door naar mijn iphone die ik dan weer vertel dat hij het via airplay naar de tv moet sturen :) Dat werkt goed genoeg.
Ik heb hier ook rekening te houden met de WAF en CAF he ;). Die moeten het ding gewoon aan kunnen zetten, filmpje uitkiezen en hop, werken. Daarnaast kan ik slecht tegen al die extra apparaten die aan moeten staan dus deze uitvoering bevalt mij het best. Daarnaast vind ik sommige features van XBMC wel handig, bijv. de subtitles plugin en het smoelt natuurlijk ook best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:02:
[...]

Ik draai iTunes op een aparte PC, die ook als downloader dienst doet.
mijn iTunes library staat op de Synology, dus de betreffende PC heeft alleen maar itunes executable.
De data op de NAS, als ik een andere PC zou aanzetten, dan gaat dezelfde iTuneslib. weer in werking, en staat alles netjes in sync
( scheelt een paar stappen om via airplay te werken )

WAF en CAF zijn dingen die je je niet moet aantrekken.

Mijn vrouw is op ICT a-technisch, maar zowle de ATV als de ACRyan ( en Xtreamer) mediaplayers werden soepel bediend.

Zeker als je er slecht tegen kan dat er andere apparaten aan moeten staan, dan zoude ATV geen oplossing zijn, omdat die ALTIJD itunes wil hebben voor zijn ( inhouse ) media, en je vaak de boel moet converteren, en daar dus een device moet aanhebben

Andere players kunnen via SMB of USB gewoon mappen en snelkoppelingen aan, en bespelen alles, als een prostituee op zondagmorgen.

De kinderen zijn er zonder uitleg al snel mee weg, ook op bovenstaande apparaten

[ Voor 36% gewijzigd door FreshMaker op 30-01-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Nee, ik wou een ATV2 omdat -ie te jailbreaken is en ik er dus films mee kan streamen via XBMC vanaf mijn NAS zonder dat er een PC of telefoon of wat dan ook aanstaat ;). In principe voldoet elke mediaspeler dan, dat klopt, maar de ATV2 is een enorm zuinige en is ook nog eens erg voordelig, gecombineerd met een hele kleine formfactor.

En XBMC zorgt ervoor dat je dus geen iTunes nodig hebt om iets af te spelen. Daarnaast vinden alle download (nzbget) en organiseer (couchpotato/sickbeard) taken op de Synology plaats dus er hoeft echt niets anders aan te staan.

Heb verder gemerkt dat de remote apps voor iPhone en iPad (Constellation) als erg prettig worden ervaren door zowel de W als de C ;). En dat telt dus écht wel mee hoor, hoe die er mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Servor schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:38:
[...]

Ik heb een DS209 een apple TV en de app: Airplayer

DS209 staat sowieso altijd aan.
Apple TV aanzetten en dan Airplayer mirroren, dan kan ik vrijwel alles afspelen (ik zeg vrijwel, omdat ik het niet zo vaak gebruik)

Werkt prima. Er staan dan geen apparaten aan die ik niet aan zou willen hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

readytoflow schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:46:
[...]

Apple TV aanzetten en dan Airplayer mirroren, dan kan ik vrijwel alles afspelen (ik zeg vrijwel, omdat ik het niet zo vaak gebruik)

Werkt prima. Er staan dan geen apparaten aan die ik niet aan zou willen hebben staan.
Ahja, dan zou ik geen pc meer nodig hebben om de server (air video server) te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
readytoflow schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:46:
[...]

Er zijn meerdere wegen naar Rome idd. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:42:
[...]
Overpriced as hell dus toch van mij al geen inkomsten van mij op dat gebied.
Vast, maar hun business model is daar wel opgebaseerd. Anders zou de hardware weer wat duurder zijn, net zoals in Nederland ten tijde van de ATV1 toen ze hier nog geen content aanboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
Michiel706 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:48:
Ik heb een Mybook Live 2TB aan mijn router in de meterkast hangen. Hierop heb ik al mijn films op staan, waarvan de meeste MKV bestanden zijn van +/- 5GB. Met mijn Macbook kijk ik dan films op mijn tv d.m.v. een thunderbolt-HDMI kabel. De Macbook klap ik dicht en begruik een toetsenbord en muis om de Macbook te bedienen. Dit gaat erg goed, alleen in het begin van de film last van een klein aantal haperingen. Dus ben op dit moment erg tevreden!

Nu zit ik te kijken om een Apple TV aan te schaffen, zodat ik mijn scherm een-op-een naar de TV kan klonen en alle films kan afspelen zonder dat ik telkens mijn Macbook aan de tv hoef te sluiten. Maar ben ik bang dat dan het draadloze netwerk te zwaar wordt belast. De film moet van de netwerk HDD naar de Macbook gestreamd worden en daarna gestreamd worden naar de Apple TV.

Klopt mijn voorgevoel? Wat kan ik hier aan doen? Ik wil niet alle films om gaan zetten naar een ander formaat. Scheelt het veel als ik de Apple TV bedraad aan het netwerk verbind? Hiervoor moet ik dan wel een switch gebruiken.
Niemand die ook eenzelfde situatie heeft of wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Michiel706 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:56:
[...]

Niemand die ook eenzelfde situatie heeft of wil?
Ik zat in ongeveer dezelfde situatie. Ik heb er toen toch voor gekozen om alles te gaan "converteren". Het kost je vooral wat tijd (veel kan gelukkig automatisch), maar het resultaat mag er zijn.

Converteren staat hier trouwens tussen aanhalingstekens omdat er heel veel content al wordt aangeboden in h.264. De ATV kan hier prima mee overweg, alleen moet het wel in de juiste container staan. In dat geval is het vaak een kwestie van minuten om een film van .mkv om te zetten naar .mp4. Bepaalde tools (zoals IVI) kunnen dit batch aangestuurd doen voor een hele lading films en series. Zij voegen gelijk meta data en cover art toe en importeren de file automatisch in iTunes.

De situatie die ik nu dus heb (en enigszins lijkt op de jouwe) is als volgt: mijn iTunes library (2,5TB) staat op mijn NAS. Deze is bedraad aangesloten op het netwerk. Mijn MBA (ook bedraad aangesloten) dient als iTunes server. Door middel van thuisdeling kan ik alles benaderen op de ATV die draadloos in het netwerk hangt.

Bijkomend voordeel is dat de content op alle Apple producten in huis te benaderen is. Dus niet alleen op de ATV, maar ook op mijn iPhone en de iPhone en iPad van mijn vriendin.

Initieel is het even een werkje, maar ik ben blij dat ik destijds toch de stap gewaagd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
Tjoekie schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:24:
[...]

Ik zat in ongeveer dezelfde situatie. Ik heb er toen toch voor gekozen om alles te gaan "converteren". Het kost je vooral wat tijd (veel kan gelukkig automatisch), maar het resultaat mag er zijn.

Converteren staat hier trouwens tussen aanhalingstekens omdat er heel veel content al wordt aangeboden in h.264. De ATV kan hier prima mee overweg, alleen moet het wel in de juiste container staan. In dat geval is het vaak een kwestie van minuten om een film van .mkv om te zetten naar .mp4. Bepaalde tools (zoals IVI) kunnen dit batch aangestuurd doen voor een hele lading films en series. Zij voegen gelijk meta data en cover art toe en importeren de file automatisch in iTunes.

De situatie die ik nu dus heb (en enigszins lijkt op de jouwe) is als volgt: mijn iTunes library (2,5TB) staat op mijn NAS. Deze is bedraad aangesloten op het netwerk. Mijn MBA (ook bedraad aangesloten) dient als iTunes server. Door middel van thuisdeling kan ik alles benaderen op de ATV die draadloos in het netwerk hangt.

Bijkomend voordeel is dat de content op alle Apple producten in huis te benaderen is. Dus niet alleen op de ATV, maar ook op mijn iPhone en de iPhone en iPad van mijn vriendin.

Initieel is het even een werkje, maar ik ben blij dat ik destijds toch de stap gewaagd heb.
Als ik het goed begrijp heb je zowiezo je Macbook nodig als iTunes server? Kan appel TV niet direct films van de netwerkschijf afspelen? En kan ik niet mijn Macbook ergens anders voor gebruiken als er een film afgespeeld wordt?

En wat bedoel je met omzetten als een h.264 niet in een goede container staat, deze omgezet moet worden? h.264 is toch een bestandsformaat, net als MKV, ISO ed.?? of zit ik er nu naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Michiel706 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:30:
[...]
En wat bedoel je met omzetten als een h.264 niet in een goede container staat, deze omgezet moet worden? h.264 is toch een bestandsformaat, net als MKV, ISO ed.?? of zit ik er nu naast?
Je zit er inderdaad naast: h.264 is een codec, geen container.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-08 11:16
Volgens enkele websites komt de ATV3 jailbreak dit weekend. Hoe fake is dit?
http://www.appletv3jailbreak.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
100% fake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Michiel706 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:30:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je zowiezo je Macbook nodig als iTunes server? Kan appel TV niet direct films van de netwerkschijf afspelen? En kan ik niet mijn Macbook ergens anders voor gebruiken als er een film afgespeeld wordt?
Rechtstreeks van de ATV de NAS benaderen is helaas niet mogelijk nee. Je kunt je MacBook gewoon gebruiken voor andere zaken als je een film aan het kijken bent. De MacBook is volgens mij echt alleen maar nodig als doorgeefluik. Het daadwerkelijke afspelen gebeurt op de ATV.
Pagina: 1 ... 7 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.