Omdat ik sinds kort een Ipad Mini heb ben ik (opnieuw) de mogelijkheden om thuis muziek en televisie via internet wat meer samen te voegen.
Eerst aan een NAS gedacht, maar laatst kwam ik Apple TV tegen en ik ben me een beetje aan het verdiepen en ook wat meer in iTunes.
Omdat alleen een iPod nano heb en nu dan mn Ipad Mini gebruikte ik iTunes niet meer dan het afspelen van muziek als ik op mn laptop bezig ben en natuurlijk voor het vullen van mn iPod. Mn muziek in iTunes is 100% afkomstig van cd's die ik geimporteerd heb. En ik dacht dat die muziek, omdat ie op mn laptop staat ook alleen via mn laptop kan benaderen. Of dus via het overzetten zoals ik dat met mn Ipod ook altijd deed. Om dat nu ook steeds met mn iPad te doen (vullen via iTunes) dat leek me te veel gedoe en daarom niet echt een optie.
Tot ik vanavond in eens doorkreeg dat ik met Thuisdeling mn muziek uit mn iTunes en bibliotheek van mn laptop gewoon op mn iPad kan luisteren! Ik dacht dat ik daarvoor iTunes Match voor nodig had oid...
Over thuisdeling en Apple TV in dit topic niet direct het antwoord kunnen vinden, maar kan iemand mij vertellen of ik nu het juiste beeld van Apple TV heb als het gaat om de optie Thuisdeling.
Ik had na het lezen van dit topic het idee dat ik voor muziek luisteren via Apple TV mn laptop aan moet heb staan. Maar met de optie Thuisdeling en wat ik er over gelezen heb, heb ik de indruk gekregen dat ik met Apple TV ook toegang heb tot mn muziekbibliotheek zonder dat mn pc aan hoeft te staan.
Klopt dat? Of heb ik mezelf blij gemaakt met een dooie mus?
Gezien wat ik wil (muziek via mn surroundsysteem en internetfilmpjes/uitzendinggemist en foto's vanaf mn iPad op mn tv) zou Apple TV daarmee precies hetgeen zijn wat ik zoek! En zou ik een NAS of iTunes Match oid niet nodig hebben. Scheelt weer geld!