Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja natuurlijk is dat een probleem. Lang niet iedereen heeft zomaar altijd een PC op staan waar ook iTunes nog eens op draait. Als ik aan mijn niet IT-minded kennissen wil uitleggen dat er een computer moet opstaan om films te kunnen kijken op de ATV kijken ze me aan alsof ze het in Keulen horen donderen. Terecht trouwens!

Ik kan me perfect voorstellen dat mensen hierdoor geen ATV willen hebben.

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:38
Ik snap je punt m.b.t. itunes. Dit zou ik ook veilig willen houden omdat het veel omzet genereert, maar apple geeft zelf aan dat je geen pc meer nodig hebt (hoorde ik in een keynote), omdat je tablet alles kan. Nou niet dus. Je kunt niet normaal een film kopen en die ergens opslaan, want dan heb je itunes nodig. Nogal bekrompen als je het mij vraagt.

Het is nu ook al mogelijk om je eigen films (gedownload of gekocht) in itunes af te spelen, mits het maar ondersteund word, dus waarom zou een nas niet die rechten mogen hebben die een pc wel heeft?
Het zou de apple tv een stuk populairder maken denk ik. Je data op één plek in huis en voor iedereen toegankelijk. Zeker met de gebruikersvriendelijkheid van apple. Ideaal toch?

Door iets meer toegang te geven, kan de populariteit dus toenemen, wat weer veroorzaakt dat men vaker de apple tv gebruikt en zodoende sneller geneigd kunnen zijn om iets te kopen via de store. Uiteindelijk geldt toch, gemak dient de mens.

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Apple's idee is ook niet dat je hem opslaat, maar streamed. Je koopt/huurt dan wel via je ATV in de Apple store.

Ook niet mijn voorkeur, maar dat is blijkbaar hun echte business model voor de ATV. Waarschijnlijk ook de reden dat het zolang duurde voor het hier echt goed op de markt gezet werd omdat ze voor Nederland de content (rechten) nog niet geregeld hadden.

[ Voor 29% gewijzigd door troftnom op 06-11-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Little Bear schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:15:
Ja natuurlijk is dat een probleem. Lang niet iedereen heeft zomaar altijd een PC op staan waar ook iTunes nog eens op draait. Als ik aan mijn niet IT-minded kennissen wil uitleggen dat er een computer moet opstaan om films te kunnen kijken op de ATV kijken ze me aan alsof ze het in Keulen horen donderen. Terecht trouwens!
Die mensen stuur ik dan ook naar de 'gewone' mediaplayers, die vanaf een Harddisk of USBstick kunnen afspelen, zonder mp4 noodzaak
pietertie schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:37:
Ik snap je punt m.b.t. itunes. Dit zou ik ook veilig willen houden omdat het veel omzet genereert, maar apple geeft zelf aan dat je geen pc meer nodig hebt (hoorde ik in een keynote), omdat je tablet alles kan. Nou niet dus. Je kunt niet normaal een film kopen en die ergens opslaan, want dan heb je itunes nodig. Nogal bekrompen als je het mij vraagt.
Ik denk zelfs dat via de atv aangeschafte media niet worden gedownload, buiten een kort 'buffer' gedeelte tijdens afspelen.
Zolang de ATV toegang heeft tot het internet kan je afspelen

Je hoeft geen itunes te gebruiken voor de ATV, dus ook geen permanente opslag
( houdt niet in dat ik je gelijk geef met de achterliggende gedachte over een nas + opslag )

Nu draait mijn download pc'tje alleen nog maar vanwege itunes op windows, voor de atv was dat een ubuntuserver-install waar ik van alles gewoon op liet vogelen

[ Voor 30% gewijzigd door FreshMaker op 06-11-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:24

Shabbaman

Got love?

Context: pietertie wil een DVD rippen en afspelen. De context is niet: "is het een probleem dat je zonder computer geen film kan kijken", ik kan me namelijk niet herinneren dat ik jou had gequote. Overigens is dat zoals ik aangaf niet eens waar, want je kan via internet direct vanuit de itunes store een film afspelen. Het apparaat doet precies waar het voor aangeprezen wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Shabbaman op 06-11-2012 13:17 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Laatst online: 08:38
Shabbaman schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:17:
[...]

Context: pietertie wil een DVD rippen en afspelen. De context is niet: "is het een probleem dat je zonder computer geen film kan kijken", ik kan me namelijk niet herinneren dat ik jou had gequote. Overigens is dat zoals ik aangaf niet eens waar, want je kan via internet direct vanuit de itunes store een film afspelen. Het apparaat doet precies waar het voor aangeprezen wordt.
Het klopt inderdaad dat het apparaat doet wat het moet doen... jammer genoeg benut Apple niet al haar kansen hier. Hopelijk wordt deze 'hobby' toch nog wat verder uitgewerkt. Zodra er een jailbreak voor de apple tv3 er is, haal ik m en jailbreak ik het apparaat, al druist het tegen al mijn gevoelens in...

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Bovenstaande discussie is precies de reden dat ik er ook nog een HDX-1000 naast heb staan. Deze is enorm goed in wat hij moet doen, namelijk (nog steeds zo'n beetje elke formaat) videobestanden afspelen. En de ATV is weer enorm goed in wat hij moet doen, namelijk foto's bekijken vanaf je iPhone/iPad, muziek streamen (itunes/spotify) via airplay (evt. met homesharing) en YouTube filmpies airplayen.

De ATV is echt een hit bij visite, zeker als zij ook nog een IOS device hebben ;-)

Deze devices zijn voor mij complementair. Natuurlijk zou ik graag een device zien wat HDX/ATV in één is.. Maar dat is er (nog) niet..

Voorlopig ben ik tevreden. En voor de prijs van de ATV hoef je het natuurlijk ook niet te laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:07:
Bovenstaande discussie is precies de reden dat ik er ook nog een HDX-1000 naast heb staan. Deze is enorm goed in wat hij moet doen, namelijk (nog steeds zo'n beetje elke formaat) videobestanden afspelen. En de ATV is weer enorm goed in wat hij moet doen, namelijk foto's bekijken vanaf je iPhone/iPad, muziek streamen (itunes/spotify) via airplay (evt. met homesharing) en YouTube filmpies airplayen.

De ATV is echt een hit bij visite, zeker als zij ook nog een IOS device hebben ;-)

Deze devices zijn voor mij complementair. Natuurlijk zou ik graag een device zien wat HDX/ATV in één is.. Maar dat is er (nog) niet..

Voorlopig ben ik tevreden. En voor de prijs van de ATV hoef je het natuurlijk ook niet te laten...
Same here.

Met een jailbreak kom je heel erg in de buurt van een 'generic' mediaplayer, maar vooralsnog moet ik zeggen dat dat niet echt gemist wordt
Ik heb ( zoals velen ) de vervelende klusjes veel geautomatiseerd, en media die persé op de ATV moet worden gekeken ( kinderen en echtgenote ) laat ik via handbrake 'even' converteren, en importeren in itunes.
Voordeel is dat het origineel niet bewaard moet blijven, en dus vaak ook nog wat ruimtewinst geeft.

Mocht ik een keer iets daarvan willen afspelen op een niet "itunes"apparaat, staat de map media gewoon als shortcut in de mediaplayer, ouderwets filebrowsing en aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
wat denken jullie hier van : http://t.co/BdVpMReV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:50
"Let op: de prijs, specificaties en afbeelding zijn gebaseerd op geruchten. Aan deze informatie kunnen dan ook geen rechten worden ontleend."

Gewoon bullshit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Best duur, voor een imac zonder randapparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09 14:00

Arrogant

S.F.W.

FreshMaker schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:48:
Best duur, voor een imac zonder randapparatuur
Wel een 'iMac' met een 40 tot 50 inch scherm. :+

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:13
Zo ik ben nu ook weer in bezit van een Apple TV, maar nu wil ik XBMC installeren, maar ik weet niet hoe ik dit het best kan doen. Ik vond op internet ook de zogeheten XBMC Hub Wizard, heeft iemand hier ervaring mee of kun je hem beter gewoon los installeren? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik stream via mijn iphone 4 of iPad2 dan sluimert de iPhone of ipad na een tijdje, kun je dit uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Laatst online: 14:55
@ray308: Dat heb ik ook als ik bv Dumpert filmpjes stream. Ik heb het nog niet geprobeerd met andere apps maar ik hoop dat het aan de applicatie ligt. Maw, dat de applicatie de telefoon awake houdt voor het streamen van video. Echter ben ik bang dat het gewoon een limitatie van iOS is. Audio streamen (bv spotify) werkt wel in lock-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:00

CeesKees

I rest my Kees

NotSoSteady schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:18:
Zo ik ben nu ook weer in bezit van een Apple TV, maar nu wil ik XBMC installeren, maar ik weet niet hoe ik dit het best kan doen. Ik vond op internet ook de zogeheten XBMC Hub Wizard, heeft iemand hier ervaring mee of kun je hem beter gewoon los installeren? }:O
Dat kan alleen op een appleTV2.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:17

ko9

Anteros schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:15:
@ray308: Dat heb ik ook als ik bv Dumpert filmpjes stream. Ik heb het nog niet geprobeerd met andere apps maar ik hoop dat het aan de applicatie ligt. Maw, dat de applicatie de telefoon awake houdt voor het streamen van video. Echter ben ik bang dat het gewoon een limitatie van iOS is. Audio streamen (bv spotify) werkt wel in lock-mode.
Dat is volgens mij app-afhankelijk.
Bij UitzendingGemist en spotify heb ik nergens last van, maar bij RTL-XL moet ik elke 5 min ff het scherm aanraken om sluimeren te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:23
Een audio stream(en navigatie) app mag ook in de achtergrond draaien van iOS net als Safari.
Daarom werkt een uitzending via uitzendinggemist/safari wel en via de native dumpert app bv niet.

Oplossingen zijn er niet echt, behalve iedere 2 minuten op je volume up drukken, tijd tot sluimerstand tot nooit zetten of via een jailbreak de app rechten geven dat hij mag doordraaien in sluimerstand.

Echt heel erg slecht dat ze dit nog niet hebben gefixt. Vooral omdat een video wel een app open laat, maar een airplay video niet :(

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb nu al weken dat apple zegt dat er een update is, maar de apple tv weigert deze te installeren. Dan loopt het balkje van downloaden, is ie klaar, is er 'an error has occurured' zonder enige code of wat dan ook.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:14
laurens0619 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:55:
Een audio stream(en navigatie) app mag ook in de achtergrond draaien van iOS net als Safari.
Daarom werkt een uitzending via uitzendinggemist/safari wel en via de native dumpert app bv niet.

Oplossingen zijn er niet echt, behalve iedere 2 minuten op je volume up drukken, tijd tot sluimerstand tot nooit zetten of via een jailbreak de app rechten geven dat hij mag doordraaien in sluimerstand.

Echt heel erg slecht dat ze dit nog niet hebben gefixt. Vooral omdat een video wel een app open laat, maar een airplay video niet :(
Ken jij dan zo'n jailbreak app die dit oplost? Ik heb gezocht maar kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
pietertie schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:56:
Ik vindt het zo irritant dat een apple tv (3, geen jailbreak dus) niet direct je NAS (itunes server) kan benaderen.
Oplossing is om een NAS met Windows of OSX te pakken ipv zo'n Linux/ARM ding. Qua kosten scheelt het nauwelijks en je bent van al het gezeur af, je draait dan de echte iTunes op de NAS zelf.

Dat hackintosh gebeuren is allemaal zo moeilijk niet. Gigabyte H61 bordje (40 eur), Celeron G530 (38 eur) erin, leuk kastje met genoeg ruimte voor je schijven en klaar is kees. En anders met Windows (XP, Home Server, 7, noem maar op). Die Synology dingen zijn leuk als je out-of-the-box een simpele NAS zoekt maar je moet er niet te veel vuurwerk van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:04
ko9 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:17:
[...]

Dat is volgens mij app-afhankelijk.
Bij UitzendingGemist en spotify heb ik nergens last van, maar bij RTL-XL moet ik elke 5 min ff het scherm aanraken om sluimeren te voorkomen...
Helemaal correct. Een update voor de RTL XL app waarin de sluimerfunctie correct is geïmplementeerd is op korte termijn in de app store te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Bij de Mediamarkt in Amsterdam (Arena) staat de Apple TV in de flyer voor 88 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Twijfel erg of ik een Apple TV zal nemen (als iPad en iPhone eigenaar). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
Uniciteit schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:18:
Twijfel erg of ik een Apple TV zal nemen (als iPad en iPhone eigenaar). :9
Ik was op het begin nogal huiverig erover, maar zeker met een iPad en iPhone is het ideaal! :)

Speel MKV'tjes af via iPhone naar Apple TV. Uitzending Gemist / RTL XL ook makkelijk via de iPhone / iPad.

Het ligt eraan wat je ermee wilt doen, maar ik vind het ideaal voor wat films / tv series kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

bonzz.netninja schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:51:
Ik heb nu al weken dat apple zegt dat er een update is, maar de apple tv weigert deze te installeren. Dan loopt het balkje van downloaden, is ie klaar, is er 'an error has occurured' zonder enige code of wat dan ook.
Het lukt me nog steeds niet om de update te draaien :S Het is echt te vaag voor woorden.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 18:28:
[...]

Het lukt me nog steeds niet om de update te draaien :S Het is echt te vaag voor woorden.
Soft reset al geprobeerd?

http://support.apple.com/kb/HT3180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet een serienummer in voeren welke serie nummer met ik daar voor hebben om mijn dell laptop er op te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bij mij loopt ie ook stuk, het is de ATV 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:24
Het kan zijn dat de servers gewoon overbelast zijn. Iedereen probeert nu zijn ATV te updaten.

Bij mij lukt het ook niet om mijn ATV3 te updaten. Dat kan geen toeval zijn.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mils schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:49:
Het kan zijn dat de servers gewoon overbelast zijn. Iedereen probeert nu zijn ATV te updaten.

Bij mij lukt het ook niet om mijn ATV3 te updaten. Dat kan geen toeval zijn.
Denk het ook dat het geen toeval is, iedereen is ook zijn iTunes aan het updaten, 350 miljoen met een Apple ID tja.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Grappig, ik loop ook (al 2x) tegen hetzelfde probleem aan. Lijkt me sterk dat het nog steeds komt door drukte op de Apple servers. Met iOS is het altijd veel drukker en na een dagje de update beschikbaar gaat dat vaak al heel soepel. Zoveel Apple TV's zijn er niet.

Denk eerder dat ze een fout hebben ergens met een authenticatieserver (die test of de update wel goed binnen is) voor NL.

[edit]

Overigens, als ik probeer om via iTunes/USB te updaten: http://support.apple.com/kb/HT4367

Dan krijg ik op het moment dat ik "restore" klik een foutmelding en gebeurt er helemaal niks.

[edit2]

Succes! Op basis van een post op het Apple Support forum de Ethernet-kabel eruit getrokken en over WiFi update uitgevoerd. Hij liep nu wel door naar stap 2 en boot naar 5.1.1 (5433) als OS.

Vraag is of je met zo'n rare bug in de installatie alleen al deze update wilt hebben...

[ Voor 44% gewijzigd door Keypunchie op 30-11-2012 20:51 . Reden: Hoera! Het werkt! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

ik heb een first gen, apple tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thympy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-03-2021
Heeft iemand er ook last van dat als je je apple TV aanzet dat hij blijft hangen op 'datum en tijd instellen'?

Bij mij wel namelijk dit is al mijn zoveelste probleem met mijn apple TV, zou zoiets onder de garantie kunnen vallen anders ga ik hem omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keypunchie schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 20:22:
Grappig, ik loop ook (al 2x) tegen hetzelfde probleem aan. Lijkt me sterk dat het nog steeds komt door drukte op de Apple servers. Met iOS is het altijd veel drukker en na een dagje de update beschikbaar gaat dat vaak al heel soepel. Zoveel Apple TV's zijn er niet.

Denk eerder dat ze een fout hebben ergens met een authenticatieserver (die test of de update wel goed binnen is) voor NL.

[edit]

Overigens, als ik probeer om via iTunes/USB te updaten: http://support.apple.com/kb/HT4367

Dan krijg ik op het moment dat ik "restore" klik een foutmelding en gebeurt er helemaal niks.

[edit2]

Succes! Op basis van een post op het Apple Support forum de Ethernet-kabel eruit getrokken en over WiFi update uitgevoerd. Hij liep nu wel door naar stap 2 en boot naar 5.1.1 (5433) als OS.

Vraag is of je met zo'n rare bug in de installatie alleen al deze update wilt hebben...
Thanx, nadat ik het ethernetkabeltje er uit had getrokken en WIFI password weer had ingevoerd liep de update snel binnen. Ehternetkabel er weer in en gaan. Geen problemen meer verder en loopt als een zonnetje. Maar wel vreemd dat de update alleen middels WIFI was binnen te halen 8)7 Apple, het is weliswaar een "hobby" en "beloved" als we Tim Cook geloven,maar geen amateuristische update meer, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thympy schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 13:35:
Heeft iemand er ook last van dat als je je apple TV aanzet dat hij blijft hangen op 'datum en tijd instellen'?

Bij mij wel namelijk dit is al mijn zoveelste probleem met mijn apple TV, zou zoiets onder de garantie kunnen vallen anders ga ik hem omruilen.
Wat je beschrijft komt me niet bekend voor, als ik een probleem ervaar (soms een vastloper) dan ga ik over tot een harde reset (stekker eruit, even wachten, en stekker er weer in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Vreemd dat die nog om een update vraagt, de laatste versie voor de ATV1 is van 2010 (3.0.2). Die is dus al ruim 2 jaar beschikbaar. Misschien dat Apple de juiste update link offline heeft gehaald? Firmware is wel los te vinden, maar handmatig installeren is nog niet zo eenvoudig meen ik.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:38

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

ik kan van iemand een apple tv 2 krijgen, hier staat de nieuwste software op is die te jailbreaken.. of is dat het zelfde klote verhaal al de ATV 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:13
steppy schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:51:
ik kan van iemand een apple tv 2 krijgen, hier staat de nieuwste software op is die te jailbreaken.. of is dat het zelfde klote verhaal al de ATV 3
Volgens mij kun je altijd nog zonder veel problemen terug naar een oudere firmware versies. Die iOS firmwares zijn overal nog gewoon te downloaden dus, zo heb ik het tenminste wel voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Ik ben dus van plan om een Apple Tv 3 te kopen. Met als reden dat deze jongens aangeven dichtbij een Jailbreak te zijn.
Wat denken jullie hoax or true?

http://www.appletv3jailbr...untethered-jailbreak.html

Want volgens mij zijn er eerder zulk soort praatjes geweest.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:42
Firecore heeft nog geen witte rook dus ik betwijfel het.
Ik denk dat je beter iets anders kunt kopen als je het ding voornamelijk voor XBMC wil gebruiken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Goed. Ik kan mijn apple tv2 nog steeds niet
- restore: er heeft zich een fout voorgedaan
- Updaten : "er heeft zich een fout voorgedaan"
- Via itunes restoren "apparaat niet gevonden" (terwijl hij aan itunes hangt en ik hem daar aanklik)

Ik wordt er een beetje kriegel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:35
Ik kan met voorstellen dat je er een beetje kriegel van smurft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
bonzz.netninja schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:55:
Goed. Ik kan mijn apple tv2 nog steeds niet
- restore: er heeft zich een fout voorgedaan
- Updaten : "er heeft zich een fout voorgedaan"
- Via itunes restoren "apparaat niet gevonden" (terwijl hij aan itunes hangt en ik hem daar aanklik)

Ik wordt er een beetje kriegel van
Probeer voor de iTunes restore eens een ander kabeltje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:36
Probeer voor de iTunes restore eens een ander kabeltje..
Of een andere PC / mac als je met deze PC ooit een JB heb uitgevoerd, zou er een blokkade in iTunes kunnen zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

eggda schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:57:
[...]

Of een andere PC / mac als je met deze PC ooit een JB heb uitgevoerd, zou er een blokkade in iTunes kunnen zitten
De pc heeft toevallig van de week een compleet verse format en install gehad.

Een ander kabeltje heb ik niet, maar deze heb ik net vers gekocht speciaal hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Miek schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:50:
Ik ben dus van plan om een Apple Tv 3 te kopen. Met als reden dat deze jongens aangeven dichtbij een Jailbreak te zijn.
Wat denken jullie hoax or true?
http://www.appletv3jailbr...untethered-jailbreak.html
Hoax als ik die site zo zie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thympy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-03-2021
Het is inderdaad waar er staat een jailbreak geplant voor de derde generatie apple TV, hij moet uitkomen rond eind December.
Ook zijn er verschillende foto's gelekt van apps op de apple TV, als dit waar zou kunnen zijn dan zou de apple TV met jailbreak, bleutooth en app store een perfect kerst cadeau zijn.

Link
http://www.iphoneclub.nl/...ijzen-naar-apps-en-games/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:27
Jailbreaks voor de ATV3 zijn nog niet aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 17:05
Heeft iemand van jullie toevallig gewone PC-speakers aangesloten op de ATV? (Dus speakers met een 3.5mm jack)

Weet niet precies welke converter ik nodig heb.

Dan nog een ander vraagje, kun je in dat geval eventueel muziek afspelen (via Airplay) via de Apple TV zonder de TV aan te hoeven zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:36
Dan moet je er zoiets tussen zetten. Je kan 'm dan bedienen met een app op je telefoon (ligt er een beetje aan hoe je er naar toe streamt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 16:13

vooghel

Cunning linguist

Er zit geen 3.5mm-uitgang op, de aTV heeft ook geen versterking ingebouwd dus losse speakers kan sowieso niet. Muziek afspelen zonder tv kan wel als je de aTV met de optische kabel op je versterker aansluit.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Brm-G schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:48:
Heeft iemand van jullie toevallig gewone PC-speakers aangesloten op de ATV? (Dus speakers met een 3.5mm jack)

Weet niet precies welke converter ik nodig heb.

Dan nog een ander vraagje, kun je in dat geval eventueel muziek afspelen (via Airplay) via de Apple TV zonder de TV aan te hoeven zetten?
Idd. Je hebt een DA converter en een losse versterker nodig. Ik heb dat thuis en dan hoef je inderdaad je tv niet meer aan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Of een setje actieve speakers met digitale input: http://www.bax-shop.nl/dj...-set/product-details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heeft iemand in de Nederlandse Store de apps voor de Apple TV gevonden die in de Engelse Store zijn gevonden?
http://www.appletvnieuws....es-store-van-de-apple-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:27
eXisTa schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:02:
Heeft iemand in de Nederlandse Store de apps voor de Apple TV gevonden die in de Engelse Store zijn gevonden?
http://www.appletvnieuws....es-store-van-de-apple-tv/
Er waren geen apps, gewoon een fout van Apple's kant. Was duidelijk dat de plaatjes die werden getoond niet voor de ATV waren bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 11:23
heeft iemand een idee hoe ik vanaf mijn windows 7 pc kan streamen, heb al tijdje gegoogled en wat opties gevonden, maar wil nu ook wat Experts vragen wat hun vinden.

heb mooiste zou zijn als ik mijn volledige beeldscherm zou kunnen streamen naar de aTV.

als je opties hebt, hoor ik deze graag.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Martin0 schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:18:
heeft iemand een idee hoe ik vanaf mijn windows 7 pc kan streamen, heb al tijdje gegoogled en wat opties gevonden, maar wil nu ook wat Experts vragen wat hun vinden.

heb mooiste zou zijn als ik mijn volledige beeldscherm zou kunnen streamen naar de aTV.

als je opties hebt, hoor ik deze graag.
Wat wil je precies streamen? Video? Dan doe ik via air video http://www.inmethod.com/air-video/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 11:23
bonzz.netninja schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:33:
[...]

Wat wil je precies streamen? Video? Dan doe ik via air video http://www.inmethod.com/air-video/
eigenlijk wil ik mijn beeldscherm mirroren via apple tv, zodat ik presentaties kan geven en zo

edit: airparrot geprobeerd, dit werkt in iedergeval met beeld alleen nog niet met geluid, dit is nog ff uitvogelen want dit zou ook moeten werken. oudere versie gepakt van airparrot, versie 1.04 en deze werkt met geluid en met beeld.
probleem opgelost !

[ Voor 29% gewijzigd door Martin0 op 17-12-2012 13:20 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 13:06
Graag jullie mening.
Mijn vrouw heeft iPad en wil graag foto's op iPad op TV laten zien. Vandaar haar wens voor een ATV.

Zelf wil ik graag films (Xvid, DVD5, H264) van USB stick afspelen.
Is ATV dan een optie (USB?) en/of is dan de enige weg conversie naar iets dat de ATV aankan en streamen vanaf PC met iTiunes?
En indien ATV dan niet de beste weg is, wat zijn goede alternatieven?
Heb nu een (oude) Xtreamer die niet genoeg power heeft om BlueRay te streamen (vervelend), netwerk is niet de bottleneck, bedraad of draadloos maakt niet uit.

One cookie a day keeps the doctor away !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:23
Als je op die eerste xtreamer de laatste firmware versie zet is het ook mogelijk airplay hierin te gebruiken. Het werkt maar daar is ook wel alles mee gezegd.

Als je echt goed airplay wilt gebruiken moet je een ATV kopen maar daarmee kan je eigenlijk weer geen films streamen. Als je een ATV2 op de kop zou kunnen tikken is dat wel een oplossing omdat die te jailbreaken is. De kans om deze <200 euro te vinden is alleen erg klein....

Dus mijn advies: Kijk eerst of je tevreden bent met airplay via de Xtreamer en anders moet je echt 2 mediaspelers kopen...

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 13:06
Thnx, zal inderdaad eens kijken naar welke firmware erop staat.

One cookie a day keeps the doctor away !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcjacobs
  • Laatst online: 29-02-2024
Zijn de problemen mbt firmware updates al verholpen? Ik heb er een tijdje niks meer over gelezen...
Biedt de laatste firmware voor een een Apple tv 3 nieuwe mogelijkheden?

Edit: overzicht van wijzigen natuurlijk kunnen vinden via Google: http://support.apple.com/kb/HT4448.

Ik neem aan dat de update inmiddels goed loopt en anders doe ik het via wifi.

Airvideo is trouwens een erg goede tip, toen ik dit las heb ik vorige week besloten de Apple tv 3 te kopen, dit werkt erg goed.

[ Voor 47% gewijzigd door jcjacobs op 26-12-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik airplay voor het afspelen van video via m'n ATV vanaf m'n Mac Mini Als ik m'n monitor uitzet, is het beeld dat ik zie op m'n TV niet meer kijkbbaar. Het stoort dan helemaal. Iemand die dit probleem herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:54
Ik heb een probleem,

Ik heb de ATV3, bij mijn vorige appartement had ik nergens last van met met muziek streamen, kon door het hele huis lopen en met mijn telefoon de playlisten bekijken en wijzigen.

Nu ben ik gaan samenwonen en moest alles opnieuw worden ingesteld.
Echter heb ik nu het probleem dat hij om de 2 minuten gaat haperen, playlisten zijn niet of nauwelijks bereikbaar.

Streamen van bijvoorbeeld uitzendinggemist.nl is op me laptop niet of nauwelijks een probleem.\

Iemand enig idee?
Ik heb ook al geprobeerd een andere router achter me ontvangstpunt gezet maar kwam niet in de setup van mijn router.

Hoop dat iemand een antwoord heeft.
T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Mogelijk toch een instabiel netwerk. Doordat bij streamen op je laptop meer gebuffered wordt merk je het minder snel als de snelheid even omlaag gaat.

Doe eens een scan naar de kanalen van omliggende wifi-netwerken, en kies voor je eigen netwerk een kanaal wat nog vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
Heb inderdaad even een scan gedaan naar omliggende kanalen, blijkt dat ik met 19 kanalen op hetzelfde niveau zit en zijn nog 3 kanalen waar bijvoorbeeld 12+1 staat, als je dat doortelt zit je op 22.

heb een sitecom 300N X2 alleen ben ik de code's daarvoor kwijt, s er iets waar mee ik hem een hard reset kan geven?

Heb ook al gezien dat er een heleboel vrije kanalen zijn dus moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
Heb me kanaal veranderd, hopen dat dit werkt, me telefoon reageert tot nu toe positief, hij vond de playlisten op me laptop verdomd snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Thympy schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:06:
Het is inderdaad waar er staat een jailbreak geplant voor de derde generatie apple TV, hij moet uitkomen rond eind December.
Ook zijn er verschillende foto's gelekt van apps op de apple TV, als dit waar zou kunnen zijn dan zou de apple TV met jailbreak, bleutooth en app store een perfect kerst cadeau zijn.

Link
http://www.iphoneclub.nl/...ijzen-naar-apps-en-games/
Gewoon een dikke hoax. Het is al eind december verder nog niets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcjacobs
Het lukt sinds ik de firmware van de ATV heb bijgewerkt niet meer om vanuit een app te streamen, bijvoorbeeld uitzending gemist. Op de ipad en iPhone zelf zijn de beelden wel te zien, maar op de ATV verschijnt na ~1 minuut de mededeling "Er heeft zich een fout voorgedaan bij het laden van dit materiaal".

Raar is dat de functie mirroring wel werkt maar dan heb je vaak geen volledig beeld.

Iemand bekend met dit probleem?

Edit: bij een losgekoppelde lan kabel en gebruik van de wifi verbinding lukt het nu wel.

[ Voor 9% gewijzigd door jcjacobs op 01-01-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

jcjacobs schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:04:
Het lukt sinds ik de firmware van de ATV heb bijgewerkt niet meer om vanuit een app te streamen, bijvoorbeeld uitzending gemist. Op de ipad en iPhone zelf zijn de beelden wel te zien, maar op de ATV verschijnt na ~1 minuut de mededeling "Er heeft zich een fout voorgedaan bij het laden van dit materiaal".

Raar is dat de functie mirroring wel werkt maar dan heb je vaak geen volledig beeld.

Iemand bekend met dit probleem?

Edit: bij een losgekoppelde lan kabel en gebruik van de wifi verbinding lukt het nu wel.
Bekend probleem en zou opgelost moeten zijn in firmware 5.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcjacobs
MrJames schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:35:
[...]

Bekend probleem en zou opgelost moeten zijn in firmware 5.1.1.
Firmware is volledig bijgewerkt. Vreemd is dat ik voor het bijwerken dit probleem juist niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-06 12:45
Omdat ik sinds kort een Ipad Mini heb ben ik (opnieuw) de mogelijkheden om thuis muziek en televisie via internet wat meer samen te voegen.
Eerst aan een NAS gedacht, maar laatst kwam ik Apple TV tegen en ik ben me een beetje aan het verdiepen en ook wat meer in iTunes.
Omdat alleen een iPod nano heb en nu dan mn Ipad Mini gebruikte ik iTunes niet meer dan het afspelen van muziek als ik op mn laptop bezig ben en natuurlijk voor het vullen van mn iPod. Mn muziek in iTunes is 100% afkomstig van cd's die ik geimporteerd heb. En ik dacht dat die muziek, omdat ie op mn laptop staat ook alleen via mn laptop kan benaderen. Of dus via het overzetten zoals ik dat met mn Ipod ook altijd deed. Om dat nu ook steeds met mn iPad te doen (vullen via iTunes) dat leek me te veel gedoe en daarom niet echt een optie.

Tot ik vanavond in eens doorkreeg dat ik met Thuisdeling mn muziek uit mn iTunes en bibliotheek van mn laptop gewoon op mn iPad kan luisteren! Ik dacht dat ik daarvoor iTunes Match voor nodig had oid...

Over thuisdeling en Apple TV in dit topic niet direct het antwoord kunnen vinden, maar kan iemand mij vertellen of ik nu het juiste beeld van Apple TV heb als het gaat om de optie Thuisdeling.

Ik had na het lezen van dit topic het idee dat ik voor muziek luisteren via Apple TV mn laptop aan moet heb staan. Maar met de optie Thuisdeling en wat ik er over gelezen heb, heb ik de indruk gekregen dat ik met Apple TV ook toegang heb tot mn muziekbibliotheek zonder dat mn pc aan hoeft te staan.

Klopt dat? Of heb ik mezelf blij gemaakt met een dooie mus? :)

Gezien wat ik wil (muziek via mn surroundsysteem en internetfilmpjes/uitzendinggemist en foto's vanaf mn iPad op mn tv) zou Apple TV daarmee precies hetgeen zijn wat ik zoek! En zou ik een NAS of iTunes Match oid niet nodig hebben. Scheelt weer geld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Je bent een beetje warrig over de locatie van je bibliotheek, maar het komt hier op neer: met thuisdeling maak je contact met een computer waar (geregistreerde) itunes op draait. Je muziek kan op een NAS staan, maar dan heb je nog steeds een computer met itunes als intermediair nodig. Dus ja, dooie mus.

Wat wel kan is muziek of video vanaf je ipad streamen naar de ATV met de app Remote (bijvoorbeeld). En misschien kan wat je wil ook wel met icloud ofzo, maar daar heb ik me nooit in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
Shabbaman schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:22:
Je bent een beetje warrig over de locatie van je bibliotheek, maar het komt hier op neer: met thuisdeling maak je contact met een computer waar (geregistreerde) itunes op draait. Je muziek kan op een NAS staan, maar dan heb je nog steeds een computer met itunes als intermediair nodig. Dus ja, dooie mus.

Wat wel kan is muziek of video vanaf je ipad streamen naar de ATV met de app Remote (bijvoorbeeld). En misschien kan wat je wil ook wel met icloud ofzo, maar daar heb ik me nooit in verdiept.
Mja, ik kom er nu ook achter dat het niet werkt zoals ik het zelf bedacht had....
Mijn bibliotheek staat op mn laptop.

Het streamen vanaf mn iPad is eigenlijk niet de optie die ik zoek; ik ben bang dat ik dan iedere nacht mn iPad aan de lader kan leggen.

Ik heb inmiddels over Itunes Match gelezen dat je daarmee wel je muziek kunt streamen vanuit de iCloud. Kosten 25,- per jaar een max van 25.000 nummers. Das dus de afweging die ik moet maken.

iTunes Match of een duurdere oplossing van een NAS met veel meer mogelijkheden, waarvan ik overigens de schijven alleen als extra (geautomatiseerde) backup van data zou gebruiken..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Met een NAS ben je er niet, want je moet je muziek ook nog afspelen. En de ATV kan niet vanaf een NAS muziek afspelen (tenzij je een ATV2 kan bemachtigen en die jailbreakt). Wat jij wil kan gewoon niet met een NAS (overigens niks mis met het backuppen van data, en je zou 'm naast opslag ook kunnen gebruiken voor je downloads). Je zou dan misschien beter naar een HTPC kunnen kijken i.p.v. een ATV.

N.B. de ATV heeft enkel een digitale audio-uitgang, denk ook na over hoe je dat gaat aansluiten. Als je stereo geen digitale ingang heeft, dan kan je wellicht via de audio-uit van je tv een kabel naar je stereo leggen (maar is irritant als je niet je scherm kan uitzetten), of je moet een DAC kopen. En in dat geval kan je waarschijnlijk beter naar een Airport Express kijken, die heeft namelijk wel een analoge uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
Hmz.. en zijn er geen NAS-en die wel iTunes zelf kunnen draaien? Ik dacht ergens wat gelezen te hebben over NAS-en die windows draaien en dat je daar dan iTunes wel op kan installeren.

Uiteindelijk zoek ik een systeem waarop ik iTunes kan installeren en mn bibliotheek met muziek en dat het systeem vervolgens direct door mn ATV benaderd kan worden.

Ik heb nog wel een oude pc staan, maar ik weet niet of het interessant is om die in mn netwerk te hangen en de hele dag aan te laten staan qua energieverbruik.

Wat betreft die aansluiting van de ATV. Ik zat zelf te denken aan het gebruik van de HDMI-aansluiting om hem te verbinden met mn tv. Mn tv is weer gelinkt met mn home-cinemaset. Of mis ik dan nog wat?

Ik ben helaas niet zo heel erg thuis in al die aansluitingen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Op mijn ReadyNas kan ik een iTunes server plug-in installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
Eddos schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:25:
Op mijn ReadyNas kan ik een iTunes server plug-in installeren..
En is het met die plugin mogelijk om een directe verbinding tussen je Apple TV en je NAS te maken zodat je geen pc/tablet/.... met iTunes meer nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Dat werkt idd niet, maar een NAS met Windows is zo gebouwd voor een habbekrats, met een bordje als deze:
pricewatch: ASRock E35LM1
Of voor de liefhebbers, een Hackintosh met een H61 bordje + 3x zo snelle Celeron voor drie tientjes meer:
pricewatch: Gigabyte GA-H61M-S1 (rev. 2.1)
pricewatch: Intel Celeron G540 Boxed

[ Voor 62% gewijzigd door Dreamvoid op 03-01-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Hm, zo te zien werkt het met DSM 4.1 wel :) http://www.synology.com/s...show.php?lang=us&q_id=522 Tenminste, voor audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Tis toch wat omslachtig. Je moet altijd met een tablet de audio van de NAS naar de ATV pushen. Je kan dus niet op de AppleTV door je muziek bladeren, etc.

(edit: ja precies, je hebt een tablet nodig als remote)

[ Voor 16% gewijzigd door Dreamvoid op 04-01-2013 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Zo lees ik dat niet hoor. Onder punt twee staat beschreven hoe je vanaf je DS via Airplay rechtstreeks naar de ATV kunt streamen. Je hebt er inderdaad alleen wel een "remote" voor nodig. En nee, je kan niet bladeren, want het is een stream.

Wel bizar dat Synology dit wel werkend krijgt maar dat het niet kan met een Apple time capsule (of hoe dat ding ook heet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
Dreamvoid schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:32:
Dat werkt idd niet, maar een NAS met Windows is zo gebouwd voor een habbekrats, met een bordje als deze:
pricewatch: ASRock E35LM1
Of voor de liefhebbers, een Hackintosh met een H61 bordje + 3x zo snelle Celeron voor drie tientjes meer:
pricewatch: Gigabyte GA-H61M-S1 (rev. 2.1)
pricewatch: Intel Celeron G540 Boxed
Maar dan kan ik net zo goed mn oude desktop afstoffen en die inzetten als NAS....
Een pc die dag- en nacht ingeschakeld is, dat vind ik nogal zonde van het geld.

Misschien is er nog wat te regelen met het energiebeheer van dat ding. Dattie uit z'n 'sleepfunctie' gehaald kan worden door de Apple TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
Shabbaman schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 00:13:
Zo lees ik dat niet hoor. Onder punt twee staat beschreven hoe je vanaf je DS via Airplay rechtstreeks naar de ATV kunt streamen. Je hebt er inderdaad alleen wel een "remote" voor nodig. En nee, je kan niet bladeren, want het is een stream.

Wel bizar dat Synology dit wel werkend krijgt maar dat het niet kan met een Apple time capsule (of hoe dat ding ook heet).
Zoals ik punt 2 lees is dat je vanuit je NAS actief je Apple TV aanstuurt.
Ik wil het liever andersom: vanuit mn Apple TV bij mn bibliotheek kunnen en dan muziek afspelen...

Of wil ik dingen die niet kunnen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

FlashM schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 01:06:
[...]

Maar dan kan ik net zo goed mn oude desktop afstoffen en die inzetten als NAS....
Een pc die dag- en nacht ingeschakeld is, dat vind ik nogal zonde van het geld.

Misschien is er nog wat te regelen met het energiebeheer van dat ding. Dattie uit z'n 'sleepfunctie' gehaald kan worden door de Apple TV...
Dit is wat ik doe... En oude DualCore met Hackintosch..
Het is inderdaad niet echt energie zuinig.. maar een fatsoenlijke NAS is ook 230 euro. Dus ik kan aardig wat energie verstoken.

Dit is nu een media server die via HomeShare alles deelt. Ik kan het dus pushen naar de AppleTV, of ophalen via HomeShare.

Ook is het nu mijn OSX Server... Daar zaten ook wel handige tools zoals een FTP ed bij...

Nee niet de beste oplossing op alle fronten, maar in gebruik heb je er de meeste opties mee. Je kunt het ook doen met een MacMini, maar ik had dit ding nog staan...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

FlashM schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 01:11:
Ik wil het liever andersom: vanuit mn Apple TV bij mn bibliotheek kunnen en dan muziek afspelen...
Volgens mij kan dat alleen als je een geregistreerde Itunes kan benaderen waarmee je bent ingelogt, of via icloud. Je hebt dus een systeem nodig met iOS of Windows. Veel NAS-systemen kunnen alleen itunes server draaien, maar daar kan de ATV niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

iTunes server op de NAS gaat niet werken met Apple TV. Heb het zelf getest.

Met je computer/laptop als intermediar gebruiken kom je er nog niet. MP3 afspelen gaat probleemloos maar video bestanden moet je eerst converteren naar MP4 zodat je de films kunt toevoegen in je iTunes bibliotheek. Vervolgens leest je Apple TV je bibliotheek op je laptop uit en pas daarna kun je een video kijken.

Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
World Citizen schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 08:13:
[...]

Dit is wat ik doe... En oude DualCore met Hackintosch..
Het is inderdaad niet echt energie zuinig.. maar een fatsoenlijke NAS is ook 230 euro. Dus ik kan aardig wat energie verstoken.

Dit is nu een media server die via HomeShare alles deelt. Ik kan het dus pushen naar de AppleTV, of ophalen via HomeShare.

Ook is het nu mijn OSX Server... Daar zaten ook wel handige tools zoals een FTP ed bij...

Nee niet de beste oplossing op alle fronten, maar in gebruik heb je er de meeste opties mee. Je kunt het ook doen met een MacMini, maar ik had dit ding nog staan...
Mja, dan is idd een oude desktop gebruiken goedkoper. Heb nog wel een hoekje in de woonkamer waar ik eenvoudig die desktop aan mn router kan hangen.

Weet jij ook of en zo ja, watvoor soort software ik nog heb als ik die desktop vanaf bv mn laptop wil kunnen benaderen? Een monitor erbij wordt toch wat lastiger camoufleren in de woonkamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

MrJames schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:47:
iTunes server op de NAS gaat niet werken met Apple TV. Heb het zelf getest.

Met je computer/laptop als intermediar gebruiken kom je er nog niet. MP3 afspelen gaat probleemloos maar video bestanden moet je eerst converteren naar MP4 zodat je de films kunt toevoegen in je iTunes bibliotheek. Vervolgens leest je Apple TV je bibliotheek op je laptop uit en pas daarna kun je een video kijken.

Zo simpel is het.
Nou, Ik stream gewoon de hele desktop incl film naar mijn Apple TV, en hoef dus nooit iets te converteren... Gebruik gewoon VLC voor niet iTunes compatible content.

Nadeel is dat je niet meer op je latop/pc/server kunt werken, omdat alles wat je doet, dus op de TV zichtbaar is.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

World Citizen schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:11:
[...]

Nou, Ik stream gewoon de hele desktop incl film naar mijn Apple TV, en hoef dus nooit iets te converteren... Gebruik gewoon VLC voor niet iTunes compatible content.

Nadeel is dat je niet meer op je latop/pc/server kunt werken, omdat alles wat je doet, dus op de TV zichtbaar is.
Dat is wat anders dan wat ik hier boven heb geschreven. Wat jij hebt gedaan is laptop op je TV aangesloten dmv HDMI..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

MrJames schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:13:
[...]

Dat is wat anders dan wat ik hier boven heb geschreven. Wat jij hebt gedaan is laptop op je TV aangesloten dmv HDMI..
Nope. Met een Apple OsX systeem kun je de gehele desktop streamen naar je AppleTV

AppleTV Mirroring

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 08-09 23:00
Je kunt ook met AirParrot een enkele app streamen, of een deel van het beeld. Maar dat is verre van ideaal, dan kun je hem niet meer gebruiken (tegelijkertijd) en er is vaak een lag.

Dan is Beamer (http://beamer-app.com) veel idealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
FlashM schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:10:
[...]

Mja, dan is idd een oude desktop gebruiken goedkoper. Heb nog wel een hoekje in de woonkamer waar ik eenvoudig die desktop aan mn router kan hangen.

Weet jij ook of en zo ja, watvoor soort software ik nog heb als ik die desktop vanaf bv mn laptop wil kunnen benaderen? Een monitor erbij wordt toch wat lastiger camoufleren in de woonkamer :+
Ik gebruik dit

Klein, en nagenoeg fanless
draait 'gewoon' win7 pro met 4GB mem en een 250GB HDD ... geruisloos
Remote control via RDP ( en logmein voor buitenhuis )
Het kastje draait itunes, sabnzb en nog wat service's voor thuis ( printer en 1ste opslag dropbox )
Mijn iTuneslibrary staat op een NAS, in de meterkast, dus opslag is daarop niet primair.
Niet dat het DE oplossing is, gewoon een klein, fijn kastje wat een beetje meekan voor de benodigdheden, ik denk dat je in het "thuisserver" topic genoeg inspiratie kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
FreshMaker schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 04:00:
[...]

Ik gebruik dit

Klein, en nagenoeg fanless
draait 'gewoon' win7 pro met 4GB mem en een 250GB HDD ... geruisloos
Remote control via RDP ( en logmein voor buitenhuis )
Het kastje draait itunes, sabnzb en nog wat service's voor thuis ( printer en 1ste opslag dropbox )
Mijn iTuneslibrary staat op een NAS, in de meterkast, dus opslag is daarop niet primair.
Niet dat het DE oplossing is, gewoon een klein, fijn kastje wat een beetje meekan voor de benodigdheden, ik denk dat je in het "thuisserver" topic genoeg inspiratie kan vinden :)
Klinkt goed maar zou wel inhouden extra kosten. Overigens vind ik de beschrijving van Dell van dat ding wat ingewikkeld. Maar ben ook geen tweakers van het eerste uur ;)

Dat RDP is natuurlijk wel een idee om m'n desktop aam te kunnen sturen vanaf m'n laptop: dan kan ok dat ding benaderen en op afstand iTunes beheren. Met de aanwezige dvd-speler kan ik ook nieuwe cd importeren in iTunes.

Ik geloof dat ik inmiddels wel een idee heb hoe ik m'n Apple TV kan gaan voorzien meen 'databron'

Thnx voor de reacties! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Osx heeft standaard in iCloud ook een Screen Share functie... Ik vind hem stabieler dan MS RDP .
Hoef je niks in te stellen... Werkt perfect

Screen share

[ Voor 25% gewijzigd door World Citizen op 05-01-2013 12:31 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
World Citizen schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:29:
Osx heeft standaard in iCloud ook een Screen Share functie... Ik vind hem stabieler dan MS RDP .
Hoef je niks in te stellen... Werkt perfect

Screen share
Maar RDP is een programma en OSX een besturingssysteem. Toch?
Dan lijkt mij RDP makkelijker aan de praat te krijgen op m'n winXP desktop dan een heel nieuw OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
FlashM schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:23:
[...]

Klinkt goed maar zou wel inhouden extra kosten. Overigens vind ik de beschrijving van Dell van dat ding wat ingewikkeld. Maar ben ook geen tweakers van het eerste uur ;)
het is niet veel meer dan dit ( eerste link ION mini pc )
Ik had geluk dat ik 2 van die Dell dingen van het werk mee kreeg, maar anders zijn de ION's mooie vrij zuinige pctjes

Een ander voordeel van een "server" op dat niveau, is dat hij niet persé onder de TV moet staan, maar alleen een netwerk & stroomvoorziening nodig dan
( mijne is verstopt in de meterkast, al weken niet meer gezien )
Sync en update gaan op de ipod / ipad wireless, en de ATV ziet met de thuisdeling vanzelf verschijnen

En idd, RDP is een onderdeel van de laatste windowsinstallatie's, en zit standaard in veel versie's ( XP-Pro / Win7 Pro en hoger )
Anders kan je met VNC of Logmein / teamviewer platform onafhankelijk de boel aansturen.

Een héél nieuw OS installeren, en leren gebruiken alleen om een iTunessetup te kunnen draaien is voor mij ook wat vergezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteren ineens last van een schokkering beeld terwijl ik airplay gebruikte om vanaf m'n Mini een film te bekijken op m'n TV via Apple TV. Was bij een film van net iets minder dan 2GB en een aflevering van een serie van 155 en 550 MB. Iemand weet hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 09:53
World Citizen schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:11:
[...]

Ik gebruik gewoon AirVideo voor het streamen van niet-compatible video content, werkt perfect. Je installeert de server versie op je PC, installeert de app op je iPad en via de app kan je vervolgens alle video content via AirPlay naar je Apple TV op tv afspelen. Het is misschien iets omslachtiger dan direct via een normale mediaplayer streamen, maar ik vind het geen probleem om een film via de iPad te streamen. Het kost de iPad ook bijna geen batterypower aangezien je dat ding gewoon weg kunt leggen.
Pagina: 1 ... 6 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.