Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
World Citizen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:32:
Waarom wil je uberhaubt je Apple TV nog jealbreaken aangezien we onze desktop van de mac kunnen streamen via Airplay....

Ik download mijn zooi nu ergens, en stream het naar de Apple TV... Heel XBMC (aka instabiel) niet meer nodig. Want XBMC en de repo's waren nou niet echt denderend... vaak slecht of traag of gewoon kut.

40gb Blueray stuurd hij netjes zonder haperen naar mijn Apple TV...
Want iedereen heeft een iMac of MBP van 2011 of later?

[ Voor 82% gewijzigd door Smultie op 01-10-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:40
Meer mensen hier die voor het converteren van Mkv naar mp4 het programma Ivi gebruiken?
Ik krijg op mijn atv3 geen subs te zien. Ook met handbrake lukt het me niet. Iemand een idee of suggestie voor een ander programma ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Smultie schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:38:
[...]

Want iedereen heeft een iMac of MBP van 2011 of later?
Aha... ik begrijp dat dit dus niet altijd werkt... mijn excuses.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:27
World Citizen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:32:
Waarom wil je uberhaubt je Apple TV nog jealbreaken aangezien we onze desktop van de mac kunnen streamen via Airplay....

Ik download mijn zooi nu ergens, en stream het naar de Apple TV... Heel XBMC (aka instabiel) niet meer nodig. Want XBMC en de repo's waren nou niet echt denderend... vaak slecht of traag of gewoon kut.

40gb Blueray stuurd hij netjes zonder haperen naar mijn Apple TV...
Omdat XBMC tegenwoordig wel gewoon stabiel is en het beeld dat wordt doorgestuurd via AirPlay Mirroring niet altijd goed van kwaliteit is. Daarnaast moet je ook nog eens een extra apparaat aan hebben staan, in plaats van mijn zuinige downloadmachientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 17:15
me_mrtn schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:54:
[...]

Omdat XBMC tegenwoordig wel gewoon stabiel is en het beeld dat wordt doorgestuurd via AirPlay Mirroring niet altijd goed van kwaliteit is. Daarnaast moet je ook nog eens een extra apparaat aan hebben staan, in plaats van mijn zuinige downloadmachientje.
Wordt tijd dat de JB voor de aTV 3 uit komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

me_mrtn schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:54:
[...]

Tegenwoordig is dan sinds de afgelopen 3 a 4 maanden... Ik werd er helemaal gek van namelijk. Als hij het deed werkte het perfect. Maar het crashte zo ontzettend vaak. Ik zat soms ook een uur films aan te klikken totdat ik er een had die werkte, en niet vertraagt liep met geluid ed...

Ik moet trouwens nog een film vinden die slechter is gestreamd met Airplay dan uit de repositories van XBMC...
Airplay werkt hier verrekte goed, en ik heb niet het idee dat ik beeldverlies heb. Ook niet echt vertragingen met geluid.

Je moet inderdaad een extra apparaat aan hebben staan.. Nu is dit in mijn geval niet echt een probleem omdat ik sowieso een server heb draaien.. en die streamed ook de films met airplay.

Maar je hebt inderdaad een geldig argument wat dat betreft..

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
World Citizen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:35:
[...]

Tegenwoordig is dan sinds de afgelopen 3 a 4 maanden... Ik werd er helemaal gek van namelijk. Als hij het deed werkte het perfect. Maar het crashte zo ontzettend vaak. Ik zat soms ook een uur films aan te klikken totdat ik er een had die werkte, en niet vertraagt liep met geluid ed...

Ik moet trouwens nog een film vinden die slechter is gestreamd met Airplay dan uit de repositories van XBMC...
Airplay werkt hier verrekte goed, en ik heb niet het idee dat ik beeldverlies heb. Ook niet echt vertragingen met geluid.

Je moet inderdaad een extra apparaat aan hebben staan.. Nu is dit in mijn geval niet echt een probleem omdat ik sowieso een server heb draaien.. en die streamed ook de films met airplay.

Maar je hebt inderdaad een geldig argument wat dat betreft..
Zet je dan de film op fullscreen weergave op je MBP/iMac en zet je vervolgens Mirroring aan of hoe doe je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
World Citizen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:35:
[...]

Bij mij anders wel langer dan 3 á 4 maanden. Als ik ééns in de week een keer een crash naar Springboard had, dan was het veel. Tegenwoordig wil XBMC nog wel eens traag reageren als ik het een week lang heb draaien. Daar valt niet zo veel van te zeggen. Wat bedoel je nu met films uit de repositories van XBMC? Ik heb het over films lokaal via een share gestreamed versus AirPlay Mirroring. Beeldkwaliteit is dramatisch slecht bij snellere scenes, overgangen, et cetera. Soms audio lag. En dat ligt niet aan mijn netwerk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

me_mrtn schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:40:
[...]

Bij mij anders wel langer dan 3 á 4 maanden. Als ik ééns in de week een keer een crash naar Springboard had, dan was het veel. Tegenwoordig wil XBMC nog wel eens traag reageren als ik het een week lang heb draaien. Daar valt niet zo veel van te zeggen. Wat bedoel je nu met films uit de repositories van XBMC? Ik heb het over films lokaal via een share gestreamed versus AirPlay Mirroring. Beeldkwaliteit is dramatisch slecht bij snellere scenes, overgangen, et cetera. Soms audio lag. En dat ligt niet aan mijn netwerk hier.
Repo's is niet echt juiste woord maar ik bedoelde bv icefilms... of die andere waar ik even niet op de naam kan komen.

Ik denk echt dat ik geen last van Lag heb.. ik ga vanavond nog een keer speciaal kijken. Maar ik heb nu 4 films 40gb gestreamd en merkte niks op. Meestal erger ik mij helemaal kapot aan de minste problemen.. dus eigenlijk durf ik mijzelf wel te vertrouwen.. maar ik ga nog een keer kijken.

Ik werkt hier met Airport Extreme laatste versie... Cat6 kabels... naar de Apple TV
En draadloos naar de iMac 2011
Pino112 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:39:
[...]

Zet je dan de film op fullscreen weergave op je MBP/iMac en zet je vervolgens Mirroring aan of hoe doe je het?
Yup... Ik zet de film aan in iTunes, en klik bovenaan in de menubalk bij de tijd op het airplay icoon. Daar selecteer ik de Apple TV geef aan dat de resolutie naar de TV resolutie moet aangepast worden (ik heb een 2560x1440 desktop.. dus als je 1900x desktop hebt, dan hoeft dat niet.)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 17:15
Repo's is niet echt goede woord maar ik bedoelde bv icefilms... of die andere waar ik even niet op de naam kan komen.
1channel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Nah.. blijkbaar was het Navi-X oid... Die werkte wel aardig.. Althans, het aanbod was OK

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 07:32
ik heb net een atv3 gekocht en wil media streamen vanaf mijn qnap nas, er draait twonky op, maar geen idee hoe dit kan worden gerealiseerd.
Iemand ervaring hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Er is (nog) geen jailbreak optie voor de ATV3, je bent dus afhankelijk van recente iTunes software om je media te streamen van een NAS/Homeserver. Met twonky ga je dat niet redden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Piet400 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:57:
ik heb net een atv3 gekocht en wil media streamen vanaf mijn qnap nas, er draait twonky op, maar geen idee hoe dit kan worden gerealiseerd.
Iemand ervaring hiermee ?
Het kan inderdaad niet direct vanaf je NAS... Maar als je het kunt afspelen op je Mac, dan kun je het met Airplay streamen naar je Apple TV...

Dus probeer het vanaf de NAS naar de Mac te streamen.. en laat die het naar de Apple TV sturen via ScreenShare.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ik heb geen mac, maar ik wil met zo min mogelijk apparatuur m'n filmpjes bekijken, nu kijk ik op m'n tv (SmartTV) films die op m'n nas staan zonder extra apparatuur, echter is de ondersteuning voor verschillende formaten niet zo uitgebreid als van een mediaspeler, dus dacht ik aan een atv.

twonky presenteerd zich als een itunes library die ik ook op m'n pc met itunes kan zien, dus dacht ik dat de atv dat ook wel kon.

zijn er apps voor een qnap die ik kan draaien waarmee de atv wel overweg kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Piet400 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 07:24:
twonky presenteerd zich als een itunes library die ik ook op m'n pc met itunes kan zien, dus dacht ik dat de atv dat ook wel kon.

zijn er apps voor een qnap die ik kan draaien waarmee de atv wel overweg kan ?
Bij mijn weten is dat slechts audio, die itunes implementatie, ik weet niet wat voor QNAP je hebt, maar waarschijnlijk is er geen app voor waar je atv3 wat mee kan. Optie is itunes sofware op je PC die de inhoudt van je NAS aanbied aan je ATV3. Moet hij wel compatibel zijn anders moet het eerst nog geconverteerd worden.
Kortom, wat jij wil heb je weinig aan een ATV3, er is echter genoeg keus bij de concurrentie om te doen wat jij wil (mediaplayer die afspeelt van NAS). Enkel een ATV2 met jailbreak komt in de buurt, die optie is er voor de ATV3 nog niet. ATV met standaard software ondersteunt meestal nog minder formaten dan die smartTV van je.

[ Voor 4% gewijzigd door troftnom op 02-10-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:35

FreakNL

Well do ya punk?

Heb je misschien een iPad of iPhone. Dan kun je met Air Video streamen naar je AppleTV. Moet er wel een PC/MAC aanstaan met Air Video server erop.. Dat zou je kunnen gebruiken om de tijd te overbruggen totdat er een jailbreak is..

De kwaliteit is lang niet zo goed als bij een dedicated mediaspelers overigens. Ik heb in de huiskamer een grote plasma en een surround set, daar speel ik mijn films gewoon af op een HDX-1000, dat werkt toch beter. Maar in de slaapkamer heb ik een kleine LCD en geen hifi set verder maar wel een AppleTV. Daar speel ik met met mijn iPad via Air Video weleens een serie-tje af op mijn LCD.. Kwaliteit is prima te noemen.. Audio is denk ik wel minder, maar die LCD heeft toch sowieso niet heel veel geluid erin zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thympy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-03-2021
Ik heb ook net een apple tv gekocht, maar nu nemen sommige films mijn tv beeld niet helemaal in beslag, heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Thympy schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:22:
Ik heb ook net een apple tv gekocht, maar nu nemen sommige films mijn tv beeld niet helemaal in beslag, heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
TV instellingen...

ergens kun je aangeven wat je TV moet doen met beelden die niet 1:1 zijn... Ik heb altijd aan staan dat hij weer moet geven wat er binnen komt, en vooral niet moet gaan lopen klooien met upscale software.

hellaas kijk je dan nog wel eens een 4:3 serie op je 45" breedbeeld :) best een raar gezicht. Maar upscalen is een no-go bij mij.

iets met "beeldverhouding" of "Aspect Ratio"

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Mijn setup:
KPN Glasvezel 100 MBit (Experiabox) bedraad naar ATV3.

Als ik een Apple Full HD trailer afspeel vanaf de ATV3 zelf, duurt het >10 seconden voordat hij genoeg gebufferd heeft om af te kunnen spelen. Naar mijn mening moet dit veel sneller kunnen. Kan dit aan de Experiabox liggen?

(nog even en tip, is al vaker genoemd: http://www.beamerapp.com)

[ Voor 10% gewijzigd door funk-e op 02-10-2012 15:49 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:15
funk-e schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:47:
Mijn setup:
KPN Glasvezel 100 MBit (Experiabox) bedraad naar ATV3.

Als ik een Apple Full HD trailer afspeel vanaf de ATV3 zelf, duurt het >10 seconden voordat hij genoeg gebufferd heeft om af te kunnen spelen. Naar mijn mening moet dit veel sneller kunnen. Kan dit aan de Experiabox liggen?

(nog even en tip, is al vaker genoemd: http://www.beamerapp.com)
Je verwijst door naar een verkeerde site: http://beamer-app.com

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Thympy schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:22:
Heb je balken aan de onderkant en bovenkant? Zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://qph.cf.quoracdn.net/main-qimg-e3d73f518a9af2cd06834bebc34f1406
Dan speel je waarschijnlijk 2.35:1 materiaal af op een 16:9 scherm

Of aan de zijkanten, zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://qph.cf.quoracdn.net/main-qimg-beb3531544f695a08f3ffd9bb592facd
Dan speel je waarschijnlijk 4:3 materiaal af op een 16:9 scherm.

Beide situaties zijn volledig normaal. Als de bovenste beeldvullend zou zijn dan zouden die mensen ineens hele lange gezichten hebben. En bij die onderste zouden ze (bij complete opvulling) ineens hele brede gezichten hebben. Er zijn trouwens tv's die die wel compenseren, door de aspect ratio intact te houden maar tegelijkertijd wel "in te zoomen". Toch verlies je dan beeld, dan wel aan de zijkanten, dan wel aan de boven- en onderkant. Meestal is dit niet aan te raden. Behalve misschien als je een hele kleine TV hebt en er ver vandaan zit, dan is elke gevulde pixel er natuurlijk één ;)

Overigens is dit verhaal al zo oud als de weg naar Rome, dacht dat dat bij de meeste mensen toch inmiddels wel bekend was...

Pas als je dit hebt gaat er iets fout:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/09/Windowboxed.jpg

/edit
Tijdens het tikken van dit verhaal stond mijn Marktplaats koper aan de deur. Ik heb mijn slaapkamer-ATV2 verkocht voor 180 euro en koop daarvoor een nieuwe ATV3. Rest is profit, kan ik weer een avondje zuipen :D Dank voor de tips in dit topic met betrekking tot verkopen van je ATV2, had het anders niet in de gaten gehad :)

Jailbreak toch niet, als ik een serietje of een filmpje wil afspelen gaat dat sowieso veel beter via AirVideo, omdat ik ook de bandbreedte voor 1080p niet heb liggen naar mijn slaapkamer. Voordeel van AirVideo is dan dat hij het comprimeert, en dan past het wel over de lijn ;)

Ben benieuwd of ik in september 2013 mijn twee ATV3's kan verkopen met winst :+

[ Voor 46% gewijzigd door FreakNL op 02-10-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
En dan te bedenken dat ik een paar maand geleden nog voor het schap van MM heb gestaan waar de ATV2 lag voor €99. Ik zei toen tegen m'n vriendin (AT3 was net uit): "Lol, kijk ze hebben nog nieteens de ATV3". _O-

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thympy
@FreakNL

Bedankt voor je uitleg ik heb helaas last van het onderste (de laatste foto), heb je enig idee wat ik er tegen kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Thympy schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:25:
@FreakNL

Bedankt voor je uitleg ik heb helaas last van het onderste (de laatste foto), heb je enig idee wat ik er tegen kan doen?
Dat ligt dan aan je download. Probeer eens een aflevering Game of Thrones op je Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
LuPo schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:39:
[...]

Dat ligt dan aan je download. Probeer eens een aflevering Game of Thrones op je Apple TV.
Ik denk eerder aan een PC-mode van de TV. Kijk eens naar iets van overscan oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thympy
Zelf denk ik dat het aan de download ligt want het gebeurt niet bij elke film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Thympy schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:02:
Zelf denk ik dat het aan de download ligt want het gebeurt niet bij elke film.
Ah, dan zal het probleem daar wel liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thympy
Maar niemand heeft toevallig een idee hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Thympy schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:05:
Maar niemand heeft toevallig een idee hoe ik het kan oplossen?
Een andere Download... ? Of je moet gaan scalen wat ik al zei.. maar dat is nooit beter.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Vraag me af wat er op de PC gebeurt als je dat ding afspeelt, bijvoorbeeld met MediaPlayerClassic ofzo.. Heb je het dan ook? Want dan ligt het gewoon aan de download en moet je betere content downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje...Ik heb mijn atv in januari gejailbreakt,, maar ik zou nu ook graag de nwe...van ios5 erop hebben...zijn de stappen dan hetzelfde?

Ik kom niet verder bij de stap, zoekend naar de DFU mode...en de 7 sec met de ab??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thympy
@freakNL

Nee op de pc heb ik er geen last van dat vind ik nou zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Misschien kan je eens beginnen met te vertellen welk model ATV (1,2 of 3) je hebt. En hoe je je content afspeelt (vanaf ATV zelf, met of zonder jailbreak, streamen vanaf laptop/desktop, airplay etc.)....

[ Voor 31% gewijzigd door troftnom op 03-10-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:02:
Klein vraagje...Ik heb mijn atv in januari gejailbreakt,, maar ik zou nu ook graag de nwe...van ios5 erop hebben...zijn de stappen dan hetzelfde?

Ik kom niet verder bij de stap, zoekend naar de DFU mode...en de 7 sec met de ab??
Als je echt de allernieuwste erop wilt dan kan je dat vanaf de ATV2 zelf doen, ben je wel je jailbreak kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thympy
Dit is nu nog gekker het film icoontje om naar de itunes store te gaan in het home screen is weg, hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heeft iemand ervaring in het "airplay" verhaal via een ipod touch G4 ?
Is dat een beetje te doen ?

Kan hem overnemen, zou misschien als 'tussenstap' van pc - ATV3 wel iets kunnen zijn, icm Oplayer oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

FreshMaker schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:19:
Heeft iemand ervaring in het "airplay" verhaal via een ipod touch G4 ?
Is dat een beetje te doen ?

Kan hem overnemen, zou misschien als 'tussenstap' van pc - ATV3 wel iets kunnen zijn, icm Oplayer oid
Volgens mij is het beleid bij Apple dat als het niet perfect werkt, dat het niet ondersteund word.
Ik denk dat als je iPod, Airplay ondersteund, dat het dan ook gewoon werkt.

http://support.apple.com/kb/HT4437

[ Voor 21% gewijzigd door World Citizen op 04-10-2012 23:16 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
wat een bud apparaat zeg die ATV 3, weet iemand of je altijd binnen 8 dagen je aankoop zonder reden mag terugbrengen ?
En krijg je dan ook gewoon het aankoop bedrag terug ? (Saturn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Piet400 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:12:
wat een bud apparaat zeg die ATV 3, weet iemand of je altijd binnen 8 dagen je aankoop zonder reden mag terugbrengen ?
Als je dat niet zelf kunt vinden betwijfel ik of je naar de problemen met je AppleTV hebt gezocht.
Waarom is hij "bud"?

https://service.saturn.nl

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Goed onderbouwd! d:)b

Misschien jezelf volgende keer inlezen, alvorens iets te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ja. Mits goed ingepakt en het weer verkocht kan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 05-10-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Smultie schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:09:
[...]

Goed onderbouwd! d:)b

Misschien jezelf volgende keer inlezen, alvorens iets te kopen.
:+

laat me raden ....
het is een Apple device, maar AngryBirds werkte niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
1 van m'n weinige impuls aankopen, maar als ik standaard niet eens van m'n nas kan streamen is hij gewoon waardeloos.

Ik was tevens in de veronderstelling dat de atv's die nu op de markt zijn allemaal te jailbreaken zijn, echter blijkt dat voor de atv 3 niet te gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Piet400 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:09:
1 van m'n weinige impuls aankopen, maar als ik standaard niet eens van m'n nas kan streamen is hij gewoon waardeloos.

Ik was tevens in de veronderstelling dat de atv's die nu op de markt zijn allemaal te jailbreaken zijn, echter blijkt dat voor de atv 3 niet te gelden.
JB, allemaal, behalve de 3e .. idd
Het streamen is inderdaad een minpuntje, maar aan de andere kant, ik heb toch een 24/7 servertje draaien.
mijn itunes library staat op de NAS, en de server draait itunes.
Dus weliswaar met een tussenstap, toch vanaf de NAS streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
funk-e schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:47:
Mijn setup: KPN Glasvezel 100 MBit (Experiabox) bedraad naar ATV3.
Hier begint hij binnen een paar seconden te spelen. Zelfde abo, maar ATV3 via wifi op een Airport Express, die weer verbonden is met mijn Draytek router (splits glasvezel met een managed switch naar die router, de Experiabox doet alleen VOIP).
Heb je het al eens via wifi geprobeerd (er vanuit gaande dat je dekking een beetje goed is), mijn ATV2 streamed beter via Wifi dan bedraad om de een of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Thympy schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:56:
Dit is nu nog gekker het film icoontje om naar de itunes store te gaan in het home screen is weg, hebben hier meer mensen last van?
Toevallig zitten spelen met de parental control settings? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Piet400 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:09:

Dus hetgeen waar hij voor geadverteerd is wekt wel, maar een functie die jij dacht dat hij had, is er niet :)

Kunnen we niet proberen je probleem op te lossen... Ik kan me voorstellen dat je Airplay bv wel heel handig vind. En dat zit niet op andere MediaCentres...
Het is inderdaad erg jammer dat je nog niet direct vanuit een iTunes server service kunt streamen.. .Ik wil die functie ook erg graag. Die gaat er ook echt wel komen.. Momenteel staat mijn media op een "nas" (bij mij gewoon een servertje met een aantal schijven). Ik open die media in mijn Mac.. en stream het dan met Airplay naar de AppleTV... Als je geen Mac bij de hand hebt rond je TV dan is dit niet handig... je moet telkens naar je Mac lopen om een film op te zetten. Wat je als workaround kunt doen.. is de film via HomeShare ophalen naar je mobiel... en vanuit je mobiel via Airplay streamen naar je TV...

Ik hoop dat je hem nog een kans geeft, want Airplay is echt heerlijk... en anders zou je dat niet hebben.

De Jailbreak is trouwens in ontwikkeling.. Dus het komt allemaal goed :)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 22:01

alwinus

Tweaked

Er zijn wel mediaplayers die Airplay ondersteunen. Alleen nog niet zo veel. Ik heb geen model zo paraat. Maar ik ben ze wel eens tegengekomen in mijn zoektocht naar een mediaspeler.

edit: Xtreamer heeft modellen die het ondersteunen volgens mij

[ Voor 15% gewijzigd door alwinus op 06-10-2012 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
World Citizen schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 09:02:

Ja maar dat roepen ze ook al maanden..... zo gerust ben ik er niet op dat 'het allemaal goed komt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
alwinus schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 09:04:
Er zijn wel mediaplayers die Airplay ondersteunen. Alleen nog niet zo veel. Ik heb geen model zo paraat. Maar ik ben ze wel eens tegengekomen in mijn zoektocht naar een mediaspeler.

edit: Xtreamer heeft modellen die het ondersteunen volgens mij
Denon AV receivers ondersteunen het nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al sinds vrijdag dat ik geen enkel nummer afgespeeld krijg op Apple TV via iTunes Match. Ik selecteer een nummer, ik krijg dat draaiend rondje in beeld en dat is het dan...
Weet iemand of er een storing is? Mijn internet connectie is verder prima dus daar kan het niet aan liggen. Ik vind dit redelijk frustrerend voor een betaalde service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:24

Shabbaman

Got love?

Ik gebruik Match niet, maar het zou kunnen dat je de gebruikersovereenkomst opnieuw moet accepteren ofzo. Of het OS updaten.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd opnieuw in te loggen met mijn itunes account maar na de melding dat er geen connectie kon worden gemaakt met de itunes store liep mijn apple tv vast. Stroom eraf gehaald en weer aangesloten en nu is die al een uur aan het proberen om itunes match te configureren. Tot op heden zonder succes (oneindig draaiend rondje).

Niemand anders die hier problemen mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
World Citizen schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 09:02:
[...]

Dus hetgeen waar hij voor geadverteerd is wekt wel, maar een functie die jij dacht dat hij had, is er niet :)

Kunnen we niet proberen je probleem op te lossen... Ik kan me voorstellen dat je Airplay bv wel heel handig vind. En dat zit niet op andere MediaCentres...
Het is inderdaad erg jammer dat je nog niet direct vanuit een iTunes server service kunt streamen.. .Ik wil die functie ook erg graag. Die gaat er ook echt wel komen.. Momenteel staat mijn media op een "nas" (bij mij gewoon een servertje met een aantal schijven). Ik open die media in mijn Mac.. en stream het dan met Airplay naar de AppleTV... Als je geen Mac bij de hand hebt rond je TV dan is dit niet handig... je moet telkens naar je Mac lopen om een film op te zetten. Wat je als workaround kunt doen.. is de film via HomeShare ophalen naar je mobiel... en vanuit je mobiel via Airplay streamen naar je TV...

Ik hoop dat je hem nog een kans geeft, want Airplay is echt heerlijk... en anders zou je dat niet hebben.

Ik stream nu direct tussen nas en tv, dit werkt uitstekend, echter niet alle formaten worden ondersteund.
Ik wil niet nog meer apparaten gaan inzetten enkel voor te streamen. Dus TV - NAS - ATV3 moet genoeg zijn, anders streeft het zijn doel voorbij. Daarnaast heb ik ook een iPad om e.e.a. Te regelen.

Nu alleen nog met de Atv films vanaf m'n nas streamen, dat is alles dat ik wil.
lijkt me toch geen overbodige feature voor iets dat een mediaplayer genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kan wel, je moet een NAS hebben waar iTunes op draait. Met Windows of OS X dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Piet400 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:22:
[...]

Nu alleen nog met de Atv films vanaf m'n nas streamen, dat is alles dat ik wil.
lijkt me toch geen overbodige feature voor iets dat een mediaplayer genoemd wordt.
Hoe vreemd ook, maar de ATV doet wat hij moet doen, Media streamen
Alleen niet op de manier die wij graag zouden willen hebben.

Ik heb al zoveel dingen geprobeert op de NAS, van serverplugins, tot aan 3thparty addons, maar het enige wat hier op het moment werkt is een pc in het netwerk met een itunesinstall, en een library op de betreffende NAS in het netwerk.
Dus nu heb ik (noodgedwongen) een lowpower pc'tje ( atombased ) met hdd die ook het downloaden voor zijn rekening neemt.

wat dáár dan weer het jammere van is, is dat die setup niet sterk genoeg is om 'vlot' te converteren indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 18:50
Maar als je je filmpjes gewoon via iTunes aanschaft/huurt? Dan heb je toch geen problemen en kun je rechtstreeks op je AppleTV je spul draaien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 13:36
Hoe kan ik eigenlijk de muziek die op mijn Android telefoon staat streamen naar de Apple TV? Het gaat om een Apple TV3, dus geen jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
smeerbartje schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 07:54:
Maar als je je filmpjes gewoon via iTunes aanschaft/huurt? Dan heb je toch geen problemen en kun je rechtstreeks op je AppleTV je spul draaien :).
Klopt, maar dan staat de media niet lokaal, ( behalve de cache ) en speel je via internet af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
T_Verhoeven schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:18:
Hoe kan ik eigenlijk de muziek die op mijn Android telefoon staat streamen naar de Apple TV? Het gaat om een Apple TV3, dus geen jailbreak.
Volgens mij zou dat moeten kunnen met iMediaShare:

http://evolver.fm/appdb/app/imediashare-lite/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Inderdaad, maar hou wel in gedachten dat het een beta-feature is.
5) Apple TV or other AirPlay enabled video players (beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
het lukt mij niet om de ondertiteling van een MKV bestand met behulp van handbrake zichtbaar te krijgen op mn apple tv. Als ik naar het tabblad subtitles ga en dan kies voor de engelse ondertiteling. Force, burn in en default aanzet en op de knop add druk, dan krijg ik toch niets te zien op de ATV. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Is er al iemand die de nieuwste XBMC met PVR-functie werkend heeft op zijn Apple TV?
Ik zou graag in contact komen met diegene.

Zie: http://www.appletvnieuws....ple-tv-via-nieuwste-xbmc/

[ Voor 26% gewijzigd door eXisTa op 11-10-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:19:
het lukt mij niet om de ondertiteling van een MKV bestand met behulp van handbrake zichtbaar te krijgen op mn apple tv. Als ik naar het tabblad subtitles ga en dan kies voor de engelse ondertiteling. Force, burn in en default aanzet en op de knop add druk, dan krijg ik toch niets te zien op de ATV. Iemand ervaring hiermee?
Srt zoeken (of via MKV tools uit je MKV extracten) en toevoegen aan je .mp4 /m4v via Subler: hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 21:34
Afgelopen week heb ik een ATV3 gekocht, alleen loop ik tegen een probleem aan, en krijg het niet gevonden via Google.

Airplay mirroring via mijn MacBook Air (Late 2011) of iPhone 5 geeft geen problemen, soms een kleine schok in het beeld, maar dat is echt een micro seconde. Wanneer ik films van het internet afhaal in .mp4 formaat, en deze via iTunes afspeel met de airplay functie dan knalt mijn WiFi eruit. Heb hier thuis een KPN Experiabox staan, en op het moment van starten van de film, loopt de film direct, speelt 15 seconden af, en de router reset zichzelf automatisch. Speel ik de film af via Itunes, en gebruik ik de Airplay mirroring functie dan is er niets aan de hand.

Iemand een idee hoe het kan dat de Experiabox zichzelf gereset op het moment dat ik een film af willen spelen via iTunes?

ps. gaat om een film van 800mb, dus niet echt een groot bestand op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:00

CeesKees

I rest my Kees

IP conflict?
Probeer eens je apparaten een vast ipadres te geven.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:40
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:55:
[...]

Srt zoeken (of via MKV tools uit je MKV extracten) en toevoegen aan je .mp4 /m4v via Subler: hier te vinden.
Is daar nu geen makkelijkere manier voor binnen het programma? Ik gebruik Ivi voor conversie. Ook dit geeft problemen met subs. Deze extract ik dan inderdaad en zet ze er handmatig bij. Kennelijk een Apple probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:55:
[...]

Bestaat zoiets ook voor de pc? Heb geen Mac namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
JPM85 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:21:
Airplay mirroring via mijn MacBook Air (Late 2011) of iPhone 5 geeft geen problemen, soms een kleine schok in het beeld, maar dat is echt een micro seconde. Wanneer ik films van het internet afhaal in .mp4 formaat, en deze via iTunes afspeel met de airplay functie dan knalt mijn WiFi eruit. Heb hier thuis een KPN Experiabox staan, en op het moment van starten van de film, loopt de film direct, speelt 15 seconden af, en de router reset zichzelf automatisch. Speel ik de film af via Itunes, en gebruik ik de Airplay mirroring functie dan is er niets aan de hand.

Iemand een idee hoe het kan dat de Experiabox zichzelf gereset op het moment dat ik een film af willen spelen via iTunes?
Hey, ik heb ook zoiets. Afgelopen weekend een paar keer geprobeerd om mijn ipad te laten mirroren om vakantiefoto's te laten zien en tot twee keer toe ook een wifi crash. Er komt ongeveer een seconde beeld op de tv, dan springt de appleTV terug naar zijn hoofdscherm en ligt internet eruit.

Ik heb een atv3, een wifi router van cisco en daarachter een kpn zte modem. Zowel mijn internet als mijn lokale netwerk vliegen eruit, ik kan niet echt makkelijk een verkeersanalyse doen maar ik vermoed dat de atv iets doet waar het netwerk van over de zeik gaat.

Gecombineerd met hdmi ellende waardoor het 10 minuten aan beeld/geen beeld gestuiter kost voordat het uberhaupt werkt ben ik wel even klaar met de atv. Grof gezegd vind ik het een waardeloos ding momenteel, met iedere firmwareupdate lijkt het ook wel slechter te worden, toen ik het ding net had gebruikte ik mirroring veel om foto en filmspul vanaf de ipad op de tv te krijgen en om spotify te streamen maar nu staat hij dus wat te verstoffen. Tijd om m'n review aan te passen wellicht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nou dan is er wel iets kaduuk aan je netwerk óf aan je ATV want dat hoort natuurlijk absoluut niet zo. Raar om je review dan aan te passen, zorg dan dat je de boel gerepareerd krijgt en pas dán je review aan - indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
woelders schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 02:06:
Nou dan is er wel iets kaduuk aan je netwerk óf aan je ATV want dat hoort natuurlijk absoluut niet zo. Raar om je review dan aan te passen, zorg dan dat je de boel gerepareerd krijgt en pas dán je review aan - indien nodig.
Daarom heb ik hem ook nog niet aangepast.

Als een produkt gedurende zijn levensduur slechter gaat functioneren onder invloed van software updates van de fabrikant lijkt me dat zeker nuttige informatie om aan een review toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Jheroun schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:01:
[...]

Daarom heb ik hem ook nog niet aangepast.

Als een produkt gedurende zijn levensduur slechter gaat functioneren onder invloed van software updates van de fabrikant lijkt me dat zeker nuttige informatie om aan een review toe te voegen.
Als er bugs ontstaan die een (heel) groot deel van de gebruikers treft, vind ik inderdaad dat dit in een review naar voren mag komen. In jouw geval heb je het over een bug die -vooralsnog- alleen jou of in elk geval een heel kleine groep gebruikers treft. Dat hoort imho niet in een review thuis, een ander die het product aanschaft zal hier waarschijnlijk geen last van krijgen en uiteindelijk is een review toch bedoelt om anderen te adviseren over al dan niet aankopen van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 21:34
Gisteren even een paar andere films gepakt om te gaan testen, en ook wat films geconverteerd van DivX naar MP4 formaat. Alle films geven geen problemen, behalve 1, waar ik de dag ervoor ook problemen mee had...in mijn ogen heel vreemd.

Vanavond verder met het uitpluizen wat ik er allemaal mee kan doen. Op dit moment werken alle ATV3 functies zoals ze zouden moeten. Ben alleen nog een workaround aan het uitvogelen om mijn DivX films met VLC op full-screen op mijn HDTV te krijgen via Airplay Mirroring. Hier wordt het beeld niet helemaal mooi weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
woelders schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:09:
[...]
Als er bugs ontstaan die een (heel) groot deel van de gebruikers treft, vind ik inderdaad dat dit in een review naar voren mag komen. In jouw geval heb je het over een bug die -vooralsnog- alleen jou of in elk geval een heel kleine groep gebruikers treft. Dat hoort imho niet in een review thuis, een ander die het product aanschaft zal hier waarschijnlijk geen last van krijgen en uiteindelijk is een review toch bedoelt om anderen te adviseren over al dan niet aankopen van het product.
Vreemde insteek. Als iedereen dat doet zien alle reviews voor een product er potentieel fantastisch uit terwijl het eigenlijk een stuk bagger is maar men dat volgens jou niet in de review mag zetten omdat andere mensen daar potentieel geen last van hebben?

Zuiver al het feit dat ik erover begin omdat iemand anders hier problemen heeft die op die van mij lijken geeft al aan dat de bug geen sporadische rariteit is. Of een probleem algemeen of specifiek is wordt sowieso pas duidelijk als mensen erover praten. Daarbij geldt dat één review bijna gelijk staat aan geen review, ik lees er zelf ook altijd graag meerdere voordat ik een product aanschaf. Als er maar één review staat is die sowieso niet representatief.

Als jouw ervaring alleen maar fantastisch is kan je dat in een eigen review zetten, als mijn ervaringen negatief zijn zet ik dat uiteraard in mijn review. Dat is toch exact de informatie die je wilt lezen in de user reviews hier op tweakers? Iemand met eenzelfde setup als ik (zelfde atv, TV, receiver en ipad) kan immers potentieel dezelfde problemen krijgen. Een algemene review van een site als tweakers kan bij problemen de kanttekening maken dat het wellicht door hun exemplaar komt, een userreview gaat nou juist om de ervaring van de persoon die zo'n ding gewoon uit een winkel trekt, die is per definitie meer subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

henkna schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:10:
[...]

Is daar nu geen makkelijkere manier voor binnen het programma? Ik gebruik Ivi voor conversie. Ook dit geeft problemen met subs. Deze extract ik dan inderdaad en zet ze er handmatig bij. Kennelijk een Apple probleem?
Wat voor problemen heb je in iVI dan met subs? Bij mij werkt dit erg goed op het puntje na dat ik een semi transparante balk om de subs heen heb staan. Dit heb ik tot op heden nog niet weggekregen.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

FreshMaker schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 07:39:
[...]

Hoe vreemd ook, maar de ATV doet wat hij moet doen, Media streamen
Alleen niet op de manier die wij graag zouden willen hebben.

Ik heb al zoveel dingen geprobeert op de NAS, van serverplugins, tot aan 3thparty addons, maar het enige wat hier op het moment werkt is een pc in het netwerk met een itunesinstall, en een library op de betreffende NAS in het netwerk.
Dus nu heb ik (noodgedwongen) een lowpower pc'tje ( atombased ) met hdd die ook het downloaden voor zijn rekening neemt.

wat dáár dan weer het jammere van is, is dat die setup niet sterk genoeg is om 'vlot' te converteren indien gewenst.
Wat voor NAS gebruik je? Ik ben een NAS aan het overwegen met iTunes server functionaliteit maar als ik je goed begrijp werkt dat zeker niet vlekkeloos met een ATV 3, is dat een juiste aanname?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg een Aitrport Extreme of TimeCapsule aan te schaffen maar alvorens tot aan schaf over tegaan het volgende:

Is het mogelijk films op een TimeCapsule rechtstreeks te kijken via een AppleTV3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:13

vooghel

Cunning linguist

TimeCapsule is een back-upschijf voor Time Machine, geen NAS. Je kunt de TC vziw dan ook niet rechtstreeks benaderen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Inheb net een ATV3 gehaald, maar ik krijg photostream als screensaver niet aan de praat? Overal staat photostream ingesteld maar bij screensaver krijg ik niet mijn eigen foto's te zien. Ben ik toch nog ergens een verborgen vinkje vergeten?

Nog een vraag:
Kun je je iDevice ook echt mirroren? Dus alles wat je doet laten zien op tv? (Bladeren door je apps bijv. , safari etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
Een iPad 3, iPhone 4S +, iPod Touch 4 (?) kun je mirroren door twee keer op de homeknop te drukken. Dan twee keer naar links swipen. Naast de volume slider zou een Airplay icoontje moeten verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Thx! Gevonden. Screensaver probleempje is ook opgelost. Kwestie van 6x gestarten...? Maar goed, het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Na het nodige rondzoeken in dit topic is me toch nog niet helemaal duidelijk of datgene wat ik voor ogen heb, mogelijk is.

Ik wil een NAS aanschaffen (Synology) en daarop mijn iTunes media library plaatsen. Vervolgens wil ik geconverteerde films die hierin staan, als ook muziek, afspelen op mijn Apple TV 3. Omdat ATV3 en NAS zonder JB niet direct met elkaar communiceren heb ik op mijn Mac nog gewoon itunes staan die verwijst naar mijn library op mijn NAS. De ATV3 ziet toch via mijn Mac de library op de NAS en zodoende hoef ik toch niet voor elke film naar mijn Mac te lopen, deze te starten en via airplay om te zetten naar ATV, maar kan ik gewoon de betreffende media selecteren op de ATV via bibliotheek???

[ Voor 5% gewijzigd door robbydw op 30-10-2012 09:06 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03 21:39

detee

Try not, do or do not

robbydw schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:24:
[...]

Wat voor problemen heb je in iVI dan met subs? Bij mij werkt dit erg goed op het puntje na dat ik een semi transparante balk om de subs heen heb staan. Dit heb ik tot op heden nog niet weggekregen.
Ik heb ook geen problemen met het omzetten van .mkv naar Apple TV met subs. Als je losse .srt bestanden hebt kan je die ook nog droppen op iVi en worden ze keurig meegenomen. Misschien moet je de instellingen van iVi even goed nakijken. Die semi-transparante balk is weg sinds de laatste ATV3 firmware-update overigens. Alle subs zijn nu keurig zonder balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

detee schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:13:
[...]

Ik heb ook geen problemen met het omzetten van .mkv naar Apple TV met subs. Als je losse .srt bestanden hebt kan je die ook nog droppen op iVi en worden ze keurig meegenomen. Misschien moet je de instellingen van iVi even goed nakijken. Die semi-transparante balk is weg sinds de laatste ATV3 firmware-update overigens. Alle subs zijn nu keurig zonder balk.
firmware upgrade zou idd de oplossing kunnen zijn. Echter met het oog op een mogelijke JB wil ik eigenlijk nog geen firmware upgrade uitvoeren.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 10:55
robbydw schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:04:
Na het nodige rondzoeken in dit topic is me toch nog niet helemaal duidelijk of datgene wat ik voor ogen heb, mogelijk is.

Ik wil een NAS aanschaffen (Synology) en daarop mijn iTunes media library plaatsen. Vervolgens wil ik geconverteerde films die hierin staan, als ook muziek, afspelen op mijn Apple TV 3. Omdat ATV3 en NAS zonder JB niet direct met elkaar communiceren heb ik op mijn Mac nog gewoon itunes staan die verwijst naar mijn library op mijn NAS. De ATV3 ziet toch via mijn Mac de library op de NAS en zodoende hoef ik toch niet voor elke film naar mijn Mac te lopen, deze te starten en via airplay om te zetten naar ATV, maar kan ik gewoon de betreffende media selecteren op de ATV via bibliotheek???
Bijna correct, wanneer je de films in de iTunes media library van je Mac hebt staan dan gaat dit inderdaad werken (ook als die dus verwijst naar de bestanden op de Syno).
Maak je echter gebruik van de iTunes Server optie van de Syno (zonde dat ze nog geen homesharing ondersteunen) dan kan dit niet, omdat je alleen in homesharing libary's kan kijken, dus de bestanden waarvan jouw Mac ook direct de locatie weet, ipv gedeelde bestanden vanuit de iTunes Server.
In dit geval zou je nog wel via de remote app (in het geval van een iPad, iPhone of ipod Touch) je Mac aan kunnen sturen dat deze de films via airplay moet tonen op de ATV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik heb een ATV3 en ipad 3. Ik had mijn atv3 gekocht om met airplay muziek naar mijn receiver te streamen. Als ik ongeveer 20-30 minuten muziek luister dan schakelt de ATV3 zich automatisch uit en moet ik hem opnieuw starten en opnieuw airplay inschakelen. Herkent iemand deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nee, totaal niet. Maar wat je kan proberen is de "sluimertijd" (zit ergens in het menu) te verhogen naar 3 of 5 uur? Ik zet mijn Apple TV's eigenlijk nooit (handmatig) uit en de sluimertijd staat bij mij (geloof ik) op 5 uur. Ding gebruikt toch bijna niets...

Hij zou overigens niet moeten sluimeren als je hem in gebruik hebt, maar het is het proberen waard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thympy
Kunnen jullie mij ook helpen?

Ik heb ongeveer een maand een apple TV 3, maar als ik verbinding wil maken met mijn itunes dan staat er dat ik de thuisindeling moet inschakelen, terwijl dat deze wel is ingeschakeld.
Hebben meerdere mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Thympy schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:56:
Kunnen jullie mij ook helpen?

Ik heb ongeveer een maand een apple TV 3, maar als ik verbinding wil maken met mijn itunes dan staat er dat ik de thuisindeling moet inschakelen, terwijl dat deze wel is ingeschakeld.
Hebben meerdere mensen dit probleem?
Misschien een overbodige vraag maar ATV en systeem waar iTunes op draaien zitten wel in zelfde IP segment?
Heb je iTunes op een Mac of Windows systeem draaien? In dat laatste geval misschien een windows firewall issue?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

rjvisje schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:10:
[...]

Bijna correct, wanneer je de films in de iTunes media library van je Mac hebt staan dan gaat dit inderdaad werken (ook als die dus verwijst naar de bestanden op de Syno).
Maak je echter gebruik van de iTunes Server optie van de Syno (zonde dat ze nog geen homesharing ondersteunen) dan kan dit niet, omdat je alleen in homesharing libary's kan kijken, dus de bestanden waarvan jouw Mac ook direct de locatie weet, ipv gedeelde bestanden vanuit de iTunes Server.
In dit geval zou je nog wel via de remote app (in het geval van een iPad, iPhone of ipod Touch) je Mac aan kunnen sturen dat deze de films via airplay moet tonen op de ATV
Duidelijk. Inderdaad vreemd dat de NAS fabrikanten dit nog niet ondersteunen. Met de mogelijkheid om de iTunes library op de NAS te zetten en van daaruit mijn ATV via homesharing en iTunes op de Mac aan te sturen ben ik al een eind geholpen in afwachting van een mogelijke JB.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
vraag....heb ook een aTV...werkt mooi. Soms wil ik echter alleen het geluid naar mijn sterio streamen. Kan ik op een aTV naast de TV ook de stereo aansluiten? Of moet ik nog een airport station erbij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

robbydw schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:30:
[...]

Misschien een overbodige vraag maar ATV en systeem waar iTunes op draaien zitten wel in zelfde IP segment?
Heb je iTunes op een Mac of Windows systeem draaien? In dat laatste geval misschien een windows firewall issue?
Dat zal het waarschijnlijk wel zijn.

Voor verder onderzoek:

-Kun je met je iPhone/iPad (als je die hebt) WEL je itunes library benaderen?
-Is de ATV bedraad of draadloos aangesloten?
-Is de PC/MAC waar iTunes op geinstalleerd is bedraad of draadloos aangesloten?
-Staat thuisdeling ook aan op bovenstaande PC/MAC?
-Heb je thuisdeling al een keer aan- en uitgezet (op alle devices)?

[ Voor 20% gewijzigd door FreakNL op 05-11-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 17:41
AMDman schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:14:
vraag....heb ook een aTV...werkt mooi. Soms wil ik echter alleen het geluid naar mijn sterio streamen. Kan ik op een aTV naast de TV ook de stereo aansluiten? Of moet ik nog een airport station erbij kopen?
Apple TV = Airport Express met beeld... Dus je kan 'm zonder problemen op je stereo aansluiten, ATV heeft overigens wel alleen digitaal out, dus dat moet je (stereo) versterker wel ondersteunen - zo niet moet je er een DAC tussen plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
eggda schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:26:
[...]

Apple TV = Airport Express met beeld... Dus je kan 'm zonder problemen op je stereo aansluiten, ATV heeft overigens wel alleen digitaal out, dus dat moet je (stereo) versterker wel ondersteunen - zo niet moet je er een DAC tussen plaatsen
Een ATV is toch geen Wifi-extender wat de airport express wel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 17:41
_/-\o_ die functie ontbreekt inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
robbydw schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:34:
[...]
Inderdaad vreemd dat de NAS fabrikanten dit nog niet ondersteunen.
Niet zo vreemd, de NAS fabrikanten zullen dit best wel willen, maar Apple houdt het systeem blijkbaar liever gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
eggda schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:30:
_/-\o_ die functie ontbreekt inderdaad
En dat is dan weer jammer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:38
Ik vindt het zo irritant dat een apple tv (3, geen jailbreak dus) niet direct je NAS (itunes server) kan benaderen. Het is ook vaag dat er nog steeds een PC/Mac tussen moet staan voor iTunes, gezien het feit er steeds meer mensen alleen nog maar een tablet gebruiken (m'n ouders). Die zouden dus geen donder aan een apple tv hebben, omdat zij geen itunes draaien...
Het kromme is dat Apple dit zelf ook doorheeft en de computer niet meer als hub zien, maar in dit geval dus wel... 8)7
Misschien dat itunes 11 uitkomst bied...?

Dan nog even wat anders:
Ter info, met downloaden ben ik een aantal jaar geleden gestopt toen ik ben gaan werken. Ik koop het tegenwoordig. Nu heb ik een mooie dvd collectie die ik naar itunes wil gaan rippen (via handbrake).
Deze kan ik gewoon in itunes importeren, maar zal de apple tv ze ook herkennen?

Totdat er een betere oplossing komt (evt jailbreak, maar liever niet) voor de apple tv3, zal ik het dan dus via een iphone of ipad kunnen streamen middels de app airplayer
YouTube: Stream movies from a NAS to your AppleTV 2 without iTunes! (AirPlayer)

Ik wil namelijk wel alles van Apple houden. Anders mag ik elke dag gaan uitleggen hoe het spul allemaal werkt...

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:24

Shabbaman

Got love?

pietertie schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:56:
Ik vindt het zo irritant dat een apple tv (3, geen jailbreak dus) niet direct je NAS (itunes server) kan benaderen.
Dat is irritant ja. Apple verdient veel meer geld met itunes dan met de verkoop van de ATV, dus zo vaag of 8)7 is het niet dat Apple met dit apparaat probeert om je te dwingen itunes te gebruiken. Dat is bij een ipod niet anders, en dat heeft heel veel mensen nooit weerhouden om een ipod te kopen. Je kan via de ATV direct films huren of kopen, het is dus niet zo dat het een waardeloos apparaat is zonder computer in je netwerk. Maar het gaat Apple om itunes, niet om een willekeurige collectie die niet via itunes is gekocht.
Dan nog even wat anders:
Ter info, met downloaden ben ik een aantal jaar geleden gestopt toen ik ben gaan werken. Ik koop het tegenwoordig. Nu heb ik een mooie dvd collectie die ik naar itunes wil gaan rippen (via handbrake).
Deze kan ik gewoon in itunes importeren, maar zal de apple tv ze ook herkennen?
Ik ken Handbrake niet, maar je kan moeiteloos video's in h.264 toevoegen aan itunes. Ik heb hier een walkthrough voor je gevonden.
Totdat er een betere oplossing komt (evt jailbreak, maar liever niet) voor de apple tv3, zal ik het dan dus via een iphone of ipad kunnen streamen middels de app airplayer
Je hebt het over rippen en itunes, dus ik neem aan dat je naast je iphone en ipad ook een laptop of desktop hebt. Is het zo'n probleem om die gewoon aan te zetten als je een film wil kijken?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Pagina: 1 ... 5 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.