Heb je balken aan de onderkant en bovenkant? Zoals dit:

Dan speel je waarschijnlijk 2.35:1 materiaal af op een 16:9 scherm
Of aan de zijkanten, zoals dit:

Dan speel je waarschijnlijk 4:3 materiaal af op een 16:9 scherm.
Beide situaties zijn volledig normaal. Als de bovenste beeldvullend zou zijn dan zouden die mensen ineens hele lange gezichten hebben. En bij die onderste zouden ze (bij complete opvulling) ineens hele brede gezichten hebben. Er zijn trouwens tv's die die wel compenseren, door de aspect ratio intact te houden maar tegelijkertijd wel "in te zoomen". Toch verlies je dan beeld, dan wel aan de zijkanten, dan wel aan de boven- en onderkant. Meestal is dit niet aan te raden. Behalve misschien als je een hele kleine TV hebt en er ver vandaan zit, dan is elke gevulde pixel er natuurlijk één
Overigens is dit verhaal al zo oud als de weg naar Rome, dacht dat dat bij de meeste mensen toch inmiddels wel bekend was...
Pas als je dit hebt gaat er iets fout:
/edit
Tijdens het tikken van dit verhaal stond mijn Marktplaats koper aan de deur. Ik heb mijn slaapkamer-ATV2 verkocht voor 180 euro en koop daarvoor een nieuwe ATV3. Rest is profit, kan ik weer een avondje zuipen

Dank voor de tips in dit topic met betrekking tot verkopen van je ATV2, had het anders niet in de gaten gehad
Jailbreak toch niet, als ik een serietje of een filmpje wil afspelen gaat dat sowieso veel beter via AirVideo, omdat ik ook de bandbreedte voor 1080p niet heb liggen naar mijn slaapkamer. Voordeel van AirVideo is dan dat hij het comprimeert, en dan past het wel over de lijn
Ben benieuwd of ik in september 2013 mijn twee ATV3's kan verkopen met winst
[
Voor 46% gewijzigd door
FreakNL op 02-10-2012 17:54
]