Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

AirPort Express. Zou jammer zijn als er extra apparatuur nodig is. Dan is het niet echt vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 19:08
Zeker als je beeld (films of foto's) momenteel niet gaat gebruiken, zou ik lekker de APEP :) blijven gebruiken... Die heeft al een DACje aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183692

Jailbreak voor de ATV3 zal nog wel even duren:Lee onderstaande

Het plotselinge vertrek van p0sixninja uit het Chronic Dev Team volgt direct na een poging van de hacker om een iPhone 4 te verkopen na afloop van Black Hat in Las Vegas om naar huis terug te kunnen keren. De desbetreffende iPhone 4 bevatte op dat moment een exploit voor iBoot die nog niet bij Apple bekend was (0-day) en die zou kunnen dienen voor een volgende jailbreak van iOS 6, mogelijk zelfs voor de 3e generatie Apple TV en iPhone 5. Een iBoot exploit grijpt in op een zeer vroeg niveau van de chain of trust van Apple, maar kan (in tegenstelling tot de bootrom) door Apple met een softwareupdate onschadelijk worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

eggda schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:42:
Zeker als je beeld (films of foto's) momenteel niet gaat gebruiken, zou ik lekker de APEP :) blijven gebruiken... Die heeft al een DACje aan boord.
Ik wil dat wel gebruiken, maar ik wil ook muziek kunnen luisteren als de TV uit staat (deze heeft ook een 3.5mm). Ik wacht nog wel even tot er wat meer geld tot mijn beschikking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

edit: Laat maar, ATV ondersteunt niet eens MKV ;( Apple moet ook altijd eigenwijs zijn he....

[ Voor 83% gewijzigd door Mooody op 05-08-2012 17:20 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MKV is natuurlijk geen officiele standaard. Maar goed, veel mensen hebben idd nog films in AVI en/of MKV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Dreamvoid schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:24:
MKV is natuurlijk geen officiele standaard. Maar goed, veel mensen hebben idd nog films in AVI en/of MKV.
'nog'?

.mkv is in de laatste jaren uitgegroeid tot HET online video container format. Daar kan Apple op een bepaald moment niet meer om heen. De ATV staat nu al in de hoek door het ontbreken van ondersteuning voor containerbestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Of je jailbreakt hem gewoon en hebt geen €109,- verspilt :')

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 18:14
Richard! schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:14:
Of je jailbreakt hem gewoon en hebt geen €109,- verspilt :')
Als dat mogelijk was hadden we denk ik allemaal al een ATV3 gekocht.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Er is nog geen jailbreak toch? Ik wacht daar nog even op en als ATV qua ondersteuning dan in de buurt komt van al die andere mediaplayers, ga ik overstappen.

Ik ben op zich wel blij met mijn Boxee Box, alleen is deze minder geschikt als iTunes "verlengstuk" door het ontbreken van een snelle interface en fatsoenlijke Airplay ondersteuning.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Jpjedi schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:11:
[...]

'nog'?

.mkv is in de laatste jaren uitgegroeid tot HET online video container format. Daar kan Apple op een bepaald moment niet meer om heen. De ATV staat nu al in de hoek door het ontbreken van ondersteuning voor containerbestanden.
MKV wordt praktisch alleen nog maar in het illegale circuit gebruikt, de rest van de wereld gebruikt ofwel de MPEG-2 transport stream, ofwel de MPEG-4 Part 10 container. Het gebruik van MKV is historisch gegroeid omdat de MPEG-4 subtitle standaard (Part 14) pas in 2004 af was, en de 'scene' daar niet op wilde wachten, en veel eerder al behoefte had aan een H.264-capable container met subs support. Het is het een kwestie van tijd voordat de laatste l33t die-hards AVI en MKV droppen voor "alles netjes MPEG-4". Je ziet het op de torrent sites en ftp's ook allang gebeuren, steeds meer in MP4.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 05-08-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Precies, welk percentage van de mediaplayer-gebruikers download (weleens) illegale films? :P

Het duurt volgens mij nog wel jaren totdat MKV is "uitgewerkt". Sterker nog: Zolang er voor films betaald moet worden, zullen er altijd illegale alternatieven zijn. Ik ondersteun graag kleinere artiesten door het kopen van cd's, maar Hollywood-acteurs geld toeschuiven gaat me wat te ver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:40
Meer mensen problemen met hun apple tv (3) en hun netwerk? Ik heb hem bekabeld (krijgt geen ip) en via wifi en hij kan soms niet eens een netwerk vinden. Op de rest in huis geen probleem, maar deze apple tv schijnt moeite te hebben met elke vorm van een netwerk. En soms doet hij het ook wel gewoon, maar na een paar keer de stroom eraf doet hij het weer, maar nooit gelijk.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39
carpebios schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 22:15:
Meer mensen problemen met hun apple tv (3) en hun netwerk? Ik heb hem bekabeld (krijgt geen ip) en via wifi en hij kan soms niet eens een netwerk vinden. Op de rest in huis geen probleem, maar deze apple tv schijnt moeite te hebben met elke vorm van een netwerk. En soms doet hij het ook wel gewoon, maar na een paar keer de stroom eraf doet hij het weer, maar nooit gelijk.
Nope, werkt hier bedraad altijd direct.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Mooooody schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:13:
edit: Laat maar, ATV ondersteunt niet eens MKV ;( Apple moet ook altijd eigenwijs zijn he....
Je kan toch via iets als Air Video mkv's streamen naar de ATV (2012 zonder JB)?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 16:47

Licko

ZVDK

hoe zijn de ervaringen van mensen met bv een macbook air met airplay mirroring, en ene atv 3?

Is via plex voor osx het gemis van een JB te compenseren?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Shabbaman schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:17:
[...]

Je kan toch via iets als Air Video mkv's streamen naar de ATV (2012 zonder JB)?
De films staan op een externe HD, dan moet ik naast de ATV ook mijn Macbook continue laten blazen om een film te kijken. Geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Misschien dat dit dan iets voor je is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ok, een ipad blaast niet maar dan moet je nog steeds iets anders tussen je NAS en je ATV inhangen :) Met Plex of XBMC kan je die stap overslaan.

Als Apple voor de AppleTV een Appstore (lekker zinnetje) maakt en ze verkopen daarin zelf een App die dat kan voor een leuk bedrag wordt dat zeker een hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Het moet toch gewoon mogelijk zijn om een HD in je netwerk te hangen (via de usb-poort van de Airport Extreme) en via de Apple TV films hier van af te spelen?

Nog een vraag.
Ik ben nogal gehecht aan goede geluidskwaliteit. Airplay is leuk voor af en toe, maar je hoort dat het niet geweldig is. Kan ik mijn iTunes bibliotheek op de Apple TV via wifi aanspreken? En is de doorvoer-kwaliteit optimaal op deze manier? (dus beter dan Airplay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:00
Airplay is leuk voor af en toe, maar je hoort dat het niet geweldig is.
Dat is fijn, maar AirPlay (iig als je alleen geluid doet, geen idee hoe het zit als je ook beeld verstuurd) wordt gewoon lossless verstuurd.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

ZpAz schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:20:
[...]

Dat is fijn, maar AirPlay (iig als je alleen geluid doet, geen idee hoe het zit als je ook beeld verstuurd) wordt gewoon lossless verstuurd.
Als dat echt zo is, vraag ik me af hoe het kan dat het matig klinkt. Echt een duidelijk verschil met een digitale wired verbinding.
Misschien omdat de Airplay optie van de Boxee niet geweldig is?

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 09-08-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
Ik wil eigenlijk FLAC muziek afspelen vanaf mijn NAS en de ATV gebruiken als DLNA client. Ik wil de TV niet aanhebben om muziek te spelen. Met de DS audio app op mijn iPhone kan ik dan de ATV als afspeelapparaat selecteren.

Voor zover ik kan zien doet de ATV niets dat de geluidskwaliteit kan beïnvloeden, geeft enkel het signaal af op de digital out... Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ik gebruik airplay om spotify uit m'n stereo te krijgen en ik kan niet zeggen dat mij ooit iets over de geluidskwaliteit is opgevallen, klinkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Mooooody schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:29:
Als dat echt zo is, vraag ik me af hoe het kan dat het matig klinkt.
Dubbelblind getest, of subjectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Vind het onderstaande bericht wel mooi:
http://9to5mac.com/2012/0...ailbreak-is-in-the-works/

De Apple TV 2 wordt voor 3x de prijs van een Apple TV 3 verkocht, omdat er nog geen jailbreak is.

Zou er dan echt geen lichtje bij Apple gaan branden dat ze zijn doorgeslagen in het sluiten van het ecosysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Pyrone89 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:21:
Vind het onderstaande bericht wel mooi:
http://9to5mac.com/2012/0...ailbreak-is-in-the-works/

De Apple TV 2 wordt voor 3x de prijs van een Apple TV 3 verkocht, omdat er nog geen jailbreak is.

Zou er dan echt geen lichtje bij Apple gaan branden dat ze zijn doorgeslagen in het sluiten van het ecosysteem?
Ik denk niet dat Apple er rouwig om is dat men nu content moet kopen in de store.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
kraades schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:45:
[...]

Ik denk niet dat Apple er rouwig om is dat men nu content moet kopen in de store.
Ik denk wel dat ze er rouwig om zijn dat veel mensen geen Apple TV willen kopen, maar liever een oude, tweedehands kopen omdat die via een jailbreak veel meer mogelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat de winst op de Apple TV3 vrijwel nihil is, en dat ze het moeten hebben van de iTunes-aankopen.
Zelfde als printerfabrikanten ook vrijwel geen winst maken op de printers, maar het van de inkt moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Smultie schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:31:
Ik denk dat de winst op de Apple TV3 vrijwel nihil is, en dat ze het moeten hebben van de iTunes-aankopen.
Zelfde als printerfabrikanten ook vrijwel geen winst maken op de printers, maar het van de inkt moeten hebben.
In dat geval zou het ze idd weinig uitmaken. Aan de andere kant, als ze het zelf veel beter zouden maken zouden ze dus veel meer met iTunes kunnen verdienen.

Kan me voorstellen een abonnement op een serie als Breaking Bad, iets dat simpelweg niet mogelijk is, laat staan buiten de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Sinds gisteren ook in het bezit van een ATV3. (voorheen had ik een Boxee Box).
Airplay werkt goed (i.t.t. de Boxee Box) en alles is af te spelen via mirroring.
Merken jullie dat een 1080p film via mirroring wat minder vloeiend loopt dat wanneer je 'm direct op je Macbook Pro afspeelt? (aan de hardware ligt het niet: MBP uit 2012 en ATV3 bedraad aangesloten op Airport Extreme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Laatst online: 04-05 19:55
Voor het afspelen van films moet je geen mirroring gebruiken, dit vraagt teveel van je Mac. Zet de film eens in iTunes en speel hem dan af op de Apple TV dmv. Homesharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb ATV3 nu paar dagen in huis, nog niet veel tijd gehad om uitvoering te testen. Maar mijn hoofd gebruiks doel is: in thuisbios, met Plex films afspelen via Mirroring van mijn MBA (die boven op zolder ligt).
Puntje 1 waar dit fout gaat/niet gaat is de audio.
Volgens mij is het niet mogelijk om Dolby digital via Airplay te zenden of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243942

Ik heb sinds vorige week mijn ATV2 vervangen voor een ATV3, maar als ik nu een film start op mijn iMac pakt hij automatisch de Apple TV ipv de computer. Ik krijg alleen niet gevonden welke instelling ik moet aanpassen dat hij dat niet automatisch doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:36

vooghel

Cunning linguist

Als je in iTunes een film start bedoel je? Rechtsonder in het iTunes-venster zit een button om aan te geven op welk apparaat beeld en muziek moeten worden afgespeeld.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat weet ik, maar ondanks dat die op computer staat pakt die toch steeds de apple tv. Vervolgens moet ik die dan steeds weer opnieuw terugzetten naar computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Heeft iemand nog ervaringen met/suggesties voor een goedkope DAC voor de ATV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:29
Net terug uit Amerika en daarvandaan een Apple TV meegenomen en ik moet zeggen dat ik tot nu toe heel erg tevreden over ben. Het werkt uitermate soepel en waar mijn PS3 bijvoorbeeld met het streamen via WiFi nog moeite had met simpele films werkt de Apple TV als een speer. Nu is een PS3 er natuurlijk niet voor gemaakt maar het is wel fijn dat het via de Apple TV zo soepel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
Shabbaman schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:08:
Heeft iemand nog ervaringen met/suggesties voor een goedkope DAC voor de ATV?
Ervaring niet, maar zit zelf hier aan te denken.... Als iemand zoiets heeft ben ik erg benieuwd naar de ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Laatst online: 04-05 19:55
Dat is voor audio, ik weet niet of hij dat bedoelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Audio ja...

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is er iemand die aan ATV2 over heeft of naar een ATV3 wilt?

Ik zoek er al een tijdje 1.. tegen een leuk prijsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243942 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:50:
Ik heb sinds vorige week mijn ATV2 vervangen voor een ATV3, maar als ik nu een film start op mijn iMac pakt hij automatisch de Apple TV ipv de computer. Ik krijg alleen niet gevonden welke instelling ik moet aanpassen dat hij dat niet automatisch doet?
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 22:06

robbydw

live your life

Misschien helpt dit:

To any and all still experiencing this issue, just click on the little AirPlay symbol in the bottom right of the iTunes window and click on 'Multiple Speakers'; then check your AirPlay speaker that iTunes is automatically using, and then uncheck it! Simple.

Now it should work perfectly!

Bron: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1091073

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robbydw schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:51:
[...]

Misschien helpt dit:

To any and all still experiencing this issue, just click on the little AirPlay symbol in the bottom right of the iTunes window and click on 'Multiple Speakers'; then check your AirPlay speaker that iTunes is automatically using, and then uncheck it! Simple.

Now it should work perfectly!

Bron: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1091073
Nice :-)

Het werkt, heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
SubSun schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:39:
Is er iemand die aan ATV2 over heeft of naar een ATV3 wilt?

Ik zoek er al een tijdje 1.. tegen een leuk prijsje :)
Al op marktplaats etc gekeken? :') dingen gaan door de 150 euro vanwege uitblijvende JB voor de ATV3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
250 euro lijkt de nieuwe prijsstelling. Belachelijk. Voor die prijs kun je een mooi alternatief kiezen zoals bv. een ZBOX (die wel 1080p afspeelt).

[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 29-08-2012 08:58 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik ga wat prutsen met de Raspberry Pi want het gaat me uiteindelijk toch maar enkel over Plex/Xbmc. De ATV3 mag stof happen tot de jailbreak.

Ik heb nog een ATV2 met Plex maar die staat bij de buren op mijn LAN. Die mensen ga ik geen poot uit draaien dus laat ik het ding daar maar op leenbasis staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Word je werkelijk erg blij van XBMC op zo'n ontzettend trage chip?

• robbydw

robbydw

live your life

Anoniem: 243942 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:33:
[...]

Nice :-)

Het werkt, heel erg bedankt!
You're welcome.:)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Hier komt een aloude vraag denk ik, na zoeken kon ik zo geen antwoord hierop vinden.
Ik heb sinds vandaag ook een Apple TV2 en wil deze graag op mijn televisie aansluiten. Nu heeft mijn televisie helaas geen HDMI ingang. Ik had dus al van te voren een kabel besteld die hdmi -> vga doet, alleen ik had er geen rekening mee gehouden dat er ook nog zoiets als HDCP bestond.

Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste aanschaffen of doen om toch gebruik te kunnen maken van de ATV2 op mijn televisie.

Ik heb een surround set (Philips HTS3357) waar een hdmi uitgang* opzit. De televisie heeft een DVI (nog nooit gebruikt) en VGA ingang.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Geen idee of de ATV HDCP vereist maar je kan sowieso op die dvi (digitaal) betere beeldkwaliteit verwachten dan op die vga (analoog). Verloopplugjes van hdmi naar dvi zijn ook gewoon overal te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Ik mis dan alleen het audio gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ultimation schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:42:
Ik mis dan alleen het audio gedeelte.
Misschien een idee om een nieuwe TV te kopen mét HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

BamSlam_ schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:32:
[...]

Misschien een idee om een nieuwe TV te kopen mét HDMI?
Sorry dat is geen optie. Daar heb ik het geld niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Heeft je surroundset geen optische ingang? Dan kun je je aTV daarop aansluiten voor het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Nee de surroundset heeft geen optische ingang. Ik ben denk ik echt opzoek naar een apparaat/kabel om het HDMI + HDCP signaal om te zetten naar VGA/DVI/Geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 15:52
Ultimation schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:20:
Nee de surroundset heeft geen optische ingang. Ik ben denk ik echt opzoek naar een apparaat/kabel om het HDMI + HDCP signaal om te zetten naar VGA/DVI/Geluid.
Dit dus: http://www.xando.nl/kanex-atv-pro.html

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:53
Optisch naar analoog geluid bestaat, eens gezocht voor een vriend met eenzelfde probleem. Maar zo'n kastje is ook niet goedkoop (http://www.solistoshop.de...l-analog-konverter/a-118/). Dat zou dus kunnen in combinatie met hdmi-dvi. Hij heeft echter maar een nieuwe TV gekocht. De betreffende oplossing is gewoon niet optimaal, sync tussen geluid/beeld is blijkbaar niet altijd goed.
Konig verkoopt ook nog hdmi naar vga/rca, http://www.konigelectronic.com/nl_be/1138499, maar of je daar nu nog goede kwaliteit uithaalt...

Maar heeft die surroundsound set nu wel Digital Coaxial ingangen? Dat doet google mij geloven, dan ben je toch klaar met een converter van optisch audio naar coaxial?

Zoiets dus:
http://www.kabeltje.com/h...-rca-coaxiaal-p-5958.html

[ Voor 18% gewijzigd door troftnom op 05-09-2012 22:01 . Reden: Betere link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Bedankt voor alle reacties!

Ik zit even te kijken bij welke van alle geopperde oplossingen ik toch het maximale eruit kan halen (zover dat erin zit). Dat optisch naar naar analoog klinkt goed. Nu zit ik alleen nog even met de onzekerheid over het beeld. Ik heb de DVI ingang van de televisie nog niet getest. Maar stel die zou werken, dan volstaat een HDMI -> DVI kabel. Of moet ik dan nog specifiek letten op het werkt met HCDP? Daarnaast moet ik dan nog uitzoeken of de televisie het digitale signaal op de poort kan gebruiken.

Wanneer de ATV2 is voorzien van een jailbreak en XMBC word er dan nog steeds HCDP over de HDMI kabel gestuurd? Vervalt dit dan niet? Anders zat ik te denken de ATV2 elders te jailbreaken en XBMC erop te zetten en dan met de kabel die ik nu heb te testen/gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:53
Nogmaals, als je surround inderdaad digital coaxial ingangen heeft is een digital optisch naar digital coaxial converter naar mijn mening je beste optie. Goedkoper en minder kwaliteits verlies....

• Ultimation

Ultimation

Even wat research gedaan, volgens de manual van de televisie moet hij hdcp over dvi doen. Ik ga morgen een hdmi -> dvi kabel kopen en kijken of het dan wel wilt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 22-05 22:45
kraades schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:57:
250 euro lijkt de nieuwe prijsstelling. Belachelijk. Voor die prijs kun je een mooi alternatief kiezen zoals bv. een ZBOX (die wel 1080p afspeelt).
Mijn zwager heeft zijn Apple TV2 inderdaad voor € 250,- verkocht. Naar aanleiding daarvan heb ik mijn ATV2 ook maar op marktplaats gezet. Hoogste bod tot nu toe is ATV3 + € 75,- :9

Bijzonder dat mensen zoveel geld over hebben voor een jailbreak!

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:33
Wtf, ik heb mijn ATV2 gewoon netjes voor 90 euro verkocht...Toch wat geld misgelopen, maar ja.

Is er al bekend wanneer de nightly's overgaan op het nieuwe MySQL database model (versie MyVideos68)?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33

talin

ES-MA

hmm toch de juiste keuze gemaakt dan, 3 maand geleden een type 2 voor 60 euro inc verzendkosten via ebay

[ Voor 175% gewijzigd door talin op 07-09-2012 16:04 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

En gejailbreakt? Anders kun je nog goedkoper dan gratis upgraden naar de 3 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409686

Wat is maximale bitsnelheid voor AppleTV3? Uit de ATV 3 spec. pagina kan ik het niet halen (maar ik heb dan ook erg weinig verstand van dit soort dingen) en ik heb een aantal films die ik niet afgespeeld krijg op ATV3.

Ik vermoed dat dat ligt aan de bitsnelheid van 12k :P, maar sommige 8K films spelen wel prima af. Dat valt voor mij weer niet te rijmen met de specs op de ATV pagina.

Ik codeer films altijd via Handbrake met aangepaste settings via user op de piratenboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Inmiddels heb ik de ATV2 draaien met JB en XMBC.

Het geluid word doorgegeven via optical out naar digital coax met een kastje er tussen en het beeld gedeelte via HDMI naar DVI.

Enige probleem is dat ik een licht ruisend geluid heb wanneer er geen geluid word afgespeeld (geen muziek aan/stil moment in serie/film). Deze ruis is wel constant van volume, het maakt geen verschil hoe hard de surroundset staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Ultimation op 10-09-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 12:35
Zelf net een week een ATV2 in gebruik. Laatste atv black erop maar ondervind wat bijzonderheden. Belangrijkste daarvan is de matige performance van XBMC. Afspelen van 720p is uiterst beroerd. Veel haperen en geluid uit sync. Afspelen met de media gaat raargenoeg vlekkeloos. Klinkt iemand dit bekend in de oren? Gebruik bij voorkeur XBMC namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:14
hendriku schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:43:
Zelf net een week een ATV2 in gebruik. Laatste atv black erop maar ondervind wat bijzonderheden. Belangrijkste daarvan is de matige performance van XBMC. Afspelen van 720p is uiterst beroerd. Veel haperen en geluid uit sync. Afspelen met de media gaat raargenoeg vlekkeloos. Klinkt iemand dit bekend in de oren? Gebruik bij voorkeur XBMC namelijk.
Draadloos of bedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 12:35
Bedraad

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
Gebruikt er hier iemand nog meer Xmedia recode 3.1.2.5 en wat zijn hierbij goede instellingen (voor bijvoorbeeld een 720P .mkv aflevering van Touch) want ik zie door alle opties niet zo goed welke ik nu moet gebruiken voor alleen het veranderen van de container.
Heb zelf al wel wat geprobeerd, maar daarbij kwam er toch al snel een verwerkingstijd van 20 à 30 min. uit..

• repsaj
  • Laatst online: 23-04 16:03
Iemand enig idee is van de snelheid en kwaliteit van airparrot vanaf een MacBook naar een Appletv? Geen mirroring, maar scherm uitbreiden. Vroeg me af of er een lag is. Of gaat alles smooth? valt er een 720p filmpje te bekijken zonder irritatie?
En sinds kort kun je airparrot ook geluid door laten streamen, loopt dit wat gelijk met het beeld?
En is het verschil groot tussen bedraad en draadloos?
Apart dat ik weinig resultaten heb op got van airparrot icm Appletv. Dit is juist iets waardoor ik een Appletv overweeg.

x

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Kan iemand me uit ervaring vertellen of DSM 4.0 met itunes server ook video kan streamen? Als ik op de site van Synology kijk dan staat wel aangegeven dat de gebruikelijke itunes videoformaten worden ondersteund, maar als ik verder zoek dan vind ik alleen meer oude informatie dat enkel streaming audio wordt ondersteund. Ik zit erover te denken om een DS112j te kopen om foto's te backuppen en om audio en video op te zetten om via een ATV3 af te spelen.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 15:16
Gaat niet lukken zonder tussenkomst van iTunes.

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Nee... maar wat is "itunes server" dan?

• Mils
  • Nu online
Shabbaman schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:27:
Nee... maar wat is "itunes server" dan?
Het probleem is dat je voor (de niet gejailbreakte) apple tv "thuisdeling" nodig hebt om bestanden te kunnen afspelen. Dit wordt niet ondersteund door DSM 4.0.

Hierover heb ik ook contact gehad met Synology, zij gaven aan dat ondersteuning voor thuisdeling nog niet op de planning staat.

Als ik het fout heb hoor ik het graag en ga ik direct een synology thuisserver halen :P

[ Voor 2% gewijzigd door Mils op 20-09-2012 12:30 . Reden: kleine aanpassing in tekst ]

WP: Ecodan PUHZ-SW50

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 14:59

Flappiewappie

Hier nog meer

Jaspur schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:27:
Iemand enig idee is van de snelheid en kwaliteit van airparrot vanaf een MacBook naar een Appletv? Geen mirroring, maar scherm uitbreiden. Vroeg me af of er een lag is. Of gaat alles smooth? valt er een 720p filmpje te bekijken zonder irritatie?
En sinds kort kun je airparrot ook geluid door laten streamen, loopt dit wat gelijk met het beeld?
En is het verschil groot tussen bedraad en draadloos?
Apart dat ik weinig resultaten heb op got van airparrot icm Appletv. Dit is juist iets waardoor ik een Appletv overweeg.
Voor mij ook een reden geweest om een Apple TV 3 aan te schaffen. Ik kijk heel af en toe een film/serie en van mij hoeft die onzin allemaal niet in en NAS of wat dan ook. Dus ik dacht ook lekker makkelijk: serie downloaden, via airplay, hoppa op de TV.

Niet dus.

Allereerst blijkt dat mijn Macbook Air uit 2010 niet ondersteund wordt. Dus na wat zoeken Airparrot gedownload. Aangezet en na wat wijzigingen in het netwerk zag hij de apple tv en meteen maar een serie aangeslingerd.... Laat ik het er bij houden dat het werkt. Geen buffer under runs (Air op N netwerk, apple TV bekabeld), beeld 720p (serie niet overigens), en geluid is sync.

Echter aantal FPS is gewoon niet comfortabel. Ik denk dat hij op 10/15 zit. Waar de limitering zit weet ik niet; mijn CPU blijft steken op 60/70% (core2duo 1,66 ghz). Wellicht in het netwerk (die makkelijk in staat is om 4mb per seconde te halen).

Resolutie omlaag mocht niet baten... En nu maar wachten op de JB voor Apple TV3...

Hier staat wat

• Waltie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 09:22
Als je serie in mp4 formaat is, is het een idee om het programma Airflick eens te proberen. Werkt perfect voor mij. (Alleen voor mac)
http://ericasadun.com/ftp/AirPlay/

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Waltie schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:00:
Als je serie in mp4 formaat is, is het een idee om het programma Airflick eens te proberen. Werkt perfect voor mij. (Alleen voor mac)
http://ericasadun.com/ftp/AirPlay/
Dan kun je het net zo goed via quicktime overzetten naar je itunes library om het op die manier te zien.

Hier staat wat

• Dreamvoid
  • Niet online
Mils schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:34:
[...]

Het probleem is dat je voor (de niet gejailbreakte) apple tv "thuisdeling" nodig hebt om bestanden te kunnen afspelen. Dit wordt niet ondersteund door DSM 4.0.

Hierover heb ik ook contact gehad met Synology, zij gaven aan dat ondersteuning voor thuisdeling nog niet op de planning staat.

Als ik het fout heb hoor ik het graag en ga ik direct een synology thuisserver halen :P
Je hoeft natuurlijk niet zo'n Synology ding te kopen - als je niet bang bent voor een beetje zelfbouw kan je een hackintosh in elkaar draaien (G530+H61 bordje+RAM = <100 euro), dan heb je gewoon een standaard OS X met iTunes. Of een Windows NAS'je met iTunes. Scheelt misschien een paar tientjes met een Synology, maar het bespaart je geklooi met non-Apple software.

• repsaj
Flappiewappie schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:37:
[...]

Voor mij ook een reden geweest om een Apple TV 3 aan te schaffen. Ik kijk heel af en toe een film/serie en van mij hoeft die onzin allemaal niet in en NAS of wat dan ook. Dus ik dacht ook lekker makkelijk: serie downloaden, via airplay, hoppa op de TV.

Niet dus.

Allereerst blijkt dat mijn Macbook Air uit 2010 niet ondersteund wordt. Dus na wat zoeken Airparrot gedownload. Aangezet en na wat wijzigingen in het netwerk zag hij de apple tv en meteen maar een serie aangeslingerd.... Laat ik het er bij houden dat het werkt. Geen buffer under runs (Air op N netwerk, apple TV bekabeld), beeld 720p (serie niet overigens), en geluid is sync.

Echter aantal FPS is gewoon niet comfortabel. Ik denk dat hij op 10/15 zit. Waar de limitering zit weet ik niet; mijn CPU blijft steken op 60/70% (core2duo 1,66 ghz). Wellicht in het netwerk (die makkelijk in staat is om 4mb per seconde te halen).

Resolutie omlaag mocht niet baten... En nu maar wachten op de JB voor Apple TV3...
dankje. Nu wachten op de jb :)

[ Voor 12% gewijzigd door repsaj op 25-09-2012 08:19 ]

x

• Mils
  • Nu online
Dreamvoid schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:31:
[...]

Je hoeft natuurlijk niet zo'n Synology ding te kopen - als je niet bang bent voor een beetje zelfbouw kan je een hackintosh in elkaar draaien...
Ja, natuurlijk is dat mogelijk. Maar wilde nu gewoon een keer een kant en klaar oplossing kopen. Gewoon een keer lekker lui.

• Thympy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-03-2021
Hallo allemaal,

Ik zit er aan te denken om ook een apple tv te kopen maar ik wil nog ff wat vragen excuus als mijn vragen eerder zijn gesteld.

-ik download films en ik heb ze omgezet naar mp4 formaat en in mijn itunes bibliotheek gezet, kan ik ze nu bekijken met mijn apple tv en hoe?

-en ook vraag ik me af of mijn tv voor de apple tv geschikt is. In de tv kan een hdmi kabel en er staat een sticker aan de zijkant van de tv met ' Hd ready'

Alvast bedankt allemaal :)

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Thympy schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:38:

-en ook vraag ik me af of mijn tv voor de apple tv geschikt is. In de tv kan een hdmi kabel en er staat een sticker aan de zijkant van de tv met ' Hd ready'
Ja, geen probleem, waarom de onzekerheid?

Mogelijk dat je TV alleen 720P aan kan, maar dat zal verder geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Jaspur schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:51:
[...]

Dus voor de huis tuin en keukendingetjes op de MacBook en op de achtergrond iTunes aan met geluid over AirPlay, moet het prima te doen zijn? je merkt geen verschil met wanneer je een kabel gebruikt voor beeld uitbreiding? Ik heb dezelfde Air als jij
Filmpje kijken doe ik dan wel bedraad op m'n scherm, totdat de jail break uit komt.
Beeld uitbreiding = zware lag met airparrot.

Tenzij het echt gaat om het showen van een playlist of een artikel oid zou het voor mij totaal onwerkbaar zijn. Ik heb het even nagezocht maar de 320m in mijn Air ondersteund geen hardware H264 encoding, daarom werkt airplay niet.

http://www.cultofmac.com/...in-mountain-lion-feature/

Dus als je het echt als desktop uitbreiding wil zul je moeten upgraden qua mac.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Flappiewappie schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:28:
[...]

Beeld uitbreiding = zware lag met airparrot.

Tenzij het echt gaat om het showen van een playlist of een artikel oid zou het voor mij totaal onwerkbaar zijn. Ik heb het even nagezocht maar de 320m in mijn Air ondersteund geen hardware H264 encoding, daarom werkt airplay niet.

http://www.cultofmac.com/...in-mountain-lion-feature/

Dus als je het echt als desktop uitbreiding wil zul je moeten upgraden qua mac.
Het is browsen, af en toe YouTube voor filmpje, beetje photoshop (niet fotobewerking) verder voornamelijk tekstverwerker. Jij hebt zelf een Apple tv aangesloten op je mb, of begreep ik dat verkeerd? Wat doe je er zelf mee?

x

• Dirk0s
  • Laatst online: 02-06 10:40
Maakt het uit als je router op de beneden verdieping staat en de apple tv en tv boven? niet dat het film kijken ineens gaat haperen door een mindere verbinding?

En kan ik gewoon films met vlc afspelen en deze via airplay op tv kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181502

ATV2 met laatste atv black, als ik Media bekijk zie ik netjes de inhoud van mijn NAS map staan.
Benader ik de NAS via XBMC dan zie ik maar een aantal mappen staan.

Hoe kan dit verschil ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 03-06 23:36
Heb ik ook nooit begrepen. Heeft met bibliotheek view te maken. Als je bestandsweergave kiest, dan zie je wel alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25
iOS 5.1 is uit voor de Apple TV!
Nu kun je meerdere iTunes accounts instellen en daartussen switchen! Nu maar hopen dat ze dit doortrekken naar iTunes en andere iOS devices!

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 24-09-2012 20:07 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Nu online
Apple TV 5.1 (iOS 6) was just released. Best to sit tight for the time being if you want to keep your jailbreak.
Bron: https://twitter.com/firecore = ontwikkelaar aTV Flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181502

Lekkerbek312 schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:43:
Heb ik ook nooit begrepen. Heeft met bibliotheek view te maken. Als je bestandsweergave kiest, dan zie je wel alles.
Eeeeuh waar stel je dat in ik zag het zo snel niet. In System of bij de bestandslocatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 22-05 22:45
Een tip, speelt bijna alles af:

http://beamer-app.com

Download de trial (die max 15 minuten werkt) en betaal vervolgens een paar dollar!

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

funk-e schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:12:
Een tip, speelt bijna alles af:

http://beamer-app.com

Download de trial (die max 15 minuten werkt) en betaal vervolgens een paar dollar!
Alleen jammer dat je dan altijd eerst een actie op je Mac(book) moet doen. Laat ze maar gewoon eens opschieten met die Jailbraik. Ik heb in ieder geval vooralsnog maar even niet de nieuwe iOS versie geinstalleerd.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 08:29
Is het mogelijk om de update naar 5.1 (IOS6) tegen te houden ?

Ik heb gisteren een atv3 gekocht en binnen een half uur nadat hij internet verbinding had wil hij direct beginnen met updaten.
tot nu toe heb ik op tijd de voedingsstekker eruit gehaald, maar zo kan ik niet bezig blijven.

Na de gateway en dns server te wijzigen kan hij het internet niet meer op, maar het lijkt erop dat de internet verbinding noodzakelijk is, want anders kan Ik via homeshare niet naar m'n NAS.

In het instellingen menu heb ik ook niks gevonden om updates uit te schakelen.

iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:40
Piet400 schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:43:
Is het mogelijk om de update naar 5.1 (IOS6) tegen te houden ?

Ik heb gisteren een atv3 gekocht en binnen een half uur nadat hij internet verbinding had wil hij direct beginnen met updaten.
tot nu toe heb ik op tijd de voedingsstekker eruit gehaald, maar zo kan ik niet bezig blijven.

Na de gateway en dns server te wijzigen kan hij het internet niet meer op, maar het lijkt erop dat de internet verbinding noodzakelijk is, want anders kan Ik via homeshare niet naar m'n NAS.

In het instellingen menu heb ik ook niks gevonden om updates uit te schakelen.

iemand een suggestie ?
Waarom zou je dat willen, het niet updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Pixxa schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:06:
[...]

Waarom zou je dat willen, het niet updaten?
Nou als je van plan bent de jailbreaken, wil dit nog wel eens op een oudere versie zijn dan 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:42
Rivanov schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:07:
iOS 5.1 is uit voor de Apple TV!
Nu kun je meerdere iTunes accounts instellen en daartussen switchen! Nu maar hopen dat ze dit doortrekken naar iTunes en andere iOS devices!
Tijd voor Apps voor de Apple tv... Kunnen ze Google met hun tv doos nog even voor blijven... Alleen verplaatsen van icoontjes vind ik niet echt een nuttige toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:59

World Citizen

FreeReef.nl

Waarom wil je uberhaubt je Apple TV nog jealbreaken aangezien we onze desktop van de mac kunnen streamen via Airplay....

Ik download mijn zooi nu ergens, en stream het naar de Apple TV... Heel XBMC (aka instabiel) niet meer nodig. Want XBMC en de repo's waren nou niet echt denderend... vaak slecht of traag of gewoon kut.

40gb Blueray stuurd hij netjes zonder haperen naar mijn Apple TV...

FreeReef.nl

Pagina: 1 ... 4 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.