Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 16:54
Wifi ac is zeker genoeg, dus dat zou ik toch gewoon eerst ff proberen. Tenzij de bekabeling al helemaal goed ligt natuurlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door SidewalkSuper op 27-10-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Deze Apple TV zal mijn WDTV Live (laatste model) vervangen. In mijn ogen nog steeds 1 van de beste media spelertjes als je puur kijkt voor streamen en ook qua app support. Apps zijn er wel wat trager op geworden maar die gebruikte ik ook niet vaak (youtube in het begin). Gebruik Netflix vooral op de PS4, maar dat zal nu met de Apple TV ook veranderen qua energie verbruik.

WDTV Live kan dan mooi naar de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 13:28
Ik ben trouwens ook wel benieuwd of er op een of andere manier een koppeling met de Hue (homekit versie) mogelijk is/gaat komen. Wanneer ik dan bv een film aanzet dan de Hue lampen kunnen dimmen of uit.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 08:36
De Steelseries Nimbus controller is hier binnen (gisteren besteld, nu wachten op de apple TV 4)

Ik heb hem zojuist even getest icm mijn iPhone;
- verbinden erg eenvoudig
- Ligt lekker in de hand
- voelt best degelijk aan

Als test Modern Combat 5 gespeeld, ondersteuning voor de controller valt me 100% mee! Werkte meteen zonder iets in te hoeven stellen, veel knoppen met een eigen functie.
Als er meer spellen komen/zijn met deze mate van ondersteuning dan denk ik dat zo'n controller echt een toevoeging kan zijn voor de apple tv! Zolang de games zelf ook beschikbaar komen voor de apple tv natuurlijk.

Hopelijk leveren ze hem niet voor het weekend,. Dat zou anders een behoorlijke impact hebben op mijn productiviteit deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 21:14
mark_78 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:05:
De Steelseries Nimbus controller is hier binnen (gisteren besteld, nu wachten op de apple TV 4)

- Ligt lekker in de hand

Als test Modern Combat 5 gespeeld, ondersteuning voor de controller valt me 100% mee! Werkte meteen zonder iets in te hoeven stellen, veel knoppen met een eigen functie.
Als er meer spellen komen/zijn met deze mate van ondersteuning dan denk ik dat zo'n controller echt een toevoeging kan zijn voor de apple tv! Zolang de games zelf ook beschikbaar komen voor de apple tv natuurlijk.

Hopelijk leveren ze hem niet voor het weekend,. Dat zou anders een behoorlijke impact hebben op mijn productiviteit deze week.
Waar besteld? gewoon bij apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
Bas Post schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:03:
Ik heb gisteren mijn allereerste Apple TV besteld. De nieuwe Apple TV zal mijn Mac mini gaan vervangen en voornamelijk als PLEX client gaan fungeren.
Ter voorbereiding op de levering, heb ik een vraag, ik zie dat de Apple TV een 10/100 Ethernet verbinding heeft, maar wel WiFi AC. Nu heb ik de "nieuwe" Time Capsule met WiFi AC als acces point thuis, er zit nog geen 3 meter tussen beiden en 1 "holle" wand.
Is het verstandig om de Apple TV via WiFi AC met mijn thuisnetwerk te verbinden of toch bekabeld? Hij kan gewoon op een switch die eronder staat aangesloten worden.
Wat is jullie mening
Ik denk dat je Wifi gewoon prima kunt gaan gebruiken. Zo gebruik ik 'm nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq

- Ligt lekker in de hand

Ik wil die hebben voor zowel mijn Apple TV 4 als voor mijn rMBP. (Waar ik nu N64 games op speel met een DS4 controller van de PS4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_78
Waar besteld? gewoon bij apple?
Klopt, gisteren middag direct bij Apple besteld. Levertijd verbaasde me (ben anders van ze gewend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
Top ga ik m ook maar ff bestellen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
CRXDelSol schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:43:
[...]

Ik denk dat je Wifi gewoon prima kunt gaan gebruiken. Zo gebruik ik 'm nu ook.
Thanks! Ga ik eerst met wifi proberen, kan altijd een kabel aansluiten mocht er dropouts voorkomen.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Bas Post schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:57:
[...]

Thanks! Ga ik eerst met wifi proberen, kan altijd een kabel aansluiten mocht er dropouts voorkomen.
Ja daarom. Je kan beter met Wifi beginnen en dan de kabel. I.p.v. eerst een kabel leggen en er dan achter komen dat je aan Wifi voldoende hebt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
x360junkie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:54:
Top ga ik m ook maar ff bestellen denk ik :)
Mijne komt morgen al. Doorlooptijd is dus 3 dagen van bestellen naar leveren (maandag besteld). Zo te horen is deze controller niet zo lomp als bv. de Nvidia Shield ATV of FireTV controller.

ATV4 nog steeds in processing. Hopelijk vrijdag dan maar....

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:34
Ik ben heel erg benieuwd of Siri search gewoon werkt als je de Nederlandse Apple TV op Engels zet of localisation ook op US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Laatst online: 14-09 14:59
afwachten tot het eerste model binnen is, ik twijfel heel erg. Als er nou een jailbreak komt voor Kodi, dan kunnen we misschien Kodi en Siri samen gebruiken.

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:05
Ik vraag me echt af wat de meerwaarde precies kan zijn voor mij. Twijfel heel erg. Apple tv 4, 3 of gewoon de nieuwe Chrome cast? Heb wel een Mac iPhone en een iPad. Wat is het voordeel van de integratie? Ieman die mij over de streep kan trekken? Een console heb ik al. Hearthstone op de Apple tv lijkt me Awesome maar wie weet komt dat er helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 09:48
Wouter lucassen schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:48:
Ik vraag me echt af wat de meerwaarde precies kan zijn voor mij. Twijfel heel erg. Apple tv 4, 3 of gewoon de nieuwe Chrome cast? Heb wel een Mac iPhone en een iPad. Wat is het voordeel van de integratie? Ieman die mij over de streep kan trekken? Een console heb ik al. Hearthstone op de Apple tv lijkt me Awesome maar wie weet komt dat er helemaal niet.
De Apple TV 4 zal meer mogelijkheden hebben, betere ondersteuning hebben, en veel diepere integratie bieden met alles van Apple dan een Chromecast en zelfs de ATV3. Airplay is daar maar een begin van.

Ik vind de ATV4 erg duur maar heb er wel al 1 besteld. Ik zie het maar als een noodzaak vanwege de veel ingewikkeldere remote.

Ik denk dat een ATV3 kopen no doodzone is, maar de Chromecast is zo goedkoop dat dat eerst proberen niet veel kwaad kan.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Chromecast ben ik al gewend van de tv in de slaapkamer. Gaat om een tweede streamer voor de woonkamer. Probeer eigenlijk verantwoording te vinden in de ATV4 omdat al mijn apparaten al van Apple zijn. Maar welke integratie? Welke voordelen tov Chrome? Vragen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

loekf2 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:18:
[...]

Heb je MyChoice van UPS ? Mij is het daarmee een tijdje geleden gelukt om een bestelling van Amazon uit de US naar de lokale COOP door te sturen. Ik hoop dat het nu ook lukt, anders kan ik alsnog naar de Apple store in Dusseldorf.

DHL is nog erger, die hebben internationale verzendingen op de een of andere manier gescheiden van DHL Express, zodat je een pakket dat uit het buitenland komt met geen mogelijkheid naar bv. de lokale Gamma kan doorsturen. Enige optie is dan naar een distributiecentrum te rijden. Laatst voor m'n Google Chromecast... waardeloos.
Dat heb ik niet, maar zover ik weet kan je de afleveringsopties niet wijzigen bij UPS wanneer het om een pakket van Apple gaat. Heb het ooit eerd geprobeerd en dat doen ze dus niet.
Ik heb ook liever dat ze het gewoon ergens bij een afhaalpunt afleveren.

DHL is inderdaad ook niet erg klant vriendelijk, al heb ik daar juist wel eens een zending naar een lokaal afhaal punt kunnen sturen. Maar heb ook wel eens een flink eind moeten rijden om iets af te halen.
Wat dat betreft is TNT een stuk vriendelijker voor de gewone burger

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Wouter lucassen schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:14:
Chromecast ben ik al gewend van de tv in de slaapkamer. Gaat om een tweede streamer voor de woonkamer. Probeer eigenlijk verantwoording te vinden in de ATV4 omdat al mijn apparaten al van Apple zijn. Maar welke integratie? Welke voordelen tov Chrome? Vragen vragen.
Hangt volledig af van de Apple diensten welke je gebruikt. Gebruik je Apple Music en of Apple iTunes Match, dan is het al snel een no-brainer. Integratie met foto's en natuurlijk de ver doorgevoerde integratie met Airplay. Het hangt helemaal af van wat je gebruikt op het Apple platform, Netfix afspelen doen ze allemaal wel. Ik kan mij echter voorstellen dat er straks met de Apps er nog meer voordeel is te halen.

Daarbij natuurlijk de eenvoudige werking van dat ding. ;)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die al meer weten wat content aanbieders als sport1, fox sports en npo en dergelijke gaan doen.
Ik heb van ziggo begrepen dat hun horizon app wel naar de Apple tv komt. Als de rest dat ook zal doen zal dat voor mij een reden zijn om er een te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:32

swv

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:27:
Ik heb van ziggo begrepen dat hun horizon app wel naar de Apple tv komt. Als de rest dat ook zal doen zal dat voor mij een reden zijn om er een te halen.
Wow echt, heb je iets meer info of de context? Dan ben ik bij deze overtuigd een ATV4 te kopen.
Bas Post schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:03:
Ter voorbereiding op de levering, heb ik een vraag, ik zie dat de Apple TV een 10/100 Ethernet verbinding heeft, maar wel WiFi AC. Nu heb ik de "nieuwe" Time Capsule met WiFi AC als acces point thuis, er zit nog geen 3 meter tussen beiden en 1 "holle" wand.
Is het verstandig om de Apple TV via WiFi AC met mijn thuisnetwerk te verbinden of toch bekabeld? Hij kan gewoon op een switch die eronder staat aangesloten worden.
Wat is jullie mening
Het zou zonder problemen kunnen werken, maar ik vertrouw Wi-Fi zelf nooit 100%. Ik heb bijvoorbeeld een Airport Express 2e generatie op de 1e verdieping (router op BG) en muziek hapert om de haverklap. Snelheid van het netwerk is OK op die plek.. Bedraad nergens last van. Kan natuurlijk aan de Airport liggen maar ik heb het idee dat Airplay het beste bedraad werkt. Test het uit zou ik zeggen met waar jij de ATV4 voor gaat gebruiken :)
johoo schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:04:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd of er op een of andere manier een koppeling met de Hue (homekit versie) mogelijk is/gaat komen. Wanneer ik dan bv een film aanzet dan de Hue lampen kunnen dimmen of uit.
Je zou denken dat dat met een update van de Hue app mogelijk moet worden. Is tvOS gelijkwaardig aan iOS9 qua functies zoals apps die onderling met elkaar kunnen delen en communiceren? Ik zou dit ook graag willen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Ligt lekker in de hand

Dat klinkt veelbelovend ;)

Zojuist een berichtje ontvangen dat de controller morgen geleverd wordt. De ATV4 staat nog in processing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Impstoker schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:11:
Ik ben heel erg benieuwd of Siri search gewoon werkt als je de Nederlandse Apple TV op Engels zet of localisation ook op US.
Bij mij in ieder geval niet. Meermaals geprobeerd de taal op Engels te zetten, maar Siri blijft 'greyed-out'.
Captain Planet schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:17:
afwachten tot het eerste model binnen is, ik twijfel heel erg. Als er nou een jailbreak komt voor Kodi, dan kunnen we misschien Kodi en Siri samen gebruiken.
Kodi en Plex zijn beide bezig met een native app. Zou eerst maar even afwachten of deze geaccepteerd worden in de App Store, of niet.
Indien niet, is een jailbreak nog steeds niet nodig, als je een Mac(Book) hebt. Dan kan je Kodi zelf side-loaden op de TV zoals ontwikkelaars dat doen. Heb er nu al een emulator op ge'sideloaded.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:27:
Zijn er mensen die al meer weten wat content aanbieders als sport1, fox sports en npo en dergelijke gaan doen.
Zou top zijn als de TV giganten hun apps erop gooien.
sww89 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:40:
Je zou denken dat dat met een update van de Hue app mogelijk moet worden. Is tvOS gelijkwaardig aan iOS9 qua functies zoals apps die onderling met elkaar kunnen delen en communiceren? Ik zou dit ook graag willen iig.
Applicaties zijn zeer eenvoudig te 'porten' van iOS naar tvOS. Het gaat zelfs in een zelfde applicatie bundel. (Dus één pakketje voor alle devices) Ik kan nog geen applicatie maken die werkt met HomeKit (de HomeKit API is nog niet publiekelijk beschikbaar), maar goed.

[ Voor 17% gewijzigd door xoniq op 27-10-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sww89 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:40:
[...]

Wow echt, heb je iets meer info of de context? Dan ben ik bij deze overtuigd een ATV4 te kopen.

[...]
Ja hoor die heb ik. https://twitter.com/svenvanginkel/status/645163049293320192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

CRXDelSol schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:18:
Applicaties zijn zeer eenvoudig te 'porten' van iOS naar tvOS. Het gaat zelfs in een zelfde applicatie bundel. (Dus één pakketje voor alle devices) Ik kan nog geen applicatie maken die werkt met HomeKit (de HomeKit API is nog niet publiekelijk beschikbaar), maar goed.
Ik dank jullie beiden voor de antwoorden _/-\o_
Nu nog eentje fysiek zien te bemachtigen in Den Haag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Dit zou net zo goed een antwoord kunnen zijn van iemand die het niet weet en denkt : o een App store, daar zitten wij ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zo inderdaad zomaar kunnen. Je zult zelf de waarden moeten bepalen die je aan de reactie van ziggo hangt.

Ik zelf wacht persoonlijk nog even af wat de rest van de aanbieders doen. Alleen ziggo is voor mij niet volgende om een nieuwe Apple tv te halen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zou het een beetje een vreemde move van Ziggo vinden, op dit moment mag je vanuit de Horizon app niet AirPlay mirrorren naar de Apple TV.

Maar ik zou er iig blij mee zijn, mits je ook een VPN in kan stellen op de Apple TV, ik woon namelijk in het buitenland en zou op die manier Nederlandse TV kunnen kijken :D

Volgens een medewerker van een van de Apple Stores hier in München verwachten ze de Apple TV 4 eind deze week/dit weekend binnen te hebben.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

De ZiggoWebcare medewerker weet anders wel waar hij over praat want ik vind het een vrij gericht antwoord. Maar je moet inderdaad zelf de waarde van het antwoord bepalen. Voorheen was Airplay trouwens wel mogelijk bij UPC en Ziggo, en wat mij betreft is een iPad of iPhone niet anders dan een Apple TV. Als ze willen afdwingen dat jij anders voor 4 euro een extra box zou kopen dan hebben ze dat mooi mis want dat gaat sowieso niet gebeuren. Ik zie Horizon Go dan ook als een extra service waar je in je abonnement gewoon voor betaalt en gezien de native ervaring die je met de ATV4 krijgt kunnen ze ook betere kwaliteit van hun dienstverlening garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dancing_Animal schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:41:
[...]

Dit zou net zo goed een antwoord kunnen zijn van iemand die het niet weet en denkt : o een App store, daar zitten wij ook op.
Ja precies. Zo lees ik het ook.

Hij zegt bijna letterlijk dat zodra er een Appstore komt op de Apple TV (vrijdag dus) dat er dan een App beschikbaar is. We gaan het zien aanstaande vrijdag.

Ik kijk nu met een Smartcard in de Tv waar een HDD aan hangt maar zodra ik geforceerd zou worden naar een Horizon Box is dat voor mij het laatste zetje om in zijn geheel te stoppen met TV. De Apple TV met Go app zou dat nog iets kunnen opvangen.

Edit: Is de kwaliteit wel netjes HD binnen de iOS app? Dat zou namelijk wel een vereiste zijn voor een dergelijke app, niet dat we daar ook de brakke kwaliteit krijgen van uitzending gemist of RTL gemist.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 27-10-2015 23:18 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coptician schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:56:
[...]

De Apple TV 4 zal meer mogelijkheden hebben, betere ondersteuning hebben, en veel diepere integratie bieden met alles van Apple dan een Chromecast en zelfs de ATV3. Airplay is daar maar een begin van.
Airplay wint het naar mijn mening absoluut niet van apps met Chromecast ondersteuning.

Het is vooral irritant dat iOS geen onderscheid lijkt te maken welke bron via Airplay doorgestuurd moet worden. Bijvoorbeeld, je streamt iets uit Plex via Airplay naar je Apple Tv, als je dan Instagram opend (om maar iets te noemen) en daar zit toevallig een video in onderbreekt hij Plex en begint instagram te streamen. Heel irritant.
johoo schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:04:
Of beter nog, dat ze gaan fungeren als Ambilight :)

Dat zou voor mij wel een reden kunnen zijn om eens goed te investeren in Hue lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Donstil schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:14:
[...]

Ja precies. Zo lees ik het ook.

Hij zegt bijna letterlijk dat zodra er een Appstore komt op de Apple TV (vrijdag dus) dat er dan een App beschikbaar is. We gaan het zien aanstaande vrijdag.

Ik kijk nu met een Smartcard in de Tv waar een HDD aan hangt maar zodra ik geforceerd zou worden naar een Horizon Box is dat voor mij het laatste zetje om in zijn geheel te stoppen met TV. De Apple TV met Go app zou dat nog iets kunnen opvangen.

Edit: Is de kwaliteit wel netjes HD binnen de iOS app? Dat zou namelijk wel een vereiste zijn voor een dergelijke app, niet dat we daar ook de brakke kwaliteit krijgen van uitzending gemist of RTL gemist.
nieuws: Ziggo ondersteunt deze zomer 720p-beelden in Horizon-app
Ik moet zeggen dat het er op die kleine schermpjes erg goed uitziet. Overduidelijk geen full hd kwaliteit maar dat zijn veel programma's die worden uitgezonden ook nog steeds niet ;) Maar misschien is het uitgesmeerd over 65" een ander verhaal :+

Ik heb het Webcare team ook gevraagd naar de app, we zijn inmiddels een maand verder dus kijken wat voor antwoord daar uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45
Zou top zijn als ziggo de horizon app op de ATV4 toevoegd! Lost mijn casual tv probleem boven op, al gaat 5€ per maand een hele boel keer in 179€.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar zou de plex app (het afspelen van video's) beter werken op de ATV4 dan via de Samsung App op de smart tv ? (hier blijven sommige films hangen of spelen deze niet af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:14
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:39:
Misschien een domme vraag maar zou de plex app (het afspelen van video's) beter werken op de ATV4 dan via de Samsung App op de smart tv ? (hier blijven sommige films hangen of spelen deze niet af)
100%! Op de ATV3 via airplay gaat het ook best goed. Echter hoop ik wel dat de native app op de ATV4 alle bestandsformaten kan afspelen zonder dat er transcoding hoeft te worden toegepast. Dan hoef je ook geen pc meer aan te laten staan of een dikke nas te hebben. Dan hoef je ook geen pc meer aan te laten staan en kan je het af met een simpele nas. Ik wacht al die tijd al met een nas kopen omdat er geruchten gingen over deze nieuwe ATV4. Ik had ook een DIY nas kunnen bouwen, maar ik heb er geen zin en geen tijd meer voor. Ik wil voor m'n geld en de tijd die ik overheb door m'n werk geen hoofdpijn meer hebben. Het moet gewoon out of the box goed werken en daarom dus vaak Apple als keus.

[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 28-10-2015 09:21 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb je voor Plex altijd een server nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:12:
Volgens mij heb je voor Plex altijd een server nodig?
Ik heb het inderdaad een beetje verkeerd geformuleerd. Ik bedoel dat je dan geen pc meer aan hoeft te hebben en het gewoon af kan met een simpele nas zonder dikke cpu voor de transcoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een synology nas 214play, maar gebruik de plex app op mijn Samsung smart tv en deze blijft soms hangen tijdens het afspelen of speelt sommige films niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Donstil schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:27:
[...]

Airplay wint het naar mijn mening absoluut niet van apps met Chromecast ondersteuning.

Het is vooral irritant dat iOS geen onderscheid lijkt te maken welke bron via Airplay doorgestuurd moet worden. Bijvoorbeeld, je streamt iets uit Plex via Airplay naar je Apple Tv, als je dan Instagram opend (om maar iets te noemen) en daar zit toevallig een video in onderbreekt hij Plex en begint instagram te streamen. Heel irritant.
Daarom vind ik de oplossing van Synology zo fijn, die streamt direct van de DiskStation naar de AppleTV, zonder tussenkomst van een iPhone/Mac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
fsfikke schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:53:
[...]

Daarom vind ik de oplossing van Synology zo fijn, die streamt direct van de DiskStation naar de AppleTV, zonder tussenkomst van een iPhone/Mac :)
Werkt dit ook goed met dikke bluray bestanden zonder transcoding? Dus op een simpele nas van Syno, bijv. de 215j?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb een Mac Mini aan mijn versterker voor alles in de woonkamer, fungeert als download tank en Plex server. Daarop kijk ik dus ook de meeste content, geen gedonder met streamen enz, native blijft toch het beste werken naar mijn mening.

Voor de slaapkamer heb ik nu een ChromeCast2, werkt ook prima maar je moet toch steeds je telefoon als remote gebruiken. Opzich niet vervelend als je iets aan wil zetten maar als je even snel iets op pauze wil zetten toch irritant (iPhone openen> App openen > verbinding maken > pauze). Daar wil ik dus een Apple TV 4 voor zodra er native Plex support is.
Redondo1982 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:58:
[...]

Werkt dit ook goed met dikke bluray bestanden zonder transcoding? Dus op een simpele nas van Syno, bijv. de 215j?
Dikke bluray bestanden? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Welke oplossing bedoel je dan precies?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Redondo1982 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:58:
[...]

Blu-ray bestanden worden sowieso niet ondersteund door Plex, daar houdt het al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
DaMarcus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:13:
[...]

Blu-ray bestanden worden sowieso niet ondersteund door Plex, daar houdt het al op.
Dat klopt, maar de bestanden met de minste compressieverlies? Worden die wel zonder problemen afgespeeld? Oftewel, zitten er limieten vast aan de DS app? En vindt er transcoding plaats en zoja, op de client of op de nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Orion84 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:13:
[...]

Welke oplossing bedoel je dan precies?
DS Video (http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=219&t=65869)

En ja ik kan daarmee ook 1080p films van 30GB zonder moeite naar m'n Apple TV streamen, zonder een speciale Play-DiskStation heb met hardwarematige transcoding (DS214, ik heb sinds kort een DS416, daarmee zal ik het vanavond nog even proberen)

[ Voor 35% gewijzigd door fsfikke op 28-10-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
"Koopt Apple tv"
Heee buurman, jij had ziggo toch? >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:25:
[...]

Dat klopt, maar de bestanden met de minste compressieverlies? Worden die wel zonder problemen afgespeeld? Oftewel, zitten er limieten vast aan de DS app? En vindt er transcoding plaats en zoja, op de client of op de nas?
Transcoding gebeurd op de Nas. Daarvoor heeft Synology wel mooie producten hoor, alleen die zijn duurder dan de 215j welke daar niet toe instaat is.

Sowieso moet je jezelf afvragen of je dat wel moet willen met "bestanden met de minste compressieverlies". Die Remux dingen (MKV's met de minste verlies) zijn iets van 30 GB ps, daar gaat een Nas toch best moeite mee krijgen verwacht ik want dat heeft mijn i5 soms al (Vooral met spoelen gaat DTS-HD vaak offSync met dergelijke bestanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

Redondo1982 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:25:
[...]

Beetje offtopic, en verwijs je voor meer informatie door naar naar bijv
Quakie in "[Synology] Nieuws en discussie"
En zo zijn er nog een 2 andere hot topic over Synology's, links vind je in bovenstaande topic.

maar in het kort.. je hebt DS Video/Video Station en werkt min of meer hetzelfde als Plex.
Enige verschil is dat het alleen van Synology is en dat het meer ondersteund zoals met sommige modellen hardwarematige transcoding.. zodat je cpu niet belast wordt.

In alle gevallen doet je NAS het werk.. Ik heb zelf een zware synology en die doet gewoon 1080P on the fly (officieel tot 720P)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:34
CRXDelSol schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:18:
[...]

Bij mij in ieder geval niet. Meermaals geprobeerd de taal op Engels te zetten, maar Siri blijft 'greyed-out'.

[...]
En iets met localisation werkt ook niet? Ik vraag me af hoe Apple dan op afstand Siri ooit aan wil zetten? Software update oid? Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:02
Hoop dat Kodi op atv4 gaat komen.
Ideaal icm Nas vind ik: geen fratsen, gewoon lijstweergave, selecteren en gaan :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Quakie schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:46:
[...]

Beetje offtopic, en verwijs je voor meer informatie door naar naar bijv
Quakie in "[Synology] Nieuws en discussie"
En zo zijn er nog een 2 andere hot topic over Synology's, links vind je in bovenstaande topic.

maar in het kort.. je hebt DS Video/Video Station en werkt min of meer hetzelfde als Plex.
Enige verschil is dat het alleen van Synology is en dat het meer ondersteund zoals met sommige modellen hardwarematige transcoding.. zodat je cpu niet belast wordt.

In alle gevallen doet je NAS het werk.. Ik heb zelf een zware synology en die doet gewoon 1080P on the fly (officieel tot 720P)
Zonder dit naar een Synology topic te laten overvloeien :) Hoe selecteer je dan de nas op je Apple TV.
Voor mij is de Apple TV nieuw terrein. Op de oudere versies kon je toch geen DS Video opzetten?

EDIT Of kan dat alleen met Airplay via je Iphone of Ipad? (ik zie dat het antwoord al gegeven was)

[ Voor 4% gewijzigd door johoo op 28-10-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

johoo schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:29:
[...]

Zonder dit naar een Synology topic te laten overvloeien :) Hoe selecteer je dan de nas op je Apple TV.
Voor mij is de Apple TV nieuw terrein. Op de oudere versies kon je toch geen DS Video opzetten?
Dat is inderdaad het verschil, op de nieuwe Apple TV zal ook een DS Video app komen, voorheen moest je via de app op je iphone, of via je browser op de mac een video selecteren. Daarna streamt de NAS de video naar je Apple TV en kan je via de Apple remote pauzeren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

Mijn Apple TV 4 64 Gb is ook besteld.

De native Plex app is een van de grootste redenen voor aanschaf, hoewel airplay icm de apple tv3 nu ook wel goed werkt.

Ben ook benieuwd of zenders zoals RTL gaan nadenken over een app waarin je bijvoorbeeld interactief mee kunt doen. Zoals nu met de RTLXL app die dan via de microfoon luistert welk programma je kijkt zodat je mee kunt doen. Ik zie hier zeker mogelijkheden voor verdere interactieve TV ontstaan, doordat communicatie met de gebruiker zo eenvoudig is. Ook de seizoensafsluiting van de eredivisie met een eigen schakel scherm zoals gedemonstreerd tijdens de presentatie lijkt me geweldig.

Ten slotte kunnen Quiz spelletjes zoals vroeger Buzz het goed doen. 60 seconds wordt nu op de Iphone al regelmatig gespeeld met een aantal vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Infuse komt ook met een app.
Werkt wel goed op iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

johoo schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:29:
[...]

Met een extern apparaat zoals een webbrowser, ipad, iphone, etc.

ipv device selecteer je de apple tv..

(ik zelf heb bijv een wat oudere Samsung SMART TV en die staat er dan ook tussen)

Hopelijk gaat er een DS Video app komen op de apple TV 4. Dan pas denk ik na over een apple TV 4.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
2be schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:33:
Ben ook benieuwd of zenders zoals RTL gaan nadenken over een app waarin je bijvoorbeeld interactief mee kunt doen. Zoals nu met de RTLXL app die dan via de microfoon luistert welk programma je kijkt zodat je mee kunt doen. Ik zie hier zeker mogelijkheden voor verdere interactieve TV ontstaan, doordat communicatie met de gebruiker zo eenvoudig is. Ook de seizoensafsluiting van de eredivisie met een eigen schakel scherm zoals gedemonstreerd tijdens de presentatie lijkt me geweldig.
Ik vind RTL XL wel een heel slecht voorbeeld. Qua privacy zou ik echt nooit toestaan dat iemand meeluisterd tijdens het kijken. RTL XL heeft nu Chromecast support, maar je moet een abonnement hebben om het te kunnen gebruiken. Snap daar niets van. Als je perse reclame wilt tonen, hoe moeilijk kan het zijn dit in de stream te embedden.

Ik snap zowiezo niets van de omroepen hier. 360p op Uitzending Gemist voor programma's die met belasting geld zijn betaald. SBS die geen Airplay in z'n Kijk app toestaat en je dan maar screen mirroring moet gebruiken (met vreselijke framerate hiccups).

Nieuwe AppleTV gaat dat niet veranderen ben ik bang...

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

loekf2 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:44:
[...]

Ik vind RTL XL wel een heel slecht voorbeeld. Qua privacy zou ik echt nooit toestaan dat iemand meeluisterd tijdens het kijken. RTL XL heeft nu Chromecast support, maar je moet een abonnement hebben om het te kunnen gebruiken. Snap daar niets van. Als je perse reclame wilt tonen, hoe moeilijk kan het zijn dit in de stream te embedden.

Ik snap zowiezo niets van de omroepen hier. 360p op Uitzending Gemist voor programma's die met belasting geld zijn betaald. SBS die geen Airplay in z'n Kijk app toestaat en je dan maar screen mirroring moet gebruiken (met vreselijke framerate hiccups).

Ik bedoel ook niet dat de Apple TV moet meeluisteren. Juist als men via de AppleTV kijkt weet je dat je deze mensen tijdens de live uitzending interactief kunt laten meedoen.

Commerciële partijen kunnen hun aanbod nu veel eenvoudiger zonder tussenkomst van andere partijen aan de gebruiker aanbieden en dit aanbod verrijken met interactieve data zoals bij de presentatie met de honkbal uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

fsfikke schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:36:
[...]

DS Video (http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=219&t=65869)

En ja ik kan daarmee ook 1080p films van 30GB zonder moeite naar m'n Apple TV streamen, zonder een speciale Play-DiskStation heb met hardwarematige transcoding (DS214, ik heb sinds kort een DS416, daarmee zal ik het vanavond nog even proberen)
Ah, cool, ik gebruik meestal DS File op mijn iPhone/iPad in combinatie met AirPlay. Dat werkt ook prima, maar volgens mij kan je dan niet ondertussen wat anders gaan doen op je iDevice. DS Video ook maar eens uitproberen. Nadeel is dan wel weer dat je videobestand in de videolibrary moet staan, terwijl ik met DS File vanaf eender welke locatie op de NAS videobestanden kan openen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loekf2 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:44:
[...]

Daarom kijk ik RTL Gemist dingen altijd terug via het RTL Gemist kanaal binnen plex.
Geen reclame en gewoon ondersteuning voor de Chromecast en Airplay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:05:
[...]

Daarom kijk ik RTL Gemist dingen altijd terug via het RTL Gemist kanaal binnen plex.
Geen reclame en gewoon ondersteuning voor de Chromecast en Airplay :)
Je vergat de link met de how-to te posten :P _/-\o_ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 04-09 23:17
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:24:
Ik heb een synology nas 214play, maar gebruik de plex app op mijn Samsung smart tv en deze blijft soms hangen tijdens het afspelen of speelt sommige films niet.
Ik heb dezelfde setup. Bij mij speelt hij eigenlijk wel altijd alle films af, maar hapert de ondertiteling regelmatig. Heel irritant.

Ik heb nu Plexconnect opgezet via de Apple TV 3 en daar draait ie als een trein.

Het probleem zit hem m.i. in de plex client voor de Samsung tv. Dat is overigens geen officiele client, maar een hobby project van een programmeur heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
stormfly schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:26:
[...]

Je vergat de link met de how-to te posten :P _/-\o_ ?
+1

Moet je toch even uitleggen... Plex server op iMac ? Dan Plex client app op iPad/iPhone ? Hoe krijg je RTL XL channel op Plex server ? Automatisch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
Ik gebruik op dit moment ook een Mac-Mini als downloadbak, Plex Server en Plex Media Speler, maar heb toch regelmatig dat of HDMI shake weg is of er weer eens een melding verschijnt op de voorgrond, waardoor ik de Mac Mini opnieuw moet opstarten of de laptop moet openen om het beeld over te nemen.

Zit er dus sterk over te denken om een Apple TV 4 aan te schaffen en deze dienst te laten doen als Plex Media Speler (zodra de app er is).

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M@cer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:13:
Ik gebruik op dit moment ook een Mac-Mini als downloadbak, Plex Server en Plex Media Speler, maar heb toch regelmatig dat of HDMI shake weg is of er weer eens een melding verschijnt op de voorgrond, waardoor ik de Mac Mini opnieuw moet opstarten of de laptop moet openen om het beeld over te nemen.

Zit er dus sterk over te denken om een Apple TV 4 aan te schaffen en deze dienst te laten doen als Plex Media Speler (zodra de app er is).
HDMI Shake problemen heb ik niet maar iets op de voorgrond is irritant ja.
Ik heb daarom een Apple Wireless keyboard en Trackpad bij de tv. Navigeerde eerst door Plex met de remote maar dit bleek toch handiger.
loekf2 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:05:
[...]

+1

Moet je toch even uitleggen... Plex server op iMac ? Dan Plex client app op iPad/iPhone ? Hoe krijg je RTL XL channel op Plex server ? Automatisch ?
Haha oke korte variant (want ik op het werk)

1. Je pakt een machine waar Plex op kan (Nas, Mac, pc met windows of linux).
2. Installeert daar de Plex Server op.
3. onder "kanalen" op je plex server (ip machine:32400/web bv) druk je rechts boven op "installeer kanalen"
4. Kies More > All available
5. Zoek je daar RTL Gemist en installeer je die.
6. Op een Plex Media Theatre (dus de App op je Mac/pc of de app voor iOS/Android) ga je ook naar kanalen enz enz.

Succes :)
Edit: Het is trouwens wel vaak alleen de laatste aflevering, omdat de rest achter een paywall zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 28-10-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvid1968
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 18:48
net even zitten gamen met die steel series nimbus. Moet zeggen valt me niet tegen. Heb ook een ps4, Maar deze controller is niet veel mis mee. Toch wel lekker een controller op ipad. Gamed wel lekkerder zo. Nu de appletv 4 nog binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
loekf2 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:09:
[...]

Mijne komt morgen al. Doorlooptijd is dus 3 dagen van bestellen naar leveren (maandag besteld). Zo te horen is deze controller niet zo lomp als bv. de Nvidia Shield ATV of FireTV controller.

ATV4 nog steeds in processing. Hopelijk vrijdag dan maar....
De mijne is vandaag ook binnen gekomen, dus inderdaad de 3/4 dagen die apple aangeeft kloppen niet.
Nu maar hopen dat de aTV4 morgen op verzonden komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Vanuit welke locatie/land worden producten( bijv nimbus controller) uit de Nederlandse apple store normaal gesproken verstuurd?

Apple watch uit Duitse Apple store kwam in het voorjaar uit Oost Europa

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
PeterPanda schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:03:
Vanuit welke locatie/land worden producten( bijv nimbus controller) uit de Nederlandse apple store normaal gesproken verstuurd?

Apple watch uit Duitse Apple store kwam in het voorjaar uit Oost Europa
M'n Apple Magic "X" (X= muis, keyboard, trackpad) spul kwamen allemaal uit Waalwijk. De Nimbus zo te zien ook.

Dan is het met UPS naar Tilburg => Apeldoorn (voor regio Arnhem/Gelderland) => afleveradres

AppleTV is mij een raadsel, omdat je die NIET bij het bestellen naar een afleverpunt kunt laten sturen. Zou me niets verbazen dat ie ergens uit het buitenland komt, ook met UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Vandaag in mijn pauze even de store in Den Haag aangedaan. De verkoper kon mij nog geen duidelijkheid geven. Hij kwam niet verder dan dat je momenteel alleen online kan bestellen (duhh :p) Maar ja dan kan je niet voor afhalen kiezen. Vrijdag waag ik de volgende poging tenzij iemand mij al voor is met goed nieuws.

Edit: geen speld tussen te krijgen http://www.iculture.nl/ap...ag-30-oktober-in-winkels/

[ Voor 14% gewijzigd door swv op 28-10-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
austin_77 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 06:51:
[...]

Herkenbaar! Ik heb hetzelfde. Alleen start ik apple tv vanuit algemeen menu opnieuw op en daarna werkt het weer.
He dit werkt hier ook! Daar ben ik content mee, want dat scheelt een wachtwoord opnieuw invoeren (met die smalle ab ;)).

Dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
De leverdatum bij het online bestellen staat nu op 3-5 november, zal dit dan ook echt zijn of zullen ze hem alsnog vrijdag leveren?

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Toch maar voor een tweede Chrome Cast gegaan. Wel een erg dure netflix streamer die apple TV. Zie me zelf er eigenlijk niet op gamen oid... Ziet er wel fancy uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: orderstatus
Verzending wordt voorbereid
:) Dan toch hopelijk vrijdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:47
Bij mij dezelfde status nu, maar waar ik nog meer benieuwd naar ben, is wanneer de appstore online is voor apple tv :)

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Wouter lucassen schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:14:
Toch maar voor een tweede Chrome Cast gegaan. Wel een erg dure netflix streamer die apple TV. Zie me zelf er eigenlijk niet op gamen oid... Ziet er wel fancy uit :(
Als Netflix streamer moet je 'm ook niet nemen. Maar meer voor de mogelijkheden die het apparaat kan hebben als de App Store eenmaal doet wat het moet doen. Net als dat de eerste iPhone destijds begon zonder App Store, had je slechts 6 (stock-)apps, en dat was de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Impstoker schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:11:
Ik dus ook!
Lees zo veel verschillende verhalen. De meeste reviews zeggen dat het zonder probleem kan, maar de reacties hier in het topic en elders doen mij twijfelen :X
Zonder Siri heeft het apparaatje toch echt wel een mindere coolheids-factor.

Maandag of dinsdag komt die van mij binnen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:51
Ik ben al tevreden als naast Netflix en Youtube (dat er niet meer is op de ATV2, en Airplay via de app op iPhone werkt erg slecht) een Plex- en Spotify-app komen. Als globaal zoeken ook een beetje goed werkt ben ik helemaal gelukkig :)

Bij mij wordt de verzending ook voorbereid, dus met een beetje geluk heb ik 'm morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ben ook erg benieuwd wat de tv Plex app gaat doen. Die op een Samsung TV werkt best heel gaaf, maar wat 'traag'. Hoop dat hij snel in de App Store komt te staan wanneer die online is. Lees nog weinig over de progressie van de app op de blog van Plex.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Nu online
Neejoh schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:03:
Ben ook erg benieuwd wat de tv Plex app gaat doen. Die op een Samsung TV werkt best heel gaaf, maar wat 'traag'. Hoop dat hij snel in de App Store komt te staan wanneer die online is. Lees nog weinig over de progressie van de app op de blog van Plex.tv
Lees hier maar (moet je wel een Plex account en PlexPass hebben):
https://forums.plex.tv/di...apple-tv-app-store#latest

De app is 2 keer al afgekeurd om "Kleine" dingetjes. Hij is al voor de 3e keer gesubmit en Elan heeft zelfs een screenshot "gelekt" haha. Maar veel progressie in ieder geval en de app is "free for everyone, no PlexPass required"

EDIT: voor degene die niet op het Plex forum kunnen komen, hierbij de "gelekte screenshot":
Afbeeldingslocatie: https://15254b2dcaab7f5478ab-24461f391e20b7336331d5789078af53.ssl.cf1.rackcdn.com/plex.vanillacommunity.com/editor/fi/uwwdd90dly7j.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Bas Post op 29-10-2015 08:11 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Ik heb wel een Plex account maar ik kan niet bij de link die je geeft. Permission Denied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Als ze gaan klooien met Plex pass houdt het bij mij al op. Ik ga voor Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Plexpass is dus niet vereist staat er toch?

Dat is alleen om toegang te krijgen tot het deel van het forum waarop er nu al meer informatie te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Aangezien ze PlexPass op elke device behalve de telefoon en tablet vereisen, denk ik dat het hier niet anders zal zijn. Ik zeg dan ook; 'als'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Mensen Apple released nieuwe producten bijna altijd op vrijdag (had ook ik kunnen weten, maar je blijft toch hopen). Heb je op tijd online besteld, dan ontvang je hem ook gewoon op vrijdag. Is jouw order afgelopen nacht versprongen naar 'verzending wordt voorbereid', dan zal die komende nacht naar 'verzonden' overgaan. Resultaten uit het verleden bieden dit keer wel garanties voor de toekomst :)

Ik zie net trouwens dit bericht voorbij komen ter bevestiging http://www.macrumors.com/...ple-tv-4-orders-shipping/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ik hoop dat voor die tijd nog wel de final van tvOS gelaunched wordt. Ik heb sinds ik de developer editie heb nog geen App Store, en begin toch wel erg nieuwsgierig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

CRXDelSol schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:19:
Ik hoop dat voor die tijd nog wel de final van tvOS gelaunched wordt. Ik heb sinds ik de developer editie heb nog geen App Store, en begin toch wel erg nieuwsgierig te worden.
Volgens mij is de GM gewoon final, dat is meestal zo. Ik heb het vermoeden dat Apple de Store kan "pushen", dus dat ze ergens een switch omzetten en hij dan komt.

Dat deden ze met Testflight ook, want die was ook niet meteen na een bepaalde beta beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
sww89 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:10:
Mensen Apple released nieuwe producten bijna altijd op vrijdag (had ook ik kunnen weten, maar je blijft toch hopen). Heb je op tijd online besteld, dan ontvang je hem ook gewoon op vrijdag. Is jouw order afgelopen nacht versprongen naar 'verzending wordt voorbereid', dan zal die komende nacht naar 'verzonden' overgaan. Resultaten uit het verleden bieden dit keer wel garanties voor de toekomst :)

Ik zie net trouwens dit bericht voorbij komen ter bevestiging http://www.macrumors.com/...ple-tv-4-orders-shipping/
Zou mooi zijn! Bij mij is hij ook naar "verzending wordt voorbereid" gegaan. :)

Gisteravond nog maar Apple TV 3rd-gen voor €50 verkocht. Mac Mini (model 1980, bij was van) was twee weken geleden al verkocht. Laat die Apple TV dus maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
XiN-eViL schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:25:
[...]

Volgens mij is de GM gewoon final, dat is meestal zo. Ik heb het vermoeden dat Apple de Store kan "pushen", dus dat ze ergens een switch omzetten en hij dan komt.

Dat deden ze met Testflight ook, want die was ook niet meteen na een bepaalde beta beschikbaar.
Nu je het zegt. Daar heb ik niet eens aan gedacht. Denk aan de WWDC kanalen op de ATV 3, rond juni verscheen vanzelf het kanaal voor de livestream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Nu online
Weer een nieuwe update voor Plex Media Server (Alleen voor PlexPass members):

Plex Media Server 0.9.12.18 is now available for Plex Pass members.
FIXES
- Impove remote control reliability in certain cases.
- Improved audio codec handling for an unreleased app for an unreleased fruit-themed device.

Ze zijn er volop mee bezig! Dit is de tweede update binnen een dag voor een "unreleased fruit-themed device"

De Plex for Apple TV app zal voor iedereen beschikbaar zijn, dus nogmaals ook voor NIET PlexPass members

[ Voor 11% gewijzigd door Bas Post op 29-10-2015 10:00 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:52:
Aangezien ze PlexPass op elke device behalve de telefoon en tablet vereisen, denk ik dat het hier niet anders zal zijn. Ik zeg dan ook; 'als'.
Ik mag het hopen.
Heb nu alles op Plex (Server op mac, theater op mac, gekochte App op iOS,) en werkt prima maar aan de plexpass ga ik niet. Dan ga ik ook maar over op Kodi.

Betaal met liefde geld voor goeie apps (en dat hoeft ook echt geen 1,99 te zijn) maar een verplicht abonnement zoals op de Xbox One daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:11:
[...]

Ik mag het hopen.
Heb nu alles op Plex (Server op mac, theater op mac, gekochte App op iOS,) en werkt prima maar aan de plexpass ga ik niet. Dan ga ik ook maar over op Kodi.

Betaal met liefde geld voor goeie apps (en dat hoeft ook echt geen 1,99 te zijn) maar een verplicht abonnement zoals op de Xbox One daar heb ik geen zin in.
Ik heb lang geleden ooit is eenmalig €75 voor LifeTime PlexPass betaald, tot heden never nooit spijt gehad! Heb sinds dien alle functies tot mijn beschikking.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bas Post schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:21:
[...]

Ik heb lang geleden ooit is eenmalig €75 voor LifeTime PlexPass betaald, tot heden never nooit spijt gehad! Heb sinds dien alle functies tot mijn beschikking.
Ja dat was toen een mogelijkheid idd alleen ik gebruik niets van de functies (Behalve dan de Xbox One app die er toen nog niet was) dus heb dat toen niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Bas Post schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:21:
[...]

Die prijs moeten ze terugbrengen in een actie (halloween ofzo), daar schreeuwen heel wat Plex liefhebbers om. Echter Plex houdt stug vol met het dubbele op dit moment. Dit kan ze wel klanten gaan kosten op de lange termijn.

Wel goed om te horen dat Plex Pass niet nodig zal zijn voor de ATV4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:11:
[...]

Ik mag het hopen.

Op het moment gebruik ik sowieso al Kodi. Maar als Plex wel een hele gave app neer zet, wil ik die misschien gewoon gebruiken op de ATV, en Kodi op de slaapkamer.
Heb Kodi en PlexMediaServer nu toch al tegelijk draaien op mijn server die volledig in sync zijn samen. (Plex gebruik ik op dit moment voor mobiel en via de website kijken, en Kodi voor op alle Raspberry Pi's in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kan je met Plex ook gewoon een lijstweergave, zoals in Windows verkenner (en Kodi) krijgen ondertussen?
Dat vond ik irritant met de Samsung TV app: al die suffe plaatjes en verhaaltjes die erbij gezocht worden. Ik wéét wat ik gedownload heb, heb geen behoefte aan mooie plaatjes, wil gewoon een lijst van m'n folder met 300 eps van willekeurige series door elkaar, geen plaatjes, geen vage automatische sorteringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:07:
Kan je met Plex ook gewoon een lijstweergave, zoals in Windows verkenner (en Kodi) krijgen ondertussen?
Dat vond ik irritant met de Samsung TV app: al die suffe plaatjes en verhaaltjes die erbij gezocht worden. Ik wéét wat ik gedownload heb, heb geen behoefte aan mooie plaatjes, wil gewoon een lijst van m'n folder met 300 eps van willekeurige series door elkaar, geen plaatjes, geen vage automatische sorteringen...
Je kan Plex laten fungeren als DNLA sever maar dan is wel een beetje het nut van Plex eraf natuurlijk.
Plex is juist een catalogus van je lokale media, wat onthoud waar je gebleven bent, subs automatisch download, meta informatie opzoekt enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Geen DLNA: wil gewoon direct browsen naar een share op je Nas, ala Kodi.
Enige dat ie hoeft te doen is onthouden waar ik ben gebleven en welke ik gezien heb.
Precies zoals Kodi dat doet eigenlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Zending in voorbereiding...alleen jammer dat er morgen niemand thuis is namelijk.

Edit: Heb eventjes gebeld met Apple ze verwachten dat ze morgen worden geleverd aan de klanten. Heb mijn adres maar meteen aangepast naar die van mijn werk. In het weekend leveren ze niet dan zou het dus pas weer maandag zijn. Kan ik mijn werk adres er dus gewoon in laten want maandag ben ik gewoon weer op kantoor :P

[ Voor 67% gewijzigd door Recon24 op 29-10-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_78
Status: Verzonden!!
Gelukkig werk ik morgen vanuit thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark_78 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:36: