Add me op Stadia: Gloogle
Nederlands is makkelijker als je denkt.
In iTunes is Home Sharing nooit weggeweest, in iOS wel (in 8.4 eruit, in 9.0 weer terug).bonzz.netninja schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:18:
Aangezien homesharing nou net weer, na een korte absentie, terug is in Itunes (als ik het goed begreep iig) lijkt me dat ze dit blijven ondersteunen
Maar ik mis wat info... ik heb geen berichten gevonden of de hardware van Apple TV 4 in alle landen ook gelijk zijn. Is dat ook zo?
Ik begrijp heel goed dat nederlandse versie van Siri NOG NIET beschikbaar is.
Ik gebruik nooit Nederlandse taal op apparaten. Als ik Apple TV in nederland koop en ik zal de taal van Apple TV naar Engels (UK) zetten, krijg ik zeker Siri.
Als het niet lukt, dan moet je land regio naar United Kingdom veranderen. Dat is waarschijnlijk niet nodig denk ik, anders werkt Siri van iPad Air 2 ook niet
[ Voor 3% gewijzigd door Dark Angel 58 op 22-10-2015 16:24 ]
Kans bestaat dat het alleen werkt met een US account (of land waar Siri officieel bij lancering werkt)Dark Angel 58 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:21:
Ik heb hier gelezen dat de hardware van Apple TV Remote in alle landen gelijk zijn, dus microfoon voor Siri wordt voor niet-engels landen niet weggehaald.
Maar ik mis wat info... ik heb geen berichten gevonden of de hardware van Apple TV 4 in alle landen ook gelijk zijn. Is dat ook zo?
Ik gebruik nooit Nederlandse taal op apparaten. Als ik Apple TV in nederland koop en ik zal de taal van Apple TV naar Engels (UK) zetten, krijg ik zeker Siri.
Als het niet lukt, dan moet je land regio naar United Kingdom veranderen. Dat is waarschijnlijk niet nodig denk ik, anders werkt Siri van iPad Air 2 ook niet
Je moet dus EN de taal EN het land veranderen. Je krijgt dan ook (bijv.) US content van iTunes e.d., maar het kan opzich wel.absrnd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:02:
[...]
Kans bestaat dat het alleen werkt met een US account (of land waar Siri officieel bij lancering werkt)
Siri praat dan dus ook Engels.
Ik vraag me af waarom je dit zou willen, tenzij de Nederlandse Netflix app e.d. wel zouden werken via Siri als je dit veranderd. Dat weet ik niet, want die apps zijn er natuurlijk nog niet.
Voor de built-in apps voegt het volgens mij weinig toe dat je hem op US zou zetten, want je hebt dan niks aan de content.
De hardware is wereldwijd volledig identiek. Alleen zit er dus voor Siri tijdelijk een regio lock op. Net zoals de dev kits die ik en een aantal andere tweakers hebben zijn ook identiek aan de reguliere Apple TV. Behalve het doosje en de USB-C kabel. (Het is een zwarte standaard USB-C kabel, die bij de reguliere Apple TV niet erbij zit. Omdat de 'gewone' gebruiker daar niks aan heeft i.c.m. de Apple TV 4)Dark Angel 58 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:21:
Ik heb hier gelezen dat de hardware van Apple TV Remote in alle landen gelijk zijn, dus microfoon voor Siri wordt voor niet-engels landen niet weggehaald.
Dus je kan niet simpelweg de taal op Engels zetten en op die manier gebruik maken van Siri? Je moet je land ook op de VS/VK zetten? Dat is irritant...CRXDelSol schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:04:
[...]
De hardware is wereldwijd volledig identiek. Alleen zit er dus voor Siri tijdelijk een regio lock op. Net zoals de dev kits die ik en een aantal andere tweakers hebben zijn ook identiek aan de reguliere Apple TV. Behalve het doosje en de USB-C kabel. (Het is een zwarte standaard USB-C kabel, die bij de reguliere Apple TV niet erbij zit. Omdat de 'gewone' gebruiker daar niks aan heeft i.c.m. de Apple TV 4)
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Hoe dat gaat heb ik geen idee van, ik gebruik 'm nu een maand gewoon in het Nederlands. Ik zie vanzelf wel wanneer Siri in het Nederlands verschijnt op de ATV.coptician schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:07:
[...]
Dus je kan niet simpelweg de taal op Engels zetten en op die manier gebruik maken van Siri? Je moet je land ook op de VS/VK zetten? Dat is irritant...
Zou je het als je tijd over hebt kunnen proberen om alleen de taal in te stellen op Engels en te kijken of siri dan werkt?CRXDelSol schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:08:
[...]
Hoe dat gaat heb ik geen idee van, ik gebruik 'm nu een maand gewoon in het Nederlands. Ik zie vanzelf wel wanneer Siri in het Nederlands verschijnt op de ATV.
Alvast bedankt!
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Ik weet wel dat ik die oorspronkelijk met installatie al op Engels had, maar toen was Siri 'greyed-out' dus wellicht moet je dan ook de Apple ID instellen op engelse regio?coptician schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:19:
[...]
Zou je het als je tijd over hebt kunnen proberen om alleen de taal in te stellen op Engels en te kijken of siri dan werkt?
Alvast bedankt!
Waarschijnlijk net zoals in iTunes, op het moment dat je, je account gegevens invult, (US account) zal deze aangeven dat het account voor de US store is, en stelt zich als zodanig in, waardoor ook Siri beschikbaar wordt.CRXDelSol schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:08:
[...]
Hoe dat gaat heb ik geen idee van, ik gebruik 'm nu een maand gewoon in het Nederlands. Ik zie vanzelf wel wanneer Siri in het Nederlands verschijnt op de ATV.
Ook nu op mijn ATV3 kan ik via de US store films kopen en kijken, net zoals in iTunes.
Ook kan je probleemloos switchen tussen US en Ned account, en apps van beide accounts op mijn iPhone/iPad installeren.
en ik hoop dat met de ATV4 net zo gaat
Vrijwel altijd als ik de remote app op mijn iphone wil gebruiken om de apple tv mee te bedienen, moet ik thuisindeling op de apple tv uitschakelen en weer inschakelen om de apple tv op de iphone app zichtbaar te krijgen. Daarvoor stond alles dus juist ingesteld, puur een kwestie van opnieuw aanmelden op de apple tv.
Al veel zitten kloten, maar vind geen oplossing.
Herkenbaar! Ik heb hetzelfde. Alleen start ik apple tv vanuit algemeen menu opnieuw op en daarna werkt het weer.Tommy The Cat schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:25:
Is iemand bekend met het volgende?
Vrijwel altijd als ik de remote app op mijn iphone wil gebruiken om de apple tv mee te bedienen, moet ik thuisindeling op de apple tv uitschakelen en weer inschakelen om de apple tv op de iphone app zichtbaar te krijgen. Daarvoor stond alles dus juist ingesteld, puur een kwestie van opnieuw aanmelden op de apple tv.
Al veel zitten kloten, maar vind geen oplossing.
Verwijderd
Ook in Nederland? Of eerst Duitsland, US, UK etc..Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:56:
Nu is bekend dat de nieuwe Apple TV morgen in de verkoop gaat, maar hoe laat is dit ongeveer op de webshop van apple?
Mijn naam is niet Peter!
Verwijderd
Volgens de Keynote wel. In meer dan 80 landen. YouTube: Apple Keynote Event 9 September 2015 HD Dus ik weet zo vrijwel zeker dat Nederland daar ook bij zit.PeterPanda schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:27:
[...]
Ook in Nederland? Of eerst Duitsland, US, UK etc..
Maar om mijn eigen vraag te beantwoorden, ik vermoed zo rond 7 uur s'avonds. Want dan update Apple hun webshop meestal.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2015 20:40 ]
Met iOS 8 speelde ik video af van mijn iPhone op de Apple tv via safari. Bij lange filmpjes lockte de iPhone vanzelf, wat logisch is. Het filmpje bleef echt wel spelen op de Apple tv.
Met iOS 9 werkt dit niet meer zo. Zodra de iPhone vanzelf lockt stopt ook het afspelen van de video.
Iemand toevallig een oplossing hiervoor?
Dan moet je dit ff in het iOS 9 topic vragen. Voor Apple TV en tvOS is dit off-topic. (Het is een probleem die je specifiek ervaart in iOS 0 op de iPhone, en niet gerelateerd aan de Apple TV.ronwiel schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:54:
Meer mensen last van het volgende?
Met iOS 8 speelde ik video af van mijn iPhone op de Apple tv via safari. Bij lange filmpjes lockte de iPhone vanzelf, wat logisch is. Het filmpje bleef echt wel spelen op de Apple tv.
Met iOS 9 werkt dit niet meer zo. Zodra de iPhone vanzelf lockt stopt ook het afspelen van de video.
Ja dit is een feature. Sterker nog als je de app waar vandaan je via Airplay streamt naar de AppleTV naar de achtergrond klikt, stopt de ATV er ook mee. Ik dacht altijd dat als je geen screen mirroring gebruikt, de AppleTV de URL overneemt.ronwiel schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:54:
Chromecast werkt wat betreft beter.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat is helemaal geen feature. Als ik Plex afspeel via Airplay kan ik ondertussen gewoon naar Safari, Mail en andere apps zonder de playback to onderbreken. Ook kan ik het scherm van m'n iPhone gewoon uitzetten en speelt hij door.loekf2 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:22:
[...]
Ja dit is een feature. Sterker nog als je de app waar vandaan je via Airplay streamt naar de AppleTV naar de achtergrond klikt, stopt de ATV er ook mee. Ik dacht altijd dat als je geen screen mirroring gebruikt, de AppleTV de URL overneemt.
Chromecast werkt wat betreft beter.
Heb ik ook wel eens gehad. Desbetreffende app even killen (vanuit apps-scherm) en opnieuw starten hielp bij mij.ronwiel schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:54:
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 26-10-2015 14:16 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Scherp. Ik was echt in de veronderstelling dat ik dat al gelezen had ergens. Nou ja, zodra support er is bestel ik er een. En kan mijn huidige HTPC ergens anders voor ingezet worden.DaMarcus schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:09:
Er staat nog niks op https://plex.tv/downloads, wat denk je zelf?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Hier ook besteld, gewoon bij de NL-store.fsfikke schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:16:
Zojuist een Apple TV besteldIn de online store hier in Duitsland voor €179. Verwachtte levering 30 oktober.
Plex heeft aangekondigd dat ze er aan werken maar heeft de app nog niet gelanceerdOMX2000 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:18:
[...]
Scherp. Ik was echt in de veronderstelling dat ik dat al gelezen had ergens. Nou ja, zodra support er is bestel ik er een. En kan mijn huidige HTPC ergens anders voor ingezet worden.
Ik wil 'm bestellen maar hij is 'uitverkocht' bij Coolblue. Nu kan ik de Apple TV ook bij Apple zelf bestellen, alleen heb ik een tegoedbon waarvan de waarde net zo hoogt ligt als de prijs van de Apple TV zelf.
* DaMarcus wachten moet
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
En tot slot wordt de Apple TV niet jaarlijks vernieuwd.
[ Voor 15% gewijzigd door Lekkerbek312 op 26-10-2015 14:43 ]
en of we inderdaad met een US account Siri aan de praat krijgen
Wat een onzin zeg, misschien als je stekeblind bent.Lekkerbek312 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:42:
Nu kopen. Heb weleens begrepen dat je verschil tussen 4K en Full HD niet eens ziet bij schermen kleiner dan 65 inch. Bovendien is er nauwelijks 4K content m.i.
Ook hier besteld, levering Oct 30 - Nov 3. Alleen vaag dat je dit ding nou niet weer kan ophalen in bv. een Coop supermarkt.
Dat wordt waarschijnlijk weer "een gevecht" met het geweldige UPS. Hopelijk kan ik via UPS My Choice het pakket alsnog naar een ophaalpunt doorsturen, zodra ik een T&T code heb.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Zolang er niet meer UHD content is zou ik er nooit een kopen. Op sommige full HD TVs is upscaling van bv. 640 x 360 content al slecht (bv. je favoriete US serie gedownscaled naar SD res, om de download klein te houden), moet er niet aan denken dat je dat op een 4K scherm mag bekijken.Lekkerbek312 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:42:
Nu kopen. Heb weleens begrepen dat je verschil tussen 4K en Full HD niet eens ziet bij schermen kleiner dan 65 inch. Bovendien is er nauwelijks 4K content m.i.
Bij de NLse omroepen wordt nog steeds mega-veel op SD geproduceerd. Blurry beeld op je 4K TV, tel uit je winst.
Andere kant de prijzen van 4K gaan hard omlaag....
Dat is bij SD -> HD natuurlijk een veel groter probleem dan bij HD -> 4K. SD is een veel te lage resolutie voor het formaat TV's dat we tegenwoordig gemiddeld in huis hebben staan. Full HD daarentegen is over het algemeen al gewoon toereikend of zelfs meer dan toereikend. Of je dat Full HD materiaal dan op een Full HD TV bekijkt of op een 4K TV, dat gaat geen noemenswaardig lelijker beeld geven.loekf2 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:17:
[...]
Zolang er niet meer UHD content is zou ik er nooit een kopen. Op sommige full HD TVs is upscaling van bv. 640 x 360 content al slecht (bv. je favoriete US serie gedownscaled naar SD res, om de download klein te houden), moet er niet aan denken dat je dat op een 4K scherm mag bekijken.
Bij de NLse omroepen wordt nog steeds mega-veel op SD geproduceerd. Blurry beeld op je 4K TV, tel uit je winst.
Andere kant de prijzen van 4K gaan hard omlaag....
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Vertel het maar eens aan bv. Talpa dat voor RTL4 live shows produceerd. Ik zie bij een programma als The Voice nog steeds SD in de studio en zowaar HD bij interviews. Ik erger me er dood aan. Komt voor een deel omdat omroepen te weinig live HD regie hebben staan, maar ook omdat HD duurder schijnt te zijn dan SD (decor bv).Orion84 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:25:
[...]
SD is een veel te lage resolutie voor het formaat TV's dat we tegenwoordig gemiddeld in huis hebben staan.
Gelukkig zijn NL series wel weer in HD tegenwoordig.
Jij kan dat onzin vinden, maar verschillende sites melden dat. Het gaat erom dat je tv kijkt op een normale afstand en of je dan de details nog kan onderscheiden. Met je snufferd bovenop de tv zitten is geen normale kijkbeleving. Daarnaast moeten alle omstandigheden gelijk zijn. Denk aan contrast, kleur, helderheid. Het kan ook zijn dat in je beleving meer detail ziet, maar dat kan ook komen door een betere afstelling.NotSoSteady schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:09:
[...]
Wat een onzin zeg, misschien als je stekeblind bent.
Overigens ga ik de discussie niet aan of het zinvol is om een 4k televisie kopen, bij geen prijsverschil zou ik dat ook doen, maar hij vroeg of het zinvol was om een jaar te wachten met het kopen van een Apple TV.
Verwijderd
Ze waren toch wat sneller. Heb zojuist de 64GB versie besteldVerwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:31:
[...]
Volgens de Keynote wel. In meer dan 80 landen. YouTube: Apple Keynote Event 9 September 2015 HD Dus ik weet zo vrijwel zeker dat Nederland daar ook bij zit.
Maar om mijn eigen vraag te beantwoorden, ik vermoed zo rond 7 uur s'avonds. Want dan update Apple hun webshop meestal.
Idem. Eerst eens afwachten of apps zoals Kodi en Plex de vrijheid krijgen om te doen wat ze nu ook al doen. Anders vervang ik mijn Kodi machine nog niet. Verder is het hopen op wat leuke games voor kleintjes.absrnd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:53:
Ik ga toch even de kat uit de boom kijken, omdat het veel te onduidelijk is, hoe en wat het gaat met de apps voor de ATV.
en of we inderdaad met een US account Siri aan de praat krijgen
http://www.xbmcfreak.nl/
Daarnaast ook de 'Nimbus Steelseries-controller' aan mijn bestelling toegevoegd. Gek genoeg is deze wel in de iOS apple store app te vinden maar krijg ik hem (nog) niet gevonden op de apple site zelf? De levertijd is gelijk aan die van de apple tv; 30 okt. - 3 Nov.
Nu hopen dat er ook snel een hoop leuke apps/games te vinden zullen zijn!
I don't have dreams, I have goals!!
Die mag er nu uit, want Wii U is eigenlijk leuk voor casual games met de vriendin. Maar nu dat men op de App store casual games kunnen downloaden, al bij al gratis, geen reden meer voor de Nintendo console bij te houden.
Verwijderd
Gadget geweten zegt kopen, ratio zegt wachten tot de eerste in depth reviews.
American Express vraagbaak
Den Haag heeft 'm nog niet, zelfs geen demo unit.sww89 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:14:
Hoe zit het met de beschikbaarheid in de fysieke stores eigenlijk?
Heb ik ook, veranderd vanzelf. Op rekening staat ook "gereserveerd". Verwacht dat morgen de status gewoon veranderd.mprkooij schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:13:
Iemand anders die net bij de Apple Store een Apple TV 32GB heeft besteld en die betaald had en toch de melding kreeg dat de betaling nog niet was voldaan? Het geld is wel afgeschreven, maar er staat wel: Actie vereist: In afwachting van betaling
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Oké ben benieuwd, het geld is namelijk wel al afgeschreven, bij jou ook zo ?OkselFris schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:22:
[...]
Heb ik ook, veranderd vanzelf. Op rekening staat ook "gereserveerd". Verwacht dat morgen de status gewoon veranderd.
Ik had dezelfde status. (via iDeal betaald) inmiddels is bij mij de status gewijzigd naar " Artikelen worden verwerkt".mprkooij schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:32:
[...]
Oké ben benieuwd, het geld is namelijk wel al afgeschreven, bij jou ook zo ?
64GB versie bestelt, dan ben ik voorlopig maar klaar, alleen weer een levering via UPS, daar wordt je nooit vrolijk van. Die zijn zo flexible als een stalen pijp van een meter doorsnee. Al had ik vorige week een trackpad 2 en keyboard bestelt en hadden ze deze bij de buren afgeleverd. Ik hoop dat ze dat nu ook doen, anders wordt het afleveren weer eens een uitdaging. UPS leuk voor bedrijven, maar niet echt voor de gewone burger.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Ben ik het totaal mee eens, echter is de levering van mijn Macbook Pro Retina wel vlekkeloos verlopen. Hoe laat had jij de Apple TV besteld?OkselFris schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:40:
[...]
Ik had dezelfde status. (via iDeal betaald) inmiddels is bij mij de status gewijzigd naar " Artikelen worden verwerkt".
64GB versie bestelt, dan ben ik voorlopig maar klaar, alleen weer een levering via UPS, daar wordt je nooit vrolijk van. Die zijn zo flexible als een stalen pijp van een meter doorsnee. Al had ik vorige week een trackpad 2 en keyboard bestelt en hadden ze deze bij de buren afgeleverd. Ik hoop dat ze dat nu ook doen, anders wordt het afleveren weer eens een uitdaging. UPS leuk voor bedrijven, maar niet echt voor de gewone burger.
Oke thx. Ik werk daar om de hoek dus zal het ook eens in de gaten houdenDancing_Animal schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:18:
[...]
Den Haag heeft 'm nog niet, zelfs geen demo unit.
Ik zie zeker het verschil, maar dan vanaf 55". Gewoon op een afstand van 2,5 meter op de bank.Lekkerbek312 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:42:
Ik zit echter meer te wachten op een mooi OLED TV. Wat mij het meest optimaal lijkt:
- Domme TV (smart rotzooi hoef ik niet, dat voeg ik zelf toe, maakt de TV alleen maar trager qua opstarten etc)
- OLED, ongekende zwartwaarden, een waardige opvolger voor plasma
- 4K/UHD, omdat dit toch de toekomst is, en er wel al wat content beschikbaar is. Neem bijvoorbeeld Breaking Bad op Netflix
- Een mooi extreem dun paneel voor aan de muur
- Mini HDMI connector vanuit de TV naar een reguliere HDMI connector naar de receiver, zodat je slechts één video draad hebt en één voor stroom
- 65", wil mijn vriendin niet (die vind 55" meer dan zat), maar ik wil het wel
Als de ATV 4 goed loopt, wellicht dat deze meer wordt opgenomen in het reguliere iDevice rijtje. Voorheen was het voor Apple een hobby, voor erbij. Nu willen ze sterker inzetten op de ATV en deze meer op de voorgrond plaatsen, vandaar ook eindelijk de App Store enz. Ik verwacht juist wel jaarlijkse vernieuwingen.Lekkerbek312 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:42:
Is gewoon glossy plastic. Onderkans is hetzelfde aluminium als de iPhone > 6 en iPod Touch. Trackpad gedeelte is hetzelfde als de MacBook.Dancing_Animal schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:08:
Is dat onderste stukje op de afstandsbediening nou van glas of plastic? Misschien kan iemand het even testen met een sleuteltje ofzo
Wat jij dus eigenlijk zegt is een televisie die uitblinkt in eenvoud? Weinig fabrikanten die zich daar aan durven te branden want dat klinkt natuurlijk nooit zo aantrekkelijk als 3D en curved enzoCRXDelSol schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:04:
[...]
Ik zie zeker het verschil, maar dan vanaf 55". Gewoon op een afstand van 2,5 meter op de bank.
Ik zit echter meer te wachten op een mooi OLED TV. Wat mij het meest optimaal lijkt:
- Domme TV (smart rotzooi hoef ik niet, dat voeg ik zelf toe, maakt de TV alleen maar trager qua opstarten etc)
- OLED, ongekende zwartwaarden, een waardige opvolger voor plasma
- 4K/UHD, omdat dit toch de toekomst is, en er wel al wat content beschikbaar is. Neem bijvoorbeeld Breaking Bad op Netflix
- Een mooi extreem dun paneel voor aan de muur
- Mini HDMI connector vanuit de TV naar een reguliere HDMI connector naar de receiver, zodat je slechts één video draad hebt en één voor stroom
- 65", wil mijn vriendin niet (die vind 55" meer dan zat), maar ik wil het wel

Ik ben echt benieuwd naar de eerste gebruikerservaringen, want een deel van wat ik beschrijf zou al mogelijk moeten zijn, kunnen en/of worden met deze 4e generatie. Hopelijk komt ie in de fysieke store eerder dan vrijdag beschikbaar en waarschijnlijk koop ik er dan een als ik er toch met mijn neus bovenop sta mijzelf kennende. Dan deel ik vanzelfsprekend mijn ervaringen als er tegen die tijd ook al apps zijn
Ik verwacht ook zeker jaarlijkse updates. Vooral om de strijd aan te gaan met de Playstation en de Xbox.CRXDelSol schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:04:
[...]
Als de ATV 4 goed loopt, wellicht dat deze meer wordt opgenomen in het reguliere iDevice rijtje. Voorheen was het voor Apple een hobby, voor erbij. Nu willen ze sterker inzetten op de ATV en deze meer op de voorgrond plaatsen, vandaar ook eindelijk de App Store enz. Ik verwacht juist wel jaarlijkse vernieuwingen.
Ik denk eigelijk niet dat ze ooit de strijd met andere consoles aan willen gaan, maar meer fungeren als 'hybride' console. Dus meer een multimedia apparaat die uiteindelijk set-top boxen moet laten verdwijnen met een stukje console erbij. Dankzij apps eigelijk meer van alles.SidewalkSuper schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:33:
[...]
Ik verwacht ook zeker jaarlijkse updates. Vooral om de strijd aan te gaan met de Playstation en de Xbox.
Ik wil eigelijk inderdaad een TV die gewoon een TV is. Geen TV die een halfbakken mediaplayer moet zijn. Neem TV's met Android, leuk die 'Play Store' maar 99,999999% van wat daar in staat kan niet op de TV. Daarnaast heeft je TV extra stroom gebruik en resources nodig voor het zware OS. Ik wil best wel 3D hoor, dat vind ik wel leuk af en toe, maar gewoon geen overdreven OS voor een TV. Het moet gewoon aan de basis behoeften voldoen, maar geen app geneuzel. Er worden gewoon TV's gemaakt hoor zonder een volledig OS interface, gewoon simpel, echter zijn die redelijk zeldzaam. Ik wil een TV die de resources kan besteden aan het TV kijken, niet aan een belastend OS.sww89 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:26:
[...]
Wat jij dus eigenlijk zegt is een televisie die uitblinkt in eenvoud? Weinig fabrikanten die zich daar aan durven te branden want dat klinkt natuurlijk nooit zo aantrekkelijk als 3D en curved enzo![]()
Ik had eigenlijk wel verwacht dat Apple in die behoefte zou voorzien. Misschien wachten ze nog even totdat kabel tv uit de mode is en internetstreaming verder ingeburgerd is. Ik wacht met smart op Apple Movies. Dan kan ik dat mooi combineren met (apps van) Apple Music, Netflix, HBO, uitzendinggemist en bijvoorbeeld NLziet. Nu alleen nog NL Siri en de keuze om alleen internet af te nemen bij Ziggo (of hooguit voor €10 Horizon Go toegang) en inderdaad een mooie 65" tv van bij voorkeur Apple als een schilderij aan de muur en dan is dat voor mij de toekomst van tv kijken.
Ik ben echt benieuwd naar de eerste gebruikerservaringen, want een deel van wat ik beschrijf zou al mogelijk moeten zijn, kunnen en/of worden met deze 4e generatie. Hopelijk komt ie in de fysieke store eerder dan vrijdag beschikbaar en waarschijnlijk koop ik er dan een als ik er toch met mijn neus bovenop sta mijzelf kennende. Dan deel ik vanzelfsprekend mijn ervaringen als er tegen die tijd ook al apps zijn
Dat curved hoef ik inderdaad niet. Dat vind ik zo ontzettend lelijk. Als je 'm aan de muur hangt, moet dit net als mijn huidige 55" gewoon plat tegen de muur, niet aan de zij kanten omkrullen bij de muur vandaan. En ga in de gemiddelde Mediamarkt eens voor een curved scherm zitten, bah! Die reflecties alleen al. Reflecties tot daar, maar dat curved gebeuren buigt dat ook nog eens alle kanten af, ziet er echt niet uit.
En ik gebruik de ATV 4 nu al bijna 2 maanden, echter puur voor ontwikkelen. Om uitlekken tegen te gaan zit er ook geen App Store in, die komt in de laatste versie. Ze hebben ook expres nog niet de final versie van tvOS 9 uitgebracht. Ik zit nog op een beta.
Ik verwacht dat de strijd vanzelf komt, niet dat ze zich er expliciet op gaan richten. De updatecycle zal veel sneller zijn, dus het zal niet lang duren voor ze even krachtig als of krachtiger zijn dan de huidige generatie consoles. Betere games zullen dan vanzelf komen.CRXDelSol schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:53:
[...]
Ik denk eigelijk niet dat ze ooit de strijd met andere consoles aan willen gaan, maar meer fungeren als 'hybride' console. Dus meer een multimedia apparaat die uiteindelijk set-top boxen moet laten verdwijnen met een stukje console erbij. Dankzij apps eigelijk meer van alles.
[...]
Met 'Metal' hebben ze wel een leuk game framework met veel potentie. Wellicht dat ze ooit dat punt bereiken, maar voor hun is het meer om een 'Wii-positie' te krijgen in de TV meubel. We zullen zien waar het heen gaat. Ik denk dat als de final van tvOS er is, er wel leuke/mooie games te zien zijn in de App Store. Ben echt benieuwd.SidewalkSuper schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:08:
[...]
Ik verwacht dat de strijd vanzelf komt, niet dat ze zich er expliciet op gaan richten. De updatecycle zal veel sneller zijn, dus het zal niet lang duren voor ze even krachtig als of krachtiger zijn dan de huidige generatie consoles. Betere games zullen dan vanzelf komen.
Bah... dat wordt binnen no time dus net zo lelijk als de gemiddelde 1e generatie iPod nano. Jammer.CRXDelSol schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:04:
Is gewoon glossy plastic. Onderkans is hetzelfde aluminium als de iPhone > 6 en iPod Touch. Trackpad gedeelte is hetzelfde als de MacBook.
RECTIFICATIEDancing_Animal schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:17:
[...]
Bah... dat wordt binnen no time dus net zo lelijk als de gemiddelde 1e generatie iPod nano. Jammer.
Net even op getikt, het is toch echt van glas ..... Sorry
Glas dat overgaat naar het trackpad.
[ Voor 5% gewijzigd door xoniq op 26-10-2015 23:22 ]
Zeker, maar zoals gezegd ik verwacht een snellere updatecycle.sww89 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:21:
Wat games betreft was een A9X wel ideaal geweest natuurlijk.
Dan drukken ze er volgend jaar een A9X in en het jaar erna een A10X die on par is met de huidige consoles.
Dan zitten ze 2-3 jaar voordat de consoles eigenlijk weer naar een nieuwe generatie gaan met iets wat op hetzelfde level of beter is. Tegen die tijd verwacht ik wel dat games voor de Apple TV geëvolueerd zijn en niet alleen casual meer zijn.
FIJN!CRXDelSol schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:21:
[...]
RECTIFICATIE
Net even op getikt, het is toch echt van glas ..... Sorry.
Glas dat overgaat naar het trackpad.
Laten we het hopen. Als Apple zich daar op in wil gaan zetten, kunnen met een vlotte update cycle steeds dichter bij de huidige consoles komen. Die zitten met een update cycle van 5 tot 7 jaar. Dat heeft ook een reden, die hebben uiteindelijk een grondige hardware wijziging, waardoor er ook een nieuwe generatie games gemaakt moet worden. De TV 4 zal door het OS gewoon elk jaar backwards-compatible zijn zolang de games dat ondersteunen. Het heeft gewoon een hele andere insteek dan huidige consoles, vooral door het niet bestaan van fysieke media. En daar zit wel een potentie in. Ben wel echt benieuwd waar dit heen gaat nu ze veel serieuzer inzetten op de TV als consumenten apparaat i.p.v. een hobby machine.SidewalkSuper schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:24:
[...]
Zeker, maar zoals gezegd ik verwacht een snellere updatecycle.
Dan drukken ze er volgend jaar een A9X in en het jaar erna een A10X die on par is met de huidige consoles.
Dan zitten ze 2-3 jaar voordat de consoles eigenlijk weer naar een nieuwe generatie gaan met iets wat op hetzelfde level of beter is. Tegen die tijd verwacht ik wel dat games voor de Apple TV geëvolueerd zijn en niet alleen casual meer zijn.
Ik zit overigens te denken om uiteindelijk deze te gaan kopen. Ook voor die emulator die ik nu al gebruik. Kan 'm ook op de MacBook gebruiken:
https://steelseries.com/gaming-controllers/nimbus
Ziet er wel nice uit.
[ Voor 8% gewijzigd door xoniq op 26-10-2015 23:35 ]
Daarnaast vind ik het nog steeds opmerkelijk dat er geen HDMI passthrough aanwezig is, dit is de toekomst? Ouderswets tussen verschillende HDMI-kanalen wisselen.
Ik vind juist dat hele HDMI chainen helemaal niks. Andere apparaten aan laten staan om het ene apparaat te kunnen gaan gebruiken. Net als bij de Xbox One. Ik zie niet in wat er mis is met de huidige situatie.NotSoSteady schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:04:
De Apple TV gaat met deze tactiek in mijn ogen nooit een vervanger worden van de Xbox One of PlayStation 4, maar als ik de demo van Apple zag dan heb ik ook niet het gevoel dat dit het doel is. Ze willen gewoon een all-round product in de huiskamer krijgen.
Daarnaast vind ik het nog steeds opmerkelijk dat er geen HDMI passthrough aanwezig is, dit is de toekomst? Ouderswets tussen verschillende HDMI-kanalen wisselen.
Heb je MyChoice van UPS ? Mij is het daarmee een tijdje geleden gelukt om een bestelling van Amazon uit de US naar de lokale COOP door te sturen. Ik hoop dat het nu ook lukt, anders kan ik alsnog naar de Apple store in Dusseldorf.OkselFris schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:40:
[...]
Ik had dezelfde status. (via iDeal betaald) inmiddels is bij mij de status gewijzigd naar " Artikelen worden verwerkt".
DHL is nog erger, die hebben internationale verzendingen op de een of andere manier gescheiden van DHL Express, zodat je een pakket dat uit het buitenland komt met geen mogelijkheid naar bv. de lokale Gamma kan doorsturen. Enige optie is dan naar een distributiecentrum te rijden. Laatst voor m'n Google Chromecast... waardeloos.
Is ook feature voor de US, waar linear kijken via een STB de enige manier is om van je kabel abbo te genieten. Amerikanen zijn ook gek van NFL of NBA stats via overlays. Met CI+ heb je niets aan HDMI passthrough.CRXDelSol schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:15:
[...]
Ik vind juist dat hele HDMI chainen helemaal niks. Andere apparaten aan laten staan om het ene apparaat te kunnen gaan gebruiken. Net als bij de Xbox One. Ik zie niet in wat er mis is met de huidige situatie.
Hier in NL probeert SBS6 tijdens CL wedstrijden creatief te zijn met HbbTV. Ik vind het helemaal niets. Traaaaaag...
Ik kon me niet inhouden, dus die maar parallel besteld. Mij lijkt gamen met die remote helemaal niks.Hopelijk worden de goeie games van iOS ook voor tvOS uitgebracht, bv. Lara Croft Go of The Room.
Ik heb deze gisteren besteld bij apple, ze gaan hem zelfs vandaag al leveren als ik de tracking mag geloven (apple tv zelf is helaas nog niet verzonden). Zo snel is apple voor directe bestellingen nog nooit geweest in mijn ervaring.Ik zit overigens te denken om uiteindelijk deze te gaan kopen. Ook voor die emulator die ik nu al gebruik. Kan 'm ook op de MacBook gebruiken:
https://steelseries.com/gaming-controllers/nimbus
Ziet er wel nice uit.
Ik ben erg benieuwd, de besturing op iPhone en iPad heb ik bij de meeste spellen nooit als prettig ervaren. Als er voldoende ondersteuning komt voor dit soort controllers dan zou dit een hele mooie stap kunnen zijn. Vooral op de apple tv aangezien je in dat geval die controller ook altijd binnen handbereik hebt.
Ook al ga ik hem vanavond natuurlijk wel testen in combinatie met iPhone en iPad weet ik nu al dat ik hem daarvoor erg weinig ga gebruiken.
Niemand zegt dat het een vervanger zal zijn, maar een goede concurrent wel.NotSoSteady schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:04:
De Apple TV gaat met deze tactiek in mijn ogen nooit een vervanger worden van de Xbox One of PlayStation 4, maar als ik de demo van Apple zag dan heb ik ook niet het gevoel dat dit het doel is. Ze willen gewoon een all-round product in de huiskamer krijgen.
Hun eerste idee is natuurlijk om een allroundproduct voor in de huiskamer te creëren, mijn opmerkingen zijn ook, zoals ik steeds zeg, voor de (nabije) toekomst.
Tja, maar zonder echte controller wordt dit in mijn ogen nooit een serieus platform voor games. Ik weet dat je een controller kan verbinden, echter zullen ontwikkelaars niet veel geld gaan uitgeven aan de ontwikkeling van een serieuze titel als het optioneel blijft, hoe krachtig en snel de hardware ook mag zijn. Daarnaast moet er op hardware gebied nog wel mee gebeuren dan alleen een snellere SoC en zullen de prijzen van de huidige consoles alleen maar verder dalen richting het prijspunt van de Apple TV.SidewalkSuper schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:37:
[...]
Niemand zegt dat het een vervanger zal zijn, maar een goede concurrent wel.
Hun eerste idee is natuurlijk om een allroundproduct voor in de huiskamer te creëren, mijn opmerkingen zijn ook, zoals ik steeds zeg, voor de (nabije) toekomst.
Het kan aan mij liggen, maar behalve het polsbandje zie ik niet veel gemeenschappelijk?Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:55:
De remote lijkt heel veel op de Wii Remote, welke ook schreeuwend populair was.
[afbeelding]
De huidige Apple TV 4 is al even snel als een Xbox 360 en PS3 qua cpu en gpu. Er kunnen dezelfde kwaliteit games voor de ATV4 komen als er op de vorige generatie consoles draaien. Dat zijn bijv alle Assassin's Creeds tot nu toe, behalve Syndicate, die deze maand uit kwam. Controllers zijn er nu al, dus hoezo "zonder echte controller". Er zullen alleen maar meer controllers gemaakt worden. Doordat de doelgroep zo mainstream is zal het juist interessant zijn voor ontwikkelaars om voor te ontwikkelen. Het grote geld ligt precies daar, het is een kwestie van het oprapen met goede titels.NotSoSteady schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:50:
[...]
Tja, maar zonder echte controller wordt dit in mijn ogen nooit een serieus platform voor games. Ik weet dat je een controller kan verbinden, echter zullen ontwikkelaars niet veel geld gaan uitgeven aan de ontwikkeling van een serieuze titel als het optioneel blijft, hoe krachtig en snel de hardware ook mag zijn. Daarnaast moet er op hardware gebied nog wel mee gebeuren dan alleen een snellere SoC en zullen de prijzen van de huidige consoles alleen maar verder dalen richting het prijspunt van de Apple TV.
Verwijderd
Touchpad -> D-pad,dotcom87 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:58:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar behalve het polsbandje zie ik niet veel gemeenschappelijk?
Oké, iets minder knopjes. Welke vermoedelijk niet door de software zelf gebruikt kunnen worden. Dus je zou geheel met het touchpad moeten werken. Verder zitten er vergelijkbare sensoren in.
Die zijn optioneel, denk je nou echt dat een ontwikkelaar miljoenen gaat spenderen aan een game, terwijl ze niet eens weten wat het aantal mensen is dat de game daadwerkelijk kan spelen? Het is momenteel zelfs zo dat games verplicht met de Siri-controller speelbaar moeten zijn.SidewalkSuper schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:58:
[...]
De huidige Apple TV 4 is al even snel als een Xbox 360 en PS3 qua cpu en gpu. Er kunnen dezelfde kwaliteit games voor de ATV4 komen als er op de vorige generatie consoles draaien. Dat zijn alle Assassin's Creeds tot nu toe, behalve Syndicate, die deze maand uit kwam. Controllers zijn er nu al, dus hoezo "zonder echte controller". Er zullen alleen maar meer controllers gemaakt worden. Doordat de doelgroep zo mainstream is zal het juist interessant zijn voor ontwikkelaars om voor te ontwikkelen. Het grote geld ligt precies daar, het is een kwestie van het oprapen met goede titels.
Niemand zegt dat ze miljoenen moeten spenderen aan games. Er zijn genoeg goede games die al gemaakt zijn, die vooral de non gamers, die normaal geen console kopen, aan het gamen kunnen krijgen. Zulke games porten is prima te verantwoorden financieel gezien. Een echt goede game hoeft daarnaast geen miljoenen te kosten, kijk naar Limbo.NotSoSteady schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:02:
[...]
Die zijn optioneel, denk je nou echt dat een ontwikkelaar miljoenen gaat spenderen aan een game, terwijl ze niet eens weten wat het aantal mensen is dat de game daadwerkelijk kan spelen? Het is momenteel zelfs zo dat games verplicht met de Siri-controller speelbaar moeten zijn.
De Apple TV ligt precies in de juiste zone qua positionering om door non-gamers in huis gehaald te worden en dan alsnog te eindigen in gebruik als een reguliere console.
[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 27-10-2015 10:08 ]
Je zegt het al, mensen die geen console kopen, dus dan is het ook geen concurrent.SidewalkSuper schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:06:
[...]
Niemand zegt dat ze miljoenen moeten spenderen aan games. Er zijn genoeg goede games die al gemaakt zijn, die vooral de non gamers, die normaal geen console kopen, aan het gamen kunnen krijgen. Zulke games porten is prima te verantwoorden financieel gezien. Een echt goede game hoeft daarnaast geen miljoenen te kosten, kijk naar Limbo.
De Apple TV ligt precies in de juiste zone qua positionering om door non-gamers in huis gehaald te worden en dan alsnog te eindigen in gebruik als een reguliere console.
Lol, heb je nooit opgelet bij economieles?NotSoSteady schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:08:
[...]
Je zegt het al, mensen die geen console kopen, dus dan is het ook geen concurrent.

Ach, ons jochie kan de discussie niet winnen en gaat nu beledigend worden? Eerst heb je het over concurrentie en dan kom je met een game als Limbo, reageer je niet op het feit dat de Apple TV niet beschikt over een traditionele gamecontroller, dat Apple alleen games toestaat die ook met de Siri-controller kunnen worden gespeeld, vergelijk je de Apple TV qua hardware met een console die in 2005 werd uitgebracht en kom je met de opmerking dat alle Assassins Creed games nog op de oude generatie consoles draaien.SidewalkSuper schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:16:
[...]
Lol, heb je nooit opgelet bij economieles?![]()
Misschien had je beter zelf wat beter kunnen opletten tijdens economie, dan hadden ze je kunnen leren waarom ontwikkelaars nog steeds games proberen uit te brengen voor de oude generatie consoles.
Apple neemt toch gewoon de doelgroep van de WII over.
Of zie ik dit verkeerd?
Zoiets, hoewel je nog wel een controller mist om te navigeren. De Apple TV is gewoon een leuk product met veel mogelijkheden en wat eenvoudige games die je even snel oppakt.Tinusvolkel schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:36:
Zo moeilijk is het toch niet...
Of zie ik dit verkeerd?
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 27-10-2015 10:39 ]
en dat iedereen dan zijn iPhone (ja de meeste zijn allemaal overstapt van android naar iphone) als controller gebruikt.
Maar bestaat er al zo'n app
Haha gast, moet jij nodig zeggen. Op de frontpage scheld je gisteren iedereen voor "kneus" uit bij dit onderwerp als ze het niet met je eens zijn en daarna pas je snel je bericht aan. En nu val je er al over als ik je vraag of je wel opgelet hebt bij economieles, wat me best normaal lijkt na je opmerking.NotSoSteady schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:30:
[...]
Ach, ons jochie kan de discussie niet winnen en gaat nu beledigend worden? Eerst heb je het over concurrentie en dan kom je met een game als Limbo, reageer je niet op het feit dat de Apple TV niet beschikt over een traditionele gamecontroller, dat Apple alleen games toestaat die ook met de Siri-controller kunnen worden gespeeld, vergelijk je de Apple TV qua hardware met een console die in 2005 werd uitgebracht en kom je met de opmerking dat alle Assassins Creed games nog op de oude generatie consoles draaien.
Misschien had je beter zelf wat beter kunnen opletten tijdens economie, dan hadden ze je kunnen leren waarom ontwikkelaars nog steeds games proberen uit te brengen voor de oude generatie consoles.
Apple beschikt wel over traditionele gamecontrollers.
http://www.macworld.co.uk...ming-controllers-3625720/
Apple staat alleen games toe die OOK met Siri controller kunnen worden gespeeld, geeft niet aan dat ze geen extra knoppen kunnen ondersteunen op andere controllers. Echt een non-argument.
Ik heb het over de toekomst van de Apple TV, nu is het gelijk aan de PS3 / X360. Daar zijn ook "echte" games voor gemaakt, dus dat kan nu ook.
Ik ben afgestudeerd in de economie, dus ik heb toch op z'n minst een beetje opgelet.
[ Voor 19% gewijzigd door SidewalkSuper op 27-10-2015 10:49 ]
Geloof het nog niet, maar dat komt denk ik nog wel. Vele uurtjes Buzz gespeeld op de PS3.Tinusvolkel schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:41:
Ik zie het bijvoorbeeld wel zitten om met vrienden een quiz te spelen (onder genot van een pilsje) op de AT4
en dat iedereen dan zijn iPhone (ja de meeste zijn allemaal overstapt van android naar iphone) als controller gebruikt.
Maar bestaat er al zo'n app?
Want om daarvoor alleen een PS3 te kopen zie ik niet zitten.
Maar zou de AT4 ook gejailbreaked gaan worden? want ik wil hem gaan gebruiken als vervangen van mijn PI2 (waar ook ambilight mee gemaakt word) dus het zou mooi zijn als dit ook door de AT4 gedaan kan worden.
Precies dit, en door de snellere updatecycle zal het uiteindelijk nog best een goede concurrent voor de Playstations en Xboxes van de toekomst kunnen zijn.Tinusvolkel schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:36:
Zo moeilijk is het toch niet...
Of zie ik dit verkeerd?
Ik denk trouwens dat er nog geen voorraad bij Apple is om te versturen. Ik zie ook nog nergens anders voorraad verschijnen, zoals bv Amac.
[ Voor 32% gewijzigd door johoo op 27-10-2015 11:05 ]
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Ik dacht dat een Apple TV dat niet kon, of dit model wel?johoo schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:57:
Ik heb de TV4 gisteren ook besteld. Ik wil wel eens kijken of het een opvolger voor de WDLive kan zijn/worden om mijn films te streamen vanaf de NAS.
VLC / Plex / Infuse zijn voorbeelden van apps die dat (gaan) kunnen.
Ter voorbereiding op de levering, heb ik een vraag, ik zie dat de Apple TV een 10/100 Ethernet verbinding heeft, maar wel WiFi AC. Nu heb ik de "nieuwe" Time Capsule met WiFi AC als acces point thuis, er zit nog geen 3 meter tussen beiden en 1 "holle" wand.
Is het verstandig om de Apple TV via WiFi AC met mijn thuisnetwerk te verbinden of toch bekabeld? Hij kan gewoon op een switch die eronder staat aangesloten worden.
Wat is jullie mening
[ Voor 10% gewijzigd door Bas Post op 27-10-2015 11:06 ]
BP on the move!!!
Dit topic is gesloten.