@
BreiTech Dank je
Ik begrijp best dat mensen met de Tonzon video waar soms de folie staand gemonteerd kan worden toch een beetje in de sfeer komen dat het easy is, zeker als daar over de folie geschreven wordt:
"De noppenfolie kan los onder de bodemfolie gelegd worden."
Theoretisch is dat zo maar als er een relatief veel gebruikt kruip pad ontstaat waar de bubbeltjes stuk gaan en tis toch al lastig om de bodemfolie te monteren, kun je het imho beter in 1x goed doen.
Een relatief veel gebruikt kruip pad komt weinig voor?
Alle situaties waar er problemen met water en vocht zijn, adviseren we toch vaak vòòr het isoleren de beide folies al te monteren en te wachten tot de muren en onderkant BG vloer droog zijn.
Als we daarna een zware klus hebben i.v.m. de hoogte van de kruipruimte dan heeft het bubbeltjes folie van het intensieve kruipen vast veel te lijden. Hoeveel er dan stuk gaan (geen idee?) bepaalt dan ook het resterende drijfvermogen.
De bodemfolie zelf blijft wel heel bij al dat gekruip , is mijn ervaring,
mits je het zand schoon gemaakt hebt van scherpe steentjes e.d.
Edit:
Mijn en vast niet alleen die van mij is ... je stopt heel veel tijd/moeite en geld om goede isolatie aan te brengen. Dan wil ik toch wel heel zeker zijn dat de onderdelen die tov de isolatie juist spotgoedkoop zijn, bubbeltjes en bodem folie, maximaal in orde gemonteerd zijn. Niet dat ik achteraf tot de conclusie kwam... had ik het toch maar beter gedaan...dat heen en weer kruipen kwam ik toch niet onderuit, maat de mate van met meer zekerheid monteren is een keuze. Is dat nu zo vreemde benadering?
Je ziet dus dat een zo simpel ogend aanbrengen van zo'n systeem onder veel minder gunstige condities dan Tonzon in hun videos laat zien toch wel een ding kan zijn. Gelukkig zijn er meer mensen in dit topic die hun ervaringen daar over delen en voor nieuwe vragenstellers zou het toch wel heel prettig en nuttig zijn als ze zich daar ook in verdiepen en niet alleen naar de mooie Tonzon verhalen verwijzen of verwezen worden.
Al die tijd dat deze info gerecycled wordt gaat immers af van de tijd die nodig is om anderen te helpen. De kracht mag dan in de herhaling zitten, maar een nieuwe vragensteller mag imho toch ook wel wat moeite doen. Er is door velen hier al zoveel nuttige info verstrekt dat het fijn zou zijn om je te beperken tot wat je daarvan niet begrijpt en vraag dat juist vooral! Daar is het forum imho wel goed in.
En: Die aanpak van je vraag stellen scheelt voor de helpers al enorm.
Nu nog tijd om onder die vloer de kou in te kruipen.
Succes!
[
Voor 10% gewijzigd door
route99 op 28-11-2022 12:55
]