Kruipruimte vloer (na-)isoleren

Pagina: 1 ... 112 113 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:52
Arend_Akelig schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:19:
[...]

Het is een kale betonvloer van onderen..

Wat bedoel je met luchtspoouw? Dat je PIF zweeft onder je vloer? Volgens mij doen de meeste partijen dat niet nee... Ze ploffen het tegne de vloer met de gedachte dat de PIF folie 'de' luchtspouw is.
Lees de verwerkings voorschriften eens:
https://pifinsulation.com...025/07/PIF_VV_FLOOR-2.pdf

Als ze het strak tegen het beton aan plakken dan is dat niet conform de voorschriften .. en probeer die 5cm opening maar eens luchtdicht rondom de randen etc te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:26
duvekot schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:44:
[...]

Lees de verwerkings voorschriften eens:
https://pifinsulation.com...025/07/PIF_VV_FLOOR-2.pdf

Als ze het strak tegen het beton aan plakken dan is dat niet conform de voorschriften .. en probeer die 5cm opening maar eens luchtdicht rondom de randen etc te krijgen.
Ah check, ik zie idd wel dat men afstandhouders gebruikt voor beton… ik ben wel eens benieuwd in hoeverre je de isolatie opheft indien er een lek in zit.. zijn daar testen oid van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:56
@Arend_Akelig Reken er iig op dat de isolatiewaarde zonder luchtspouw flink terugloopt. Bij een lekke luchtspouw zal dat ook het geval zijn, al hangt dit erg af van de "lekkage" en dan met name of die luchtspouw door de lekkage geventileerd wordt c.q. er luchtcirculatie met de omgeving ontstaat. Als dat laatste duidelijk het geval is, dan is de isolatiewaarde van het geheel erg klein.
Het is echt geen aanrader wat mij betreft, maar als je er toch voor kiest van te voren navragen én tijdens het werk controleren of die luchtspouw daadwerkelijk goed aangelegd wordt.

Heb je ook al enkele aannemers gevraagd of zij de vloer met PIR platen willen isoleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:07
Arend_Akelig schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:59:
Gister een offerte gekregen van een partij die zowel PIF als Tonzon onder de vloer maakt.
Aan de telefoon vroeg ik hem om een offerte te maken voor zowel bodemfolie als PIF isolatie. Deze vraag vond hij vreemd aangezien 'zij nooit bodemfolie doen bij PIF, enkel bij Tonzon'.
Mij lijkt dit niet meer da normaal: minder vocht in je kruipruimte is bevordelijk voor je isolatiewaarde.
Mijn plan: bodemfolie laten plaatsen, 4-6 weken later PIF laten plaatsen. Dit lijkt mij een stuk steviger dan Tonzon..

Opbouw offerte:
PIF 45 inclusief 10 jara garantie 3150
70 vierkantemeter
Bodemfolie los op op kruipruimte: 210 euro
Totaal: inclusief reiskosten: 3424,40

Bodemfolie los op de grond lijkt mij sowieso geen goed idee, ook de opmerking m.b.t. bodemfolie icm PIF leek mij ook een rode vlag. Prijs kan denk ik ook wel iets omlaag.

Hoe denken jullie over de opmerking m.b.t. bodemfolie icm PIF?
Zo dan! Afgelopen jaar hebben ze bij mij 50m2 geplaatst voor ongeveer 1300 euro. Wel via een gemeentelijk project maar wel op persoonlijke aanvraag.

Kan niet in jou kruipruimte kijken, bij mij was het redelijk recht toe recht aan. Een halve dag werk met 2 personen.
En het zit er gewoon netjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Arend_Akelig schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:04:
[...]
Ah check, ik zie idd wel dat men afstandhouders gebruikt voor beton… ik ben wel eens benieuwd in hoeverre je de isolatie opheft indien er een lek in zit.. zijn daar testen oid van?
Voor het eens in op deze site .. dus dat de ruimte onder je betonvloer vloer in directe verbinding staat met de buitenlucht, en kijk dan wat de isolatie waarde is van je vloer.

https://www.ubakus.de/nl/rc-waarde-calculator/

dus eigenlijk net zoveel isolatie als je nu hebt .. geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
HugoStiglitz schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:40:
[...]

Zo dan! Afgelopen jaar hebben ze bij mij 50m2 geplaatst voor ongeveer 1300 euro. Wel via een gemeentelijk project maar wel op persoonlijke aanvraag.

Kan niet in jou kruipruimte kijken, bij mij was het redelijk recht toe recht aan. Een halve dag werk met 2 personen.
En het zit er gewoon netjes in.
En weet je zeker dat ze bij jou ook die ruimte tussen de vloer en de PIF hebben? En ook alles luchtdicht langs alles randen en doorvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:07
duvekot schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:58:
[...]

En weet je zeker dat ze bij jou ook die ruimte tussen de vloer en de PIF hebben? En ook alles luchtdicht langs alles randen en doorvoeren?
Ruimte tussen de vloer en pif weet ik niet helemaal zeker. Niet gecontroleerd eigenlijk.
Alles luchtdicht langs naden randen en kieren inclusief doorvoeren wel. Uit zichzelf zonder te hoeven vragen. Ze hebben er zelfs foto's van aangezien de gemeente kwaliteit eisen heeft aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:26
duvekot schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:57:
[...]

Voor het eens in op deze site .. dus dat de ruimte onder je betonvloer vloer in directe verbinding staat met de buitenlucht, en kijk dan wat de isolatie waarde is van je vloer.

https://www.ubakus.de/nl/rc-waarde-calculator/

dus eigenlijk net zoveel isolatie als je nu hebt .. geen
Check, dit is inherent aan isoleren met lucht/ folies dus, dus ook tonzon..

Ik ga morgen eens beneden kijken en de boel eens opmeten. Maak me nog een beetje zorgen over de bereikbaarheid van alle compartimenten, overal zit een mangat in de fundering maar er lopen ook leidingen..
Pagina: 1 ... 112 113 Laatste

Let op:
Goed werken is ook veilig werken. Zeker als je naden gaat PURren dan is een masker een must.

Lees vooral:
route99 in "Kruipruimte vloer (na-)isoleren" &
route99 in "Kruipruimte vloer (na-)isoleren"