Goedenavond,
Hopelijk kunnen jullie mij adviseren/helpen. Heb al veel door dit forum gelezen, maar kom er niet helemaal uit.
Wij wonen nu 4 jaar in een huis uit 1976. Toen wij hier kwamen te wonen begon het muf te ruiken.
Onze kleding zat af en toe onder de schimmel en je merkte gewoon dat vochtpercentage hoog lag.
Toen ik in de kruipruimte kwam, zag ik dat alles geïsoleerd was met TONZON. Erg netjes gedaan en precies zoals het hoort ( heb ik me laten vertellen ). Dus de vloer met isolatie materiaal en de bodem met noppenfolie en zeil.
Echter begonnen wij steeds meer last te krijgen van optrekkend vocht. Dus ik in me overal de kruipruimte in en eens goed bekeken waar het nou misging. Nou, dat was al snel te zien. Er lag ongeveer 20 cm water 'vast' onder het zeil.
A fijn, toevallig kreeg ik die week ook een bericht van de gemeente. "Wij hebben een fout gemaakt met de drains, die hadden we nooit weg moeten halen, we komen ze weer plaatsen".
De gemeente plaatst die drains en ik denk: die pompen wel even die 20 cm water weg. Nou nee, dat water bleef staan terwijl de hele buurt aan het juichen was dat het water weg liep.
Ik weer die kruipruimte in en al het noppenfolie en zijl eruit gehaald. Het zijl was zwart van de schimmel (50m2 aan zijl) en het stonk verschrikkelijk.
Nou, 2 weken later was mijn water gezakt van 20 cm naar 10 cm. Weer 2 weken later lag er alleen nog een plasje

.
Ik een blij mens natuurlijk, want ik was overal vanaf. Echter, 2021 & heden... weer btje last van schimmel. Toch nog aardig wat vocht vanuit de kruipruimte.
Nu heb ik al aardig wat bedrijven gebeld en iedereen zegt iets anders. Gek word je ervan.
EPS Parels laten storten of chips aanleggen. Ik wil dit overigens zelf gaan doen.
Wat zouden jullie doen?
Onze kruipruimte is 80 cm hoog ongeveer. Er staat nu dus heel soms water, maar echt 1 a 2 plasjes met 2 cm diepte.
Iemand ervaring met deze chips of parels en hoe hoog het eventueel zou moeten?
Ik zie door de bomen het bos even niet meer dus alvast bedankt!