Eigenlijk moet er geen cherry picking plaats vinden van wat goed of slecht is qua isolatie. Je ziet, er komt zo een reactie dat iets echt niet de eerste case was van dit probleem....
En hoeveel mensen zijn er die hetzelfde probleem hebben en geen filmpjes op YouTube zetten, de weg naar dit of een ander forum niet kennen of zich zelfs er voor schamen dat ze in een slechte situatie terecht gekomen zijn en zich helemaal stil houden, zich geen raad met de situatie weten.
Immers wat bij de een goed werkt KAN bij de ander minder goed, niet of zelfs averechts werken. Als het echt simpel was ..... dat was dat niet gebeurd, toch?
Laten we er even voor het gemak vanuit gaan dat de PUR wel goed is aangebracht, etc (bodemfolie/ goede ventilatie).
Het lijkt me veel belangrijker maar vervolgens is dat ook veel moeilijker, maar wel heel noodzakelijk, om zoveel kennis van je eigen situatie te hebben of te krijgen dat er onderbouwde keuze voor de isolatie keuze gemaakt kan worden.
Met alle respect, de voorwaarden zijn wel belangrijk, als ik chemisch/fysisch gezien niet in een product geloof kom ik niet aan de voorwaarden toe.
En niet iedereen kan dit onderzoek doen, ik kan weliswaar de chemisch/fysische kant behoorlijk overzien maar welk effect de vanuit de constructie komt daar ben ik weer een amateur in.....
Ergo: Ik ben zeer terughoudend met PUR schuim zelf en ook te adviseren. En wat ik, naast anderen, al een aantal malen aangevoerd heb: Vaak kom je na het spuiten nergens meer bij, vaak zit alles zit onder de PUR.
En als de leidingen dan we schoon gehouden zijn, dan zit de rest nog steeds vol. Komt er ooit en probleem in de constructie, hoe krijg je dat PUR-schuim dan weg en waar laat je dat chemisch afval, want bouwafval met PUR schuim is tegenwoordig chemisch afval.
Voor mij is PUR-schuim in de kruipruimte en onder het dak dus een no-go weg.
[
Voor 3% gewijzigd door
route99 op 02-12-2021 10:23
]