JustMoes schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:37:
Wij zijn van plan om vloerverwarming aan te leggen in onze woning, en hierdoor is kruipruimte isolatie ter sprake gekomen. We hebben een tussenwoning met bouwjaar 1978, en de vloer is een zogenoemde kwaaitaal vloer.
Onze kruipruimte is ongeveer 30 tot 40 centimeter diep en redelijk vochtig (druppels hangen onder de vloer)
Wij waren eerst van plan om de onderkant van de vloer te laten isoleren, maar dit schijnt niet te kunnen omdat de kruipruimte niet diep genoeg is.
Wij hebben nu een offerte liggen voor het aanbrengen van een laag van 20cm EPS parels, maar ik ben nog niet overtuigd van het effect en op het internet vind ik veelal berichten van leveranciers met een WC-eend verhaal.
Zijn er mensen met ervaringen met deze vorm van isolatie?
Ik zit in soortgelijke situatie, maar ik ga binnenkort eerst bouwfolie over de bodem leggen.
WIj hebben een huis uit 1971 met betonvloer, 35 a 40 cm ruimte.
Echter ga ik dus wel isolatie aan de onderkant aanbrengen, 15cm PIR met alu cachering, met het gevolg dat de kruipruimte dan niet meer toegankelijk is.
Ik heb mij afgevraagd in hoeverre dit erg is en eigenlijk heb ik er nooit wat te zoeken.
Wel ga ik wat buizen voorbereiden en eventueel leidingen vervangen die dat nodig hebben.
Daarna gaat het luik dicht en dat is het.
EPS parels hebben naar mijn mening te weinig effect, vooral als je vloerverwarming hebt (hebben wij)
Aangezien er ook ventilatie in de kruipruimte is, verwarmt hij deze lucht en dit kan de hele tijd weg ventileren, waardoor je behoorlijk warmte verliest.
Wat wel kon bij ons, was Tonzon, maar daar lees je hier ook genoeg mindere ervaringen over.
Wel een vraag voor de experts.
Hoe maak je de folie vast aan de betonfundatie? Wie heeft daar een goede tip?
Ik wil een opstaande rand van ongeveer 20cm realiseren.
[
Voor 3% gewijzigd door
Koen87 op 01-12-2020 13:48
]