Ben weer onder de vloer gegaan en heb nog eens goed gekeken. De halve pijp is een hele buis waarvan de laatste 10~15 cm gehalveerd is om door de stenen te komen. Ik voel tocht erdoorheen komen en de buis ziet er droog uit (geeft natuurlijk geen 100% garantie). Ik vermoed dat ze de ventilatie plekken hiermee hebben verlegd.

De reden dat ik gisteren een plas(je) water zag, is denk ik omdat het grondwater even gestegen was, maar dat het niet 1-2-3 terug kon omdat er in die hoek een soort van stenen laag is:

Deze kon ik voor zo'n 90% los breken:

Geen idee wat dit voor soort gesteente is. Heb het met water afgespoeld en ziet er behoorlijk hard uit.
Toen ik terug ging zag ik een probleem/uitdaging:

Boven de buis heb ik 28~30cm, en eronder iets minder dan 25cm. Nu kruip ik over de buis heen, maar als er dadelijk 12cm PIR tegenaan zit, heb ik maar ~18cm over, waar ik niet doorheen pas.
Ik zou onder de buis een stuk weg kunnen graven om het dieper te maken...
Of op die plek iets anders verzinnen...
Nu eerst maar eens folie aanbrengen
Update
Folie ligt eronder:

Ik weet niet wat voor materiaal het is (het lijkt wel poreus) maar bij sommige platen zijn de kieren ~1cm:

Weet niet wat er aan de andere kant zit, maar deze vullen heeft denk geen zin als er 6cm tempex tegenaan komt en daarna 11~12cm PIR... toch?
De tempexplaten passen perfect:

Echter bij een hoop balken zit er een soort van randje aan:

Even kijken hoe ik dat oplos:
1) Randje weghalen (heidens klus gok ik zo)
2) De platen in tweeën snijden en er tegenaan duwen?
3) iets anders..?

De reden dat ik gisteren een plas(je) water zag, is denk ik omdat het grondwater even gestegen was, maar dat het niet 1-2-3 terug kon omdat er in die hoek een soort van stenen laag is:

Deze kon ik voor zo'n 90% los breken:

Geen idee wat dit voor soort gesteente is. Heb het met water afgespoeld en ziet er behoorlijk hard uit.
Toen ik terug ging zag ik een probleem/uitdaging:

Boven de buis heb ik 28~30cm, en eronder iets minder dan 25cm. Nu kruip ik over de buis heen, maar als er dadelijk 12cm PIR tegenaan zit, heb ik maar ~18cm over, waar ik niet doorheen pas.
Ik zou onder de buis een stuk weg kunnen graven om het dieper te maken...
Of op die plek iets anders verzinnen...
Nu eerst maar eens folie aanbrengen
Update
Folie ligt eronder:

Ik weet niet wat voor materiaal het is (het lijkt wel poreus) maar bij sommige platen zijn de kieren ~1cm:

Weet niet wat er aan de andere kant zit, maar deze vullen heeft denk geen zin als er 6cm tempex tegenaan komt en daarna 11~12cm PIR... toch?
De tempexplaten passen perfect:

Echter bij een hoop balken zit er een soort van randje aan:

Even kijken hoe ik dat oplos:
1) Randje weghalen (heidens klus gok ik zo)
2) De platen in tweeën snijden en er tegenaan duwen?
3) iets anders..?
[ Voor 30% gewijzigd door iMars op 26-08-2018 17:59 ]